Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.071 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
offtopic:
LOL.... grappig dat de naam van deze man nu ook buiten Almere bekend is :+

Maar inderdaad... de nieuwsbrief gewoon zeer recent (vorige week) binnen gekregen, netjes op het e-mail adres waarmee ik bij Lijbrandt in de administratie zit. Ik zou niet weten hoe Lijbrandt het nog op een andere manier zou moeten laten weten (behalve misschien de website weer wat beter navigeerbaar maken en het in een blok met nieuws op de homepage zetten, zoals veel andere providers doen) .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 07 mei 2012 @ 07:27:
[...]
Klagen dat de nieuwsbrief niet alleen via de mail maar ook via andere media komt is een beetje een 'aggenbachje' he ;)
Dan is dat een verkeerde interpretatie van jouw kant.

Fabrikanten die menen hun klanten via sites als Facebook, Twitter en meer te moeten informeren kan ik niet serieus nemen. Want alleen zinvol voor degenen die de hele dag bezig zijn pseudo social gedoe i.p.v. gewoon te werken. Ik heb er dan ook alle begrip voor dat veel bedrijven de toegang tot dergelijke sites blokkeren want gisteren was het Hyves, vandaag Facebook en morgen is er wel weer een ander hip. Dus weinig continuïtei en veel eendagsvliegen.

Ik heb mijn mail nagelopen en daar zat geen nieuwsbrief in met vermelding DVB-C en HD. En gezien mijn jarenlange ervaring met gebreken in de Lijbrandt organisatie/administratie ligt daar de fout tot het tegendeel is bewezen. Wellicht dat Lijbrandt eindelijk eens de vaker gedane suggestie van een fatsoenlijke en up-to-date website kan uitvoeren.

(En een "aggenbachie" is wel heel kinderlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efox
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 15:25
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:26:
[...]Ik heb mijn mail nagelopen en daar zat geen nieuwsbrief in met vermelding DVB-C en HD.
Uit de nieuwsbrief die ik heb ontvangen op 25 april:
HD op DVB-C

Kijkt u televisie in digitale kwaliteit met het DVB-c signaal? Dan kunt u vanaf medio mei 2012 Nederland 1, 2 en 3 ook in HD-kwaliteit bekijken. Zo geniet u nog meer van het komende EK Voetbal en de Olympische Spelen: via de coax-kabel in HD op TV.
Lees meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
[...]

Ik heb mijn mail nagelopen en daar zat geen nieuwsbrief in met vermelding DVB-C en HD. En gezien mijn jarenlange ervaring met gebreken in de Lijbrandt organisatie/administratie ligt daar de fout tot het tegendeel is bewezen. Wellicht dat Lijbrandt eindelijk eens de vaker gedane suggestie van een fatsoenlijke en up-to-date website kan uitvoeren.
Misschien staat er een foutief e-mailadres genoteerd in onze systemen, als je via DM je adres + contactgegevens stuurt dan zoek ik dit even voor je uit. Ontvang je wel de factureren per e-mail? -Ruben

[ Voor 3% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 07-05-2012 11:51 ]

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
De verbinding lijkt er tegenwoordig steeds meer moeite mee te krijgen, waar je eerste een stabiele speedtest uitslag krijgt, slaat ie nu af en toe terug naar 6Mbps...
Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59
[...]

Fabrikanten die menen hun klanten via sites als Facebook, Twitter en meer te moeten informeren kan ik niet serieus nemen. Want alleen zinvol voor degenen die de hele dag bezig zijn pseudo social gedoe i.p.v. gewoon te werken. Ik heb er dan ook alle begrip voor dat veel bedrijven de toegang tot dergelijke sites blokkeren want gisteren was het Hyves, vandaag Facebook en morgen is er wel weer een ander hip. Dus weinig continuïtei en veel eendagsvliegen.

Mail is niet echt een betrouwbaar protocol, kan overal verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

kneusteun schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:42:
De verbinding lijkt er tegenwoordig steeds meer moeite mee te krijgen, waar je eerste een stabiele speedtest uitslag krijgt, slaat ie nu af en toe terug naar 6Mbps...
Is dat normaal?
Dat is niet gebruikelijk. Wij bieden een constante verbinding en snelheid. Zoals je weet kan bij het gebruik van een router de snelheid die de computer bereikt fluctueren. Heb je ook een wisselende snelheid wanneer je een computer rechtstreeks hebt aangesloten? - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Dit kan ook aan speedtest liggen he.... ik heb een heel verschil tussen speedtest en dat reggefiber ding bijvoorbeeld. Of als ik op de server van bijvoorbeeld een persoon test (heb die van spikecity getest een tijd geleden).

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 20:06
kneusteun schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:42:
Is dat normaal?
Kijk ook even naar de CPU load tijdens het uitvoeren van deze test, je ziet soms ook wel eens dat als de CPU gebruik ineens omhoog schiet tijdens het uitvoeren van deze test dat de snelheid voor enkele seconden te halen is en daarna langzamer word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
Heb vanochtend nog een keer getest, en was weer stukken beter.

Nu nog de ipad app voor iphone en ik ben weer helemaal 100% tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49

Ze informeren niet "meer".. ze informeren "ook". Een belangrijk verschil. Jij klaagt nu dat ze naast email ook nog andere media gebruiken om hun klanten te informeren.
Ik zag er de humor wel van in.. en had eigenlijk verwacht dat jij dat ook zou doen (gezien jouw discussies met aggenbach een maand of 10-12 geleden) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die de overname van KPN niet zo leuk vinden:

Rijkste man ter wereld wil deel van KPN hebben

Je abbo geld verdwijnt dus straks voor 28% ook naar mexico ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 09:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Voorlopig nog tevreden met glasvezel hier :P

[YouTube: http://youtu.be/jTDMCW2qGSE]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Ketnet op 12 (VRT3)

Vanaf vandaag is de nieuwe Belgische zender KetNet / OP 12 (VRT3) beschikbaar in de categorie Vlaams met kanaalnummer 23 in het digitale basispakket.

KetNet op 12 wordt niet opgenomen in het analoge / DVB-C pakket. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ton iedereen is fout en jij hebt altijd gelijk? Da's een nogal arrogante houding in mijn ogen, vooral omdat er hier meerdere klanten aangeven netjes per email de nieuwsbrief in de inbox krijgen.
En volgens mij krijg jij je factuur ook gewoon in de mail, dus klopt je mailadres ook.

