Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.631 views

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 18:38
emaurer schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:22:
[...]

ping naar 66.220.158.11
Pingen naar www-10-01-ash4.facebook.com [66.220.158.11]

Antwoord van 66.220.158.11: bytes=32 tijd=83 ms TTL=241

66.220.158.11 in IE 9 negatief resultaat

http://www.facebook.com/ in IE 9 positief resultaat......

gebruik altijd facebook.com dus nooit last gehad ......

nu ping naar 66.220.149.11
Pingen naar www-10-02-snc5.facebook.com [66.220.149.11] m

Antwoord van 66.220.149.11: bytes=32 tijd=153 ms TTL=239
Antwoord van 66.220.149.11: bytes=32 tijd=154 ms TTL=239
Antwoord van 66.220.149.11: bytes=32 tijd=154 ms TTL=239
Antwoord van 66.220.149.11: bytes=32 tijd=153 ms TTL=239

Heeft ie wel meer tijd voor nodig..... maar
66.220.149.11 in IE 9 geeft een positief resultaat
Jongens..jullie zijn nu de configuratie van de facebook webservers aan het bekijken, heeft niks meer met Lijbrandt DNS servers te maken.

In het kort: DNS server zet domeinnaam om naar ip adres(sen). Facebook heeft duizenden servers en dus kom je soms op een andere server uit. Sommige servers redirecten hun ip adres blijkbaar naar facebook.com als je ze met je browser bezoekt, en sommige geven een fout (500).

Klein voorbeeld:
code:
1
2
3
dig www.facebook.com

www.facebook.com.   55  IN  A   69.171.247.48

2 minuten erna (zit een Time To Live op de DNS entry van ongeveer 2 minuten, wordt dus zo lang gecached in je lokale DNS cache)

code:
1
2
3
dig www.facebook.com

www.facebook.com.   98  IN  A   69.171.247.80

De getallen 55 en 98 zijn overigens de tijd dat de entry nog in je cache blijft.

[ Voor 12% gewijzigd door datadevil op 15-04-2012 08:06 . Reden: nog wat extra voorbeelden ]

Verwijderd

Ik ben het er wel mee eens dat KPN ook in glasvezel heeft geïnvesteerd, maar ik vertrouw ze toch niet om deze reden. Bedenk dat als je op dit moment ontevreden bent over LIjbrandt je niet zonder verlies van diensten kunt overstappen op bijvoorbeeld Vodafone. Ik spreek uit ervaring. Ik heb mij eerder afgemeld en de sale is bij Vodafone vervolgens vanwege het ontbreken van de overstapmogelijkheid afgekeurd.

Op de WBGO netwerken kun je echter wel gewoon overstappen. Wat is dan de reden dat KPN, in de rol van netwerkoperator, dit op WMP + niet kan regelen? Het kan natuurlijk incompetentie zijn maar ik denk dat daar meer achter zit. Vodafone is namelijk zo'n beetje de enige echte externe provider op het Reggefiber/KPN glasvezel netwerk. En een echte concurrent moet je natuurlijk tegen werken. :)

Dus als je LIjbrandt zat bent zul je zelf moeten opzeggen en er rekening mee moeten houden dat je een aantal weken zonder internet ect. zit. Terwijl het in mijn ogen zo simpel is. Er moet een monteur ter plaatse gaan om je Lijbrandt verbinding "uit te pluggen". Als je dit combineert met het inpluggen voor Vodafone hoeft de klant niet zonder diensten komen te zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 08:48:
Dus als je LIjbrandt zat bent zul je zelf moeten opzeggen en er rekening mee moeten houden dat je een aantal weken zonder internet ect. zit. Terwijl het in mijn ogen zo simpel is. Er moet een monteur ter plaatse gaan om je Lijbrandt verbinding "uit te pluggen". Als je dit combineert met het inpluggen voor Vodafone hoeft de klant niet zonder diensten komen te zitten.
Volgens mij zit nu alleen nog het probleem in de "informatie bescherming", zodra je een Lijbrandt klant bent heeft jou connectie in de POP een Lijbrant label. Wat daar op/in staat gaat Vodafone geen moer aan, ze kunnen bij de netwerkbeheerder ook geen Connection ID / FQPN opvragen om de fysieke omschakeling mogelijk te maken. Hier wordt nu op Reggefiber/KPN niveau over gesproken, het overstappen zou over niet al te lange tijd ook een stuk makkelijker moeten gaan.

• datadevil
Is het niet ook wettelijk verplicht om dat makkelijk te maken of geldt dat alleen voor koper>koper?

Verwijderd

datadevil schreef op zondag 15 april 2012 @ 09:39:
Is het niet ook wettelijk verplicht om dat makkelijk te maken of geldt dat alleen voor koper>koper?
Ik ben geen kenner maar volgens mij staat de glasvezelmarkt daarvoor nog in "de kinderschoenen", er zal eerst een flinke periode zijn dat er wordt verwacht van operators/providers dat ze hier zelf uit komen. Als het daarna nog niet goed gaat zal er vast wel een vorm van (opta) wetgeving komen.

Denk alleen dat er een heel groot verschil zit tussen wat wij als potentiele overstappers een "flinke periode" vinden en wat er vanuit de toezichthouders als een "flinke periode" wordt beschouwd.Ik ben nog te jong om te weten hoe dat "vroegah" is gegaan met de koperen regulering, ik heb hier echter al een aantal tweakers gezien die vast wel haar fijn uit kunnen leggen hoe deze regulering tot stand is gekomen. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2012 09:55 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:00
Verwijderd schreef op zondag 15 april 2012 @ 08:48:
Ik ben het er wel mee eens dat KPN ook in glasvezel heeft geïnvesteerd, maar ik vertrouw ze toch niet om deze reden. Bedenk dat als je op dit moment ontevreden bent over LIjbrandt je niet zonder verlies van diensten kunt overstappen op bijvoorbeeld Vodafone. Ik spreek uit ervaring. Ik heb mij eerder afgemeld en de sale is bij Vodafone vervolgens vanwege het ontbreken van de overstapmogelijkheid afgekeurd.

Op de WBGO netwerken kun je echter wel gewoon overstappen. Wat is dan de reden dat KPN, in de rol van netwerkoperator, dit op WMP + niet kan regelen? Het kan natuurlijk incompetentie zijn maar ik denk dat daar meer achter zit. Vodafone is namelijk zo'n beetje de enige echte externe provider op het Reggefiber/KPN glasvezel netwerk. En een echte concurrent moet je natuurlijk tegen werken. :)

Dat zit er echt niet achter hoor. Van welke provider naar welke provider je ook gaat, het gaat gewoon allemaal langzaam. (dus ook als je bv. van Tweak naar KPN wil, of KPN naar XS4ALL).

Waarom het nog steeds niet geregeld is: Ik denk toch incompetentie. Het stond namelijk al wel lang en breed op de KPN Wholesale roadmap dat dit voor afgelopen najaar geregeld had moeten zijn....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:28
eymey schreef op zondag 15 april 2012 @ 12:50:
[...]

Dat zit er echt niet achter hoor. Van welke provider naar welke provider je ook gaat, het gaat gewoon allemaal langzaam. (dus ook als je bv. van Tweak naar KPN wil, of KPN naar XS4ALL).

Waarom het nog steeds niet geregeld is: Ik denk toch incompetentie. Het stond namelijk al wel lang en breed op de KPN Wholesale roadmap dat dit voor afgelopen najaar geregeld had moeten zijn....
Wat ik nog wel het raarste vind van de gang van zaken is, dat ik anderhalve maand geleden een DM heb gekregen of ik wil mee werken aan een proef voor het overstappen van glasvezel provider naar glasvezel provider bij de Wholesale afdeling. Dit leek mij wel interessant, ik kreeg te horen dat het een paar dagen zou duren voordat ik meer te horen zou krijgen. Heb paar dagen gewacht en toen eens gevraagd of er al meer bekend is, maar dat was er nog niet. Volgende week zou ik meer horen.

Nu een maand verder wacht ik nog steeds op antwoord. Heb het idee dat de automatische overstap niet een hele hoge prioriteit heeft of dat ze het zelfde communicatie systeem als Lijbrandt hebben, geen dus 8)7 8)7 .

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:51

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Nu een maand verder wacht ik nog steeds op antwoord. Heb het idee dat de automatische overstap niet een hele hoge prioriteit heeft of dat ze het zelfde communicatie systeem als Lijbrandt hebben, geen dus 8)7 8)7 .
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img1/20120415/529468.jpg

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• eymey
SirMemeAlot schreef op zondag 15 april 2012 @ 19:00:
[...]

Wat ik nog wel het raarste vind van de gang van zaken is, dat ik anderhalve maand geleden een DM heb gekregen of ik wil mee werken aan een proef voor het overstappen van glasvezel provider naar glasvezel provider bij de Wholesale afdeling. Dit leek mij wel interessant, ik kreeg te horen dat het een paar dagen zou duren voordat ik meer te horen zou krijgen. Heb paar dagen gewacht en toen eens gevraagd of er al meer bekend is, maar dat was er nog niet. Volgende week zou ik meer horen.

LOL, dus een overstap van Lijbrandt naar Lijbrandt? :D 8)7 _O-

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• SirMemeAlot
eymey schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:47:
[...]

LOL, dus een overstap van Lijbrandt naar Lijbrandt? :D 8)7 _O-
Lijbrandt -> Vodafone ;)

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07-2024

The_Roman

Okdag

Net gebeld met Lijbrandt over FB probleem (ik moet FB ads instellen en andere zakelijke diensten van FB). Zij hebben er nog geen enkele melding van en mevrouw vond het erg raar, volgens haar lag het mogelijk aan mijn router :-/

Haar check was overigens prima, want zij zat op dat moment op FB en had er geen problemen mee.. ik weet dus niet of de melding goed is doorgekomen @Lijbrandt

Omne Ignotum Pro Magnifico

Verwijderd

The_Roman schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:28:
Net gebeld met Lijbrandt over FB probleem (ik moet FB ads instellen en andere zakelijke diensten van FB). Zij hebben er nog geen enkele melding van en mevrouw vond het erg raar, volgens haar lag het mogelijk aan mijn router :-/

Haar check was overigens prima, want zij zat op dat moment op FB en had er geen problemen mee.. ik weet dus niet of de melding goed is doorgekomen @Lijbrandt
Dan moet je er wel eerst opkomen lijkt me zo.
Overigens is het wel degelijk een facebook probleem, want zoek maar eens op http 500 facebook.
Dan kom je startpagina.facebook oid tegen waar het vanaf 6 april klachten regent over de toegankelijkheid van FB.

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
The_Roman schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:28:

We ontvangen ondertussen meerdere meldingen hierover, dit probleem wordt onderzocht. Wij kunnen hier wel op FB, bereikbaarheid geeft geen problemen. -Ruben

[ Voor 5% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 16-04-2012 09:52 ]

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

• datadevil
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 09:49:
[...]

Dan moet je er wel eerst opkomen lijkt me zo.
Overigens is het wel degelijk een facebook probleem, want zoek maar eens op http 500 facebook.
Dan kom je startpagina.facebook oid tegen waar het vanaf 6 april klachten regent over de toegankelijkheid van FB.
wat ik zei, servers onderling niet hetzelfde geconfigureerd...

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Zoals hier al eerder werd aangegeven lijkt dit meer op een probleem aan de kant van FB zelf, hier zijn verder geen problemen geconstateerd. -Ruben

• eymey
Hier weinig facebook problemen vanaf Lijbrandt (voor wat het waard is, wij gebruiken OpenDNS vanuit onze router).

Facebook heeft de laatste tijd wel problemen, maar die schrijf ik niet toe aan Lijbrandt (want m'n zusjes achter een UPC verbinding klagen ook steen en been over een slecht functionerende facebook).

Verwijderd

In Bleiswijk (2665ET 12) geen internet op dit moment, nog meer mensen zonder?

Arthur

• fakeflamingo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 01:56
Ja hier in houten ook geen internet, hij geeft een DNS probleem:(

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

fakeflamingo schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:35:
Ja hier in houten ook geen internet, hij geeft een DNS probleem:(
Hier net ook telefoon leds knipperen effe gereset en ben nu weer online :)

• fakeflamingo
Ik heb mijn modem en router ook ff gereset maar nog steeds het zelfde probleem:(

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Hier in Houten idem dito, na het herstarten van de router achter de genexis hadden we weer een WAN IP en internet.

• fakeflamingo
Het werkt nu hier ook weer:)

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Hier ook nu weer (2405 WB) voor het eerst trouwens.....

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Zoals een aantal van jullie al gemerkt heeft is er een korte onderbreking geweest van het internetverkeer, onze klanten kregen o.a. geen IP adres meer toegewezen. Ik raad je aan om de stroom voor een aantal minuten van het glasvezelmodem te halen, hierna krijg je als het goed is weer een IP adres toegewezen. -Ruben

Verwijderd

In Bleiswijk werkte het weer zonder een reset.

• emaurer

emaurer

DVB-C hakkerig kleur > zwart wit > kleur....

intern DVB-C (Loewe)

360.0 Mhz
QAM 64
Symbol snelheid 6875
C/N 0
Level 55
BER 17E4

Dt alles voor kanaal 40 > 192TV ander soms iets beter maar niet veel.....

:? :? :? :? :? :?

[ Voor 9% gewijzigd door emaurer op 16-04-2012 13:51 ]

• eymey
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:47:
Zoals een aantal van jullie al gemerkt heeft is er een korte onderbreking geweest van het internetverkeer, onze klanten kregen o.a. geen IP adres meer toegewezen. Ik raad je aan om de stroom voor een aantal minuten van het glasvezelmodem te halen, hierna krijg je als het goed is weer een IP adres toegewezen. -Ruben
Aaaah, vandaar dat ik (zit nu op werk) een mail kreeg van onze Fritz!box. Normaal doet ie dat alleen maar als hij net een verbinding heeft opgebouwd en/of wanneer het IP veranderd is :P

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

emaurer schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:48:
DVB-C hakkerig kleur > zwart wit > kleur....

intern DVB-C (Loewe)

360.0 Mhz
QAM 64
Symbol snelheid 6875
C/N 0
Level 55
BER 17E4

Dt alles voor kanaal 40 > 192TV ander soms iets beter maar niet veel.....

:? :? :? :? :? :?
Dat lijkt me niet prettig tv kijken.
Het aantal symbolen is goed. Alleen kun je het beter instellen op 304 Mhz. Is het signaal nu beter? - Fleur

• emaurer

emaurer

Lijbrandt_Desk schreef op maandag 16 april 2012 @ 14:38:
[...]

Dat lijkt me niet prettig tv kijken.
Het aantal symbolen is goed. Alleen kun je het beter instellen op 304 Mhz. Is het signaal nu beter? - Fleur
Nee geen veranderingen in de kwaliteit van het signaal....
Als ik Ziggo met zijn instellingen weer aansluit is alles 100%..... Maarja Ziggo is morgen over.....

Analog is OK (voor zover je van OK kan spreken als je altijd via IPTV (HD) en DVB-C kijkt)

[ Voor 9% gewijzigd door emaurer op 16-04-2012 16:36 ]

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

emaurer schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:32:
[...]

Nee geen veranderingen in de kwaliteit van het signaal....
Als ik Ziggo met zijn instellingen weer aansluit is alles 100%..... Maarja Ziggo is morgen over.....

Analog is OK (voor zover je van OK kan spreken als je altijd via IPTV (HD) en DVB-C kijkt)
DM beantwoord. - Fleur

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-11 08:39
Na het klagen, vind ik dat ik het ook verplicht ben te melden wanneer iets wel goed opgepakt wordt.

Webcare heeft het goed opgepakt, en als het goed is staat alles nu correct in de systemen 8) Misschien moet fleur wat collega's in training nemen ;)

• emaurer

emaurer

Telefoon ligt er weer uit.... (2405WB Alphen aan den Rijn)
Vanmiddag was het gelukkig van korte duur.....

SORRY MIJN FOUT..... moet me plugje wel in poortje 1 van de telefoon steken......

Ik schaam me :( :( :( :( :( 7(8)7 7(8)7 7(8)7

[ Voor 40% gewijzigd door emaurer op 16-04-2012 18:52 ]

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 21:56

mayhem

.NCK schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:42:
Hier nog steeds problemen met het openen van sites als Facebook.
Elke keer een blanco pagina op t scherm.

Zijn er meer mensen die hier nog problemen mee ondervinden?
Ja hier ook al sinds enkele dagen problemen met facebook.
Via 3G (buiten lijbrandt om dus) geen enkel probleem....
Regio Lansingerland hier.

[ Voor 3% gewijzigd door mayhem op 16-04-2012 21:30 ]

• SirMemeAlot
Ik heb het idee dat het dan aardig lokaal is, bij meerdere mensen in de regio Leeuwarden getest maar nergens problemen met Facebook.

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Even wat leuks :) dit was net op de radio, ik heb het opgenomen best leuk om terug te luisteren.

Whisper - Informatie avond over (Roulette FM) Glasvezel 16-04-2012

http://verzend.be/xb190on...vezel_16-04-2012.mp3.html

• om3ega
  • Laatst online: 13-11 22:07
fiberdordrecht schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:46:
Even wat leuks :) dit was net op de radio, ik heb het opgenomen best leuk om terug te luisteren.

Whisper - Informatie avond over (Roulette FM) Glasvezel 16-04-2012

http://verzend.be/xb190on...vezel_16-04-2012.mp3.html
lol @ 11:55 en de komende 30 sec :) ...

Ik wou dat ik zo'n snelle telefoon modem had toen ;)

• SirMemeAlot
Opzich wel een leuk radio fragment, wel vrij basis natuurlijk, op welk netwerk levert Whisper eigenlijk? WBA/WGDO/WMP+?

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:47:
Opzich wel een leuk radio fragment, wel vrij basis natuurlijk, op welk netwerk levert Whisper eigenlijk? WBA/WGDO/WMP+?
Wisper levert volgens mij op Reggefiber netwerken met GlasOperator als operator, dus geen van de genoemde.
www.glasoperator.nl

IP Connectivity:
http://www.wisper.nl/

IPTV:
http://www.multivisie.tv/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2012 23:15 ]

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Weet iemand of de storing in Hoofddorp al is opgelost?
Gisteravond lag internet plat (gebeld en storing was bekend....) en vanochtend deed hij het nog niet.....
En voordat de standaard suggestie wordt gemaakt, mijn modem heeft de hele nacht van de stroom af gestaan....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

DRuw schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:11:
Weet iemand of de storing in Hoofddorp al is opgelost?
Gisteravond lag internet plat (gebeld en storing was bekend....) en vanochtend deed hij het nog niet.....
En voordat de standaard suggestie wordt gemaakt, mijn modem heeft de hele nacht van de stroom af gestaan....
Het kan zijn dat je er nog last van hebt; ik heb je een DM gestuurd met vraag om extra informatie. - Fleur

Verwijderd

Mmm, voor mensen die niet op facebook komen, de beta site van facebook lijkt wel te werken, dus http://www.beta.facebook.com

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 21:56

mayhem

@spikecity, die werkt inderdaad. Alleen kan je in apps (iPad/android) niks aanpassen.. Ik hoor in mijn omgeving ook allerlei verhalen over die 500 errors, dus zal zeker niet aan de DNS liggen zoals hiervoor besproken.

• SirMemeAlot
Ik heb de laatste paar dagen dat mijn verbinding telkens een aantal seconden weg valt, hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mijn router?

edit; regio leeuwarden

Edit2; Is er ook een mogelijkheid om in te loggen op het genexis modem? Zodat je een log kan bekijken? Mijn router geeft continu de volgende melding.

received but there is no active connection
[INFO] Sun Feb 01 14:11:59 2004 Blocked outgoing TCP packet from 192.168.0.197:65426 to 46.17.98.16:80 as FIN:ACK received but there is no active connection
[INFO] Sun Feb 01 14:11:59 2004 Blocked incoming TCP packet from 173.194.65.156:80 to 188.142.*.*:64708 as FIN:ACK received but there is no active connection
[INFO] Sun Feb 01 14:11:58 2004 Blocked incoming TCP packet from 173.194.65.148:80 to 188.142.*.*:65237 as FIN:ACK received but there is no active connection

[ Voor 74% gewijzigd door SirMemeAlot op 17-04-2012 19:45 ]

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:37:
Ik heb de laatste paar dagen dat mijn verbinding telkens een aantal seconden weg valt, hebben meer mensen hier last van of ligt het aan mijn router?

edit; regio leeuwarden

Edit2; Is er ook een mogelijkheid om in te loggen op het genexis modem? Zodat je een log kan bekijken? Mijn router geeft continu de volgende melding.

received but there is no active connection
[INFO] Sun Feb 01 14:11:59 2004 Blocked outgoing TCP packet from 192.168.0.197:65426 to 46.17.98.16:80 as FIN:ACK received but there is no active connection
[INFO] Sun Feb 01 14:11:59 2004 Blocked incoming TCP packet from 173.194.65.156:80 to 188.142.*.*:64708 as FIN:ACK received but there is no active connection
[INFO] Sun Feb 01 14:11:58 2004 Blocked incoming TCP packet from 173.194.65.148:80 to 188.142.*.*:65237 as FIN:ACK received but there is no active connection
Nee je kan niet in het modem inloggen voor zover ik weet, weet verder wel dat er een hickup in het IP verkeer in WBA netwerk is geweest gisteren maar dat was met een stroomonderbreking opgelost. :) Weet verder ook niet of Leeuwarden WBA is of niet eigenlijk 8)7

Verwijderd

mayhem schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:56:
@spikecity, die werkt inderdaad. Alleen kan je in apps (iPad/android) niks aanpassen.. Ik hoor in mijn omgeving ook allerlei verhalen over die 500 errors, dus zal zeker niet aan de DNS liggen zoals hiervoor besproken.
Klopt, zeker geen DNS, eerder een aantal niet goed ingestelde servers achter het load sharing systeem van FB. Ook niet provider gerelateerd, want ik heb al vanaf 5 ISP's klachten gelezen.

Gek genoeg werken de apps wel gewoon op een 3G/UMTS verbinding, maar zodra ik Wifi aanzet is het over en sluiten.

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
Nu is (op dit moment) het HD testkanaal (Nederland 1) ook verdwenen op DVB-C
(postcode 7091) :(

• SirMemeAlot
VriezeNet® schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:27:
Het word tijd dat alle basis zenders in HD worden doorgegeven :+

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 07:04
SirMemeAlot schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:34:
[...]

Het word tijd dat alle basis zenders in HD worden doorgegeven :+
Ik ben er bang voor dat het hele DVB-C binnenkort nog gaat verdwijnen, KPN gaat zich er nu waarschijnlijk wel meer mee bemoeien, en bij KPN is het heel simpel; of je gaat er flink voor betalen, of het gaat verdwijnen. :(

• SirMemeAlot
VriezeNet® schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:40:
[...]

Ik ben er bang voor dat het hele DVB-C binnenkort nog gaat verdwijnen, KPN gaat zich er nu waarschijnlijk wel meer mee bemoeien, en bij KPN is het heel simpel; of je gaat er flink voor betalen, of het gaat verdwijnen. :(
Als ze zomaar een hele dienst stoppen is je contract ook niet meer geldig lijkt mij, en dan kan je overstappen naar Vodafone, KPN zal dit bedrijf niet overkopen :-)

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
SirMemeAlot schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:45:
[...]

Als ze zomaar een hele dienst stoppen is je contract ook niet meer geldig lijkt mij, en dan kan je overstappen naar Vodafone, KPN zal dit bedrijf niet overkopen :-)
Volgens mij levert Vodafone ook glashart/reggefiber signaal, en Reggefiber wordt straks ook van KPN.
KPN heeft over het algemeen sch..t aan de klant, dus zie ik best gebeuren dat de stekker er uit gaat voor iedereen, ook voor Vodafone.
Kun je voor je tweede tv een extra settopbox kopen of Digitenne nemen.

Verwijderd

Mmm, ik kan me geen enkele KPN dochter uit overnames herinneren die hun diensten moesten aanpassen vanwege mamma KPN, dus elke suggestie die jullie hier uiten dat het wel over zal zijn met dit en dat vanwege het feit dat KPN de eigenaar is, is pure speculatie, en zelfs suggestief, want dat zou de nMA ook niet accepteren.

Veelal zijn KPN gekochte bedrijven nog steeds volledig zelfstandig qua diensten (zie XS4ALL) en gaat het KPN meer om de assetts, of wel, pecunia, en synergie tussen diverse dochters.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:32
Ik vroeg me af of het eigenlijk mogelijk is van een lopende aanvraag af te zien. Nu ik het topic gelezen heb ben ik toch aan het twijfelen gekomen over de keuze voor Lijbrandt. Is het mogelijk om een lopende aanvraag (sinds juli 2011) op te zeggen? Ik heb volgens de website van Lijbrandt nog géén contract, omdat de order aanvraag nog loopt. Klopt het dat ik dan dus ook nog niet verplicht ben tot afnemen?

Mijn aanvraag was destijds voor 'n Compleet 25 pakket, voor 55 euro ofzo... tegenwoordig krijg je alweer 100mbit voor dat geld! Iemand die me hiermee kan helpen? Eventueel @webcare?

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:45
born2tweak schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:09:
Ik vroeg me af of het eigenlijk mogelijk is van een lopende aanvraag af te zien. Nu ik het topic gelezen heb ben ik toch aan het twijfelen gekomen over de keuze voor Lijbrandt. Is het mogelijk om een lopende aanvraag (sinds juli 2011) op te zeggen? Ik heb volgens de website van Lijbrandt nog géén contract, omdat de order aanvraag nog loopt. Klopt het dat ik dan dus ook nog niet verplicht ben tot afnemen?

Mijn aanvraag was destijds voor 'n Compleet 25 pakket, voor 55 euro ofzo... tegenwoordig krijg je alweer 100mbit voor dat geld! Iemand die me hiermee kan helpen? Eventueel @webcare?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar, ook vorig jaar besteld (compleet 25) maar voorlopig wordt er nog niet geleverd en zijn er al betere alternatieven beschikbaar.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijkt mij dat het gewoon kan - althans ik heb het bij KPN ook gedaan. Plus dat Lijbrandt in deaanleg gebieden zelf actief de deuren langs gaat om zieltjes te winnen en zegt dat je altijd nog kunt annuleren als je nog geen actieve ISP hebt.

Oftewel: opzeggen mag geen enkel probleem zijn, zeker als er nog niets geleverd is kunnen ze je niets maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

born2tweak schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:09:

Wanneer je je hebt ingeschreven voor een abonnement kun je daar niet meer vanaf zien. Bij de aanmelding van glasvezel weet je dat het enige tijd kan duren voordat je gebruik kunt gaan maken van de diensten omdat het netwerk nog gereed moet worden gemaakt. De aanvraag kan meerdere keren worden ingediend bij Lijbrandt; er wordt gekeken naar de aanvraag met de oudste datum. -Fleur

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:10:
[...]

Wanneer je je hebt ingeschreven voor een abonnement kun je daar niet meer vanaf zien. Bij de aanmelding van glasvezel weet je dat het enige tijd kan duren voordat je gebruik kunt gaan maken van de diensten omdat het netwerk nog gereed moet worden gemaakt. De aanvraag kan meerdere keren worden ingediend bij Lijbrandt; er wordt gekeken naar de aanvraag met de oudste datum. -Fleur
Onzin!
Zolang er niets opgeleverd is, kun je gewoon opzeggen.
Jullie leuren nota bene zelf langs de deuren om hetzelfde met je concurrenten te doen.

• DRuw

DRuw

Inderdaad, het zou anders suggereren dat als jullie 2 jaar later opleveren, je aan het abonnement van 2jaar oud vast zou zitten.... dit kan echt niet imho.

• datadevil
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:06:
Mmm, ik kan me geen enkele KPN dochter uit overnames herinneren die hun diensten moesten aanpassen vanwege mamma KPN, dus elke suggestie die jullie hier uiten dat het wel over zal zijn met dit en dat vanwege het feit dat KPN de eigenaar is, is pure speculatie, en zelfs suggestief, want dat zou de nMA ook niet accepteren.

Veelal zijn KPN gekochte bedrijven nog steeds volledig zelfstandig qua diensten (zie XS4ALL) en gaat het KPN meer om de assetts, of wel, pecunia, en synergie tussen diverse dochters.
Maar XS4all is er in mijn ogen zeker niet op voorruit gegaan qua support..

Verwijderd

VriezeNet® schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:27:
Opnieuw laten zoeken kanaal 101-103, met Ned 1, 2 en 3

Fuzzillogic in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 20:54 ]

Verwijderd

[...]

Fleur,

Er bestaat binnen de Nederlandse wetgeving zoiets als "op redelijke termijn" en daar valt bijna 1 jaar zeker niet meer onder.
Bovendien wil Lijbrandt heel graag dat iedereen overgaat op het nieuwe "Klaar voor" schema, dus zou het wel heel raar zijn om dit soort klanten nog volgens het oude abo systeem op te leveren toch?

Sterker nog, jullie hebben hier zelf verkondigd dat alle nieuwe klanten volgens het nieuwe abo schema worden opgeleverd, en dat jullie het oude alleen nog blijven ondersteunen maar niet meer verkopen.
Op basis van die mededeling kunnen jullie klanten die al bijna een jaar wachten dus niet eens meer volgens het oude schema opleveren omdat jullie het niet meer verkopen.

Als je het destijds aangeboden product niet meer kan leveren is dat voor klanten dus een volstrekt legitieme reden ervanaf te kunnen of een vergelijkbaar nieuw schema product te verlangen.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:25
Wat is jullie definitie van Contract dan? Tekenen en vervolgens maar zeggen dat je het toch maar niet doet? :p

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Rekenblok schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:56:
Wat is jullie definitie van Contract dan? Tekenen en vervolgens maar zeggen dat je het toch maar niet doet? :p
Wat is de definitie van Lijbrandt dan? Tekenen en 8 maanden later nog niets opgeleverd hebben? :p
en dan had ik hetzelfde geintje ook nog kunnen inkoppen over bepaalde extra paketten :+

Verwijderd

Precies zoals ik hierboven uit heb gelegd.
Als jij een jaar geleden hebt getekend voor bijv Compleet 50 en dat is nu niet meer leverbaar dat dient een leverancier de klant de mogelijkheid te bieden zijn contract te ontbinden of een gelijkwaardig product aan te bieden (waarbij de klant nog altijd niet accoord hoeft te gaan met dat aanbod).

Onder de streep kan of wil Lijbrandt de oude account structuur niet meer verkopen, en dat geeft de koper de vrijheid om op te zeggen. De leverancier voldoet namelijk niet aan zijn verplichting tot het leveren van product X als omschreven in het contract.

Als Lijbrandt slim is komen ze niet met dreigende mededelingen als getekend dus kom je er niet onderuit, maar biedt contractanten die nog steeds wachten op oplevering een gelijkwaardig product uit de nieuwe structuur aan.
Klant blij, Lijbrandt blij :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 22:07 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:59

lordsnow

I know nothing

[...]

Onzin. Er is nog geen product geleverd, dus nog niets gekocht. Dus de aanvrager kan gewoon aangeven dat hij er van afziet.

Verwijderd

lordsnow schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:03:
[...]

Onzin. Er is nog geen product geleverd, dus nog niets gekocht. Dus de aanvrager kan gewoon aangeven dat hij er van afziet.
En het in het contract omschreven product willen ze niet meer leveren!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Nog een tip voor Lijbrandt - doe aub een andere website design. De oude site is 10x beter. De huidige ziet er mischien blits uit, maar het werkt gewoon niet lekker.

Verwijderd

lordsnow schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:08:
Nog een tip voor Lijbrandt - doe aub een andere website design. De oude site is 10x beter. De huidige ziet er mischien blits uit, maar het werkt gewoon niet lekker.
Tja, de gemiddelde tweaker moet janken om die site, maar wellicht wil Lijbrandt een andere doelgroep bereiken als al die zeikers van GoT :P

• White_Collar
Koffie schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:59:
[...]

Wat is de definitie van Lijbrandt dan? Tekenen en 8 maanden later nog niets opgeleverd hebben? :p
en dan had ik hetzelfde geintje ook nog kunnen inkoppen over bepaalde extra paketten :+
Maak ik hieruit op dat jij de definitie niet weet van een contract?

Iets met geen glasvezels in de grond... 8)
Onder de streep kan of wil Lijbrandt de oude account structuur niet meer verkopen, en dat geeft de koper de vrijheid om op te zeggen. De leverancier voldoet namelijk niet aan zijn verplichting tot het leveren van product X als omschreven in het contract.
En wie zegt dat Lijbrandt dat pakket niet meer gaat leveren? Zolang je niet bij Lijbrandt werkt kan je dat soort info niet weten. Tenzij je wel voor dat bedrijf werkt natuurlijk :o

[ Voor 39% gewijzigd door White_Collar op 18-04-2012 22:13 ]

Verwijderd

Rekenblok schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:10:
[...]

Maak ik hieruit op dat jij de definitie niet weet van een contract?

Iets met geen glasvezels in de grond... 8)
Elk contract heeft ontbindende voorwaarden, zoals het niet meer willen leveren van het in een contract overeengekomen product.
En geen glas in de grond is wel een heel solide excuus :P

• White_Collar
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:12:
[...]

Wie zegt dat lijbrandt die pakketten niet meer gaat leveren?
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:12:
[...]

Als je tekent tijdens een vragenbundeling lijkt me dat wel vanzelf sprekend.... ;)

[ Voor 34% gewijzigd door White_Collar op 18-04-2012 22:19 . Reden: capslock woorden staat wel erg boos. Fixed :Y) ]

Verwijderd

Rekenblok schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:14:
[...]

Als je tekent tijdens een VRAGENBUNDELING lijkt me dat wel vanzelf sprekend.....
Lijbrandt heeft een paar pagina's terug zelf verkondigd de oude account structuur niet meer te leveren en verkopen, alleen nog te blijven ondersteunen.
Niet mijn woorden maar die van het webteam zelf.

Vraagbundeling vond ik altijd al een heel duister iets.
Je probeert als glasvezelboeren die 35% te halen, wat in mijn ervaring al heel lang kan duren, en vervolgens bijv twee jaar later klopt er een provider aan dat je ergens een jaar aan vast zit, terwijl het gewone leven allang weer verder is gegaan.

Ik snap dat glasvezelboeren zekerheid willen hebben voordat ze investeren, maar ook aan vraagbundelingscontracten moet een vervaldatum hangen, anders ben je wellicht verhuisd naar een andere stad en moet je alsnog een jaar een contract uitzitten?

Ik ben niet een echte jurist, maar ik geloof nooit dat dit soort overeenkomsten tot aan het eindeloze kunnen worden gehandhaafd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 22:20 ]

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:10:
[...]

Tja, de gemiddelde tweaker moet janken om die site, maar wellicht wil Lijbrandt een andere doelgroep bereiken als al die zeikers van GoT :P
Ik begrijp van de huidige Lijbrandt site niet (a) dat een professioneel webdesigner deze uberhaupt zo heeft kunnen maken, (b) dat er bij voltooiing van het ontwerp/implementatie er ook nog iemand van Lijbrandt z'n OK er voor heeft gegeven. Dit verwacht je niet van een Internet Provider.

't lijkt op een site gemaakt door een scholier (no offense) die wil pronken met 'n blits ontwerp, ten kosten van enig gebruikersvriendelijkheid van de site.

• White_Collar
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:18:
[...]

Vraagbundeling vond ik altijd al een heel duister iets.
Je probeert als glasvezelboeren die 35% te halen, wat in mijn ervaring al heel lang kan duren, en vervolgens bijv twee jaar later klopt er een provider aan dat je ergens een jaar aan vast zit, terwijl het gewone leven allang weer verder is gegaan.

Ik snap dat glasvezelboeren zekerheid willen hebben voordat ze investeren, maar ook aan vraagbundelingscontracten met een vervaldatum hangen, anders ben je wellicht verhuisd naar een andere stad en moet je alsnog een jaar een contract uitzitten?

Ik ben niet een echte jurist, maar ik geloof nooit dat dit soort overeenkomsten tot aan het eindeloze kunnen worden gehandhaafd.
Durf ik ook niet te zeggen. Maar bedenk ook: als iedereen maar luk raak kan opzeggen na een vraagbundeling, dan heeft een vraagbundeling voor een bedrijf toch ook geen zin?
Lijbrandt heeft een paar pagina's terug zelf verkondigd de oude account structuur niet meer te leveren en verkopen, alleen nog te blijven ondersteunen.
Hmm, misschien dat webcare dat kan uitleggen wat er dan met die klanten gebeurt?

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 18-04-2012 22:22 ]

Verwijderd

Rekenblok schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:20:
[...]

Durf ik ook niet te zeggen. Maar bedenk ook: als iedereen maar luk raak kan opzeggen na een vraagbundeling, dan heeft een vraagbundeling voor een bedrijf toch ook geen zin?
Dit gaat uiteraard niet over lukraak opzeggen, maar over producten die ze niet meer leveren.
Lijbrandt heeft in dat contract een product verkocht wat ze niet meer willen leveren (eigen woorden van het webteam een paar pagina's terug).

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37809448
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:31:
-----
Op dit moment kan er nog gebruik worden gemaakt van alle pakketten (oude en nieuwe), de oude pakketten zullen niet meer actief verkocht worden en gaan ook verdwijnen. Wanneer men met een oud abonnement een optie (bijvoorbeeld het HD pakket) aan of uit zet veranderd er niets aan het abonnement. -Ruben
Ik denk ook dan we de discussie niet hoeven te voeren als men de klanten die al heel lang wachten een qua prijs of prestaties vergelijkbaar account aanbieden, zeker omdat ze de origneel verkochte accounts niet meer willen verkopen en leveren.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 22:57 ]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:36

servies

Veni Vidi Servici

Vraagje aan de Lijbrandt helpdesk:
vorige week is mijn glasvezel opgeleverd. Internet doet het, digitale TV doet het, allemaal prima.
Volgende week wordt mijn telefoonnummer omgezet, echter als ik nu een telefoon op de genexis aansluit is er geen signaal... Is dit correct, krijg ik pas volgende week een werkende lijn of had ik nu al moeten kunnen bellen via het tijdelijke nummer?

Verwijderd

servies schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:28:
vorige week is mijn glasvezel opgeleverd. Internet doet het, digitale TV doet het, allemaal prima.
Volgende week wordt mijn telefoonnummer omgezet, echter als ik nu een telefoon op de genexis aansluit is er geen signaal... Is dit correct, krijg ik pas volgende week een werkende lijn of had ik nu al moeten kunnen bellen via het tijdelijke nummer?
Die kan ik misschien ook wel beantwoorden.
Je lijn op de Genexis blijft dood totdat men die lijn geactiveerd heeft, en vanaf dat moment zou het met het tijdelijke nummer moeten werken, tenzij ze in jouw geval eerst porteren en die stap overslaan.
Bij mij zat er tussen internet/TV en telefoon ook twee weken, maar dat kwam ook omdat bij mij niet veel werkte en ze drie weken aan het testen zijn geweest.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:15
Bartjezz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:02:
Een tip voor de mensen die ook de Amino M540 interactieve harddiskrecorder hebben en die niet wilt formatteren:
-start het apparaat met netwerkstekker erin
-trek de netwerkstekker eruit
-start formatteren, als het goed is blijft ie steken bij Formatteren starten (ofzo)
-steek dan de netwerkkabel weer in
-het formatteren start nu wel.
Dank je! Om deze post met google beter te vinden; de melding was "Kan formatteren niet starten. Neem contact op met de helpdesk". Met deze workaround doet ie't wel inderdaad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:08:
[...]

En het in het contract omschreven product willen ze niet meer leveren!
Dat is niet waar Spike, een compleet pakket kan nog steeds geleverd worden. Je kan het nu als nieuwe klant niet meer bestellen..dat is het verschil. ;) upgraden naar KvdT kan altijd natuurlijk :)

• born2tweak
[...]

Kan ik dan nog wel gebruik maken van een overstap naar de 'Klaar voor de Toekomst' abonnementen? Als ik vergelijk wat de aanbieding toen was en hoe deze nu is, is er flink wat veranderd. Ik vind het zelf in ieder geval niet prettig dat er op zo'n manier gekeken wordt. Je bent binnengehaald, dus is het wel goed zo...

Als het op deze manier moet, ben ik gewoon na 12 maanden weer weg. Dan maar wat downtime, zoek ik wel een provider die wel meedenkt. Daar gaat dan je omzet, want ik ga als 't ff kan niet meer verhuizen en wil dus de komende x jaren wel bij dezelfde provider, mits je 't goed doet natuurlijk... ;(
Volgens de definitie van Lijbrandt heb ik nog geen contract!

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10564525/lijbrandt.png

En mijn order is al bijna verwerkt... :X

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/10564525/lijbrandt2.png

@Webcare, ik kan helaas niet meer terugvinden wat precies de inhoud is van mijn afgesloten abonnement. De voorwaarden staan niet op de site, de aanbieding zoals deze gold tijdens het afsluiten kan ik nergens meer terugvinden.
Kun je me zeggen wat de mogelijkheden zijn, mocht ik wel op het oude abonnement blijf zitten? Kan ik dan makkelijk extra opties aanzetten? En tegen welke prijs? Bijvoorbeeld van 25 naar 50 Mbit, wel of niet HD, zulk soort zaken. Ik zou graag een overzicht willen van de mogelijkheden.

[ Voor 30% gewijzigd door born2tweak op 19-04-2012 08:03 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Rekenblok schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:14:
[...]
Voorlopig hebben ze blijkbaar nog niets geleverd .. 8/9 maanden na tekenen zou ik ook eens verder gaan kijken naar de markt.
Als je tekent tijdens een vragenbundeling lijkt me dat wel vanzelf sprekend.... ;)
Deze persoon wil gewoon naar een anders ISP, dus zijn "JA" voor de vragenbundeling van reggefiber (en dus *niet* Lijbrandt) blijft gewoon van kracht ;)

Vooropgesteld: dit heeft niets met Lijbrandt van doen maar met Reggefiber. Als ze mij vragen 'als je glasvezel wilt, moet je hier even tekenen' zet ik ook heel graag mijn handtekening met de belofte het af te zullen nemen.
Als ze echter een klein jaar verder nog geen fibertje de grond in hsdebben, ga ik er vanuit dat ze mijn handtekening niet zo serieus nemen.

Verwijderd

Klant tegen Lijbrandt: Kan ik van mijn contract af?
Lijbrandt tegen klant: Nee
Klant: Maar ik heb al 9 maanden niets van jullie gezien.
Lijbrandt: ja, da's vervelend voor u maar dat zijn de regels.
Klant: maar wacht even... als ik een contract met jullie heb, dan hebben jullie toch ook een contract met mij?
Lijbrandt: Uh ... ja, wat bedoelt u daarmee?
Klant: Nou, ik zit al 9 maanden te wachten tot jullie je afspraken nakomen. Ik wil van jullie diensten gebruik kunnen maken!
Lijbrandt: Ja, dat kan nog niet, de glasvezel ligt er nog niet.
Klant: Wát zegt u?!?!? U heeft een contract met mij maar zegt nu dat u dat niet kunt nakomen? Ik zit al 9 maanden te wachten, ik geef u nog twee maanden om contract na te komen anders zeg ik het op.
Lijbrandt: Uhhhh ......

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07

TVL

Ik zou toch wel een antwoord willen horen van het team van Lijbrandt over hun standpunt mbt het contract en het annuleren van dit contract. Na verloop van tijd en hoe ze denken de wet aan hun kant te hebben.
Krijg toch wel een beetje de indruk dat als het lastig wordt met vragen dat het team van Lijbrandt het af laat weten.

[ Voor 22% gewijzigd door TVL op 19-04-2012 09:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 07:15:
[...]

Dat is niet waar Spike, een compleet pakket kan nog steeds geleverd worden. Je kan het nu als nieuwe klant niet meer bestellen..dat is het verschil. ;) upgraden naar KvdT kan altijd natuurlijk :)
Heb jij dat nagevraagd dan, want zoals het webteam zelf in maart schrijft wordt het niet actief meer verkocht en als je ze niet verkoopt lever je ze dus ook niet meer.
Aangezien deze contracten pas ingaan na oplevering zijn deze pakketten formeel nog niet geleverd cq verkocht.
Daarbij is het natuurlijk apekool om oude structuur pakketten op te leveren als je ze niet meer wilt hebben, en dus iedereen daarna weer moet omzetten naar Klaar voor..

Maar even los van textueel geneuzel, wat doet Lijbrandt toch weer moeilijk.
Deze persoon was nog geen actief klant, alleen een vinkje in de vraagbundeling, en met een dergelijke starre houding gaat deze klant ook nooit actief klant van Lijbrandt worden.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:52:
Sterker nog, jullie hebben hier zelf verkondigd dat alle nieuwe klanten volgens het nieuwe abo schema worden opgeleverd, en dat jullie het oude alleen nog blijven ondersteunen maar niet meer verkopen.
Op basis van die mededeling kunnen jullie klanten die al bijna een jaar wachten dus niet eens meer volgens het oude schema opleveren omdat jullie het niet meer verkopen.

Als je het destijds aangeboden product niet meer kan leveren is dat voor klanten dus een volstrekt legitieme reden ervanaf te kunnen of een vergelijkbaar nieuw schema product te verlangen.
Daar heb je helemaal gelijk in Spikecity, nieuwe klanten kunnen het "Compleet portfolio" niet meer bestellen aangezien het sinds de lancering van het "Klaar voor de Toekomst portfolio" niet meer actief wordt verkocht.

Klanten die voor deze omschakeling een Compleet abonnement hebben besteld krijgen dit ook gewoon geleverd, klanten kunnen na activatie zelf ervoor kiezen om alsnog over te gaan naar het nieuwe "Klaar voor de Toekomst portfolio". -Ruben

• DRuw

DRuw

Na hoeveel tijd kunnen mensen die met die vraagbundeling mee hebben gedaan er dan vanaf?
normale looptijd van een contract is een jaar dus dat termijn is gelijk neem ik dan aan?

Ik heb hier zelf niet mee te maken overigens maar ik doe mee aan de discussie omdat ik het gewoonweg niet vind kloppen....

Verwijderd

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:40:
Klanten die voor deze omschakeling een Compleet abonnement hebben besteld krijgen dit ook gewoon geleverd, klanten kunnen na activatie zelf ervoor kiezen om alsnog over te gaan naar het nieuwe "Klaar voor de Toekomst portfolio". -Ruben
Ok, maar is dat dan niet erg omslachtig?
In de oude portofolio hadden jullie nog internet only, in de nieuwe niet. Werd bij dat soort abo's dan wel de CATV module geplaatst? Ander moet je die bij omzetting naar Klaar voor alsnog gaan plaatsen.

Zou het gewoon niet veel sympatieker tegenover vraagbundelingsklanten die al bijna een jaar zitten te wachten tot het geleverd kan worden om tegen die tijd die mensen direct een aanbod te doen voor Klaar voor...?
Inmiddels zijn de prijs/prestatie verhoudingen namelijk voor die mensen interessanter geworden dan het pakket waarvoor de destijds lang geleden hebben ingetekent.
Persoonlijk lijkt me dat een bijzonder klantvriendelijk gebaar en een kleine moeite die Lijbrandt weer een hoop tijd scheelt voor omzetten, om nog maar even te zwijgen van alle gratis dingen die je moet bijhouden die in de oude contracten nog staan.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

servies schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:28:
Ik heb geprobeerd het glasvezelmodem te benaderen, maar ik krijg de melding terug dat de stroom er mogelijk niet op staat. Verder staat de telefoniedienst + het tijdelijke telefoonnummer er goed in, je zou hier mee dus ook moeten kunnen bellen. Als laatste zie ik dat de overname van jouw eigen vertrouwde telefoonnummer wordt uitgevoerd op 23 april tussen 11:30 uur en 12:00 uur.

Mocht de stroom er al op staan laat dan even weten welke diensten er verder wel en/of niet werken, ik neem dit dan graag in behandeling voor je via DM. -Ruben

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

born2tweak schreef op donderdag 19 april 2012 @ 07:42:
[...]

Kan ik dan nog wel gebruik maken van een overstap naar de 'Klaar voor de Toekomst' abonnementen? Als ik vergelijk wat de aanbieding toen was en hoe deze nu is, is er flink wat veranderd. Ik vind het zelf in ieder geval niet prettig dat er op zo'n manier gekeken wordt. Je bent binnengehaald, dus is het wel goed zo...
Zodra het bestelde abonnement is geactiveerd kan je via Mijn Lijbrandt upgraden naar het Klaar voor de Toekomst portfolio.
Volgens de definitie van Lijbrandt heb ik nog geen contract!

[afbeelding]

En mijn order is al bijna verwerkt... :X

[afbeelding]
Je hebt een contract met Lijbrandt voor een abonnement, dit abonnement is nog in oplevering vandaar dat er vermeldt wordt dat er nog geen lopend abonnement is. Ditzelfde geld voor de einddatum van het contract, deze is nu nog niet van toepassing omdat het nog niet bekend is op welke datum het abonnement actief zal worden.
@Webcare, ik kan helaas niet meer terugvinden wat precies de inhoud is van mijn afgesloten abonnement. De voorwaarden staan niet op de site, de aanbieding zoals deze gold tijdens het afsluiten kan ik nergens meer terugvinden.
Kun je me zeggen wat de mogelijkheden zijn, mocht ik wel op het oude abonnement blijf zitten? Kan ik dan makkelijk extra opties aanzetten? En tegen welke prijs? Bijvoorbeeld van 25 naar 50 Mbit, wel of niet HD, zulk soort zaken. Ik zou graag een overzicht willen van de mogelijkheden.
Zodra je geactiveerd bent kan je via Mijn Lijbrandt aanvullende opties aan/uit zetten, deze wijzigingen zorgen er niet voor dat je naar het Klaar voor de Toekomst portfolio gaat. Voor deze aanvullende opties zullen dan ook de prijzen uit het oude "Compleet portfolio" worden gehanteerd. Als je ons via DM je adresgegevens stuurt + de opties waar jij de prijzen van wilt weten dan kunnen we dit verder voor je uitzoeken. -Ruben

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Snappen jullie nu echt niet dat je je eigen graf op deze manier aan het graven bent :? |:(

• born2tweak
Wat ik me nog afvraag... als ik nu dus al sinds 22 juli 2011 een contract met jullie heb, mag ik dat dan op 22 juli 2012 alweer opzeggen? Op die manier heb ik netjes een contract voor 12 maanden gehad, wat volgens mij volgens Europese wetgeving zo geregeld is.

Na die 12 maanden moet ik toch kunnen opzeggen? Want dat er een abonnement is, dat staat blijkbaar los van een contract. Waar heb ik nu 12 maanden op, het abonnement, of het contract?

• DRuw

DRuw

Dat zou je voor de ardigheid eens moeten proberen, wedden dat je als reactie krijgt dat je nog geen contract hebt?

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

TVL schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:04:
Ik zou toch wel een antwoord willen horen van het team van Lijbrandt over hun standpunt mbt het contract en het annuleren van dit contract. Na verloop van tijd en hoe ze denken de wet aan hun kant te hebben.
Krijg toch wel een beetje de indruk dat als het lastig wordt met vragen dat het team van Lijbrandt het af laat weten.
Zoals ik gisteren heb gepost, is het niet zo dat het contract kan worden ontbonden omdat er niet binnen x maanden geleverd kan worden. Wanneer je voor glasvezel tekent, weet je dat je niet met een week al gebruik kunt maken van jouw abonnement omdat alles nog aangelegd moet worden. Zoals Rekenblok ook zei, gaat het hele idee van vraagbundeling weg. - Fleur

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

born2tweak schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:09:
Wat ik me nog afvraag... als ik nu dus al sinds 22 juli 2011 een contract met jullie heb, mag ik dat dan op 22 juli 2012 alweer opzeggen? Op die manier heb ik netjes een contract voor 12 maanden gehad, wat volgens mij volgens Europese wetgeving zo geregeld is.

Na die 12 maanden moet ik toch kunnen opzeggen? Want dat er een abonnement is, dat staat blijkbaar los van een contract. Waar heb ik nu 12 maanden op, het abonnement, of het contract?
Je hebt een aanvraag gedaan, je gaat dan een contract aan. Wanneer je gebruik gaat maken van onze diensten start het abonnement. Wanneer je op 22 juli 2011 start met het abonnement, kun je het abonnement op 22 juli 2012 beëindigen. Houd rekening met één maand opzegtermijn, dus stuur de opzegging in juni naar ons toe. - Fleur

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07

TVL

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:12:
[...]

Zoals ik gisteren heb gepost, is het niet zo dat het contract kan worden ontbonden omdat er niet binnen x maanden geleverd kan worden. Wanneer je voor glasvezel tekent, weet je dat je niet met een week al gebruik kunt maken van jouw abonnement omdat alles nog aangelegd moet worden. Zoals Rekenblok ook zei, gaat het hele idee van vraagbundeling weg. - Fleur
De voorwaarden zijn vaag en je dient je aan de wet te houden. Dit soort contracten staan zo niet in de wet beschreven dus is dit geen rechtsgeldige overeenkomst en kan je er als consument gewoon onderuit komen. Je kan het mooi in een contractje verwoorden maar als dit contractje niet volgens de wet juist is dan kan je gewoon onder dat contracje uit. Eén van de voorwaarden van een contract is dat er een duidelijke periode wordt afgesproken en dat is hier al niet bekend. Als je dit aan een rechter gaat voorleggen dan verlies je de zaak als Lijbrandt.

[ Voor 4% gewijzigd door TVL op 19-04-2012 10:20 ]

Verwijderd

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:12:
[...]

Fleur,

Niets persoonlijks, maar laat julllie huisjurist de gedane uitspraken van jullie eens tegen de Nederlandse wetgeving aanhouden.
Ik vrees dat indien iemand het zou aanvechten er geen spaan van het contract overblijft.
Ik noem nog maar eens "binnen redelijke termijn", wat inhoudt dat je een contract niet tot in de eeuwigheid kan oprekken.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Lijbrandt in gebreken stellen voor het niet "binnen redelijke termijn" (hun woorden) opleveren van de glasvezellijn? En dus je "contract" ontbinden.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• DrogeR
  • Laatst online: 05-06-2024
Wat is dan een redelijke termijn?

Je tekent een contract met Lijbrandt in de wetenschap dat er nog geen glasvezel in je woonplaats ligt. Bovendien weet je dat het om een vraagbundeling gaat.
Dan kun je redelijkerwijs vermoeden dat het tijd kost om te voldoen aan de vraagbundeling, er een aannemer gecontracteerd moet worden voor het aanleggen glasvezel, de werkzaamheden ingepland moeten worden, de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden, de wijkcentrale gebouwd moet worden (met in bijna alle gevallen procedures omdat niemand ze voor de deur wil hebben) etc....

Is een jaar dan meer dan redelijk zou zijn?

• born2tweak
DrogeR schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:33:
Wat is dan een redelijke termijn?

Je tekent een contract met Lijbrandt in de wetenschap dat er nog geen glasvezel in je woonplaats ligt. Bovendien weet je dat het om een vraagbundeling gaat.
Dan kun je redelijkerwijs vermoeden dat het tijd kost om te voldoen aan de vraagbundeling, er een aannemer gecontracteerd moet worden voor het aanleggen glasvezel, de werkzaamheden ingepland moeten worden, de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden, de wijkcentrale gebouwd moet worden (met in bijna alle gevallen procedures omdat niemand ze voor de deur wil hebben) etc....

Is een jaar dan meer dan redelijk zou zijn?
Met de uitspraak van Fleur van een paar posts terug kun je dus je contract al beeindigen voordat het abonnement ingaat, als de oplevering langer dan een jaar duurt. Dus dat is het probleem blijkbaar niet.

edit (na opmerking NeHoX): hmm, vreemd. ze spreekt zichzelf tegen, of in ieder geval totaal onduidelijk. Wat moet ik nou na een jaar opzeggen, mijn contract of mijn abonnement! Wat bindt mij 12 maanden aan Lijbrandt, het abonnement, of het contract?
  • het contract? Dan kan ik 22 juli 2012 stoppen.
  • het abonnement? Dan ben ik nog niet begonnen en dus kan ik er nu al vanaf, toch?

[ Voor 56% gewijzigd door born2tweak op 19-04-2012 10:47 ]

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

born2tweak schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:35:
[...]

Met de uitspraak van Fleur van een paar posts terug kun je dus je contract al beeindigen voordat het abonnement ingaat, als de oplevering langer dan een jaar duurt. Dus dat is het probleem blijkbaar niet.
Wanneer je gebruik gaat maken van onze diensten start het abonnement. Wanneer je op 22 juli 2011 start met het abonnement, kun je het abonnement op 22 juli 2012 beëindigen.

Fleur zegt dus dat je eerder een contract hebt, echter dat je pas een jaar na het ingaan van je abonnement van je contract/abonnement af kan komen. Maar hoe zit het nu als je voor dat de lijn is opgeleverd gaat verhuizen bijvoorbeeld?

Ben benieuwd welk gedeelte hier in nu niet klopt.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

NeHoX schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:41:
[...]

Wanneer je gebruik gaat maken van onze diensten start het abonnement. Wanneer je op 22 juli 2011 start met het abonnement, kun je het abonnement op 22 juli 2012 beëindigen.

Fleur zegt dus dat je eerder een contract hebt, echter dat je pas een jaar na het ingaan van je abonnement van je contract/abonnement af kan komen. Maar hoe zit het nu als je voor dat de lijn is opgeleverd gaat verhuizen bijvoorbeeld?
Indien je gaat verhuizen dan kunnen er 2 scenario's zijn:

1: Je gaat verhuizen naar een adres binnen het Lijbrandt leveringsgebied --> het contract verhuist met je mee.

2. Je gaat verhuizen naar een adres buiten het Lijbrandt leveringsgebied --> stuur een kopie van het huur/koopcontract van het nieuwe adres op. Het contract + abonnement wordt dan opgezegd per datum van de verhuizing. -Ruben

Pagina: 1 ... 71 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.