SunSear schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:26:
Graag even stemmen.
Ik heb een aanvraag gedaan om bij Lijbrandt aangesloten te worden rond half december. Heb inmiddels een paar weken geleden een briefje gehad met de melding dat de netwerkbeheerder ingeschakeld zou gaan worden en dat ik daarna spullen zou moeten krijgen. Het is nu alweer een tijdlang angstvallig stil.
Ik wordt erg ongelukkig van alles wat ik hier zo in de laatste paar pagina's reacties lees over communicatie en oplossnelheid. Ik zit nu al een paar jaar bij UPC en heb eigenlijk geen klachten gehad, de helpdesk vind ik zoals anderen hier heel erg goed. Ik sta nu eigenlijk op het punt mijn aanvraag bij Lijbrandt toch maar in te trekken en dan maar bij UPC te blijven.
Wie is er nog oprecht blij met zijn aansluiting, wie zou wensen dat hij wat anders genomen had?
Ook hier iemand die tot nu toe nog zeker geen spijt heeft van het in zee gaan met Lijbrandt.
Ookal ben ook ik hier regelmatig behoorlijk kritisch, in de basis is het nog steeds stukken beter dan ik voorheen gewend was van UPC, KPN Digitenne, KPN Interactieve TV, etc.
Wat dat betreft voor mij nooit meer terug naar de kabel of ADSL!
Blijft wel staan dat er nog steeds dingen zijn die ook ik gewoon beter wil zien worden. Ook omdat ik ervan overtuigd ben dat dat OOK in het belang is van Lijbrandt, Reggefiber, KPN en het imago van glasvezel in het algemeen.
Ik doel dan met name op het nog beter/completer maken van de HD-streams (en ook bij SD de kwaliteitssprong te maken), eventueel ook HD maken van enkele zenders op het dvb-c pakket, etc.
Het enige waar ik op blijf hameren is de communicatie van Lijbrandt.
Ook ik word diep bedroefd van de laatste pagina's, voornamelijk omdat ik constant verschillende mensen met steeds dezelfde problemen langs zien komen. Allemaal problemen die vervolgens wel voortvarend worden opgepakt door webcare, maar daardoor lijken dit forum en deze thread onderhand een soort helpdesk gebeuren (bij gebrek aan een competente servicedesk en informatievoorziening).
De klachten en vragen die ik hier steeds voorbij zie komen zijn ZO Makkelijk op te lossen!
* Constante stroom aan informatie op de Lijbrandt site m.b.t. storingen, lopende issues en een globale indicatie van voortgang daarvan
* COMMUNICATIE! COMMUNICATIE! COMMUNICATIE! Het is belachelijk dat er geen fatsoenlijk crm- en ticketsysteem is waardoor je bij een lopend issue constant je hele verhaal weer aan de telefoon moet uitleggen en men van voren niet weet wat een andere collega gisteren van achteren heeft afgesproken met de klant, of wat deze heeft gecommuniceerd met partijen zoals de telefonie aanbieder, Glashart Media, ispfabriek, etc.
Het is overduidelijk dat Lijbrandt niets anders biedt een merknaam met daaraan verbonden pakketten en dat technisch alles wordt ingekocht bij derden of KPN/Reggefiber onderdelen. Maar wij horen Lijbrandt als aanspreekpunt te hebben bij vragen en problemen!
Het niet werken van een internetverbinding, het moeten vervangen van een NT om analoog/dvb-c of telefonie weer werkend te krijgen, etc. OOK als je hiervoor afhankelijk bent van derden kan je dit gewoon stroomlijnen. Sterker nog, als je als Lijbrandt pakketten en diensten aanbiedt dan ben je gewoon verplicht aan je klanten om dit geregeld te hebben!
Ik kom uit een bedrijf (klein en groeiend, nu helaas over genomen) waar ik zo nu en dan 1e lijn, 2e lijn en ook nog eens applicatie- en systeembeheerder was. Als ik in de communicatie naar klanten dingen zou roepen als "geen idee". "dat kan ik helaas niet voor u na gaan want hiervoor zijn wij afhankelijk van derden", etc.... dan was dat mijn ontslag geweest!! Hetzelfde wat betreft het afvallen van collega's, wat ik overigens sd-medewerkers bij meer bedrijven soms hoor doen.....
Een klant met een issue of vraag laat je nooit ophangen zonder op z'n minst te hebben laten merken dat je de vraag gehoord en begrepen hebt. Oftewel, de klant het gevoel geven geholpen te zijn. En dan wel graag met beloftes die je ook waar gaat maken, situaties van overmacht of calamiteiten daargelaten. En vooral voor wat betreft het waar maken van die beloftes en het tracken van alles wat gecommuniceerd is, is de juiste tooling voor sd-medewerkers ook onontbeerlijk....
In het bedrijf waar ik gewerkt heb gebruikten we voor tracking van issues een open source ticket systeem dat zowel alle telefonische contactmomenten als e-mailwisselingen perfect en overzichtelijk weer gaf....
Dat bij de storing in Enschede bij Tweak en Lijbrandt niets op de website te lezen viel en bij bv. Concepts ICT wel is illustratief.....
Maar buiten dat, qua technische werking van internet en qua keuzevrijheid in manier van tv-kijken, apparatuur, etc. ben ik verder super tevreden.
Ik kijk alleen met angst en beven uit naar het moment dat ik in de komende maanden eventueel ga verhuizen en de Lijbrandt aansluiting ook mee wil verhuizen......
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.