Toon posts:

Android Market en applicaties - Deel 11 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 125.435 views

Android - Software & Discussie - Geschiedenis
De Android Market is 1,5 jaar geleden online gegaan en inmiddels zijn er al meer dan 100.000 applicaties / games en gadgets voor Android te downloaden... Er zijn betaalde applicaties / games te vinden in de Market, maar ook duizenden gratis applicaties / games / gadgets! Genoeg voor iedereen dus en elke dag komen er tientallen bij, de Market blijft maar groeien en groeien en dat is natuurlijk helemaal top voor ons, Android gebruikers. Niet alle applicaties / games zijn via de Market te downloaden, sommige developpers verkopen hun eigengemaakte Androidstuff via hun eigen website of zetten dit gratis op het internet. In de echte Market is momenteel alleen nog te betalen met een CreditCard, dus helaas niet voor iedereen geschikt. Betalingsmogelijkheden als PayPal komen eraan..

Op 02-02-2011 lezen we:
Google heeft een webdienst gelanceerd, waarmee gebruikers applicaties die in de Android Market zijn opgenomen kunnen bekijken. Daarbij is het mogelijk om gekozen applicaties direct op de Android-smartphone te installeren.

De Market-website werkt daarbij ongeveer hetzelfde als de Market-applicatie: er kan gefilterd worden op verschillend soorten applicaties of games, en daarbij kan gekozen worden om alleen gratis of betaalde software te tonen. Ook is het mogelijk om gebruikersreviews en recente wijzingen voor een bepaalde applicatie te bekijken. De website lijkt al volledig functioneel te zijn, maar het lukte tijdens de presentatie niet om in te loggen op de Market via de browser.

Wie verschillende Android-toestellen bezit kan kiezen op welke telefoon de gekozen applicatie geïnstalleerd moet worden. Het betalen van de software kan tevens met een druk op de knop, maar hiervoor is het wel noodzakelijk om een creditcard aan het Google-account te koppelen.

Daarnaast liet Google weten dat er binnenkort ondersteuning komt voor aankopen binnen een applicatie, en toonde daarbij hoe dit eruit komt te zien. De functionaliteit moet voor het einde van dit kwartaal beschikbaar zijn. Google heeft de documentatie voor in-appbetalingen beschikbaar gesteld aan ontwikkelaars, die daardoor aan de slag kunnen om de functionaliteit in hun apps in te bouwen. Eerder liet de internetgigant al weten dat de nieuwe mogelijkheden ervoor moeten zorgen dat er meer apps worden verkocht voor Android. Daarbij wordt het ook mogelijk om applicaties via de telefoonrekening te kopen, maar daarover werd door Google tijdens de presentatie niets gezegd.

Verwante en andere interessante topics
Android - Software & Discussie - Android Market vanaf je mobiel
De Android Market is via je Android device zelf te raadplegen.. Druk op het icoontje van de 'Market' en je komt terecht in de Market, waar je zelf al de applicaties / games en gadgets kunt bekijken en down- loaden die jij wilt! Alles is netjes gecatagoriseerd en dus erg snel en simpel op te zoeken!

Android - Software & Discussie - Android Market vanaf je computer
Je kunt de Android Market ook bereiken vanachter een computer door naar android.com/market te surfen. Wel moet er gezegd worden dat niet alle applicaties en games hier te vinden zijn (wel op de Android devices zelf) Toch is het erg handig om zodoende al een selectie te maken van de muk die je wil!
Je kan ook applicaties en games bekijken via Cyrket en/of AndroLib, waar je ook gelijk QR codes vindt!

Android - Software & Discussie - Android Awards
Eerst hadden we: Feedback: GoT Community Android Awards, waar Only.Holoris en ik, CLB,
vroegen om feedback op ons plan om de GoT Community Android Awards te organiseren...

Daarna kwam er GoT Community Android Awards - Nominatietopic waar men
kon nomineren in maar liefst 12 verschillende categorieen wat betreffende Androidapplicaties en games.

Op zaterdag 24 april kon er daadwerkelijk gestemd gaan worden, voor maar liefst twee weken lang..
Jullie hebben je best gedaan met een kleine 7000 stemmen, toppie.. Alles is geteld so here we go!

Voor elke categorie is er een top drie samengesteld, die bestaat uit de de apps / games waarop het meeste is gestemd. Ook is er een GoT Community Android Awards top 25 Overall gemaakt, met de
25 apps / games waarop het meeste is gestemd, na de top 3's. Zodoende hebben we een goed overzicht gecreeerd van apps / games die Tweakers het meeste aantrekken en het populairst zijn.
Deze top 3's en Top 25 Overall, worden in alle volgende TS'en van de Android Software & Dicsussie topics opgenomen, zodat elke Tweaker die het nieuwe Androidlandschap betreed, gelijk een goed overzicht heeft van hoe of wat qua applicaties en / of games! Maar wat ik al zei, de stemmen zijn geteld!

InhoudsopgaveGa terug naar de inhoudsopgave
Android - Software & Discussie - Uitslag games
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Robo Defense21,2%1,76%
2. Air Control16,6%1,38%
3. Abduction! World Attack16,2%1,35%

Ga terug naar de inhoudsopgave
Android - Software & Discussie - Uitslag navigatie & maps
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Google Maps45,6%3,80%
2. Sygic MobileMaps 1019,9%1,66%
3. CoPilot Live11,9%0,99%
3. NAVIGON MobileNavigator 1011,9%0,99%

Android - Software & Discussie - Uitslag sportief & overigen
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. My Tracks36,8%3,07%
2. CardioTrainer16,3%1,36%
3. Buddy Runner11,4%0,95%

Android - Software & Discussie - Uitslag video
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Uitzending Gemist46,9%3,91%
2. mVideoPlayer18,8%1,57%
3. yxflash11,4%0,95%

Android - Software & Discussie - Uitslag music
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Shazam39,1%3,26%
2. 39,4%0,78%
3. TuneWiki Social Media Player7,9%0,66%

Android - Software & Discussie - Uitslag algemeen
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Barcode Scanner43,3%3,61%
2. SMS Backup8,6%0,72%
3. Dolphin Browser5,9%0,49%

Android - Software & Discussie - Uitslag messaging & social
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. eBuddy Messenger25,6%2,13%
2. Handcent SMS25,2%2,10%
3. FaceBook for Android15,5%1,29%

Android - Software & Discussie - Uitslag tweaks
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. HTC_IME Keyboard13,2%1,10%
2. AutoKiller12,8%1,07%
3. Gmail Notifier11,7%0,97%

Android - Software & Discussie - Uitslag tools
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. ASTRO File Manager26,6%2,22%
2. EStrongs File Explorer8,1%0,67%
3. Free Advanced Task Manager7,4%0,62%
3. WiFi Analyzer7,4%0,62%

Android - Software & Discussie  - Uitslag NL applicatie
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Android Treintijden Lite16,1%1,34%
2. Reality Browser 3.0 10,5%0,87%
3. Buienradar.nl v210,0%0,83%

Android - Software & Discussie - Uitslag widgets
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Android Agenda Widget26,4%2,20%
2. Beautiful Widgets17,3%1,44%
3. Retro Clock Widget13,6%1,13%

Android - Software & Discussie - Uitslag custom rom builder
Aantal % vd stem-
men in deze categorie
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
1. Cyanogen57,4%4,78%
2. MoDaCo29,0%2,42%
3. Stickman899,1%0,76%

Android - Software &  Discussie - Top 25 Overall
Aantal % van het
totaal aantal stemmen
Categorie
1. twidroid for twitter1,17%(Applicatie) Messaging & Social
2. Pure Calendar Widget (agenda)1,04%(Widget) Widgets
3. APNdroid0,95%(Widget) Widgets
4. Better Keyboard0,94%(Applicatie) Tweaks
5. Mother TED0,91%(Multimedia) Video
6. Swype beta for Android0,88%(Applicatie) Tweaks
7. Car Locator0,84%(GPS) Sportief en overigen
8. TVGiDS.tv Nederland0,82%(Applicatie) NL Applicatie
9. Seesmic for Twitter0,81%(Applicatie) Messaging & Social
10. Locale0,76%(GPS) Sportief en overigen
11. SMS Popup0,74%(Applicatie) Tweaks
12. Het Weer0,73%(Applicatie) NL Applicatie
13. NU0,72%(Applicatie) NL Applicatie
14. AdFree Android0,68%(Applicatie) Tweaks
15. DroidLive0,62%(Multimedia) Music
16. SportsTracker0,62%(GPS) Sportief en overigen
17. NOS Teletekst0,60%(Applicatie) NL Applicatie
18. Meridian Media Player Pioneer0,59%(Multimedia) Music
18. PriceWatch Scanner0,59%(Applicatie) NL Applicatie
19. MixZing Media Player0,54%(Multimedia) Music
20. CalWidget0,52%(Widget) Widgets
20. Gmote 2.00,52%(Applicatie) Tools
21. Doodle Jump0,51%(Gaming) Games
22. A Online Radio0,49%(Multimedia) Music
22. i Music0,49%(Multimedia) Music
22. wardrive0,49%(GPS) Sportief en overigen
23. Ustream Viewer0,48%(Multimedia) Video
24. ConnectBot0,47%(Applicatie) Tools
24. WaveSecure Mobile Security0,47%(Applicatie) Tools
25. Androidworld Reader NEW0,47%(Applicatie) NL Applicatie

Android - Software & Discussie - Bedankt
Wij Only.Holoris en ik, CLB, willen jullie allemaal bedanken voor jullie input in dit twee maanden durende project!! Vanaf het eerste topic, gestart in maart tot en met dit topic met de uitslagen gestart in mei... Tevens willen wij in het zonnetje zetten, onze welbekende (ABM) moderator RoD, die erg veel werk achter de schermen heeft moeten verzetten om gebruik te kunnen maken van de verkiezingssite, waarvoor nogmaals onze dank. En ook arnoudwokke geven wij een pluim voor z'n berichtjes op de frontpage van Tweakers.net, zodat deze verkiezingen nog grootser zijn geworden dan verwacht!

Bedankt allen, groet ons!
Android - Software & Discussie - Linkjes
Android - Software & Discussie - Changelog
  • 19-10-09 - Topic gestart
  • 20-10-09 - 10 games en 10 apps toegevoegd
  • 21-10-09 - 10 games en 10 apps toegevoegd
  • 22-10-09 - QR codes toegevoegd aan de TS
  • 22-10-09 - TS verdeeld in 2 posts ivm lange code
  • 11-01-10 - Deeltje 3 gestart
  • 17-03-10 - Deeltje 4 gestart
  • 26-04-10 - Deeltje 5 gestart
  • 27-05-10 - TS aangepast naar aanleiding van de GoT Community Android Awards
  • 27-05-10 - Deeltje 6 gestart
  • 04-07-10 - Deeltje 7 gestart
  • 26-08-10 - Deeltje 8 gestart
  • 13-10-10 - Deeltje 9 gestart
  • 08-12-10 - Deeltje 10 gestart
  • 17-01-10 - Deeltje 11 gestart
  • En natuurlijk de nodige toevoegingen die tussentijds plaatsvinden

In de vorm van het maken van headers, toevoegen van informatie / plaatjes

[Voor 5% gewijzigd door CLB op 29-03-2011 19:46]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nieuw deel? Dan zal ik mijn post hier ook maar even neer zetten ;)
Raven schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:35:
Zie geen topicwarning, dus het zal denk ik niet erg zijn als ik een vraagje stel? ;)

Mijn pricewatch: Samsung Galaxy 551 i5510 Zwart heeft een YouTube app tussen de standaard apps staan.

Om de een of andere reden geeft die bij een zoekopdracht niet alle video's weer. De video's die niet te voorschijn komen zijn overigens niet af te spelen als ik ze mbv de browser (die ik al heb weten laten te crashen :+ ) opzoek. Krijg dan "cannot play on mobile" te zien.

Kwam met Google een pagina tegen (kan die niet zo gauw terugvinden) waar iets stond over copyright, dat dat er mee te maken zou hebben en dat bij de betreffende video's ad's zouden te zien zijn (wat niet het geval is).

Enig idee wat het nog anders zou kunnen zijn? Vind het wel apart namelijk.

Voorbeelden: YouTube: Zaz - Je Veux , YouTube: lustra - scotty doesn't know

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Super vet wat je allemaal met Tasker kan doen! _o_

Telefoon lokaliseren als kwijt / gestolen:

- Nieuw profiel aanmaken met als start taak "Received SMS". Bij bericht iets invullen als "locateme"
- Aantal taken aanmaken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
1. GPS On

2. Wait 1 minute

3. Send SMS. Versturen naar %SMSRF met inhoud bijv: 

GPS: %LOCN | Accuracy: %LOCNACC | Silent: %SILENT | Battery: %BATT

4. GPS off

5. Silent mode off

6. Ringer / notification / alarm volume: 7

Net even getest, werkt als een trein :)
Dadona schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:20:
Dan zou ik wel eerst een SMS sturen dat de telefoon in de pin beveiliging laat gaan. :)
Ik kan toch juist beter niet eerst mijn telefoon op PIN beveiliging zetten? Als ik dat doe kan degene die de telefoon gevonden / gestolen heeft niks meer doen wat er in resulteert dat hij waarschijnlijk de telefoon uitzet en/of er een andere sim-kaart in doet. Dan kan ik natuurlijk niet meer naar mn eigen nummer smsen en werkt het niet meer.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

dbzfan

Nee.

Iemand bekend met de Beltegoed applicaties... specifiek de Hyacint variant van Hi?

Ik heb dus een Hi 25 abbo.. maar maak niet alles op.. dus neem wat minuten/smsjes mee naar
de volgende maand... maar de hyacint app begint vrolijk weer terug te tellen vanaf 25 euro... Er
klopt dus niks meer van :'(

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12
@Raven:
Sommige video's zijn alleen beschikbaar in een normale browser (en soms alleen in een bepaalde land).
Niets aan te doen. Degene die de video heeft geupload heeft dat zo aangegeven.
Zulke meldingen heb ik ook op mijn mobiel, maar ook op de PS3 langs zien komen.

Google had laatst een aanpassing aan de applicatie gemaakt, waardoor het bij sommige video's wel weer mogelijk was. Nieuws bericht

let the past be the past.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
dbzfan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:35:
Iemand bekend met de Beltegoed applicaties... specifiek de Hyacint variant van Hi?

Ik heb dus een Hi 25 abbo.. maar maak niet alles op.. dus neem wat minuten/smsjes mee naar
de volgende maand... maar de hyacint app begint vrolijk weer terug te tellen vanaf 25 euro... Er
Neem even contact op met support, zij reageren erg snel. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat Hyacint is een externe applicatie right? Is het wel verstandig die te vertrouwen met je Hi gebruikennaam en wachtwoord? Met die gegevens kunnen ze eenvoudig extra bundels voor je afsluiten zoals internet, of je bundel verhogen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:00
Ik ben erg benieuwd of iemand mij wilt helpen met Subsonic. Krijg het nog niet aan de praat. Zie ook hieronder:
MaStar schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:59:
[...]

Wie kan mij helpen met Subsonic. Heb net 2 uur zitten prutsen maar het werk niet om het werkende te krijgen.

- Geinstalleerd op mijn telefoon
- Geinstalleerd op mijn computer

Poort 80 en 4040 zowel internet als extern open gezet in mijn firewall. En ik blijf de melding houden in het Subsonic-programma onder settings - network :Status: .......subsonic.org is registered, but could not connect to it. (ConnectTimeoutException) . Er staat wat op internet, maar ik kom er niet uit. Zie ik iets belangrijks over het hoofd?

Ook heb ik poort 1026 ingesteld, maar daarbij dezelfde melding.
Als laatste mijn firewall uitgeschakeld, heeft ook geen effect.
Mad Marty schreef op maandag 17 januari 2011 @ 00:12:
[...]

Via XXX.subsonic.org heb ik persoonlijk altijd problemen, en connect dus altijd gewoon via m'n IP-adres. Probeer dat eens.
Wat moet ik dan in de Subsonic app invulllen onder: Server adress - username - password?
Ik kan me voorstellen dat ik bij Server-adress mijn IP adres moet invullen, maar wat bij username en password?

edit: als ik alleen http://*ip* adres doe, dan kan hij geen verbinding maken.
edit: ook via mijn router (netwerkadres) doet'ie het niet

-----------------

Desnoods even via MSN.

• pven
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:53:
Dat Hyacint is een externe applicatie right? Is het wel verstandig die te vertrouwen met je Hi gebruikennaam en wachtwoord? Met die gegevens kunnen ze eenvoudig extra bundels voor je afsluiten zoals internet, of je bundel verhogen.
Ik vertrouw ze (ze hebben dit soort programma's al een tijdje en er zijn nooit dat soort klachten gekomen). Wel zou ik persoonlijk niet de illegale versie gebruiken, dat is vragen om problemen. ;)

Wat ik overigens heel erg kan waarderen is dat ik via Hyacint 100 'gratis' SMSjes kan verzenden (die worden dan via de website verzonden, met een beetje reclame), dat scheelt best wel in de belbundel.

[Voor 15% gewijzigd door pven op 17-01-2011 23:09]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 16:20

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik wil voor de verjaardag van mijn oma een tablet kopen. Maar weet iemand van jullie of een chinees al een app heeft gemaakt om online chinese series/films te kijken?

Want de films die ze nu bekijkt gaat via speciale windows software. En zie dat je sommige films ook via de website kan kijken, maar dan moet je nog steeds een speciale plugin hebben.

Huub Huub Barbatruc!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
monnick schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:30:
Super vet wat je allemaal met Tasker kan doen! _o_

Telefoon lokaliseren als kwijt / gestolen:

- Nieuw profiel aanmaken met als start taak "Received SMS". Bij bericht iets invullen als "locateme"
- Aantal taken aanmaken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
1. GPS On

2. Wait 1 minute

3. Send SMS. Versturen naar %SMSRF met inhoud bijv: 

GPS: %LOCN | Accuracy: %LOCNACC | Silent: %SILENT | Battery: %BATT

4. GPS off

5. Silent mode off

6. Ringer / notification / alarm volume: 7

Net even getest, werkt als een trein :)

[...]

Ik kan toch juist beter niet eerst mijn telefoon op PIN beveiliging zetten? Als ik dat doe kan degene die de telefoon gevonden / gestolen heeft niks meer doen wat er in resulteert dat hij waarschijnlijk de telefoon uitzet en/of er een andere sim-kaart in doet. Dan kan ik natuurlijk niet meer naar mn eigen nummer smsen en werkt het niet meer.
Nice, ook maar eens proberen. :)

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 15:44
monnick schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:30:
Het is kiezen uit twee kwaden. Het niet locken heeft voordelen voor als iemand een telefoon vindt, het locken voor als iemand de telefoon steelt. Ik zou persoonlijk ervoor kiezen om mijn gegevens veilig te houden, vandaar de lock.*

Een betere versie zou uit een (selectieve), slimme, wipe bestaan. Functies die je daarbij graag zou zien zijn:
  • vraag de locatie op en start meteen een timer
  • als er voor het aflopen van de timer geen nieuwe SMS is ontvangen: reset data (email, bestanden), blokkeer nummers, ...
  • als er een nieuwe SIM in gaat (dus de verkeerde volgorde vanuit de dief bezien): reset data, stuur nummer door en lock
Een makkelijkere manier zou zijn als je telefoon daadwerkelijk geblokeerd wordt, maar dat er nog twee nummers te bellen zijn: je thuistelefoon (/vriend(in) / werk / ...) en (evt) alarmnummer.

*Dat is ook omdat ik vooralsnog geen goede manier heb gevonden om mijn data echt te kunnen beschermen. De laatste keer dat ik keek was de beveiliging zo te omzeilen.

De CSL/OT kroeg !

• dbzfan
  • Nu online

dbzfan

Nee.

pven schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:57:
[...]

Ik vertrouw ze (ze hebben dit soort programma's al een tijdje en er zijn nooit dat soort klachten gekomen). Wel zou ik persoonlijk niet de illegale versie gebruiken, dat is vragen om problemen. ;)

Wat ik overigens heel erg kan waarderen is dat ik via Hyacint 100 'gratis' SMSjes kan verzenden (die worden dan via de website verzonden, met een beetje reclame), dat scheelt best wel in de belbundel.
Maar maak jij elke maand je bundel helemaal op?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

MaStar schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:53:
Ik ben erg benieuwd of iemand mij wilt helpen met Subsonic. Krijg het nog niet aan de praat. Zie ook hieronder:

[...]

[...]

Wat moet ik dan in de Subsonic app invulllen onder: Server adress - username - password?
Ik kan me voorstellen dat ik bij Server-adress mijn IP adres moet invullen, maar wat bij username en password?

edit: als ik alleen http://*ip* adres doe, dan kan hij geen verbinding maken.
edit: ook via mijn router (netwerkadres) doet'ie het niet

-----------------

Desnoods even via MSN.
Bij username en password moet je de username en password invoeren die je aangemaakt hebt in Subsonic Server 8)7 Ik ga ervan uit dat je Subsonic Server wel hebt geïnstalleerd op je computer :?

Zorg dat je even test via 3G, zodat je niet tegen eventuele NAT-loopbacks oid van je router aan loopt. Zorg dat je goed geportforward hebt, en check het ook zelf in je router (dat één of andere website zegt dat een poort open staat, betekent niet dat-ie ook goed geforward is). Connect dan op je externe IP ( ;) ), inclusief poortnummer als dat anders is dan 80.

Zet anders DM even aan.

[Voor 4% gewijzigd door Mad Marty op 18-01-2011 07:18]

Rail Away!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-04 23:10
pven schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:47:
[...]

Neem even contact op met support, zij reageren erg snel. :Y)
Is ook mijn ervaring. :Y)

• pven
  • Niet online
Ik heb al twee dagen geen enkele update via de market ontvangen, ik kan me niet voorstellen dat er twee dagen geen updates zijn. Uiteraard heb ik de cache al geleegd en zelfs de data is een keer geschoond, helaas komen er nog steeds geen updates binnen. Iemand anders hier ook last van?
dbzfan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:35:
[...]

Maar maak jij elke maand je bundel helemaal op?
Is dat relevent dan? Stuur ze gewoon een berichtje, ze bijten niet. ;)

[Voor 29% gewijzigd door pven op 18-01-2011 08:41]

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nogal lastig te zeggen hè; niet iedereen heeft exact dezelfde apps op z'n telefoon staan.

Wat je wel even zou kunnen doen, is op www.appbrain.com kijken of het niet toevallig toch zo is dat al je apps de afgelopen twee dagen geen updates hebben gehad.

[Voor 19% gewijzigd door Smultie op 18-01-2011 08:55]

• goldenoldie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06-2019
dbzfan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:35:

Dat ligt denk ik niet aan die app: die apps doen NIETS anders dan de info van de providers site halen met jouw inloggegevens... Vergelijk de info eens met de info van de providers site. Ik zit bij Vodafone en ga gewoon naar de Vodafone site om te kijken wat mijn tegoed is. Net zo makkelijk en het ziet er zelfs overzichtelijker uit dan de Vermiljoen (da's de Vodafone-versie van Hyacint, zal ik maar zeggen). Waarbij ik wel moet zeggen dat de tegoedinfo van Vodafone 100 keer beter is dan die van Hi... :X (Vodafone geeft tot op de cent en de 0,01 Mb aan wat je verbruik is terwijl je bij Hi maar moet gokken hoeveel dat ene balkje aangeeft... }:O )
pven schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:29:
Ik heb al twee dagen geen enkele update via de market ontvangen, ik kan me niet voorstellen dat er twee dagen geen updates zijn. Uiteraard heb ik de cache al geleegd en zelfs de data is een keer geschoond, helaas komen er nog steeds geen updates binnen. Iemand anders hier ook last van?

[...]

Is dat relevent dan? Stuur ze gewoon een berichtje, ze bijten niet. ;)
Waarom zouden er elke dag updates moeten komen...? :? Ik heb regelmatig een dag of wel meer dat er geen updates zijn... Ik vat niet helemaal waarom het gek is als er een paar dagen geen updates komen...

• pven
  • Niet online
J van E schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:24:
[...]

Waarom zouden er elke dag updates moeten komen...? :? Ik heb regelmatig een dag of wel meer dat er geen updates zijn... Ik vat niet helemaal waarom het gek is als er een paar dagen geen updates komen...
Ik heb nu een maand of twee een Android-toestel en dit is echt de eerste keer dat er twee dagen op rij geen updates zijn gekomen. Blijkbaar is mijn wereldbeeld iets vertekend. ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SPee schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:43:
@Raven:
Sommige video's zijn alleen beschikbaar in een normale browser (en soms alleen in een bepaalde land).

Google had laatst een aanpassing aan de applicatie gemaakt, waardoor het bij sommige video's wel weer mogelijk was. Nieuws bericht
Dat van het land (regio block :/ ) wist ik al, maar het blocken van mobile niet...

Zal daar eens naar kijken :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• GJ123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-03-2019
Ik heb een klein ongemakje met Handcent ik vind deze heel goed werken, maar ik krijg nu 2x een notificatie iemand enig idee wat hieraan te doen is?
Bvd

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

GJ123 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:45:
Ik heb een klein ongemakje met Handcent ik vind deze heel goed werken, maar ik krijg nu 2x een notificatie iemand enig idee wat hieraan te doen is?
Bvd
Heb je de notificaties van Android zelf uitgezet?
Lees dit eens: http://www.handcent.com/Faq.php

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• goldenoldie
pven schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:31:
[...]

Ik heb nu een maand of twee een Android-toestel en dit is echt de eerste keer dat er twee dagen op rij geen updates zijn gekomen. Blijkbaar is mijn wereldbeeld iets vertekent. ;)
Of je hebt echt veeeeeeel te veel apps geinstalleerd... ;)

• Anoniem: 162481
  • Niet online
J van E schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:28:
[...]

Ik krijg ook dagelijk updates. Slechts af en toe niet en dat 'verbaasd' me dan |:(
Maar boeien doet het me niet. Ik denk dat er niks aan de hand is op basis van mijn ervaring.

• GJ123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-03-2019
jelmervos schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:04:
[...]

Heb je de notificaties van Android zelf uitgezet?
Lees dit eens: http://www.handcent.com/Faq.php
Bedankt had het nog niet gevonden!
Ik kan trouwens iedereen het Goto lockscreen aanbevelen.
Echt prachtig!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

J van E schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:28:
[...]

Voor de meeste dingen heb ik nu ondertussen wel een app, zou zo 123 niet weten wat ik er nog bij zou willen hebben. Maar goed, ik heb nog 54 MB vrij op mijn unrooted desire dus ik kan nog even groeien qua apps.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SPee schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:43:
@Raven:

Bij de 2 video's die ik noemde helpt het niet en zie ze nog steeds niet bij de zoekresultaten in de app...

[Voor 4% gewijzigd door Raven op 18-01-2011 17:40]

Oscar Wilde

• Cyleo
  • Laatst online: 31-05 14:23
Zo, gaat rap met deze topics. Voor mensen die problemen hebben dat hun mobiele browser word geblokt, typ about:debug in de adresbar, er verschijnen dan een aantal extra instellingen, waaronder een die je user string kan laten veranderen. Daar even ingeven dat je eigenlijk een desktop bent en voila ;)

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-03 14:44
GJ123 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:28:
[...]
Echt prachtig!
Helemaal mee eens _/-\o_

Anoniem: 362358

Echt prachtig!
Ziet er erg strak uit inderdaad, maar ik heb problemen i.c.m. LauncherPro. Als ik de telefoon een tijdje niet gebruik en unlock met GoTo start LauncherPro opnieuw op, en duurt het dus 10-20 seconden tot ik mijn widgets weer zie. Erg jammer, want GoTo werkt echt fijn verder.

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-05 10:05

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Weet iemand een app die laat zien hoeveel ram bepaalde widgets gebruiken?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met elk programma dat het RAM gebruik van applicaties kan laten zien. Ik zie voor SwitchPro, AAW, SiMiClock, Beautiful Widgets,... precies hoeveel geheugen ze gebruiken.
Gebruik zelf de tool process manager van Astro.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• quartex
  • Laatst online: 26-05 10:05

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Tsurany schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:33:
Met elk programma dat het RAM gebruik van applicaties kan laten zien. Ik zie voor SwitchPro, AAW, SiMiClock, Beautiful Widgets,... precies hoeveel geheugen ze gebruiken.
Gebruik zelf de tool process manager van Astro.
Ach inderdaad, stom van me. Ik kan gewoon Android System Info gebruiken.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

DNA_Saint schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:15:
Ik wil voor de verjaardag van mijn oma een tablet kopen. Maar weet iemand van jullie of een chinees al een app heeft gemaakt om online chinese series/films te kijken?

Want de films die ze nu bekijkt gaat via speciale windows software. En zie dat je sommige films ook via de website kan kijken, maar dan moet je nog steeds een speciale plugin hebben.
Probeer W.TV eens. Daarnaast zijn er behoorlijk wat leuke Chinese apps; kranten, nieuws, mahjong. De ouders van m'n vriendin komen oorspronkelijk uit HK en hebben veel plezier van hun android tablet :P

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Pinin
  • Laatst online: 05-05 21:45
Welke app. gaat er goed om met m'n sms en bel minuten? Ik gebruik nu Droidstats maar ik krijg het niet voor elkaar om aan te geven dat ik een vodafone sms+bel+intenet 150 met sms verdubbelaar heb.

Ik heb dus 150minuten of sms en niet een vaste aantal sms en minuten

Wat is hier een goede app voor, en als het er is gratis.

Dit soort vragen worden niet gewaardeerd op GoT, helemaal omdat blijkt dat je zelf totaal geen eigen initiatief toont. Ik raad je dan ook aan om Het algemeen beleid te lezen over hoe om te gaan met het posten van berichten op dit forum.

[Voor 29% gewijzigd door Bullet NL op 19-01-2011 17:52]

There is no such thing as too much coriander.

• gwystyl
  • Laatst online: 11:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Pinin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:58:
Welke app. gaat er goed om met m'n sms en bel minuten? Ik gebruik nu Droidstats maar ik krijg het niet voor elkaar om aan te geven dat ik een vodafone sms+bel+intenet 150 met sms verdubbelaar heb.

Ik heb dus 150minuten of sms en niet een vaste aantal sms en minuten

Wat is hier een goede app voor, en als het er is gratis.
Kijk voor de lol eens een paar posts omhoog. Volgens mij gaan de meeste vragen in dit deel over het bijhouden van belminuten/sms/data.\

edit: herstel, begin van dit topic en het eind van deel 10, vanaf hier ongeveer

Volgens mij leveren abo's met xxx minuten of sms sowieso problemen op, omdat ze meestal apart geteld worden. Ook tellen ze de beltijd vaak per seconde, en ronden ze niet af. Dan kan je dus aardig scheef lopen met wat de provider vindt.

[Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 19-01-2011 15:08]

• Pinin
hmm, ook over vermiljoenen zijn de reacties matig.
Wat ik nu heb klopt iig helemaal niet, vreemd dat er nog geen werkende app is.

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-05 08:30
Er is vandaag toevallig net een artikel op Androidworld.nl verschenen met applicaties waarmee je je beltegoed in de gaten kunt houden:
http://www.androidworld.nl/66956/hoe-hou-ik-mijn-beltegoed-smsjes-en-dataverkeer-in-de-gaten/

[Voor 3% gewijzigd door annuh op 19-01-2011 15:44]

• Pinin
@annuh, nav dat bericht heb ik er enkele geprobeerd, maar ik liep dus tegen dit probleem aan, daar wordt helaas niets over gerept terwijl het imho een veelgebruikte abo vorm is.

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:10
Pinin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:06:
@annuh, nav dat bericht heb ik er enkele geprobeerd, maar ik liep dus tegen dit probleem aan, daar wordt helaas niets over gerept terwijl het imho een veelgebruikte abo vorm is.
Het kan wel maar je moet even goed zoeken in de instellingen van bijvoorbeeld Callmeter NG. Daarin kun je ergens instellen wat een sms kost. Daarvoor moet je instellen dat sms en bellen uit één bundel gaat, dan iets van dat elk smsje 0,5de deel kost. Ik vond het niet handig, heb genoeg aan Beltegoed Vermiljoen en daarop kan ik wel zien wat er nog over is. Ook handig dat je in Beltegoed smsjes kan sturen die je niet hoeft te betalen (Vodafone, 2 per dag, max 125 tekens). Zo verdien je langzaam je aankoop van Vermiljoen weer terug.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Pinin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:06:
Het is wel makkelijk als je beschrijft wat voor problemen je precies tegen komt.

Overigens is het zo dat Beltegoed Vermiljoen bij mij uitstekend werkt.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik zelf tegen kom is dat ik de Hi sms verdubbelaar hebt, dat betekent dat ik 225 minuten heb of 450 sms berichten. Dus elk smsje is slechts een halve belminuut en elke belminuut is twee smsjes. Nog geen app gezien waar ik dat in kon stellen.

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 11:11

Bananenspin

Omdat het kan

Tsurany schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:19:
Wat ik zelf tegen kom is dat ik de Hi sms verdubbelaar hebt, dat betekent dat ik 225 minuten heb of 450 sms berichten. Dus elk smsje is slechts een halve belminuut en elke belminuut is twee smsjes. Nog geen app gezien waar ik dat in kon stellen.
Zoals camiel al aangeeft, callmeter NG. Kan je instellen dat een sms een halve belminuut is wat dus overkomt met 225 minuten om te bellen en 450 smsjes. Gebruik voor Hi echter iets van beltegoed hiacint werkt prima! :)

HOI.

• brtausi
  • Laatst online: 09-04 22:51
Gister zeker een paar uur bezig geweest om PNK14 erop te zetten, uiteindelijk wel gelukt :)
Nou heb ik LauncherPro al gekocht, alleen was mijn vraag, kan je ook een map onderin (ipv die plusjes) plaatsen met daarin bijv. alleen apps/games/inter stuff? Nu kan ik alleen maar de laatst gebruikte apps zien.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:00
Mad Marty schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 07:17:
[...]

Bij username en password moet je de username en password invoeren die je aangemaakt hebt in Subsonic Server 8)7 Ik ga ervan uit dat je Subsonic Server wel hebt geïnstalleerd op je computer :?

Zorg dat je even test via 3G, zodat je niet tegen eventuele NAT-loopbacks oid van je router aan loopt. Zorg dat je goed geportforward hebt, en check het ook zelf in je router (dat één of andere website zegt dat een poort open staat, betekent niet dat-ie ook goed geforward is). Connect dan op je externe IP ( ;) ), inclusief poortnummer als dat anders is dan 80.

Zet anders DM even aan.
Thx! You've got mail!

Anoniem: 252802

Versteegrob schreef op zaterdag 15 januari 2011 14:05:
[...] Weten een app waarbij je je dataverbruik kan bijhouden?
Heb dan wel onbeperkt internet van T-Mobile maar na 2 GB wordt je snelheid extreem vermindert.
Ik gebruik data counter widget (Roy Solberg) .
Werkt prima en geeft IN/OUT/TOTAL data verkeer van Wi-Fi Bluetooth en 3G afzonderlijk aan.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:14
Cyleo schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:42:
Zo, gaat rap met deze topics. Voor mensen die problemen hebben dat hun mobiele browser word geblokt, typ about:debug in de adresbar, er verschijnen dan een aantal extra instellingen, waaronder een die je user string kan laten veranderen. Daar even ingeven dat je eigenlijk een desktop bent en voila ;)
waarom niet gewoon Menu, Instellingen, Mobiele Weergaven uit vinken ;)

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 21:57
SuperVeloce schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:25:
[...]

waarom niet gewoon Menu, Instellingen, Mobiele Weergaven uit vinken ;)
Omdat sommige sites (zoals RTL XL) dan nog steeds doorhebben dat je met een mobiel surft :).

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:45

Roeligan

Feyenoord

Krijg net een mail van UPC: http://www.upc.nl/televisie/opnemen-op-afstand/

Ze hebben een iPhone app, iemand hier op t.net die hem kan porten? :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 23:09
Roeligan schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:17:
Krijg net een mail van UPC: http://www.upc.nl/televisie/opnemen-op-afstand/

Ze hebben een iPhone app, iemand hier op t.net die hem kan porten? :P
Er is ook gewoon een mobile site voor opnemen op afstand https://m.tvgids.upc.nl/auth/login
hoeft dus niet perse geport te worden. :)

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Een app is vaak gebruiksvriendelijker dan de mobiele site. Als het puur om lezen gaat is een mobiele site goed te doen, maar bij veel interactie is een app gewoon veel makkelijker.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Lisabella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 14:11
Ik gebruik sinds kort de Facebook ap (Facebook 1.5.0) op mn SGS.
Wat mij opvalt is dat dit programma automatisch uit zichzelf opstart, tenminste als ik naar mn takenlijst kijk.
Bij de instellingen heb ik alles uit en nooit staan.
Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat deze ap alleen egstart word als ik dat wil?

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Lisabella schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:11:
Ik gebruik sinds kort de Facebook ap (Facebook 1.5.0) op mn SGS.
Wat mij opvalt is dat dit programma automatisch uit zichzelf opstart, tenminste als ik naar mn takenlijst kijk.
Bij de instellingen heb ik alles uit en nooit staan.
Iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat deze ap alleen egstart word als ik dat wil?
Menu > Accounts > Facebook > Contacten sync uitzetten? Misschien dat dat helpt.

RatPack #814

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik heb een vraag met betrekking tot Astro File Manager.
Of AppInstaller, de werking komt op hetzelfde neer, Als ik bijvoorbeeld een .APK bestand direct download via mijn telefoon kan ik deze niet direct installeren....

Hij download dan het bestand wel, maar zet deze om in een .txt bestand.... :?
Dus weet Astro ook niet wat er met dit bestand moet gebeuren. Nu moet ik dus elke kaar als ik een APK wil installeren naar mijn download map gaan op mijn SD-kaart en hier de appnaam aanpassen naar app.APK

Niet erg handig ik zag een kennis van mij gewoon via het scherm dat je naar beneden trekt (geen idee wat hier de benaming voor is :9 ) de APK installeren.

Heb ik nu een foute instelling of?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:42

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heb je Settings -> Applications -> Unknown Sources aangevinkt? Daarnaast lijkt het alsof-ie de extensie niet meeneemt bij het downloaden, kun je als je start met downloaden een bestandsnaam opgeven (weet niet zeker of dat mogelijk is?

Ik denk dat je de notification-bar bedoelt met 'het scherm dat je naar beneden trekt' ;)

Rail Away!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zit vast vaag te zoeken maar ik kom er niet uit. Wij hebben hier 1 creditcard, kunnen mijn vrouw en ik die gewoon allebei gebruiken als we betaalde versies willen aanschaffen in de market zelf?

(creditcard vandaag pas aangevraagd omdat ik een tablet heb dus nog niet zelf kunnen uittesten. :D )

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• goldenoldie
Wybo schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:54:
Ik zit vast vaag te zoeken maar ik kom er niet uit. Wij hebben hier 1 creditcard, kunnen mijn vrouw en ik die gewoon allebei gebruiken als we betaalde versies willen aanschaffen in de market zelf?

(creditcard vandaag pas aangevraagd omdat ik een tablet heb dus nog niet zelf kunnen uittesten. :D )
Ja, maar je moet wel alletwee een apart Google Checout account aanmaken voor de market: je Google account is verbonden aan je telefoonnummer. De creditcard info is dan hetzelfde, maar dat maakt helemaal niet uit: daar kan je tig accounts mee opzetten als je wilt.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ah dank je, dat scheelt in elk geval direct een tweede kaart aanvragen :)

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
Mad Marty schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:47:
Heb je Settings -> Applications -> Unknown Sources aangevinkt? Daarnaast lijkt het alsof-ie de extensie niet meeneemt bij het downloaden, kun je als je start met downloaden een bestandsnaam opgeven (weet niet zeker of dat mogelijk is?

Ik denk dat je de notification-bar bedoelt met 'het scherm dat je naar beneden trekt' ;)
Even gekeken heb deze gewoon aangevinkt staan. Ja het vreemde is gewoon dat hij er al een .txt van maakt zodra hij hem download. En het is ook niet het plaatsen naar de SD-kaart, via de computer naar de SD-kaart plaatsen werkt prima. Als ik hem daarna opzoek met Astro. Zou het geen internet instelling kunnen zijn?

(Bedoelde inderdaad de notification-bar kon er even niet opkomen :) )

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
heeft er iemand hier goeie ervaringen met een FTP server?

ik heb uiteraard wel eerst gezocht maar wat ik tot nu toe ben tegengekomen werkt niet (goed)
swi-FTP komt in de richting, echter moet je je inschrijven op hun site, en dat wil ik niet.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Helioss schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:51:
[...]
Zou het geen internet instelling kunnen zijn?
Probeer eens, als je hem download in je browser, om rechtermuisklik->'save as' te doen? :)
Als ik het verkeerd begrepen heb moet je het maar als niet geschreven beschouwen

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
shameete schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:16:
heeft er iemand hier goeie ervaringen met een FTP server?

ik heb uiteraard wel eerst gezocht maar wat ik tot nu toe ben tegengekomen werkt niet (goed)
swi-FTP komt in de richting, echter moet je je inschrijven op hun site, en dat wil ik niet.
Staat gewoon in de market hoor

• Pinin
Bullet NL schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:07:
[...]

Overigens is het zo dat Beltegoed Vermiljoen bij mij uitstekend werkt.
Nou ik heb ook maar diep in de buidel getast ;) maar vermiljoen doet het erg goed en duidelijk.

Jammer dat je apps nog maar 15min. kan uitproberen. Het zal wel "nodig" zijn, maar het blijft lastig. Op je PC heb je ook genoeg trials die goed te testen zijn (o.k. prijs is ook hoger bij aanschaf)

• Snuurtje
  • Laatst online: 31-05 11:04
Vermiljoen werkt briljant idd, en scheelt je ook nog is aardig wat als je zo makkelijk 2 gratis sms kan sturen!

Alleen de market moet eindelijk eens paypal gaan accepteren, ga echt geen creditcard aanschaffen voor de market alleen... :-S

Vind dat als je als os pretendeert open source te zijn dat je ook betalingen van alle sources moet accepteren.

[Voor 52% gewijzigd door Snuurtje op 20-01-2011 23:17]

Market is hier net geupdatet van 2.2.7 naar 2.2.11, maar merkbare verschillen zie ik niet...
En LauncherPro is ook geupdatet en de laatste versie daarvan is nu 0.8.3 en verschillen ook geen idee...

• alex3305
  • Laatst online: 30-05 14:46
CLB schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 02:27:
Market is hier net geupdatet van 2.2.7 naar 2.2.11, maar merkbare verschillen zie ik niet...
En LauncherPro is ook geupdatet en de laatste versie daarvan is nu 0.8.3 en verschillen ook geen idee...
Er staat vaak een beknopte changelog bij de beschrijving van de applicatie. Bij de Market zelf zal dat moeilijk(er) te controleren zijn, maar moet bij LauncherPro geen probleem zijn ;).

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Snuurtje schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:15:
Alleen de market moet eindelijk eens paypal gaan accepteren, ga echt geen creditcard aanschaffen voor de market alleen... :-S
Ik gebruik er een digitale debit card voor, zoals www.3vcash.nl
Maar vooral om het 'op te maken' als ik elders iets gekocht heb en nog geld op mijn debit card heb.

Anoniem: 360729

Helioss schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:51:
Ik heb een vraag met betrekking tot Astro File Manager.
Of AppInstaller, de werking komt op hetzelfde neer, Als ik bijvoorbeeld een .APK bestand direct download via mijn telefoon kan ik deze niet direct installeren....
Dit komt omdat die sites die apk's uploaden naar download plekken zoals mediafire de extensie .apk veranderen naar .txt zodat die minder opvalt, omdat veelal die apk's illegaal geplaatst zijn.

Overigens kan je die gewoon renamen met astro op je telefoon zelf. Dit doe je door naar de txt te browsen en ingedrukt te houden en dan ergens edit of rename o.i.d. en dan gewoon naar "iets.apk" te renamen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die is nieuw in v.0.8.3, zie ook homescreen topic.

• pven
  • Niet online
Berichtjes over LP zijn naar Post je Homescreen! - Deel 2 verplaatst.

CLB schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 02:27:
Hier staat iets meer:
De vandaag gelekte nieuwe versie van de Android Market, die versienummer 2.2.11 draagt, lijkt geen spectaculaire veranderingen met zich mee te brengen. Na het installeren van deze nieuwe versie leek de Android Market op mijn Samsung Galaxy S echter wel sneller te reageren op mijn input. Het lijkt er dus op dat Google in versie 2.2.11 een aantal bugs verholpen heeft en de algemene functionaliteit gewoon intact heeft gelaten.
Lijkt dus voornamelijk een bugfix te zijn.

[Voor 6% gewijzigd door pven op 21-01-2011 09:00]

• Pinin
Af en toe lees je wat over evil apps.
Bijv. met virus of dat er smsjes gestuurd worden, je gegevens verkeerd gebruikt worden enz.

Ik accepteer altijd de voorwaarden, en het is zover ik weet altijd goed gegaan. Maar ik weet niet hoe ik iets als verdacht kan aanmerken.
Wat zijn tips?

• Cyleo
Gewoon goed kijken welke toegang de app vraagt. Een launcher heeft veel rechten nodig, maar een klok die toegang wil tot jou berichten en wil kunnen bellen zou ik mijn vraagtekens bij zetten. Meestal kan je er wel redelijk vanuit gaan dat zolang het een poosje in de market staan en de recensies goed zijn je wel goed zit.

• Sagaris
  • Laatst online: 28-12-2022
Is bij iemand anders ook Launcherpro Plus verdwenen? Ik heb de functies van LP Plus nog maar onder applicaties staat alleen Launcherpro. In de market kan ik alleen de normale LP nog vinden, LP Plus is er ook niet meer. Het zal vast wel te maken hebben met de nieuwe update van LP, en zal ook wel goedkomen met de komende update van LP Plus, maar weird is het toch wel.
Ik heb LP Plus nog nooit in de markt zien staan hoor... niet voor de update en niet na de update...
Plus-versie is gewoon een kwestie van LP downloaden, code aanschaffen, invoeren en hop je hebt widgets...

• Sagaris
  • Laatst online: 28-12-2022
CLB schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:11:
Ik heb LP Plus nog nooit in de markt zien staan hoor... niet voor de update en niet na de update...
Plus-versie is gewoon een kwestie van LP downloaden, code aanschaffen, invoeren en hop je hebt widgets...
Wow. Dan heb ik iets serieus gemist de afgelopen 2/3 maanden. :') My bad! _O-

• Anoniem: 125609
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Launcher pro is altijd in de market geweest hoor ;)

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 21-01-2011 19:29]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:31
Ik heb geprobeerd het programma Exposure Calculator te installeren op mijn Garmin Asus A10 met android 2.1
Het programma komt niet voor in mijn Market en via externe websites als androidzoom krijgen ik een "You don't have permission to open this page" melding.

Mijn broertje op z'n HTC met niet originele Cryonogwat rom kan hem wel downloaden vanuit de Market en m'n broer met een standaard HTC kan hem ook downloaden.

Is er een manier om toch het programma geinstalleerd te krijgen? Ik zie geen reden waarom ik het programma niet zou mogen installeren, het programma zelf geeft aan Android 2.0+ als vereiste... (zoeken op Exposure Calculator in de Market levert bij mij 4 resulaten op, bij m'n broertje 9 :?)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Cyleo
Voor degenen met een Sony Reader account en een Android 2.2+ telefoon is er vanaf nu de Reader app te krijgen. Linkje naar appbrain voor Android: http://www.appbrain.com/a...m.sony.drbd.mobile.reader

Bij mij doet hij het nog niet (staat niet in market, misschien nog US only?), en ironisch genoeg draaien alle toestellen van SE op 2.1 :P

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:12
Cyleo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:26:
Voor degenen met een Sony Reader account en een Android 2.2+ telefoon is er vanaf nu de Reader app te krijgen. Linkje naar appbrain voor Android: http://www.appbrain.com/a...m.sony.drbd.mobile.reader

Bij mij doet hij het nog niet (staat niet in market, misschien nog US only?), en ironisch genoeg draaien alle toestellen van SE op 2.1 :P
Goede link:
http://www.appbrain.com/a...m.sony.drbd.mobile.reader

• martend
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02-2018

martend

m11x,SG-M,I7K @ 127.0.0.1

Wel leuk van Sony, maar geef mij maar Laputa ipv deze reader, gratis gave pageflip.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:20
martend schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:08:
Wel leuk van Sony, maar geef mij maar Laputa ipv deze reader, gratis gave pageflip.
werkt deze op meerdere apparaten tegelijk ?

Zodat ik verder kan lezen op mijn tablet of PC ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01 00:43

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Kent iemand een app waarmee de agenda in de weekweergave is te zien met de balkjes, maar dan mét tekst in de balkjes?

De standaard agenda kent wel de weekweergave met balkjes, maar je ziet geen tekst in die balkjes. Pas nadat je op een balkje hebt gedrukt, zie je wat erin staat in een nieuw scherm. Dat kan beter: op de iPhone heb ik het in ieder geval al gezien en het lijkt me stug dat er niet een versie voor Android bestaat, maar ik heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden... wie kent de juiste app?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The_Sukkel schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:43:
Kent iemand een app waarmee de agenda in de weekweergave is te zien met de balkjes, maar dan mét tekst in de balkjes?

De standaard agenda kent wel de weekweergave met balkjes, maar je ziet geen tekst in die balkjes. Pas nadat je op een balkje hebt gedrukt, zie je wat erin staat in een nieuw scherm. Dat kan beter: op de iPhone heb ik het in ieder geval al gezien en het lijkt me stug dat er niet een versie voor Android bestaat, maar ik heb het tot nu toe nog niet kunnen vinden... wie kent de juiste app?
business calendar beta kan dat onder andere, of calengoo

• Joen
Ik kom er toevallig nog eentje tegen die misschien wat is:
http://www.appbrain.com/a...k.co.olilan.touchcalendar

Is wel een betaalde app overigens...

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:10

Arrogant

S.F.W.

Joen schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Ik kom er toevallig nog eentje tegen die misschien wat is:
http://www.appbrain.com/a...k.co.olilan.touchcalendar

Is wel een betaalde app overigens...
Er is ook een gratis versie: http://www.appbrain.com/a...lilan.touchcalendar.trial

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Dankjewel!!!
_/-\o_

Business Calendar doet precies wat ik wil en is ook nog eens gratis.
Calengo ook even geprobeerd, maar behalve dat het EUR 5.39 kost, vind ik 'm voor mijn doel (eenvoudig overzicht) zelfs minder goed in elkaar zitten. Heb 'm dus weer verwijderd (binnen 15 minuten, zodat het bedrag niet wordt afgeschreven).

Bij Calengoo kreeg ik in de verticale stand altijd maar 1 dag te zien en bij kanteling naar een horizontale view kreeg je automatisch de weekweergave. Het mooie van BusCal is dat je met een schuiver onder in het scherm zelf kan bepalen hoeveel dagen je wilt zien op je scherm. Zowel in de verticale als in de horizontale stand.

Het enige "nadeel" is dat er niet veel soorten widgets bij BusCal zijn, maar die heb ik ook niet nodig.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:25
Jorte, die is gratis.

Sometimes you need to plan for coincidence

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Jorte had ik al gezien en kon voor zover ik kon zien géén balkjes met tekst weergeven.
Als je niet begrijpt wat ik bedoel, dan moet je even Business Calendar downloaden en bekijken.
Is gewoon een wereld van verschil... (voor degene die een wat drukkere agenda heeft)

edit: touchcalendar lijkt wel een beetje op jorte. Beide kennen wel tekstweergave, maar dan zonder de balken... althans... voor zover ik kan zien. Ik hoor het graag als ik het mis heb. Ik blijf vooralsnog bij BusCal... in ieder geval bedankt voor de tips (vooral BusCal is een aanrader! ;) )

[Voor 26% gewijzigd door The_Sukkel op 22-01-2011 20:53]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ben ik even blij dat Opera Mobile tussen de apps staat, die werkt een heel stuk beter dan de standaard browser.
De originele wil nog wel eens hangen met 1 (of meer) GoT pagina('s) open, Opera Mobile wordt niet eens (merkbaar) trager als er 5 open staan :P

Oscar Wilde

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The_Sukkel schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:47:
[...]

Jorte had ik al gezien en kon voor zover ik kon zien géén balkjes met tekst weergeven.
Als je niet begrijpt wat ik bedoel, dan moet je even Business Calendar downloaden en bekijken.
Is gewoon een wereld van verschil... (voor degene die een wat drukkere agenda heeft)

edit: touchcalendar lijkt wel een beetje op jorte. Beide kennen wel tekstweergave, maar dan zonder de balken... althans... voor zover ik kan zien. Ik hoor het graag als ik het mis heb. Ik blijf vooralsnog bij BusCal... in ieder geval bedankt voor de tips (vooral BusCal is een aanrader! ;) )
Bedoel je met balkjes een balk die weergeeft hoe lang een bepaalde event duurt? Dat kan Pure Grid Calendar widget wel. Business calendar heeft inderdaad een beetje beperkte widget. Bij pure grid calendar kan je veel meer instellen. Pure calendar widget heeft meer tekstgerichte weergave volgens mij.

Jorte kan het trouwens ook; kies dan voor de verticale weergave.

[Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 22-01-2011 21:34]

• rinkel
  • Laatst online: 01-06 16:50
In 2.2 zit bij mn telefoon een standaard zaklamp app.
Op de galaxy tab zit die echter niet. Meeste apps in de market laten het scherm oplichten ipv de flitser led te gebruiken.
Weet niet of deze al in de vorige topics is beschreven. Ik vond Tiny Flashlight in de market.
Heeft ook een widget om de LED te schakelen, erg handig. Werkt ook op de Desire.

linkje

[Voor 11% gewijzigd door rinkel op 23-01-2011 00:22]

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 16:26
Heeft de Galaxy Tab wel een flitser LED?

• goldenoldie
Ik ontdenkte gisteren dat de Android versie van Dropbox een GROOT voordeel heeft ten opzichte van de versie via een browser: via de browser (op mijn PC in ieder geval) kan ik alleen een bestand delen als het in de Public folder staat. De rtf die daar by default staat zegt dat ook. Maar gisteren merkte ik (toen een bestand in die folder corrupt was) dat ik op mijn Desire HD ELK bestand kan 'sharen' via een link...! Druk op het bestand en houdt het vast, kies voor Share en dan voor Share met een link en vervolgens wordt er een bericht klaargemaakt (mail of sms of wat dan ook) die je meteen kan versturen. Ideaal en ERG makkelijk!

Dus je hoeft het bestand dan niet eerst naar de Public map te kopieren om 'm te delen. Vond ik wel een erg groot voordeel van de Android versie... Ik heb niet de Dropbox software op mijn computer (ik werk alleen met de Desire HD en via een browser): werkt de software ook zo makkelijk met delen? Of is dat een Android iets? Het lijkt haast een foutje omdat die rtf dus zegt dat dat eigenlijk niet kan...?

[Voor 11% gewijzigd door goldenoldie op 23-01-2011 09:44]

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:43
J van E schreef op zondag 23 januari 2011 @ 09:42:
Ik ontdenkte gisteren dat de Android versie van Dropbox een GROOT voordeel heeft ten opzichte van de versie via een browser: via de browser (op mijn PC in ieder geval) kan ik alleen een bestand delen als het in de Public folder staat. De rtf die daar by default staat zegt dat ook. Maar gisteren merkte ik (toen een bestand in die folder corrupt was) dat ik op mijn Desire HD ELK bestand kan 'sharen' via een link...! Druk op het bestand en houdt het vast, kies voor Share en dan voor Share met een link en vervolgens wordt er een bericht klaargemaakt (mail of sms of wat dan ook) die je meteen kan versturen. Ideaal en ERG makkelijk!

Dus je hoeft het bestand dan niet eerst naar de Public map te kopieren om 'm te delen. Vond ik wel een erg groot voordeel van de Android versie... Ik heb niet de Dropbox software op mijn computer (ik werk alleen met de Desire HD en via een browser): werkt de software ook zo makkelijk met delen? Of is dat een Android iets? Het lijkt haast een foutje omdat die rtf dus zegt dat dat eigenlijk niet kan...?
Op de PC kan je ook voor ieder bestand in elke map een sharable link generen, rechtsklik met je muis, ideaal dus. Je kan als je de link krijgt ook toestemming geven om hem via het web te sharen.

[Voor 3% gewijzigd door Barfman op 23-01-2011 10:24]

System | Racing is in my Blood

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:21
Ik heb er ook een aantal geprobeerd. De Business Calendar is inderdaad erg fijn, maar degene die ik nu al een hele tijd gebruikt heb is Calendar Pad.
Heeft ook een aantal fijne widgets, maar voor mij de belangrijkste reden om deze te gebruiken:
Maandoverzicht en een weekoverzicht met tekst. Altijd met vaste indeling, dus staat bijv de zondag altijd op dezelde plek. Heb je lekker snel overzicht.

Iets minder gelikt qua uiterlijk, maar erg praktisch...
Lettertype iets verkleinen, en zelfs het maandoverzicht is bruikbaar!
The_Sukkel schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:43:

[Voor 4% gewijzigd door djiedjee op 23-01-2011 10:24]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56
Kijk ook eens naar pure calendar grid. Die widget is de eerste app die ik kocht en ben er nog steeds blij mee.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• rinkel
  • Laatst online: 01-06 16:50
vinnieminnie schreef op zondag 23 januari 2011 @ 01:27:
Heeft de Galaxy Tab wel een flitser LED?
jup

• Joen
rinkel schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:19:
Op de galaxy tab zit die echter niet. Meeste apps in de market laten het scherm oplichten ipv de flitser led te gebruiken.
Weet niet of deze al in de vorige topics is beschreven. Ik vond Tiny Flashlight in de market.
Heeft ook een widget om de LED te schakelen, erg handig. Werkt ook op de Desire.

linkje
SwitchPro Widget kan het ook:
http://www.appbrain.com/app/switchpro-widget/alei.switchpro

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 20:39

Eric_Cantona

"Au Revoir"

rinkel schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:19:

linkje
Ik gebruik daar TeslaLED voor, ook 'n widget om te schakelen en via de flitser. Werkt prima, zitten volgens mij zelfs meer opties in dan alleen zaklampfunctie. En gratis!
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic reeks bestaat uit 11 delen, wanneer je zelf een vraag hebt over een bepaald programma kijk dan eerst in de voorgaande delen als jouw vraag al niet voorbij is gekomen. Zo houden we dit topic netjes en accuraat.

Berichten welke off-topic zijn zullen zonder opgaaf van reden worden verwijderd.

Kijk hier voor de GoT Community Android Awards 2nd edition verkiezing/support forum

Wil je je eigen applicatie (gratis of paid) bespreken: [Android] Post hier je eigen App!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee