Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Die nieuwe monoliths gezien in MM wat is die lelijk geworden zeg, echt zonde een zwarte plaat op een zilveren plaat zonder speakers.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bossie86 schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:45:
[...]
Ondertiteling toevoegen aan film werkt wel.
Voor .avi bestanden gebruik ik het volgende programma: AVIAddXSub
(vergeet dan niet op je afstandbediening subtitles aan te zetten)
AVIAddXSub voegt de subs toch ook toe aan de container? Dat doet Subler ook, maar dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie86
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-05 12:41
Container?

Zoals gezegd werkt AVIAddXSub perfect via de stream functie.
Waarom usb gebruiken als streak ook kan?
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:41:
[...]

AVIAddXSub voegt de subs toch ook toe aan de container? Dat doet Subler ook, maar dat werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op maandag 02 april 2012 @ 00:02:
Die nieuwe monoliths gezien in MM wat is die lelijk geworden zeg, echt zonde een zwarte plaat op een zilveren plaat zonder speakers.
Huh? Bij welke vestiging heb je ze gezien? Ze zijn nog niet uitgeleverd naar mijn weten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een kennis hebben ze laatst ingebroken, de TV lag op het bed om ook meegenomen te worden, maar bleek uiteindelijk teveel.

Wel hebben ze de afstandsbediening meegenomen, wil iemand die een Nederlands modem KDL-32EX700 even posten wat het typenummer is die onderaan de afstandsbediening staat? Dan kan ik op zoek naar dezelfde ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:59:
Wel hebben ze de afstandsbediening meegenomen, wil iemand die een Nederlands modem KDL-32EX700 even posten wat het typenummer is die onderaan de afstandsbediening staat? Dan kan ik op zoek naar dezelfde ab.
Kijk eens op de Sony site bij de accessoires: http://www.sony.nl/produc...00/tab/technicalspecs#tab

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:14:
[...]

Huh? Bij welke vestiging heb je ze gezien? Ze zijn nog niet uitgeleverd naar mijn weten...?
Chipz ik ben er bij 3 geweest de laatste week. Het was of adam arena, utrecht of den haag, ik vermoed gezien de datum de laatste den haag dus, daar was ook de nieuwste lg.

Het ziet er uit als een plaat spaanplaat waarop je tv iets schuin staat. Geen speakers meer dus onderin.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:14:
[...]

Dit bedoeld hij denk ik

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/46HX850.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:48
Zo op foto vind ik het wel wat. Moet ze nog in het echt gaan bekijken. Niet dat ik mijn NX720 in ga leveren, maar ben wel benieuwd naar het nieuwe design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben zelf in amsterdam geweest
daar hadden ze de HX850 niet
en ook contact gehad met den haag, zij geven aan deze niet te hebben

hmmmm :9
ErikRo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 01:03:
[...]

Chipz ik ben er bij 3 geweest de laatste week. Het was of adam arena, utrecht of den haag, ik vermoed gezien de datum de laatste den haag dus, daar was ook de nieuwste lg.

Het ziet er uit als een plaat spaanplaat waarop je tv iets schuin staat. Geen speakers meer dus onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb 31 maart een brief verzonden naar sony over de actie van NX720.
Wanneer kan ik een antwoord verwachten?
En wanneer heb ik de PS3 voucher binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Dan was het toch utreg, sorry
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:32:
ben zelf in amsterdam geweest
daar hadden ze de HX850 niet
en ook contact gehad met den haag, zij geven aan deze niet te hebben

hmmmm :9
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zowel den haag als utrecht gesproken geen van beide hebben de hx850.
volgens mij heb je ander model of merk gezien 8)7
[essage=37993049,noline]ErikRo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:37[/message]:
Dan was het toch utreg, sorry

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:36
Sniperc schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:03:
Ik heb 31 maart een brief verzonden naar sony over de actie van NX720.
Wanneer kan ik een antwoord verwachten?
En wanneer heb ik de PS3 voucher binnen?
Als je kopieën hebt gestuurd.
Bellen naar sony acties (gratis vanaf vaste nummers)

Daar bleef één van mijn brieven dus op hangen, je moet "officieel" de echte streepjescodes, of kassabon sturen, anders kun je wel een foto hebben gemaakt en een kassabon heben gefaked.

Heb nu sinds vorrige week dindsdag de bevestiging (duurde 24 uur + weekend voor ik deze had).
Blijkt vervolgens dat die dongel's op zijn..... Ze hebben deze dus sinds dindsdag weer op voorraad en zouden dezen dus zo snel mogelijk versturen.
Ik verwacht dat ik nog een week o.i.d. moet wachten :(

Met zo'n code zal het hopelijk sneller gaan, want die moest je uitprinten en meenemen (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 17:29
Ik heb sinds kort de 40EX720 icm de CAM-module en smartcard van Ziggo. TV bevalt mij prima maar ik heb wel een vraag: een collega van me vertelde dat hij twee jaar terug ook een Sony LCD had en dat deze na een software-update van zowel smartcard als de TV zelf weigerde om op te starten! De monteur van Sony moest langskomen om het probleem te verhelpen en hij was bepaald niet de enige met dat probleem zei de monteur erbij. Die collega raadde mij aan om automatische updates van zowel de TV zelf als van de CAM-module + smartcard uit te zetten. Is dat wel verstandig vraag ik mij af? Heeft iemand van jullie ooit ook een dergelijk verhaal gehoord?

Ik heb ook gezocht in de menu's naar de optie van automatische updates aan/uit maar kon deze zo gauw niet terugvinden. Weet iemand waar die optie zit in het menu? Thx alvast :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
Sony Music Unlimited is beschikbaar op mijn 40nx720!
Even de internet content verversen in het settingsmenu en je hebt er een nieuw icoontje bij. Gister had ik mij via mijn nieuwe PS3 al aangemeld, dus mijn tv loopt nu lekker muziek te streamen.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:52
tallstoi schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:23:

Heeft iemand van jullie ooit ook een dergelijk verhaal gehoord?
Ja, op het (onafhankelijke) Ziggo forum. Maar ik heb begrepen dat dit voor de nieuwe modellen niet meer van toepassing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tallstoi

Welke cam module gebruik je?
Neotion Cam modules staan er bekend om dat ze bep problemen kunnen geven bij oa Sony tvs.
Smit werkt beter met Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 17:29
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 00:13:
@ tallstoi

Welke cam module gebruik je?
Neotion Cam modules staan er bekend om dat ze bep problemen kunnen geven bij oa Sony tvs.
Smit werkt beter met Sony.
ff gecheckt: het is een module van Smit. Toen ik 'm kocht bij BCC wist ik niet dat het merk verschil uitmaakte. Ik heb dus geluk gehad :*) Als ik het dus goed begrijp hoef ik mij hier geen zorgen over te maken en kan ik gewoon automatische updates aan laten staan?

Nog even iets anders: bijna elke keer als ik mijn TV aanzet wordt de authenticatie procedure gestart. Meestal lukt dat binnen een 20tal seconden, soms duurt het iets langer. De TV gaat nooit van de stroom af. Is dat normaal?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het betreft meer algemene authenticatie problemen met een Neotion < > Sony combinatie als ik het wel heb. Hoe dat met die updates zit heb ik geen info over maar ik neem aan dat die moeilijkheden tot het verleden horen.

Dat er bij het starten een authenticatie procedure is is normaal. De tv staat wel standby?
Het kan zijn dat na updates dit proces juist korter kan worden.
De tijdsduur van het authenticiteren en langzaam zappen komt ook vaak omdat er zo belachelijk veel zender zijn. Hoe meer hoe langzamer is dat in de regel. Misschien dat anderen mmet jouw model dat kunen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is deze tv nog niet in Nederland. De video's die ik gezien hebt van deze tv inc standaard zijn beter dan product foto's (die zijn vaak onduidelijk en/of gemanipuleert) en dat vond ik er juist wel erg mooi uitzien. Misschien niet als je een eikenhouten inrichting hebt maar wel als je een moderne/tijdloze modern/contemporary stijl thuis hebt.

Overigens heb ik vernomen dat deze stand niet standaard geleverd wordt maar een additioneel artikel is dat je apart moet kopen. Vind ik eigenlijk ook wel goed omdat dat de prijs van de tv laag houdt en je niets onnodig betaald als je de tv wilt ophangen aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:04
tallstoi schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:38:
[...]

ff gecheckt: het is een module van Smit. Toen ik 'm kocht bij BCC wist ik niet dat het merk verschil uitmaakte. Ik heb dus geluk gehad :*) Als ik het dus goed begrijp hoef ik mij hier geen zorgen over te maken en kan ik gewoon automatische updates aan laten staan?

Nog even iets anders: bijna elke keer als ik mijn TV aanzet wordt de authenticatie procedure gestart. Meestal lukt dat binnen een 20tal seconden, soms duurt het iets langer. De TV gaat nooit van de stroom af. Is dat normaal?
Heb een Smit en een Neotion, bij de Smit komt ook bij mij altijd de authenticatiemelding in beeld bij het opstarten. Lijkt me normaal, heb er al meer mensen over gehoord. Merk verder overigens geen verschil tussen de 2 modules, beide werken naar behoren en zijn even snel bij het zappen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

maffe schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:35:
[...]

Even een quote op mezelf :(
Ik hoorde van iemand dat de SGS2 een eigen-geschoten film wel via AllShare op de nx720 kreeg. Ik heb hier als test een Galaxy Note en een S2 gehad, maar op alle 3 de melding 'Kan niet afspelen' in het scherm.
Beetje jammer :-(
Heeft iemand een idee, hoe dit toch voor elkaar te krijgen? Mogelijk middels andere camera/film-programma, die in een ander videoformaat opneemt?
Even een quote op mijn eigen: Ik heb allshare nu voor elkaar. Met ICS 4.0.3 kan ik prima naar mijn Sony streamen. Blijkbaar ging dit niet met mijn rom 2.3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
ik heb momenteel een w5500 40", is dit een goede tijd om up te graden naar een 46" nx720 of kan ik beter op nieuwe modellen wachten?

ik zou graag goede 3D willen hebben, mn ouders hebben een samsung D6200 en als ik 3D aanzet kan ik de pixels gewoon zien, lijkt wel alsof die naar SD gaat.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je reviews bekijkt van de 2011 series nx720, dan kun je lezen dat 3d bij die modellen wat te wensen over laat. De 2012 series zullen zeer waarschijnlijk beter zijn. Ook afhankelijk welk model precies natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
bedankt, dan wacht ik nog eventjes af

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenkroezen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-05 20:50
RunaR schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:42:
Sony Music Unlimited is beschikbaar op mijn 40nx720!
Even de internet content verversen in het settingsmenu en je hebt er een nieuw icoontje bij. Gister had ik mij via mijn nieuwe PS3 al aangemeld, dus mijn tv loopt nu lekker muziek te streamen.
Bij mij loopt Internet Content vast bij het openen v/d 'app'...meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Jeroenkroezen schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:49:
[...]

Bij mij loopt Internet Content vast bij het openen v/d 'app'...meer mensen last van?
Bij mij ook (HX820), je ziet lege icoontjes, het draaiende 'wieletje' even alsof ie aan het inladen is, dan stopt het wieletje en reboot de TV zich. Mis ik er iets mee eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 12-09 14:21
richair schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:58:
[...]

Bij mij ook (HX820), je ziet lege icoontjes, het draaiende 'wieletje' even alsof ie aan het inladen is, dan stopt het wieletje en reboot de TV zich. Mis ik er iets mee eigenlijk?
Het geeft toegang tot: https://music.sonyentertainmentnetwork.com/
Soort Spotify, maar dan van Sony. Het fijnste is dat het dus direct op je TV of PS3 afspeelt. Je hebt geen extra pc nodig om ongeveer 15 miljoen nummers te kunnen streamen.

De eerste 30 dagen kan je het gratis testen.

[ Voor 4% gewijzigd door RunaR op 10-04-2012 17:14 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Hier werkt het Sony Entertainment Network (SEN) goed.

Je moet er wel een account voor aanmaken.

Alleen op de playstation is er een 30 dagen proef periode actief.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiduz schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:25:
bedankt, dan wacht ik nog eventjes af
De opvolger van de 720 serie is de HX750 serie
Hier heb je een topic wat over de nieuwe serie gaat.
Daar kun je al heel wat info vinden. Ik zou zeggen bookmark die page ;)
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1400263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Weet iemand hoe je internet widgets kan toevoegen op de Sony Internet TVs? Ik wil graag uitzendinggemist erop hebben maar kan nergens iets vinden over hoe je dat kan downloaden of installeren.
De webbrowser naar uitzendinggemist werkt in ieder geval niet omdat deze geen flash/silverlight ondersteund. De Youtube en yahoo widget zitten er wel op en doen het ook prima.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:36
Hier @ MM Brussel hebben ze de 55NX720 + soundbar voor 1555€.

Dat is natuurlijk een heleboel centen, maar mijn Pana 42PX80 is verkocht en heb nieuwe tv nodig die een paar jaar meekan.
Een kennis heeft de 40NX720 en ik vind het beeld prachtig daarop. Scherp, mooie kleuren en het zwart is diep zwart. En dan het prachtig design (ook belangrijk).

Gamen doe ik zelden of nooit (daarom had ik de Pana toen gekocht), maar ik geniet wel van een goede film een aantal keer per week.

Is er verder een verschil tussen de 40" en 55"?

46" is overigens 1099€...

Ik twijfel tussen de NX720 en een nieuwe Pana ST50.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 720 serie is niet sterk in 3D
De nieuwe HX750 schijnt beter te zijn (schreef ik al hierboven)
Dat nieuwe model is nu al te koop voor 1600 euro en is nog maar net uit.
pricewatch: Sony KDL55HX750

Je kunt dus verwachten dat de prijs nog verder zakt. Zit wel geen soundbar bij maar ik denk dat de tv wel gewoon beter is. Bekijk de link http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1400263 en volg wat anderen zeggen die de tv willen bestellen of hebben besteld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:27:
Weet iemand hoe je internet widgets kan toevoegen op de Sony Internet TVs? Ik wil graag uitzendinggemist erop hebben maar kan nergens iets vinden over hoe je dat kan downloaden of installeren.
De webbrowser naar uitzendinggemist werkt in ieder geval niet omdat deze geen flash/silverlight ondersteund. De Youtube en yahoo widget zitten er wel op en doen het ook prima.
UitzendingGemist kan je voorlopig vergeten.

Totdat Sony & Ziggo/UPC HbbTV gaan ondersteunen that is...

Nog even over de CAM, ik heb nu een Smit, maar overweeg een Neotion want deze is sneller dan een Smit CAM? In ieder geval beweren ze dat op hun site.

Iedere fractie van seconde winst bij het zappen en "Authenticatie start" na aanzetten v/d TV is mooi meegenomen.

Meer mensen hier die zijn geswitched van Smit naar Neotion m.b.t. de CAM?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bekend dat de Neotion in veel gevallen niet lekker werkt met Sony dus gewoon niet doen lijkt mij. Wie beweert dat de Neotion sneller zou werken? Neotion zelf?
De Neotion geeft vooral minder meldingen in beeld.
Of die echt sneller is is twijfelachtig en ook zeggen mensen dat in de meeste gevallen de Smit iets stabieler is. Deze dingen kunnen per situatie echter verschillend uitpakken.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Neotion CI+ Cam-module
Deze CI+ module werkt optimaal met LG, Panasonic en Sharp televisies.
Let op: Deze CI+ module werkt niet altijd optimaal bij Samsung, Sony en Philips televisies.
Het is aan te raden om de Smit cam module te kopen indien u een Samsung, Sony of Philips TV heeft.

Smit CI+ Cam-module
Deze CI+ module werkt optimaal met LG, Panasonic, Samsung, Philips, Sony en Sharp televisies.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e hands kost zo'n Neotion CAM ~€30, dat vind ik wel de gok waard voor minder meldingen.

Iedere keer als ik zie "Authenticatie start" lees ik "Welkom DRM luser"

Als alleen al die melding niet meer zou verschijnen, zou ik het een succesvolle aanschaf vinden.

EDIT;
Hmmm, ik zie dat Smit/Ziggo binnenkort met een Interactieve CAM komt (http://www.totaaltv.nl/ni...ok_interactief_maken.html)

Toegang tot UitzendingGemist vind ik belangrijker dan die "Authenticatie start", toch even wachten met aanschaf van een nieuwe CAM.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met smart te wachten op de 55HX850, hoop dat ie binnenkort al leverbaar is.
heb begrepen medio april :-)
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:41:

Je kunt dus verwachten dat de prijs nog verder zakt. Zit wel geen soundbar bij maar ik denk dat de tv wel gewoon beter is. Bekijk de link http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1400263 en volg wat anderen zeggen die de tv willen bestellen of hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:36
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:41:

True, maar ik kies 50% voor het design van de TV.
En de NX reeks is very nice op dat gebied. Ik las ook dat er geen opvolger kwam voor die reeks?
Dus dan zou ik automatisch de HX850 moeten nemen, en die kost 2k...

Dan ga ik toch liever voor de VT50 van Panasonic.
Ik zou enkel voor LED gaan omdat ik de Sony een mooi beeld vind geven en het design super is.

Is het beeld van de 46 en 55 beter dan die van 40 door hun Dynamic Edge LED? Of maakt dat niet uit?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog de HX850 kost 2K zonder de design plaat-voet. Die moet je extra kopen als je die wilt hebben. Standaard krijg je een eenvoudige voet. Maar over een tijdje krijg je zeer waarschijnlijk aanbiedingen waardoor de prijs gunstiger uitvalt.

Jij springt bij het selecteren van een tv een beetje van de hak op de tak.
Beter is de boel duidelijker te definieren voor jezelf.

Bepaal je budget
Bepaal welk systeem: Plasma vs Led (beide hebben pro's en cons)
Bepaal het formaat
En daarna breng je je andere persoonlijke wensen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De launch datum van de Sony BRAVIA HX850 is trouwens 10 mei voor wie het wil weten.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
hm de hx750 is wel interessant, heeft die waarschijnlijk even goede 3D als de hx850?

alhoewel het gorilla glas wel nice is.. hmm

[ Voor 21% gewijzigd door Tiduz op 14-04-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:50:
Ik heb gisteren een 46HX920 aangeschaft en deze middels een 1.4a HDMI kabel aangesloten op mijn Onkyo TX-NR609, echter ik krijg geen geluid of beeld via de receiver op mijn tv. De TV herkent de onkyo wel en schakelt ook automatisch over naar speakers over audiosysteem, maar ik krijg geen geluid of beeld.

Ik heb verder geprobeerd mijn xbox aan te sluiten middels de receiver, maar ook hier krijg ik geen beeld, geluid gaat dan wel gewoon via de receiver. Als ik de xbox direct, zonder tussenkomst van de receiver, aansluit op de tv krijg ik wel beeld.

Ik heb alle HDMI aansluitingen op de tv getest en deze werken als ik direct iets aansluit op een poort. Momenteel zit de Onkyo op HDMI 4. Ik maar overigens gebruik van een CI+ module.

Dit zijn de instellingen van mijn Onkyo TX-NR609
HDMI Regeling (RIHD) - AAN
Audio Retour - Automatisch
Stroomregeling - AAN
TV-regeling - AAN

In de HX920
AV voorkeuze - allemaal op Auto
Controlle voor HDMI - Aan
Auto apparatuur uit - Aan
Auto tv aan - Aan

Bij HDMI apparatuurlijst
Audiosysteem - - - TX-SR608

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen?
Als je een CI+ module gebruikt moet je volgens mij een HDMI 1.4 kabel in de HDMI 1 (met ARC) aansluiting van de tv steken. Waarom zou je trouwens geluid via HDMI naar je tv willen laten gaan?

Ik heb laatst bijna een hele dag zitten kloten om bij iemand HDMI en Bravia Sync aan de praat te krijgen, en had vergelijkbare problemen.

Eerst was er helemaal geen tv-signaal, beeld of geluid, maar apparaten zagen elkaar wel via HDMI. Al snel de HDMI 1.4 kabel die ik zelf had meegenomen (de set was verkocht met een veel te dure 1.3 kabel) in de tv-uitgang met ARC (HDMI 1) gestoken, toen was er geluid (analoog tv geluid naar de BDV-nogwat).

Daarna de tv een factory reset gegeven, en ditmaal de CI+ module volgens de handleiding geïnstalleerd. Digitale TV deed het toen ook, maar nog steeds geen beeld (BR/DVD) vanuit de BDV.

Tenslotte de BDV met een bijgeleverd component kabeltje aan de tv gehangen, zodat ik het menu van de BDV kon zien op de tv. Daar kon ik een beeld-instelling van 1080/24 uitzetten, en toen had ik beeld via HDMI yay!

Uiteindelijk bleef het sync probleem zo groot bij tv, dat we de hele handel hebben teruggebracht, een Teufel set gekocht via internet (geluid was ook bagger van die BDV set), Ziggo interactieve HD-recorder besteld voor 99,- (die vriend van mij moest daarvoor zijn abo bij Ziggo opzeggen en een nieuwe afsluiten op naam van zijn vriendin) en dat geheel aan een Panasonic tv gehangen, icm een Logitec harmony, die ik na lang aandringen en een beetje dreigen gratis bij de tv kreeg. Die vriend was wel ruim € 600,- extra kwijt maar nu werkt alles perfect met veel beter beeld en geluid. Ik snap dat dit geen oplossing is, en misschien dat iemand dit wel fatsoenlijk aan de praat had gekregen, maar voor mij nooit meer een Sony product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan problemen hebt met een apparaat vermeld dan tenminste welk product het is anders wordt het wel heel nietszeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

De volgende keer toch maar installatie service erbij ipv een vriend vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Lol, ik ben A-technisch met tv's en spul, maar al mijn (Sony) producten probleemloos in sync met m'n Sony-TV. Bedien alles met de originele Sony-afstandsbediening.

Heb alleen geen manier om naar de USB-modus te gaan van m'n home cinema set (die knop zit niet op afstandsbediening van de TV). Heeft iemand een idee?

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Ik wil graag de KDL-37EX521 kopen. Eerst had ik Samsung op het oog maar daar komen weer opties tegen waar ik voor betaal en niet gebruik.
3d ga ik toch niet gebruiken. Maar is 50hz wel voldoende of kan ik hier beter voor 100hz kiezen?
Kan ik deze tv aansluiten op een stereo set aansluiten die nog een oude tulp aansluiting heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Zoveel betaal je voor 3D niet extra (meer), tegenwoordig. Daarnaast zitten de kosten van 3D vooral ook in de brilletjes (die je NIET hoeft aan te schaffen). Maar dat terzijde.

V.w.b. de rest zou ik zeggen, bekijk de handleiding:

http://pdf.crse.com/manuals/4269995261.pdf (PDF Alert, 15 MB!)

Ik zou altijd voor 100hz gaan overigens. Is echt merkbaar.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik zie dat tv van Sony gewoon oude tulp aansluiting heeft.

Toch bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik dan voor de KDL-37EX720 ga. Jammer dat niet veel winkels dit verkopen er is wel 1 in de buurt maar die vraagt 200 euro meer wat de goedkoper aanbiedt. En verzending is ook niet echt een oplossing het is namelijk een kado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenkroezen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-05 20:50
richair schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:58:
[...]

De app werkt nu!
Krijg alleen het streamen vanuit WMP nog niet voor elkaar...werkt dit bij iemand van jullie wel op een NX720?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:29:
Als je dan problemen hebt met een apparaat vermeld dan tenminste welk product het is anders wordt het wel heel nietszeggend.
Ik heb het nog even nagevraagd, het ging om een KDL-40EX721 i.c.m. een BDV-L600. Ik had er uiteindelijk geen problemen mee (na heel lang pielen), het werkte gewoon niet. De vertraging van het tv-geluid was niet verder terug te brengen dan een halve seconde, bij benadering.

In de winkel kregen ze niet eens beeld uit de BDV set. Ik werd eerst uitgelachen toen ik zei dat daarom die component kabel erbij zat. Toen het bekende verhaal dat die HDMI kabel van mij te goedkoop was, en het daar aan zou liggen. Daarna dachten ze dat die BDV set kapot was en wilden een nieuwe meegeven. De set was anderhalve week daarvoor gekocht, dus direct retour deden ze moeilijk over. Ik heb toen geëist dat ze het me werkend lieten zien in de winkel, eerder zou ik niet vertrekken. Het is ze niet gelukt, er stonden uiteindelijk 3 medewerkers aan te prutsen. Punt is dat de set zo aangeraden was, en Bravia sync i.c.m. die CI+ module helemaal top zou zijn :X Ik heb ze toen heel erg hard uitgelachen toen ze pissig de hele handel terug moesten nemen.
CrushOne schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 09:31:
[...]De volgende keer toch maar installatie service erbij ipv een vriend vragen :P
Lol :D Dat had in dit geval niets opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Veel winkels hebben de KDL-37EX720 niet op voorraad. Ik moet het dan bestellen.
Zit zelf nog te twijfelen tussen de KDL-37EX720 en de Samsung UE37D6200. Maar ik denk dat de KDL-37EX720 de betere is.
Edit: een paar winkels te horen gekregen dat deze model slecht te leveren is. Kan wel bestellen maar ze weten niet hoe lang dit gaat duren.

[ Voor 26% gewijzigd door Evertt op 18-04-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik heb vandaag de KDL-32EX720 gekocht. Voor een 32" gegaan omdat 37inch toch te groot was toen ik ging meten. Toch geen spijt gehad zeker was wel een moeilijke keuze ik wou eerst voor de Samsung 32D6200 gaan.
Maar nu merk dat ik het toch goed heb gedaan.

Maar nu zit ik met een probleem. Hoe stel ik de favorieten zenders in? Nu staat alle zender bij mekaar ook die zijn gecodeerd. In het boekje staat niet veel in wel een optie gevonden maar daar kom ik niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Evertt schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:05:
Ik heb vandaag de KDL-32EX720 gekocht. Voor een 32" gegaan omdat 37inch toch te groot was toen ik ging meten. Toch geen spijt gehad zeker was wel een moeilijke keuze ik wou eerst voor de Samsung 32D6200 gaan.
Maar nu merk dat ik het toch goed heb gedaan.

Maar nu zit ik met een probleem. Hoe stel ik de favorieten zenders in? Nu staat alle zender bij mekaar ook die zijn gecodeerd. In het boekje staat niet veel in wel een optie gevonden maar daar kom ik niet uit.
Op mijn EX500 ga ik in het menu via Digitale Instellingen naar Digitale zenders sorteren. Daar kan ik de volgorde aanpassen. Zal bij jouw toestel ongeveer hetzelfde zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de 55NX720 ook Sony Entertainment Network heeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ruud2007 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:45:
[...]

Op mijn EX500 ga ik in het menu via Digitale Instellingen naar Digitale zenders sorteren. Daar kan ik de volgorde aanpassen. Zal bij jouw toestel ongeveer hetzelfde zijn vermoed ik.
Deze instelling zijn grijs. Moet ik mij digtale zenders handmatige erin zetten zo die het wel doet?
Ik gebruik Caiway met een ci+cam module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
Evertt schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:34:
[...]

Deze instelling zijn grijs. Moet ik mij digtale zenders handmatige erin zetten zo die het wel doet?
Ik gebruik Caiway met een ci+cam module.
Dat is vreemd. Kun je de digitale zenders wel normaal bekijken of is het bij de scan al fout gegeaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Evertt schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:38:
Ik zie dat tv van Sony gewoon oude tulp aansluiting heeft.

Toch bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik dan voor de KDL-37EX720 ga. Jammer dat niet veel winkels dit verkopen er is wel 1 in de buurt maar die vraagt 200 euro meer wat de goedkoper aanbiedt. En verzending is ook niet echt een oplossing het is namelijk een kado.
Hoezo is verzending geen optie? Je hebt 'm vaak binnen een paar dagen thuis, dus je kunt 'm zelf als cadeautje langsbrengen.

Mooie cadeaus trouwens. Zoiets krijg ik niet! :P Moet 't zelf kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ruud2007 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:46:
[...]

Dat is vreemd. Kun je de digitale zenders wel normaal bekijken of is het bij de scan al fout gegeaan?
Ja ik kan alle digitale zenders kijken. Ik heb al geprobeerd handmatig dit te doen maar dan vindt hij geen zenders.
Edit opgelost tijdens het automatisch naar zenders zoeken UPC geselecteerd in plaats van overige. Nu kan ik wel de digitale zenders sorteren. Misschien een tip voor de mensen waarmee het ook niet werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Evertt op 20-04-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik zie niet zoveel verschil tussen de 40EX520,de 40EX521 en 40EX720. De eerste heeft scheelt ongeveer 200 euro met de laatste, de laatste heeft wel 3D wat ik niet hoef en meer hertz 120hz ipv 50hz meer verschil zie ik zo niet aar het scheelt wel in je buidel. Zitten er nog andere verschillen in bv beter scherm of kan ik die €150 beter in m'n buidel houden. Zelfs meer als je een 3D bril moet kopen.

Andere vraag waar zouden jullie voor gaan, een 55NX720 of 55NX750 aangezien ze beide evenveel zouden moeten gaan kosten, €1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik heb nu ps3 media server op mij pc staan hij ziet mij tv nu kan ik op mij Bravia uitzending gemist op kijken van de publieke zender. Via de internet pagina openen gaat niet omdat de Bravia geen silverlight en geen flash ondersteund.
Is er geen ander mogelijkheid om op een andere manier uitzending gemist te bekijken van de publieke zender zonder dat je pc aan moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Mijn keuze is gemaakt en het is de 55NX720 geworden, woensdag ga ik deze makker thuis een warm plekje geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Wat gebruiken jullie eigenlijk voor bril voor 3D de originele Sony bril, of zijn er betere cq goedkopere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 21:34
Heeft iemand enig idee hoe ik kan inloggen op Youtube?
Mijn KDL-46EX521 vraagt om een gebruikers-ID en een PIN-code.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd;
- {mailadres}@gmail.com
- {mailadres}
- Youtube gebruikersid, die ergens onder mijn account staat.
- Nieuw Google account aangemaakt.

Niks werkt en mijn wachtwoord is 100% goed.
Televee geeft melding: Aanmelden mislukt; controleer de ingevoerde gegevens.

Voor de duidelijkheid, mijn account is via mijn pc prima te gebruiken, ook Youtube.
De TV is bijgewerkt met de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik log nooit in bij youtube maar ik kan bedenken dat je misschien niet kan inloggen als je elders (bijv je pc ) al ingelogd bent? Log eerst uit met andere computers voor je met de tv gaat inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rfolkers schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:52:
Heeft iemand enig idee hoe ik kan inloggen op Youtube?
Mijn KDL-46EX521 vraagt om een gebruikers-ID en een PIN-code.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd;
- {mailadres}@gmail.com
- {mailadres}
- Youtube gebruikersid, die ergens onder mijn account staat.
- Nieuw Google account aangemaakt.
ik log in met $gebruikersnaam (zonder @gmail.com)
en het wachtwoord gegenereerd door Google 2 staps verificatie.

Dus het zou moeten lukken als je $gebruikersnaam en $wachtwoord invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
ErikRo schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:22:
Wat gebruiken jullie eigenlijk voor bril voor 3D de originele Sony bril, of zijn er betere cq goedkopere?
Uit pure luiheid heb ik een originele Sonybril gekocht (iets met 250b in de naam). Ik had wel her en der gelezen dat andere brillen ook werken en dat deze in enkele gevallen beter zijn. Of het was dit topic en anders was het ergens via Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je voor deze betaald als ik vragen mag en bij welk shop?
ErikRo schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:44:
Mijn keuze is gemaakt en het is de 55NX720 geworden, woensdag ga ik deze makker thuis een warm plekje geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:01:
Sterker nog de HX850 kost 2K zonder de design plaat-voet. Die moet je extra kopen als je die wilt hebben. Standaard krijg je een eenvoudige voet. Maar over een tijdje krijg je zeer waarschijnlijk aanbiedingen waardoor de prijs gunstiger uitvalt.

Jij springt bij het selecteren van een tv een beetje van de hak op de tak.
Beter is de boel duidelijker te definieren voor jezelf.

Bepaal je budget
Bepaal welk systeem: Plasma vs Led (beide hebben pro's en cons)
Bepaal het formaat
En daarna breng je je andere persoonlijke wensen in
totale onzin, de HX850 wordt standaard geleverd met speakervoet. Meld info niet als waarheid als je niet 100% zeker bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:41:
[...]

totale onzin, de HX850 wordt standaard geleverd met speakervoet. Meld info niet als waarheid als je niet 100% zeker bent...
Met voet is het dan toch? Dat ding is volgens mij een plaat zonder speakers (zet er volgens mij bij, want berust me niet op bronnen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:41:
[...]

Zou best kunnen Purk . . .
Ten tijde dat ik dat schreef was dat de informatie die ik had verkregen over de 55HX850 en die leek mij 100% betrouwbaar. Ik verzin het dus niet zelf maar herhaal slechts wat ik elders had gelezen.
Misschien dat die bewuste bron heeft gedoeld op een buitenlands model. Is best mogelijk. Ik weet ook niet meer zo 1.2.3 waar ik het gelezen heb. Zou het moeten gaan zoeken.

Op de Sony nl site staan nog geen gegevens over dit model helaas. Op de Amerikaanse wel en daar staat dan ook een gewone voet. Het kan zeer wel zijn dat de Europeese markt een model krijgt waar altijd een voet bij zit. Of verschillende modellen. Ik wacht wel af de tv is toch nog niet te koop en wordt hier 10 mei gelanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:00:
wat heb je voor deze betaald als ik vragen mag en bij welk shop?
[...]
Dat mag, weet niet of ik namen mag posten maar het was €1600 bij foppenenscheer.

[ Voor 11% gewijzigd door ErikRo op 24-04-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Misschien een domme vraag maar ik kom nog uit het tijdperk dat je dvd op je tv keek via de tv uitgang op je pc. Later dvi op de beamer.
Daar is mijn kennis stil blijven staan. Is het het slimst om nu een 12 meter lange hdmi kabel kopen om mijn pc aan de tv te koppelen om al mijn gedloade mkv's in HD kwaliteit te bekijken? Ik heb geen NAS alleen één pc aan de andere kant van de kamer.

Ik zou een netwerkkabel van Sony naar router kunnen trekken maar of en hoe de sony dan op mijn pc een film kan vinden cq hij mkv afspeelt, ik las in dit topic dat dat niet ging? Alleen avi en mpg.

Ik heb ook geen 32gb memstick liggen bovendien zijn al mijn films iets van 10 a 12gb en fat32 accepteert geen bestanden van >4gb.

Kortom wat is wijsheid hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
ErikRo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 01:18:
Misschien een domme vraag maar ik kom nog uit het tijdperk dat je dvd op je tv keek via de tv uitgang op je pc. Later dvi op de beamer.
Daar is mijn kennis stil blijven staan. Is het het slimst om nu een 12 meter lange hdmi kabel kopen om mijn pc aan de tv te koppelen om al mijn gedloade mkv's in HD kwaliteit te bekijken? Ik heb geen NAS alleen één pc aan de andere kant van de kamer.

Ik zou een netwerkkabel van Sony naar router kunnen trekken maar of en hoe de sony dan op mijn pc een film kan vinden cq hij mkv afspeelt, ik las in dit topic dat dat niet ging? Alleen avi en mpg.

Ik heb ook geen 32gb memstick liggen bovendien zijn al mijn films iets van 10 a 12gb en fat32 accepteert geen bestanden van >4gb.

Kortom wat is wijsheid hier? :)
Mediastreamer lijkt me de beste oplossing. Speelt alles, afstandsbediening.

12 meter HDMI kan, maar mss lastig met op pauze zetten oid?
De TV en MKV's is geen goeie combinatie met de eigen streaming software. PSMedia server is volgens mij software die hier wat aan kan doen? staat volgens mij wel meer over in dit topic en anders is er een eigen topic van.

Zelf heb ik een ATV3 (die op dit moment nog ongeveer waardeloos is voor mijn doeleinden; no jailbreak yet...). Dus nu sluit ik de MBP altijd aan op de tv.

[ Voor 3% gewijzigd door m4yall op 25-04-2012 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
m4yall schreef op woensdag 25 april 2012 @ 07:52:
[...]
Inderdaad, ik dacht eventueel aan met mijn ipad de pc overnemen en de pc zo bedienen. Tenminste weet niet hoe makkelijk of moeilijk dat gaat.
[...]
De TV en MKV's is geen goeie combinatie met de eigen streaming software. PSMedia server is volgens mij software die hier wat aan kan doen? staat volgens mij wel meer over in dit topic en anders is er een eigen topic van.
Ook een goede mogelijkheid inderdaad, PSMediaserver en twonky transcoderen of hercoderen alleen wel je mooie HD film volgens mij en dat wil je het liefst niet, je hebt al een bluray die al een keer verkleint is naar een MKV dan gaan die programma's dat nog een keer doen. Dat is als een mp3 van een mp3 maken, de kwaliteit wordt er niet beter op. ;)
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt en dit wel zo'n beetje de eenvoudigste oplossing is. Die trekt hem dan van je pc af. Minder kans op spikkeltjes ook die je met een lange (>5) hdmi kabel al snel zou kunnen krijgen.
[...]
Zelf heb ik een ATV3 (die op dit moment nog ongeveer waardeloos is voor mijn doeleinden; no jailbreak yet...). Dus nu sluit ik de MBP altijd aan op de tv.
Daar hoor ik goede dingen over als die ooit gekraakt wordt en niet onbelangrijk hij ziet er goed uit, het oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Hm dacht ik vanmorgen wat gepost had maar zie het niet meer. Nog maar een keer als het teveel offtopic is haal maar weg, ik snap de hint dan.

Mij is ondertussen compleet onduidelijk of er nou wel of niet standaard een soundbar bij zit (los te koop voor €300), die zilveren balk met ingebouwde speakers onder je tv. In het begin van dit topic lees ik dat die niet bij een NX720 zit maar vandaag ontving ik naast mijn tv een doos met zilveren balk, twee standaards dus. Misschien omdat het model uitloopt dus wie nog eentje wil kopen, goed rondkijken scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Misschien kun je de afstand tussen de tv en pc nog verkleinen?
12 meter HDMI bestaat wel maar is volgens mij niet in grote keus te koop.

Persoonlijk weet ik niet zo veel van mediastreamers, eenvoudig omdat ze mijn interesse niet hebben. Volgens mij hebben mediastreamers allerlei beperkingen. Met een HDMI kabel tussen pc en tv werkt de tv gewoon als extended monitor en kun je alles afspelen hoe je dat normaal doet op je pc. Je eigen software en geen restricties met bestandsformaten geen gedoe met ondertitels etc etc. Daarnaast ook een stuk goedkoper dan een goede mediastreamer. Of ik moet wat missen?

Om te bedienen kun je eventueel ook een gewoon draadloos minitoetsenbordje gebruiken. De ontvanger op de pc kun je desgewenst met een kabeltje een stuk verlengen zodat de afstand geen probleem hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Nou je dat zo zegt klinkt een hdmi kabel van 10 tot 15 meter, ook wel goed inderdaad. Met alt-P klonen naar je 2e uitgang en geen gezeur met codecs alhoewel op mijn pc er ook nog wel eens kleine conflictjes zijn, de ene player geeft mooier beeld maar mist vaak geluid bij films of micro stottert, dan wel geen werkende ondertitels. Maar op mee te beginnen wel een goed idee, 15m goede kabel kost voor 20 euro zag ik. :)

Als ik een mediaspeler wil laten afspelen, die zijn namelijk lekker fire and forget. Is het dan genoeg om de mediaspeler met een netwerkkabel aan mijn router te hangen waar ook de pc aan hangt en ziet die dan de inhoud van mijn pc harde schijf?

Of moet ik de mediaspeler (zonder harde schijf) dan aan mijn pc koppelen met een netwerkkabel wat wel lastig wordt aangezien die maar 1 poort heeft en die zit al in de router. Draadloos is me te langzaam namelijk.
Uitbreiden lukt ook niet omdat de pc al vol kaarten zit, geen vrije slots meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hdmi kabel moet je proberen in lengte te beperken. Dus liever 10 dan 15 meter.
Ik weet niet of je alleen 2d wilt afspelen of ook sd via de pc? In het geval van 3d heb je een geschikte videokaart nodig en ook geschikte kabel.

Ik gebruik zelf verschillende software players.
De meesten kun je ook als portable downloaden. VLC player, KMPlayer, Daum Potplayer, Zoom Player.
3d vanaf de pc gaat echter beter met PowerDVD en Arcsoft TMT 5 en die laatste 2 players weken niet echt lekker als portable.

Een mediaplayer kun je aansluiten in een netwerk door op een router aan te sluiten.
Je kunt dan mappen sharen vanaf je pc. Maar dit gaat dan weer niet met alle players even gemakkelijk of zonder problemen.

Je kunt natuurlijk ook je PC omtoveren als mediacenter met software als XBMC.
XBMC is open source en geheel aan je eigen wensen aan te passen en bovendien kun je er andere software direct aankoppelen en ben je dus niet gelimiteerd tot alleen inwendige players/functies.
http://xbmc.org/skins/
(er is ook een portable versie van XBMC- Eden te downloaden, zo kun je kijken of het wat voor je is)

Voor meer infoover mediacenters ed kun je denk ik beter elders kijken op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Daar heb je gelijk in, het gaat wat OT zo. Heb in ieder geval XBMC net geprobeerd en na 5 minuten irritatie begon ik hem steeds leuker te vinden oftewel hij blijft :)
Verdere vragen zal ik in de betreffende hoek doen, bedankt jij en anderen voor de tips zonder jullie had ik nog dagen zoet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
ErikRo schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:14:
Daar heb je gelijk in, het gaat wat OT zo. Heb in ieder geval XBMC net geprobeerd en na 5 minuten irritatie begon ik hem steeds leuker te vinden oftewel hij blijft :)
Verdere vragen zal ik in de betreffende hoek doen, bedankt jij en anderen voor de tips zonder jullie had ik nog dagen zoet geweest.
XBMC is top. Gebruik het zelf nu een jaar, 1,5 jaar en de enige reden dat hier een ATV3 staat ipv een ander is de mogelijkheid voor XMBC (zal ook vast op andere mediastreamers kunnen, maar niet verder ingelezen :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
Gisteren een Sony KDL-46HX850 aangeschaft. Man man wat een mooie televisie is dat zeg. 1600 Euro was even slikken, maar het was het waard.
Ik kom van een Philips 37PFL8404H af, wat al prima was, maar dit is toch een stuk mooier. Zowel wat design als beeldkwaliteit betreft. Ik zal binnenkort eens een fototje plaatsen.

Oh en wat die discussie of de speakervoet er wel of niet bij zit. Ja die zat er gewoon bij.
Het enige wat er niet bij zit zijn 3D brillen... en dat is wel jammer.

[ Voor 20% gewijzigd door Schmoove op 26-04-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie tv ;) , maar persoonlijk had ik toch nog even gewacht op een betere prijs.
Al geloof ik dat bij Sony de verschillen tussen advies- en winkelprijzen niet dramatisch verschillen zoals bij veel andere merken wel vaak het geval is.

Wat de accessoires betreft.
Volgens mij is het nu zo dat een type nr eindigend op een:
0 = zonder 3D brillen
1 = met 2 3D brillen
5 = met als extra satelliettuners

Grote kans dat er naast de 850 ook nog wat later een 851 en een 855 gelanceerd wordt.

(De discussie over de speakervoet was trouwens specifiek over het 55 inch model)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:01
Ik dacht dat Sony juist de prijzen gelijk had getrokken over alle winkels heen. Wat ook via Kieskeurig wel bleek.
Overal is die tv 1600 euro. Ik heb hem uiteindelijk aangeschaft bij een Sony Center die gaven nog 3 jaar garantie ipv de gebruikelijke 2.
Wellicht dat rond het EK er wel een betere aanbieding komt, maar daar had ik geen zin om op te wachten.

[ Voor 17% gewijzigd door Schmoove op 26-04-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al schreef duiken bij Sony de prijzen meestal niet drastisch onder de adviesprijzen. Maar de prijzen voor jouw tv zijn denk ik overal hetzelfde omdat de tv net 2 dagen leverbaar is voorzover die uberhaupt al leverbaar is. De prijs die je ziet is gewoon de adviesprijs. Ik ben van mening dat je daar minstens100 euro van in je zak kunt houden.Of door te wachten of door een babbeltje te maken in een winkel of zelfs beide.

Tuurlijk is het niet verkeerd om direct bij Sony een product te kopen. Je hebt het product en ook de service uit eerste hand. 3 jaar garantie is ook leuk maar er zijn ook winkels waar je extrás krijgt zoals bijv een gratis* serviceplan, etc.

Mijn idee wordt ondersteund door de prijs van bijv de HX750 te volgen.
Adviesprijs 1300 maar nu al winkels die een prijs onder de 1200 hanteren.
pricewatch: Sony KDL-46HX750

Al heb je 'm niet voor de goedkoopste prijs, je bent wel één van de eersten. :)

Het wordt tijd voor een nieuwe topic titel zie ik ook. (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben plan van de 55HX850 te halen, heb inmiddels een aanbieder die een scherpe prijs voor deze TV.
even nog 1-2 weken wachten aangezien ze momenteel alleen de 46 inch hebben.
de 55 inch krijg ik mee voor 1750 eur :*)
Schmoove schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:31:
Ik dacht dat Sony juist de prijzen gelijk had getrokken over alle winkels heen. Wat ook via Kieskeurig wel bleek.
Overal is die tv 1600 euro. Ik heb hem uiteindelijk aangeschaft bij een Sony Center die gaven nog 3 jaar garantie ipv de gebruikelijke 2.
Wellicht dat rond het EK er wel een betere aanbieding komt, maar daar had ik geen zin om op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:46:
ben plan van de 55HX850 te halen, heb inmiddels een aanbieder die een scherpe prijs voor deze TV.
even nog 1-2 weken wachten aangezien ze momenteel alleen de 46 inch hebben.
de 55 inch krijg ik mee voor 1750 eur :*)

[...]
Zooo goeie prijs, ben benieuwd welke zaak dat dan is.
Kun je dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.radiovonburg.nl/
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:33:
[...]

Zooo goeie prijs, ben benieuwd welke zaak dat dan is.
Kun je dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zeg. Pas geleden dacht ik er nog aan dat ik ooit in een ver verleden een hele grote Sony tv heb gekocht ergens in die buurt, maar wist de naam van de zaak niet meer en dacht ook dat die zaak inmiddels wel weg-geconcurreerd zou zijn. Laat dat nou net die zaak zijn . . . . lol _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand voor mij eens op zijn toestel bij Bravia Internetvideo willen kijken of zij nog inhoud hebben staan bij SBS6 en Veronica? Hij geeft bij mij geen inhoud meer weer. Ik heb al via de opties internetinhoud vernieuwen gedaan maar dit had geen resultaat. Zou SBS dit misschien niet meer updaten? Dan wordt die internetvideo wel heel erg magertjes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobys
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-03 10:31
Ook hier geen inhoud meer bij Bravia internetvideo. Krijg onderaan in scherm: alle elementen zijn gefilters.
Nog niet eerder opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel tobys. Vorige week heb ik nog een aantal programma's op die manier bekeken. Maar sindsdien kwamen er geen programma's meer bij. Zou de licentie van Sony hiervoor verlopen zijn? Toch vreemd omdat ze altijd geadverteerd hebben met dat internetvideo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Eens flink gestoeid met dit toestel (55NX720), geluid viel me erg mee a al die verhalen dat platte tv's heel slecht geluid gaven. Met de speakervoet werd het zelfs nog beter, ik ga geen extra setje meer aansluiten ik vind het wel fijn zo zonder die kabelsalade en lelijke speakers in je kamer.

3D viel me ook mee geen hoofdpijn en de gevreesde crosstalk bij het hoofd bewegen.

Ik zie trouwens in het instellingsmenu een code staan waarbij i me bij vod.divx.com moet registreren wat geeft me dat voor extra's?

Kan ik dan wel mkv's bekijken? Is nogal een proces wat je even doormoet en alleen de allerhoogste code geeft mkv in hd support zegt de divx site.

Nu ondersteunt hij alleen mp4, mpg2 en avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
ErikRo schreef op maandag 30 april 2012 @ 01:45:
Eens flink gestoeid met dit toestel (55NX720), geluid viel me erg mee a al die verhalen dat platte tv's heel slecht geluid gaven. Met de speakervoet werd het zelfs nog beter, ik ga geen extra setje meer aansluiten ik vind het wel fijn zo zonder die kabelsalade en lelijke speakers in je kamer.

3D viel me ook mee geen hoofdpijn en de gevreesde crosstalk bij het hoofd bewegen.

Ik zie trouwens in het instellingsmenu een code staan waarbij i me bij vod.divx.com moet registreren wat geeft me dat voor extra's?

Kan ik dan wel mkv's bekijken? Is nogal een proces wat je even doormoet en alleen de allerhoogste code geeft mkv in hd support zegt de divx site.

Nu ondersteunt hij alleen mp4, mpg2 en avi
De MKV's werken bij mij niet. Ik heb ergens gelezen dat MKV een container is en dat sommige het wel doen op de Sony TV's. maar alle bestanden die ik heb werken niet.

Geluid met speakervoet is idd best ok. Ik heb er sinds kort ook een harde schijf aanhangen voor opname. Nadeel: het 'opstarten' van de TV duurt langer. Eerst speakervoet detecteren (die ik niet gebruik, heb em puur voor het design) en daarna de HDD en dan pas kun je van kanaal veranderen. Vandaag of morgen even kijken hoeveel tijd het echt scheelt, nu heb ik het idee dat het aan de twee aangesloten items ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

ik ben aan het zoeken naar de verschillen tussen een NX720 en een HX850. Maar kan buiten de nieuwe 3D engine eigenlijk niks noemenswaardig vinden.

Nu geef ik niks om 3D en heeft de HX850 ook nog een voor mij onaantrekkelijk chroom randje. Ik ben nu sterk aan het twijfelen of ik niet voor de nu sterk afgeprijsde NX720 moet gaan.

Of zijn er nog andere verbeterpunten die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een van de grote verschil is natuurlijk beeldverversing:
nx720 :200Hz, Motionflow
HX850 :800Hz, Motionflow,

wat dacht je van een uitgebreide Sony Entertainment Network

hx850 scheelt ongeveer 150-200 eur in prijs :*)
CrushOne schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:50:
ik ben aan het zoeken naar de verschillen tussen een NX720 en een HX850. Maar kan buiten de nieuwe 3D engine eigenlijk niks noemenswaardig vinden.

Nu geef ik niks om 3D en heeft de HX850 ook nog een voor mij onaantrekkelijk chroom randje. Ik ben nu sterk aan het twijfelen of ik niet voor de nu sterk afgeprijsde NX720 moet gaan.

Of zijn er nog andere verbeterpunten die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:09:
een van de grote verschil is natuurlijk beeldverversing:
nx720 :200Hz, Motionflow
HX850 :800Hz, Motionflow,

wat dacht je van een uitgebreide Sony Entertainment Network

hx850 scheelt ongeveer 150-200 eur in prijs :*)
[...]
Wanneer ga je het verschil in beeldverversing merken? Ik dacht dat 200hz al ruim voldoende was
en voor 200 euro meer heb ik een 60inch NX ipv 55hx850 ;)

keuzes keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor nog iets meer heb je een HX920 . . .

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga zelf voor de 55HX850 hoop deze v h weekend binnen te hebben :D
CrushOne schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:31:
[...]

Wanneer ga je het verschil in beeldverversing merken? Ik dacht dat 200hz al ruim voldoende was
en voor 200 euro meer heb ik een 60inch NX ipv 55hx850 ;)

keuzes keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review What Hifi: Sony KDL-55HX853

en

AVS Forums: Sony HX850 Owner's Thread

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 19:35 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste