Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 88 Laatste
Acties:
  • 517.878 views

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-04 14:53
eymey schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:06:
.....
En laten we wel zijn.... als door deze KPN-heisa de uitrol straks stokt door de negatieve zweem (deels door 'ons' opgestookt, deels door anderen die ook genoeg horror over KPN horen), dan blijven ADSL en VDSL nog steeds hard nodig om nog wat alternatief te bieden voor UPC en Ziggo.....
Nu sla je door naar de andere kant :P . De zware locomotief die KPN heet is rollende en die stopt niet zomaar.
Ben er niet bang voor dan de uitrol stagneert.
Waar het om gaat is eigenlijk dat we NIET willen dat KPN alles opslokt.
Daar hebben we teveel negatieve ervaringen mee en voelen we nattigheid.
Als het een maal zover is en je gaat dan pas reageren ben je een te laat en kan er absoluut niets meerm want zo arrogant zijn ze wel bij de KPN

• FRANQ|IA
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-10-2014
@ Lijbrandt_Desk

In augustus/september dit jaar hebben we bij ons in huis glasvezel gekregen.
Hierop hebben we bij jullie in de winkel in Hoofddorp een abonnement afgesloten.
Jullie monteur moet het modem nog komen plaatsen in de meterkast, en dit zou voor 1 november geregeld zijn.

Ik heb voor 1 november enkele keren gemaild of deze datum gehaald ging worden.
Hierop krijg ik als antwoord dat er binnen 20 dagen contact word opgenomen.

Afgelopen week heb ik nogmaals gebeld, en aangegeven dat ik op 18 november het huis ga betrekken en dat ik op dit moment geen internet, televisie en telefonie kan gebruiken omdat ik geen "oude" profider heb.
Daarom wil ik dus dat jullie monteur de 18e komt om het modem te plaatsen. Het amino kastje voor onder de tv mag later komen, als ik maar het modem heb zodat ik in ieder geval iets kan kijken.

Ik zou deze week terug gebeld worden door de aannemer. Overmorgen is het al de 18e en dan zou ik verwachten dat ik al gebeld zou moeten zijn. Neem aan dat er niet 1 dag van tevoren gepland word?

Zouden jullie hier actie op kunnen ondernemen en zorgen dat ik de 18e een monteur op de stoep heb staan voor het modem?

Mvg,
Frank

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
FRANQ schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:27:
@ Lijbrandt_Desk

In augustus/september dit jaar hebben we bij ons in huis glasvezel gekregen.
Hierop hebben we bij jullie in de winkel in Hoofddorp een abonnement afgesloten.
Jullie monteur moet het modem nog komen plaatsen in de meterkast, en dit zou voor 1 november geregeld zijn.

Ik heb voor 1 november enkele keren gemaild of deze datum gehaald ging worden.
Hierop krijg ik als antwoord dat er binnen 20 dagen contact word opgenomen.

Afgelopen week heb ik nogmaals gebeld, en aangegeven dat ik op 18 november het huis ga betrekken en dat ik op dit moment geen internet, televisie en telefonie kan gebruiken omdat ik geen "oude" profider heb.
Daarom wil ik dus dat jullie monteur de 18e komt om het modem te plaatsen. Het amino kastje voor onder de tv mag later komen, als ik maar het modem heb zodat ik in ieder geval iets kan kijken.

Ik zou deze week terug gebeld worden door de aannemer. Overmorgen is het al de 18e en dan zou ik verwachten dat ik al gebeld zou moeten zijn. Neem aan dat er niet 1 dag van tevoren gepland word?

Zouden jullie hier actie op kunnen ondernemen en zorgen dat ik de 18e een monteur op de stoep heb staan voor het modem?

Mvg,
Frank
Ik wil graag kijken wat we kunnen doen. Kan je je adresgegevens sturen via de e-mail of dm? - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Dom, onderaan de factuur staat wederom:
"Een specificatie van de gesprekskosten kunt u vinden op mijn.lijbrandt.nl onder "Belgegevens"."

Anoniem: 376876

Websurfer01 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:16:
Dom, onderaan de factuur staat wederom:
"Een specificatie van de gesprekskosten kunt u vinden op mijn.lijbrandt.nl onder "Belgegevens"."
Oudbakken nieuws Websurfer :) Dat stond er al sinds dag 1 :P

Overigens vanmiddag even een bak koffie gedronken met iemand van Lijbrandt bij mij thuis.
Een hoop interessante info te horen gekregen die niemand zou kunnen gokken, maar die ik uiteraard hier niet ga ventileren, want dat is mij in vertrouwen medegedeeld.

Het enige wat ik denk ik wel ongestraft kan zeggen is... hou komende twee weken je HD streams in de gaten, want daar zou wel eens iets zichtbaar beter moeten kunnen worden :)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 16-11-2011 20:22]

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
Anoniem: 376876 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:21:
[...]

Het enige wat ik denk ik wel ongestraft kan zeggen is... hou komende twee weken je HD streams in de gaten, want daar zou wel eens iets zichtbaar beter moeten kunnen worden :)
Zal mijn SLM2008 switch in de gaten houden. Is eenvoudig om de bandbreedte te meten op een ITV poort.
15 min is goed voor 1 cd (800 Mb) dat zou voor de NL zenders ongeveer het dubbele moeten worden.

Gaat de bandbreedte alle HD zenders tegelijk omhoog?
@Spikecity: Daar maak je ons natuurlijk wel ontzettend nieuwsgierig mee :P. Maar goed, uiteraard vanuit hier respect voor je betrouwenswaardigheid :)

Laten we hopen dat je kennis gelijk heeft... ik ga de box zeker in de gaten houden. Ongebruikte netwerkaansluiting 2 naast de huiskamer-pc staat nog steeds in IPTV copy modus (middels slm2008) dus snifferdesniff af en toe :)

eymey schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:21:
@Spikecity: Daar maak je ons natuurlijk wel ontzettend nieuwsgierig mee :P. Maar goed, uiteraard vanuit hier respect voor je betrouwenswaardigheid :)
Laat ik het erop houden dat het voor medewerkers van Lijbrandt en andere providers minstens net zo spannend is als voor ons klanten, want ook zij volgen een en ander met argusogen, zij het met meer info dan wij hebben.
spaceone schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:00:
[...]
Gaat de bandbreedte alle HD zenders tegelijk omhoog?
Mmmm, eens kijken of ik dit kan beantwoorden zonder juicy details :)
Bij mijn weten wel, maar zeker weten doe ik dat niet, verandering is per PoP, en binnen de komende twee weken. :P

Meer krijg je helaas niet van me ;)

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 16-11-2011 21:45]

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:13
Ach, de komende tijd regelmatig langs MyZen zappen. Een waterval daar is altijd een soort waterval van pixels en artefacten. Ben benieuwd.

.NCK schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:44:
Ach, de komende tijd regelmatig langs MyZen zappen. Een waterval daar is altijd een soort waterval van pixels en artefacten. Ben benieuwd.
Ik weet alleen zeker dat de bandbreedte significant omhoog gaat, niet of men ook naar MPG2 gaat, maar als men 14Mbit MPG4 encrypted gaat aanleveren dan zou je het verschil tussen GHM MPG2 en ITV KPN enhanced versie eigenlijk niet meer moeten zien, want MPG4 gaat boven de 10Mbit qua performance best goed worden denk ik.

Overigens weet ik niet of MyZen ook van de mediagateway afkomt, want als dit een magere bron is dan kunnen ze hem niet dikker maken :)
Geen idee of MyZEN op WDGO wel superstrak is zonder artefacten?

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 16-11-2011 23:32]

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04 14:11
Anoniem: 376876 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:43:

Bij mijn weten wel, maar zeker weten doe ik dat niet, verandering is per PoP, en binnen de komende twee weken. :P

Grappig dat heb ik verleden week zaterdag ook gehoord in een winkel/ infopunt van reggefiber.
In Elburg is er nieuwe hardware geplaatst ( zoals ik begreep is Elburg een van de gebieden waar het eerst getest wordt), hopelijk van de week even tijd om te gaan kijken voor de beeldkwaliteit..
Nu hoor ik het voor een tweede keer.... klinkt dus goed !! :9

• baasandre
[...]

Ook niet als we onze schoen zetten ?? :9~

baasandre schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:51:
[...]
Komt van de bron en B&R is ook een van de netwerken die vroeg omgaat, dus zou ik ook in principe happy moeten zijn. :)
baasandre schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:52:
[...]

Ook niet als we onze schoen zetten ?? :9~
Nope, ben toch zeker Sinterklaas niet? :P

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 16-11-2011 22:06]

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:22

Nicap

Tsssk....

Anoniem: 376876 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:47:
[...]

Ik weet alleen zeker dat de bandbreedte significant omhoog gaat, niet of men ook naar MPG2 gaat, maar als men 14Mbit MPG4 encrypted gaat aanleveren dan zou je het verschil tussen GHM MPG2 en ITV KPN enhanced versie eigenlijk niet meer moeten zien, want MPG4 gaat boven de 10Mbit qua performance best goed worden denk ik.

Overigens weet ik niet of MyZen ook van de mediagateway afkomt, want als dit een magere bron is dan kunnen ze hem niet dikker maken :)
Geen idee of MyZEN op WDGO wel superstrak is zonder artefacten?
MyZEN is hier in Meppel wel strak. Ik zie iig geen watervallen met artefacten. Tis niet mijn zender, want ik zie elke keer dezelfde scene volgens mij.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Nicap schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:37:
[...]
MyZEN is hier in Meppel wel strak. Ik zie iig geen watervallen met artefacten. Tis niet mijn zender, want ik zie elke keer dezelfde scene volgens mij.
Tja, als je even thuis zit in de ziektewet kom je erachter dat sommige series wel heeeeeeeel vaak herhaald worden :P
Maar Meppel is dus WDGO neem ik aan? (Vergeef me dat ik inmiddels niet meer van alle netwerken weet wie de operator is ;) )

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:57

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

[...]

Shoot.... ben net weer terug bij Ziggo........ ;w

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
.NCK schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:44:
MyZen.tv komt van een volgepropte transponder op de sat:

http://www.linowsat.de/cgi-bin/lsat.cgi?0090-11747-H-1-0-0

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-11-2011 03:42]

• Nicap
  • Laatst online: 17:22

Nicap

Tsssk....

Anoniem: 376876 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:59:
[...]

Tja, als je even thuis zit in de ziektewet kom je erachter dat sommige series wel heeeeeeeel vaak herhaald worden :P
Maar Meppel is dus WDGO neem ik aan? (Vergeef me dat ik inmiddels niet meer van alle netwerken weet wie de operator is ;) )
Meppel is WDGO inderdaad. Ik hoop dat da zo blijft.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• nhimf
  • Laatst online: 29-07 00:50

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

[...]

Oudbakken nieuws Websurfer :) Dat stond er al sinds dag 1 :P

Overigens vanmiddag even een bak koffie gedronken met iemand van Lijbrandt bij mij thuis.
Een hoop interessante info te horen gekregen die niemand zou kunnen gokken, maar die ik uiteraard hier niet ga ventileren, want dat is mij in vertrouwen medegedeeld.
Wat mij bevreemd is dat Lijbrandt he-le-maal niets ventileert. Ik snap niet zo goed waarom bedrijven nog steeds zo gesloten zijn met informatie. Uit ervaring weet ik dat klanten liever horen dat "er niets te melden is" dan dat ze niets horen. Geen nieuws is ook nieuws.

Overal hoor je dat KPN Lijbrandt wil overnemen, maar van Lijbrandt hoor je niets. Lijbrandt moet denk ik ook aan zijn water kunnen voelen dat veel klanten met bepaalde redenen specifiek voor lijbrandt hebben gekozen en niet voor KPN. (okay ik snap op zich wel dat de overname nog niet rond is en dat ze daarom terughoudend zijn, maar toch)

Nou ik ga me niet al te veel zorgen maken, schiet ik niets mee op. Maar ik kan Lijbrandt wel vertellen dat als ze mij een expriabox of iets dergelijks door de strot gaan duwen dat ik weg ben. Ik wil, en met mij velen, zelf bepalen wat mijn router doet.

Anyway, een maandelijkse nieuwsbrief zou Lijbrandt sieren, evenals een werkende portal :-)
Dat is alleen maar goed! :-)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

The_Roman schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:05:
@Lijbrandt_Desk - mail onderweg over RTL en lipsync.

Daarnaast heb ik in Berkel en Rodenrijs afgelopen week last van haperend DVB-C signaal. Is dit een bekende storing? Veel blokjes, af en toe zwak signaal en haperingen in beeld en geluid..
Wij begrijpen dat er een afspraak is gemaakt voor 25 november. Wij horen graag of dit voor een oplossing zorgt. - Fleur

@Nhimf: Tsja, er valt nu gewoon nog niet veel te melden voor Lijbrandt.

Als zelfs de medewerkers nog niet zeker weten of ze ove reen jaar nog dezelfde baan hebben, dan kan je ook nog niets naar klanten ventileren.

Ik heb eind 2007 een grote overname mee gemaakt (van klein lokaal en enthousiast bedrijf naar een grote internationale toko van 80.000 mensen). Je wil niet weten (tenzij je het zelf hebt mee gemaakt) wat een spannende tijd dat is, maar richting klanten en tot de hele strategie bekend is ventileer je niets richting klanten waar je ander mogelijk op terug zou moeten komen....

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Storing op erotische zenders Lijbrandt

Op dit moment is er een storing op de erotische zenders van Lijbrandt, klanten die een basispakket en/of plus pakket hebben worden automatisch doorgeschakeld naar de volgende zendergroep (radio). De netwerkbeheerder werkt aan een oplossing. -Ruben

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:17
Nicap schreef op donderdag 17 november 2011 @ 08:40:
[...]

Meppel is WDGO inderdaad. Ik hoop dat da zo blijft.
Mag ik vragen wat WDGO betekent? Momenteel interesseert Lijbrandt me omdat ik a. dicht bij Meppel woon en b. mijn vriendin in Assen woont waar momenteel de bekende werving van 30%-van-de-mensen-moet-glasvezel-nemen-actie loopt.
Zelf heeft ze niks met glasvezel en vind haar Ziggo lijntje met analoge tv prima, maar voor de toekomst wanneer we samenwonen dan trekt glasvezel me eigenlijk wel.
WGDO is de benaming voor de wholesaledienst van "Reggefiber Wholesale". In jip en janneke taal betekent dit, dat Reggefiber ook het licht op de vezels zet, zorgt dat je vanaf jouw aansluiting op het netwerk van de internetprovider kan en dat je ook verbinding hebt met de televisiedienst van Glashart Media.

De reden dat zo veel mensen graag WGDO zien is dat de televisiestreams direct worden over genomen uit Hilversum (o.a. voor de publieke omroep, rtl zenders, etc.) of 1 op 1 van de sateliet worden gekopieerd.

In tegenstelling tot netwerken waar KPN de operator is en waar, zogeheten door technische problemen met routers, alleen maar tv-streams uit hun eigen televisienetwerk kan trekken. Deze zijn van lagere kwaliteit om ook over ADSL te kunnen.

Maar goed, de HD-streams zouden binnen nu en twee weken dus stukken beter moeten worden. Helaas lijkt dit vooralsnog niet voor de SD zenders te gelden maar goed, de meest belangrijke zenders worden in HD door gegeven, zelfs in hst standaard abbo.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

WGDO betekent: Wholesale GlasDienst Overeenkomst, dit is puur een benaming van dit type netwerk. :) -Ruben

• Binnetie
Dank voor jullie antwoorden!
Ik wil natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk beeld hebben als ik besluit glasvezel te nemen samen met mijn vriendin. Waar ik nu woon heb ik satelliet tv en dat ziet er goed uit qua beeld.

• Niet online
Je zou voor DVB-C kunnen gaan (als je op een KPN netwerk zit). Dan heb je altijd goed beeld. Nog beter zelfs dan de KPN HD-streams via IPTV.

zie Anoniem: 120071 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 17-11-2011 19:48]

Anoniem: 120071 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:41:
Je zou voor DVB-C kunnen gaan (als je op een KPN netwerk zit). Dan heb je altijd goed beeld. Nog beter zelfs dan de KPN HD-streams via IPTV.

Nog wel Alexander.... even afwachten of de komende twee weken een belofte wordt ingelost :)
Maar je hebt gelijk, als je geen HD junkie bent dan is het DVB-C signaal van Lijbrandt uitermate goed vergeleken met analoge TV ;)

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 17-11-2011 21:54]

• Niet online
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:53:
[...]

Nog wel Alexander.... even afwachten of de komende twee weken een belofte wordt ingelost :)
Maar je hebt gelijk, als je geen HD junkie bent dan is het DVB-C signaal van Lijbrandt uitermate goed vergeleken met analoge TV ;)
De term 'HD' hecht ik niet zoveel waarde meer aan, zolang men de bitrate er niet bij zegt.
Ook veel wat van de satelliet komt is bijvoorbeeld allemaal zwaar gecomprimeerd waarbij de vbr waardes gemiddeld ook dik onder de 10 blijven. Dat schiet allemaal niet op.
[...]

Grappig dat heb ik verleden week zaterdag ook gehoord in een winkel/ infopunt van reggefiber.
In Elburg is er nieuwe hardware geplaatst ( zoals ik begreep is Elburg een van de gebieden waar het eerst getest wordt), hopelijk van de week even tijd om te gaan kijken voor de beeldkwaliteit..
Ik ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor apparatuur het hier gaat? :)
Zijn dit de vervangers voor de beruchte Cisco en Alcatel routers die maar met 1 multicastbron kunnen werken?

Bij een bitrate verhoging zou je namelijk eerder denken dat KPN eerst aanpassingen gaat maken aan zijn kopernetwerk en dan de bitrate van zijn encoders gaat aanpassen.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 18-11-2011 01:58]

Anoniem: 120071 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 21:57:
[...]

[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor apparatuur het hier gaat? :)
Zijn dit de vervangers voor de beruchte Cisco en Alcatel routers die maar met 1 multicastbron kunnen werken?

Bij een bitrate verhoging zou je namelijk eerder denken dat KPN eerst aanpassingen gaat maken aan zijn kopernetwerk en dan de bitrate van zijn encoders gaat aanpassen.
Da's voor jou net zo'n vraag als voor mij, maar aangezien de omzetting naar betere HD streams per PoP gaat zou dat een logische aanname zijn ;)

En het zou juist heel onlogisch zijn als KPN zijn koperbandbreedte zou aanpassen voor die 1% glasklanten die ze hebben, dus vermoed ik (hoop ik) dat ze in het vooruitzicht en samenwerking met GHM hebben besloten om alle glasklanten gewoon GHM te geven ;)

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 17-11-2011 22:03]

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:01:
[...]

Da's voor jou net zo'n vraag als voor mij, maar aangezien de omzetting naar betere HD streams per PoP gaat zou dat een logische aanname zijn ;)

En het zou juist heel onlogisch zijn als KPN zijn koperbandbreedte zou aanpassen voor die 1% glasklanten die ze hebben, dus vermoed ik (hoop ik) dat ze in het vooruitzicht en samenwerking met GHM hebben besloten om alle glasklanten gewoon GHM te geven ;)
Inderdaad meer HD bandbreedte bij koper is minder gebruikers minder inkomsten voor KPN.
Wat ik de afgelopen maanden heb gelezen is worden de streams nu aangevoerd via een netwerk (zakelijk volgens mij ) van KPN en dat netwerk zit aan zijn maximale capaciteit daarom zijn er geen hogere bitrate meer mogelijk. Het nieuwe netwerk zal nu wel gereed zijn en daarom ook de omzetting per POP om om te schakelen op een andere aanvoer met voldoende capaciteit.
Wat ik verwacht is dat de HD streams een hogere bitrate krijgen (gelijk aan GHM) maar wel gewoon gecodeerd zijn. KPN gebruikt voor Glas HD extra encoders of een encoder die gewoon 2 stream in verschillende bitrates kan leveren.

[Voor 5% gewijzigd door spaceone op 17-11-2011 22:53]

Ach we zien wel, eerst maar eens zien wat het wordt :). Als HD substantieel beter wordt en artefact-vrij, dan ben ik tevreden. Verimatrix eraf zou ik als bonus zien (maar ook lastig, moet ik weer een andere oplossing voor de router kopen en met 2 WAN poorten gaan werken....).

Overigens, om nog even op de SAT van Binnetie terug te komen: Volgens mij is DVB-C van GHM ook al snel beter dan SAT (als je SD met SD vergelijkt). Naar ik heb begrepen wordt bijna alles van Canal Digitaal ook behoorlijk geknepen om op de transponderruimte te besparen.....

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:07:
Overigens, om nog even op de SAT van Binnetie terug te komen: Volgens mij is DVB-C van GHM ook al snel beter dan SAT (als je SD met SD vergelijkt). Naar ik heb begrepen wordt bijna alles van Canal Digitaal ook behoorlijk geknepen om op de transponderruimte te besparen.....
Bitrates op de sat (Canaal Digitaal) zijn variabel maar bij drukke beelden gaat de bitrate gewoon omhoog tot de max van de bron wat dus hetzelfde is als de GHM DVB-C streams. Bij rustige beelden is de bitrate dus welliswaar lager maar omdat de bitrate bij drukke delen snel omhoog gaat zie je dat eigenlijk niet (bij rustige delen is namelijk geen hoge bitrate nodig). Er zit dus weinig tot geen verschil in kwaliteit tussen GHM DVB-C en de sat SD zenders.

[Voor 31% gewijzigd door ik222 op 18-11-2011 00:00]

• Niet online
Als de minimum bitrate bij vbr te laag is heb je ook bij rustige beelden een mindere kwaliteit. Bij Canaal Digitaal SD is dat zeker het geval. Het verschil met Mediagateway aanvoer is enorm. Vergelijk maar eens een Nederland 1 SD van Canaal Digitaal met die van GHM/Technicolor. Die laatste is echt stukken helderder en gedetailleerder.

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:40
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:01:
[...]

Als je in de kwartaal cijfers van KPN kijkt dan zie je dat ze nu 489.000 IPTV klanten hebben en 77.000 glasvezel klanten. Als ik er nu voor het gemak van uit ga dat die 77.000 klanten allemaal triple play klanten zijn dan komt het er op neer dat ongeveer 16% van de IPTV klanten via glasvezel kijkt. Het grootste deel van de tv klanten van KPN is overigens digitenne (850.000). Als ze niet echt afgemaakt willen worden door de kabelaars dan zullen ze voor de 77.000 glasvezel klanten echt met een betere oplossing moeten komen (en ook om het aantal actieve aansluitingen omhoog te krijgen). De andere ISP hebben overigens de overig 163.000 actieve aansluitingen van de totaal gerealiseerde 844.000 aansluitingen. Deze cijfers komen allemaal uit het Q3 verslag van KPN.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wow als je die cijfers bekijkt dan zijn erg echt heel veel aansluiting op het glas die niet gebruikt worden :o

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

Deveon schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:20:
Wow als je die cijfers bekijkt dan zijn erg echt heel veel aansluiting op het glas die niet gebruikt worden :o
Klopt, want de netwerken (zoals B&R) die zonder vraagbundeling zijn gerealiseerd behalen de benodigde 35% dekkingsgraad volgens mij bij lange na niet.
Niet voor niets dat men tegenwoordig eerst een bepaalde afnamegarantie wil zien alvorens men de schop in de grond zet, want zelfs als je afgaat op 35% actieve aansluitingen, dan betekent dat nu ook nog dat men minimaal 65% van de aansluitingen wel aanlegt maar zonder inkomsten.

Volgens mij worden namelijk ook in vraagbundelingsprojecten bij groen licht alle woningen aangesloten die hiervoor toestemming hebben gegeven, ook als ze geen abo hebben afgesloten? Of in ieder geval ligt het glas dan al tot voor de deur in de grond heb ik altijd begrepen.

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-06 16:05
Ik heb een M540 settopbox en wat mij het meeste ergernis aan de opname functie is dat:
Als je een opname bekijkt dan heb je niet altijd de tijd om de gehele opname te bekijken.
Nu is het zo dat als je later naar een opname gaat die je al voor de helft hebt bekeken dan moet je weer helemaal doorspoelen/opzoeken waar je gebleven was.
Wat handig zou zijn is dat de recorder vraagt of je de opname wilt hervatten of opnieuw moet beginnen. (Dit ben ik gewend bij KPN-adsl ipTV).

Zijn er meer mensen die dit vinden of ben ik de enige ?
Ik zou dit graag zien veranderen op de opname boxen.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

bhaaff schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:16:
Ik heb een M540 settopbox en wat mij het meeste ergernis aan de opname functie is dat:
Als je een opname bekijkt dan heb je niet altijd de tijd om de gehele opname te bekijken.
Nu is het zo dat als je later naar een opname gaat die je al voor de helft hebt bekeken dan moet je weer helemaal doorspoelen/opzoeken waar je gebleven was.
Wat handig zou zijn is dat de recorder vraagt of je de opname wilt hervatten of opnieuw moet beginnen. (Dit ben ik gewend bij KPN-adsl ipTV).

Ik zet het op de signaleringslijst. -Fleur

@Lijbrandt_Desk:

Was het jullie al opgevallen dat RTL Lounge tweemaal voorkomt op de Amino?
Nr 16 en nr 189 zijn beiden RTL Lounge :)

Op het B&R netwerk dus :P

• henrickus
is kanaal 16 niet het promotie kanaal.
Hetzelfde had je vorige maand met een kookzender

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ Spikecity:

Henrickus heeft het bij het juiste eind; RTL Lounge is deze maand de zender van de maand en wordt daarom (ook) doorgegeven op het promotiekanaal. Na deze promotiemaand zal RTL Lounge weer netjes 1 maal worden doorgegeven :) -Ruben

Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 13:37:
@ Spikecity:

Henrickus heeft het bij het juiste eind; RTL Lounge is deze maand de zender van de maand en wordt daarom (ook) doorgegeven op het promotiekanaal. Na deze promotiemaand zal RTL Lounge weer netjes 1 maal worden doorgegeven :) -Ruben
Ok, dan :)
Ik wist niet eens dat we een promotiekanaal hadden.... zag wel een zender van de maand staan in het menu, maar had daar niet kanaal 16 achter gezocht :P

Ook weer opgelost :)

• Binnetie
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:41:

Dat is een behoorlijk verschil!
Stel nu dat er de komende 2 weken niks gebeurd met de streams van Lijbrandt... en ik een provider moet kiezen (voor 3 dec moet je beslissen ivm de 30%) dan zou ik kwa beeldkwalitiet het beste voor Vodafone kunnen gaan?
Nee, niet specifiek Vodafone. Zolang het maar een provider is die ook het CATV signaal (analoog, fm, dvb-c) van Glashart Media kan leveren.
@Lijbrandt_Desk:

Kunnen jullie ook eens aan GHM vragen of zij al plannen hebben omtrent de actie van 3fm Serious Request dit jaar? De meeste providers zenden via het promo kanaal in die week de tv-beelden van de actie uit (of geven 101-tv vrij).

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-08 22:42
eymey schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 14:27:
@Lijbrandt_Desk:

Kunnen jullie ook eens aan GHM vragen of zij al plannen hebben omtrent de actie van 3fm Serious Request dit jaar? De meeste providers zenden via het promo kanaal in die week de tv-beelden van de actie uit (of geven 101-tv vrij).
lol, kijk eerst eens hier: http://glashartmedia.nl/ :P

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Whahaha, LOL. OK.... die staat er dus ook echt pas sinds vandaag of enkele dagen.

Mooi :D

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
bhaaff schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:16:

Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 12:18:
[...]

Ik zet het op de signaleringslijst. -Fleur
@ Fleur

Nou Fleur dan heb ik nog wel wat voor je lijstje :P
Versneld vooruit spoelen kan nu alleen met beeld. Het zou heel handig zijn als dat in stappen van
bijvoorbeeld 5 of 10 minuten kan, het liefst variabel instelbaar. Oftwel een druk op de knop en je bent 5
minuten verder. Dit was samen met de door bhaaf gewenste "resume functie" een van de weinige dingen
die wel prettig was aan de UPC mediabox :9

Is het trouwens bekend dat de programmagids van Eredivisie Live al een tijdje niet klopt?
Op kanaal 1 staat info die qua tijd niet klopt.
Zo begint De Graafschap-PSV morgen in werkelijkheid om 18.45. Volgens de de programmagids echter al om 17.45.
Idem voor Ajax-NAC. Begint om 20.45. Volgens de programmagids al een uurtje eerder.

Nu weet ik dat dit niet bij Lijbrandt zit, maar wellicht toch handig als het ff doorgegeven wordt.

• Doc25
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Ik heb besloten om toch een KPN-abo te nemen, aangezien Lijbrandt geen zin heeft in nieuwe klanten. Beloop in het kort (ik woon in amsterdam):
- 3 maanden een aanvrag bij lijbrandt gedaan voor internet 50 en TV.
- 3 weken later een bevestigingsbrief, welkom, blablabla.
- nog eens 3 weken later bericht dat het glasvezelnetwerk in mijn buurt grotendeels klaar is (netwerk ligt hier al meer dan 3 jaar, en ik had ook al meer dan 3 jaar glasvezelinternet, maar dat terzijde). De monteur gaat binnenkort contact met u opnemen.
- nog eens 3 weken later geen monteur te bekennen. Contact opgenomen met Lijbrandt, dat werd uitgezocht. Uiteindelijk via de Webcare hier te horen gekregen dat men toch niet kan leveren, volgende maand wordt duidelijk wanneer er wel geleverd kan worden. Een reden waarom men "opeens" niet kan leveren, werd niet gegeven.
- via de techneuten hier te horen gekregen dat het waarschijnlijk te maken heeft dat mijn glasvezellijn bezet is door mijn vorige provider. Lijbrandt zelf vertelt niet waarom ze niet kunnen leveren en vragen die lijn ook niet op. Dat heb ik maar voor ze gedaan, en de ex-provider om die lijn vrij te geven. Dat is na 10 dagen netjes gedaan en ik werd gebeld (ook al was ik geen klant meer) dat de lijn nu vrij is.
- dit heugelijke nieuws teruggekoppeld aan Lijbrandt, maar jullie zien het al aankomen: er kan nog steeds niet geleverd worden, want er zijn problemen met de kasten in mijn buurt.
- ik denk dat dat flauwekul is, want KPN wel direct kan leveren (via dezelfde kasten).
- ik vermoedde dat die kasten dan misschien met name voor TV-doorgifte klaargemaakt moeten worden aangezien dat bij KPN en Lijbrandt anders is. Ik doe een voorstel: geef mij alvast internet door aangezien ik al 3 weken zonder internet zit, die TV komt later wel.
- er wordt niet op dit voorstel gereageerd.

Een stel bevriende juristen wilde een aanklacht indienen over deze gang van zaken. Het is gewoon beschamend hoe men met toekomstige klanten gaat. Maar ik heb geen zin hier nog meer tijd aan te verspillen.
Het is wel opvallend dat KPN wel kan leveren, en Lijbrandt niet. Zo heb je eigenlijk helemaal geen keus, en is er geen sprake van een "open markt" en "concurrentie". Het stinkt.
Toevallig of niet, is KPN al maanden hier in de buurt flink aan het flyeren, en nu hebben ze zelfs een exclusieve aanbieding voor mijn buurt: alles-in-1 pakket, de eerste 6 maanden gratis.
Jammer, gemiste kans voor Lijbrandt :). En ondanks dat de area-pop's in de buurt inderdaad waarschijnlijk nog klaar gemaakt moeten worden voor analoge tv-doorgifte en dat dus buiten de invloed van Lijbrandt ligt had Lijbrandt hier gewoon (liefst vooraf) veel beter in kunnen communiceren.

Ik durf zelfs haast te stellen dat op dit moment zelfs KPN nog beter is in communicatie m.b.t. het proces en evt. uitzonderingen dan Lijbrandt (iig in de ervaringen die ik met KPN heb).

Maar aan de andere kant: Dat ze niet op jouw voorstel voor alleen internet in gaan zou ook nog kunnen komen omdat op dit moment orders van Lijbrandt gewoon nog helemaal niet inschietbaar zijn bij KPN, zelfs niet als de klant alleen internet wil en die andere vezel dus nog niet nodig heeft. Maar ook in dat geval hadden ze gewoon netjes kunnen communiceren "sorry, het ordersysteem van onze netwerkleverancier staat dit soort uitzonderingen niet toe".

• Doc25
eymey schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:15:
Jammer, gemiste kans voor Lijbrandt :). En ondanks dat de area-pop's in de buurt inderdaad waarschijnlijk nog klaar gemaakt moeten worden voor analoge tv-doorgifte en dat dus buiten de invloed van Lijbrandt ligt had Lijbrandt hier gewoon (liefst vooraf) veel beter in kunnen communiceren.

Ik durf zelfs haast te stellen dat op dit moment zelfs KPN nog beter is in communicatie m.b.t. het proces en evt. uitzonderingen dan Lijbrandt (iig in de ervaringen die ik met KPN heb).

Maar aan de andere kant: Dat ze niet op jouw voorstel voor alleen internet in gaan zou ook nog kunnen komen omdat op dit moment orders van Lijbrandt gewoon nog helemaal niet inschietbaar zijn bij KPN, zelfs niet als de klant alleen internet wil en die andere vezel dus nog niet nodig heeft. Maar ook in dat geval hadden ze gewoon netjes kunnen communiceren "sorry, het ordersysteem van onze netwerkleverancier staat dit soort uitzonderingen niet toe".
Dat is precies wat ik bedoel. Ik probeerde zelfs mee te denken, want zij vertellen je niets. Ik heb zelf de lij laten vrij geven, voorstel gedaan om eerst alleen internet te leveren e.d.
Het is de omgekeerde wereld. De klant doet zijn best om bij een leverancier klant te MOGEN zijn :D

Ze hebben zelfs geen idee wanneer ik eventueel aan de beurt ben. Het kan dus nog minstens een maand duren, maar ook 6 maanden bijvoorbeeld. Alsof ik nog verder ga wachten zonder internet (lang leve tetheren, maar het begint me een beetje de keel uit te hangen).

Heb jij (of anderen) ervaring met digitale TV via de satelliet ? is dat van goede kwaliteit ? en welke leveranciers zijn daar goed in ?

• Niet online

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

AvK

Ready Set Go

FF wachten nog Alexander01. FF wachten.

Je constante manier van KPN bashen valt zelfs de moderators al op.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Niet online
Ga eens snel terug naar je KPN topics jij ;)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

AvK

Ready Set Go

Ha ha ha. LOL (echt waar!). :D

[Voor 40% gewijzigd door AvK op 18-11-2011 17:21]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Niet online
*pakt postgeschiedenis van AvK erbij*

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 18-11-2011 17:26]

AvK schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:10:
FF wachten nog Alexander01. FF wachten.
Ik neem aan dat jij het hebt over de aangekondigde upgrades van de HD streams aankomende twee weken? :)

• baasandre
"negeert" ..lol.. *;

Het staat vrij om zelf te kiezen en dat Alexander geen fan is van Kpn... dat gelooft zelfs sinterklaas nu <+:)
Daar prik ik zelf wel door heen, ik respecteer zijn mening, en ik oordeel zelf, want daar gaat het uiteindelijk om. :)

Vandaag wezen kijken in Elburg in de winkel van Reggefiber.
Tv beeld: gewoon goed, gelukkig heb ze geen lullig schermpje hangen, maar gewoon 37 of 42 inch, niet nagemeten, maar op 4 a 5 meter afstand nog steeds mooi scherp beeld.

Hd beeld: gewoon mooi strak beeld ( natuurlijk lastig als je niet kan vergelijken met bijvb upc ernaast).
Decoder: zappen, gewoon snel
Teletext - uch keer sneller dan via de box van upc
Nadeel: ned 1 is ned 1, ned1 hd is 701......

De tv is daar aangesloten via de homeplug en niet via kabel, en uiteraard hebben ze daar het goud pakket.
Uiteraard zal de criticus aankomen, kom maar met cijfers, en kijk % is niet goed, of juist andersom.
Mij gaat het om wat ik met mijn ogen zie.
Heb nu hd van upc en wat ik zag, net zo goed ( en misschien beter), maar dat is een beoordeling met het blote oog.

Al met al besloten om over te gaan op glas, vanwege de aanbieding nog niet naar Lijbrandt, misschien over een jaar ( het bespaart voor mij toch 430 euro voor een jaar t.o.v upc).
Glas 100 > snelheidsverhoging kon men nog niks over zeggen.

Maar kortom: ik vindt de kwaliteit goed (punt !).
Ik zou zo zeggen woon je in de buurt ga kijken in Elburg.

"hopelijk heb ik nu al mensen lekker gemaakt !!! }:O

• Niet online
Anoniem: 376876 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:57:
[...]

Ik neem aan dat jij het hebt over de aangekondigde upgrades van de HD streams aankomende twee weken? :)
Dat bedoeld ie inderdaad. Het is nog maar de vraag hoe dat uit gaat pakken.
Als het enkel een bitrate verhoging voor de HD zenders gaat worden, dan is dat leuk voor die zenders, maar wel weer een halfbakken oplossing. Veel zenders zijn alleen nog maar in SD beschikbaar. En dan hebben we het alleen nog maar over video bitrates gehad. Nog niet eens over de rest in die streams.

• Niet online
[...]
baasandre schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:34:
Vandaag wezen kijken in Elburg in de winkel van Reggefiber.
Tv beeld: gewoon goed, gelukkig heb ze geen lullig schermpje hangen, maar gewoon 37 of 42 inch, niet nagemeten, maar op 4 a 5 meter afstand nog steeds mooi scherp beeld.

Hd beeld: gewoon mooi strak beeld ( natuurlijk lastig als je niet kan vergelijken met bijvb upc ernaast).

Mij gaat het om wat ik met mijn ogen zie.
Heb nu hd van upc en wat ik zag, net zo goed ( en misschien beter), maar dat is een beoordeling met het blote oog.
Dan heb je het dus over de nieuwe situatie waar de pop al is geupgrade :)

Heb je ook naar de detaillering gekeken en of het er natuurlijk uitzag (geen vegen, smearing en colorbanding enzo) ? Want strak zijn de huidige KPN streams ook al door de hogere resolutie. Maar alleen strak daar koop ik niks voor.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 18-11-2011 18:51]

• baasandre
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:45:

Dan heb je het dus over de nieuwe situatie waar de pop al is geupgrade :)

Heb je ook naar de detaillering gekeken en of het er natuurlijk uitzag (geen vegen, smearing en colorbanding enzo) ? Want strak zijn de huidige KPN streams ook al door de hogere resolutie. Maar alleen strak daar koop ik niks voor.
Klopt, daar is de pop al geupgrade, en kennelijk maakt dat heel veel verschil uit.

Dichtbij gekeken, veraf, helaas hadden ze geen zen-tv hd erop ( vanwege eerder bericht daarover), maar ik zag geen zaken waarvan ik dacht.... :(

Zoals ik het al zei: het blijft een visuele waarneming, dus altijd onderhevig aan...
Daarnaast maakt het uiteraard ook nog uit welke tv heb je..., heb bijvb thuis een plasma van panasonic 3jr oud, en daar hing een led tv ( volgens mij een samsung, maar type ?).
Maar: zag geen vegen, geen smearing/ colorbanding, wat ik zag, strak beeld, geen wazigheden, mooie warme kleuren ( ook voetbalwedstrijd zag er goed uit, zoals ik thuis gewend ben van eredivisie live HD).
Verschil bij upc tussen eredivisie live HD en Sd is enorm...

Komt er gewoon op neer, straks zelf zien is....
Tja Kpn..., heb zelf ook veel ellende gehad met upc, zoals nu ook weer uitval telefonie/ striping/ blokjes in hd beeld.
Pfff zo heeft elke provider wel wat.
Maar denk dat iedereen straks blij is als de pop's aangepakt zijn...

Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:36:
[...]

Dat bedoeld ie inderdaad. Het is nog maar de vraag hoe dat uit gaat pakken.
Als het enkel een bitrate verhoging voor de HD zenders gaat worden, dan is dat leuk voor die zenders, maar wel weer een halfbakken oplossing. Veel zenders zijn alleen nog maar in SD beschikbaar. En dan hebben we het alleen nog maar over video bitrates gehad. Nog niet eens over de rest in die streams.
Voordat we hier over verder doorzagen lijkt het me handig om de PoP upgrades komende weken eerst eens af te wachten en dan te kijken of het wat heeft opgeleverd in kwaliteit.
Tot die tijd blijft het natuurlijk allemaal speculatief :P

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ipadressen van die geupgrade HD streams, want die zouden anders moeten zijn als de ADSL versie, want anders hebben ze een probleem op het koper lijkt me :)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 18-11-2011 19:10]

• Niet online
Nu je daarover begint. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze dat onderscheid willen maken in de index.xhtml.gz per pop. Volgens mij kan dat helemaal niet. Dan zou je dus zeggen dat Elburg gewoon over zou moeten zijn gegaan op WGDO streams.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 18-11-2011 19:14]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:50

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:13:
Nu je daarover begint. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze dat onderscheid willen maken in de index.xhtml.gz per pop. Volgens mij kan dat helemaal niet. Dan zou je dus zeggen dat Elburg gewoon over zou moeten zijn gegaan op WGDO streams.
Andere optie82 parameters vanaf de switch meesturen in dhcp discover, en op die manier (dus) andere middleware toe laten wijzen (of andere playlist of whatever)
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:19:
Dus een aparte index.xhtml.gz voor elke pop? Lijkt me nogal omslachtig.
Kan eventueel ook op een aggregatieswitch in een citypop vermoed ik.... Mogelijkheden genoeg imho, maar zonder meer info over de opbouw van het netwerk daar (icm de afhandeling van de amino's) is dat slechts gokken.

[Voor 28% gewijzigd door DJSmiley op 18-11-2011 19:27]

• Niet online

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:19:
index.xhtml.gz bevat hier (OnsNetEindhoven) de 'playlist' van zowel WGDO en de KPN (WBA) streams. Hiertussen kiest de Amino aan de hand van de meegegeven opties. Ik neem aan dat ze voor de nieuwe streams de index.xhtml.gz gewoon voorzien van een 3e 'playlist' met de verbeterde HD streams en de optie hiervoor dan meegeven aan de Amino aan de hand van de plek waar hij ingeplugged is.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Niet online
ShadowLord schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:29:
[...]
Ik neem aan dat ze voor de nieuwe streams de index.xhtml.gz gewoon voorzien van een 3e 'playlist' met de verbeterde HD streams en de optie hiervoor dan meegeven aan de Amino aan de hand van de plek waar hij ingeplugged is.
Die optie lijkt al af te vallen.
Ik heb net even remote bij een kennis gekeken en er staan nog steeds dezelfde adressen in. 2 (sd en hd) voor WGDO en 2 (sd en hd) voor WBA. Dit zijn nog steeds dezelfde als degene die men altijd al gebruikt heeft.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:40
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:36:
[...]

Die optie lijkt al af te vallen.
Ik heb net even remote bij een kennis gekeken en er staan nog steeds dezelfde adressen in. 2 (sd en hd) voor WGDO en 2 (sd en hd) voor WBA. Dit zijn nog steeds dezelfde als degene die men altijd al gebruikt heeft.
Dat zag ik net ook idd. Maar het valt me ook op dat er nu expliciet 'ghm' en 'wba' genoemd wordt in de code van index.xhtml.gz.

Eerder werd alleen 'wba' bij naam genoemd en werd in de code aangenomen dat als het niet over 'wba' ging, het dan om de WGDO (ghm) streams moet gaan. (Of beter gezegd, als er geen aanbieder genoemd werd, werd er voor de ghm streams gekozen).

De expliciete toevoeging van ghm (en het niet noemen van WGDO) geeft mij het idee dat er 1 van de volgende dingen gaat gebeuren. Of de geupgrade PoP's geven de GHM (ook bekend onder ons als WGDO) streams door, of er wordt binnenkort een update van de index.xhtml.gz uitgerold waar de 3e 'aanbieder' wel in staat, maar dat ze dat nog niet hebben uitgegeven.

Echter, als wat baasandre zegt correct is, lijkt het me sterk dat de index.xhtml.gz een update gaat krijgen. Dan zouden de nieuwe PoP's al bijna zeker de GHM streams moeten doorgeven... Iemand op zo'n nieuwe PoP die dit kan bevestigen? ;)

Interessant detail: volgens Firefox was de laatste update van index.xhtml.gz op: 15 November 2011 16:41:32

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Waltman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-03 19:04
Mijn lijbrandt glasvezel aansluiting is sinds vanavond geheel functioneel.

In het kort mijn nieuwe aansluiting bij lijbrandt ervaringen

- Op 1 oktober heb ik lijbrandt glasvezel en televisie aangevraagd.
- Na 2 dagen een brief ontvangen die geen inzicht gaf in een mogelijke aansluitdatum
- Na 3 weken geen enkele vorm van communicatie vanuit lijbrandt werd ik wat ongerust, telefonisch kwam ik met de helpdesk niet heel veel verder. (wacht maar 4 weken antwoord)
- Daarna ben ik met het webteam gaan communiceren om meer duidelijkheid te krijgen.
- Op 8 november ineens telefoon van lijbrandt: de aannemer is ingeschakeld.
- 9 november 1000 uur Schuuring belt of ze om 1300 langs kunnen komen. Modem geplaatst, de verbinding was een uur later
- Uiteindelijk op 22 november de animobox ontvangen en aangesloten.
- Alles werkt naar behoren.

De doorlooptijd voor een nieuwe aansluiting is dus ca. 7 weken. Op zich geen probleem. Wel een kritische noot aan lijbrandt, niet alle gebruikers zitten op tweakers. Probeer beter te communiceren met je nieuwe klanten, geef bijvoorbeeld een voorlopige planning, stuur een automatische e-mail, bedenk iets om de klant te ontzorgen, dat moet toch lukken in deze digitale tijd.

Nogmaals mijn dank aan het webteam.

• Doc25
Waltman schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:18:
Mijn lijbrandt glasvezel aansluiting is sinds vanavond geheel functioneel.

In het kort mijn nieuwe aansluiting bij lijbrandt ervaringen

- Op 1 oktober heb ik lijbrandt glasvezel en televisie aangevraagd.
- Na 2 dagen een brief ontvangen die geen inzicht gaf in een mogelijke aansluitdatum
- Na 3 weken geen enkele vorm van communicatie vanuit lijbrandt werd ik wat ongerust, telefonisch kwam ik met de helpdesk niet heel veel verder. (wacht maar 4 weken antwoord)
- Daarna ben ik met het webteam gaan communiceren om meer duidelijkheid te krijgen.
- Op 8 november ineens telefoon van lijbrandt: de aannemer is ingeschakeld.
- 9 november 1000 uur Schuuring belt of ze om 1300 langs kunnen komen. Modem geplaatst, de verbinding was een uur later
- Uiteindelijk op 22 november de animobox ontvangen en aangesloten.
- Alles werkt naar behoren.

De doorlooptijd voor een nieuwe aansluiting is dus ca. 7 weken. Op zich geen probleem. Wel een kritische noot aan lijbrandt, niet alle gebruikers zitten op tweakers. Probeer beter te communiceren met je nieuwe klanten, geef bijvoorbeeld een voorlopige planning, stuur een automatische e-mail, bedenk iets om de klant te ontzorgen, dat moet toch lukken in deze digitale tijd.

Nogmaals mijn dank aan het webteam.
ik heb het na 3 maanden opgegeven. 3 maanden geleden een aanvraag gedaan, en tot op heden niet eens zicht op een eventuele leveringsdatum. Vandaag bij KPN geweest, een dijk van een aanbieding, en ze kunnen ober 10 dagen al leveren !

Doc25 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 00:02:
[...]

ik heb het na 3 maanden opgegeven. 3 maanden geleden een aanvraag gedaan, en tot op heden niet eens zicht op een eventuele leveringsdatum. Vandaag bij KPN geweest, een dijk van een aanbieding, en ze kunnen ober 10 dagen al leveren !
Zit je op een nieuw aangelegd WBA(+) netwerk wellicht?
Zo ja, is het niet ongebruikelijk dat indien het een WBA netwerk is KPN daar dik een jaar alleenrecht op lijkt te hebben of gewoon te nemen, want als operator kan je uiteraard anderen om "technische redenen" nog heel lang afhouden en hiermee een stuk eigen omzet zeker stellen.
In B&R heeft mijn aansluiting ook ruim 14 maanden werkeloos met een dummy erop in de meterkast gehangen omdat Tweak en Lijbrandt nog niet konden leveren, terwijl KPN al een jaar aan het uitrollen was. 8)7

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 19-11-2011 22:10]

Hier in Almere was het juist grotendeels andersom :D.

Almere Haven heeft ruim een jaar moeten wachten op glasvezel. Toen het bij mij in de meterkast was afgemonteerd was de wachttijd van KPN ook nog drie kwart jaar. Op het moment dat de wachttijd nog een paar maanden moest zijn (we leven dan begin 2010) kwam Tweak om de hoek kijken en ben ik snel voor hen gedaan :P

• joop99
eymey schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:31:
Hier in Almere was het juist grotendeels andersom :D.

Almere Haven heeft ruim een jaar moeten wachten op glasvezel. Toen het bij mij in de meterkast was afgemonteerd was de wachttijd van KPN ook nog drie kwart jaar. Op het moment dat de wachttijd nog een paar maanden moest zijn (we leven dan begin 2010) kwam Tweak om de hoek kijken en ben ik snel voor hen gedaan :P
Soortgelijke ervaring in Almere stad oost, al voor montage in de meterkast aangevraagd bij KPN en na drie kwart jaar afgezegd (KPN kon en wou geen datum noemen nauwkeuriger als binnen een half jaar nar drie kwart jaar wachten). Toen ik bij Tweak kon bestellen werd er binnen een maand geleverd, ik heb niet het idee dat ik daardoor langer heb moeten wachten als wanneer ik meer geduld met KPN had gehad. Toen tweak aan kwam sluiten lag de glasvezel er al meer als een jaar en zat het dummy kastje er al een maand of 10.

[Voor 6% gewijzigd door joop99 op 20-11-2011 08:50]

• Doc25
Anoniem: 376876 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 22:08:
[...]

Zit je op een nieuw aangelegd WBA(+) netwerk wellicht?
Zo ja, is het niet ongebruikelijk dat indien het een WBA netwerk is KPN daar dik een jaar alleenrecht op lijkt te hebben of gewoon te nemen, want als operator kan je uiteraard anderen om "technische redenen" nog heel lang afhouden en hiermee een stuk eigen omzet zeker stellen.
In B&R heeft mijn aansluiting ook ruim 14 maanden werkeloos met een dummy erop in de meterkast gehangen omdat Tweak en Lijbrandt nog niet konden leveren, terwijl KPN al een jaar aan het uitrollen was. 8)7
In mijn buurt is al meer dan 3 jaar een glasvezelnetwerk, oorspronkelijk GlasvezelNetwerkAmsterdam genoemd. Ik heb dan ook al meer dan 3 jaar glasvezel-internet via interNLnet, dus alles is aangelegd tot in de meterkast. De overstap naar Lijbrandt is geen succes. We zijn 3 maanden verder en totaal geen idee wat het probleem is en wanneer er eventueel een aansluiting kan gebeuren. Eergisteren besloten om toch naar KPN te gaan, die hebben een exclusieve aanbieding voor mijn buurt (6 maanden gratis !!). Blijkbaar proberen ze mijn hele buurt weg te kapen, en vervolgens de restantjes aan Lijbrandt over te laten. Die kijkt ernaar en doet er niets aan, blijkbaar omdat ze toch worden overgenomen door KPN.

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@Doc25. ik zit eigenlijk met precies hetzelfde probleem als waar jij mee zat:
InterNL biedt geen concurrerende tarieven/mogelijkheden, dus ik wil graag overstappen. Ook ik ben nu al sinds september aan het wachten op actie, maar er gebeurt maar niks en ik krijg niks te horen. Denan heeft in het GNA-topiv gezegd dat Lijbrandt met een pilot bezig was, maar die is ondertussen afgelopen en ik heb sindsdien ook nog niks gehoord.

Enige probleem is dat ik absoluut geen Experia box wil. Het maakt mij niet uit welke aanbieder kan leveren, maar ik wil wel mijn eigen apparatuur gebruiken. Dus daarmee valt KPN met hun huidige aanbod af.

Helaas heb ik geen idee wat ik nu kan doen om én een hogere snelheid tegen redelijke kosten te krijgen én mijn eigen apparatuur te kunnen blijven gebruiken op een netwerk dat geen poorten blokkeert (waarvan ik vermoed dat KPN dat ook vast wel zal doen).

Jammer dat InterNL niet gewoon de abonnementen aanpast aan de concurrentie, dan had ik dit probleem helemaal niet gehad. Maar (als ik het goed heb onthouden) bij hen kost(te) 30 Mbit al iets van € 45 en 50 Mbit € 60. En dat voor 'kaal' internet.

• Doc25
Mr_Big schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:24:
@Doc25. ik zit eigenlijk met precies hetzelfde probleem als waar jij mee zat:
InterNL biedt geen concurrerende tarieven/mogelijkheden, dus ik wil graag overstappen. Ook ik ben nu al sinds september aan het wachten op actie, maar er gebeurt maar niks en ik krijg niks te horen. Denan heeft in het GNA-topiv gezegd dat Lijbrandt met een pilot bezig was, maar die is ondertussen afgelopen en ik heb sindsdien ook nog niks gehoord.

Enige probleem is dat ik absoluut geen Experia box wil. Het maakt mij niet uit welke aanbieder kan leveren, maar ik wil wel mijn eigen apparatuur gebruiken. Dus daarmee valt KPN met hun huidige aanbod af.

Helaas heb ik geen idee wat ik nu kan doen om én een hogere snelheid tegen redelijke kosten te krijgen én mijn eigen apparatuur te kunnen blijven gebruiken op een netwerk dat geen poorten blokkeert (waarvan ik vermoed dat KPN dat ook vast wel zal doen).

Jammer dat InterNL niet gewoon de abonnementen aanpast aan de concurrentie, dan had ik dit probleem helemaal niet gehad. Maar (als ik het goed heb onthouden) bij hen kost(te) 30 Mbit al iets van € 45 en 50 Mbit € 60. En dat voor 'kaal' internet.
interNLnet is inderdaad veel te duur en hebben weinig keus qua snelheden (en alleen analoge TV).
Voor wat jij zoekt, is alleen Lijbrandt geschikt, alleen nog niet beschikbaar. Ik had in augustus een aanvraag gedaan, tot nu toe dus geen zicht op een termijn. Ik kan niet langer wachten, dit is de omgekeerde wereld (de klant "smeekt" de leverancier om hem aan te sluiten).

De andere opties zijn KPN en Tweak, maar ze gebruiken dus beide de experiabox.
Persoonlijk wil ik ook liever Lijbrandt gezien de redenen die jij noemt. Maar als ze geen klanten willen dan houdt het op.
Maar eigenlijk maak ik geen gebruik van al die extra funcionaliteiten waarvoor je eigen apparatuur nodig hebt: simpel internet, gewoon TV, ik hoef niets te streamen of andere "fratsen" uit te halen.
Het lange wachten ben ik beu, daarom ben ik min of meer gedwongen om KPN te nemen. Enig voordeel is dat KPN een uitstekende aanbieding heeft voor amsterdam oost: 6 maanden gratis abo bij een jaarcontract !

• IcyK
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2018
Het zou zomaar kunnen dat Amsterdam helemaal niet zo'n bijzondere positie heeft binnen de KPN wervingscampagne: ook in Dordrecht heeft men de afgelopen weken met die 'exclusieve' 6-maanden-gratis aanbieding lopen leuren. En naar ik vermoed in de rest van verglaasd Nederland ook.

Wat niet wegneemt dat het niet reageren vanuit Lijbrandt onbegrijpelijk en schandalig is, en jouw overwegingen om dan maar naar een andere aanbieder te stappen begrijpelijk en terecht.
Helaas vrees ik dat het voor Lijbrandt tot weinig effect zal leiden: daar is men al 2 jaar doof voor dit soort geluiden. Het zal wel een soort bedrijfs-autisme zijn ...

http://www.ftm.nl/column/stapje-voor-stapje-op-weg-naar-het-einde/

• Doc25
IcyK schreef op zondag 20 november 2011 @ 16:09:
Het zou zomaar kunnen dat Amsterdam helemaal niet zo'n bijzondere positie heeft binnen de KPN wervingscampagne: ook in Dordrecht heeft men de afgelopen weken met die 'exclusieve' 6-maanden-gratis aanbieding lopen leuren. En naar ik vermoed in de rest van verglaasd Nederland ook.

Wat niet wegneemt dat het niet reageren vanuit Lijbrandt onbegrijpelijk en schandalig is, en jouw overwegingen om dan maar naar een andere aanbieder te stappen begrijpelijk en terecht.
Helaas vrees ik dat het voor Lijbrandt tot weinig effect zal leiden: daar is men al 2 jaar doof voor dit soort geluiden. Het zal wel een soort bedrijfs-autisme zijn ...
Misschien niet amsterdam als geheel, maar wel in bepaalde gebieden.
ik denk dat het wel gerichte acties zijn van KPN in bepaalde gebieden waar anderen tijdelijk niet kunnen leveren. Zo kapen ze even snel veel klanten weg door dit soort aanbiedingen.
Wordt hier een loer gedraaid aan Lijbrandt ? die kijkt ernaar en kan blijkbaar weinig aan doen.

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Tja, als je het niet kan winnen met kwaliteit en service dan moet je nu eenmaal wel je toevlucht nemen tot smerige praktijken. ;)

Anoniem: 433243

Ik heb een amino 110 en ervaar ook off sync audio op bijna alle zenders en vraag me af of dat niet bij meerdere gebruikers is. Het ligt niet aan mijn tv, want satelliet is wel on sync op rtl4 sbs enz.
In principe kan je bij KPN ook nog wel je eigen apparatuur gebruiken. Het heeft alleen wat haken en ogen. Voor de telefonie moet je in principe altijd de Experiabox blijven gebruiken (maar die kan in een 'eigen' oplossing -achter- een l2-switch en wordt dan gewoon een veredelde VOIP ata :P ).

Dat is trouwens ook 1 van de redenen dat ik zowel bij KPN als bij Tweak als bij Lijbrandt geen telefonie van hen gebruik: Ik wil graag de hele weg van m'n dect toestel tot aan provider digitaal :P. Dus ik zit bij een '3rd party' voor VOIP.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Anoniem: 433243 schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:56:
Ik heb een amino 110 en ervaar ook off sync audio op bijna alle zenders en vraag me af of dat niet bij meerdere gebruikers is. Het ligt niet aan mijn tv, want satelliet is wel on sync op rtl4 sbs enz.
Maak je toevallig gebruik van een eigen audio set ? als dit het geval is dan raad ik je aan om de Amino rechtstreeks aan te sluiten op de TV en een software update uit te voeren.

Mocht het hierna nog niet goed werken dan raad ik je aan om voor 60 minuten het stroom van de Amino en het glasvezelmodem af te halen :) -Ruben

• henrickus
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:28:
[...]
....
Mocht het hierna nog niet goed werken dan raad ik je aan om voor 60 minuten het stroom van de Amino en het glasvezelmodem af te halen :) -Ruben
Waar is het nu voor nodig om zowel de amino als het glasvezelmodem 60!!!!!!!! MINUTEN van het stroom te halen.
Lees het wel meer hier, maar kan me er niest bij voorstellen waarom dat zo lang moet duren.

Dat je de amino een schop moet geven oke maar waarom ook het modem??
-theoretisch- zou het zo kunnen zijn dat door een storing of een probleem in z'n buffer niet al het verkeer meer goed wordt doorgegeven. Echter, als het structureel na een herlaars van de Amino is opgelost, dan lijkt de kans dat ook de NT/'modem' nog iets ermee te maken heeft wel erg klein.

Maar goed, het is nou eenmaal de standaard servicedeskprocedure blijkbaar, men moet afgekruist hebben dat de klant dit heeft gedaan voordat ze het kunnen escaleren naar Glashart Medie, waarschijnlijk.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Wat Eymey hierboven aangeeft is correct, in sommige gevallen wil de doorgifte van het signaal niet goed verlopen als er een wijziging in het netwerk is aangebracht (bijvoorbeeld het opnieuw aansluiten van de Amino).

Ook op het tweede punt heeft Eymey gelijk: als Lijbrandt een ticket naar de netwerkbeheerder wil/moet doorzetten dan zijn er een aantal stappen/handelingen die de klant uitgevoerd moet hebben. De stroomonderbreking is er hier 1 van. :) -Ruben

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zijn er al mensen die ervaring hebben met overstappen van de ene glasvezel provider naar de andere (of naar dezelfde)? Ik wil namelijk een naamswijziging toepassen op ons abonnement, alleen daarvoor moet je het eerst afsluiten en opnieuw aanvragen. Ik ben bang dat ik zo het telefoonnummer ga kwijt raken en dagen zonder diensten ga zitten.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Momenteel zit ik bij Lijbrandt, maar hoef er niet te blijven... Ik vermoed zelf dat overstappen makkelijker is.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• Conzales
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Deveon

Dagen zonder diensten? Ga maar eerder uit van WEKEN. Het is met glasvezel net als met ADSL in het begin. Het overstappen gaat niet naadloos (minimale downtime), omdat er nogal wat partijen bij een aansluiting komen kijken. KPN bijvoorbeeld gebruikt andere aannemers voor het patchen in de PoP dan Lijbrandt. Bij Lijbrandt gebeurt dit door de lokale Reggefiber-aannemer. Wanneer je dan overstapt naar KPN kan er een hele, hele lange tijd tussen de processen zitten. Het is niet toegestaan om van een werkende verbinding/actieve lijn de patch te verwijderen. Dat betekend dat een lijn eerst opgezegd moet worden (administratief), daarna wordt de patch verwijderd, de lijn is een tijdje kaal en dan kan een nieuwe order uitgevoerd worden (administratief), daarna wordt de patching weer gedaan voor de activering bij de nieuwe provider.

Als je je alleen druk maakt over het telefoonnummer zou ik aanraden om naar een onafhankelijke voip-provider te gaan en daar het nummer naar te laten porteren. Wanneer dat eenmaal werkt staat het nummer los van je internetverbinding. Qua kosten hoeft dit niet veel duurder te zijn.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

De netwerkbeheerder meld dat de problemen met Uitzending Gemist opgelost zouden zijn. :) -Ruben

@Conzales: Wel goede tip m.b.t. telefonie ja :).

Gewoon je nummer laten porteren naar Callvoip of Budgetphone. Die bieden ook betere kwaliteit, Callvoip is 3 cent per minuut naar vast. Bovendien is, als je een systeem neemt waarbij het DECT basisstation ook de IP client is, de opbouwsnelheid van de verbinding veel beter.

Het enige jammere is dat, iig bij Lijbrandt, de deals weer minder mooi zijn als je iets zonder telefonie wil.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Aanpassing zenderindeling Veronica/Disney XD en RTL 8

In verband met contractuele verplichtingen van GHM gaan op dinsdag 22 november de zenders Veronica/Disney XD en RTL 8 een nieuwe positie krijgen op het analoge, digitale (DVB-C) en IPTV signaal:

Veronica / Disney XD gaat naar positie 8 en RTL 8 gaat naar positie 10.

Deze verplaatsing zal geen invloed hebben op eventueel geplande PVR opnames. - Fleur

[Voor 199% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 21-11-2011 16:53]

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 23:43
Ik kan nog steeds Eén en Canvas niet in HD ontvangen. De blauwe knop op de afstandsbediening probeert de programmainformatie op te halen die niet binnenkomt.

Iemand enig idee?

Enschede, 7511 (WGDO)

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 23:43
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:47:
Aanpassing zenderindeling Veronica/Disney XD en RTL 8

In verband met contractuele verplichtingen van GHM gaan op dinsdag 22 november de zenders Veronica/Disney XD en RTL 8 een nieuwe positie krijgen op het analoge, digitale (DVB-C) en IPTV signaal:

Veronica / Disney XD gaat naar positie 8 en RTL 8 gaat naar positie 10.

Deze verplaatsing zal geen invloed hebben op eventueel geplande PVR opnames. - Fleur
Snotverdikkie, zat me al rot te ergeren aan die 8 in beeld die bij niemand (niet bij UPC, Ziggo, Digitenne of Glashart) daadwerkelijk op 8 staat of gezet kan worden ;)

• henrickus
zijn er problemen met de newsserver van Lijbrandt. Kom er niet meer op!!!!
Alsof de authorisatie niet meer goed functioneerd!!!!
Wordt soms er spontaan uit gegooid

Anoniem: 433243

Thnx, ik zal het eens van de stroom afgooien vannacht. Ik kom er op terug nog dan.

Lijbrandt_Desk schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:41:
De netwerkbeheerder meld dat de problemen met Uitzending Gemist opgelost zouden zijn. :) -Ruben
Nu nog even het betaalpincode probleempje oplossen Ruben.... zie je PM :P

• joop99
Conzales schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:56:
@Deveon

Dagen zonder diensten? Ga maar eerder uit van WEKEN. Het is met glasvezel net als met ADSL in het begin. Het overstappen gaat niet naadloos (minimale downtime), omdat er nogal wat partijen bij een aansluiting komen kijken. KPN bijvoorbeeld gebruikt andere aannemers voor het patchen in de PoP dan Lijbrandt. Bij Lijbrandt gebeurt dit door de lokale Reggefiber-aannemer. Wanneer je dan overstapt naar KPN kan er een hele, hele lange tijd tussen de processen zitten. Het is niet toegestaan om van een werkende verbinding/actieve lijn de patch te verwijderen. Dat betekend dat een lijn eerst opgezegd moet worden (administratief), daarna wordt de patch verwijderd, de lijn is een tijdje kaal en dan kan een nieuwe order uitgevoerd worden (administratief), daarna wordt de patching weer gedaan voor de activering bij de nieuwe provider.
.....
KPN heeft als het goed is sinds november een telco-telco migratie (zie hun wholesale documentatie), als je dus bij de zelfde operator blijft maar een andere ISP kiest dan zou dit zonder al teveel problemen moeten kunnen.

@Deveon
Als je dus bij Lijbrandt zit in de KPN variant dan zou je dus redelijk makkelijk naar een andere provider moeten kunnen.

[Voor 5% gewijzigd door joop99 op 22-11-2011 07:06]

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Morzzz schreef op maandag 21 november 2011 @ 19:19:
Ik kan nog steeds Eén en Canvas niet in HD ontvangen. De blauwe knop op de afstandsbediening probeert de programmainformatie op te halen die niet binnenkomt.

Iemand enig idee?

Enschede, 7511 (WGDO)
Wij hebben dit probleem doorgezet naar de netwerkbeheerder. Wij zien dat wij deze zenders hier ook niet in HD kunnen bekijken. Mogelijk ligt het dus in de aanlevering. -Fleur

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:00
Ik heb nog steeds last van een irritante popup tijdens scrollen in de tv guide.
Daarnaast is vanochtend detzelfde popoup verschenen (verversen oid) zonder de guide te starten.

Ik moet steevast de STB (M532) uit/aanzetten en dan gaat het weer heel even goed.

Iemand hier ook problemen mee of heb ik gewoon een slecht exemplaar.

charleyr

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
charleychui schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 13:50:
Ik heb nog steeds last van een irritante popup tijdens scrollen in de tv guide.
Daarnaast is vanochtend detzelfde popoup verschenen (verversen oid) zonder de guide te starten.

Ik moet steevast de STB (M532) uit/aanzetten en dan gaat het weer heel even goed.

Iemand hier ook problemen mee of heb ik gewoon een slecht exemplaar.
Ik zou je stb gewoon eens een uur en anders een nacht van de stroom halen. Grote kans dat het daarna niet meer terugkomt.
Pagina: 1 ... 38 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee