Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 88 Laatste
Acties:
  • 517.967 views

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 14:33
Jordy van e schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:41:
Alle Amino's muv de 110 werken perfect op WMP+ ;)
Maar die zijn dus gratis :( .
Ik ben zelf WGDO-klant dus heb geen ervaring met Lijbrandt op WBA, maar zijn die pakketten qua zenderindeling gelijk aan WGDO of KPN IPTV?
Want het standaardpakket van Lijbrandt op WGDO heeft 72 zenders en KPN maar 53. En bij Lijbrandt (XMS) zijn behoorlijk wat zenders standaard in HD (NPO, RTL, ARD, ZDF, VRT). Bij KPN moet je daarvoor extra betalen (en dan krijg je nog niet eens echte HD :( ). Betekent dus een forse verschraling van het programma-aanbod, tenzij je extra dokt. Ik vraag me af wat de NMA hiervan gaat vinden...

[Voor 57% gewijzigd door janbrede op 14-11-2011 17:01]

Dudes, het is nog maar helemaal de vraag of en hoe snel KPN echt van plan is om de huidige WGDO netwerken om te gaan bouwen naar WBA+/WMP+. Kom op zeg :')

Ik zou trouwens die zorg wel uiten richting de NMA maar om daar nu al zo hard op te gaan speculeren.... hoe krijg je geruchtenmachines op gang?

Om even de vraag te beantwoorden: -in principe- zijn de zenderindelingen van GHM op WGDO en WBA+/WMP+ netwerken gelijk aan elkaar. Er zijn echter wat uitzonderingen die in de zenderoverzichten op www.glashartmedia.nl vermeld zijn. Een aantal zenders is uitsluitend op WGDO beschikbaar, een aantal uitsluitend op WBA+/WMP+

[Voor 35% gewijzigd door eymey op 14-11-2011 17:06]

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Arjen8 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:47:
Ik zie het wel als een overname en ben met name bezorgd over de concurrentie op onze mooie Almeerse glasvezelnetwerk. Die is namelijk in een klap verdwenen. Dat is een ontwikkeling die wat mij betreft gestuit moet worden. Om die reden heb ik via consuwijzer.nl vanochtend telefonisch een klacht ingediend over deze actie van KPN. Ik raad iedereen hier aan hetzelfde te doen. Deze klachtmelding kan op verschillende manieren zelfs met een simpel telefoontje. Die melding wordt dan doorgespeeld aan de NMA.

Door echte concurrentie blijven de prijzen in beweging en wordt ook de kwaliteit van diensten verbeterd.
Het voorbeeld van die tv streams heb ik alleen gegeven om aan te tonen dat als je mening laat horen je invloed kunt uitoefenen als eindgebruiker. Wat ik in het forum proef lijkt wel een soort gelatenheid. Zo van we kunnen er toch niets aan doen. Wellicht is dat het eindresultaat maar ik vind dat je toch moet proberen het tegen te gaan.
Arjen, ik ben het helemaal met je eens. Ik proef hier soms ook die gelatenheid.

En het feit dat de concurrentie op de actieve laag van de KPN-netwerken m.b.t. het stream gebeuren tot nu toe nog steeds beperkt is tot een 'KPN-open' model, waarbij de kleine providers, die geen eigen apparatuur kunnen plaatsen, gedwongen zijn om voor KPN-streams te kiezen, wil nog niet zeggen dat we dat dan maar moeten accepteren.

Ik zit dan zelf in een WGDO gebied, maar omdat ik me over dit hele gebeuren nogal op kan winden heb ik zelf inmiddels ook een uitgebreide waarschuwing via https://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254 naar de NMA/OPTA gestuurd over dit 'KPN-open' model m.b.t. de iptv streams op de actieve laag van de KPN-netwerken.

Ik hoop dat meer mensen dit doen.

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 08:27
bhaaff schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:07:
Iedereen heeft erover dat Analoog weg gaat nu KPN de rest overneemt, maar is het niet een manier van KPN om ook analoog aan boord te krijgen.
KPN heeft al eerdere pogingen gedaan om ook analoog aan te bieden maar dat werd elke keer verboden.
verboden? ik denk dat je iets anders bedoelt, kpn mocht niet aanbieder worden op de kabel, die van upc etc. en kon dan ook geen analoog aanbieden omdat ze sowieso niets op de kabel mochten.
hier in berkel bood kpn in het begin wel analoog aan via glasvezel, boel klanten binnengehaald, en vervolgens analoog de nek omgedraaid. dat zullen ze nu ook weer gaan doen met lijbrandt, dag analoog en dvb c. kan ik weer terug naar upc....

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
edjetfsi schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:11:
[...]

hier in berkel bood kpn in het begin wel analoog aan via glasvezel, boel klanten binnengehaald, en vervolgens analoog de nek omgedraaid. dat zullen ze nu ook weer gaan doen met lijbrandt, dag analoog en dvb c. kan ik weer terug naar upc....
Zonder paniekerig te willen reageren ben ik wel bang dat dit weleens het scenario zou kunnen zijn. :-(

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:57
eymey schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:05:
Dudes, het is nog maar helemaal de vraag of en hoe snel KPN echt van plan is om de huidige WGDO netwerken om te gaan bouwen naar WBA+/WMP+. Kom op zeg :')

Ik zou trouwens die zorg wel uiten richting de NMA maar om daar nu al zo hard op te gaan speculeren.... hoe krijg je geruchtenmachines op gang?

Om even de vraag te beantwoorden: -in principe- zijn de zenderindelingen van GHM op WGDO en WBA+/WMP+ netwerken gelijk aan elkaar. Er zijn echter wat uitzonderingen die in de zenderoverzichten op www.glashartmedia.nl vermeld zijn. Een aantal zenders is uitsluitend op WGDO beschikbaar, een aantal uitsluitend op WBA+/WMP+
Het is niet het probleem dat we zeker weten dat het gaat gebeuren. Ook de vraag of het gaat gebeuren is niet aan de orde. Het enige probleem is dat het kan gebeuren! Dat risico wil ik niet nemen. Daarom ben ik er zo fel op tegen. En dat risico zou NMA ook niet mogen nemen in mijn ogen.
En jij hebt het alleen over de netwerken, en daar maak ik me juit niet druk om. ik maak me juist druk om de andere punten die ik eerder noemde. Ik denk eerder dat ze WBA naar WGDO gaan ombouwen dan andersom. Anders loopt iedereen net zo hard weer terug naar UPC/Ziggo, alles beter dan KPN imo.

Daarnaast heb ik een broertje dood aan KPN, dat begonnen is als staatsbedrijf, en daarom nog steeds een heleboel klanten heeft die niet weg willen of durven of het gewoon niet snappen. Van die positie maakt KPN al jaren misbruik. Nu het dreigt de boot (en veel klanten) te gaan missen, gaan ze ineens de boel overkopen, en dan met name de providers die een totaal andere kant van de markt bedienen

Anoniem: 376876

Laat ik ook eens vijf cent in het overnamezakje storten dan :)
De concurrentie op netwerken is zoals eymey terecht zeg allemaal kunstmatig, want alle providers die nu zijn overgenomen waren qua management al hetzelfde XMS = Lijbrandt, zelfde directie, alleen op papier concurrent.
Daarbij is het doel van KPN om hun belang in Reggefiber van minderheid naar meerderheidsbelang (60%) te brengen en dus een controlerende stem in de bedrijfsvoering te krijgen.
Dit was natuurlijk al zichtbaar voordat dit bericht de pers haalde, want Reggefiber had al veel eerder besloten om zelf geen operator meer te spelen en alle operational zaken bij aandeelhouder KPN onder te brengen.

XS4ALL is ook al vele jaren dochter van KPN en pas de laatste jaren vertonen ze ook de laksheid die KPN kenmerkt, maar hun productenpakket is nog steeds eigen, dus verwacht ik dat ook van de nu overgenomen providers. De concurrentie is dus heel kunstmatig, en zal met name om de NMa te strelen ook zo blijven. Of ze laten providers als Lijbrandt en XMS (relatief kleine spelers en alleen op glas) klappen, dat kan ook nog, maar zou heel dom zijn, want dant wordt de monopolie van KPN wel heel erg doorzichtig.

Ooit iemand opgevallen bij commerciële zenders tijdens reclame hoe vaak het Unilever logo rechtsboven verschijnt? Wat dat betreft lijkt KPN dus een beetje de Unilever van telefop land te gaan worden en maakt het straks niet meer uit wat je op dat gebied afneemt, overal krijg je rechtsboven het KPN logo :P

Sarcastisch is wel dat ik een aantal Lijbrandt medewerkers ken die bij KPN zijn weggegaan omdat ze het er niet naar hun zin hadden of het niet eens waren met het beleid, om dan na nog geen twee jaar te horen dat je indirect toch weer bij KPN op de payroll staat.

Als KPN slim is gaan ze op glasvezel in zijn geheel over op het GHM pakket, want dat lost ineens alle routerings- en kwaliteitsproblemen op, maar slimheid en KPN mag je op dat gebied niet in één zin noemen vrees ik, dus 180 graden andersom en GHM de nek omdraaien en alles in KPN veranderen zie ik ook nog wel gebeuren. :(

Na alle beloftes en roddels lijkt er met dit bericht toch een aantal puzzelstukjes op zijn plaats te vallen, en ben ik indirect weer klant van KPN als alles door mag gaan van de NMa....

* Anoniem: 376876 pakt even een teiltje nu om de Chinees uit te laten

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 14-11-2011 21:16]

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 19:28
Anoniem: 376876 schreef op maandag 14 november 2011 @ 20:54:want alle providers die nu zijn overgenomen waren qua management al hetzelfde XMS = Lijbrandt, zelfde directie, alleen op papier concurrent.
Dat betwijfel ik, tenzij je hier natuurlijk bewijzen voor hebt....

GB2 schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:46:
[...]

Dat betwijfel ik, tenzij je hier natuurlijk bewijzen voor hebt....
Lijbrandt heeft exact dezelfde directie als XMS, check de diverse bronnen maar (KvK bijv), en beiden zijn eigendom van Reggefiber. De reden dat XMS niet op nieuwe netwerken leverde had te maken met overname rechten, want XMS is net voordat haar vorige eigenaar de boel verkocht losgekocht uit de boedel, maar met restricties dus. Edutel (Geen idee of Ons Brabant Net los is) hoort ook in de familie en is volgens mij tot op heden eigendom van de Reggeborgh groep (die Reggefiber weer als dochter heeft). Glashart Media is eveneens eigendom van Reggefiber, en Concept-ICT zit volgens mij ook in de familie.

De vorige directeur XMS en Lijbrandt bijvoorbeeld was ene meneer Folkert Moolenburgh, die nu voor zichzelf is begonnen op de zakelijke markt met Heldenvan.nu.
Mijn eerste Amino's werden aan mij geleverd door XMS, met een XMS handleiding erbij, en zoals je kunt zien ben ik testgebruiker in B&R sinds het eerste uur dat Lijbrandt ging leveren.

Er zwerft nog wel ergens een organogram rond op het internet waarop ik alle moeder/dochter/neefje/nichtje enz relaties tussen alle providers heb uitgezocht.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
En GlashartMedia is volgens mij de naam van de 'TV' afdeling van de ISPFabriek / Lijbrandt.
Buiten dat ze op hetzelfde adres zitten, verwijst de stream van het infokanaal op de GlashartMedia site naar Lijbrandt.

Onsbrabantnet is als ik me niet vergis een merknaam van het bedrijf Edutel.

• Niet online
De IPTV dienst die Glashart Media nu doorgeeft (met de Amino's etc) komt oorspronkelijk van Lijbrandt-Telecom/TV-BV.

OnsBrabantNet en OnsNet zijn merknamen van Edutel:
Edutel levert onder de naam OnsBrabantNet, OnsNet
Nuenen en Ons Net Eindhoven diensten, zoals internet,
bellen en televisie op diverse glasvezelnetwerken.
Edutel en XMS vallen onder Reggeborgh, dus hebben verder niks van doen gehad met de Reggefiber/KPN joint venture.

[Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 14-11-2011 22:14]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:06

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
.NCK schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:09:
En GlashartMedia is volgens mij de naam van de 'TV' afdeling van de ISPFabriek / Lijbrandt.
Buiten dat ze op hetzelfde adres zitten, verwijst de stream van het infokanaal op de GlashartMedia site naar Lijbrandt.

De hele boom hangt onder de stiching van de grote baas, D. Wessels. (Stichting Administratiekantoor Aandelen D. Wessels Rijssen)

Volgens kvk.nl hangen daar maar liefst 245 BVtjes of andere rechtsvormen onder. Op kvk.nl kun je voor 2,50 de hele boom opvragen.

Ik weet alleen niet hoeverre daar ook weer de KPN belangen bij instaan (ik vermoed het niet)

[Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 14-11-2011 22:15]

.NCK schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:09:

ISP Fabriek is geregistreerd op één van de mensen in het management van GHM, maar volgens mij is GHM ontstaan uit het oude IPTV bedrijf van Herzinger, wat overgenomen is door Reggefiber.
De registratiedatum van ispfabriek.nl is namelijk veel later gedaan dan dat GHM bestaat.

Ons Brabantnet is hier in Lansingerland (overal behalve in B&R) de naam waaronder Edutel klanten nu worden bediend, maar in de overname spreekt men nog over Edutel.
Precies weet ik het niet, maar het zou vreemd zijn om alleen maar de naam van de provider te wijzigen, want OBN was in Brabant al veel langer actief.
Het zou dus ook best kunnen zijn dat Edutel in ons gebied gewoon zijn klanten heeft overgedaan aan OBN en dat dit nog een onafhankelijke provider (met naar eigen zegge ook eigen routers in PoP's) is, een beetje de laate mohikaan. :)

Alles is zo verweven in de nogal incestueuze Regge* familie dat het een beetje koffiedik kijken blijft wie nou nog echt onafhankelijk is.

• .NCK
  • Nu online
@Spikecity, je was me net voor ;-)

Sowieso is élk netwerk, een eigen BV. Met een eigen KVK nummer.

Waar in de boom vindt je de ISPFabriek terug?
Het lijkt er namelijk op dat je ISPFabriek mag zien als het vroegere 'Planet Internet', waarbij Lijbrandt, XMS & Vodafone de merknamen zijn.

[Voor 6% gewijzigd door .NCK op 14-11-2011 22:17]

.NCK schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:16:
Sowieso is élk netwerk, een eigen BV. Met een eigen KVK nummer.

Waar in de boom vindt je de ISPFabriek terug?
Het lijkt er namelijk op dat je ISPFabriek mag zien als het vroegere 'Planet Internet', waarbij Lijbrandt, XMS & Vodafone de merknamen zijn.
ispfabriek.nl is relatief nieuw in de familie.... check de SIDN registratiegegevens maar. De naam van de registrant zal je wellicht ook niet onbekend in de oren klinken :)
Vodafone is niet direct gelinkt met de Regge* familie, maar wel gebruikt Vodafone via een van de andere zakelijke bedrijven van "ome Dik Wessels" de Reggefiber netwerken voor haar data.
Vergis je niet, maar buiten de consumentennetwerken die Dik Wessels via Glashart en Reggefiber in de grond heeft gestopt heeft hij ook nog diverse zakelijke bedrijven die exact hetzelfde doen, en hij is een van de machtigste mannen op dit gebied lijkt het.

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 14-11-2011 22:19]

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-08 21:55
henrickus schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:32:
Als break in deze heerlijke discussie >:) een vraag..... (als het schikt ;) )
Wie heeft er ook last van het feit dat bij tijd een wijle het beeld (van IPTV) even bevriest en daarna weer keurig doorgaat. Soms duurt de 'freeze' een seconde en is dan weer goed en soms duurt ook ong een seconde maar komt dan weer haperend op gang. Het geluid blijft het wel gewoon doen.
Het maakt niet uit welke zenders het zijn (kijken regelmatig RTL4, SBS Ned 1,2,3 discover NG)

Edit:
Lijbrand Dordrecht, WGDO
Hi Henrickus ook hier in Dordrecht bij Lijbrandt, WGDO: nog niet opgemerkt. Ik heb wel vandaag een onderbreking in mijn vpn verbinding met de zaak gehad, was echter kort van duur en kan net zo goed bij ons op de zaak zijn geweest.

• Niet online
Anoniem: 376876 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:15:
[...]

ISP Fabriek is geregistreerd op één van de mensen in het management van GHM, maar volgens mij is GHM ontstaan uit het oude IPTV bedrijf van Herzinger, wat overgenomen is door Reggefiber.
GHM is een samenvoeging van een deel van Hertzinger (het deel wat zich bezig hield met CATV op de glasvezelnetwerken) en TV-BV (wat weer banden had met Lijbrandt-Telecom).

Anoniem: 120071 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:20:
[...]

GHM is een samenvoeging van een deel van Hertzinger (het deel wat zich bezig hield met CATV op de glasvezelnetwerken) en TV-BV (wat weer banden had met Lijbrandt-Telecom).
Klopt, kon even niet op TV-BV komen. Maar de link naar ISPfabriek wijst naar één van de managers van GHM.

• .NCK
  • Nu online
Anoniem: 376876 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:17:
[...]

ispfabriek.nl is relatief nieuw in de familie.... check de SIDN registratiegegevens maar. De naam van de registrant zal je wellicht ook niet onbekend in de oren klinken :)
Vodafone is niet direct gelinkt met de Regge* familie, maar wel gebruikt Vodafone via een van de andere zakelijke bedrijven van "ome Dik Wessels" de Reggefiber netwerken voor haar data.
Ik denk dat Vodafone hun diensten laat leveren door ISPFabriek om zichzelf ook in de markt te zetten.
Het is geen geheim dat Vodafone ook gewoon een ISPFabriek dienst is. Per toeval kwam ik bij de Vodafone glasvezel klantenservice uit, de gitaren klonken me bekend in de oren ;-).

Hoe zijn de banden tussen XMS en InterNL?

Overigens, het stukje Hertzinger, zijn alle klanten daar ondertussen vanaf?
Had een mooie combi geweest, KPN IPTV Streams en Hertzinger voor Analoge TV en DVB-C ;).

[Voor 11% gewijzigd door .NCK op 14-11-2011 22:26]

.NCK schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat Vodafone hun diensten laat leveren door ISPFabriek om zichzelf ook in de markt te zetten.
Het is geen geheim dat Vodafone ook gewoon een ISPFabriek dienst is. Per toeval kwam ik bij de Vodafone glasvezel klantenservice uit, de gitaren klonken me bekend in de oren ;-).

Hoe zijn de banden tussen XMS en InterNL?

Overigens, het stukje Hertzinger, zijn alle klanten daar ondertussen vanaf?
Had een mooie combi geweest, KPN IPTV Streams en Hertzinger voor Analoge TV en DVB-C ;).
Vodafone is absoluut geen dienst van ispfabriek... mochten ze willen, waarbij de registratiedatum van het nl domein uiteraard veelzeggend is. Ze zijn hooguit klant van een van de vele glasvezelbedrijven die eigendom zijn van Wessels. Volgens mij is Vodafone nog steeds in Engelse handen qua aandelen, maar als je data in Nederland wil verkassen over glas dan heb je niet zoveel keuze lijkt het, want klant worden bij KPN is wel het laatste wat Vodafone zou doen :)

XMS is net voor de overname door Tele2 (volgens mij) uit de deal gekocht door Reggefiber, met wat beperkende zaken zoals niet kunnen leveren op nieuwe netwerken, waardoor de noodzaak van Lijbrandt ontstond, want XMS is een van de eerste glasvezelproviders geweest die alles heeft meegemaakt en een flinke klantenkring had die doorbestaan rechtvaardigde.
Lijbrandt is naar mijn inzien dus ontstaan door juridische beperkingen tijdens de overname van XMS door Reggefiber.
Waar InterNL thuishoort? Geen idee. Volgens mij zaten die ook in de overname door Tele2.

Bij mijn weten is Herzinger er ongeveer gelijk mee gestopt toen GHM/TV-BV van start gingen, en bestaat het niet meer.

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 14-11-2011 22:31]

• Niet online
nog wel hoor :)

http://www.hertzinger.nl/

Maar alleen nog gericht op de satellietmarkt.

Anoniem: 120071 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:32:
nog wel hoor :)

http://www.hertzinger.nl/

Maar alleen nog gericht op de satellietmarkt.
Ja, zou kunnen, maar ik beperkte me even tot het spinnenweb wat glasvezel TV inhoudt :P
Het grappige is dus dat XMS voorheen qua internet alles bij InterNL deed (volgens mij zelfs daar eigendom van was?). Dat was in de tijd dat de eerste woningen van woningbouwvereniging "Portaal" van glas voorzien werden en de hele joint-venture KPN-Reggefiber nog niet bestond.

Die Joint-venture is volgens mij ontstaan op het moment dat besloten werd om Almere geheel te gaan verglazen (toen werd op de tweakers.net frontpage tenminste voor de eerste keer over de joint-venture gesproken). Voor die tijd was eigenlijk alleen Deventer geheel verglaasd (met Concepts ICT als enige provider). We hebben het hier dan echt over eind 2007 - begin 2008. XMS bediende de Portaal woningen.

Later is XMS over gekocht door Reggefiber en kwam op een gegeven moment ook de naam Lijbrandt als merknaam op de KPN-netwerken opzetten (als eerste in Almere en Leeuwarden). Dan heben we het alweer over najaar 2010.

Overigens, toen ik begin dit jaar net Lijbrandt had, toen wees de eigenaar van het IP adres nog naar "Xtra media services".

Op dit moment wordt Lijbrandt (en sinds de 'overname' van InterNL XMS denk ik ook) van internet connectiviteit voorzien door ispfrabriek.nl.

Zij doen ook alle correspondentie en hebben mij ook de apparatuur gestuurd voor de IPV6 pilot bij Lijbrandt.

Al met al geloof ik er geen snars van dat KPN zo dom is om straks alles, inclusief analoog en dvb-c, af te breken. Er is de laatste jaren, zelfs de laatste maanden, nog zo veel veranderd en ontwikkeld in deze takken van Reggefiber. Dat zou gewoon kapitaalvernietiging zijn. En je kan mij niet wijs maken dat "ispfabriek" nog met een IPV6 pilot voor XMS en Lijbrandt is begonnen terwijl KPN en Reggefiber al plannetjes zaten te smeden om alles uiteindelijk naar KPN te doen met als doel het geheel op te doeken.

Anyway, laten we allemaal gewoon ons zegje doen bij consuwijzer en NMA maar verder ga ik me er niet druk om maken (er zijn in m'n leven nog meer en belangrijker dingen om me druk over te maken, momenteel). We zullen zien wat de NMA zegt en wat er daarna gebeurt.

En wat KPN terecht gaat laten komen van de beloofde kwaliteitsverbeteringen e.d. Uiteindelijk lopen er ook nog steeds vraagbundelingstrajecten (en worden er zelfs nog steeds nieuwe gestart) met Concepts en Lijbrandt erin.

@Spikecity: Ik zou trouwens niet weten waarom Vodafone geen klant zou worden bij KPN. Tenslotte beginnen ze hier in Almere ook in de WBA+/WMP+ gebieden van KPN gewoon met het leveren van diensten. De hele IT- en telecomwereld is doorspekt van samenwerking tussen bedrijven die ook elkaars geduchte concurrenten zijn.

Overigens, wat denken jullie dat er zou gaan gebeuren als de NMA dit afwijst? En in feite Reggefiber verplicht wordt om de bv' tjes onder zich te blijven houden? Ik zie dan eerder deze bedrijven op den duur op niet-zo-elegante wijze failliet gaan dan dat jullie ervan kunnen blijven genieten hoor.

Dit is en blijft geen "vijandige opvreet overname" maar gewoon eentje die van meet af aan al beklonken is toen Reggefiber met KPN in zee ging.

[Voor 13% gewijzigd door eymey op 14-11-2011 22:41]

@eymey:
Dat ispfabriek.nl de connectiviteit doet voor zo'n beetje alles kan pas vanaf december 2010 zo zijn, want toen werd de domeinnaam door Lijbrandt Wholesales geregistreerd.

En ja, uiteraard kan Vodafone best klant zijn bij KPN, want als je alle incestueuze verhoudingen eens bij elkaar op één A4tje zet dan lijkt het erop dat er helemaal geen concurrenten meer zijn en het hele telefop zootje in handen is van één grote toko, die net doet alsof er concurrenten zijn. :(

• .NCK
  • Nu online
Anoniem: 376876 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:40:
En ja, uiteraard kan Vodafone best klant zijn bij KPN, want als je alle incestueuze verhoudingen eens bij elkaar op één A4tje zet dan lijkt het erop dat er helemaal geen concurrenten meer zijn en het hele telefop zootje in handen is van één grote toko, die net doet alsof er concurrenten zijn. :(
Gevaarlijke uitspraak:

Als je dan weer kijkt naar mobiel internet, kan het best zo zijn dat KPN aan Vodafone heeft gevraagd om een mee te gaan met een prijsstijging, zodat Vodafone wat extra korting kreeg op het inkopen van glasvezel diensten ;).

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-04 14:53
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:47:
Als de klanten die last hebben van de IPTV onderbrekingen de volgende gegevens via DM of e-mail kunnen aanleveren dan kan ik gericht onderzoek gaan uitvoeren.

- serienummer van de settopbox
- mac adres van de settopbox
- adres/contactgegevens - Ruben
Gegevens heb ik gemaild. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Dat is natuurlijk een heel andere discussie (ik neem aan dat je doelt op de prijsafspraken over mobiele data).

Ik spreek niet van incestueuze verhoudingen maar gewoon van "om je eigen markt te verbreden in zee gaan met de concurrent". Dit doen Oracle en IBM terwijl ze ook elkaars grootste rivalen zijn, Oracle, IBM en HP ook. Zelfs Oracle en Microsoft kunnen niet zonder elkaar. Of er wel of geen prijsafspraken tussen Vodafone en KPN zijn m.b.t. tarieven is weer een heel ander verhaal.

.NCK schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:43:
[...]

Gevaarlijke uitspraak:

Als je dan weer kijkt naar mobiel internet, kan het best zo zijn dat KPN aan Vodafone heeft gevraagd om een mee te gaan met een prijsstijging, zodat Vodafone wat extra korting kreeg op het inkopen van glasvezel diensten ;).
Kom op .NCK.... Alles wat hier op glasvezel levert komt (qua eigenaren enzo) uit dezelfde toko, en als alles doorgaat gewoon uit de KPN keuken, zij het onder een andere naam.... Vertel mij maar eens welke concurrenten er dan nog op het Lansingerland netwerk zijn die niet na een dag hard werk samen in bed duiken en de strategie voor morgen bespreken? Ik zou namelijk geen enkele niet KPN gerelateerde provider meer weten hier (mits alles doorgaat).

Eigenlijk wordt je als consument weer kunstmatig blij gehouden met concurrenten die van elkaar de cijfertjes kennen en het leuk op elkaar afstemmen toch?

Anoniem: 120071 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:11:
Edutel en XMS vallen onder Reggeborgh, dus hebben verder niks van doen gehad met de Reggefiber/KPN joint venture.
Volgens mij is XMS 100% eigendom van Reggefiber Group en niet van Reggeborgh.
Alleen Edutel hing daar bij mijn weten onder.

• henrickus
Rh1no schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:18:
[...]

Hi Henrickus ook hier in Dordrecht bij Lijbrandt, WGDO: nog niet opgemerkt. Ik heb wel vandaag een onderbreking in mijn vpn verbinding met de zaak gehad, was echter kort van duur en kan net zo goed bij ons op de zaak zijn geweest.
Hi, vandaag nagenoeg geen tv gekeken, maar voorgaande dagen (en dat zijn er meer dan 10) viel het mij op.
Aan de ene kant wel storend, maar ik ben niet direct zo'n zeur :)

• Niet online
@spike

XMS valt ook onder Reggeborgh. Staat ook zo'n beetje in alle nieuwsberichten, waaronder die van Tweakers:

nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in
In totaal neemt KPN vier glasvezelaanbieders over. Edutel, XMS en Concepts ICT zijn nu nog in handen van Reggeborgh, terwijl Lijbrandt eigendom is van Reggefiber.
@Spikecity: Solcon, Tweak en Vodafone zijn gewoon 100% onafhankelijk van KPN hoor. Natuurlijk zullen ze straks, op ieder glasvezelnetwerk waar ze op willen gaan aanbieden, alleen nog maar wholesalediensten bij KPN (of iig bij KPN onderdelen) kunnen afnemen, maar dat neemt niet weg dat het gewoon nog steeds zelfstandige bedrijven zijn.

Zeker nu WGDO nergens meer uitgerold zal worden (maar dat was ook ALLANG bekend voordat deze overnameplannen bekend werden) zal het slechts een kwestie van tijd worden voor Solcon ook via WBA+/WMP+ diensten gaat aanbieden, mits ze geinteresseerd blijven in de breedbandmarkt.

Ik ben zelf verder overigens helemaal geen verstokt KPN-hater ofzo (ok ze zijn groot en machtig en ze maken er soms fors misbruik van, maar mijn alternatief dat ik hier voor breedband heb is nog steeds stukken erger want daar heb ik helemaal geen keus).

De reden dat ik bij Lijbrandt zit is puur dat zij me kunnen bieden wat ik wil (naast de helaas versleutelde IPTV streams wel gewoon vrij te onvangen DVB-C als belangrijkste reden). Voor mij is er wat dat betreft na de overname nog steeds 0,0 verschil, functioneel gezien, omdat ik Lijbrandt nu al reeds via KPN geleverd krijg.

En dat is realistisch gezien gewoon mijn situatie, los van alle frustraties, doemdenken en speculatie over wat er allemaal wel niet zou gaan gebeuren nu. Als XS4ALL of KPN ook onversleutelde DVB-C, analoog en FM had aangeboden was de kans niet ondenkbaar geweest dat ik gewoon bij hun had gezeten.

• Niet online
KPN en onversleuteld gaan niet samen. Net zoals UPC en onversleuteld niet samen gaan ;)

Maar eymey, serieus.... Als we allemaal zouden zeggen: het is al snel goed genoeg, dan zouden we nu nog op die duur betaalde MxStream van KPN hebben gezeten :)

Een beetje realistisch pessimisme mag ook wel :P

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09 16:54
Anoniem: 376876 schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:40:
@eymey:
Dat ispfabriek.nl de connectiviteit doet voor zo'n beetje alles kan pas vanaf december 2010 zo zijn, want toen werd de domeinnaam door Lijbrandt Wholesales geregistreerd.

