Het is niet zo dat er bij KPN incidenteel wel eens iets fout gaat.
In de 30 jaar sinds ik bij mijn ouders de deur uit ging heb ik bij diverse gelegenheden met KPN te maken gehad, en zelden positief.
Vooral in het internet tijdperk hebben ze veel verknald, een aanvraag voor adsl die een half jaar "vast zat in het systeem", hoe vaak ik niet gehoord heb dat met niets voor me kon doen en ik "gewoon maar geduld moest hebben" tot ik het uiteindelijk kon annuleren en naar UPC vluchtte. (adsl aanvraag bij andere provider lukte door dat "vastzitten" ook niet)
Na een verhuizing een aanvraag voor Digitenne waarop je 3 apparaten aan kon sluiten die eindigde in een telefoontje of ik even 1200 euro klaar wilde leggen om de rembours af te rekenen voor 9 (!) apparaten. Nee, men kon "niets voor u doen", corrigeren was niet mogelijk, alleen de zending weigeren, de hele zaak annuleren en opnieuw aanvragen. Dat heb ik dan ook maar gedaan op het opnieuw aanvragen na. Weer naar UPC gejaagd.
Op het nieuwe adres later overgestapt naar adsl van XS4all (kennelijk zat ik niet meer vast in het systeem) die afgleed naar KPN niveau en op KPN niveau met KPN arrogantie een tweetal klachten afwimpelde.
Ik zal die klachten niet omschrijven, maar het was beslist geen gezeur mijnerzijds maar misleidende voorlichting van XS4all waardoor ik voor niets had geïnvesteerd in nieuwe apparatuur en een jaar contractverlenging.
Na een periode van aftellen eindelijk de glasvezel, weg UPC (die het overigens veel beter deed dan KPN), weg XS4all, op naar Lijbrandt, een eigenwijze nieuwe provider die op de voorlichtingsavond zelfs nog afgaf op het logge KPN.
En nu? Straks weer klant bij KPN??. Voor de derde keer weggejaagd naar UPC?
Best mogelijk, ik kijk even aan of en hoe er iets verandert bij Lijbrandt, misschien komt er intussentijd nog een niet-KPN alternatief (voor zolang die het volhoud alvorens ook weer overgenomen te worden).
En anders? Tja, dan maar weer UPC.
p.s., ook op gebied van mobiele telefonie ben ik twee keer door een overname KPN klant geworden waarna e.e.a. er niet beter op werd.
En dan ben ik nog maar een particuliere klant en is het alleen maar (veel) ergernis en ongemak geweest.
Zakelijk, zoals bij Spikecity is het falen van KPN uiteraard veel ernstiger.
Ga me dus niet vertellen dat KPN in wezen best een goed bedrijf is waar "wel eens" iets fout gaat, het is een totaal verrotte organisatie die de letter K allang kwijt zou moeten zijn.
Lees de ervaringen van anderen op het Tros Radar forum, lees hoe men aan de telefoon met klanten omgaat, ik heb het zelf ervaren dus geloof niet dat men daar de boel door boosheid overdrijft.
Het is dat er zoveel mensen werken, anders mocht het wat mij betreft vandaag nog volledig op zijn .... gaan.