Qua techniek en zo heb je helemaal gelijk en boeit mij die laatste 20Mbit ook geen moer.eymey schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:24:
@Spike: Tsja.... die 120 mbit van UPC en/of Ziggo..... persoonlijk boeien die laatste 20 mbit mij dan weer geen zier. Lage latency en een hoge uploadsnelheid, dát is 1 van mijn hoofdredenen om op glasvezel te zitten. Plus het feit dat, zeker als je met UPC vergelijkt, XMS met z'n 100 mbit ook zeker een stuk voordeliger is dan wanneer je bij UPC een pakket samenstelt waar 120 mbit in zit.
Ik zat meer in marketing te denken, want die 20 Mbit zijn technisch gezien uiteraard een waardeloos wormvormig aanhangsel, echter voor de n00b die moet kiezen tussen 100 op glas of 120 via de kabel is het gewoon keihard een getal wat meerwaarde heeft, ook al komt men er later achter dat die 100 keihard beter presteert dan die 120.
Ik zou het (ook uit het oogpunt van de glasvezelklanten) geweldig vinden als clubs als Ziggo en UPC niet meer puur op papieren getallen klanten binnentrekken die achteraf op glas veel beter uit zijn.
Al was het maar dat meer klanten op glas simpelweg betekent dat er ook meer kapitaal ter beschikking zou moeten komen om de diensten op glas voor eens en voor altijd superieur aan koper te krijgen.
Nu blijft het rommelen in de marketing marge, waarbij de kabelaars nog steeds kunnen roepen dat zij sneller zijn. En er lopen nog zat n00bs in Nederland rond die op zoek zijn naar een nieuwe provider en alleen maar kijken naar de advertenties en niet afgaan op informatie zoals deze hier bijv te vinden is.