thnx man!Brickman schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 10:08:
[...]
De map selecteren waar de BDMV etc. instaat en vervolgens op play drukken. Dit werkt ook met mappen waar VIDEO_TS instaan.
Succes ermee.
Dat denk ik ook wel, bij de Xtreamer had je dezelfde opbouw.Athome schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:25:
Zou mij niet verbazen dat die handicap gewoon uit de Realtek SDK komt. Ik heb deze mogelijkheid al bij meerdere Realtek spelers gezien en ook daar gaat het alleen om lokale mappen (geen netwerk dus)
Maar programmeertechnisch zou het toch in te bouwen moeten zijn dat bij afwezigheid van harddisk, die betreffende mappen niet getoond hoeven te worden
< baalt van zijn eigen hacksskilsets .... ik kan best hier en daar wat aanpassen, maar de regels code zijn niet te lezen (doormij ) >
Verwijderd
Even YAMJ van AC Ryan zelf downloaden en wat aanpassingen naar wens maken in de preferences folder na installatie. Verder is het best simpel als je het voorwerk eenmaal gedaan hebt.cheiron schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:23:
Even zoeken dus nog, want het eea zal vast in te stellen zijn.
@freshmaker.
Dat zou inderdaad moeten kunnen maar de compleetheid van de Realtek SDK zorgt er voor dat de merken dit gewoon klakkeloos overnemen en dus niet verder kijken. Het zijn juist dit soort dingen waarin merken zich kunnen onderscheiden maar het schijnt nogal lastig te zijn om dingen te wijzigen in de Realtek SDK
Bij spelers met een Sigma chip gaat dit niet op. Vandaar dat deze spelers ook veel grotere verschillen laten zien.
Dat zou inderdaad moeten kunnen maar de compleetheid van de Realtek SDK zorgt er voor dat de merken dit gewoon klakkeloos overnemen en dus niet verder kijken. Het zijn juist dit soort dingen waarin merken zich kunnen onderscheiden maar het schijnt nogal lastig te zijn om dingen te wijzigen in de Realtek SDK
Bij spelers met een Sigma chip gaat dit niet op. Vandaar dat deze spelers ook veel grotere verschillen laten zien.
[ Voor 20% gewijzigd door Athome op 25-09-2011 19:06 ]
DoneVerwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:33:
[...]
Even YAMJ van AC Ryan zelf downloaden en wat aanpassingen naar wens maken in de preferences folder na installatie. Verder is het best simpel als je het voorwerk eenmaal gedaan hebt.
2 dingen die ik wel serieus vervelend vind (naast het ontbreken van mijn netwerkshares in het hoofdmenu) is dat:
- Hij at random mijn netwerk vergeet. Ik voeg netjes mijn netwerk shares in als shortcuts en als het apparaat uit is geweest is hij de informatie erachter kwijt. Gevolg; klikken op de netwerkshares geeft een reboot...
- Via Yamj informatie aan laten maken. Nu stelt het apparaat de vraag of er wijzigingen zijn geweest, zo ja, klik op ok. Dit op OK klikken geeft bij mij altijd een reset van het apparaat. Is dat normaal?
Nee, ik vind het afspelen van video geweldig met dit apparaat, maar kan bijna niet geloven dat een fabrikant in een versie 2.0 van een apparaat nog zo een interface uitbrengt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Heb je de laatste firmware erop staan? Zo niet even downloaden van de site van AC Rayan (http://www.playonhd.com/nl/?upn=support).cheiron schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:10:
[...]
DoneVoor mijn series laat hij het helaas niet zien, en voor films maakt hij soms vreemde keuzes (bridesmaids ziet hij als een hele andere film), maar grofweg werkt het.
2 dingen die ik wel serieus vervelend vind (naast het ontbreken van mijn netwerkshares in het hoofdmenu) is dat:
- Hij at random mijn netwerk vergeet. Ik voeg netjes mijn netwerk shares in als shortcuts en als het apparaat uit is geweest is hij de informatie erachter kwijt. Gevolg; klikken op de netwerkshares geeft een reboot...
- Via Yamj informatie aan laten maken. Nu stelt het apparaat de vraag of er wijzigingen zijn geweest, zo ja, klik op ok. Dit op OK klikken geeft bij mij altijd een reset van het apparaat. Is dat normaal?
Nee, ik vind het afspelen van video geweldig met dit apparaat, maar kan bijna niet geloven dat een fabrikant in een versie 2.0 van een apparaat nog zo een interface uitbrengt.
Ik ben in ieder geval erg tevreden met de laatste firmware, het kastje gedraagt zich een stuk stabieler en het is nu tevens mogelijk om fatsoenlijke shortcuts aan te maken.
Ik gebruik de POHD mini, standaard FW. Deze draait media van mn PC, beide bedraad aangesloten. Dit werkt voor mij redelijk, afgezien van het feit dat hij iedere keer dat ik vanaf mn laptop nieuwe media op mn PC heb gezet, mijn werkgroep niet meer gevonden wordt. Dan moet ik mn PC rebooten en de mini een hard reset geven waarna alles weer vlot draait. Danig irritant! Is dit een firmware ding, of ligt dit aan de mini zelf?
Yup, hij kwam geleverd met de laatste firmware (5445 uit mijn hoofd).Ilex schreef op maandag 26 september 2011 @ 10:08:
[...]
Heb je de laatste firmware erop staan? Zo niet even downloaden van de site van AC Rayan (http://www.playonhd.com/nl/?upn=support).
Ik ben in ieder geval erg tevreden met de laatste firmware, het kastje gedraagt zich een stuk stabieler en het is nu tevens mogelijk om fatsoenlijke shortcuts aan te maken.
