Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Verwijderd
Voor mij (volgens mij een van de weinigen hier waar de mede8er firmware niet goed werkt) is dit wel ideaal, die nieuwe van ac ryan was echt top en is nu nog beter geworden.jos_zwa schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:48:
Goed om te horen dat er idd weer wat gebeurd daar bij AC Ryan, maar ik ga NOOIT meer van mijn mede8er FW af!![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben sinds een paar weken echt weer helemaal happy met mijn apparaat. Wat een leuk ding is het toch, twee maand geleden dacht ik daar heel anders over.
Volledig mee eens de AC Ryan werkt nu redelijk naar behoren, voorlopig kan deze media player nog mee.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:04:
[...]
Voor mij (volgens mij een van de weinigen hier waar de mede8er firmware niet goed werkt) is dit wel ideaal, die nieuwe van ac ryan was echt top en is nu nog beter geworden.
Ik ben sinds een paar weken echt weer helemaal happy met mijn apparaat. Wat een leuk ding is het toch, twee maand geleden dacht ik daar heel anders over.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Ik leg het volgens mij wat lastig uit
Verwijderd
Doe je toch iets verkeerd.DeTeraarist schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:32:
Nieuwe FW(4585 volgens hun topic, 4860 volgens de installer) geinstalleerd en wederom geen mogelijkheid om Wifi aan de praat te krijgen.
Ik heb 3 spelers met 3966 en nu 4585 en die draaien allemaal met wifi zonder problemen
Instellingen die ik gebruik zijn
2,4 ghz
Dchp
Wpa2 psk aes
Mijn instellingen:Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:55:
[...]
Doe je toch iets verkeerd.
Ik heb 3 spelers met 3966 en nu 4585 en die draaien allemaal met wifi zonder problemen
Instellingen die ik gebruik zijn
2,4 ghz
Dchp
Wpa2 psk aes
Mode: 2,4Ghz(B+G+N)
Band: 20Mhz + 40Mhz
Ik heb alle mogelijke beveiligingen geprobeerd:
WEP, WPA + AES, WPA + TKIP en zonder beveiliging. Alles resulteerd in een test die faalt, terwijl eerdere FW's(4828 en daarvoor) allen zonder probleem verbinding maken.
M'n SSID is ook niet verborgen, sterker nog, hij staat netjes boven in de lijst met 85 tot 95% ontvangst.
Andere apparaten kunnen vanaf de plek waar de mini staat en verder van het AP zonder problemen verbinding maken.
In de DHCP Client list zie ik elke keer dat ik de Mini laat verbinden dat de Mini WEL een IP heeft ontvangen.
Om te verbinden maak ik gebruik van de ACR-WN10001 Playon! Wireless-N 300mbps USB Adaptor. De gebruikte router is een Sitecom WL-309(v1).
En nogmaals, de oudere FW's maken zonder problemen verbinding net als andere apparaten(Telefoon, Wii, Desktop).
Gelukkig ben ik nu in het bezit van een 2TB externe schijf en kan ik in ieder geval gebruik maken van de nieuwe FW, welke mij prima bevalt, op m'n netwerk probleem na dan.
Verwijderd
Zet hem eens alleen op NDeTeraarist schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:06:
[...]
Mijn instellingen:
WEP, WPA + AES, WPA + TKIP en zonder beveiliging. Alles resulteerd in een test die faalt, terwijl eerdere FW's(4828 en daarvoor) allen zonder probleem verbinding maken.
M'n SSID is ook niet verborgen, sterker nog, hij staat netjes boven in de lijst met 85 tot 95% ontvangst.
Andere apparaten kunnen vanaf de plek waar de mini staat en verder van het AP zonder problemen verbinding maken.
In de DHCP Client list zie ik elke keer dat ik de Mini laat verbinden dat de Mini WEL een IP heeft ontvangen.
Om te verbinden maak ik gebruik van de ACR-WN10001 Playon! Wireless-N 300mbps USB Adaptor. De gebruikte router is een Sitecom WL-309(v1).
En nogmaals, de oudere FW's maken zonder problemen verbinding net als andere apparaten(Telefoon, Wii, Desktop).
Gelukkig ben ik nu in het bezit van een 2TB externe schijf en kan ik in ieder geval gebruik maken van de nieuwe FW, welke mij prima bevalt, op m'n netwerk probleem na dan.
Verwijderd
Heeft die 2TB schrijf een eigen voeding?DeTeraarist schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:06:
ja, is dat erg?
Net geprobeerd, zelfde resultaat: "Test fail".
[ Voor 35% gewijzigd door DeTeraarist op 01-07-2011 18:24 ]
Verwijderd
Nee, maar als het er eentje was zonder voeding en hij werkte goed op de ac ryan, dan had ik graag het merk/type gehoord omdat dat een mooie aanvulling zou zijn voor mijn spelertje. Heb er nu 2 500GB schrijvenaan hangen, werkt ook goed, maar je komt toch altijd ruimte tekort is mijn ervaring, vooral met tv series (meerdere seizoenen).
ik had hetzelfde probleem. Bij mij was de oorzaak dat ik het wachtwoord niet goed had ingevoerd. Je moet niet op OK klikken, als je het wachtwoord hebt ingevoerd, maar boven in het scherm achter het wachtwoord op het vinkje.DeTeraarist schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 18:20:
[...]
Net geprobeerd, zelfde resultaat: "Test fail".
Dan zou zonder encryptie de verbinding gewoon moeten werken. Maar niet geschoten altijd mis dus net even geprobeerd. Geen verschilJorisV schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 19:01:
[...]
ik had hetzelfde probleem. Bij mij was de oorzaak dat ik het wachtwoord niet goed had ingevoerd. Je moet niet op OK klikken, als je het wachtwoord hebt ingevoerd, maar boven in het scherm achter het wachtwoord op het vinkje.
Net dus ook (tegen beter weten in
Waar ik meteen tegen aan loop: als ik een film heb gepauzeerd en weer verder speel blijf ik een gigantische zwarte balk in beeld houden met het pauze-logo. Ik druk dus op pauze, er komt een balk in beeld met '||', als ik weer op play druk verschijnt in die balk 2 seconden het play-teken en speelt de film verder. Maar na die 2 seconden komt er weer || te staan terwijl de film verder speelt met die balk in beeld.
De enige manier om het tot nu toe weg te krijgen is de hele film stoppen en opnieuw starten. Snap ik er nou gewoon niks van of blijft dit brakke firmware?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik ben geinteresseerd in een mediaplayer zodat ik niet mijn films etc op dvd-discs hoef te zetten.
Nu viel mijn oog op de Ac Ryan Playon serie. Van plan ben ik te halen de Ac Ryan Playon 1TB bij internetshop.
nu mijn dingende vraag: Komt dit ding MET HDD van 1 gb of moet ik die er weer los bijkopen? Sorry maar uit de omschrijvingen op tweakers en shop-sites kom je daar niet achter.
Verwijderd
Staat er toch echt duidelijk bij: "Mediaspeler met 1TB HDD en netwerkaansluiting".espex87 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:50:
Haaai,
Ik ben geinteresseerd in een mediaplayer zodat ik niet mijn films etc op dvd-discs hoef te zetten.
Nu viel mijn oog op de Ac Ryan Playon serie. Van plan ben ik te halen de Ac Ryan Playon 1TB bij internetshop.
nu mijn dingende vraag: Komt dit ding MET HDD van 1 gb of moet ik die er weer los bijkopen? Sorry maar uit de omschrijvingen op tweakers en shop-sites kom je daar niet achter.
Ja maar wou nog niet zeggen dat het zo is. Zijn meerdere shops die zeggen dat er alleen ondersteuning is voor een HDD tot 1GB. Maar vind bij azerty toevallig ook duidelijk beschreven met "dankzij de ingebouwde HDD" dus kan em gewoon bestellen. Maar danku.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 17:57:
[...]
Staat er toch echt duidelijk bij: "Mediaspeler met 1TB HDD en netwerkaansluiting".
Verwijderd
Druk je als hij op pauze staat op de play knop om verder te gaan? Dat werkt bij mij prima.Gizz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 22:34:
Waar ik meteen tegen aan loop: als ik een film heb gepauzeerd en weer verder speel blijf ik een gigantische zwarte balk in beeld houden met het pauze-logo.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
apart zeg. Gisteren ook nog even gekeken. Als ik op pauze klik en dan weer op pauze speelt hij even en krijg ik dan een pijltje in die balk, dat was voorheen niet zo. Maar met play gaat hij prima verder.Gizz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 20:29:
Ja, dat doet ik. Maar ik heb er vandaag ook geen last meer van gehad. Blijkbaar een glitch in de matrix of zo
weer een nieuwe firmware van ac ryan
toch houd ik nog gewoon even de officiële fw(3966) erop, die draait bij mij perfect
en die nieuwe beta firmware heeft naar mijn weten alleen maar bugfixes dus
Verwijderd
iemand deze al geinstalleerd?
En als ik dan toch bezig ben over shortcuts: weet iemand toevallig waar de shortcuts worden opgeslagen in het filesystem van de playon? Kan ze niet vinden in /tmp/ramfs
Quod licet lovi, non licet bovi
Maar hij herkent de schijf niet. Hij installeert hem telkens als Linux File-stor gadget. Ik heb de schijf geformatteerd voor dat ik deze aan de pc hang maar elke keer hetzelfde probleem..
iemand een oplossing? Ik kan de firmware niet update vanaf hier ivm Mac-adress internet registratie.
Okokokok, de oplossing is: Nieuwe firmware downloaden naar USB stick, updaten. Daarna HDD opnieuw formatteren en dan pas verbinden met de pc.
-12324353521 voor irritant gedoe van AC Ryan.
[ Voor 22% gewijzigd door espex87 op 05-07-2011 19:15 ]
Verwijderd
Ik heb nu deze erop:Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 13:33:
inderdaad nice... ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen..
iemand deze al geinstalleerd?
[BETA] ACR-PV73200 v7.4.x.r4585 Playon!HD Mini
Dat is volgens mij de meest recente beta? Had hiervoor de vorige (maar dan niet met de update met die afsluitproblemen, maar die van een paar dagen ervoor).
Zie geen verschil. Ondertiteling aan/uit zit nu in het hoofdmenu, maar verder werkt het net als de vorige update. Wel als ik op pauze klik en weer op pauze krijg ik een pijl in beeld waarvan ik niet weet wat het betekend, maar als je op play drukt speelt hij gewoon prima verder.
Ik las wat klachten dat het niet werkt als je een tv serie met meer dan 15 afleveringen hebt met ondertiteling (dan moet je ze kennelijk handmatig selecteren volgens het engelse forum en je kan er maximaal 15 op het scherm krijgen), maar bij mij pakt hij gewoon de goede subs.
Eigenlijk zie ik geen verschil met de vorige beta, het werkt prima en fijn. Maar verbeteringen zie ik niet.

MKV-files gaan wel prima, maar kennelijk is de POHD-Mini met deze beta allergisch voor alles wat met avi te maken heeft. Ben teruggegaan naar m'n miediejeeter versie, die werkt prima met m'n 73200 Mini.
Verwijderd
Hier geen problemen, meen wel iets gelezen te hebben over avi en afspelen over het netwerk. Jij hebt waarschijnlijk geen portable hdd eraan hangen?Klojum schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:04:
Hier ook de nieuwste 4585-beta erop gezet... En geen enkel .AVI-bestand meer wordt afgespeeld!!
Zit er toevallig een spatie in je SSID? ik meen mij te herinneren dat er iets was met de lengte van de SSID of wanneer er spaties inzitten dat deze problemen kunnen geven.DeTeraarist schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:06:
[...]
Mijn instellingen:
[...]
if you pay peanuts, you get monkeys
Zat er in eerste instantie wel in, maar op dit moment is het "Wodan". En daar wil die ook niet mee. Zo heb ik ook m'n wachtwoord wat ingekort en bestaat uit alleen maar letters. Maar helaas.liledevil schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:10:
[...]
Zit er toevallig een spatie in je SSID? ik meen mij te herinneren dat er iets was met de lengte van de SSID of wanneer er spaties inzitten dat deze problemen kunnen geven.
Verwijderd
Ik ga m'n buren hier niet mee lastig vallen. Alle andere apparaten werken gewoon, oude firmwares doen het ook prima. Het enige wat niet werkt zijn de FW's die zijn gebaseerd op SDK4. Ik heb vorige week een bugreport gedaan, tot nu toe nog geen antwoord op gehadVerwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 18:54:
ik zou hem even meenemen naar iemand met ook een draadloos netwerk en even zien hoe het daar gaat, sluit je al wat dingen uit, dan weet je misschien meer in welke richting je moet gaan zoeken.
Ik heb een HD mini waarmee ik al mijn media benader op mijn pc via de browser. Het lukt me alleen niet om een playlist die ik heb gemaakt in winamp af te spelen. Wat gaat er fout?
Mp3's staan: \\pc\mp3\disco
Ik heb een playlist gemaakt: \\pc\mp3\discoplaylist.m3u
Als ik dit bestand aanklik op mijn HDmini lijkt ie hem in te laden (spinner rechtsonder gaat draaien) maar daarna gebeurt er niets.
Iemand?
edit: ook playlists die in een map van album zitten speelt ie niet af. Doet dus helemaal geen .m3u?!
edit2: zie wel dat tijdens de spinner er allemaal bestanden verschijnen en verdwijnen in de map van de .m3u ._274846736_1309985078_1899329666.tmp & ._274846736_1309985078_1899329666.tmp-journal
[ Voor 25% gewijzigd door Doopy-X- op 06-07-2011 23:26 ]
*burp*
Ik heb (en had) inderdaad geen portable hdd of usb stick aan de Mini1 hangen. Alle videomateriaal moet komen van een tweetal NAS'sen die bij voorkeur via NFS benaderd moeten worden (vind ik, dus), en dit gebeurt dus via een CAT6-kabel. Meer dan genoeg dus voor de 100Mb/s port.Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:05:
[...]
Hier geen problemen, meen wel iets gelezen te hebben over avi en afspelen over het netwerk. Jij hebt waarschijnlijk geen portable hdd eraan hangen?
Met de concullega-firmware wil dat prima werken (UPnP, SMB of NFS, draadloos of niet), en met de AC-firmware stuit dat kennelijk steeds ergens weer op problemen. Ik heb een 73200 DD C+, de laatste uitvoering volgens mij van de 1e AC Ryan POHD Mini. En om nou 3-4x een firmware te flashen zoals ergens wordt geopperd om te zien of-t-ie het dan eindelijk wel doet, daar ga ik m'n tijd echt niet aan verdoen.
Verwijderd
Als het na 2 keer flashen niet werkt gaat het ook niet na 4 keer flashen werken. Wel vreemd dat ze dit zo opleveren, ik heb nog geen nas, maar wel meer mensen gezien op internet die exact jouw problemen hebben.Klojum schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:37:
Ik heb (en had) inderdaad geen portable hdd of usb stick aan de Mini1 hangen. Alle videomateriaal moet komen van een tweetal NAS'sen die bij voorkeur via NFS benaderd moeten worden (vind ik, dus), en dit gebeurt dus via een CAT6-kabel. Meer dan genoeg dus voor de 100Mb/s port.
Ik zou lekker Mede8er firmware erop knallen. (Of verkopen en een Mede8er aanschaffen of iets anders)Klojum schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:37:
[...]
Ik heb (en had) inderdaad geen portable hdd of usb stick aan de Mini1 hangen. Alle videomateriaal moet komen van een tweetal NAS'sen die bij voorkeur via NFS benaderd moeten worden (vind ik, dus), en dit gebeurt dus via een CAT6-kabel. Meer dan genoeg dus voor de 100Mb/s port.
Met de concullega-firmware wil dat prima werken (UPnP, SMB of NFS, draadloos of niet), en met de AC-firmware stuit dat kennelijk steeds ergens weer op problemen. Ik heb een 73200 DD C+, de laatste uitvoering volgens mij van de 1e AC Ryan POHD Mini. En om nou 3-4x een firmware te flashen zoals ergens wordt geopperd om te zien of-t-ie het dan eindelijk wel doet, daar ga ik m'n tijd echt niet aan verdoen.
Ik heb toevallig na een hele lange poos weer eens op het forum gekeken van AC Ryan maar eigenlijk is het best triest en zielig daar.
Moderators die zeggen geen band met AC Ryan te hebben maar zo'n beetje hun hele leven er aan wijde.
De mensen van AC zelf die niks van zich laten horen.
Firmware welke gewoon om te huilen is en wat ik eigenlijk zie (mss dat ik niet objectief meer ben) is dat ik alleen maar Mede8er opties terug zie komen, beetje bij beetje zie je functies/mogelijk heden erin sluipen welke we al lang op de Mede8er firmware gezien hebben.
Het veranderen van je achtergrond/theme bijvoorbeeld via de Resource folder. Nu zou het in de SDK in gebakken kunnen zitten dat het alleen via resource folder kan/mag maar het valt te veel op en dan heb ik het nog niet eens over die keer dat ze firmware onder AC Ryan uitbrengen met sporen van Mede8er erin! Nee hoor communitie ligt aan fout van Realtek, die hebben dat er in laten zitten, Yeah right!
Ik snap niet dat jullie hier de medi8ter firmware zo verheerlijken, heb met de mini1 een paar versies van de medi8ter firmware geprobeert, maar allemaal gaven ze problemen met 23,9..fps beelden weergeven, schokte alle kanten op, kreeg het maar niet goed.schumi2004 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:14:
[...]
Ik zou lekker Mede8er firmware erop knallen. (Of verkopen en een Mede8er aanschaffen of iets anders)
Ik heb toevallig na een hele lange poos weer eens op het forum gekeken van AC Ryan maar eigenlijk is het best triest en zielig daar.
Moderators die zeggen geen band met AC Ryan te hebben maar zo'n beetje hun hele leven er aan wijde.
Firmware welke gewoon om te huilen is en wat ik eigenlijk zie (mss dat ik niet objectief meer ben) is dat ik alleen maar Mede8er opties terug zie komen, beetje bij beetje zie je functies/mogelijk heden erin sluipen welke we al lang op de Mede8er firmware gezien hebben.
Het veranderen van je achtergrond/theme bijvoorbeeld via de Resource folder. Nu zou het in de SDK in gebakken kunnen zitten dat het alleen via resource folder kan/mag maar het valt te veel op en dan heb ik het nog niet eens over die keer dat ze firmware onder AC Ryan uitbrengen met sporen van Mede8er erin! Nee hoor communitie ligt aan fout van Realtek, die hebben dat er in laten zitten, Yeah right!
Ik was ook toe aan een mediaplayer erbij, en ben gaan kijken naar WD Live Hub, Netgear550 en de DuneB1, en hoe meer ik die uitprobeerde hoe meer ik er van overtuigd ben geraakt dat de mini nog zo slecht niet is. Het beeld van die andere players was niet duidelijk beter, alleen het inlezen van bluray menu's was een extra die mij wel aanspreekt. Je moet dan wel voor lief nemen dat je niet gelijk de film kunt afspelen maar eerst door allerlei previews e.d. moet proberen te zappen. Verder kun je merken dat Ryan meer op de ondertiteling markt is gericht, en de Ryan heeft een paar extra's die anderen gewoon niet hebben. Zo mis ik wel weer dat de medi8ter laat zien dat je een film geheel of gedeeltelijk hebt bekeken, en ook zoals de Dune waarbij je in het hoofdmenu een snelkoppeling kunt zetten naar welke schijf dan ook in het netwerk.
Het enige wat ik erg vervelend vind aan de mini is dat hij af en toe vastslaat omdat ik iets aan het zoeken ben, dus heen en weer blader. En de heel enkele hik die ik wel eens zie in films wat volgens mij komt doordat de processor het net (niet) aan kan. Kan iemand mij zeggen dat deze 2 punten bij de mini2 minder voorkomen, of ook gewoon voorkomen, gelijk aan de mini1.
Moest het even kwijt, al dat gezeik, ik heb hier een Dune staan die van het ene op het andere moment het netwerk nog wel kan vinden maar niet meer de schijven die er aan gekoppeld zijn, terwijl de mini fluitend zijn werk blijft doen, dus ook de Dune gaat terug, en rap.
Moet ook zeggen dat ik alleen Thumbgen gebruik wat voor mij voldoende is als info voor de film. Als ik tijd heb ga ik proberen of ik in YamJ een samenvatting kan maken van al mijn schijven, maar omdat de inhoud vrij dynamisch is lijkt mij dat toch te veel tijd in beslag te nemen, iedere keer updaten, daarom voldoet thumbgen vooralsnog goed.
En nee ik werk niet bij A.C.Ryan en heb geen aandelen van ze, en als ze hun best niet blijven doen kan A.C.Ryan de boom in, en bij de volgende player let ik weer op diegene die het beste is qua prijs/prestaties.
[ Voor 3% gewijzigd door PierreO op 08-07-2011 11:49 ]
Jammer alleen dat de POHD ook niet real 29,976fps kan afpelen. Hierdoor loopt helaas bijna geen 1 film helemaal soepel op de POHD.PierreO schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:44:
[...]
Ik snap niet dat jullie hier de medi8ter firmware zo verheerlijken, heb met de mini1 een paar versies van de medi8ter firmware geprobeert, maar allemaal gaven ze problemen met 23,9..fps beelden weergeven, schokte alle kanten op, kreeg het maar niet goed.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Klopt, je hebt helemaal gelijk, maar ik heb diezelfde 29,976fps geprobeerd op de Dune en die lopen daarop net zo beroerd, dus denk niet dat alle andere mediaplayers er goed mee overweg kunnen. Het rare in deze is wel dat de ene keer het lijkt dat ze soms wel beter lopen als de andere keer.TheKillingBean schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:31:
[...]
Jammer alleen dat de POHD ook niet real 29,976fps kan afpelen. Hierdoor loopt helaas bijna geen 1 film helemaal soepel op de POHD.
Mijn volgende mediaspeler zal dan ook niet meer op Realtekchips gebaseerd zijn. Dan maar wat meer lappen voor iets met SigmaDesigns erin ofzo. Als ze nog net zo kwaliteit leveren als vroeger(Ik ken ze van de Hollywood+ kaarten(MPEG2 was nog te zwaar voor een processor en TV-Out zat nog niet op videokaarten)) dan is dat het geld wel waard.
Misschien is de A.C. Ryan Fluxx een mooie opvolger, komt 9 augustus uit.DeTeraarist schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 17:08:
Bij het uitzoeken van een nieuwe MediaPlayer zou ik ook goed op de chipset letten. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat Realtek (de chipsets in gebruik bij o.a. de Playons en de Mede8ers) ook niet het beste werk aflevert. Kijk alleen al naar de netwerkcapaciteiten van die dingen en dat terwijl de Realtek onboard ethernet chips (op je mobo) prima zijn.
Mijn volgende mediaspeler zal dan ook niet meer op Realtekchips gebaseerd zijn. Dan maar wat meer lappen voor iets met SigmaDesigns erin ofzo. Als ze nog net zo kwaliteit leveren als vroeger(Ik ken ze van de Hollywood+ kaarten(MPEG2 was nog te zwaar voor een processor en TV-Out zat nog niet op videokaarten)) dan is dat het geld wel waard.
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
Ik kan nergens vinden dat de Fluxx MVC kan afspelen, sterker nog hij kan het niet en zal dat in de toekomst ook niet kunnen. Zelfs bluray menu's behoren niet tot de mogelijkheden, dan kun je onderhand net zo goed een HTPC in elkaar zetten, ben je flexibeler met allerlei codecs. En tegenwoordig koop je een laptop die krachtiger zijn voor ±€400, dus wie kan me het nut van de fluxx uitleggen.
[ Voor 34% gewijzigd door PierreO op 09-07-2011 11:34 ]
Verwijderd
Ik ga ook eens naar die flux kijken, ziet er mooi uit.
Helemaal met je eensschumi2004 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:14:
[...]
Ik zou lekker Mede8er firmware erop knallen. (Of verkopen en een Mede8er aanschaffen of iets anders)
Verkocht wordt-ie voorlopig nog niet, want hij doet wat ik wil dat hij doet. En met de Mede8er firmware werkt hier gewoon naar behoren. Tuurlijk zijn er hier en daar nog hobbels, maar om het ding daarvoor te verkopen voor iets anders vind ik het gedoe ook niet waard.schumi2004 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:14:
[...]
Ik zit ook nog met een Foxconn Atom 330 systeempie aan te kloten als alternatief. We zullen zien wie dat 'duel' gaat winnen.
Alles aangesloten en hij werkt prima. Ik heb inmiddels ook de laatste firmware erop gezet.
Ik kan echter niet mijn NAS bereiken waar mijn MP3's op staan.
Ik heb in mijn netwerk de volgende NAS apparaten: een CHD3NET (fw 0.14) van Conceptronic (1 HDD), een CH3MNAS van Conceptronic (2 HDD in RAID 1) en een NAS van Digitus.
Ik kan vanaf mijn mediaplayer alle NAS apparaten zien. Als ik de CH3MNAS selecteer, kan ik alle mappene en folders doorlopen. Wil ik echter de CHD3NET gebruiken (waar mijn MP3 verzameling op staat), dan moet ik en gebruikers-id met wachtwoord ingeven. Welk id en ww ik ook probeer, het wordt niet geaccepteerd. Ditzelfde geldt ook voor de Digitus.
Op mijn CHD3NET heb ik op mijn shared folder, geen wachtwoord gezet en een gebruikers-id kan ik op de CHD3NET niet opgeven.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ? De CH3MNAS dient hier als backup medium, omdat deze een ingebouwde backup functie heeft.
Alvast bedankt.
Heb dezelfde problemen hier ook, in SDK4 open hij geen enkele playlists bij mijDoopy-X- schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:30:
Ik zit nu al een tijd te kloten maar ik kom er niet uit.
Ik heb een HD mini waarmee ik al mijn media benader op mijn pc via de browser. Het lukt me alleen niet om een playlist die ik heb gemaakt in winamp af te spelen. Wat gaat er fout?
Mp3's staan: \\pc\mp3\disco
Ik heb een playlist gemaakt: \\pc\mp3\discoplaylist.m3u
Als ik dit bestand aanklik op mijn HDmini lijkt ie hem in te laden (spinner rechtsonder gaat draaien) maar daarna gebeurt er niets.
Iemand?
edit: ook playlists die in een map van album zitten speelt ie niet af. Doet dus helemaal geen .m3u?!
edit2: zie wel dat tijdens de spinner er allemaal bestanden verschijnen en verdwijnen in de map van de .m3u ._274846736_1309985078_1899329666.tmp & ._274846736_1309985078_1899329666.tmp-journal

*zucht en gaat weer terug naar een sdk3 versie*
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen, heb pas ook de nieuwe GUI2.0 geupdate maar daarvoor had ik dit probleem ook al, dacht dat het hier mee misschien wel opgelost zou zijn.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Precies, zolang ie het blijft doenKlojum schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:48:
[...]
Verkocht wordt-ie voorlopig nog niet, want hij doet wat ik wil dat hij doet. En met de Mede8er firmware werkt hier gewoon naar behoren. Tuurlijk zijn er hier en daar nog hobbels, maar om het ding daarvoor te verkopen voor iets anders vind ik het gedoe ook niet waard.
Ik zit ook nog met een Foxconn Atom 330 systeempie aan te kloten als alternatief. We zullen zien wie dat 'duel' gaat winnen.
Ik zat zelf om voor de slaapkamer een "cheap ass" Apple TV2 aan te schaffen , streamen vanaf mijn NAS en XBMC erop. Dat ie alleen maar 720p kan maakt me niet zoveel uit, is toch maar voor slaapkamer.
Meerdere hier die wel eens met zo'n Apple TV ding gespeeld hebben, is het een aanrader of zelfde gezeik als AC (lijkt me haast onmogelijk
Verwijderd
Dus je mot er eerst XBMC op knallen voordat ie goed werkt en hij is duurder dan de mini2 ?? Dat klinkt overtuigendschumi2004 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:56:
[...]
Precies, zolang ie het blijft doen
Ik zat zelf om voor de slaapkamer een "cheap ass" Apple TV2 aan te schaffen , streamen vanaf mijn NAS en XBMC erop. Dat ie alleen maar 720p kan maakt me niet zoveel uit, is toch maar voor slaapkamer.
Meerdere hier die wel eens met zo'n Apple TV ding gespeeld hebben, is het een aanrader of zelfde gezeik als AC (lijkt me haast onmogelijk)

Als ik de reviews zo lees van de Apple TV2 is de codec support niet al te best: http://www.iboum.com/pr/apple-cloud-tv.php
Verwijderd
Moet je voor de gein eens wat topics van andere mediaplayers doorlezen hier... Ze zijn allemaal maar matig, ac ryan is nog beter dan sommige andere merkenschumi2004 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:56:
Meerdere hier die wel eens met zo'n Apple TV ding gespeeld hebben, is het een aanrader of zelfde gezeik als AC (lijkt me haast onmogelijk)
Met de nieuwe firmware kan ik opeens geen .mov meer afspelen, lekker vaag. Misschien zijn het verkeerde movjes, heb ook geen quicktime op de pc. Nouja, ik wis ze maar. Meen toch dat hij wel .mov kon afspelen in het verleden?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 13:40 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:41:
[...]
Dus je mot er eerst XBMC op knallen voordat ie goed werkt en hij is duurder dan de mini2 ?? Dat klinkt overtuigend![]()
Als ik de reviews zo lees van de Apple TV2 is de codec support niet al te best: http://www.iboum.com/pr/apple-cloud-tv.php
Het is ook meer een gedachte die ik heb (was mss niet helemaal duidelijk).Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 13:38:
[...]
Moet je voor de gein eens wat topics van andere mediaplayers doorlezen hier... Ze zijn allemaal maar matig, ac ryan is nog beter dan sommige andere merken
Met de nieuwe firmware kan ik opeens geen .mov meer afspelen, lekker vaag. Misschien zijn het verkeerde movjes, heb ook geen quicktime op de pc. Nouja, ik wis ze maar. Meen toch dat hij wel .mov kon afspelen in het verleden?
Wat ik ervan gezien heb leek het me wel aardig, vooral dat XBMC, kan best zo zijn dat het geheel iets anders wordt, mss wel gewoon een PCH en dan de AC naar boven.
Punt is is dat de AC Ryan qua support echt gewoon bagger is! In het begin had ik zo iets van , ach komt wel goed, maar hoe verder we in de tijd gaan hoe minder positief ik erover denk.
Dat van die codec support wist ik niet, is meteen ook weer een minpuntje voor de Apple
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Is vooral bij muziek video-clips. Misschien een rechten kwestie?
Br(36) Ba(56)
Ik kon geen verbinding meer maken met mijn NAS, blijkbaar omdat het IP adres was aangepast naar iets in de 51.x.x.x reeks. Na aanpassing ervan naar mijn 'thuis reeks' werkte alles weer zonder problemen.
Het lijkt me stug dat ie gehackt is, het ding gaat alleen aan wanneer ik 'm gebruik (uurtje of 3 per week), voor de rest is ie echt uit (stekker los).
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Verwijderd
En wat is er mis met toegewijde moderators ?schumi2004 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:14:
[...]
Ik ben ook een vrijwillige moderator op forum Acryan.
Waarom omdat ik er plezier in heb mensen te helpen.
Net zoals waarschijnljik moderators op het tweakers forum er plezier in hebben om gebruikers te helpen.
Ik zal niet zeggen dat de firmware perfect is zeker niet maar sinds kort zijn ze op de goede weg
Na wat opstart problemen met de sdk 4 komen er weer regelmatig nieuwe firmwares aan beta en finals en wordt er hard gewerkt aan diverse extra features.
Dat er sporen van mede8or in zitten komt omdat de sdk van realtek alle codes voor zowel xtreamer mede8or etc etc etc bevat dus ook de meldingen etc.
Dat was toen al een keer uitgelegd.
[ Voor 25% gewijzigd door M0otje op 20-07-2011 21:24 ]
Ik heb bij mij het geluid van de tv gewoon uit staan. Klinkt toch voor geen meter en kijk toch nooit tv.M0otje schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 17:48:
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn mini 2 enkel geluid stuurt naar mijn receiver en niet naar me tv. Want ik krijg nu zowel geluid via tv en receiver ( ik kom er gewoon niet uit, zowel handleiding als forums bekeken) ?
Ik kijk alleen maar via de ACRyan POHD1 met Mede8er fw die via HDMI aangesloten is op de tv en optische aangesloten is op de receiver.
Het geluid gaat dus altijd via de receiver.
Aanzetten met 1 druk op de knop van de Harmony one die netjes alles aanstuurt op 1 ding na (knopbediening voor de POHD) maar dat is gewoon eens een keertje induiken. Of ik dat doe weet ik niet, het kreng irriteert me steeds meer. Heel lang geen last gehad van het aanzetten van een film (HD & DTS) maar vorige week heel vaak de bekende problemen. Toch maar weer de officiële fw geprobeerd maar het is en blijft een gedrocht. Postduiven met vastgebonden vleugels leveren nog sneller hun post af dan dat de originele fw reageert op de ab. (dit ten opzichte van de mede8er fw)
Na de laatste Mede8er fw er weer opgezet te hebben werkt hij weer super. Ik laat nu de originele skin erop staan. De laatste paar keer de andere (kleurige) gebruikt maar ik ga gewoon eens proberen of hij nu wel goed blijft. Kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt maar het is het proberen waard.
Anders maar eens in de zoveel tijd opnieuw flashen
@Kraakie: er niets mis met toegewijde modjes. Integendeel. Maar die kunnen ook wel eens verblind zijn en de problemen die er zijn daardoor wegwuiven alsof ze (bijna)niet bestaan.
Niet dat dat bij jouw het geval is al kom jij ook wel eens over alsof de problemen die er zijn veel minder groot zijn in jouw ogen dan dat ze in werkelijkheid zijn. Het gaat eerder om de totale non support van de fabrikant naar de klanten. (niet te verwarren met de support van jullie vrijwillige modjes, Ik heb het vaker gezegd en blijf het ook zeggen de hulp die jullie bieden op het forum is gewoon super. Al kan dat inmiddels wel routine zijn met de steeds terug kerende fouten....

Blijf het jammer vinden van het ding, het idee erachter was goed. Alleen het is niet af.
Vooral de FW niet ik blijf roeien met de riemen die ik heb, en dat is eens in de zoveel tijd opnieuw flashen met de Mede8er fw of als ik het echt beu ben dat gaat hij eruit en komt er een (hopelijk) beter speler in de vorm van een Popcorn.
Misschien een ander idee, laat ze eens een fw maken zonder toeters en bellen. Geen YouTube, geen RSS, geen torrent, geen heel fancy uiterlijk..... gewoon alleen afspelen van de formaten die ze aangeven op de verpakking.
Die bestaat al hoor... V7.3.6.R4824 ofzo doet het bij mij al heel lang prima. Het is mij het gezeur niet waard, al die toeters en bellen. Gewoon simpel afspelen van films.VieSix schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:22:
[...]
Misschien een ander idee, laat ze eens een fw maken zonder toeters en bellen. Geen YouTube, geen RSS, geen torrent, geen heel fancy uiterlijk..... gewoon alleen afspelen van de formaten die ze aangeven op de verpakking.
Verwijderd
Ik moet zeggen sinds sdk4 zijn er veel terugkerende fouten gelukkig hersteld.VieSix schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:22:
[...]
Ik heb bij mij het geluid van de tv gewoon uit staan. Klinkt toch voor geen meter en kijk toch nooit tv.
Ik kijk alleen maar via de ACRyan POHD1 met Mede8er fw die via HDMI aangesloten is op de tv en optische aangesloten is op de receiver.
Het geluid gaat dus altijd via de receiver.
Aanzetten met 1 druk op de knop van de Harmony one die netjes alles aanstuurt op 1 ding na (knopbediening voor de POHD) maar dat is gewoon eens een keertje induiken. Of ik dat doe weet ik niet, het kreng irriteert me steeds meer. Heel lang geen last gehad van het aanzetten van een film (HD & DTS) maar vorige week heel vaak de bekende problemen. Toch maar weer de officiële fw geprobeerd maar het is en blijft een gedrocht. Postduiven met vastgebonden vleugels leveren nog sneller hun post af dan dat de originele fw reageert op de ab. (dit ten opzichte van de mede8er fw)
Na de laatste Mede8er fw er weer opgezet te hebben werkt hij weer super. Ik laat nu de originele skin erop staan. De laatste paar keer de andere (kleurige) gebruikt maar ik ga gewoon eens proberen of hij nu wel goed blijft. Kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt maar het is het proberen waard.
Anders maar eens in de zoveel tijd opnieuw flashen
@Kraakie: er niets mis met toegewijde modjes. Integendeel. Maar die kunnen ook wel eens verblind zijn en de problemen die er zijn daardoor wegwuiven alsof ze (bijna)niet bestaan.
Niet dat dat bij jouw het geval is al kom jij ook wel eens over alsof de problemen die er zijn veel minder groot zijn in jouw ogen dan dat ze in werkelijkheid zijn. Het gaat eerder om de totale non support van de fabrikant naar de klanten. (niet te verwarren met de support van jullie vrijwillige modjes, Ik heb het vaker gezegd en blijf het ook zeggen de hulp die jullie bieden op het forum is gewoon super. Al kan dat inmiddels wel routine zijn met de steeds terug kerende fouten....sorry kon het niet laten
)
Blijf het jammer vinden van het ding, het idee erachter was goed. Alleen het is niet af.
Vooral de FW niet ik blijf roeien met de riemen die ik heb, en dat is eens in de zoveel tijd opnieuw flashen met de Mede8er fw of als ik het echt beu ben dat gaat hij eruit en komt er een (hopelijk) beter speler in de vorm van een Popcorn.
En voor veel problemen hebben wij modjes workarrounds of we hebben achterhaald wat het probleem is.
Groot probleem is ook dat bijvoorbeeld microsoft en apple ineens het samba protocol/service aanpassen waardoor bijvoorbeeld ineens na een update van windows en of het apple besturingsysteem het netwerk niet meer goed werkt. Dan loop je inderdaad achter de feiten aan maar dat geldt dan voor elke speler.
Daar kun je niet tegen aan programmeren.
Wat betreft het 29,976fps probleem. Dit is erg tv afhankleijk.
Ik heb een panasonic plasma en die speelt het schokvrij af met of zonder 24 fps aan op de playon!hd
Er is niks mis met toegewijde moderators, alleen maar goed, echter komt het bij de eindgebruikers vaak heel anders over.Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:01:
[...]
En wat is er mis met toegewijde moderators ?
Ik ben ook een vrijwillige moderator op forum Acryan.
Waarom omdat ik er plezier in heb mensen te helpen.
Net zoals waarschijnljik moderators op het tweakers forum er plezier in hebben om gebruikers te helpen.
Het is spijtig om te zien dat er ALLEEN maar moderators antwoorden en mensen van AC niet of nauwelijks zien. Plus het feit dat als er ook maar enig negatief woord gerept wordt over AC dit de kop in gedrukt wordt. Je zou bijna denken dat er een soort van dictatuur heerst over het forum.
Note: Dit is niet persoonlijk gericht maar in z'n algemeenheid!
En de voorgaande versies? Als je de verschillende reacties leest dan zijn zo'n beetje alle firmwares verre van perfect en dan druk ik het nog zachtjes uit.Ik zal niet zeggen dat de firmware perfect is zeker niet maar sinds kort zijn ze op de goede weg
Na wat opstart problemen met de sdk 4 komen er weer regelmatig nieuwe firmwares aan beta en finals en wordt er hard gewerkt aan diverse extra features.
Dat ze op de goede weg zijn ben ik met je eens maar waarom kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat het gekopieerd wordt van andere spelers en dus achter de feiten aanlopen?
Klopt, dit is inderdaad zo uitgelegd maar ben het er niet mee eens, vind het zo krom als een hoepel eerlijk gezegd. Waarom zou Realtek codes van de mede8er , AC Ryan, Xtreamer toevoegen aan hun SDK? Laat hun zelf maar hun codes afstemmen op de Realtek chipset, is toch de omgekeerde wereld lijkt me, en je mag aannemen dat de codes voor elke leverancier generiek zijn.Dat er sporen van mede8or in zitten komt omdat de sdk van realtek alle codes voor zowel xtreamer mede8or etc etc etc bevat dus ook de meldingen etc.
Dat was toen al een keer uitgelegd.
Android gaat toch ook geen items van HTC, Samsung, LG, SE etc aan hun SDK toevoegen? Notabene in de GUI!
Verwijderd
hebben hier mensen last van??

[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:42:
halo mensen , ik heb de laatse nieuwe firmware op mijn ac ryan gezet en alles werkt behoorlijk, alleen kan ik nu geen WMV bestanden meer afspelen.
hebben hier mensen last van??![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Kwa negatieve berichten de kop indrukken ben ik volledig met je oneens.schumi2004 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:29:
[...]
Er is niks mis met toegewijde moderators, alleen maar goed, echter komt het bij de eindgebruikers vaak heel anders over.
Het is spijtig om te zien dat er ALLEEN maar moderators antwoorden en mensen van AC niet of nauwelijks zien. Plus het feit dat als er ook maar enig negatief woord gerept wordt over AC dit de kop in gedrukt wordt. Je zou bijna denken dat er een soort van dictatuur heerst over het forum.
Note: Dit is niet persoonlijk gericht maar in z'n algemeenheid!
[...]
En de voorgaande versies? Als je de verschillende reacties leest dan zijn zo'n beetje alle firmwares verre van perfect en dan druk ik het nog zachtjes uit.
Dat ze op de goede weg zijn ben ik met je eens maar waarom kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat het gekopieerd wordt van andere spelers en dus achter de feiten aanlopen?
[...]
Klopt, dit is inderdaad zo uitgelegd maar ben het er niet mee eens, vind het zo krom als een hoepel eerlijk gezegd. Waarom zou Realtek codes van de mede8er , AC Ryan, Xtreamer toevoegen aan hun SDK? Laat hun zelf maar hun codes afstemmen op de Realtek chipset, is toch de omgekeerde wereld lijkt me, en je mag aannemen dat de codes voor elke leverancier generiek zijn.
Android gaat toch ook geen items van HTC, Samsung, LG, SE etc aan hun SDK toevoegen? Notabene in de GUI!
Als er bijvoorbeeld een flamewar aan de gang is of het topic dreigt uit de hand te lopen dan ja wordt het topic gesloten en de veroorzaker gewaarschuwd.
Maar dat lijkt me normaal.
Betreffende de stafleden
Momenteel zijn er wel degelijk stafleden actief Zoals Arne/Roger en Mikael.
Wat betreft de firmware de sdk komt uit een fabriek rollen en die bevat voorgeprogrameerde codes voor de meeste speler van mede8or xtreamer acryan enzovoort.
De programeur van de desbetreffende speler kan dan via die voorgeprogrameerde codes meldingen voor zijn product naar voren halen.
Daar is dus de laatste keer een foutje in geslopen.
Als er daadwerkelijk dingen gestolen zouden zijn dan had mede8or al lang een rechtszaak begonnen.
En dat is dus niet aan de orde.
Je moet begrijpen dat de sdk bestaat uit voorgeprogrameerde codes vanuit de fabriek en een gedeelte wat je zelf mag programeren eigen modules enzo .
Verwijderd
Bij mij blijft hij nog een hele tijd pronken, neem hem zelfs mee naar ons zomerhuisje deze zomer. Ik ben er echt zeer tevreden over, maar gebruik dan ook niet zaken die wat minder goed bij veel mensen werken.
Wel vind ik de originele afstandsbediening matig, maar gebruik nu de logitech harmony.
Na de laatste firmware was ik weer zo tevreden dat ik zelfs voor vrienden een mini 2 heb gekocht en dat had ik een paar maand terug echt niet aangeraden.
De mini 2 werkt wel fijner dan de mini 1 qua snelheid. Maar de snelheid stoort me eigenlijk nooit.
En tot slot vind ik de YAMJ versie van AC Ryan ook heel heel fijn werken. Er zijn dus ook genoeg positieve mensen lijkt mij, maar die hoor je natuurlijk minder, want wat moet ik vertellen als het gewoon prima werkt voor wat ik wil?
Hoe voeg ik een radiostation toe? Ik luister graag naar Kerrang radio, maar kan deze op t apparaat niet vinden. http://icy-e-03.sharp-stream.com:80/kerrang.mp3
Is het mogelijk (mijn google sessie zegt van niet) om een playlist voor muziek te maken? Mijn bedoeling is om op mijn netwerkschijf een playlist te hebben die ik met de PlayOn kan openen, een beetje zoals de m3u's die ik op mn pc met AIMP3 open en bewerk (PlayOn opent die niet).
Edit: Het is trouwens zo dat ik bij mn 2.5inch schijfjes soms een stuk audio mis als ik ze aan de POHD hang, terwijl van dezelfde schijfjes streamen over mn netwerk geen problemen oplevert. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
[ Voor 15% gewijzigd door Rexxar op 25-07-2011 00:05 . Reden: toevoeging ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Verwijderd
je kan alleen shoutcast radio afspelen.Rexxar schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:04:
Ik heb gisteren de Mini 2 gekocht en op mn netwerk aangesloten. Het apparaat speelt alles heerlijk soepel af (meer dan 100.000 Kbits/sec langs zien komen bij mkv'tjes) maar ik heb de volgende 2 vragen:
Hoe voeg ik een radiostation toe? Ik luister graag naar Kerrang radio, maar kan deze op t apparaat niet vinden. http://icy-e-03.sharp-stream.com:80/kerrang.mp3
Is het mogelijk (mijn google sessie zegt van niet) om een playlist voor muziek te maken? Mijn bedoeling is om op mijn netwerkschijf een playlist te hebben die ik met de PlayOn kan openen, een beetje zoals de m3u's die ik op mn pc met AIMP3 open en bewerk (PlayOn opent die niet).
Edit: Het is trouwens zo dat ik bij mn 2.5inch schijfjes soms een stuk audio mis als ik ze aan de POHD hang, terwijl van dezelfde schijfjes streamen over mn netwerk geen problemen oplevert. Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Dus als het een shoutcast radio is kun je hem vinden met zoeken
Verwijderd
Ja, zou ook voor de Mede8er gaan als ik nu de keuze moest maken. Het lijkt me heel sterk als er hier 1 persoon is die anders denkt.Royz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:43:
Ik sta dus voor de keuze Mini 2 of Mede8er... maar als ik het hier zo lees draait de FW van de mede8er vele malen beter. heb geen zin eigenlijk om te klussen met fw dus is mijn conclusie dan juist om voor de mede8er te gaan? ik weet dat de chip van de ac ryan sneller is, maar het is een 2e mp voor mij, en zal alleen 720p gaan spelen...
Wellicht kan je goedkoop een mini 1 kopen van ac ryan, die zag ik laatst nog bij mycom liggen voor iets van 60 euro. Dat zou ook nog een leuke keuze (gezien de prijs) zijn voor als 2e spelertje.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 10:43 ]
Thx, had even bevestiging nodigVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:42:
[...]
Ja, zou ook voor de Mede8er gaan als ik nu de keuze moest maken. Het lijkt me heel sterk als er hier 1 persoon is die anders denkt.
Wellicht kan je goedkoop een mini 1 kopen van ac ryan, die zag ik laatst nog bij mycom liggen voor iets van 60 euro. Dat zou ook nog een leuke keuze (gezien de prijs) zijn voor als 2e spelertje.
Zijn er trouwens mensen die al een YAMJ hebben draaien voor hun popcorn en dit ook gebruiken voor hun AC Ryan? volgens mij zouden dezelfde index.html moeten werken als je dezelfde shares aanmaakt
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
En mocht je krakie niet willen geloven betreffende de firmware, doe dan voor de grap een zoektocht naar de diverse SDK's voor de de diverse chipsets. Nergens zul je een positief resultaat vinden over RealTek's SDK. Vergeleken met SigmaDesigns SDK's is het helemaal een lachertje, SD heeft open-source SDK's.Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 11:53:
Wat betreft de firmware de sdk komt uit een fabriek rollen en die bevat voorgeprogrameerde codes voor de meeste speler van mede8or xtreamer acryan enzovoort.
De programeur van de desbetreffende speler kan dan via die voorgeprogrameerde codes meldingen voor zijn product naar voren halen.
Daar is dus de laatste keer een foutje in geslopen.
Als er daadwerkelijk dingen gestolen zouden zijn dan had mede8or al lang een rechtszaak begonnen.
En dat is dus niet aan de orde.
Je moet begrijpen dat de sdk bestaat uit voorgeprogrameerde codes vanuit de fabriek en een gedeelte wat je zelf mag programeren eigen modules enzo .
(En ja, ik was degene die meldde dat er achterblijfselen van andere fabrikanten waren aangetroffen, maar gelukkig weet ik nu wel beter).
Verwijderd
Ik heb ook een Ac Ryan, De ACR-PV73100 Playon!HD. Ik heb al verschillende firmwares geprobeerd. Steeds blijft hij hangen middenin de upgrade. Bij die groene streepjes.
Iemand een oplossing??
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
zoals hierboven al is gemeld; safe flash proberen, en anders eens een keer een andere usbstick proberenVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 19:12:
Hallo mensen,
Ik heb ook een Ac Ryan, De ACR-PV73100 Playon!HD. Ik heb al verschillende firmwares geprobeerd. Steeds blijft hij hangen middenin de upgrade. Bij die groene streepjes.
Iemand een oplossing??
Ik heb de laatste firmware (v7.4.4.r3966) geinstalleerd staan op mijn Play On HD maar nu is de snelheid met het kopieeren van bestanden zo dramatisch dat ik een firmware terug wil (downgraden) ik heb echter geen idee hoe dit moet.. kan iemand mij dit uitleggen??
Alvast bedankt.
owloeberce schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:18:
Heel makkelijk: oude firmware downloaden en opnieuw flashen.

Ik heb het gedaan door naar System > div > systeem updaten (zo uit mijn hoofd) via USB dan geeft hij de melding weet u zeker dat u wilt updaten bla bla bla.. dan duk je op OK
Dan gaat die even wat doen en dan wordt het beeld zwart, ik dacht eerst van dat duurt even dus ik heb de tv uitgezet en wat anders gaan doen een uur later was het beeld nog steeds zwart... media speler wil dan ook niet meer uit via de afstands bediening of de uitknop
De speler ging alleen uit door de stroom eraf te halen. Ik heb het 2 keer geprobeerd maar dat had hetzelfde resultaat
iemand nog een ander idee ? wat ik kan doen ?
alvast bedankt
Volgens mij staat het zelfs meerdere keren in dit topic, gewoon in safe mode firmware installeren.marco4all schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:44:
iemand nog een ander idee ? wat ik kan doen ?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Heb daar met mijn POHD met de laatste officiele firmware ook last van. Ik heb het na 10 minuten gestopt omdat de voortgang pas 1% was opgeschoten.marco4all schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:30:
Downgrade van de firmware via safa mode is gelukt.. snelheid met kopieeren via bekabeld netwerk is weer optimaal niet meer 3 uur wachten voor er 4.5 gig is gekopieerd... maar max 15 min
Weet iemand of dit al bekend is bij AC Ryan, of dat er misschien een fix voor is?
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Er zijn meer mensen die er last van hebben maar weet niet of dit verder bij AC Ryan bekend is... wordt wel op het forum over gepraat.. zie linkjeBrainpower schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:56:
[...]
Heb daar met mijn POHD met de laatste officiele firmware ook last van. Ik heb het na 10 minuten gestopt omdat de voortgang pas 1% was opgeschoten.
Weet iemand of dit al bekend is bij AC Ryan, of dat er misschien een fix voor is?
Wat haal je nu dan en wat haalde je hiervoor?Brainpower schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:56:
[...]
Heb daar met mijn POHD met de laatste officiele firmware ook last van. Ik heb het na 10 minuten gestopt omdat de voortgang pas 1% was opgeschoten.
Ik heb net een play on hd essential gekocht en bij het wisselen/ scrollen tussen de films worden de covers overhoop gegooid. Irritant en blijkbaar een bekend probleem. Maar wordt dat dan niet getest voordat het de markt op gaat ?
Ik snap dat echt niet.
Pay peanuts get monkeys !
Snelheid zat tussen rond de 1 MB/saramdin schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:31:
[...]
Wat haal je nu dan en wat haalde je hiervoor?
Ik weet wel dat een dvd (4.5GB) er ongeveer 15 minuten over deed, en nu doet ie er een paar uur over.
[ Voor 8% gewijzigd door NiMu83 op 06-08-2011 20:00 ]
Bij de films waar dat wel lukt gaat het wel vaak om iso bestanden ipv bv VIDEO map bestanden.
Er staan nu zoveel titels op mijn speler dat ik soms niet meer weet wat voor een film het is. Ik ben beter in het onthouden van een film hoesje, vandaar mijn vraag. Verder ziet het er natuurlijk ook beter uit dan de standaard animatie van de AC Ryan.
Ik merk dat het bij mij met de grootte van het bestand te maken heeft...misschien een keer in die richting zoeken? Overigens gebruik ik de mede8er firmware.jopwelling schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:28:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik soms wel en soms niet jpg afbeeldingen in beeld krijg als ik de map Films selecteer?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
Zo maak je ze:jopwelling schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 13:28:
Ik ben beter in het onthouden van een film hoesje, vandaar mijn vraag. Verder ziet het er natuurlijk ook beter uit dan de standaard animatie van de AC Ryan.
Verwijderd in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."
De afbeeldingen die je ziet heten waarschijnlijk cover.jpg / folder.jpg , die komen er automatisch in, maar voor jouw wensen moet je met YAMJ aan de slag (zie de link hierboven met een uitleg).
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2011 13:34 ]
Ik probeer via een 'tutorial' van Locksoft (4e post in de link) de video bestanden op mijn nas automatisch te indexeren in de mini alleen lukt het mij niet.
sleep 35
mount -t cifs //192.168.1.101/Media/Movies /mnt/usbmounts/sda1/Movies -o username=xxxxx,password=xxxxx
Succesvol toegevoegd en gesaved maar er wordt helaas niks toegevoegd in de Movies dir op de usb stick...
(ik heb alle stappen uitgevoerd, alles 3 keer nagelopen, ook een nieuwe testmap gemaakt op de nas maar ook geen succes)
Iemand hier ervaring mee of een andere optie die ongeveer even simpel is.
[ Voor 8% gewijzigd door Sunrise op 09-08-2011 03:04 ]
Omdat firmware door mensen geschreven wordt en er dus fouten in (kunnen) zitten ...Dutch_guy schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:12:
Firmware, firmware, firmware... Waarom kan zo een ding niet gewoon normaal werken rechtstreeks uit de doos ?
Wees blij dat het je mediaplayer maar is en niet je auto ...
Honda recalls 2.5 million cars globally to fix gearbox software issue
Het grote verschil daarin is dat een autofabrikant in geval van ongelukken aansprakelijk kan worden gesteld, en dat het risico op verwondingen/schade door een mediaplayer wat kleiner isGoner schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:01:
[...]
Omdat firmware door mensen geschreven wordt en er dus fouten in (kunnen) zitten ...
Wees blij dat het je mediaplayer maar is en niet je auto ...![]()
Honda recalls 2.5 million cars globally to fix gearbox software issue
Dat gezegd hebbende; ik kan er ook flink van balen dat apparaten zijn voorzien van firmware met problemen waarvan je denkt 'dat had opgevallen als ze 'm 1x aangezet zouden hebben'.
Het product als geheel moet kwaliteit hebben, en een gebrekkige firmware doet daaraan afbreuk.
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Ik wilde ook nog een gaatje boren (voor het ir oogje) in het donkere doorzichtige plastic voor het ir oogje maar dat liep verkeerd af en brak in tweeën dus dat zit er niet meer voor maar valt niet echt op.
Voor de liefhebbers van Playon!X (waaronder ik), ik zag dat er een nieuwe versie uit was. Weet niet wanneer hij gereleased is, maar zo'n maand geleden zag ik hem nog niet staan:
PlayOn!X r4824_rev5 for PlayOn!HD http://playon.unixstorm.org/changelog_rev5.php
Ziet er goed uit de changelog! Vanavond maar eens installen.. Thnx Mikka!
[ Voor 12% gewijzigd door elpino.rv op 09-08-2011 16:33 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Sunrise op 09-08-2011 20:25 ]
Ik gebruik overigens een van m'n mini's juist als NAS, icm een USB HDD.
Als je dat combineert met een DLNA app op je telefoon/tablet/gadgetding stuur je zo vanaf je telefoon de bestanden van je server naar je Mini. Leuk om mee te spelen, of het handig is, laat ik aan jezelf over
[ Voor 9% gewijzigd door DeTeraarist op 10-08-2011 01:16 ]
Oké voor mij heeft dat geen nut maar in ieder geval bedankt voor je uitleg.DeTeraarist schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 01:15:
Volgens mij wordt er dan een DLNA Render service gestart. Andere DLNA apparaten kunnen de mediaspeler dan terugvinden op het netwerk en er media bestanden naar toe sturen die dan worden afgespeeld.
Als je dat combineert met een DLNA app op je telefoon/tablet/gadgetding stuur je zo vanaf je telefoon de bestanden van je server naar je Mini. Leuk om mee te spelen, of het handig is, laat ik aan jezelf overik ben er niet zo heel dol op.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.