Ja, ik had op mijn shortlist de SamsungES8000,LG LM760/860 en de Sony. Kwa beeld vond ik de Sony niet zo flitsend/knallend als de lg en samsung, maar wel een stuk natuurlijker overkomen maar dat is in de winkel vaak moeilijk te beoordelen. De LG is zeker mooi maar die voet vind mijn vriendin verschrikkelijk lelijk, daar komt dan nog de CI+ ellende bij, alsmede slechte inputlag bij gaming. Tevens krijgen de LG's niet zo'n goede reviews en lijken ze me te duur voor de kwaliteit. De Samsung vond ik er mooi, de voet ook (mijn vriendin vind deze voet ook afschuwelijk

). Prijs ligt echter aanzienlijk hoger dan de Sony, en ik lees regelmatig verhalen over clouding en banding issues. De Sony is nog niet zo bekend maar als je de verschillende verhalen op internet leest zijn die vrijwel allemaal zeer positief tot laaiend enthousiast. De Sony is ook veel minder blingbling dan de meeste andere led's en dat spreekt me ook wel aan. Uiteindelijk dus de Sony genomen.
Vandaag dus wat mee gespeeld en ik moet zeggen het beeld is verschrikkelijk mooi en knalt van het scherm af. Super zwart en prachtige kleuren. Homogeniteit van het scherm is ook top. Geen last van banding en hele lichte mate van clouding, maar dat zie ik alleen met het licht uit en een volledig zwart scherm (wanneer komt dat nou voor: nooit dus). Nog geen andere artefacten kunnen ontdekken, zelfs SD doet ie goed of het moet een hele oude serie zijn, daar kan zelfs de beste tv niks aan verbeteren. Reflectie van het scherm is redelijk, komt natuurlijk ook door de glasplaat. Ik had het erger verwacht eerlijk gezegd. 3d kan ik nog niks van zeggen, heb nog geen bril.
De smartfuncties heb ik een beetje mee gespeeld maar die stellen denk ik niet veel voor, ik kon er niet veel mee maar heb er ook nog niet echt tijd voor genomen.
Het enige wat me nu nog wat tegenvalt is het geluid, nogal iel/schel, maar ik heb begrepen dat de huidige generatie led's daar allemaal last van hebben. Voor mijn gevoel was het geluid van mijn vorige sony (de 40V3000) toch wel wat beter.
Als laatste het design; ik vind de Sony echt prachtig om te zien, heel rustig in tegenstelling tot de kermistoestellen va samsung en lg (die wel een supermooie smalle bezel hebben maar dat is het dan ook wel, al dat chroom hoeft voor mijn niet). Het monolithic design is zo mooi, ook als de tv niet aanstaat is ie zo mooi, 1 grote zwarte glasplaat met een stalen randje eromheen, rustend op een stalen basis.
Al met al ben ik zeer tevreden over de Sony en zeer zeker een aanrader als alternatief voor de laatste Samsung en LG tv' en wellicht ook voor de plasma fanaat die de overstap wil maken naar led.