sluiten

Uitnodiging gebruikerstest in Amsterdam

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke gebruikerstest in het centrum van Amsterdam. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op dinsdag 11 oktober tijd om mee te doen (tussen 9:30 en 17:00)? Meld je dan aan voor de selectie en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 88 Laatste
Acties:
  • 517.993 views

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:13
thx

Vanavond voor het slapen gaan maar uitzetten -)

charleyr

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sinds ongeveer 2 weken heb ik op lijbrandt internet bij tijden behoorlijk last van packet loss richting diverse service providers - en dat heeft nogal wat consequenties (MMO, streaming stuff en zelfs web browsing hapert nogal).

Het lijkt er op dat de issues in het laatste stukje netwerk zitten; een ping richting de gateway levert bij tijden 80 tot 90% loss op (meestal minder, zo rond de 20%)
code:
1
2
3
--- 188.142.56.1 ping statistics ---
100 packets transmitted, 78 received, 22% packet loss, time 49561ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.304/0.407/5.626/0.566 ms

Er zijn geen RX/TX errors op de interface die aan het modem is verbonden - kabel en systeem kunnen we denk ik uitsluiten. Zelf kan ik vziw het modem niet controleren en de rest is helemaal out of question.

Voordat ik richting helpdesk ga: Ik vroeg me af ... zijn er meer mensen die daar last van hebben?

edit: nu 33% loss

Ach, laat maar...

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-04 14:53
Honolulu schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:26:
Sinds ongeveer 2 weken heb ik op lijbrandt internet bij tijden behoorlijk last van packet loss richting diverse service providers - en dat heeft nogal wat consequenties (MMO, streaming stuff en zelfs web browsing hapert nogal).

Het lijkt er op dat de issues in het laatste stukje netwerk zitten; een ping richting de gateway levert bij tijden 80 tot 90% loss op (meestal minder, zo rond de 20%)
code:
1
2
3
--- 188.142.56.1 ping statistics ---
100 packets transmitted, 78 received, 22% packet loss, time 49561ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.304/0.407/5.626/0.566 ms

Er zijn geen RX/TX errors op de interface die aan het modem is verbonden - kabel en systeem kunnen we denk ik uitsluiten. Zelf kan ik vziw het modem niet controleren en de rest is helemaal out of question.

Voordat ik richting helpdesk ga: Ik vroeg me af ... zijn er meer mensen die daar last van hebben?

edit: nu 33% loss
Zelf merk ik het niet echt, maar ik vraag me dan af, hoe ben jij er achter gekomen en hoe test jij dat.
Wellicht dat we ook een testje kunnen doen.

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:58
Ik heb het ook al even in het 'glasvezel in Apeldoorn' topic gevraagd, maar wellicht is het hier een betere plek. Heeft iemand hier enig idee welke tv-streams Lijbrandt in Apeldoorn (zuidbroek) gaat leveren? Wanneer het de brakke KPN streams zijn, blijf ik voorlopig nog wel bij UPC namelijk...

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
@ f4stf0rw4rd

Lijbrandt levert in Apeldoorn via WBA en dus KPN streams. - Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

@Lijbrandt_Desk (en/of Denan, indien je dit topic nog volgt):

In hoeverre neemt Lijbrandt (ook straks na overname) de issues rond de KPN streams serieus?

Tot nu toe weten we via hoogstens semi-officiele bronnen dat ergens in deze weken de HD streams zouden moeten verbeteren. Maar wanneer, volgorde waarin dit wordt uitgerold en vooral ook de details, daar komt compleet NUL KOMMA NUL bericht vanuit de officiele kanalen over. Geen bitrates, geen bericht of het 1:1 uit hilversum is, geen idee of straks ook ALLE audio tracks binnen een service worden doorgegeven ipv alleen maar stereo... noppes.

Als jullie in dit forum en andere fora lezen dat gebruikers zoals f4stf0rw4rd hun beslissing om wel of geen glas te willen af laten hangen hiervan... en als KPN (neem ik aan) hier ook van op de hoogte is, maken jullie je dan niet zelfs maar een klein beetje zorgen over het succes vna toekomstige vraagbundelingen en het imago van glasvezel???

Hoe moeilijk is het om KPN te pushen (zelfs ajs jullie straks mogelijk onderdeel zijn van hen) om dit voor elkaar te maken en hier nou ook eens publiekelijk (via de website en/of persberichten) een commitment op aan te geven?....

[Voor 4% gewijzigd door eymey op 23-11-2011 11:20]

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
eymey schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:18:

In hoeverre neemt Lijbrandt (ook straks na overname) de issues rond de KPN streams serieus?

Hoe moeilijk is het om KPN te pushen (zelfs ajs jullie straks mogelijk onderdeel zijn van hen) om dit voor elkaar te maken en hier nou ook eens publiekelijk (via de website en/of persberichten) een commitment op aan te geven?....
Heel moeilijk blijkbaar, want als de eerste verbeteringen inmiddels al uitgevoerd zijn weet men donders goed wat deze inhouden.
Naar mijn gevoel staat Lijbrandt momenteel op een heel laag pitje, ook wat nieuwe klanten aansluiten betreft.
Volgens diverse berichten is KPN dit behoorlijk aan het frustreren, ergens van binnen is er een klein wantrouwend stemmetje wat zegt dat dit bewust gebeurt, iedereen die nu nog niet aangesloten wordt hoeft straks niet omgebouwd te worden naar KPN rotzooi. Beter even alles frustreren en nieuwe klanten straks meteen in het KPN harnas. Ik vraag me zelfs af of Lijbrandt als zelfstandige dochter blijft bestaan, ze zijn nog vrij klein en kunnen makkelijk op 1 hoop gegooid worden met alle ander dochters tot een grote Telfort of iets dergelijks.

Ik hoop van niet, maar ben wel blij dat ik inmiddels per maand weg kan en alle UPC kabels en versterkers in huis alleen maar losgekoppeld zijn. _/-\o_
Ik kreeg toevallig van de week een briefje van UPC dat mijn (tv) aansluiting fysiek nog steeds actief is en deze in december afgesloten gaat worden, als ik nog terug zou willen dan kan het voor die tijd nog zonder (her-) aansluitkosten.

• Doc25
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
hahahahaha, ik ben letterlijk aan het lachen achter mijn pc'tje.
Ik heb al 3 jaar glasvezel via interNLnet.
3 maanden geleden een aanvraag gedaan voor internet/TV ingediend bij Lijbrandt. Tot op heden kan men nog steeds niet leveren, zonder specificatie van redenen. Er is ook geen indicatie te geven WANNEER wel geleverd kan worden.
Dus ik bel Lijbrandt om mijn aanvraag netjes te trekken. En wat denken jullie ? ik kan niet opzeggen.

Haha, het gore lef !!!
Ik zou niet weten wat ik precies niet kan opzeggen, ik heb na 3 maanden nog steeds niet en er is geen zicht op levering. Haha, wat een durfals zeg.
Websurfer01 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:43:
[...]

Heel moeilijk blijkbaar, want als de eerste verbeteringen inmiddels al uitgevoerd zijn weet men donders goed wat deze inhouden.
Naar mijn gevoel staat Lijbrandt momenteel op een heel laag pitje, ook wat nieuwe klanten aansluiten betreft.
Volgens diverse berichten is KPN dit behoorlijk aan het frustreren, ergens van binnen is er een klein wantrouwend stemmetje wat zegt dat dit bewust gebeurt, iedereen die nu nog niet aangesloten wordt hoeft straks niet omgebouwd te worden naar KPN rotzooi. Beter even alles frustreren en nieuwe klanten straks meteen in het KPN harnas. Ik vraag me zelfs af of Lijbrandt als zelfstandige dochter blijft bestaan, ze zijn nog vrij klein en kunnen makkelijk op 1 hoop gegooid worden met alle ander dochters tot een grote Telfort of iets dergelijks.

Ik hoop van niet, maar ben wel blij dat ik inmiddels per maand weg kan en alle UPC kabels en versterkers in huis alleen maar losgekoppeld zijn. _/-\o_
Ik kreeg toevallig van de week een briefje van UPC dat mijn (tv) aansluiting fysiek nog steeds actief is en deze in december afgesloten gaat worden, als ik nog terug zou willen dan kan het voor die tijd nog zonder (her-) aansluitkosten.
Overdreven speculatie, wat mij betreft. De enige gevallen waarin Lijbrandt vertraagd (of nog niet) kan leveren zijn de gevallen waarin het netwerk pas is aangelegd of in de gevallen waarin een glasvezelnetwerk is 'omgebouwd', zoals in Amsterdam.

In Almere wordt er nog volop aangesloten bij nieuwe klanten / mensen die ik ken.

Trouwens, nog een leuk 'weetje' dat mij doet vermoeden dat er van "ombouwen naar KPN rotzooi" (waarom is XS4ALL dan nooit omgebouwd naar KPN rotzooi als dat zo zou zijn??) geen sprake is:

Collega van me in Almere Haven is gisteren aangesloten op Vodafone. Netwerk waarover geleverd wordt: 100% Lijbrandt Wholesale (hij heeft een IP adres in de Lijbrandt range van ispfabriek en ook lijbrandt.nl in z'n DHCP-offer).

Zou wel erg raar zijn als Lijbrandt Wholesale net een deal met Vodafone afrondt en ook daadwerkelijk begint met mensen aansluiten terwijl 'alles omgebouwd zou worden naar kpn rotzooi'......

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:58
@eymey Ik ben ook benieuwd waarom men bij de kpn-streams blijft. In alle testen (incl. consumentenbond) komt naar voren dat het beeld slechter is dan UPC/Ziggo. Qua prijs ontloopt men elkaar niet zoveel bij vergelijkbare pakketten, sneller internet is mooi meegenomen, maar ik ga absoluut niet inleveren op beeldkwaliteit van de HD zenders. Ik heb niet voor niets een mooie full-HD plasma in de kamer hangen :-)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
:ongeduldig: zijn we al twee weken verder?
@Gysman11: Snap ik ook wel.

Maar het gaat om het principe. Het principe dat het KPN en/of Lijbrandt geen bal lijkt te boeien dat diverse mensen gewoon bewust voor glasvezel bedanken omdat ze weten (uit media of van 'neefjes/vriendjes met verstand van zaken') dat ze er in HD kwaliteit per definitie op achteruit gaan tov. UPC of Ziggo.

En het ontbreken aan enige officieel geventileerde visie hierop door Lijbrandt, dan wel Glashart Media, dan wel KPN.

For al we know zijn er sinds het tipje van de sluier van die kennis van Spike problemen opgetreden bij het migreren van de eerste pop en horen we er weer eeuwen niets over.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-09 16:54
eymey schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:18:
Met een half oog. Denan is pappa geworden en heeft even andere prio's.. :) vandaar dat ik even wat rustiger ben op tweak. Aangezien ik ook nog wat werk moet uitvoeren staat alles wat niet werk/pappa gerelateerd is op een waakvlammetje.
Dat staat (imho) los van een overname. Een ISP heeft een overeenkomst met een leverancier en als een ISP issues heeft met de producten die die leverancier aanlevert dan kan een ISP (lbt/concepts/tweak?) dat gewoon bij de leverancier aankaarten. Dat de leverancier tevens aandeelhouder is in een ISP kan voordelig of nadelig werken.. maar laten we de NMA maar eerst afwachten en daarna de definitieve overname.
Tot nu toe weten we via hoogstens semi-officiele bronnen dat ergens in deze weken de HD streams zouden moeten verbeteren. Maar wanneer, volgorde waarin dit wordt uitgerold en vooral ook de details, daar komt compleet NUL KOMMA NUL bericht vanuit de officiele kanalen over. Geen bitrates, geen bericht of het 1:1 uit hilversum is, geen idee of straks ook ALLE audio tracks binnen een service worden doorgegeven ipv alleen maar stereo... noppes.

Als jullie in dit forum en andere fora lezen dat gebruikers zoals f4stf0rw4rd hun beslissing om wel of geen glas te willen af laten hangen hiervan... en als KPN (neem ik aan) hier ook van op de hoogte is, maken jullie je dan niet zelfs maar een klein beetje zorgen over het succes vna toekomstige vraagbundelingen en het imago van glasvezel???

Het wel/niet communiceren van dit verhaal is iets dat bij de ISP's ligt. Ik werk niet bij Lijbrandt dus ik heb er weinig over te zeggen. Wel ben ik persoonlijk van mening dat een open (en transparante) houding mbt de diensten en technieken altijd positief werkt. Maar ik ben dan ook eerder een (semi)techie dan een marketing medewerker.. :)

Anoniem: 376876

eymey schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:38:
@Gysman11: Snap ik ook wel.

Maar het gaat om het principe. Het principe dat het KPN en/of Lijbrandt geen bal lijkt te boeien dat diverse mensen gewoon bewust voor glasvezel bedanken omdat ze weten (uit media of van 'neefjes/vriendjes met verstand van zaken') dat ze er in HD kwaliteit per definitie op achteruit gaan tov. UPC of Ziggo.

En het ontbreken aan enige officieel geventileerde visie hierop door Lijbrandt, dan wel Glashart Media, dan wel KPN.

For al we know zijn er sinds het tipje van de sluier van die kennis van Spike problemen opgetreden bij het migreren van de eerste pop en horen we er weer eeuwen niets over.
We zijn inderdaad net een kort weekje verder, dus geef het even de tijd.
En ik neem aan dat men de geplande ombouw/aanpassingen van PoP's al heeft uitgetest alvorens de informatie via de aangewezen persoon bij een provider te lekken onofficieel?
@Denan: Gefeliciteerd! :D Volkomen begrijpelijk dat je nu vol voor je (jonge) gezin en je gewone werk gaat :).

Mijn betoog was meer bedoeld om (hopelijk) ook eens het webteam goed te triggeren. Een "wij zetten dit op de signaleringslijst" zegt verder zo weinig over de status van dit soort issues......

@Denan: Gefeliciflapstaart kerel... lang leve de poepluiers :)
Kan me helemaal voorstellen dat al dat IPTV en Glasvezelgeneuzel je even aan je neus kan roesten :)

• IcyK
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2018
*O* Congrats Denan!!! *O*

http://www.ftm.nl/column/stapje-voor-stapje-op-weg-naar-het-einde/

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24

AvK

Ready Set Go

denan schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:55:
Denan is pappa geworden en heeft even andere prio's.. :)
Pic's or it didn't happen! ;)

Feli!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• denan
eymey schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:59:
Mijn betoog was meer bedoeld om (hopelijk) ook eens het webteam goed te triggeren. Een "wij zetten dit op de signaleringslijst" zegt verder zo weinig over de status van dit soort issues......
En toch is dat de eerste stap. Het webteam kan dingen signaleren en doorgeven aan de productmanagers. Daarvoor hebben ze ook een directe lijn.. maar dat wil natuurlijk niet aangeven dat alles wat zij signaleren ook direct geïmplementeerd (of afgewezen) zal worden. Als dingen geen hoge prio hebben gaat het op een wishlist en het gaat (imho) aan het doel van het webteam voorbij dat zij de voortgang richting jullie rapporteren :)

@spike:
Zelfs als ik zou willen dan had ik er nog geen tijd voor. Het 'nieuwe leefritme' is even wennen.

@avk: zoiets ? http://zeeland.blog.nl/files/2011/01/poepluier.jpg

denan schreef op woensdag 23 november 2011 @ 22:03:
[...]
@spike:
Zelfs als ik zou willen dan had ik er nog geen tijd voor. Het 'nieuwe leefritme' is even wennen.

@avk: zoiets ? http://zeeland.blog.nl/files/2011/01/poepluier.jpg
Tell me about it, heb ook twee knullen grootgebracht.... vooral het meermaals per nacht wakker worden en weer gaan slapen is even wennen, maar ook daar wordt je handig in :P

Geniet van je kind, want voor je het weet ben je je autosleutels kwijt of mag je hem/haar een keertje ophalen op het politiebureau voor het plegen van kattenkwaad :P

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
Ik weet niet of dit het goeie forum is, maar het heet Lijbrandt dus ik neem aan van wel. Ik woon in Hillegom en hier heb je een afwijkend systeem vergeleken met de rest volgens mij. Maar wat ik mij afvraag, bieden ze hier ook DVB-C via coax aan? Ik heb op dit moment alleen internet van Lijbrandt en tv van Ziggo, omdat ik mijn tv zijn eigen tuner wil gebruiken. Dus ik kan 't helaas niet even testen.

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ja :)

304 Mhz
Netwerk ID 2180
6.875 Msym/sec
QAM64

Dan heb je alle analoge zenders ook SD digitaal.
Helaas (nog) niet de HD simulcasts die Ziggo wel doorgeeft in zijn basispakket.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 23-11-2011 23:11]

Anoniem: 120071 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:02:
Ja :)

304 Mhz
Netwerk ID 2180
6.875 Msym/sec
QAM64

Dan heb je alle analoge zenders ook SD digitaal.
Helaas (nog) niet de HD simulcasts die Ziggo wel doorgeeft in zijn basispakket.
Alexander: volgens mij is Hillegom geen WGDO netwerk maar nog een voorloper ervan, dus ik zou niet zo durven zeggen of DVB-C daar ook wordt geleverd.

• Niet online
Volgens de GHM site wel iig:

http://glashartmedia.nl/A...ntwoorden/?limit_start=80
Welke instellingen moet ik op mijn DVB-C ontvanger gebruiken om DVB-C te kunnen kijken?
DVB-C - Instellingen

Om via DVB-C Televisie te kunnen kijken heeft u een DVB-C ontvanger nodig. De instellingen voor de DVB-C ontvanger om gebruik te kunnen maken van de DVB-C dienst van Glashart Media zijn als volgt:
- Frequency: 304 MHz, vaak in te vullen als 304000 (kHz)
- QAM: 64
- Aantal Symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
- Netwerk-id:
Omgeving Amsterdam, Hoofddorp: 1000
Omgeving Amsterdam, Den Haag, Hillegom, Haarlem, Leiden: 2180
Omgeving Arnhem, Hilversum, Utrecht, Veenendaal: 3900
Omgeving Deventer, Haaksbergen: 7461
Omgeving Dordrecht: 3300
Omgeving Eindhoven: 5600
Omgeving Lelystad: 8200
Omgeving Leeuwarden: 8900

Voor Amsterdam - Oostelijk Havengebied gelden tijdelijk een andere frequentie en netwerk-id:
- Frequency: 311,25 MHz, vaak in te vullen als 311250 (kHz)
- Netwerk-id: 1001

De instellingen voor de voormalige PlusTV Sagem DVB-C ontvanger om gebruik te kunnen maken van de DVB-C dienst van Glashart Media verschillen op twee punten van bovengenoemde instellingen:
- Netwerk-id: omgeving Eindhoven: 56000
- Er moet een smartcard in de ontvanger zitten, anders werkt deze niet.

Voer na het invoeren van bovenstaande instellingen een zender scan uit.

Mocht u nog verdere vragen hebben, neem dan contact met uw service provider.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
Thanks Alexander, maar als ze geen HD zenders doorgeven, dan houdt 't eigenlijk al op :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:41

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
tiguan schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:32:
Thanks Alexander, maar als ze geen HD zenders doorgeven, dan houdt 't eigenlijk al op :(
Tja, dat is een beperking die GHM op dit moment nog hanteerd voor zn DVB-C pakketten. Wie weet gaat dit nog veranderen (om te concurreren met Ziggo) maar vooralsnog zijn er maar weinig providers die op het reggefiber netwerk een volledig DVB-C pakket (incl HD enz) leveren

• Niet online
tiguan schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:32:
Dat zullen ze vast nog wel gaan doen op termijn :)
Al was het alleen al uit concurrentieoogpunt met Ziggo die voor dezelfde prijs als GHM DVB-C wel die HD simulcasts doorgeeft. Op 2 DVB-C headends (5600 en 7461) draait sindsdien ook al een tijdje een 'Nederland 1 HD test'.

Maar in jou geval, waarbij je graag van DVB-C gebruik wilt blijven maken, kun je inderdaad beter zolang bij Ziggo blijven.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 23-11-2011 23:41]

Tsja, ik zou ook best graag zien dat er HD op DVB-C kwam. Maar als je kijkt hoe lang die test-zender op slechts die twee netwerken al draait en het niet wordt uitgebreid..... bovendien blijf ik er stiekem een beetje van uit gaan dat IPTV het belangrijkste platform is en blijft en bij veel providers ook gewoon al in ' het basispakket' zit.

Ach en als GHM tegenover de ene (Ziggo) een slechte concurrentiepositie heeft, dan hebben ze tegenover een ander (UPC) juist weer een toppositie. Zeker nu UPC de tarieven voor het analoge basispakket weer verhoogd heeft (en ook de meerprijs voor digitaal weer meer wordt).

Als je het alleen over basis hebt, dan ben je met GHM dus weer minder voordelig af dan bij Ziggo, maar wel weer veel voordeliger dan bij UPC :P

• Niet online
Inderdaad, maar het mooie is dat GHM met beide moet concurreren ;)
En UPC gun ik het ook wel als ze straks volledig de grond ingeboord worden met hun analoge pakket.

Ik verwacht overigens ook niet dat GHM ooit met pluspakketten voor DVB-C gaat werken. Dat is denk ik maar goed ook. Dan kun je DVB-C gewoon simpel en ongecodeerd houden. Geen smartcard/cam-module ellende enzo. En voor GHM blijven de kosten dan ook laag (anders moet je 2 Conditional Access systemen gaan onderhouden).

De extra's zoals grotere zenderpakketten met meer (HD)zenders, interactieve dingen als Uitzendiggemist/RTLgemist/SBSgemist, PVR, opnemen van meerdere zenders tegelijk (in DVB-C STB's zitten toch vaak maar 1 of 2 tuners), etc., gewoon lekker bij IPTV houden. Die dienst zal dan nog steeds voldoende meerwaarde blijven houden als de HD simulcasts van de Nederlandse basiszenders bij DVB-C doorgegeven gaan worden.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 24-11-2011 00:08]

Anoniem: 120071 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:50:
Inderdaad, maar het mooie is dat GHM met beide moet concurreren ;)
Als GHM straks na de overname nog hoeft te concurreren, want voor hetzelfde geld wordt het gewoon de "betere kwaliteit" KPN bron...
Ik weet, beren.... bos.... Maar mocht deze overname door de NMa niet worden tegengehouden dan vraag ik me af of ik dan nog klant ben bij Lijbrandt of bij een overkoepelende KPN dochter (Ik zag net al even Telfort genoemd worden)....
ALS ghm straks de betere kwaliteit KPN-bron wordt..... dan zie ik functioneel ten opzichte van wat ik nu heb verder geen verschil (behalve betere kwaliteit). En dus ook geen probleem.

Telfort klanten betalen toch ook gewoon aan de BV Telfort en niet aan de overkoepelende organisatie KPN? En bij XS4ALL dito.

Anoniem: 415205

(offtopic: zo.. weer een paar keer iphion genoemd.. even kijken hoe lang het duurt voordat de directeur, die ook op tweakers meeleest, reageert ;) )
Ik zou wel willen reageren. Maar het wordt hier bijkans beter uitgelegd dan ik zelf zou kunnen. ;) Leuk om positieve ervaringen over iphion hier te lezen.

eymey schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:23:
ALS ghm straks de betere kwaliteit KPN-bron wordt..... dan zie ik functioneel ten opzichte van wat ik nu heb verder geen verschil (behalve betere kwaliteit). En dus ook geen probleem.

Telfort klanten betalen toch ook gewoon aan de BV Telfort en niet aan de overkoepelende organisatie KPN? En bij XS4ALL dito.
Ach, al heet Lijbrandt volgend jaar Jumbo of C1000, als ze het goede spul aanleveren voor de beste prijs blijf ik gewoon klant :)

• Websurfer01
Anoniem: 376876 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:28:
[...]
Ach, al heet Lijbrandt volgend jaar Jumbo of C1000, als ze het goede spul aanleveren voor de beste prijs blijf ik gewoon klant :)
Gezien het gebrek aan alternatieven zal dat voor mij waarschijnlijk ook wel gelden, al zal het dan best wel zeer doen dat een (flink) deel van mijn geld toch weer in de zakken van KPN vloeit. :(

• MCP cloud
  • Laatst online: 03-10 22:54

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Inmiddels heb ik ook een abbo genomen bij lijbrandt :)

Nu nog (dummy hangt al) wachten op Modem en pakket, helpdesk staat je goed te woord.

- punt is:
De helpdesk kan het telefoon verkeer niet aan.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• denan
De groei is inderdaad explosief. Al hoorde ik wel van Lijbrandt dat men momenteel de capaciteit weer sterk aan het uitbreiden is bij de helpdesk. Over een paar weken zou dat de druk moeten verlagen.

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 23:08
Beste Lijbrandt-medewerker,

is er wellicht inmiddels al meer bekend of en wanneer jullie in Pijnacker gaan leveren? Enkele weken geleden heb ik telefonisch een collega van je gesproken. Die gaf aan dat Lijbrandt er op dat moment mee bezig was, echter de postcodecheck geeft nog steeds aan dat het niet leverbaar is.

Alvast bedankt.

• Doc25
Dinsdag Lijbrandt om mijn aanvraag in te trekken (na 3 maanden wachten), bellen ze vandaag om een afspraak te maken voor de levering. Toeval ?

Maar nu zit ik wel met een dilemma, want ik ben Lijbrandt nu al zat voordat ik uberhaupt diensten afneem.

1. Lijbrandt pakket: IPTV + internet 50 Mb >> 49 euro per maand na 2 maanden gratis (omgerekend +- 40 euro per maand).

2. KPN brons: IPTV + internet 30 Mb, 2 STB's >> 6 maanden gratis, daarna 50 euro per maand (omgerekend +- 25 euro per maand).

Wat zouden jullie kiezen ? optie 1 of 2 ?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 11:47

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Heren (en dames?):
ik heb sinds vanmiddag ook glasvezel (hoofddorp) en ik probeer mijn huisnetwerk aan de praat te krijgen...
Ik kom alleen op een probleempje: DRuw in "Huisnetwerkvraagstukje...."
In a nutshell: hoe krijg ik een vast IP adres naar mijn servertje en in welke volgorde moet ik mijn router & switch zetten en krijg ik de DHCP op orde?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 11:47

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Doc25 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:18:
Dinsdag Lijbrandt om mijn aanvraag in te trekken (na 3 maanden wachten), bellen ze vandaag om een afspraak te maken voor de levering. Toeval ?

Maar nu zit ik wel met een dilemma, want ik ben Lijbrandt nu al zat voordat ik uberhaupt diensten afneem.

1. Lijbrandt pakket: IPTV + internet 50 Mb >> 49 euro per maand na 2 maanden gratis (omgerekend +- 40 euro per maand).

2. KPN brons: IPTV + internet 30 Mb, 2 STB's >> 6 maanden gratis, daarna 50 euro per maand (omgerekend +- 25 euro per maand).

Wat zouden jullie kiezen ? optie 1 of 2 ?
Heb je analoog/digitaal via de coax in je huis nodig?
dat was bij mij de reden gezien je bij KPN dan digitenne nodig heb en ik HAAT digitenne;)
lijbrand stuurt je signaal ook digitaal/analoog over een coax heen:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

@Doc25: Even los van je frustratie omtrent Lijbrandt:

Ik denk dat je de afweging verder zelf moet maken. Heb je genoeg aan wat KPN biedt (dus geen analoog en geen dvb-c en standaard een Experiabox met veel moeite om die evt te vervangen door eigen spul), dan zou ik voor KPN gaan.

Trekken de extra's van Lijbrandt je wel, dan zou ik alsnog gewoon lekker voor Lijbrandt gaan.

• Doc25
@Druw: ik heb geen analoog nodig. Heb 2 tv's, bij beide kom ik dus aan mijn trekken. KPN levert 2 STB's. Lijbrandt levert 1 STB voor IPTV en de andere TV kan dus analoog.

@ eymey: gelukkig ben ik niet wraakzuchtig en koester ik geen wrok, anders had ik ze geen 2de kans gegeven :D
Analoog heb ik zeker niet nodig. DVB-c valt nog over te twijfelen, maar daar zitten geen zenders die ik vaker kijk (o.a. History, 13th Street) dus in de woonkamer komt gewoon een STB te staan.
Ik neig naar Lijbrandt (ik weet nu ook niet waarom), maar KPN maakt het lastig door die aanbieding.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Rhodez schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:16:
Beste Lijbrandt-medewerker,

is er wellicht inmiddels al meer bekend of en wanneer jullie in Pijnacker gaan leveren? Enkele weken geleden heb ik telefonisch een collega van je gesproken. Die gaf aan dat Lijbrandt er op dat moment mee bezig was, echter de postcodecheck geeft nog steeds aan dat het niet leverbaar is.

Alvast bedankt.
Voorlopig zal Lijbrandt niet (kunnen) leveren in Pijnacker, het is nog niet duidelijk wanneer dit eventueel wel mogelijk zal worden - Ruben

• spaceone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-05-2018
verwijderd wegens een fout van mijn kant

[Voor 107% gewijzigd door spaceone op 24-11-2011 20:46]

• Niet online
Zijn de ip's ook veranderd? 233.81.233.x/224.1.3.x Technicolor ipv 224.0.x.x KPN ?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 24-11-2011 19:02]

Hmmm... ik om dan op ong. 14 mbit/s uit! (als ik het aantal bytes vermenigvuldig met 8 en dat weer deel door 900 seconden) :D.

Ik had net zelf nog ff zitten zappen (Almere) en nog geen verbetering gezien, helaas. Ook langs RTL7 gekomen en daar werd ook nog steeds PCM stereo uitgestuurd door de settopbox..... (er van uitgaande dat dit hopelijk ook voor elkaar zal komen).

Hoe zit dat bij jou? Vanavond ook eens ff meten met de SLM2008 en eventueel een wiresharkje.

• spaceone
Anoniem: 120071 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:01:
Zijn de ip's ook veranderd? 233.81.233.x/224.1.3.x Technicolor ipv 224.0.x.x KPN ?
Kan ik helaas niet zien ik gebruik de webinterface van de switch om de bandbreedte uit te lezen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je zou eventueel even een mirror port aan kunnen maken op je switch, dan kun je sniffen met wireshark :)

[Voor 7% gewijzigd door ik222 op 24-11-2011 19:12]

Was eigenlijk van plan wat anders te gaan doen maar kon het toch niet laten om ff te checken :P

Hier ook RTL7 gechecked:
Source 213.75.167.22, Destination 224.0.252.138. Wireshark tijdens capturen in de live conversation statistics ongeveer 7 mbps aan.

Zo te zien is hier in Almere dus nog niks veranderd.

edit: Ook nog even naar de andere zenders Ned. 1 t/m Canvas gekeken: Geen verandering.

[Voor 12% gewijzigd door eymey op 24-11-2011 19:34]

Hier idem... als ik met wireshark de UDP multicaststream live volg zie ik er drie (klopt, 3 STB's) waarvan 1x 7,6Mbit avg (RTL5) en de andere twee 3,4Mbit avg (ik gok BBC1 en MTV).

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 24-11-2011 20:05]

• Rhodez
Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:48:
[...]

Voorlopig zal Lijbrandt niet (kunnen) leveren in Pijnacker, het is nog niet duidelijk wanneer dit eventueel wel mogelijk zal worden - Ruben
Niet kunnen leveren? In de folder die wij van Reggefiber kregen bij de aansluiting stond vermeld dat het netwerk open zou zijn, en dat daarom alle aanbieders erop zouden kunnen leveren. Wat is dan precies het probleem?

• spaceone
Ik heb de met Wireshark gekeken maar er is niks veranderd. Ik heb een fout gemaakt de ontvanger is tijdens de eerste en tweede meting een opname gestart op en andere HD kanaal. Ik ben daarna nog bij de ontvanger terug geweest maar het rode ledje is mijn niet opgevallen

Sorry

even Apeldoorn bellen.

[Voor 17% gewijzigd door spaceone op 24-11-2011 20:46]

GRRRRRR JIIIIJJJJJJ...... JIIIIJJJJJJJJ (grapje :+ )

Kan gebeuren ;). Kunnen we weer rustig gaan slapen met het idee dat KPN nog geen ***** heeft gedaan :P

eymey schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:18:
GRRRRRR JIIIIJJJJJJ...... JIIIIJJJJJJJJ (grapje :+ )

Kan gebeuren ;). Kunnen we weer rustig gaan slapen met het idee dat KPN nog geen ***** heeft gedaan :P
Klopt, en dat de beloofde 14 dagen en dat B&R een van de eerste zou zijn ook niet helemaal lijkt te kloppen.... truste dus :P

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Doc25 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:18:
Dan denk ik dat ik mijn aanvraag van afgelopen september ook maar eens moet gaan intrekken ;-)

Mijn idee: KPN met experiabox zorgt gewoon voor teveel limitererende factoren. Ik zou dus (ondanks alle toestanden daaromheen) toch voor Lijbrandt gaan. Ik denk dat dat voor de meeste Tweakers zal gelden.
Niet omdat KPN slecht zou zijn (want dat zijn ze vast niet), maar omdat ze je gewoon teveel opleggen. Prima voor de 'gewone' gebruiker, dan kan die ook niks verpesten, maar niet voor een Tweakert.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Mr_Big schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:35:
[...]

Dan denk ik dat ik mijn aanvraag van afgelopen september ook maar eens moet gaan intrekken ;-)
Kan je mij via DM of e-mail je adresgegevens sturen dan ga ik kijken wat de status en eventuele planning is voor jouw aansluiting. :) -Ruben

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Rhodez schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:36:
[...]

Niet kunnen leveren? In de folder die wij van Reggefiber kregen bij de aansluiting stond vermeld dat het netwerk open zou zijn, en dat daarom alle aanbieders erop zouden kunnen leveren. Wat is dan precies het probleem?
Lijbrandt heeft op dit moment niet de mogelijkheid om in Pijnacker diensten te leveren. Dit omdat wij op dit moment onze keuze op andere plaatsen hebben gelegd. Lijbrandt is een groeiend bedrijf en wij leveren in steeds meer gebieden. Wanneer wij wel in Pijnacker gaan leveren, zult u dit absoluut horen. - Fleur

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

EPG op Eredivisie Live

Zoals bij een aantal van jullie bekend is loopt de tijd van de EPG van Eredivisie Live al enige tijd uit de pas. EDL heeft aangegeven deze EPG data aan te gaan passen. Vanaf morgen zal de EPG van EDL weer de correcte tijden weergeven :) -Ruben

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

RTL synchronisatie probleem

Naar aanleiding van de problemen met RTL sychronisatie van beeld en geluid, hebben wij een ticket aangemaakt voor de netwerkbeheerder. Zij melden ons het volgende:
Wij hebben dit probleem aan onze kant gecontroleerd op WBA maar niets kunnen ontdekken. Het kan best een moment geweest zijn in een bepaald item. Dit is alleen niet te achterhalen.

Als jullie hier nog problemen mee hebben, laat het ons dan weten. - Fleur

@Fleur en/of Ruben, kunnen jullie ook eens na gaan bij de netwerkbeheerder/GHM/KPN wanneer nou de beloofde kwaliteitsverbetering en verhoging van de bitrate van de streams wordt doorgevoerd? Het valt me echt op hoe Lijbrandt vragen omtrent deze kwestie ontwijkt en er gewoon niet achteraan lijkt te gaan, ondanks beloftes....

November is volgende week voorbij en tot nu toe lijkt er van de 'inside info' van vorige week ook nog weinig terecht te komen.....

Dit moet toch ergens te achterhalen zijn als er concreet stappen worden gezet? :?

Ter illustratie: Collega die van de week is aangesloten op Vodafone (via Lijbrandt / ispfabriek) had gisteren zijn Amino spullen aangesloten en ingesteld. En die viel ook achterover van het artefact-infested HD beeld van Discovery HD...... hij schoot vanochtend bij het vertellen wederom smakelijk in de lach hoe KPN dit HD durft te noemen....

[Voor 37% gewijzigd door eymey op 25-11-2011 11:09]

• Doc25
[...]

Mijn idee: KPN met experiabox zorgt gewoon voor teveel limitererende factoren. Ik zou dus (ondanks alle toestanden daaromheen) toch voor Lijbrandt gaan. Ik denk dat dat voor de meeste Tweakers zal gelden.
Niet omdat KPN slecht zou zijn (want dat zijn ze vast niet), maar omdat ze je gewoon teveel opleggen. Prima voor de 'gewone' gebruiker, dan kan die ook niks verpesten, maar niet voor een Tweakert.
nou, precies 1 dag na mijn verzoek tot intrekken van de aanvraag (na 3 maanden) werd ik gebeld voor het plaatsen van de modem !!!! en dat kon een dag later al. De modem is inmiddels geplaatst, de STB's en dergelijke moeten nog geinstalleerd worden maar ik heb wel al internet en een TV-signaal. Als dat het definitieve signaal is, dan ben ik niet onder de indruk van de kwaliteit van die DVB-c !!! UPC analoog was nog beter (of het signaal wordt nog beter omdat het nu nog niet officieel is gemaakt)

• Websurfer01
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 10:54:
RTL synchronisatie probleem

Naar aanleiding van de problemen met RTL sychronisatie van beeld en geluid, hebben wij een ticket aangemaakt voor de netwerkbeheerder. Zij melden ons het volgende:
Wij hebben dit probleem aan onze kant gecontroleerd op WBA maar niets kunnen ontdekken. Het kan best een moment geweest zijn in een bepaald item. Dit is alleen niet te achterhalen.
Als jullie hier nog problemen mee hebben, laat het ons dan weten. - Fleur
Fleur, "een moment in een bepaald item" is, met alle respect, een onzinantwoord van de netwerkbeheerder.
Dit speelt al maanden, en is meermalen gemeld op dit forum, wij zagen het hier (postcode 1311) van de week nog, vanavond zal ik weer kijken, maar ik verwacht niet dat het nu ineens weg is.
Onze Amino is rechtstreeks met de HDMI kabel op de tv aangesloten zonder tussenkomst van een versterker (die is met een aparte kabel aangesloten), dus ontvangt het geluid zonder tussenstappen die de synchronisatie kunnen beinvloeden. Deze synchronisatie is, in tegenstelling met audio via versterker, niet aan te passen. Een dergelijke optie heb ik op tv of Amino in ieder geval niet kunnen vinden.

• Marnix1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:50
eymey schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:06:
@Fleur en/of Ruben, kunnen jullie ook eens na gaan bij de netwerkbeheerder/GHM/KPN wanneer nou de beloofde kwaliteitsverbetering en verhoging van de bitrate van de streams wordt doorgevoerd? Het valt me echt op hoe Lijbrandt vragen omtrent deze kwestie ontwijkt en er gewoon niet achteraan lijkt te gaan, ondanks beloftes....

November is volgende week voorbij en tot nu toe lijkt er van de 'inside info' van vorige week ook nog weinig terecht te komen.....

Dit moet toch ergens te achterhalen zijn als er concreet stappen worden gezet? :?

Ter illustratie: Collega die van de week is aangesloten op Vodafone (via Lijbrandt / ispfabriek) had gisteren zijn Amino spullen aangesloten en ingesteld. En die viel ook achterover van het artefact-infested HD beeld van Discovery HD...... hij schoot vanochtend bij het vertellen wederom smakelijk in de lach hoe KPN dit HD durft te noemen....
Mee eens. Als ze nu nog geen concrete informatie kunnen geven, dan gaat het niet meer gebeuren in de maand november. Het word echt niet een dag van te voren besloten om het signaal overal te verbeteren.

Ben bang dat we weer blij gemaakt zijn met de spreekwoordelijk dode mus.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 10:17

Willem2

Ω is futile

Websurfer01 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:02:
[...]

Fleur, "een moment in een bepaald item" is, met alle respect, een onzinantwoord van de netwerkbeheerder.
Dit speelt al maanden, en is meermalen gemeld op dit forum, wij zagen het hier (postcode 1311) van de week nog, vanavond zal ik weer kijken, maar ik verwacht niet dat het nu ineens weg is.
Onze Amino is rechtstreeks met de HDMI kabel op de tv aangesloten zonder tussenkomst van een versterker (die is met een aparte kabel aangesloten), dus ontvangt het geluid zonder tussenstappen die de synchronisatie kunnen beinvloeden. Deze synchronisatie is, in tegenstelling met audio via versterker, niet aan te passen. Een dergelijke optie heb ik op tv of Amino in ieder geval niet kunnen vinden.
Toch gek; ik kijk via mediacenter -> hdmi -> tv en heb hier dus geen last van. Lijkt mij dus meer een ontvanger(Amino)/TV aangelegenheid dan dat het in het IPTV signaal zit...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Websurfer01
Willem2 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:34:
[...]

Toch gek; ik kijk via mediacenter -> hdmi -> tv en heb hier dus geen last van. Lijkt mij dus meer een ontvanger(Amino)/TV aangelegenheid dan dat het in het IPTV signaal zit...
Ook gek, op dit moment loopt de synchronisatie gelijk, bij een herhaling van Het spijt me, ik zal het eens in de gaten houden of en waarbij het nog voorkomt. Misschien zit er inderdaad verschil tussen uitzendingen, op RTL4 kijken we eigenlijk meestal alleen journaal, wie weet zit dat technisch anders omdat dat natuurlijk zeer kort van te voren zelf gemaakt wordt en series door derden aangeleverd worden.
Het is een hele tijd geweest, getuige meerdere opmerkingen van anderen op dit forum, alleen wordt het op een gegeven moment "gewoon", volgens mij heb ik het eerder deze week nog gezien maar omdat je al zo lang weet dat het op RTL4 voorkomt kijk je daar niet meer echt bewust naar.
Het zou dus in tussentijd opgelost kunnen zijn.

Het is zeer zeker niet iets geweest wat een keer in een bepaald item voorkwam zoals de netwerkbeheerder suggereerde.

• denan
Websurfer01 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:18:

Het is zeer zeker niet iets geweest wat een keer in een bepaald item voorkwam zoals de netwerkbeheerder suggereerde.
Het kan ook meerdere keren in items voorkomen. Ik heb het gevoel dat bijna alle live content (journaal/boulevard/editie NL) out of sync loopt. Ook programma's uit de eigen stal lopen rond de 0.2 secs achter. Series daarentegen lopen helemaal in sync. Aangezien ik het via de schotel ook zie moet er wel iets in de bron mis zitten, daarbij valt btw wel op dat de SD aanvoer in sync is als de HD aanvoer uit sync loopt.

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Mogelijke storing IP diensten Groenlo, Aalten en Lichtenvoorde

Wij krijgen momenteel veel meldingen uit Groenlo, Aalten en Lichtenvoorde over internet en iptv problemen. De KPN laat weten dat er in Lichtenvoorde inderdaad een storing is, echter hebben zij hiervan nog geen officiële melding gedaan.

Voor de plaatsen Groenlo en Aalten is het onbekend of daar ook een storing is, laat even via een e-mail of DM weten wat je adresgegevens zijn wanneer jij geen internet of IPTV signaal hebt en in een van de bovengenoemde plaatsen woont. - Fleur

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Storing erotische zenders opgelost

De storing op de erotische zenders van Lijbrandt is opgelost. -Ruben

Anoniem: 384974

Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:39:

Voor de plaatsen Groenlo en Aalten is het onbekend of daar ook een storing is, laat even via een e-mail of DM weten wat je adresgegevens zijn wanneer jij geen internet of IPTV signaal hebt en in een van de bovengenoemde plaatsen woont. - Fleur
Mogelijke storing is wel wat eufemistisch uitgedrukt. Sinds woensdagavond 23 november geen IPTV meer (Aalten). Vanmorgen om rond 09.00 al aan de helpdesk gemeld. :-( Betreft meerdere aansluitingen

Lees hier meer: IPTV: Het beeld blijft zwart....!

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 384974 op 25-11-2011 16:12]

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:42:
Storing erotische zenders opgelost

De storing op de erotische zenders van Lijbrandt is opgelost. -Ruben
was dat hier gemeld? ;)

• Niet online
[...]

Zelfs de 'gewone' gebruiker zal nog beter af zijn zonder KPN met z'n Experiaboxen. Met een eigen gekochte router die hij nu nieuw in de winkel koopt zal hij waarschijnlijk sowieso al een beter wireless bereik hebben dan met de Experiabox. Ook de betrouwbaarheid en performance van de verbinding zal beter zijn omdat er geen PPPoE encapsulation wordt gebruikt.

En zo zijn er nog wel meer technische dingen die bij andere providers/operators veel beter geregeld zijn, waar 'gewone' gebruikers ook voordeel van hebben.
Het 1-op-1 doorzetten van de Technicolor multicast feeds van de Mediagateway maakt de kans op problemen kleiner dan dat men er zelf nog aan gaat prutsen.
Het doorgegeven van een onversleuteld DVB-C signaal volgens de standaard maakt de kans op problemen ook kleiner dan wanneer je met CAM modules, smartcards en ongestandaardiseerde systemen zoals CI+ gaat werken.

• Niet online
eymey schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:06:

Fijn nog een keer gereëncode van de toch al magere vbr stream die van de SAT komt :P
Bewijst ook maar weer dat Vodafone, net als alle andere isp's, ook gewoon (deels) via WBA/KPN levert en niet puur via WGDO/Reggefiber zoals men steeds beweerde.

• Mr_Big
  • Niet online
Doc25 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:55:
[...]
nou, precies 1 dag na mijn verzoek tot intrekken van de aanvraag (na 3 maanden) werd ik gebeld voor het plaatsen van de modem !!!! en dat kon een dag later al. De modem is inmiddels geplaatst, de STB's en dergelijke moeten nog geinstalleerd worden maar ik heb wel al internet en een TV-signaal.
Heb ik toch nog een vraagje aan je: in het GNA-topic heb je aangegeven dat je jouw oude provider (volgens mij ook InterNL, net zoals ik) hebt gevraagd de lijn vrij te geven.
Wat bedoel je daarmee? Heb je het abonnement opgezet, of is het meer iets administratiefs? Dat je te kennen geeft bij InterNL dat je wilt verhuizen en dat zij dan niet dwars gaan liggen als de nieuwe ISP de glasvezels wilt verwisselen.

Vandaag kreeg ik namelijk van Lijbrandt te horen dat ik eerst Internl de fysieke koppeling op het glasvezelnetwerk moet laten verwijderen, voordat zij kunnen gaan leveren. Resultaat: minimaal 15 dagen geen internet.

(bonusvraag: wat is er ondertussen gebeurd met de resultaten van de overstappilot?)

• Doc25
Mr_Big schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:55:
[...]

Heb ik toch nog een vraagje aan je: in het GNA-topic heb je aangegeven dat je jouw oude provider (volgens mij ook InterNL, net zoals ik) hebt gevraagd de lijn vrij te geven.
Wat bedoel je daarmee? Heb je het abonnement opgezet, of is het meer iets administratiefs? Dat je te kennen geeft bij InterNL dat je wilt verhuizen en dat zij dan niet dwars gaan liggen als de nieuwe ISP de glasvezels wilt verwisselen.

Vandaag kreeg ik namelijk van Lijbrandt te horen dat ik eerst Internl de fysieke koppeling op het glasvezelnetwerk moet laten verwijderen, voordat zij kunnen gaan leveren. Resultaat: minimaal 15 dagen geen internet.

(bonusvraag: wat is er ondertussen gebeurd met de resultaten van de overstappilot?)
Het is tegenstijdig wat ik te horen kreeg: zeg je oude abonnement nog niet op tot je te horen krijgt wanneer wij kunnen leveren.
Vervolgens zegt men: we kunnen niet leveren omdat je glasvezel in gebruik is (duuuuuuh).
Toen had ik InterNLnet opgezegd, maar zij bleven die lijn bezetten (administratief) waardoor anderen er geen gebruik van kunnen maken. Dit heeft Lijbrandt mij allemaal niet verteld, dat heb ik hier via de techneuten begrepen. Lijbrandt gaat ook niet je ex-provider vragen om je lijn vrij te geven.
Toen heb ik zelf interNLnet gevraagd om die lijn vrij te geven (dat is in ieder geval een administratieve handeling, maar mogelijk moeten ze ook iets in de "kast" doen). Dat hebben ze netjes voor mij gedaan en teruggebeld dat het geregeld was (duurde wel 10 dagen).

Geen idee van die hele pilot, ik heb er niet aan meegedaan.

• Mr_Big
  • Niet online
Ik ga InterNL wel eens bellen. Kijken wat zij voor mij kunnen betekenen

En wat betreft die bonusvraag: die was meer voor iedereen bedoeld, maar met name voor de mensen van Lijbrandt die die pilot hebben opgezet en mij hopelijk kunnen vertellen dat alles goed is gegaan. En dat ze per direct en zonder lange downtime mijn verbinding kunnen overnemen :9

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Doc25 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:55:
[...]

nou, precies 1 dag na mijn verzoek tot intrekken van de aanvraag (na 3 maanden) werd ik gebeld voor het plaatsen van de modem !!!! en dat kon een dag later al. De modem is inmiddels geplaatst, de STB's en dergelijke moeten nog geinstalleerd worden maar ik heb wel al internet en een TV-signaal. Als dat het definitieve signaal is, dan ben ik niet onder de indruk van de kwaliteit van die DVB-c !!! UPC analoog was nog beter (of het signaal wordt nog beter omdat het nu nog niet officieel is gemaakt)
Het lijkt me dat je DVB-C niet beter zal worden. Je weet zeker dat je ontvanger niet stiekem het analoge signaal weergeeft?
Hier op mijn 40" led tv is de DVC-C echt super!
Analoog op mijn CRT tv-tjes is niet echt geweldig, UPC analoog is dan wel veel beter.

• denan
Mr_Big schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:45:

En wat betreft die bonusvraag: die was meer voor iedereen bedoeld, maar met name voor de mensen van Lijbrandt die die pilot hebben opgezet en mij hopelijk kunnen vertellen dat alles goed is gegaan. En dat ze per direct en zonder lange downtime mijn verbinding kunnen overnemen :9
De pilot was niet bij Lijbrandt maar bij een andere ISP.
Anoniem: 120071 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:43:
[...]

Fijn nog een keer gereëncode van de toch al magere vbr stream die van de SAT komt :P
Bewijst ook maar weer dat Vodafone, net als alle andere isp's, ook gewoon (deels) via WBA/KPN levert en niet puur via WGDO/Reggefiber zoals men steeds beweerde.
Ik heb trouwens nergens gezien dat Vodafone zelf iets daaromtrent beweerde. Alleen dat ze TV van Glashart Media aanbieden. En functioneel klopt dat ;)

• Doc25
Dirkmans schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:52:
[...]

Het lijkt me dat je DVB-C niet beter zal worden. Je weet zeker dat je ontvanger niet stiekem het analoge signaal weergeeft?
Hier op mijn 40" led tv is de DVC-C echt super!
Analoog op mijn CRT tv-tjes is niet echt geweldig, UPC analoog is dan wel veel beter.
het lijkt nu wat beter dan vanochtend (zal wel aan mij liggen). Het is niet slecht, maar ik zou het niet super durven noemen
Mr_Big schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:45:

Lijbrandt en zaken communiceren naar de klanten toe, dat moet nog uitgevonden worden (mijn beperkte ervaring)

• Niet online
Doc25 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:57:
[...]

het lijkt nu wat beter dan vanochtend (zal wel aan mij liggen). Het is niet slecht, maar ik zou het niet super durven noemen
Het ligt natuurlijk ook aan de upscaler van je tv. en eventuele verscherpingsalgoritmes die je je tv op het beeld laat toepassen. De ene tv doet dat beter als de andere. Samsung tv's staan bijvoorbeeld bekend om hun softe manier van upscalen. Sony tv's gebruiken weer betere verscherpingsalgoritmes en detail enhancers (Bravia Engine/X-Reality Pro).

Anoniem: 434048

Misschien is dit al eerder gevraagd, maar om te voorkomen dat ik een dikke 150 pagina's moet doorlezen, de volgende vraag.

Weet iemand of postcode 1316 (Waterwijk in Almere Stad) WBA of WGDO gebied is bij Lijbrandt?

Alvast bedankt.

• Rhodez
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 09:45:
[...]

Lijbrandt heeft op dit moment niet de mogelijkheid om in Pijnacker diensten te leveren. Dit omdat wij op dit moment onze keuze op andere plaatsen hebben gelegd. Lijbrandt is een groeiend bedrijf en wij leveren in steeds meer gebieden. Wanneer wij wel in Pijnacker gaan leveren, zult u dit absoluut horen. - Fleur
Waarschijnlijk snap ik de techniek erachter niet goed hoor, maar toch begrijp ik het antwoord niet helemaal. Zoals ik al eerder zei, geeft Reggefiber aan dat het een open netwerk is en dat elke provider er op zou kunnen leveren. Het ADSL-netwerk in Nederland is dat ook, en hier kan ik dan ook uit alle providers kiezen die in Nederland hun producten op ADSL leveren. Waarom gaat dit voor glasvezel dan niet op?

Rhodez schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:42:
[...]

Waarschijnlijk snap ik de techniek erachter niet goed hoor, maar toch begrijp ik het antwoord niet helemaal. Zoals ik al eerder zei, geeft Reggefiber aan dat het een open netwerk is en dat elke provider er op zou kunnen leveren. Het ADSL-netwerk in Nederland is dat ook, en hier kan ik dan ook uit alle providers kiezen die in Nederland hun producten op ADSL leveren. Waarom gaat dit voor glasvezel dan niet op?
Kan met geld en capaciteit te maken, niet met techniek.... strategische keuze dus ;)

• denan
Rhodez schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:42:
[...]

Of het netwerktype.. of de mogelijkheid om analoge/dvb-c te leveren. Dat het netwerk "open" is wil niet direct zeggen dat iedereen daar meteen kan en wil leveren. Hetzelfde verhaal gaat btw op bij ADSL.. daar zit het verschil tussen tele2/bbned/KPN netwerken. Dat zijn allemaal 'open' netwerken en iedereen kan erop leveren. Toch zitten er ISP's tussen die wel op KPN leveren maar niet op BBNED/T2 en omgekeerd.
@Alfons: Waterwijk = KPN (WBA) :). In principe kan je als vuistregel nemen dat, wanneer je in Almere Stad of Almere Haven woont, je per definitie KPN hebt. Alleen in een paar wijken in Almere Buiten is Reggefiber Wholesale (WGDO) actief.

@Rhodez: Zoals Spikecity zegt en het volgende:

Voor glasvezel gaat dit ook op. Netals bij telefoon/ADSL-centrales hebben andere netwerkoperators ook de mogelijkheid om in glasvezel-centrales (POPs) eigen apparatuur te plaatsen en deze met hun eigen netwerk te verbinden. Echter, er zijn nogal wat area-pops. Alleen in Almere zijn er bijvoorbeeld al meer dan 32 (ong. 2500 aansluitingen per POP). Dit vergt dus een mega investering van aspirant operators.

En wat providers zoals Lijbrandt betreft: Deze zullen om diensten aan te kunnen bieden capaciteit op het netwerk van de actieve operator(s) moeten 'inhuren'. In dit geval doen ze dat bij KPN en met de televisie van Glashart Media. Ondanks dat ze nu zelf niet in een fysiek netwerk en switches hoeven te investeren om ergens diensten aan te kunnen bieden is daar niet alles mee gezegd.
ISP-fabriek (die eigenlijk de internettoegang bij Lijbrandt verzorgt) moet met KPN overleggen hoeveel en welke blokken met IP-adressen er in een bepaald gebied uitgegeven mogen worden en waar deze heen gerouteerd moeten worden vanaf die netwerken. Bovendien moet in een nieuw gebied de feed met het CATV sigaal voor de tweede fiber (voor analoog en dvb-c) beschikbaar zijn.

Ook als ze "Wholesale" aanbieden via een netwerkoperator is er dus nogal wat inzet en administratie nodig om in een bepaald gebied te kunnen gaan leveren.

Vandaar dus dat Lijbrandt dit stad voor stad (of dorp voor dorp) doet.

• forget
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 16:00
Heeft iemand uit Eerbeek of Brummen al verbinding met Lijbrandt, bij mij wil het maar niet lukken. Glasvezel vanaf augustus, terwijl de buren al 2 maanden met KPN beeld hebben, krijg ik alleen maar brieven en als ik bel beloftes voor aansluitdatums. Geen van allen zijn trouwens gehaald. Ik vroeg mezelf af of er al iemand in de gemeente is aangesloten, ik hoor er niemand over.....En zoja, is het de moeite (kwalitatief) om te wachten of moet ik de order annuleren op basis dat gemaakte leverafspraken niet gehaald worden.

forget it

Anoniem: 434048

@eymey,

Dank je wel. In dat geval houdt ik het nog maar even bij UPC.

Anoniem: 423560

forget schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:34:
Heeft iemand uit Eerbeek of Brummen al verbinding met Lijbrandt, bij mij wil het maar niet lukken. Glasvezel vanaf augustus, terwijl de buren al 2 maanden met KPN beeld hebben, krijg ik alleen maar brieven en als ik bel beloftes voor aansluitdatums. Geen van allen zijn trouwens gehaald. Ik vroeg mezelf af of er al iemand in de gemeente is aangesloten, ik hoor er niemand over.....En zoja, is het de moeite (kwalitatief) om te wachten of moet ik de order annuleren op basis dat gemaakte leverafspraken niet gehaald worden.
als ik jou was zou ik hun webcare afdeling even een DM sturen ;)

• IcyK
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2018
Ter info:
in Dordrecht ontbreekt de EPG (weer) op DVB-C.

http://www.ftm.nl/column/stapje-voor-stapje-op-weg-naar-het-einde/

Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:39:
Het is nu zaterdagmiddag. Al sinds woensdagavond levert IPTV bij meerdere glasvezelgebruikers In Aalten, Lichtenvoorde en Groenlo alleen een zwart beeld met de vermelding geen netwerkverbinding mogelijk.

Op websites van Lijbrandt, Glashart Media of Reggefiber is er niets over te lezen. Dus kennelijk geen communicatie op die wijze. Ook van de helpdesk waar ik de storing gemeld heb, niets meer vernomen sinds de melding

WebcareTeam ik zou toch wel heel graag weten hoe het er mee staat. Of KPN inmiddels de storing als zodanig heeft erkend en nog veel belangrijker of ze er met man en macht aan werken om het opgelost te krijgen.

• denan
Anoniem: 384974 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:40:
[...]

Het is nu zaterdagmiddag. Al sinds woensdagavond levert IPTV bij meerdere glasvezelgebruikers In Aalten, Lichtenvoorde en Groenlo alleen een zwart beeld met de vermelding geen netwerkverbinding mogelijk.

Op websites van Lijbrandt, Glashart Media of Reggefiber is er niets over te lezen. Dus kennelijk geen communicatie op die wijze. Ook van de helpdesk waar ik de storing gemeld heb, niets meer vernomen sinds de melding

WebcareTeam ik zou toch wel heel graag weten hoe het er mee staat. Of KPN inmiddels de storing als zodanig heeft erkend en nog veel belangrijker of ze er met man en macht aan werken om het opgelost te krijgen.
Webcare werkt niet buiten kantoortijden en in het weekend dus zij kunnen niet reageren. Ik heb al contact gehad met Lijbrandt en het lijkt er sterk op dat er een probleem is buiten het KPN domein. KPN heeft het probleem namelijk onderzocht en zij zien geen issues met de streams of het IP verkeer. Aangezien de impact nog niet helder is heeft de CSD geen meldingen geplaatst op de website, het aantal tickets over dit probleem is wel hoog maar omvat slechts een klein deel van de klantpopulatie daar.
Ik heb wel een idee waar het probleem ontstaat maar verder onderzoek is nodig voordat de CSD met zekerheid iets kan roepen over de outages. Het onderzoek loopt nu en zodra ik resultaten terugkrijg (van de CSD) zal ik dat hier plaatsen..

• denan
[update Outage aalten/groenlo/lichtenvoorde]
Er zijn 2 gescheiden issues, beiden zo te zien niet in KPN domein:
- Een probleem in de DHCP configuratie voor dat gebied zorgt ervoor dat een paar nieuwe klanten geen IP Krijgen toegewezen. De configuratie is aangepast en een reset van de computer/router (of een DHCP-refresh) is voldoende om alles werkend te krijgen.

- Een probleem in een ander domein (zo te zien ook DHCP gerelateerd) waardoor de STB's geen IP's krijgen. Het lijkt er sterk op dat de IP pool verkeerd is geconfigureerd of vol is gelopen. Voor IPTV staan de servers buiten het domein van Lijbrandt en men is nu bij RF/GHM aan het escaleren. De verwachting is dat men het snel op kan lossen.

In de tussentijd is het aan te raden de STB *niet* uit te zetten. Dan gaat iemand anders er namelijk met je IP vandoor en werkt de STB niet meer bij een herstart.

Vervolgacties:
- Escalaties worden actief gemonitord en gechased
- Storingsmeldingen op LBT worden aangepast
- Prioriteit ligt nu bij het oplossen van het probleem, maandag start een onderzoek naar de troubleshoot en het escalatieproces.

denan schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:18:
[update Outage aalten/groenlo/lichtenvoorde]
Er zijn 2 gescheiden issues, beiden zo te zien niet in KPN domein: etc etc

In de tussentijd is het aan te raden de STB *niet* uit te zetten. Dan gaat iemand anders er namelijk met je IP vandoor en werkt de STB niet meer bij een herstart.

Vervolgacties:
- Escalaties worden actief gemonitord en gechased
- Storingsmeldingen op LBT worden aangepast
- Prioriteit ligt nu bij het oplossen van het probleem, maandag start een onderzoek naar de troubleshoot en het escalatieproces.
Denan aan dergelijke info hebben we wat. Kun je tenminste lezen dat er aan gewerkt wordt. Dat zou toch gewoon vanuit de providers/reggifiber moeten komen.

Hoop op een snelle oplossing en het lijkt me verstandig om als het weer werkt nog eens te evalueren hoe het in elkaar zit, wat wel en niet kan etc.

Dank voor je inbreng :)

• Marnix1988
Extra Storing:

Geen EPG in het DVB-C signaal in Leeuwarden.

Edit; Probleem lijkt opgelost.

[Voor 21% gewijzigd door Marnix1988 op 26-11-2011 17:20]

• denan
[update]

Er lijkt toch nog iets raars te gebeuren in het KPN domein. Er is geëscaleerd richting KPN en men is er mee bezig.

Anoniem: 124852

Ik krijg geen zenders bij DVC-B..

Ik heb alle gegevens ingevoerd zoals hierboven beschreven zijn, maar ik krijg geen zenders.
Ik heb een Sharp LC46LE705E tv met ingebouwde DVB-C Tuner.

Dit zijn de instellingen die ik gebruik:
Digitaal zoeken
Type: Kabel
Gescrambelde zenders: Ja
Zoekmethode: Frequentie (kan ook kanalen kiezen)
Beginfrequentie: 304.0MHZ
Netwerk-ID: 8900
Symboolsnelheid 1: 6875
Symboolsnelheid 2: 6900
Qam-modulatie 1: 64
Qam modulatie 2: 256

Ik heb nu al wel een paar zenders, maar ik vind de kwaliteit van DVB-C niet beter (eigenlijk veel minder)
Heb ik dan instellingen verkeerd staan of is DVB-C slechter dan de HD IPTV zenders?

Alvast bedankt!

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
henrickus schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:28:
[...]
Zelf merk ik het niet echt, maar ik vraag me dan af, hoe ben jij er achter gekomen en hoe test jij dat.
Wellicht dat we ook een testje kunnen doen.
Hoe ik erachter kwam was ... chatlag :)
testje was vervolgens een eenvoudige ping

Anyway, ik ben een paar dagen weggeweest en heb de hele 'it infrastructure' gedurende die tijd stroomloos gelegd. Nu werkt het weer zoals 'het hoort'. Kennelijk is een paar minuten stroomloos niet (altijd) voldoende om e.e.a. te herstellen.

Ach, laat maar...

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 18:09
denan schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:14:
[update]

Er lijkt toch nog iets raars te gebeuren in het KPN domein. Er is geëscaleerd richting KPN en men is er mee bezig.
Tuuuuuurlijk .... euh na het weekend.
In ieder geval toch een melding !!!!

Uiteraard : _/-\o_ _/-\o_ :9~

• Rhodez
Dank jullie wel voor de heldere uitleg! Het is mij nu al veel duidelijker waarom Lijbrandt hier nog niet kan leveren. Het wordt dus gewoon nog 'even' wachten...

• Marnix1988
EPG op het DVB-C signaal in Leeuwarden is bij mij ook weer verdwenen.
Pagina: 1 ... 39 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee