ik222 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:38:
Standby heeft volgens mij uberhaupt geen invloed op opnames. Ik bedoel je kunt nu ook gewoon opnemen wanneer de settopbox in standby staat

Heel die functie doet niets anders dan wat je ook zelf met de knop op de afstandsbediening kunt doen.
Um, is dat zo? Dat zou betekenen dat dan ook na 1 uur actief met alleen maar TV kijken je box ineens naar standby zou gaan.
Volgens mij (dat hoop ik althans) houdt de standby functie wel wat meer in dat jij beschrijft.
Namelijk:
* Je zet de box met de afstandsbediening 'uit/standby'
* Na de ingestelde interval gaat de box naar een lager energieverbruik en, indien PVR, wordt de harddisk uitgeschakeld
Overigens zou dit nog steeds de opnames niet hoeven beinvloeden. Een box kan in low power nog prima een timer hebben lopen die het ding op een ingestelde tijd weer aan laat gaan (dit kan zelfs met de meeste PC bios'en tegenwoordig).
Anyway, ik heb het effect van de functie verder nog niet kunnen uitproberen, aangezien ik vanavond laat pas thuis gekomen. Ik heb de functie nu op 1 uur gezet. Ik zie het morgenochtend wel als ik beneden kom

. Ik hoop dan een Amino met uitgeschakelde harddisk te treffen.
edit:
Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt: vragen en klachten"
Het lijkt er wel op dat je dus gelijk hebt. Eigenlijk best een rare functie dan, die auto standby.
De box gebruikt naar mijn weten als hij 'aan' staat net zo veel stroom als wanneer hij 'standby' staat. Waarom dan deze functie?
Liever doen ze eens wat aan het 24/7 uur door blijven draaien van het notebook harddiskje dat in de PVR's zit.....
[
Voor 14% gewijzigd door
eymey op 24-04-2012 23:17
]
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk