Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 88 Laatste
Acties:
  • 534.018 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0NNi384
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04 18:41
Maand terug complete pakket aangevraagd via de website het zou de 14de van april ingaan heb dat duidelijk vermeld.
Inmiddels is er wel 2 weken geleden een kastje in de meterkast geplaatst de monteur was weer binnen 5 minuten weg.
Wat is er fout gegaan we zijn nu alweer een week verder nog geen dienst kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

R0NNi384 schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:26:
Maand terug complete pakket aangevraagd via de website het zou de 14de van april ingaan heb dat duidelijk vermeld.
Inmiddels is er wel 2 weken geleden een kastje in de meterkast geplaatst de monteur was weer binnen 5 minuten weg.
Wat is er fout gegaan we zijn nu alweer een week verder nog geen dienst kunnen gebruiken.
Bij Lijbrandt is het plaatsen van het glasvezelmodem de enige actie die je zult merken.
De rest moet je zelf aansluiten, dus een router op poort 1, als je IPTV erbij hebt krijg je meestal binnen een week je STB toegestuurd, die je met UPT op poort twee van het modem aansluit, en je bestaande coax, moet je aansluiten op de F-connector van het modem. Je telefoon sluit je tot slot aan op de eerste telefoonaansluiting.

Branden er al lampjes op het glasvezelmodem?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 22-04-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:07
Er is al heel wat gesproken over het standaard HD aanbod in het nieuwe Klaar voor de Toekomst 50 pakket maar toch is het mij nog niet duidelijk. Uit meerdere posts blijkt dat SBS 6,, Net 5 en Veronica HD niet in het standaard zenderpakket zit. Bolukan in "Lijbrandt: vragen en klachten" en http://glashartmedia.nl/b..._Overzicht_zonder_Lok.pdf

Als ik via de Lijbrandt website opzoek wat nu precies het zenderaanbod is dan kom ik op deze pagina terecht: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

Hier staan die 3 zenders wel in het standaard aanbod (de HD toevoeging is niet dik gedrukt en heeft geen sterretje).

In de FAQ op Lijbrandts website staat weer iets anders, nl. SBS 6 en Net 5 zitten er bij maar Veronica niet.
http://www.lijbrandt.nl/k...enders-en-extra-pakketten
Welke HD-zenders zitten er in het basispakket?
De HD-zenders die in het basispakket zitten zijn de volgende:

Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3, RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, SBS 6, Net5, één, Ketnet/ Canvas, Eurosport, ARTE, ARD en ZDF.

Wat is het nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 14:04
Ik zou graag willen informeren naar de kwaliteit van het TV signaal (zowel DVB-C als IPTV).

Zit nu nog bij Ziggo maar ze zijn bezig met kijken of de 30% wordt gehaald.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 19:49
DVB-C (met straks ook Ned. 1, 2 en 3 in HD) net zo goed, of zelfs beter, dan Ziggo.

IPTV: HD net zo goed als Ziggo (alleen mist dolby digital nog op veel zenders). SD wrs. een stukje minder (maar nog zeker niet zo slecht als bv. Digitenne)

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 22-04-2012 20:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0NNi384
Anoniem: 376876 schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:17:
[...]

Bij Lijbrandt is het plaatsen van het glasvezelmodem de enige actie die je zult merken.
De rest moet je zelf aansluiten, dus een router op poort 1, als je IPTV erbij hebt krijg je meestal binnen een week je STB toegestuurd, die je met UPT op poort twee van het modem aansluit, en je bestaande coax, moet je aansluiten op de F-connector van het modem. Je telefoon sluit je tot slot aan op de eerste telefoonaansluiting.

Branden er al lampjes op het glasvezelmodem?
Mooiste van het verhaal is dat de lampjes op me modem idd branden vind het alleen jammer als ik aangeef de 14 april de diensten wil gaan gebruiken dit niet nagekomen word.
Heb huidig provider contract opgezegd in goede vertrouwen dat alles goed zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Tsja ... Lijbrandt adviseert zelf om pas op te zeggen wanneer je aansluiting aktief is. Daarom zijn (als ik me goed herinner) de eerste twee maanden ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01 08:39
R0NNi384 schreef op maandag 23 april 2012 @ 07:48:
[...]

Mooiste van het verhaal is dat de lampjes op me modem idd branden
Heb je al gekeken of het werkt dan?
Waar zit je nu precies op te wachten?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423560

Anoniem: 225757 schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:25:
Tsja ... Lijbrandt adviseert zelf om pas op te zeggen wanneer je aansluiting aktief is. Daarom zijn (als ik me goed herinner) de eerste twee maanden ook gratis.
Dat heb je helemaal juist, de eerste 2 maanden "gratis" (je betaald wel belkosten + aanvullende opties) zijn bedoeld om de portering + opzegging van huidige provider te verwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 14:54

DjVe

Hatsaflats!

R0NNi384 schreef op maandag 23 april 2012 @ 07:48:
[...]

Mooiste van het verhaal is dat de lampjes op me modem idd branden vind het alleen jammer als ik aangeef de 14 april de diensten wil gaan gebruiken dit niet nagekomen word.
Heb huidig provider contract opgezegd in goede vertrouwen dat alles goed zou gaan.
Heb je de opleverbrief en je ontvanger al wel ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

sjimmie schreef op maandag 23 april 2012 @ 08:30:
[...]

Heb je al gekeken of het werkt dan?
Waar zit je nu precies op te wachten?
Op informatie ?!

Bij mij was het ook zo. Er komt iemand van Reggefiber (!!) een modem inprikken en gaat weer weg. Daarmee is je lijn opgeleverd. Enkele dagen later krijg je ineens een brief dat het dus opgeleverd is en veel plezier er mee. Een klein boekje met niet kloppende info en zoek het maar uit.
Op dat gebied hebben ze echt nog een lange weg te gaan.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 14:12
AAAGRRRR... vanmiddag zouden ze (volgens de glasvezelwinkel) de verbinding komen schieten en opleveren, maar nu hoor ik net van he thuisfront dat de monteurs al weer weg zijn, omdat er nog geen kabel geschoten is! Dat hebben ze nu voor de 3de keer gedaan!!!!! Wat een prutsers! Ook nog duidelijk bij deze afspraak vermeld dat de kabel nog niet tot aan de voordeur ligt, dat ze dat vergeten zijn! En de afspraak stond voor vanmiddag (ik ben vanmiddag thuis), zijn ze net al geweest. Handig...

Hoe krijg ik nu een goede afspraak gepland? Wat moet ik vermelden, wil de aannemer de kabel komen schieten én aansluiten?

Sorry, 't heeft (nog) niets met Lijbrandt te maken, maar omdat ik straks Lijbrandt krijg, zit ik toch al in dit topic. Iemand die met me kan meedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bel even met reggefiber zelf. Ik heb daar na de 3e keer ook boos opgebeld (1 keer onverrichte zaken weggaan, 2 keer niet komen opdagen) en toen heeft die dame de aannemer rechtstreeks gebeld en zijn ze dezelfde middag nog langsgeskomen om de boel te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Rh1no schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 00:16:
[...]

Hi Stoffel,

Ik heb inderdaad sinds een aantal dagen geen problemen meer met telefoonmenu's.

Heb wel al sinds ik naar Lijbrandt telefonie over ben last van het random verbreken van de verbinding.

De ene keer storingsloos bellen en de andere keer 4x in 1 uur tijdens een teleconferentie verbroken verbinding. Hoeveel tijd het duurt voordat de verbinding verbroken wordt is volkomen random.

Ik had gehoopt dat dat ook met de nieuwe sw en/of fw die ergens is geïmplementeerd over zou zijn, maar helaas. In ieder geval kan ik nu eindelijk beter gebruik maken van mijn 2 Lijbrandtlijnen....

Prettig weekend,

Rhino
Het probleem met een wegvallende verbinding zou met de werkzaamheden van vorige week verholpen moeten zijn. Zou je het in de gaten willen houden? En als blijkt dat het nog niet is verholpen ons een DM of e-mail sturen met daarin de informatie en met wat je al hebt getest om het probleem te verhelpen. - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

R0NNi384 schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:26:
Kan je ons je adresgegevens sturen via een DM of e-mail? Wij kijken graag voor je na wat de status is van jouw aanvraag en aansluiting. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-05 14:49
Weet niet of ik hier goed zit maar ik heb zelf FTTH van Lijbrandt in een studentenwoning van Duwo.
Kon sommige sites sinds vandaag niet meer bereiken (bijv: http://nl.saint-gobain-glass.com/).

Lijbrandt opgebeld. Hebben ze daar een server gereset en het verkeer deed het weer even.
15 minuten later zijn de sites weer onbereikbaar.
Lijbrandt opgebeld. Krijg ik te horen dat er tussen hun server en andere backbones geen goede routering is.
Ik vraag uiteraard hoe lang het duurt voordat zoiets opgelost is; antwoord: kan dagen zijn of weken aangezien het ook bij de andere partij goed ingesteld moet worden.

Ik snap hier helemaal niks van. Sinds wanneer duurt het zo lang om een routeringsprobleem op te lossen? Daarnaast, hoe kan het dat anno 2012 routeringsproblemen zo statisch worden aangepakt?

Nou daar zit ik dan, tijdens mn afstudeerperiode, met geen connectie met de website van een belangrijke informatiebron en misschien nog wel meer sites die ik nog niet gecheckt heb.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 23:13

mb1

Zet ff de dns configuratie van google in je wifi router 8.8.8.8 als ik het me goed herinner!
Even zoeken in dit topic en je bent eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
mb1 schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:01:
Zet ff de dns configuratie van google in je wifi router 8.8.8.8 als ik het me goed herinner!
Even zoeken in dit topic en je bent eruit.
Helaas is dat geen oplossing aangezien ik ook niet het IP-adres van de websites kan pingen. Ik dacht eerst ook dat het een DNS probleem was (meest voorkomende) maar het blijkt een routeringsprobleem te zijn. Dat is helaas iets ingrijpender.
Ik kan het overigens wel oplossen door via een proxy te surfen naar de sites die het niet doen maar dat is niet ideaal.

Wel bedankt voor het meedenken.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

tikkietrugjaap schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:05:
Weet niet of ik hier goed zit maar ik heb zelf FTTH van Lijbrandt in een studentenwoning van Duwo.
Kon sommige sites sinds vandaag niet meer bereiken (bijv: http://nl.saint-gobain-glass.com/).

Lijbrandt opgebeld. Hebben ze daar een server gereset en het verkeer deed het weer even.
15 minuten later zijn de sites weer onbereikbaar.
Lijbrandt opgebeld. Krijg ik te horen dat er tussen hun server en andere backbones geen goede routering is.
Ik vraag uiteraard hoe lang het duurt voordat zoiets opgelost is; antwoord: kan dagen zijn of weken aangezien het ook bij de andere partij goed ingesteld moet worden.

Ik snap hier helemaal niks van. Sinds wanneer duurt het zo lang om een routeringsprobleem op te lossen? Daarnaast, hoe kan het dat anno 2012 routeringsproblemen zo statisch worden aangepakt?

Nou daar zit ik dan, tijdens mn afstudeerperiode, met geen connectie met de website van een belangrijke informatiebron en misschien nog wel meer sites die ik nog niet gecheckt heb.
Kan je je adresgegevens naar ons sturen? - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:12:
[...]

Kan je je adresgegevens naar ons sturen? - Fleur
Ik zal u een DM sturen.

Overigens kan ik momenteel weer connecten met de sites die het eerst niet deden maar een Lijbrandt medewerker had aangegeven dat ik gebeld zou worden als het probleem opgelost was, dus ga ik er van uit dat dit nog niet het geval is.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Instelling Stand-by tijd settopbox

Vanaf morgen zal de functie "Automatische Stand-By" actief worden op alle settopboxen van Glashart Media.

Wat veranderd er:
Dit houdt in dat de settopbox zichzelf in Stand-by zet als, gedurende een door de gebruiker in te stellen aantal uren, de afstandsbediening niet gebruikt wordt.
Bij het actief worden van Automatisch Stand-by functie is 6 uur als de default instelling ingesteld.

Waar kan ik de instellingen wijzigen:
Beschikbare instellingen zijn: "1,2,3,4,6 en 8 uur" of "nooit".
Kies hiervoor TV Menu -- Instellingen -- Algemeen -- Automatisch Stand-by. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:57
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:34:

Vanaf morgen zal de functie "Automatische Stand-By" actief worden op alle settopboxen van Glashart Media.

Wat veranderd er:
Dit houdt in dat de settopbox zichzelf in Stand-by zet als, gedurende een door de gebruiker in te stellen aantal uren, de afstandsbediening niet gebruikt wordt.
Bij het actief worden van Automatisch Stand-by functie is 6 uur als de default instelling ingesteld.

Kies hiervoor TV Menu -- Instellingen -- Algemeen -- Automatisch Stand-by. - Fleur
hmmmmm, lijkt wel een workarround om het Gids verversen probleem op te lossen.
Ik zit hier dus echt op te wachten, geweldige oplossing :( :( :( :(

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Dankzij Fleur van Lijbrandt ben ik er net achter gekomen dat ik een klant ben van Lijbrandt Telecom en niet van Lijbrandt. Mijn probleem staat dus los van deze thread.
Dank aan Fleur voor de aandacht en mijn posts kunnen als niet geplaatst worden beschouwd.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0NNi384
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:43:
[...]

Kan je ons je adresgegevens sturen via een DM of e-mail? Wij kijken graag voor je na wat de status is van jouw aanvraag en aansluiting. - Fleur

[ Voor 9% gewijzigd door R0NNi384 op 23-04-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
charleychui schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:52:
[...]

Niet zo huilen.

Ik zie het als een (veel te laat gekomen) einde van het belachelijke 8-10 watt energie verbruik van de Amino, zelfs wanneer ie de indruk wekt uit te staan. En ook eindelijk spindown van de harddisk.

Ben benieuwd!

Overigens lijkt het gids verversen probleem wel regio gebonden ofzo. Want hier (Almere) heb ik er werkelijk nog nooit last van gehad.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438894

Fijn dat de telefoonmenues eindelijk naar behoren werken. Even getest met de IBAN BIC service. Als dit bij einde looptijd van mijn contract nog niet was opgelost, had ik Lijbrandt vaarwel gezegd, zoveel belang hecht ik hier aan.
In het verleden had ik ook hier mijn onvrede over dit probleem geuit, moet daarom nu toch even mijn goedkeuring hierover laten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

charleychui schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:52:
[...]

Dat is wel een beetje zure reactie.
Hadden we het dik 200 pagina's over het energieverbruik van de Amino's, dan is dit uiteindelijk een optie die die 14 watt terugbrengt als je ligt te knorren.
Helaas niet helemaal naar nul, wat de processor en basic OS blijven gewoon draaien in standby, maar wellicht een paar watt minder, zeker bij PVR's

En dat het toevallig ook een lapmiddel is voor de Ververs bug is een leuke bijwerking.

Je kunt het auto standby overigens gewoon op nooit zetten, en complimenten dat het voor ALLE Amino's werkt, niet zoals de quick channel list die alleen voor de laatste versie AB werkt, want dat vond ik een dooie mus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zal, wanneer de software met standby functie is geladen, eens gaan meten iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eymey schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:18:
Ik zal, wanneer de software met standby functie is geladen, eens gaan meten iig ;)
Ben benieuwd, ik gok voor STB zo'n watt of 4-5, en de PVR net onder de 10 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307769

Stel je voor dat je met je nieuwe 100Mbps lijbrandt abbo de volgende speedtest behaald........

http://www.speedtest.net/result/1911606814.png

(netgear 3700 gigabit netwerk, 100 full duplex WAN, cat 5)

......melden aan Lijbrandt dat de verbinding niet waargemaakt kan worden, en weer downsizen naar 50?????

of ziet deze ex upc klant wat over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:28
Anoniem: 307769 schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:12:
Stel je voor dat je met je nieuwe 100Mbps lijbrandt abbo de volgende speedtest behaald........

......melden aan Lijbrandt dat de verbinding niet waargemaakt kan worden, en weer downsizen naar 50?????

Wat je ook kan testen om een beter beeld te krijgen is om eens een torrent aan te zetten die goed gedeeld word. Dit geeft over het algemeen toch exactere resultaten dan een speedtest van speedtest.net wat heel afhankelijk is van omstandigheden(routing, grote van het bestand, drukte op de lijn etc..).

In theorie zou je WAN het aan moeten kunnen, maar ik zou je netwerk toch wel volledig gaan upgraden naar gigabit snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Laatst online: 04-05 11:44

MCP cloud

Op het web sinds 1998

SirMemeAlot schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:25:
[...]

Wat je ook kan testen om een beter beeld te krijgen is om eens een torrent aan te zetten die goed gedeeld word. Dit geeft over het algemeen toch exactere resultaten dan een speedtest van speedtest.net wat heel afhankelijk is van omstandigheden(routing, grote van het bestand, drukte op de lijn etc..).

In theorie zou je WAN het aan moeten kunnen, maar ik zou je netwerk toch wel volledig gaan upgraden naar gigabit snelheden.
Wat haal je bij Rechtsstreeks op modem aangesloten ?

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 07:21
Zet ook je antivirus en firewall eens uit, sommige antivirus programma's willen nog wel eens tegenwerken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Anoniem: 307769 schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:12:

Het is een algemeen feit dat speedtest.net niet geschikt is om glasvezel verbindingen te testen... ;)
Dus ja: je ziet inderdaad iets over het hoofd :)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 24-04-2012 00:10 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Rekenblok schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:09:
[...]

Het is een algemeen feit dat speedtest.net niet geschikt is om glasvezel verbindingen te testen... ;)
Testen is Rechtsstreeks op modem en daarna de rest ;)

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Staat je TV aan? Want bij 100Mb gaat je TV stream er ook nog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
eymey schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:39:
[...]

Ik zie het als een (veel te laat gekomen) einde van het belachelijke 8-10 watt energie verbruik van de Amino, zelfs wanneer ie de indruk wekt uit te staan. En ook eindelijk spindown van de harddisk.

Ben benieuwd!
Is het dus ook zo als ik de amino op 'nooit' zet en deze handmatig uitzet (wat ik altijd doe) dat dan ook de HD een spindown signaal krijg?
Zou heel positief zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Rekenblok schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:09:
[...]
Sorry maar speedtest.net kan prima gebruikt worden om ook snelle glasvezelverbindingen op snelheid te testen.

Wat wel sterk bepalend is (uiteraard naast de kwaliteit en belasting van je huisnetwerk) is dat je de juiste server kiest. Voorbeeld, als je de server van Telfort in Utrecht neemt dan kom je nooit boven de 20. Om de doodsimpele reden dat die server daarop is afgeregeld.

Het is dus soms even zoeken naar de juiste server.

Ook is het discutabel om bijv. de server van UPC te gebruiken want hoeveel vertrouwen heb je in een test uitgevoerd door de concurrentie die ziet op wat voor netwerk je bent aangesloten?

Maar grootste probleem blijft dat mensen rusten snelheid testen terwijl ze een 11g verbinding hebben en een huisgenoot een .nzb zit te downloaden en vervolgens klaren over hun slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
KPN gaat HBO aanbieden via IPTV, wie weet Lijbrandt ook in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TonVH schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:36:
[...]

Sorry maar speedtest.net kan prima gebruikt worden om ook snelle glasvezelverbindingen op snelheid te testen.
Speedtest is een leuke indicatie of je verbinding in de buurt komt van de specs, verder niet.
Testen is in mijn beleving een iets serieuzer iets.

Met FTP 100Mb heen en weer blazen op een dedicated server, of op een server binnen hetzelfde netwerk die niet bol staat van gebruikers geeft een vaak betere aanwijzing.

Ik heb een 100 Mbit verbinding en heb op speedtest.net nog nooit boven de 85 down en 70 up gezeten.

Zap ik een groot bin bestand naar een dedicated server van XLS hosting dan haal ik de specs bijna helemaal.

Maar download kan je testen door mijn website ikoontje aan te klikken, dan krijg je een 100Mb bin bestand over 100Mb verbinding via http aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 11:52
@Lijbrandt_Desk,

Ik heb jullie een DM gestuurd over een factuur die niet lijkt te kloppen...
In jullie nadeel, zou je dat willen bekijken en mij een reactie geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 11:52
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:34:

Wat veranderd er:

@Lijbrandt_Desk
Welke invloed heeft dit op opnames ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeT80 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:31:
[...]

@Lijbrandt_Desk
Welke invloed heeft dit op opnames ?
Goeie vraag, ik hoop dat deze functie opnames gewoon laat doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:07:
[...]

Goeie vraag, ik hoop dat deze functie opnames gewoon laat doorlopen.
Ik ga er vanuit dat je dit per opname even moet bekijken, duurt hij drie uur dan zet je de instelling op 4 uur en als je veel opneemt dan zet je hem op 6 uur of nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Standby heeft volgens mij uberhaupt geen invloed op opnames. Ik bedoel je kunt nu ook gewoon opnemen wanneer de settopbox in standby staat :) Heel die functie doet niets anders dan wat je ook zelf met de knop op de afstandsbediening kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Niet online
Lijbrandt_Desk:

Zojuist heb ik geprobeerd glasvezel aan te vragen via de Lijbrandt website. Echter krijg ik constant bij het uiteindelijk plaatsen van de bestellen een server foutmelding. Dat is na het invullen en controleren van mijn gegevens.
Drie keer geprobeerd en drie keer fout :( .

Zojuist ontvang ik echter wel 3 keer een bevestiging per mail..

Kan iemand dit voor mij nakijken aub?

Hoe gaat het porteren van een telefoonnummer in zijn werk? Dit kon ik niet terugvinden in het bestelproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Nu heb je 3x glasvezel aangevraagd. Begin maar alvast met het uitbreiden van de meterkast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Niet online
... en dan alle verbindingen trunken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karrde schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:09:
Lijbrandt_Desk:

Zojuist heb ik geprobeerd glasvezel aan te vragen via de Lijbrandt website. Echter krijg ik constant bij het uiteindelijk plaatsen van de bestellen een server foutmelding. Dat is na het invullen en controleren van mijn gegevens.

Hoe gaat het porteren van een telefoonnummer in zijn werk? Dit kon ik niet terugvinden in het bestelproces.
De eerste aanvraag zal goed doorlopen, de overige 2 worden geannuleerd aangezien die toch niet opgeleverd kunnen worden. Als je de overstapservice hebt aangevraagd krijg je na de activatie van het glasvezelmodem (vaak na 2de afspraak monteur) een e-mail met daarin het verzoek om informatie door te sturen van de huidige provider. Zeg je eigen abonnementen NIET op, je maakt het hiermee alleen maar lastiger voor de overstapservice.

Indien je geen overstapservice hebt aangevraagd dan kan je altijd nog een nummerportering aanvragen via de servicedesk of via webcare, je NAW gegevens zoals ze bij de huidige provider bekend zijn + het volledige nummer is alles wat ze nodig hebben.

Stuur Webcare deze gegevens via DM en ze kunnen je vast wel verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Niet online
Anoniem: 423560 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:52:
[...]

De eerste aanvraag zal goed doorlopen, de overige 2 worden geannuleerd aangezien die toch niet opgeleverd kunnen worden. Als je de overstapservice hebt aangevraagd krijg je na de activatie van het glasvezelmodem (vaak na 2de afspraak monteur) een e-mail met daarin het verzoek om informatie door te sturen van de huidige provider. Zeg je eigen abonnementen NIET op, je maakt het hiermee alleen maar lastiger voor de overstapservice.

Indien je geen overstapservice hebt aangevraagd dan kan je altijd nog een nummerportering aanvragen via de servicedesk of via webcare, je NAW gegevens zoals ze bij de huidige provider bekend zijn + het volledige nummer is alles wat ze nodig hebben.

Stuur Webcare deze gegevens via DM en ze kunnen je vast wel verder helpen :)
Super! Bedankt voor je duidelijke uitleg :)

Momenteel heb ik Concepts-ICT maar ik verhuis zeer binnenkort naar een nieuwbouw appartement 1KM verderop (aansluiting al aanwezig). Hier is Concepts niet mogelijk, Lijbrandt wel. Er word dus een nieuwe verbinding op een nieuwe lijn / locatie aangevraagd, ik neem aan dat 't voor de portering en je uitleg niks uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ik222 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:38:
Standby heeft volgens mij uberhaupt geen invloed op opnames. Ik bedoel je kunt nu ook gewoon opnemen wanneer de settopbox in standby staat :) Heel die functie doet niets anders dan wat je ook zelf met de knop op de afstandsbediening kunt doen.
Um, is dat zo? Dat zou betekenen dat dan ook na 1 uur actief met alleen maar TV kijken je box ineens naar standby zou gaan.

Volgens mij (dat hoop ik althans) houdt de standby functie wel wat meer in dat jij beschrijft.

Namelijk:
* Je zet de box met de afstandsbediening 'uit/standby'
* Na de ingestelde interval gaat de box naar een lager energieverbruik en, indien PVR, wordt de harddisk uitgeschakeld

Overigens zou dit nog steeds de opnames niet hoeven beinvloeden. Een box kan in low power nog prima een timer hebben lopen die het ding op een ingestelde tijd weer aan laat gaan (dit kan zelfs met de meeste PC bios'en tegenwoordig).

Anyway, ik heb het effect van de functie verder nog niet kunnen uitproberen, aangezien ik vanavond laat pas thuis gekomen. Ik heb de functie nu op 1 uur gezet. Ik zie het morgenochtend wel als ik beneden kom :). Ik hoop dan een Amino met uitgeschakelde harddisk te treffen.

edit: Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Het lijkt er wel op dat je dus gelijk hebt. Eigenlijk best een rare functie dan, die auto standby.

De box gebruikt naar mijn weten als hij 'aan' staat net zo veel stroom als wanneer hij 'standby' staat. Waarom dan deze functie? :s

Liever doen ze eens wat aan het 24/7 uur door blijven draaien van het notebook harddiskje dat in de PVR's zit.....

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 24-04-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die functie zie je ook in veel televisies tegenwoordig hoor en is er vooral voor als mensen bijvoorbeeld weg gaan en vergeten hun apparatuur uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Het is een prima functie. Het is een soort van sleeptimer, voorkomt dat je amino de hele nacht aan staat als je bv in slaap valt. Of de hele dag als je het vergeten bent uit te zetten.
Ik miste die functie wel, dus voor mij een prima toevoeging.

Verder heb ik nu ook die functie van de kanaallijst die verschijnt als je op de info knop drukt. Ook een prima toevoeging. Alleen staan daar nu ALLE zenders op, inclusief de 60-80% baggerzenders waar ik nooit naar kijk. De volgende stap is om die lijst zelf aan te passen (favorieten lijst), dat zou fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 07:58

Willem2

Ω is futile

Anoniem: 376876 schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:20:
[...]

Ben benieuwd, ik gok voor STB zo'n watt of 4-5, en de PVR net onder de 10 watt.
Close, de Amino 130m die ik heb doet 5W in standy en 5.5~6.0W als hij aanstaat (met de laatste firmware). Dus kun je je afvragen wat de standbystand op dit apparaat voor een nut heeft met een relatief hoog verbruik tov. de aan stand :-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
eymey schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:12:
[...]

........
Het lijkt er wel op dat je dus gelijk hebt. Eigenlijk best een rare functie dan, die auto standby.

De box gebruikt naar mijn weten als hij 'aan' staat net zo veel stroom als wanneer hij 'standby' staat. Waarom dan deze functie? :s

Liever doen ze eens wat aan het 24/7 uur door blijven draaien van het notebook harddiskje dat in de PVR's zit.....
Mischien om de EPG 'bug' op te lossen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Karrde schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:09:
Lijbrandt_Desk:

Wij kijken het graag voor je na. Kan je je adresgegevens sturen via DM of e-mail? -Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Niet online
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:42:
[...]

Wij kijken het graag voor je na. Kan je je adresgegevens sturen via DM of e-mail? -Fleur
E-mail verstuurd, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 18:14

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ter info: de nieuwe Lijbrandt Nieuwsbrief voor April is uit.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net getest met auto standby op 2 uur. Na twee uur krijg je een popup met de melding dat de STB in enkele ogenblikken op standby gaat (voorzien van annuleren knop).
En daarna als je niets doet is het "poef uit" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-04 19:49

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Waarom heb ik nu nog mijn HD pakket eigelijk? voor die 4 zenders die ik bijna nooit kijk (op DiscHDshowcase na dan)....?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 376876 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:50:
Net getest met auto standby op 2 uur. Na twee uur krijg je een popup met de melding dat de STB in enkele ogenblikken op standby gaat (voorzien van annuleren knop).
En daarna als je niets doet is het "poef uit" :)
Maar de STB komt dan dus in dezelfde stand als dat ik 'm met de AB uit zet? Of heb ik het nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:56:
[...]

Maar de STB komt dan dus in dezelfde stand als dat ik 'm met de AB uit zet? Of heb ik het nu mis?
Yes, alsof je hem op de AB uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik ben even heel dom aan het kijken hoor maar ik ben nu even de draad een beetje kwijt.
Ik heb het interactieve HD pakket en het HD pakket.
Ik heb die hippe HD PVR maar gezien alle normale kanalen nu in het basispakket komen, waarom zijn die overige 2 pakketten er dan nog?
Uitzendinggemist enzo gebruik ik niet en er staat op de site dat zonder interactieve tv je niet kan opnemen en pauzeren maar dat doet mijn pvr en heeft niets met de verbinding te maken....
Ook vraag ik me nu ineens af wat dus de toegevoegde waarde van het HD pakket is t.o.v. het interactieve HDTV pakket... ik kan het gewoonweg niet duidelijk terugvinden op die @$%@#site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

DRuw schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:03:
Ik ben even heel dom aan het kijken hoor maar ik ben nu even de draad een beetje kwijt.
Ik heb het interactieve HD pakket en het HD pakket.
Ik heb die hippe HD PVR maar gezien alle normale kanalen nu in het basispakket komen, waarom zijn die overige 2 pakketten er dan nog?
Uitzendinggemist enzo gebruik ik niet en er staat op de site dat zonder interactieve tv je niet kan opnemen en pauzeren maar dat doet mijn pvr en heeft niets met de verbinding te maken....
Ook vraag ik me nu ineens af wat dus de toegevoegde waarde van het HD pakket is t.o.v. het interactieve HDTV pakket... ik kan het gewoonweg niet duidelijk terugvinden op die @$%@#site...
Je hebt het hier over 2 verschillende zaken namelijk:

1: de interactieve HD TV dienst (voorheen IPTV genoemd)
2: het aanvullende HD zenderpakket

Zonder de (HD) TV dienst krijgt je PVR geen signaal en zal er dus ook geen TV kunnen worden gekeken (en kunnen er dus geen opnames worden gemaakt) De toegevoegde waarde van het huidige HD pakket is voor iedere klant anders, indien je veel naar de overige zenders kijkt is het wellicht nog interessant om dit pakket af te (blijven) nemen. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 17:23
HD op DVB-C

Kijkt u televisie in digitale kwaliteit met het DVB-c signaal? Dan kunt u vanaf medio mei 2012 Nederland 1, 2 en 3 ook in HD-kwaliteit bekijken.
d:)b

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 18:14

Rincewind

Take me in your arms tonight

Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:08:
[...]De toegevoegde waarde van het huidige HD pakket is voor iedere klant anders, indien je veel naar de overige zenders kijkt is het wellicht nog interessant om dit pakket af te (blijven) nemen. -Ruben
Deze klant zal na deze wijziging waarschijnlijk het HD-pakket uit zijn bundel knikkeren. Het pakket HD-zenders in het basis-pakket is nu voldoende voor mij.

Ik kwam onderstaande posting net nog even tegen in ditzelfde topic in een discussie over wat de inhoud van het basispakket was:
DRuw schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:26:
tja, als SBS6, veronica en Net5 standaard in Hd waren kocht niemand meer het HD pakket...;)
:)

Ter verduidelijking het HD-pakket wat het nu is zover ik weet:
HD pakket:
  • SBS6 -> nu standaard
  • Veronica/disney XD -> nu standaard
  • Net 5 -> nu standaard
  • Discovery HD showcase
  • Animal planet hd
  • National geographic
  • National geographic wild hd
  • BBC HD
  • Travel Channel HD
  • myZen.tv HD
  • Brava HDTV
  • Mezzo Live HD
Volgens de site van Lijbrand is er sprake van 14 extra zenders in het HD-pakket. Welke mis ik dan in mijn lijstje ?

[ Voor 49% gewijzigd door Rincewind op 25-04-2012 17:02 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Rincewind schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:27:
[...]
Deze klant zal na deze wijziging waarschijnlijk het HD-pakket uit zijn bundel knikkeren. Het pakket HD-zenders in het basis-pakket is nu voldoende voor mij.

Ik kwam onderstaande posting net nog even tegen in ditzelfde topic in een discussie over wat de inhoud van het basispakket was:

[...]

:)
M2, een besparende set gezien de overgebleven zenders in het pakket geen 5 euro pm waard zijn voor mij;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Ned1, 2 en 3 in HD op DVB-C (Deventer 7461)

Fuzzillogic in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:33
Op headend 3300 zijn de nieuwe HD zenders op DVB-C beschikbaar, de streams lopen.
Erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist geprobeerd: als je een zender aan het kijken bent en je drukt op de INFO knop, krijg je een lijst met alle zenders, beginnende op de zender die je kijkt.
Hier ben ik blijf mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455763

Even gekeken naar de BW van de HD ned zenders op DVB-C dit is echt HD !!
bijna 15 Mb per kanaal. ik denk dat heel veel mensen hier heel blij mee zijn.
beter kan volgens mij niet.
kwaliteit beter dan wat Ziggo HD noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:44
Anoniem: 455763 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:15:
kwaliteit beter dan wat Ziggo HD noemt.
Dat betwijfel ik, waarom zou het beter zijn dan Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 19:44
Net even getest in Winterswijk DVB-C

Kanaal 101 Ned 1 HD -werkt-
Kanaal 102 Ned 2 HD -werkt-
Kanaal 103 Ned 3 HD - staat HD Nederland 3 als zender weergave maar het beeld staat nog op zwart-

Beeld is perfect van Nederland 1 en Nederland 2 HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455763

ik heb het nog allebei en kan de verschillen zien HD van Ziggo komt uit een andere bron met compressie, wat ik ook een groot voordeel vind is dat deze kanalen in en aparte transportstream zit voor opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:52:
[...]

Zojuist geprobeerd: als je een zender aan het kijken bent en je drukt op de INFO knop, krijg je een lijst met alle zenders, beginnende op de zender die je kijkt.
Hier ben ik blijf mee :Y)
Dan hebben ze toch naar het commentaar geluisterd, want toen denan die optie aankondigde werkte info dus niet.... Goed werk van Lijbrandt dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Apart dat niemand van de "kritische" gebruikers het volgende opvalt:
Android app

Na de eerder gelanceerde “Glashart App” voor de iPad komt er ook een Android App voor de Tablet. Alle klanten van Lijbrandt met interactieve televisie kunnen hier gratis gebruik van maken.

De App voor Tablets met minimaal Android 3.0 zal halverwege mei beschikbaar zijn in Android Market. Met de App kunt u de interactieve ontvanger bedienen waar u ook bent: opnemen, zappen, of herinneringen instellen. Verder is er een uitgebreide TV-gids. Klanten met een HD recorder kunnen via de Tab ook live TV pauzeren en op afstand opnames beheren.
Zie ook:

http://www.lijbrandt.nl/nieuwsbrief-april-2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
nu nog tv kijken op ipad, en dan ben ik helemaal een gelukkig mens. @lijbrandt_desk, is dit iets wat in ontwikkeling is?

Babysteps, maar langzaam gaat het de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:22:
[...]

Zie ook:

Omdat de kritische lezers dit hier een paar pagina's terug al gelezen hadden uit de pen van Lijbrandt_Desk en het nog lang geen half mei is misschien 8)7

Of ik snap de ondertoon van je opmerking niet, dat kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Half mei iets iets concreter dan:
"Er wordt gewerkt aan een Glashart Media App voor Android, deze zal nog enkel voor de tablets gelden." ;)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 25-04-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rekenblok schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:28:
Half mei vind ik iets concreter dan:
"Er wordt gewerkt aan een Glashart Media App voor Android, deze zal nog enkel voor de tablets gelden." ;)
Mmmm, got it, alhoewel er nu ook een generatie tablets is met Windows 7 (Acer Iconia bijv.) en straks 8, dus als je het op die manier uitlegt klopt het weer wel, als ze ook voor M$ platform tablets ontwikkelen :P

Het kan ook dat ze alleen maar voor 7" ontwikkelen en niet voor 10", of alleen voor smartphones... je weet het niet met zo'n wazig zinnetje maar ik gok dat die laatste met deze zin excluded zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 25-04-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Die 3 HD zenders op DVB-C zijn echt een feestje voor de tv zelf.
Gelijk op m'n samsung tv 101 t/m 103 via een foefje op 1 t/m 3 gezet.
* Edrelais = erg tevreden hiermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:13
Polster schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:28:
Er is al heel wat gesproken over het standaard HD aanbod in het nieuwe Klaar voor de Toekomst 50 pakket maar toch is het mij nog niet duidelijk. Uit meerdere posts blijkt dat SBS 6,, Net 5 en Veronica HD niet in het standaard zenderpakket zit. Bolukan in "Lijbrandt: vragen en klachten" en http://glashartmedia.nl/b..._Overzicht_zonder_Lok.pdf

Als ik via de Lijbrandt website opzoek wat nu precies het zenderaanbod is dan kom ik op deze pagina terecht: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

Hier staan die 3 zenders wel in het standaard aanbod (de HD toevoeging is niet dik gedrukt en heeft geen sterretje).

In de FAQ op Lijbrandts website staat weer iets anders, nl. SBS 6 en Net 5 zitten er bij maar Veronica niet.
http://www.lijbrandt.nl/k...enders-en-extra-pakketten
Welke HD-zenders zitten er in het basispakket?
De HD-zenders die in het basispakket zitten zijn de volgende:

Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3, RTL4, RTL5, RTL7, RTL8, SBS 6, Net5, één, Ketnet/ Canvas, Eurosport, ARTE, ARD en ZDF.

Wat is het nu??
Haha dit heb ik een maand geleden ook gepost. Nog steeds niet veranderd? Toen klopte de teksten met de galshart m site niet, etc. De webmaster moeten ze nu toch onderhand op staande voet ontslaan. Lijkt me niet zo ingewikkeld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 23:13

mb1

Dirkmans schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:05:
* mb1 = erg tevreden hiermee
Wat voor een foefje en welke samsung?
Ik heb een ue46d6500 maar kan de volgorde niet instellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Rekenblok schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:22:

[...]

Zie ook:

Als je een troll wilt leggen, moet je wel je feiten checken ;)
De mededeling van de app in de nieuwsbrief was voor mij iig niets meer dan een bevestiging van wat Lijbrandt_Desk al in dit topic gepost had.
Ik zeik als ik me genaaid voel, maar roep het ook wanneer iets goed is (de app en de zaplijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Ik dacht ik zal eens kijken of kanaal 101 al werkt. Wat denk je: het eerste wat ik zie is Frans Bauer in HD. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Koffie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:34:
[...]

Als je een troll wilt leggen, moet je wel je feiten checken ;)
De mededeling van de app in de nieuwsbrief was voor mij iig niets meer dan een bevestiging van wat Lijbrandt_Desk al in dit topic gepost had.
Ik zeik als ik me genaaid voel, maar roep het ook wanneer iets goed is (de app en de zaplijst).
En wie zegt dat dat bericht op jou viel Koffie? :)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 25-04-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Doc25 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:39:
Het is een prima functie. Het is een soort van sleeptimer, voorkomt dat je amino de hele nacht aan staat als je bv in slaap valt. Of de hele dag als je het vergeten bent uit te zetten.
Ik miste die functie wel, dus voor mij een prima toevoeging.

Verder heb ik nu ook die functie van de kanaallijst die verschijnt als je op de info knop drukt. Ook een prima toevoeging. Alleen staan daar nu ALLE zenders op, inclusief de 60-80% baggerzenders waar ik nooit naar kijk. De volgende stap is om die lijst zelf aan te passen (favorieten lijst), dat zou fijn zijn
Tsja, maar wat voegt die sleeptimer toe?

Het enige voordeel wat ik me kan voorstellen, is als in standby de videoweergave wordt gestopt zodat ook je TV automatisch uit gaat. Maar voor zover ik ooit heb gemeten is bv. het verschil in stroomverbruik -nihil-. Ook de harddisk blijft hier gewoon 24/7 spinnen.

Overigens, net even gekeken naar de DVB-C. Helaas lijkt headend Flevoland weer eens als laatste aan de beurt te komen ofzo. Hier iig nog steeds 'no signal'....

De "info" knop werkt hier wel. Prima toevoeging, scrollt lekker volt weg _/-\o_ . Als hier op voor geborduurd kan worden met het weg laten van oninteressante zenders (bv. gelijk zetten aan de lijst met geblokkeerde zenders?) en evt. het maken van een eigen volgorde, dan komt GHM weer een stukje dichter bij de perfectie :D.

Toch heb ik nog 1 puntje van ergernis: Iedere keer als de settopbox een nieuwe softwareversie ge-pushed krijgt, dan staan de beeldinstellingen terug op SD :P

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 26-04-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
mb1 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:13:
[...]

Wat voor een foefje en welke samsung?
Ik heb een ue46d6500 maar kan de volgorde niet instellen.....
Google maar eens op "ChannelListPCEditor.exe" en gij zult vinden... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Dirkmans schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:05:
* henrickus = erg tevreden hiermee
Ik ben dan wel benieuwd wat dat foefje is, daar ik ook een samsung tv heb O-)

edit
zag nu pas de opmerking hierboven, was te snel met reageren 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door henrickus op 26-04-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Anoniem: 376876 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:26:
[...]
Omdat de kritische lezers dit hier een paar pagina's terug al gelezen hadden uit de pen van Lijbrandt_Desk en het nog lang geen half mei is misschien 8)7

Of ik snap de ondertoon van je opmerking niet, dat kan natuurlijk ook :)
Wat mij ook opvalt dat er geen woord wordt gezegt over het telefoon menu dat eindelijk is opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door MCP cloud op 26-04-2012 11:03 ]