Flickr PSN ID= cheironnl
Mini 1 vind Thor via mijn nas niet zo leuk. Pieken van 6000KBs en de mini stottert en het geluid valt weg. Gemiddelde bitrate van 4400KBs.
Ik zou toch eens proberen om de laatste er eens opnieuw op te zetten. Mocht dit nog niet werken neem dan contact op met AC Rayan via het forum op hun website. Er zijn daar een aantal mods actief die dit soort problemen serieus op proberen te lossen.cheiron schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:39:
[...]
Yup, hij kwam geleverd met de laatste firmware (5445 uit mijn hoofd).
[ Voor 43% gewijzigd door Ilex op 28-09-2011 12:12 ]
Ik gisteren de nieuwste firmware op m'n POHD zetten, nou ja de 2 nieuwste want ik liep er 1 achter. Interface volledig omgegooid, OK, ziet er wel mooi uit. Wel een klein probleempje met het onthouden van welke aflevering ik net gegeken heb en ook is het ineens lastig om m'n netwerkshares (NASsen) weer ingeregeld te krijgen (is me nog niet gelukt).
Maar het ergste probleem is dat ik vanaf m'n pc steeds de verbinding met de POHD kwijt ben (onwerkbaar vaak) en die verbinding alleen maar terug krijg door het hele ding te rebooten (samba aan/uit helpt niet).
Kan ik beter teruggaan naar 3 firmwares terug (dus de vorige layout), of heeft iemand tips om met name de netwerkverbinding weer stabiel te krijgen?
Maar het ergste probleem is dat ik vanaf m'n pc steeds de verbinding met de POHD kwijt ben (onwerkbaar vaak) en die verbinding alleen maar terug krijg door het hele ding te rebooten (samba aan/uit helpt niet).
Kan ik beter teruggaan naar 3 firmwares terug (dus de vorige layout), of heeft iemand tips om met name de netwerkverbinding weer stabiel te krijgen?
Ik heb het maar opgegeven, ben terug naar 4824. Werkt zonder netwerkproblemen, en de hele GUI is een stuk sneller ook. <shrug>dragon2 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:42:
Ik gisteren de nieuwste firmware op m'n POHD zetten, nou ja de 2 nieuwste want ik liep er 1 achter. Interface volledig omgegooid, OK, ziet er wel mooi uit. Wel een klein probleempje met het onthouden van welke aflevering ik net gegeken heb en ook is het ineens lastig om m'n netwerkshares (NASsen) weer ingeregeld te krijgen (is me nog niet gelukt).
Maar het ergste probleem is dat ik vanaf m'n pc steeds de verbinding met de POHD kwijt ben (onwerkbaar vaak) en die verbinding alleen maar terug krijg door het hele ding te rebooten (samba aan/uit helpt niet).![]()
Wel beroerd van ACRyan dat ze firmware vrijgeven met een gammele samba erin.
Even een vraag. Een maat van me heeft een AC Ryan PlayonHD met laatste FW.
Nu proberen we films te streamen vanuit een Win7 PC.We hebben hiervoor een map gedeeld.
Deze is ook te zien door de speler maar zodra we op de map klikken vraagt deze om een inlog naam en paswoord.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de map bekeken kan worden zonder in te hoeven loggen?
Thuis heb ik een Ryan Mini welke streamt vanuit een XP machine en dit gaat zonder enig probleem.
Nu proberen we films te streamen vanuit een Win7 PC.We hebben hiervoor een map gedeeld.
Deze is ook te zien door de speler maar zodra we op de map klikken vraagt deze om een inlog naam en paswoord.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de map bekeken kan worden zonder in te hoeven loggen?
Thuis heb ik een Ryan Mini welke streamt vanuit een XP machine en dit gaat zonder enig probleem.
Verwijderd
Zoek even in dit topic mijn handleiding, daarin heb ik de aanpassingen staan zodat films en series goed werken. Je moet in iedergeval met .nfo bestandjes werken waarin alleen een link staat naar moviemeter.nl of tvdb.com of imdb.com , dan pakt hij altijd de juiste.cheiron schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:10:
[...]
DoneVoor mijn series laat hij het helaas niet zien, en voor films maakt hij soms vreemde keuzes (bridesmaids ziet hij als een hele andere film), maar grofweg werkt het.
Ik heb het een tijd terug hier allemaal uitgeschreven. Dat even uitvoeren en dan werkt het altijd prima.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 21:19 ]
Is hier al vaker voorbijgekomen. Het is een Windows7-probleem, niet een ACR-probleem. Oplossing ligt geheel aan PC-zijde: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=5282seninha schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:53:
Heb sinds 3 jaar de AC Ryan en ben er best tevreden over. Zet eens in de week alle films/series op mijn externe hd en sluit deze op de AC Ryan aan. Werkt perfect en hij speelt altijd alles af.
Nu wil ik toch eens een firmupdate uitvoeren maar welke kan ik het beste pakken als ik de AC Ryan nog heb. Via de update wil ik een mooier menu krijgen en het navigeren door de menus mag wel wat sneller, kan dit ?
Nu wil ik toch eens een firmupdate uitvoeren maar welke kan ik het beste pakken als ik de AC Ryan nog heb. Via de update wil ik een mooier menu krijgen en het navigeren door de menus mag wel wat sneller, kan dit ?
Wat is "de" ACRyan? Da's het merk, ze hebben nogal wat players uitgebracht.
Als je het over de POHD hebt, dus de versie waar een harde schijf in kan, zie dan 4 posts hierboven. De nieuwste 2 versies firmware zien er wel flitsender uit maar door het menu heen gaan gaat een heel stuk trager dan van de versie die ik nu heb.
Als je het over de POHD hebt, dus de versie waar een harde schijf in kan, zie dan 4 posts hierboven. De nieuwste 2 versies firmware zien er wel flitsender uit maar door het menu heen gaan gaat een heel stuk trager dan van de versie die ik nu heb.
Ik schat dat het om een HDD-loos exemplaar gaat en waarom zou je een externe HDD gebruiken, als je een player hebt gekocht, waar je er een ik kan bouwen. Ik gok dus, dat Versteegrob een "mini" heeft. Meer specifiek, de versie "1", omdat dit het enig verkrijgbare exemplaar was, drie jaar geleden.dragon2 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:11:
Wat is "de" ACRyan? Da's het merk, ze hebben nogal wat players uitgebracht.
Als je schrijft: "een heel stuk trager dan van de versie die ik nu heb", ben je minstens zo vaag als de vragensteller, want welke versie gebruik jij dan?
Zelf gebruik ik twee verschillende oudere versies, die voor mij doen wat ze moeten doen, maar niet noodzakelijk voor een ander een goede keuze zijn. Trial and error, tot je een redelijk werkende hebt en genoeg hebt van het keer op keer opnieuw instellen...
Was m'n "zie dan 4 posts hierboven" niet duidelijk genoeg over welke firmware versie ik heb dan?
En ach, m'n vader gebruikt ook regelmatig een externe hdd omdat zijn pohd niet in een netwerk hangt.

En ach, m'n vader gebruikt ook regelmatig een externe hdd omdat zijn pohd niet in een netwerk hangt.
"Nu" is bij mij niet "een paar dagen en vier posts geleden".dragon2 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:29:
Was m'n "zie dan 4 posts hierboven" niet duidelijk genoeg over welke firmware versie ik heb dan?

Ach, vaders...En ach, m'n vader gebruikt ook regelmatig een externe hdd omdat zijn pohd niet in een netwerk hangt.

M'n vader gebruikt de hdd mogelijkheid wel, wij hadden namelijk de ingebouwde hdd al half volgezet voor hem. Maar hoe krijg je er dan nieuwe films op als dat niet via het netwerk kan? Met een externe HDD. En als je die er TOCH aan hebt hangen, kun je ook net zogoed direct van daaraf kijken, toch?
Ben inderdaad wat vaag geweest. Heb de grote versie van drie jaar geleden maar heb mijn externe HD er niet ingestopt. Het punt is dat ik steeds mijn externe hd moet verplaatsen om hem vol te stoppen met media. Dit vind ik momenteel makkelijker werken dan steeds de POHD te verplaatsen.Toff schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:11:
[...]
Ik schat dat het om een HDD-loos exemplaar gaat en waarom zou je een externe HDD gebruiken, als je een player hebt gekocht, waar je er een ik kan bouwen. Ik gok dus, dat Versteegrob een "mini" heeft. Meer specifiek, de versie "1", omdat dit het enig verkrijgbare exemplaar was, drie jaar geleden.
Als je schrijft: "een heel stuk trager dan van de versie die ik nu heb", ben je minstens zo vaag als de vragensteller, want welke versie gebruik jij dan?
Zelf gebruik ik twee verschillende oudere versies, die voor mij doen wat ze moeten doen, maar niet noodzakelijk voor een ander een goede keuze zijn. Trial and error, tot je een redelijk werkende hebt en genoeg hebt van het keer op keer opnieuw instellen...
Gisteren wilde ik spoelen in een film, 32 keer maar dit ging zo extreem langzaam dat het geen bijna geen spoelen te noemen is. Zou dit probleem verholpen worden met een firmware update? Zal vanmiddag is opzoeken welke versie en type ik heb.
Verwijderd
Waarom update je niet gewoon? Je kan altijd terug naar een vorige update.Versteegrob schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:20:
Zou dit probleem verholpen worden met een firmware update? Zal vanmiddag is opzoeken welke versie en type ik heb.
Daarom had hij ook een mini moeten kopen, met eventueel twee USB-HDD's...dragon2 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:24:
M'n vader gebruikt de hdd mogelijkheid wel, wij hadden namelijk de ingebouwde hdd al half volgezet voor hem. Maar hoe krijg je er dan nieuwe films op als dat niet via het netwerk kan? Met een externe HDD. En als je die er TOCH aan hebt hangen, kun je ook net zogoed direct van daaraf kijken, toch?

Zullen we deze nogal onnozele chat maar stoppen? Ik gokte verkeerd, want hij blijkt de "grote" te hebben, maar zonder HDD, maar mijn argumenten zijn valide.
Heb net geupdated na drie jaar en de lsyout ziet er veel beter uit.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:16:
[...]
Waarom update je niet gewoon? Je kan altijd terug naar een vorige update.
In net begin heb je een rijtje met films, muziek, fotos en bestandsbeheer
Als k op films klik herkent hij geen films, hoe krijg ik mijn collectie hier wel?
Nu moet ik films benaderen via bestandsbeheer. Heb ook het pogrqmma van ac ryan gebruikt om met thumbails te werken maar die zie ik ook nergens terug.
Verwijderd
die thumbnails komen in de jukebox (optie onder bestandsbeheer in het hoofdmenu) en als je de beeldbestanden onder films wilt hebben moet je in het menu dat indexeren van je schrijf aanzetten (kost wel eventjes afhankelijk van hoe groot je schrijf is).Versteegrob schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:35:
Als k op films klik herkent hij geen films, hoe krijg ik mijn collectie hier wel?
Nu moet ik films benaderen via bestandsbeheer. Heb ook het pogrqmma van ac ryan gebruikt om met thumbails te werken maar die zie ik ook nergens terug.
Ik heb dat laatste uitstaan, vind dat niet zo fijn. Gebruik nu bijna altijd die jukebox functie.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 13:39 ]
Heb in de jukebox mijn c schijf geladen maar toch zie ik geen thumbnails, wat kan ik fout hebben gedaan?
Wat is makkelijker om mee te werken, de YAMJ of Thumbgen ?
Wat is makkelijker om mee te werken, de YAMJ of Thumbgen ?
[ Voor 22% gewijzigd door Wackmack op 03-10-2011 13:57 ]
Die thumbnails komen niet vanzelf, de POHD leest namelijk dan jpg bestanden met dezelfde naam als de film. Deze plaatjes kun je zelf maken met Thumbgen of YAMJ. Mijn voorkeur gaat uit naar Thumbgen.
Het werkt via de jukebox! Waarom gebruik je liever thumbgen? Dat is toch veel meer werk of valt dat mee?
Ik ben nu een dagen bezig met de playon en heb me (dacht ik) aardig ingelezen.
Echter het item moviesheets krijg ik maar niet onder de knie. (ligt aan mij, k`weet het
)
Moet je nou altijd eerst op de slow knop drukken om het te zien te krijgen?
Is er geen optie dat het word onthouden en de playon er gewoon mee opstart?
Ik lees ook dat je de view op brouwser kan zetten maar hoe en waar te doen??
Echter het item moviesheets krijg ik maar niet onder de knie. (ligt aan mij, k`weet het
Moet je nou altijd eerst op de slow knop drukken om het te zien te krijgen?
Is er geen optie dat het word onthouden en de playon er gewoon mee opstart?
Ik lees ook dat je de view op brouwser kan zetten maar hoe en waar te doen??
Ja, je zult altijd op slow moeten drukken.
Ja, knopje menu op de AB terwijl je in filemanager bent.
Ja, knopje menu op de AB terwijl je in filemanager bent.
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Is een bekend probleem. Ook bevestigt door AC Ryan. De Samba Service en de SSH service houden er gewoon mee op. Nog geen oplossing voor AFAIKdragon2 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:42:
Maar het ergste probleem is dat ik vanaf m'n pc steeds de verbinding met de POHD kwijt ben (onwerkbaar vaak) en die verbinding alleen maar terug krijg door het hele ding te rebooten (samba aan/uit helpt niet).![]()
Quod licet lovi, non licet bovi
Is er op de playonhd! mini2 een web remote control ?
ik heb al ipadres:1024 geprobeert, maar helaas ...
Verwijderd
het is beiden evenveel werk als je het goed ingesteld hebt, maar yamj vind ik persoonlijk wat fijner omdat de nieuwe firmware toch dingen aanpast aan wat je maakt en yamj vind ik simpeler te onthouden (ik heb 2 snelkoppelingen op het bureaublad gemaakt, de ene update mijn films en de andere de series), enige nadeel van yamj is dat je hem op de root van je harde schrijf moet instaleren.Versteegrob schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:10:
Het werkt via de jukebox! Waarom gebruik je liever thumbgen? Dat is toch veel meer werk of valt dat mee?
En met yamj had ik het sneller voor elkaar om op een crt scherm een goed leesbaar resulstaat te krijgen (maar dat kan ook aan mijn onkunde met thumbgen liggen).
die moet je wel aanzetten in de playonFreshMaker schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:47:
Weet iemand of er ondertussen al eens een nieuwe FW release geweest is van de mede8er voor op de play on HD (eerste generatie)? Ik heb het naar alle tevredenheid draaien, maar vroeg me af of er al weer een nieuwe versie was
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Hoe krijg ik een andere achtergrond op de playon mini2 (dus zonder HD)
Er is wel een optie in de setup maar waar zet ik de achtergrind dan neer?
Voor playon`s met HD las ik op de Resource directory op de HD.
Er is wel een optie in de setup maar waar zet ik de achtergrind dan neer?
Voor playon`s met HD las ik op de Resource directory op de HD.
ik heb zelf een playonHD 1, met de beste FW van mede8er daar kan je hem aanzetten in menu en als het niet werk gewoon even de bijbehoren applicaties er in doen
Nee nog niet, Draait het bij jou ook zo super goed ?jos_zwa schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:38:
Weet iemand of er ondertussen al eens een nieuwe FW release geweest is van de mede8er voor op de play on HD (eerste generatie)? Ik heb het naar alle tevredenheid draaien, maar vroeg me af of er al weer een nieuwe versie was
Als een trein! Nooit meer de officiële Ryan firmware voor mij. Ik hoop alleen nog op een nieuwe FW waarbij het versneld doorspoelen goed werkt, dus dat je door een knop in te houden een schijfbalk (tijdslijn) ziet waarmee je binnen een paar seconden zo een uur vooruit kan spoelen. Dit mis ik wel echt.. Nu moet je met de "GO TO" knop van je afstandsbediening werken en dan het aantal minuten intikken, werkt toch niet lekker snelbreins schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:24:
[...]
Nee nog niet, Draait het bij jou ook zo super goed ?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Over welke firmware hebben we het nu?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
jos_zwa schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:53:
[...]
Als een trein! Nooit meer de officiële Ryan firmware voor mij. Ik hoop alleen nog op een nieuwe FW waarbij het versneld doorspoelen goed werkt, dus dat je door een knop in te houden een schijfbalk (tijdslijn) ziet waarmee je binnen een paar seconden zo een uur vooruit kan spoelen. Dit mis ik wel echt.. Nu moet je met de "GO TO" knop van je afstandsbediening werken en dan het aantal minuten intikken, werkt toch niet lekker snel
Verwijderd
volgens mij een aangepaste medi8tor firmware die bij veel mensen goed werkt, maar niet bij iedereen (vastlopen met zwart beeld en geluid loopt door, reset alleen mogelijk door stroom eraf te halen)GGS_206 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:02:
Over welke firmware hebben we het nu?
Ik kwam hier ff langs met m'n originele POHD en medi8er software om toch maar eens te kijken naar een officiele firmware van AcRyan. Nu lees ik dus over het feit dat Samba er schijnbar elke keer mee kapt in de nieuwste firmware.
Ja, nog maar ff wachten op een goed werkende firmware dan. Ik wacht nu al ongeveer 2 jaar, die tijd kan er ook nog wel bij.
Ik kom een x maanden niet in dit topic en bij AcRyan is er qua firmwares dus nog niets veranderd. Verrassend.
Dat daar nog mensen werken op de firmware ontwikkel afdeling daar zeg, wat een crap.
Ik kom een x maanden niet in dit topic en bij AcRyan is er qua firmwares dus nog niets veranderd. Verrassend.
Dat probleem heb ik dus soms ook. Maar met de medi8er firmware met deze bug is werken met de POHD alsnog fijner dan met de originele FW is mijn ervaring. Go figure.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:16:
[...]
volgens mij een aangepaste medi8tor firmware die bij veel mensen goed werkt, maar niet bij iedereen (vastlopen met zwart beeld en geluid loopt door, reset alleen mogelijk door stroom eraf te halen)
[ Voor 30% gewijzigd door xxxneoxxx op 09-10-2011 10:12 ]
Verwijderd
Eigenlijk moeten die gasten van medi8er dat probleem even oplossen, dan neemt echt iedereen die firmwarexxxneoxxx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:11:
Dat probleem heb ik dus soms ook. Maar met de medi8er firmware met deze bug is werken met de POHD alsnog fijner dan met de originele FW is mijn ervaring. Go figure.
Dat is mijn vermoeden ook eigenlijk.Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:15:
[...]
Eigenlijk moeten die gasten van medi8er dat probleem even oplossen, dan neemt echt iedereen die firmware
Alhoewel ik de officiele AcRyan firmware qua vormgeving stiekum toch mooier vind dan het drukke gedoe bij Medi8er, maar goed, daaar valt mee te leven.
Ik zou ook gerust de officiële ACR firmware weer willen gebruiken hoor, als ze eens een recente release uit wisten te brengen waarin de friggin' basis functionaliteit het eens een keer gewoon deed. Maar het lijkt er haast op dat de kans dat het spontaan geld gaat regenen onderhand groter is.
Verwijderd
Toch ga ik wel mijn ouders een mini 2 voor kerst geven, maar dat is meer omdat ik dan vanaf thuis support kan geven, dat is wat lastig als ik het apparaat niet ken en om nu zelf 2 nieuwe mediaspelers te kopen en ook nog een voor mijn ouders vind ik ook wat zonde van het geld (omdat ik er al 2 heb die het ook wel doen).
Vraag me af of die Mini's dat wel hebben ... webcontrol is er voor Torrent en dat zit toch niet op de Mini ??FreshMaker schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:47:
En mijn 2 cent voor de firmware discussie : ik gebruik nog steeds fw v7.3.4r3582 (september 2010?) met een paar kleine aanpassingen (bb_skin v/h ACRyan forum, Busybox Linux, script voor juiste tijd/datum). Heb in nieuwe releases nooit iets gezien dat de moeite waard was om up te graden ...
Nou ja, dit dus. Volgens mij heb ik een nog oudere release gebruikt omdat met "nieuwere" firmwares zaken als subs het in mijn geval niet tof deden. Er was iig elke keer wel een major issue met de firmwares na begin 2010 of zo. En inmiddels is het bijna 2012.Goner schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:38:
[...]
Vraag me af of die Mini's dat wel hebben ... webcontrol is er voor Torrent en dat zit toch niet op de Mini ??
En mijn 2 cent voor de firmware discussie : ik gebruik nog steeds fw v7.3.4r3582 (september 2010?) met een paar kleine aanpassingen (bb_skin v/h ACRyan forum, Busybox Linux, script voor juiste tijd/datum). Heb in nieuwe releases nooit iets gezien dat de moeite waard was om up te graden ...
Dat zal nooit meer gebeuren ook denk ikGoner schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:38:
[...]
Vraag me af of die Mini's dat wel hebben ... webcontrol is er voor Torrent en dat zit toch niet op de Mini ??
[ Voor 10% gewijzigd door breins op 10-10-2011 00:36 ]
De "afstandsbediening" via poort 1024 werkt alleen maar op de 1 serie en niet op de 2 serie.FreshMaker schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:47:
http://www.acryan.com/for...b850c061&p=113236#p113236
Afgelopen week heb ik sinds de eerste pohd mijn software updated en het ziet er beter uit maar werkt fijn. In het verleden werkt een dvd map automatisch afgespeeld maar nu niet meer. Van sommige films vind de acryan geen ondertiteling meer. Welke versie raden jullie aan om nu te installeren?
Vraagje: Heeft iemand al Mede8er FW van de 500X2 (bijv. 1.03) al geprobeerd op de Playon HD 2? Of moet deze ook eerst gehacked worden zoals bij de 500X?
Ik zie dat een hoop mensen op de AC Ryan HD1 de Mede8er r5315 firmware draaien. Nou probeer ik deze op te zoeken maar kan nergens een download ervoor vinden. Het gaat dus om de HD PV73100. Als iemand hier een link voor heeft, heel graag.
Ik draaide al wat oudere firmware van Mede8er maar die gaf bij een hoop films problemen met zwart beeld, waarna alleen een reset door de stekker eruit halen mogelijk is. Ik wou gisteren toch perse een film kijken dus heb ik de nieuwste AC Ryan firmware erop gezet, maar ik wil toch wel graag terug naar Mede8er.
Ik draaide al wat oudere firmware van Mede8er maar die gaf bij een hoop films problemen met zwart beeld, waarna alleen een reset door de stekker eruit halen mogelijk is. Ik wou gisteren toch perse een film kijken dus heb ik de nieuwste AC Ryan firmware erop gezet, maar ik wil toch wel graag terug naar Mede8er.
Mijn acryan mini onthoud NIET waar ik gebleven ben met de film.
Is dat een instelling ergens die ik moet instellen? Ik heb trouwens de laatste firmware.
Is dat een instelling ergens die ik moet instellen? Ik heb trouwens de laatste firmware.
Had ik ook met de laatste firmware op m'n POHD, ook onthield ie niet welke aflevering ik überhaupt aan het kijken wasFrixel schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:16:

Dat plus de problemen met samba hebben ervoor gezorgd dat ik 2 firmware versies terug ben gegaan, dus jammer genoeg maar terug naar de oude layout.
Verwijderd
Ik heb nergens wat ingesteld, maar bij mij onthoud hij het laatste bestand dat ik afgespeeld heb. Als ik 2 series bijv. half bekeken heb onthoud hij alleen bij het laatste bestand waar ik gebleven ben (meest recente firmware).Frixel schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:16:
Hans_18T in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1" Ik gebruik de SPDIF versiePilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:41:
Ik zie dat een hoop mensen op de AC Ryan HD1 de Mede8er r5315 firmware draaien. Nou probeer ik deze op te zoeken maar kan nergens een download ervoor vinden. Het gaat dus om de HD PV73100. Als iemand hier een link voor heeft, heel graag.
voor de 73100 zoek even hier op mijn naam dan kan je ze downloadenPilatuS schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:41:
ThanksHans_18T schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:23:
[...]
Hans_18T in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1" Ik gebruik de SPDIF versie
Wat is de reden dat veel gebruikers van een POH, FW van Mede8er draaien en niet gewoon een mediaspeler van Mede8er kopen?
zonden om de player in de asbak te gooien als die op mede8er keurig werktSide-Kick schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:40:
Wat is de reden dat veel gebruikers van een POH, FW van Mede8er draaien en niet gewoon een mediaspeler van Mede8er kopen?
Dit zal vast wel al vaker aan bod zijn gekomen, maar is nogal lastig om precies te zoeken/vinden.
Ik heb namelijk nogal last van audio out-of-sync op m'n AC Ryan Mini 2. Geldt zeer vaak voor DTS, en soms ook voor AC3.
Fw versie : r5440. Geluid gaat via spdif naar (Harman Kardon) versterker. Beeld via hdmi. Ik heb alle beeld en geluid instellingen op de ac ryan en de (Samsung LCD) tv al geprobeerd, maar niets helpt. Helaas heeft m'n versterker geen optie op eea bij te stellen (delay oid).
Iemand nog tips of een idee? Hebben jullie goede ervaring met bijv een eerdere Fw versie...dan kan ik dat ook nog proberen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik heb namelijk nogal last van audio out-of-sync op m'n AC Ryan Mini 2. Geldt zeer vaak voor DTS, en soms ook voor AC3.
Fw versie : r5440. Geluid gaat via spdif naar (Harman Kardon) versterker. Beeld via hdmi. Ik heb alle beeld en geluid instellingen op de ac ryan en de (Samsung LCD) tv al geprobeerd, maar niets helpt. Helaas heeft m'n versterker geen optie op eea bij te stellen (delay oid).
Iemand nog tips of een idee? Hebben jullie goede ervaring met bijv een eerdere Fw versie...dan kan ik dat ook nog proberen.
Toen ik mijn HD1 kocht was het zo'n beetje 1 van de eerste goede spelers. Mede8er had toen nog geen spelers op de markt volgens mij.Side-Kick schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:40:
Je kan dit letterlijk gewoon vergeten, je enige optie is om de audio-out op je tv te gebruiken en alle filters op je versterker uit te zetten.dafmay schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:52:
Dit zal vast wel al vaker aan bod zijn gekomen, maar is nogal lastig om precies te zoeken/vinden.
Een ander alternatief is een nieuwe reciever met HDMI waarvan lipsync correctie een onderdeel is van de hdmi v1.3 spec
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Thanks. Shit dat is wel balen, had stiekem gehoopt op iets van een oplossing. Helaas ondersteunt m'n Samsung tv geen dts, dus audio out gebruiken is dus helaas geen optie.freak1982 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:11:
[...]
Je kan dit letterlijk gewoon vergeten, je enige optie is om de audio-out op je tv te gebruiken en alle filters op je versterker uit te zetten.
Een ander alternatief is een nieuwe reciever met HDMI waarvan lipsync correctie een onderdeel is van de hdmi v1.3 spec
Ik krijg mijn kopieer snelheid over het netjes opeens niet hoger dan 460kb/s. Eerder hing dit altijd rond de 7 mb. Heb de mini2 al gereset en dezelfde firmware geflashed.
pak even een toslink van af de player naar je tvdafmay schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:52:
even je player aan je pc hangen en hdd even laten controleren op schrijnfouten dan is die weer als nieuwe ( duurt wel even)vanWalsum schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:23:
Ik krijg mijn kopieer snelheid over het netjes opeens niet hoger dan 460kb/s. Eerder hing dit altijd rond de 7 mb. Heb de mini2 al gereset en dezelfde firmware geflashed.
Misschien begrijp ik het niet goed, maar m'n tv heeft geen digital IN, alleen OUT.breins schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:46:
[...]
pak even een toslink van af de player naar je tv
Ik sta dus op het punt om de AC Ryan HD Playon Essential te kopen maar volgens mij zit hier geen usb kabel bij dus vandaar mijn vraag:
Wat voor kabel dien ik bij deze speler aan te schaffen om de bestanden van de pc over te zetten naar deze mediaplayer?
Wat voor kabel dien ik bij deze speler aan te schaffen om de bestanden van de pc over te zetten naar deze mediaplayer?
ik heb ook een Samsung met het zelfde probleem allen bij mijn kan je die wel afstellen bij Samsungdafmay schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:22:
[...]
Misschien begrijp ik het niet goed, maar m'n tv heeft geen digital IN, alleen OUT.
welke type tv heb je/
Ik heb een LE32B650T2P.breins schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:54:
[...]
ik heb ook een Samsung met het zelfde probleem allen bij mijn kan je die wel afstellen bij Samsung
welke type tv heb je/
Verwijderd
Ik heb al een tijdje nu de Essential versie, altijd plezier mee gehad. Laatst via de computer een heleboel films van mijn mediaplayer verwijdert en sinds dien pakt hij geen nieuwe films meer. Ik heb een aparte map waar al mijn films staan in aparte mapjes met plaatje, sub en de film. Werkte altijd perfect, op mijn PC zie ik een map van bijvoorbeeld 'Film Tweakers' wel maar als ik hem dan aandoe is hij nergens te bekennen. Dit is alleen zo met nieuwe films die ik toevoeg. Als ik een nieuwe aflevering van een serie erop zet dan is er geen probleem. Firmware is niet up to date volgens mij, kan het daar aan liggen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 21:12 ]
Precies dezelfde kabel als die voor printers gebruikt word.Raimon89 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:46:
Ik sta dus op het punt om de AC Ryan HD Playon Essential te kopen maar volgens mij zit hier geen usb kabel bij dus vandaar mijn vraag:
Samsung heeft daar meer last van , het ligt niet aan je player
Conclusie blijft : nieuwe tv of nieuwe versterker, met sync correctie mogelijkheid, en anders genoegen nemen met out-of-sync bij sommige films/series. Het is overigens bijna nooit bij AC3 geluid, en bijna altijd bij een dts audio-track.breins schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:44:
[...]
Samsung heeft daar meer last van , het ligt niet aan je player
Misschien ga ik weer terug naar het omzetten van dts > ac3. Dit deed ik voorheen altijd (voordat ik de ac ryan had), zodat ik vanaf HD direkt films kon afspelen op Samsung tv (via usb). Toen had ik echt nooit last van out-of-sync.
Dan houd ik de ac ryan voor sommige films, en voor het direkt kunnen afspelen van iso bestanden en Bluray folders.
AC Ryan Essential net binnengekregen, meteen even wat films erop gezet en uitgetest.
Nu werkt alles prima, alleen (zoals hierboven ook werd gezegd), geluid en beeld lopen niet synchroon. Er zit een vertraging van ongeveer een halve seconde tussen beiden wat relaxt kijken onmogelijk maakt.
Mijn setup is als volgt:
TV: Samsung PS51D6900
Versterker: Denon AVR 1911
Heb de AC Ryan via HDMI op de versterker aangesloten, wat kan ik proberen om het beeld en geluid gelijk te trekken? Het zijn trouwens allemaal MKV's die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Nu werkt alles prima, alleen (zoals hierboven ook werd gezegd), geluid en beeld lopen niet synchroon. Er zit een vertraging van ongeveer een halve seconde tussen beiden wat relaxt kijken onmogelijk maakt.
Mijn setup is als volgt:
TV: Samsung PS51D6900
Versterker: Denon AVR 1911
Heb de AC Ryan via HDMI op de versterker aangesloten, wat kan ik proberen om het beeld en geluid gelijk te trekken? Het zijn trouwens allemaal MKV's die ik tot nu toe geprobeerd heb.
Heb je de tv weer met HDMI op je versterker aangesloten?
Inderdaad.loeberce schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:36:
Heb je de tv weer met HDMI op je versterker aangesloten?
Ik heb de oorzaak van dit probleem gevonden! - Als je een film gestart bent en wil stoppen, moet je op STOP drukken en niet op BACK.. Wanneer je op BACK drukt, zal dit bestand de volgende keer vastlopen met zwart/groen scherm waarbij het geluid door loopt...Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:16:
[...]
volgens mij een aangepaste medi8tor firmware die bij veel mensen goed werkt, maar niet bij iedereen (vastlopen met zwart beeld en geluid loopt door, reset alleen mogelijk door stroom eraf te halen)
Loopt het geluid voor of achter? Als het geluid voor loopt, probeer dan eens alle beeldverbeterende instellingen van je tv uit te zetten. En misschien zit er wel een audio/lipsync functie op je receiver die het probleem oplost.
Heb het net even gecheckt en het geluid loopt iets achter.loeberce schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:54:
[...]
Loopt het geluid voor of achter? Als het geluid voor loopt, probeer dan eens alle beeldverbeterende instellingen van je tv uit te zetten. En misschien zit er wel een audio/lipsync functie op je receiver die het probleem oplost.
Kan zowel op de versterker als tv sound-delay instellen, maar daar heb ik in dit geval dus weinig aan want daar wordt het alleen maar erger van..
Geeft je mediaspeler het geluid als RAW of als LPCM door via HDMI? Probeer het eens te wisselen. In het laatste geval (LPCM) doet de mediaspeler alle decoding en zou deze compleet synchroon beeld en geluid via de HDMI moeten uitsturen. Het is dan aan de rest van de van de apparatuur om het in sych te houden en omdat er geen decodering meer hoeft plaats te vinden (want dat heeft de mediaspeler dan al gedaan) zou er geen vertraging in het geluid meer mogen komen.Raimon89 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 16:21:
[...]
Heb het net even gecheckt en het geluid loopt iets achter.
Kan zowel op de versterker als tv sound-delay instellen, maar daar heb ik in dit geval dus weinig aan want daar wordt het alleen maar erger van..
Gelukt!arsimo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 17:15:
[...]
Geeft je mediaspeler het geluid als RAW of als LPCM door via HDMI? Probeer het eens te wisselen. In het laatste geval (LPCM) doet de mediaspeler alle decoding en zou deze compleet synchroon beeld en geluid via de HDMI moeten uitsturen. Het is dan aan de rest van de van de apparatuur om het in sych te houden en omdat er geen decodering meer hoeft plaats te vinden (want dat heeft de mediaspeler dan al gedaan) zou er geen vertraging in het geluid meer mogen komen.
Hij stond bij op LPCM, heb hem verandert naar RAW en nu loopt alles mooi synchroon, thanks!
Verwijderd
Dat is een goede ontdekkingSahi_NL schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:51:
Ik heb de oorzaak van dit probleem gevonden! - Als je een film gestart bent en wil stoppen, moet je op STOP drukken en niet op BACK.. Wanneer je op BACK drukt, zal dit bestand de volgende keer vastlopen met zwart/groen scherm waarbij het geluid door loopt...
En dat probleem is er niet als je alleen op NEXT drukt?
Die BACK en NEXT knoppen zijn toch groen op de originele afstandsbediening?
Op NEXT durf ik niet te zeggen.. Ik kijk alles maar 1x namelijk.. Ik weet dat het bij mij goed gaat sinds ik de STOP knop gebruik ipv back (het kruisje op de AB)
Waarom is het eigenlijk niet mogelijk op naar een andere tijd te springen in .avi bestanden. Het lukt me met de nieuwste firmware met geen enkele!
Is het trouwens verstandig om een keer de interne HD van mijn AC Ryan met schijfcontrole te checken
[ Voor 21% gewijzigd door Pierre op 22-10-2011 13:18 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja ik doe het om de 6 wekenPierre61 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:08:
Is het trouwens verstandig om een keer de interne HD van mijn AC Ryan met schijfcontrole te checken
Weet iemand waar ik een kleine fan kan halen, zo 1 die in de POHD zit? De mijne is stuk, en daardoor is ie te heet geworden en HDD ook stuk (mjah dat was toch al een oude). Maar zonder fan is het alleen nog een netwerkspeler en ik wil er wel graag terug een HDD in stoppen. Dus iemand enig idee hoe ik aan zo'n ding kom?
Kijk eens bij Conrad, die heeft ze wel liggen denk ik
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Mijn dank is groot, daar had ik nog niet gekeken. Ik denk dat dit wel eens zou kunnen werken.GGS_206 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:07:
Kijk eens bij Conrad, die heeft ze wel liggen denk ik
[ Voor 56% gewijzigd door dragon2 op 22-10-2011 22:49 ]
Helaas ga ik toch maar weer terug naar AC Ryan firmware. Ik heb de laatste tijd constant problemen met de Mede8er firware. Dat ie af en toe eens zwart beeld geeft waarbij het geluid door loopt, waarna de speler reboot zou ik niet zo erg vinden. Met de dingen die ik de laatste tijd afspeel is echter vrijwel altijd. Even relax een serie of film kijken zit er zo niet in.
zonden man probeer eens in safe mode te FlachePilatuS schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:33:
Helaas ga ik toch maar weer terug naar AC Ryan firmware. Ik heb de laatste tijd constant problemen met de Mede8er firware. Dat ie af en toe eens zwart beeld geeft waarbij het geluid door loopt, waarna de speler reboot zou ik niet zo erg vinden. Met de dingen die ik de laatste tijd afspeel is echter vrijwel altijd. Even relax een serie of film kijken zit er zo niet in.
Heb ik ook gehad. Net alsof de firmware na verloop van tijd veranderd. Steeds meer zwarte schermen. Was voor mij ook een reden om terug te gaan naar de originele firmware. En tot op heden nog niet echt spijt van gehad. Het werkt gewoon. Ok, het is niet het snelste menu, maar hij doet wat hij moet doen, namelijk alle films afspelen.PilatuS schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:33:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik wil graag een paar series op mijn POHD plaatsen, echter weet iemand hoe ik ze te zien krijg met YAMJ. Of ik kijk niet goed of het kan niet, maar ik krijg het niet voor elkaar.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik flash altijd in safemode. Deze nieuwste Mede8er firmware heb ik helaas nog geen 1 week gehad. Ik vind het enorm veel beter dan AC Ryan firmware alleen doet de speler niet meer wat ie moet doen. Ik zet vaak dingen op een stick of HDD en ga dan in bed liggen om te kijken. Lig je net lekker crashed die speler weerbreins schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:54:
[...]
zonden man probeer eens in safe mode te Flache
Even lekker wat kijken lukt met de Mede8er firmware dus niet. De afgelopen week is de speler vrijwel iedere keer gecrashed.
Bij mij stond het er dus pas 1 week op. Vanaf het begin problemen mee gehad. De AC Ryan firmware is een stuk minder qua menu en andere dingen maar speelt wel alles zonder problemen af. Uiteindelijk is dat afspelen het doel van speler en dat doet de Mede8er firmware dus niet goed.l3art schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:18:
[...]
Heb ik ook gehad. Net alsof de firmware na verloop van tijd veranderd. Steeds meer zwarte schermen. Was voor mij ook een reden om terug te gaan naar de originele firmware. En tot op heden nog niet echt spijt van gehad. Het werkt gewoon. Ok, het is niet het snelste menu, maar hij doet wat hij moet doen, namelijk alle films afspelen.
Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.