Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 21:20
Heeft iemand ook het probleem dat de mini reboot wanneer je snelkoppelingen selecteert in de nieuwe firmware?

Als ik navigeer naar mijn server en de share daar bookmark, en vervolgens die share probeer te benaderen vanuit het snelkoppelingen gedeelte dan crasht de speler en reboot hij direct. Handmatig via bestandsbeheer dezelfde map opzoeken geeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand met een HDTV mij vertellen wat ik moet doen in het snelkoppelingenmenu om een snelkoppeling te wissen?

Ik heb zelf een oude tv en kan niet lezen welk knopje je daarvoor nodig hebt. Het staat wel onderin het snelkoppelingsscherm, maar de tekst die erbij staat is onleesbaar...

Ik heb een snelkoppeling die ik wil wissen.

Verder nog een andere vraag: als ik in het ondertitel menu zit kan ik de taal selecteren, maar rechts daarvan staat de hoogte en verder rechts ook de kleur enzo. Hoe kom ik met de afstandsbediening een vak naar rechts om bijv. de kleur aan te passen? Dat krijg ik ook niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:51
sorry voor deze stomme vraag maar hoe kopieer ik met de nieuwe firmware films van mijn usb stick naar mijn hdd

[ Voor 6% gewijzigd door tippie62 op 22-08-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CEH08
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09-2024
Heb nu een paar dagen een Pohd mini 2, en hij bevalt prima tot dusver. Ik stream mijn muziek met Wmp via de Pohd naar mijn versterker, ik hoef dan niet de tv aan te zetten en menu's door te klikken op de Pohd.
Wil graag dezelfde functionaliteit voor Grooveshark/Spotify, streamen lukt met Asset of Jamcast maar dan moet er eerst iedere keer een virtuele geluidskaart geselecteerd worden op de Pohd. Dat vind ik nogal omslachtig, iemand tips om dit anders aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:07:
Kan iemand met een HDTV mij vertellen wat ik moet doen in het snelkoppelingenmenu om een snelkoppeling te wissen?
Bij mij (Mini1): de knop 'select'
Kleurtjes van subs wijzigen: geprobeerd, kan niets vinden (ik vind de default -wit- goed genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waits schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:11:
Bij mij (Mini1): de knop 'select'
Kleurtjes van subs wijzigen: geprobeerd, kan niets vinden (ik vind de default -wit- goed genoeg)
Ik heb de mini 1, dank!

Nu even uitzoeken waar ik ook alweer de knop select onder heb gezet (logitech harmony). Wel jammer dat AC Ryan voor elk menu een andere knoppenstructuur bedacht heeft. Gelukkig is tweakers er nog om eruit te komen :D

Die ondertiteling werkt trouwens echt super nu merk ik. Als je te grote letters neemt en het past niet op het scherm, dan krijgt die regel ondertiteling automatisch een kleiner lettertype en daarna schakelt hij weer automatisch op de door jouw gewenste grootte. Dat is echt heel fijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Misschien een beetje vreemde vraag in dit topic, maar ik ben aan het orienteren voor een 'eenvoudige' mediaplayer.
Zelf heb ik een Xtreamer van de eerste soort, maar mijn vader wil graag ook de overstap maken van DVD af.

Mijn aandacht is voornamelijk getrokken door de Playon!HD Mini 2 nu.

Hoe eenvoudig is deze player om te gebruiken zonder alle netwerkmogelijkheden? Dus met een externe (2.5") HDD er aan, zodat er eenvoudig op de pc een filmpje bijgezet kan worden en deze weer aan het apparaat gehangen kan worden om hem te kijken. Moet ik even bijzeggen dat eerdergenoemde tv een CRT exemplaar is van 55cm, in ieder geval voor de komende maanden nog.

Waar ik me bij mijn eigen opstelling namelijk aan stoor op een klein tv'tje is dat de menu's amper leesbaar zijn bijvoorbeeld, en er 8x geklikt moet worden door trage menu's voor je in de goede map zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blamm schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:04:
Waar ik me bij mijn eigen opstelling namelijk aan stoor op een klein tv'tje is dat de menu's amper leesbaar zijn bijvoorbeeld, en er 8x geklikt moet worden door trage menu's voor je in de goede map zit.
Het ding is prima te bedienen, alleen is het menu wel heel klein. Ik heb hier een crt tv van bijna een meter breed en kan het nog amper lezen.

Maar die moviewall is zeer goed te zien en met de snelkoppelingen ben je snel waar je moet zijn.

Als jij films erop zet en een moviewall aanmaakt / bijwerkt moet je vader er prima mee kunnen werken. Mijn zoon van 4 kan er ook mee overweg, dus dan moet het iedereen denk ik wel lukken. Ik zou zelfs geld erop zetten dat mijn moeder het kan en die heb ik laatst geprobeerd uit te leggen hoe de pc werkt en toen ik zei dat ze met de muis iets moest selecteren pakte ze de muis op en dacht dat het een afstandsbediening was :+

Het enige nadeel van de overstap naar dvd is dat jij nu materialen moet gaan aanleveren (vermoed ik). Dat kan prima werken, maar als ik wederom mijn moeder aanhaal. Die heb ik ooit uitgelegd hoe FTD werkte (althans het bladeren door de lijst) en dan schreef ze titels op. Dat waren op een geven moment meer dan 800 dvd's die ze toen wilde hebben 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Haha ik ga niet elke keer naar hem toe om hem in te stellen hoor ;) Doet hij zelf maar.
Heb hem een tijdje geleden Spotnet uitgelegd en dat doet hij zelfstandig nu, incl branden van de DVD vanuit iso of video_ts dus ik heb goede hoop :) Dat is ook de reden waarom hij het nu wel wil, hij dacht het nooit te kunnen zonder hulp, maar weet nu beter.

Die moviewall bijwerken ziet er ook vrij simpel uit, dus dan zal ik hem dat wel eens laten proberen. Dat scheelt idd een stuk met bladeren door tekstlijsten.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blamm schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:00:
Die moviewall bijwerken ziet er ook vrij simpel uit, dus dan zal ik hem dat wel eens laten proberen. Dat scheelt idd een stuk met bladeren door tekstlijsten.
In principe hoef je alleen maar die tool te installeren, even de config in te stellen (bijv. dat hij van moviemeter.nl de resultaten haalt). Dan moet hij zelf wel een nfo bestandje aanmaken, maar als je .nfo koppelt in windows aan de notepad moet dat wel lukken.

Zolang hij ook niet een map tv series enzo gaat aanmaken is het vervolgens op de snelkoppeling klikken die dat programma voor je maakt (zit een optie in dat programma hiervoor) en dan gaat alles vanzelf verder (mits hij steeds dezelfe drive letter voor de losse harde schrijf krijgt of als hij in een netwerk hangt met een driveletter in de windows verkenner).

Als je alleen de moviewall gebruikt zijn de kleinere letters ook geen probleem en ondertiteling kan je zo groot maken als je wilt. Als AC Ryan nu eens die letters in het menu groter zou maken... ik hoef nog geen HDtv te hebben zolang die oude bakken het nog doen, absurd eigenlijk dat ze daar niet aan gedacht hebben. Misschien ben ik wel een fosiel dat ik die oude tv's nog heb, maar ze zijn breedbeeld en het geluid is steengoed in die dingen en mij maakt het niet uit of het nu hd is of geen hd, ik stoor me daar niet aan.

Kijk trouwens ook eens naar de mediaplayers van WD, die zijn ook heel simpel. Alleen is de afstandsbediening wat klein en die raak ik altijd snel kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag over het gebruik van een netwerk met de mini 1:

Ik ga een NAS kopen. Deze komt beneden te staan naast de draadloze router (gigabit).

Nu wil ik in de slaapkamer de AC Ryan ervan gebruik laten maken, maar wat is handig? Ik heb geen kabel naar boven en draadloos zou het handigste zijn.

Op de slaapkamer heb ik al een goede draadloze verbinding (4 van de 5 streepjes als ik er werk met de laptop). Ik denk dus aan het kopen van de dongle. Maar dat geeft niet een fijn resultaat begrijp ik van veel mensen? Of valt dat mee?

Ik kan een kabel aanleggen, maar dan moet ik boren en dat is erg erg rot in echt megadikke plafond dat in ons huis zit. Via de verwarmingsbuis is wellicht een optie, maar ook niet ideaal omdat die buis via de keuken loopt.

Zou een homeplug netwerk (via het electranetwerk goed werken)?

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Ik heb een WD TV Live HD , en met laaste B-rad FW, en heb via thumbgen covers gezocht voor me mappen ( met daarin video_TS bestanden ) , en als ik dat doe krijg ik geen echte moviesheet, ook al stel ik in een moviesheet in ( standaard wat in thumbgen zit ).. , moet ik nog een bestand wijzigen in het b-rad FW?

want mijn lijst ziet er zo uit ( voorbeeld)

http://imageshack.us/photo/my-images/211/dsc01354y.jpg/

weet iemand wat ik nog moet doen om het voor elkaar te kunnen krijgen?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:01:
Een vraag over het gebruik van een netwerk met de mini 1:

Ik ga een NAS kopen. Deze komt beneden te staan naast de draadloze router (gigabit).

Nu wil ik in de slaapkamer de AC Ryan ervan gebruik laten maken, maar wat is handig? Ik heb geen kabel naar boven en draadloos zou het handigste zijn.

Op de slaapkamer heb ik al een goede draadloze verbinding (4 van de 5 streepjes als ik er werk met de laptop). Ik denk dus aan het kopen van de dongle. Maar dat geeft niet een fijn resultaat begrijp ik van veel mensen? Of valt dat mee?

Ik kan een kabel aanleggen, maar dan moet ik boren en dat is erg erg rot in echt megadikke plafond dat in ons huis zit. Via de verwarmingsbuis is wellicht een optie, maar ook niet ideaal omdat die buis via de keuken loopt.

Zou een homeplug netwerk (via het electranetwerk goed werken)?

Wat zouden jullie doen?
Ik heb ook een mini met een homeplug aangesloten (wel 200 Mbps nemen). Werkt perfect (tenminste voor DVD en AVCHD materiaal, Blueray gaat niet.)

Dus afhankelijk wat je wilt streamen.

Homeplus is ook stabieler dan wifi alleen moet je wel zeker weten dat de 2 plugs op dezelfde hoofdtoevoer zitten.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:50
ik heb het volgende probleem; elke keer als ik de ac ryan mini opnieuw aanzet ziet hij mijn ext hd drive niet. als ik de drive aansluit op mijn pc geeft deze aan dat er beschadigingen hersteld moeten worden. Dit doe ik dan en daarna ziet de ac ryan wel de via usb aangesloten hd drive.
behoorlijk irritant. ik heb de laatste software. Met de vorige versie had ik het ook af en toe maar mu dus elke x??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:50
Nog een vraag; ik ben toch wel geinteresseerd geraakt in de functionaliteit van de mede8er. In dit topic kan ik echter niet duidelijk vinden hoe deze software op de ac ryan mini te krijgen. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:50:
Homeplus is ook stabieler dan wifi alleen moet je wel zeker weten dat de 2 plugs op dezelfde hoofdtoevoer zitten.
Dus als ik een schakelaar in de meterkast omzet , dan moet op de stopcontacten waar ze beiden inkomen geen stroom meer staan, dan zitten ze denk ik op dezelfde hoofdtoevoer? Of bedoel je dat anders?

Ik kan zo'n plug denk ik wel in een stekkerdoos doen en dan moet er een kabeltje naar mijn router vanaf die plug?
jopwelling schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:39:
Nog een vraag; ik ben toch wel geinteresseerd geraakt in de functionaliteit van de mede8er. In dit topic kan ik echter niet duidelijk vinden hoe deze software op de ac ryan mini te krijgen. Kan iemand mij helpen?
Is een maand of 2 geleden hier veel besproken met links erbij, zou even zoeken met de search optie. Bij veel mensen werkt het goed, bij een aantal niet. Is dus even proberen, maar als het werkt de moeite waard.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
hoi mensen, heb de playon binnen echt een fijn ding.

Maar heb een vraagje, weet niet of ik deze hier juist plaats.

Ik heb de FTP settings aangezet. poort open gezet in de router.

Maar het lukt mij niet om vanaf een ander netwerk in te loggen, dit lukt mij echt wel vanaf mijn eigen netwerk.
hoeveel clienten kunnen tegelijk inloggen op de FTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Denthis schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:57:
Ik heb de FTP settings aangezet. poort open gezet in de router.
Welke poort(en) heb je open gezet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
lier schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:03:
[...]

Welke poort(en) heb je open gezet?
alleen poort 21. Verbinding maken lukt (vanuit mijn eigen netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Ik kan zo'n plug denk ik wel in een stekkerdoos doen en dan moet er een kabeltje naar mijn router vanaf die plug?
rechtstreeks in een stopcontact, anders kost het je veel snelheid!

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Denthis schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:04:
alleen poort 21. Verbinding maken lukt (vanuit mijn eigen netwerk)
Is niet genoeg, je zal ook een passieve port range op moeten geven (tenzij uPnP hier iets in doet???). uPnP trouwens lekker uit zetten. dat is voor mensen die niet weten wat ze doen ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:24

DDR

Is er een price-drop begonnen op de hd 2 tb versie?

pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD 2TB

Kga hem maar bestellen denk ik, hoewel die niet op voorraad is. Wacht wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
lier schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:49:
[...]

Is niet genoeg, je zal ook een passieve port range op moeten geven (tenzij uPnP hier iets in doet???). uPnP trouwens lekker uit zetten. dat is voor mensen die niet weten wat ze doen ;)
uPnp staat hier idd uit.
Hoezo moet er een passieve port range ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:40
Denthis schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:43:
[...]

uPnp staat hier idd uit.
Hoezo moet er een passieve port range ingesteld worden?
Vanwege google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:56:
[...]

rechtstreeks in een stopcontact, anders kost het je veel snelheid!
Mmm, dat gaat niet werken in mijn situatie omdat ik hier al een netwerk heb.

Ik ga maar eens binnenkort een gat in het plafond boren en kabelgootjes regelen en een kabel aanleggen, qua investering ben ik dan evenveel kwijt, helaas wel meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Ik heb nog een vraagje, op dit moment heb ik een EM7080 thuis, die ik eventueel wil vervangen of wil doorschuiven naar mijn vriendin... Of omgekeerd, zijn de AC Ryan PlayOn HD2 of Mini, maar bij mijn Eminent heb/had ik de mogelijkheid om NZB's te downloaden via de usenetclient als je er een HDD instak... Kan dit ook bij de Mini als je een USB disk of stick aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
Ok, na dit topic gelezen te hebben toch ook maar besloten een firmware update te doen voor mijn Playon HD, en dan wel de PlayonX firmware. Dit eigenlijk omdat ik de traagheid/lompheid van het menu toch wel zat was, en op de een of andere manier was ik ineens heel veel online radiozenders kwijt.

Ging allemaal prima, alles staat er op inclusief de optfile en rss, maar het lukt me a: niet om filmpjes af te spelen met Youtube, terwijl ik ze wel zie. En b: (nog belangrijker) Ik zie zo'n beetje 2% van het totale aanbod radiozenders online, en GEEN van allen werken ze, ik kan drukken wat ik wil maar er gebeurt niks. Ik heb wel netwerkverbinding want de Playon is gewoon te benaderen in het netwerk, ik lijk ook gewoon internet te hebben want hij laadt zoals gezegd wel de youtube applicatie, en de previews van de filmpjes.

Beetje jammer, want ik luisterde graag naar de verschillende zenders van DI Radio, maar die zijn allemaal verdwenen (dit was overigens ook al voor de update zo)

Iemand een idee?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:20:
Mmm, dat gaat niet werken in mijn situatie omdat ik hier al een netwerk heb.
Je kunt die homeplugs gewoon in een bestaand LAN gebruiken hoor. Ik heb boven een NAS en een EM7075 rechtstreeks op de router en beneden een Wii en een Playon!HD via een homeplug.
En er zijn al diverse homeplugs met een geintegreerd stopcontact (bijv Devolo) waarbij je dus geen stroomaansluiting verliest ...

EDIT: er zijn nu ook al 500Mbps plugs, bijv. http://www.devolo.com/con...-presentation_1.html?l=en
Dat 200 en 500Mbps klinkt indrukwekkend, maar dat haal je uiteraard nooit. In de nieuwe Computer Totaal staat een test en die halen met een dlan 500 onder optimale condities 116 Mbps (14.54 MB/s) ...
Maar het werkt goed genoeg, ik heb er inmiddels al 5 (dLan 200).

[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 28-08-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denman schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:40:
Ok, na dit topic gelezen te hebben toch ook maar besloten een firmware update te doen voor mijn Playon HD, en dan wel de PlayonX firmware. Dit eigenlijk omdat ik de traagheid/lompheid van het menu toch wel zat was, en op de een of andere manier was ik ineens heel veel online radiozenders kwijt.

Ging allemaal prima, alles staat er op inclusief de optfile en rss, maar het lukt me a: niet om filmpjes af te spelen met Youtube, terwijl ik ze wel zie. En b: (nog belangrijker) Ik zie zo'n beetje 2% van het totale aanbod radiozenders online, en GEEN van allen werken ze, ik kan drukken wat ik wil maar er gebeurt niks. Ik heb wel netwerkverbinding want de Playon is gewoon te benaderen in het netwerk, ik lijk ook gewoon internet te hebben want hij laadt zoals gezegd wel de youtube applicatie, en de previews van de filmpjes.

Beetje jammer, want ik luisterde graag naar de verschillende zenders van DI Radio, maar die zijn allemaal verdwenen (dit was overigens ook al voor de update zo)

Iemand een idee?
gebruik je rev 5 ?
hoe heb je opt en rss erop gekregen ?
je hebt geen ftp toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 07-09 10:46
Goner schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:39:
[...]

Je kunt die homeplugs gewoon in een bestaand LAN gebruiken hoor. Ik heb boven een NAS en een EM7075 rechtstreeks op de router en beneden een Wii en een Playon!HD via een homeplug.
En er zijn al diverse homeplugs met een geintegreerd stopcontact (bijv Devolo) waarbij je dus geen stroomaansluiting verliest ...

EDIT: er zijn nu ook al 500Mbps plugs, bijv. http://www.devolo.com/con...-presentation_1.html?l=en
Dat 200 en 500Mbps klinkt indrukwekkend, maar dat haal je uiteraard nooit. In de nieuwe Computer Totaal staat een test en die halen met een dlan 500 onder optimale condities 116 Mbps (14.54 MB/s) ...
Maar het werkt goed genoeg, ik heb er inmiddels al 5 (dLan 200).
Die 200 en 500 zijn ook de theoretische dublexsnelheden. Theoretisch is het dus max 100 of 250 per richting. Powerlan heeft net als Wifi last van storingbronnen en dat drukt de snelheid fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
ook met een homeplug 200 kom je niet sneller dat 1mb per sec ik gebruik al jaren homeplugs beter dat die wifi zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie, ik ga even de nieuwe computer totaal kopen, heb ik gelijk een test van die dingen en kan ik daarop mijn keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
breins schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:04:
ook met een homeplug 200 kom je niet sneller dat 1mb per sec
Ik haal gemiddeld toch wel 3 MB/s met FTP (copy onder Windows verkenner ligt lager lijkt me). Ik FTP bijv. van m'n PC naar de POHD en als ik iets van m'n NAS moet hebben, log ik op de POHD in onder LINUX en gebruik 'ftpget' in Busybox (de firmware ondersteunt geen FTP helaas).

Overigens is de test voor de 'mini' uitvoering, ik geef de voorkeur aan de plugs met stopcontact :
http://computertotaal.nl/...powerline-adapters/8.html

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 28-08-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:23
Denman schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:40:

Iemand een idee?
internetradio zal komen door de problemen momenteel met shoutcast...ook mn mede8er heeft er op dit moment last van..
zie:

http://www.shoutcastblog.com/2011/08/23/partial-shoutcast-outage-and-api-issues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Goner schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:39:
[...]

Ik haal gemiddeld toch wel 3 MB/s met FTP (copy onder Windows verkenner ligt lager lijkt me). Ik FTP bijv. van m'n PC naar de POHD en als ik iets van m'n NAS moet hebben, log ik op de POHD in onder LINUX en gebruik 'ftpget' in Busybox (de firmware ondersteunt geen FTP helaas).

Overigens is de test voor de 'mini' uitvoering, ik geef de voorkeur aan de plugs met stopcontact :
http://computertotaal.nl/...powerline-adapters/8.html
klopt ik gebruik de zelfde maar nooit meer dan 1 mb , en meteen in het net gestoken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Ik heb zeker er op gegoogled, als je dat bedoeld.
Maar enige wat ik kan vinden voor FTP is dat poort 21 open moet staan.
Passieve poorten vind ik vanalles over, maar niet iets waarvan ik denk dat van toepassing is voor mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Dus als ik een schakelaar in de meterkast omzet , dan moet op de stopcontacten waar ze beiden inkomen geen stroom meer staan, dan zitten ze denk ik op dezelfde hoofdtoevoer? Of bedoel je dat anders?
Met de hoofdtoevoer bedoel ik de toevoer die op dezelfde aardlekschakelaar zit.
In veel (moderne) huizen zitten 2 aardleks met daaraan een aantal groepen. Zolang je de 2 homeplugs aan groepen hebt verbonden die aan dezelfde aardlek zitten, dan werkt het wel. Binnen dezelfde groep (wat jij hierboven schetst) geeft een hogere snelheid.
Heb je maar één aardlek, dan werkt het sowieso wel.

Je kunt ze altijd kopen en uitproberen, zou het niet werken, dan kun je ze altijd retourneren!!!

Waar je wel op moet letten is dat je geen, of zo min mogelijk, verlengdozen/ stekkerdozen er tussen hebt zitten.
Rechtstreeks in de WCD heeft de hoogste snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Wat zijn jullie ervaring met v7.4.4.r5440 op Playon1 en de Mini1?

Bij mij spelen ze beiden sommige bestanden niet meer af en genereren van een miniboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:32:
Wat zijn jullie ervaring met v7.4.4.r5440 op Playon1 en de Mini1?

Bij mij spelen ze beiden sommige bestanden niet meer af en genereren van een miniboot.
Ik heb nergens last van. Had eerst de beta en nu de final versie en kijk elke dag wel een uur of langer erop en ook heel veel verschillende types bestanden.

Heb wel 1 keer gehad met een dvd die wat vreemd deed. Zaten wat "glitches" in die dvd image en toen liep hij vast en als ik hem dan weer afspeelde werkte het soms wel en soms niet. Maar die dvd image was brak, er is later een betere versie van online gekomen en die werkte weer wel. Dus kan niet echt zeggen of dat nu de schuld van de firmware is.

Heb je een voorbeeld van een bestand(snaam)? Dan kan ik eens zien wat er hier gebeurd. Ben wel nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:41:
[...]

Heb je een voorbeeld van een bestand(snaam)? Dan kan ik eens zien wat er hier gebeurd. Ben wel nieuwsgierig.
Het betreft meestal het VIDEO_TS.IFO bestand in een DVD map. De oude firmware speelde zo'n map ook altijd meteen af. Bij deze firmware ga je de map in en moet je het bestand selecteren.
Daarnaast ook ISO files van DVD's die het op de oude firmware wel deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22
Okay... volgens mij waren het gewoon problemen met Shoutcast die ten grondslag lagen aan het niet afspelen van internet radio. Her en der op internet las ik er al verhalen over, en dat een firmware update eventueel kon helpen. Dus ik dacht, laat ik de laatste officiele firmware erop zetten. Dat werkte in eerste instantie niet, ik kreeg nog steeds de melding "failed" als ik stations op probeerde te halen. Een half uur later probeerde ik het weer en lukte het wel, alleen al in het genre electronic pakte ie al 570 zenders op. Hopelijk blijft het nu probleemloos werken, ik ben iig weer blij :D

Ik heb overigens versie v7.4.4.r5440 erop gezet. Tot nu toe tevreden. Het ziet er natuurlijk sowieso veel gelikter uit als voorheen, en ik moet eerlijk bekennen dat ik die eerste versie (mede door de ervaringen hier, erg traag etc.) nooit geprobeerd heb, maar de snelheid van deze versie valt me niks tegen. Ok, hij blijft heel soms haperen als ik door een menu blader, maar langzamer dan de fabriek-af versie is het zeker niet. En het ziet er natuurlijk iets professioneler uit als voorheen ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

Hey ik weet niet helemaal zeker of ik deze vraag hier moet stellen, of dat er een apart topic voor is. Maar ik/mijn ouders staan op het punt om een pricewatch: AC Ryan Playon!HD Mini 2 te kopen.

Redenen:
Past mooi binnen het budget (90 euro), ondersteunt (zo goed als) elk bestandsformaat waar onze Mediacollectie uit bestaat en is lekker compact.

Echter zit ik nog met de volgende vraag:
- Ondersteunt de Mini 2 ook de ondertitels die in een .mkv bestand zijn verwerkt? Aangezien een groot deel van onze collectie ondertitels al in de .mkv heeft zitten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Joop_Klepzeiker schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 21:52:
[...]

Het betreft meestal het VIDEO_TS.IFO bestand in een DVD map. De oude firmware speelde zo'n map ook altijd meteen af. Bij deze firmware ga je de map in en moet je het bestand selecteren.
Daarnaast ook ISO files van DVD's die het op de oude firmware wel deden.
Was mij ook al opgevallen, maar volgens mij kun je nu gewoon op PLAY drukken als je de betreffende map al geselecteerd hebt. Je hoeft dus niet de map in. Zo werkt het in elk geval met blu-ray, Heb het nog niet getest met dvd's.

• Joop_Klepzeiker
D4NG3R schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:30:

Echter zit ik nog met de volgende vraag:
- Ondersteunt de Mini 2 ook de ondertitels die in een .mkv bestand zijn verwerkt? Aangezien een groot deel van onze collectie ondertitels al in de .mkv heeft zitten.
De Mini 1 doet dit in ieder geval wel, de Mini 2 waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingando
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-09 15:03
Ik heb meer dan een jaar de POHD +1gb sSmsungHD103S Deze interne schijf heb ik alleen één week in het begin gebruikt, daarna een Verbatim mobile schijf hieraan gekoppeld om vandaar films ed te kijken op de tv.
Sinds gisteren kan ik niet via de tv noch via de pc de player benaderen. Het licht blijft op rood
Het is zelfs zo dan wanneer ik de schijf er uit haal ik wél de blauwe verlichting kan zien maar zodra de schijf er weer in zit alleen de rode verlichting aan is en ook blijft. Ik heb geprobeerd om met de pc de Verbatim schijf via de player te kunnen benaderen maar ook dat wil niet lukken.
Dt verbinden met de pc gebeurt mbv een usb kabel.
Het lijkt mij dat zowel de harde schijf als de player kassie wijlen zijn of heeft iemand hier een oplossing voor. Ik heb natuurlijk geprobeerd het antwoord op diverse forums te vinden maar kan door zovele berichten tav deze player niet de juiste oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizl schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:02:
[...]

Was mij ook al opgevallen, maar volgens mij kun je nu gewoon op PLAY drukken als je de betreffende map al geselecteerd hebt. Je hoeft dus niet de map in. Zo werkt het in elk geval met blu-ray, Heb het nog niet getest met dvd's.
ja, je moet inderdaad op play drukken. Even wennen, maar het werkt verder prima. Stond volgens mij ook in de firmware release notes. Snap niet waarom dit nu zo is, oude situatie was praktischer, maar afijn, het werkt. Toevallig net een dvd gestart hier met de mini 1.

Met iso files moet je trouwens gewoon op OK kunnen drukken, maar ik heb niet heel veel iso's hier (wel een paar). De iso's die ik heb werken trouwens wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
Ik heb sinds een paar dagen een A.C.Ryan Playon! HD Essentials, maar ik vind persoonlijk dat de fan erg veel geluid maakt. Nu maak ik geen gebruik van een interne schijf, dus vroeg me af of het veel kwaad kon om die fan gewoon te disconnecten? Dan ben ik meteen van die herrie af, want ik hoor het gezoem helaas zelfs door de films heen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Had ik eerst een WD TV live voor de vriendin gekocht (die hebben wij hier thuis bij mijn ouders ook in elke kamer icm met WD NAS die met gemak 50MB/s doet). Werkte perfect, alleen 120GB externe schijf vond ze niet groot genoeg en was niet mooi ernaast.

Ik dus maar een Playon HD gekocht waar ik mooi een grote schijf in kon bouwen die ik nog had... mooi in één verpakking. Wat een ramp ivm die WD TV live :( Traag als dikke stront door een trechter, samba tranfer gaat een keer 1,5MB/s, of FTP haalt ie een keer 2.1MB/s, en dat terwijl de goedkopere mini WD TV live gewoon met gemak 11-12MB/s doet over Samba met externe 2.5" USB schijf (en je ook nog eens gewoon in het menu de werkgroep kan aanpassen). Ook het menu gaat veel soepeler en zonder vertraging.

Beetje een film overzetten duurt zo een uur. Downloaden van een film via internet gaat met 4-5MB/s nog veel sneller.

Is er werkelijk niets te doen om hier nog een beetje iets fatsoenlijks uit te persen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Als je je goed ingelezen had wist je dat dit de grootste kwalen zijn van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Neefdave schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:21:
Als je je goed ingelezen had wist je dat dit de grootste kwalen zijn van het apparaat.
True. Wellicht iets teveel vertrouwd op de populariteit.

Vraag ik mij alleen af waarom er nog zoveel fans zijn? Of gebruikt iedereen alleen externe harde schijven af- en aankoppelen (is het enige werkbare)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Bartjuh schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:39:
Vraag ik mij alleen af waarom er nog zoveel fans zijn? Of gebruikt iedereen alleen externe harde schijven af- en aankoppelen (is het enige werkbare)?
Een extrerne HDD is een snelle manier om veel films te plaatsen. Overigens kan je ook afspelen vanaf een PC of een NAS. Een van mijn mini's heeft alleen een WiFi dongel en haalt de films van elders in mijn netwerk (o.a. van de USB-HDD die aan mijn andere mini hangt). Verder begreep ik dat de grotere broers van de mini ook als USB-device aan een PC gehangen kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bartjuh schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:39:
[...]

True. Wellicht iets teveel vertrouwd op de populariteit.

tja een mini of een mini 2 moet je gewoon kopen als je van een NAS wilt streamen als je het mij vraagt (of eventueel van een externe USB, geen ervaring mee). En dat werkt bij mij goed, zeker met de laatste firmware werkt het voor mij perfect. Ik speel ook alleen films af, gebruik de muziek of internet functionaliteit absoluut niet en kan daar niet over oordelen. Speelt voor mij zowat alles af, buiten een paar formaten van mijn digitale fototoestellen. Daarnaast begrijp ik nog steeds niet waarom mensen een DVD niet gewoon naar ISO rippen, geen zooi in je mappen, 1 file, en geen gehannes welke file te kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Toff schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:18:
[...]
Een extrerne HDD is een snelle manier om veel films te plaatsen. Overigens kan je ook afspelen vanaf een PC of een NAS. Een van mijn mini's heeft alleen een WiFi dongel en haalt de films van elders in mijn netwerk (o.a. van de USB-HDD die aan mijn andere mini hangt). Verder begreep ik dat de grotere broers van de mini ook als USB-device aan een PC gehangen kunnen worden?
harrytasker schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:03:
[...]
tja een mini of een mini 2 moet je gewoon kopen als je van een NAS wilt streamen als je het mij vraagt (of eventueel van een externe USB, geen ervaring mee). En dat werkt bij mij goed, zeker met de laatste firmware werkt het voor mij perfect. Ik speel ook alleen films af, gebruik de muziek of internet functionaliteit absoluut niet en kan daar niet over oordelen. Speelt voor mij zowat alles af, buiten een paar formaten van mijn digitale fototoestellen. Daarnaast begrijp ik nog steeds niet waarom mensen een DVD niet gewoon naar ISO rippen, geen zooi in je mappen, 1 file, en geen gehannes welke file te kiezen....
Maar wat ik hier eigenlijk uit kan concluderen is dat normale Playon HD eigenlijk niet echt een plek heeft binnen de markt, alleen de mini-versie...

Het is ofwel op NAS en dan streamen, ofwel met externe schijf werken.

Dus buiten mensen die zich niet goed hebben geïnformeerd (zoals ik :+ , normaal gesproken koop ik doorgaans wel weloverwogen i.p.v. in een opwelling ) koopt toch niemand een normale playon hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn82
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
zit er nog veel verschil tussen de AC ryan HD, en de HD essential? want ik zoek een mediaplayer eigelijk alleen voor het afspelen van films van een interne/externe harde schijf waarbij ik alle soorten formaten en ondertitels kan afspelen. En ik zie dan op de AC ryan HD 1 en 2 heel veel andere opties opzitten die ik toch niet zal gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Bartjuh schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:16:
Maar wat ik hier eigenlijk uit kan concluderen is dat normale Playon HD eigenlijk niet echt een plek heeft binnen de markt, alleen de mini-versie...

Het is ofwel op NAS en dan streamen, ofwel met externe schijf werken.

Dus buiten mensen die zich niet goed hebben geïnformeerd (zoals ik :+ , normaal gesproken koop ik doorgaans wel weloverwogen i.p.v. in een opwelling ) koopt toch niemand een normale playon hd?
?

Ik heb een normale POHD met een 500GB schijfje erin, omdat de interne schijf sneller is igv blurays, en m'n wil-ik-snel-kijken tv series staan daarop. Op m'n NASsen staat de grote verzameling.

M'n vader heeft een POHD met 2 TB erin omdat wij die vvoor hem hebben volgezet met films series en documentaires, zodat hij niet hoeft te hanessen met externe hd's (netwerk loopt niet tot aan de TV en een NAS heeft ie niet).

Dus, 2 tevreden POHD eigenaren hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:23
Ik heb sinds 2 weken een Playon HD2. Gelijk geupdate met de laatste firmware versie.
Op zich redelijk tevreden over. Speelt films en muziek van mijn NAS zonder problemen af. Waar ik wel van baal, en ik lees veel over dit kwaaltje, zijn de vastlopers. Ze komen echt op alle momenten voor. Bij het opstarten (ik heb dan nog geen beeld want mijn Logitech Harmony zet oa de TV net aan), als ik dat ding wil afsluiten, of tijdens muziek luisteren.
2e nadeel is dat de size van het scherm soms te groot is, waardoor ik de onder en bovenkant niet zie :) Maar dat kan wellicht ook aan de receiver liggen?
Anyway, als die vastlopers niet meer voorkomen ben ik zeer tevreden over de Playon HD2. Ben wel benieuwd naar de mede8er firmware voor dit apparaatje. Ga me daar maar eens in verdiepen (of die er uberhaupt wel is voor de HD2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

dragon2 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:19:
[...]
Ik heb een normale POHD met een 500GB schijfje erin, omdat de interne schijf sneller is igv blurays, en m'n wil-ik-snel-kijken tv series staan daarop. Op m'n NASsen staat de grote verzameling.

M'n vader heeft een POHD met 2 TB erin omdat wij die vvoor hem hebben volgezet met films series en documentaires, zodat hij niet hoeft te hanessen met externe hd's (netwerk loopt niet tot aan de TV en een NAS heeft ie niet).

Dus, 2 tevreden POHD eigenaren hier :)
Maar je kan toch ook snel kijken van je NAS? Althans, dat gaat hier snel via WDTV live's... en voor zover ik kan bepalen ook aardig met POHD (al duurt het iets langer bij connectie maken, en voordat de film echt afspeelt).

Ok, je vader is wel een specifiek geval denk ik, want de meeste mensen gebruiken een mediaplayer niet als write-once denk ik. Die willen films erop kunnen zetten en verwijderen e.d. (dat is nu onwerkbaar traag). Het duurt gewoon 1 miljoen seconde voordat je de 2TB schijf vol hebt over het netwerk, dat is 277,7 /7/ uur, ofwel 11,57 dagen :D

Blijkbaar zijn er nog write-once of write-seldomly cases waar hij past, maar verder kan volgens mij het gros van de mensen beter voor een mini of een ander merk gaan. Goedkoper, en je mist niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
M'n wil-ik-snel-kijken tv series staan op de hdd omdat ik dan korter hoef te bladeren, gewoon gemakszucht maar bevalt me prima.

Blu-rays krijg ik niet vloeiend via m'n netwerk afgespeeld, het beeld wel maar het geluid stokt af en toe bij 30+ GB files. Dus ook die staan op de 500GB interne schijf.

Verder gebruik ik de POHD af en toe om grote torrents binnen te halen, al kan m'n NAS dat natuurlijk ook maar die mogelijkheid had ik niet toen ik de POHD net had.

Anyway, ik ben 100% tevreden met m'n POHD, en ik zou hem niet willen ruilen voor een mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:19:
Aandachtspuntje voor mijzelf: mijn zoon zo snel mogelijk leren hoe hij dit kan doen, ok, hij is nog maar 4, maar het idee bevalt me heel goed.

Ik moest vroeger de afwas doen, nu kan je de kids jouw downloadwerk laten doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Bartjuh schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:25:
Blijkbaar zijn er nog write-once of write-seldomly cases waar hij past, maar verder kan volgens mij het gros van de mensen beter voor een mini of een ander merk gaan. Goedkoper, en je mist niets.
Klopt wel in grote lijnen. Ik had alleen een Playon!On HD gekocht omdat er, althans van AC Ryan toen, geen mini bestond. Ik had daarvoor een HDX-1000 (~Popcorn kloon) maar die heb ik door een te hete interne disc gesloopt twee jaar terug en toen maar een AC Ryan Playon!On HD zonder interne schijf gekocht - die had tenminste een fan als ik er alsnog een hd in wou zetten.

Die hd kwam er echter niet in, films en series kijk ik via het netwerk (t/m 720p films) of externe harddisk(je)s, meestal van die 2.5 inch externe disks die gevoed worden via USB, voor zwaarder werk. Werkt prima. Alleen onlangs een oude 2,5 inch hd van 60 GB ingebouwd waarop ik de collectie tekenfilms e.d. van mijn dochtertje heb gezet. Als ik dan eventueel met mijn netwerk en servers aan het sleutelen ben kan zij gewoon doorkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
Bartjuh schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:25:
Die willen films erop kunnen zetten en verwijderen e.d. (dat is nu onwerkbaar traag). Het duurt gewoon 1 miljoen seconde voordat je de 2TB schijf vol hebt over het netwerk, dat is 277,7 /7/ uur, ofwel 11,57 dagen
Ja maar dat zal niet in 1 sessie zijn, maar uitgesmeerd over weken, zo niet maanden. Toch ?
En onwerkbaar traag, hoezo ?? Ik gebruik FTP om bestanden erop te zetten (POHD heeft een FTP-server en als je Busybox erop zet, kun je ook 'ftpget' doen) en dat werkt OK (niet supersnel, maar dat is nu eenmaal een beperking van de POHD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn camera maakt .MOV bestanden. Ook hier is het niet zeker van of de Mini 2 deze kan afspelen. Mijn Asus speelt deze wel af, alleen geen geluid. Hier staat een klein filmpje, zou iemand dit met mini 2 willen proberen of deze afspeelt en je geluid hebt?
http://img.photographyblo...ikon_coolpix_s8100_01.mov

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
Je .MOV filmpje geeft bij mij ook geen geluid, alleen beeld (Mini 1, FW r4824)
Wel beeld en geluid in Windows media player.
Ook nog even een .MOV van mijn Canon SX20 op de Mini 1 geprobeerd: wel beeld, wel geluid.
Even Google leverde dit op:
http://www.acryan.com/for...c.php?f=42&t=7357&p=47954

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Laatst online: 18:11
Weet iemand of het mogelijk is om 2 hardisken te hangen aan de HD middels usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:51
http://www.makrodagdeal.n...ini%2Bmediastreamer%2B%2B

Hier is hij wel heel erg goedkoop. (is wel ex BTW)
Overjarig model ?

//edit : en alweer uitverkocht.... :+

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 07-09-2011 10:03 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreO
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-09 11:04
Kon eerst via 192.168.1.xxx:1024 in Internet Explorer mijn Mini1 bedienen, steltniets voor gewoon geinig, maar ik heb nu de Mini2 en wat ik ook doe, het lukt me niet meer. Draai de nieuwste FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waits schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:18:
Je .MOV filmpje geeft bij mij ook geen geluid, alleen beeld (Mini 1, FW r4824)
Wel beeld en geluid in Windows media player.
Ook nog even een .MOV van mijn Canon SX20 op de Mini 1 geprobeerd: wel beeld, wel geluid.
Even Google leverde dit op:
http://www.acryan.com/for...c.php?f=42&t=7357&p=47954
thanks. Nu zie ik ook een reactie van AC Ryan tav dit onderwerp, http://www.acryan.com/for...6dae65d509ce3246f75ab920a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:01:
Hier is hij wel heel erg goedkoop. (is wel ex BTW)
Overjarig model ?
ik heb beneden ook een mediaplayertje van 18 euro (WD mini). Volgens mij kost dat spul geen drol om te maken meer tegenwoordig, de prijs is gewoon voor 80% winst.

Bij de mycom winkels waren de mini 1's trouwens een tijd terug 60 euro, in iedergeval in Almere. Dat is bijna dezelfde prijs als de Macro. Maarja, dan ligt voor een paar tientjes meer de mini 2 en dan kies je toch daarvoor.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:21:
Mijn camera maakt .MOV bestanden. Ook hier is het niet zeker van of de Mini 2 deze kan afspelen. Mijn Asus speelt deze wel af, alleen geen geluid. Hier staat een klein filmpje, zou iemand dit met mini 2 willen proberen of deze afspeelt en je geluid hebt?
http://img.photographyblo...ikon_coolpix_s8100_01.mov
Ik zet zelf mijn filmpjes om met Xilisoft Video Converter Ultimate 6, vind dat veel fijner werken dan dat programma wat AC Ryan aanbeveelt. Is ook lekker snel.
jarsiv schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:34:
Weet iemand of het mogelijk is om 2 hardisken te hangen aan de HD middels usb
Ja, werkt prima. Ik heb dat in de vakantie gedaan met de mini 1. Je krijgt dan een C en een D schrijf in de browser. Ideaal. Heb niet getest of er 3 oppassen met een usb hub, maar 2 is geen enkel probleem aangezien je ook 2 usb poorten hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 19:47 ]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:44:
Ja, werkt prima. Ik heb dat in de vakantie gedaan met de mini 1. Je krijgt dan een C en een D schrijf in de browser. Ideaal. Heb niet getest of er 3 oppassen met een usb hub, maar 2 is geen enkel probleem aangezien je ook 2 usb poorten hebt.
Werkt volgens mij alleen met een usb-hub die een eigen voeding heeft, aangezien de usb-poort van de pohd niet bijster veel stroom levert voor 2.5" externe harde schijven.

• Athome
Een hub met eigen voeding is sowiezo sterk aan te raden als je met HDD's gaat werken.
Wanneer je de hub alleen maar gebruikt voor muizen, toetsenborden, printers (eigen voeding), etc, dan zal een hub zonder eigen voeding wel lukken

En inderdaad. De voeding van de AC-Ryan is zeker niet overbemeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Athome schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:59:
Een hub met eigen voeding is sowiezo sterk aan te raden als je met HDD's gaat werken.
Wanneer je de hub alleen maar gebruikt voor muizen, toetsenborden, printers (eigen voeding), etc, dan zal een hub zonder eigen voeding wel lukken

En inderdaad. De voeding van de AC-Ryan is zeker niet overbemeten
Ook handig van werken met een powered USB-hub is dat je er dan bijvoorbeeld ook een USB-powered DVD-ROM-drive of BR-drive aan kan hangen. Zelf gebrande video-DVD's kan je dan zo dmv AC Ryan afspelen of gearchiveerde media files (avi's, mp3 etc) op een DVD of CD kan je dan direct afspelen zonder eerst weer op een netwerk, HD of USB te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik kwam al eens DVD tegen in dat menu, begreep dat niet.
Alleen zijn losse dvd spelers denk ik goedkoper als je niets hebt liggen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
zal het eens proberen. heeft hij trouwens nog steeds een limit van 1,5 tb per schijf

• Toff

Toff

FP ProMod
jarsiv schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:45:
zal het eens proberen. heeft hij trouwens nog steeds een limit van 1,5 tb per schijf
Ik zie niet zo snel wat jij wilt gaan proberen, maar als je een externe HDD wilt gaan aansluiten, kan ik je vertellen dat een 2 TB USB-HDD geen probleem oplevert.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:40:
ik heb beneden ook een mediaplayertje van 18 euro (WD mini). Volgens mij kost dat spul geen drol om te maken meer tegenwoordig, de prijs is gewoon voor 80% winst.
Geloof je zelf nou echt wat je hier roept? Restpartijen van verouderd spul worden vaak onder de inkoopprijs verkocht omdat weggooien duurder is. Sowieso ben ik erg benieuwd welke winkel zoiets dumpt voor maar 18 euro...

Ik zal je uit de droom helpen: de marges op dit soort electronica zijn minimaal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:42:
Ah, ik kwam al eens DVD tegen in dat menu, begreep dat niet.
Alleen zijn losse dvd spelers denk ik goedkoper als je niets hebt liggen thuis.
Hele goedkope spelers wellicht wel.

Maar met die DVD-spelers van een paar tientjes kan je normaliter geen MKVs afspelen - en zeker niet via je AC Ryan. Met zo'n losse USB DVD-ROM drive kan je bijvoorbeeld op DVD gearchiveerde tv-series (opnieuw) afspelen. (voor wie het niet weet of nog niet opgevallen is, de bestandgroottes van die series-afleveringen zijn niet toevallig gekozen maar gestandaardiseerd om een mooi aantal precies op een DVD of CD te branden)

[ Voor 4% gewijzigd door arsimo op 11-09-2011 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:41:
Sowieso ben ik erg benieuwd welke winkel zoiets dumpt voor maar 18 euro...
mycom was dat, was een actie.
Zelf heb ik er 24 euro voor betaald bij de mycom (wd mini), een week later was hij opeens weer 40 euro. De verkopers wisten ook nog dat ze 18 euro waren in de zomer van 2009. Prima ding, maar speelt geen 720 pixels of meer af, dus voor mensen met een hdtv is het niks. Ik gebruik hem voor de kindertekenfilms.

Ik meende trouwens dat ik er zelf 18 voor betaald had, maar dat klopte dus niet. Heb net het bonnetje nog even opgezocht.

Met google nog even gezocht, kan nog wel aanbiedingen van bijv. bij de Vobis vinden voor 35 euro voor deze mediaspeler. Misschien dat er veel gestunt is met deze mini van WD, maar er zijn toch wel mensen die er winst op maken (wellicht niet binnen Nederland).

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb de HD mini 2 en heb bij het afspelen van DVD bestanden weleens last van schokkerig beeld. Ik pas dan de beeldinstelling van de speler aan aan de framerate van de betreffende film. Bij een 25 fps film zet ik de speler op' 720p 50' en bij een 30 fps film zet ik hem in de '720p 60' mode. Raar dat ik dit per film moet aanpassen, zou mijns inziens ook automatisch moeten gaan. Hoe dan ook, dit helpt meestal wel. Alleen van het weekend had ik een film van 25 fps, maar zelfs in de '720p 50' mode bleef het beeld schokkerig. Iemand een tip?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• jarsiv
Vraagje: heb net de laatste firmware op mijn HD geinstalleerd. Hoe krijg ik nu wat te zien onder het menu films ed

Verwijderd

jarsiv schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:41:
Vraagje: heb net de laatste firmware op mijn HD geinstalleerd. Hoe krijg ik nu wat te zien onder het menu films ed
je moet in het menu even iets aanzetten, volgens mij heet die optie autoscan of index ofzo, maar daar kom je denk ik wel uit.

Daarna gaat hij scannen. Zelf vind ik het trouwens niet fijn, heb het zelf niet aanstaan en gebruik YAMJ (aangepaste versie van AC Ryan) om moviewall te maken voor mijn films en tv series.

• jarsiv
Dank je ga eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
arsimo schreef op zondag 11 september 2011 @ 02:17:
[...]

Hele goedkope spelers wellicht wel.

Maar met die DVD-spelers van een paar tientjes kan je normaliter geen MKVs afspelen - en zeker niet via je AC Ryan. Met zo'n losse USB DVD-ROM drive kan je bijvoorbeeld op DVD gearchiveerde tv-series (opnieuw) afspelen. (voor wie het niet weet of nog niet opgevallen is, de bestandgroottes van die series-afleveringen zijn niet toevallig gekozen maar gestandaardiseerd om een mooi aantal precies op een DVD of CD te branden)
MKV werk prima wat is het probleem? welke FW gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Wat zijn jullie ervaringen mbt het afspelen van grote blueray (image) files van >30 Gb via een USB schijfje zoals een WD passport of Samsung G2 Portable . Ik heb een PlayOn 1 (bedraad op een gigabit netwerk zitten) en constateer dat streamen niet echt gaat, geluid valt weg en/of beeld gaat haperen.
Naar de ingebouwde HDD copieren via het netwerk duurt me te lang maar copieren vanaf m'n Synology naar een externe USB HDD en dan afspelen via de PlayOn, daar kan ik wel met leven.
Ik wil dit graag weten voordat ik zo'n externe HDD ga aanschaffen...

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
breins schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:04:
[...]
MKV werk prima wat is het probleem? welke FW gebruik je dan?
Heb je de gehele context gelezen? Het ging om een normale DVD-video player, die kan in regel geen MKV's afspelen en zeker niet aan de Ryan aansluiten. Een DVD-ROM drive wel. Het ging om dat verschil.

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:43:
Wat zijn jullie ervaringen mbt het afspelen van grote blueray (image) files van >30 Gb via een USB schijfje zoals een WD passport of Samsung G2 Portable . Ik heb een PlayOn 1 (bedraad op een gigabit netwerk zitten) en constateer dat streamen niet echt gaat, geluid valt weg en/of beeld gaat haperen. Iemand ervaringen?
De videochip in de Mini 1 (dus ook Playon 1 ?) heeft een te kleine buffer om echt hoge bitrate-bestanden correct af te spelen. Daar kan gigabit helaas ook niets aan veranderen. Bestanden van bv. Planet Earth van 4,5GB kunnen daardoor al gaan artifacten en stotteren.

• Toff

Toff

FP ProMod
Klojum schreef op woensdag 21 september 2011 @ 05:12:
Bestanden van bv. Planet Earth van 4,5GB kunnen daardoor al gaan artifacten en stotteren.
Ik kan me niet voorstellen dat de bestandsgrootte hierop van invloed is. Ik speel .TS bestanden van meer dan 15 GB probleemloos af met de mini, zelfs draadloos.

• loeberce
De bitrate is bepalend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:43:
Wat zijn jullie ervaringen mbt het afspelen van grote blueray (image) files van >30 Gb via een USB schijfje zoals een WD passport of Samsung G2 Portable . Ik heb een PlayOn 1 (bedraad op een gigabit netwerk zitten) en constateer dat streamen niet echt gaat, geluid valt weg en/of beeld gaat haperen.
Naar de ingebouwde HDD copieren via het netwerk duurt me te lang maar copieren vanaf m'n Synology naar een externe USB HDD en dan afspelen via de PlayOn, daar kan ik wel met leven.
Ik wil dit graag weten voordat ik zo'n externe HDD ga aanschaffen...

Iemand ervaringen?
Ik doe dit momenteel met een externe WD MyBook (oud model 300GB). Het is een 3.5" model dus met eigen voeding. Werkt altijd prima en de Playon 1 Mini speelt de grote bestanden probleemloos af. Soms wat traag met doorspoelen maar het afspelen zelf gaat erg goed.
Ben zelf nog aan het kijken naar een goed alternatief hiervoor (grotere schijf) maar vraag me af of de kleinere 2.5" modellen zonder eigen voeding, dus voeding via usb, wel goed overweg kunnen met het afspelen van grote bestanden icm de mediaspeler (evt via Y-usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ik gebruik de mini 1 altijd met 2.5" externe schijf en nog nooit problemen gehad met de leessnelheid en daardoor stotterende films.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:37:
[...]

mycom was dat, was een actie.
Zelf heb ik er 24 euro voor betaald bij de mycom (wd mini), een week later was hij opeens weer 40 euro. De verkopers wisten ook nog dat ze 18 euro waren in de zomer van 2009. Prima ding, maar speelt geen 720 pixels of meer af, dus voor mensen met een hdtv is het niks. Ik gebruik hem voor de kindertekenfilms.

Ik meende trouwens dat ik er zelf 18 voor betaald had, maar dat klopte dus niet. Heb net het bonnetje nog even opgezocht.

Met google nog even gezocht, kan nog wel aanbiedingen van bijv. bij de Vobis vinden voor 35 euro voor deze mediaspeler. Misschien dat er veel gestunt is met deze mini van WD, maar er zijn toch wel mensen die er winst op maken (wellicht niet binnen Nederland).
je zegt het zelf al HD materiaal kan hij niet afspelen, dus met een HDTV is het zo goed als waardeloos. echt markt is er niet voor dus worden ze gedumpt voor (te) lage prijzen

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Ik heb een playonHD mini waarmee ik BD rips wil afspelen. Dit lukt als de BD film in iso formaat is opgeslagen.

Als ik een mapje heb met ANY, BDMV, CERTIFICATE dan pakt de mediaplayer hem niet. Ik kan met nero hiervan een iso maken, maar dit is wat omslachtig.

Is er een manier dat de AC Ryan de map met de film gewoon afspeelt?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat de playon alleen op filebasis werkt, ik heb dit ook al gezien bij de video_ts mappen
Tevens moet ik bekennen dat ik het als een klein nadeel ervaar, aangezien de Xtreamer bij het 'vinden' van zo'n map, direct vroeg om af te spelen, of te bladeren.

Het zou dus mogelijk moeten zijn voor de programmeurs van ACryan om die opdracht erin te zetten, maar of ze dat willen doen is de vraag

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
jwakie schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 04:05:
Ik heb een playonHD mini waarmee ik BD rips wil afspelen. Dit lukt als de BD film in iso formaat is opgeslagen.

Als ik een mapje heb met ANY, BDMV, CERTIFICATE dan pakt de mediaplayer hem niet. Ik kan met nero hiervan een iso maken, maar dit is wat omslachtig.

Is er een manier dat de AC Ryan de map met de film gewoon afspeelt?
De map selecteren waar de BDMV etc. instaat en vervolgens op play drukken. Dit werkt ook met mappen waar VIDEO_TS instaan.

Succes ermee.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Films
|--> Film BD (druk op play om af te spelen)
|    |--> ANY
|    |--> BDMV
|    |--> CERTIFICATE
|--> Film DVD (druk op play om af te spelen)
     |--> AUDIO_TS
     |--> VIDEO_TS

[ Voor 17% gewijzigd door Brickman op 24-09-2011 10:12 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48

Pierre

Van nature lui!

Ik heb een 73100 HD normaal gesproken hang ik hem even via USB aan mijn pc, wordt iedere keer weer @#$% dat hij niet herkend wordt.
Weet iemand een oplossing omdat voor altijd op te lossen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
loeberce schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:35:
Ik gebruik de mini 1 altijd met 2.5" externe schijf en nog nooit problemen gehad met de leessnelheid en daardoor stotterende films.
Welke schijf gebruik je? En dus ook geen problemen met (Blu-Ray) files van 30GB of meer?

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
Vanmiddag ook een HD2 mini aangeschaft. Schatig klein kastje, en binnen een paar minuten ben je films aan het afspelen.

Wat mij wel een beetje verrast is dat;
- Voor een netwerkstreamer het vreemd is dat hij onder de kopjes "movies", "music" en "photos" informatie van de NAS pakt, maar alleen een USB schijf wilt zien.
- Ik, naar aanleiding van de menu plaatjes, had verwacht dat hij mooi informatie van de films zou tonen out of the box. Maar dat doet hij dus mooi niet ;)

Even zoeken dus nog, want het eea zal vast in te stellen zijn.

Flickr PSN ID= cheironnl

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De software in een mini is dezelfde als in de "grote" ( met interne schijf )
Het zou inderdaad mooi zijn als de player 'herkent' of er een externe schijf aangesloten is, en dan pas de 3 bovenste mappen laat zien.

Ik had ook liever "mijn media" in die mappen gezien, in plaats van onder de favorieten

De plaatjes zijn de jukebox, die kan je met een los programma laten samenstellen, Yamj en thumbgen
( ik gebruik de laatste, maar alleen voor de covers, en xtra infosheets )

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:00
FreshMaker schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:18:
De software in een mini is dezelfde als in de "grote" ( met interne schijf )
Het zou inderdaad mooi zijn als de player 'herkent' of er een externe schijf aangesloten is, en dan pas de 3 bovenste mappen laat zien.

Ik had ook liever "mijn media" in die mappen gezien, in plaats van onder de favorieten

De plaatjes zijn de jukebox, die kan je met een los programma laten samenstellen, Yamj en thumbgen
( ik gebruik de laatste, maar alleen voor de covers, en xtra infosheets )
Bedankt voor die laatste tup, ga ik eens naar kijken.

Het eerste vind ik nogal goedkoop van de fabrikant eerlijk gezegd.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Zou mij niet verbazen dat die handicap gewoon uit de Realtek SDK komt. Ik heb deze mogelijkheid al bij meerdere Realtek spelers gezien en ook daar gaat het alleen om lokale mappen (geen netwerk dus)
Pagina: 1 ... 61 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.