Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.109 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

DJSmiley schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:19:
[...]

POP updates en opleverdata staan publiekelijk bij KPN Wholesale op de site
http://www.kpn-wholesale.com/en/tie/info/all-ip.aspx

De info over Wezep heb ik uit http://www.kpn-wholesale..../20120326_popupdates.xlsx
Hoe betrouwbaar is die info?
Als ik kijk bij Groenlo staat bij de pops allemaal reeds WMP plus gereed ergens in 2011, ik zit inmiddels echter al 5 maanden te wachten tot ik word aangesloten door Lijbrandt en die krijgt van KPN te horen dat de pops niet klaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 20:50

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Veel Berghse klachten over glasvezel

’S-HEERENBERG - Klanten van provider Lijbrandt in 's-Heerenberg die kampen met storing van televisie en telefoon via glasvezel, krijgen binnenkort een aanpassing van de software waardoor de problemen voorbij moeten zijn.

Sinds de ingebruikname van het glasvezelnet in 's-Heerenberg in december 2011 heeft een aantal klanten van communicatieaanbieder Lijbrandt klachten.

Bewoonster Marian Reessink: "Soms wordt tijdens een telefoongesprek de verbinding twee keer verbroken. Door de stekker uit het modem te trekken en er weer in te steken doet ie het weer. Maar daar heb ik geen zin in".

Jasper Henkelman van Lijbrandt: "Het probleem is dat de software niet overeenstemt met een bepaald type modem. We zijn daarom nieuwe software aan het testen. Als dat succesvol verloopt, gaan we een update uitvoeren."

PS: Volgens lijbrandt kunnen (Moet ik eerst mee maken na 7 maanden) we in Mei hier software update verwachten !

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Facturatie Eredivisie Live

We merken dat er toch nog flink wat vragen binnenkomen over de facturatie van het Eredivisie Live pakket, daarom hierbij (nogmaals) wat informatie:

Er staat op de factuur van maart 2x een incasso voor EDL, dit komt omdat de facturatie hiervan in februari niet heeft plaatsgevonden. Tevens heeft EDL een prijswijziging doorgevoerd, de nieuwe prijs voor het EDL pakket is € 17 per maand. Mocht je €17 p/m te duur vinden voor dit pakket dan kan je deze opzeggen via Mijn Lijbrandt of een ondertekende e-mail / brief naar onze orderdesk (orderdesk@lijbrandt.nl). -Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:14:
Facturatie Eredivisie Live

We merken dat er toch nog flink wat vragen binnenkomen over de facturatie van het Eredivisie Live pakket, daarom hierbij (nogmaals) wat informatie:

Er staat op de factuur van maart 2x een incasso voor EDL, dit komt omdat de facturatie hiervan in februari niet heeft plaatsgevonden. Tevens heeft EDL een prijswijziging doorgevoerd, de nieuwe prijs voor het EDL pakket is € 17 per maand. Mocht je €17 p/m te duur vinden voor dit pakket dan kan je deze opzeggen via Mijn Lijbrandt of een ondertekende e-mail / brief naar onze orderdesk (orderdesk@lijbrandt.nl). -Ruben
Ik neem aan dat zoiets gewoon via mail wordt gecommuniceerd naar alle EDL klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het valt mij de laatste tijd op dat het kanaal "Food Network" niet meer ondertiteld is.
Is dat iets waar Lijbrandt/GHM iets aan kan doen of ligt dit aan de uitzender zelf?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt dit dan aan de aanvoer, waarschijnlijk kan webcare dat wel laten uitzoeken ;)

*stomme vraag incoming*

Hebben meer mensen hier "last" van ?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
eymey schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:52:
@Farlane: Hehe, Ziet eruit als XBMC _O_ . Maarehm, geen programma info?
Is idd XBMC, in dit geval op mijn vaste PC, maar heb ook een AMD Brazos HTPC in elkaar geknutseld icm Linux en een XBMC-PVR build erop. ( De tvheadend die daar op draait levert ook deze beelden ) :)

Aangezien die fijne KPN de IP streams encrypt is DVB-C in zo een opzet echt een uitkomst, ben er dan ook behoorlijk mee in mijn nopjes :)

Normaal werkt de EPG trouwens ook wel alleen niet voor dit kanaal geloof ik ...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turboprop schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 10:53:
Zijn er meer met onderstaand probleem?
En heeft iemand suggesties voor een oplossing?

Situatie:
woonkamer Amino 540 pvr
slaapkamer Amino 130

Probleem:
Indien er een opname plaatsvindt op de 540 dan is de datastream naar de 130 in de slaapkamer onvoldoende en is er meestal geen of soms een blokkerig en haperend beeld, ook geen geluid of een scherp "klikkend" geluid.
Zodra de opname klaar is, is het beeld weer goed.

De 540 is met CAT5 kabel aangesloten.
De 130 in principe met een Devolo maar het probleem doet zich ook voor indien de Amino met CAT5 kabel is aangesloten.

Aansluiting vanaf de Genexis is naar een switch, twee verschillende geprobeerd (3COM en ASUS).
Er draaien hier drie Amino's permanent.
532 in de woonkamer en via twee cheapo 10/100 switches twee 130m's in de slaapkamers, echter wel gewoon hard bekabeld.
Nog nooit problemen gehad met gebrek aan bandbreedte op de VLAN poort met of zonder opnemen, terwijl ik dus vier streams in HD tegelijk trek (2x 532 kijken/opnemen tegelijk) en twee HD TV's boven waarvan de Amino's nooit uitgezet worden en dus standaard streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 12:13
Toen ik me heb aangemeld voor glasvezel in Weert heb ik besloten om voor de Amino 140 te gaan, met de gedachte dat op het moment van aansluiting er waarschijnlijk wel een nieuwere Amino M532 / M540 zou zijn. Dit is dus niet het geval, maar ik kan nergens vinden hoe ik nu nog aan zo'n "ding" moet komen. De site van Lijbrandt is ook niet erg behulpzaam. Is er geen andere mogelijkheid dan contact opnemen met klantenservice?

Ben na 2 weken aansluiting trouwens wel tevreden over Lijbrandt, geen enkele hickup gehad.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Star65 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:32:
Toen ik me heb aangemeld voor glasvezel in Weert heb ik besloten om voor de Amino 140 te gaan, met de gedachte dat op het moment van aansluiting er waarschijnlijk wel een nieuwere Amino M532 / M540 zou zijn. Dit is dus niet het geval, maar ik kan nergens vinden hoe ik nu nog aan zo'n "ding" moet komen. De site van Lijbrandt is ook niet erg behulpzaam. Is er geen andere mogelijkheid dan contact opnemen met klantenservice?

Ben na 2 weken aansluiting trouwens wel tevreden over Lijbrandt, geen enkele hickup gehad.
Daar kan het webcare team je vast wel mee helpen, stuur je adresgegevens even via DM naar ze toe dan nemen ze wel contact met je op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:54
stel dat ik mijn VOIP elders wil onderbrengen, zijn er aanraders qua VOIP aanbieders? Kan eventueel zelf wel een PBX draaien thuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

[b][

Je zal nieuwe klant willen worden bij Lijbrandt :X Wil Lijbrandt dit wel eigenlijk ? HINT

[ Voor 59% gewijzigd door MCP cloud op 01-04-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
datadevil schreef op zondag 01 april 2012 @ 09:33:
stel dat ik mijn VOIP elders wil onderbrengen, zijn er aanraders qua VOIP aanbieders? Kan eventueel zelf wel een PBX draaien thuis..
Ik ben meer dan tevreden met "Callvoip" (een "breez" reseller, zo te zien).

Voor ong. 5 euro p/mnd incl. BTW heb je een normaal (regionaal) nummer. Tarieven zijn heel redelijk (zie www.callvoip.nl ). Het mooie aan hun vind ik dat je, zelfs al particulier met maar 1 accountje, toch een complete (via web te beheren) bedrijfscentrale-omgeving krijgt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
fiberdordrecht schreef op zondag 01 april 2012 @ 09:40:
[...]

Je zal nieuwe klant willen worden bij Lijbrandt :X Wil Lijbrandt dit wel eigenlijk ? HINT
Misschien interpreteer ik je hint wel verkeerd, maar ik vind het vreemd dat er niets over op hun site te vinden is?
Zal in ieder geval eens uitzoeken wie het "webcare team" is.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Star65 schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:13:
[...]

Misschien interpreteer ik je hint wel verkeerd, maar ik vind het vreemd dat er niets over op hun site te vinden is?
Zal in ieder geval eens uitzoeken wie het "webcare team" is.
Dat bedoelde ik te zeggen als toekomstige nieuwe klant wordt je niet vrolijk van nieuwe website, warrig onduidelijk enz.....

Hoe trek ik nieuwe klanten aan in 2012 ? Glasvezel is de toekomst maar de rest Service, Helpdesk, Informatie kan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
Dan had ik het toch goed begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 20:19
eymey schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:52:
Het zou GHM wel sieren als, bijvoorbeeld voor aankomende zomer (met de OS, het EK, etc. ) de belangrijkste zenders en Eurosport ook in HD beschikbaar zouden zijn op dvb-c....
Of dat van BBC One überhaupt de HD-versie een keer toegevoegd wordt, zoals bij UPC en een aantal andere kabelaars inmiddels standaard is. BBC One HD wordt natuurlijk het vlaggenschipkanaal voor de BBC tijdens London 2012, met BBC HD als tweede kanaal, en dan krijg je weer dat we het secundaire kanaal wèl in HD hebben maar niet het primaire kanaal met de belangrijkste events...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Odo966: Inderdaad :).

Helaas hebben Lijbrandt (en Glashart Media) nog niet echt bewezen dat ze daadkrachtig op kijkwensen van klanten in kunnen spelen.

Als je ziet hoe lang het heeft geduurd voor KPN, voor op z'n minst de HD streams, de bitrates heeft verhoogd en dat zelfs nu nog steeds Dolby Digital ontbreekt.....

Persoonlijk kunnen zaken zoals een ipad app en div. andere interactieve Amino apps (zoals nu.nl, etc.) me gestolen worden zolang de basis nog niet in orde is....

Ter info: In Putten en Ermelo (in die laatste wordt binnenkort gestart met aanleg van glasvezel) gonst het inmiddels alweer druk dat eigenlijk alle glasvezelaanbieders een mindere beeldkwaliteit aanbieden dan UPC.....

Echt onbegrijpelijk dat KPN en Reggefiber hier 0,0 aandacht aan besteden :(

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 02-04-2012 09:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Reggefiber aanbieders (core intenet aanbieders)
Goed internet
Matige TV

Kabel aanbieders (core TV aanbieders)
Matig internet
Goede TV

Ze willen allemaal wel alles aanbieden maar het bijproduct is en blijft matig.

Beste optie: Glasvezel internet met Ziggo kabel.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:17:
Goed internet
Matige TV

Matig internet
Goede TV

Beetje kort door de bocht denk ik, en bovendien niet echt de goedkope oplossing.
IPTV van GHM is veruit beter dan dat van Ziggo (ok, nog geen Dolby op WMP) met in je achterhoofd dat die kabel van Ziggo qua capaciteit zo'n beetje vol zit, wat inhoudt dat meer zenders betekent, meer compressie.

Terwijl de glasboeren (behalve KPN) gewoon met twee 1Gbit glastouwtjes per aansluiting nog wel even kunnen verder leveren.

De meeste glasklachten over TV over GHM waren voornamelijk op WBA/WMP netwerken, omdat door de matige streaming routers van KPN er een papieren levertruc moest worden uitgehaald en je dus eigenlijk naar KPN ITV zit te kijken op die netwerken. Maar sinds KPN de HD streams heeft geupgrade naar glaswaardig is over het beeld nog maar weinig te zeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Star65 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:32:

Zodra u helemaal actief bent, kunt u een Amino M540 bestellen via Mijn Lijbrandt. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet lukken kunt u de Amino ook bestellen bij onze orderdesk. Dit kunt u doen door een e-mail (vanuit uw lijbrandt emailadres) te sturen naar orderdesk@lijbrandt.nl of een ondertekende brief naar ons postadres. De settopbox wordt na bestelling binnen 14 dagen geleverd. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

@Lijbrandt_Desk

Sinds enkele weken hier in Lelystad aangesloten en heb nog een vraag. Heb digitale TV met een Amino M540. Waarom is het geluid op het MovieMax-trailerkanaal zo slecht? Het geluid klinkt alsof er een kussen in mijn speakers zit. Alle andere kanalen heb ik geen problemen(voor zover bekeken en geluisterd) daar is het geluid helder en geoed te verstaan.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:48
fast-server schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:17:
Goed internet
Matige TV

Matig internet
Goede TV

Persoonlijk vind ik dit helemaal niet kort door de bocht, maar vind ik dat je gelijk hebt. Ze hebben dan eindelijk inderdaad de streams wel verhoogt, maar dat is nadat ze adverteren met superieur HD beeld en matig HD beeld leveren. Ze hebben zichzelf verplicht hier in, DD5.1 is nog niet eens toegevoegd.

Plus vind ik alle extra functies, in dit geval on demand functies ook vrij matig. Ik heb laten ongeveer 4/5 maanden voor het eerst doorgegeven dat ik EPG info mis op een aantal kanalen, er is een ticket en alles voor aan gemaakt maar ik heb het nu nog steeds niet 8)7

Ik zou overigens iedereen adviseren voor internet over de glasvezel, want dat werkt echt goed! Maar ik heb het idee dat TV er voor de meeste glasvezel aanbieders leuk voor d'r bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

The_Wireless_Guy schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:54:
@Lijbrandt_Desk

Sinds enkele weken hier in Lelystad aangesloten en heb nog een vraag. Heb digitale TV met een Amino M540. Waarom is het geluid op het MovieMax-trailerkanaal zo slecht? Het geluid klinkt alsof er een kussen in mijn speakers zit. Alle andere kanalen heb ik geen problemen(voor zover bekeken en geluisterd) daar is het geluid helder en geoed te verstaan.
Ik kan hier even niet testen of wij dit probleem ook ervaren met deze zender. Misschien iemand die meeleest die kan vertellen of zij het probleem ook hebben met deze zender? Dan weten wij beter of het aan de doorgifte van de zender ligt, of dat een software update en een stroomonderbreking The_Wireless_Guy een uitkomst kan bieden. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:03:
[...]

Persoonlijk vind ik dit helemaal niet kort door de bocht, maar vind ik dat je gelijk hebt. Ze hebben dan eindelijk inderdaad de streams wel verhoogt, maar dat is nadat ze adverteren met superieur HD beeld en matig HD beeld leveren. Ze hebben zichzelf verplicht hier in, DD5.1 is nog niet eens toegevoegd.

Plus vind ik alle extra functies, in dit geval on demand functies ook vrij matig. Ik heb laten ongeveer 4/5 maanden voor het eerst doorgegeven dat ik EPG info mis op een aantal kanalen, er is een ticket en alles voor aan gemaakt maar ik heb het nu nog steeds niet 8)7

Ik zou overigens iedereen adviseren voor internet over de glasvezel, want dat werkt echt goed! Maar ik heb het idee dat TV er voor de meeste glasvezel aanbieders leuk voor d'r bij is.
In Ziggo gebied is internet via glasvezel + tv via kabel een zeer goede optie. Bij ziggo heb je voor net geen 2 tientjes per maand al een vrij compleet standaardpakket (met digitaal en HD).

Echter, met UPC kan je dit wel vergeten. Als je bij UPC uitsluitend digitale TV wil + HD, dan ben je al ~27 per maand kwijt!!!!

Verder vind ik zeker televisie van Glashart Media, zelfs op KPN netwerken, al echt wel ver voorbij het stadium "leuk voor erbij". Voor mij is het, zeker icm. dvb-c, gewoon een volwaardig alternatief voor de kabel. Ik weet verder ook niet wat je matig vind taan de On Demand functies.... alsof deze bij UPC en Ziggo zo geweldig zijn :')

BEHALVE dan de nog steeds matige kwaliteit bij SD en het ontbreken van DD5.1 op de HD-zenders. Als je met SUPERIEUR gooit, moet je ook SUPERIEUR leveren en niet iets wat dat nog net niet is.

Ik zie overigens wel dat Lijbrandt inmiddels zo verstandig is geweest de claim van 5.1 geluid van hun site te verwijderen.... jammer dat hun claim "superieur" nog steeds een leugen is, maar goed... .wie weet dat dit ooit nog eens verbetert.....

Maar nogmaals, het is zeker al wel beter dan "leuk voor erbij". Zeker als het alternatief UPC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Afgezien van de prijs of je met UPC of Ziggo beter uit bent, al zijn de aanbiedingen van UPC in de glasvezel gebieden niks mis mee, vind ik het nog wel steeds een alternatief.

het DVB-C ongecodeerd is zeker een leuke bijkomstigheid! Maar wat betreft andere TV ontwikkelingen is er voor zover ik weet niet veel bijzonders gebeurd. Alleen onder druk van de klanten is het HD signaal tot een echt waardig HD beeld geupgrade, nu het geluid nog. De ipad app is dan ook nog ontwikkeld, maar verder zou ik zo even niks kunnen verzinnen wat er nou echt extra gedaan is aan de TV.

Dit vind ik gewoon een beetje jammer, ik hecht dan misschien het meeste waarde aan de TV, dus vandaar dat ik waarschijnlijk wat kritischer ben, maar ik kan geen eredivisie live aparte wedstrijd huren via de on demand functie van IPTV, geen HBO pakket afnemen, ik vind de Moviemax onoverzichtelijk en bijzonder vervelend om door heen te scrollen, geen buitenlands voetbal.

Al met al, heeft UPC nog wel gelijk dat het beeld van UPC/ziggo dan vooral het SD beeld gewoon beter is. plus het argument dat ze geen bandbreedte meer hebben is ook niet waar, sinds de omzetting naar QAM256 is er weer wat uitbreidingsruimte.

Laat er geen misverstand over bestaan, glasvezel is de toekomst! En kabelaars zullen het in de toekomst ook zeker af gaan leggen, maar op deze tour geven ze de kabelaars nog heel veel ruimte om weinig aan hun ontwikkeling te doen, en dat vind ik jammer!

edit; ik heb het dan niet specifiek over UPC, ik heb het dan over alle grote kabelaars. Want ik heb het idee dat jij een oud klant bent van UPC @eymey :P

[ Voor 5% gewijzigd door SirMemeAlot op 02-04-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel een amino erbij willen hebben, 130/140, als er maar hdmi opzit, heeft lijbrandt nog een aantrekkelijke aanbieding???
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Heb abonnement Klaar 100 is beschikbaar voor € 65,00 per maand, je kan deze upgrade via Mijn Lijbrandt of ondertekende email / brief sturen naar onze orderdesk (orderdesk@lijbrandt.nl). De PVR die je kan bestellen is de Amino M540. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:10:
Zou wel een amino erbij willen hebben, 130/140, als er maar hdmi opzit, heeft lijbrandt nog een aantrekkelijke aanbieding???
[...]
Er is geen aanbieding voor een losse settopbox, je kan een extra settopbox via Mijn Lijbrandt bestellen. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:41:

edit; ik heb het dan niet specifiek over UPC, ik heb het dan over alle grote kabelaars. Want ik heb het idee dat jij een oud klant bent van UPC @eymey :P
Wel heeeeel oud-klant :). Ik ben qua internet bij ze gestopt toen het nog echt bagger was (zo ergens in 2003). TV neem ik niet meer van ze af sinds ik een tijdje ergens ging wonen waar geen kabel was.

In ieder geval: UPC heeft sowieso wat mij betreft afgedaan. Het zijn uitzuigers die voor iedere scheet die je (qua TV) laat extra geld willen zien. De aanbiedingen die jij zo mooi vindt gelden geheel en uitsluitend alleen maar als je een -alles- in 1 pakket bij ze af wil nemen.

Dus daarom, geen alternatief voor alleen maar tv (want nogmaals, dan ben je 27 euro p/mnd bij ze kwijt als je alles wil hebben). En dan nog is er 100% lock-in qua apparatuur die jij mag gebruiken, waar bij Ziggo (onofficieel) nog Alphacrypt gebruikt kan worden voor bv. een HTPC .

Ik iig God op m'n knietjes (als ik erin zou geloven) dat er nu een alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

@Lijbrandt_Desk

Kunnen jullie iets zeggen over het ontbreken van de ondertitels bij Food Network?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Er zijn verder geen meldingen bij ons binnengekomen over het ontbreken van de ondertiteling van Food Network.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Op het moment dat dit het geval is ontvangen wij graag via DM je adresgegevens voor een melding naar de netwerkbeheerder. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt_Desk schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:05:
Er zijn verder geen meldingen bij ons binnengekomen over het ontbreken van de ondertiteling van Food Network.

Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Op het moment dat dit het geval is ontvangen wij graag via DM je adresgegevens voor een melding naar de netwerkbeheerder. -Ruben
Moest zelfs heel goed zoeken naar die zender zo vaak kijk ik ernaar, maar in B&R (WMP) zie ik GEEN ondertitels op dit kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
is het eigenlijk wel zeker dat er ondertitels bij deze zender horen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:03:
[...]

Laat me mijn kort door de bocht dan even nuanceren.
Op WDGO netwerken is IPTV altijd superieur en unencrypted geweest en voorzien van Dolby. Een en ander komt op WDGO namelijk 1:1 vanaf de media gateway af.

De enige beginnersfout die Lijbrandt verweten mag worden is het niet goed afspreken met de andere netwerkoperator KPN op WBA dat die streams 1:1 zou moeten worden door gegeven op WBA netwerken.
Helaas zijn de multi-castrouters van KPN zo goedkoop dat ze slechts uit een bron kunnen routeren, en dan gaat dus KPN ITV boven GHM (logisch in de gedachten van KPN). Vandaar de in/verkooptruc van GHM die ITV van KPN levert als GHM.

Onder druk van gebruikers en providers op WBA die GHM leveren heeft KPN uiteindelijk de HD kwaliteit opgekrikt, echter geheel in stijl halfbakken zoals dat KPN betaamd.

Voordat KPN als operator op glas kwam klopte het verhaal over superieure IPTV dus wel degelijk, en alle klanten op WDGO zullen dat ook direct onderschrijven.
Helaas hangen WBA klanten geheel aan de genade van KPN vast om zaken als Dolby uiteindelijk door te geven, want Lijbrandt kan ook niet meer dan info van KPN spuien als er iets gaat gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb het afgelopen uur geen verbinding gehad vanwege niet beschikbare dns verbinding. Heeft iemand anders hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

gysman11 schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:40:
is het eigenlijk wel zeker dat er ondertitels bij deze zender horen? ;)
100% zeker, heb er avonden naar zitten staren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

The_Cook schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:18:
Ik heb het afgelopen uur geen verbinding gehad vanwege niet beschikbare dns verbinding. Heeft iemand anders hier last van gehad?
Er zijn gisterenavond geen andere meldingen over dit probleem binnengekomen.
Gebeurd dit vaker bij je?
Heb je de computer rechtstreeks aangesloten, of maak je gebruik van een router? - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Koffie schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:10:
[...]

100% zeker, heb er avonden naar zitten staren :)
Ik heb hiervoor een melding naar de netwerkbeheerder gestuurd, zodra ik een reactie heb zal ik dit hier laten weten. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:56:
[...]

Er zijn gisterenavond geen andere meldingen over dit probleem binnengekomen.
Gebeurd dit vaker bij je?
Heb je de computer rechtstreeks aangesloten, of maak je gebruik van een router? - Fleur
Dag Fleur, ik heb niet eerder last van het probleem gehad. (lokatie Leeuwarden) Ik zit achter een router. (zowel pc bekabeld als wifi verbindingen vielen weg) Ik had vanaf een uur of 20.00 haperingen in DNS. Dus wel verbinding maar dns server kon niet gevonden worden. Dit ging af en aan tot 22.30 uur, daarna was het weer normaal. Ik houd het wel even in de gaten. Mocht ik er nog een keer last van hebben, dan meld ik het wel even rechtstreeks bij jullie. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

The_Cook schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:12:
[...]

Dag Fleur, ik heb niet eerder last van het probleem gehad. (lokatie Leeuwarden) Ik zit achter een router. (zowel pc bekabeld als wifi verbindingen vielen weg) Ik had vanaf een uur of 20.00 haperingen in DNS. Dus wel verbinding maar dns server kon niet gevonden worden. Dit ging af en aan tot 22.30 uur, daarna was het weer normaal. Ik houd het wel even in de gaten. Mocht ik er nog een keer last van hebben, dan meld ik het wel even rechtstreeks bij jullie. Bedankt.
Dat is prima! Mocht het vaker voorkomen is het aan te raden eens een pc rechtstreeks aan te sluiten en na te gaan of het probleem zich dan ook voordoet. Als dat het geval is, is het handig om de datum en tijd waarop dit gebeurd op te schrijven. Wij horen graag of het probleem zich niet meer voordoet. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor alleen DNS problemen je router er tussenuit halen en een PC direct aansluiten is wel een heel erg bewerkelijke procedure :s.

Zeker met de huidige leasetime policy in de DHCP relays..... Als IP's gewoon statisch waren of werden uitgedeeld op basis van aansluiting ipv mac adres, dan was het makkelijker geweest om 'effe' iets anders aan Genexis te hangen....

Als de DNS van Lijbrandt/ispfabriek het niet doet terwijl voor de rest alles het doet (en bv. de DNS servers van opendns.com en Google ook), dan word je bovendien van het direct aansluiten van de PC 0,0 wijzer.....

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 03-04-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

eymey schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:21:
Voor alleen DNS problemen je router er tussenuit halen en een PC direct aansluiten is wel een heel erg bewerkelijke procedure :s.

Zeker met de huidige leasetime policy in de DHCP relays..... Als IP's gewoon statisch waren of werden uitgedeeld op basis van aansluiting ipv mac adres, dan was het makkelijker geweest om 'effe' iets anders aan Genexis te hangen....

Als de DNS van Lijbrandt/ispfabriek het niet doet terwijl voor de rest alles het doet (en bv. de DNS servers van opendns.com en Google ook), dan word je bovendien van het direct aansluiten van de PC 0,0 wijzer.....
Gezien er geen andere klanten zijn die zich met dit probleem hebben gemeld, is het toch handig om alle mogelijke apparaten uit te sluiten. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
De DNS omzetting gebeurd toch op de PC als daar de DNS is ingesteld? snap niet wat andere hardware hier dan mee te maken heeft.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:30:
De DNS omzetting gebeurd toch op de PC als daar de DNS is ingesteld? snap niet wat andere hardware hier dan mee te maken heeft.
Standaard staan je TCP/IP instellingen op je PC op auto, voor zowel IP als DNS.
Dat houdt in dat je PC eerst een DHCP request verstuurt en van de op het netwerk aanwezige DHCP server (vaak de router dus) een IP adres met een bepaalde lease krijgt toegewezen. Ook worden er een aantal DNS servers aangereikt vanuit de provider.
Vervolgens zal bij browsen of gebruik van domeinnamen in programma's de PC een DNS request sturen naar de DNS server die hij tijdens de auto DHCP heeft gekregen.

Achter een router is dat vaak het router IP adres, die op zijn beurt als een soort relay dient naar de DNS servers die provider opgeeft, of direct de DNS servers van de provider. Ook de IP's zijn dan van het interne type, dus 192.168.*.* oid.

Het resolven van domeinnaam naar IP gebeurt echter bij de DNS server (meestal de primary) en niet in je PC.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:03
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:04:
[...]

Er draaien hier drie Amino's permanent.
532 in de woonkamer en via twee cheapo 10/100 switches twee 130m's in de slaapkamers, echter wel gewoon hard bekabeld.
Nog nooit problemen gehad met gebrek aan bandbreedte op de VLAN poort met of zonder opnemen, terwijl ik dus vier streams in HD tegelijk trek (2x 532 kijken/opnemen tegelijk) en twee HD TV's boven waarvan de Amino's nooit uitgezet worden en dus standaard streamen.
Thnx. Het vreemde is dat in dezelfde opstelling met KPN-glasvezel als provider, het wel goed werkte.
Ik heb het probleem bij support neergelegd maar nog geen reactie ontvangen.

Is er een manier om de bandbreedte op de VLAN poort te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turboprop schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:14:
[...]

Thnx. Het vreemde is dat in dezelfde opstelling met KPN-glasvezel als provider, het wel goed werkte.
Ik heb het probleem bij support neergelegd maar nog geen reactie ontvangen.

Is er een manier om de bandbreedte op de VLAN poort te meten?
Mmmm, KPN is de enige provider die niet van een aparte VLAN op Genexis niveau gebruik maakt zoals de Glashart Media leveranciers, maar alles (internet,telefonie en ITV) over één glasvezel de Experiabox inpompt, die vervolgens het ITV, telefonie en internetsignaal weer van elkaar scheidt (via eigen interne vlan instellingen).

Als er dus iets niet jofel gaat in de Experiabox, of je ook nog eens stevig aan het downloaden bent, en de fiber met 100Mbit gevoed is, dan zou je dus in theorie bandbreedte problemen kunnen verwachten.

Bij providers als Lijbrandt wordt de IPTV al in het glasvezelmodem naar een aparte poort gerouteerd (VLAN) en bij mijn weten is het netwerk waarop ik zit al 1Gb gevoed, dus zou 100Mbit download + 4 x 14Mbit HD TV zonder problemen over een 1000Mbit glastouwtje binnenkomen (en dat werkt hier ook).
Zelfs met 4 HD streams draaiende zie ik geen verschil op download.

Grote verschil met KPN is dat de Genexis eigenlijk al de scheiding maakt, en er dus geen verplichte KPN routers en hardware meer tussen zit.

Maar ik begrijp dat jij dus ook een GHM provider hebt nu? Meten aan de VLAN is niet eenvoudig omdat het alleen IP adressen uitgeeft aan apparaten die specifiek de Amino zijn of emuleren.
Aangezien je nu je IPTV signaal uit de Genexis trekt (poort 2) zou het zelfs een kapotte NTU kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:03
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:21:
[...]
Maar ik begrijp dat jij dus ook een GHM provider hebt nu?
Lijbrandt in Almere Haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:21:
[...]

Mmmm, KPN is de enige provider die niet van een aparte VLAN op Genexis niveau gebruik maakt zoals de Glashart Media leveranciers, maar alles (internet,telefonie en ITV) over één glasvezel de Experiabox inpompt, die vervolgens het ITV, telefonie en internetsignaal weer van elkaar scheidt (via eigen interne vlan instellingen).

Als er dus iets niet jofel gaat in de Experiabox, of je ook nog eens stevig aan het downloaden bent, en de fiber met 100Mbit gevoed is, dan zou je dus in theorie bandbreedte problemen kunnen verwachten.

Bij providers als Lijbrandt wordt de IPTV al in het glasvezelmodem naar een aparte poort gerouteerd (VLAN) en bij mijn weten is het netwerk waarop ik zit al 1Gb gevoed, dus zou 100Mbit download + 4 x 14Mbit HD TV zonder problemen over een 1000Mbit glastouwtje binnenkomen (en dat werkt hier ook).
Zelfs met 4 HD streams draaiende zie ik geen verschil op download.

Grote verschil met KPN is dat de Genexis eigenlijk al de scheiding maakt, en er dus geen verplichte KPN routers en hardware meer tussen zit.

Maar ik begrijp dat jij dus ook een GHM provider hebt nu? Meten aan de VLAN is niet eenvoudig omdat het alleen IP adressen uitgeeft aan apparaten die specifiek de Amino zijn of emuleren.
Aangezien je nu je IPTV signaal uit de Genexis trekt (poort 2) zou het zelfs een kapotte NTU kunnen zijn.
Hallo spikecity,

Ik ben nu bezig om over te stappen op klaar voor de toekomst met 100 mbps snelheid maar maak me zorgen dat de iptv ten koste van de snelheid gaat. Ruben van de helpdesk heeft dat hier ook gezegd.

"Als je naar een 100/100 verbinding gaat dan zal het gebruik van IPTV (helaas) wel van de totale internetsnelheid afgaan, dit heeft mede te maken met het feit dat de hardware in de wijkcentrale (nog) niet geschikt is voor 1Gbit verbindingen. Als je gebruik blijft maken van een 50/50 pakket dan zal je geen snelheidsverlies ervaren, de IPTV data gaat dan via de "overige" 50Mbit. -Ruben"

Als ik jou verhaal echter lees is er geen reden voor zorgen. Of geldt deze uitspraak van Ruben niet voor Almere?Ook de klantenservice van Lijbrandt zegt telefonisch dat er geen probleem is. Of kan het zijn dat de ene Lijbrandt klant in Almere een sneller glasvezelmodem heeft dan de andere?

Alvast bedankt voor je reactie en hulp bij het maken van de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen8 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:51:
[...]

Hallo spikecity,

Ik ben nu bezig om over te stappen op klaar voor de toekomst met 100 mbps snelheid maar maak me zorgen dat de iptv ten koste van de snelheid gaat. Ruben van de helpdesk heeft dat hier ook gezegd.

"Als je naar een 100/100 verbinding gaat dan zal het gebruik van IPTV (helaas) wel van de totale internetsnelheid afgaan, dit heeft mede te maken met het feit dat de hardware in de wijkcentrale (nog) niet geschikt is voor 1Gbit verbindingen. Als je gebruik blijft maken van een 50/50 pakket dan zal je geen snelheidsverlies ervaren, de IPTV data gaat dan via de "overige" 50Mbit. -Ruben"

Als ik jou verhaal echter lees is er geen reden voor zorgen. Of geldt deze uitspraak van Ruben niet voor Almere?Ook de klantenservice van Lijbrandt zegt telefonisch dat er geen probleem is. Of kan het zijn dat de ene Lijbrandt klant in Almere een sneller glasvezelmodem heeft dan de andere?

Alvast bedankt voor je reactie en hulp bij het maken van de keuze.
Dat ligt aan de manier waarop onder andere de PoP's zijn uitgevoerd.
Ik heb destijds om te weten of de fibers (CPE's) 100 of 1000 waren uitvoerig getest, door een 1 Gb bin bestand te downloaden met en zonder 4 verschillende HD streams actief.
Ik zag op 100Mbit download nauwelijks verschil, waaruit ik de conclusie trek dat mijn datafiber vanuit de PoP met een 1000Mbit CPE is gevoed.
Als hij namelijk 100Mbit gevoed zou worden dan zou ik van de 100Mbit download namelijk 56Mbit kwijtraken aan vier HD streams.

Let wel dit is geen wetmatigheid voor alle Reggefiber netwerken, want er zijn er nog zat die 100Mbit CPE's hebben. Dat is dan ook de belangrijkste reden dat Ruben hier heel netjes van een worse case scenario uitgaat, waarbij fibers nog met 100Mbit gevoed zijn, want dan merk je uiteraard wel in je download dat je een of meerdere HD kanalen streamt. Het vervelende voor providers is dat zij niet weten hoe de fibers gevoed zijn, en alleen operators als KPN en Reggefiber Operations de technische specs kennen. Die info wordt over het algemeen niet gedeeld met providers.

Ik vermoed echter wel dat met het nieuwe aanbod van KPN op WMP+ netwerken van 500/500 tzt die netwerken allemaal zijn voorzien van 1000Mbit CPE's. Uiteraard moeten dan ook de NTU/FTU's vervangen worden door de 1Gbit versies.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:30:
Nee, de DNS omzetting gebeurt niet (alleen maar) op de PC. Jouw PC krijgt (normaal gesproken via DHCP) een DNS-server toegewezen waarin hij een query mag doen voor een hostnaam->ip resolving.

De meeste routers van tegenwoordig hebben zelf een interne DNS-forwarder die de resultaten ook in een cache zet. Maar op zijn beurt moet die router ook weer 'upstream' DNS servers bevragen ( 9 van de 10 keer, als je niks zelf configureert, de DNS server van de provider ). In sommige gevallen wijst de router de DNS-servers die hij van de provider krijgt ook weer toe aan je PC/Laptop/Smartphone/Whatever.

@Fleur: Ik snap dat jullie het e.e.a. willen uitsluiten. Echter, blijft staan dat de procedure om 'effe' de router er tussenuit te halen gewoon niet iets is wat je makkelijk 'effe' doet. Bovendien, zeker bij dit soort dingen, kan je er op tweakers.net vaak redelijk van uit gaan dat mensen zelf ook al het e.e.a. hebben uitgesloten.

@Arjen8: Ik denk dat het veiligst is om gewoon even bij Lijbrandt na te vragen. Maar aangezien ik ook op Lijbrandt zit in Almere (en dus op WMP+ ) en alles hier er gewoon op wijst dat ik een 100 mbit Genexis heb, zou ik niet al te hard hopen op de volledige 100 mbit.

Er bestaan voor zover ik na kan gaan namelijk geen Genexis xport NT's die aan de LAN kant 100 mbps hebben en aan de WAN/Fiber kant gigabit. Het feit dat ik 100 mbit aan de LAN kant heb maak ik op uit het feit dat mijn router (die gigabit aan kan op de WAN) gewoon 100 mbit full duplex negocieert met de Genexis.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 03-04-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
@spikecity

Bedankt voor je snelle reactie. Heb jij dan wel al een nieuwe FTU/NTU? Ik heb net nog even in de gangkast gekeken en heb nog een "oud" type van 100 mbps.

Verder heeft iemand van Lijbrandt die toevallig in de glasvezelwinkel in Almere was gezegd dat het snelheidverlies verwaarloosbaar is. Dus maar een paar Mb hoogstens.

@eymey

Ik zit volgens mij in het zelfde schuitje met het oudere type glasvezel modem. Wel bevind ik mij net als jij in een WMP + gebied. Vanuit Reggefiber winkel wordt gezegd dat de FTU/NTU niet zo een, twee, drie wordt vervangen. Zelfs niet als je zou overstappen op KPN 500. Dat lijkt mij sterk omdat je dan toch nooit deze snelheid kunt halen.

Offtopic
Verder ben ik benieuwd of je zonder verlies van diensten van Lijbrandt op KPN kunt overstappen want een goede overstap tussen providers is op WMP + niet geregeld. Maar misschien is het wat anders als de provider KPN is. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:34:
[...]

Er bestaan voor zover ik na kan gaan namelijk geen Genexis xport NT's die aan de LAN kant 100 mbps hebben en aan de WAN/Fiber kant gigabit. Het feit dat ik 100 mbit aan de LAN kant heb maak ik op uit het feit dat mijn router (die gigabit aan kan op de WAN) gewoon 100 mbit full duplex negocieert met de Genexis.
Dat had ik inmiddels ook uitgevonden, volgens mij hebben we de 118m of 218m.
Echter dan blijft het dus vreemd dat 4 verschillende HD streams nauwelijks impact hebben op een 100Mbit download bij mij, terwijl met de huidige streamgrootte van 14Mbit per stream je dus theoretisch 56Mbit zou moeten verliezen.

Nu weet ik niet met zekerheid of mijn Xport 10/100 is omdat alle apparatuur erachter nog 10/100 is, dus negotiaten ze altijd op 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen8 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:06:
Verder heeft iemand van Lijbrandt die toevallig in de glasvezelwinkel in Almere was gezegd dat het snelheidverlies verwaarloosbaar is. Dus maar een paar Mb hoogstens.

Vanuit Reggefiber winkel wordt gezegd dat de FTU/NTU niet zo een, twee, drie wordt vervangen. Zelfs niet als je zou overstappen op KPN 500. Dat lijkt mij sterk omdat je dan toch nooit deze snelheid kunt halen.
Waaruit blijkt dat het kennisniveau van de winkels abominabel is :(
100Mbit verdelen over download en streams is letterlijk optellen en aftrekken, en zelfs 1 HD stream op WMP zou je dus theoretisch 14Mbit aan download kosten. Waarom dat bij mij niet zo is laat ik maar even in de midden, want je moet uiteraard nooit klagen als iets beter werkt dan theoretisch mogelijk is :)
Ruben's antwoord is dus nog steeds de veiligste benadering.

En de FTU/NTU niet vervangen als je 500/500 gaat aanbieden is een antwoord wat echt nergens op slaat, tenzij ze een trucje kennen om 500Mbit te persen door 100Mbit hardware.....zucht!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 10:38
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:41:
[...]

Dat had ik inmiddels ook uitgevonden, volgens mij hebben we de 118m of 218m.
Echter dan blijft het dus vreemd dat 4 verschillende HD streams nauwelijks impact hebben op een 100Mbit download bij mij, terwijl met de huidige streamgrootte van 14Mbit per stream je dus theoretisch 56Mbit zou moeten verliezen.

Nu weet ik niet met zekerheid of mijn Xport 10/100 is omdat alle apparatuur erachter nog 10/100 is, dus negotiaten ze altijd op 100.
Ik kan je vertellen dat jij de 118M hebt, deze zijn allemaal uitgegeven toen het netwerk in Berkel werd uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peaky schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:02:
[...]

Ik kan je vertellen dat jij de 118M hebt, deze zijn allemaal uitgegeven toen het netwerk in Berkel werd uitgerold.
Thanks, altijd goed om vanuit de bron bevestiging te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijft dan inderdaad wel een raadsel waarom Spikecity gewoon de volle 100 mbit op z'n internetpoort blijft halen.

De specificaties voor WAN melden:
Compliant with IEEE 802.3 Clause 58 (100BASE-BX10-U) Single mode fiber (ITU-T G.652)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:32:
Het blijft dan inderdaad wel een raadsel waarom Spikecity gewoon de volle 100 mbit op z'n internetpoort blijft halen.

De specificaties voor WAN melden:
Compliant with IEEE 802.3 Clause 58 (100BASE-BX10-U) Single mode fiber (ITU-T G.652)
Ik zal binnenkort die test eens herhalen om alle verwarring uit de wereld te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zombietje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-02 17:00
Hallo Mede lezers,

Bij mij (Hattem) zijn ze op dit moment hard bezig met de kabels in de grond te krijgen.
Oplevering modem e.d. zou nog een week of 6 gaan duren vlgs de info.
Als ik op dit forum lees vraag ik mij af hoe ik te weten kan komen welk TV signaal ik ga krijgen.
Het signaal van Glashart of KPN.

Is er iemand op dit forum die mij hier duidelijkheid over kan verschaffen?
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
zombietje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:29:
Hallo Mede lezers,

Bij mij (Hattem) zijn ze op dit moment hard bezig met de kabels in de grond te krijgen.
Oplevering modem e.d. zou nog een week of 6 gaan duren vlgs de info.
Als ik op dit forum lees vraag ik mij af hoe ik te weten kan komen welk TV signaal ik ga krijgen.

Johan
Correct me if i'm wrong maar Glashart word nergens meer netwerkoperator, dus het word overal WBA/WMP+ etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zombietje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-02 17:00
tx Marnix

Al die afkortingen zeggen mij niet zo veel.
Vandaar dat ik Glashart gebruikte voor de differentiatie.

We wachten wel af hoe snel er echt geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zombietje schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:29:

Johan
Bij mijn weten gaat KPN wholesales het beheer voeren op alle nieuwe Reggefiber netwerken (WMP/WMP+).

Overigens WBA staat voor : Wholesales Broadband Access (inmiddels niet meer gebruikt omdat die afkorting door een ander bedrijf was geregistreerd). WMP staat voor Wholesales Multi Play, de vervangende kreet voor WBA. :)

Het TV signaal wat je aangeleverd krijgt ligt letterlijk aan de provider.
De KPN pakket providers leveren de oude ADSL versie van ITV en een Experiabox, de Lijbrandt achtigen leveren op papier glashart media, echter in de praktijk een inmiddels redelijk glasvezelwaardig TV signaal ingekocht bij KPN.

De HD zenders zijn van uitstekende kwaliteit, echter zonder Dolby 5.1, de SD zenders zijn matiger dan de echte glashartmedia versies, en dus is het hebben van DVB-C voor die zenders een lekker iets.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:04:
[...]

Ik heb hiervoor een melding naar de netwerkbeheerder gestuurd, zodra ik een reactie heb zal ik dit hier laten weten. -Ruben
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:14
Hallo Allen,

Heb een vraagje aan jullie;

In mij gemeente (Liesveld) wordt momenteel glasvezel aangelegd, heb sinds 2 weken een mooi oranje buisje/kabeltje bij de voordeur uit de grond steken en naar verwachting zal dit medio zomer worden opgeleverd/ diensten kunnen worden geactiveerd.

Kan iemand aangeven of dit spul hier gelijk 1Gbit geschikt is (of wat ook de eerste standaard na 100mbit is) of dat alles nog uit 100mbit spul zal bestaan ?
Weet wel dat het net als alle andere regio's WMP is/zal worden en dat en vermoedelijk die nieuwe modems gemonteerd gaan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Axelfoley007 op 03-04-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Axelfoley007 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:07:Kan iemand aangeven of dit spul hier gelijk 1Gbit geschikt is (of wat ook de eerste standaard na 100mbit is) of dat alles nog uit 100mbit spul zal bestaan ?
Je krijgt pas een modem als je glasvezel daadwerkelijk besteld. Tot die tijd komt er enkelt een dummy-modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Zijn er problemen met de nieuwsserver?? Krijg continu time-outs.
Meer mensen die daar last van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:07:
Kan iemand aangeven of dit spul hier gelijk 1Gbit geschikt is (of wat ook de eerste standaard na 100mbit is) of dat alles nog uit 100mbit spul zal bestaan ?
Weet wel dat het net als alle andere regio's WMP is/zal worden en dat en vermoedelijk die nieuwe modems gemonteerd gaan worden.
Aangezien alle nieuwe netwerken beheerd worden door KPN zou je kunnen denken dat met hun nieuwe 500/500 aanbod ze nieuwe netwerken qua CPE's en routers al uitleggen op 1Gb, echter logica en KPN passen niet echt in één zin, dus zou het mij niet verbazen dat ze nog gewoon oude 100Mbit hardware in de pops gaan hangen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Lijbrandt_Desk schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:22:
[...]
The_Wireless_Guy schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:54:
@Lijbrandt_Desk

Ik kan hier even niet testen of wij dit probleem ook ervaren met deze zender. Misschien iemand die meeleest die kan vertellen of zij het probleem ook hebben met deze zender? Dan weten wij beter of het aan de doorgifte van de zender ligt, of dat een software update en een stroomonderbreking The_Wireless_Guy een uitkomst kan bieden. - Fleur
Inmiddels nog iets aparts ontdekt. Van het Animalplanet HD kan ik onmogelijk het volume regelen met de Amino afstandsbediening. Alleen de Mute-knop werkt. Van andere kanalen werkt volume regeling via de Amino wel(ook niet alle kanalen getest).

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:39:
[...]

Zodra u helemaal actief bent, kunt u een Amino M540 bestellen via Mijn Lijbrandt. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet lukken kunt u de Amino ook bestellen bij onze orderdesk. Dit kunt u doen door een e-mail (vanuit uw lijbrandt emailadres) te sturen naar orderdesk@lijbrandt.nl of een ondertekende brief naar ons postadres. De settopbox wordt na bestelling binnen 14 dagen geleverd. - Fleur
Thx, heb het nu inderdaad gevonden via Mijn Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexicano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-12-2023
Food Network lijkt verdwenen te zijn (lelystad) ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SirMemeAlot schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:35:
[...]

Correct me if i'm wrong maar Glashart word nergens meer netwerkoperator, dus het word overal WBA/WMP+ etc.
Er is nooit een operator genaamd "Glashart" geweest. "Glashart" is altijd een 'merk' van Reggefiber geweest voor alle consumentenactiviteiten. Met "Glashart Media" als subbedrijf voor de televisiediensten op WGDO en later ook op WMP+.

De enige twee operators die er zijn, zijn "Reggefiber Wholesale" met de "Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst" en KPN met "Wholesale MultiPlay" en "Wholesale MultiPlay - plus". Waarbij Reggefiber Wholesale niet meer wordt uitgerold en binnenkort wrs. ook door KPN overgenomen wordt.
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:46:
[...]

Inmiddels nog iets aparts ontdekt. Van het Animalplanet HD kan ik onmogelijk het volume regelen met de Amino afstandsbediening. Alleen de Mute-knop werkt. Van andere kanalen werkt volume regeling via de Amino wel(ook niet alle kanalen getest).
Voor zover ik kan nagaan (heb op dit moment het HD pakket niet aan staan) is Animal HD 1 van de weinige zenders die, indien uitgezonden, -wel- met Dolby Digital 5.1 doorgegeven worden, ook op WMP+.

Ik vermoed (afhankelijk van hoe je e.e.a. hebt aangesloten en wat je voor geluid ingesteld hebt staan) dat bij DD5.1 content de Amino dit op dit moment alleen maar doorstuurt en hier dus geen volumeregeling op kan doen zoals bij (normale) PCM of mpeg2 stereo.

Maar het blijft me sowieso verbazen waarom mensen zo ontzettend graag hun volume op de "audio bron" willen regelen. Je audiobron (in dit geval de Amino) hoort gewoon een line level signaal uit te geven om je volumeregeling vervolgens op versterker of TV te doen.....

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 03-04-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een Amino met hdmi te koop in de buurt van Berkel en Rodenrijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 08:18:
Heeft iemand nog een Amino met hdmi te koop in de buurt van Berkel en Rodenrijs?
http://tinyurl.com/co3mm2l