Play on HD 1. De normale, niet de mini. (ACR-PV73100 dus)breins schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:20:
welke playon heb je als ik vragen mag
Anoniem: 32279
ik heb die problemen ook altijd met mijn mini 1, ik heb nog niet getest of het nu komt door het gebruik van bepaalde knoppen.
Het is echt heel heel irritant als je lekker relaxed op je bed ligt en dat ding loopt vast. Kabel eruit en erin , ga je weer liggen en loopt hij weer vast
Als ze die alternatieve firmware nu eens updaten met een fix voor dit probleem (ook al heeft niet iedereen er last van)...
Het is echt heel heel irritant als je lekker relaxed op je bed ligt en dat ding loopt vast. Kabel eruit en erin , ga je weer liggen en loopt hij weer vast

Als ze die alternatieve firmware nu eens updaten met een fix voor dit probleem (ook al heeft niet iedereen er last van)...
Zelfde als ik heb dus , zit deze er in > http://db.tt/HiFE2LH ?PilatuS schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:31:
[...]
Play on HD 1. De normale, niet de mini. (ACR-PV73100 dus)
met de mini hoor je meer klachten echter de ACR-PV73100 moet gewoon super goed werkenAnoniem: 32279 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 16:32:
ik heb die problemen ook altijd met mijn mini 1, ik heb nog niet getest of het nu komt door het gebruik van bepaalde knoppen.
Het is echt heel heel irritant als je lekker relaxed op je bed ligt en dat ding loopt vast. Kabel eruit en erin , ga je weer liggen en loopt hij weer vast![]()
Dit is een andere als die ik had. Ik ga deze van jou proberen.breins schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:42:
[...]
Zelfde als ik heb dus , zit deze er in > http://db.tt/HiFE2LH ?
Edit : Zojuist er op gezet. Moest eerst flashen naar een oudere AC Ryan firmware om te kunnen flashen naar Mede8er. Hierna de film en serie geprobeerd waarbij de speler gisteren vastliep, dat gaat nu wel goed. Ik ben benieuwd of het zo blijft de komende dagen. In ieder geval bedankt voor de link naar de firmware
[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 23-10-2011 18:25 ]
Nou ja toch niet dus, want ook ik heb de ACR-PV73100 en ook ik heb veel problemen gehad met zwarte schermen, etc.breins schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:44:
[...]
met de mini hoor je meer klachten echter de ACR-PV73100 moet gewoon super goed werken
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
laat even weten hoe het blijft gaanPilatuS schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:48:
[...]
Dit is een andere als die ik had. Ik ga deze van jou proberen.
Edit : Zojuist er op gezet. Moest eerst flashen naar een oudere AC Ryan firmware om te kunnen flashen naar Mede8er. Hierna de film en serie geprobeerd waarbij de speler gisteren vastliep, dat gaat nu wel goed. Ik ben benieuwd of het zo blijft de komende dagen. In ieder geval bedankt voor de link naar de firmware
[quote]l3art schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:26:
[...]
Nou ja toch niet dus, want ook ik heb de ACR-PV73100 en ook ik heb veel problemen gehad met zwarte schermen, etc.
[/quote
Doen jullie wel eens je HDD via de pc op fouten laten controleren? en dan pas flachen
[...]
Nou ja toch niet dus, want ook ik heb de ACR-PV73100 en ook ik heb veel problemen gehad met zwarte schermen, etc.
[/quote
Doen jullie wel eens je HDD via de pc op fouten laten controleren? en dan pas flachen
Ik laat het weten.
Wat betreft de HDD is het zo dat er fouten opzitten als de speler ook maar 1x vastloopt met een zwart scherm. Gebeurt dit meerdere keren en herstel je dit niet krijg je denk ik nog veel meer problemen. Ik gebruik geen interne HDD bij mijn speler maar alleen een externe 640GB 2,5" schijf en een 8GB USB stick. Deze switch ik constant tussen PC en PlayOn. Iedere keer dat de speler is vastgelopen geeft Windows 7 aan dat controleren en herstellen nodig is.
Ik heb een oude tv (tulp) en een budget van €100 voor een mediaspeler.
Eisen:
- Draadloos internet 802.11g of 802.11n
- Tulp aansluiting
- Onder/rond €100
- USB en (micro) SD
- Met pc te koppelen voor bestandoverdracht
Nu viel mijn oog op de AC Ryan PlayOn! HD, wat is het verschil met de AC Ryan Media Speler Playon Hd bundle?
Is Bittorrent langzaam of onmogelijk (ivm processor)? Langzaam is geen punt, zou wel zijn zijn als deze er is.
Kan ik dit makkelijk koppelen aan mijn wifi en computer?
Of is er een andere aanrader met bovenstaande eisen?
Eisen:
- Draadloos internet 802.11g of 802.11n
- Tulp aansluiting
- Onder/rond €100
- USB en (micro) SD
- Met pc te koppelen voor bestandoverdracht
Nu viel mijn oog op de AC Ryan PlayOn! HD, wat is het verschil met de AC Ryan Media Speler Playon Hd bundle?
Is Bittorrent langzaam of onmogelijk (ivm processor)? Langzaam is geen punt, zou wel zijn zijn als deze er is.
Of is er een andere aanrader met bovenstaande eisen?
[ Voor 28% gewijzigd door remcoboy1479 op 24-10-2011 10:34 ]
De Mini kan geen interne hd hebben en heeft geen sd slot. Bittorrent kan niet via de officiele firmware voor zover ik weet.
Prima, dan dus de Playon!HD.loeberce schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:13:
De Mini kan geen interne hd hebben en heeft geen sd slot. Bittorrent kan niet via de officiele firmware voor zover ik weet.
http://www.playonhd.com/en/?upn=products staat van wel? Ook op de OP.
Met de AC Ryan PlayOn! HD, wat is het verschil met de AC Ryan Media Speler Playon Hd bundle?
[ Voor 18% gewijzigd door remcoboy1479 op 24-10-2011 10:34 ]
De "bundle" is geen type, maar een aanbieding wss. Mogelijk een combinatie met een USB-WiFi stick? Die laatste heb je sowieso nodig, als je aan de draadloze netwerk wilt koppelen.
Is een andere wifistick ook goed?Toff schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:50:
De "bundle" is geen type, maar een aanbieding wss. Mogelijk een combinatie met een USB-WiFi stick? Die laatste heb je sowieso nodig, als je aan de draadloze netwerk wilt koppelen.
Er zijn een aantal wifi sticks compatibel, maar dat is lastig uit te vinden (afhankelijk van de wifichip). Beste is om de originele te gebruiken. Zie ook de start-post.
Bedankt!loeberce schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:00:
[...]
Er zijn een aantal wifi sticks compatibel, maar dat is lastig uit te vinden (afhankelijk van de wifichip). Beste is om de originele te gebruiken. Zie ook de start-post.
Is het makkelijk om de mediaspeler (die via wifi werkt) draadloos op mijn computer te weergeven als schijf?
Is het een aanrader?
Mensen ervaring met de BitTorrent client?
Deze zien er wel goed uit: http://tweakers.net/price...4012;268827;269220;270553 welke raden jullie aan?
[ Voor 11% gewijzigd door remcoboy1479 op 24-10-2011 16:22 ]
ik , gebruik de interne NZBget dus eigenlijk bijna het zelfde als torent .En ik gebruik een internet homeplug ,maar sinds een week een ac rayen wifi stick en moet zeggen naar alle tevredenheid kosten € 25remcoboy1479 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:06:
[...]
Bedankt!
Is het makkelijk om de mediaspeler (die via wifi werkt) draadloos op mijn computer te weergeven als schijf?
Is het een aanrader?
Deze zien er wel goed uit: http://tweakers.net/price...4012;268827;269220;270553 welke raden jullie aan?
Nee nog nooit gedaan, neem aan dat je gewoon schijfcontrole van windows bedoeld?breins schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:09:
[quote]l3art schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:26:
[...]
[/quote
ik doe ook nooit schrijfcontroles? Waarom is dat nodig?
Ik merk wel dat als ik via de ac ryan zelf dingen ga wissen dat windows gaat mekkeren als ik de schrijf aankoppel, dus zo wissen doe ik niet meer (is ook te traag vind ik met die afstandsbediening en de vele knoppen die je moet indrukken om iets te wissen).
Ik merk wel dat als ik via de ac ryan zelf dingen ga wissen dat windows gaat mekkeren als ik de schrijf aankoppel, dus zo wissen doe ik niet meer (is ook te traag vind ik met die afstandsbediening en de vele knoppen die je moet indrukken om iets te wissen).
ja klop. En als je dat eens doet zal je zienl3art schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:23:
[...]
Nee nog nooit gedaan, neem aan dat je gewoon schijfcontrole van windows bedoeld?
Ik heb de mini 2, aangesloten op een externe 2,5" Verbatim HDD (500 gb). Hebben jullie ook dat als je de speler na een film uitzet, de HDD met een tik, gelvolgd door een spindown, uitgaat? Echt alsof de power er in 1 keer uitgetrokken wordt zonder de schijf eerst te 'parkeren'. Klinkt niet echt gezond zeg maar...weet iemand wat ertegen te doen?
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Mogelijk een logisch gevolg van het wegvallen van de spanning op de USB-aansluiting? "De" oplossing is natuurlijk om de boel nooit uit te zetten. Ik gebruik mijn mini 1 als NAS om elders in huis films te kunnen kijken en mp3's te kunnen luisteren, dus voor mij is het niet echt vreemd, om hem altijd aan te laten. De externe HDD (3,5") gaat vanzelf in een slaapmodus, als hij enige tijd niet wordt aangesproken. Wat doet jouw 2,5" HDD, in dezelfde omstandigheden? Dan zou je - geduldig - kunnen wachten, alvorens de ACR uit te zetten.
Een USB-hub met eigen voeding zou een optie kunnen zijn, maar de vraag is of je HDD zichzelf dan na verloop van tijd "netjes" uitschakelt en hoeveel het verbruik van een extra USB-voeding dan weer is.
Een USB-hub met eigen voeding zou een optie kunnen zijn, maar de vraag is of je HDD zichzelf dan na verloop van tijd "netjes" uitschakelt en hoeveel het verbruik van een extra USB-voeding dan weer is.
Ik twijfel tussen de Mede8er MED500X2 (iBood vandaag) en de AC Rayan Play!ON HD.
Gaat mij om de volgende eisen:
- Tulp uitgang (nog oude tv)
- Draadloos via pc te bereiken voor bestandsoverdracht
Nu las ik dat ze beide bittorrent ondersteunen, maak de Mede8er lijkt me sneller.
Wat raden jullie aan??
Gaat mij om de volgende eisen:
- Tulp uitgang (nog oude tv)
- Draadloos via pc te bereiken voor bestandsoverdracht
Nu las ik dat ze beide bittorrent ondersteunen, maak de Mede8er lijkt me sneller.
Wat raden jullie aan??
De Mede8er MED500X2 is te vergelijken met de AC Rayan Play!ON HD2. De Mede8er MED500 (vorige generatie) is te vergelijken met de AC Rayan Play!ON HD (idem).
Oftewel gezien de ibood MED500X2 vandaag net zo duur is als de vorige generatie POHD zou ik mooi voor de Mede8er gaan.
Oftewel gezien de ibood MED500X2 vandaag net zo duur is als de vorige generatie POHD zou ik mooi voor de Mede8er gaan.
En als je de AC Rayan Playon HD 2 zou vergelijken met de Mede8er MED500X2?dragon2 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:12:
De Mede8er MED500X2 is te vergelijken met de AC Rayan Play!ON HD2. De Mede8er MED500 (vorige generatie) is te vergelijken met de AC Rayan Play!ON HD (idem).
Gedaan, maar waren geen fouten of verkeerde bestanden oid gevonden. Dus dat is het niet. Zou ook wel vreemd zijn, want waarom zou de ene firmware het probleem dan wel steeds hebben, terwijl de andere het niet heeft? Had al meerdere keren de med8er firmware geprobeerd, maar alle keren problemen met het zwarte scherm. Terwijl de originele firmware dus geen fouten geeft.breins schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:00:
[...]
ja klop. En als je dat eens doet zal je zien
ik heb er nooit iemand positief over gehoord in iedergeval, dus daar zou ik het zeker niet voor doen.remcoboy1479 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:06:
Helaas gisteren weer een crash gehad toen ik een serie wou gaan kijken. De speler gaf even normaal beeld en geluid, na 10 sec liep het geheel vast. Dus maar weer terug gegaan naar Ac Ryan firmware om in ieder geval die serie te kunnen kijken.
Nu zie ik hier die iBood aanbieding staat dus heb ik die maar besteld. Als ik de oude speler verkoop kost het mij misschien 60 euro.
Ik heb de HD2 versie. Wel foutje gemaakt door niet voor de mini te gaan, want ik heb een LaCie netwerk schijf voor opslag.
Mijn ervaring is dat het apparaatje te vaak vastloopt en ik de stekker eruit moet trekken. De zwarte schermen ervaar ik ook elke keer als ik een film kijk. Gelukkig komen die zwarte schermen om de x aantal minuten en blijven ze gemiddeld 1 seconde op het scherm. Kan de film dan nog net volgen
Hopelijk met een volgende firmware release opgelost. Of het moet aan de bekabeling, of combinatie met andere apparatuur liggen. Zo nu en dan is de mediaspeler het complete signaal kwijt en zie ik op mijn TV dat er geen enkel HDMI signaal aanwezig is. Dit laatste duurt meestal 10 seconden tot for ever! Maar komt niet zo vaak voor als de zwarte schermen.
Mijn ervaring is dat het apparaatje te vaak vastloopt en ik de stekker eruit moet trekken. De zwarte schermen ervaar ik ook elke keer als ik een film kijk. Gelukkig komen die zwarte schermen om de x aantal minuten en blijven ze gemiddeld 1 seconde op het scherm. Kan de film dan nog net volgen
Hopelijk met een volgende firmware release opgelost. Of het moet aan de bekabeling, of combinatie met andere apparatuur liggen. Zo nu en dan is de mediaspeler het complete signaal kwijt en zie ik op mijn TV dat er geen enkel HDMI signaal aanwezig is. Dit laatste duurt meestal 10 seconden tot for ever! Maar komt niet zo vaak voor als de zwarte schermen.
Jammer dat het niet goed werk ,PilatuS schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:37:
[...]
Helaas gisteren weer een crash gehad toen ik een serie wou gaan kijken. De speler gaf even normaal beeld en geluid, na 10 sec liep het geheel vast. Dus maar weer terug gegaan naar Ac Ryan firmware om in ieder geval die serie te kunnen kijken.
Nu zie ik hier die iBood aanbieding staat dus heb ik die maar besteld. Als ik de oude speler verkoop kost het mij misschien 60 euro.
Gnavond,
Ik heb gisteren mijn Ac Ryan HD 1 Tb geupdated maar nu herkent de player de ondertiteling niet meer terwijl ze toch echt bij de film in de map staan. Vreemd is dat de player de ondertitels nog wel herkende/afspeelde vóór de update. Wie weet hoe dit kan en wie kan mij eventueel helpen ?
Ik heb gisteren mijn Ac Ryan HD 1 Tb geupdated maar nu herkent de player de ondertiteling niet meer terwijl ze toch echt bij de film in de map staan. Vreemd is dat de player de ondertitels nog wel herkende/afspeelde vóór de update. Wie weet hoe dit kan en wie kan mij eventueel helpen ?
Ondertitels aanzetten in het setup menu. Als ie daar uitstaat dan kun je hem bij de film ook niet aanzetten, beetje raar idd, maar zo werkt het wel..
Ik had ze al aangezet, kleur wit, grootte ingesteld enz. maar hij speelt ze (nog) niet af. Vreeeemd..
Na de laatste firmware update kan ik instellen dat de hdd na 5 min. vanzelf uit moet gaan. Na die 5 minuten kan ik dan de mediaspeler uitzetten, de genoemde tik van de hdd blijft dan achterwege. Provisorische oplossing, moet toch steeds 5 min. wachten na een film alvorens de boel uit te zetten. Ik ben van het type na een avond 'alles uitschakelen met een schakelaar op de stopcontact-verdeeldoos'.Toff schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 01:27:
Mogelijk een logisch gevolg van het wegvallen van de spanning op de USB-aansluiting? "De" oplossing is natuurlijk om de boel nooit uit te zetten. Ik gebruik mijn mini 1 als NAS om elders in huis films te kunnen kijken en mp3's te kunnen luisteren, dus voor mij is het niet echt vreemd, om hem altijd aan te laten. De externe HDD (3,5") gaat vanzelf in een slaapmodus, als hij enige tijd niet wordt aangesproken. Wat doet jouw 2,5" HDD, in dezelfde omstandigheden? Dan zou je - geduldig - kunnen wachten, alvorens de ACR uit te zetten.
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Als je een 3D film op deze speler zet en het dan afspeelt op een 3D tv werkt dit dan gewoon? Kan zelf eigenlijk niet bedenken waarom niet want de tv moet het 3D signaal verwerken niet de speler. Dus als het signaal doorgestuurd wordt zou het denk ik moeten werken. Maar weet het niet zeker...
Ik ben meer van alles vanuit de luie stoel, maar de mini blijft always on.Bonkdoos schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:51:
[...]
Ik ben van het type na een avond 'alles uitschakelen met een schakelaar op de stopcontact-verdeeldoos'.
Dan bedenk je het denk ik toch niet helemaal goedl3art schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:50:
Als je een 3D film op deze speler zet en het dan afspeelt op een 3D tv werkt dit dan gewoon? Kan zelf eigenlijk niet bedenken waarom niet want de tv moet het 3D signaal verwerken niet de speler. Dus als het signaal doorgestuurd wordt zou het denk ik moeten werken. Maar weet het niet zeker...
The devil is in the details.
Nog even iets om uit te zoeken. Zal de vraag ook wel even ergens anders droppen.
edit:
Van een staflid op het AC Ryan forum:
Het kan dus toch wel.....
edit:
Van een staflid op het AC Ryan forum:
edit2:Basically, 3D requires a couple of hardware upgrades.
1. CE device that supports HDMI 1.4
2. 3D digital content
3. HDMI 1.4 cable
4. 3D ready or 3D equipped TV
5. 3D goggles or glass
As the current platform and chipsets from Realtek doesn't come with 3D support, therefore it is not a feature that could be easily implemented on the firmware.
Plus the cost of upgrading your existing equipments might be still costly. However, that doesn't limit us at this moment. We are also exploring the fields for 3D.
Het kan dus toch wel.....
Well, this is an old thread but i can't resist to add to it.
I own a playon!hd mini for a year now, and just today got a new 3d-tv. I do not own a BD 3D player, so i looked for and found a 3d-demo file on the internet just to check out the 3d-feature. I played it through the POHD mini, TV System set to HDMI Auto, on the TV selected 3d playback (side by side) and lo and behold, it just works!
If you can find Half-SBS video files, your POHD just passes it through to the TV, the TV recognizes the 3d-input over HDMI, et voila.
bronI have Avatar 3D Blu-Ray rip that plays just fine via my PlayOnHD. As mentioned, 3D has to be manually selected on the 3DTV, as it does not auto-detect. Until 3D is selected, you see two side-by-side video images. I have also found that using the TV's "auto-calibrate" menu function (quite quick and simple) can improve the 3D render (if any problems are detected).
Apart from Ethernet over HDMI, as far as I know the actual limitation of HDMI 1.3 is not having sufficient bandwidth to transfer both 3D content and HD-Audio at the same time. I use optical surround audio output, and this sounds just fine (I have read that many people can't tell the difference between HD Audio and standard surround anyway). For this reason, some Panasonic Blu-Ray 3D players provide 2 x HDMI outputs to assist users of HDMI 1.3 equipment that are not ready to upgrade expensive AV receivers just for HDMI 1.4.
In my opinion, manufacturers are not revealing that 2D playback devices work just fine so they can sell up-priced 3D playback devices alongside the 3DTVs, charging rather a lot simply so that 3D is auto-detected (and perhaps auto-calibrate the TV if required).
Anyway, I suspect tweaks to 2D playback devices (firmwares) could improve 3D media handling, and any brand that does so would be nicely differentiated from the rest, but I doubt we'll see it soon (too many far more basic problems seem difficult to overcome as it is).
Bottom line, however, is that anyone with a 3DTV can go ahead and obtain 3D sources and integrate them with the rest of their 2D collection and watch them just fine with their POHD.
[ Voor 141% gewijzigd door 13art op 08-11-2011 09:16 ]
Ik vroeg me af of de AC ryan HD1 alle mkv/blueray iso bestanden kon afspelen? Ik lees op forums dat hier veel problemen mee zijn/waren. Of zijn deze inmiddels al opgelost met nieuwe filmware? Het scheelt toch een hoop geld tussen een HD1 en HD2, maar wil wel gewoon graag alle bestanden kunnen afspelen.
geen punt met de playonhd 1 draai als een zonnetjenmgn82 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:18:
Ik vroeg me af of de AC ryan HD1 alle mkv/blueray iso bestanden kon afspelen? Ik lees op forums dat hier veel problemen mee zijn/waren. Of zijn deze inmiddels al opgelost met nieuwe filmware? Het scheelt toch een hoop geld tussen een HD1 en HD2, maar wil wel gewoon graag alle bestanden kunnen afspelen.
Anoniem: 382886
Ik heb een playonhd mini 2 en in heb mijn pc ermee verbonden zodat ik alles kan streamen. nu heb ik wat series op mijn c schijf en die kan de mini 2 gewoon lezen, alleen als ik alle films wil zien die op mijn externe harde schijf staan moet ik een gebruiker en een wachtwoord invoeren. weet iemand hoe ik het inlog gebeuren eraf kan halen of wat ik er moet invullen want ik heb nooit een wachtwoord in gesteld.
Wat mijn bovenbuurman aangeeft klopt niet helemaal, de HD1 heeft over het algemeen geen problemen met mkv bestanden, ik ben ze nog niet tegengekomen iig. Blu Ray iso is een ander verhaal, de menu's zijn meestal gemaakt in Java, dit kan de HD1 niet afspelen, maar als je gewoon blu ray rips "download" heb je geen problemen 
nmgn82 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:18:
Net The Smurfs in Half-SBS 3D gekeken op de HD1. Top. Loopt als een zonnetje!
Puur genieten al zeg ik het zelf.
Nu houdt ik niet alle firmware's meer bij dus ik kan wat gemist hebben, maar naar mijn weten spelen alle AC Ryan's MKVs met header compressie niet goed af (vaak alleen geluid, beeld blijft zwart(. Als dat nog niet gefixed is doen ze dat hopelijk nog eens een keer spoedig, want het wordt steeds vaker toegepast en het behoort gewoon al heel lang tot de MKV-specificatie.rufus666 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:41:
Wat mijn bovenbuurman aangeeft klopt niet helemaal, de HD1 heeft over het algemeen geen problemen met mkv bestanden, ik ben ze nog niet tegengekomen iig.
Anoniem: 338577
Zojuist ook mijn speler binnen gekregen.
Ik heb deze aangesloten op mijn netwerk waar ook een Zyxel mediaserver aan hangt.
Wat me meteen opviel is dat hij geen .iso 3d bestanden afspeelt. (Dit is ondertussen wel gelukt, maar de ondertiteling klopt niet. Deze blijft hij op de 2 beeldhelften afspelen) Ook is hij erg traag met het inladen van een film .mkv. Wanneer ik de film aan het kijken ben en ik wil deze stoppen dan speelt hij nog zeker een minuut of soms 2 door. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Ook loopt hij soms helemaal vast en reageert hij niet eens meer op de aan/uit knop op de speler zelf.
Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Ik heb deze aangesloten op mijn netwerk waar ook een Zyxel mediaserver aan hangt.
Wat me meteen opviel is dat hij geen .iso 3d bestanden afspeelt. (Dit is ondertussen wel gelukt, maar de ondertiteling klopt niet. Deze blijft hij op de 2 beeldhelften afspelen) Ook is hij erg traag met het inladen van een film .mkv. Wanneer ik de film aan het kijken ben en ik wil deze stoppen dan speelt hij nog zeker een minuut of soms 2 door. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Ook loopt hij soms helemaal vast en reageert hij niet eens meer op de aan/uit knop op de speler zelf.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 338577 op 14-11-2011 16:58 ]
Welkom in de wereld van AC-RyanAnoniem: 338577 schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:28:
Wat me meteen opviel is dat hij geen .iso 3d bestanden afspeelt. Ook is hij erg traag met het inladen van een film .mkv. Wanneer ik de film aan het kijken ben en ik wil deze stoppen dan speelt hij nog zeker een minuut of soms 2 door. Dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Hoe heb je deze gekeken? Zonder ondertiteling of met?l3art schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:01:
Net The Smurfs in Half-SBS 3D gekeken op de HD1. Top. Loopt als een zonnetje!
Zonder, maar wil je het met ondertitels kijken dan moet je de ondertitels eerst even door "3D subtitler" halen. Anders is het niet te lezen.Anoniem: 338577 schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:05:
[...]
Hoe heb je deze gekeken? Zonder ondertiteling of met?
Dat de menu's het niet doen maakt me niet zoveel uit. Zolang alle film bestanden en de ondertiteling het doen ben ik tevreden:D Alleen jammer dat de ondertiteling bij 3D sbs bestanden niet goed verloopt zoals ik hier net lees. Daar heeft mijn ingebouwd mediaplayer in de tv weer totaal geen last van. Zou hier ook nog een software update voor kunnen komen zodat je niet eerst de subtitels hoeft om te zetten voor 3D films? Of is dit niet een kwestie van software.
[ Voor 19% gewijzigd door nmgn82 op 15-11-2011 10:16 ]
Lijkt me in principe een kwestie van software. Maar dat vraagt natuurlijk wel weer extra rekenkracht, en weet niet of de HD1 dit nog gaat trekken. Maar theoretisch zou het moeten kunnen volgens mij.
Ik heb mijn speler nu bijna 2 jaar maar dit komt mij niet bekend voor.Anoniem: 338577 schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:28:
Via het netwerk speel ik bijna nooit wat af dus daar kan ik weinig over zeggen maar als ik iets op pauze of stop zet gaat dat ook gewoon direct, probeer eens iets af te spelen van USB en kijk of dan hetzelfde gebeurd, zo ja ff een andere firmware erop gooien (gewoon via de officiele site)
Hou er dan wel rekening mee dat je een *.iso bestand niet kunt afspelen (als deze blu ray is)nmgn82 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:16:
Dat de menu's het niet doen maakt me niet zoveel uit. Zolang alle film bestanden en de ondertiteling het doen ben ik tevreden:D Alleen jammer dat de ondertiteling bij 3D sbs bestanden niet goed verloopt zoals ik hier net lees. Daar heeft mijn ingebouwd mediaplayer in de tv weer totaal geen last van. Zou hier ook nog een software update voor kunnen komen zodat je niet eerst de subtitels hoeft om te zetten voor 3D films? Of is dit niet een kwestie van software.
Je zou dan de "film" op je computer uit de Iso moeten halen, waar je de subs vandaan haalt.... geen idee, ik weet ze niet te vinden in een ISO bestand van een Blu Ray.(ik download ze dan meestal appart)
Anoniem: 90241
Dit werkt al een hele tijd prima: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=9238arsimo schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:40:
[...]
Nu houdt ik niet alle firmware's meer bij dus ik kan wat gemist hebben, maar naar mijn weten spelen alle AC Ryan's MKVs met header compressie niet goed af (vaak alleen geluid, beeld blijft zwart(. Als dat nog niet gefixed is doen ze dat hopelijk nog eens een keer spoedig, want het wordt steeds vaker toegepast en het behoort gewoon al heel lang tot de MKV-specificatie.
Die FW is nb van oktober 2010. Ik speel zeer en zeer veel mkv's. Speelt mijn mini 1 allemaal zonder problemen af, ook met compressed headers.
Grappig, ik ben bij dezelfde blijven hangen: v7.3.6.r4415.
Via USB werkt het wel sneller inderdaad. Zal dan misschien aan de mediaserver liggen.rufus666 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:22:
[...]
Ik heb mijn speler nu bijna 2 jaar maar dit komt mij niet bekend voor.
Via het netwerk speel ik bijna nooit wat af dus daar kan ik weinig over zeggen maar als ik iets op pauze of stop zet gaat dat ook gewoon direct, probeer eens iets af te spelen van USB en kijk of dan hetzelfde gebeurd, zo ja ff een andere firmware erop gooien (gewoon via de officiele site)
Maar via USB zie ik in het mainmenu geen films staan. Dit zou toch wel zo moeten zijn?
is de positie van de ondertiteling ook in te stellen? want vaak zit de ondertiteling een gedeelte op de onderste zwarte balk en een stuk in het beeld. kun je deze dan een stuk omhoog verschuiven dat de ondertiteling volledig in het beeld zit?
Dan moet je het scannen van je usb hd aanzetten in de instellingen.Anoniem: 338577 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:01:
Via USB werkt het wel sneller inderdaad. Zal dan misschien aan de mediaserver liggen.
Maar via USB zie ik in het mainmenu geen films staan. Dit zou toch wel zo moeten zijn?
met de nieuwste firmware kan dit prima, het blijft ook ingesteld zoals je het wilt hebben mits je het in het hoofdmenu instelt en niet tijdens het kijken van een film aanpast.nmgn82 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 07:56:
is de positie van de ondertiteling ook in te stellen? want vaak zit de ondertiteling een gedeelte op de onderste zwarte balk en een stuk in het beeld. kun je deze dan een stuk omhoog verschuiven dat de ondertiteling volledig in het beeld zit?
Zijn de bluray iso bestanden wel met een AC Ryan HD 2 te bekijken? En kan de HD2 eigelijk wel de ondertiteling van een 3D sbs bestand goed weergeven?
rufus666 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:24:
[...]
Hou er dan wel rekening mee dat je een *.iso bestand niet kunt afspelen (als deze blu ray is)
Je zou dan de "film" op je computer uit de Iso moeten halen, waar je de subs vandaan haalt.... geen idee, ik weet ze niet te vinden in een ISO bestand van een Blu Ray.(ik download ze dan meestal appart)
Als ik het goed gelezen heb, dan kan de HD2 wel omgaan met die ISO bestanden maar zeker weten doe ik het niet, over 3d durf ik helemaal geen uitspraken te doen (ik denk dat je deze vragen beter in de HD2 topic kan stellen)nmgn82 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 07:48:
Zijn de bluray iso bestanden wel met een AC Ryan HD 2 te bekijken? En kan de HD2 eigelijk wel de ondertiteling van een 3D sbs bestand goed weergeven?
[...]
ik zal is in dat topic gaan zoeken. ik was eigelijk van plan om de HD1 te kopen, maar als deze niet alle bestanden kan afspelen is het misschien toch verstandiger om voor de HD2 te gaan.
Zobiezo zou ik de 2 kopne. Bij de 1 wordt er veel geklaagt over de snelheid in menu's e.d.. De 2 heeft een 500 MHz proc (ipv 400 bij de 1).
maar de HD2 kost het dubbele van de HD1. En alle extra toeters en bellen hoef ik niet, ik wil alleen dat (alle) film bestanden afgespeeld kunnen worden en de ondertiteling goed weergegeven wordt. Ik heb nu ook een mediaplayer op de tv zitten die ook vrijwel alles afspeelt, alleen hierbij moet ik wel altijd een apart ondertitelings bestandje erbij zetten en kan ik de ondertiteling niet verplaatsen. Ook het beeld is niet uit te rekken voor het wegwerken van de zwarte balken. Dan vind ik 150 euro weer veel geld om voor die kleine verbeteringen tov de tv mediaplayer een HD2 te kopen.
Nou dat zal echt niet heel veel verschil maken in snelheid. Ik heb de Mini2 en precies dit model gekozen vanwege de goede prijs (< eur 100) icm kleine behuizing, en geen noodzaak voor interne Hd (ik heb 2x 1,5Tb USB). Prima apparaat, zeker voor het geld. Speelt alles af en zonder problemen. Het enige dat je helaas zo nu en dan hebt is de out-of-sync beeld/geluid bij dts spoor. Maar dit geldt voor zo goed als alle mediaplayers, waarbij je geluid niet via hdmi over de versterker kunt laten lopen (zoals bij mij het geval).IJsbeer schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:13:
Zobiezo zou ik de 2 kopne. Bij de 1 wordt er veel geklaagt over de snelheid in menu's e.d.. De 2 heeft een 500 MHz proc (ipv 400 bij de 1).
Bij de HD1 nooit last gehad van out of sync geluid. En laat het gewoon over HDMI lopen.
Maar goed de meeste moderne versterkers kunnen ook wel een geluidsvertraging instellen.
Maar goed de meeste moderne versterkers kunnen ook wel een geluidsvertraging instellen.
Dat is dus precies het punt dat ik maakte...bij geluid via hdmi naar versterker (en eventueel extra mogelijkheid vertraging kunnen instellen), dan kun je out-of-sync oplossen. Indien, zoals bij mij het geval, geluid via spdif naar versterker, en zonder mogelijkheid instellen vertraging, dan heb je pech gehad en heb je soms out-of-sync.l3art schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:31:
Bij de HD1 nooit last gehad van out of sync geluid. En laat het gewoon over HDMI lopen.
Of geen 100Hz+ Philips TV kopen, maar een TV die wel gewoon snel werkt 
Ik heb dezelfde manier aangesloten (SPDIF), maar totaal geen problemen met out of sync.
Ik heb dezelfde manier aangesloten (SPDIF), maar totaal geen problemen met out of sync.
Yep dat had ik inderdaad ook begrepen, dat sommige tv's er wel weer goed mee om gaan. Helaas geldt dat blijkbaar niet voor mijn Samsung.IJsbeer schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:10:
Of geen 100Hz+ Philips TV kopen, maar een TV die wel gewoon snel werkt
Weet iemand of ik dit op mijn ac ryan mini 1 kan installeren?
http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=7045.0
Een demonstratie:
http://www.mede8er.com/de...ox_teazer_V2_firmware.mp4
http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=7045.0
Een demonstratie:
http://www.mede8er.com/de...ox_teazer_V2_firmware.mp4
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 19-11-2011 09:26 ]
Nee dat kan niet, die is echt specifiek voor de mede8er, die moet volgens mij eerst geport worden voor de POHD(mini)
Van mijn mogen ze dat heel snel gaan doenl3art schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:53:
Nee dat kan niet, die is echt specifiek voor de mede8er, die moet volgens mij eerst geport worden voor de POHD(mini)
Anoniem: 90241
En ti's alleen voor de RTD1185 chip (X2 serie van Mede8er). Denk niet dat de oudere 1073 versie dit gaat trekken van de mini 1.l3art schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 09:53:
Oh, dat had ik gemist. Jammer jammer... ik kreeg deze firmware per mail aangeboden door dat forum, kennelijk heb ik me daar een keer ingeschreven toen ik daar (vermoedelijk) een alternatieve firmware van de ac ryan heb meegepakt.Anoniem: 90241 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:48:
[...]
En ti's alleen voor de RTD1185 chip (X2 serie van Mede8er). Denk niet dat de oudere 1073 versie dit gaat trekken van de mini 1.
Niet dat ik heel ontevreden ben over de huidige officiele ac ryan firmware, maar ik had wel weer zin om wat nieuws te proberen.
En dit trok mijn aandacht en die van jullie vast ook:
New Boot to Favourites function
Ik vermoed dat je daarmee als je de speler aandoet gelijk in je favorieten terecht komt. Dat zou echt heel heel welkom zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 19-11-2011 19:33 ]
Pfff lijkt er op dat mijn POHD steeds brakker begint te worden.
- Soms gaat hij niet meer uit
- Hij laadt ondertitels niet, of ziet ondertitels niet terwijl ik ze er wel op heb gezet.
- Na het er op zetten van een film ziet hij die soms niet meteen, moet hij eerst opnieuw opgestart worden.
- Bij HD films en het switchen van de ene scene naar de andere is er soms een duidelijke hapering te zien.
Ik kijk het nog even aan maar anders wordt het toch tzt zoeken naar een andere mediaspeler.
- Soms gaat hij niet meer uit
- Hij laadt ondertitels niet, of ziet ondertitels niet terwijl ik ze er wel op heb gezet.
- Na het er op zetten van een film ziet hij die soms niet meteen, moet hij eerst opnieuw opgestart worden.
- Bij HD films en het switchen van de ene scene naar de andere is er soms een duidelijke hapering te zien.
Ik kijk het nog even aan maar anders wordt het toch tzt zoeken naar een andere mediaspeler.
Toch nieuwste officiele acryan fw tegen beter weten in gedownload om te proberen.. Mooie gui, die nu ook voor de verandering werkbaar snel blijkt. Spul afspelen lijkt ook goed te gaan, youtube support.. Het zal toch niet zo zijn dat er eens een fatsoenlijke fw uit is? Even een nieuwe film overkopieren om te kijken of verschillende filmformaten wel werken en.... Hee, de kopie actie breekt af. En weer. En weer..? Reboot van het boxje, nogmaals proberen.. Hmm..
Vandaag forum gechecked. Ah, algemeen topic van acryan over de laatste nieuwe final firmware, 7.4.4.5440.... Ah, samba issues die er al tijden in zitten. Ah, realtek krijgt de schuld. Handig dat je niet veel hebt aan een netwerkinterface bij een networked media player. Yep, nothing has changed people, still complete and utter crap @ Acryan.
Terug naar een oude firmware dan maar weer. De medi8er uitwijk optie is op een gegeven moment geen uitwijk meer als bijna elke film een zwart beeld geeft en de mediabox ophangt helaas.
Vandaag forum gechecked. Ah, algemeen topic van acryan over de laatste nieuwe final firmware, 7.4.4.5440.... Ah, samba issues die er al tijden in zitten. Ah, realtek krijgt de schuld. Handig dat je niet veel hebt aan een netwerkinterface bij een networked media player. Yep, nothing has changed people, still complete and utter crap @ Acryan.
Terug naar een oude firmware dan maar weer. De medi8er uitwijk optie is op een gegeven moment geen uitwijk meer als bijna elke film een zwart beeld geeft en de mediabox ophangt helaas.
Ik heb onlangs een AC Ryan Playon! HD mini aangeschaft en vandaag ontvangen. Als ik deze aanzet, blijft hij echter bij het beginscherm hangen, waar je "A.C.Ryan Playon!HD www.playonhd.com" ziet staan. Dit is nu al meer dan 10 minuten zo. Kan 'm ook niet meer uitzetten met de AB (aanzetten kon wel). Kan ik verder nog iets doen of is dit apparaatje gewoon defect? Oh en als hij uitstaat, brandt de voorkant rood en als ie aanstaat brandt ie blauw.
Edit: problem solved. FW update en hij doet 't nu wel normaal
.
Edit: problem solved. FW update en hij doet 't nu wel normaal
[ Voor 17% gewijzigd door Jolly_Jumper op 26-11-2011 13:33 ]
Welke draai je nu dan?xxxneoxxx schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:37:
Terug naar een oude firmware dan maar weer.
Heb zelf net de laatste (al is ie alweer van september) versie van PlayonX erop gezet. Tot nu toe positief. Niet alle streams (SBS6) werken, maar het afspelen van films gaat wel weer goed. Ook de ondertiteling wordt gewoon weer getoond. Mn POHD werkt nu weer lekker vlot. Alleen die afschuwelijke paarse kleur! Maar goed daar kijk ik wel doorheen. Ook had het HD beeld iets minder groot gemogen waardoor er misschien wat meer in het beeld paste. Maar verder tot nu toe prima!
Edit:
Zie nu dat je zelf de kleur van de buttons kan aanpassen etc. Ideaal! Hmmm er staat wel buttons, maar de kleur blijft paars.... Het blijken de buttons te zijn die in beeld komen bij het het doorspoelen, etc.
[ Voor 71% gewijzigd door 13art op 27-11-2011 13:09 ]
Nu ik echt helemaal klaar ben met de brakke firmwares van AC Ryan ben ik mij eens aan het verdiepen in custom firmwares voor de Playon!HD. Welke vinden jullie het beste op dit moment? Ik lees veel over de mede8er firmware maar welke versie de beste / laatste is (en waar die is te vinden) is mij nog niet helemaal duidelijk. Veel linkjes in dit topic wijzen naar niet meer bestaande downloads of sites.
Hoe zijn de ervaringen met Playon!X hier?
Ik ben nog blijven hangen op R4318 van de originele firmware.
Hoe zijn de ervaringen met Playon!X hier?
Ik ben nog blijven hangen op R4318 van de originele firmware.
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 27-11-2011 12:45 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik ben er tot nu toe wel tevreden over, op de punten na die ik boven jou post noemde. Het is echter niet gebaseerd op de GUI2.0 maar ja die is voor de POHD ook gewoon te zwaar naar mijn idee.
PlayonX is gewoon de ACRyan firmware, maar dan met een hoop extra's betere looks, en veel meer mogelijkheden om van alles aan te passen.
Het is gebaseerd op r4824, oftewel de laatste officiele 7.3.xxxx release van ACRyan.
PlayonX is gewoon de ACRyan firmware, maar dan met een hoop extra's betere looks, en veel meer mogelijkheden om van alles aan te passen.
Het is gebaseerd op r4824, oftewel de laatste officiele 7.3.xxxx release van ACRyan.
Ik gebruik nu de Medi8er firmware, met voor mij als enige reden : de videowall.
Mijn kinderen zijn de hoofdgebruikers van dat ding en ik wil ze een mooie en snelle manier geven om door de films te kunnen bladeren. Tevens moet het voor mij makkelijk zijn nieuwe films erbij te zetten en de gfx erbij te laten genereren.
Daar gebruik ik nu thumbgen voor. Een duidelijke tool die meteen visueel laat zien wat het resultaat is en makkelijk te tweaken is zodra de info van de film incorrect is.
Andere opties van de Medi8er firmware zijn voor mij niet zo interessant.
Nadeel is de instabiliteit van het afspelen van films. Soms (maar steeds vaker) start de film wel op, maar na een aantal seconden zwart beeld en lijkt de speler te hangen. Zeer irritant.
(Ik heb liever niet dat mijn kinderen zelf de powerkabel loshalen van de speler).
Oplossing is na een tijdje een complete factory reset te geven (vanuit menu) en dat lijkt de issues tijdelijk op te lossen.
Ik zit er wel meer en meer aan te denken om eens de nieuwste POHD firmware te proberen.
Alleen ben ik niet erg te spreken over de YAMJ jukebox. Is traag en het genereren is lastig. Teveel pielen met extra bestandjes om niet gevonden films goed te krijgen. En de tool voor genereren heeft een interface uit de vorige eeuw.
Mooiste voor mij zou zijn een update op de Medi8er firmware waarbij die blackouts opgelost zijn. Dan heb ik wat mij betreft de perfecte speler...
Mijn kinderen zijn de hoofdgebruikers van dat ding en ik wil ze een mooie en snelle manier geven om door de films te kunnen bladeren. Tevens moet het voor mij makkelijk zijn nieuwe films erbij te zetten en de gfx erbij te laten genereren.
Daar gebruik ik nu thumbgen voor. Een duidelijke tool die meteen visueel laat zien wat het resultaat is en makkelijk te tweaken is zodra de info van de film incorrect is.
Andere opties van de Medi8er firmware zijn voor mij niet zo interessant.
Nadeel is de instabiliteit van het afspelen van films. Soms (maar steeds vaker) start de film wel op, maar na een aantal seconden zwart beeld en lijkt de speler te hangen. Zeer irritant.
(Ik heb liever niet dat mijn kinderen zelf de powerkabel loshalen van de speler).
Oplossing is na een tijdje een complete factory reset te geven (vanuit menu) en dat lijkt de issues tijdelijk op te lossen.
Ik zit er wel meer en meer aan te denken om eens de nieuwste POHD firmware te proberen.
Alleen ben ik niet erg te spreken over de YAMJ jukebox. Is traag en het genereren is lastig. Teveel pielen met extra bestandjes om niet gevonden films goed te krijgen. En de tool voor genereren heeft een interface uit de vorige eeuw.
Mooiste voor mij zou zijn een update op de Medi8er firmware waarbij die blackouts opgelost zijn. Dan heb ik wat mij betreft de perfecte speler...
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
YAMJ (de versie die AC Ryan aanlevert) in combinatie met de meest recente AC Ryan firmware werkt fijner vind ik. Daarnaast geen last van blackouts.Xymox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:30:
Ik gebruik nu de Medi8er firmware, met voor mij als enige reden : de videowall.
YouTube: P6119112
Handleiding hoe het te maken etc. heb ik in dit deel of in een vorig deel geplaatst (rond 11 juni 2011).
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 29-11-2011 10:11 ]
Een goedkope klik-aan-klik-uit schakelaar met AB zou een kindveilige oplossing kunnen zijn hiervoor?Xymox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:30:
Valt wel mee hoor. De meeste bestanden vindt hij gewoon. En die extra bestandjes waar jij het over hebt is gewooneen txt bestandje met als naam de bestandsnaam van de film (excl extensie) en in het tekstbestandje een link naar de film op moviemeter. That's it.Xymox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:30:
De moviewall in de 7.3.xxxx firmware is gewoon snel. In GUI 2.0 is hij wel traag.
Ik weet niet of je veel exotische formaten wilt afspelen, maar ik zelf ben blijven hangen bij v7.3.4.r3582xxxneoxxx schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:37:
Terug naar een oude firmware dan maar weer.
Heb in nieuwere firmwares nooit iets gezien dat moeite van upgraden waard leek. We kijken voornamelijk tv-series en films in .avi en .mkv formaat met Engelse .srt ondertitels. Vlekkeloos ...
Verder MP3's die op een NAS in het netwerk staan ...
Zoals al eerder gemeld:Xymox schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 09:30:
Die blackouts zijn te voorkomen! Zet een film altijd af met de STOP knop, niet de terug knop, dan heb je geen last meer van blackouts..
Wanneer je de film af zet met de terugknop lijkt de playon deze niet goed af te sluiten, waarna hij de volgende keer vastloopt met zwart scherm.
Het is toch ook normaal dat je een film of audio met de stop-knop stop zet, of ben ik al zo oud.
Bij maakt het niet uit. Hij bleef gewoon vast lopen, en steeds vaker. Steeds vaker het zwarte scherm. Dus lijkt me niet dat het door het komt door de terug knop. En dan nog, als je met de terug knop terug kan, dan zou dat niet moeten zorgen voor een black out.
Ik heb het volgende aan de hand:
AC Ryan Mini (1) zonder GUI 2.0 (is niet te lezen op een CRT TV) dus met fw 4822 (uit mijn hoofd)
Ik ben een nieuwe NAS aan het opzetten (met Windows 2008 R2)
Op deze windows doos MOUNT ik m'n disken (dus disk 1 mount ik via de map c:\mount\disk1)
Op c:\ staat een map c:\media met daaronder mappen movies, docu's etc. In die map media maak ik via mklink een symbolic link naar films dus c:\media\movies\c\casablanca wijst via een symbolic link naar c:\mount\disk1\movies\c\casablanca.
De map c:\media heb ik geshared op het het netwerk.
Op de HD Mini heb ik een connectie gemaakt naar de media share, dat werkt verder prima, ik kan zo inloggen (voor de zekerheid even via een admin account). Ik zie de map c staan vervolgens browsen we naar casablanca maar zodra ik daar op klik kom ik in een lege map terecht
Ik heb in de bestanden /usr/local/etc/package/samba/lib/smb_anonymous_head.conf en /usr/local/etc/package/samba/lib/smb_user_head.conf nog geprobeerd deze regels toe te voegen:
follow symlinks=yes
wide links=yes
unix extensions=no
EDIT
Opgelost! het lijkt erop dat je dit kunt oplossen door een ander soort link te maken via mklink /j (wat een "harde" directory link maakt naar je source) deze lijkt wel opgepakt te worden door de acryan
AC Ryan Mini (1) zonder GUI 2.0 (is niet te lezen op een CRT TV) dus met fw 4822 (uit mijn hoofd)
Ik ben een nieuwe NAS aan het opzetten (met Windows 2008 R2)
Op deze windows doos MOUNT ik m'n disken (dus disk 1 mount ik via de map c:\mount\disk1)
Op c:\ staat een map c:\media met daaronder mappen movies, docu's etc. In die map media maak ik via mklink een symbolic link naar films dus c:\media\movies\c\casablanca wijst via een symbolic link naar c:\mount\disk1\movies\c\casablanca.
De map c:\media heb ik geshared op het het netwerk.
Op de HD Mini heb ik een connectie gemaakt naar de media share, dat werkt verder prima, ik kan zo inloggen (voor de zekerheid even via een admin account). Ik zie de map c staan vervolgens browsen we naar casablanca maar zodra ik daar op klik kom ik in een lege map terecht
Ik heb in de bestanden /usr/local/etc/package/samba/lib/smb_anonymous_head.conf en /usr/local/etc/package/samba/lib/smb_user_head.conf nog geprobeerd deze regels toe te voegen:
follow symlinks=yes
wide links=yes
unix extensions=no
EDIT
Opgelost! het lijkt erop dat je dit kunt oplossen door een ander soort link te maken via mklink /j (wat een "harde" directory link maakt naar je source) deze lijkt wel opgepakt te worden door de acryan
[ Voor 15% gewijzigd door NIK0 op 30-11-2011 23:24 . Reden: waarschijnlijk oplossing gevonden ]
Member of the Ukraine IT Army
Jawel, gewoon op marktplaats voor 25 euro de grootste CRT tv kopen die je kan vinden, werkt hier uitstekendNIK0 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:01:
Ik heb het volgende aan de hand:
AC Ryan Mini (1) zonder GUI 2.0 (is niet te lezen op een CRT TV)
Flikkerde wel bijna van de trap met 55 kilo aan tv in mijn handen, maar dat zijn details
Ik zap wel vaak tussen afleveringen omdat ik niet meer weet welke ik als laatste had gezien. Bij films druk ik meestal op stop, maar misschien ook wel op exit om naar het menu te gaan (ik heb een logitech harmony, dus misschien is exit wel back ofzo op de originele afstandsbediening, maar zeg maar die knop waarmee je een stap terug kan in het menu).Athome schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:46:
Het is toch ook normaal dat je een film of audio met de stop-knop stop zet, of ben ik al zo oud.
Maar vastlopers is het ergste wat er is, zit je lekker relaxed en moet je die kabel eruit trekken. Ik heb nu de originele laatste firmware en die werkt echt ideaal. Als je geen nas hebt en hem niet op het netwerk aansluit heb je daarmee het ideale apparaat.
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 30-11-2011 22:09 ]
Sinds vandaag geswitched van mijn Harmony 525 naar de Philips Prestigo 8215. Met de logitech en GUI2.0 had ik het pijltjestoetsen probleem ook, maar dit had ik opgelost door dit te doen --> http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2002jpm.lensen schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:19:
[...]
Grappig, dat had ik ook, maar na het opnieuw leren van de toets ging het wel goed. Ik had ook een philips universal remote
Echter bij de Philips kan ik geen enkele setting vinden die hierop lijken. Het opnieuw aanleren (door heel kort te drukken) van de toets werkt wel, maar dan werkt het scrollen door de timeline van een video niet meer. Om de één of andere reden snapt de HD Mini (1) dan niet meer dat het commando herhaald wordt en schuift hij maar 15 seconden op.
Iemand ervaring met een Philips universele afstandsbediening en de GUI 2.0 firmware op een HD of HD Mini? Google is not my friend

Gek genoeg werkte dit bij de oude firmware wel allemaal goed... valt er misschien een setting aan te passen op de HD mini zelf (misschien via root acces?)
-edit-
SDK3.0 firmware maar weer geinstalleerd. Werkt eigenlijk veel lekkerder dan GUI2.0. Voelt weer een stul vlotter ineens
-edit2-
Melding gemaakt bij Philips over dit probleem. Net reactie gehad met vragen welke firmware ik gebruik. Hopelijk fixen ze het
[ Voor 10% gewijzigd door FunFair op 04-12-2011 13:21 ]
Anoniem: 435239
Weet iemand of je op een HD Essential iets van een jukebox kan maken met movie covers?
Kan je een moviesheet instellen op een Essential?
Kan je een moviesheet instellen op een Essential?
Anoniem: 66797
ok ik heb een AC Ryan HD met FW: PV73100_v7.4.4.r5440_European interne HDD sindskort gebruik ik ook een USB schijf en met enige regelmaat USB stick. nu werkt het afspelen opzich goed maar vind ik de reactie trager ook met het instelen van subs.
ook het opstarten gaat traag omdat hij altijd aan het scannen gaat bij het inschakelen, is dat uit te schakelen?
ook het opstarten gaat traag omdat hij altijd aan het scannen gaat bij het inschakelen, is dat uit te schakelen?
De laatste uit 2010, en dat blijkt een beta. Deze is volgens mij een uitzondering, normaliter zijn de officiele acryan beta's stabieler dan de finals.
Ik ga ook de laatste PlayonX maar weer es proberen.
In het instellingen menu kan je autoscan uitzetten.
Anoniem: 66797
thnxloeberce schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:18:
In het instellingen menu kan je autoscan uitzetten.
Ik heb sinds een paar dagen een Playon!HD Mini 2. Nu wil ik hem toevoegen aan mijn Harmony One afstandsbediening, maar onder welke Apparaat-categorie valt die?
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Computer > Media center-pcYorin schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:53:
Ik heb sinds een paar dagen een Playon!HD Mini 2. Nu wil ik hem toevoegen aan mijn Harmony One afstandsbediening, maar onder welke Apparaat-categorie valt die?
Weet iemand of er ondertussen alweer een nieuwe Mede8er firmware voor de oude play on HD te krijgen is? Ik draai 4.0.4 maar die is er ook alweer een tijdje....
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Goede vraag.jos_zwa schreef op woensdag 14 december 2011 @ 12:42:
Weet iemand of er ondertussen alweer een nieuwe Mede8er firmware voor de oude play on HD te krijgen is? Ik draai 4.0.4 maar die is er ook alweer een tijdje....
Ik zag na wat zoeken deze :
http://lucienjuly.wordpre...ware-on-playonhd-ac-ryan/
en vandaar kom je op deze uit:
http://forum.setcombg.com/index.php/topic,48507.0.html
Daar wordt gerept over een 4.0.5 versie (met en zonder HD) die het op POHD (1) zou doen.
Wellicht het proberen waard.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
thnx!
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.