Probleem van de velg gevonden: het chromen materiaal gekoppeld met de complexe velg. Ik ben nu een nieuw material aan het maken. Nog steeds een stevige rendertijd, maar véél minder dan 19 minuten

Ook minder 'noise' dan eerst.
Zo, het nieuwe Vray material is klaar

Ik heb geprobeerd de oorspronkelijke render na te bootsen, maar met een véél meer geoptimaliseerd material.
De eerste render is 1280x720, twee velgen en minder dan 9 minuten rendertijd.
Deze render heeft dezelfde resolutie als de oorspronkelijke render van Multensor, gerendered met 4 cores.
Dit is dezelfde render als hierboven, maar met maar 2 cores ingeschakeld.
Ik weet niet of Multensor het material mooi vindt, maar de rendertijd is drastisch verminderd. Voor de reflectie heb ik een HDRI gebruikt met een zeer hoge resolutie en global illumination stond op 'high' en multipass was uitgeschakeld (aangezien dat niet veel toevoegd). Verder niks veranderd aan de settings van Vray.
HardCoreGamer schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:51:
[...]
Die eerste render vind ik niet mooi, en ben er uit waarom: de letters zouden een andere kleur moeten hebben!
Wit ofzo... Die auto heb je zelf ook gemodelleerd? Die ziet er goed uit!
Edit: Is het niet leuk om een topic te starten waar je je .3Ds/.OBJ model kunt sharen?

Die twee renders waren echt puur bedoeld om te laten zien dat er iets mis was met de render van Multensor (die 19 minuten duurde). Het eerste plaatje had in eerste instantie een paar spheres en die rare vormen, maar later heb ik tientallen extra spheres toegevoegd en m'n nickname. Ging me niet om pracht en praal, maar puur om te laten zien dat ik zelfs dán die 19 minuten niet haal. En die Lamborghini komt uit Forza 3 (heb de model ergens gevonden op 'n blog) en heb er m'n eigen materials op geplakt

Ook zijn de achterlichten vervangen door betere textures en zit er een bestuurder in de wagen. Geen eigen model dus. Modeling doe ik niet heel erg veel aan, ik ben meer van de renders
[
Voor 98% gewijzigd door
SomerenV op 10-10-2011 19:23
]