Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Ehm..waarom hebben ze de audio-aansluitingen naar de achterkant laten wijzen? Dat is voor mij echt een zwaar minpunt. Kan de tv dan nog plat tegen de muur worden gehangen?

[ Voor 15% gewijzigd door Len Canoot op 06-05-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Weet iemand hoe goed de zwartwaarde's zijn van de HX850? Ik kom van een VT30 plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:57
@Len: waarom niet gewoon een haakse stekker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraag betreft internetwerk aansluiting op de nx720 of hx850 i.c.m. met receiver , mediaplayer

apparaten :
-Sony 55hx850
-yamaha rx v671
-ac rayon mediaplayer

al deze apparaten hebben een LAN aansluiting.
klopt het dat als ik alleen mijn TV aansluit op het netwerk dat ik de rest van de apparaten alleen via hdmi 1.4 hoef aan te sluiten om ze in mijn netwerk te kunnen zien , dus niet elk apparaat apart met een UTP kabel ?

zowel tv als receiver heeft ARC(Audio return channel) , deze dus via HDMI van receiver naar tv aansluiten ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Nieuwe firmware PKG 4.005EUA-0104

Sinds vandaag staat er een nieuwe firmware online.

Voor de volgende toestellen:

•KDL-65HX920 / HX923 / HX925

•KDL-60NX720 / NX723 / NX725

•KDL-55EX720 / EX721 / EX723 / EX725 / NX720 / NX723 / NX725 / HX820 / HX823 / HX825 / HX920 / HX923 / HX925

•KDL-46CX520 / CX525 / EX520 / EX521 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729 / HX720 / HX723 / HX725 / NX720 / NX723 / NX725 / HX820 / HX823 / HX825 / HX920 / HX923 / HX925

•KDL-40CX520 / CX521 / CX523 / CX525 / EX520 / EX521 / EX523 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729 / HX720 / HX723 / HX725 / NX720 / NX723 / NX725

•KDL-37EX521 / EX524 / EX525 / EX720 / EX723 / EX725

•KDL-32CX520 / CX521 / CX523 / CX525 / EX421 / EX425 / EX520 / EX521 / EX523 / EX524 / EX525 / EX720 / EX721 / EX723 / EX724 / EX725 / EX726 / EX727 / EX728 / EX729

•KDL-26EX320 / EX321 / EX325

•KDL-24EX320 / EX325

•KDL-22EX320* / EX325

De verbeteringen zijn tot op heden nog niet bekend.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
Ík ga het in elk geval niet meer aan Sony vragen. De laatste keer begrepen ze bij de eerste poging niet wat ik bedoelde en de tweede keer kreeg ik heel blij een link naar de supportsite waar alleen info over de VORIGE update op stond.
En dan nog staat daar maar heel sumier wat er verandert.
Een fatsoenlijke changelog is blijkbaar teveel van het goede, om van een known-issuelist (waar blijft die .mkv ondersteuning!?) nog maar te zwijgen.
Voor de rest ben ik wel (heel erg) tevreden over de tv hoor ;)

[ Voor 44% gewijzigd door nobleone op 08-05-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:48
heb vandaag de hx850 ontvangen (46''), hier een filmpje met mijn gsm geschoten, er staan er nog een paar op youtube voor de liefhebber, sorry voor de slechte kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Laatst online: 13-01 13:11
Grindtegel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:49:
heb vandaag de hx850 ontvangen (46''), hier een filmpje met mijn gsm geschoten, er staan er nog een paar op youtube voor de liefhebber, sorry voor de slechte kwaliteit

[video]
Zeker een mooi ding! Heb jij deze in de winkel vergeleken met bv de Samsung 46ES8000? Ben wel benieuwd waarom je juist voor Sony hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
nobleone schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:40:
Ík ga het in elk geval niet meer aan Sony vragen. De laatste keer begrepen ze bij de eerste poging niet wat ik bedoelde en de tweede keer kreeg ik heel blij een link naar de supportsite waar alleen info over de VORIGE update op stond.
Een fatsoenlijke changelog is blijkbaar teveel van het goede, om van een known-issuelist (waar blijft die .mkv ondersteuning!?) nog maar te zwijgen.
Sony gaat toch "nooit" .mkv ondersteuning bieden simpelweg omdat ze zelf hun belangen in de filmindustrie hebben en zo'n beetje elke HD rip in .mkv op internet wordt gepleurd ...
[edit: op de bluray spelers na blijkbaar ;) ; wat het dan weer wat meer onverklaarbaar maakt :D ]
Dan heb je nog mensen die h.264 en aac in een mkv zetten :F . In een mp4 wordt dezelfde combo wel afgespeeld door de/m'n tv
Weet niet of het in dit topic staat maar ik neem aan dat wat de PS3 het kan afspelen, de tv 't ook kan ...

Volgens mij op een engelstalig forum gelezen dat de changelog meestal na een week ofzo verschijnt maar weet niet meer zeker of dat bij de laatste updates ook nog zo was.

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 09-05-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
xavier! schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:26:
[...]

Zeker een mooi ding! Heb jij deze in de winkel vergeleken met bv de Samsung 46ES8000? Ben wel benieuwd waarom je juist voor Sony hebt gekozen.
Ja, ik had op mijn shortlist de SamsungES8000,LG LM760/860 en de Sony. Kwa beeld vond ik de Sony niet zo flitsend/knallend als de lg en samsung, maar wel een stuk natuurlijker overkomen maar dat is in de winkel vaak moeilijk te beoordelen. De LG is zeker mooi maar die voet vind mijn vriendin verschrikkelijk lelijk, daar komt dan nog de CI+ ellende bij, alsmede slechte inputlag bij gaming. Tevens krijgen de LG's niet zo'n goede reviews en lijken ze me te duur voor de kwaliteit. De Samsung vond ik er mooi, de voet ook (mijn vriendin vind deze voet ook afschuwelijk ;) ). Prijs ligt echter aanzienlijk hoger dan de Sony, en ik lees regelmatig verhalen over clouding en banding issues. De Sony is nog niet zo bekend maar als je de verschillende verhalen op internet leest zijn die vrijwel allemaal zeer positief tot laaiend enthousiast. De Sony is ook veel minder blingbling dan de meeste andere led's en dat spreekt me ook wel aan. Uiteindelijk dus de Sony genomen.

Vandaag dus wat mee gespeeld en ik moet zeggen het beeld is verschrikkelijk mooi en knalt van het scherm af. Super zwart en prachtige kleuren. Homogeniteit van het scherm is ook top. Geen last van banding en hele lichte mate van clouding, maar dat zie ik alleen met het licht uit en een volledig zwart scherm (wanneer komt dat nou voor: nooit dus). Nog geen andere artefacten kunnen ontdekken, zelfs SD doet ie goed of het moet een hele oude serie zijn, daar kan zelfs de beste tv niks aan verbeteren. Reflectie van het scherm is redelijk, komt natuurlijk ook door de glasplaat. Ik had het erger verwacht eerlijk gezegd. 3d kan ik nog niks van zeggen, heb nog geen bril.

De smartfuncties heb ik een beetje mee gespeeld maar die stellen denk ik niet veel voor, ik kon er niet veel mee maar heb er ook nog niet echt tijd voor genomen.

Het enige wat me nu nog wat tegenvalt is het geluid, nogal iel/schel, maar ik heb begrepen dat de huidige generatie led's daar allemaal last van hebben. Voor mijn gevoel was het geluid van mijn vorige sony (de 40V3000) toch wel wat beter.

Als laatste het design; ik vind de Sony echt prachtig om te zien, heel rustig in tegenstelling tot de kermistoestellen va samsung en lg (die wel een supermooie smalle bezel hebben maar dat is het dan ook wel, al dat chroom hoeft voor mijn niet). Het monolithic design is zo mooi, ook als de tv niet aanstaat is ie zo mooi, 1 grote zwarte glasplaat met een stalen randje eromheen, rustend op een stalen basis.

Al met al ben ik zeer tevreden over de Sony en zeer zeker een aanrader als alternatief voor de laatste Samsung en LG tv' en wellicht ook voor de plasma fanaat die de overstap wil maken naar led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
Grindtegel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:26:
[...]

Ja, ik had op mijn shortlist de SamsungES8000,LG LM760/860 en de Sony. Kwa beeld vond ik de Sony niet zo flitsend/knallend als de lg en samsung, maar wel een stuk natuurlijker overkomen maar dat is in de winkel vaak moeilijk te beoordelen. De LG is zeker mooi maar die voet vind mijn vriendin verschrikkelijk lelijk, daar komt dan nog de CI+ ellende bij, alsmede slechte inputlag bij gaming. Tevens krijgen de LG's niet zo'n goede reviews en lijken ze me te duur voor de kwaliteit. De Samsung vond ik er mooi, de voet ook (mijn vriendin vind deze voet ook afschuwelijk ;) ). Prijs ligt echter aanzienlijk hoger dan de Sony, en ik lees regelmatig verhalen over clouding en banding issues. De Sony is nog niet zo bekend maar als je de verschillende verhalen op internet leest zijn die vrijwel allemaal zeer positief tot laaiend enthousiast. De Sony is ook veel minder blingbling dan de meeste andere led's en dat spreekt me ook wel aan. Uiteindelijk dus de Sony genomen.

Vandaag dus wat mee gespeeld en ik moet zeggen het beeld is verschrikkelijk mooi en knalt van het scherm af. Super zwart en prachtige kleuren. Homogeniteit van het scherm is ook top. Geen last van banding en hele lichte mate van clouding, maar dat zie ik alleen met het licht uit en een volledig zwart scherm (wanneer komt dat nou voor: nooit dus). Nog geen andere artefacten kunnen ontdekken, zelfs SD doet ie goed of het moet een hele oude serie zijn, daar kan zelfs de beste tv niks aan verbeteren. Reflectie van het scherm is redelijk, komt natuurlijk ook door de glasplaat. Ik had het erger verwacht eerlijk gezegd. 3d kan ik nog niks van zeggen, heb nog geen bril.

De smartfuncties heb ik een beetje mee gespeeld maar die stellen denk ik niet veel voor, ik kon er niet veel mee maar heb er ook nog niet echt tijd voor genomen.

Het enige wat me nu nog wat tegenvalt is het geluid, nogal iel/schel, maar ik heb begrepen dat de huidige generatie led's daar allemaal last van hebben. Voor mijn gevoel was het geluid van mijn vorige sony (de 40V3000) toch wel wat beter.

Als laatste het design; ik vind de Sony echt prachtig om te zien, heel rustig in tegenstelling tot de kermistoestellen va samsung en lg (die wel een supermooie smalle bezel hebben maar dat is het dan ook wel, al dat chroom hoeft voor mijn niet). Het monolithic design is zo mooi, ook als de tv niet aanstaat is ie zo mooi, 1 grote zwarte glasplaat met een stalen randje eromheen, rustend op een stalen basis.

Al met al ben ik zeer tevreden over de Sony en zeer zeker een aanrader als alternatief voor de laatste Samsung en LG tv' en wellicht ook voor de plasma fanaat die de overstap wil maken naar led.
Bedankt voor het delen van jouw ervaringen, klinkt erg goed. Misschien een domme vraag, maar als je de tv aan de muur ophangt, heb je dan nog geluid? Gezien het feit dat het geluid uit de standaard komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Ik weet het niet zeker, maar aangezien de amerikaanse versie standaard zonder de speakervoet wordt geleverd lijkt me dat de tv ook over speakers beschikt. Heb ik eerlijk gezegd niet gecontroleerd ik zal nog eens kijken. Ik kan me wel herinneren dat er tijdens de setup werd gevraagd naar waar het geluid over moest gaan en daarbij werd ook geluid over tv als optie gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

xavier! schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:21:
[...]

Bedankt voor het delen van jouw ervaringen, klinkt erg goed. Misschien een domme vraag, maar als je de tv aan de muur ophangt, heb je dan nog geluid? Gezien het feit dat het geluid uit de standaard komt?
TV heeft ook gewoon speakers. Alleen is de audio kwaliteit, als je geen gebruik maakt van de voet, lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

apis29 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:28:
[...]
Weet niet of het in dit topic staat maar ik neem aan dat wat de PS3 het kan afspelen, de tv 't ook kan ...
Ik kan je uit de droom helpen.. dat kan hij niet! :(

Ik heb zelf een ex720-variant, maar afspelen is vaker 'niet beschikbaar' dan wel. Dezelfde USB-stick in de PS3 leert dat die wel wat meer aan kan (maar ook lang niet alles). Baal er wel een beetje van, want daarom heb ik altijd nog een mediaspeler nodig om (vrijwel) álle bestandssoorten te kunnen afspelen. Terwijl het net zo fijn was dat ik alles (van PS3 tot TV en van TV tot Home Theatre System) met één Sony-afstandsbediening kon besturen (Leve Bravia Sync!)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Frizzz schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:29:
[...]

Ik kan je uit de droom helpen.. dat kan hij niet! :(

Ik heb zelf een ex720-variant, maar afspelen is vaker 'niet beschikbaar' dan wel. Dezelfde USB-stick in de PS3 leert dat die wel wat meer aan kan (maar ook lang niet alles). Baal er wel een beetje van, want daarom heb ik altijd nog een mediaspeler nodig om (vrijwel) álle bestandssoorten te kunnen afspelen. Terwijl het net zo fijn was dat ik alles (van PS3 tot TV en van TV tot Home Theatre System) met één Sony-afstandsbediening kon besturen (Leve Bravia Sync!)
:D , ook pas sinds kort een EX720 en nog niet zoveel mee lopen spelen. Voor zover ik herinner werd mkv voornamelijk gebruikt om de originele audio track te behouden, meestal in ac3 formaat. Aangezien dit niet werd geaccepteerd in een mp4 container. Vaak hoefde dan ook alleen de audio track omgezet te worden in aac om het op de PS3 afgespeeld te krijgen. Dit was ook meer de kant die ik eigenlijk bedoelde maar er zal ongetwijfeld wel iets tussen zitten wat de tv niet afgespeeld krijg en de PS3 wel.
Interessant is dan ook om te kijken wat er gebeurt als je van een h.264 & aac combo verpakt in mkv alleen de uitgang hernoemt en dat ga ik morgen dan maar meteen checken 8) (edit: fail, zoals verwacht aangezien dat op PS3 ook al niet werkte; remuxen dus gewoon ...)
Moet Bravia Sync met PS3 zelfs nog uitvoeren :+ (edit: check)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 10-05-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

nobleone schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 18:40:
dit irriteert me ook mateloos. Daar zijn we wellicht Tweakers voor maar ik wil dan weten wát ik dan krijg. Met name in combinatie met de matige support voor bestandsformaten (zowel audio (flac) als video (divers) waar ik dan stiekem op hoop dat het ineens wel werkt. Oh en had ik al het gebrek aan ondersteuning voor srt's genoemd?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de regel geeft Sony wel informatie over release changes, best kans dat die info even wat langer duurt en hebben ze wel vast de firmware beschikbaar gesteld.

Verder moet je beseffen dat TV's geen media centers zijn. Dat je iets af kunt spelen via usb drive etc is gewoon een extra feature en geen hoofditem van een tv. Als je af wilt van gedoe met exotische bestandsformaten en geklungel met ondertitels kun je beter een volwaardige computer aansluiten als media center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Daar denken ze bij marketing van sony anders over:
Deel en regel digitale thuisentertainment via uw BRAVIA-TV met DLNA-certificaat. Sony is een van de belangrijkste leden van het Digital Living Network Alliance (DLNA), een groep bedrijven die samen een algemene, open norm hebben opgesteld voor het aansluiten van apparaten. DLNA-compatibiliteit betekent dat u uw BRAVIA LCD-TV kunt aansluiten op uw telefoon, laptop of muziekspeler en vervolgens kunt genieten van uw muziek, films en foto's op een groot televisiescherm, ongeacht waar de apparaten in uw huis staan.
http://www.sony.nl/hub/lc.../article/id/1237475547490

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Inmiddels wat meer gespeeld met de HX850 en helemaal tevreden. Geluid heb ik nu ook een stuk beter, ik had de verkeerde instelling op de tv te pakken :+ .

Inmiddels ook een 3d bril aangeschaft, ik zal vanavond eens wat 3d filmpjes gaan bekijken.

Wat wel jammer is is dat je dus niet kan opnemen met een usb stick (32Gb, usb 2.0) of usb schijf (320Gb usb2.0) die geen voeding heeft. Ik kon deze beide niet registreren voor usb recording. Heb nog wel wat externe hdd's met losse voeding liggen maar die ga ik nog niet opofferen aangezien die vol staan met films. Wellicht doe ik iets fout, dus als iemand nog een tip heeft zodat recording met de usb stick wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat echt niet geschreven dat je er alles mee kunt. Er staat dat je er bepaalde dingen mee kunt.
Of staat er ook ergens dat je je illegale kopieen met gestolen subs feilloos kunt afspelen omdat Sony dat graag support? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Jazzper schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:02:
Daar denken ze bij marketing van sony anders over:
Jij bent online marketing strateeg toch? :)
http://www.leunk.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Grindtegel schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:12:
Wat wel jammer is is dat je dus niet kan opnemen met een usb stick (32Gb, usb 2.0) of usb schijf (320Gb usb2.0) die geen voeding heeft. Ik kon deze beide niet registreren voor usb recording. Heb nog wel wat externe hdd's met losse voeding liggen maar die ga ik nog niet opofferen aangezien die vol staan met films. Wellicht doe ik iets fout, dus als iemand nog een tip heeft zodat recording met de usb stick wel werkt?
Dat lijkt me raar. Ik heb een 32GB cheapass harde schijfje eraan gekoppeld die alleen gevoed wordt via USB, werkt prima. Ik heb wel een cheapere TV, de EX720, maar de recordingfunctie werkt naar behoren!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Ja ik vond het ook raar, maar in de instellingen blijft de optie hdd registreren onselecteerbaar en kan ik dus niet opnemen, ik heb dus zowel met de stick als met de voedingloze harde schijf geprobeerd. Misschien dat Sony het heeft veranderd in de nieuwe serie, zou wel jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Frizzz schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:09:
[...]

Dat lijkt me raar. Ik heb een 32GB cheapass harde schijfje eraan gekoppeld die alleen gevoed wordt via USB, werkt prima. Ik heb wel een cheapere TV, de EX720, maar de recordingfunctie werkt naar behoren!
Maar als je RTL4 kijkt, kun je nog altijd niet een andere zender opnemen. Het is dus alleen handig als je niet thuis bent?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

CrushOne schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:52:
[...]

Jij bent online marketing strateeg toch? :)
http://www.leunk.com/
precies, it takes one to know one ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:45:
[...]

precies, it takes one to know one ;)
Heel bijzonder dan dat je niet door de marketing van Sony heen kunt kijken en er maar een eigen uitleg aan geeft. Dat is nu net wat marketing experts vaak doen: Een verhaaltje maken waarbij de ontvanger van 2 woorden 3 maakt en vervolgens met een eigen zelfingevuld, te positief, idee aan de haal gaat. Marketing gaat dan ook om triggeren van de veelal opportunistisch ingestelde mind van de massa. Men maakt gebruik van psychologica. Je zou verwachten van iemand in dat marketing field dat die gelijk dingen doorziet en zeer analistisch met gegeven informatie omgaat om zo helder mogelijk dingen te interpreteren en niet in de val te lopen van een bep marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Ik ben al ruim een jaar in het bezit van de 46NX710 met actieve soundbalk, naast het feit dat ik nog altijd enorm baal van het feit dat de prijs in minder dan een jaar tijd met ruim 800 euro gedaald is, heb ik de laatste tijd steeds vaker last van een "kraak" uit het toestel. Na wat zoekopdrachten op Google ben ik er achter gekomen dat dit een bekend probleem is, maar een duidelijke oplossing kom ik niet tegen. Zijn er hier nog meer mensen met dit euvel en zo ja, hoe is dit afgehandeld? Met name de afhandeling buiten de garantie periode ben ik benieuwd naar. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tolgaliya schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:46:
Ik ben al ruim een jaar in het bezit van de 46NX710 met actieve soundbalk, naast het feit dat ik nog altijd enorm baal van het feit dat de prijs in minder dan een jaar tijd met ruim 800 euro gedaald is, heb ik de laatste tijd steeds vaker last van een "kraak" uit het toestel. Na wat zoekopdrachten op Google ben ik er achter gekomen dat dit een bekend probleem is, maar een duidelijke oplossing kom ik niet tegen. Zijn er hier nog meer mensen met dit euvel en zo ja, hoe is dit afgehandeld? Met name de afhandeling buiten de garantie periode ben ik benieuwd naar. Thanks!
Onduidelijk wat je met kraak bedoeld. Is het de kast zelf die door verwarming/afkoelen kraakt?

Als er iets mis is met je artikel moet je terug naar de winkel waar je het gekocht hebt. Je hebt met de verkopende partij nl een koopovereenkomst. Daar horen bep verplichtingen bij. Meer info daaromtrent kun je vinden op Consuwijzer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolgaliya
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 16:06:
[...]

Onduidelijk wat je met kraak bedoeld. Is het de kast zelf die door verwarming/afkoelen kraakt?

Als er iets mis is met je artikel moet je terug naar de winkel waar je het gekocht hebt. Je hebt met de verkopende partij nl een koopovereenkomst. Daar horen bep verplichtingen bij. Meer info daaromtrent kun je vinden op Consuwijzer.nl
Ik vind het lastig om te beoordelen waar de kraak exact vandaan komt, heb zelf het vermoeden uit de speakerbalk. Het is een krakend, knisperend geluid wat met enige frequentie terugkomt. Geen idee hoe ik het anders zou moeten omschrijven. En omdat er geen garantie meer op het toestel zit, was ik even benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt het geluid over de speakers? dat kun je denk ik zelf wel onderzoeken en manieren vinden om dat uit te sluiten. ook kun je de stand en tv eens uit elkaar halen, schoonmaken, contacten ook, en dan weer in elkaar zetten. De tv zonder speakerbalk proberen is ook nog een optie.

Je hebt fabrieksgarantie, die is verlopen.
En je hebt verantwoordelijkheden van de verkoper naar jou toe als consument.
Om aanspraak te maken op garantiezaken kun je altijd het beste de dingen via de winkelier spelen, dat is nl de partij met wie jij een koopovereenkomst hebt. Bij problemen kun je dan ook het best zo snel mogelijk de winkelier contacten ipv maandenlang te wachten alvorens in actie te komen.

Je kunt eens kijken op AVS forums of je daar het probleem kunt terugvinden in het owners topic voor jouw tv
http://www.avsforum.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 21:34
rfolkers schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:52:
Heeft iemand enig idee hoe ik kan inloggen op Youtube?
Mijn KDL-46EX521 vraagt om een gebruikers-ID en een PIN-code.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd;
- {mailadres}@gmail.com
- {mailadres}
- Youtube gebruikersid, die ergens onder mijn account staat.
- Nieuw Google account aangemaakt.

Niks werkt en mijn wachtwoord is 100% goed.
Televee geeft melding: Aanmelden mislukt; controleer de ingevoerde gegevens.

Voor de duidelijkheid, mijn account is via mijn pc prima te gebruiken, ook Youtube.
De TV is bijgewerkt met de laatste firmware.
Om hier even op terug te komen.
Ondertussen heb ik de oplossing en dat is om een kanaal aan te maken op je account.
Daarna kun jet je gebruikersnaam (zonder @gmail.com) inloggen. Pin code is gewon je wachtwoord.
Zie ook hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Hmm net nog een beetje lopen spelen met de usb stick, en nou lukt het wel om op te nemen. Ik moet gewoon een programma vanuit de guide op gaan nemen, dan gaat hij de stick vanzelf initialiseren voor opnamen. Dus niet eerst in het instellingenmenu, want dan lukt het niet. Ik is weer helemaal happy :) .

Inmiddels ook wat met 3d gespeeld en dat ziet er ook zeer goed uit, totaal geen last van crosstalk/ghosting gehad, kan ik van mijn beamer niet zeggen. Beeld is ook lekker lichtsterk, wel iets meer clouding omdat er een bak licht van de tv komt, maar nog steeds niet storend of hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Ik probeer al twee weken lang een programma op te nemen, maar heb geen enkele harde schijf nog kunnen registreren.

Ik heb met de Sony helpdesk gemaild, maar die geven ook weinig prijs:

Bericht aan Sony:
Ik wil graag een programma opnemen op een externe harde schijf, maar dat lukt niet. Ik heb digitale tv van Ziggo met zo'n smartcard met de CI+-module in mijn tv zitten.
Als ik een harde schijf aansluit, komt de volgende melding in beeld: "USB-apparaat gevonden. Controleer voor het loskoppelen of het apparaat is uitgeschakeld."
Maar als ik de harde schijf wil registreren staat het volgende: "HDD verbinding uitgang opname niet herkent. Bevestig verbinding."

Dit heb ik getest met verschillende harde schijven van Western Digital, Hitachi, Seagate. De groottes van de harde schijven variëren tussen de 80GB en de 2TB. Het bestandssysteem waarmee de harde schijven geformatteerd (of juist niet geformatteerd) zijn maakt niet uit. Verder heb ik verschillende usb-kabels geprobeerd en zelfs verschillende voedingen, maar niets helpt.

Elke harde schijf doet het perfect als ik deze aansluit op mijn computer, maar aangesloten op de tv kan ik de harde schijf niet registreren.
De laatste update die ik vandaag heb geïnstalleerd gaf ook geen verbetering.
De usb-uitgang van de tv lijkt wel te werken aangezien ik de foto's van mijn telefoon wel kan afspelen.

De vraag is dus hoe ik een harde schijf kan registreren zodat ik iets kan opnemen?
Antwoord van Sony:
Ik heb uw bericht ontvangen en ik dank u alvast voor uw vertrouwen in Sony.

Om een externe harde schijf op de televisie te registreren dienen deze te voldoen aan de volgende condities:

- Formaat dient FAT te zijn (FAT32, FAT16,...). NTFS wordt niet ondersteund door de televisie.

- De externe harde schijven dienen een eigen stroombron te hebben. Dit is zo omdat de televisie mogelijks deze stroomvoorziening niet aankan.

- De harde schijven mogen niet kleiner dan 16GB zijn en ook niet groter dan 2TB.

- Nog worden deze condities voldaan, kunnen wij u de compatibiliteit van derde partij apparatuur niet verzekeren.
Bericht aan Sony:
Ik heb gisteren en vandaag het e.e.a. getest, maar helaas nog geen resultaat. Ik heb hier aan de genoemde punten voldaan; De harde schijven hebben een externe voeding, en de bestandssystemen die ik heb geprobeerd zijn FAT32 en EXFAT.
Een harde schijf van 32GB heb ik in FAT32-formaat geformatteerd , maar ook hier geeft hij de melding "HDD verbinding uitgang opname niet herkent. Bevestig verbinding.". Bij de grote harde schijven is alleen EXFAT mogelijk, maar ook hier geeft de tv de zelfde melding.

Om verder te testen heb ik van het internet een trailer van een film gedownload en die op deze harde schijf gezet. Vervolgens heb ik deze aan de usb-aansluiting van de tv gehangen waarmee ik de trailer gewoon kon bekijken.
De tv kan de harde schijf is dus goed lezen, en er lijkt geen belemmering in bestandsformaat, hardeschijfgrootte en stroombeperking te zijn.

Heeft u nog andere punten waaraan een externe schijf aan moet voldoen?
Bericht van Sony:
Zoals ik u al eerder meegedeeld heb, nog al worden deze condities voldaan is het nog steeds mogelijk dat de televisie verschillende externe harde schijven niet herkent. Helaas valt hier verder niets aan te doen. Ik bied u alvast onze excuses voor het ongemak.
Hier komen we dus niet verder mee. Hebben jullie nog ideeën om wat uit te proberen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Heb je mijn bericht gelezen? Ik kon ook niks regisrteren, maar als ik naar de opnamefunctie ga en een ongeregistreerde usb stick in de tv heb zitten gaat de tv deze dan alsnog vanzelf registreren om op te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Dit heb ik met een harde schijf en een usb-stick geprobeerd, maar dat lukt ook niet. De tv blijft de foutmelding geven dat de de schijf eerst geregistreerd moet worden.
De opname wordt dan ook niet rond het starttijdstip gestart.

Ik heb overigens de KDL-40EX710.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:29:
Ik probeer al twee weken lang een programma op te nemen, maar heb geen enkele harde schijf nog kunnen registreren.
Bijzonder dat Sony het heeft over 16GB. Wanneer ik er 16GB USB insteek, krijg ik een melding dat 32GB het vereiste is. Jammer!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Onbekend schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 09:29:
Wel de juiste USB ingang gebruikt?

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Verrek, er zit nog een USB-aansluiting op mijn tv. :) Hij zit dus niet naast de andere, maar een stukje verder.
Het apparaat registeren ging meteen goed en opnemen en afspelen werkt ook. :)

Ik heb eventjes de papieren handleinding en de I-manual er op nagelsagen, maar nergens wordt over een tweede USB-aansluiting gesproken. Alleen bij het instellen van een draadloos netwerk staat dat je de andere uitgang geen draadloos netwerk ondersteunt. Aangezien ik dat niet gebruik, had ik dat hoofdstuk overgeslagen.

Jammer dat de helpdesk ook niet met zo'n reactie kwam dat mijn type tv twee USB-poorten heeft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Graag gedaan.

Toch staat het hier wel vermeld: http://pdf.crse.com/manua...00_ex500_ex300_cx500.html

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Weet iemand wat meer over de zwartwaarde's van de HX850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Akelig goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Bij de specs staat het ook, maar bij het hoofdstuk om op een externe harde schijf iets op te nemen staat er niets vermeldt. Het zou handig zijn dat dat daar juist specifiek wordt vermeldt dat de tv meer usb-poorten bevat en dat maar 1 usb-poort de opnamefunctie ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Onbekend schreef op zondag 13 mei 2012 @ 15:39:
[...]

Bij de specs staat het ook, maar bij het hoofdstuk om op een externe harde schijf iets op te nemen staat er niets vermeldt. Het zou handig zijn dat dat daar juist specifiek wordt vermeldt dat de tv meer usb-poorten bevat en dat maar 1 usb-poort de opnamefunctie ondersteunt.
Lol.. van 't weekend kwam ik ook tot de conclusie. Had 't nog willen posten, maar had met Moederdag andere dingen te doen. Maar ik zie al dat de oplossing aangedragen is.

Maar goed.. was wel handig als de helpdesk het ook had vermeld of had gevraagd: "Gebruikt u wel de USB-poort waar bij staat 'HDD REC'?

@THE_BASE:

Klopt, het is alleen handig als je niet thuis bent. Of net bezig bent in een flink gevecht met een draak in Skyrim en je gaat daarom maar even dat ene programma opnemen. Kun je mooi doorgaan met vechten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frituurman op 14-05-2012 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand die weet of het mogelijk is om een partitie van mijn externe schijf welke normaal gebruikt wordt met mijn Mac, te gebruiken voor opnamen?

Volgens mij gaat Sony mijn HDD formatteren als ik het goed gelezen heb? Nu zou ik dus een tweede externe schijf moeten aanschaffen.

Waarom ik dit vraag: ik bezit nu een LG HDD, zo'n harde schijf recorder. Maar die neemt analoog op en niet digitaal. Ik zou graag anno 2012 digitaal opnemen. Dat kan door een andere recorder te kopen, door Interactieve TV te nemen, maar ook door een externe schijf te gebruiken.

Dat ik geen twee dingen tegelijk kan doen is dan jammer, maar het zou mooi zijn als vervanging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:30:
Verrek, er zit nog een USB-aansluiting op mijn tv. :) Hij zit dus niet naast de andere, maar een stukje verder.
Het apparaat registeren ging meteen goed en opnemen en afspelen werkt ook. :)

Ik heb eventjes de papieren handleinding en de I-manual er op nagelsagen, maar nergens wordt over een tweede USB-aansluiting gesproken. Alleen bij het instellen van een draadloos netwerk staat dat je de andere uitgang geen draadloos netwerk ondersteunt. Aangezien ik dat niet gebruik, had ik dat hoofdstuk overgeslagen.

Jammer dat de helpdesk ook niet met zo'n reactie kwam dat mijn type tv twee USB-poorten heeft. :(
:D . Er staat toch ook iets bij van "USB REC" bij die tweede poort?

Zelf gister ook de inhoud van een harde schijf (500GB Maxtor met voeding) met moeite een ander plekje weten te geven en hem aan de tv gehangen. In 1 keer goed 8) . Gewoon via disk management alle partities verwijderd en verder gewoon niet geformateerd.
DVB-C HD opname van NED1 ook goed en vooruit spoelen, etc. werkt gewoon.
En via HDMI kijk ik gewoon naar wat anders met 't kastje :P (voda glasvezel)

Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/ma/maxtor-500gb-maxtor-3200-external-usb2-hdd-7200rpm-16mb-cache-retail-u15h500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Is er iets bekend over aankomende Sony (cashback) acties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sinds ik van de week een update voor mijn KDL-40EX720 heb geinstalleerd, last van blokkerig en haperig beeld op Net5.

Niet op mijn andere Sony, niet op andere zenders.

Ziggo geeft bekabeling de schuld, ik Sony (door de update).

Meer mensen last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:05:
Sinds ik van de week een update voor mijn KDL-40EX720 heb geinstalleerd, last van blokkerig en haperig beeld op Net5.

Niet op mijn andere Sony, niet op andere zenders.

Ziggo geeft bekabeling de schuld, ik Sony (door de update).

Meer mensen last van dit probleem?
Denk dat het eerder aan het signaal ligt ja. Met UPC toen er hier een GSM mast werd geplaatst was NET5 zo'n beetje de eerste zender die niet meer te bekijken was wegens te zwak signaal. Volgens mij, iirc, daarvoor ook al haperig en blokkerig. Ik ga deze tv echt niet updaten :*) (veel verhalen gelezen dat over de loop van vorig jaar de tv steeds beter werd met firmware updates/minder issues maar als je tevreden was met je beeld je beter niks kon doen; die hier is geproduceerd in December 2011 en wat betreft 2D beeld geen/ geen merkbaar last van de bekende issues).
En over de harde schijf: volgens mij kan je niet slechts een partitie beschikbaar stellen dus inderdaad een dedicated nemen. Zal em zo eens aan mn laptop aansluiten, kijken wat je er nog mee kan nu die "registered" is door de tv.

Nog wat leuks, mischien dat het hier al staat ergens, maar je opname krijgt gewoon een signaal van de epg dat iets is afgelopen en stopt vanzelf 8) (moet nog checken of het ook daadwerkelijk het goede moment was :+ ).
(edit: dat moet hopelijk ook wel uit te zetten zijn?? Neem je wat op, stopt ie vanzelf midden in de penalty reeks 8)7 )

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 17-05-2012 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:43
Ik heb laatst de digitale zenders sorteert en heleboel zender verwijderd die niet in het pakket zaten nu is er 1 zender bij gekomen die eerst gecodeerd was maar hoe haal ik deze zender weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Sinds deze week de overstap gemaakt van een 40w4000 naar de 40hx850.
Wat een schitterend toestel, qua design en beeldkwaliteit..!
Zeer tevreden tot op heden, vraag me alleen af of er in SEN geen mogelijkheden zijn om bijv YouTube en musicunlimited toe te voegen, zodat deze ook beschikbaar zijn onder de SEN-knop op de ab, en ik daarvoor niet het home-menu hoef te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist de 55HX850 gekocht ,door een leuke btw actie heb ik deze kunnen tonen bij de BCC en zij paste gelijk de prijs aan :-) , krijg hem a.s. Donderdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrutalDave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09-2023
Zit te twijfelen tussen de Sony HX850 of een Panasonic VT50. Iemand ervaringen met beide toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:06:
zojuist de 55HX850 gekocht ,door een leuke btw actie heb ik deze kunnen tonen bij de BCC en zij paste gelijk de prijs aan :-) , krijg hem a.s. Donderdag binnen.
wat voor actie precies? En wat was je uiteindelijk kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scheerenfoppen heeft momenteel een actie.
tv boven de 800eur , krijg je 16% korting.
heb er 1679eur voor betaald :P
CrushOne schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:49:
[...]

wat voor actie precies? En wat was je uiteindelijk kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Vraagje aan HX920 bezitters.

Ik ben erg benieuwd of de reflectie van dit scherm tijdens het kijken in de avond (veel) minder
is dan overdag.
De HX920 heb ik alleen maar in de winkel kunnen aanschouwen en de reflectie is dan zeker
aanwezig maar ja, dat is natuurlijk geen goede vergelijking.

Wat is jullie beleving bij het kijken in de avond ?
Dus buiten donker en binnen een paar lampjes aan.
Zie je bijvoorbeeld je zelf zitten in de tv bij donker beeld ( :| ) of valt dit (reuze) mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 11:05
Dat is dan een hele nette prijs! Want bij Scheer en foppen online staat de 55HX850 van € 2299 voor € 1999,- . Ben nieuwsgierig; hoe werkt dit dan precies? BCC trekt 16% af van hun prijs?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:44:
scheerenfoppen heeft momenteel een actie.
tv boven de 800eur , krijg je 16% korting.
heb er 1679eur voor betaald :P

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:09
2frankie schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:42:
Vraagje aan HX920 bezitters.

Ik ben erg benieuwd of de reflectie van dit scherm tijdens het kijken in de avond (veel) minder
is dan overdag.
Wat is jullie beleving bij het kijken in de avond ?
Dus buiten donker en binnen een paar lampjes aan.
Zie je bijvoorbeeld je zelf zitten in de tv bij donker beeld ( :| ) of valt dit (reuze) mee ?
Ik heb de 46hx920 staan en de reflectie valt me echt 100% mee. Je ziet je zelf niet zitten. Alleen een lamp direkt achter je spiegelt er wel in maar dan ook nog met mate.
In ieder geval is de reflectie absoluut geen spelbreker.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Mijn ervaring met de 46HX920 is hetzelfde als Shocked. Ik was ook erg skeptisch tegen die glossy schermen maar je hebt weinig keus tegenwoordig. Het valt mij enorm mee, ik heb het nog geen een keer als storend ervaren. Mijne staat schuin naast een raam en overdag zie je het raam als de tv uitstaat maar zodra hij aanstaat zie je dat niet meer. De LEDs geven genoeg helderheid om dat te kunnen compenseren. Dus ik zou me daar niet druk om maken.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat klopt, wel snel zijn want de aktie bij scheeren fopp. is volgens mij tot zaterdag.
16% gaat af van de prijs inderdaad.
je kan hem bij scheer en foppen aanschaffen , maar ging naar de bcc om de hoek bij mij en zij paste de prijs voor mij aan :)
Quasar- schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:09:
Dat is dan een hele nette prijs! Want bij Scheer en foppen online staat de 55HX850 van € 2299 voor € 1999,- . Ben nieuwsgierig; hoe werkt dit dan precies? BCC trekt 16% af van hun prijs?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Shocked schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:39:
Ik heb de 46hx920 staan en de reflectie valt me echt 100% mee. Je ziet je zelf niet zitten. Alleen een lamp direkt achter je spiegelt er wel in maar dan ook nog met mate.
In ieder geval is de reflectie absoluut geen spelbreker.
ChiLLeR schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:13:
Mijn ervaring met de 46HX920 is hetzelfde als Shocked. Ik was ook erg skeptisch tegen die glossy schermen maar je hebt weinig keus tegenwoordig. Het valt mij enorm mee, ik heb het nog geen een keer als storend ervaren. Mijne staat schuin naast een raam en overdag zie je het raam als de tv uitstaat maar zodra hij aanstaat zie je dat niet meer. De LEDs geven genoeg helderheid om dat te kunnen compenseren. Dus ik zou me daar niet druk om maken.
Bedankt ;)

Hebben jullie en andere HX920 bezitters nog last van backlight bleediing en/of banding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:09
2frankie schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:20:

Bedankt ;)

Hebben jullie en andere HX920 bezitters nog last van backlight bleediing en/of banding ?
mijn 46hx920 is van augustus 2011.
Geen banding en geen backlight bleeding of flashlights. En ook geen strepen langs de zijkant.
Dus niet alle horror-verhalen zijn waar.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie2010
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-06 14:29
Geen banding en geen backlight bleeding of flashlights. En ook geen strepen langs de zijkant.
Dus niet alle horror-verhalen zijn waar.
Hier hetzelfde.

Update:
Ik geloof overigens best alle horror-verhalen. Het zijn juist de klachten die gepost worden. Als je geen klachten hebt, heb je ook niets te klagen hier. Dit kan het vertekend beeld geven dat er 'alleen' maar klachten zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Sjakie2010 op 27-05-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Helemaal mee eens maar ben uiteraard nieuwsgierig naar wat gebruikers ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

apis29 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:34:

:D . Er staat toch ook iets bij van "USB REC" bij die tweede poort?
Als je niet van het bestaan van een tweede usb-poort af weet, ga je er ook niet naar zoeken. Normaal zijn alle usb-poorten vrijwel gelijk, maar schijnbaar maken ze hier een uitzondering op.
Daarnaast heb ik mijn tv tegen de muur aan staan (sommige mensen hebben hem zelfs er tegenaan geschroeft) en dan is het ook niet gemakkelijk te lezen dat er "USB REC" bij staat. Als er daarboven ook nog eens een smartcard in zit, dan is die tekst helemaal moeilijk te vinden/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11-2021
bij Foka.nl is de Sony bravia KDL55HX850 nu voor 1699 te koop
is dit een betrouwbare winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben enkele weken terug bij deze shop geweest en is gewoon betrouwbaar.

Sinds dit weekend de trotse eigenaar van de 55HX850, een woord Wauw.!!
walr schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:23:
bij Foka.nl is de Sony bravia KDL55HX850 nu voor 1699 te koop
is dit een betrouwbare winkel

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben je tevreden met het beeld van de sony wil hem mischien ook halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
apis29 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:28:
[...]
Sony gaat toch "nooit" .mkv ondersteuning bieden
Blijkbaar heeft Sony toch het licht gezien aangezien ze nu zelf een soort van ondersteuning voor ook .mkv bieden.
Zelf schiet ik er niks mee op aangezien dit net zo'n 'oplossing' is als PS3Server, ik rechtstreeks vanaf mijn NAS wil streamen en niet via een pc/laptop in het netwerk.
Maar wellicht hebben anderen die dit draadje volgen wel wat aan de Sony software.
Ik blijf maar weer hopen op .mkv ondersteuning op de HX... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeeer tevreden, geen sec. spijt van de aankoop.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 07:09:
ben je tevreden met het beeld van de sony wil hem mischien ook halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

nobleone schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:23:
[...]

Blijkbaar heeft Sony toch het licht gezien aangezien ze nu zelf een soort van ondersteuning voor ook .mkv bieden.
Zelf schiet ik er niks mee op aangezien dit net zo'n 'oplossing' is als PS3Server, ik rechtstreeks vanaf mijn NAS wil streamen en niet via een pc/laptop in het netwerk.
Maar wellicht hebben anderen die dit draadje volgen wel wat aan de Sony software.
De ondersteuning van .mkv is een kleine stap, maar dat is dan alleen het frame. Een .mkv-bestand kan zeer veel verschillende formaten aan video en audio bevatten, en dat zal binnen een aantal jaar zeker niet ondersteund gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

welke remote zit er nu eigenlijk bij een 55hx850?

deze:

Afbeeldingslocatie: http://sony-kdl-55hx850.com/wp-content/uploads/2012/02/sony-KDL55HX850-smart-remote-tall.jpg

of deze?

Afbeeldingslocatie: http://nieuwe-3d-led-tv.nieuwe-elektronica-kopen.nl/wp-content/uploads/Sony-KDL-55HX850-3D-LED-TV-Afstandsbediening.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-09 08:21
Heb een NX720 gekocht bij BCC.
Scherm is fanatisch, nog steeds zeer positief verrast. Vooral over de 2D niet-HD zenders. De kwaliteit is zeer goed. Vooral in verhouding met de prijs.
Heb helaas nog wel wat last van bleeding. Maar zover ik hier kan lezen is dat instelling technisch goed op te lossen.

Wel was ik verrast dat er geen speakerpoot bij zat. Dat verklaard wel de prijs van 799,- die ik er voor betaalt heb.
Nam aan dat deze standaard inbegrepen was, maar misschien is het toch net een andere serie aanduiding die ik over het hoofd gezien heb. Jammer.

Naja, teminste goed excuus om een degelijke geluidsset er bij te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Metzer90 op 31-05-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de onderste
CrushOne schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:37:
welke remote zit er nu eigenlijk bij een 55hx850?

deze:

[afbeelding]

of deze?

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Dat is een tegenvaller :'(
Die ziet er zelfs goedkoper uit als de 2011 modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metzer90 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:43:
Heb een NX720 gekocht bij BCC.
Scherm is fanatisch, nog steeds zeer positief verrast. Vooral over de 2D niet-HD zenders. De kwaliteit is zeer goed. Vooral in verhouding met de prijs.
Heb helaas nog wel wat last van bleeding. Maar zover ik hier kan lezen is dat instelling technisch goed op te lossen.

Wel was ik verrast dat er geen speakerpoot bij zat. Dat verklaard wel de prijs van 799,- die ik er voor betaalt heb.
Nam aan dat deze standaard inbegrepen was, maar misschien is het toch net een andere serie aanduiding die ik over het hoofd gezien heb. Jammer.

Naja, teminste goed excuus om een degelijke geluidsset er bij te doen.
De NX is nog de oude versie, De HX729 (HX720) is de nieuwere. O maar ik zie dat de topic titel over 2011 gaat.. never mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24
Gisteren de KDL-46NX720 (incl. soundbar) besteld via Foka voor € 999. Zojuist bezorgd!

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage9.instagram.com/1ce6a214ab2111e1a39b1231381b7ba1_7.jpg

Waarom het oude type? Ik vind het design simpelweg mooier. En voor deze prijs kon ik 'm niet laten staan!

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:36
diotav schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:08:
Gisteren de KDL-46NX720 (incl. soundbar) besteld via Foka voor € 999. Zojuist bezorgd!

[afbeelding]

Waarom het oude type? Ik vind het design simpelweg mooier. En voor deze prijs kon ik 'm niet laten staan!
In de MM bij ons in Brussel is de 40" 799 met soundbar :-)

Ik twijfel tussen deze en de 42UT50 van Panasonic :)

2D beeld van de Sony is idd prachtig.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
Iemand die een goed programma weet om video's (HD/3D) naar je TV te streamen? Ik gebruik nu Mezzmo, maar deze kan ik met 50% aanschaffen. (laatste dag)

Als er betere programma's zijn (gratis), kan ik daarvoor kiezen. Iemand ervaring met XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-08 10:33
Ik hoop dat ik je goed heb begrepen,
Maar in mijn stream periode, was ik wel te spreken over : servioo (google is je vriend)
zeer eenvoudig in gebruik, en gratijshhhh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 27 mei 2012 @ 15:47:
[...]

Als je niet van het bestaan van een tweede usb-poort af weet, ga je er ook niet naar zoeken. Normaal zijn alle usb-poorten vrijwel gelijk, maar schijnbaar maken ze hier een uitzondering op.
Daarnaast heb ik mijn tv tegen de muur aan staan (sommige mensen hebben hem zelfs er tegenaan geschroeft) en dan is het ook niet gemakkelijk te lezen dat er "USB REC" bij staat. Als er daarboven ook nog eens een smartcard in zit, dan is die tekst helemaal moeilijk te vinden/lezen.
Daar heb je gelijk in. Mij viel het in ieder geval al op bij het uitpakken :*)
nobleone schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:23:
[...]

Ja, het verbaasde me al dat sommige bluray spelers al mkv ondersteuning hadden. Dus dit is een soort van volgende stap blijkbaar, maar zoals Onbekend al schreef is het blijkbaar toch een halfbakken oplosing met zoals ik nu lees on-the-fly transcoding dus eigenlijk is er van ondersteuning helemaal geen sprake. Had het nieuws nog niet gelezen dus iig thx voor t nieuwtje 8) .

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 01-06-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzer90
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-09 08:21
Aries.Mu schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:57:
[...]

In de MM bij ons in Brussel is de 40" 799 met soundbar :-)

Ik twijfel tussen deze en de 42UT50 van Panasonic :)

2D beeld van de Sony is idd prachtig.
Nu voel ik me wel een beetje genept. :(
Zelfde prijs zonder soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Het lijkt er op dat HbbTV een nieuwe standaard voor interactieve diensten gaat worden.

Volgens diverse berichten is het tegenwoordig ook voor de kabelaansluitingen beschikbaar.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/6592
http://www.totaaltv.nl/nieuws/9246

Wie heeft hier al ervaring mee?

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Sta op het punt een een 42LM760 (LG), 42PFL6007 (Philips), 40ES6800 (Samsung) of 42 HX850 (Sony) aan te schaffen.
Uitzending gemist - functionaliteit op de tv is voor mij de dealbreaker, dus ik had eigenlijk de LG, Samsung en Sony al afgeschreven.

Nu lees ik hier http://www.totaaltv.nl/ni..._met_doorgifte_HbbTV.html dat dit via UPC met CI+ module (waarover ik beschik) ook op een LG, Samsung en/of Sony mogelijk is geworden (HbbTV). (EINDELIJK!!!). _/-\o_

Kan iemand die deze setup heeft (dus een Sony TV model 2012 en UPC/CI+) voor de mede-tweakers bekijken of Uitzending gemist benaderbaar is en zijn/haar bevindingen hier posten?

Werkt de NOS-Sportzomer app (zie http://www.totaaltv.nl/ni...zomer_app_in_gebruik.html) dan ook meteen? :P

Dank!

[ Voor 7% gewijzigd door Plof-kip op 03-06-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Plof-kip schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:29:
Sta op het punt een een 42LM760 (LG), 42PFL6007 (Philips), 40ES6800 (Samsung) of 42 HX850 (Sony) aan te schaffen.
Uitzending gemist - functionaliteit op de tv is voor mij de dealbreaker, dus ik had eigenlijk de LG, Samsung en Sony al afgeschreven.

Nu lees ik hier http://www.totaaltv.nl/ni..._met_doorgifte_HbbTV.html dat dit via UPC met CI+ module (waarover ik beschik) ook op een LG, Samsung en/of Sony mogelijk is geworden (HbbTV). (EINDELIJK!!!). _/-\o_

Kan iemand die deze setup heeft (dus een Sony TV model 2012 en UPC/CI+) voor de mede-tweakers bekijken of Uitzending gemist benaderbaar is en zijn/haar bevindingen hier posten?

Werkt de NOS-Sportzomer app (zie http://www.totaaltv.nl/ni...zomer_app_in_gebruik.html) dan ook meteen? :P

Dank!
je links werken niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
M'n pa heeft zojuist een 40EX650 aangeschaft. Heb even zitten spelen met de instellingen maar krijg twee dingen niet voor elkaar. De eerste is het automatische lichtdimmen. Vooral bij het kijken van films is dat irritant omdat je de ondertiteling dan ziet oplichten. Ik gebruik de volgende instelling (wdTV op HDMI1):
Beeldschermmodus: Bioscoop 2
Verlichting: 5
Contrast: 90
Helderheid: 50
Kleur: 50
Kleurtint: 0
Kleur temperatuur: Warm 1
Beeldscherpte: 70
Ruisonderdrukking: Uit
MPEG Ruisonderdrukking: Uit
Dor ruisvermindering: Uit
Film Mode: Uit

Advanced instellingen:
Zwartcorrectie: Midden
Adv. contrastoptimalisatie: Midden
Gammo: 0
Automatische lichtdimmer: UIT
Helder wit: Uit
Live colour: Uit
Detailoptimalisatie: Uit
Randenoptimalisatie: Uit
LED-bewegingsmodus: Uit
En dan kan ik helemaal niks vinden over MotionFlow. Prima voor tijdens voetbal, maar ik schakel dit liever uit voor films en tv-series. Of is de "LED-bewegindsmodus" een synoniem voor Motionflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Afgelopen weekend de KDL55HX850 nog voor nog net geen 1769 gezien bij een internetshop nu na het weekend weer de normale prijs à 1999. Waar kan ik hem voor een mooie prijs aanschaffen? De vele EK acties zonderen dit model helaas uit!

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediamarkt zet vaak wel dat bepaalde types niet meedoen met de actie maar als je in de winkel vraagt krijg je hem vaak gewoon mee met de korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de 55HX850 , 2 weken terug gekocht bij de BCC voor een prijs van 1679, vanwege een aktie bij de concurrent kreeg ik 16% korting op adviesprijs.
je zou deze winkel : radiovonburg.nl kunnen proberen. Een kennis heeft de TV ook hier gehaald voor 1750 :-)
massari schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:59:
Afgelopen weekend de KDL55HX850 nog voor nog net geen 1769 gezien bij een internetshop nu na het weekend weer de normale prijs à 1999. Waar kan ik hem voor een mooie prijs aanschaffen? De vele EK acties zonderen dit model helaas uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:55
massari schreef op maandag 04 juni 2012 @ 23:59:
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:59:
heb de 55HX850 , 2 weken terug gekocht bij de BCC voor een prijs van 1679, vanwege een aktie bij de concurrent kreeg ik 16% korting op adviesprijs.
je zou deze winkel : radiovonburg.nl kunnen proberen. Een kennis heeft de TV ook hier gehaald voor 1750 :-)

[...]
Zondag een HX850 55" bij Foka gehaald voor 1650,-
Als je een mail stuurt voor een prijs opgave krijg je een reactie met de prijs van 1699,- (in de winkel het prijsbordje van 1999,-) en hierboven op 50,- kassa korting gekregen.

De winkel bestaat inmiddels 85 jaar, is vanouds betrouwbaar, bied redelijke service en heeft tevens een optie tot 3 jaar extra garantie.

Je kan bij aanschaf van de TV 3 jaar garantie extra nemen bovenop de 2 jaar fabrieks garantie voor 15% productprijs als BORG! indien je in die 3 jaar extra geen aanspraak maakt op de garantie krijg je dit bedrag aan het einde van de 5 jaar weer terug.

In het oog van doorverkopen/schuiven naar vrienden/familie heb ik dit maar genomen + muurbeugel + kabelgoot.

Overal zeer tevreden. Tevens een waarschuwing voor degene die de 55" versie gaan halen, de doos is GROOT! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Gisteren bij de MM in Zwolle staan verlekkeren aan een 55HX850. Door de EK wisselactie kost deze €1639,- en dat is volgens mij de beste prijs die er is in NL. Ik twijfel nog tussen de HX850 en een Panasonic 55VT50, die staat er van €2499 voor €2099. Momenteel heeft de sony mijn voorkeur omdat ik wat bang ben voor inbranden op de plasma ivm veelvuldig gebruik XBMC (ook voor muziek) en dus veel statische menus.

Zijn er nog mensen die wat sfeerpics willen plaatsen van een HX850 bij jullie thuis? Kan ik mijn vriendin overtuigen dat de voet wel degelijk mooi is, ze vindt hem niks namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:55
trabuca schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:44:
Gisteren bij de MM in Zwolle staan verlekkeren aan een 55HX850. Door de EK wisselactie kost deze €1639,- en dat is volgens mij de beste prijs die er is in NL. Ik twijfel nog tussen de HX850 en een Panasonic 55VT50, die staat er van €2499 voor €2099. Momenteel heeft de sony mijn voorkeur omdat ik wat bang ben voor inbranden op de plasma ivm veelvuldig gebruik XBMC (ook voor muziek) en dus veel statische menus.

Zijn er nog mensen die wat sfeerpics willen plaatsen van een HX850 bij jullie thuis? Kan ik mijn vriendin overtuigen dat de voet wel degelijk mooi is, ze vindt hem niks namelijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/s0sxut6vdia69f0/2012-06-03%2014.57.32.jpg

Edit:linkjes naar dropbox plaatsen blijkt niet mijn sterkste punt.
https://www.dropbox.com/s...2012-06-03%2014.57.32.jpg
https://www.dropbox.com/s...2012-06-03%2021.59.02.jpg
https://www.dropbox.com/s...2012-06-03%2016.15.40.jpg

(de kwaliteit van de fotos, de plaatsing van de tv, en de calibratie daarvan zijn twijfel achtig op zijn best. Dit vooral omdat de ouders welke er nu naar moeten kijken de "Vivid" setting het 'mooist' vinden en deze het mogen bepalen zolang hij benden staat(ik krijg hem de trap niet op omdat hij te groot is T_T))

Niet al te best, maar het is iets.
De TV op zijn tijdelijke plaats in het ouderlijk huis, voor de ouderlijke TV (welke er dus achter verstopt staat). De voet heeft zo z'n charmes, de bovenkant voelt goed aan. De onderkant is dan weer van plastic. Zodra ik kan intrekken in mijn nieuwe onderkomen zal deze toch echt met een muurbeugel aan de muur worden geplakt omdat naar achter hellende hoek mij niet zint.

Daarbij komt dat het geluid wat uit de voet komt ook niet al te best is en deze toch aan de AV reciever wordt gekoppeld. (Het geluid is een duidelijke achteruitgang in vergelijking met de Sony W(?)4500 van de ouders. Wel een verbetering ten opzichte van de Samsung C6700 waar ik vandaan kom)

[ Voor 16% gewijzigd door Mobzy op 05-06-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Vivid modus is écht lelijk!

Het design is wel een plaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Inmiddels bij de MM Rotterdam de 55 HX850 kunnen kopen voor 1639,- inderdaad via de EK actie, top! Was de laatste die ze nog hadden :)

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
Kogel is ook hier door de kerk, zojuist de 55HX850 gekocht bij MM Zwolle. Vrijdag wordt hij gebracht want het past niet in de auto ondanks station :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayparlour
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 13:30
trabuca schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:34:
Kogel is ook hier door de kerk, zojuist de 55HX850 gekocht bij MM Zwolle. Vrijdag wordt hij gebracht want het past niet in de auto ondanks station :-)
Hoe kan die doos nu niet in een station passen?? 139,2x85,7x32,4cm geeft sony zelf aan. Bank afklappen en dan moet hij toch wel passen ofniet? Wil hem zelf morgen ook gaan halen en gewoon met de auto meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
3-serie touring is kleiner dan je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayparlour
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 13:30
trabuca schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:19:
3-serie touring is kleiner dan je denkt
Haha, jammer daar wilde ik hem zelf graag ook mee ophalen, maar dat is dus niet te doen? Even kijken voor een alternatief of laten thuisbezorgen.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste