Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Schuey schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:06:
[...]

Kruipen zal ie!!

@ stevens20
Veel plezier hoor met modellen, er zit hier genoeg volk voor eventuele vragen en feedback :)
Tipje, model random objecten die je op je bureau vind na, en bedenk hoe je ze met zo min mogelijk lijnen en vlakken na kunt maken. Vanaf daar verder werken met techniekjes die je gaandeweg in de tutorials leert, dan moet het helemaal goedkomen :)
haahaha ;) Ik ga morgen knielen voor het programma! eerst lekker slapen.
Dank voor de tip. Het bevalt me wel maar of ik het programma ook daadwerkelijk voor de studie (bouwkunde) kan gebruiken vraag ik me af.. We zullen het zien.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

Slapen? Werken zal je! Bloed, zweet en tranen zullen er vloeien.....

* D-rez modelleert lekker verder......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
D-rez schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:12:
Slapen? Werken zal je! Bloed, zweet en tranen zullen er vloeien.....

* D-rez modelleert lekker verder......
haha succes! Ik ben nu echt weg! De wekker staat op 5:30 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

de mijne om 6u30, dus ik ga ook maar eens horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Whaahoe! Ik heb wat tutorials gevonden!
3DS max Yuotube learning channel:
YouTube: Kanaal van 3dsMaxHowTos - YouTube

toch wel handig dat gekruip.. kan je straks sneller mee rennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 08:41

Multensor

wtf

Gisteren mijn velg zo goed als afgemaakt :). Moet nog een logo op en dan even wat dieper vray en materials in duiken :).
Afbeeldingslocatie: http://forums.3dtotal.com/picture.php?albumid=2134&pictureid=14386

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik heb even gekeken, maar ik vind die niet echt duidelijk. Misschien heb je hier wat aan:een tutorial voor als je al een beetje deweg in het programma weet te vinden
http://www.3dtotal.com/ff...ax/joanofarc/joanmenu.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
19min renderen? :| Wat is je hardware? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

dat bedoel ik dus met even vray in duiken ;). Maar is gerendered op een E8650 (dual core 3.2ghz als ik het goed heb) met 4gb DDR2 :x.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

volgens mij is het gezien de korrel een GPU render. GPU renderen moet je pas doen als je een BEEST van een videokaart hebt zitten.

niet dus. (maar ik weet dan ook niets van V-Ray)

[ Voor 25% gewijzigd door D-rez op 07-10-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

ik denk het niet idd. Ik heb namelijk een paar dingetjes aangepast in vray die ik van vroeger nog wist, maar ik vond 19 min ook wat lang :). Maar waar zou ik het kunnen vinden waar ie mee rendered? Of gewoon even cpu usage bekijken bij renderen?

@hieronder:

Mjah dat weet ik inderdaad ook niet. Maar eens even goed door de vray settings bladeren en even een paar tutorials bekijken om er goed naar te zoeken en te kijken wat de verschillen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Multensor op 07-10-2011 09:55 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
ik kom van een dual core welke ik op 3ghz had draaien naar een 2500k die ik voor renderen op 4,8 laat draaien,

Helaas had ik geen geld voor een 2600k, die heeft HT en heeft dus virtueel 8 cores, wat de rendertijd nog een keer halveert ;)

Een mooie quadro kaart had ik ook wel gewild, maar ik heb gekozen om te investeren in een nieuw scherm,

Gelukkig is Realview nu ook geactiveerd in Solidworks voor mensen zonder quadro kaart, al stottert het wel een beetje :)

Voorderest vind ik het een leuke hoek, alleen vraag ik me inderdaad ook af waarom de afbeelding zo korrelig is

edit: hij rendert altijd via je CPU, enkel als je een Quadro of een FireGL/Pro dan kan hij via de GPu renderen (als ik het goed heb) Volgens mij is de 8800gts(640mb) dmv een bios change als quadro kaart te laten gedragen en de Quadro drivers te accepteren, was toen een goedkope oplossing ;)

[ Voor 20% gewijzigd door K.Rotteveel87 op 07-10-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
OK, ik ben er ook achter gekomen waarom de laptop gisteren helemaal flipte toen ik wat vaker op smooth drukte. Hij werd ontzettend traag en gaf sommige onderdelen in de tekening niet meer weer. en dat terwijl ik nog 2 gb ram over had en de cpu lag te slapen.

Max ziet mijn grafische kaart niet. Hij gebruikt mijn intel onboard ding.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ru8wuu.jpg
Ik heb al even gekeken maar mijn nVidia gt525m staat niet in de lijst van supported GPU's.

Tijdens het typen van dit bericht sluit Max ineens af en krijg ik een error
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/30x7wv5.jpg

Het gaat dus lekker vandaag! Misschien dan deze versie (2010) maar even verwijderen van de laptop en 2012 erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

K.Rotteveel87 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:54:
iedit: hij rendert altijd via je CPU, enkel als je een Quadro of een FireGL/Pro dan kan hij via de GPu renderen (als ik het goed heb) Volgens mij is de 8800gts(640mb) dmv een bios change als quadro kaart te laten gedragen en de Quadro drivers te accepteren, was toen een goedkope oplossing ;)
Dat is niet waar hoor. Het is afhanklijk welke render engine je gebruikt of je altijd met de CPU renderd. I-Ray bijvoorbeeld, de GPU renderer variant van Mental Ray, kun je je CPU volledig buiten het renderproces houden. De CPU wordt dan alleen gebruikt om het proces in goede banen te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:52

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

stevens20 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:00:
OK, ik ben er ook achter gekomen waarom de laptop gisteren helemaal flipte toen ik wat vaker op smooth drukte. Hij werd ontzettend traag en gaf sommige onderdelen in de tekening niet meer weer. en dat terwijl ik nog 2 gb ram over had en de cpu lag te slapen.

Max ziet mijn grafische kaart niet. Hij gebruikt mijn intel onboard ding.
[afbeelding]
Ik heb al even gekeken maar mijn nVidia gt525m staat niet in de lijst van supported GPU's.

Tijdens het typen van dit bericht sluit Max ineens af en krijg ik een error
[afbeelding]

Het gaat dus lekker vandaag! Misschien dan deze versie (2010) maar even verwijderen van de laptop en 2012 erop zetten.
Ga nou niet overhaast dingen uninstallen en installen, misschien staan je preferences gewoon niet goed ingesteld. In het customize-menu naar preferences, daar kun je instellen wat voor viewport rendering methode er gebruikt wordt (direct3D, openGL, hardware rendering etc.) Misschien staat daar gewoon iets fout.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8fQNOLKGAjxWwjViD25iojRs/full.jpg

Viewports-tab dus en daar onderaan.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
D-rez schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:07:
[...]

Dat is niet waar hoor. Het is afhanklijk welke render engine je gebruikt of je altijd met de CPU renderd. I-Ray bijvoorbeeld, de GPU renderer variant van Mental Ray, kun je je CPU volledig buiten het renderproces houden. De CPU wordt dan alleen gebruikt om het proces in goede banen te leiden.
Ah, oke, ik heb alleen ervaring met Solidworks :9 (photoworks/photoview als renderpakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
stevens20 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:00:
OK, ik ben er ook achter gekomen waarom de laptop gisteren helemaal flipte toen ik wat vaker op smooth drukte.
Je bedoelt mesh- of turbosmooth? Als je die "wat vaker" ophoogt, zit je al snel met onwerkbare hoeveelheden polygonen. Elke keer dat je die verhoogt verviervoudigd het aantal polygonen. Als je 8GB ram hebt en 3dsmax gebruikt er 6 bij wijze van spreke, dan doe je iets niet goed :P. Tenzij je echt heel complexe uitgebreide scenes hebt... maar zo te zien begin je net met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Voor zover ik weet heeft een turbosmooth van boven de 2 iterations sowieso niet echt zin meer of wel? HEt is iig niet goed meer zichtbaar en al helemaal niet de extra rendertijd waard.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

idd, het is belangrijk zo zuinig mogelijk te zijn met Turbosmooth etc.
Als je aan het werk bent kun je bijvoorbeeld je TS uit zetten of slechts op 1 iterations.

http://www.kxcad.net/auto...turbosmooth_modifier.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
LiToKi schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:22:
[...]

Je bedoelt mesh- of turbosmooth? Als je die "wat vaker" ophoogt, zit je al snel met onwerkbare hoeveelheden polygonen. Elke keer dat je die verhoogt verviervoudigd het aantal polygonen. Als je 8GB ram hebt en 3dsmax gebruikt er 6 bij wijze van spreke, dan doe je iets niet goed :P. Tenzij je echt heel complexe uitgebreide scenes hebt... maar zo te zien begin je net met alles.
Kijk dat verklaard dat deel in ieder geval. Ik moet daar dus niet op drukken.

Wanneer ik mijn viewport render op OpenGL zet staat er wel nVidia maar het levert niet echt heel erg een prestatiewinst op ofzo. Ik ga er zo even mee werken en kijken of er toch verschil in zit op een of andere manier.

stevens20 gaat research doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Meestal werk ik zonder TS en zet ik NURMS even aan om te kijken hoe het er smoothed uit ziet. Daarna weer utizetten en verder werken etc..... Je kan natuurlijk ook TS aan en uitzetten in je stack.

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

stevens20 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:50:
[...]

Wanneer ik mijn viewport render op OpenGL zet staat er wel nVidia maar het levert niet echt heel erg een prestatiewinst op ofzo. Ik ga er zo even mee werken en kijken of er toch verschil in zit op een of andere manier.
Altijd zorgen dat je de meest recente display drivers hebt wil ook nog wel eens enorm verschil uitmaken, zelfs met oudere versies van Max heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
SnoeiKoei schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:09:
[...]

Altijd zorgen dat je de meest recente display drivers hebt wil ook nog wel eens enorm verschil uitmaken, zelfs met oudere versies van Max heb ik gemerkt.
eb ik, vorige week nog geupdate dus dat kan het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 14:15
stevens20 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:50:
[...]
Kijk dat verklaard dat deel in ieder geval. Ik moet daar dus niet op drukken.
Afhankelijk van wat je doet, maar tijdens werken is 1 of 0 (geen) iterations goed. Tijdens renderen ga je weinig verschil meer zien bij 2 of soms 3 iterations. Dit hangt ook af hoeveel poly's je basemesh heeft en wat je uiteindelijke resolutie wordt. En de afstand tot je mesh.

Of de limiet waarvoor je 't maakt, voor een losse render maakt 't niet uit (dan is die 2 of 3 turbosmooth iterations meestal wel ok), voor de iPad ben je nogal beperkt, voor de Unreal engine kan je 1000-en poly's doen...

It's not set in stone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_Br
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 16:16
OpenGL is volgens mij zelfs langzamer dan D3D in de viewport van MAX, en tja afhankelijk van de manier van smoothen komt er per iteration een verviervoudiging van Poly's bij :)

portfolio : www.breeed.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ben ik weer! Heb nu met autoCAD gewerkt. Het is simpel maar je moet ergens beginnen.
Dit is toch een programma wat meer bij de opleiding pas. Eerst dit onder de knie, daarna komt 3DS Max.
Ik moet weer even prioriteiten stellen.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ddguxh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nieuwe contest is geopend!

\[2D/3D] GFX Contest 11: Mythen en Legendes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Iemand ervaring met Vray RT?
Ik snap twee dingen niet in het settings menu:

- Bij een vriend had ik distributed rendering opgezet met vray, wat prima werkte voor normale renders. Maar ik kon het niet aanvinken in het Vray RT menu...
- als ik een vray steroscopic helper in de scene zet kan ik met normale renders inderdaad van die plaatjes maken voor zo'n rood groen brilletje. Maar opnieuw kan ik stereoscopic niet aanvinken in vray RT. Zou handig zijn om in realtime te kunnen zien wat de stereoscopic parameters voor effect hebben op de 3d beleving... :)

zo vreemd: dit probleem speelt al een tijd en net na het posten vind ik ineens de oplossing: eerst active shade uitzetten en dan zijn de opties allemaal beschikbaar :X

[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 09-10-2011 13:36 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22

SomerenV

It's something!

Multensor schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:42:
Gisteren mijn velg zo goed als afgemaakt :). Moet nog een logo op en dan even wat dieper vray en materials in duiken :).
[afbeelding]
Zou je die velg eens kunnen sturen? Ik gebruik zelf ook Vray voor m'n renders (wel nog 1.5, laatste RC) maar 19 minuten voor zoiets is wel echt belachelijk lang :+ Dan kijk ik even voor je hoelang het hier duurt (Q6600 @ 3.0GHz, 4GB DDR2 en een Radeon 4850 die verder niks doet tijdens 't renderen). Dat moet haast wel anders kunnen :P

Edit: heb even twee renders gedaan. Eentje van een scene met héél veel spheres en wat andere objecten, verschillende soorten reflecterende oppervlaktes en een tekst met refractie én reflectie. Daarnaast nog een scene met 2 Lamborghini's LP670's (oorspronkelijk van Forza 3, maar met eigen materials). Ik weet niet hoe je het flikt, maar 19 minuten (zelfs op een dual-core) is echt te lang volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/7682/somerenv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/7859/lamboc.jpg

Die eerste render duurde wel vrij lang, maar da's niet gek gezien de vele objecten, soorten materials en HDRI map :P

[ Voor 33% gewijzigd door SomerenV op 09-10-2011 22:26 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

dm je mail even. Dan zal ik hem sturen :)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Multensor schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:38:
dm je mail even. Dan zal ik hem sturen :)
Ik heb overigens 3DS Max 2010. Als je een nieuwe versie hebt moet je dus even een 3ds of obj doorsturen in plaats van het Max bestand. Dan zal ik even kijken of het beter kan :) (wel vanavond pas)

Edit: mail verwijderd :)

[ Voor 18% gewijzigd door SomerenV op 10-10-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SomerenV schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:18:
[...]
Ik heb overigens 3DS Max 2010. Als je een nieuwe versie hebt moet je dus even een 3ds of obj doorsturen in plaats van het Max bestand. Dan zal ik even kijken of het beter kan :) (wel vanavond pas)
Ik meen dat je bestanden kunt opslaan als oudere versies .max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

SnoeiKoei schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:45:
[...]

Ik meen dat je bestanden kunt opslaan als oudere versies .max
Je hebt inderdaad gelijk. In dat geval: dat is ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

SomerenV schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:30:
[...]

Zou je die velg eens kunnen sturen? Ik gebruik zelf ook Vray voor m'n renders (wel nog 1.5, laatste RC) maar 19 minuten voor zoiets is wel echt belachelijk lang :+ Dan kijk ik even voor je hoelang het hier duurt (Q6600 @ 3.0GHz, 4GB DDR2 en een Radeon 4850 die verder niks doet tijdens 't renderen). Dat moet haast wel anders kunnen :P

Edit: heb even twee renders gedaan. Eentje van een scene met héél veel spheres en wat andere objecten, verschillende soorten reflecterende oppervlaktes en een tekst met refractie én reflectie. Daarnaast nog een scene met 2 Lamborghini's LP670's (oorspronkelijk van Forza 3, maar met eigen materials). Ik weet niet hoe je het flikt, maar 19 minuten (zelfs op een dual-core) is echt te lang volgens mij.

[afbeelding]

[afbeelding]

Die eerste render duurde wel vrij lang, maar da's niet gek gezien de vele objecten, soorten materials en HDRI map :P
Die eerste render vind ik niet mooi, en ben er uit waarom: de letters zouden een andere kleur moeten hebben!
Wit ofzo... Die auto heb je zelf ook gemodelleerd? Die ziet er goed uit! :)

Edit: Is het niet leuk om een topic te starten waar je je .3Ds/.OBJ model kunt sharen? :D

[ Voor 3% gewijzigd door iApp op 10-10-2011 14:54 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

SomerenV schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:18:
[...]

hmmm vreemd. Staat wel gewoon aan.... naja vanavond krijg je mn 3ds file dan. Want ik werk met 3dsmax 2012

offtopic:
edit: aangepast hoor snoeikoei ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Multensor op 10-10-2011 16:12 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Multensor schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:35:
[...]
hmmm vreemd. Staat wel gewoon aan.... naja vanavond krijg je mn 3ds file dan. Want ik werk met 3dsmax 2012
Anders quote je z'n e-mail-adres even :P Uit zijn eigen post kan hij het weghalen, uit het jouwe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Probleem van de velg gevonden: het chromen materiaal gekoppeld met de complexe velg. Ik ben nu een nieuw material aan het maken. Nog steeds een stevige rendertijd, maar véél minder dan 19 minuten :) Ook minder 'noise' dan eerst.

Zo, het nieuwe Vray material is klaar :) Ik heb geprobeerd de oorspronkelijke render na te bootsen, maar met een véél meer geoptimaliseerd material.

De eerste render is 1280x720, twee velgen en minder dan 9 minuten rendertijd.
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/8394/velg.jpg

Deze render heeft dezelfde resolutie als de oorspronkelijke render van Multensor, gerendered met 4 cores.
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/2197/velg800x600.jpg

Dit is dezelfde render als hierboven, maar met maar 2 cores ingeschakeld.
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/4782/velg800x6002.jpg

Ik weet niet of Multensor het material mooi vindt, maar de rendertijd is drastisch verminderd. Voor de reflectie heb ik een HDRI gebruikt met een zeer hoge resolutie en global illumination stond op 'high' en multipass was uitgeschakeld (aangezien dat niet veel toevoegd). Verder niks veranderd aan de settings van Vray.
HardCoreGamer schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:51:
[...]

Die eerste render vind ik niet mooi, en ben er uit waarom: de letters zouden een andere kleur moeten hebben!
Wit ofzo... Die auto heb je zelf ook gemodelleerd? Die ziet er goed uit! :)

Edit: Is het niet leuk om een topic te starten waar je je .3Ds/.OBJ model kunt sharen? :D
Die twee renders waren echt puur bedoeld om te laten zien dat er iets mis was met de render van Multensor (die 19 minuten duurde). Het eerste plaatje had in eerste instantie een paar spheres en die rare vormen, maar later heb ik tientallen extra spheres toegevoegd en m'n nickname. Ging me niet om pracht en praal, maar puur om te laten zien dat ik zelfs dán die 19 minuten niet haal. En die Lamborghini komt uit Forza 3 (heb de model ergens gevonden op 'n blog) en heb er m'n eigen materials op geplakt :) Ook zijn de achterlichten vervangen door betere textures en zit er een bestuurder in de wagen. Geen eigen model dus. Modeling doe ik niet heel erg veel aan, ik ben meer van de renders :+

[ Voor 98% gewijzigd door SomerenV op 10-10-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

thanks man. Material was even snel van vraymaterials.de ofzo. Vond het er wel aardig uitzien maar die rendertijd was idd waardeloos. Ik zal er zelf ook nog even naar kijken op moment dat de velg echt helemaal af is, maar ik weet wel dat ik deze material niet meer ga gebruiken dan ;).

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 00:27
[b]SomerenV schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:34: En die Lamborghini komt uit Forza 3 (heb de model ergens gevonden op 'n blog) en heb er m'n eigen materials op geplakt :) Ook zijn de achterlichten vervangen door betere textures en zit er een bestuurder in de wagen. Geen eigen model dus. Modeling doe ik niet heel erg veel aan, ik ben meer van de renders :+
Hoe komt dat model uit Forza 3 zo open en bloot op straat? Is het echt een gamemodel uit het spel forza of gewoon nagemaakt? Ik ben al een tijdje nieuwsgierig naar de polycount van wagens in populaire racegames maar nergens kan ik betrouwbare cijfers/wires vinden. Wel mensen die posten hoeveel polies een wagen uit bepaalde racegames hebben maar ik vertrouw die 'geruchten' niet. Waar het mij om gaat is de tricount van wagens waarmee je echt racet ingame (en liefst polycount van LODs), niet de polycount van de auto zoals ie ingame in de showroom geshowt wordt (deze kan natuurlijk een stuk hoger zijn). Iemand die me kan helpen?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

De Hupie schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:53:
[...]

Hoe komt dat model uit Forza 3 zo open en bloot op straat? Is het echt een gamemodel uit het spel forza of gewoon nagemaakt?
Is voor zover ik weet een echt model uit Forza 3. De reden dat het open en bloot op straat ligt is simpel: er zijn voor veel games meerdere manieren om models, textures, geluiden, etc, uit de game te rippen. Zo heb ik verschillende models uit Need for Speed (Carbon, Pro Street, Underground, etc), Modern Warfare 1 en 2, Black Ops, Medal of Honor, Mass Effect 2, en ga zo maar door. Zelf gebruik ik ze voor CG (op een afstand zien veel models met fatsoenlijke textures er prima uit, en lowpoly betekend sneller renderen) maar er zijn complete communities die models uit enorm veel games plukken om ze te gebruiken in bijvoorbeeld mods (ik denk dat garrysmod het beste voorbeeld is). Naast het CG aspect vind ik het ook leuk om er mee te spelen qua renders :D

Edit: hier heb ik een leuk voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/765/soldaatje.jpg

Bij het plaatje staat waar alles vandaan komt, maar dit model wil ik dus gebruiken voor CG. Je moet je voorstellen dat er straks enkele van dit soort models rondrennen op het scherm, met hier en daar wat rook en schiet-effecten, motion blur, etc. 9/10 mensen ziet dan niet meer of zoiets echt of nep is, vooral ook omdat er dan gewoon zóveel beweegt tegelijkertijd dat je simpelweg niet goed kunt focussen. Daar zijn ze voor mij perfect voor :)

[ Voor 41% gewijzigd door SomerenV op 10-10-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:28
Wow mooie renders, vooral die velgen!
Alleen lijkt er nog een soort "grain" door heen te zitten want een beetje ten koste gaat van het materiaal aluminium. Slimme truuk trouwens, die models uit games halen :P

Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs70/f/2011/283/8/0/jake_wip_skin_testing2_by_fierox-d4cgt4u.jpg

Mijn model van Jake is inmiddels bijna helemaal gerigged.
Weights zijn op wat tweaken na ook wel klaar. In wat poses getest en 't gaat best aardig al.
Heb al enkele spieren gemaakt, nu de flex en bulge instellen en dan ook deze toevoegen aan de skin.
Ben benieuwd, nog niet eerder met Maya muscle gewerkt, was wel een beetje studie nodig :P

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-MkxHHl1f8N8/To44MuJEFoI/AAAAAAAAAWA/F24vdN39kw4/s705/screenshot032.jpg

Mijn render tijd was trouwens iets van 15 seconden met MR settings op matig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

fier0x schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 04:11:

Mijn model van Jake is inmiddels bijna helemaal gerigged.
Weights zijn op wat tweaken na ook wel klaar. In wat poses getest en 't gaat best aardig al.
Heb al enkele spieren gemaakt, nu de flex en bulge instellen en dan ook deze toevoegen aan de skin.
Ben benieuwd, nog niet eerder met Maya muscle gewerkt, was wel een beetje studie nodig :P
Vet hoor! Respect! Ga je hier zelf animaties mee maken? Of doe je dit model+rig gewoon als oefening/portfolio-werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

en zelf nog maar een render. En material is nu heel basic, maar ik denk dat mn vray instellingen nog steeds niet helemaal goed staan ;).

Afbeeldingslocatie: http://forums.3dtotal.com/picture.php?albumid=2134&pictureid=14416

Ik krijg de max file nog van SomerenV. Dan even puzzelen waar de verschillen zitten en kijken welke tijd ik haal op zijn max file ;).

[ Voor 23% gewijzigd door Multensor op 11-10-2011 09:25 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Maya is volledig kaduuk, Autodesk support is een ramp op z'n zachtst gezegd en hier zou ik zeker geen €4000 voor betalen.
Duurt dagen voordat ze een reply sturen, en dan linken ze vervolgens naar een domain parking site omdat het gewoon een standaard reply is van meerdere jaren geleden.

Ben dus weer met Blender begonnen, met Blender, Pixelmator, Sculptris en Unity3d heb ik alles legaal voor commercieel gebruik (moet nog wel op een free Unity exporteren, want ik heb een studenten license voor de pro versie) en duur was het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
@Multensor, het lijkt mij dat je in een instelling van VRay ergens veel te veel iteraties in hebt gesteld, bij een glossy reflection setting of een GI oplossing waarschijnlijk. Deze vreten vreselijk veel tijd als je de instellingen 'lekker hoog' zet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 14-09 00:27
SomerenV schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:09:
[...]

[afbeelding]

Bij het plaatje staat waar alles vandaan komt, maar dit model wil ik dus gebruiken voor CG. Je moet je voorstellen dat er straks enkele van dit soort models rondrennen op het scherm, met hier en daar wat rook en schiet-effecten, motion blur, etc. 9/10 mensen ziet dan niet meer of zoiets echt of nep is, vooral ook omdat er dan gewoon zóveel beweegt tegelijkertijd dat je simpelweg niet goed kunt focussen. Daar zijn ze voor mij perfect voor :)
Hmm, je gebruikt een 3d model uit crysis en plakt er een texture van Arma II op, hoe doe je dat? :P Ze hebben toch niet precies dezelfde UV coördinaten?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 17:13
SomerenV schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:09:
[...]

Is voor zover ik weet een echt model uit Forza 3. De reden dat het open en bloot op straat ligt is simpel: er zijn voor veel games meerdere manieren om models, textures, geluiden, etc, uit de game te rippen. Zo heb ik verschillende models uit Need for Speed (Carbon, Pro Street, Underground, etc), Modern Warfare 1 en 2, Black Ops, Medal of Honor, Mass Effect 2, en ga zo maar door. Zelf gebruik ik ze voor CG (op een afstand zien veel models met fatsoenlijke textures er prima uit, en lowpoly betekend sneller renderen) maar er zijn complete communities die models uit enorm veel games plukken om ze te gebruiken in bijvoorbeeld mods (ik denk dat garrysmod het beste voorbeeld is). Naast het CG aspect vind ik het ook leuk om er mee te spelen qua renders :D

[afbeelding]

Hoe heb jij die 3d modellen uit die games gehaald?
Las wel iets over 3dripperx ofzo

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

De Hupie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:18:
[...]

Hmm, je gebruikt een 3d model uit crysis en plakt er een texture van Arma II op, hoe doe je dat? :P Ze hebben toch niet precies dezelfde UV coördinaten?
Nou, iemand heeft een 3d model van Crysis geript en omgezet voor Half Life 2 (GarrysMod), dat geplaatst op een forum en zo kan ik het downloaden. Met MDL Decompiler en VTF Edit en SMD importer kan ik alles in 3D Studio Max en Photoshop krijgen. Zo kan ik het model importeren in Max en de textures aanpassen in Photoshop. De textures van ARMA2 zijn te exporteren met een tool die te vinden is op verschillende websites (ben de naam even kwijt) en met knip en plak werk plaats ik die textures op de texturemap van het Crysis model. Dat is een beetje hoe ik het doe. Models voor Half Life 2 vind je op www.Facepunch.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga voortaan proberen elke dag even een snelle character sketch te maken in zbrush.
hier eentje;

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/6358/3dschets.jpg

uurtje of 3 werk ong

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
SnoeiKoei schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:15:
[...]

Vet hoor! Respect! Ga je hier zelf animaties mee maken? Of doe je dit model+rig gewoon als oefening/portfolio-werk?
Thx! het is een oefening maar als de modellen van Neytiri en Jake klaar zijn moet er zeker een animatie komen.
Heb al wat uitgeschreven maar moet het nog uitwerken, storyboarden etc.
Een oefenproject van model tot clip zeg maar, ben dus nog wel even bezig.
Daarnaast probeer ik alles te documenteren zodat ik meteen een mooi naslagwerk/handleiding heb.
Heb nu iedere keer bij een nieuw project weer zoiets van bijv, hoe zat die rug rig, cloth, oogbal of zoiets ook al weer in mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

Voor degene die nog willen weten hoe lang ik met dezelfde opstelling render als somerenV........... 10 mins. Dus mijn pc is wel een paar minuutjes trager ;). Nu maar eens kijken wat mijn volgende projectje gaat worden. Die velg ben ik nu wel weer zat =]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Zag een leuke iPhone app voorbij komen op cgtalk: met iDevCam kun je de camera's in 3ds max met je iPhone besturen. Ik hoop dat er snel een android versie komt want ik heb geen iding...
http://forums.cgsociety.o...thread.php?f=59&t=1013264
Een beetje het idee van zo'n 3d muis.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Leuk.. maar wat heb je eraan? :?
Zie het nut er niet van zo 123...
This app will give you an handheld effect and control like seen in some of the latest feature films like Avatar and Rango but without the need for a multi-million dollar equipment.
Juist ja.. :P

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Grappig dat wel. Maar functioneel?
Het lijkt me nu niet zo dat je dat ding even gaat pakken om van view te wisselen ofzo...

Het is wel WEER iets wat de iPhone kan! Dat ding kan ondertussen alles maar als je kijkt wat je er daadwerkelijk van gebruikt is het volgens mij vrijwel niks en waar het ding voor bedoeld is, namelijk bellen wordt steeds verder weg geschoven. En de Hype gaat maar door...

Het is ondertussen zoon dingetje geworden van: '' Kijk eens wat ik allemaal kan''
''En er is WEER iets wat ik kan, kijk eens allemaal!''

Ik wordt er een beetje moe van. Ik hoor ook steeds vaker negatieve verhalen...
''Weer een update, weer doet mijn mobiel het niet'' (zie ik steeds vaker op Facebook enzo staan)
Ik zie het ook bij mijn vriendin haar ipod tutsj, dat ding doet het om de haverklap niet vanwege een update. Bij iedere update moeten ook alle apps (of hoe heten die dingen) er weer een voor een opgezet worden en moet je alles weer op volgorde zetten..

Zo, dat waren even mijn frustraties over de ipods/iphones enz...
(ik mag eigenlijk niks zeggen want ik heb hem niet)

[ Voor 98% gewijzigd door stevens20 op 14-10-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor

Multensor

wtf

leuke gadget idd, maar volgens mij gaat het net zo makkelijk met de muis ;)

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Multensor schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:31:
leuke gadget idd, maar volgens mij gaat het net zo makkelijk met de muis ;) VEEL makkelijker en vloeiender met een space navigator.
Fixed! *O* Beste aankoop ooit, kan ongeveer 2x zo lang CAD- en modelleerwerk doen zonder RSI-klachten te krijgen. De hele tijd je iPhone in de lucht (en stil) houden lijkt me niet ontspannen werken en vooralsnog zie ik er het praktisch nut niet van in, het is meer leuk "omdat het kan".

[ Voor 18% gewijzigd door SnoeiKoei op 14-10-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Hoewel die navigator soms ook een pain in the butt kan zijn. Zoals opeens trager gaan of niet rond het geselecteerde object roteren om dat em denkt dat je de instellingen aangepast hebt etc.
Een van de irritante dingen aan een Space Navigator is als je tussen Acad en 3Dsmax heen en weer hopt. In Autocad werkt dat ding slecht van zodra je een zware tekening hebt.

Het meest irritante is ergens werken in 3Dsmax zonder dat ding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:25:
Het meest irritante is ergens werken in 3Dsmax zonder dat ding....
Too true! Ik heb er zelf 1 gekocht voor thuis, op werk heb ik er een die door de baas is betaald (voor CAD-werk). Ik zou niet meer zonder willen werken, niet alleen in Max maar in wat voor 3D-applicatie dan ook waar ik langer achtereen mee moet werken (of moeten, Max is zuiver hobby).

De problemen die je beschrijft zie ik zelf niet vaak, alleen als ik 2x tegelijk Max opstart op 1 computer dan raken de instellingen borked. Verder werkt alles vloeiend, ook in de CAD-omgeving met duizend onderdelen op het scherm (op een P4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Het idee komt volgens mij van The3DNinja, gast die ik al tijdje op Twitter volg. Die heeft een soortgelijke camera voor Maya ontwikkeld, misschien leuk voor de Maya boys hier: http://the3dninja.com/blog/?page_id=1235

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Die space navigators zijn echt relaxed. Heb er zelf ook 2. 1 die soms een beetje gaat driften voor onderweg, en een goeie die gewoon vast staat op m'n bureau. Wil nog wel een keer een betere, met wat meer snelknoppen. Die 2 knopjes zijn me vaak net iets te weinig. Mjah, als ik dan ergens moet 3Den zonder space navigator voel je je echt gehandicapt :O

Verder snap ik niet waarom die iPhone app met Max werkt. Volgens mij hebben veel mensen die een iPhone hebben ook een iMac, en op OSx werkt Max weer niet. Rare keuze...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Hebben jullie de volgende allemaal?

pricewatch: 3Dconnexion SpaceNavigator PRO

Ziet er zeer interessant uit! Ik dacht dat die dingen met een bal waren die door 3 punten werd ondersteund. (Ooit eens gezien ofzo), maar dit oogt smoooooottthhh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nico schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:08:
Hebben jullie de volgende allemaal?
Ja, ik wel. Tenminste, toen deze net op de markt kwam kon je nog kiezen tussen een home- en pro-versie, met als enige onderscheid dat je met de pro-versie meer helpdesk-ondersteuning had (en 40 euro meer betaalde). Ik heb toen samen met collega's een aantal home-exemplaren besteld voor ongeveer 70 euro per stuk. Tegenwoordig kun je alleen nog maar de pro-versie kopen meen ik maar je merkt letterlijk geen verschil, behalve in de prijs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ja die heb ik in elk geval wel en kan niet zonder!
heb er toen overigens een eurotje of 60 voor neergeteld, ik zie nu 100 en meer!? :/

[ Voor 46% gewijzigd door Menesis op 14-10-2011 11:13 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Ok genuinely geïnteresseerd in zo'n ding nu :) Dit vereist nog wat rondkijk werk, maar ik voel er ook eentje voor mij aankomen in de toekomst! :+ Allow me to join your ranks! hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Yup (kijk maar bij de reviews ;)), en zonder zon ding kan ik niet meer 3den (ik kan het wel, maar navigeren door je scene gaat zo veel relaxter met dat ding)

/edit
Tot voor kort had je een pro en Edu versie. Officieel mcht je de edu niet gebruiken om "commercieel" werk mee te doen. 8)7 |:(

[ Voor 40% gewijzigd door D-rez op 14-10-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
Ah thanks!

Was vorig jaar op een jachtontwerpbureau en zag iedereen met zo'n ding spelen (wel de grote units) maar kon niet meer op de naam komen!

Toch vind ik 100 euro veel voor nog een muis ^^ niemand er eentje tweedehands aan te bieden voor mij? :*)

edit:

Als reactie hierboven, ik heb al eens rondgespeeld met http://www.3dvia.com/blog/hosting/

werkt ook al een tijdje op de smartphone ;)

[ Voor 22% gewijzigd door K.Rotteveel87 op 14-10-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

K.Rotteveel87 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:52:
Ah thanks!

Was vorig jaar op een jachtontwerpbureau en zag iedereen met zo'n ding spelen (wel de grote units) maar kon niet meer op de naam komen!

Toch vind ik 100 euro veel voor nog een muis ^^ niemand er eentje tweedehands aan te bieden voor mij? :*)
Het is niet "nog een muis" en tbh, zijn geld meer dan waard. O+ Tot de introductie van de space navigator bestonden er dingen als de 3D mouse, spaceball en een aantal varianten daarop en daarmee had je mazzel als je een oud, zwaar gebruikt exemplaar met seriele aansluiting op internet vond voor minder dan 250 euro.

En nee, ik denk dat je geen navigator tweedehands gaat vinden voor een leuke prijs en ik zou het risico niet lopen, ding zit vol met sensoren en als er 1 goedkoop op de tweedehandsmarkt verschijnt zou ik het niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb ook al een paar jaar een Space Navigator naast me staan en gebruik hem dagelijks, niet alleen voor 3D maar ook in Photoshop :)
Ik wil binnenkort wel een uitgebreider model kopen, met wat meer knoppen en hand ondersteuning, maar met deze kun je ook prima uit de voeten :) Ik kan iig niet meer zonder :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Hoe werkt het in photoshop dan? :o Naast pannen ook roteren en zoomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik snap dat ding toch nog niet helemaal.
Ze prijzen het aan als 3d muis, maar als ik het goed begrijp is het geen vervanging voor de muis, maar een toevoeging waarbij je ook nog een gewone muis gebruikt, en echt bedoelt om te navigeren?

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

@Nico: pannen idd, hoewel ik dat toch vaker doe met m'n Wacom, maar door de knop naar links of rechts draaien kun je je brush groter en kleiner maken :)

@hexta: klopt, je kunt met de spacenavigator de camera in Max, of Maya bedienen en heel precies en natuurgetrouw door je scenes heen vliegen als het ware.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Brush groter of kleiner doe ik altijd met (linker) ALT + rechtermuisknop inhouden en links of rechts bewegen... (naar boven en onder bewegen is de softness beinvloeden ;))

Lijkt me juist handig om het canvas te draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
Je kan hem kopen via de edu shop in US voor 75 dollar dus had hem al in me mandje liggen :P

Helaas wordt je dan doorgestuurd naar de EU site waar ze nog 90 euro kosten :)

ik twijfel nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Is in ieder geval al goedkoper :9 ik ben er ook goed over na aan het denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
hexta schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:18:
Ik snap dat ding toch nog niet helemaal.
Ze prijzen het aan als 3d muis, maar als ik het goed begrijp is het geen vervanging voor de muis, maar een toevoeging waarbij je ook nog een gewone muis gebruikt, en echt bedoelt om te navigeren?
Ja dat betekend dat je veel moet switchen van keyboard en SpaceNavigator. Aangezien ik veel met keyboardshortcuts werk, waardoor je workflow erg snel is had ik continu het gevoel dat de navigator mij vertraagde. Dat is een van de redenen waarom ik het niet meer gebruik in 3d paketten behalve om camera bewegingen te visualiseren. Ook zijn de 2 kleine knoppen niet zo fijn om in te drukken.
Met de zoom extents shortcut(z) en alt+mmb navigatie in 3dsmax spring en orbit je snel naar je gewenste punt.

Waar ik de SpaceNavigator wel voor gebruik(misbruik) is om firefox te bedienen(volgende/vorige pagina,switchen van tabs,scrollen), foobar (next/previous/play/pause/shuffle) en media player classic en dat werkt erg fijn omdat ik daar geen toetsenbord bij hoef te gebruiken.
Je kunt namelijk met deze drivers alles per programma zelf instellen. Ik heb de play/pause knop in foobar als buzzer ingesteld waardoor je alleen met je palm op de bovenkant hoeft te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Min of meer offtopic, maar:

Er was eens in 2003..

Echt geniaal, en kippevel op het einde.

Maar: is de source nog aanwezig om dit in 1080p te laten renderen (en eventueel in 3d pola/anaglyph)
Oh en geluidseffecten onder de track zijn ook welkom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
Wow mooi groepsproject, en een leuk einde!
Erg leuk om te zien, helemaal omdat de meeste groepsprojecten stranden voor het einde (mijn ervaring helaas).

Ben zelf ook weer wat verder, de gemaakte spieren met maya muscle toegevoegd aan de rig.
Eerste keer dat ik 't gebruik, was even een studie maar uiteindelijk werkte het best lekker.
Voor een volgend project duik ik er wellicht nog wat verder in.
Na al het technische werk was 't wel spannend of 't ook nog een beetje zou werken dus maar een kort test clipje gemaakt. Nu alles nog wat verder tweaken!
Let niet te veel op de animatie zelf want dat is maar even vlug in elkaar gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hehehe leuk dat trein filmpje, was een van de eerste dingen die ik zag toen ik in dit topic ging meelopen. Herken uit het lijstje alleen nog Oogst en ScipionyX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Die trein is wel geniaal idd, lang geleden dat ik dat filmpje heb gezien en helaas heb ik toen ook niet deelgenomen aan het project. Ben benieuwd of er genoeg serieuze animo is om een vergelijkbaar project nog eens uit te voeren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Is er nog een touwtje van het project? Die wil ik wel eens door bladeren.

/edit

\[3d] Groepsproject: trein-animatie *KLAAR*

[ Voor 34% gewijzigd door D-rez op 17-10-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Niemand herkent mijn bootje, red baron vliegtuigje of boerderijtjes ;( :( :'(

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Guillome schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:46:
Niemand herkent mijn bootje, red baron vliegtuigje of boerderijtjes ;( :( :'(
Herkennen? Ik had ze al wel gezien en red baron-vliegtuigje ook herkend als zijnde red baron-vliegtuigje maar ik had geen idee wie dat gemaakt had nee. Maar netjes gedaan hoor :>

Sowieso, dat filmpje is pure win!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

hihi was ook flauw grapje :) Het is een ontzettend tof filmpje geworden idd! Ik heb hem nog wel enkele keren terug gekeken tussen toen en nu.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

fier0x schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 05:24:
Wow mooi groepsproject, en een leuk einde!
Erg leuk om te zien, helemaal omdat de meeste groepsprojecten stranden voor het einde (mijn ervaring helaas).

Ben zelf ook weer wat verder, de gemaakte spieren met maya muscle toegevoegd aan de rig.
Eerste keer dat ik 't gebruik, was even een studie maar uiteindelijk werkte het best lekker.
Voor een volgend project duik ik er wellicht nog wat verder in.
Na al het technische werk was 't wel spannend of 't ook nog een beetje zou werken dus maar een kort test clipje gemaakt. Nu alles nog wat verder tweaken!
Let niet te veel op de animatie zelf want dat is maar even vlug in elkaar gedraaid :)

[video]
Hoe heb je hem zo goed kunnen riggen?
Mooi gemaakt btw! :)

Enkel de animatie kan beter... Je kan ook kijken naar .bip files...
Dat zijn al kant en klare animaties (Die met Mocap zijn gemaakt) die je eraan kunt plakken...
Dit is een leuke sample pack van Autodesk zelf, verder kun je zo vinden op Google. :)
http://usa.autodesk.com/a...d=13390051&linkID=9241178

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
HardCoreGamer schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:22:
[...]

Hoe heb je hem zo goed kunnen riggen?
Mooi gemaakt btw! :)

Enkel de animatie kan beter... Je kan ook kijken naar .bip files...
Dat zijn al kant en klare animaties (Die met Mocap zijn gemaakt) die je eraan kunt plakken...
Dit is een leuke sample pack van Autodesk zelf, verder kun je zo vinden op Google. :)
http://usa.autodesk.com/a...d=13390051&linkID=9241178
Thx!
Heb eerst op de normale manier een skelet gemaakt en de skin erop gezet.
Dit vervolgens geweightpaint, daarna met maya muscle de naar mijn idee belangrijkste spieren en botten toegevoegd en de invloed daarvan weer over de skin weights gepaint (relatief).
Inmiddels heb ik de beweging van de spieren nog stukken beter gekregen, kan het zeker aanraden voor de maya gebruikers. Zo voor de eerste keer ben ik best blij met het resultaat.

En idd die animatie kan zeker beter :) maar was ook niet echt als zodanig bedoeld.
Eigenlijk zijn het gewoon diverse arm, borst en schouder bewegingen een beetje leuk achter elkaar zodat ik kan weightpainten op een bepaalde frame/houding waar 't er nog niet lekker uit ziet. Had ook nog arm omhoog, omlaag, etc.
Ben van plan te gaan rotoscopen als basis voor de werkelijke animatie als dit model klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik ben eens begonnen om opnieuw een groepsproject op te zetten (en heb wat contact gehad met de modjes) maar tis niet zo simpel. :+ Overgens zou ik het nog steeds willen doen... ik moet alle informatie die ik verzameld heb toen nog wel ergens in een documentje zitten :P

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Bedoel je Tweaktown ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Nee, die heb ik niet gestart... maar ik heb er wel aan meegedaan. Overgens dat project is nooit afgekomen. Ik heb mijn project nooit gestart hier op GoT omdat het afgeraden werd door de modjes...

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Een fly-by van een goeie grote ruimtevloot (à la Battlestar Gallactica / Star Wars ofzo) lijkt me ook wel een leuk Tweakersproject. Dat iedereen 1 of meerdere scheepjes maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door SnoeiKoei op 18-10-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:31:
Een fly-by van een goeie grote ruimtevloot (à la Battlestar Gallactica / Star Wars ofzo) lijkt me ook wel een leuk Tweakersproject. Dat iedereen 1 of meerdere scheepjes maakt.
Ik heb wel een Serenity in de aanbieding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nee Krush, het moet wel zelf gemaakt zijn dan :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:59:
Nee Krush, het moet wel zelf gemaakt zijn dan :P
-O-

Had toch niet gegaan, veel te veel polygonen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

:+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Klinkt wel als een cool idee :+ Volgende contest skippen en inruilen voor groepsproject?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Of het maken van de wagons/spaceships/whatever als contest doen, en het geheel na de contest samenvoegen in een animatie waarbij de winnaar van de contest voorop mag? :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:13:
Of het maken van de wagons/spaceships/whatever als contest doen, en het geheel na de contest samenvoegen in een animatie waarbij de winnaar van de contest voorop mag? :P
Probleem is dat je meer invulling nodig hebt om een leuke scene op te bouwen. De contest is té gericht op één onderwerp.

Tenzij je het idd houd op een spacebattle of een fly-bye, dat is vrij kaal (immers: in de ruimte :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik weet niet precies hoe het met die trein destijds gegaan is, maar met zo'n contents kun je natuurlijk prima het hoofdonderwerp fabriceren, dan kun je wellicht iemand anders (vrijwilliger) aan het werk zetten om de omgeving/animatie te doen. Of een contents de spaceships/whatever, en een volgende contents opvullen met omgevingsvulling als gebouwen ofzo (dan moeten het wel laagvliegende spaceships zijn :+ ), en weer iemand die het in geheel in elkaar plakt..

Dat is maar even een idee wat zo te binnen schiet, er zal vast een veel practischere aanpak zijn :+
Maar inho is het ook zonde om de contetests nu weer te laten vervallen, net nu ze eindelijk weer een beetje tot leven zijn gekomen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:20:
Ik weet niet precies hoe het met die trein destijds gegaan is...
Éénvoudig is het niet, ik zat ooit in dit project:

\[3d] Project - Tweaktown

Iemand die de orginelen nog heeft of de renders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Menesis schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:31:
Zag een leuke iPhone app voorbij komen op cgtalk: met iDevCam kun je de camera's in 3ds max met je iPhone besturen. Ik hoop dat er snel een android versie komt want ik heb geen iding...
http://forums.cgsociety.o...thread.php?f=59&t=1013264
Een beetje het idee van zo'n 3d muis.
Grappig, ik had dus exact hetzelfde idee.
https://docs.google.com/d...-wIASBMn9oM/edit?hl=en_GB

Met al die patentenzooi van tegenwoordig schrijf ik gewoon alle ideeën op zodra ik ze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Maar wat je bij hem ziet is dat bepaalde bewegingen, zoals het kantelen van de telefoon, er niet voor zorgen dat het beeld letterlijk de beweging volgt, maar dat de camera in dit geval op de x-as lijkt te verplaatsen. Zou de gyro niet gebruikt kunnen worden om daadwerkelijk een bepaalde verplaatsing in virtuele ruimte te kunnen waarnemen? Dus als je er mee gaat lopen, dan gaat de camera in de scene ook vooruit. Zal niet perfect werken, maar zou gesimuleerd moeten kunnen worden toch?

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Pagina: 1 ... 12 ... 58 Laatste