Elk modern bedrijf gebruikt social media om het marketing bereik te vergroten.
Dat je dat belachelijk vindt is eerder een gebrek aan jou kennis ervan dan dat het dom is van een bedrijf.

Verder ben je goed op weg voor de meest populaire Lijibrandtklant te worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Tijdelijk is relatief.... de ontwikkelingen volgen elkaar gewoon sneller op waardoor het leeftermijn afneemt.
Facebook zal ook wel eer verdwijnen (al moet je even de telegrof lezen over de verslaving hiervan....zucht) maargoed verzetten heeft geen zin hiertegen.
Daar komt bij dat het dermate aanslaat dat de post minder wil gaan bezorgen... dus ik zou maar neit al te lang vansthouden aan de factuur per post (los van de millieu overweging) zal dit ook tijdelijk zijn... wellicht;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:22:
Ketnet op 12 (VRT3)

.....
KetNet op 12 wordt niet opgenomen in het analoge / DVB-C pakket. -Ruben
Al eerder de vraag voorbij zien komen maar nooit een antwoord gezien (of ik moet 'm gemist hebben)

Waarom niet op DVB-C cq analoog

Op veel kinderkamer wordt dvb-c of analoog gebruikt en daar wordt geen stb neer gezet.
Hoop kinderen zullen dit gaan missen en is toch ook wel een beetje een gemiste kans van LB.
Wie de jeugd heeft........ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

henrickus schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 16:48:
[...]

Al eerder de vraag voorbij zien komen maar nooit een antwoord gezien (of ik moet 'm gemist hebben)

Waarom niet op DVB-C cq analoog

Op veel kinderkamer wordt dvb-c of analoog gebruikt en daar wordt geen stb neer gezet.
Hoop kinderen zullen dit gaan missen en is toch ook wel een beetje een gemiste kans van LB.
Wie de jeugd heeft........ :9
Dit heeft te maken met de ruimte die GHM heeft binnen het analoge platform, hierdoor zal deze zender helaas niet worden toegevoegd. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV Oost in HD

TV Oost HD is vooralsnog alleen op glasvezelnetwerken van Reggefiber beschikbaar. Dit houdt in praktijk in dat alle tv-aanbieders die tv- en radiodiensten bij dienstaanbieder Glashart Media afnemen het regionaal tv-kanaal in HD-kwaliteit gaan aanbieden. Ook heeft KPN de mogelijkheid klanten die Interactieve TV van het bedrijf afnemen en die dat via Reggefiber glasvezelnetwerken doen TV Oost in HD-kwaliteit aan te bieden.

http://www.totaaltv.nl/ni...D_via_Glashart_Media.html

Even een vraag is deze ook al beschikbaar in HD via WMP+ (Powered by KPN) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:03

servies

Veni Vidi Servici

Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:06:
[...]

Dit heeft te maken met de ruimte die GHM heeft binnen het analoge platform, hierdoor zal deze zender helaas niet worden toegevoegd. -Ruben
Ik gok dat er (veel) meer vraag is naar KetNet dan naar CNN Turk, dus een echt argument voor GHM vind ik dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 20:54

Nicap

Tsssk....

servies schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:56:
[...]

Ik gok dat er (veel) meer vraag is naar KetNet dan naar CNN Turk, dus een echt argument voor GHM vind ik dat niet...
Dat ligt eraan hoe je er naar kijkt denk ik. Ketnet is waarschijnlijk geen dealbreaker voor de meeste nederlanders. CNN turk is waarschijnlijk wel een dealbreaker voor de meeste turken in nederland die een analoog pakket willen hebben. Al heb ik geen idee hoeveel turken er in GHM gebied wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
O.a. Deventer schijnt een aardige gemeenschap turken te hebben. Ik denk dat het wel een significante groep is.... net als dat kabelaars ook dergelijke zenders voeren.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 09-05-2012 09:13 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:55
Dan zou ik eerder een zender als Schlager TV, BravaTV, TV5, Rai Uno, TVE oid weghalen. Ik gok dat daar minder interesse is dan in een zender als CNN Turk.

Maar goed, dat is een keuze van GHM.

Imho mogen ze ook het aantal analoge kanalen beperken en DVB-C uitbreiden. Dan is de ruimte ook veel minder een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Gevoelsmatig zeg ik dat ruimte helemaal geen issue is. Heeft vlgs mij met andere zaken te maken. Op het analoge platform is mi meer als voldoende ruimte. Als ik bv kijk naar andere analoge aanbieders en wat zij aan hoeveelheid op het analoge platform aanbieden dan denk ik dat deze absoluut nog niet vol is.

Aan de andere kant, denk dat je aardig wat goodwill kweek als je ketnet en wellicht nog wat andere kids zenders.
Maar het zal wel weer zo zijn... zucht.....

Lijbrandt...
glasvezel...
je krijg steeds minder.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
henrickus schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:06:
Gevoelsmatig zeg ik dat ruimte helemaal geen issue is. Heeft vlgs mij met andere zaken te maken. Op het analoge platform is mi meer als voldoende ruimte. Als ik bv kijk naar andere analoge aanbieders en wat zij aan hoeveelheid op het analoge platform aanbieden dan denk ik dat deze absoluut nog niet vol is.
Je doelt op "die andere" aanbieders die toewerken naar een analoog pakket waar max 10-15 zenders inzitten? Juist vanwege ruimtegebrek?
Aan de andere kant, denk dat je aardig wat goodwill kweek als je ketnet en wellicht nog wat andere kids zenders.
Maar het zal wel weer zo zijn... zucht.....

Lijbrandt...
glasvezel...
je krijg steeds minder.......
Dat je iets "niet" krijgt is iets anders dan dat je iets " eerst wel had maar nu niet meer krijgt" .. en dat laatste is volgens mij een definitie van "minder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
denan schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:21:
[...]

Je doelt op "die andere" aanbieders die toewerken naar een analoog pakket waar max 10-15 zenders inzitten? Juist vanwege ruimtegebrek?
Zou dat werkelijk ruimtegebrek zijn?? of met zachte hand een overgang dwingen ..... en als dat niet werkt dan maar met harde hand (geen analoog meer aanbieden)
Juist hier kan Lijbrandt zich onderscheiden
[...]

Dat je iets "niet" krijgt is iets anders dan dat je iets " eerst wel had maar nu niet meer krijgt" .. en dat laatste is volgens mij een definitie van "minder".
Hier kan ik wel mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:55
henrickus schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:59:
[...]

Zou dat werkelijk ruimtegebrek zijn?? of met zachte hand een overgang dwingen ..... en als dat niet werkt dan maar met harde hand (geen analoog meer aanbieden)
Juist hier kan Lijbrandt zich onderscheiden

[...]
Ruimtegebrek is prima mogelijk, een kabelaar heeft naast analoog en dvb-c ook nog docsis downstreams.

Bij GHM zit je met 40 (!) analoge kanalen ook zo goed als vol. Analoge kanalen zijn *niet* erg effectief....

Enige optie is het analoge pakket in te perken en meer in DVB-C te gooien. Dan kun je idd een meervoud aanbieden, zelfs veel meer dan kabelaars (want bij glas heb je nl geen frequenties nodig docsis downstream kanalen). Maar met veel analoge kanalen houd het gewoon op.

En in de huidige opzet bied GHM de kanalen zowel analoog als DVB-C, en dan zit het gewoon vol. Dus of analoge kanalen vervangen, of minder kanalen en meer in dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Tijdweergave STB onjuist

Er wordt een onjuiste tijd weergegeven in het beeld en via de EPG, de programma-informatie wordt wel correct weergegeven.

Indien je hier last van hebt stuur dan via DM de volgende informatie:

- onderwerp: groepsticket 768157 IPTV tijdweergave
- Model/type Amino
- Aangesloten via scart/HDMI
- Instellingen beeld Amino (resolutie)
- Datum start problemen
- Stappen die al genomen zijn om dit probleem op te lossen (software update, stroomonderbreking e.d.)

Webcare zal deze informatie laten toevoegen aan het bestaande groepsticket. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
SirMemeAlot schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:46:
Kon niet zo snel vinden of meer meensen hier last van hebben of dat Lijbrandt desk hier al eenn melding van gemaakt heeft. Maar de tijd op mijn STB blijft telkens hangen, dan is het volgens de EPG Nogg maar 18:00 maar dan is het eigenlijks al 19:00. Dit is nu al enkele dagen gaande, wat kan ik hier tegen doen?
Had hier gister al even over gebeld inderdaad, na een software update ging het de rest van de avond goed. Bij mij leek dit dus de oplossing te zijn.

Heb het nog maar 1 avond getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
DJSmiley schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:11:
[...]

Ruimtegebrek is prima mogelijk, een kabelaar heeft naast analoog en dvb-c ook nog docsis downstreams.

Bij GHM zit je met 40 (!) analoge kanalen ook zo goed als vol. Analoge kanalen zijn *niet* erg effectief....

Enige optie is het analoge pakket in te perken en meer in DVB-C te gooien. Dan kun je idd een meervoud aanbieden, zelfs veel meer dan kabelaars (want bij glas heb je nl geen frequenties nodig docsis downstream kanalen). Maar met veel analoge kanalen houd het gewoon op.

En in de huidige opzet bied GHM de kanalen zowel analoog als DVB-C, en dan zit het gewoon vol. Dus of analoge kanalen vervangen, of minder kanalen en meer in dvb-c
Inderdaad. Laten we bovendien verder ook niet gaan doen alsof Lijbrandt ons "steeds minder" geeft.

Als ik kijk naar wat mijn ouders bij UPC analoog hebben of in het basispakket digitale TV (waar ze de hoofdprijs voor betalen), dan denk ik dat Lijbrandt zeer royaal is, zeker als je naar het IPTV Pakket kijkt.

Enige manier om op CATV meer te krijgen is inderdaad analoog inperken en meer DVB-C... eventueel ook met een snellere QAM modulatie (mits dat met de huidige consumenten optisch-elektrisch converters en aanvoer ook kan).

Nog een optie zou kunnen zijn als GHM, netals Caiway in sommige plaatsen, ook een basispakket in DVB-T zou gaan doorgeven. Het aantal TV's dat dvb-c ondersteunt van zichzelf neemt al hard toe, maar het aantal (ook kleinere) tv's dat dvb-t ondersteunt is nog veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Wat mij betreft mag ook GHM best toe naar 30 analoge zenders, dat is al best wel veel (geen enkele kabelaar haalt het nog volgens mij), dan komen er 9 of 10 analoge kanalen vrij en daar kunnen dus een stuk of 40, give or take a dozen, dvb-c zenders voor terugkomen -- of iets minder als je juist HD zenders gaat toevoegen. Moet genoeg ruimte zijn om ketnet erop te zetten en de basispakket HD zenders.

En toegegeven, DVB-C is in feite gewoon een overbruggingstechnologie en over dertig jaar zullen we wel alleen maar iptv doosjes hebben, cq iptv in de TVs[1], maar voor nu en in de komende paar jaar is het vo
oral analoog dat er heel hard uitvalt en dvb dat voorlopig heel erg goedkoop is, ook kwa losse kastjes.

Mijn vermoeden is eigenlijk dat GHM onder druk van zijn providers (en would-be eigenaar KPN) de DVB opties liever niet zo aantrekkelijk maakt dat er geen IPTV kastjes meer verkocht[2] worden.

[1] En dan heb je goede kans dat het geleverd wordt door Netflix, Hulu, Amazon, Apple etc aan die doosjes... geen kabelaar in het zicht, hoogstwaarschijnlijk.

[2] Verhuurd.
eymey schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:15:
Nog een optie zou kunnen zijn als GHM, netals Caiway in sommige plaatsen, ook een basispakket in DVB-T zou gaan doorgeven. Het aantal TV's dat dvb-c ondersteunt van zichzelf neemt al hard toe, maar het aantal (ook kleinere) tv's dat dvb-t ondersteunt is nog veel groter.
De periode dat het gebruikelijk was dat TVs DVB-T ondersteunden, maar nog *niet* gebruikelijk dat ze DVB-T *en* DVB-C deden, zoals nu wel alles is, is maar heel kort geweest, ergens rond 1 tot max 3 jaar. TV van m'n ouders is er een van. Ik denk dat DVB-T op dit moment al een stuk minder aantrekkelijk is als overgangsmethode dan toen caiway ermee begon. Een van de belangrijkste redenen dat ze het dedn was BTW dat ze *hele* goedkope FTA DVB-T doosjes distribueerden -- 25 euro, formaat flinke scart stekker, met een IR ontvangeroog om naar de voorkant te leggen. FTA DVB-C doosjes zijn meer dan het dubbele. En ze wilden analoog uit kunnen zetten, en dan moesten ze iedereen dus gratis zo'n ontvanger geven. Scheelt nogal wat miljoenen of je 1 a 2 miljoen klanten 25 of 50 euro cadeau moet doen.

http://www.auto-goederen....dvb-tv-scart-digitale-tv/

[ Voor 36% gewijzigd door Jasper Janssen op 09-05-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien heb je gelijk, @Jasper.

Overigens denk ik dat dat "niet aantrekkelijk maken" van DVB-C wel mee zal vallen. De providers die met GHM werken geven ook alleen maar de dienst voor. Ze hebben er denk ik nauwelijks zelf belang bij dat IPTV verkocht wordt (dit is alleen het belang van GHM).

Je ziet dit ook terug in de huidige abonnementen: Bijna overal is analoog met DVB-C gewoon weer de standaard en is interactieve TV een extra :). Ook het feit dat Ned. 1, 2 en 3 nu ook in HD worden doorgegeven op DVB-C bevestigt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
eymey schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:30:
Misschien heb je gelijk, @Jasper.

Overigens denk ik dat dat "niet aantrekkelijk maken" van DVB-C wel mee zal vallen. De providers die met GHM werken geven ook alleen maar de dienst voor. Ze hebben er denk ik nauwelijks zelf belang bij dat IPTV verkocht wordt (dit is alleen het belang van GHM).

Je ziet dit ook terug in de huidige abonnementen: Bijna overal is analoog met DVB-C gewoon weer de standaard en is interactieve TV een extra :). Ook het feit dat Ned. 1, 2 en 3 nu ook in HD worden doorgegeven op DVB-C bevestigt dit.
Bij de vraagbundeling in De Bilt is iig slechts twee providers die DVB-C leveren (Lijbrandt en Vodafone), alle anderen doen puur IPTV.

En het is juist GHM die geen enkel belang heeft bij het leveren van IPTV. Een klant voor DVB-C en IP krijgt GHM twee bedragen voor, een klant met IP en over die IP IPTV krijgt GHM maar 1 bedrag voor. De provider is degene die die dienst levert en er de winst op maakt, en GHM lever niets behalve de pijp. De meeste bedrijven zijn juist heel bang voor het "dumb pipe" business model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 18:08
Goedenmiddag.

Ik heb een nieuw type remote (geheel zwart), maar krijg het niet voor elkaar om een tv merk te programmeren, ik mis de instructie.
Ik heb wel een instructie van de ovaalvormige remote, maar als ik daar dan 2 a 3 sec sec op de tv knop druk om te programmeren, gebeurt er niets.
Kan iemand mij aan de handleiding helpen?

BVD

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

charleychui schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:54:
Goedenmiddag.

Ik heb een nieuw type remote (geheel zwart), maar krijg het niet voor elkaar om een tv merk te programmeren, ik mis de instructie.
Ik heb wel een instructie van de ovaalvormige remote, maar als ik daar dan 2 a 3 sec sec op de tv knop druk om te programmeren, gebeurt er niets.
Kan iemand mij aan de handleiding helpen?

BVD
Misschien dit....

http://glashartmedia.nl/b...t_Media_Custom_Remote.pdf

en deze....

http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Afstandsbediening/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webcare

https://www.glasvezel-vergelijken.nl/plaatsen/haaksbergen

De opmerking onderaan deze pagina is volgens mij niet meer van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:14:
@Webcare

https://www.glasvezel-vergelijken.nl/plaatsen/haaksbergen

De opmerking onderaan deze pagina is volgens mij niet meer van toepassing?
Dank je wel voor het opmerken, we hebben de link aan onze collega's doorgegeven. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:21:
[...]

De analoge radio en tv vezel wordt nog afgewerkt. Naar verwachting kunnen wij nu over zo'n twee weken de orders door laten lopen en kunnen wij over vier weken leveren. Excuses voor de vertraging. -Fleur
Ik vind het wel erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren. Ik heb nog geen verandering in mijn order gezien. Is er inmiddels al meer bekend over de oplevering in Zeddam(7038EJ)?

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 16:12
Doorschakelen vaste lijn mogelijk of niet? (op een normale manier welteverstaan)

Ik moet vandaag weg. Ook verwacht ik een belangrijk telefoontje. Zodoende wil ik mijn vaste lijn dus doorschakelen naar mijn mobiel. Kan dat met Lijbrandt glasvezel?

Weet iemand of dit (inmiddels) mogelijk is? De website biedt weinig uitkomst....

Ik wist bij het afsluiten destijds niet dat het niet kon.... op de website stond van wel...

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 06:39

Willem2

Ω is futile

Patten schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:45:
Doorschakelen vaste lijn mogelijk of niet? (op een normale manier welteverstaan)

Ik moet vandaag weg. Ook verwacht ik een belangrijk telefoontje. Zodoende wil ik mijn vaste lijn dus doorschakelen naar mijn mobiel. Kan dat met Lijbrandt glasvezel?

Weet iemand of dit (inmiddels) mogelijk is? De website biedt weinig uitkomst....

Ik wist bij het afsluiten destijds niet dat het niet kon.... op de website stond van wel...
Werkt deze standaard oplossing niet?

Aanzetten
Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. *21 met het telefoonnummer waarnaartoe u wilt doorschakelen. Wacht tot de kiestoon veranderd en dan kunt u de hoorn neerleggen.

Uitzetten
Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. #21. Verder hoeft er niets te worden ingetoetst. Wacht tot de kiestoon veranderd en dan kunt u de hoorn neerleggen. Het is mogelijk dat dit een halve minuut kan duren.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

vleesjus schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:05:
[...]

Ik vind het wel erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren. Ik heb nog geen verandering in mijn order gezien. Is er inmiddels al meer bekend over de oplevering in Zeddam(7038EJ)?
We hebben je vraag naar de desbetreffende projectleider gestuurd, zodra we reactie hebben zullen we dat hier laten weten. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:06:
[...]

Werkt deze standaard oplossing niet?

Aanzetten
Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. *21 met het telefoonnummer waarnaartoe u wilt doorschakelen. Wacht tot de kiestoon veranderd en dan kunt u de hoorn neerleggen.

Uitzetten
Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. #21. Verder hoeft er niets te worden ingetoetst. Wacht tot de kiestoon veranderd en dan kunt u de hoorn neerleggen. Het is mogelijk dat dit een halve minuut kan duren.
moest dat niet zijn *21* nummer # om te activeren en #21# om te deactiveren?

Weet niet of dit bij Lijbrandt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ TV oost in HD op DVB-c op zenderlijst 110 nog geen geluid hier.
GHM goed bezig met dez aandacht voor DVB-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:15:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ TV oost in HD op DVB-c op zenderlijst 110 nog geen geluid hier.
Inderdaad en natuurlijk in een hoge bitrate.

TV Oost volledig in HD op het glasvezelnetwerk van Reggefiber

De regionale omroep TV Oost wordt vanaf deze maand volledig in HD doorgegeven op het glasvezelnetwerk van Reggefiber. RTV Oost is de eerste regionale omroep die volledig uitzendt in HD, en tot nu toe ook de enige. RTV Oost neemt al haar programma’s op met HD-camera’s, zodat het gehele televisieaanbod bestaat uit ‘Full-HD’. Dit in tegenstelling tot veel andere omroepen, waar slechts enkele programma’s op deze manier worden geproduceerd en het overige materiaal van SD wordt omgezet in HD, waardoor de beeldkwaliteit minder is.
‘De Groote Markt 30’ exclusief bij Reggefiber.

Dankzij de uitzendingen in HD hebben Reggefiber en RTV Oost elkaar ook gevonden in het aanbieden van exclusieve content. Reggefiber biedt als enige exploitant de comedyserie ‘De Groote Markt 30’ aan als onderdeel van haar video-on-demand dienst. De afleveringen van de succesvolle regiocomedy zijn nergens anders terug te kijken, ook niet via de website van RTV Oost. Vanzelfsprekend is ‘De Groote Markt 30’ te zien in HD.
Reggefiber: primeur in Nederland.

Algemeen directeur Bert Nijboer van Reggefiber spreekt van ‘een primeur in Nederland en een prachtige ontwikkeling’. ‘Als Twentse onderneming zijn wij zeer trots om RTV Oost als eerste regionale omroep in Nederland volledig in HD te laten uitzenden op ons netwerk’, aldus Nijboer. ‘Omdat we stad voor stad aanleggen, hebben wij een sterke lokale focus. Met ons open netwerkmodel stimuleren we lokale en regionale initiatieven. Iedereen die dat wil kan immers op ons netwerk uitzenden. Met de komst van internet kon iedereen kennismaken met de wereld, dankzij glasvezel kan iedereen weer kennismaken met zijn buren.’
RTV Oost blij met nieuwe mogelijkheid.

Technisch directeur Jaap Hilbink van RTV Oost ziet de doorgifte op het Reggefiber glasvezelnetwerk als een belangrijke stap in het overgangsproces naar HD. ‘Wij zijn al enkele jaren druk bezig met de technische voorbereidingen om de definitieve overstap naar HD te kunnen maken. Bij de regionale omroepen zijn wij wat dat betreft inmiddels koploper. Helaas zijn veel televisiedistributeurs nog niet bereid of in staat om onze programma’s in HD aan te bieden. We zijn dan ook bijzonder blij met de mogelijkheid die Reggefiber ons nu biedt’.
Uitgegeven: 08-05-2012

http://www.eindelijkglasvezel.nl/haaksbergen/nieuws/tvoosthd

Maandag maar eens navragen bij Reggefiber hoe ik deze zender kan ontvangen bij KPN?

Aangezien deze zender exclusief voor glasvezel is hoeft deze HD zender natuurlijk niet in ADSL HD kwaliteit worden aangeleverd door KPN.

"Algemeen directeur Bert Nijboer van Reggefiber spreekt van ‘een primeur in Nederland en een prachtige ontwikkeling’."

Dat zou natuurlijk wel een primeur zijn bij KPN. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Spaceone

KPN geeft voor zover ik weet nog geen HD-zender door in niet xDSL kwaliteit. Verwacht dan ook niet dat zij deze zender zo snel in hun zenderpakket zullen opnemen en zelfs als dit het geval is, is de kans dat deze weer gecomprimeerd word tot xDSL kwaliteit groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:26
Misschien een beetje offtopic, maar weten jullie waarom GHM nog geen History (HD) doorgeeft.
Dit weerhoud mij ervan om ook een tv abo te gaan nemen via glas (Concepts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat er geen geluid zit bij TVoost HD o dvb-c of heb ik een instelling niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 21-09 14:03
Jasper Janssen schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 01:31:
[...]

Bij de vraagbundeling in De Bilt is iig slechts twee providers die DVB-C leveren (Lijbrandt en Vodafone), alle anderen doen puur IPTV.

En het is juist GHM die geen enkel belang heeft bij het leveren van IPTV. Een klant voor DVB-C en IP krijgt GHM twee bedragen voor, een klant met IP en over die IP IPTV krijgt GHM maar 1 bedrag voor. De provider is degene die die dienst levert en er de winst op maakt, en GHM lever niets behalve de pijp. De meeste bedrijven zijn juist heel bang voor het "dumb pipe" business model.
OVer de vraagbundeling: Solcon zou ook DVBc moeten doen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dan even wat anders: jullie zijn in de Bilt echt behoorlijk uniek. Jullie mogen namelijk kiezen uit providers die aangesloten zijn bij KPN voor hun diensten maar ook providers die bij Glasoperator diensten afnemen (Wisper). En dan wordt het TV verhaal compleet anders... Ik vermoed dat die TV namelijk vele malen beter is dan de bekende KPN IPTV kwaliteit...
Dus voor de techs hier: Twee actieve operators tegelijk in de vraagbundeling.. nice!

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 13-05-2012 17:33 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:15:
Ook in Winterswijk (WPA+/WMP+ gebied) TV Oost op kanaal 110 DVB-C, maar er zit inderdaad geen geluid bij.
Beeld is inderdaad haarscherp via DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 14:40
Hallo

Heb even een vraag hebben meer mensen last om de newsxs server te benaderen

ik krijg namelijk steeds een fout melding
ik kan ook niet pingen naar de newsxs server
andere news servers kan ik wel pingen zoals kpn ziggo en lijbrandt zelf

Gr John

Inmiddels reactie van newsxs

wij hebben inderdaad al van meerdere Lijbrandt klanten klachten gekregen afgelopen 2 dagen, het lijkt erop dat er bij Lijbrandt iets niet goed zit in de DNS instellingen.
Ook wij zijn hiermee bezig met onze technische mensen.
Wij hebben zojuist tijdelijk.newsxs.nl als vervanger van reader2.newsxs.nl in gebruik genomen, wellicht werkt deze wel bij u totdat Lijbrandt de zaken weer op orde hebben

[ Voor 45% gewijzigd door astrasound op 13-05-2012 15:27 ]

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ik heb dezelfde problemen met news.newsgrabber.nl
Het vreemde is, dat er geen storing op de servers zijn, maar ik krijg ook geen resolve na een ping.
Mijn hitnews abonnement werkt wel goed

Is dit misschien een dns probleem o.i.d en hoe kan ik dit oplossen

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Barre73 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 08:17:
[...]
OVer de vraagbundeling: Solcon zou ook DVBc moeten doen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dan even wat anders: jullie zijn in de Bilt echt behoorlijk uniek. Jullie mogen namelijk kiezen uit providers die aangesloten zijn bij KPN voor hun diensten maar ook providers die bij Glasoperator diensten afnemen (Wisper). En dan wordt het TV verhaal compleet anders... Ik vermoed dat die TV namelijk vele malen beter is dan de bekende KPN IPTV kwaliteit...
Dus voor de techs hier: Twee actieve operators tegelijk in de vraagbundeling.. nice!
Was het amar waar dat ik daar woonde, het is mijn oma, en die heeft vooral TV nodig en dat is op dit moment van Ziggo nog beter... uiteindelijk dus maar gewoon niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 06:39

Willem2

Ω is futile

charleychui schreef op zondag 13 mei 2012 @ 14:42:
Ik heb dezelfde problemen met news.newsgrabber.nl
Het vreemde is, dat er geen storing op de servers zijn, maar ik krijg ook geen resolve na een ping.
Mijn hitnews abonnement werkt wel goed

Is dit misschien een dns probleem o.i.d en hoe kan ik dit oplossen
Het IP adres achterhalen en daarop connecten ipv. op de url? Meestal werkt dat ook.
91.223.220.40 voor news.newsgrabber.nl.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
...en weg is TV Oost HD via DVB-C weer in Dinxperlo...

[ Voor 131% gewijzigd door VriezeNet® op 14-05-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Laatst online: 21-09 14:03
Jasper Janssen schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:36:
[...]

Was het amar waar dat ik daar woonde, het is mijn oma, en die heeft vooral TV nodig en dat is op dit moment van Ziggo nog beter... uiteindelijk dus maar gewoon niet gedaan.
Beter van kwaliteit of beter qua zenders? Als je het over KPN hebt snap ik dat wel, maar Wisper? Daar is eigenlijk nog niet zoveel over bekend qua TV. De diensten komen via Glasoperator van Multivisie maar qua beeldkwaliteit weet ik er eigenlijk niet genoeg van (nog niet)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Willem2 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:54:
[...]

Het IP adres achterhalen en daarop connecten ipv. op de url? Meestal werkt dat ook.
91.223.220.40 voor news.newsgrabber.nl.
Thx, ik was zelf even niet in staat om een ping vanuit een andere ogeving uit te voeren.

het is toch jammer, dat dit voorkomt bij Lijbrandt en dat er niet op wordt gereageerd (door lijbrandt zelf).

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
VriezeNet® schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:22:
...en weg is TV Oost HD via DVB-C weer...
HIer in Winterswijk wel TV Oost via DVB-C op kanaal 110 maar er zit nog geen geluid bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik wil al een tijd overstappen naar het 100/100 internet vanwege mn FTP server, alleen kom ik bij lijbrandt met een alles in 1 pakket, zonder HD zenders of andere extra's op 65 euro voor de eerste 6 maanden en daarna 70 euro, Is dat niet een beetje duur t.o.v. vodafone die het zelfde bied echter met HD zenders erbij voor 62,95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 19:28

Rincewind

Take me in your arms tonight

Is er al wat meer duidelijkheid wanneer de nieuwe android Glashart app beschikbaar is ? In de laatste nieuwsbrief stond half mei O-)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Glashart Media lanceert TV App voor Android Tablets

Glashart Media lanceert vandaag de Glashart Media TV App voor Android Tablets.

Alle mogelijkheden van de Glashart Media TV App:

- Meerdere settopboxen kunnen gekoppeld worden (woonkamer, slaapkamer)
- Geen gedoe met inloggen, één keer verbinden en klaar
- Een persoonlijk overzicht: het 'dashboard'
- Zie in één oogopslag wat er op TV is en komt
- Stel uw favoriete kanalen in en bepaal uw eigen volgorde
- Zappen: stem direct af op het gewenste kanaal vanaf de Android Tablet
- Blader snel en eenvoudig door de overzichtelijke TV gids
- Bekijk alle details van en informatie bij een programma
- Zet herinneringen, zowel op de Android Tablet als op TV

Extra functies voor klanten met de harddisk recorder:
- Bekijk de laatste (geplande) opnames
- Beheer alle (geplande) opnames op uw harddisk recorder
- Mis niets meer met opnemen op afstand, gewoon vanuit de TV App
- Laat een opgenomen programma afspelen op TV
- Pauzeer live TV

De TV App voor Android is beschikbaar in de PlayStore voor Tablets met minimaal Android 3.0 en een (minimaal) schermformaat 1024x768/1280x768/1280x800

De App is te downloaden via deze link. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Rincewind schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:55:
Is er al wat meer duidelijkheid wanneer de nieuwe android Glashart app beschikbaar is ? In de laatste nieuwsbrief stond half mei O-)
En vervolgens:
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:02:
Glashart Media lanceert TV App voor Android Tablets
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Heb je de app al gedownload en geïnstalleerd? we horen graag je ervaring hiermee. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nice!

Ik ga meteen spelen!

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kan iemand misschien het APKtje delen?
De market laat hem niet toe te downloaden op een smartphone..Ben benieuwd of die daarop ook gewoon werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Eerst opmerkingen:

Koppeling maken gaat prima, echte een fluitje van een cemt
Programma draait alleen in landscape format, niet in portrait. De laatste lijkt mij handiger om de zaplijst te bedienen.
In de optie 'TV gids' wordt uitzendinformatie pas opgehaald als de zender in beeld komt. Dit maakt het 'swipen' minder soepel. De TV-Gids volet sowieso er langzaam en stotterend aan.

Mijn allergrootste teleurstelling is de opnemen functie, deze is nog slechter dan op de STB zelf.
Ik had gehoopt dat het nu mogelijk was om los op te nemen, maar dat kan dus niet.
De enige manier om op te kunnen nemen via de app is op basis van de EPG. En zelfs dan kan er niet van de EPG afgeweken worden. Je klikt op een programma en zegt dat je wilt opnemen en thats it. Je kun de geplande opname dus niet editten.

Het is een leuke app, maar de opname functionaliteit is in mijn ogen waardeloos, nog erger dan de STB (en daar is het al ruk). Ik heb liever dat GHM resources in de middleware steekt dan in een app als deze.

Ik ben bang dat het op deze manier een geinig appie is war je de eerste 2 weken veel speelt, en aan al je vrienden laat zien om vervolgens weinig gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Koffie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:34:
Eerst opmerkingen:

Koppeling maken gaat prima, echte een fluitje van een cemt
Programma draait alleen in landscape format, niet in portrait. De laatste lijkt mij handiger om de zaplijst te bedienen.
In de optie 'TV gids' wordt uitzendinformatie pas opgehaald als de zender in beeld komt. Dit maakt het 'swipen' minder soepel. De TV-Gids volet sowieso er langzaam en stotterend aan.

Mijn allergrootste teleurstelling is de opnemen functie, deze is nog slechter dan op de STB zelf.
Ik had gehoopt dat het nu mogelijk was om los op te nemen, maar dat kan dus niet.
De enige manier om op te kunnen nemen via de app is op basis van de EPG. En zelfs dan kan er niet van de EPG afgeweken worden. Je klikt op een programma en zegt dat je wilt opnemen en thats it. Je kun de geplande opname dus niet editten.

Het is een leuke app, maar de opname functionaliteit is in mijn ogen waardeloos, nog erger dan de STB (en daar is het al ruk). Ik heb liever dat GHM resources in de middleware steekt dan in een app als deze.

Ik ben bang dat het op deze manier een geinig appie is war je de eerste 2 weken veel speelt, en aan al je vrienden laat zien om vervolgens weinig gebruikt te worden.
Bedankt voor de review, ik heb deze informatie op onze lijst gezet om aan GHM door te geven. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:07:
[...]Heb je de app al gedownload en geïnstalleerd? we horen graag je ervaring hiermee. -Ruben
Zit nu op mijn werk dus dat gaat vanavond pas worden. Ik zet mijn review wel hier neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Update wegvallen van het geluid bij zappen via HDMI

Er is een probleem met pin 13 van de HDMI aansluiting. Sommige type tv’s met een bepaalde chipset kunnen niet overweg met de pinbezeting.

Voor diegene die een HDMI-DVI + DVB-HDMI kabel hebben is er een tijdelijke workaround beschikbaar. Sluit deze kabels aan tussen de Amino en de TV, hiermee verdwijnt de link met pin 13 omdat deze niet door DVI wordt ondersteund.

Zodra er een definitieve oplossing is zullen wij dit hier kenbaar maken. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:01:
Update wegvallen van het geluid bij zappen via HDMI

Er is een probleem met pin 13 van de HDMI aansluiting. Sommige type tv’s met een bepaalde chipset kunnen niet overweg met de pinbezeting.

Voor diegene die een HDMI-DVI + DVB-HDMI kabel hebben is er een tijdelijke workaround beschikbaar. Sluit deze kabels aan tussen de Amino en de TV, hiermee verdwijnt de link met pin 13 omdat deze niet door DVI wordt ondersteund.

Zodra er een definitieve oplossing is zullen wij dit hier kenbaar maken. -Ruben
Ik heb een Philips TV en had dit probleem ook. Voor enkele Philips TV's is er ongeveer 4 weken geleden en firmware-update geweest en ik moet zeggen dat ik tot nu toe er geen last meer van heb. Dus de TV fabriekkanten zijn er ook mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

bhaaff schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:59:
[...]

Ik heb een Philips TV en had dit probleem ook. Voor enkele Philips TV's is er ongeveer 4 weken geleden en firmware-update geweest en ik moet zeggen dat ik tot nu toe er geen last meer van heb. Dus de TV fabriekkanten zijn er ook mee bezig.
Het is voor dit soort problemen inderdaad altijd verstandig om te kijken of er vanuit de TV fabrikant nieuwe firmware wordt aangeleverd, in sommige gevallen kan dit de problemen ook al oplossen. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Vandaag de nieuwe factuur ontvangen, gelijk gecontroleerd of de iptv die vorige maand onterecht gefactureerd werd, nu gecrediteerd is.

Op de factuur van vorige maand stond dit:
Interactieve HD TV
€5,50/mnd 2012-03-13 t/m 2012-03-31 € 3,37 € 3,37
2012-04-01 t/m 2012-04-30 € 5,50 € 5,50

Dit zou op de volgende factuur gecrediteerd worden, later kreeg charleychu te horden dat Lijbrandt alle 6 maanden in 1 keer zou crediteren, of dit alleen voor hem gold of dat het een algemene belofte was weet ik niet.
Geen van beiden is echter gebeurd, op de nieuwe factuur staat dit:
Interactieve HD TV
€5,50/mnd 2012-05-01 t/m 2012-05-31 € 5,50 € -5,50 € 0,00

De maand mei klopt dus wel, alleen met de bewuste posten van de vorige factuur ( € 3,37 en € 5,50) is niets gebeurd.
@webcare; is hier een foutje gemaakt of wordt nu vanaf 1 mei 6 maanden lang € 5,50 gecrediteerd? (is mij ook prima, als het maar gebeurt)

[ Voor 19% gewijzigd door Websurfer01 op 15-05-2012 16:31 . Reden: iets aangapast na uitleg webcare (boze opmerking weggehaald ) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Foutieve factuur m.b.t. kosten Interactieve HD TV

Zoals websurfer hierboven aangeeft is er op de laatste factuur geen correctie opgenomen voor de kosten van de interactieve HD TV (5,50 euro per maand). Er is voor gekozen om alle getroffen klanten vanaf deze maand 6 maanden gratis interactieve HD TV te geven i.p.v. een correctie van 33,00 euro uit te schrijven.

De factuur die nu ontvangen is geld dus als de 1ste maand gratis interactieve HD TV. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:19:
Foutieve factuur m.b.t. kosten Interactieve HD TV

Zoals websurfer hierboven aangeeft is er op de laatste factuur geen correctie opgenomen voor de kosten van de interactieve HD TV (5,50 euro per maand). Er is voor gekozen om alle getroffen klanten vanaf deze maand 6 maanden gratis interactieve HD TV te geven i.p.v. een correctie van 33,00 euro uit te schrijven.

De factuur die nu ontvangen is geld dus als de 1ste maand gratis interactieve HD TV. -Ruben
@Ruben, bedankt voor de reactie, jammer dat men zoiets nooit even communiceert middels b.v. een opmerking op de factuur.
Nu moet je toch weer navragen, of 6 maanden facturen afwachten om uiteindelijk te zien dat men voor deze oplossing gekozen heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe zitten die facturen eigenlijk in elkaar, want hoe meer ik er naar kijk, hoe minde ik er van snap :?

Mijn abo is op 7-2-2012 ingegaan.
Factuurnummer 1017590 1 februari 2012 tot 1 maart 2012

Item Excl. BTW BTW Totaal
Glasvezel Compleet 50 (€54,95/mnd) € 36,62 € 6,96 € 43,58
Glasvezel Compleet 50 (100%/mnd) € -36,62 € -6,96 € -43,58
Glasvezel Compleet 50 (€54,95/mnd) € 46,18 € 8,77 € 54,95
Glasvezel Compleet 50 (100%/mnd) € -46,18 € -8,77 € -54,95
Plus pakket (€10,00/mnd) € 6,66 € 1,27 € 7,93
Plus pakket (€10,00/mnd) € 8,40 € 1,60 € 10,00
Digitale Televisie HD pakket (€5,00/mnd) € 3,34 € 0,63 € 3,97
Digitale Televisie HD pakket (100%/mnd) € -3,34 € -0,63 € -3,97
Digitale Televisie HD pakket (€5,00/mnd) € 4,20 € 0,80 € 5,00
Digitale Televisie HD pakket (100%/mnd) € -4,20 € -0,80 € -5,00
Installatie door monteur (€99,95 eenmalig) € 83,99 € 15,96 € 99,95
Installatie door monteur (100% eenmalig) € -83,99 € -15,96 € -99,95
Digitale Televisie IPRTV box HD met PVR (€249,00 eenmalig) € 209,24 € 39,76 € 249,00
Digitale Televisie IPRTV box HD met PVR (€150,00 eenmalig) € -126,05 € -23,95 € -150,00
Telefonieverkeer € 0,19 € 0,03 € 0,22
Totaal € 98,44 € 18,71 € 117,15
Ik gok dat de regels
Glasvezel Compleet 50 (€54,95/mnd) € 36,62 € 6,96 € 43,58
Glasvezel Compleet 50 (100%/mnd) € -36,62 € -6,96 € -43,58
bedoeld zijn om het 'eerste 2 maanden gratis te boeken, echter door ze eerst betalen en daarna te crediteren schiet je er niets mee op.
Enfin, die eerste maand (februari) was dus gratis op de STB en wat andere dingen na.

Vervolgens betaal ik 2 keer het pluspakket:
Plus pakket (€10,00/mnd) € 6,66 € 1,27 € 7,93
Volgens mij dus € 7,93 teveel.

De volgende maand:
Factuurnummer 1094613 1 maart 2012 tot 1 april 2012

Item Excl. BTW BTW Totaal
Glasvezel Compleet 50 (€54,95/mnd) € 46,18 € 8,77 € 54,95
Glasvezel Compleet 50 (100%/mnd) € -10,77 € -2,05 € -12,82
Digitale Televisie HD pakket (€5,00/mnd) € 4,20 € 0,80 € 5,00
Digitale Televisie HD pakket (100%/mnd) € -4,20 € -0,80 € -5,00
Telefonieverkeer € 0,31 € 0,06 € 0,37
Totaal € 44,12 € 8,38 € 52,50
Eerste regel lijkt te kloppen (maandbedrag) om vervolgens iets aan korting te rekenen (is dat een gedeelte van de 2e maand gratis?) maar minder dan het maandbedrag.

De laatste factuur berekent geen korting meer (wat klopt omdat de eerste 2 maanden voorbij zijn) en lijkt te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:53
Zijn er nog meer mensen die geen DVB-C ontvangst hebben in Almere?

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 21:39
Hier in Almere (postcode 1321) geen analoge TV meer... DVB-C gebruik ik niet, dus dat kan ik je niet vertellen.

[ Voor 34% gewijzigd door upje op 15-05-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermlip
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
ja vanaf vanmiddag al storing in almere met dvb-c en analoge tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaboon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 13:53
Gelukkig, ik dacht al dat het de update van myth-tv was die de schuldige was...

duh, electrons are life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook Almere 1324 geen analoog, dvb-c en fm radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Net even gecontroleerd, Leeuwarden heeft geen last van de storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 09:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

pufff hier ook net gehad.......

Ook teveel gerekent
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img2/20120515/581946.png

Onderstaande kreeg ik op 08-05-2012

Bedrag (€) 5,89 Bij