Die instellingen die ze op internet aanraden lijkt inderdaad weinig van te kloppen. Bijna altijd komt het beeld er erg raar uit te zien als je dat doorvoerd. Uiteindelijk heb ik gewoon op het oog de instellingen aangepast en voor mijn gevoel is het nu primadjbeboy schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:45:
Tot op heden erg tevreden met mijn 46EX721. Ik ben wel nog wat aan het stoeien met welke instellingen ik het beeld het mooiste vind. Op verschillende review sites staan instellingen vermeld nadat men de TV heeft gekalibreerd. Bijna overal hebben ze de kleurtemperatuur dan op "Warm 2" ingesteld en wat aanpassingen gedaan in contrast/brightness en witbalans. Ik heb deze instellingen ook geprobeerd maar op de een of andere manier kom ik telkens terug op kleurtemperatuur op "Neutraal" omdat anders de kleuren niet echt lijken te kloppen.
Hoe ervaren andere bezitters van de EX72x reeks dit ? Of welke instellingen gebruiken jullie voor bijvoorbeeld digitale TV ?
Ik heb zelf ook de 46hx920.turkeyhakan schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:57:
Iemand enig idee wat de beste instellingen zijn voor de Sony 46-HX920? Op het internet wel wat gevonden, maar ben er niet tevreden mee.
Wat valt je tegen dan?
Probeer dit eens :
Scene : algemeen
Beeldmodus: standaard
Verlichting 3
Contrast 85
Helderheid 47
Kleur 56
Kleurtint 0
Kleurtemp. Warm 1
Beeldscherpte 58
Ruisonderdrukking : uit
MPEG laag
Dot ruisverm. uit
Realiteitscreation : auto
Vloeiende gradatie : laag
Motionflow : helder
Film mode : auto
Advanced :
Zwart correctie : laag
Adv. Contrast opt. : laag
Gamma : +1
Dyn. LED : standaard
Auto lichtdimmer : uit
Helder wit : laag
Live colour : laag
Witbalans :
R-gain : -1
G gain : 0
B gain : -5
R bias : 0
G bias : 0
B bias : 0
Detailoptimalisatie : laag
Randenoptimalisatie : laag
Belangrijk : In HOME menu bij "weergave instellingen" Ambient Sensor op uit zetten omdat ie anders de algemene helderheid ( en ook dus eigenlijk de witbalans, gamma) beinvloed. Eco-zooi ook op uit,
Met Ambient Sensor op uit, zet je de verlichting op 3 of op 2. Hangt een beetje af van je kijkomgeving (veel of weinig lampen aan).
De bovenstaande instellingen geven een wat helderder beeld, wat scherper en ietwat wellicht "over de top" voor puristen, maar kijkt wel lekker weg bij HD-zenders.
De UPC ziet er prima uit, en goede HD-zenders (NED 1 ofzo) geven een naturel beeld.
Ik had het eerst ook netjes gecallibreerd en warm2 instellingen etc., maar het wordt allemaal dan wat bleu. Of vaak net-niet. Ik kon er ook mijn vinger niet goed op leggen.
Ik heb toch liever een wat opgeleukt beeld.
Probeer maar 's.
[ Voor 0% gewijzigd door Shocked op 28-12-2011 23:01 . Reden: typfout ]
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
ja dat snapte ik ook nog wel. maar de tv 'voelt' blijkbaar niet dat een apparaat aanstaat via HDMI. Kan dit iets met het soort hdmi kabel te maken hebben?pa3eia schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:04:
Menu - eco mode (power saving) uitschakelen.
suc6
Bij die optie kijk de televisie volgens mij echt enkel naar het indrukken van de AB. En inderdaad ben ik het helemaal met je eens dat dit deze functie totaal nutteloos maakt, vooral wanneer je via een settopbox of HTPC icm met een versterker kijkt.Pilome243 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:25:
[...]
ja dat snapte ik ook nog wel. maar de tv 'voelt' blijkbaar niet dat een apparaat aanstaat via HDMI. Kan dit iets met het soort hdmi kabel te maken hebben?
Staat hier ook gewoon uit dus
[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 28-12-2011 22:43 ]
Zal ik doen. Dankjewel!Shocked schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:48:
[...]
Ik heb zelf ook de 46hx920.
Wat valt je tegen dan?
Probeer dit eens :
Scene : algemeen
Beeldmodus: standaard
Verlichting 3
Contrast 85
Helderheid 47
Kleur 56
Kleurtint 0
Kleurtemp. Warm 1
Beeldscherpte 58
Ruisonderdrukking : uit
MPEG laag
Dot ruisverm. uit
Realiteitscreation : auto
Vloeiende gradatie : laag
Motionflow : helder
Film mode : auto
Advanced :
Zwart correctie : laag
Adv. Contrast opt. : laag
Gamma : +1
Dyn. LED : standaard
Auto lichtdimmer : uit
Helder wit : laag
Live colour : laag
Witbalans :
R-gain : -1
G gain : 0
B gain : -5
R bias : 0
G bias : 0
B bias : 0
Detailoptimalisatie : laag
Randenoptimalisatie : laag
Belangrijk : In HOME menu bij "weergave instellingen" Ambient Sensor op uit zetten omdat ie anders de algemene helderheid ( en ook dus eigenlijk de witbalans, gamma) beinvloed. Eco-zooi ook op uit,
Met Ambient Sensor op uit, zet je de verlichting op 3 of op 2. Hangt een beetje af van je kijkomgeving (veel of weinig lampen aan).
De bovenstaande instellingen geven een wat helderder beeld, wat scherper en ietwat wellicht "over de top" voor puristen, maar kijkt wel lekker weg bij HD-zenders.
De UPC ziet er prima uit, en goede HD-zenders (NED 1 ofzo) geven een naturel beeld.
Ik had het eerst ook netjes gecallibreerd en warm2 instellingen etc., maar het wordt allemaal dan wat bleu. Of vaak net-niet. Ik kon er ook mijn vinger niet goed op leggen.
Ik heb toch liever een wat opgeleukt beeld.
Probeer maar 's.
Ik twijfel tussen 24" en 26" van de EX320 serie; -klik-
Groter dan 24" is voor mijn vriendin niet gewenst vanwege de verhouding TV en meubel, maar zo smokkel ik er 2" bij en is er iets meer keus die al zo mager is.
De resolutie van beiden zijn verschillend (1920x1080 / 1366x768), welke heeft de voorkeur en waarom?
Belangrijk is dat er rechtstreeks Digitenne op ontvangen kan worden, dus zonder zo'n decoder van KPN.
edit: ze hebben allemaal een DBV-T tuner, dus Digitenne is geen probleem...
Groter dan 24" is voor mijn vriendin niet gewenst vanwege de verhouding TV en meubel, maar zo smokkel ik er 2" bij en is er iets meer keus die al zo mager is.
De resolutie van beiden zijn verschillend (1920x1080 / 1366x768), welke heeft de voorkeur en waarom?
Belangrijk is dat er rechtstreeks Digitenne op ontvangen kan worden, dus zonder zo'n decoder van KPN.
edit: ze hebben allemaal een DBV-T tuner, dus Digitenne is geen probleem...
[ Voor 9% gewijzigd door Mini Poeper op 29-12-2011 10:55 ]
PS3 binnen en goedgekeurd 
(Aanvraag opgestuurd 4/12, bevestiging gekregen en besteld 23/12).
Zo, mooie doorlooptijd! Ik heb de PS3 afgelopen maandag besteld. Geen haast om te ontvangen want staat er al één. Ben nog aan het twijfelen of ik mijn 120GB slim ga vervangen of de nieuwe verkoop. 320 GB heb ik sowieso niet nodig...Gridson schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:16:
PS3 binnen en goedgekeurd
Ik had de Playstation na 2 dagen al binnen. De Tablet kwam 1 dag daarna. Beide verkochtm4yall schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:53:
[...]
Zo, mooie doorlooptijd! Ik heb de PS3 afgelopen maandag besteld. Geen haast om te ontvangen want staat er al één. Ben nog aan het twijfelen of ik mijn 120GB slim ga vervangen of de nieuwe verkoop. 320 GB heb ik sowieso niet nodig...
Verwijderd
Weet iemand misschien de optimale instellingen voor de kdl 40ex720? Ik blijf maar aanpassen en krijg het beeld gewoon niet prettig. Verder tot nog toe een erg mooi apparaat!
Heb je toevallig de functie "lichtsensor" op aan staan ? Deze stond op mijn 46EX721 nl. standaard aan en hierdoor bleef mijn beeld veel te donker doordat deze de verlichting aanpast aan de omgeving.Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:14:
Weet iemand misschien de optimale instellingen voor de kdl 40ex720? Ik blijf maar aanpassen en krijg het beeld gewoon niet prettig. Verder tot nog toe een erg mooi apparaat!
Deze optie zit onder Instellingen / Systeem settings / Eco / Licht Sensor
Ik heb verder voor de dvd/bluray wel wat andere instellingen. Dat komt omdat de marantz UD5005 een comstante RGB output heeft.
TV-signalen (UPC of Ziggo etc.) zitten heel anders in elkaar.
- 70% of meer van de HD-uitzendingen is geen HD maar opgeleukt 576P signaal dat 720p of 1080i wordt, maar nooit native 1080p is.
- Sommige programma's worden door de opnamelijder (ehh...) al wat blasser gemaakt en met circa 30% rgb kleur omlaaggeschoven omdat "ze" ervan uitgaan dat de kijker standaard het beeld te rood zetten....en compenseren dat al op voorhand.
Iemand die zijn beeld correct heeft geijkt, zal dat zien als "slechter beeld" indien je daarop let. Aanpassen kan, maar dan zijn je andere programma's meteen over de top.
- verder verschilt de kwaliteit van de opname-camera's nogal. Sommige zenders of programma's hebben nog 3e-handsjes en zeker geen HD-camera's.Zie je ook wel bij voetbal : ene keer is het retestrak en de andere keer bagger.
Ik heb dus de instellingen u zo gekozen dat ik een middenweg heb tussen goed-slecht en leg me erbij neer dat niet alle HD-uitzendingen perfect zijn (zie hierboven).
Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120
Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:14:
Zie hier in Roundup: vier midrange 40"/42"-hdtv's vergeleken van een week terug
Zie hier in Roundup: vier midrange 40"/42"-hdtv's vergeleken van een week terug
Verwijderd
Ik heb een 55hx920 en mijn ps3 speelt nu als een natte krant grrr
Heeft iemand instellings tips voor mij????
- droge krant gaan gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 02:05:
Ik heb een 55hx920 en mijn ps3 speelt nu als een natte krant grrr
- op tijd naar bed gaan.
Verwijderd
Dank, dat scheelt alvast iets!Zie hier in Roundup: vier midrange 40"/42"-hdtv's vergeleken van een week terug
Lekker instellen tijdens Hart van Nederland. Full HD én een prachtige felrode achtergrond om goed te ijken.Shocked schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:53:
[...]
Ik heb verder voor de dvd/bluray wel wat andere instellingen. Dat komt omdat de marantz UD5005 een comstante RGB output heeft.
TV-signalen (UPC of Ziggo etc.) zitten heel anders in elkaar.
- 70% of meer van de HD-uitzendingen is geen HD maar opgeleukt 576P signaal dat 720p of 1080i wordt, maar nooit native 1080p is.
- Sommige programma's worden door de opnamelijder (ehh...) al wat blasser gemaakt en met circa 30% rgb kleur omlaaggeschoven omdat "ze" ervan uitgaan dat de kijker standaard het beeld te rood zetten....en compenseren dat al op voorhand.
Iemand die zijn beeld correct heeft geijkt, zal dat zien als "slechter beeld" indien je daarop let. Aanpassen kan, maar dan zijn je andere programma's meteen over de top.
- verder verschilt de kwaliteit van de opname-camera's nogal. Sommige zenders of programma's hebben nog 3e-handsjes en zeker geen HD-camera's.Zie je ook wel bij voetbal : ene keer is het retestrak en de andere keer bagger.
Ik heb dus de instellingen u zo gekozen dat ik een middenweg heb tussen goed-slecht en leg me erbij neer dat niet alle HD-uitzendingen perfect zijn (zie hierboven).
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Yep. Goede keusTHE_BASE schreef op zondag 01 januari 2012 @ 12:04:
[...]
Lekker instellen tijdens Hart van Nederland. Full HD én een prachtige felrode achtergrond om goed te ijken.
Ik check ook wel 's een prgramma van Ned 1 of 2, zoals Paul&Witteman. Veel huidskleuren in goede kwaliteit. Ook Discovery HD, of Nat. Geo. HD, zijn leuk om te kijken of het er een beetje uitziet.
Blijft wel het feit dat mijn HD-box er maximaal 720p of 1080i uitspuugt en nooit echte 1080p.
Overigens wil ik wel aan toevoegen dat ik een "heilige" glasbak (sony crt) boven heb staan, die zeker niet beter is als mijn 46hx920. Ook daar zie je vreemde kleuren soms, lopen er oplichtende balken mee bij aftiteling van films e.d., en scherp is ie ook niet. Duimen dat de Oled snel komt dan maar.
Hoe stabiel is de verbinding van de Sony wifi dongle?
Ik wil streamen vanaf mijn Synology NAS.
Maar gaat dat lukken qua snelheden? Anders kies ik voor een bedrade aansluiting.
Maar gaat dat lukken qua snelheden? Anders kies ik voor een bedrade aansluiting.
Voor snelheid en stabiliteit kies zoveel mogelijk voor bedraad.wout1976 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:28:
Anders kies ik voor een bedrade aansluiting.
suc6
Klopt maar zou toch ook grote verwachtingen hebben van een dongle van 80 europa3eia schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:34:
[...]
Voor snelheid en stabiliteit kies zoveel mogelijk voor bedraad.
suc6
Als je de mogelijkheid hebt om de TV via een kabel te verbinden, zou ik dat zeker doen. Is veel sneller en stabieler! Onze TV heeft Wi-Fi ingebouwd, en dat is een leuke optie als er geen internetaansluiting in de buurt is. Maar wij hebben een internetaansluiting in de muur, de sinds een week heb ik hem via de kabel aangesloten. Wat een verschil!wout1976 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:28:
Hoe stabiel is de verbinding van de Sony wifi dongle?
Ik stream video's vanaf mijn PC naar de TV. Het loopt allemaal wat lekkerder zeg maar, via de kabel.
Via de ingebouwde wifi geen snelheid en/of stabiliteitsproblemen ervaren tot nu toe. Altijd direct verbinding en streamen van Internet bronnen gaat vlekkeloos, incl. de 3D video'à.
Wel vind ik het jammer dat ik niet op de 5GHz band kan verbinden aangezien mijn router op die band speciaal in video optimalisatie functies voorziet.
Kan dat met die dongle wel?
Wel vind ik het jammer dat ik niet op de 5GHz band kan verbinden aangezien mijn router op die band speciaal in video optimalisatie functies voorziet.
Via de kabel is het een stuk sneller. Heb 100% bereik via Wi-Fi. Router staat 4 meter verderop. Maar toch merk ik wel verschil tussen Wi-Fi en een bekabeld netwerk. Router is Netgear WNDR3700 en we hebben 50Mbit glasvezel internet.nobleone schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:05:
Via de ingebouwde wifi geen snelheid en/of stabiliteitsproblemen ervaren tot nu toe. Altijd direct verbinding en streamen van Internet bronnen gaat vlekkeloos, incl. de 3D video'à.
Heb alle knopjes geprobeerd en niks werkt dus zal het wel kunnen, maarrrrrr.... is er een manier om tussen tv en radio te switchen? (ik gebruik ci+ module)
op die decoders van ziggo druk je gewoon op een knop en zit je in de lijst met radiozenders. Op de sony struin im nu het hele zender aanbod af in de tv guide... Dat moet toch makkelijker kunnen?
op die decoders van ziggo druk je gewoon op een knop en zit je in de lijst met radiozenders. Op de sony struin im nu het hele zender aanbod af in de tv guide... Dat moet toch makkelijker kunnen?
Gisteren wat geskyped via de TV, wat me opviel als je aan het bellen bent kun je niet zien als er iemand anders belt.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Rechtstreeks het voorkeuze nummer intoetsen.Pilome243 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 08:30:
Heb alle knopjes geprobeerd en niks werkt dus zal het wel kunnen, maarrrrrr.... is er een manier om tussen tv en radio te switchen? (ik gebruik ci+ module)
of
Guide - Optie's - Catagorie - Radio
suc6
Heb gister mijn 40EX720 aangesloten. Mooi beeld, stille tv, redelijk vlot menu.. maar qua doordachte functies heb ik zeker nog zat te klagen.
Ik mis Uitzendinggemist eigenlijk best wel, want de programma's van SBS weten me niet bepaald te boeien (ben een linkse snob blijkbaar!)
http://help.publiekeomroe...saties/update-sony-widget
Is jullie ook opgevallen dat het kanaal van Wired enkel video's uit 2009 (?) lijkt te hebben?
Ik mis Uitzendinggemist eigenlijk best wel, want de programma's van SBS weten me niet bepaald te boeien (ben een linkse snob blijkbaar!)
http://help.publiekeomroe...saties/update-sony-widget
Is jullie ook opgevallen dat het kanaal van Wired enkel video's uit 2009 (?) lijkt te hebben?
Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.
Die kanalen worden (inhoudelijk) niet vaak geupdate. Ik vind 't nog altijd jammer dat het kanaal met Full HD-filmpjes er niet meer is. 3D-kanaal is wel grappig om andere mensen even te showen (gezien het schrijnende gebrek aan goede 3D content), maar meer ook niet.
Geef je helemaal gelijk met het Uitzending Gemist-verhaal. Denk eerlijk gezegd dat Sony dat laat schieten. Dat hoeft overigens niet rampzalig te zijn, wanneer de nieuwe CI+-kaarten gaan uitkomen, iets waar Ziggo sinds een behoorlijke tijd al aan werkt (zodat interactieve TV ook via CI+ kan). Dan hebben we geen Sony App hiervoor nodig. Tenminste, als je in 't Ziggo-gebied woont
Verder een prima televisie..
Geef je helemaal gelijk met het Uitzending Gemist-verhaal. Denk eerlijk gezegd dat Sony dat laat schieten. Dat hoeft overigens niet rampzalig te zijn, wanneer de nieuwe CI+-kaarten gaan uitkomen, iets waar Ziggo sinds een behoorlijke tijd al aan werkt (zodat interactieve TV ook via CI+ kan). Dan hebben we geen Sony App hiervoor nodig. Tenminste, als je in 't Ziggo-gebied woont
Verder een prima televisie..
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
In OT staat het laatste cijfer van typenummer beschreven als "Mogelijk regio". Ik heb gezien dat er 40EX723's bestaan, volgens mij oa in Noorwegen, die DVB-S hebben. Nou kan 'regio' gelijk staan aan 'ontvangertypes'? 
ze krijgen wel (zij het wat versluierd) de schuld van de NPO. Ik weet niet of er technisch moeilijkheden zijn (andere codec, die door Philips wel wordt ondersteund en die Sony mist?) of dat Sony de bandbreedte niet wil betalen of.. ?Frizzz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:00:
Geef je helemaal gelijk met het Uitzending Gemist-verhaal. Denk eerlijk gezegd dat Sony dat laat schieten.
Ahja, dat zou wel mooi zijn... duurt vast nog even, dus ik ga vandaag eerst maar een CI+ kopen bij FokaDat hoeft overigens niet rampzalig te zijn, wanneer de nieuwe CI+-kaarten gaan uitkomen, iets waar Ziggo sinds een behoorlijke tijd al aan werkt (zodat interactieve TV ook via CI+ kan). Dan hebben we geen Sony App hiervoor nodig. Tenminste, als je in 't Ziggo-gebied woont
Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.
dank je. maar dat vind ik dus net iets te omslachtig. er missen gewoon wat knoppen op de afstandsbediening. bijvoorbeeld eentje om naar de vorig gekeken zender over te schakelen... maar goed, verder vind ik het een prima tv die ex521 (maar geld volgens mij voor alle bravia's)pa3eia schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:51:
[...]
Rechtstreeks het voorkeuze nummer intoetsen.
of
Guide - Optie's - Catagorie - Radio
suc6
Via Saturn (de inch actie) de 37EX720 op de kop getikt! Net nieuw huis gekocht, dus hij mag pas over een week of 2 uit de doos, maar voor deze prijs (€ 600 vs pricewatch: Sony Bravia KDL-37EX720) kon ik 'm moeilijk laten staan!
Vooral de Tweakers en consumentenbond test trokken me over de streep, ben benieuwd naar het moment dat 'ie staat!
Vooral de Tweakers en consumentenbond test trokken me over de streep, ben benieuwd naar het moment dat 'ie staat!
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
gefeliciteerd en leuke avatarSmithNL schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:43:
Via Saturn (de inch actie) de 37EX720 op de kop getikt! Net nieuw huis gekocht, dus hij mag pas over een week of 2 uit de doos, maar voor deze prijs (€ 600 vs pricewatch: Sony Bravia KDL-37EX720) kon ik 'm moeilijk laten staan!
PSN: TDBtje
Ik merk ineens dat mijn Sony NX720 .mkv's afspeelt (1080p etc). Echter, het stottert wel (steeds op gelijke momenten), ook met bedrade verbinding. Zou dit teveel vragen van de 'chip' in de tv ?!
[ Voor 3% gewijzigd door BoXie op 03-01-2012 21:07 ]
Verwijderd
ik heb een sony kdl40nx720
als ik een timer instel voor morgen en ik ben dan toch niet thuis als het programma begint dan springt de tv toch automatisch aan ? is dit uit te zetten kan hier niks over vinden.
als ik een timer instel voor morgen en ik ben dan toch niet thuis als het programma begint dan springt de tv toch automatisch aan ? is dit uit te zetten kan hier niks over vinden.
Stream je video's? Zo ja kan het ook aan je computer/mediaspeler liggen. Even de video op pauze zetten via je televisie en een tijdje later hervatten doet wonderen.BoXie schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:07:
Ik merk ineens dat mijn Sony NX720 .mkv's afspeelt (1080p etc). Echter, het stottert wel (steeds op gelijke momenten), ook met bedrade verbinding. Zou dit teveel vragen van de 'chip' in de tv ?!
Denk niet dat het dat is, aangezien dat een snelle PC is van het type 'gamer' (ik stream dan via Windows Media Player streaming service).turkeyhakan schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:06:
[...]
Stream je video's? Zo ja kan het ook aan je computer/mediaspeler liggen. Even de video op pauze zetten via je televisie en een tijdje later hervatten doet wonderen.
Was ff benieuwd of dit bij anderen ook voor komt. Zal eens gaan spelen met andere streaming DLNA software ..
Ik stream met Mezzmo. Ook ik maak het stotteren mee. Heb de TV nu via een kabel aangesloten en het is wel veel minder. Een film voor een paar minuten pauzeren helpt vaak. Dan kan ik weer verder kijken zonder stotteren.BoXie schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:57:
[...]
Denk niet dat het dat is, aangezien dat een snelle PC is van het type 'gamer' (ik stream dan via Windows Media Player streaming service).
Was ff benieuwd of dit bij anderen ook voor komt. Zal eens gaan spelen met andere streaming DLNA software ..
Is iemand er toevallig al achter gekomen of de opnames die je kunt maken op een USB disk af te spelen zijn in Windows of een mediaplayer ? De bestanden op de USB disk zijn nl. via Linux wel te lezen maar kunnen op geen enkele manier afgespeeld worden. Ik heb ook begrepen dat deze gecodeerd zijn maar er moet toch een slimmerik zijn die dit weer kan ontcijferen ?
Het lijkt er op dat Sony sneller wordt met het afhandelen van de acties; 21 december de aanvraag naar Sony verstuurd en vandaag (2 weken later) via de mail de code voor de PS3 ontvangen. Netjes!
Sinds enige tijd ook in het bezit van een Bravia, een 40ex720 welteverstaan.. Mooi toestel, alles werkt ook naar behoren alleen 1 ding wat nog niet echt wil lukken.
Ik heb mijn HTPC aangesloten via HDMI en met 1080p vult hij niet het gehele scherm. Als ik mijn laptop aansluit en 720p uit stuur nergens geen problemen mee maar 1080p wil hij niet vanaf een PC. Mijn Xbox360 met 1080p gaat ook zonder problemen beeldvullend. Ik heb al verschillende schermmodi geprobeerd maar helemaal vullend lukt niet.
Zit er wellicht ergens anders nog iets fout of?
Ik heb mijn HTPC aangesloten via HDMI en met 1080p vult hij niet het gehele scherm. Als ik mijn laptop aansluit en 720p uit stuur nergens geen problemen mee maar 1080p wil hij niet vanaf een PC. Mijn Xbox360 met 1080p gaat ook zonder problemen beeldvullend. Ik heb al verschillende schermmodi geprobeerd maar helemaal vullend lukt niet.
Dit heb ik ook, voor zo ver ik weet ligt dit aan de PC.la_fusion schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:52:
Sinds enige tijd ook in het bezit van een Bravia, een 40ex720 welteverstaan.. Mooi toestel, alles werkt ook naar behoren alleen 1 ding wat nog niet echt wil lukken.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Ik heb mij vandaag ook maar eens aangemeld op tweakers. Ik was vooral een lezer.
Ik heb de sony nx720. Prachtig ding en kijkt super.
Ik vind alleen het 3d gebeuren wat tegenvallen. De online demo's die bij de tv zitten zijn best aardig maar ik zie soms erg wazig aan de zijkanten van het scherm.
-Wat is jullie mening van het 3d gebeuren van deze TV?
-heeft iemand al eens een echte 3d blue-ray gekeken en wat was je ervaring?
-zijn er nog instel tips om het 3d te verbeteren?
(wat trouwens wel grappig is dat je ook 3d you-tube filmpjes kan bekijken)
Ik vind alleen het 3d gebeuren wat tegenvallen. De online demo's die bij de tv zitten zijn best aardig maar ik zie soms erg wazig aan de zijkanten van het scherm.
Heb je de specs van je laptop misschien voor ons? Of het model + merk.la_fusion schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:52:
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Een Sony Vaio Z van 2009 met de volgende specificaties:
Intel® Core i5-520M-processor 2,40GHz
4GB RAM / DDR3 / 1066MHz
Dual SSD (RAID 0) 128GB
DVD+-RW/+-R DL/RAM
13,1 / WXGA++ / 1600x900
NVIDIA® GeForce® GT 330M 256MB
Windows® 7 Professional (64-bits)
Zit nu overigens te twijfelen of ik de resolutie voor de tv toen omhoog heb geschroefd naar 1080p. Wat in ieder geval was dat ik toen gewoon volledig beeld had.
Intel® Core i5-520M-processor 2,40GHz
4GB RAM / DDR3 / 1066MHz
Dual SSD (RAID 0) 128GB
DVD+-RW/+-R DL/RAM
13,1 / WXGA++ / 1600x900
NVIDIA® GeForce® GT 330M 256MB
Windows® 7 Professional (64-bits)
Zit nu overigens te twijfelen of ik de resolutie voor de tv toen omhoog heb geschroefd naar 1080p. Wat in ieder geval was dat ik toen gewoon volledig beeld had.
ik heb de 60nx720, zeer mooie tv, en lekker dun.Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:56:
Ik heb mij vandaag ook maar eens aangemeld op tweakers. Ik was vooral een lezer.
heb op mijn playstation 3 resident evil gekeken de laaste versie die met speciale 3d camera's is opgenomen, en ik durf te zeggen dat het 3d net zo goed was als in de bioscoop.
dus mischien met je echt even avatar of resident evil in 3d zien om te kunnen oordelen puur om het feit dat alle andere films een 3d jasje hebben, en niet zoals avatar/resident evil met een speciale 3d camera zijn op genomen,.
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Als ik het zo lees lijkt het probleem in de settings van je videokaart te zitten. Wat voor videokaart zit er in de HTPC ? Meestal is de oplossing voor dit probleem het aanpassen van de zgn. overscan functie.la_fusion schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:52:
Ik heb in mijn HTPC een AMD A6-3500 CPU zitten die heeft ook een grafische chip aan boord. Ik ga morgen eens testen of dit wellicht de oplossing geeft.
Lijkt me inderdaad meer een videokaart instelling issue...
Het is inderdaad opgelost met de die oplossing. Jammer dat ik die niet direct terug kon vinden.
Verwijderd
Ik heb een probleem. Ik zit nu Hans teeuwen te kijken en neem hem ook op. Dit heb ik ingesteld via de opname guide. Maar als ik tijdens het opnemen wil zappen kan dat niet. Er staat dan dat ik de opname moet stoppen.
Mijn tv is de kdl46nx720
Mijn tv is de kdl46nx720
Dat komt omdat er (zoals bij bijna alle andere merken) maar 1 tuner in de TV zit. Hierdoor kun je dus niet iets opnemen van de ene zender en kijken naar een andere. Dat je niet zomaar kunt zappen vind ik daarom wel goed bedacht. Zeker als je zoals ik een dochtertje hebt wat graag even op het Nick JR ikoontje drukt op de Harmony One.Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:38:
Ik heb een probleem. Ik zit nu Hans teeuwen te kijken en neem hem ook op. Dit heb ik ingesteld via de opname guide. Maar als ik tijdens het opnemen wil zappen kan dat niet. Er staat dan dat ik de opname moet stoppen.
Mijn tv is de kdl46nx720
Verwijderd
46nx720
Ik heb interesse in deze tv...alleen bij de MM staat deze met een afwijkende onderrand..(niet de soundbalk) maar het gedeelte aan de tv waar het sony logo in staat..die rand lijkt op geborsteld alu en de rest van de rand (links, rechts en boven is zwart)
Ik heb liever een gehele zwarte...en ik zie ook weinig info hierover terug..
weet iemand hoe dit zit?
is het een afwijkend type?
Ik heb interesse in deze tv...alleen bij de MM staat deze met een afwijkende onderrand..(niet de soundbalk) maar het gedeelte aan de tv waar het sony logo in staat..die rand lijkt op geborsteld alu en de rest van de rand (links, rechts en boven is zwart)
weet iemand hoe dit zit?
Dat is de EX denk ikVerwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 23:56:
46nx720
weet iemand hoe dit zit?
Verwijderd
Ik heb net een 40nx720f gekocht met soundbalk, zeer tevreden mee alleen is er 1 probleem, als ik mijn media speler aansluit via Hdmi dan valt deze soundbalk steeds uit en schakelt het geluid over naar de tv speakers, zelfs als de media speler uit staat weigert de balk, als alleen de Hdmi stekker erin zit zonder speler is er niks aan de hand, nu had ik al gelezen dat dit vaker problemen geeft alleen heb ik nog geen oplossing gevonden, is er iemand die een oplossing heeft ??
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Dan is het denk ik de 46HX720.. het oude topmodel maar zonder Gorilla Glass design.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:30:
Das vreemd, er hangt duidelijk een prijskaart bij an de nx en een prijs van 1399
had je al bij de hdmi instellingen gekeken, bijvoorbeeld als je media speler hdmi 2 is op je tv.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:30:
Ik heb net een 40nx720f gekocht met soundbalk, zeer tevreden mee alleen is er 1 probleem, als ik mijn media speler aansluit via Hdmi dan valt deze soundbalk steeds uit en schakelt het geluid over naar de tv speakers, zelfs als de media speler uit staat weigert de balk, als alleen de Hdmi stekker erin zit zonder speler is er niks aan de hand, nu had ik al gelezen dat dit vaker problemen geeft alleen heb ik nog geen oplossing gevonden, is er iemand die een oplossing heeft ??
Alvast bedankt.
Ken je bij de instellingen voor hdmi nr2 aparte geluids instellingen doen.
hopenlijk staat er daar wat bij voor je, anders zouw ik het echt niet weten.
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Verwijderd
Dat denk ik ook, er is nl geen NX voor 1399. De 40"kost 999, de 46" 1299 en de 55"1999d0s schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:51:
[...]
Dan is het denk ik de 46HX720.. het oude topmodel maar zonder Gorilla Glass design.
De HX onderscheidt zich tov de NX door een betere beeldprocessor en bewegingscompensatie. Hij mist echter het Monolithic Design.
De oude HX serie wel, de nieuwe HX series hebben het weer wel (HX820)Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 20:16:
[...]
Dat denk ik ook, er is nl geen NX voor 1399. De 40"kost 999, de 46" 1299 en de 55"1999
De HX onderscheidt zich tov de NX door een betere beeldprocessor en bewegingscompensatie. Hij mist echter het Monolithic Design.
Verwijderd
Oke..dus dan staat hij in de winkel verkeerd geprijsd (ik heb er een foto van, een 46nx720 voor 1399)
Verwijderd
Is er al iets bekend over een Bravia 2012 serie? Ben n.l. van plan een tweede TV te kopen en kan er best nog even mee wachten. (Maar ook weer niet te lang
)
Verwijderd
Hallo,
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer, maar misschien kan er iemand hier mij wat advies geven:
Wat is nu de beste keus volgens jullie:
De sony 40HX720 of de 40NX720
Ik twijfel, het prijsverschil is niet enorm, beide zijn internet tvs
voor mij spreken denk ik de voordelen van de NX als volgt:
Het gorilla glas (de tv staat laag en de dochter (5) is soms erg wild
de ingebouwe wifi
de soundbar
het verbruik
Voor de hx zijn dat:
de beeldkwaliteit
de dynamische edge led
Maar ik weet het niet meer, enig adview is dus welkom, enne, bedankt op voorhand
Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer, maar misschien kan er iemand hier mij wat advies geven:
de ingebouwe wifi
de soundbar
het verbruik
Voor de hx zijn dat:
de beeldkwaliteit
de dynamische edge led
Maar ik weet het niet meer, enig adview is dus welkom, enne, bedankt op voorhand
Lol! Ik zoek net dit topic op om hetzelfde te vragen.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:47:
Is er al iets bekend over een Bravia 2012 serie? Ben n.l. van plan een tweede TV te kopen en kan er best nog even mee wachten. (Maar ook weer niet te lang)
Ik ben namelijk zeer gecharmeerd van de bravia serie maar mijn probleem met de huidige modellen is dat er tussen 40 en 46 inch geen modellen zitten. Ik zou graag namelijk Dynamic Edge willen hebben in combinatie met geintegreerde wifi (ipv wifi ready). Dat zit niet op de 40 inch, en de 46 inch is voor mij denk ik net even te groot. En ik moet het thuis nog verkopen
Is er eigenlijk een manier om op USB geheugen stick op te nemen, in plaats van een USB HDD? Ik heb een NX720 en een NAS, ik zou graag niet nog een losse HDD willen, maar eventueel wel een flinke SD card...
Verwijderd
ik ben ook wel erg benieuwd naar de verschillen tussen de NX en de HX versie...
hoewel ik de HX niet mooi vindt met die rare onderbalk...of is hij er ook zonder deze?
Weet iemand waar de 46nx720 überhaupt nog te koop is?
volgens mij is hij ook overal uitverkocht
ps. ik zie hem nog wel ergens staan als 46nx72fti 3d
zou dat dezelfde zijn?
hoewel ik de HX niet mooi vindt met die rare onderbalk...of is hij er ook zonder deze?
Weet iemand waar de 46nx720 überhaupt nog te koop is?
volgens mij is hij ook overal uitverkocht
zou dat dezelfde zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 20:23 ]
Hallo mijn buurvrouw heeft net een nieuwe Bravia KDL-32EX520 denk ik.. (stond EX52 32inch op de doos) ze vroeg aan mij of ik wist of de tv niet helemaal goed is.
Ze heeft namelijk het volgende probleem, zodra de tv in standby wordt gezet geeft de tv een hoog piepend geluid. Na een tijdje gaat het geluid wel weg. Raar maar zeer irritant.
Iemand bekend met het probleem?
Heb al gekeken of het aan de stekkerdoos lag, want als er een adapter op zit kan het nog wel eens een piepend geluid bij andere apparaten geven. Ook niet het probleem.
Of zeggen jullie terug naar de winkel?
Ze heeft namelijk het volgende probleem, zodra de tv in standby wordt gezet geeft de tv een hoog piepend geluid. Na een tijdje gaat het geluid wel weg. Raar maar zeer irritant.
Heb al gekeken of het aan de stekkerdoos lag, want als er een adapter op zit kan het nog wel eens een piepend geluid bij andere apparaten geven. Ook niet het probleem.
Of zeggen jullie terug naar de winkel?
Heb maanden met hetzelfde "dilemma" gezeten. Heb eerst een paar maand zitten wachten tot de NX720 eindelijk leverbaar was, direct gaan kijken, en daar de HX720 en NX720 naast elkaar zien staan (in een speciaalzaak). Er was effectief wel meer detail zichtbaar op de HX bij bewegende beelden. Waardoor de balans naar de HX overhelde. Heb nog 'n tijdje lopen twijfelen, nog een paar keer vrij lang gaan kijken in de Mediamarkt, waar helaas niet beiden dezelfde content speelden. Wat me opviel was dat bijna alle LED TV's een probleempje hebben met een soort judder of artefacts rond snel bewegende objecten. Ben dan op de dag van de aankoop naar de speciaalzaak geweest, hem laten dezelfde content met snel bewegende beelden afspelen op alle TV's (allen op fabrieksinstellingen, dus niet gespeeld met instellingen). Had de HX ook op dat vlak beter gescoord (wat ik eigenlijk wel verwachtte van de X-Reality Pro 400), ik had 'm gekocht... maar dat bleek net hetzelfde. Zelfs de HX920 had evenzeer de artefacts. Dus het is de NX geworden. Denk dat vooral mijn algemene indruk van de verschillende reviews van beide was, dat de NX net iets beter scoorde op vlak dan zwartwaarden, contrast en consistentie. Al is dit vrij subjectief; er zijn weinig of geen sites waar je zowel de NX als de HX gereviewd vindt (laat staan ze vergelijken). Ook deze hier (reviews: Sony Bravia NX720: op een duur voetstuk) helaas niet.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:51:
Hallo,
de ingebouwe wifi
de soundbar
het verbruik
Voor de hx zijn dat:
de beeldkwaliteit
de dynamische edge led
Het Gorilla-glas (ook een 6-jarig dochtertje - zij het wel een rustige
Mijn persoonlijke mening: als je de 2 niet naast elkaar in je woonkamer staan hebt, merk je volgens mij niet dat je op de NX net dat tikkeltje meer scherpte van de HX mist.
Ik zou zeggen: probeer een winkel te vinden waar je ze naast elkaar kan zien...
Veel geluk met je keuze. En vooral: eens je je keuze hebt gemaakt, wees er tevreden mee (en loop er niet meer over te denken of die andere dan toch niet beter ware geweest voor dit of dat).
Verwijderd
zo, kijk eens aan,,dat is een mooi en duidelijk antwoord.
ps. de nx710 had local dimming en de 720 niet, volgens kieskeurig..klopt dat?
mag ik vragen wanneer je deze over weging hebt gemaakt en of geen overwegingen had naar een ander merk/type?
mag ik vragen wanneer je deze over weging hebt gemaakt en of geen overwegingen had naar een ander merk/type?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 21:09 ]
Yep. FTI staat voor het model met de speakervoet ("KDL46NX72FTI = KDL46NX720 met design speakerstaander"). Wat bij mijn weten standaard is voor de in Nederland & België geleverde NX720's. De speakervoet wordt (dat was bij mij althans zo, lijkt me ook logisch) in een aparte doos meegegeven, de TV-doos bevat de standaardvoet.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:19:
zou dat dezelfde zijn?
Geen idee. Zou me verwonderen, maar kan hier niet met zekerheid op antwoorden (moet nog wel ergens terug te vinden zijn als je het echt nodig hebt).Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:06:
Dat magVerwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:06:
Beginnen kijken ergens maart-april vorig jaar; zag er naar uit dat ik op redelijk korte termijn een nieuwe TV zou moeten kopen. Vrij snel mijn keuze beperkt tot de 40NX710 en een gelijkaardig Philips toestel (dat moet een 40PFL8506H of 40PFL8505H of zo geweest zijn). Na zoveel mogelijk vindbare reviews voor de Sony gekozen. Uiteindelijk kon ik m'n (10 jaar) oude (beeldbuis) tv nog wel even gebruiken, dus er was niet zoveel haast meer bij. En dan las ik dat de 20 serie er zat aan te komen, met toch wel wat beter & meer, dus nog even uitgesteld.
En toen kwam de tsunami...de NX720 ging dan maar ten vroegste september verkrijgbaar zijn (jammer maar helaas, met tienduizenden doden en mensen hun hele hebben en houden kwijt, ga ik niet kankeren over een paar maand langer moeten wachten op een luxeproduct). Even overwogen om alsnog de HX720 aan te schaffen (die wel al te verkrijgen was en betere beeldspecificaties had), maar uiteindelijk besloten toch nog maar even te wachten om ze in levende lijve te kunnen vergelijken.
Op 6/8 zag ik 'm plots beschikbaar staan op de site van de lokale speciaalzaak, direct naar daar gereden, en mijn overtuiging van de NX720 dus compleet omgeslaan.
Nog een paar maand zitten verlekkeren, vergelijken en prijzen in de gaten gehouden, en toen ze begin december plots 300€ zakten (de NX 300€ gezakt, de HX 200€, waardoor die plots 100€ duurder was dan de NX - voorheen altijd dezelfde prijs), vond ik het moment wel gekomen
Zo, genoeg uitgeweid... Uncharted 3 wacht
PS; waar ik veel zitten op lezen heb (altijd interessant); NX720 & HX720 owners pages op AVSforum:
NX720: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1326766
HX720: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1334136
En waar ik veel van verwacht had, maar uiteindelijk helaas niet veel op gepost is: NX720 vs HX720: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1361856
Verwijderd
thanks...ik denk dat ik ook maar voor de nx720 ga...
vorig jaar heb ik wat teveel zitten zoeken...(kwam toen uit op een plasma.. toch kleur echter, deze was alleen na 10 mnd kapot (lg950pk, wel 50inch) krijg nu mijn geld terug en ga denk ik toch maar voor led...volgens reparateur duurzamer..en de sony lijkt ook wel op de lg...zo'n grote glasplaat...
zit nog een klein beetje te twijfelen voor panasonic plasma, maar zijn eigenlijk boven mijn budget
vorig jaar heb ik wat teveel zitten zoeken...(kwam toen uit op een plasma.. toch kleur echter, deze was alleen na 10 mnd kapot (lg950pk, wel 50inch) krijg nu mijn geld terug en ga denk ik toch maar voor led...volgens reparateur duurzamer..en de sony lijkt ook wel op de lg...zo'n grote glasplaat...
zit nog een klein beetje te twijfelen voor panasonic plasma, maar zijn eigenlijk boven mijn budget
Tja, kijk, ieder zijn idee/smaak (niet dat ik je wil doen twijfelen hoor
):
Quote:
Originally Posted by acermen1212
I am considering the 55NX720 or 55NX820 and was wondering how the owners feel it does with fast motion like sports? Regarding the NX720 I am concerned that it is a 120hz panel and not a 240hz panel like the NX820 or NX810. My other choise is the 55NX810 which is at a good discount and has a 240hz panel with the Bravia Engine 3. I have been told by Sony sales people that the NX720/NX820 may have a better picture due to the new X Reality Engine and I am concerned with the 120 hz panel of the NX720 since I will be watching alot of sports.
Sony sales people also recommended the HX729 since it has motion flow 480 and the X Pro Reality engine but does not have the momolithic design which I am told adds contrast and enhances colors and blacks.
Any comments and experience on these isuues would be helpful and appreciated. Thanks.
Answer tweakinaddy:
I'd always go with the hx series
Quote:
Originally Posted by acermen1212
I am considering the 55NX720 or 55NX820 and was wondering how the owners feel it does with fast motion like sports? Regarding the NX720 I am concerned that it is a 120hz panel and not a 240hz panel like the NX820 or NX810. My other choise is the 55NX810 which is at a good discount and has a 240hz panel with the Bravia Engine 3. I have been told by Sony sales people that the NX720/NX820 may have a better picture due to the new X Reality Engine and I am concerned with the 120 hz panel of the NX720 since I will be watching alot of sports.
Sony sales people also recommended the HX729 since it has motion flow 480 and the X Pro Reality engine but does not have the momolithic design which I am told adds contrast and enhances colors and blacks.
Any comments and experience on these isuues would be helpful and appreciated. Thanks.
Answer tweakinaddy:
I'd always go with the hx series
Verwijderd
wat bedoel je hiermee? dat de hx series beter is?
of een 810 of 820?
Heb je de sony ooit vergeleken met een plasma (panasonic?)
ik twijfel ook een beetje of de plasma's niet een rustiger beeld geven
of een 810 of 820?
Ik overweeg de aanschaf van de NX720F, maar twijfel nog. Ik heb een kast van 58 cm hoogte waar ik de TV op moet gaan plaatsen. Omdat het scherm 6 graden achterover helt, ben ik bang dat hij als het ware over de kijker heen 'schijnt'. Ik begrijp van reacties op het forum dat het scherm niet in een hoek van 90 graden tov de kast gemonteerd kan worden, dus kaarsrechtop zeg maar.
[ Voor 97% gewijzigd door mbonnes op 10-01-2012 07:30 ]
Ik vind het geluid van de HX tegen vallen. Wellicht heeft dat te maken met mijn geluidsinstellingen, ik heb die instellingen al zo vaak aangepast maar krijg geen mooi geluid eruit (wellicht kan iemand zijn eigen instellingen posten).
k zit te denken aan het aanschaffen van een soundbar, de SA-40SE1 is bijna niet te krijgen. Heeft iemand ervaring met de PS3 soundbar of één van een ander merk?
k zit te denken aan het aanschaffen van een soundbar, de SA-40SE1 is bijna niet te krijgen. Heeft iemand ervaring met de PS3 soundbar of één van een ander merk?
PSN: TDBtje
Verwijderd
Ik had het zelfde probleem. Dus eerst de tv maar op de standaard gezet. maar na een paar dagen toch die blitse soundbar er ondergezet en de 6 graden achterover was inderdaad storend als de tv hoog staat,mbonnes schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 07:27:
Ik overweeg de aanschaf van de NX720F, maar twijfel nog. Ik heb een kast van 58 cm hoogte waar ik de TV op moet gaan plaatsen. Omdat het scherm 6 graden achterover helt, ben ik bang dat hij als het ware over de kijker heen 'schijnt'. Ik begrijp van reacties op het forum dat het scherm niet in een hoek van 90 graden tov de kast gemonteerd kan worden, dus kaarsrechtop zeg maar.
Mijn oplossing:
Ik heb mijn 720 in de soundbar gewoon op een hoog dressoir (hoger dan 58 cm)staan en onder de soundbar aan de achterkant een klein latje geschoven waardoor de tv in de soundbar bijna recht op komt te staan.
Zo kan je perfect kijken en je ziet niet dat de soundbar een beetje gekanteld is. En nee hij valt echt niet om hoor de tv en soundbar hebben hun gewicht vooral onderin zitten.
Dankjewel voor de reactie. Hoe bevalt de TV qua beeld en geluid?Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:33:
[...]
Ik had het zelfde probleem. Dus eerst de tv maar op de standaard gezet. maar na een paar dagen toch die blitse soundbar er ondergezet en de 6 graden achterover was inderdaad storend als de tv hoog staat,
Mijn oplossing:
Ik heb mijn 720 in de soundbar gewoon op een hoog dressoir (hoger dan 58 cm)staan en onder de soundbar aan de achterkant een klein latje geschoven waardoor de tv in de soundbar bijna recht op komt te staan.
Zo kan je perfect kijken en je ziet niet dat de soundbar een beetje gekanteld is. En nee hij valt echt niet om hoor de tv en soundbar hebben hun gewicht vooral onderin zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door mbonnes op 10-01-2012 09:42 ]
Verwijderd
De tv bevalt prima, Ik heb de 46 inch en zit op een meter of 5 en dat is gewoon super. Mijn geluid loopt via de home cinema. Ik heb de soundbar er dus alleen maar staan voor de looks. Het geluid uit de soundbar is best aardig maar kan niet tegen de homecinema op.mbonnes schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:39:
[...]
Dankjewel voor de reactie. Hoe bevalt de TV qua beeld en geluid?
Ik heb alles van Sony en het mooie is dat de afstandsbediening alle functies van de home cinema en blu-ray speler over neemt. Zelfs de ps3 is met de afstandsbediening te bedienen. (via HDMI)
Wat ik wat minder vindt aan deze tv is dat je met de usb niet te gelijk kan kijken en opnemen op 2 verschillende kanalen. Er zit maar 1 tuner in. Ook is het 3d gebeuren best aardig maar niet optimaal. Ik heb de tv daar ook niet voor gekocht.,
Mijn keuze voor deze tv was vooral de prijs kwaliteitsverhoudingen en het prachtige design.
en qua beeld vind ik het super mooi. Ja als je hem in de winkel bekijkt naast duurdere modellen dan zie je verschil maar thuis is het gewoon prachtig. Ik krijg een hoop positieve reactie van vrienden en familie die echt onder de indruk zijn.
Verwijderd
zonder soundbar heb je geen geluid?
kan ik de soundbar ook onder mijn dressoir bevestigen bedraad ofzo..mijn tv hangt op
kan ik de soundbar ook onder mijn dressoir bevestigen bedraad ofzo..mijn tv hangt op
`Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:01:
[...]
De tv bevalt prima, Ik heb de 46 inch en zit op een meter of 5 en dat is gewoon super. Mijn geluid loopt via de home cinema. Ik heb de soundbar er dus alleen maar staan voor de looks. Het geluid uit de soundbar is best aardig maar kan niet tegen de homecinema op.
Ik heb alles van Sony en het mooie is dat de afstandsbediening alle functies van de home cinema en blu-ray speler over neemt. Zelfs de ps3 is met de afstandsbediening te bedienen. (via HDMI)
Wat ik wat minder vindt aan deze tv is dat je met de usb niet te gelijk kan kijken en opnemen op 2 verschillende kanalen. Er zit maar 1 tuner in. Ook is het 3d gebeuren best aardig maar niet optimaal. Ik heb de tv daar ook niet voor gekocht.,
Mijn keuze voor deze tv was vooral de prijs kwaliteitsverhoudingen en het prachtige design.
en qua beeld vind ik het super mooi. Ja als je hem in de winkel bekijkt naast duurdere modellen dan zie je verschil maar thuis is het gewoon prachtig. Ik krijg een hoop positieve reactie van vrienden en familie die echt onder de indruk zijn.
Ik neem altijd op met de mediabox van UPC, dus dat lijkt me geen probleem?
Verwijderd
de soundbar loopt via een Hdmi kabel en heeft een aparte voeding. Dus je kan hem ergens anders plaatsen, maar dat ziet er niet uit volgens mij omdat er ook nog een stuk achter de tv zit met een Bas uitgang en nog een speakertje. De tv kan ook zonder soundbar dan gebruik je de speaker van de tv zelf. Maar dat geluid is minimaal. De soundbar ondersteund ook dolby en dts.Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:20:
zonder soundbar heb je geen geluid?
Nog een leuk weetje is dat er voor de smartphone een app bestaat waarmee je de tv kan bedienen. Is wel zo makkelijk omdat je dan je toetsenbord van je telefoon kan gebruiken. Deze app werkt via je netwerk.
Verwijderd
Klopt wel maar dat kan alleen met de gewone standaard voet die ook bij de tv zit. Met de soundbar staat de tv altijd 6 graden achterover.mbonnes schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:24:
Foto Smits beweert dat het scherm ook 100% verticaal geplaatst kan worden, maar volgens mij is dit een misleidende verkooptruc.
Je kunt de Tv ook bedienen met een iPad heb ik begrepen. Handig bij het surfen en handiger dan een smartphone
Ja, heeft mijn Bravia EX720 ook. Had dit al meer gelezen op forums, maar die mensen klaagden eigenlijk dat de hoge piep bleef (alleen hoorbaar voor goede oren overigens).Spoelly schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:33:
Hallo mijn buurvrouw heeft net een nieuwe Bravia KDL-32EX520 denk ik.. (stond EX52 32inch op de doos) ze vroeg aan mij of ik wist of de tv niet helemaal goed is.
Gelukkig is het inderdaad alleen een korte tijd na uitzetten en/of standby zetten. Omdat het maar korte tijd duurt, varieert bij mij van halve minuut tot soms een paar minuten, stoor ik me er niet teveel aan.
Ik bedoel er niks mee, is gewoon een post op het AVS forum, de mening van iemand aldaar. Tja, de Cinematic serie (HX) is in principe de duurdere prijsklasse t.o.v. de Presence serie (NX) - zie pagina 1 van deze post; zou dus beter moeten zijn. Of de HX720 dan ook beter is dan de NX720, valt over te discussieren. Qua beeldprestaties waarschijnlijk wel. Ik zou ze evenwaardig noemen (maar hangt natuurlijk af van wat je belangrijk vindt - zie de sterke punten van beide die je zelf al oplijstte); het zal ook wel geen toeval zijn dat beide tot voor kort aan exact dezelfde prijs stonden. De HX820 combineert dan the best of both worlds (gorilla glas + wifi + X-Reality Pro XR400...), maar is (helaas) pas verkrijgbaar vanaf 46"; wat in prijs met een 40NX/HX720 natuurlijk wel direct een hele hoop scheelt.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:10:
wat bedoel je hiermee? dat de hx series beter is?
-> Dacht al dat ik mij zoiets meende te herinneren, maar zocht gisteren verkeerdelijk op de HX...: de 46NX720 heeft, in tegenstelling tot de 40NX720 wel dynamic edge led. Misschien vergeleek je een 46NX710 met een 40NX720?
Nope, nooit in de richting van plasma gegaan. Kan best zijn dat dit een rustiger beeld geeft, heb nooit vergeleken, heb het bij LED gehouden. Zonder me er te willen over uitspreken of plasma al dan niet aan het uitsterven is, heb ik gewoon (zonder al te diep onderzoek te willen uitvoeren) de algemene voor- en nadelen van plasma t.o.v. LED vergeleken en voor mezelf uitgemaakt dat het LED zou worden.
Jip, typt in alle geval een stuk handiger dan de afstandsbedieningmbonnes schreef op Geplaatst op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:58:
Je kunt de Tv ook bedienen met een iPad heb ik begrepen. Handig bij het surfen en handiger dan een smartphone
Blijkbaar op de CES zijn er nieuwe modellen geintroduceerd.
bron: http://www.nu.nl/gadgetbe...hten-en-achtergrond-.htmlDe nieuwe functionaliteiten worden ingebouwd in 12 televisietoestellen in vier series. De HX850-, HX750-, EX650- en EX550-reeks. De tv’s zullen vanaf mei of april beschikbaar zijn. In welke landen dat dan is en tegen welke prijs maakte Sony maandag nog niet bekend.
Wel werd verder duidelijk dat Sony Internet TV is uitgebreid met nieuwe applicaties, kanalen en muziek en de tv’s hebben een nieuw design gekregen.
De HX850-reeks is de enige die beschikt over de eerder genoemde techniek X-Reality Pro. De rest van de tv’s is uitgerust met X-Reality. Bovendien zit er in de HX850-toestellen Motionflow XR800Hz tegenover 400Hz in de HX750-televisies en 100Hz in de EX650-tv’s. Hoe hoger het cijfer hoe vloeiender animaties kunnen worden afgespeeld.
Nieuw HX lijn ziet er ook erg goed uit. Zal wel eens een kijkje gaan nemen als ze ook bij de winkels staan, maar mijn NX720 mag het nog een lange tijd uithouden.
Sony heeft overigens ook meer internet features aangekondigd, hopelijk komen die nog wel naar de 'oude' modellen.
Sony heeft overigens ook meer internet features aangekondigd, hopelijk komen die nog wel naar de 'oude' modellen.
Allemaal wel grappig maar ik had zelf iets meer innovatie verwacht. Als je kijkt naar wat LG en Samsung voor modellen op de markt brengen maakt LG op dit moment de grootste stap. Samsung volgt daar achteraan en de enige grote stap die ik Sony zie maken is GoogleTV. Veel functies die in de x50 series komen, zaten al in de x20 of zijn nu een opgewaardeerde versie van wat is de x20 zat.
Ik ben wel benieuwd hoe de tv's eruit komen te zien, ze zien er wel gelikt uit namelijk! (Overigens vind ik de ES8000 van Samsung echt een afschuwelijke voet hebben!)
Ik ben wel benieuwd hoe de tv's eruit komen te zien, ze zien er wel gelikt uit namelijk! (Overigens vind ik de ES8000 van Samsung echt een afschuwelijke voet hebben!)
All-Round nerd | iRacing Profiel
Verwijderd
Ik had op 29 december een 55HX920 besteld. Paar keer gebeld. Nog steeds niks. Bij MM A'dam Noord gekocht. Weet iemand hoe lang het zal duren?
Morgen krijgen wij onze 3e 46-HX920. Hopen dat in ieder geval deze geen last heeft van het crease probleem.
Verwijderd
Ik heb een 40EX520 welke door een Motorola Settop box van KPN signaal via HDMI ontvangt.
Ik gebruik dus bijna alleen de afstandbediening van de Settop box.
Tevens heb ik een LG DP1 Media speler via HDMI aan de TV hangen
Tot slot heb ik een oudere Sony Receiver, (met geweldige Bose boxen!) welke via de Headphone aansluiting op de TV gevoed wordt met audio signaal.
Deze Receiver wil ik nu vervangen.
Wat zou jullie keuze zijn?
Een cinema set van Sony om meer met één afstandbediening te kunnen doen. (maar Settop box en Media player zal niet werken via Bravia sync)
of
Een losse Receiver van Sony met Bravia sync om meer met één RC te werken en om mijn Bose boxen, waar ik erg tevreden mee ben, weer gebruiken.
of een andere Receiver met een goede algemene RC.
of zijn er nog betere opties??
Dank alvast voor jullie feedback
Tot slot heb ik een oudere Sony Receiver, (met geweldige Bose boxen!) welke via de Headphone aansluiting op de TV gevoed wordt met audio signaal.
Een cinema set van Sony om meer met één afstandbediening te kunnen doen. (maar Settop box en Media player zal niet werken via Bravia sync)
of
Een losse Receiver van Sony met Bravia sync om meer met één RC te werken en om mijn Bose boxen, waar ik erg tevreden mee ben, weer gebruiken.
Niet geheel het juiste topic, maar hier mijn two cents:
- Logitech Harmony (oid) aanschaffen zodat je 1 ab hebt;
- Bose houden en een nieuwe receiver aanschaffen. Maar om hier zeker van te zijn kun je natuurlijk ook wat home cinema sets van Sony beluisteren. Mijn ervaring is dat het geluid van Bose over het algemeen beter is dan Sony.
Ik werk met Maranatz SR-6005 + Harmony one werkt perfect met de volgende apparaten die ik heb staan:Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:19:
Ik heb een 40EX520 welke door een Motorola Settop box van KPN signaal via HDMI ontvangt.
of
XBMC (Win7)
PS3
Vu Duo+ (satelliet)
Digibox telenet
Wii
2xJBL E100
1x JBL EC25
1x JBL E250p
2x JBL TX
Ook de 3e HX920 heeft last van het crease probleem. Een brief richting Sony sturen. Dat kan toch niet met zo'n dure TV!!