Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.109 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:51

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:55:
[...]

Thx!, die nieuwe webpagina van jullie is trouwens extreem onduidelijk...
Daar denkt lijbrandt anders over 8)7 , terwijl de meeste bezoekers denken it sucks.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:57
fiberdordrecht schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:11:
[...]

Daar denkt lijbrandt anders over 8)7 , terwijl de meeste bezoekers denken it sucks.
Eindeloze klaagzangen wordt niet gewaardeerd hier op tweakers... De nominatie ronde heb je ruimschoots gewonnen! Gefeliciteerd :)

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 06-04-2012 16:57 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:27
Het is Lijbrandt inmiddels zelf ook wel opgevallen dat de website niet overzichtelijk is, en vermoedelijk werken ze achter de schermen er wel aan om dit te verduidelijken. Ze hebben zelf alleen maar voordeel aan een goede website :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:32
eymey schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:31:
Ok. Daar ging het me maar om ( dat de Amino ook direct op de Genexis, dus ook zonder switch, is aangesloten geweest).

Dan wordt het idd een klacht indienen (en hopen dat meerdere mensen in Houten dat hebben want dan is er iig sprake van een identificeer- en oplosbaar probleem).
bij mij in Houten geen haperingen op de Amino, en op de vlc's alleen door brakke WiFi af en toe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:01:
[...]
Volgens mij zullen er van de zomer vast wel weer wat zenders bijkomen, waarom rekening je het LBT/GHM aan als een zender verdwijnt omdat er niet genoeg naar gekeken wordt of dat de kosten te hoog worden om hem aan te bieden?
Omdat ik niets te maken heb met kijkcijfers en interne kosten van Lijbrandt.

Ik sluit een product af, op basis van zijn inhoud. Dan is het zeer kwalijk en onbeschoft als de leverancier op een forum op internet ergens gaat vertellen dat ze per gisteravond de stekker uit 6 zenders hebben getrokken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:20:
[...]

Ik sluit een product af, op basis van zijn inhoud. Dan is het zeer kwalijk en onbeschoft als de leverancier op een forum op internet ergens gaat vertellen dat ze per gisteravond de stekker uit 6 zenders hebben getrokken.
Helemaal mee eens, ik heb een contract getekend met een bepaalde inhoud, het verwijderen, zonder bv een brief sturen en geen alternatief bieden is niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
datadevil schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 16:43:
[...]

bij mij in Houten geen haperingen op de Amino, en op de vlc's alleen door brakke WiFi af en toe :9
Ik heb het in Leeuwarden ook, af en toe als ik naar een nieuw kanaal zap heb ik de eerste paar minuten last van het beeld dat blijft hangen en geluid dat heel slecht is. Dit komt de laatste tijd steeds vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit zijn ook niet de interne kosten en kijkcijfers van Lijbrandt waar je het over hebt maar die van GHM waar jij als (indirecte) klant wel degelijk mee te maken hebt. Zie het als nadeel van een glasvezelgebruiker zijn, omdat je deel uitmaakt van een relatief "kleine groep" gebruikers is de ondergrens qua kijkers en kosten sneller bereikt dan via een kabelboer met tigduizenden aansluitingen.
dat het niet van te voren goed aangekondigd is is niet netjes, volgens mij hebben we het hier nog steeds over een aanvullend zenderpakket dus als je er echt last van hebt zeg je dat extra pakket toch op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:35:
dat het niet van te voren goed aangekondigd is is niet netjes, volgens mij hebben we het hier nog steeds over een aanvullend zenderpakket dus als je er echt last van hebt zeg je dat extra pakket toch op ?
Ik denk niet dat jij de strekking van het hele verhaal begrijpt.
Opzeggen is je overgeven aan de "grillen"van de provider, wij heben als afnemende partij bepaalde rechten, deze zijn brutaal geschonden.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

charleychui schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:06:
[Ik denk niet dat jij de strekking van het hele verhaal begrijpt.
Opzeggen is je overgeven aan de "grillen"van de provider, wij heben als afnemende partij bepaalde rechten, deze zijn brutaal geschonden.
Heb jij een contract getekend waar in staat dat de zenders niet mogen veranderen dan? Volgens mij maak jij gebruik van de diensten van Lijbrandt waarbij wordt aangegeven dat het zenderaanbod kan variëren, nogmaals ik begrijp helemaal dat er niet fijn is om er achteraf pas achter te komen dat er een wijziging heeft plaats gevonden maar dat het feit dat ze gewijzigd zijn kan je Lijbrandt niet aanrekenen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat. De kern van de zaak is gewoon dat Lijbrandt netjes aangeeft dat het aanbod kan varieren. Dat had je dus ook van te voren kunnen bedenken (hoewel ik wel 100% begrijp dat het niet leuk is wanneer een voor jou belangrijke zender verdwijnt, terwijl die elders wel ontvangen kan worden).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:32:
[...]

Heb jij een contract getekend waar in staat dat de zenders niet mogen veranderen dan? Volgens mij maak jij gebruik van de diensten van Lijbrandt waarbij wordt aangegeven dat het zenderaanbod kan variëren, nogmaals ik begrijp helemaal dat er niet fijn is om er achteraf pas achter te komen dat er een wijziging heeft plaats gevonden maar dat het feit dat ze gewijzigd zijn kan je Lijbrandt niet aanrekenen lijkt mij.
Lijbrandt kan zoveel in zijn AV zetten.
Punt blijft dat ik mijn bedenkingen heb bij de uitspraken dat je je maar neer te leggen hebt bij de AV van Lijbrandt, de wet staat daar nog altijd boiven, daarnaast heb je nog zoiets als redelijkheid en billijkheid.
Blijkbaar vinden veel hier dat het redelijk is om 12% van een dienst plotsklaps af te schaffen.
Zullen we bij iedereen het 50/50 abo terugschroeven naar 44/44 voor hetzelfde bedrag?

Dat Lijbrandt hier verder (op deze post na) totaal niet ingaat op de emoties van zijn klanten spreekt boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja.... "de wet".... maar die zegt echt niets over de inhoud van een dienst, hoogstens over het feit dat de aanbieder een dienst heeft te bieden die de consument redelijkerwijs mag verwachten.

Dat is dus voor vele interpretaties vatbaar. Want in de wet staat vast niet tot op het niveau van het zenderaanbod gespecificeerd wat je mag verwachten.

Oftewel, succes als je dit wil gaan aanvechten en Lijbrandt voet bij stuk houdt (natuurlijk los van of dit fatsoenlijk of billijk is)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:57:
Dat. De kern van de zaak is gewoon dat Lijbrandt netjes aangeeft dat het aanbod kan varieren. Dat had je dus ook van te voren kunnen bedenken (hoewel ik wel 100% begrijp dat het niet leuk is wanneer een voor jou belangrijke zender verdwijnt, terwijl die elders wel ontvangen kan worden).
Varieren kan ik vrede mee hebben, zomaar 6 zenders MINDER gaan leveren niet.
Een brood wat 12% kleiner is bij de bakker voor dezelfde prijs pik jij ook niet om maar weer eens een nobrainer in te koppen.
Kan de bakker wel roepen dat het nog steeds een brood is, maar dat gaat niet op, dus ook bij de dienst IPTV van Lijbrandt. Ook al is het een extra pakket.
Ik betaal 10 euro extra voor een pakket met x zenders die ik ten tijde van het afsluiten erbij wilde hebben.

Er is één subtiel verschil hier, het betreft een pakket wat je zelf aan en uit kan zetten, dus als je het huidige aanbod k*t met peren vindt zet je het in Mijn Lijbrandt uit en scheelt dat Lijbrandt 10 euro/maand inkomsten.

Wil je Lijbrandt dus echt pakken waar het zeer doet moeten we massaal het pluspakket uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:42:
Wil je Lijbrandt dus echt pakken waar het zeer doet moeten we massaal het pluspakket uitzetten.
Helemaal mee eens.
Ik wacht de terugkoppeling van de klacht af.
Afhankelijk van het antwoord (reductie op abonnement o.i.d) , zal ik het plus pakket gaan annuleren of voortzetten.

Ik zal het antwoord van Lijbrandt op het forum zetten!

[ Voor 3% gewijzigd door charleychui op 07-04-2012 13:29 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 12:33:
Tsja.... "de wet".... maar die zegt echt niets over de inhoud van een dienst, hoogstens over het feit dat de aanbieder een dienst heeft te bieden die de consument redelijkerwijs mag verwachten.

Dat is dus voor vele interpretaties vatbaar. Want in de wet staat vast niet tot op het niveau van het zenderaanbod gespecificeerd wat je mag verwachten.
Wat over het algemeen een een goede richtlijn wordt gevonden voor "wat de consument redelijkerwijs mag verwachten" is (o.a.) het door de aanbieder aangebodene ten tijde van het sluiten van de overeenkomst... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

TVL

Kan best dat het aanbod kan varieren maar als het belangrijke zenders zijn die voor jou nu wegvallen. (niets variatie maar gewoon beeindigen van zenders). Als die zenders nu eens heel belangrijk voor je zijn moet je toch gaan kijken naar een ander pakketzoals de kabel van Ziggo of KPN. Ik denk dat je een goede kans maakt om nu onder je contract met Lijbrandt uit te komen. Lijbrandt gokt er nu echter op dat mensen dit niet zullen doen.
Ik heb gelukkig nog geen Lijbrandt, ik ben me aan het orienteren op Glas maar Lijbrandt wat toch mijn eerste keus was valt nu af. Ook nu ik dit forum lees krijg ik een enorm gevoel van amateurisme bij Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
"wat de consument redelijkerwijs mag verwachten" is een gevaarlijk begrip... wat mag een klant van Lijbrandt verwachten? Werkende telefoon/Internet/TV? Dan vind ik dat je dat mag verwachten. Dat ze het zenderaanbod aanpassen? Dat gebeurt een paar keer per jaar bij Ziggo/UPC/KPN etc etc. Dit ga je volgens AV niet redden en volgens de wet ook niet.

Dat je het niet netjes vindt dat het op deze manier gebeurt, dat is een ander verhaal. Je kan er geen rechten aan ontlenen dat het ooit anders is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

oky nu even weer wat leuk nieuws :P

Unieke infoavond over glasvezel op de radio

16 april:
http://www.rtvdebilt.nl/?p=11006

[ Voor 21% gewijzigd door MCP cloud op 07-04-2012 14:05 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 08:58
@LIJBRANDT

Kan ik een nog niet opgeleverd pakket (oude voorwaarden) 25mb a 44,95 omruilen voor een nieuwe 7 maanden 45 en daarna 49,95 50mb pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny_B schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:59:
"wat de consument redelijkerwijs mag verwachten" is een gevaarlijk begrip... wat mag een klant van Lijbrandt verwachten? Werkende telefoon/Internet/TV? Dan vind ik dat je dat mag verwachten. Dat ze het zenderaanbod aanpassen? Dat gebeurt een paar keer per jaar bij Ziggo/UPC/KPN etc etc. Dit ga je volgens AV niet redden en volgens de wet ook niet.

Dat je het niet netjes vindt dat het op deze manier gebeurt, dat is een ander verhaal. Je kan er geen rechten aan ontlenen dat het ooit anders is geweest.
Ik denk dat je onzin praat, maar ik zie graag het bewijs voor je stelling (wetsartikelen, jurisprudentie, Europese Richtlijn, oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Een prachtige discussie die hier is ontstaan omdat er wel geteld 6 zenders verdwijnen waarvan 2 zelf stoppen.
Echt, mensen: sommige mensen reageren of de wereld vergaat. 8)7
Cool down en stuur gewoon een klachtenbrief.
Ga iets leuks doen op je extra vrije dag en maak je niet zo druk. ;)

Heel veel mensen zeggen dat dit niet mag en verwijzen naar de wet. Ik ben dan wel heel nieuwsgierig waarop je dan beroept. Kopieer dat stuk eens waarin staat dat dit niet mag ;)

[ Voor 88% gewijzigd door White_Collar op 07-04-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep, zie o.a. boek 7 BW (titel 1, afdeling 9A) (Even ter verduidelijking: de oorspronkelijke vraag van Rekenbkok waarop ik reageer was "heb jij bewijs dat dit wel mag? ")

eea betekent overigens niet dat Lijbrandt het aanbod niet mag wijzigen, maar wél dat afnemers als gevolg van die wijziging het recht hebben de overeenkomst op te zeggen (in tegenstelling tot wat webcare hierover postte).
Rekenblok schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:17:
Heel veel mensen zeggen dat dit niet mag en verwijzen naar de wet. Ik ben dan wel heel nieuwsgierig waarop je dan beroept. Kopieer dat stuk eens waarin staat dat dit niet mag ;)
Uhmm ... probeer Google eens? Die is misschien beter in het werken op commando dan ik ;)
Bovendien is het nog altijd zo dat degene die zich op het gevolg beroept moet bewijzen dat wat hij stelt ook juist is, dus als Lijbrandt stelt dat zij een overeenkomst eenzijdig mogen aanpassen moet Lijbrandt ook bewijzen dat ze dat daadwerkelijk mogen.

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Het is heel simpel, je schaft een dienst aan waarvoor je een jaarcontract aan gaat. Vervolgens besluit het bedrijf waar je dat jaarcontract bent aangegaan eenzijdig aan te passen zodat de dienstverlening verslechterd. Dan kan je dus het contract ontbinden. Als ze vervangende zenders hadden aangeboden was het misschien een ander verhaal geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door TVL op 07-04-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:36:

[...]

Uhmm ... probeer Google eens? Die is misschien beter in het werken op commando dan ik ;)
Flauw :/ Je weet best dat ik het niet zo bot bedoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een prachtige discussie die hier is ontstaan omdat er wel geteld 6 zenders verdwijnen waarvan 2 zelf stoppen.
De discussie is geweldig, al was het maar omdat er voor hetzelfde geld ineens minder geleverd wordt, en ik heb zat analogietjes inmiddels geoppert waarbij een consument dat niet zal pikken, tenzij hij minder gaat betalen of kostenloos van dat product af kan (en dat kan live online). Ik denk zelfs dat de wetgeving kopen op afstand hier nog wel iets in kan betekenen.

Klagen mag, klachtenbrieven ook, maar zet gewoon dat pluspakket uit als je het er niet mee eens bent.
Er is hier niemand die zijn contract wil opzeggen omdat een extra pakket is uitgekleed denk ik, want internet en dergelijke werken gewoon goed.

Ik kom uit een handelsfamilie, en mijn ervaring om een leverancier terug te pakken is rechtsstreeks in zijn portemonnee... Dienst uitzetten is gewoon 10 euro minder per klant binnenhalen.
Klachtenbrief wordt netjes behandeld vermoed ik maar zal waarschijnlijk geen effect hebben.

Money makes the world go 'round ook bij Lijbrandt, want minder inkomsten op het pluspakket tegenover dezelfde inkoopkosten betekent onder de streep veel meer voor ondernemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Tuurlijk kan je het uitzetten maar als ik een totaalpakket zou willen dan kijk ik naar het totale plaatje dus ook tv. Sommige zenders vind ik belangrijk. Wil ik bepaalde zenders die Lijbtandt uit het pakket haalt dan moet overstappen naar een ander pakket van een andere aanbieder.
Bovendien vind ik dat een bedrijf die dit soort zaken flikt zijn klanten niet serieus neemt en zich als bedrijf klassificeerd als onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:05:
Bovendien vind ik dat een bedrijf die dit soort zaken flikt zijn klanten niet serieus neemt en zich als bedrijf klassificeerd als onbetrouwbaar.
Laat ik dan ook Lijbrandt een beetje verdedigen. Het is Glashart Media die dit wellicht zonder te communiceren éénzijdig heeft doorgevoerd.
En nu hoor ik de juristen al roepen dat jij en ik een contract hebben bij Lijbrandt en niet bij GHM, maar (even theoretisch gezien de familiebanden) kan Lijbrandt zich beroepen op overmacht, want zij kopen dat pakket in en leveren het één op één door.

Zenders die ermee stoppen is sowieso niet te voorspellen, maar zenders weghalen kan als redenen hebben dat de kosten voor doorgifte te hoog zijn geworden. Waarom denk je dat ze Film1 en Sport1 niet doorgeven? Omdat deze clubs belachelijk hoge kosten vragen, en daar moeten uiteraard wel genoeg revenuen tegenover kunnen zetten.

Allemaal legitieme redenen, mits men dit maar communiceert met zijn klanten, en dat is hier de grote makke.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:16:
[...]

Ik denk dat je onzin praat, maar ik zie graag het bewijs voor je stelling (wetsartikelen, jurisprudentie, Europese Richtlijn, oid).
De inhoud van een dienst wordt niet in de wet gedefinieerd. Dus wetsartikelen, jurisprudentie en Europese richtlijnen zijn niet aan te leveren. Simpelweg omdat dat elders wordt gedefinieerd, hetzij in de AV of een kennisgeving op de website (is ook rechtsgeldig) hetzij per post of e-mail. Als je een klant de mogelijkheid geeft om kennis te nemen van de wijziging van een dienst dan is dat voldoende.

Dan is in deze discussie interessant; wat wijzigt er? Je kan TV blijven kijken.. Je kan extra zenders blijven kijken... Het zijn er alleen minder.

Is dat uitgesloten in de overeenkomst? Nee. Belangrijker is; zijn die zenders ingesloten in de overeenkomst? wederom; Nee.

Denk ook even aan de situatie van Ziggo vorig jaar die enkele zenders alleen digitaal mogelijk maakte ipv ook via analoog (BBC1 en 2 enzo). Daar was zowel juridisch als via de AV geen speld tussen te krijgen. Je kan het alleen beoordelen als 'niet netjes voor een bestaande klant'. Ze dwongen wel indirect af om klanten een digitaal abonnement af te sluiten als ze nog naar de BBC en CNN wilden kijken...

En op je post wat later; Lijbrandt wijzigt het aanbod niet, dat doet hun leverancier. Lijbrandt levert exact wat ze zeggen, het signaal wat ze doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny_B schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:13:
[...]
En op je post wat later; Lijbrandt wijzigt het aanbod niet, dat doet hun leverancier. Lijbrandt levert exact wat ze zeggen, het signaal wat ze doorgeven.
Dus, even een analogie trekkend:
Wanneer jij bij een Nederlandse Volkswagendealer een Golf koopt met een optiepakket (airco, navigatie) en bij aflevering blijkt dat die airco er niet in zit omdat men bij de Duitse exporteur inmiddels andere pakketten heeft samengesteld (nu bestaat het pakket uit lichtmetalen velgen en navigatie) ga jij daar mee akkoord?

Dan ben je een beter mens dan ik.
Rekenblok schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:48:
[...]
Flauw :/ Je weet best dat ik het niet zo bot bedoel!
Weet ik ook, vandaar ook de ;) achter mijn reaktie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:02:
[...]

Wanneer jij bij een Nederlandse Volkswagendealer een Golf koopt met een optiepakket (airco, navigatie) en bij aflevering blijkt dat die airco er niet in zit omdat men bij de Duitse exporteur inmiddels andere pakketten heeft samengesteld (nu bestaat het pakket uit lichtmetalen velgen en navigatie) ga jij daar mee akkoord?
Je weet, ik ben een fan van analogietjes, maar deze gaat een beetje mank.

Die Golf wordt wel geleverd met een airco, maar na 20.000 km koelt hij niet meer maar kan je er alleen nog je haar mee föhnen :P Het blijft een airco roept Volkswagen, want daaraan is niets veranderd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Cool down en stuur gewoon een klachtenbrief.
Ga iets leuks doen op je extra vrije dag en maak je niet zo druk. ;)

Goed voor jou dat jij er zo over denkt.
Goed voor jou dat je je graag laat naaien door Lijbrandt, ik niet.
Wat zou jij er van vinden wanneer er per gisteren 6 zenders (RTL 4, Veronica, Ned3, etc. ) uit het basis abo gaan? Je hebt immers nog steeds internet, telefoon en IPTV ...
TVL schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:05:
Volledig mee eens. Ik neem Lijbrandt niet langer meer serieus, zal ze niet langer meer actief promoten onder vrienden en kennissen en zal serieus aan het eind van mijn 1 jarige contract heroverwegen of ik nog langer met zo'n onbeschofte onbetrouwbare partij verder wil.

Voor de volledigheid nogmaals de uitleg waarom ik zo ontzettend pissed ben :

- Er worden 6 zenders uit het betaalde pakket gehaald
- Van 2 daarvan was men al eerder op de hoogte dat de uitzender er mee zou stoppen
- Je moet er op een forum achter komen waarom een bepaalde zender niet meer werkt
- Men bied op geen enkele manier compensatie
- Alle roep om discussie word volledig genegeerd
Johny_B schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:13:
[...]
Fout.
Ik sluit een 'extra pakket met de volgende zenders: ....' af, niet een 'allegaartje aan doorgifte waarvan we niet vertellen wat er vandaag aan zenders zal zijn'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:25

Willem2

Ω is futile

denan schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 14:04:
[...]

Zie je of het erger is als je een torrent opengooit met 5k+ connecties? (en natuurlijk wat populaire torrents).
gebruik nooit torrents, dus dat zal het niet zijn... zit je aan (over)belasting van de modem te denken?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
eerder van de wijkrouter. De klachten lijken op packetloss maar als dat binnen het netwerk zou gebeuren zouden er direct allemaal alarmbellen afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:02:
[...]

Dan ben je een beter mens dan ik.

[...]

Weet ik ook, vandaar ook de ;) achter mijn reaktie.
Analogieën werken niet in de ISP wereld, maar ik zal mijn best doen: Je koopt een Golfje bij een NL dealer met airco. Deze wordt bij je afgeleverd en de airco blaast 12 % minder hard dan eerst. Dat komt door een software update van de Duitse dealer... Wie zit waar fout? Jij hebt je Golfje, je hebt airco... Maar eerst werkte het anders...

Waar ik in eerste instantie op reageerde was of het via AV of de wet wel mocht wat ze hebben doorgevoerd bij Lijbrandt. Mijn conclusie was; Dat mag en ieder bedrijf in NL dat TV doorgeeft doet het bovendien ook. Als we het dan over AV/Wet en precedenten hebben, dan zit je hier fout. Je hebt recht op niets, behalve een werkend TV-signaal en zelfs daar zitten voorwaarden aan verbonden.

Klagen en compensatie vragen is 1 ding, maar dan moet je wel weten of je terecht klaagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Koffie schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:41:
Fout.
Ik sluit een 'extra pakket met de volgende zenders: ....' af, niet een 'allegaartje aan doorgifte waarvan we niet vertellen wat er vandaag aan zenders zal zijn'
Dat was in de oude wereld prima te managen.. maar in de huidige wereld waarin:
- zenders maandelijks komen en gaan.
- Waar rechten het ene moment wel afgedekt zijn en dan plots ingetrokken worden.
- Waar de rechten op dag een onder partij X hangen en op dag twee onder partij Y. Of na een overname onder een compleet andere BV waardoor de rechten opnieuw afgesloten moeten worden.
- Waar partij X (met bvb 100 kijkers) besluit om van een fee per kijker naar een minimum guarantee van 3k kijkers over te gaan.
- etcetc.

Is dat echt niet vol te houden. Net als het internet is de TV wereld een stuk dynamischer geworden. Niet voor niets hebben ze bij alle tv partijen zoveel contentmanagers zitten die niets anders doen dan dag in dag uit met contenteigenaren praten.

Wil je wel een statisch pakket met garantie dat het bijna nooit zal wijzigen? dan zullen alle buitenlandse en speciale zenders uit het aanbod gewist moeten worden en zit je met alleen ned 1-10.

Je hebt altijd de keuze om het pakket uit te zetten als dat niet meer aantrekkelijk is. Al ben ik het wel met het statement eens dat het "handiger" zou zijn als men dit vooraf vanuit de ISP's zou communiceren. Of vanuit een centrale plek op GHM waar alle zendermutaties te zien zijn zodat de ISP's daar naar kunnen verwijzen.

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 07-04-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 17:52:
Of vanuit een centrale plek op GHM waar alle zendermutaties te zien zijn zodat de ISP's daar naar kunnen verwijzen.
Dit lijkt me wel mooi, een site waar je eventueel ook met app kan zien welke wijzigingen er aan zitten te komen. Het is dan aan GHM om verder te bepalen of ze zelfs verder willen vermelden welke klanten (providers) hier "last" van zullen hebben of dat ze er voor kiezen om te vermelden welk type netwerk zodat de providers zelf (en tweakers ;)) kunnen zien en wat er gaat gebeuren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Koffie schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 16:41:
[...]

Wat zou jij er van vinden wanneer er per gisteren 6 zenders (RTL 4, Veronica, Ned3, etc. ) uit het basis abo gaan? Je hebt immers nog steeds internet, telefoon en IPTV ...
Met alle respect naar jou toe koffie, ondanks dat je een moderator bent. Vind ik dat je wel veel te fel bent.
Je mening is prima, maar mijn persoonlijk aanvallen zelfs dat dat door een moderator gebeurt gaat mij wel een stapje te ver.
Een BASIS pakket is anders als een plus pakket.
Het heet niet voor niks een BASIS pakket ;)
Dat je het niet met mij eens bent prima, maar respecteer iemand anders zijn mening.
Dit is alles behalve respect tonen voor mijn eigen mening. Jammer hoor. :)

[ Voor 33% gewijzigd door White_Collar op 07-04-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Kijk als Lijbrandt dan zo flink is om die zenders niet meer aan te bieden moeten ze je gewoon als klant laten gaan, ook al is dat binnen een jaar. Moeten ze de rekening maar bij GMH indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 19:17:
Kijk als Lijbrandt dan zo flink is om die zenders niet meer aan te bieden moeten ze je gewoon als klant laten gaan, ook al is dat binnen een jaar. Moeten ze de rekening maar bij GMH indienen.
Als het een basisdienst was had je mogelijk gelijk, maar het betreft een extra pakket wat je kostenloos (behalve die 10 euro die het kost) aan en uit mag zetten. Geen reden om alle diensten te annuleren, want als je het pluspakket uitzet wordt je automatisch gecompenseerd doordat je 10 euro minder op je factuur vindt.
Met een klik of 5 ben je er zonder opzegtermijn of kosten vanaf.

Ik ben het met denan eens COMMUNICEER dit fatsoenlijk en het gezeik wat we nu al meerdere pagina's lang terecht en onterecht hierover hebben had een fractie ervan geweest.

Maar... Lijbrandt en communicatie lijken al sinds dag één een gebrouilleerd huwelijk te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Rekenblok schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 18:33:
[...]
Dat je het niet met mij eens bent prima, maar respecteer iemand anders zijn mening.
Dit is alles behalve respect tonen voor mijn eigen mening. Jammer hoor. :)
Pardon ?
In deze post verwijt jij dat men reageert alsof de wereld vergaat en niets beters te doen hebben.
Daaruit concludeer ik dat jij er geen enkele probleem mee hebt en het dus niet erg vind als een bedrijf je zo naait (want zo zie ik de actie van Lijbrandt). Dat heeft niets met een persoonlijke aanval te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen jullie ook een "Timed Out" bij de Reggefiber speedtest.

http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 11:36:

Ja, dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de licentie verlopen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Koffie schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:11:
[...]

Pardon ?
In deze post verwijt jij dat men reageert alsof de wereld vergaat en niets beters te doen hebben.
Daaruit concludeer ik dat jij er geen enkele probleem mee hebt en het dus niet erg vind als een bedrijf je zo naait (want zo zie ik de actie van Lijbrandt). Dat heeft niets met een persoonlijke aanval te maken.
Ik verwijt jou niks. Jammer dat je gelijk zo negatief over mij denk.
Lees mijn andere berichten en je zult merken dat ik mensen probeer te helpen, niet de grond probeer in te boren. Ik vroeg me alleen af waarom je hier zo groot drama van maakt?
en niets beters te doen hebben.
Dat verzin je er toch echt zelf bij :)
De toon die jij vervolgens aanslaat op mijn bericht komt zeer respectloos over, als dat niet je bedoeling was, had je in deze post wel wat meer moeite gedaan om mij te overtuigen dat het niet zo bedoeld was.

Suggestie: Maak je niet zo druk om een kleine wijziging in het zender aanbod.
Als het zo belangrijk voor je is: waarom vecht je het dan niet aan bij de rechter?
Overigens was ik niet van plan om nog verder in deze te mengen.
Ben wel benieuwt naar de reactie van Lijbrandt zelf!

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 08-04-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik neem aan dat Lijbrandt zelf ook wel inziet dat er sowieso kanalen voor terug moeten komen, weinig mensen gaan anders nog het extra pakket nemen voor 10,- euro per maand. Ben net zoals Rekenblok ook benieuwd naar de reactie van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
SirMemeAlot schreef op zondag 08 april 2012 @ 15:57:
Ik neem aan dat Lijbrandt zelf ook wel inziet dat er sowieso kanalen voor terug moeten komen, weinig mensen gaan anders nog het extra pakket nemen voor 10,- euro per maand. Ben net zoals Rekenblok ook benieuwd naar de reactie van Lijbrandt.
Volgens mij is het niet alleen Lijbrandt die minder kanalen bied in het pluspakket, maar ook andere providers ( KickXL, Concepts ICT, enz) die diensten afnemen van Glashart Media.
Ik denk dat Glashart Media voor deze zenders die ze er nu uitgehaald nog wel wat extra duitse zenders kan terug plaatsen zoals : Kabel Eins , VOX , DMAX.
Of bijvoorbeeld Discovery History.

Wat me ook nog steeds opvalt is Pro Sieben en SAT 1 nog steeds EPG data beschikbaar is. Als ik naar de sateliet kijk zijn deze zenders bij HD en SD beide EPG beschikbaar.

Ben eigelijk wel benieuwd welke zenders jullie hier voor terug willen voor de plaatsen die nu verdwenen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexicano
  • Laatst online: 13-12-2023
Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:10:
Omdat er toch veel interesse lijkt te zijn voor HBO, inventariseren wij wat je daar als klant voor over hebt.
Hoeveel zou jij/Nederland willen betalen voor de HBO zenders? - Fleur
dat hangt van het aanbod af zoals well/geen HD, welke HBO zenders etc. 10e/m is een mooi streven.

(daarnaast zoals al eerder opgemerkt, een tablet app (iPad) met streaming is voor ons ook zeer belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDSFREAK schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:19:
[...]

Volgens mij is het niet alleen Lijbrandt die minder kanalen bied in het pluspakket, maar ook andere providers ( KickXL, Concepts ICT, enz) die diensten afnemen van Glashart Media.
Ik denk dat Glashart Media voor deze zenders die ze er nu uitgehaald nog wel wat extra duitse zenders kan terug plaatsen zoals : Kabel Eins , VOX , DMAX.
Of bijvoorbeeld Discovery History.

Wat me ook nog steeds opvalt is Pro Sieben en SAT 1 nog steeds EPG data beschikbaar is. Als ik naar de sateliet kijk zijn deze zenders bij HD en SD beide EPG beschikbaar.

Ben eigelijk wel benieuwd welke zenders jullie hier voor terug willen voor de plaatsen die nu verdwenen zijn ?
Bij alle GHM providers verdwijnen deze zenders, en ik neem aan dat je bedoelt:
Wat me ook nog steeds opvalt is dat er bij Pro Sieben en SAT 1 nog steeds geen EPG data beschikbaar is.
Ook hier is geen EPG bij deze zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk de laatste tijd dat de SMTP server van Lijbrandt wel erg traag is met verwerken van verstuurde e-mail.

Gisterenavond een 1 mail verzonden met een cc aan mijn gmail adres. Deze kwam bijna 12 uur later aan.
Net ook weer een testje gedaan, maar de vertraging blijft nog steeds.

Hebben jullie hier ook last van ?

Gr Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 23:54:
Ik merk de laatste tijd dat de SMTP server van Lijbrandt wel erg traag is met verwerken van verstuurde e-mail.

Gisterenavond een 1 mail verzonden met een cc aan mijn gmail adres. Deze kwam bijna 12 uur later aan.
Net ook weer een testje gedaan, maar de vertraging blijft nog steeds.

Hebben jullie hier ook last van ?

Gr Piet
Achteraf gezien "Ja" ik heb hier ook last van (gehad??) (post code 2405) zal het verder in de gaten houden.... Heb mijn logs welke ik ontvangen heb al verwijderd waar de timestamps op stonden...
Zal het in de gaten blijven houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk hebben ze dan weer last gehad van een spam golf en is de emailserver weer vol gelopen, heb zoiets laatst op hun facebook fanpage gezien geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zijn de mails die gisterenavond 21:55 en 22:47 nog nergens aangekomen.
Dus probleem lijkt steeds langduriger te worden.

Ik neem toch aan dat er wel ergens alarmbellen gaan rinkelen.

Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:05
Jep volgens mij ook weer problemen:

This is the mail system at host smtp2.ispfabriek.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<******@hotmail.nl>: host mx1.hotmail.com[65.55.37.72] said: 550 OU-001
(COL0-MC1-F8) Unfortunately, messages from 188.142.0.19 weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network
is on our block list. You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
@Lijbrandt_Desk Ik lees eigenlijk weinig meer over de oplossing van het freeze probleem hier geluid.

Enige serieuse progressie te melden ? (meer dan er wordt aan gewerkt ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
MikeT80 schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:11:
Jep volgens mij ook weer problemen:

This is the mail system at host smtp2.ispfabriek.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<******@hotmail.nl>: host mx1.hotmail.com[65.55.37.72] said: 550 OU-001
(COL0-MC1-F8) Unfortunately, messages from 188.142.0.19 weren't sent.
Please contact your Internet service provider since part of their network
is on our block list. You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors. (in reply to MAIL
FROM command)
Je kan nog op ip proberen ipv op hostname, lijkt er op dat ze er 2 hebben ,misschien staat de andere niet op de blocklist:

Name: smtp.lijbrandt.nl
Address: 188.142.0.19
Address: 188.142.0.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
datadevil schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:51:
[...]
Je kan nog op ip proberen ipv op hostname, lijkt er op dat ze er 2 hebben ,misschien staat de andere niet op de blocklist:

IP 18 lijkt idd nog te werken.

smtp.lijbrandt.nl = smtp2.ispfabriek.nl

Naam: smtp2.ispfabriek.nl

Naam: smtp1.ispfabriek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
MikeT80 schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:10:
[...]

IP 18 lijkt idd nog te werken.

smtp.lijbrandt.nl = smtp2.ispfabriek.nl

Naam: smtp2.ispfabriek.nl

Naam: smtp1.ispfabriek.nl
die block gaf inderdaad een specifieke ip aan, en ik denk dat die andere server dan echt gericht misbruikt is, mag Lijbrandt wel wat beter op letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Scandic2008 schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:27:
@Lijbrandt_Desk Ik lees eigenlijk weinig meer over de oplossing van het freeze probleem hier geluid.

Mijn laatste opmerking in deze context resulteerde in de volgende reactie van de Lijbrandt desk:
Kan je ons via DM de volgende gegevens sturen:

- NAW gegevens
- MAC adres settopbox
- (Indien mogelijk) tijdstippen van stotteren + welke zenders
- Stappen die zijn ondernomen om dit probleem te verhelpen (stroomloos maken modem, rechtstreeks aansluiten, melding naar netwerkbeheerder etc.)
Ik moet nog een overzichtje maken van tijdstippen van stotteren en welke zenders, maar misschien is het handig er om een TS aan te leveren waarin het probleem gezien en mogelijk nader geanalyseerd kan worden? Ik weet zelf niet waar ik naar zou moeten kijken in zo'n stream, maar het maken ervan gaat me waarschijnlijk wel lukken.

Bij mij (in Houten) manifesteert het probleem zich in een korte hik in het geluid met vlak daarachter het blokken van het beeld. Gebeurd 4 à 5 keer per uur gok ik zo. Vraag me af of het met een storing in het lichtnet danwel het verversen van de DHCP lease te maken heeft. Moet ik nog ff zien uit te pluizen.

[ Voor 12% gewijzigd door Willem2 op 10-04-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik woon ook in Houten, maar heb geen geluid freezes. Wel beeld freezes (2x per uur 1 sec.). Oorzaak onbekend. Treedt ook op bij gebruik van eigen mediaspeler, waarbij Amino uit staat. Euvel is wel ontstaan na overstap op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Politoer schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:37:
Ik woon ook in Houten, maar heb geen geluid freezes. Wel beeld freezes (2x per uur 1 sec.). Oorzaak onbekend. Treedt ook op bij gebruik van eigen mediaspeler, waarbij Amino uit staat. Euvel is wel ontstaan na overstap op glasvezel.
Bij mij begint het vaak met een hele kleine tik/storing in het geluid direct gevolgd door freezes/blokken van het beeld. Het geluid is niet altijd even goed hoorbaar. Heb het probleem inderdaad zowel op de amino alsop mediacenter. Welke wijk zit jij? Ik zit in Het Land/3994. Wellicht een wijkcentrale probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
thefox154 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:07:
@LIJBRANDT

Kan ik een nog niet opgeleverd pakket (oude voorwaarden) 25mb a 44,95 omruilen voor een nieuwe 7 maanden 45 en daarna 49,95 50mb pakket?
Indien je het abonnement wilt laten wijzigen dan kan je dit via een ondertekende brief kenbaar maken aan onze Orderdesk, heb je een scanner dan kan je de brief ook per e-mail versturen naar orderdesk@lijbrandt.nl -Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:36:
yep, zie o.a. boek 7 BW (titel 1, afdeling 9A) (Even ter verduidelijking: de oorspronkelijke vraag van Rekenbkok waarop ik reageer was "heb jij bewijs dat dit wel mag? ")

eea betekent overigens niet dat Lijbrandt het aanbod niet mag wijzigen, maar wél dat afnemers als gevolg van die wijziging het recht hebben de overeenkomst op te zeggen (in tegenstelling tot wat webcare hierover postte).
Het Pluspakket opzeggen kan natuurlijk altijd, ook binnen de eerste 12 maanden van het complete contract. Sorry voor de onduidelijkheid in het originele bericht. -Ruben

[ Voor 12% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 10-04-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

http://speedtest.reggefiber.nl/beta//
De speedtest doet het hier weer. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:59:
Helaas zijn de mails die gisterenavond 21:55 en 22:47 nog nergens aangekomen.
Dus probleem lijkt steeds langduriger te worden.

Ik neem toch aan dat er wel ergens alarmbellen gaan rinkelen.

Piet
Deze berichten zijn nog steeds niet aangekomen. Ik maak ondertussen wel gebruik van smtp1.ispfabriek.nl
Address: 188.142.0.18,

Worden deze berichten alsnog afgeleverd?

Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

NDSFREAK schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:19:

We hebben dit nagevraagd via de netwerkbeheerder, de netwerkbeheerder geeft aan dat er door SAT1 en Pro Sieben geen EPG data wordt aangeleverd voor GHM. Er wordt door GHM aan gewerkt om van zoveel mogelijk zenders EPG data binnen te krijgen maar zijn hierin afhankelijk van de partijen die dat moeten aanleveren -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Scandic2008 schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:27:

Inhoudelijk: de netwerkbeheerder werkt aan een oplossing, hoogstwaarschijnlijk zal dit met een nieuwe softwareversie worden opgelost. wanneer dit geimplementeerd kan worden is nog niet bekend. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wanneer reageerd Lijbrandt / Lijbrandt_Desk op de stroom klachten rondom het pluspakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft Lijbrandt_desk op deze pagina nog gemeld dat het gewoon mogelijk is om het pluspakket op te zeggen, maandelijks .

Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt: vragen en klachten"

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 10-04-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
datadevil schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:15:
[...]

die block gaf inderdaad een specifieke ip aan, en ik denk dat die andere server dan echt gericht misbruikt is, mag Lijbrandt wel wat beter op letten...
@Lijbrandt Service (Lijbrandt_desk):
Word er nog wat aan het mail probleem gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:31:
[...]

De speedtest doet het hier weer. -Ruben
Is deze BETA speedtest wel betrouwbaar, ik kom niet verder dan 10 Mb download en 10 Mb upload. Zelf heb ik een 25 Mb abonnement

Ander testje gedaan:

http://www.speedtest.net/result/1886129510.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 16:27 . Reden: Speedtest.net test resultaten toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Hoevaak of wanneer vernieuwd Lijbrandt een Mac adres? Ik heb zojuist een tijdje even geen internet verbinding met mijn router, bleek dat Lijbrandt het mac adres had vernieuwd en dit niet automatisch gebeurde in mijn D-link dir 655.

Maar nu de vraag, hoevaak gebeurd dit ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

MikeT80 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:47:
[...]

@Lijbrandt Service (Lijbrandt_desk):
Word er nog wat aan het mail probleem gedaan
Dit is doorgegeven aan de leverancier van het e-mail platform, er wordt onderzocht wat er precies gebeurd is zodat dit in de toekomst kan worden voorkomen / sneller kan worden opgelost. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

eymey schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:18:
Volgens mij heeft Lijbrandt_desk op deze pagina nog gemeld dat het gewoon mogelijk is om het pluspakket op te zeggen, maandelijks .

Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt: vragen en klachten"
Daarom heb ik het ook over klachten,. en niet specifiek over het verdwijnen van de kanalen.

Maar de dagenlange stilte rondom het verdwijnen (behalve blaten dat het niet hun schuld is) zegt genoeg over de houding van Lijbrandt naar hun betalende klanten.

Volgend jaar maar op zoek naar een andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Koffie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:15:
[...]

Daarom heb ik het ook over klachten,. en niet specifiek over het verdwijnen van de kanalen.

Maar de dagenlange stilte rondom het verdwijnen (behalve blaten dat het niet hun schuld is) zegt genoeg over de houding van Lijbrandt naar hun betalende klanten.

Dito

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Koffie schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:15:
[...]

Gezien het feit dat ze allemaal dezelfde leverancier hebben op glasvezel, zit er voor jou dus niets anders op dan terug te gaan op kabel...
Tja, daar gaat dan je symmetrische verbinding...

En inmiddels ben ook ik toegetreden tot de glasvezel... het heeft even mogen duren maar dan heb je ook eindelijk snelheid...
Grappig was wel dat m'n ADSL verbinding er precies een uur voor de aansluiting de brui aan gaf...

[ Voor 15% gewijzigd door servies op 10-04-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders in B&R last met DNS omzetting?
Sites als eneco.nl worden niet gevonden en zo, lastig als je je meterstanden had willen doorgeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 05-10 15:03
Geen last van.. Wel van diverse mensen uit de Stadspolders (Dordrecht) gehoord dat ze er uit liggen. Ik heb er (nog) geen last van (zelfde wijk) ..

22:17 : Ondertussen zie ik mensen online komen dus het lijkt er op dat dit opgelost is of dat ze er mee bezig zijn :)

[ Voor 29% gewijzigd door om3ega op 10-04-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwieggers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-02 18:00
Kun je als alternatief niet gewoon opendns of google dns in je router instellen.
Werkt hier als een speer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Willem2 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:46:
[...]

Bij mij begint het vaak met een hele kleine tik/storing in het geluid direct gevolgd door freezes/blokken van het beeld. Het geluid is niet altijd even goed hoorbaar. Heb het probleem inderdaad zowel op de amino alsop mediacenter. Welke wijk zit jij? Ik zit in Het Land/3994. Wellicht een wijkcentrale probleem?
Ik woon in de wijk Het Veld/3993. Bij mij loopt het geluid altijd gewoon door en evenmin hoor ik een klik. Ik heb ook nooit last van blokken. Bij mij gaat het beeld 1 seconde op zwart, geluid loopt door en het beeld keert vervolgens weer terug met het geluid synchroon aan het beeld. Ik begin er bijna aan te wennen.
Laat jij toevallig beeld en geluid via hdmi naar een AVR-versterker (in mijn geval een Denon 3808) lopen en vandaar per hdmi naar je TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwieggers schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:16:
Kun je als alternatief niet gewoon opendns of google dns in je router instellen.
Werkt hier als een speer
Testcase was facebook

De twee lijbrandt dns servers *.06 en *.22 zijn up maar geven op facebook een http 500 error, google 8.8.8.8 werkt goed.
Dit is pas sinds vandaag, dus is er iets mis met die DNS servers.

Even omzetten is een berg werk want alle PC's en mobiele devices hebben DHCP toegewezen IP en DNS

Daarbij, de DNS services van Lijbrandt horen gewoon goed te werken, zeker als ze mij verplichten mijn router via DHCP te connecten, waardoor je IP en DNS worden toegewezen en je in mijn router dus niet een alternatieve DNS kan opgeven (voor zover ik weet)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:58
datadevil schreef op maandag 09 april 2012 @ 17:51:
[...]

De .19 staat in elk geval op de SORBS-SPAM blacklist:

http://www.sorbs.net/lookup.shtml?188.142.0.19

De .18 staat hier niet op, maar wel op de Backscatterer list (volgens mxtoolbox.com). Backscatterer is echter niet zo betrouwbaar, die vragen geld om gedelist te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:49:
[...]

De .19 staat in elk geval op de SORBS-SPAM blacklist:
Tja, dat is dan ook het risico van een provider die niets blokkeert (lees me niet verkeerd, ik ben er blij mee).
XS4ALL blokkeert ook niets maar monitort wel excessief smpt verkeer van de gebruikers.

Ik heb één keer een spambot op een PC gehad en werd toen keurig op mijn IP op poort 25 geblokkeert met het verzoek via webmail om de oorzaak op te lossen.
Als je daarna meldt dat je het hebt gevonden en gefixt (incl wat het was) was je binnen 24 uur weer zonder blokkade.

Ik vrees dat Lijbrandt dit niet monitort en dus elke besmette PC de Sjaak is en op de SORBS gezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Dordrecht (Sterrenburg) lijkt rond 14:00 uur de verbinding er mee op gehouden te zijn (gmail's laatste mail was van rond 13:50).
Ik gebruik een OpenWRT router waar ik naast de Lijbrandt DNS servers de Google DNS servers heb toegevoegd. dit heeft vandaag echter blijkbaar niet geholpen, misschien omdat de Lijbrandt DNS servers niet down waren.
Na het resetten van de router (ggrrrrrrrrrr) werkt het spul weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:06:
Hier in Dordrecht (Sterrenburg) lijkt rond 14:00 uur de verbinding er mee op gehouden te zijn (gmail's laatste mail was van rond 13:50).
Ik gebruik een OpenWRT router waar ik naast de Lijbrandt DNS servers de Google DNS servers heb toegevoegd. dit heeft vandaag echter blijkbaar niet geholpen, misschien omdat de Lijbrandt DNS servers niet down waren.
Na het resetten van de router (ggrrrrrrrrrr) werkt het spul weer.
10 april: Werkzaamheden internet

Dinsdag 10 april wordt er tussen 12.00 en 16.00 uur onderhoud uitgevoerd aan ons netwerk. Hierdoor kan uw internetverbinding wegvallen omdat uw IP-adres verandert. Om dit op te lossen, kunt u de stroomstekker circa 15 minuten van uw Genexis glasvezelmodem loskoppelen. Indien u het IP adres handmatig ingevoerd heeft dient u het apparaat (computer of router) opnieuw het nieuwe IP adres op te laten halen.

De werkzaamheden zijn van toepassing voor klanten in Alphen aan de Rijn, Amsterdam, Borne, Dordrecht, Enschede, Enter/Holten/Rijssen, Groningen, Leeuwarden, Meppel en Nijkerk.