Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.100 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Anders flame je even niet, het mag wel wat rustiger hoor.

Ik ben heel benieuwd hoe men nu vasthoudt aan het principe van vrije glasvezel, die in theorie wel bestaat maar in de praktijk gewoon hier op neerkomt.
Als dit daadwerkelijk gebeurt wordt het zoeken naar een andere provider, KPN klant wordt ik nooit meer.
Dan nog liever UPC, hoewel ik daar ook niet blij van wordt.

[ Voor 42% gewijzigd door IEF op 10-11-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caywai is of wordt ook al door KPN over genomen.
Strategie van KPN alles wat vooruitstrevend is en dus een gevaar kan vormen overnemen.
Probleem opgelost.
bron :
http://www.emerce.nl/nieu...y-strategische-verstandig

Na al deze narigheid.
sinds vanmorgen op iptv 190 RTL Crime (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:42:
Strategie van KPN alles wat vooruitstrevend is en dus een gevaar kan vormen overnemen.
Probleem opgelost.
Tja, en iedere klant die aan je grijpgrage klauwen ontsnapt is heb je, geheel tegen zijn wil, weer terug.
Probleem van leegloop ook weer opgelost.
Zie het gebeuren dat verschillende kleine providers straks gewoon samengevoegd worden, zitten we ineens bij Telfort of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 23:27
Zie je PM.

[ Voor 95% gewijzigd door IEF op 10-11-2011 10:22 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
nocalimero schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:22:
@ Lijbrandt_Desk

Nu alleen nog de nummerportering en dan heb ik een vlekkeloze start van glasvezel/Lijbrandt.
Rik

[...]
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:57:
[...]

Ik heb de nummerportering zojuist aangevraagd. -Fleur
De nummerportering ziet er goed uit, naar verwachting wordt het nummer op 15 november op de lijn gezet. - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
KPN neemt Lijbrandt over:

Moet opeens aan een bekend gezegde denken: "uit de (Lij)brandt, in de brand"

Of was het toch andersom ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier word ik dus niet blij van... Ben ik eindelijk in Juli 2011 overgestapt van KPN Glasvezel naar Concepts ICT kom ik weer terug bij af, indirect klant bij KPN...

Hopelijk blijft de GHM dienst zo en komen er geen Experiaboxen... Ook al bekruipt mij het gevoel al dat GHM ook snel zal worden ondergebracht bij KPN Broadcasting :( :(

Zodra dat gaat gebeuren is het maar weer terug naar Ziggo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:33
Ach jongens, huil huil huil......

voorlopig doet de Lijbrandt verbinding het nog, is ispfabriek nog steeds bezig met een ipv6 pilot en introductie, en was er bovendien al heel lang bekend dat dit zou gebeuren (en zeker bij de hoge heren die dit beklonken hebben).

Ik wacht het gewoon rustig af en denk dat het nog wel met een sisser zal aflopen en dat er zeker de komende 2 jaar helemaal niets verandert (hoogstens dat Glashart Media KPN Broadcasting gaat heten maar verder gewoon met de huidige apparatuur blijft werken).

Misschien is dit voor KPN zelfs wel een incentive om de ADSL en glasvezelnetwerken los te koppelen en om het platform en de streams van GHM leading te maken, who knows.

Ik ga er echter niet van uit dat de Wholesale vorm waar nu ook Lijbrandt mee werkt, met analoog, dvb-c en zonder Experiabox e.d. binnenkort gaat verdwijnen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Wat is er nog over wat nog niet van KPN is (cq gaat worden)

Kick, Plinq, Solcon en Tweak. Ik weet niet of zij al van KPN zijn en of zij WGDO leveren.

Maar dit is wat nog rest. Hopen dat zij niet worden opgeslokt...... mocht het misgaan met Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:34:
Ach jongens, huil huil huil......

voorlopig doet de Lijbrandt verbinding het nog, is ispfabriek nog steeds bezig met een ipv6 pilot en introductie, en was er bovendien al heel lang bekend dat dit zou gebeuren (en zeker bij de hoge heren die dit beklonken hebben).

Misschien is dit voor KPN zelfs wel een incentive om de ADSL en glasvezelnetwerken los te koppelen en om het platform en de streams van GHM leading te maken, who knows.
Als de GHM streams leading (zouden worden) komt er sowieso Verimatrix op KPN kennende.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Ik vindt het eigenlijk veel interessanter of de beloofde kwaliteitsverbetering wel door gaat... en hoe dat eruit gaat zien.
T.a.v. de frustraties...bekijk het zo, je zit er tegenwoordig maar een jaar aan vast, kwestie van aftellen en dat als positief zien... en weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:52:
Ik vindt het eigenlijk veel interessanter of de beloofde kwaliteitsverbetering wel door gaat... en hoe dat eruit gaat zien.
T.a.v. de frustraties...bekijk het zo, je zit er tegenwoordig maar een jaar aan vast, kwestie van aftellen en dat als positief zien... en weer verder kijken.
En als er natuurlijk nadelige voorwaarden gaan komen heb je het recht om met inachtneming van 1 maand opzegtermijn op te zeggen :), dan is het dag contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig moet de NMA goedkeuring geven.

Bij de overname van Caiway is dat in ieder geval geweigert:
Webwereld: NMa blokkeert overname Caiway door KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:28:
Gelukkig moet de NMA goedkeuring geven.

Bij de overname van Caiway is dat in ieder geval geweigert:
Webwereld: NMa blokkeert overname Caiway door KPN
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

In het geval van lijbrandt vs KPN ligt dat helaas (gevoelsmatig) anders.
Ze zitten beide in hetzelfde segment.

We gaan het afwachten.

Enig idee hoe lang het duurde dat NMA met deze uitspraak kwam aangaande Caiway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:45:
[...]

Als de GHM streams leading (zouden worden) komt er sowieso Verimatrix op KPN kennende.. :/
Lekker boeiend. als de GHM streams leading zouden worden, dan zou ik blij genoeg zijn.

Tsjonge, als ik sommige overstresste reacties van mensen hier zie..... :N

Wat is het alternatief? Zeker als je in UPC gebied woont. Met z'n allen nu massaal Lijbrandt, XMS, Concepts, etc. de rug toe keren, failliet laten gaan en naar een provider toe waar je al helemáál geen vrije keus hebt??? (nog nieteens vrije dvb-c streams).

Als ik in Ziggo gebied had gewoond had ik er misschien ook nog wel over na gedacht maar ook dan pas als er iets ging veranderen.

Sjeees... jullie doen allemaal alsof jullie vandaag al een monteur aan de deur hebben gehad die een andere NT heeft geplaatst en een Experiabox heeft aangesloten....... en we nu dus allemaal hard hollend van Lijbrandt af moeten en hier op het forum ff een potje gaan zitten schelden.....

Voorlopig geniet ik gewoon van mijn Lijbrandt verbindinkje en pas als ik een brief krijg dat Lijbrandt ontmanteld wordt, of dat er een monteur komt om van de aansluiting een KPN bitstream aansluiting te maken met Experiadoos en zonder CATV module.... dan ga ik mijn alternatieven overwegen (en die zijn er niet in een UPC gebied).

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 09-11-2011 15:01 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Blijf nou eens even ademen mensen.... Ik zie het helemaal zoals Eymey. Voorlopig staat er nog geen experiabox in mijn meterkast en kijk ik nog steeds DVB-C televisie.

edit: zie net dat Eymey nogmaals gereageerd had, dat maakt mijn reactie wat overbodig...

[ Voor 21% gewijzigd door gysman11 op 09-11-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
Als ik vandaag een glasvezelpakket (50 compleet) aanvraag in postcodegebied 1335 (Almere),
wat kan ik dan verwachten qua aanbod aan tv signaal (analoog, dvb-c?) en apparatuur?

Het is me niet echt duidelijk wie het signaal dan levert en in welke kwaliteit de streams binnenkomen..

Thanks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024

RR6

Ik ben in elk geval blij dat ik de overstap naar glasvezel nog niet heb gemaakt :P
Niet dat UPC zo geweldig is, maar het werkt (de ene keer iets beter als de andere :X )

Mijns inziens zou het een goede zaak zijn als acces-providing en content-providing volledig van elkaar gescheiden zouden worden. Dan kan ik zelf kiezen van wie ik mijn kabel/glasvezel betrekt en bij wie ik mijn content inkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:53:
[...]

En als er natuurlijk nadelige voordelen gaan komen heb je het recht om met inachtneming van 1 maand opzegtermijn op te zeggen :), dan is het dag contract.
Ik neem aan dat je nadelige voorwaarden bedoeld. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 17:30
eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:59:
[...]
...
Tsjonge, als ik sommige overstresste reacties van mensen hier zie..... :N

Wat is het alternatief? Zeker als je in UPC gebied woont. Met z'n allen nu massaal Lijbrandt, XMS, Concepts, etc. de rug toe keren, failliet laten gaan en naar een provider toe waar je al helemáál geen vrije keus hebt??? (nog nieteens vrije dvb-c streams).

....
Sluit ik me bij aan, ik zie toevallig net een artikel in webwereld wat aansluit bij wat ik vanochtend al gepost heb en dat is dat het issue het aantal geactiveerde aansluitingen is, zonder voldoende aansluitingen zal de verdere uitrol van glasvezel minder hard gaan en kom je uiteindelijk uit bij de kabelaar of de kabelaar (of satelliet of mobiel internet). Als je het wholesale aanbod van KPN ziet dan leveren ze allerlei internet varianten (met of zonder pppoe) met of zonder analoge en DVB-C tv en waarschijnlijk hebben ze straks ook een reeks providers die voor jou als doelgroep het passende abonnement levert (met of zonder experia box).

[ Voor 13% gewijzigd door joop99 op 09-11-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:16
Dank je voor de update!!
Rik
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:45:
[...]

[...]

De nummerportering ziet er goed uit, naar verwachting wordt het nummer op 15 november op de lijn gezet. - Fleur

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:43
Ik heb mijn animo aan een stekkerdoos met schakelaar hangen met de tv en de versterker, die ik uitzet als ik het niet gebruik, en aan als ik het wel gebruik.
Daarnaast gebruik ik een Harmony universele afstandsbediening om die drie apparaten te bedienen.

Mijn probleem is nu dat als ik de stroom inschakel op dat stekkerblok de Animo standaard aangaat na het booten, terwijl de andere apparaten in standby beginnen. Hierdoor werkt het bedienen met de Harmony niet, want die gaat er van uit dat de Animo in standby begint.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon de amino alleen standby zetten en niet helemaal van de stroom afhalen door zo'n stekkerblok. Dat scheelt ook een hoop tijd bij het opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:59:
[...]

Lekker boeiend. als de GHM streams leading zouden worden, dan zou ik blij genoeg zijn.
Ik niet, want dan zitten we alsnog met een gesloten systeem opgezadeld. Net als bij UPC. Dus wat is het voordeel dan nog? Iedereen verplicht aan de Amino's in plaats van de Mediaboxen?
joop99 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:05:
[...]

Sluit ik me bij aan, ik zie toevallig net een artikel in webwereld wat aansluit bij wat ik vanochtend al gepost heb en dat is dat het issue het aantal geactiveerde aansluitingen is, zonder voldoende aansluitingen zal de verdere uitrol van glasvezel minder hard gaan en kom je uiteindelijk uit bij de kabelaar of de kabelaar (of satelliet of mobiel internet). Als je het wholesale aanbod van KPN ziet dan leveren ze allerlei internet varianten (met of zonder pppoe) met of zonder analoge en DVB-C tv en waarschijnlijk hebben ze straks ook een reeks providers die voor jou als doelgroep het passende abonnement levert (met of zonder experia box).
KPN is een enorme voorstander van 'alles dichttimmeren'. Dus het zou me niks verbazen als die mooie open onversleutelde tv diensten die Glashart Media straks te grabbel worden gegooid door KPN. Vanaf dag 1 zal Verimatrix al om de hoek komen kijken denk ik. Ik hoop zoooo dat de NMA deze overname blokkeert.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:16
Oh ja, nog even over de "overname" van Lijbrandt door KPN: hier ben ik toch niet blij mee.

Had 2 weken terug (eindelijk) het thuisfront overtuigd om niet naar KPN glasvezel te gaan maar voor Lijbrandt te kiezen (met als voornaamste argumenten de IPTV-kwaliteit en eigen router) maar met als voornaamste tegenargument de wisseling van de emailadressen.
Ga de emailadres-wisseling opvangen met een eigen domein. Moet nog wel even opzoeken hoe ik dat moet gaan regelen ..

En dan mag ik nu gaan uitleggen dat KPN onze nieuwe provider gaat overnemen ..

En dat terwijl we gisteren een behoorlijk goede "aanbieding" van KPN Glasvezel kregen: de eerste 6 maanden gratis. Dat scheelt toch 6 x € 65 = € 330 in het eerste jaar.

Maar goed, de voordelen (goede IPTV en eigen router) blijven voorlopig nog bestaan. En dat is ook wat waard.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:39

Poenzkie

Just being Hendrick

Ik kan in me nieuwe huisje alleen kpn of lijbrandt krijgen :/ ga denk toch maar lijbrandt aanvragen heb ik in ieder geval de komende maanden nog een eigen router :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
RR6 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:14:
Ik ben in elk geval blij dat ik de overstap naar glasvezel nog niet heb gemaakt :P
Niet dat UPC zo geweldig is, maar het werkt (de ene keer iets beter als de andere :X )

Mijns inziens zou het een goede zaak zijn als acces-providing en content-providing volledig van elkaar gescheiden zouden worden. Dan kan ik zelf kiezen van wie ik mijn kabel/glasvezel betrekt en bij wie ik mijn content inkoop.
Dat zou het beste zijn, maar dan moeten er wel content providers zijn die dit (aan derden zoals glasvezel ISP's en via wholesale operators) willen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:33:
[...]

Ik niet, want dan zitten we alsnog met een gesloten systeem opgezadeld. Net als bij UPC. Dus wat is het voordeel dan nog? Iedereen verplicht aan de Amino's in plaats van de Mediaboxen?
Het voordeel is dat er gewoon nog steeds dvb-c en analoog is (mits ze dat niet 1 2 3 gaan ontmantelen). En dat is dus nog steeds een voordeel boven UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:13:
[...]

Het voordeel is dat er gewoon nog steeds dvb-c en analoog is (mits ze dat niet 1 2 3 gaan ontmantelen). En dat is dus nog steeds een voordeel boven UPC.
Ik denk dat een dergelijke actie niet bijdraagt aan het aantal geactiveerde aansluitingen en dat is het issue dat opgelost moet worden (als je de cijfers van KPN zelf ziet). Ik kan me ook niet voorstellen dat het kostentechnisch nu direct zoveel oplevert. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de integratie van glashart media voor de wholesale dienst betekent, WBA+ betekende altijd dat je zelf je tv rechten moest regelen en in WMP kon je geen analoge tv krijgen, zou dit nu veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:43
ik222 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:26:
Gewoon de amino alleen standby zetten en niet helemaal van de stroom afhalen door zo'n stekkerblok. Dat scheelt ook een hoop tijd bij het opstarten...
ja, en scheelt stroomverbruik in de negatieve zin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Grmbl .. gisteren mijn voorinschrijving voor KPN glasvezel geannuleerd om zo op voorhand over te kunnen stappen naar Lijbrandt, word Lijbrandt overgenomen :P

Enfin .. mirgen eens even met Lijbrandt bellen over welk abo en welke korting nu nog van kracht is want de website is niet altijd even duidelijk.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:13:
[...]

Ja, maar daarmee kan je geen HDTV op eigen apparatuur bekijken. Dus dan krijgen we op termijn hetzelfde als met analoog->digitaal bij UPC. Iedereen die naar betere kwaliteit wil overstappen moet verplicht een STB van de ISP gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
joop99 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:20:
[...]

Ik denk dat een dergelijke actie niet bijdraagt aan het aantal geactiveerde aansluitingen en dat is het issue dat opgelost moet worden (als je de cijfers van KPN zelf ziet). Ik kan me ook niet voorstellen dat het kostentechnisch nu direct zoveel oplevert. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de integratie van glashart media voor de wholesale dienst betekent, WBA+ betekende altijd dat je zelf je tv rechten moest regelen en in WMP kon je geen analoge tv krijgen, zou dit nu veranderen?
Volgens mij heb je dat niet bij het juiste eind. Ook bij WBA+ werden gewoon alle rechten voor je geregeld hoor (via Glashart Media). Dat maak ik tenminste uit de documentatie op.

Alleen als je de losse broadcast streams wil afnemen voor je eigen platform of de private label versie, dan moest je dit zelf regelen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:14:
[...]

Ja, maar daarmee kan je geen HDTV op eigen apparatuur bekijken. Dus dan krijgen we op termijn hetzelfde als met analoog->digitaal bij UPC. Iedereen die naar betere kwaliteit wil overstappen moet verplicht een STB van de ISP gebruiken.
Tsja dat is dus voor iedereen persoonlijk.

HDTV zou voor mij ' extra leuk' zijn om er op DVB-C bij te krijgen. Geen vereiste. DVB-C gebruik hier voornamelijk voor het opnemen van de titels die ik interessant vind (zonder hier naar om te hoeven kijken) en voor TV in het hele huis. Voor de rest ben ik prima tevreden met wat ik via mijn 'gesloten' box krijg (mits de kwaliteit nog omhoog gaat). En zo veel HD programmering is er nou ook nog niet.

Ik snap jouw punt wat je (herhaaldelijk) probeert te maken hoor maar in sommige discussies, bv. over de overname, voegt het weinig toe... vervuilt het alleen maar waar het echt om gaat. Want waar het hier om gaat is: Wordt het slechter dan nu.... niet "wordt het zoals we graag zouden willen" (een vraag die ook zonder de overnamekwestie al speelde).

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 09-11-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:55:
[...]
HDTV zou voor mij ' extra leuk' zijn om er op DVB-C bij te krijgen. Geen vereiste.
De HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders via DVB-C worden voor mij zeker een vereiste als blijkt dat je straks verplicht bent om een kastje van je ISP te gebruiken om dat te bekijken.
Ik snap jouw punt wat je (herhaaldelijk) probeert te maken hoor maar in sommige discussies, bv. over de overname, voegt het weinig toe... vervuilt het alleen maar waar het echt om gaat. Want waar het hier om gaat is: Wordt het slechter dan nu.... niet "wordt het zoals we graag zouden willen" (een vraag die ook zonder de overnamekwestie al speelde).
'Wordt het slechter dan nu....'
Wordt met KPN het WGDO IPTV platform gesloten zodat je voor HDTV aan de apparatuur van je ISP vastzit. Lijkt me toch een valide punt?
Ook m.b.t. de concurrentiepositie ten opzichte van Ziggo waar je d.m.v. de Alphacrypt wel eigen niet-CI+ gecertificeerde apparatuur kunt gebruiken voor HDTV.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:48
eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:12:
[...]

Dat zou het beste zijn, maar dan moeten er wel content providers zijn die dit (aan derden zoals glasvezel ISP's en via wholesale operators) willen leveren.
Dan kan, men is niet perse verplicht om bij GHM in te kopen.. De meeste doen dat echter wel omdat 't vaak het goedkoopste is, ipv zelf het signaal te moeten distribueren naar de betreffende pops. Maar het hoeft niet perse....
en misschien zijn er binnenkort wel providers die het signaal elders vandaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:55:
[...]

Volgens mij heb je dat niet bij het juiste eind. Ook bij WBA+ werden gewoon alle rechten voor je geregeld hoor (via Glashart Media). Dat maak ik tenminste uit de documentatie op.

Alleen als je de losse broadcast streams wil afnemen voor je eigen platform of de private label versie, dan moest je dit zelf regelen.
@ Eymey, in de dienstbeschrijving staat het volgende:
......
Ordering van het aTV signaal (inclusief DVB-C) geschiedt via de WBA Plus bestelinterface. Om aTV
te kunnen orderen dient een agentuurovereenkomst met GlasHart Media te zijn gesloten.
.....
Volgens mij betekent dit dat je in ieder geval de rechten bij Glashart media moet regelen (ook voor het IPTV gedeelte als je de rest van het verhaal leest ook al zijn dat feitelijk KPN streams ).

[ Voor 4% gewijzigd door joop99 op 09-11-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd, maar je regelt het dus nog steeds alleen maar met Glashart Media. Je hoeft dus niet met alle content aanbieders een contract aan te gaan.

• doggy1
  • Laatst online: 01-09 22:26
nocalimero schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:44:
Oh ja, nog even over de "overname" van Lijbrandt door KPN: hier ben ik toch niet blij mee.

Had 2 weken terug (eindelijk) het thuisfront overtuigd om niet naar KPN glasvezel te gaan maar voor Lijbrandt te kiezen (met als voornaamste argumenten de IPTV-kwaliteit en eigen router) maar met als voornaamste tegenargument de wisseling van de emailadressen.
Ga de emailadres-wisseling opvangen met een eigen domein. Moet nog wel even opzoeken hoe ik dat moet gaan regelen ..

En dan mag ik nu gaan uitleggen dat KPN onze nieuwe provider gaat overnemen ..

En dat terwijl we gisteren een behoorlijk goede "aanbieding" van KPN Glasvezel kregen: de eerste 6 maanden gratis. Dat scheelt toch 6 x € 65 = € 330 in het eerste jaar.

Maar goed, de voordelen (goede IPTV en eigen router) blijven voorlopig nog bestaan. En dat is ook wat waard.
Hoe heb jij die aanbieding dan gekregen? Ik vind hem nergens!

Sorry. Al gevonden 8)7

• joop99
eymey schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:25:
Idd, maar je regelt het dus nog steeds alleen maar met Glashart Media. Je hoeft dus niet met alle content aanbieders een contract aan te gaan.
@Eymey
Ok ik had het wat slordig geformuleerd maar ik bedoelde met name het issue dat je als ISP twee contracten af moet sluiten en twee leveranciers per abonnee hebt. Ik kan me voorstellen dat het een stuk handiger is om met een leverancier per aansluiting te werken en dat zou door de overname mogelijk worden als je in WBA gebieden bijvoorbeeld ook analoge tv zou willen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Aankondiging werkzaamheden RTV Utrecht

RTV Utrecht zal op vrijdag 11 november tussen 19.30 en 23:00 uur geplande werkzaamheden uitvoeren aan verschillende systemen.

Tijdens het tijdsvak worden mogelijk de volgende verbindingen voor korte of langere duur worden onderbroken:

TV kanaal: UStad
Radio kanalen: Bingo FM en Radio M Utrecht -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:42:
Probleem opgelost.
bron :
http://www.emerce.nl/nieu...y-strategische-verstandig

Na al deze narigheid.
sinds vanmorgen op iptv 190 RTL Crime (Almere)
Denk dat het daar niet om gaat, als ze nu niet gaan overnemen verdienen ze straks minder geld.
Als ze geen geld meer hebben kunnen ze niemand meer uitkopen en zelf niet meer iets uitrollen, dit zou het einde van het bedrijf KPN betekenen.

KPN durfde zelf niets aan te leggen omdat er altijd een risico is, nu ze zien dat het aanslaat kopen ze gewoon die bedrijven uit.

Gewoon slim van KPN.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:55:
[...]

Denk dat het daar niet om gaat, als ze nu niet gaan overnemen verdienen ze straks minder geld.
Als ze geen geld meer hebben kunnen ze niemand meer uitkopen en zelf niet meer iets uitrollen, dit zou het einde van het bedrijf KPN beteken.
KPN had door wanbeleid en een enorme schuldenlast in 2001 eigenlijk al failliet moeten zijn. Slechte bedrijven behoren op een gegeven moment failliet te gaan. Dat is gezonde marktwerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant artikel van Telecompaper:

FTTH in nieuwbouw: KPN heeft de facto alleenheerschappij

Reggefiber weet steeds beter hoe het een bepaalde gemeente of gemeenschap moet benaderen om lokaal een glasvezelnetwerk te kunnen uitrollen. Het is voor Reggefiber van eminent belang dat zowel de lokale politiek als de lokale bevolking voldoende interesse heeft, anders is zo’n project gedoemd te mislukken. Althans tot voor kort. Het heeft een nieuwe manier gevonden, waarbij het enthousiasmeren minder belangrijk is. De huishoudens blijven echter vooralsnog exclusief voor KPN. De netwerken zijn nog niet open voor derden.

Reggefiber beleeft een lang leerproces over hoe het met het beste resultaat een gemeente van glas kan voorzien. Bewoners moeten het willen hebben, dus na het hoofdpijndossier Amsterdam werd vraagbundeling een must. Reggefiber besluit om in de gemeenten waar het plannen heeft te kijken of er wel genoeg interesse is onder de bevolking. Daarbij wilde het aanvankelijk dat minimaal de helft van de huishoudens een voorcontract tekende voordat er gegraven ging worden. Deze drempel werd gaandeweg teruggebracht naar 40 procent en aan het begin van 2011 bleek dat 30 procent ook voldoende was om tot aanleg over te gaan. Uit ervaring wist Reggefiber inmiddels dat er nog een aanzienlijk aantal mensen voor FTTH kiest als er eenmaal wordt gegraven en als de eerste klanten worden aangesloten.

Een andere doelgroep van belang is het gemeentebestuur. Het is voor Reggefiber van groot belang dat de bestuurders eveneens in het project geloven. Van de gemeente wordt een pro-actieve houding verwacht. Dat geldt voor het enthousiasmeren van de bevolking, maar dat geldt nog meer voor het meewerken tijdens de planning en graafwerkzaamheden. Er moeten Pop’s worden geplaatst op gemeentegrond en er moeten vergunningen worden afgegeven om in alle straten te kunnen graven. Bovendien ligt er een kopernetwerk dat ergens in de toekomst officieel opgeruimd moet worden. Met de gemeente moeten dit soort zaken worden afgehandeld. Als tegenprestatie geeft Reggefiber elk college de roem van het mogelijk maken van een toekomstvast glasvezelnetwerk. De zogenaamde kroon op het werk van menig wethouder. Vaak lopen B&W in de pas, waarbij er nog wel eens kritische vragen achterwege blijven.

Maar inmiddels worden de gemeentebesturen kritischer. Er blijken toch wat haken en ogen aan de netwerken te zitten. Het grootste minpunt is dat Reggefiber slechts een deel van de gemeente van glas voorziet. Het spreekt voor een commercieel bedrijf voor zich dat ze zich beperken tot de rendabele markt. Maar een gemeentebestuur krijgt dat minder snel verkocht aan de inwoners die buiten de kernen vallen. Het gaat vaak toch om enkele honderden huishoudens die niet in de plannen worden meegenomen en die – omdat ze bij Reggefiber nul op het rekest krijgen – zich tot de wethouder richten. Maar er zijn meer zaken die minder florissant zijn dan voorheen ingeschat. Wat te denken van de gehoopte concurrentie. Het netwerk wordt als open voorgesteld, maar vrijwel overal waar er meerdere aanbieders op de netwerken actief zijn, daar gaat het achter de schermen om KPN-merken.

Reggefiber heeft inmiddels een groot aantal kleinere en middelgrote gemeenten met vraagbundelingtrajecten benaderd en dit leidt vrijwel altijd tot het gewenste aantal voorinschrijvingen. Vaak wordt de bundelingperiode nog een keer verlengd om de gewenste 30 procent te overschrijden.

Maar Reggefiber heeft sinds enkele maanden tevens voor een heel aantal gemeenten een andere route gekozen. Namelijk via nieuwbouwwijken. Nieuwbouw wordt als vanzelfsprekend door KPN aangesloten op het telecomnetwerk (verplichte Universele Dienst, waarbij de aansluiting niet meer verplicht koper moet zijn. Die wetgeving is gemoderniseerd), net zoals de lokale kabelaanbieder voor een coax-aansluiting zorgt. KPN zorgt er tegenwoordig voor dat de nieuwe huizen klaar zijn voor een glasvezelaansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://www.telecompaper.com/Content/Images/Vraagbundeling%20versus%20uitrol%20via%20nieuwbouw.gif
Sinds enkele maanden bieden Reggefiber en KPN in diverse nieuwbouwwijken glasvezelabonnementen aan. Groen betekent een Reggefiber-aanbod in een nieuwbouwwijk, rood betekent een Reggefiber-vraagbundelingtraject. Peildatum is 1 november 2011. De gegevens zijn afkomstig uit de FTTH database van Telecompaper.

Opvallend is dat Reggefiber voor Oost- en Zuid-Nederland een vraagbundelingtraject kiest en in West-Nederland meer ziet in het verglazen van de nieuwbouwwijken. Dit zal echter vooral te maken hebben dat er meer nieuwbouwwijken in het Westen liggen.

Met de strategie om via nieuwbouwwijken voet aan de grond te krijgen in de gemeentes, omzeilt Reggefiber de risico’s van minder enthousiaste burgers of bestuurders. Nieuwe huizen betekent nieuwe bewoners. En dus hét moment om een nieuw triple play abonnement te nemen. Punt van kritiek is het gebrek aan keuze. In vrijwel alle nieuwbouwwijken kunnen bewoners alleen een abonnement via glasvezel afnemen bij KPN. Het aantal aanbieders van glasvezeldiensten dat niet aan KPN gelieerd is, is toch al klein. Maar KPN wil de nieuwbouwwijken voorlopig kennelijk nog niet vrijgeven voor wholesale.
Naast het feit dat KPN als glasvezeloperator de afgelopen tijd maar weinig inspanningen heeft vericht om zijn netwerkapparatuur geschikt te maken voor alternatieve multicast bronnen, anders dan zijn eigen multicast pakket, is ook het verhaal hierboven een goede reden voor de NMA om de overname tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:12:
Interessant artikel van Telecompaper:

[...]

Naast het feit dat KPN als glasvezeloperator de afgelopen tijd maar weinig inspanningen heeft vericht om zijn netwerkapparatuur geschikt te maken voor alternatieve multicast bronnen, anders dan zijn eigen multicast pakket, is ook het verhaal hierboven een goede reden voor de NMA om de overname tegen te houden.
Je kan het probleem van 'zeurende providers' mbt je multicastverhaal ook oplossen door gewoon de hele bende op te kopen 8)7
Glashart Media, XMS, Lijbrand, ConceptsICT, KickXL, je koopt ze gewoon allemaal...

Ik denk alleen niet dat de NMA de overname zal tegenhouden. Er is al regulatie mbt de ODF diensten, dus in de ogen van een NMA is concurrentie mogelijk: je zit niet verplicht aan KPN, en er zijn alternatieven beschikbaar voor de consument (kabel, (v)dsl). De technische invulling kijkt een NMA over het algemeen niet naar.
Mbt het openstellen van de kabeldiscussie werd bv ook Digitenne/dsl als alternatief gezien, terwijl dat duidelijk lagere kwaliteit/snelheid bood.

Met de huidige overnames hoeft KPN geen haast meer te maken met het multicastverhaal.. dus wat dat betreft ben ik erg benieuwd hoe het GHM pakket zich gaat ontwikkelen in de WGDO gebieden.

Ik zou (gezien de kpn strategie) heel niet raar opkijken als men in de toekomst ook de KPN streams naar het WGDO gebied gaat uitbreiden...... :(

KPN kan met alle geintjes op deze manier prima op papier concurrentie toelaten (en NMA vind het goed) maar in de praktijk toch bijna een monopoliepositie behouden.
Je kan zeggen wat je wil, maar op zich spelen ze het wel slim.

Er zullen straks maar weinig gebieden zijn waar providers volledig stand-alone functioneren (en dus geen kpn eigendom of reseller zijn). Denk bv aan Solcon in regio Dronten, en aan lokale providers die ODF diensten afnemen bij KPN Wholesale (en dus andere/betere pakketten kunnen aanbieden dan GHM in de WMP+ gebieden)

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 12-11-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@fast-server: Niet alleen slim van KPN maar ook altijd al gewenst door Reggefiber. Het was vanaf het begin eigenlijk al bekend dat Reggefiber zich voornamelijk interesseert voor de ' fysieke aanleg'. Dat er op een gegeven moment isp's en content moesten komen was voor hun noodzakelijk omdat er in het begin nog geen samenwerking met KPN of andere operators/wholesale leveranciers was.

Laten we er verder maar het beste van hopen. Ik gok erop dat KPN de multicast streams pas echt zal gaan verbeteren als ze echt merken dat het pijn gaat doen in aantallen abonnees die specifiek om die reden weg blijven.

Voorlopig houd ik het erop dat, als ze Glashart Media als platform en de DVB-C dienst in stand houden (zeg maar het WMP+ aanbod) dat ik dan allang blij ben.

En wat mij betreft zelfs dan gewoon nog een goed alternatief voor UPC hier, waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb.

UPC zou wel dik credits bij me kunnen verdienen door, netals Ziggo, digitaal tot de standaard te maken (dus het hele basispakket ook digitaal plus de belangrijkste zenders HD). Over dit aanbod Free To Cable maken hebben we het maar niet :X (tenslotte is Sinterklaas met z'n facelift en snelle babbel ook ineens een stuk minder geloofwaardig :+ ) . Maar als dit zou gebeuren, dan zou ik waarschijnlijk voor m'n TV en radio naar UPC gaan en bij glas blijven voor internet.

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 12-11-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
eymey schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:56:
...
UPC zou wel dik credits bij me kunnen verdienen door, netals Ziggo, digitaal tot de standaard te maken (dus het hele basispakket ook digitaal plus de belangrijkste zenders HD). Over dit aanbod Free To Cable maken hebben we het maar niet :X (tenslotte is Sinterklaas met z'n facelift en snelle babbel ook ineens een stuk minder geloofwaardig :+ ) . Maar als dit zou gebeuren, dan zou ik waarschijnlijk voor m'n TV en radio naar UPC gaan en bij glas blijven voor internet.
DVB-C in basispakket + HD is bij meerdere providers idd standaard, ook bij bv Caiway en de kleinere kabelaars. En dat kan natuurlijk ook prima over glas aangeboden worden, alleen kiezen de meeste partijen voor GHM en nemen de beperktere kwaliteit voor lief.
In theorie is glas natuurlijk superieur, alleen binnen het huidige aanbod is dat nog niet de praktijk, en is (muv WGDO) in principe zelfs UPC beter.. (al zit je dan wel met mediaboxen enz)
't is wachten tot er providers komen die geen GHM resellen. Die zullen ongetwijfeld gaan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:26:
[...]

Je kan het probleem van 'zeurende providers' mbt je multicastverhaal ook oplossen door gewoon de hele bende op te kopen 8)7
Glashart Media, XMS, Lijbrand, ConceptsICT, KickXL, je koopt ze gewoon allemaal...

Ik denk alleen niet dat de NMA de overname zal tegenhouden. Er is al regulatie mbt de ODF diensten, dus in de ogen van een NMA is concurrentie mogelijk: je zit niet verplicht aan KPN, en er zijn alternatieven beschikbaar voor de consument (kabel, (v)dsl). De technische invulling kijkt een NMA over het algemeen niet naar.
Mbt het openstellen van de kabeldiscussie werd bv ook Digitenne/dsl als alternatief gezien, terwijl dat duidelijk lagere kwaliteit/snelheid bood.
En dat is dus precies het probleem van de NMA. De NMA moet veel meer kijken naar de technische invulling. Dat is dus gewoon ontzettend belangrijk. Caiway en Glashart Media hebben niet dezelfde technische invulling als UPC en KPN. En Digitenne/xDSL/Satelliet zijn niet vergelijkbaar met de kabel en WGDO glas waar Mediagateway aanvoer wordt gebruikt.
Dit soort dingen is waar de NMA naar moeten kijken. Dan pas krijg je fatsoenlijke keuzevrijheid. Nu vergelijkt de NMA appels met peren. Netwerkeigenaren/Providers waarbij de technische invulling van diensten compleet anders is, maar de niet-technische invulling compleet hetzelfde is scheert de NMA nu over 1 kam. Dat mag en kan gewoon niet!
KPN kan met alle geintjes op deze manier prima op papier concurrentie toelaten (en NMA vind het goed) maar in de praktijk toch bijna een monopoliepositie behouden.
Precies en dat is dus iets waar de NMA nou eens een keer niet in zou moeten trappen. Ze hebben nu de ervaring gehad met het ADSL fiasco. Nu zouden ze toch beter moeten weten.

En van Ziggo kun je zeggen wat je wilt, maar hierin geef ik ze toch echt 100% gelijk:
‘Het feit dat KPN al die providers opkoopt, toont aan dat het vooral een KPN-open model is’, zegt een woordvoerder van kabelaar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Aan de andere kant: Het is niet altijd een fiasco wat KPN doet. Ze kopen inderdaad vaak de kleinere providertjes op, vooral als er dreiging begint te komen dat die providertjes het niet gaan redden (speedlinq, etc.)

Aan de andere kant, er zijn ook providers die ze hebben opgekocht, zoals Telfort en XS4ALL, die ze gewoon als (sterk) merk laten bestaan met een andere doelgroep. Bij Telfort wordt voor zover ik weet bv. ook nog steeds niet met een verplichte Experiadoos gewerkt. Ook XS4ALL biedt, ookal lijkt hun service-organisatie wel steeds meer besmet te raken met het KPN virus, ook nog steeds dingen, apparatuur en mogelijkheden die KPN niet biedt (los van dat ze IPTV wel weer via moeder KPN aanbieden).

Ik zie het dan ook nog steeds niet als voldongen feit dat wij straks allemaal ineens met Experiaboxen, motorola settopboxen en zonder analoog en dvb-c worden achter gelaten....

En dat het "KPN open is".... tsja, wellicht wel waar. Aan de andere kant, KPN kan er niets aan doen dat er geen andere partijen zijn die als operator eigen apparatuur in de pop's willen plaatsen. En er zijn ook nog steeds wel degelijk onafhankelijke providers die, weliswaar via KPN Wholesale, diensten aanbieden (Solcon, Tweak, straks Vodafone).

En ik blijf erbij dat we nu wel erg moeilijk kunnen gaan doen.... maar Ziggo vergeet voor het gemak even dat zij op hun kabeltje ook gewoon monopolist zijn (en dit graag zo zien blijven). Een uitspraak als deze zie ik als deze van Ziggo of UPC komt dan ook echt als "wij van wc-eend"..... Ziggo en UPC hebben er gewoon alle belang bij dat de uitrol van glasvezel het liefst helemaal stopt zodat zij weer alleenheerser zijn in het segment boven de 20 mbit down en vooral 3 mbit up......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:43:
Aan de andere kant, er zijn ook providers die ze hebben opgekocht, zoals Telfort en XS4ALL, die ze gewoon als (sterk) merk laten bestaan met een andere doelgroep. Bij Telfort wordt voor zover ik weet bv. ook nog steeds niet met een verplichte Experiadoos gewerkt. Ook XS4ALL biedt, ookal lijkt hun service-organisatie wel steeds meer besmet te raken met het KPN virus, ook nog steeds dingen, apparatuur en mogelijkheden die KPN niet biedt (los van dat ze IPTV wel weer via moeder KPN aanbieden).
Oke, maar het is en blijft een feit dat alles wat door KPN wordt overgenomen gewoon achteruit gaat en afbrokkelt op termijn. Dat kan en mag gewoon niet weer gebeuren nu met glasvezel. Helaas is het inmiddels al deels gebeurd nu met die KPN streams op de WBA-netwerken. Het is nu aan de NMA om hier een harde rem op te gaan zetten zodat de schade niet nog groter wordt.
En dat het "KPN open is".... tsja, wellicht wel waar. Aan de andere kant, KPN kan er niets aan doen dat er geen andere partijen zijn die als operator eigen apparatuur in de pop's willen plaatsen.
KPN heeft als operator van een open glasvezelnetwerk de taak om apparatuur in de PoP's te plaatsen die geen beperkingen opleveren voor de openheid van het netwerk. Dat grotere partijen met veel geld hun eigen apparatuur kunnen plaatsen doet daar niks aan af. Iedere provider/afnemer moet de mogelijkheid hebben de door hem gewenste streams te kunnen aanbieden aan zijn klanten.
En ik blijf erbij dat we nu wel erg moeilijk kunnen gaan doen.... maar Ziggo vergeet voor het gemak even dat zij op hun kabeltje ook gewoon monopolist zijn (en dit graag zo zien blijven). Een uitspraak als deze zie ik als deze van Ziggo of UPC komt dan ook echt als "wij van wc-eend"..... Ziggo en UPC hebben er gewoon alle belang bij dat de uitrol van glasvezel het liefst helemaal stopt zodat zij weer alleenheerser zijn in het segment boven de 20 mbit down en vooral 3 mbit up......
Ziggo en UPC worden ook nog wel een keer aangepakt. In België moeten de kabelnetwerken nu ook open: nieuws: Belgische kabelaars moeten netwerk openstellen. Probleem in Nederland zijn de VVD en Neelie Kroes die nauwe banden hebben met UPC/Liberty Global en de kabellobby. Zij zorgen er telkens voor dat voorstellen om de kabel open te gooien worden afgewezen. De OPTA hamert nu ineens ook keihard dat de kabel dicht moet blijven, terwijl ze er een tijd terug nog op aandrongen dat ie open moest. Waarschijnlijk is Neelie daar ook langs geweest. In ieder geval moet dat corrupte gedoe eens een keer keihard de kop ingedrukt worden. Wat deze VVD'ers doen is totaal niet in het belang van de burgers.

Webwereld: Vijf redenen waarom de open tv-kabel mislukt:
Neelie Kroes en de VVD
Al ruim tien jaar weet de VVD, geholpen door coalitiepartners op zoek naar ruilgeld, het openstellen van de tv-kabel tegen te houden. De superlobbyist van de UPC, Manual Kohnstamm, deed zij werk in Den Haag zo goed dat hij werd gepromoveerd naar een belangrijke Europese functie en nu in feite namens de Amerikanen één van de bazen is van Liberty.

Bas Eenhoorn leidde kabelclub Vecai, nu NLkabel en was VVD-voorzitter. Dat Annemarie Jorritsma eerst als Kamerlid en vervolgens als minister van Verkeer & Waterstaat UPC een paar handjes hielp leverde haar later nog een commissariaat op bij UPC-zusje Priority Telecom​. Zo gaat dat.

Nu Neelie Kroes Europees ict-commissaris wordt maakt het voor de kabelaars in Brussel een stuk prettiger.

Kroes heeft zich eerder flink verzet tegen de wens van de Opta om de kabel open te breken, met een beroep op concurrentie tussen infrastructuren. Ze had er zelfs geen probleem mee haar macht als Koningin van de Mededinging eerder dit jaar te gebruiken door in achterkamertjes te trachten het besluit van de Opta te elfder ure te torpederen.
Meer:
Leugens.nl: VVD voor UPC
Webwereld: 'Kroes trachtte goedkeuring kabelbesluit te torpederen'
IT-Executive: Benoeming Kroes gunstig voor UPC en KPN
Webwereld: Opta: kabel blijft potdicht
Webwereld: 'OPTA houdt kabel dicht uit angst voor Kroes'

Overigens zou de kabel alleen open moeten voor de concurrentie op internet, telefoon en digitale TV. Niet voor analoge TV zoals de OPTA in de eerste instantie wilde. Dat is achterhaald en praktisch niet uitvoerbaar. Bij digitaal kunnen alle aanbieders hetzelfde onversleutelde basispakket hanteren via DVB-C en voor de pluspakketten kan iedereen zijn eigen CAS gebruiken op het netwerk. Zo kan elke provider met de al reeds aanwezige Technicolor en SAT streams op het netwerk gewoon zijn eigen zenderpakketten maken. Verschillende CAS systemen kunnen namelijk prima naast elkaar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Opzeggen TV abonnement gelijk geactiveerd... <+:)

Vanavond discussie met mijn vrouw over bediening IpTv, de vaste kanaal indeling, niet meerdere eigen favorieten kunnen aanmaken etc.... denk ik ik zeg dat TV abonnement op....
Ga naar mijn Lijbrandt > log in > mijn abonnement > klik op wijzigen > selecteer alleen internet 50/50 plus telefoon > bevestigen en krijg response aanvraag in behandeling......

Gelijk een schreeuw }) uit de huiskamer nergens geen beeld meer... denk ff kijken ze zal wel ergens verkeerd op hebben gedrukt.... geen beweging nergens in.... stroom eraf.... ff wachten.... stroom erop en keurig beeld met een tekst De set-upbox kan geen verbinding krijgen met het netwerk > controleer de bekabeling > druk op OK om set-upbox opnieuw op te starten.....

Gedaan maar na re-boot zelfde tekst.... > alle lampjes groen op het modem.... OK zoeken we morgen wel uit...

Wil PC uitzetten zie een nieuw bericht van Lijbrandt... Uw wijzigingsaanvraag is bij ons in goede orde ontvangen.

Ga weer naar mijn Lijbrandt zie dat ik nog alleen een abonnement heb voor internet en telefonie... met een nieuwe ingang datum van 13 november 2011.....

Dus terug naar Ziggo ???? waar wel alles mogelijk is wat we willen (wel analoog opname) heb ik wel een Amino 540 over..... of toch met de beperkingen IpTv van Lijbrandt doorgaan .....

Zo zie je maar weer dat je TV via je PC te bedienen is.... waarom dan niet ook dat je selectief je kanalen uit je pakket kan selecteren en op je eigen volgorde kan zetten....

Ga maar slapen.... moet morgen klussen in mijn dochter nieuwe huis.... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch best mooi geautomatiseerd dan dat zoiets in één klap live wordt doorgevoerd :)
Reden dat je zelf geen zenders kunt kiezen is niet een technisch iets, maar heeft meer te maken met de contentaanbieders. GHM koopt niet elke zender apart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 03:56:
Dat is toch best mooi geautomatiseerd dan dat zoiets in één klap live wordt doorgevoerd :)
Reden dat je zelf geen zenders kunt kiezen is niet een technisch iets, maar heeft meer te maken met de contentaanbieders. GHM koopt niet elke zender apart in.
OK.... begrepen..... Dus alle HD kanalen via DVB/C beschikbaar stellen..... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Emaurer: Heb je nu nog wel analoog en dvb-c? Of is die nu ook direct gedeactiveerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:17:
....

KPN heeft als operator van een open glasvezelnetwerk de taak om apparatuur in de PoP's te plaatsen die geen beperkingen opleveren voor de openheid van het netwerk. Dat grotere partijen met veel geld hun eigen apparatuur kunnen plaatsen doet daar niks aan af. Iedere provider/afnemer moet de mogelijkheid hebben de door hem gewenste streams te kunnen aanbieden aan zijn klanten.
Tja.. wat is de definitie van een open netwerk? Is dat passief of actief? In de huidige situatie is dat dus WMP+, en dat is een actief iets, met de limitaties van oa dus het GHM-only verhaal. Dat is dus soort-van open.
Maar met hun ODF toegang bieden ze ook een compleet (passief) open netwerk, dus voldoen hiermee prima aan de NMA eisen.
Alleen begint hier vrijwel niemand aan, omdat het een enorm werk is om zelf je content te (kunnen) krijgen. Zowel kwa investeringen als kwa licenties (je moet met alle zenders individueel contracten hebben tbv doorgifte, naast dat je ook het signaal moet binnenhalen)
Dat in de praktijk vrijwel iedereen voor GHM en WMP+ kiest zal de NMA niet interesseren, die beoordelen puur op de (theoretische) mogelijkheid van ODF beschikbaarheid.
[...]

Overigens zou de kabel alleen open moeten voor de concurrentie op internet, telefoon en digitale TV. Niet voor analoge TV zoals de OPTA in de eerste instantie wilde. Dat is achterhaald en praktisch niet uitvoerbaar. Bij digitaal kunnen alle aanbieders hetzelfde onversleutelde basispakket hanteren via DVB-C en voor de pluspakketten kan iedereen zijn eigen CAS gebruiken op het netwerk. Zo kan elke provider met de al reeds aanwezige Technicolor en SAT streams op het netwerk gewoon zijn eigen zenderpakketten maken. Verschillende CAS systemen kunnen namelijk prima naast elkaar werken.
Dat is dus het punt van NMA: (Beperkt) onafhankelijk, teveel hoge-piefen die elkaar kennen enz, en 0.0 technische kennis. Simpelweg stellen dat analoog open moet... 8)7 Terwijl dat technisch amper haalbaar is. (Ja, als je tot de eindverdelers alles splitst. Kasten worden tich keer groter, er mag voor kapitalen aan apparatuur in.. die doorbelast moet worden aan de klanten).
In de praktijk gewoon niet realiseerbaar.

DVB-C bied wel mogelijkheden, al ligt dat wel wat lastig, maar niet onmogelijk. Een provider kan natuurlijk zelf extra kanalen aanleveren aan het headend en dit achter hun pakketten zetten. Je krijgt gewoon naast een kids pakket gewoon een provider-b pakket. Enige limieten zijn dan wel de beschikbare frequenties, er zal overlap moeten zijn, en niet elke provider moet eigen feeds aanleveren waardoor zenders er 3-dubbel opkomen, dan loop je gewoon keihard tegen de limieten van coax aan.

Internet is geen punt. Een vergelijkbaar model als WBA is al mogelijk op de kabel en wordt (oa) in Harderwijk toegepast. Daar is de lokale stichting eigenaar van de infrastructuur en kan elke provider bandbreedte kopen naar de eindklant. Providers hoeven dus niet te investeren in eigen docsis apparatuur, en het past binnen de beschikbare ruimte op de coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. Harderwijk is een schoolvoorbeeld van het weldegelijk haalbaar zijn van meerdere internetproviders op de coax. Wel is het zo dat de stichting Cai Harderwijk duidelijk aangeeft dat er een overboeking van 1:100 is per Docsis headend (dit zullen Ziggo en UPC nooit toegeven), puur vanwege de beschikbare capaciteit om up- en downstreamkanalen te realiseren.

Overigens heb je bij het scenario dat Alexander01 voor DVB-C op de kabel voorstelt, waarbij providers hun eigen pakketten kunnen samenstellen, natuurlijk hetzelfde probleem als bij ODF toegang op glasvezel: Providers die via deze weg tv-diensten willen aanbieden zullen zelf overeenkomsten moeten sluiten met zenders en contentaanbieders.

Dat is in praktijk dus gewoon de reden waarom bijna iedere provider, KPN-gerelateerd of niet, ervoor zal kiezen om IPTV van GHM of KPN te leveren. Gewoon omdat ze dan die hassle niet hebben. Dat is, nogmaals, niet de schuld van KPN maar gewoon een afweging van die providers zelf.

En voor de kabel zal hetzelfde gelden: Zelfs al wordt DVB-C open gesteld voor concurrentie, dan nog is het de vraag hoeveel aanbieders hier gebruik van gaan maken of dat ze toch een agentuurovereenkomst met Ziggo of UPC zullen sluiten qua tv-rechten en pakketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

eymey schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:56:
@Emaurer: Heb je nu nog wel analoog en dvb-c? Of is die nu ook direct gedeactiveerd :D
Gelijk ALLES weg :( ..... Ik druk op enter (wijzigen) in mijn abo en hoor de schreeuw uit de huiskamer.....

Achteraf heb ik nog Ziggo ;) (voor hoelang weet ik niet had het toch opgezegd.... ben oud aan het worden :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
eymey schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:31:
Precies. Harderwijk is een schoolvoorbeeld van het weldegelijk haalbaar zijn van meerdere internetproviders op de coax. Wel is het zo dat de stichting Cai Harderwijk duidelijk aangeeft dat er een overboeking van 1:100 is per Docsis headend (dit zullen Ziggo en UPC nooit toegeven), puur vanwege de beschikbare capaciteit om up- en downstreamkanalen te realiseren.
Overboeking is in de praktijk een stuk minder merkbaar door gebruik van Docsis3. In Harderwijk wordt met een 4x4 configuratie gewerkt (4 downstream, 4 upstream), waardoor je amper last hebt van de overboeking. Er is ook al getest met 8x4, ik heb daar resultaten gezien van 380Mbit down...

Maar goed, dat is een vergelijkbare constructie als WBA (bij gebrek aan een technische mogelijkheid tot compleet passief zoals bij ODF wel mogelijk is).

Bottomline: de NMA moet z'n uitspraken/standpunten niet baseren op vriendjespolitiek en/of leiden door een leuk verhaaltje, maar doen adhv de technische mogelijkheden. Dan is het tenminste voor de consument een verbetering, en kunnen providers die dat willen hier betere diensten mee aanbieden en dus onderscheid maken.

Nu kun je bijna alle providers in 1 topic mikken: 'Het grote powered-by-kpn-providers topic'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt :). Maar het is nog steeds wel zo dat Solcon en Cai Harderwijk een minimumsnelheid van ' slechts' 2 mbit garanderen op drukke momenten. Dit weet ik via een vriend van me die er woont en inmiddels bij Solcon zit :).

Overigens stuitte ik toevallig net ook op een artikel bij telecompaper van een jaar terug, dat "GlasOperator" ( http://www.glasoperator.nl/ ) zich zou willen opwerpen om uiteindelijk in heel Nederland toe te treden als 2e operator op de div. glasvezelnetten (of het nou dit in Rotterdam is of Reggefiber.

Het artikel staat hier: http://www.telecompaper.c...zelnetwerken-in-nederland

Ik ben benieuwd of daar nog wat van terecht gaat komen :). Met twee operators op de netwerken van Reggefiber (KPN en GlasOperator) zou je in ieder geval niet meer dat gemekker over zogenaamde openheid hebben :).

De vraag is en blijft natuurlijk wel voor hoe veel operators en echt onafhankelijke providers er markt is in Nederland.... consumenten hebben nu de keuze uit Ziggo of UPC (grootste deel) en providers met KPN of GHM diensten. De vraag is of ze wel nog meer keus willen en of meer providers het wel gaan redden.....

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 13-11-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 13 november 2011 @ 13:20:
[...]

Tja.. wat is de definitie van een open netwerk? Is dat passief of actief? In de huidige situatie is dat dus WMP+, en dat is een actief iets, met de limitaties van oa dus het GHM-only verhaal. Dat is dus soort-van open.
Maar met hun ODF toegang bieden ze ook een compleet (passief) open netwerk, dus voldoen hiermee prima aan de NMA eisen.
Ja, en daar kan ik nou zo kwaad om worden, want in feite kijkt de NMA dus alleen naar het passieve deel en niet naar het actieve deel. Dit terwijl alle kleine isp's aangewezen zijn op het actieve deel. En van dit actieve deel kun je dus zeggen dat het gewoon totaal niet open is. Alle kleine isp's moeten noodgedwongen streams van KPN leveren als ze GHM IPTV willen resellen. Dat is gewoon niet volledig open. De NMA zou dit toch moeten weten.
Alleen begint hier vrijwel niemand aan, omdat het een enorm werk is om zelf je content te (kunnen) krijgen. Zowel kwa investeringen als kwa licenties (je moet met alle zenders individueel contracten hebben tbv doorgifte, naast dat je ook het signaal moet binnenhalen)
Maar dat hoeft in principe toch niet? Ze kunnen toch gewoon het GHM blijven resellen, maar dan met de juiste streams? Alleen KPN moet als operator zorgdragen dat de huidige Cisco en Alcatel routers die ze hebben neergezet geschikt worden gemaakt om multicast vanuit verschillende statische routes te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:28:
[...]

Ja, en daar kan ik nou zo kwaad om worden, want in feite kijkt de NMA dus alleen naar het passieve deel en niet naar het actieve deel. Dit terwijl alle kleine isp's aangewezen zijn op het actieve deel. En van dit actieve deel kun je dus zeggen dat het gewoon totaal niet open is. Alle kleine isp's moeten noodgedwongen streams van KPN leveren als ze GHM IPTV willen resellen. Dat is gewoon niet volledig open. De NMA zou dit toch moeten weten.
Een kleine ISP kan ook prima ODF partij worden als ze een contentleverancier hebben en lokaal al een netwerk hebben liggen. Alleen zullen dat regionale providers blijven, omdat de kosten omhoog vliegen als ze verder willen uitbreiden (met name mbt infra en apparatuur)
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:28:

Maar dat hoeft in principe toch niet? Ze kunnen toch gewoon het GHM blijven resellen, maar dan met de juiste streams? Alleen KPN moet als operator zorgdragen dat de huidige Cisco en Alcatel routers die ze hebben neergezet geschikt worden gemaakt om multicast vanuit verschillende statische routes te halen.
Wie zegt dat KPN dat moet? Als ze ook eigenaar zijn van GHM, dan is het gewoon een take-it-or-leave deal. Wil je niet de KPN streams? Prima, dat mag, dan wordt je lekker ODF partij en regel je het zelf. Concurrentie is dus toegestaan (want die mogen ODF nemen), en NMA hoor je niet.

Zolang de NMA geen onderscheid maakt tussen de actieve en passieve infrastructuur kan KPN gewoon zn eigen doen en laten bepalen op de actieve (WMP+) laag. In de ogen van NMA is er concurrentie, dus is het goed, punt.

Helaas is het in de praktijk voorlopig anders, er zijn maar weinig ODF partijen actief, en dat aantal zal maar mondjesmaat groeien (en dan in een select aantal plaatsen). Met WBA+ heb je een groter bereik van klanten en lagere investeringkosten. Alleen lokale partijen die al een eigen infra hebben liggen en content kunnen regelen zullen een ODF overeenkomst overwegen verwacht ik.

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 13-11-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:24:
[...]
Een kleine ISP kan ook prima ODF partij worden als ze een contentleverancier hebben en lokaal al een netwerk hebben liggen. Alleen zullen dat regionale providers blijven, omdat de kosten omhoog vliegen als ze verder willen uitbreiden (met name mbt infra en apparatuur)
Zoals je al aangeeft, een kleine ISP heeft dus geen geld om eigen routers in de PoP's te laten zetten die wel meerdere multicast bronnen aankunnen. Daar houd het concurrentie verhaal voor de kleinere partijen dus al op. Die zijn allemaal gedwongen om netjes in de pas te lopen met KPN.
Wie zegt dat KPN dat moet? Als ze ook eigenaar zijn van GHM, dan is het gewoon een take-it-or-leave deal. Wil je niet de KPN streams? Prima, dat mag, dan wordt je lekker ODF partij en regel je het zelf. Concurrentie is dus toegestaan (want die mogen ODF nemen), en NMA hoor je niet.

Zolang de NMA geen onderscheid maakt tussen de actieve en passieve infrastructuur kan KPN gewoon zn eigen doen en laten bepalen op de actieve (WMP+) laag. In de ogen van NMA is er concurrentie, dus is het goed, punt.
Dus tijd om https://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11252 in te vullen om de NMA erop te wijzen dat ze ook naar de technische invulling moeten kijken bij actieve deel (WMP+). Anders is die openheid van het glasvezelnetwerk dus gewoon een wassen neus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26

AvK

Ready Set Go

Zeg Alexander01:
Kan je mij uitleggen waarom KPN van jouw van alles MOET op glasvezel, met daarbij de overweging dat KPN nog steeds niks MAG op de netwerken van de kabelboeren? Hoezo eerlijke concurrentie en evenredige prijzen!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN is Operator op de WBA-netwerken, dus verantwoordelijk voor de apparatuur in de PoP's. Gezien het hier om een volledig open glasvezelnetwerk gaat (dus niet half open) moet KPN ook zorgdragen dat dit voor de actieve laag geldt (lees: de apparatuur in de pop's).

Dusja, KPN moet wel degelijk wat. Anders hadden ze er niet voor moeten kiezen om operator te worden op een open glasvezelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ben ik wellicht dom omdat ik jouw redenatie niet kan volgen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat snap je niet? Waarom KPN niet op de kabelnetwerken mag?

1. De kabelnetwerken van UPC en Ziggo zijn nog steeds gesloten. Dus geen enkele 3e partij kan daar op. Ook KPN niet.

2. In het geval met de overname van Caiway heeft KPN ook al een kopernetwerk liggen in die plaatsen. Als de overname door zou gaan kan de consument kiezen voor Kabel van KPN, ADSL van KPN, Glasvezel van KPN of Digitenne van KPN. Een onwenselijke situatie.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Als je mij een plausibele reden kan geven waarom KPN niet op de kabel netwerken mag, dan praten we verder.

Edit: comma

[ Voor 7% gewijzigd door AvK op 13-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:56:
KPN is Operator op de WBA-netwerken, dus verantwoordelijk voor de apparatuur in de PoP's. Gezien het hier om een volledig open glasvezelnetwerk gaat (dus niet half open) moet KPN ook zorgdragen dat dit voor de actieve laag geldt (lees: de apparatuur in de pop's).

Dusja, KPN moet wel degelijk wat. Anders hadden ze er niet voor moeten kiezen om operator te worden op een open glasvezelnetwerk.
Dat laatste vraag ik mij dus tenzeerste af: Volgens mij staat er nergens exact gedefinieerd wat "open" betekent. Of dit "open" moet zijn op de passieve laag (wat het geval is en in welk geval de aspirant operator, neem ik aan, aan Reggefiber een huur ofzo betaalt) of dat het ook "open" moet zijn op de actieve laag. Als het "open" moet zijn op de actieve laag, dan kom je dus sowieso al niet om KPN of de (enige) operator op een specifiek netwerk heen.

Als je ook 'openheid' op de actieve laag had gewild, dan had men in het begin al met flinke bemoeienis van de overheid moeten gaan werken. Die had dan een soort non-profit instantie op moeten zetten die in iedere POP routers plaatst en die beheert, etc. etc. Na alle privatiseringen en zo gaat dat natuurlijk nooit gebeuren. Dus komt de grootste mede-investeerder aan bod. In dit geval dus gewoon KPN.

Overigens moeten we daarbij ff een paar dingen niet verwarren. KPN heeft, als je op kpnwholesale.com kijkt, nu simpel gezegd 3 toegangsmodellen (waarvan twee ook via ADSL kunnen). Ik noem hier expres nog even niet WMP+ maar gewoon WBA+ omdat die laatste nog steeds als naam op hun site staat. Als ik op kpnwholesale.com kijk, dan is er helemaal geen limitatie van "GHM only" ofzo waar DJSmiley naar verwijst, wat je bij WBA+/WMP+ hebt... want er zijn meer toegangsmogelijkheden dan alleen WBA+/WMP+:

* WBA. Dit is gewoon 'kaal' breedband access dus zonder extra diensten die door KPN of (voormalig) derden zoals GHM geleverd worden. Volgens de beschrijving zelf kunnen bedrijven hier helemaal alles zelf over leveren -inclusief- eigen content zoals TV en dergelijke (moeten ze dus wel zelf IPTV platform hebben, streams aanleveren, etc.)

* WMP. Dit is zoals XS4ALL en Tweak (hun groene pakketten) het leveren. Internet van ISP, VOIP van ISP, Interactieve TV van KPN. Met de optie om de Experiabox van KPN te leveren of een eigen router van de provider (XS4ALL levert de Fritz!box).

* WBA+. Internet van ISP, VOIP van ISP, televisie van Glashart Media.

Volgens mij moet dus de eerste optie zondermeer geschikt zijn voor iedere aanbieder die alleen maar 'access' wenst voor de consument naar de diensten van de ISP. In mijn ogen is meer 'openheid' dan er nu al is dus gewoon niet haalbaar. ODF wil voorlopig geen enkele andere marktpartij, hoogstens op zeer lokaal niveau. En op actief niveau is het bijna overal dus gewoon KPN... net als dat het op de kabelnetten UPC en Ziggo zijn.

Waar ik trouwens nog wel benieuwd naar ben is, als KPN de naam "WBA" niet meer mag voeren, hoe die kale access dienst dan gaat heten. WMP en WMP+ (zoals WBA+ straks gaat heten) liggen wel leuk in elkaars verlengde :)

Laten we het overigens dus even niet over "WBA-netwerken" of "WMP+" netwerken hebben. Dit zijng een technische termen maar wholesale merken van KPN... laten we het dus gewoon KPN netwerken noemen... of "Reggefiber netwerken waarop KPN de enige operator is" .
AvK schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:49:
Als je mij een plausibele reden kan geven waarom KPN niet op de kabel netwerken mag, dan praten we verder.

Edit: comma
Ik heet dan wel geen Alexander01 of DJSmiley, maar ik heb wel een (wellicht wat simplistische maar wel realistische) verklaring: KPN mag niet op de kabelnetwerken, gewoon omdat die kabelnetwerken in handen zijn van private partijen en dat zij daar in principe dus ook alles op mogen doen zolang er geen monopoly is.
In die analogie vind ik eigenlijk dat KPN en Reggefiber dus net zo goed het recht hebben om een dikke vinger in de pap te hebben, aangezien zij ook investeerder zijn. Alleen in veel gemeenten was de eis om de netwerken 'open' te maken, voordat men mocht gaan aanleggen.

Overigens komt deze reflectie van hoe het op dit moment werkt niet overeen met het door mij gewenste ;). Want ik blijf vinden dat de kabelaars wel degelijk monopolist zijn (iig op de snelheden boven 20-40 mbit en 'breedbandige televisie'.....)

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 13-11-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:53:
[...]

Dat laatste vraag ik mij dus tenzeerste af: Volgens mij staat er nergens exact gedefinieerd wat "open" betekent. Of dit "open" moet zijn op de passieve laag (wat het geval is en in welk geval de aspirant operator, neem ik aan, aan Reggefiber een huur ofzo betaalt) of dat het ook "open" moet zijn op de actieve laag. Als het "open" moet zijn op de actieve laag, dan kom je dus sowieso al niet om KPN of de (enige) operator op een specifiek netwerk heen.

Als je ook 'openheid' op de actieve laag had gewild, dan had men in het begin al met flinke bemoeienis van de overheid moeten gaan werken. Die had dan een soort non-profit instantie op moeten zetten die in iedere POP routers plaatst en die beheert, etc. etc. Na alle privatiseringen en zo gaat dat natuurlijk nooit gebeuren. Dus komt de grootste mede-investeerder aan bod. In dit geval dus gewoon KPN.
Je kunt je ook afvragen of KPN dit allemaal zo maar kan doen op eigen houtje (steeds maar weer routers blijven gebruiken die beperkingen opleggen aan de actieve laag, wat dan ook nog (toevallig) in hun eigen voordeel is). Mijn definitie van een open netwerk is in ieder geval dat er ook technisch geen beperkingen mogen/kunnen worden opgelegd aan afnemende partijen. Ook niet op de actieve laag en zeker niet als daar door KPN nog extra aan verdient wordt. En dat KPN elke keer weer opnieuw in dit type routers geïnvesteerd heeft doet daar wat mij betreft niks aan af. Zij hebben er zelf voor gekozen om operator te worden op een open glasvezelnetwerk.
Overigens moeten we daarbij ff een paar dingen niet verwarren. KPN heeft, als je op kpnwholesale.com kijkt, nu simpel gezegd 3 toegangsmodellen (waarvan twee ook via ADSL kunnen). Ik noem hier expres nog even niet WMP+ maar gewoon WBA+ omdat die laatste nog steeds als naam op hun site staat. Als ik op kpnwholesale.com kijk, dan is er helemaal geen limitatie van "GHM only" ofzo waar DJSmiley naar verwijst, wat je bij WBA+/WMP+ hebt... want er zijn meer toegangsmogelijkheden dan alleen WBA+/WMP+:

* WBA. Dit is gewoon 'kaal' breedband access dus zonder extra diensten die door KPN of (voormalig) derden zoals GHM geleverd worden. Volgens de beschrijving zelf kunnen bedrijven hier helemaal alles zelf over leveren -inclusief- eigen content zoals TV en dergelijke (moeten ze dus wel zelf IPTV platform hebben, streams aanleveren, etc.)

* WMP. Dit is zoals XS4ALL en Tweak (hun groene pakketten) het leveren. Internet van ISP, VOIP van ISP, Interactieve TV van KPN. Met de optie om de Experiabox van KPN te leveren of een eigen router van de provider (XS4ALL levert de Fritz!box).

* WBA+. Internet van ISP, VOIP van ISP, televisie van Glashart Media.

Volgens mij moet dus de eerste optie zondermeer geschikt zijn voor iedere aanbieder die alleen maar 'access' wenst voor de consument naar de diensten van de ISP. In mijn ogen is meer 'openheid' dan er nu al is dus gewoon niet haalbaar. ODF wil voorlopig geen enkele andere marktpartij, hoogstens op zeer lokaal niveau. En op actief niveau is het bijna overal dus gewoon KPN... net als dat het op de kabelnetten UPC en Ziggo zijn.
Meer openheid op de actieve laag kan door NMA afgedwongen worden natuurlijk. Als KPN zoals nu, elke keer routers in de pop's plaatst zodat alleen de streams van hunzelf bij WBA/WMP/WBA+ gebruikt kunnen worden, dan zou de NMA als eis kunnen stellen dat KPN eerst zijn apparatuur geschikt moet maken voor meerdere multicast bronnen, alvorens de overname goed te keuren. Pas dan kunnen we spreken over een echt open glasvezelnetwerk. Zowel passief als actief. Als het blijft zoals het nu is dan kun je niet anders concluderen dan dat het weer 'KPN-open' is zoals die woordvoeder van Ziggo al zo mooi omschreef. Alle kleine ISP's zullen dan in de pas gaan moeten gaan lopen met KPN en noodgewongen KPN-streams moeten gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:42:
[...]

Je kunt je ook afvragen of KPN dit allemaal zo maar kan doen op eigen houtje (steeds maar weer routers blijven gebruiken die beperkingen opleggen aan de actieve laag, wat dan ook nog (toevallig) in hun eigen voordeel is). Mijn definitie van een open netwerk is in ieder geval dat er ook technisch geen beperkingen mogen/kunnen worden opgelegd aan afnemende partijen. Ook niet op de actieve laag en zeker niet als daar door KPN nog extra aan verdient wordt. En dat KPN elke keer weer opnieuw in dit type routers geïnvesteerd heeft doet daar wat mij betreft niks aan af. Zij hebben er zelf voor gekozen om operator te worden op een open glasvezelnetwerk.
Maar goed, valt de actieve laag ook onder open netwerk? Ik vind persoonlijk van niet. Er is niets wat een andere partij tegenhoud om ook de KPN techieken toe te passen. Een BBNed of Tele2 (bijvoorbeeld) zou ook prima apparatuur kunnen plaatsen en deze aan derden ter beschikking stellen (zoals bv een hoop dsl providers BabyXL/Tiscali Wholesale gebruiken voor de accesslaag)

Zonder de ODF mogelijkheden heeft KPN een monopoly. Nu is dat niet zo.. Een partij met genoeg investeringsvermogen kan prima een WBA+ soortgelijk model opzetten.

Dat dit niet gedaan wordt en KPN dermate veel euro's (=macht) heeft is dan toevallig zo, waardoor het effectief voor de consument een KPN-only model lijkt te worden.

Een partij als UPC zou in principe best gebruik kunnen maken van de ODF diensten van Reggefiber. (als ze niet in de coaxwereld blijven geloven)
[...]

Meer openheid op de actieve laag kan door NMA afgedwongen worden natuurlijk. Als KPN zoals nu, elke keer routers in de pop's plaatst zodat alleen de streams van hunzelf bij WBA/WMP/WBA+ gebruikt kunnen worden, dan zou de NMA als eis kunnen stellen dat KPN eerst zijn apparatuur geschikt moet maken voor meerdere multicast bronnen, alvorens de overname goed te keuren. Pas dan kunnen we spreken over een echt open glasvezelnetwerk. Zowel passief als actief. Als het blijft zoals het nu is dan kun je niet anders concluderen dan dat het weer 'KPN-open' is zoals die woordvoeder van Ziggo al zo mooi omschreef. Alle kleine ISP's zullen dan in de pas gaan moeten gaan lopen met KPN en noodgewongen KPN-streams moeten gaan leveren.
Er is niets noodgedwongen. Wel binnen het WBA+ concept misschien, maar de optie tot ODF afname is nog altijd mogelijk.
Ik vind niet dat de NMA moet reguleren wat het alternatief moet zijn als providers de beschikbare opties 'niet kunnen realiseren'

Ik begrijp wel dat jij zwaar anti-KPN bent, maar als je de feiten op een rijtje zet speelt KPN het gewoon slim binnen de huidige regelgeving, en *is* er concurrentie mogelijk.
Helaas gebeurt dit nog niet/amper, het is dus wachten tot een partij hier wel gebruik van gaat maken (zoals bv het genoemde glasoperator.nl verhaal) of een andere (buitenlandse?) investeringsmaatschappij (AB Kinnevik (Tele2), Tele Italia (BBNed)), of hopen dat kleinere (eigenwijze) providers die buiten de GHM boom gaan leveren verder gaan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bovendien is het nog maar de vraag of het bij 'kaal WBA' ook echt beperkt is tot KPN-only streams. Dat hangt volgens mij ook helemaal af van hoe de aspirant-ISP z'n eigen netwerk inricht en hoe hij de TV-streams bij de eindklant wil krijgen. Kijk bv. naar Iphion (dat dan wel kpn-streams gebruikt maar helemaal naar hun eigen keuze dus in deze discussie ter zijde). Iphion biedt gewoon via het ISP-netwerk streams aan en dan heb je met de routering op WBA+/WMP+ niets te maken.

En laten we verder gewoon realistisch zijn: De meeste kleinere providers hebben nieteens interesse om 'eigen' streams te gebruiken of zelfs een eigen tv-platform op te zetten. Ze willen mee eten uit de "Triple play providertje spelen" ruif en vinden het allang best om GHM danwel KPN ITV te bieden en vrijwel geen andere moeite te doen.

Ik gok dan ook dat de NMA hier geen enkel issue zou zien. Het zou leuk zijn als ze dat wel doen hoor, begrijp me goed (en dat het scenario van Alexander01 uit komt, waar KPN eerst de routers geschikt moet maken voor meerdere multicast sources). Maar ik betwijfel het, hoezeer wij hier ook over blijven speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:04:
[...]
Ik begrijp wel dat jij zwaar anti-KPN bent, maar als je de feiten op een rijtje zet speelt KPN het gewoon slim binnen de huidige regelgeving, en *is* er concurrentie mogelijk.
KPN speelt inderdaad gewoon een uber smerig spelletje. Elke keer weer opnieuw. In het verleden met ADSL en nu doen ze het weer met glasvezel. En wij als consumenten moeten het maar met lede ogen aanzien hoe de NMA er steeds weer intrapt. En dan is het nog maar de vraag hoe andere operators het zullen gaan aanpakken m.b.t. de IPTV streams. En of het er überhaupt ooit van komt. Want tot nu is het op die WBA netwerken nog steeds KPN met z'n KPN-streams wat de klok slaat. Dus de kansen voor andere operators liggen voor het oprapen zou je zeggen. Maar geen enkele grote partij die ook daadwerkelijk al iets ondernomen heeft. Ik vraag me dan ook af of het wel zo rendabel is om als operator op een netwerk van een ander te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:22:
Bovendien is het nog maar de vraag of het bij 'kaal WBA' ook echt beperkt is tot KPN-only streams. Dat hangt volgens mij ook helemaal af van hoe de aspirant-ISP z'n eigen netwerk inricht en hoe hij de TV-streams bij de eindklant wil krijgen.
Bij kaal WBA wordt er ook nog steeds van de actieve laag gebruik gemaakt (dus de KPN routers). Hier heb je dus dezelfde multicast limitatie.
Kijk bv. naar Iphion (dat dan wel kpn-streams gebruikt maar helemaal naar hun eigen keuze dus in deze discussie ter zijde). Iphion biedt gewoon via het ISP-netwerk streams aan en dan heb je met de routering op WBA+/WMP+ niets te maken.
Inderdaad, zo kan het ook, maar dat is natuurlijk wel een inferieure oplossing ten opzichte van de multicast mogelijkheden die een modern glasvezelnetwerk bied: Lagere latency, geen p2p systeem waarmee de zapsnelheid afhankelijk wordt van het aantal actieve gebruikers (fijn als je op niet populaire tijden tv kijkt ;p) en ook de mogelijkheid van een goedkoper, efficiënter en klantvriendelijker Conditional Access systeem via een afgeschermd VLAN ipv. elke zender te moeten voorzien van gelicenseerde encryptie.

Ik denk overigens dat Iphion op zich wel een goed alternatief kan zijn voor Satelliet TV in het buitenland.
Voor mensen die in hun omgeving geen schotels kunnen of mogen plaatsen bijvoorbeeld.
En laten we verder gewoon realistisch zijn: De meeste kleinere providers hebben nieteens interesse om 'eigen' streams te gebruiken
Dat lijkt me geen goede insteek als je als ISP onderscheidend wil zijn van de rest.
Dat is een beetje de KPN mentaliteit van 'het is al snel goed genoeg'.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Ik vind het een interessante discussie hier over de overname van Lijbrandt door KPN. Om welke redenen wordt er nu getwijfeld aan de NMA?
Zoals ik het zie is een echte concurrentie op het glasvezel hierdoor onmogelijk omdat KPN alle actieve bedrijven erop heeft overgenomen. Daar ga ik over klagen via Consuwijzer (www.consuwijzer.nl) gelieerd aan de NMA of direct aan hen zelf. Als de NMA dit niet serieus neemt is er altijd de politiek nog.

Het lijkt me sowieso goed om onze stem te laten horen . Dat heeft er ook toe geleid dat de tv streams zouden worden verbeterd. Okay dat is nog niet zichtbaar, maar het is wel in beweging. Ik ben van overtuigd dat we erin hadden berust er gewoon niets was gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik zie het nieteens als 'overnemen'. KPN werkte al lang ontzettend nauw samen met Reggefiber Wholesale en Glashart Media.

Reggefiber Wholesale door af te spreken wie op welke netwerken de operator zou worden en op welke plekken evt. samen. En met Glashart Media door hun diensten ook als wholesale dienst op KPN netwerken aan te bieden.

En je zegt het eigenlijk zelf al: Zelf operator worden op andere netwerken is wellicht nauwelijks rendabel, gewoon omdat je (zelfs als je de kabels naar de eindgebruikers en de pops niet meer hoeft te bouwen) nog steeds veel moet investeren in apparatuur, verbinding van die apparatuur met je backbone, etc. Ik vraag me af of dit de schuld is van KPN, ik denk eerlijk gezegd van niet.

Ik snap dat jij heel erg als insteek hebt om het steeds over de streams te hebben en het lijkt er soms zelfs een beetje op alsof dat eigenlijk het enige is wat je boeit in het verhaal (en het is ook wel belangrijk) maar het vraagstuk rondom of het een 'open' netwerk is of niet, is we lwat breder dan alleen maar waar de streams vandaan komen.....

Begrijp me goed, wat mij betreft kijkt de NMA hier zeer kritisch naar hoor maar ik ben nog steeds blij met glasvezel als alternatief voor UPC. UPC is ook alleenheerser op hun kabel.... dus?

Trouwens, @Alexander01: Hou eens op over "WBA Netwerken" ;). Het zijn KPN netwerken waarop 1 van de diensten WBA is ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Als break in deze heerlijke discussie >:) een vraag..... (als het schikt ;) )
Wie heeft er ook last van het feit dat bij tijd een wijle het beeld (van IPTV) even bevriest en daarna weer keurig doorgaat. Soms duurt de 'freeze' een seconde en is dan weer goed en soms duurt ook ong een seconde maar komt dan weer haperend op gang. Het geluid blijft het wel gewoon doen.
Het maakt niet uit welke zenders het zijn (kijken regelmatig RTL4, SBS Ned 1,2,3 discover NG)

Edit:
Lijbrand Dordrecht, WGDO

[ Voor 3% gewijzigd door henrickus op 14-11-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
eymey schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:53:
[...]

.....
Als je de uitgebreide analisten presentatie van bijv Q3 van KPN dan wordt er op slide 49 een aantal tarieven weergegeven. In kleurtjes in diagrammen staat hier ook welk deel gereguleerd is en welk deel niet. Als je kijkt naar de tarieven voor ontbundelde toegang en naar het WBA tarief dan kan volgens mij de conclusie niet anders zijn dan dat je een hele lastige klus hebt om rendabel apparatuur in de city-pop's te plaatsen.

Op papier is e.a. wel open maar commercieel is gebruik daarvan maken geen haalbare optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:56

Willem2

Ω is futile

henrickus schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:32:
Wie heeft er ook last van het feit dat bij tijd een wijle het beeld (van IPTV) even bevriest en daarna weer keurig doorgaat. Soms duurt de 'freeze' een seconde en is dan weer goed en soms duurt ook ong een seconde maar komt dan weer haperend op gang. Het geluid blijft het wel gewoon doen.
Het maakt niet uit welke zenders het zijn (kijken regelmatig RTL4, SBS Ned 1,2,3 discover NG)
Yup, de laatste dagen ook veel last van; wilde mijn ethernet kabels gaan controlleren maar dat hoeft zo te zien dus niet... :-)

Lijbrandt/Houten

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Als de klanten die last hebben van de IPTV onderbrekingen de volgende gegevens via DM of e-mail kunnen aanleveren dan kan ik gericht onderzoek gaan uitvoeren.

- serienummer van de settopbox
- mac adres van de settopbox
- adres/contactgegevens - Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Lijbrandt_Desk schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:47:
Als de klanten die last hebben van de IPTV onderbrekingen de volgende gegevens via DM of e-mail kunnen aanleveren dan kan ik gericht onderzoek gaan uitvoeren.

- serienummer van de settopbox
- mac adres van de settopbox
- adres/contactgegevens - Ruben
zal ik vanavond even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Ik heb geen last van haperende beelden. Wel af en toe dat het geluid een paar seconden weg is.
Was eerder bij KPN ADSL ook al zo en nu bij Lijbrandt met WBA stream ook.

Plaats: Lichtenvoorde

Trouwens als ik terug spoel in tijd dan speelt die het geluid wel af.
Gebeurt ook bij opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gelukkig hier nog geen last van (het is me iig niet opgevallen).

Wat ik gisteravond wel bemerkte is dat publieke omroep Uitzending Gemist nog steeds niet jofel werkt. Er staan nu wel weer programma's in, maar op een vreemde manier:

* De 'voorpagina' is nog steeds niet gevuld
* Bij bladeren is alles een dag opgeschoven. 'Vandaag' is leeg, bij 'gisteren' staat alles van vandaag, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Laatst online: 20-08-2017
@eymey

Ik zie het wel als een overname en ben met name bezorgd over de concurrentie op onze mooie Almeerse glasvezelnetwerk. Die is namelijk in een klap verdwenen. Dat is een ontwikkeling die wat mij betreft gestuit moet worden. Om die reden heb ik via consuwijzer.nl vanochtend telefonisch een klacht ingediend over deze actie van KPN. Ik raad iedereen hier aan hetzelfde te doen. Deze klachtmelding kan op verschillende manieren zelfs met een simpel telefoontje. Die melding wordt dan doorgespeeld aan de NMA.

Door echte concurrentie blijven de prijzen in beweging en wordt ook de kwaliteit van diensten verbeterd.
Het voorbeeld van die tv streams heb ik alleen gegeven om aan te tonen dat als je mening laat horen je invloed kunt uitoefenen als eindgebruiker. Wat ik in het forum proef lijkt wel een soort gelatenheid. Zo van we kunnen er toch niets aan doen. Wellicht is dat het eindresultaat maar ik vind dat je toch moet proberen het tegen te gaan.
eymey schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:58:
Ik zie het nieteens als 'overnemen'. KPN werkte al lang ontzettend nauw samen met Reggefiber Wholesale en Glashart Media.

Reggefiber Wholesale door af te spreken wie op welke netwerken de operator zou worden en op welke plekken evt. samen. En met Glashart Media door hun diensten ook als wholesale dienst op KPN netwerken aan te bieden.

En je zegt het eigenlijk zelf al: Zelf operator worden op andere netwerken is wellicht nauwelijks rendabel, gewoon omdat je (zelfs als je de kabels naar de eindgebruikers en de pops niet meer hoeft te bouwen) nog steeds veel moet investeren in apparatuur, verbinding van die apparatuur met je backbone, etc. Ik vraag me af of dit de schuld is van KPN, ik denk eerlijk gezegd van niet.

Ik snap dat jij heel erg als insteek hebt om het steeds over de streams te hebben en het lijkt er soms zelfs een beetje op alsof dat eigenlijk het enige is wat je boeit in het verhaal (en het is ook wel belangrijk) maar het vraagstuk rondom of het een 'open' netwerk is of niet, is we lwat breder dan alleen maar waar de streams vandaan komen.....

Begrijp me goed, wat mij betreft kijkt de NMA hier zeer kritisch naar hoor maar ik ben nog steeds blij met glasvezel als alternatief voor UPC. UPC is ook alleenheerser op hun kabel.... dus?

Trouwens, @Alexander01: Hou eens op over "WBA Netwerken" ;). Het zijn KPN netwerken waarop 1 van de diensten WBA is ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Laatst online: 05-08 18:29
Vandaag al een paar keer Genexis moeten resetten nadat internet/iptv wegviel... Meer mensen hier last van?

Enschede, 7511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjen8 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:47:
@eymey

Ik zie het wel als een overname en ben met name bezorgd over de concurrentie op onze mooie Almeerse glasvezelnetwerk. Die is namelijk in een klap verdwenen. Dat is een ontwikkeling die wat mij betreft gestuit moet worden. Om die reden heb ik via consuwijzer.nl vanochtend telefonisch een klacht ingediend over deze actie van KPN. Ik raad iedereen hier aan hetzelfde te doen. Deze klachtmelding kan op verschillende manieren zelfs met een simpel telefoontje. Die melding wordt dan doorgespeeld aan de NMA.

Door echte concurrentie blijven de prijzen in beweging en wordt ook de kwaliteit van diensten verbeterd.
Het voorbeeld van die tv streams heb ik alleen gegeven om aan te tonen dat als je mening laat horen je invloed kunt uitoefenen als eindgebruiker. Wat ik in het forum proef lijkt wel een soort gelatenheid. Zo van we kunnen er toch niets aan doen. Wellicht is dat het eindresultaat maar ik vind dat je toch moet proberen het tegen te gaan.

[...]
Ben het hier meer als volledig mee eens en ook reeds een klacht ingediend bij ConsuWijzer. Ik verwacht dat hoe meer mensen die doen hoe meer aandacht dit zal krijgen. Dus laat je hierin horen bij Consuwijzer die de klacht inderdaad kunnen doorspelen aan de NMA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

henrickus schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:32:

Edit:
Lijbrand Dordrecht, WGDO
Ja hetzelfde hier...(het is alleen vervelend) Lijbrandt Alphen aan den Rijn....
Ben nu even gestopt met IPTV van Lijbrandt (WBA) en kom zeker terug als alles rustig is geworden en de kwaliteit beter is (wba+++) > dan Ziggo....
Lijbrandt Internet en Telefonie is zeer goed.... in vergelijk met Zonnet > Versatel > Tele2...... Hier ben ik uiterst tevreden over.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:09:
[...]
Ben het hier meer als volledig mee eens en ook reeds een klacht ingediend bij ConsuWijzer. Ik verwacht dat hoe meer mensen die doen hoe meer aandacht dit zal krijgen. Dus laat je hierin horen bij Consuwijzer die de klacht inderdaad kunnen doorspelen aan de NMA. :)
Inmiddels ook klacht ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Arjen8 schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:47:
@eymey

[...]
Ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar iedereen heeft het erover dat "concurrentie nu in 1 klap is verdwenen". Dan stel ik de kritische vraag: "welke concurrentie?".

Er WAS geen sprake van concurrentie, zeker in Almere niet (met slechts enkele wijken WGDO)... dus hoe kan je nou bang zijn voor het verdwijnen van concurrentie die er nieteens was?

Er was sprake van concurrentie tussen enkele providers die via hetzelfde wholesale pakket van hetzij KPN, hetzij Reggefiber diensten aanboden en die vorm van concurrentie blijft er gewoon (of zijn Solcon, Tweak en Vodafone ook al door KPN overgenomen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:03
eymey schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:17:
[...]
Ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar iedereen heeft het erover dat "concurrentie nu in 1 klap is verdwenen". Dan stel ik de kritische vraag: "welke concurrentie?".

Er WAS geen sprake van concurrentie, zeker in Almere niet (met slechts enkele wijken WGDO)... dus hoe kan je nou bang zijn voor het verdwijnen van concurrentie die er nieteens was?

Er was sprake van concurrentie tussen enkele providers die via hetzelfde wholesale pakket van hetzij KPN, hetzij Reggefiber diensten aanboden en die vorm van concurrentie blijft er gewoon (of zijn Solcon, Tweak en Vodafone ook al door KPN overgenomen?).
Er zijn grote verschillen tussen de manier waarop de overgebleven providers en (enkele van) de over te nemen providers het product "glasvezel" invullen.
Eigen media box - huur box
DVBC - geen DVBC
Analoog - alleen IPTV
IPTV op je HTPC - of niet
etc.

Voor veel "gewone" gebruikers boeit dit allemaal niet. Echter ik, en vele met mij, hebben meerdere TV's in huis en willen niet 5 a 9 euro per maand kwijt zijn voor een extra box per TV. Ik koop liever een extra box, eenmalig voor 99,-. Voor een andere TV vind ik analoog voldoende en neem ik geen box.
Ik heb een broertje dood aan bedrijven die voor mij bepalen wat goed voor mij is. KPN is daar een heel groot voorbeeld van.

Dus je kunt nu wel vertellen dat er al geen concurrentie is, maar die is er wel. Dat jij de verschillen niet ziet, doet daar niets aan af.

KPN kan/wilt niet concurreren op product met bedrijven als Lijbrandt en Concepts ICT, dus koopt zij deze providers op, onder het motto "if you can't beat them, buy them"
Ik heb ook mijn beklag gedaan bij consuwijzer.nl, hoop dat meer mensen dat doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nivado op 14-11-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het enige verschil wat je noemt, waarvan ik nog enigszins kan zeggen "ja daar geef je het goede voorbeeld" is wel IPTV op je HTPC of geen IPTV op je HTPC.

Ook op dat punt was er echter geen concurrentie omdat er maar weinig plekken waren waar je uit Reggefiber Wholesale (wel IPTV op je HTPC) of KPN Wholesale (geen IPTV op je HTPC) kon kiezen. In de meeste plaatsen is dit of-of en dus gelijk aan je hebt óf Ziggo, óf UPC.

Alle andere verschillen die je noemt bestonden ook binnen KPN only netwerken. Je had providers die alleen IPTV konden leveren (Wholesale MultiPlay, zoals Tweak Groen of XS4ALL) en je had providers die IPTV + analoog/dvb-c konden leveren (Wholesale Broadband Access+ zoals Lijbrandt).

Dus ik zie de verschillen heel duidelijk. Maar op 80% van de glasvezelnetwerken had je daar toch al niets aan.

Voorbeeld: Op mijn KPNwholesale-only postcode heb ik de keuze tussen providers en alle verschillen (muv. IPTV op HTPC) die jij noemt.. Zelf zit ik bij Lijbrandt (en heb dus gekozen voor de optie IPTV + coax en dvb-c). Zoals je ziet concurreerde KPN dus niet alleen met Lijbrandt maar werkte er zelfs mee samen.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat ik iedereen, die de mazzel heeft op een netwerk te zitten waar je wél tussen KPN en Reggefiber kon kiezen, aanmoedig om vooral te klagen bij de NMA ;)

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 14-11-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
@Lijbrandt_Desk:

Ik krijg op mijn M540 hier in Berkel en Rodenrijs iedere avond rond 18:35 - 19:35 de volgende melding op het scherm die alleen weg te krijgen is door cancel te selecteren.
Daar staat ie al standaard op...dus een druk op de "OK" knop is dan genoeg, maar zeer storend.

Je kunt niet eens heen en weer met de cursor tussen de "OK" of "Cancel" knop.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5KLLS.jpg

Please advise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat lijkt mij eerder een melding van je televisie zelf eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
ik222 schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:54:
Dat lijkt mij eerder een melding van je televisie zelf eigenlijk.
lol..... niet eens aan gedacht....zal eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
My bad....was een update voor mijn Samsung tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Overigens, @Nivado: Zoals jij nu de (één van de mogelijke) reden voor KPN voor de overname omschrijft klinkt het als een 'vijandige' overname (you can't beat them, you buy them).

Dat is in dit geval gewoon al helemaal niet het geval. Het is altijd al onderdeel van de deal tussen Reggefiber en KPN geweest dat Reggefiber haar operator en ISP activiteiten uiteindelijk wilde afstoten.

Dus nogmaals: Bij de NMA en consuwijzer klagen: Vooral doen! Ga ik misschien ook nog wel doen. Maar doe het dan wel met duidelijk motieven waar zij wat mee kunnen.

Namelijk dat je bang bent dat je (als je in WGDO gebied woont) de televisie kwaliteit en open IPTV streams kwijt raakt wanneer Reggefiber Wholesale ge-merged wordt met KPN Wholesale. En dat je bang bent dat KPN de merknamen Lijbrandt en Glashart Media zal schrappen en dat straks alles KPN IPTV only wordt.

In KPN gebieden (meer dan 80% van de netwerken) is alleen het tweede een gevaar.

Want eigenlijk zijn dat de twee dingen die na het goedkeuren van deze deal potentieel zouden kunnen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 06:19
Iedereen heeft erover dat Analoog weg gaat nu KPN de rest overneemt, maar is het niet een manier van KPN om ook analoog aan boord te krijgen.
KPN heeft al eerdere pogingen gedaan om ook analoog aan te bieden maar dat werd elke keer verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, waar haal je vandaan dat dat werd verboden? Ik kan me eerder voorstellen dat het te moeilijk/specialistisch was en dat ze daar op een gegeven moment geen zin meer in hadden (dat was tenminste volgens mij de reden toen ze het 2 jaar terug, na wat testen in Almere Haven, hadden afgebroken).

Trouwens, "niet iedereen" heeft het erover. Ik niet bv . Mensen die er meteen van maken dat analoog en dvb-c etc. helemaal gaat verdwijnen reageren gewoon paniekerig nav. vroegere overnames, terwijl niet alle overnames van bedrijven in het verleden op een vernietigende manier zijn gebeurd (zie xs4all en telfort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
toxict schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:12:
My bad....was een update voor mijn Samsung tv.
_/-\o_ Logisch ook dat drukken op de Amino AB dan niet heltp :P

Maar toch goed dat het opgelost is :)

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 14-11-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 11:45
Een extra argument tegen gelijkschakeling van WGDO naar KPN IPTV kan zijn dat de Amino ontvangers die klanten hebben gekocht (HD/PVR versies) dan waardeloos worden, terwijl die klanten er wel vanuit mochten gaan dat hun investering gedurende de economische levensduur (stel: 3 jaar) gebruikt kan worden.
Je zou dus bij de NMA kunnen eisen dat KPN de WGDO streams nog 3 jaar blijft leveren nadat de levering van Amino's is gestaakt, of anders de restwaarde vergoedt :) .
Disclaimer: Als die Amino's softwarematig zo om te bouwen zijn dat ze die Verimatrix-prut van KPN wel slikken gaat dit verhaal natuurlijk niet op :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:21

DjVe

Hatsaflats!

janbrede schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:23:
Een extra argument tegen gelijkschakeling van WGDO naar KPN IPTV kan zijn dat de Amino ontvangers die klanten hebben gekocht (HD/PVR versies) dan waardeloos worden, terwijl die klanten er wel vanuit mochten gaan dat hun investering gedurende de economische levensduur (stel: 3 jaar) gebruikt kan worden.
Je zou dus bij de NMA kunnen eisen dat KPN de WGDO streams nog 3 jaar blijft leveren nadat de levering van Amino's is gestaakt, of anders de restwaarde vergoedt :) .
Disclaimer: Als die Amino's softwarematig zo om te bouwen zijn dat ze die Verimatrix-prut van KPN wel slikken gaat dit verhaal natuurlijk niet op :( .
Alle Amino's muv de 110 werken perfect op WMP+ ;)
Pagina: 1 ... 36 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.