Lijbrandt_Desk schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:42:
[...]
Het probleem met een wegvallende verbinding zou met de werkzaamheden van vorige week verholpen moeten zijn. Zou je het in de gaten willen houden? En als blijkt dat het nog niet is verholpen ons een DM of e-mail sturen met daarin de informatie en met wat je al hebt getest om het probleem te verhelpen. - Fleur
Die hoop had ik dus ook, maar hoewel het in het begin van de week helemaal goed ging: telefoonmenu's werkten continu goed en geen random verbroken verbindingen, ging het vandaag tijdens 2 verschillende teleconferenties mis.
De 1e keer vanmorgen omstreeks 11:30 uur tijdens een teleconferentie die begon om 11:10 en die om ca 12:15 eindigde.
Daarna ging het s'middags 2x mis tijdens een teleconferentie die duurde van 15:05 uur t/m 15:40 uur. Eerste keer al na 5 minuten (15:10 dus) en de 2e keer tussen 15:25 en 15:30 uur. Vorige week ging het ook zo'n beetje halverwege de week fout. Kan me niet goed herinneren of dat op woensdag of donderdag was.
Overigens is de donderdag altijd een dag dat ik langdurige teleconferenties heb, dus dan is de kans dat het fout loopt wel groter.
Bij beide teleconferenties ging het invoeren van de passcodes feilloos. Dit kon ik vanaf augustus vorig jaar (toen ik van xs4all, KPN en Digitenne overging naar Lijbrandt) tot voor 2 weken terug wel vergeten.
Sinds het begin ben ik zeer tevreden over de internet- en TV-diensten, maar zeer ontevreden over de telefoniedienst. Nu de telefoonmenu's weer werken, gaat het weer een stapje de goede kant uit, maar ik zou ook graag van die vervelende random verbroken verbindingen af willen zijn.
Ik heb trouwens een vraag aan mijn medetweakers op TV gebied.
Ik heb wat vreemds aan de hand.
Ik woon in Dordrecht. Daar zijn de NL1 en 2 (3 heb ik vandaag nog niet gecheckt en kan ik nu ook even niet checken) inmiddels ook in HD op DVB-C beschikbaar.
Ik heb 2 TV's die DVB-C aankunnen, beiden via een Hirschmann Multimedia GHM 41 M coaxsignaalversterker aangesloten. Uiteraard zijn ook de analoge TV's op die versterker aangesloten.
In de woonkamer heb ik een Philips 46PFL9704H/12 staan die gisteren keurig kanaal 101 en 102 toonden. Boven op de slaapkamer heb ik een nieuwere Philips 37PFL7666H/12 staan> Deze laat de 102 en 102 echter niet zien. Het stopt bij kanaal 41 (geen beeld op te zien). Ik heb alles geprobeerd: volledige factory default en dus opnieuw scannen zenders, gewoon opnieuw scannen zenders, bijwerken zenders, etc. Frequentiestap op 1Mhz gezet. Zelfs firmware update en van scratch begonnen. Het lukt gewoon niet...
Ik gebruik frequentie 304.000 Mhz. De TV herkent dan na start scannen op een gegevn moment zelf dat het netwerk glashart Dordrecht is. Stel ik het land ipv Nederland op Duitsland of op "Andere" in dan worden er helemaal geen DVB-C zenders gevonden. De TV heeft enkele dagen hiervoor wel netjes gemeld dat er een zender update was... Ik zie die HD zenders echter helaas niet.
Wie heeft de wereldtip voor mij?
Edit: Net nog even naar de woonkamer TV gekeken: alleen NL 1 en 2 in HD beschikbaar. TV opnieuw alle zenders laten scannen(dus schone lei) en nu zijn ze allebei verdwenen! Maw zelfde situatie als TV op slaapkamer... Beide TV's zien 85 digitale zenders (TV + radio), waarvan geeneen HD.
Waardoor wordt dit veroorzaakt? Of zijn de HD zenders via DVB-C nu echt off line in Dordrecht?
[
Voor 33% gewijzigd door
Rh1no op 26-04-2012 23:38
]