Even los van de hele bovenstaande discussie:
Wat is het probleem van je punt hier? De verschillende fiber ISP's zijn elk volledig op zichzelf staande BV's met een eigen budget, marketing afdeling, directie, operatie en IT/infrastructuur.
Zolang dat zo blijft heb ik er persoonlijk geen problemen mee. :)

Je kunt het eerder vergelijken met een unilever die meerdere producten in de supermarkt heeft liggen, van A tot D merk. Maar uiteindelijk is het allemaal "eten" en als consument ben ik blij dat ik een keus heb. Zolang een Unilever geen andere leveranciers probeert te weren heb ik daar als consument geen problemen mee. Het alternatief is dat er één A en één B merk in de schappen liggen en ik dus minder keus heb.

Als je kijkt naar de verschillende ISP's hebben zij elk hun sterke en zwakke punten in hun portfolio's en moeten ze (afgaand op de wholesale inkooptarieven) gewoon een winstgevende onderneming zijn die zichzelf moet kunnen bedruipen. Om dat te kunnen doen moeten ze concurreren met zichzelf, andere ISP's van dezelfde aandeelhouder en volledig losstaande ISP's. In plaats van aan te geven dat de overname door KPN concurrentie op het netwerk tegen zal werken kun je het ook zien als een strategische move door KPN waarbij zij de eigenaar worden van een aantal ISP's die compleet verschillende diensten leveren en daarmee op het netwerk van KPN een "voor elk wat wils"-aanbod kunnen leveren.

KPN heeft met haar meerderheidsbelang (en de enorme investering) duidelijk aangegeven dat ze een sterke focus willen leggen op glasvezel. De garantie dat op dat netwerk meerdere partijen actief zijn is alleen maar een sterke driver voor de technologie en het netwerk.

Vergeet ook niet dat het nog steeds iedereen vrij is om een ISP te beginnen en diensten te gaan leveren op dat netwerk. Pas als blijkt de KPN onredelijke wholesale tarieven heeft, of door onredelijke afspraken het netwerk gesloten probeert te houden, is er sprake van oneerlijke concurrentie. Mocht dat het geval zijn dan zijn er in Nederland genoeg loketjes om dat aan te geven. Tot het tegendeel bewezen is zou ik daar dus niet van uitgaan.

Verder zie ik Alexander vaak genoeg onredelijk eisen stellen aan een Operator, waarbij hij zelfs al geroepen heeft dat een operator verplicht is om externe IPTV feeds of multicast bronnen op het netwerk toe te laten. Schijnbaar vergeet hij wat voor impact het heeft om een 900-1500 mb multicast cloud met IPTV streams op het netwerk los te laten. Als Operator doe je dat 1x.. maar er is geen enkele verplichting dat een Operator *voor eigen kosten* een netwerk moet bouwen waarop anderen maar diensten kunnen plaatsen.

De operator moet het netwerk verzorgen waarover de diensten lopen maar wel in alle redelijkheid. Als Alexander een eigen ISP wil starten die naast alle bestaande multicast streams nog een keer een technicolor (of canaaldigitaal.. of direct uit de studio) cloud wil aanbieden dan kan hij dat best. Maar dan mag hij wel in de pop's eigen hardware plaatsen en de backhaul/infra zelf regelen. In het hele verhaal is me nog niet duidelijk waarom KPN (of BBNED.. of een andere operator) verplicht is om dat op eigen kosten voor een ISP in te regelen.

Uiteindelijk is er maar één manier om als consument aan te geven dat je niet blij bent met een product (of technologische implementatie van het product): het niet kopen!
Natuurlijk kun je een bedrijf aangeven dat je liever wat anders zou hebben maar als ze niet luisteren is er nergens een wet die hen verplicht exact dat product te maken dat jij wil hebben.
Dat besef mis ik af en toe wel eens bij een aantal mensen.

Net als het besef dat "als men het zo goed weet en het ideale product kent" we in Nederland vrij zijn om een business case te maken, investeerders aan te trekken en het te gaan bouwen.

• DJSmiley

DJSmiley

denan schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:09:
[...]

De operator moet het netwerk verzorgen waarover de diensten lopen maar wel in alle redelijkheid. Als Alexander een eigen ISP wil starten die naast alle bestaande multicast streams nog een keer een technicolor (of canaaldigitaal.. of direct uit de studio) cloud wil aanbieden dan kan hij dat best. Maar dan mag hij wel in de pop's eigen hardware plaatsen en de backhaul/infra zelf regelen. In het hele verhaal is me nog niet duidelijk waarom KPN (of BBNED.. of een andere operator) verplicht is om dat op eigen kosten voor een ISP in te regelen.
Dat is dus ook het punt wat ik al eerder noem. Ik betwijfel in hoeverre een NMA een partij (KPN in dit geval) kan verplichten om aanpassingen te doen tbv derden. Een provider is *niet verplicht* om WBA+ af te nemen. Als je iets ergens inkoopt, heb je het ook gewoon te stellen met de betreffende beperkingen.
Ook al zou het voor de consument misschien beter zijn, ik betwijfel of de NMA de actieve laag zal gaan reguleren/bepalen. Door de ODF mogelijkheid zijn er alternatieven en zie ik niet echt een regulering op de actieve laag gaan gebeuren.
En idd, wat Denan al zegt, bandbreedte is een 2e. Een complete multicastfeed is voor de gangbare NL pakketten momenteel iets van 1.3Gbit ofzo. Denk dat eens bij 3 providers.. Dan moet de infra bestaan uit meerdere 10G links. En die vezels/optics enz zal toch ergens doorbelast moeten worden.

Er is een mogelijkheid om zelf apparatuur te plaatsen, tegen NMA-gereguleerde tarieven.
Stellen dat KPN een monopoliepositie heeft is dan ook niet reeel. Het lijkt wel zo, en zal zo in de praktijk ook grotendeels uitpakken, maar dat ligt ook aan de opbouw van (in dit geval) de hele broadcastwereld. Voor veel partijen is het gewoon niet haalbaar daardoor. Maar daar kan KPN niets aan doen.

Het staat een provider dan ook vrij om zelf IPTV en/of DVB-C aan te bieden van andere partijen, ook in Reggefiber gebieden. wacht maar af ;) )

[Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 14-11-2011 23:22]

• henrickus
De vraag die dan bij mij opkomt wie levert dan nog DVB-C en analoog als de genoemde partijen worden overgenomen door de KPN en, laten we gemakshalve er dan vanuit gaan, dan KPN analoog en DVB-C niet meer aanbied.

Dan kunnen we toch altijd overstappen?

• denan
DJSmiley schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:19:
Het staat een provider dan ook vrij om zelf IPTV en/of DVB-C aan te bieden van andere partijen, ook in Reggefiber gebieden. wacht maar af ;) )
Klopt. Als een van de ISP's een oplossing van Iphion wil gebruiken en repeaters in het core netwerk van een stad plaatst heb je al een mooie workaround. Zolang ze binnen hun eigen "ISP VLAN" blijven staat dat ook los van de capaciteit van het netwerk en mogen ze doen wat ze willen. Juist de oplossing van Iphion is erg elegant voor iets dergelijks en is met weinig investeringen uit te rollen op een access netwerk.

[...]
Heel epistel even samengevat in één zin :)
Denan,

Ik ga je uiteraard niet beschuldigen van (on)partijdigheid in deze discussie, maar laat mij jouw ietwat rooskleurige blik op verschillende aanbieders op glas maar even vergelijken met XS4ALL.
Dat was voor de overname door KPN een eigenzinnige en voorop lopende provider waar ik graag voor veel te veel geld klant ben geweest (17 jaar lang).
Helaas is het originele eigenzinnige management waar XS4ALL zo prat op ging zelfs na de overname inmiddels helemaal vervangen door geindoctrineerde KPN managers en is het net zo klant onvriendelijk en achterop lopende club geworden als KPN zelf.

Als dit het lot is van al die eigenzinnige Lijbrandt achtige providers op glas, die lekker fris en fruitig het grote KPN partij boden, dan hou ik mijn hart vast.... want eigenlijk ben jij straks ook indirect weer gewoon KPN employee :P

• Niet online
[...]
Precies zoals je in je eerste zin al aangeeft. Maar het punt is denk ik dat wij het niet eens zijn over het begrip 'redelijkheid'

In mijn optiek betekent dit dat naast de passieve laag, ook de actieve laag 'open' moet zijn. Helemaal geen beperkingen is dan misschien enigsinds onredelijk, maar isp's die gebruik maken van de actieve laag zouden op z'n minst de vrijheid moeten hebben om te kunnen kiezen tussen 2 soorten verschillende multicast bronnen/leveranciers zoals die van Technicolor en KPN.
Anders kun je gewoon stellen dat KPN een monopolie heeft op de streams.

En dan kun je wel tegen ISP's zeggen dat ze de passieve laag moeten gebruiken en zelf apparatuur moeten bijplaatsen, maar dan nog is het zo dat KPN zijn monopolie op de streams blijft behouden op het actieve deel.
Een open netwerk is niet alleen passief, maar ook actief. KPN wilde zo graag operator worden op het glasvezelnetwerk. KPN moet dus ook zorgdragen voor een goede transparante inrichting van de netwerkinfra. KPN heeft daar ook de centen voor.

2 verschillende clouds realiseren zou voor KPN met een miljarden budget peanuts moeten zijn. Dat vind ik dus ook een allersinds redelijke eis. Dan heb je als kleine isp of consument tenminste echte keuzevrijheid. Als je maar uit 1 cloud kunt kiezen, en dan ook nog die van KPN, dan kunnen we niet anders concluderen dat de actieve laag potdicht zit. Iets wat mij in strijd lijkt met de regels die de NMA/OPTA heeft vastgesteld m.b.t. de openheid van het glasvezelnetwerk.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 15-11-2011 01:08]

denan schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:27:
[...]

Klopt. Als een van de ISP's een oplossing van Iphion wil gebruiken en repeaters in het core netwerk van een stad plaatst heb je al een mooie workaround. Zolang ze binnen hun eigen "ISP VLAN" blijven staat dat ook los van de capaciteit van het netwerk en mogen ze doen wat ze willen. Juist de oplossing van Iphion is erg elegant voor iets dergelijks en is met weinig investeringen uit te rollen op een access netwerk.
Een theoretisch lulverhaal op wba, want hier is nog nooit een multicast bitje van GHM binnengerold.
Alleen uitzending gemist en de interactieve diensten komen van GHM, de rest is vanaf dag één gewoon KPN prut geweest, wat met een leuke contractuele constructie toch via GHM werd aangeleverd.

Het is een beetje een merkbier bestellen en brouwmeester krijgen..... maar het komt wel uit dezelfde brouwerij hoor, Sure... my hairy ass! :P

Je zegt het eigenlijk zelf al, alleen indien een provider mega veel wil investeren in eigen routers in het netwerk kunnen ze leveren, want anders bepaald KPN gewoon wat we wel en niet doorkomt... tot zover het einde van de illustere kreet open netwerk ....bah! :P

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 15-11-2011 00:06]

eymey schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:59:
@Spikecity: Solcon, Tweak en Vodafone zijn gewoon 100% onafhankelijk van KPN hoor. Natuurlijk zullen ze straks, op ieder glasvezelnetwerk waar ze op willen gaan aanbieden, alleen nog maar wholesalediensten bij KPN (of iig bij KPN onderdelen) kunnen afnemen, maar dat neemt niet weg dat het gewoon nog steeds zelfstandige bedrijven zijn.
Tja, alleen Tweak levert in B&R en dat is een 100% kloonpakket van KPN, Solcon zit hier niet en Vodafone ken ik alleen mobiel, dus leuk dat ze onafhankelijk zijn, maar dat zijn Lijbrandt, XMS, Edutel en Concept ook op papier.... alleen de eigenaar is steeds dezelfde helaas. Dus toch de telecomversie van Unilever en kunstmatige concurrentie die nergens over gaat omdat iedereen op dezelfde heuvel schijt en qua financiële backup vreet uit dezelfde ruif, namelijk die van KPN.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 15-11-2011 00:07]

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 14:33
eymey schreef op maandag 14 november 2011 @ 22:34:
Het grappige is dus dat XMS voorheen qua internet alles bij InterNL deed (volgens mij zelfs daar eigendom van was?). Dat was in de tijd dat de eerste woningen van woningbouwvereniging "Portaal" van glas voorzien werden en de hele joint-venture KPN-Reggefiber nog niet bestond.
Een reverse lookup van mijn IP bij XMS levert nog steeds ftth.xms.internl.net op, en de RIPE database wijst ook naar InterNLnet...
Al met al geloof ik er geen snars van dat KPN zo dom is om straks alles, inclusief analoog en dvb-c, af te breken. Er is de laatste jaren, zelfs de laatste maanden, nog zo veel veranderd en ontwikkeld in deze takken van Reggefiber. Dat zou gewoon kapitaalvernietiging zijn. En je kan mij niet wijs maken dat "ispfabriek" nog met een IPV6 pilot voor XMS en Lijbrandt is begonnen terwijl KPN en Reggefiber al plannetjes zaten te smeden om alles uiteindelijk naar KPN te doen met als doel het geheel op te doeken.
KPN zal nog een flinke kluif hebben aan het vervangen van de infrastructuur (heb hier PacketFront spul in de meterkast, zonder aparte VLAN's dus, en daar kan die Experiabox geloof ik niet zo goed mee overweg ;) ).
En verder kijk ik gewoon TV in elke kamer op de pc via de Dreambox met DVB-C, en als KPN de stekker daaruit trekt is de tuner zo vervangen door eentje met DVB-S >:) .
@Spikecity: Ik zou trouwens niet weten waarom Vodafone geen klant zou worden bij KPN. Tenslotte beginnen ze hier in Almere ook in de WBA+/WMP+ gebieden van KPN gewoon met het leveren van diensten. De hele IT- en telecomwereld is doorspekt van samenwerking tussen bedrijven die ook elkaars geduchte concurrenten zijn.
Wat dacht je van KPN-masten waar ook Vodafone-antennes in hangen?
Overigens, wat denken jullie dat er zou gaan gebeuren als de NMA dit afwijst? En in feite Reggefiber verplicht wordt om de bv' tjes onder zich te blijven houden? Ik zie dan eerder deze bedrijven op den duur op niet-zo-elegante wijze failliet gaan dan dat jullie ervan kunnen blijven genieten hoor.

Dit is en blijft geen "vijandige opvreet overname" maar gewoon eentje die van meet af aan al beklonken is toen Reggefiber met KPN in zee ging.
Het is helaas een gegeven dat infrastructuur aanleggen heel veel geld kost en is weggelegd voor maar een beperkt aantal spelers. En dat levert weer producten op die als een eenheidsworst op elkaar lijken, want ze gunnen elkaar X procent marktaandeel en vinden het verder wel best zolang het geld blijft binnenstromen. Het lijkt wel commerciele radio, 'alleen de echte hits', die je wel zo langzamerhand de neus uitkomen :( .
@Alexander01:
En misschien is het dan onredelijk om 10 verschillende multicast clouds op een netwerk te realiseren, maar minimaal 2 vind ik allersinds redelijk. Dat heb je tenminste keuzevrijheid. Als je er maar 1 kunt kiezen, en dan ook nog die van KPN, dan kunnen we niet anders concluderen dat de actieve laag potdicht zit. Iets wat mij in strijd lijkt met de regels die de NMA/OPTA heeft vastgesteld m.b.t. de openheid van het glasvezelnetwerk.
Succes met dat uitleggen aan de NMA :).

Niet dat ik het niet met je eens ben. Het moet technisch voor KPN best mogelijk zijn (en het zou de transparantie ten goede komen) om naast hun eigen stream ook de oorspronkelijk door GHM gewenste Technicolor streams en SAT feeds door te geven. Ik denk alleen dat er nergens in een wet of set regels staat dat specifiek deze technische invulling een eis is voor een kwalificatie van "open".

Vergeet verder ook niet dat dit inmiddels al meer dan een jaar speelt (sinds KPN de WBA+/WMP+ constructie bedacht heeft). Als dit, zoals jij stelt, niet genoeg zou zijn voor GHM of Lijbrandt, dan hadden die hun poot stijf moeten houden en naar de OPTA, NMA of zelfs rechter moeten stappen in plaats van toch met KPN in zee te gaan. Maar ze zijn ermee akkoord gegaan onder het motto "wij vinden het voldoende" .

Zo is de huidige werkelijkheid op de netwerken van KPN....en niet ineens sinds deze overname maar al meer dan een jaar. En aangezien we er toch allemaal voor gekozen hebben om klant te zijn bij Lijbrandt via KPN is er voor ons nu ook na deze overname niets veranderd tov. hoe het al was.

Overigenz zit Alexander01 zelf op een WGDO netwerk. Wat dat betreft snap ik zijn zorgen en opwinding wel.... hoewel er dus nog nergens beschreven staat wat KPN met WGDO wil gaan doen zodra het over genomen is. Nu roepen dat dit opgedoekt zal worden en dat DVB-C en analoog overal zullen verdwijnen is gewoon speculatie, klaar.

Anyway, ik heb m'n mening gegeven.... iedereen mag de zijne hebben, dus ik sluit deze discussie af. Wie verder wil speculeren en zich voorbarig druk wil maken, prima.... maar voor me zelf sluit ik dit af met een notitie bij Consuwijzer/NMA en zie ik vanzelf wel een keer (ooit) of nooit een Experiadoos en nieuw NT naar binnen rollen :+

[Voor 8% gewijzigd door eymey op 15-11-2011 00:23]

• Niet online
eymey schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 00:18:
@Alexander01:

[...]

Succes met dat uitleggen aan de NMA :).
Ik heb geprobeerd om het zoveel mogelijk in jip en janneke taal uit te leggen :-)
Ik hoop dat ze er hun voordeel mee doen.
Meer kan ik ook niet doen.

• denan
Anoniem: 376876 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:55:
Ik ga je uiteraard niet beschuldigen van (on)partijdigheid in deze discussie, maar laat mij jouw ietwat rooskleurige blik op verschillende aanbieders op glas maar even vergelijken met XS4ALL.
Dat was voor de overname door KPN een eigenzinnige en voorop lopende provider waar ik graag voor veel te veel geld klant ben geweest (17 jaar lang).
Helaas is het originele eigenzinnige management waar XS4ALL zo prat op ging zelfs na de overname inmiddels helemaal vervangen door geindoctrineerde KPN managers en is het net zo klant onvriendelijk en achterop lopende club geworden als KPN zelf.

Als dit het lot is van al die eigenzinnige Lijbrandt achtige providers op glas, die lekker fris en fruitig het grote KPN partij boden, dan hou ik mijn hart vast.... want eigenlijk ben jij straks ook indirect weer gewoon KPN employee :P
Ik probeer me in alle discussies redelijk onpartijdig op te stellen.. en volgens mij lukt dat tot op heden aardig. Verder heb ik geen rooskleurige visie, in het verleden heb ik al eens overname trajecten meegemaakt waarbij exact gebeurde wat jij bij XS4all hebt meegemaakt. Tot op heden heb ik echter geen reden om me zorgen te maken.. wat niet wegneemt dat ik me ook wel besef dat het negatief kan uitpakken. Maar mocht dat zo zijn dan hebben we nog altijd de vrije marktwerking en is er ruimte zat in Nederland voor een nieuwe ISP die los staat van KPN.
Anoniem: 120071 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:56:
2 verschillende clouds realiseren zou voor KPN met een miljarden budget peanuts moeten zijn. Dat vind ik dus ook een allersinds redelijke eis. Dan heb je als kleine isp of consument tenminste echte keuzevrijheid. Als je maar uit 1 cloud kunt kiezen, en dan ook nog die van KPN, dan kunnen we niet anders concluderen dat de actieve laag potdicht zit. Iets wat mij in strijd lijkt met de regels die de NMA/OPTA heeft vastgesteld m.b.t. de openheid van het glasvezelnetwerk.
We zijn het inderdaad niet eens over het begrip 'redelijkheid' maar dat heeft voornamelijk te maken met het feit dat je erg kort door de bocht bent in je conclusies. Reken maar eens door wat het kost om 2 verschillende multicast clouds in het netwerk te plaatsen met exact hetzelfde zenderpakket. En dan heb ik het niet over de initiële investering maar ook over de operationele kosten.. support..engineers die de twee typen moeten supporten en monitoren. Verder ben ik van mening dat het niet uit moet maken wat voor type streams je gebruikt, zolang de kwaliteit maar op het niveau is dat 99% van de klanten als 'goed/uitstekend' ervaart.

Dat heb ik je al een keer proberen uit te leggen en om te voorkomen dat ik weer een lap tekst neerzet (ook ietwat kort door de bocht): Als je het zo goed weet.. doe het dan zelf. :)
Anoniem: 376876 schreef op maandag 14 november 2011 @ 23:58:
Een theoretisch lulverhaal op wba, want hier is nog nooit een multicast bitje van GHM binnengerold.
Iphion is p2p en is netwerk onafhankelijk. Zolang ze maar een repeater in de core op kunnen hangen (vnl om de load op het netwerk te verlagen) kunnen ze alles streamen wat ze willen.

denan schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 07:48:
[...]

Ik probeer me in alle discussies redelijk onpartijdig op te stellen.. en volgens mij lukt dat tot op heden aardig. Verder heb ik geen rooskleurige visie, in het verleden heb ik al eens overname trajecten meegemaakt waarbij exact gebeurde wat jij bij XS4all hebt meegemaakt. Tot op heden heb ik echter geen reden om me zorgen te maken.. wat niet wegneemt dat ik me ook wel besef dat het negatief kan uitpakken. Maar mocht dat zo zijn dan hebben we nog altijd de vrije marktwerking en is er ruimte zat in Nederland voor een nieuwe ISP die los staat van KPN.
Vandaar dat ik je ook NIET beschuldigde ervan :)
Ik zie deze overname dan ook niet direct als een bedreiging van de werkwijze van clubs als Lijbrandt en XMS, want per slot van rekening heeft XS4ALL het ook nog jaren onder de rok van KPN volgehouden, om pas de laatste jaren in te kakken tot het bedenkelijke KPN niveau. KPN zal al die clubs gewoon laten bestaan en alleen afrekenen op de jaarcijfers. Zijn die slecht dan worden ze opgeslokt of geliquideerd.

Ik geloof ook niet dat klanten op bestaande netwerken bang hoeven te worden om zo'n Xperiabox door de strot geslagen te krijgen, want volgens mij is KPN niet van plan alles om te bouwen als het al werkt. Voor nieuwe netwerken hou ik mijn hart wel vast dat de KPN setup de enige standaard gaat worden.

En jij gelooft nog in het David en Goliath verhaal? Welk vers startende ISP is zo kapitaalkrachtig om los van de grootmacht die KPN straks heeft op glas, met alle TV bronnen in handen, alle operations in handen, eigenlijk alles in handen, onafhankelijk op een KPN gecontroleerd netwerk een boterham te verdienen?

Ik zie geen enkele ondernemer die zulke grote ballen heeft om supermachten als KPN of UPC nog te kunnen beconcurreren, al was het maar omdat ze qua infra helemaal afhankelijk zijn van wat ze ervoor moeten betalen, en zelf nog aan hardware moeten investeren om de technische beperkingen van KPN te overkomen.

Als jij weet wie dat durft, dan ben je wellicht de enige.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 15-11-2011 12:07]

• DJSmiley

DJSmiley

Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:01:
[...]

Vandaar dat ik je ook NIET beschuldigde ervan :)
Ik zie deze overname dan ook niet direct als een bedreiging van de werkwijze van clubs als Lijbrandt en XMS, want per slot van rekening heeft XS4ALL het ook nog jaren onder de rok van KPN volgehouden, om pas de laatste jaren in te kakken tot het bedenkelijke KPN niveau. KPN zal al die clubs gewoon laten bestaan en alleen afrekenen op de jaarcijfers. Zijn die slecht dan worden ze opgeslokt of geliquideerd.

En jij gelooft nog in het David en Goliath verhaal? Welk vers startende ISP is zo kapitaalkrachtig om los van de grootmacht die KPN straks heeft op glas, met alle TV bronnen in handen, alle operations in handen, eigenlijk alles in handen, onafhankelijk op een KPN gecontroleerd netwerk een boterham te verdienen?

Ik zie geen enkele ondernemer die zulke grote ballen heeft om supermachten als KPN of UPC nog te kunnen beconcurreren, al was het maar omdat ze qua infra helemaal afhankelijk zijn van wat ze ervoor moeten betalen, en zelf nog aan hardware moeten investeren om de technische beperkingen van KPN te overkomen.

Met de juiste connecties is er best wel wat mogelijk. Juist een lokale isp kan dit onderscheid maken als ze lokaal al een goede infra hebben liggen. Een nieuwe partij zal idd niet even in 1x het kapitaal hebben om in alle reggefiber gebieden te kunnen investeren. En een ISP kan natuurlijk ook prima samenwerken met anderen, ze hoeven het niet perse zelf in Hilversum op te halen.

DJSmiley schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:08:
[...]

Met de juiste connecties is er best wel wat mogelijk. Juist een lokale isp kan dit onderscheid maken als ze lokaal al een goede infra hebben liggen. Een nieuwe partij zal idd niet even in 1x het kapitaal hebben om in alle reggefiber gebieden te kunnen investeren. En een ISP kan natuurlijk ook prima samenwerken met anderen, ze hoeven het niet perse zelf in Hilversum op te halen.
Een ISP houdt momenteel iets van 10 euro per klant over aan het maandelijkse bedrag per klant, de rest gaat naar de operator, de netwerkeigenaar en inkoop van derden diensten.... Dan moet je toch redelijk veel klanten hebben en dus al over een redelijk groot gebied van een fibernetwerk inkomsten genereren om je rekeningen en salarissen te betalen.
Uiteraard zal je als lokale ISP best bij GHM of KPN IPTV kunnen inkopen zonder eigen hardware investeringen, echter waar onderscheid je je dan nog mee? Je kunt dan alleen maar dezelfde matige kwaliteit leveren die de anderen ook leveren, en ik zie zo snel geen baanbrekende nieuwe dienst op glas die een leuke extra bron van inkomsten genereert om je bestaan te rechtvaardigen.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 15-11-2011 12:21]

• denan

Hangt van je doelstellingen af. Er is echt wel ruimte voor nog een ISP in een hoog kwaliteitssegment, de enige vraag is of klanten ervoor willen betalen. De laatste jaren is er een enorme verschuiving geweest naar prijsvechters, prijs is belangrijker dan kwaliteit. Toch is de consumentenmentaliteit aan het veranderen, men eist tegenwoordig A kwaliteit van een C/D label en ik heb nog steeds de hoop (en verwachting) dat men op een keer inziet dat kwaliteit geld kost.

Helaas bestaat het merendeel van de klanten uit mensen die dezelfde mentaliteit als Alexander hebben (let op: geen verwijt, puur een constatering): De consument heeft veel rechten en geen plichten. Het grote boze bedrijf moet alles leveren voor A kwaliteit en het mag niets kosten. Streams moeten unencrypted zijn, DRM is uit den boze en eigenlijk moet een VoD dienst alleen op basis van micropayments (19-30 ct per film) draaien. Het kostenaspect (wat kosten rechten, wat kost een IT operatie, wat kost productdevelopment, etcetc) vergeet men daarbij volkomen.

Of zoals Alexander ooit zo treffend zei: Een videotheekdienst is niet nuttig, doe mij maar een mediacenter dienst zodat ik al mijn gedownloade films kan bekijken via de STB.
En maar klagen dat er restricties komen en dat DRM bestaat. :)

Let wel: Dit is mijn persoonlijke mening en ik ben het voor het overgrote deel met Alexander's ideeën eens.. al lijkt dat niet zo als je mijn reacties leest. In een perfecte wereld, waarin iedereen netjes voor zijn producten/diensten zou betalen en waar bedrijven een maximale winstmarge van 1-3% aanhouden.. met als bedrijfsdoelstelling maximale kwaliteit en klantvriendelijkheid.. tja.. dan zou het kunnen. Maar zo zijn de consumenten nou eenmaal niet, en bedrijven ook niet.

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:13
[...]

*kuch* http://wisper.nl op het netwerk van http://glasoperator.nl/ met de TV van http://multivisie.tv/

;)

prutsert

denan schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:13:
[...]

Hangt van je doelstellingen af. Er is echt wel ruimte voor nog een ISP in een hoog kwaliteitssegment, de enige vraag is of klanten ervoor willen betalen. De laatste jaren is er een enorme verschuiving geweest naar prijsvechters, prijs is belangrijker dan kwaliteit. Toch is de consumentenmentaliteit aan het veranderen, men eist tegenwoordig A kwaliteit van een C/D label en ik heb nog steeds de hoop (en verwachting) dat men op een keer inziet dat kwaliteit geld kost.
Zolang mensen van mening zijn dat internet internet is en tv tv, gesteund door zeer dubieuze marktonderzoeken van instanties die een beetje op Maurice de Hondt achtige wijze onderzoek doen, zie ik weinig klandizie voor hoge kwaliteitdiensten die meer kosten dan de nu al aangeboden diensten.

Als je voor 27 euro digitale TV kan krijgen van Ziggo of Tele2, dan zal elke Hollander (ik gebruik bewust niet Nederlander) gewoon gaan voor digitale TV van de goedkoopste...

Vandaar dat ik ook weinig klanten (behalve eigen ondernemers die vanaf thuis diensten leveren) zie die straks staan te trappelen op de aangekondigde 500Mbit symmetrische dienst, zeker als zoiets een paarhonderd euro in de maand gaat kosten.

In mijn eigen business strijd ik continue met identieke producten geproduceerd in de handje rijst landen, en die alleen lijken op de onze. Daar zijn ze echter van mening dat indien het op elkaar lijkt het dus hetzelfde product is en ik dus maar voor dezelfde baggerprijzen mijn spul moet gaan leveren als die handje rijst toko's.
Gelukkig zitten wij in een positie waarbij we dat soort vragen met een middelvinger kunnen afdoen. :)

Grappig, maar pas gestart in juni 2011 en alleen in Rotterdam... Daarbij rept de website van wisper niet over TV, en moet je dus weten dat multivisie via wisper alleen in Rotterdam en Vught TV kan leveren, waarbij de bron van het signaal erg duister blijft. Sterker nog, multivisie verwijst naar de lokale service provider en daar kan je bij wisper volgens mij geen TV bijbestellen in de abo's (pas vanaf morgen lees ik nu). Het geeft mij een beetje los zand gevoel.

Wel vette internetabo's ook voor particulieren tegen redelijke prijzen, maar ook weer over Reggefiber netwerken en dat betekent letterlijk voor alle WPN/WBA operator netwerken geen andere IPTV dan die van KPN, tenzij ze niet via een VLAN multicasten maar via het internet zelf :(

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 15-11-2011 13:03]

• denan
Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:59:
Wel vette internetabo's ook voor particulieren tegen redelijke prijzen, maar ook weer over Reggefiber netwerken en dat betekent letterlijk voor alle WPN/WBA operator netwerken geen andere IPTV dan die van KPN, tenzij ze niet via een VLAN multicasten maar via het internet zelf :(
Ik blijf erbij dat multicast niet de enige oplossing is. De p2p oplossing van Iphion werkt prima en het enige minpunt (mits de bron goed is) zit hem in de 20-30 seconden delay die in het signaal zit. Alleen vervelend als je voetbal kijkt.. en de buren bij UPC digitaal hebben dat vast ook.

denan schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:02:
[...]

Ik blijf erbij dat multicast niet de enige oplossing is. De p2p oplossing van Iphion werkt prima en het enige minpunt (mits de bron goed is) zit hem in de 20-30 seconden delay die in het signaal zit. Alleen vervelend als je voetbal kijkt.. en de buren bij UPC digitaal hebben dat vast ook.
P2P (zoals ik het ken vanuit file sharing diensten) werkt alleen als je voldoende seeders hebt, en ik wil voor een hoge kwaliteit dienst niet afhankelijk zijn van andere gebruikers...
Delays in digitale TV ben ik inmiddels al aan gewend, want in ITV van KPN zit ook dik 15 seconden, of wel, ik start de champagne op oud en nieuw altijd net te laat :P

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 15-11-2011 13:07]

• denan
Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:05:
[...]

P2P (zoals ik het ken vanuit file sharing diensten) werkt alleen als je voldoende seeders hebt, en ik wil voor een hoge kwaliteit dienst niet afhankelijk zijn van andere gebruikers...
Delays in digitale TV ben ik inmiddels al aan gewend, want in ITV van KPN zit ook dik 15 seconden, of wel, ik start de champagne op oud en nieuw altijd net te laat :P
Dat lost iphion dus op met een repeater. Dat is normale 'off the shelf' hardware die een minimale investering vereist en binnen een netwerk een cloud aan p2p users kan 'voeden'. Als basis in een nieuw netwerk zou unicast al volstaan maar om de edge van het netwerk te ontlasten kun je bij de initiele uitrol al een repeater plaatsen. Ze hebben bij Iphion allemaal nette rekenmodellen over de netwerkbelasting en de threshold voor introductie van een repeater.

(offtopic: zo.. weer een paar keer iphion genoemd.. even kijken hoe lang het duurt voordat de directeur, die ook op tweakers meeleest, reageert ;) )

• DJSmiley

DJSmiley

Wisper:
Wisper is een handelsnaam van Wiericke BV
Bron: http://wisper.nl/index.ph...w=article&id=10&Itemid=36

Multivisie.tv:
Multivisie TV: een handelsnaam van Wiericke B.V.
Bron: http://multivisie.tv/index.php/voorwaarden

En guess what?
http://www.glasoperator.n...iew=article&id=6&Itemid=9
Ook Wiericke BV...

Dus niets een aparte provider op een netwerk van anderen en TV via een andere partij, gewoon allemaal hetzelfde
[...]

Grappig, maar pas gestart in juni 2011 en alleen in Rotterdam... Daarbij rept de website van wisper niet over TV, en moet je dus weten dat multivisie via wisper alleen in Rotterdam en Vught TV kan leveren, waarbij de bron van het signaal erg duister blijft. Sterker nog, multivisie verwijst naar de lokale service provider en daar kan je bij wisper volgens mij geen TV bijbestellen in de abo's (pas vanaf morgen lees ik nu). Het geeft mij een beetje los zand gevoel.

En wie zegt dat zij niet (via glasoperator) uiteindelijk via ODF access op Reggefiber zullen gaan leveren? Mochten ze de stap maken naar Reggefiber netwerken.

Waarom houdt iedereen hier steeds zo krampachtig vast aan de term "WBA/WMP operator netwerken"? Zulke netwerken bestaan niet! Het is een term die niets betekent, zoals die hier gebezigd wordt. Als je dan toch een punt wil maken, houd dan ook je onderscheid tussen eigenaren van netwerken (KPN) en wholesalediensten die die eigenaren aanbieden goed in de gaten.

Reggefiber heeft nergens "WBA/WMP operator netwerken" liggen. Wel netwerken waar in de ene plaats KPN Wholesale op actief is en op andere plaatsen Reggefiber Wholesale. Die straks dus samen gaan, als dat door gaat. Ik mag hopen dat niet iedereen het straks richting consuwijzer/nma letterlijk over "WBA/WMP operator netwerken" heeft. Want dan kan ik me inderdaad voorstellen dat ze denken: "wat moeten we hiermee?".

Denan en DJSmiley hebben gewoon gelijk (als sommigen hier er dan toch over willen blijven door zagen).

Ik zie steeds dezelfde argumenten van Spikecity en Alexander01 voorbij komen waar ik het vanuit technisch oogpunt prima mee eens kan zijn, maar waarvan DE MARKT gewoon bewijst dat ze op dit moment niet gelden, op een paar plekken na waar Reggefiber Wholesale TV-streams ergens vandaan trekt en op de beperkte groep tweakers na die weten wat dat inhoudt en wat voor voordelen dat biedt.

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:13
[...]

Het is allemaal nog redelijk nieuw :)

Het gaat wel over het Reggefiber glas, maar het is een andere operator. Er zitten geen WBA/KPN TV streams bij, maar die van Multivisie. En ja, het is zoals
dezelfde bv, maar wel degelijk geen KPN streams.

Maargoed, laat ik niet dit topic kapen, ik wilde alleen aantonen dat er wel degelijk andere initiatieven zijn dan alleen alles onder de KPN paraplu.

[Voor 5% gewijzigd door --WaaZaa-- op 15-11-2011 13:48]

prutsert

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:46:
[...]

Het is allemaal nog redelijk nieuw :)

Het gaat wel over het Reggefiber glas, maar het is een andere operator. Er zitten geen WBA/KPN TV streams bij, maar die van Multivisie. En ja, het is zoals
[...]
Ok, Reggefiber legt dus glas aan waar niet Reggefiber of KPN als operator actief zijn? Zou kunnen, maar als gezegd, de netwerkoperator zal de grootste investering (buiten aanleg van glas) moeten doen in hardware in de pops en de headend om het glas licht te laten geven.

Geen idee hoe kapitaalkrachtig dit Wiericke BV is, maar dat zal de toekomst uitwijzen.
Rotterdam is namelijk qua potentieel tering veel groter dan het gat waarin ik zit met 5200+ aangesloten woningen verlicht door KPN, dus laat ik me graag verrassen.

Het zou op zijn minst bijzonder zijn als in een grote stad als Rotterdam een mij niets zeggend bedrijf operator zou zijn op een potentieel heel groot netwerk.
Is er al iets bekend over de levergrenzen van glasoperator in Rotterdam? Is het een wijkje of praten we over een echt serieus groot netwerk?
Dat laatste kan ik me nauwelijks voorstellen, want ook glasoperator werkt met vraagbundeling en 35% dekking. In semi dorpen als B&R en de andere B's was dat al een hele kluif, dus vermoed ik dat het in Rotterdam gaat om een klein nieuwbouwwijkje in de outskirts en al voorbereid op glasvezel vanaf de bouw?

Ik heb gewoon te weinig informatie om iets anders te doen dan speculatief giswerk, maar ik ga dit initiatief uiteraard met argusogen volgen (ook al vermoed ik niet dat op bestaande netwerken er andere operators komen).
In "telecompaper" van een jaar terug (stukje eerder hier gepost, of was het in het KPN Interactieve TV topic?) werd reeds geschreven over de ambitie van "Glasoperator" om, naast Rotterdam, uiteindelijk op ieder netwerk in Nederland als operator toe te treden. Daar werd specifiek Reggefiber genoemd maar eventueel ook de verglazingsprojecten van CIF.

Wat wij nog nooit van die partij hebben gehoord wil niet zeggen dat ze het ook niet zouden kunnen.... als ze stukje bij beetje in een aantal POP's beginnen en als ze werkelijk zulke dikke TV en internet weten te leveren, dan houd ik het iig niet voor onmogelijk.

Reggefiber staat het toe (ODF), voor veel grotere gemeenten als Almere is een drempelloze toegang voor andere operators een voorwaarde geweest om de glasvezelaanleg te omarmen..... We will see :)

• Niet online
denan schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:13:
[...]
Of zoals Alexander ooit zo treffend zei: Een videotheekdienst is niet nuttig, doe mij maar een mediacenter dienst zodat ik al mijn gedownloade films kan bekijken via de STB.
En maar klagen dat er restricties komen en dat DRM bestaat. :)
Je kunt ook zeggen: wat hebben contentleveranciers te zeggen over het platform wat een signaal aanbieder gebruikt. Zij hebben enigsinds inspraak in het Conditional Access gebeuren voor hun eigen signaal. Maar dat is het dan ook. Als GHM besluit om zijn STB's de mogelijkheden te geven om kunnen streamen van het netwerk, dan is dat iets wat los staat van hun eigen signaal.

Daarnaast is het (gelukkig) nog zo dat de rechttoe-rechtaan tv-content die GHM doorgeeft niet concurreert met de hollywood content die de meeste mensen downloaden. DRM toepassen op appels, terwijl men peren download, heeft dan ook geen enkel nut.

En als laatste: Waarom zou iemand hier in Nederland hollywood content van tv willen piraten (verouderd en zwaar gecomprimeerd), terwijl de complete bluray er 1 jaar geleden al op is gegooid door een amerikaan. Daar ga je al met je onnodig dure DRM.

@lijbrandt webteam:
Waarom kan ik in mijn M532 geen betaalpincode invullen? Zo heb ik uiteraard niet zoveel aan die Videotheek :)

• denan
Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:00:
Je kunt ook zeggen: wat hebben contentleveranciers te zeggen over het platform wat een signaal aanbieder gebruikt. Zij hebben enigsinds inspraak in het Conditional Access gebeuren voor hun eigen signaal. Maar dat is het dan ook. Als GHM besluit om zijn STB's de mogelijkheden te geven om kunnen streamen van het netwerk, dan is dat iets wat los staat van hun eigen signaal.

Daarnaast is het (gelukkig) nog zo dat de rechttoe-rechtaan tv-content die GHM doorgeeft niet concurreert met de hollywood content die de meeste mensen downloaden. DRM toepassen op appels, terwijl men peren download, heeft dan ook geen enkel nut.

En als laatste: Waarom zou iemand hier in Nederland hollywood content van tv willen piraten (verouderd en zwaar gecomprimeerd), terwijl de complete bluray er 1 jaar geleden al op is gegooid door een amerikaan. Daar ga je al met je onnodig dure DRM.
Ik probeerde eigenlijk een ander punt te maken:
Als klanten liever alles "illegaal" downloaden en gratis content willen consumeren is het logisch dat de contenteigenaren d.m.v. DRM hun content proberen te beschermen. Simpel gezegd: Jij (en ik) zijn de reden dat DRM bestaat. Het enige verschil is dat ik dat feit accepteer en jij van mening bent dat de industrie zich maar moet schikken naar jouw behoeften.

[Voor 4% gewijzigd door denan op 15-11-2011 16:25]

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:18:
@lijbrandt webteam:
Waarom kan ik in mijn M532 geen betaalpincode invullen? Zo heb ik uiteraard niet zoveel aan die Videotheek :)
Wat krijg je te zien wanneer je een film wilt bestellen? Wil je deze informatie en je adresgegevens sturen naar ons via DM of e-mail? - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

• Niet online
denan schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:23:
[...]
Het enige verschil is dat ik dat feit accepteer en jij van mening bent dat de industrie zich maar moet schikken naar jouw behoeften.
Dat zeg ik niet. Het punt wat ik probeer te maken is dat de industrie niet realistisch is met DRM opleggingen bij buitenlandse signaal-aanbieders die verouderde content in lage kwaliteit doorgeven.

Als ze AACS, BD+ en dat soort dingen op blurays willen blijven toepassen, omdat daar de 99% van de illegale kopietjes vandaan komen, dan moeten ze dat vooral doen.

• Niet online
eymey schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:45:
[...]
Ik zie steeds dezelfde argumenten van Spikecity en Alexander01 voorbij komen waar ik het vanuit technisch oogpunt prima mee eens kan zijn, maar waarvan DE MARKT gewoon bewijst dat ze op dit moment niet gelden, op een paar plekken na waar Reggefiber Wholesale TV-streams ergens vandaan trekt en op de beperkte groep tweakers na die weten wat dat inhoudt en wat voor voordelen dat biedt.
Ook voor de meer ervaren gebruikers zoals tweakers is een markt.
Het succes van providers als Edutel, XMS en Lijbrandt en de afkeer tegen KPN op dit forum bewijst dat wel :)

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

AvK

Ready Set Go

Voornamelijk jouw afkeer Alexander01.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Niet online
Grapjas

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
emaurer schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:33:
[...]

Gelijk ALLES weg :( ..... Ik druk op enter (wijzigen) in mijn abo en hoor de schreeuw uit de huiskamer.....

Achteraf heb ik nog Ziggo ;) (voor hoelang weet ik niet had het toch opgezegd.... ben oud aan het worden :+ )
Echt waar ook je analoge signaal eruit? Ik zelf ben wel is onterecht afgesloten door Lijbrandt vanwege "wanbetaling" (een hele prestatie in je eerste twee gratis maanden, maar ja). Het analoge signaal bleef wel actief. Ik ben vooral vanwege dit incidentje van plan om naar een ander over te stappen (principe :p), alleen zou mooi zijn als het analoge signaal actief bleef!:D

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• Websurfer01
AvK schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:49:
Voornamelijk jouw afkeer Alexander01.
Hij is de enige niet. >:)

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:09
Ik ben verbaasd dat iedereen zich zo'n zorgen maakt om de overname van KPN, volgens mij hoef je je pas zorgen te maken als:
  1. De kabelaars er mee stoppen
  2. Het aantal geactiveerde aansluitingen dusdanig wordt dat KPN geen behoefte voelt om nog meer klanten bij zichzelf of zijn (nieuwe) dochters binnen te halen.
Aangezien beide nog niet het geval is denk ik dat ze voorlopig zullen proberen om misschien de leverstraten wat te optimaliseren en verder vooral nieuwe klanten binnen te harken. Volgens mij doe je dat niet door de gaten die je nu al t.o.v. de kabelaars hebt nog groter te maken (lees niets te doen aan het beeld of de klanten bergen IPTV set top boxen te laten afnemen).

[Voor 6% gewijzigd door joop99 op 15-11-2011 19:40]

• Nivado
QFT!
joop99 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:38:
Ik ben verbaasd dat iedereen zich zo'n zorgen maakt om de overname van KPN, volgens mij hoef je je pas zorgen te maken als:
  1. De kabelaars er mee stoppen
  2. Het aantal geactiveerde aansluitingen dusdanig wordt dat KPN geen behoefte voelt om nog meer klanten bij zichzelf of zijn (nieuwe) dochters binnen te halen.
Aangezien beide nog niet het geval is denk ik dat ze voorlopig zullen proberen om misschien de leverstraten wat te optimaliseren en verder vooral nieuwe klanten binnen te harken. Volgens mij doe je dat niet door de gaten die je nu al t.o.v. de kabelaars hebt nog groter te maken (lees niets te doen aan het beeld of de klanten bergen IPTV set top boxen te laten afnemen).
Als dat wel het geval is/gaat zijn is het te laat! Het is typisch Nederlands (ook ik) om afwachtend en nuchter te reageren. Echter kan je tegen die tijd de overname, die de problemen van dat moment veroorzaakt heeft, niet meer terug draaien.

Nogmaals ik (wij) ben (zijn) dus niet tegen omdat het gaat gebeuren, maar omdat het KAN gebeuren.

En je vergeet punt 3: als KPN de producten tot het niveau van KPN gaat verlagen.
Zie het voorbeeld van de service van XS4ALL, voor de waarschijnlijkheid van dit scenario. En kan iemand zich HetNet nog herinneren?

[Voor 86% gewijzigd door Nivado op 15-11-2011 20:15]

• henrickus
of Planet Internet.
Begon als echt een hele goede. PI.net, kan iemand dat zich nog herinneren. Daarna WXS en daarna Planet Internet.
Goeie tokko. Is eerst overgenomen door KPN en lange tijd als Planet Internet doorgegaan. Werd al snel minder.
Uiteindelijk opgeslokt door KPN....

Zo zie ik ook bv Lijbrandt en overigen gaan.
Ze zullen eerst nog semi zelfstandig zijn, maar naar verloop van tijd wordt het KPN.
Dan moet je maar nemen zoals KPN het voorschrijft.

Kortzichtig, dacht het niet
Beren op de weg zien, dacht het niet

Verleden heeft ons geleerd hoe het naar alle waarschijnlijkheid in de toekomst er gaat uitzien.
Negatief, dacht het niet.
Reëel, dacht het wel....

• Deveon
  • Niet online
Inderdaad, lijkt erop dat over een aantal jaar de hele glasvezel handel in kpn handen zit en alleen via kpn leverbaar wordt. Waarom zouden ze ten slotte 2x exact dezelfde dienst leveren?

henrickus schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 20:30:
Verleden heeft ons geleerd hoe het naar alle waarschijnlijkheid in de toekomst er gaat uitzien.
Negatief, dacht het niet.
Reëel, dacht het wel....
Je kunt ook roepen dat resultaten behaald in het verleden geen garantie geven voor de toekomst, maar met jou vrees ik (met XS4ALL als voorbeeld hoe het af is gegleden van pionier naar KPN kloon) dat dat voor Lijbrandt en de andere kleine glasvezelproviders ook wel eens zou kunnen gebeuren, en dat zou een trieste dag in de opkomst van glasvezel in Nederland zijn. :(

En iedereen die door heeft dat ik een bloedhekel heb aan alles wat maar naar KPN ruikt, die hebben stuk voor stuk gelijk.
Reden: Bittere ervaringen met deze club vele jaren zowel zakelijk als privé. Letterlijk nog nooit iets goed gegaan, klantvriendelijkheid (op een enkele monteur na die me eens matste met een adapter voor mijn zoveelste uitgebrande Quatrovox adapter uit zijn eigen auto) nul komma nul.

• henrickus
Maak ik me zorgen.
Ja eigenlijk wel een beetje.
Ik heb WGDO en analoog en DVB-C
Met name de laatste 2 wil ik niet kwijt raken.
Zit me dus momenteel suf te peinzen hoe ik dit in sterke bewoordingen kan doorgeven aan consuwijzer.

henrickus schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:02:
Maak ik me zorgen.
Ja eigenlijk wel een beetje.
Ik heb WGDO en analoog en DVB-C
Met name de laatste 2 wil ik niet kwijt raken.
Zit me dus momenteel suf te peinzen hoe ik dit in sterke bewoordingen kan doorgeven aan consuwijzer.
Ik denk niet dat je je daarover zorgen behoeft te maken, want het zou te gek zijn als KPN alle bestaande WGDO netwerken zou ombouwen naar WBA en alle investeringen die Reggefiber Operations daarin heeft gestopt zou vernietigen in dat proces. Reggefiber Operations is straks per slot van rekening KPN, dus waarom zouden ze? KPN staat voor veel stommiteiten te boek, maar kapitaalvernietiging staat niet bovenaan het lijstje, zeker als dat zou betekenen dat ze alle infra opnieuw zouden moeten installeren en betalen hiervoor. Voor nog nieuw aan te leggen netwerken kan dat uiteraard wel verplicht de Xperiabox en geen analoge/DVB-C betekenen, maar zelfs dat geloof ik niet, want dan gaat de NMa wel piepen.
Consumenten moeten namelijk keuzevrijheid hebben, en dat is het enige criterium voor de NMa, niet wie de eigenaar van de hele boel is.

Daarbij heeft glashart media ons tijdens de introductie verzekerd dat men zoveel geld had geinvesteerd in analoge TV dat wij niet hoefde te vrezen dat dit binnen een paar jaar zou worden geschrapt uit het pakket, al was het maar omdat dit een groot aandeel klanten levert bij providers die het leveren. Waarom zou KPN haar nieuwe dochters dwarszitten in het behalen van goede bedrijfsresultaten? Want volgens mij is deze overname behalve strategisch nog steeds een kwestie van omzetcijfers. Zijn die goed dan behoud men de club met zijn originele structuur, en zodra de cijfers wegzakken wordt het management vervangen door KPN gehersenspoelde managers.
Alweer, XS4ALL als sprekende voorbeeld van deze werkwijze.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 15-11-2011 22:09]

Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:27:
[...]

Wat krijg je te zien wanneer je een film wilt bestellen? Wil je deze informatie en je adresgegevens sturen naar ons via DM of e-mail? - Fleur
Zover was ik nog niet in de videotheek gedoken, vond het alleen vreemd dat ik in de instellingen wel de algemene pin kon wijzigen, en met de optie eronder betaalpin wijzigen niets kon doen.

Zal als de TV even vrij is eens kijken wat de videotheek gaat roepen als ik een film wil bestellen.

Even iets heel anders overigens.
Inmiddels draait mijn Lijbrandt verbinding officieel 13 maanden en kan ik alleen maar roepen dat dat met name op internetgebied een ongehoord hoge uptime heeft gekend (4 minuten downtijd max).

Voordeel is dat ik dus nu per maand kan opzeggen, maar dat ik ondanks alle duistere verhalen over KPN overnames en dergelijke eigenlijk geen enkele logische reden heb om dat te doen.
Is Lijbrandt de perfecte provider?
Nee, verre van dat, en er moet nog heel wat water door de Rijn heen om alle administratieve en mijnlijbrandt problemen op te lossen, maar qua techniek versus kosten staat het bij mij als een huis.

Dat mag ook wel eens geschreven worden toch? :)

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 15-11-2011 22:36]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Wat ik erg grappig vind is dat zo ontzettend veel mensen bang zijn dat HET GROTE BOZE KPN het slecht met hun voor heeft. KPN breekt alles af, KPN levert slechte diensten, KPN neemt zijn klanten niet serieus, KPN heeft schijt aan iedereen. Wat is dat voor onzin? Waarom denken jullie dat KPN nog steeds bestaat? Omdat het al tig jaar slecht presteert? Omdat het al tig jaar mensen geld uit de zak klopt? Omdat het al tig jaar NIET innoveert? Omdat het al tig jaar zijn zakelijke klanten links laat liggen? Omdat het al tig jaar geen rekening houdt met de wensen van de gewone man? Nee, KPN bestaat nog steeds omdat het voldoet aan de vraag van de gemiddelde consument. Daarbij voldoet KPN nog steeds het best binnen de Zakelijke Markt.
Dat er dingen zijn die beter kunnen weet ik ook wel. Dat er dingen fout gaan ontken ik ook niet.
Maar dat ontzettend gemakkelijke en lame gebash op KPN, waarbij de meeste posts kant nog wal raken, of waar men iets met klok en klepel roept (zonder dat men weet waarover het eigenlijk gaat) zegt meer over degenen die het posten dan over KPN.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

AvK schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:34:
Wat ik erg grappig vind is dat zo ontzettend veel mensen bang zijn dat HET GROTE BOZE KPN het slecht met hun voor heeft. KPN breekt alles af, KPN levert slechte diensten, KPN neemt zijn klanten niet serieus, KPN heeft schijt aan iedereen. Wat is dat voor onzin? Waarom denken jullie dat KPN nog steeds bestaat?
Mag ik jouw epistel beantwoorden met een wedervraag?

Waarom bestaat de NS nog? Waarom rijdt niet overal Veolia of een andere treinenboer?

Het antwoord hierop is redelijk duidelijk lijkt me, daar KPN als ex staatsbedrijf uiteraard het nagenoeg gehele kopernetwerk in eigendom heeft, en er nog ontzettend veel mensen via dat stokoude en slecht onderhouden koper moeten telefoneren en internetten (wat volgens mij nog steeds core business blijft voor KPN) bij gebrek aan beter of gebrek aan lef/kennis over alternatieven.
Zoveel keuze hebben die 17 miljoen Nederlanders namelijk niet als het over vaste telecomverbindingen gaat, want dan gaat het om PTT koper, de diverse kabelnetwerken met als grootste UPC, en hoezee, een handjevol gemeenten waarin consumenten FttH glasvezel hebben, en laten we de veel te dure UMTS verbindingen niet vergeten.... Wow.... Hoeveel keuze heeft de gemiddelde Nederlander dan eigenlijk.

OK, ik bof, want ik heb thuis nu de keuze uit alledrie, namelijk FttH, Coax (UPC) en alle A/VDSL providers die via KPN koper kunnen leveren, mits KPN ooit de infra eens geschikt gaat maken voor VDSL hier.
Mijn ouders in Schiedam echter kunnen kiezen uit KPN (koper) of Caiway (coax) wat al was overgenomen door KPN totdat de NMa hierover begon te piepen.
Erger nog, ons bedrijf in Schiedam Spaanse Polder kan alleen maar kiezen uit KPN koper, geen glasvezel en geen coax in industriewijken.... hoezo kan ik uitwijken als ik met een leverancier een probleem heb dan?

Laten we even niet al te dramatisch doen over glasvezel, want dat is consumptief minder dan 1% van de markt, dus who cares? KPN in ieder geval niet, anders dan interesse in de marktspelers die het leuk doen.

En alle argumenten die jij hierboven opsomt waarom je liever geen KPN klant wil worden heb ik persoonlijk ervaren in 20 jaar zakelijk en nog langer privé ellende met dit bedrijf, dus ben ik (door gebrek aan keuze zakelijk en privé qua infra) ervaringsexpert in de wanprestaties van het o zo mooie en grote KPN.
Het is toch eigenlijk te gek voor woorden als je een ISDN centrale hebt hangen zakelijk, waarvan elke drie maanden die cheapo adapter uitfikt en je vervolgens drie weken moet wachten voordat KPN eens een nieuwe kan leveren?
En geloof me, dit is geen kwestie van geld, want dit soort ongein kost ons meer dan de hele freaking teringzooi die een gestropdaste KPN businessmanager ons heeft aangesmeerd, en het gaat niet alleen om die paar tientjes voor een verse adapter maar om het verlies in omzet en de lompe manier van afhandelen door KPN.
Het beste wat je kan krijgen van KPN business als je ageert tegen drie weken zakelijk een ISDN-2 centrale moeten missen krijg is.... sorry hoor, kan er niks aan doen.... WTF? :(

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 15-11-2011 23:05]

• AvK

AvK

Ready Set Go

Je zegt terecht dat het koper netwerk oud is. Dat klopt. Maar dat het slecht onderhouden is en dat het niet meer goed genoeg zou zijn voor de tegenwoordige tijd is echt complete onzin. Ik durf te stellen dat binnen Nederland het grote boze KPN het beste kopernetwerk heeft ter wereld. Sterker nog, er zit nog zoveel rek in dat de komende jaren heel veel diensten prima geleverd kunnen worden over die ouderwetse koper adertjes. Nieuwe technieken maken veel mogelijk. Binnenkort worden koper aders 'gepaard' zodat dubbele snelheden gehaald kunnen worden.
En ja, je hebt binnen Nederland te maken met 2 grote partijen. De koperboer en de kabelboer. Zo is het nu eenmaal. De persoonlijke ervaring die JIJ hebt met KPN zegt helemaal niks over de gemiddelde ervaring. Zelfs niet over 20 jaar.
Nogmaals, kom af van dat standpunt dat KPN alleen maar slecht is. Het is complete onzin en niet te staven.

Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:27:
[...]

Gewoon de vraag voor een pincode, en wat ik dan ook inklop (even als test 1111 gebruikt) start de film... Lijkt me niet de bedoeling? :P

AvK schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:05:
Je zegt terecht dat het koper netwerk oud is. Dat klopt. Maar dat het slecht onderhouden is en dat het niet meer goed genoeg zou zijn voor de tegenwoordige tijd is echt complete onzin. Ik durf te stellen dat binnen Nederland het grote boze KPN het beste kopernetwerk heeft ter wereld. Sterker nog, er zit nog zoveel rek in dat de komende jaren heel veel diensten prima geleverd kunnen worden over die ouderwetse koper adertjes. Nieuwe technieken maken veel mogelijk. Binnenkort worden koper aders 'gepaard' zodat dubbele snelheden gehaald kunnen worden.
En ja, je hebt binnen Nederland te maken met 2 grote partijen. De koperboer en de kabelboer. Zo is het nu eenmaal. De persoonlijke ervaring die JIJ hebt met KPN zegt helemaal niks over de gemiddelde ervaring. Zelfs niet over 20 jaar.
Nogmaals, kom af van dat standpunt dat KPN alleen maar slecht is. Het is complete onzin en niet te staven.
KPN medewerker? En met de NS infra is ook nooit wat aan de hand als je die mannen mag geloven.... get of your high horse man :P

Overigens, 17 jaar trouw ADSL klant bij XS4ALL geweest, waarvan op de laatste vijf jaar na zowel zakelijk als privé geen echte klachten, en een redelijk stabiele verbinding, zij het ver van de maximale 20Mbit.
De laatste jaren echter waren bij slecht weer (regen voornamelijk) bij mij thuis 30 dropouts van een minuut per dag normaal, en ook zakelijk waren dat er minimaal een dozijn per dag op de dikste ADSL verbinding die XS4ALL mij kon leveren voor beiden.

De oplossing was nog knulliger dan ik dacht.... in plaats van de boel op 20Mbit te laten staan en te zoeken waar het fout ging koos KPN voor de oplossing om het account terug te zetten naar 12Mbit om de problemen te verhelpen, en verdomd, het aantal dropouts is verminderd met 30%.... Geweldige oplossing... NOT dus, maar helaas zakelijk geen alternatief wat niet over KPN koper en DSLAMs gaat.

Ik laat me graag overtuigen dat al mijn ervaringen de laatste 20 jaar toeval waren, want lomp gedrag van gestropdaste l*llen van KPN pik ik allang niet meer, maar ik geloof niet dat iemand mij daar nog van kan overtuigen. KPN is k*t en het blijft k*t in mijn ervaringen. En ja, er draait hier nu 13 maanden een 100Mbit symmetrische FttH verbinding van Lijbrandt met een downtime waar KPN met al dat zgn goed onderhouden koper alleen maar nat van kan dromen, namelijk minder dan 4 minuten in 13 maanden, waarvan overigens meer dan de helft de schuld van Eneco.... :P
De KPN-ner die hier maanden na oplevering van mijn Lijbrandt verbinding heel positief KPN fiber aan de deur kwam verkopen heb ik dan ook zonder hem echt te vernederen verteld waar hij zijn product mag stoppen, namelijk daar waar het licht niet schijnt en het naar stront ruikt :P

Echt, je kan lullen als Brugman, KPN heeft het bij mij voorgoed verkloot, en niet door één persoon of dienst maar over and over again... PERIOD!

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 15-11-2011 23:54]

Tsja, en toch ken ik hier en elders ook vele mensen die glasvezel bij KPN zelf afnemen en OOK gewoon heel erg tevreden zijn (met net zo weinig downtime als bij Lijbrandt).

Dat de verbinding bij Lijbrandt minder dan 4 minuten in 13 maanden down geweest is heb je (als WBA+/WMP+' er) trouwens ook deels aan KPN te danken.... aangezien die de doorvoer vanaf jouw aansluiting naar Lijbrandt/ISPfabriek verzorgen en up moeten houden.

Het is en blijft dus ook jouw eigen ervaring.... net als dat ik ook mensen ken die Lijbrandt wel kunnen schieten.... of UPC of Ziggo.

@Henrickus en @Deveon: speculatie, speculatie en nog eens speculatie (als je dat spul wil, ga lekker naar de winkel... het is sinterklaastijd). Je kan Lijbrandt, XMS en Concepts onmogelijk met Planet internet of kleinere adsl-providertjes vergelijken. Die boden namelijk niets unieks ten op zichte van wat KPN zelf al bood (namelijk internettoegang met een mailboxje en een ditje en een datje).

Lijbrandt, XMS en Concepts doen dit wel op een substantiele manier (namelijk een zelf uit te kiezen router, analoog, dvb-c). Zoals hier ook al eerder geopperd moet KPN wel heel slechte cijfers uit deze clubs zien komen willen ze al deze verworvenheden opdoeken.

Wat mensen trouwens l*llen over XS4ALL snap ik ook niet. True, hun service organisatie is helaas afgegleden naar KPN-niveau. Maar ze bieden nog steeds wel degelijk heel veel extra's ten opzichte van wat KPN biedt (andere router met mogelijkheid eigen router, native ipv6, shell servers, etc. etc.). Wie met droge ogen beweert dat " xs4all niet meer dan een KPN-kloon" is gaat helaas veel te kort door de bocht. Als xs4all zowel qua pakketten als qua extra opties alleen nog maar een KPN kloon was, dan had het merk al niet meer bestaan. Dat je misschien verbitterd bent dat XS4ALL qua IPTV wel een kloon levert... tsja, jouw pech.

Het enige wat je dus uit het verleden kan leren is dat KPN zowel bedrijven geheel opgeslokt heeft en als merken heeft doen verdwijnen, als ook bedrijven overgenomen en als merk heeft laten bestaan incl. de extra diensten.

[Voor 70% gewijzigd door eymey op 16-11-2011 00:35]

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 22:33

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Deveon schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:18:
[...]

Echt waar ook je analoge signaal eruit? Ik zelf ben wel is onterecht afgesloten door Lijbrandt vanwege "wanbetaling" (een hele prestatie in je eerste twee gratis maanden, maar ja). Het analoge signaal bleef wel actief. Ik ben vooral vanwege dit incidentje van plan om naar een ander over te stappen (principe :p), alleen zou mooi zijn als het analoge signaal actief bleef!:D
Correctie: analoge kanaal was ook weg..... dus echt 100% in 1x......weg.....

Internet / Tel overstappen naar een ander NEVER....... Dit is perfect vanaf de eerste minuut..... Ik blijf bij Lijbrandt (kpn) whatever.....

[Voor 11% gewijzigd door emaurer op 16-11-2011 00:38]

• Niet online
eymey schreef op woensdag 16 november 2011 @ 00:24:
Tsja, en toch ken ik hier en elders ook vele mensen die glasvezel bij KPN zelf afnemen en OOK gewoon heel erg tevreden zijn (met net zo weinig downtime als bij Lijbrandt).

Dat de verbinding bij Lijbrandt minder dan 4 minuten in 13 maanden down geweest is heb je (als WBA+/WMP+' er) trouwens ook deels aan KPN te danken.... aangezien die de doorvoer vanaf jouw aansluiting naar Lijbrandt/ISPfabriek verzorgen en up moeten houden.

Het is en blijft dus ook jouw eigen ervaring.... net als dat ik ook mensen ken die Lijbrandt wel kunnen schieten.... of UPC of Ziggo.
Toch denk ik dat als je alles bij elkaar optelt, dat er in verhouding veel meer ontevreden klanten van KPN zijn, dan ontevreden klanten van alle kleine glasvezel isp's bij elkaar.
Wat ik erg grappig vind is dat zo ontzettend veel mensen bang zijn dat HET GROTE BOZE KPN het slecht met hun voor heeft. KPN breekt alles af
Bewezen met XS4ALL, Planet Internet, HetNet? Hoevaak is dat voorbeeld hier nou al niet genoemd? Misschien dan alleen op service gebied, maar je kunt er niet onderuit dat het minder is geworden toen KPN meer invloed kreeg.
KPN levert slechte diensten, KPN neemt zijn klanten niet serieus
Ja, want na 1 jaar zit men op de KPN glasvezelnetwerken nog steeds met de ge-Verimatrix'te ADSL streams van KPN.
KPN heeft schijt aan iedereen
Ik ken maar één Operator die de brutaliteit heeft om zijn klanten op glasvezel van dezelfde streams te voorzien als zijn klanten op adsl. En daarvoor ook nog eens een hogere prijs durft te vragen.
En aan tweakers heeft KPN al helemaal lak, want men gebruikt nog steeds de gehaate Experiaboxen en het omstreden Verimatrix. En nu weer ITV online met Microsoft Silverlight DRM.
Waarom denken jullie dat KPN nog steeds bestaat? Omdat het al tig jaar slecht presteert? Omdat het al tig jaar mensen geld uit de zak klopt? Omdat het al tig jaar NIET innoveert? Omdat het al tig jaar zijn zakelijke klanten links laat liggen? Omdat het al tig jaar geen rekening houdt met de wensen van de gewone man?
'Omdat het al tig jaar mensen geld uit de zak klopt' inderdaad. Het verhaal van die mobiele tarieven is daar een goed voorbeeld van. En ook 'Omdat het al tig jaar NIET innoveert' inderdaad. Men laat een ander innoveren, proeft vervolgens of het smaakt bij de consument, en koopt het dan vervolgens op. In het verleden met de ADSL providers en nu met Caiway, Reggeborgh en Glashart Media.
Nee, KPN bestaat nog steeds omdat het voldoet aan de vraag van de gemiddelde consument. Daarbij voldoet KPN nog steeds het best binnen de Zakelijke Markt.
Spreek voor jezelf.
Dat er dingen zijn die beter kunnen weet ik ook wel. Dat er dingen fout gaan ontken ik ook niet.
Maar dat ontzettend gemakkelijke en lame gebash op KPN, waarbij de meeste posts kant nog wal raken, of waar men iets met klok en klepel roept (zonder dat men weet waarover het eigenlijk gaat) zegt meer over degenen die het posten dan over KPN.
Volgens mij snap je het zelf gewoon niet. Dit vanwege het feit dat je redelijk alleen staat in je mening. Blijkbaar besef je niet wat er allemaal speelt (en heeft gespeeld) rondom KPN en hoe geslepen dat bedrijf te werk gaat. Er zijn gewoon enorm veel mensen die een spuughekel hebben aan hun bedrijfsvoering. Veel meer dan je denkt. Variërend van dingen als service, netwerkwaliteit, productkwaliteit, productopenheid, prijsbeleid, prijs/kwaliteitsverhoudingen, etc.

Zelfs oud werknemers kunnen 't beamen:
herbalx in 'nieuws: Naam Getronics verdwijnt in oktober':
Als oud werknemer van KPN stond ik daar nog niet zo raar van te kijken, om dat dit de normale gang van zaken is binnen KPN. Winst staat voorop, klanten komen daarna (tevreden of niet) en daarna komen de werknemers .....
Maar ik denk dat je gewoon geen KPN kritiek gewend bent omdat je altijd in die KPN topics hebt rondgehangen (postgeschiedenis).

Je kan overigens zeggen dat ik zwaar anti-KPN ben, en dat zal ik ook zeker niet ontkennen, maar jij bent duidelijk wel echt pro-KPN.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 16-11-2011 03:18]

• Deveon
  • Niet online
Uit persoonlijk ervaring moet ik zeggen dat KPN zo slecht niet is. Natuurlijk, je komt ontzettend veel crap van KPN tegen, zowel prive als zakelijk (ik zelf ook), maar dit geld voor elke partij en hoe groter de partij, hoe meer crap. Iedereen lijkt te vergeten dat kleine partij ook hun problemen hebben en dan KPN ook heel veel tevreden klanten hebben. Zo ben ik zelf na 8-9 jaar tevreden adsl af te nemen van Planet overgestapt naar Lijbrandt... En toe begon de elende..

Ik betaal liever meer voor een dienst waar ik op kan rekenen als minder voor waardeloze service. Ook het apparatuur huren is een beter principe als het kopen van je eigen hardware, ook al weet je als tweaker dat je hardware deugt, de klantenservice is het daar niet mee eens... afschuifmentaliteit..

Begin vorig jaar heb ik weken zonder internet/tv/telefoon gezeten omdat Lijbrandt een mail naar de verkeerde persoon had gestuurd, deze persoon reageerde dat ze niks met glasvezel dienst te maken wou hebben. Vervolgens hebben ze ons geregistreerde (bij Lijbrandt) nummer gebeld en is het misverstand aan het licht gekomen. Twee dagen later lagen alle diensten eruit (behalve analoge tv). Aangezien tijdens deze afsluiting de portering nog bezig was ging dit vervolgens ook helemaal mis en hebben we 1,5 maand mobiel moeten bellen en waren we niet bereikbaar op de vaste lijn. Dankzij connectie binnen het bedrijf zelf hebben ze het sneller kunnen herstellen als normaal, maar de tweedelijnsservicedesk had toendertijd niet de kennis om dit vlot op te lossen. Hieruit haal ik toch wel dat zowel administratief als de techniek Lijbrandt zijn zaakjes niet op orde had/heeft.

Zelfs een simpele vraag als het abonnement overdragen naar een andere naam is niet mogelijk.. "Nee meneer, dan moet U eerst het abonnement opzeggen en vervolgens opnieuw aanvragen onder een andere naam."... Sorry? Als het werkt dan werkt het goed, maar als het niet werkt ben je zwaar de klos.

Momenteel draait mn verbinding al 9 maanden stabiel en ben er sceptisch maar tevreden over, maar aangezien ik een naamwisseling wil doen van het abonnement stap ik toch maar over. Ik heb geen vertrouwen dat Lijbrandt dit keer wel alles goed gaat. Ten slotte ging de vorige keer ALLES fout.

Hiermee wil ik niet zeggen dat Lijbrandt een slechte partij is, aansluiting is geen probleem en de diensten werken ook goed, alleen bij voorkeur moet er niemand aankomen.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:40

servies

Veni Vidi Servici

AvK schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:05:
Je zegt terecht dat het koper netwerk oud is. Dat klopt. Maar dat het slecht onderhouden is en dat het niet meer goed genoeg zou zijn voor de tegenwoordige tijd is echt complete onzin. Ik durf te stellen dat binnen Nederland het grote boze KPN het beste kopernetwerk heeft ter wereld.
Wat klopt er niet aan de laatste zin...
Het netwerk is onderhouden naar kunnen, maar daar wordt het niet beter van, en we zitten op een punt dat onderhouden eigenlijk niet meer lonend is.
Sterker nog, er zit nog zoveel rek in dat de komende jaren heel veel diensten prima geleverd kunnen worden over die ouderwetse koper adertjes. Nieuwe technieken maken veel mogelijk. Binnenkort worden koper aders 'gepaard' zodat dubbele snelheden gehaald kunnen worden.
Leuk verzonnen maar waarschijnlijk gaat het in veel gevallen niet werken die bonding. Bij mij thuis is 1 van de koperparen zodanig slecht dat deze niet meer werkt en ik zal vast niet de enige zijn die dat probleem heeft.
Het is gewoon heel eenvoudig: koper zit aan het einde van z'n bruikbaarheid, ze hebben nog een paar noodgrepen om het nog even te rekken, maar het is gewoon binnenkort over en uit voor koper...
Hetzelfde geldt voor de coaxnetwerken van UPC en Ziggo: of ze verglazen volledig (zelf of door gebruik te maken van bijvoorbeeld het Glashart netwerk) of ze bestaan over een tijdje niet meer...

• Deveon
  • Niet online
servies schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:27:
[...]
[...]

Leuk verzonnen maar waarschijnlijk gaat het in veel gevallen niet werken die bonding. Bij mij thuis is 1 van de koperparen zodanig slecht dat deze niet meer werkt en ik zal vast niet de enige zijn die dat probleem heeft.
Het is gewoon heel eenvoudig: koper zit aan het einde van z'n bruikbaarheid, ze hebben nog een paar noodgrepen om het nog even te rekken, maar het is gewoon binnenkort over en uit voor koper...
Hetzelfde geldt voor de coaxnetwerken van UPC en Ziggo: of ze verglazen volledig (zelf of door gebruik te maken van bijvoorbeeld het Glashart netwerk) of ze bestaan over een tijdje niet meer...
Natuurlijk is dit niet helemaal waar, coax en koper zal nog tientale jaren gebruikt blijven worden. Er zijn nou eenmaal aansluiting hiervan waarbij het niet rendabel is om te vervangen voor glas. Denk hierbij aan afgelegen bedrijven, boerderijen en/of afgelegen woningen.

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Anoniem: 376876 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:33:
[...]

Gewoon de vraag voor een pincode, en wat ik dan ook inklop (even als test 1111 gebruikt) start de film... Lijkt me niet de bedoeling? :P
Kan je mij via DM of e-mail je adresgegevens sturen ? dan ga ik kijken wat ik hieraan kan (laten) doen ;) -Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

• Websurfer01
Het is niet zo dat er bij KPN incidenteel wel eens iets fout gaat.
In de 30 jaar sinds ik bij mijn ouders de deur uit ging heb ik bij diverse gelegenheden met KPN te maken gehad, en zelden positief.
Vooral in het internet tijdperk hebben ze veel verknald, een aanvraag voor adsl die een half jaar "vast zat in het systeem", hoe vaak ik niet gehoord heb dat met niets voor me kon doen en ik "gewoon maar geduld moest hebben" tot ik het uiteindelijk kon annuleren en naar UPC vluchtte. (adsl aanvraag bij andere provider lukte door dat "vastzitten" ook niet)
Na een verhuizing een aanvraag voor Digitenne waarop je 3 apparaten aan kon sluiten die eindigde in een telefoontje of ik even 1200 euro klaar wilde leggen om de rembours af te rekenen voor 9 (!) apparaten. Nee, men kon "niets voor u doen", corrigeren was niet mogelijk, alleen de zending weigeren, de hele zaak annuleren en opnieuw aanvragen. Dat heb ik dan ook maar gedaan op het opnieuw aanvragen na. Weer naar UPC gejaagd.
Op het nieuwe adres later overgestapt naar adsl van XS4all (kennelijk zat ik niet meer vast in het systeem) die afgleed naar KPN niveau en op KPN niveau met KPN arrogantie een tweetal klachten afwimpelde.
Ik zal die klachten niet omschrijven, maar het was beslist geen gezeur mijnerzijds maar misleidende voorlichting van XS4all waardoor ik voor niets had geïnvesteerd in nieuwe apparatuur en een jaar contractverlenging.
Na een periode van aftellen eindelijk de glasvezel, weg UPC (die het overigens veel beter deed dan KPN), weg XS4all, op naar Lijbrandt, een eigenwijze nieuwe provider die op de voorlichtingsavond zelfs nog afgaf op het logge KPN.
En nu? Straks weer klant bij KPN??. Voor de derde keer weggejaagd naar UPC?
Best mogelijk, ik kijk even aan of en hoe er iets verandert bij Lijbrandt, misschien komt er intussentijd nog een niet-KPN alternatief (voor zolang die het volhoud alvorens ook weer overgenomen te worden).

En anders? Tja, dan maar weer UPC. ;w

p.s., ook op gebied van mobiele telefonie ben ik twee keer door een overname KPN klant geworden waarna e.e.a. er niet beter op werd.
En dan ben ik nog maar een particuliere klant en is het alleen maar (veel) ergernis en ongemak geweest.
Zakelijk, zoals bij Spikecity is het falen van KPN uiteraard veel ernstiger.

Ga me dus niet vertellen dat KPN in wezen best een goed bedrijf is waar "wel eens" iets fout gaat, het is een totaal verrotte organisatie die de letter K allang kwijt zou moeten zijn.
Lees de ervaringen van anderen op het Tros Radar forum, lees hoe men aan de telefoon met klanten omgaat, ik heb het zelf ervaren dus geloof niet dat men daar de boel door boosheid overdrijft.
Het is dat er zoveel mensen werken, anders mocht het wat mij betreft vandaag nog volledig op zijn .... gaan.

• Deveon
  • Niet online
Ik zeg niet dat KPN een beter bedrijf is als de rest, maar het is wel een grotere partij en meer klanten betekend ook meer problemen. Daarnaast moet je ook na gaan dat 90% van de telefoontjes naar de helpdesk niks met de betreffende partij te maken heeft, vooral op de particuliere markt. Hier speelt de reacties van een helpdesk ook mee, bij alle providers.

Ik heb goeie ervaring met Planet (ook na de overname) en slechte ervaring met Lijbrandt, jij hebt goeie ervaring met Lijbrandt en UPC (al hoewel je wel elke keer daar weg gaat...?) en slechte ervaring met KPN. Maakt dit Lijbrandt of KPN een slechte partij?

Wat ik duidelijk probeerde te maken is dat het verklaarbaar is dat KPN meer (extreme) klachten krijgt want een factor hierin is dat ze meer klanten hebben.

Zelf wil ik gewoon een provider waar ik vertrouwen in kan hebben voor de komende jaren. Ik denk dat Lijbrandt de "KPN-mentaliteit" net zo goed gaat overnemen in de komende jaren. De helpdesk van Lijbrandt/XMS is namelijk sterk aan verbetering toe en moederbedrijf KPN heeft daar wel een antwoord op...

Over persoonlijke rotte ervaringen met KPN en/of XS4ALL kan ik niet oordelen (en het is ook niet aan mij die af te wimpelen of te bagateliseren). Zelf heb ik zowel bij KPN als bij XS4ALL, zowel prive als zakelijk, goede EN slechte ervaringen gehad. Waarbij zelfs zeer goede ervaringen met de service van Hi en KPN qua mobiel (dat ik daar nu uiteindelijk na 8 jaar toch weg ga ligt aan hun nieuwe tarieven). Zakelijk omdat ik div. keren 1 op 1 contact gehad heb met medewerkers hoe ik zelf een zakelijke Thomson 780g modem kon herconfigureren voor specifieke klantsituatie.
En met XS4ALL door een vlekkeloze overstap naar xs4allonly in 2006, vlekkeloze overstap incl. portering van een KPN PSTN nummer naar XS4ALL voip (en later ook zonder problemen van XS4ALL naar een Breez reseller). En voortvarendheid van KPN en XS4ALL toen een adapter van een Thomson modem het begeven had en nog dezelfde dag een nieuwe werd verstuurd.

Dat mensen zelf rotte ervaringen hebben kan ik me heel goed voorstellen want ook mijn ervaringen zijn niet alleen maar positief geweest. Maar doet niets af aan de wél goede evaringen die ik ook heb gehad.

Verder kan iedereen Lijbrandt, XMS, etc. blijven beschouwen als "DE eigenzinnige providers die alles anders doen dan KPN", etc. etc. Feit blijft dat in gebieden waar KPN allang de operator is (B&R, Almere, Leeuwarden, etc.) deze 'eigenzinnige diensten' geheel in samenwerking met KPN tot stand zijn gekomen zodat ze hetzelfde konden zijn aan de dienst op Reggefiber netwerken (helaas op de streams na, maar wel met dvb-c, analoog, geen experiabox, etc.)

En ook ondanks de mooie woorden van Lijbrandt op de voorlichtingsavonden (ik ben zelf op die in Almere geweest) wist Lijbrandt allang dat er een innige band was tussen Reggefiber en KPN met de intentie van beide kanten dat dit uiteindelijk naar KPN zou gaan.

Maar goed, sommigen schijnen niet te willen snappen dat de band tussen de Reggefiber providers, Glashart Media en KPN allang zeer innig was en dat er operationeel dus in eerste instantie gewoon compleet niets verandert.

• henrickus
eymey schreef op woensdag 16 november 2011 @ 00:24:

@Henrickus en @Deveon: speculatie, speculatie en nog eens speculatie (als je dat spul wil, ga lekker naar de winkel... het is sinterklaastijd). Je kan Lijbrandt, XMS en Concepts onmogelijk met Planet internet of kleinere adsl-providertjes vergelijken. Die boden namelijk niets unieks ten op zichte van wat KPN zelf al bood (namelijk internettoegang met een mailboxje en een ditje en een datje).

Lijbrandt, XMS en Concepts doen dit wel op een substantiele manier (namelijk een zelf uit te kiezen router, analoog, dvb-c). Zoals hier ook al eerder geopperd moet KPN wel heel slechte cijfers uit deze clubs zien komen willen ze al deze verworvenheden opdoeken.
Zet even de roze zonnebril af ;) . Zo klein was Planet Internet zeker niet. Wellicht in de begin tijd groter dan KPN (voordat zij alles opkochten om op die manier groot te worden) en XS4ALL en zeker groter dan Lijbrand en overigen.

Wat bood KPN? Niet meer dan crap en hebben alleen maar gekocht en overgenomen.
PI had hele goede omzetcijfers en uiteindelijk is het allemaal KPN geworden.
En ja ik zat al bij PI toen zij begonnen (14k4 inbelmodem) dus heb het hele proces meegemaakt.
Van ellende en noodgedwongen (foutje KPN cq PI, ze sloten me spontaan af :'( ) overgestapt naar XS4ALL omdat zij goed waren. Echter ook zij werden overgenomen (ja allemaal meegemaakt) en het nivo ging naar beneden.

Dus om te zeggen dat ik speculeer, wellicht tot op een bepaald nivo, maar zo rooskleurig als jij het schets ligt absoluut niet in lijn met het beleid van KPN
Daarnaast zeg ik ook en ik quote mijzelf "Verleden heeft ons geleerd hoe het naar alle waarschijnlijkheid in de toekomst er gaat uitzien."

Dus speculeren doe ik al helemaal niet. Zijn aannames welke redelijk plausibel zouden kunnen zijn (leer ons het verleden)
Ik schets niets rooskleurig, maar gewoon realistisch.

Ook ik heb vanaf praktisch het begin (najaar 1996) bij Planet gezeten (toen het PI.net heette.... het debacle toen ze op een gegeven moment samen ging met WXS om uiteindelijk weer planet te worden, etc.). Tot ik in 1999 de mogelijkheid kreeg om naar kabelinternet te gaan. Toen ik in 2003 inmiddels in Almere woonde weer bij planet terecht gekomen en toen werden/waren ze inderdaad over genomen door KPN, maar die boden toen inmiddels ook zelf al ADSL. Het enige wat Planet toen nog extra bood was de nieuwsportal.

En wat vertel ik rooskleurig met betrekking tot XS4ALL dan? Dus jij wil beweren dat zij GEEN ipv6 bieden? (wat KPN zeker niet biedt). En dat zij ook met een Experiabox werken? En dat zij geen andere extra services bieden? Oftewel, nog genoeg ten op zichte van wat KPN niet biedt en met een eigen doelgroep, daaorm bestaan ze gewoon nog.

Dus nogmaals, de enige aannames die (zoals jij zelf zegt) plausiebel zouden kunnen zijn vanuit het verleden is dat XMS, Lijbrandt, Concepts en Glashart Media wel of niet kunnen blijven bestaan. Zoals eerder overgenomen bedrijven (XS4ALL, Telfort, Planet, Speedlinq, etc.) ook wel of niet zijn blijven bestaan.

Durf maar eens te beweren dat XS4ALL en Telfort precies hetzelfde bieden met precies dezelfde tarieven als bv. KPN.

• Websurfer01
Deveon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:25:
Ik heb goeie ervaring met Planet (ook na de overname) en slechte ervaring met Lijbrandt, jij hebt goeie ervaring met Lijbrandt en UPC (al hoewel je wel elke keer daar weg gaat...?) en slechte ervaring met KPN. Maakt dit Lijbrandt of KPN een slechte partij?
Mijn ervaring met Lijbrandt heb ik niet genoemd, alleen dat het een aantrekkelijke niet-KPN oplossing leek, Lijbrandt heeft in de opstart ook veel fouten gemaakt.
Als ik blij was met UPC, dan was ik er niet weggegaan, ze deden het wel beter dan KPN maar gezien het niveau waar ik KPN op heb staan is daar niet zo veel voor nodig :)

Natuurlijk heeft een grotere partij met meer klanten ook meer klachten, maar dan heb je het over aantallen.
Hoe het percentsgewijs zit weet ik niet, alleen dat mijn persoonlijke percentage wat betreft negatieve ervaringen bij KPN bijzonder hoog ligt. Het is nog niet eens zozeer het feit dat er fouten gemaakt worden, maar veel meer de muur van onwil en desinteresse waar je dan op stuit. Het interesseert ze geen bal.

Ik ben bang dat Lijbrandt heel snel naar KPN model omgevormd gaat worden, ze zitten nog in een heel prille fase, er moet nog veel verbeterd en aangepakt worden, waarom dan niet meteen naar KPN model in plaats van eerst een eigen identiteit houden?
Maar goed, de toekomst zal het leren, misschien hebben we deze discussie wel helemaal voor niets gehouden.

• Websurfer01
eymey schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:09:
En wat vertel ik rooskleurig met betrekking tot XS4ALL dan? Dus jij wil beweren dat zij GEEN ipv6 bieden? (wat KPN zeker niet biedt). En dat zij ook met een Experiabox werken? En dat zij geen andere extra services bieden? Oftewel, nog genoeg ten op zichte van wat KPN niet biedt en met een eigen doelgroep, daaorm bestaan ze gewoon nog.
Klopt, XS4all is in veel opzichten nog steeds een prettiger provider dan moederbedrijf KPN, laatst heb ik een nieuwe pc verzorgd voor mijn schoonzuster en daarbij dus ook alles ingesteld en aangesloten qua (KPN) internet en e-mailen. Verschil met XS4all is er dan wel degelijk, zowel in het gebodene en in het online regelen van die zaken.
Maar goed, zij hoort dus bij die gemiddelde doelgroep die geen enkele kennis heeft op dit gebied, 1 pc heeft met een draadje aan het modem, die nog belt via de koperlijn van KPN en tv kijkt via UPC (en daardoor ook lekker duur uit is) ;)
Zij begrijpt inderdaad niet waarom ik zo'n anti heb tegen KPN, want alles werkt toch gewoon?
Ze ziet daarom ook geen reden om over te stappen, want dat is "zo'n gedoe".

[Voor 3% gewijzigd door Websurfer01 op 16-11-2011 11:27]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:40

servies

Veni Vidi Servici

Deveon schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:46:
[...]

Natuurlijk is dit niet helemaal waar, coax en koper zal nog tientale jaren gebruikt blijven worden. Er zijn nou eenmaal aansluiting hiervan waarbij het niet rendabel is om te vervangen voor glas. Denk hierbij aan afgelegen bedrijven, boerderijen en/of afgelegen woningen.
Afgelegen boerderijen/woningen etc hebben in het algemeen al niet eens een coax liggen. Verder is de mogelijke snelheid die adsl daar kan bieden waarschijnlijk al niet meer toereikend om het breedband internet te noemen en dan zullen we het nog maar niet over de fysieke kabelkwaliteit hebben... De enige reden dat het daar blijft liggen is dat graven relatief duur is...
Het zou mij ook niets verbazen als die mensen over 10 jaar een fysiek probleem hebben met hun aansluiting dat KPN zegt: "Helaas pindakaas, maar wij kunnen deze dienst niet meer aanbieden, u zult naar iets anders op zoek moeten gaan..."
Zit wel wat in ja. M'n zusje woont in het buitengebied van Klarenbeek (gelderland) en een ander zusje straks in het buitengebied van Beltrum (waar ze overigens ook glas gaan aanleggen, zij valt straks dus net buiten de boot).

In beide gevallen is er geen coax en gaan ze qua ADSL hoogstens 4 mbit halen. Geen IPTV dus... en alleen de keuze uit DVB-T of SAT.

Maar goed, ook in stedelijke gebieden zie ik het telefoonlijntje nog steeds niet zo snel verdwijnen. Als ik zie dat zelfs in nieuwbouwprojecten in Almere hoogstens een voorbereiding op glas wordt voorzien (met lege hulzen) terwijl er gewoon splinternieuw coax en telefoon wordt aangelegd...... Ook het feit dat je tegenwoordig bijna overal (mits goede afstand tot centrales) al 40 mbps vdsl-abbo's kan afsluiten en zelfs de kleine reseller partijen er al mee adverteren....

En laten we wel zijn.... als door deze KPN-heisa de uitrol straks stokt door de negatieve zweem (deels door 'ons' opgestookt, deels door anderen die ook genoeg horror over KPN horen), dan blijven ADSL en VDSL nog steeds hard nodig om nog wat alternatief te bieden voor UPC en Ziggo.....

• Nivado
Wat ik erg grappig vind is dat zo ontzettend veel mensen bang zijn dat HET GROTE BOZE KPN het slecht met hun voor heeft. KPN breekt alles af, KPN levert slechte diensten, KPN neemt zijn klanten niet serieus, KPN heeft schijt aan iedereen. Wat is dat voor onzin? Waarom denken jullie dat KPN nog steeds bestaat? Omdat het al tig jaar slecht presteert? Omdat het al tig jaar mensen geld uit de zak klopt? Omdat het al tig jaar NIET innoveert? Omdat het al tig jaar zijn zakelijke klanten links laat liggen? Omdat het al tig jaar geen rekening houdt met de wensen van de gewone man? Nee, KPN bestaat nog steeds omdat het voldoet aan de vraag van de gemiddelde consument. Daarbij voldoet KPN nog steeds het best binnen de Zakelijke Markt.
Je post geeft mij het idee dat je weleens net zo'n groot bord voor je kop als het management/directie/bestuur van KPN zou kunnen hebben, sterker nog ik zou bijna zeggen dat je daar lid van bent.
Serieus, de dingen die wij met z'n alle spuien over KPN is de realiteit.
Pagina: 1 ... 37 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee