Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
elpino.rv schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:33:
FYI
Voor de liefhebbers van Playon!X (waaronder ik), ik zag dat er een nieuwe versie uit was. Weet niet wanneer hij gereleased is, maar zo'n maand geleden zag ik hem nog niet staan:
PlayOn!X r4824_rev5 for PlayOn!HD http://playon.unixstorm.org/changelog_rev5.php

Ziet er goed uit de changelog! Vanavond maar eens installen.. Thnx Mikka!
Ben wel benieuwd naar screenshots van de bijgewerkte GUI. Mocht je zin hebben: post ze maar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Ben weer terug naar de originele firmware. Deze is welliswaar soms nog erg traag. Maar ik was de zwarte schermen en de reboots van de alternatieve firmware zat. Dan maar even wat meer geduld hebben.

Maar goed misschien dat de nieuwe PlayonX beter is.

edit:
Net even geprobeerd de PlayonX te installeren, via de safe mode. Maar dat resulteert in een blauwe scherm...
Even nog maar een keer downloaden en opnieuw installeren. Kijken of het dan wel goed gaat.

edit2:
Ook geen succes. Dan dus maar weer naar de originele firmware (Firmware_PV73100_v7.4.4.r4585_European)
Hmmm of misschien moet ik er eerst de originele 7.3 firmware opzetten en daarna de PlayonX firmware. Maar eens even proberen.

edit3:
Helaas ook geen succes. De nieuweste PlayonX werkt bij mij niet.

[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 10-08-2011 19:16 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Even een domme vraag: werkt de HD mini (1) goed met 2.5 inch hardeschijven?
Heb nu een 3,5 inch 1TB harddisk waar ik dus steeds een stopcontact voor moet zien te vinden. Vraag me alleen af of een 2,5 net zo soepel 1080p afspeelt?

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Yrck schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:26:
Even een domme vraag: werkt de HD mini (1) goed met 2.5 inch hardeschijven?
Heb nu een 3,5 inch 1TB harddisk waar ik dus steeds een stopcontact voor moet zien te vinden. Vraag me alleen af of een 2,5 net zo soepel 1080p afspeelt?
Werkt prima, ik doe al jaren niets anders, ik heb er namelijk geen disk in en de netwerk aansluiting gebruik ik weinig juist ivm de bandbreedtebeperkingen. Bij sommign 2,5-inch HDs is het verstandig zo'n "dubbele"-USB-kabel te gebruiken om wat extra prik uit de AC Ryan te trekken. Of zet er anders een powered usb hubje tussen, dan kan je er zelfs meerderen tegelijk aanhangen. Of eveneens een USB DVD-drive, werkt ook.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hebben mensen hier ook last van spontane reboots bij het gebruik van DLNA?
Als ik met mijn Samsung Galaxy S icm DS Music muziek stream naar mijn Playon! HD met fw r3699 dan crasht hij na het eerste nummer of bij doorspoelen. :(

Voor de rest, ik heb geen last van lag oid. Dus ik vind dat ik er wel op vooruit ben gegaan.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Yrck schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:26:
Vraag me alleen af of een 2,5 net zo soepel 1080p afspeelt?
Zoals hierboven staat werkt dat uitstekend. Enige nadeel is dat de schrijven wat kleiner in opslagcapaciteit zijn dan de 3,5 inch versies en ze zijn duurder per gigabyte.

Al had je deze week wel een actie bij de kruidvat voor een samsung G2 van 320 GB voor 18 euro... maar die waren snel op.
l3art schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:47:
edit3:
Helaas ook geen succes. De nieuweste PlayonX werkt bij mij niet.
Bij mij werkte hij ook nooit (al heb ik de meest recente niet meer gebruikt). Elke keer zwart scherm met doorlopend geluid.

Ik ben echter zeer zeer tevreden over de meest recente beta versie, ik ga niet eens meer een upgrade doen bij een volgende beta / final. Het werkt nu prima en ik kom er niet meer aan.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 18:36 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb nu de allerlaatste beta draaien. en dat werkt nu wel prima ja. Enige waar ik nog niet achter ben is hoe ik van het ene bestand naar het volgende kan zonder het afspelen eerst te moeten stoppen.
Voorheen kon dat met >>| Maar dan geeft hij nu aan "druk op <volgende> om naar volgende te gaan" of iets in die trant. Maar wat daar mee bedoeld wordt geen idee. Misschien maar eens een nieuwe handleiding van GUI 2.0 er bij pakken oid. (Hmmm als die er was, maar die is er dus niet :S)

Want nu heb ik een serie die bestaat uit allemaal *.avi bestanden. En elke avi is een aflevering. Maar ik kan dus niet nu een aflevering kijken en dan met >>| naar de volgende aflevering.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 11-08-2011 19:55 ]

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:43
elpino.rv schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:33:
FYI
Voor de liefhebbers van Playon!X (waaronder ik), ik zag dat er een nieuwe versie uit was. Weet niet wanneer hij gereleased is, maar zo'n maand geleden zag ik hem nog niet staan:
PlayOn!X r4824_rev5 for PlayOn!HD http://playon.unixstorm.org/changelog_rev5.php

Ziet er goed uit de changelog! Vanavond maar eens installen.. Thnx Mikka!
Kan iemand deze firmware + optware+ rss 0.5 even ergens neerzetten om te downloaden.
Mikka z'n dropbox limiet is bereikt..wil em graag instaleren.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als ik thuis ben kan ik dat wel doen, ben nu op mn werk.

Verwijderd

l3art schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 19:49:
Maar dan geeft hij nu aan "druk op <volgende> om naar volgende te gaan" of iets in die trant. Maar wat daar mee bedoeld wordt geen idee.
Je moet 2 keer achter elkaar op volgende drukken. Eerst 1 keer drukken om die boodschap te krijgen en dan nog een keer om naar het volgende bestand te gaan.

Het knopje voor volgende is trouwens deze: >>|
Dus >>| >>| zeg maar

Niet over nadenken, net als ik zal je het vast nooit begrijpen welk helder licht dat bedacht heeft 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 20:34 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hahaha, nou thnx in ieder geval, ben ik weer verder geholpen. Inderdaad, moet iemand geweest zijn die om werk verlegen zat ofzo dat hij of zij het zo geprogrammeerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik word een beetje moe (valt wel mee) om steeds alle instellingen / verbindingen opnieuw te maken bij het uitproberen van nieuwe firmwares, is het niet een standaard file die ik kan back-uppen en terugzetten via telnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
l3art schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:35:
Hahaha, nou thnx in ieder geval, ben ik weer verder geholpen. Inderdaad, moet iemand geweest zijn die om werk verlegen zat ofzo dat hij of zij het zo geprogrammeerd heeft.
>>| doet gewoon naar volgende chapter, indien chapter niet beschikbaar toont hij die message, zodat je niet per ongeluk de video wegzapt als er geen chapters zijn gebookmarked.

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
PlayonX is weer te downloaden vanaf een andere host via hun website maar mocht het niet bereikbaar zijn dan heb ik hier geupload. (Heb toestemming gevraagd aan de eigenaar)

http://www.megaupload.com/?d=4FH2EO1D
playonx_r4824_rev5.zip
scripts.zip
opt.zip
eswap.zip

[ Voor 13% gewijzigd door Sunrise op 12-08-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Nieuwe officiele :O Firmware (v5440) voor diverse nieuwe en "oude" Playon's

Twitter tweets

[ Voor 8% gewijzigd door TifKag op 12-08-2011 17:35 . Reden: FW versienummer erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Laatst online: 04:05

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik snap er niets van. Wederom geen Wifi aan de praat te krijgen op m'n Mini (5440).
Elk apparaat in huis verbindt prima met WiFi, m'n LG Viewty Smart, m'n cheapass tablet van de Blokker, m'n desktop(met de Ac Ryan Wifi USB Adapter), m'n Wii en ook m'n Mini voorzien van niet SDK4 firmwares.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
DeTeraarist schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:16:
Ik snap er niets van. Wederom geen Wifi aan de praat te krijgen op m'n Mini (5440).
Elk apparaat in huis verbindt prima met WiFi, m'n LG Viewty Smart, m'n cheapass tablet van de Blokker, m'n desktop(met de Ac Ryan Wifi USB Adapter), m'n Wii en ook m'n Mini voorzien van niet SDK4 firmwares.
Waarschijnlijk heb je een hidden SSID, en dat werkt dus niet.
Moet (zoals ACRyan altijd zegt) opgelost worden door Realtek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:30:
Nieuwe officiele :O Firmware (v5440) voor diverse nieuwe en "oude" Playon's

Twitter tweets
Ik probeer hem wel ff vanavond als test, de beta kan altijd terug en de reacties lijken opeens goed (tot mijn verbazing):

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=15604

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Laatst online: 04:05

DeTeraarist

#Boots2Asses

TifKag schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:34:
[...]

Waarschijnlijk heb je een hidden SSID, en dat werkt dus niet.
Moet (zoals ACRyan altijd zegt) opgelost worden door Realtek 8)7
M'n SSID is niet verborgen. Hij staat netjes bovenaan de lijst met 90-95% ontvangst. Ik heb verscheidene netwerken geprobeerd(B/G/N), verschillende channels(1-13), met of zonder beveiliging, hidden en niet hidden.
De testen blijven falen.

Heb bij de vorige FW een bug rapport verstuurd, maar meer als een automatisch antwoord heb ik er niet meer van terug gezien.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe firmware lijkt goed te werken, beter installatiescherm, voor de rest redelijk gelijk.

2 pluspunten zie ik zo snel:

snelkoppelingsmenu is er nu (was dat er al???)
ondertitelingspositie kan je nu in het rootmenu instellen (was dat er al???)

Heb de ondertiteling op positie 20 gezet en voor de rest hoefde ik weinig in te stellen. Autoscan van je drivers staat gelukkig standaard ook uit.

Ben positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
De nieuwe FW r5440:

Ja: snelkoppelingen, en het werkt nog ook!
Ideaal voor mij, met video / music bestanden op een NAS. Dit scheelt een hoop toetsaanslagen.

11. Add Shortcuts function for quick access to your files/folders from the main home menu
- To add, press the MENU button during selection of your intended file/folder when you are in Files
Manager and choose 'Add to Shortcuts' option
- To delete, enter Shortcuts menu from home menu and press the RED button to delete the selected
shortcut

Op mijn Mini (1) moet ik niet op de RED button drukken (ik heb er maar eentje, en daarmee gaat ie uit), maar op de SELECT button. Staat trouwens wel onderaan in beeld op betreffende scherm.

Nog geen andere ervaringen (navigatie lijkt minder traag)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58

St@m

@ Your Service

Morgen mijn mini1 en mini2 updaten :D Eindelijk shortcuts :) heerlijk..
En het schijnt dast Youtube ook weer zal werken. Das ook mooi :) Was al aan het rondkijken voor een vervanger, maar als dit een beetje goed werkt, dan kunnen ze beide nog prima mee.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
De shortcuts zijn fijn maar ik wil toch even azijn pissen om de rede dat shortcuts niet bovenaan staat in het menu, nu moet je 4x naar beneden voordat je bij shortcuts bent.... dat wil toch niemand. :) Of is dat aan te passen in een bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Even de file transfer snelheid getest met deze nieuwe firmware. Nog steeds niet goed. Haal 1.7MB/s, waar ik met een oudere firmware rond de 7 MB/s zat. Hoop dat ze dit nog een keer gaan fixen.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkySmell schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 04:20:
De shortcuts zijn fijn maar ik wil toch even azijn pissen om de rede dat shortcuts niet bovenaan staat in het menu, nu moet je 4x naar beneden voordat je bij shortcuts bent.... dat wil toch niemand. :) Of is dat aan te passen in een bestand?
Als iemand dit weet, dat zou het helemaal perfect maken.

Gisteravond/nacht even ermee bezig geweest met die shortcuts en dat werkt echt ideaal. Mijn moviewall lijkt ook wat sneller, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het voelt wat soepeler aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:08
Bij merkt werkt de nieuwe firmware op zich redelijk. Behalve het hoofdmenu: als ik daarin terecht kom, dan ben ik 30-60 seconden op knoppen aan het drukken voordat er respons komt. Dieper in de menustructuren is er geen vuiltje aan de lucht en speelt 'ie alles zoals je mag verwachten. Dit probleem gaf een vorige firmware ook, aan de reacties te zien had ik verwacht dit niet opnieuw tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist op de mini gezet menu is stuk sneller dan de vorige. Nu hopen dat deze de subs onthoud en geen vertragingen meer met openen hopelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn82
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
ik wilde misschien ook een AC Ryan HD 1TB gaan kopen en zit nu een beetje door dit topic heen te lezen, maar ik lees dat er ontzettend veel problemen zijn en veel gedoe met filmware. maar er staat ook dat er veel problemen opgelost worden met nieuwe filmware, is dat nu inmiddels opgelost? ik zoek gewoon een goede mediaplayer die (bijna) alles kan afspelen vanaf de hardeschijf, ik hoef niet te streamen vanaf de pc.
misschien dat dit antwoord al ergens in het topic stond, maar om nu 238 pagina's te lezen vond ik een beetje veel:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je afspeelt vanaf een harde schrijf, dan is de ac ryan een van de beste keuzes. Ik doe dat nu twee jaar en met de meest recente firmware is het echt een genot.

Is een ac ryan mini met losse 2,5 inch usb schrijf geen betere optie voor je? Usb aan je pc koppelen om er spul op te zetten en dan kijken met de mini. Is iets goedkoper / even duur als de 1 TB oplossing, maar je hebt wat meer mogelijkheden omdat je de harde schrijf ook voor andere zaken kan gebruiken (bijv. ergens mee naar toe nemen). En je voorkomt dat het oversturen van bestanden traag gaat, er zijn mensen die niet een heel hoge snelheid halen bij het versturen via het netwerk naar de vaste harde schrijf van de Ryan.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn82
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
Dat zou ook een optie kunnen zijn. Alleen ik heb al een externa harde schijf (250GB), daar zou ik dan de films vanaf mijn pc kunnen opzetten en vervolgens op de mediaplayer. Gaat dat ook traag of is dat alleen als je het via het netwerk stuurt?
Als ik dan een mini zou kopen wil ik ook nog een extra harde schijf erbij omdat 250 wat weinig is. Wil nu ook wat 3D films behouden op mijn schijf en dan is zo'n 250 GB denk ik snel vol. Dus de prijs van een mini + harde schijf is ongeveer even duur als de HD 1TB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 16-09 16:40
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 09:59:
Als je afspeelt vanaf een harde schrijf, dan is de ac ryan een van de beste keuzes. Ik doe dat nu twee jaar en met de meest recente firmware is het echt een genot.
En ook daar zijn de meningen over verdeeld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:32:
[...]

En ook daar zijn de meningen over verdeeld.. ;)
Met afspelen vanaf een (portable) harde schrijf is nu toch niks mis meer? Ondertiteling is prima in te stellen in het hoofdmenu, de moviewall is erg mooi en werkt uitmuntend met de ac ryan YAMJ tool en hij speelt alles af (op oude wmv bestanden na) en je kan snelkoppelingen maken (al vergat hij die van mij wel toen de stroom eraf was, maar nu blijven ze er wel weer instaan).

Volgens mij is er alleen nog iets met bepaalde kmv bestanden en ondertiteling, maar daar heb ik zelf geen last van.

Eigenlijk hebben alle mediaplayers die nu op de markt zijn wel ergens problemen mee. Maar met ac ryan is het wel flink verbeterd de afgelopen tijd (mocht ook wel).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:10:
[...]

Met afspelen vanaf een (portable) harde schrijf is nu toch niks mis meer?
Heb in alle eerlijkheid de allerlaatste firmware nog niet geprobeerd. Maar ervaring leert dat er vast e.e.a. mis is met de basisfunctionaliteit van het ding met deze update. Zoals bijvoorbeeld ultieme GUI traagheid, bepaalde codecs/formaten welke het spontaan niet meer lijken te doen, ondertitels welke niet werken of geluid wat half/half werkt. Dat is nml bij letterlijk ALLE voorgaande officiele AcRyan firmwares ook het geval geweest. Met, uiteraard, de belofte dat het de volgende firmware beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe is echt een verbetering. Ik had de beta er al op en die was goed, maar dit is echt een verschil tussen dag en nacht.

Het is ook bijna niet te geloven, maar met de shortcuts erbij is hij echt leuk en weer fijn om mee te werken.

Ik weet alleen niet of hij nu goed met <i> en dergelijke omgaat in de ondertiteling, maar je kan nu wel de basishoogte instellen in de root van het menu en of ze aan moeten standaard of niet en als je dat eenmaal ingesteld hebt werkt het heerlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 13:23:
De nieuwe is echt een verbetering. Ik had de beta er al op en die was goed, maar dit is echt een verschil tussenvan dag en nacht.

Het is ook bijna niet te geloven, maar met de shortcuts erbij is hij echt leuk en weer fijn om mee te werken.

Ik weet alleen niet of hij nu goed met <i> en dergelijke omgaat in de ondertiteling, maar je kan nu wel de basishoogte instellen in de root van het menu en of ze aan moeten standaard of niet en als je dat eenmaal ingesteld hebt werkt het heerlijk.
Zal 'm eens proberen, is het niets, gaat gewoon de medi8er er terug op..
Ennuh, kon het niet laten, als die tandpasta reclame voorbij komt gaat er ook elke keer bijna een stoel door de tv heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Poplitius schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:46:
Bij merkt werkt de nieuwe firmware op zich redelijk. Behalve het hoofdmenu: als ik daarin terecht kom, dan ben ik 30-60 seconden op knoppen aan het drukken voordat er respons komt. Dieper in de menustructuren is er geen vuiltje aan de lucht en speelt 'ie alles zoals je mag verwachten. Dit probleem gaf een vorige firmware ook, aan de reacties te zien had ik verwacht dit niet opnieuw tegen te komen.
Hoofdmenu is inderdaad erg traag, volgens bestaat het menu uit complete hd plaatjes, dat ie elke keer een full hd plaatje moet laden voor een druk op de knop. Het is in ieder geval niet fijn, vaak denk je heb ik wel goed gedrukt en druk je nog een keer en dan ben je ineens weer te ver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay_Snake
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-03 07:21
M'n vriendin heeft de mini variant van deze mediaplayer, met Firmware v7.4.6.r3966. Ik lees nu net dat er een nieuwe is, dus die zal ik binnenkort er eens opzetten voor haar.

Ik heb echter 1 vraag. Ik vind soms dat als de ondertiteling wit is, deze soms "wegvalt" in het beeld als dat toevallig ook wit is. Bij mijn Xtreamer kan ik een zwarte rand om de ondertiteling zetten. Kan dat bij de mini ook? Ik heb gekeken in het ondertiteling menu (waar je de sub kan kiezen, kleur, hoogte) maar ik zie niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Laatst online: 09:08
FunkySmell schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 15:01:
[...]Hoofdmenu is inderdaad erg traag, volgens bestaat het menu uit complete hd plaatjes
En als je dan vier-naar-beneden moet voor die veelgeprezen shortcuts, dan heb ik liever een snelle GUI waarbij je in 10 seconden 10x met drukken en dan op de juiste plek bent. Waarom zijn er zoveel happy met een traag werkend systeem? Of doet 'ie het bij sommigen snel en andere traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Laatst online: 16-09 15:50
wil niet onbeleefd overkomen maar was even weg; dank voor de snelle antwoorden mbt mijn vraag over de dvd covers. Ik ga er mee aan de slag!!

[ Voor 98% gewijzigd door MrUnderdude op 14-08-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58

St@m

@ Your Service

Poplitius schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 20:01:
[...]

En als je dan vier-naar-beneden moet voor die veelgeprezen shortcuts, dan heb ik liever een snelle GUI waarbij je in 10 seconden 10x met drukken en dan op de juiste plek bent. Waarom zijn er zoveel happy met een traag werkend systeem? Of doet 'ie het bij sommigen snel en andere traag?
Werkt prima hier, geen klagen. Zowel op de mini1 als 2, lekker vlot :)
En ik moest sowieso al 3 naar beneden om naar bestandsbeheer te gaan.. en dan nog tig keer klikken..
Die ene extra klik in het hoofdmenu maakt ook geen reet uit.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 14-08-2011 20:49 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12

pistole

Frutter

Voor mij geen verbetering, de nieuwe FW. Heb nu bij het openen van ieder bestand (audio of video, maakt niet uit) een vertraging van 30 tot 60 seconden waarbij het lijkt dat m'n mini 2 hangt...

terug naar de vorige firmware, denk ik.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik had met de nieuwe GUI ook een traag werkend systeem totdat hij een keer perongeluk een kleine 2 uur had aangestaan zonder dat ik het wist. Blijkbaar has hij toen alle bestanden op de harde schijf gescand. Daarna was hij wel weer lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12

pistole

Frutter

thanks, goed punt, ik zal eens proberen meer geduld te hebben :p

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dat scannen staat standaard nu uit bij de laatste FW.

Ik neem aan dat je dat opgevallen was dat ie scant want dat meldt ie gewoon op in het hoofdscherm ...
je bent toch een tweaker? dan ga je door alle menus en kom je ook nog die opties tegen waar je zo aan/uit kunt zetten.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torqs
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb nu een NAS (Synology DS211) + AcRyan mini v1, Ik wil eigenlijk het volgende doen, maar weet niet hoe (en of het uberhaupt mogelijk is)

Is het mogelijk om films van een aantal tags voorzien, om daarna gemakkelijker te zoeken. Bijvoorbeeld de film : Star Trek, en dan tags voor genre, jaar van release, regiseur, ect.

Kan dit met Synology / Playon combinatie. En zo ja hoe.

En zo niet. Wat heb ik nodig om het wil te kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door torqs op 14-08-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik krijg hier YAMJ maar niet aan de praat..
Ik heb netjes de tool AC Ryan YAMJ tool geïinstalleerd. Kan deze opstarten. Krijg geen melding van dat er Java geïnstalleerd moet worden, want dat staat er al op mijn laptop.
Ik sluit de AC Ryan aan via de USB.
Ik selecteer de map waarin alle film staan (f:\movies\films) Waarbij F de hardeschijf in mijn PlayonHD is.
Vervolgens druk ik op Save en daarna op Run/Update, maar dan krijg ik meteen de volgende foutmelding:

Error occurred during initialization of VM
Could not reserve enough space for object heap
Could not create the Java virtual machine.
Press any key to continue . . .

Iemand enig idee wat ik hiermee moet?
Programma draait als Administrator dus zou alles moeten kunnen opstarten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:50:
Krijg geen melding van dat er Java geïnstalleerd moet worden, want dat staat er al op mijn laptop.
Kennelijk is daar wat mis mee.

Heb je als je op een 64 bit pc zit wel de 32 en de 64 bit versie van java geinstalleerd?

Volg anders deze handleiding, dat moet het werken:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=95&t=9352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit: playonx_r4824_rev5 geprobeerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:22:
[...]

Kennelijk is daar wat mis mee.

Heb je als je op een 64 bit pc zit wel de 32 en de 64 bit versie van java geinstalleerd?

Volg anders deze handleiding, dat moet het werken:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=95&t=9352
Ik heb beide geïnstalleerd.
Vreemde is dat dat programma dus die foutmelding geeft. Ga ik het ACR_YAMJ.cmd starten dan doet hij het opeens wel zo lijkt het. Alleen de afbeeldingen blijven wel wat aan de kleine kant. Dus weet nog niet goed hoe ik dat moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik start zelf dit op:

"C:\A.C.Ryan MovieJukebox\YAMJ GUI Config (ACR) v1.0.3.exe"

Ik moest hem wel in de root van de C schrijf installeren, misschien heb je dat niet gedaan?

Ik heb deze versie gedownload: YAMJ_Installer1.0.3_i386

Op het officiele ac ryan forum krijg je wel goede support over yamj, maar er is iets met je java mis lijkt mij. Anders even alles van java eraf halen, pc opnieuw opstarten en alles van java er weer opzetten? Kost helaas wat tijd, maar als yamj werkt is het wel erg mooi.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Jawel hij staat wel in de root.
Als ik die versie draai dan krijg ik dus die java foutmelding. Draait ik de 'bijwerkversie' (laten we het zo maar even noemen) dan doet hij het dus wel al een stuk beter.

Kan het nog een keer proberen java helemaal te verwijderen en dan de comp opnieuw opstarten, maar heb er niet veel vertrouwen in moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Na slechte ervaringen met de vorige (3966) heb ik toch deze (5440) geïnstalleerd. Mijn ervaringen tot nu toe:
1. snelkoppelingen erg handig; echter zoals anderen al aangeven, zou het ook wel praktisch zijn om deze bovenaan te zetten
2. de instellingen van de ondertitels worden nu onthouden; je moet in Instellingen wel de ondertitel optie aan zetten, anders doet de subtitle knop helemaal niks
3. tijdens het kijken van een film (heb zowel mkv als video_ts getest) op de setup knop drukken, zorgt er voor dat de mini reboot; dit was volgens mij een bekend probleem, maar op het forum van acryan gelezen dat een medewerker aan geeft dat ze dit probleem nooit hebben kunnen reproduceren, dit was mij zo gelukt.....
4. nog steeds problemen met wifi; ik heb ssid uitzenden aan staan + WPA2 beveiliging, echter als de mini een lange tijd uit heeft gestaan krijgt ie niet automatisch een juist ip adres (onder instellingen --> netwerk, zie ik een adres beginnend met 169, mijn reeks begint met 192)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:20:
Iemand dit: playonx_r4824_rev5 geprobeerd ??
Rev4 heb ik een tijd met plezier gedraaid. Ik heb nu de nieuwste officiele release erop staan, maar twijfel of ik deze er op ga zetten. Uitzending gemist zijn toch wel leuke toevoegingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Het is hier aardig stil rondom de Mede8er firmware op POHD.
Is er wat nieuws te melden op dat front?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Xymox schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:06:
Die vraag wilde ik net stellen. Nog geen nieuwe FW? Hij draait hier als een zonnetje maar zit nog steeds te wachten op een firmware versie waarmee ik snel kan doorspoelen met de blauwe pijltjes links en rechts in het midden van de remote :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Klopt het dat ik die videowall alleen kan zien als ik een netwerk versie heb? Nu heb ik de 2GB versie zonder netwerk en krijg de videowall niet aan de praat. Op mijn pc doet hij het prima maar via de playon (aangesloten op de tv) kom ik alleen in het normale menu. Index.htm op verschillende locaties gezet (root, film map zelf) maar werkt niet. Wel heb ik een mapje Jukebox waar alle frontjes etc in staan.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:48
Ik ben nu bezig met de Jukebox YAMJ binnen de AC Ryan deze heb ik nu werkend, maar elke keer als ik de index.html file opening krijg ik de melding of er geen aanpassingen zijn geweest en of deze is bijgewerkt. Hoe kan ik deze melding uitschakelen, want deze komt elke keer terug.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:49
Hari-Bo schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:11:
Ik ben nu bezig met de Jukebox YAMJ binnen de AC Ryan deze heb ik nu werkend, maar elke keer als ik de index.html file opening krijg ik de melding of er geen aanpassingen zijn geweest en of deze is bijgewerkt. Hoe kan ik deze melding uitschakelen, want deze komt elke keer terug.
Ooh dat zou ik ook wel willen weten, en standaard staat ie ook op bijwerken YES. Iemand hier een antwoord op? (versie r4824).

Verder mensen nog last met de nieuwe versie dat netwerk wegvalt na enkele minuten? (had save flash gedaan) Nadat ik de interne HDD drive in m'n POHD Windows 7 zag nadat ik samba had aangezet duurt het ongeveer enkele minuten en dan is m'n verbinding weg..windows 7 kan 'm dan niet meer vinden. Het booten van POHD zorgt dat ie weer gevonden wordt in Windows 7 maar weer naar een paar minuten is ie onvindbaar. Als iemand hier een reden voor heeft dan hoor ik het graag. In versie r4824 geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Xymox schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:06:
Ik vind de firmware wel aardig maar hd mp4 files speelde die niet fatsoenlijk af helaas. Schokkerig en blijft hangen. Ook mis ik in die firmware het handige vooruitspoelen uit de orginele firmware. Vooruit 'spoelen' met de mede8ter firmware gaat niet fatsoenlijk/soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:11:
Kan je niet uitschakelen. Is ook niet zo erg vind ik omdat ik vaak dingen toevoeg / verwijder. Hij staat standaard op Cancell, dus gewoon nog een keer op OK klikken en je hebt er niet veel last van (ok, het is natuurlijk mooier als je dat ook kon instellen, maar dat zal er wel niet komen).

Vreemd dat user l3art het niet aan de praat krijgt trouwens als het jou wel lukt (hier draait het ook prima).
Eperium schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:15:
Ooh dat zou ik ook wel willen weten, en standaard staat ie ook op bijwerken YES. Iemand hier een antwoord op? (versie r4824).
Bij mij staat hij standaard niet op YES? Of heb ik het nu mis? Ik zal vanavond eens zien omdat ik nu ga twijfelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb hem nu wel aan de praat maar via een omweg.
Er is de YAMJ GUI Config (ACR) v1.0.3.exe bestand. Die start je als eerste op. Die komt uiteindelijk niet verder dan het cmd scherm, en daar komt te bewuste foutmelding.
Start ik echter ACR_YAMJ.cmd op (die kan je voortaan gebruiken om de boel te updaten) dan doet hij het opeens wel en krijg ik geen foutmelding. Raar maar waar.

Kortom ik heb het nu wel werkend, maar niet zoals het volgens de officiele manier in eerste instantie zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:05:
Kortom ik heb het nu wel werkend, maar niet zoals het volgens de officiele manier in eerste instantie zou moeten kunnen.
maar je had toch kleine plaatjes of heb je dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Is met de laatste revisie van de FW het DLNA probleem opgelost waarbij streamende muziek maar één track kon afspelen en daarna werd de POHD gereboot?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:08:
[...]

maar je had toch kleine plaatjes of heb je dat opgelost?
Had ik inderdaad. Wat ik gedaan heb ik alle mappen helemaal leeg gehaald (op de films na dan natuurlijk) en toen nog een keer de app en het cmd bestand gerunt, en toen was alles wel zoals het moest zijn. Ten minste dat denk ik. Want wat ik nog niet voor elkaar krijg is in de jukebox, dingen als genre etc te selecteren. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik me daar nog niet in verdiept heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:36:
Want wat ik nog niet voor elkaar krijg is in de jukebox, dingen als genre etc te selecteren. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik me daar nog niet in verdiept heb.
Als je imdb.com of moviemeter.nl gebruikt als bron komen die er automatisch in. Je moet wel een aparte knop op de afstandsbediening indrukken om uit dat lijstje wat te selecteren op je ac ryan, ik heb er maar een knopje voor aangemaakt op mijn logitech harmony zodat ik het niet vergeet welke knop hiet is.

In de praktijk gebruik ik vooral de functie om op soort film (bijv animation) of beginletter van de film te selecteren, de andere opties gebruik ik niet. Eigenlijk zijn deze functies pas echt nuttig als je meer dan pakweg 40 films / series erin hebt staan omdat anders bladeren ook prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:39
[...]

Verder mensen nog last met de nieuwe versie dat netwerk wegvalt na enkele minuten? (had save flash gedaan) Nadat ik de interne HDD drive in m'n POHD Windows 7 zag nadat ik samba had aangezet duurt het ongeveer enkele minuten en dan is m'n verbinding weg..windows 7 kan 'm dan niet meer vinden. Het booten van POHD zorgt dat ie weer gevonden wordt in Windows 7 maar weer naar een paar minuten is ie onvindbaar. Als iemand hier een reden voor heeft dan hoor ik het graag. In versie r4824 geen problemen.
Bij mij ook dezelfde problemen met het netwerk, de firmware verschillende keren er opnieuw opgezet, maar geen succes.
Voor mij de reden(samen met het traag zijn in het begin)om weer terug te gaan naar de PlayonX firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Thans maak ik gebruik van een PCH A-110 als mediaspeler. Deze is voorzien van een HDD et cetera. Deze functionaliteit is echter door de ingebruikname van een NAS overbodig geworden. Ook ben ik al langer ontevreden over de snelheid van de PCH. Daar komt nog bij dat haperingen tijdens films steeds vaker voorkomen. Tijd dus om naar een alternatief voor de PCH te kijken. Ik zoek een mediastreamer die eigenlijk niet meer hoeft te doen dan de content die op mijn NAS staat om te toveren naar iets waar de TV en receiver mee overweg kunnen. In die zoektocht is mijn oog gevallen op de AC Ryan Playon!HD Mini 2. Is deze mediastreamer fit for purpose?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
argro schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:51:
Thans maak ik gebruik van een PCH A-110 als mediaspeler. Deze is voorzien van een HDD et cetera. Deze functionaliteit is echter door de ingebruikname van een NAS overbodig geworden. Ook ben ik al langer ontevreden over de snelheid van de PCH. Daar komt nog bij dat haperingen tijdens films steeds vaker voorkomen. Tijd dus om naar een alternatief voor de PCH te kijken. Ik zoek een mediastreamer die eigenlijk niet meer hoeft te doen dan de content die op mijn NAS staat om te toveren naar iets waar de TV en receiver mee overweg kunnen. In die zoektocht is mijn oog gevallen op de AC Ryan Playon!HD Mini 2. Is deze mediastreamer fit for purpose?
Ik gebruik nog gewoon de Playon!HD 1, en streamen vanaf een andere pc is waar hij erg sterk in is, nog nooit problemen mee gehad.
Met NAS moet dat geen probleem zijn, ik ken mensen die de mini 1 hebben en via de NAS streamen zonder problemen(al moesten ze wel de sleep functie van de NAS uitzetten :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
argro schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:51:
Ik doe thuis niet anders. Het is wel zo dat je netwerk een beetje snel moet zijn (wireless waag ik me al helemaal niet aan), en ik kan zelf (POHD 1) geen 30+ MB blu ray rips streamen zonder kleine hikjes. De enkele keer dat ik zo'n bestand heb zet ik die dan maar op de interne HDD. De rest stream ik vanaf mijn NASsen (ik heb overigens nooit sleep uit hoeven zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
dragon2 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:06:
[...]

Ik doe thuis niet anders. Het is wel zo dat je netwerk een beetje snel moet zijn (wireless waag ik me al helemaal niet aan), en ik kan zelf (POHD 1) geen 30+ MB blu ray rips streamen zonder kleine hikjes. De enkele keer dat ik zo'n bestand heb zet ik die dan maar op de interne HDD. De rest stream ik vanaf mijn NASsen (ik heb overigens nooit sleep uit hoeven zetten).
Die sleep uitzetten was meer omdat ze als ze 's nachts een filmpje keken, om 0:00 de NAS ging slapen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Arjantje72 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:11:
[...]

Die sleep uitzetten was meer omdat ze als ze 's nachts een filmpje keken, om 0:00 de NAS ging slapen. :)
Ik heb ook een NAS die soms in sleep overdag staat, maar dan is het gewoon ff wachten een paar sec. en dan doet ie het :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de meest recente firmware erop en hij staat bij mij niet op YES (die optie heb ik helemaal niet). Ik heb cancell waar hij standaard op staat en een knop die iets van ga nu indexeren heet.

Ik hoef dus alleen dat Cancell knopje in te drukken en het is weg.

• Denthis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Hallo Mensen,

Ik ben aan het denken om een PLayon HD (2) aan te schaffen.
MAar is FTP hiermee ook mogelijk?
Ik lees namelijk in dit topic en op internet nogal uit een lopende meningen hierover.
Mijn vraag: is ftp werkend te krijgen zonder al te veel speciale moves uit te halen?

• Hari-Bo
Denthis schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:51:
Hallo Mensen,

Ik ben aan het denken om een PLayon HD (2) aan te schaffen.
MAar is FTP hiermee ook mogelijk?
Ik lees namelijk in dit topic en op internet nogal uit een lopende meningen hierover.
Mijn vraag: is ftp werkend te krijgen zonder al te veel speciale moves uit te halen?
Ja dat is mogelijk, alleen verwacht er niet teveel performance van en zeker niet via WiFi.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Denthis
Hari-Bo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:14:
[...]

Ja dat is mogelijk, alleen verwacht er niet teveel performance van en zeker niet via WiFi.
Ik gebruik nu dropbox. dat is maar 40kb.
Dus als het dan 4mbit is ben ik zeer tevreden!
en hij komt bekabeld te zitten, dus daar heb ik geen last van.

• Sunrise
meesje schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:12:
3. tijdens het kijken van een film (heb zowel mkv als video_ts getest) op de setup knop drukken, zorgt er voor dat de mini reboot; dit was volgens mij een bekend probleem, maar op het forum van acryan gelezen dat een medewerker aan geeft dat ze dit probleem nooit hebben kunnen reproduceren, dit was mij zo gelukt.....
Ja bij mij wordt ie ook gereset, met alle bestanden geloof ik, echt irritant, nu moet ik de film stoppen naar het hoofdmenu, weer navigeren naar de film wat al een pain in the ... is door het slome menu.

Fill met de zoom knop doet het ook niet meer, in ieder geval met avi bestanden, dus blijft er niks anders over dan voor 2x zoom te kiezen voor beeldvullend te kijken waardoor je meer verlies hebt dan nodig.

Gisteren bleef het apparaat ook hangen toen ik audio op nightmode zette, ik kon niet echt verschil horen maar dat heb ik niet goed getest.

Geen geluid bij youtube filmpjes.

Al met al is het eigenlijk beroerd wat ze presteren maar daar waren we al over uit, ik heb ook een apacer al460 en die deed het out of the box al een stuk beter (geen crashes, geen rare dingen) alleen door het gemis van een optische out en geen dts downmixing is het ding voor mij enigszins waardeloos, misschien ga ik z'n grote broer de apacer al670 aanschaffen.

Op dit moment raad ik dit apparaat niemand aan.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
Zojuist de PlayonX firmware geinstalleerd, ging in 1x goed gelukkig.
Uiteraard wilde ik ook de extra RSS channels toevoegen, maar dat lukt me niet echt. Volgens mij kan dat alleen als je de niet-Mini speler hebt, aangezien je spullen op de hdd moet zetten.
Tevens zie ik in de browser dat er nog maar enkele MB's over zijn op het systeem en de RSS pack toch al zo'n 85MB is (ingepakt) Ook nog eens de optware er overheen is totaal een dikke 170MB. Denk dus dat dit niet voor de Mini bedoeld is.
Jammer, had graag Uitzending gemist op de speler willen hebben.

Andere oplossingen hiervoor?
Heb de metafeeds ook eens geprobeerd, maar dat werkte vaker niet dan wel. Die feeds klopten dan weer niet of zo.

Hmpf...nu werkt wget ineens ook niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan_V op 18-08-2011 17:40 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Hari-Bo
Denthis schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Ik gebruik nu dropbox. dat is maar 40kb.
Dus als het dan 4mbit is ben ik zeer tevreden!
en hij komt bekabeld te zitten, dus daar heb ik geen last van.
Uhm mischien dat ik het niet begrijp wat heeft Dropbox hier mee te maken? En ik haal nu via FTP rond de +/- 10MB/s weet niet of het in de Playon 2 een stuk sneller is, maar minder lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hari-Bo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:53:
[...]

Uhm mischien dat ik het niet begrijp wat heeft Dropbox hier mee te maken? En ik haal nu via FTP rond de +/- 10MB/s weet niet of het in de Playon 2 een stuk sneller is, maar minder lijkt me niet.
om bestanden te delen met andere!
Als het goed is komt hij vandaag binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Denthis schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:50:
[...]

om bestanden te delen met andere!
Als het goed is komt hij vandaag binnen!
Ik snap de rol wel van Dropbox maar niet in combinatie met de AC Ryan, daarom begrijp ik niet dat je dit aangeeft in je post. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:21:
Ik snap de rol wel van Dropbox maar niet in combinatie met de AC Ryan, daarom begrijp ik niet dat je dit aangeeft in je post. :?
Het is mij ook helemaal onduidelijk waarom je ftp gaat gebruiken om bestanden naar je mediaplayer te krijgen. Dan neem ik aan dat het streaming via het internet gaat. Of hebben studentenflats ftp servers ipv een NAS / gedeelde pc ofzo staan tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:34:
[...]

Het is mij ook helemaal onduidelijk waarom je ftp gaat gebruiken om bestanden naar je mediaplayer te krijgen. Dan neem ik aan dat het streaming via het internet gaat. Of hebben studentenflats ftp servers ipv een NAS / gedeelde pc ofzo staan tegenwoordig?
Om films te kopiëren gebruik ik ook FTP dan haal je hogere/stabielere snelheden als via SAMBA shares. Maar waar deze user het voor wilt gebruiken, icm Dropbox? Is mij ook een raadsel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hari-Bo schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:37:
[...]

Om films te kopiëren gebruik ik ook FTP dan haal je hogere/stabielere snelheden als via SAMBA shares. Maar waar deze user het voor wilt gebruiken, icm Dropbox? Is mij ook een raadsel. :+
Ben ik zo raar dan :S.

Ik wil de play on gebruiken voor films en foto's te bekijken thuis!
MAar het ftp gedeelte wil ik kunnen gebruiken voor bestanden op te zetten die altijd te bereiken zijn.
Ook om vakantie foto's op te zetten. Zodat de mede vakantie gangers deze foto's van de FTP kunne halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Denthis schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:51:
[...]

Ben ik zo raar dan :S.

Ik wil de play on gebruiken voor films en foto's te bekijken thuis!
MAar het ftp gedeelte wil ik kunnen gebruiken voor bestanden op te zetten die altijd te bereiken zijn.
Ook om vakantie foto's op te zetten. Zodat de mede vakantie gangers deze foto's van de FTP kunne halen!
Dus je laat je AC Ryan dag & nacht aanstaan om er een paar foto's op te zetten, dan is Dropbox een betere keuze. De AC Ryan is namelijk niet bedoeld als NAS maar als mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denthis
Hari-Bo schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:03:
[...]

Dus je laat je AC Ryan dag & nacht aanstaan om er een paar foto's op te zetten, dan is Dropbox een betere keuze. De AC Ryan is namelijk niet bedoeld als NAS maar als mediaplayer.
Nee dat is maar zelden.
Dat ik hem dan ff aanzet voor die foto's
Hij blijft zeker niet dag en nacht aanstaan.

Ik wil het gewoon kunnen gebruiken als ik het nodig zou hebben.

En wat ik gelezen heb om zelf mijn films op te zetten. omdat zoals jij ook al aangaf sneller gaat dan samba.

[ Voor 10% gewijzigd door Denthis op 19-08-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:55

Pierre

Van nature lui!

Denthis schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:22:
[...]

Nee dat is maar zelden.
Dat ik hem dan ff aanzet voor die foto's
Hij blijft zeker niet dag en nacht aanstaan.

Ik wil het gewoon kunnen gebruiken als ik het nodig zou hebben.

En wat ik gelezen heb om zelf mijn films op te zetten. omdat zoals jij ook al aangaf sneller gaat dan samba.
Dan zou ik een nas kopen, dan kan je films streamen, foto's bekijken via een webinterface en muziek streamen. Alleen moet je die discussie over het kopen van een nas niet hier voeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 19-08-2011 10:36 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Pierre61 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:32:
[...]

Dan zou ik een nas kopen, dan kan je films streamen, foto's bekijken via een webinterface en muziek streamen. Alleen moet je die discussie over het kopen van een nas niet hier voeren.
Maar. eh, dat kan met de PlayOn ook allemaal toch? Filetransport kan gewoon met Windows Explorer o.i.d. Ik gebruik hiervoor een mini V1 met een externe USB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we niet weer in die discussie belanden. Hetgeen ACRyanop de site aangeeft dat het beestje kan betekend niet dat hij er gelijk goed in is.
NAS functionaliteit kan, in de korste zin van het woord: je kan FTP / Samba shares opzetten. Theoretisch 24/7. Maar het allemaal traag en instabiel, al sje een nas wil, koop dan ook een echte nas. (ik heb de POHD en een NAS en qua stabiliteit en functionaliteit is een verschil van dag en nacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
IJsbeer schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:22:
Laten we niet weer in die discussie belanden. Hetgeen ACRyanop de site aangeeft dat het beestje kan betekend niet dat hij er gelijk goed in is.
NAS functionaliteit kan, in de korste zin van het woord: je kan FTP / Samba shares opzetten. Theoretisch 24/7. Maar het allemaal traag en instabiel, al sje een nas wil, koop dan ook een echte nas. (ik heb de POHD en een NAS en qua stabiliteit en functionaliteit is een verschil van dag en nacht).
Voor de genoemde zaken merk ik weinig verschil tussen mijn (wat gedateerde) NAS en de ACR Playon mini. Mijne staat 24/7 aan, loopt vrijwel nooit vast (2 of 3x per jaar, net als m'n NAS) en de snelheid is voor streamen ruim voldoende. Zo nu en dan een filmpje via het netwerk op de USB HDD zetten is ook geen probleem. Ja, een moderne NAS kan meer, maar dat was niet de vraagstellling hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Iemand die ik ken heeft de ACR-PV73100. Hij wil streamen vanaf zijn ac ryan.
Dus net andersom dan waarvoor hij bedoelt is.

Simpel gezegt wil hij de AC ryan als data opslag gebruiken en om af en toe een film op af te spelen.
Echter wil hij met zijn PC de film direct van de ac ryan af streamen als hij op een andere kamer zit.

Kan iemand bevestigen of dat dit ook mogelijk is? Zelf kon ik het niet vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
eatualive schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:37:
Iemand die ik ken heeft de ACR-PV73100. Hij wil streamen vanaf zijn ac ryan.
Dus net andersom dan waarvoor hij bedoelt is.

Simpel gezegt wil hij de AC ryan als data opslag gebruiken en om af en toe een film op af te spelen.
Echter wil hij met zijn PC de film direct van de ac ryan af streamen als hij op een andere kamer zit.

Kan iemand bevestigen of dat dit ook mogelijk is? Zelf kon ik het niet vinden in de handleiding.
Dit is naar mijn weten gewoon mogelijk, als de NAS-functie aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
eatualive schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:37:
Of je leest even een paar postjes, voor je een vraag dumpt? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Toff schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:28:
[...]

Of je leest even een paar postjes, voor je een vraag dumpt? :*)
Is inderdaad niet net de post boven zijn post compleet uitgelegd. :/ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Even een vraag over de snelheid over bedraad netwerk. Ik heb de nieuwste firmware (5440) op de pohd 1. Echter is de snelheid als ik een film overzet van een laptop naar de playon stabiel 3.8MB/s. Iemand een idee waarom die snelheid zo laag is? De laptop is direct bedraad verbonden met de playon, zonder router ertussen.

Wat moet de snelheid ongeveer zijn in mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen geen shoutcast-functionaliteit meer op ACryan Mini ("downloaden stations mislukt")
Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brainpower schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 09:33:
Even een vraag over de snelheid over bedraad netwerk. Ik heb de nieuwste firmware (5440) op de pohd 1. Echter is de snelheid als ik een film overzet van een laptop naar de playon stabiel 3.8MB/s. Iemand een idee waarom die snelheid zo laag is? De laptop is direct bedraad verbonden met de playon, zonder router ertussen.

Wat moet de snelheid ongeveer zijn in mijn situatie?
Zie OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Inderdaad, thanks. Echter waarom gaat hij dan niet 5 MB/s? Heb ik iets in de instellingen niet goed staan, of is die 5 MB/s een richtlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:40:
Sinds enkele dagen geen shoutcast-functionaliteit meer op ACryan Mini ("downloaden stations mislukt")
Heeft iemand anders dit ook?
Heb ik ook, maar draai dan ook de PlayonX firmware, dacht dat het daar aan lag.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Jan_V schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 08:28:
[...]

Heb ik ook, maar draai dan ook de PlayonX firmware, dacht dat het daar aan lag.
Op mijn Playon HD werkt shoutcast wel naar behoren, gisteren nog de hele dag radio geluisterd zonder problemen. Met de meest recente release van AC Ryan zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 22-08-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brainpower schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:12:
[...]

Inderdaad, thanks. Echter waarom gaat hij dan niet 5 MB/s? Heb ik iets in de instellingen niet goed staan, of is die 5 MB/s een richtlijn?
Het verschilt idd per firmware. Ik haal met de laatste firmware op de POHD een 4.5 MBps via FTP, dat is iets sneller dan via SAMBA. Het blijft gewoon zo dat de POHD een gespecialiseerde chip heeft die niet goed overweg kan met netwerkfunctionaliteit.... De 100 Mbit zul je dus nooit halen.
Pagina: 1 ... 60 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.