Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
De UK Store is ook niet dezelfde als de EU Store. ;) Ik kan me bijvoorbeeld nog herinneren dat ik een UK account heb aangemaakt omdat daar in augustus 2008 eerder dan in de Nederlandse (Europese) PS Store de demo was te downloaden van SW:TFU.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach zolang ik maar online kan knallen en voetballen met mijn maatjes in Indo, UK en australie en Natuurlijk uit NL vindt ik het wel best en maakt het me niet uit welke console het is.

Trouwens heb maar twee account UK en US. En gebruik eigelijk alleen UK. Ik koop meestal rond de 100 pond aan kraskaartjes in the UK.

Ik ben zelf van de generatie msx, gamegear, nintendo 8 bit, cbs en sega en zelf nog de pingpong en atari. Ik had gelukkig een Pa die altijd alles kocht en nog steeds. De beste man is 64 en speelt nog steeds call of duty en fall out Vegas en ook op de PS3 omdat iedereen bij ons een Ps3 heeft maar Mijn broertje wil ook weer terug naar xbox omdat er meer vrienden zijn van hem op de xbox maar hij had xbox 360 gehad en die was ook 3x defekt gegaan maar de nieuwe elite is wel goed. Ik zit nog steeds in mijn puberteit zegt mijn vriending maar iedereen
loopt gelukkig met me weg. Nu even de kroeg in en morgen weer werken.

p.s.

Ik wilde alleen even mijn verhaal kwijt en anderen waarschuwen dat blijkbaar de laatste update regio verschillen heeft aangemaakt volgens sony en dat sony niet verantwoordelijk wil zijn voor hun eigen store.

Ik vond het altijd leuk om het forum te lezen en moet zeggen dat het altijd positief was met mooie tips en tricks van
gebruikers. Mischien moet ik maar eens stoppen met gamen en een goed boek lezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
No offence, maar je klinkt nogal onterecht gefrustreerd op Sony door een fout van jezelf. Veel plezier met je Xbox 360 in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA ik weet dat dit kan inderdaad maar als je al wat maps via je uk account hebt binnengehaald van battlefield verwacht je niet dat je via een update dat dit bij update 8 niet meer kan. Shit happens maar vraag gewoon van
Sony wat medeleven. Ik ben een gebruiker en een trouwe klant maar ben gewoon elke keer een nummer. ik accepteer als sony had gezegd dat ze inderdaad iets hebben veranderd aan hun voorwaarden en dat ik op mijn wallet 10 pond terug krijg en dat ik de volgende keer moet uitkijken met de regio's.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee toch.

Hoewel . Ik kan BF vietnam wel spelen maar dan via mijn US account nadat ik deze heb gedownload via de us store. terwijl het spel voor asia is. Ik vraag alleen een refund van 10 pond via mijn wallet meer niet en die dolaars niet hoor want dat werkt gewoon en Nee ik heb geen US game want dat heeft de medewerker als uitgezocht .

Sony geeft verschillende redenen maar ik houd het maar bij de laatste update. Ik ben niet eens echt boos maar meer in het antwoord van sony mede omdat ik het wel verwacht omdat ik er al ervaring mee had. Maar het telefonisch contact was niet normaal en toen had ik het gehad met Sony. Ik had zoiets van ik trek de
stekker eruit . Zaterdag even met de boys even een paar xboxen kopen wel cool en dan even kroegen.

Niks tegen de console ofzo maar gewoon tegen Sony.

Heb al een mooi bod van een kameraad maar dan wil hij resistsance 1,2 , killzone en die snake game :) lol en hij wil de blueray speler gebruiken . Mooi de xbox heb ik al binnen en nu nog mijn psp en andere PS3 verkopen of
geef het aan mijn neefje die heeft ook nog veel playstation 2 games die hij nog speelt. _/-\o_

Nu nog even de kou in en naar de stad, luitjes later 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:17:
Ik zit nog steeds in mijn puberteit zegt mijn vriending maar iedereen
loopt gelukkig met me weg.
[...]
Ik vond het altijd leuk om het forum te lezen en moet zeggen dat het altijd positief was met mooie tips en tricks van
gebruikers. Mischien moet ik maar eens stoppen met gamen en een goed boek lezen :)
Ik hoop voor jou dat zij hier niet komt. _O-
Hopelijk gaat Microsoft je behandelen zoals jij dat wilt, maar pas op!!
Dat is ook een bedrijf. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met alle drie wlelte maken gehad en nintendo heeft de beste service en microsoft is ook oke. die willen wel mee werken en meedenken.

Ik ken het probleem al met de sony clie en bravia en dat koop je toch weer sony omdat je het een goed produkt vindt, maar op service scoren ze altijd slecht. Maar bepaalde produkten zoals mijn QS componenten zijn nog steeds up to date en dit is al bijna meer dan 10 jaar oud. zelfs de cd speler is nog super.

Maar goed mijn fiets wacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij downloadt zelf verkeerde regio-dlc en nu ben je boos op Sony omdat ze geen refund geven? Lijkt me logisch, voor hetzelfde geld heb jij gewoon de goede versie en werkt alles maar wil je gewoon gratis DLC. Als je zo slim bent om te importeren, wees dan ook zo slim om de details uit te zoeken :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 07:02:
Dus jij downloadt zelf verkeerde regio-dlc en nu ben je boos op Sony omdat ze geen refund geven? Lijkt me logisch, voor hetzelfde geld heb jij gewoon de goede versie en werkt alles maar wil je gewoon gratis DLC. Als je zo slim bent om te importeren, wees dan ook zo slim om de details uit te zoeken :')
Eerlijk is eerlijk, dat hele regio gedoe is nergens voor nodig en doet de consument echt niet goed. Wij op tweakers zeggen dan wel duh het is toch een andere regio. Maar de doodnormale consument denkt alleen ik heb een PS3 en dat is een spel voor de PS3 die ik goedkoper kan krijgen dan in NL. Daar zou Sony rekening mee moeten houden en wat aan moeten doen. Het liefst dat hele regio gedoe eruit gooien bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 27-01-2011 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:24:
[...]

Eerlijk is eerlijk, dat hele regio gedoe is nergens voor nodig en doet de consument echt niet goed. Wij op tweakers zeggen dan wel duh het is toch een andere regio. Maar de doodnormale consument denkt alleen ik heb een PS3 en dat is een spel voor de PS3 die ik goedkoper kan krijgen dan in NL. Daar zou Sony rekening mee moeten houden en wat aan moeten doen. Het liefst dat hele regio gedoe eruit gooien bijvoorbeeld.
Ik ben het met je eens en haat regiorestricties. Het is echter nou eenmaal zo dus dan kan je maar beter met de regels meespelen, anders benadeel je alleen jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand update 3.56 al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas0mniia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 18:32
Nog niet...

Iemand hier al gekeken... PSP2 aka NGP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

ziet er interessant uit die NGP. wel vreemd dat ik het als eerste op nu.nl moest lezen ipv tweakers.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 12:08
@ zuluman:
komt wel vaker voor. merk het ook steeds vaker.
maar nu.nl is ook een goede nieuws site hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Dat ding is wel ziek zeg, ze hebben gewoon alles erin gestopt wat ze konden bedenken:

"Het apparaatje met de codenaam NGP beschikt over een 5-inch OLED-touchscreen (960 x 544 pixels), twee analoge sticks, 3G, Wi-Fi, GPS, een touchpad op de achterkant, accelerometer, elektronisch kompas en een camera aan zowel de voor- als achterkant. Daarnaast beschikt de NGP over een quad-core Cortex A9-processor en een quad-core PowerVR SGX543MP4+ GPU. Hierdoor moet de handheld grafisch net zo sterk worden als de PlayStation 3."

Bizar hoe ze dat allemaal in zo'n klein apparaat krijgen. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel minuten die batterij meegaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 22:20

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

als ie net zo krachtig moet zijn als een ps-3 waarom dan ook geen hdmi-out en bluetooth erbij? kan je m aansluiten op een groot scherm en via bluetooth een rumble controller aansluiten en je hebt een portable PS-3. ideaal als je op vakantie gaat of bij vrienden gaat gamen. ....ik neem mijn PS-3 wel mee.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Waarschijnlijk omdat er bedoelt wordt dat de NGP op zijn lagere resolutie een vergelijkbare grafische 'ervaring' kan geven als een 720p/1080p PS3 spel. Bedrijven overdrijven nu eenmaal graag met het aanprijzen van hun waren, en sinds er steeds meer 'ervaringen' en 'belevingen' worden verkocht is een directe vergelijking tussen producten door op de woorden van de fabrikant af te gaan bijna onmogelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zuluman schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:54:
als ie net zo krachtig moet zijn als een ps-3 waarom dan ook geen hdmi-out en bluetooth erbij? kan je m aansluiten op een groot scherm en via bluetooth een rumble controller aansluiten en je hebt een portable PS-3. ideaal als je op vakantie gaat of bij vrienden gaat gamen. ....ik neem mijn PS-3 wel mee.
Mobile network connectivity (3G)
IEEE 802.11b/g/n (n = 1×1) (Wi-Fi) (Infrastructure mode/Ad-hoc mode)
Bluetooth® 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP)
http://blog.us.playstatio...gp-all-the-early-details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 07:02:
Zoals ik het interpreteer is dat niet het geval. Hij zegt zelf al dat hij games uit andere regios heeft gekocht en altijd heeft opgelet met dlc. Echter zijn dlc werkte dus onder deze omstandigheden, en na een update van sony niet meer! Wat hem verder frustreert is dat die helpdesk geen en/of tegenstrijdige verklaringen geeft. En niet bereid is om mee te werken aan een oplossing.
Denk ik dan ;)

Ik heb zelf ook aan beide kanten van 'het front' gestaan (customer service, niet specifiek Sony), en ik denk dat de 1e lijns medewerkers van Sony dit simpelweg niet weten en dus niet kunnen verklaren, mede omdat het hele regio verhaal zwaar complex is.
Waarschijnlijk leggen die het dan ook weer bij een supervisor neer en gaat dat puur kijken of iets de moeite waard is. Ik ken de voorwaarden van de ps3 store niet zo goed, maar bij xbox staat altijd 'no refunds'. Als dat het uitgangspunt is ben je denk ik altijd de sjaak. En dan maakt het zo'n persoon geen bal uit of je al (bij wijze van...) 50 jaar sony produkten koopt.

Ik heb zelf nu 2 NL spellen en een UK, en ben idd wel bang dat ik ook gelijksoortige problemen ga krijgen. Maar goed, enige wat je kan doen is inlezen.....verder valt dit bij mij onder 'import risico' als je dat niet wilt moet je een nl spel kopen en naar de nl store gaan voor dlc, dan zal het 99.9% goed gaan.
Ik zou dus niet al mijn sony stuff verpatsen, maar ja dat is natuurlijk voor iedereen anders :)

Voetballen en knallen gaat ook prima op de 360 natuurlijk, maar ik ben zelf iemand die het beste van beide werelden wil :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ho-ly-shit
http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/2430/

Heb wel een PSP maar denk niet dat ik hem ga kopen. Ik weet niet veel situaties waar ik er echt gebruik zou van kunnen maken. Enkele jaren terug lag dit anders.
Maar toch knap staaltje technologie!
En Sony is wel nog gefocust op de core gamers. :)

Ik hoop dat ze redelijk wat market share van Nintendo kunnen afnemen maar daar twijfel ik niet echt aan.
De PSP had veel potentieel maar had jammer genoeg veel te weinig goede games.

Bij de PSP2 ziet de release line up er al subliem uit dusja!

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 27-01-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Sagat schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:46:
Ik heb zelf ook aan beide kanten van 'het front' gestaan (customer service, niet specifiek Sony), en ik denk dat de 1e lijns medewerkers van Sony dit simpelweg niet weten en dus niet kunnen verklaren, mede omdat het hele regio verhaal zwaar complex is.
Waarschijnlijk leggen die het dan ook weer bij een supervisor neer en gaat dat puur kijken of iets de moeite waard is. Ik ken de voorwaarden van de ps3 store niet zo goed, maar bij xbox staat altijd 'no refunds'. Als dat het uitgangspunt is ben je denk ik altijd de sjaak. En dan maakt het zo'n persoon geen bal uit of je al (bij wijze van...) 50 jaar sony produkten koopt.
Ja, grappig om te zien hoe persoonlijk iemand dit allemaal neemt. Die 1e lijns weten zulke dingen idd gewoon niet. En wat betreft het trouwe klant-verhaal, hoe moeten hun dat ruiken dat je vaak sony producten koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 11:25
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:38:
Iemand update 3.56 al geïnstalleerd?
Jups, merk uiteraard zelf weinig, ik heb de jailbreak er heel even opgehad, maar had m er al afgehaald. Wel heb ik opeens een vriend uitnodiging van iemand die f4ir heet? controle? wie weet

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Pff, Crysis 2 demo niet eens naar PS3 voorlopig? :(

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Kan er aan de hand van de gameplay video's ook niet echt enthousiast om worden. Ziet er uit als de zoveelste generic shooter.

Moet eerlijk zeggen dat ik Killzone 3 ook nog niet echt voel. Misschien dat de open beta daar binnenkort misschien verandering in brengt maar ik vermaak me zo af en toe nog prima met Killzone 2.

Krijg m'n FPS fix op de PS3 nog steeds met CoD4/MW2 en BFBC2(vietnam). Heb Black Ops ook overgeslagen. Vind het allemaal wel prima zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Changelog van 3.56: beveiligingspatch. Sony kan wat mij betreft de pot op met z'n firmware updates. De derde achtereenvolgende patch met niks nieuws, behalve beveiligingscrap die voor de normale betalende consument totaal niet relevant zijn.

Nu de PS3 eindelijk volkomen gekraakt is zou Sony er eens goed aan doen z'n normale klanten met originele FW te belonen met bijvoorbeeld goede mediaplayer functionaliteiten. Maar nee oh nee, paniekvoetbal en weer een paniekpatch waar niemand ene ruk aan heeft.

Bah :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
rodie83 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:42:
Changelog van 3.56: beveiligingspatch. Sony kan wat mij betreft de pot op met z'n firmware updates. De derde achtereenvolgende patch met niks nieuws, behalve beveiligingscrap die voor de normale betalende consument totaal niet relevant zijn.

Nu de PS3 eindelijk volkomen gekraakt is zou Sony er eens goed aan doen z'n normale klanten met originele FW te belonen met bijvoorbeeld goede mediaplayer functionaliteiten. Maar nee oh nee, paniekvoetbal en weer een paniekpatch waar niemand ene ruk aan heeft.

Geef Sony eens ongelijk, wat moeten ze dan doen? En als je het niet accepteert kun je PSN niet gebruiken. Jouw keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24

waar maak je je druk om zeg? natuurlijk probeert sony het kraken tegen te gaan.

behoorlijk loze opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Reageer aub normaal en inhoudelijk.

[ Voor 91% gewijzigd door psychoclown op 27-01-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
El_V schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:54:
[...]

waar maak je je druk om zeg? natuurlijk probeert sony het kraken tegen te gaan.

behoorlijk loze opmerking
Ik geef hem wel deels gelijk.
Ze moeten naast security fixes ook nieuwe functionality toevoegen want dit slaat nergens op anders.

Het kat-en-muis-spel zal nu toch eeuwig blijven duren en ik heb geen zin om talrijke firmwares met "changelog: some security fixes" te moeten downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje gefrustreerd ofzo? Wat wil je allemaal voor nieuws dan? "Mediaplayer functionaliteiten"? Gelukkig is het nog altijd een gameconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47

Is dit weer van een patch die 20+ minuten duurt om te downloaden/installeren of een kleine snelle update van een paar seconden? Alleen in het eerste geval heb je er persoonlijk last van lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien gaan ze het volgende tegen voor ons "normale klanten"

- trophie hack
- Modern warfare cheat hack
- uberhaupt cheat codes

Misschien moet je je hoofd eens uit je @#$! halen en nadenken wat de hackers allemaal voor ons "normale" klanten verpesten en wat Sony met deze updates probeerd tegen te houden. Zal me overigens niks verbazen als de firmware inmiddels weer gehacked is en dan moet je de tweakers frotpage eens in de gaten houden want die zijn er als de kippen bij om daar een filmpje van te plaatsen. OP tweakers mag je niks zeggen over hacken maar ze plaatsen er maar wat graag berichtjes over, met altijd een fijne sneer richting de console fabrikant. Sony mag van mijn gaan bannen...

de firmware lijkt alle hacks inmiddels ongedaan te maken Maar voor hoelang? Ze maken het ze iig niet makkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door swopdark op 27-01-2011 17:11 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
De update is alweer gekraakt en omzeilt om toch online te gaan dus het is weer nutteloos 15 minuten wachten geweest voor de mensen die niks gekraakt hebben...

Ik snap de frustratie wel want het updaten duurt lang en voegt voor de normale gebruiker niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Kunnen alle mensen die graag over de PS3 Jailbreak discussiëren moven naar [PS3] Jailbreak discussie.
Hier is daar in ieder geval niet de juiste plaats voor.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:04:
[...]

Beetje gefrustreerd ofzo? Wat wil je allemaal voor nieuws dan? "Mediaplayer functionaliteiten"? Gelukkig is het nog altijd een gameconsole.
Van de officiële site:
Jouw entertainment, op jouw manier

Adembenemende games, geweldige high definition-films op Blu-ray Disc, eenvoudige toegang tot je favoriete muziek, foto's en het internet. Allemaal voor jou! Welkom bij de volgende stap in entertainment
Ze zetten het apparaat zelf in de markt als multimediaspeler, maar ondertussen pakt ie nog steeds niks anders dan FAT32 op externe schijven, worden MKV's niet native herkent, is er geen ondersteuning voor bijvoorbeeld last.fm voor het scrobbelen van de muziek die je afspeelt, kan je bij de meeste games niet je eigen muziek draaien en ga zo maar door. Het apparaat kan in principe alles, maar doet op multimediagebied verdacht weinig.

En als er dan weer eens een firmwareupdate uitkomt, wat gebeurd er dan? Dan gaan ze fixen wat nooit meer gefixt kán worden. Met ongetwijfeld eindeloos veel patches na de huidige die allemaal binnen de kortste tijd zinloos zijn. Dan kan je zeggen "patch dan lekker niet", maar dan is vervolgens ook toegang tot de store weg. Bovendien verplichten bepaalde games je toch wel de nieuwste alsnog te installeren. Laat Sony lekker de gamemakers hun games patchen ipv dat die blindelings vertrouwen op Sony's beveiliging en laat vervolgens Sony zich richten op firmware die de PS3 een toffer systeem maakt.

Hiermee discussieer ik dus niet over de jailbreak, maar over de gebruikerservaring die ik momenteel heb met de PS3, ook al wordt deze o.a. veroorzaakt door die jailbreak

[ Voor 5% gewijzigd door rodie83 op 27-01-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Ongekend, wat word ik moedeloos van de eeuwige gezever over het kraken en alles wat in datzelfde straatje valt :')

Zullen we het hier gewoon weer over de PS3 gaan hebben.

Ik ben trouwens erg benieuwd naar het "droom scenario" van Kojima, gamen op de PS3, en verder gaan op de NGP :9

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 11:47
die NGP ziet er erg gaaf uit ja. het spreekt mij ook aan om op de 1 te spelen en op de ander verder te gaan, zal ook wel betekenen dat het 2 keer moet kopen denk ik. Of spelen op de PS3 en dan een overzichtskaart/inventory of zo op de NGP.

ik zag gisteren trouwens pas toen CoD:BO opgestart was (kon niet online omdat die FW er was) dat er een nieuwe FW was, geef me die melding eerder zeg.

Ik heb PS+, die zou dat toch al op de achtergrond DL'en? Of was hij vanmorgen om 0600 nog niet beschikbaar (dat is de tijd die ik ingesteld heb dat de PS3 gaat checken op updates)

[ Voor 6% gewijzigd door Svennie op 28-01-2011 08:11 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rodie83 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:37:
[...]

Van de officiële site:

[...]

Ze zetten het apparaat zelf in de markt als multimediaspeler, maar ondertussen pakt ie nog steeds niks anders dan FAT32 op externe schijven, worden MKV's niet native herkent, is er geen ondersteuning voor bijvoorbeeld last.fm voor het scrobbelen van de muziek die je afspeelt, kan je bij de meeste games niet je eigen muziek draaien en ga zo maar door. Het apparaat kan in principe alles, maar doet op multimediagebied verdacht weinig.
Hoewl ik niet kan ontkennen dat Er véél beter mdiaspelers zijn dan de PS3 heeft Sony een groot manoc dat al die andere bedrijven niet hebben: Ze hebben nog een tak die de films en muziek maakt waarbij het natuurlijk raar zou zijn als je aan de ene kant van het bedrijf probeerd inkomsten te generen door content te willen verkopen. en aan de ander kant manieren aan te bieden om deze contant allemaal "gratis" te kunnen bekijken. Hoe je het went of keert MKV bestanden zijn voor 95 pct gebruikt voor geripte HD films.

Het zou een beetje verglijkbaar zijn met een bioscoop waarbij je aan de voorgevel een kaartje moet kopen om binnen te komen en aan de achterkant kant laat men de achterdeur open om de film gratis te bekijken. Wat dat betreft is de houding van Sony begrijpelijk maar krom als de concurent het wel aanbied.
En als er dan weer eens een firmwareupdate uitkomt, wat gebeurd er dan? Dan gaan ze fixen wat nooit meer gefixt kán worden. Met ongetwijfeld eindeloos veel patches na de huidige die allemaal binnen de kortste tijd zinloos zijn. Dan kan je zeggen "patch dan lekker niet", maar dan is vervolgens ook toegang tot de store weg. Bovendien verplichten bepaalde games je toch wel de nieuwste alsnog te installeren. Laat Sony lekker de gamemakers hun games patchen ipv dat die blindelings vertrouwen op Sony's beveiliging en laat vervolgens Sony zich richten op firmware die de PS3 een toffer systeem maakt.
Jij bent te kortzichtig hoor. Dus als jou portemonnee gejat is besluit jij ook niet achter de dief aan te rennen? Steeds als Sony een update doet maken ze het mensen lastiger want hoewel er een hoop slimme gasten zijn die het wel kunnen. maar het gros van de gasten profiteerd gewoon van de kant en klare tools die anderen schrijven. Wanneer je die echter verkeerd installeerd bricked te console en dat is nu ook weer gebeurd met een hoop "wannabe" hackers na firmware 3.56. Heerlijk, de jailbreak backup optie is met 3.56 wel degelijk tegengegaan... Niks nutteloos aan.
Hiermee discussieer ik dus niet over de jailbreak, maar over de gebruikerservaring die ik momenteel heb met de PS3, ook al wordt deze o.a. veroorzaakt door die jailbreak
Ik blijf het toch grappig vinden want mensen willen zoveel met hun PS3 waarvan ze weten dat het niet kán (zonder gevolgen). Ik wil LINUX draaien en native MKV support... Koop dan lekker een PC-tje van € 150 euro en wees blij met de eindeloze mogelijkheden ipv te steeds te moeten ergeren aan de beperkte mogelijkheden van je PS3.

Ik heb het hier niet direct over jou hoor... :>

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Svennie schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:11:
die NGP ziet er erg gaaf uit ja. het spreekt mij ook aan om op de 1 te spelen en op de ander verder te gaan, zal ook wel betekenen dat het 2 keer moet kopen denk ik. Of spelen op de PS3 en dan een overzichtskaart/inventory of zo op de NGP.

ik zag gisteren trouwens pas toen CoD:BO opgestart was (kon niet online omdat die FW er was) dat er een nieuwe FW was, geef me die melding eerder zeg.

Ik heb PS+, die zou dat toch al op de achtergrond DL'en? Of was hij vanmorgen om 0600 nog niet beschikbaar (dat is de tijd die ik ingesteld heb dat de PS3 gaat checken op updates)
Ik denk dat je maar 1 keer het product koopt, maar meer dat het een vorm van cloud computing gaat worden. Of dat hoop ik dan tenminste.

Wat zou dat gaaf zijn, en is dan indirect ook een hele grote troef voor de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Bellerophon schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 07:49:

Ik ben trouwens erg benieuwd naar het "droom scenario" van Kojima, gamen op de PS3, en verder gaan op de NGP :9
Dat gaat niet gebeuren lijkt me. Enige mogelijkheden die ik daar voor zie zijn:
- Remote connectie naar de PS3 waarbij je het beeld wordt overgenomen (heb je nu ook al maar werkt niet goed genoeg voor serieus gebruik)
- Losse mini - games van de game op de PS3 (zoals bijv. Fable Pub games)

Je hebt echt talloze obstakels te overwinnen om 1 op 1 verder te kunnen gaan. Dromen mag Kojima altijd natuurlijk :)

@Bellerophon Ja, dat kan zeker maar dan zie ik dan eerder gebeuren voor een selecte groep NGP games er ook een PS3 versie komt. Ik zie het dan als 'gamen op je NGP, en dan verder gaan op de PS3'... Maar wie weet, als je je savegames online kan zetten en ontwikkelaar zo gek kan krijgen om 2 versies te maken...

[ Voor 19% gewijzigd door SeamusXanthus op 28-01-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bellerophon schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 07:49:
Ongekend, wat word ik moedeloos van de eeuwige gezever over het kraken en alles wat in datzelfde straatje valt :')

Zullen we het hier gewoon weer over de PS3 gaan hebben.
Niet alleen dat eindeloze gezever over het kraken, er zijn deze week 2 vreemde vogels (lees: geen regulars)opgedoken die zich(zelf) slecht hebben geïnformeerd/laten informeren.
De één snapt niets van het "ingewikkelde" regioverhaal en schuift het maar op Sony af en de ander maakt zich er druk om dat hem dingen zijn beloofd, maar deze blijken te ontbreken.
"Ja, maar ze presenteren het ook als een multimediaspeler".
Klopt, ze gebruiken ook de slogan "It only does everything", maar broodbakken ho maar ... :(
Een bedrijf heeft er in mijn ogen terecht schijt aan dat luie en/of domme consumenten zichzelf in de vingers snijden.
Kortom: Informeer jezelf goed of laat je goed informeren en schuif het niet af als je zelf de fout in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Gister op een ander forum was er eentje over de rooie omdat de NGP geen UMD-drive meer had. Zijn oude psp was namelijk gestolen en dan zou hij met die NGP z'n oude games niet meer kunnen spelen zonder ook weer een oude psp te komen. Dus nu was hij boos op Sony :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
-RazieL- schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:48:
Gister op een ander forum was er eentje over de rooie omdat de NGP geen UMD-drive meer had. Zijn oude psp was namelijk gestolen en dan zou hij met die NGP z'n oude games niet meer kunnen spelen zonder ook weer een oude psp te komen. Dus nu was hij boos op Sony :9
Dat is net zo onzinnig om te verwachten dat ik NES cartridges in de SNES kan stoppen. Vroeger was backwards comp. helemaal geen "probleem" (lees: mogelijk), en nu moet iedereen maar het toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:14:
[...]

Niet alleen dat eindeloze gezever over het kraken, er zijn deze week 2 vreemde vogels (lees: geen regulars)opgedoken die zich(zelf) slecht hebben geïnformeerd/laten informeren.
De één snapt niets van het ingewikkelde regioverhaal en schuift het maar op Sony af en de ander maakt zich er druk om dat hem dingen zijn beloofd, maar deze blijken te ontbreken.
"Ja, maar ze presenteren het ook als een multimediaspeler".
Klopt, ze gebruiken ook de slogan "It only does everything", maar broodbakken ho maar ... :(
Een bedrijf heeft er in mijn ogen terecht schijt aan dat luie en/of domme consumenten zichzelf in de vingers snijden.
Kortom: Informeer jezelf goed of laat je goed informeren en schuif het niet af als je zelf de fout in gaat.
Ik moest toch echt hard lachen om de opmerking "broodbakken ho maar" :D :')

Een bedrijf heeft een mooie slogan nodig, "It only does everything" vind ik dan ook een briljante zin, zeker als je naar de Kevin Butler reclames kijkt, daarin zetten ze (Sony) zichzelf ook altijd te kakken.

Maar de consument moet zich ook beter verdiepen in het product. En zo bizar is het regioverhaal toch niet met de PS3, lees simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
@Exorcist Ik vind dat je anno 2011 echt wel meer mag verwachten als vroeger. Vroeger was er de ene na de andere ontwikkeling op het gebied van opslagmedium. Tegenwoordig gaat steeds meer digitaal en ik zie dit niet snel veranderen. Ik vind het dus helemaal geen gekke gedachte om te verwachten dat content die je koopt op een service als PSN / Live / Steam meeneemt naar de volgende generatie.
Je gaat naar de situatie waar de console niet meer is dan een schil van de online service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:25:
@Exorcist Ik vind dat je anno 2011 echt wel meer mag verwachten als vroeger. Vroeger was er de ene na de andere ontwikkeling op het gebied van opslagmedium. Tegenwoordig gaat steeds meer digitaal en ik zie dit niet snel veranderen. Ik vind het dus helemaal geen gekke gedachte om te verwachten dat content die je koopt op een service als PSN / Live / Steam meeneemt naar de volgende generatie.
Je gaat naar de situatie waar de console niet meer is dan een schil van de online service.
Je gaat er gemakshalve vanuit dat alles steeds meer digitaal gaat zonder fysieke opslagmedia. Leuk en aardig, maar voorlopig gelukkig nog niet aan de orde; als die dag aanbreekt koopt ik geen consoles meer, als verzamelaar wil ik namelijk graag doosje+boekje+CD/DVD/BR/Cartridge of wat dan ook.

Nieuwe consoles moeten op dat moment gaan emuleren, of in het geval van de PS3 in de begintijd hardwarematige ondersteuning bieden in de vorm van extra chips op het moederbord. Wat mij betreft mogen ze die kosten besparen, scheelt wellicht weer wat Euro's bij de launch van de volgende generatie. Wat betreft PSN/Xbox Live zal het wellicht simpeler liggen, maar feit is dat die games op een bepaalde architectuur gebouwd zijn en dus niet klakkeloos om te zetten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online
Exorcist schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:33:
[...]
Je gaat er gemakshalve vanuit dat alles steeds meer digitaal gaat zonder fysieke opslagmedia.
2 voorbeelden.....muziek, koop jij nog cd's voor het boekie en het hoesje?
En dan meer in onze hoek.....steam. De psp go heeft uitgewezen dat de markt nu nog niet klaar is voor een dl only console. Maar steam wordt volgens mij steeds populairder? De verstokte pc gamers in mijn vrienden/kennissenkring gebruiken het bijna allemaal.

En nu is er al een tijdje de mogelijkheid om full games digitaal te kopen op ps3 en 360. Vanwege de hoge prijzen en laat uitkomen is dit nog niet echt heel populair, maar ik heb opmerkingen gezien in de trant van 'ik win in ffing 2011 geen cd's meer wisselen'. Kan ik me goed in vinden.

Ik denk dat dit de volgende generatie meer gepushed gaat worden. En dat het uiteindelijk word als steam. In eerste instantie een dl store/coud maar daarnaast ook nog de mogelijk om fysieke games er in te intergreren.

En opeens schiet me het 3e voorbeeld te binnen. Amazon usa had dit jaar voor elke 100 fysieke boeken 125 digitale exemplaren verkocht. Ik zal de link zo nog wel ff opzoeken.
Edit: Link gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 28-01-2011 15:50 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:47:
[...]

En dan meer in onze hoek.....steam. De psp go heeft uitgewezen dat de markt nu nog niet klaar is voor een dl only console. Maar steam wordt volgens mij steeds populairder? De verstoke pc gamers in mijn vrienden/kennissenkring gebruiken het bijna allemaal.

En nu is er al een tijdje de mogelijkheid om full games digitaal te kopen op ps3 en 360. Vanwege de hoge prijzen en laat uitkomen is dit nog niet echt heel populair, maar ik heb opmerkingen gezien in de trant van 'ik win in ffing 2011 geen cd's meer wisselen'. Kan ik me goed in vinden.

Ik denk dat dit de volgende generatie meer gepushed gaat worden. En dat het uiteindelijk word als steam. In eerste instantie een dl store/coud maar daarnaast ook nog de mogelijk om fysieke games er in te intergreren.

En opeens schiet me het 3e voorbeeld te binnen. Amazon usa had dit jaar voor elke 100 fysieke boeken 125 digitale exemplaren verkocht. Ik zal de link zo nog wel ff opzoeken.
CD's kocht ik al vrij weinig, maar ik koop nog wel met regelmaat Blu-Rays. Het fysieke bezit doet me goed. Boeken digitaal vind ik nog helemaal onzinnig, ouderwets als ik dan lijk, en zie mezelf dat de komende jaren niet eens proberen.

Steam is inderdaad een populaire dienst, en alhoewel ik dat kan begrijpen, hoop ik simpelweg dat de publishers inzien dat er ook legio mensen zijn die iets tastbaars willen hebben. Ik wil, net als nu met de oude consoles die allen in mijn bezit zijn, over 10 tot 20 jaar nog steeds op de PS3 en 360 kunnen gamen, die dan retro zullen zijn. Wat als de online/cloud diensten tegen die tijd opgeheven zijn? Een tastbaar medium heeft het "eeuweige" leven, even los van de levensduur van CD/DVD/BR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Exorcist schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:50:
[...]

CD's kocht ik al vrij weinig, maar ik koop nog wel met regelmaat Blu-Rays. Het fysieke bezit doet me goed. Boeken digitaal vind ik nog helemaal onzinnig, ouderwets als ik dan lijk, en zie mezelf dat de komende jaren niet eens proberen.

Steam is inderdaad een populaire dienst, en alhoewel ik dat kan begrijpen, hoop ik simpelweg dat de publishers inzien dat er ook legio mensen zijn die iets tastbaars willen hebben. Ik wil, net als nu met de oude consoles die allen in mijn bezit zijn, over 10 tot 20 jaar nog steeds op de PS3 en 360 kunnen gamen, die dan retro zullen zijn. Wat als de online/cloud diensten tegen die tijd opgeheven zijn? Een tastbaar medium heeft het "eeuweige" leven, even los van de levensduur van CD/DVD/BR.
En daarnaast worden games alleen maar groter. Wie weet zijn games over 5 jaar meer dan een TB groot. Als je dat steeds moet binnenhalen. Tuurlijk, sommige hebben super internet maar vergeet niet dat het overgrote deel van Nederland nog akelig sloom internet heeft. Daarnaast zijn er nog genoeg landen waar een internetverbinding helemaal niet zo van zelfsprekend is...

Ik ben het dus volledig met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Gelukkig hoef je met blu-ray's (nog) niet te wisselen, DVD's en CD's zijn hopeloos verouderde meuk.
Het stof lijkt zich ook sneller te verzamelen om mijn DVD- en CDcollectie. :9

[ Voor 7% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-01-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Exorcist schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Je gaat er gemakshalve vanuit dat alles steeds meer digitaal gaat zonder fysieke opslagmedia. Leuk en aardig, maar voorlopig gelukkig nog niet aan de orde; als die dag aanbreekt koopt ik geen consoles meer, als verzamelaar wil ik namelijk graag doosje+boekje+CD/DVD/BR/Cartridge of wat dan ook.
Je wordt een minderheid vrees ik. Digitale distributie heeft de toekomst. Er wordt steeds meer digitaal aangeboden en gekocht en zover ik weet is er geen indicatie dat de verhouding zich stabiliseert.
Nieuwe consoles moeten op dat moment gaan emuleren, of in het geval van de PS3 in de begintijd hardwarematige ondersteuning bieden in de vorm van extra chips op het moederbord. Wat mij betreft mogen ze die kosten besparen, scheelt wellicht weer wat Euro's bij de launch van de volgende generatie. Wat betreft PSN/Xbox Live zal het wellicht simpeler liggen, maar feit is dat die games op een bepaalde architectuur gebouwd zijn en dus niet klakkeloos om te zetten zijn.
Ik denk dus ook dat PS gezien zijn architectuur een groot probleem heeft de content over te zetten naar de 'PS4'. Voor mij persoonlijk hoeft het niet, maar de consument verwacht het wel...

@OPSLAGHOND Ikzelf en met mij een groeiend aantal anderen vinden blu-ray conceptueel inmiddels ook 'oude meuk' (echter soms het enige alternatief bij gebrek aan goede services en omdat streaming video de kwaliteit nog net niet haalt).

[ Voor 8% gewijzigd door SeamusXanthus op 28-01-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Uiteindelijk gaat alles digitaal, maar dat duurt nog wel even. Zowel qua snelheid als capaciteit is dat nu absoluut nog niet mogelijk, maar het is onvermijdelijk. Later zijn wij die ouwe lullen die nog de voorkeur geven aan een fysiek product en weten de jongere generaties niet beter dan dat alles digitaal gaat.

De 1e stap is trouwens al wel gezet met psn-games. Die koop ik ten minste gewoon en dan heb je ook geen fysiek product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De wereld is groter dan Nederland met overal breedbandverbindingen. Voor een wereldwijde speler als Sony of MS ga je met digitale distributie een hoop klanten kwijtraken, omdat lang niet overal mensen dit kunnen downloaden. Daarbij zijn de retailers nog altijd een belangrijk verkoopkanaal. Als die behalve een console en wat accessoires niets meer te verkopen hebben dan maak je het jezelf waarschijnlijk nog lastiger.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-RazieL- schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:13:
Uiteindelijk gaat alles digitaal, maar dat duurt nog wel even. Zowel qua snelheid als capaciteit is dat nu absoluut nog niet mogelijk, maar het is onvermijdelijk. Later zijn wij die ouwe lullen die nog de voorkeur geven aan een fysiek product en weten de jongere generaties niet beter dan dat alles digitaal gaat.

De 1e stap is trouwens al wel gezet met psn-games. Die koop ik ten minste gewoon en dan heb je ook geen fysiek product.
Leuk dat het downloaden sneller gaat, maar de gemiddelde grootte van spellen blijft ook toenemen. Dus dan blijf je nog steeds met hetzelfde probleem zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 28-01-2011 19:09 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
[...]

En dan meer in onze hoek.....steam. De psp go heeft uitgewezen dat de markt nu nog niet klaar is voor een dl only console. Maar steam wordt volgens mij steeds populairder? De verstokte pc gamers in mijn vrienden/kennissenkring gebruiken het bijna allemaal.

Edit: Link gevonden.
Tja volgens mij heeft sony er zelf voor gezorgd dat PSP Go is mislukt.
Als je meer durft te vragen voor een digitale download dan voor een fysiek medium dan is er toch echt wat goed mis.
Bij steam is nagenoeg alles goedkoper, zeker tijdens de steam deals.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinned123 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:16:
[...]

Tja volgens mij heeft sony er zelf voor gezorgd dat PSP Go is mislukt.
Als je meer durft te vragen voor een digitale download dan voor een fysiek medium dan is er toch echt wat goed mis.
Bij steam is nagenoeg alles goedkoper, zeker tijdens de steam deals.
Dit is niet de schuld van Sony.
De prijzen worden door de uitgevers van de games bepaald.

Uit reacties van medewerkers van de PSN Store op de Playstation Blog merk je dat hun daar ook enorm van balen en dat ze daar weinig aan kunnen doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ike. op 28-01-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

SToRM666 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:07:
[...]

Leuk dat het downloaden sneller gaat, maar de gemiddelde grootte van spellen blijft ook toenemen. Dus dan blijf je nog steeds met hetzelfde probleem zitten.
Het zal ook niet zo snel gebeuren, maar uiteindelijk wordt daar wel iets op verzonnen. Een nieuw type internetverbinding, nieuwe data compressie-technieken of weet ik veel wat. Zoals je nu van die vinyl-freaks hebt zijn wij straks van die figuren die zweren bij games op een fysiek opslagmedium :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ike. schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:29:
[...]

Dit is niet de schuld van Sony.
De prijzen worden door de uitgevers van de games bepaald.

Uit reacties van medewerkers van de PSN Store op de Playstation Blog merk je dat hun daar ook enorm van balen en dat ze daar weinig aan kunnen doen.
Mjah ik weet de oorzaak, ik kan echter niet verklaren waarom het bij steam wel lukt?
Accepteren ze daar wel ineens lagere prijzen?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Jongens en meisjes, zolang we Zavvi, TheHut, Amazon, Play, soms FreeRecordShop, soms MediaMarkt etcetera hebben is er toch niks aan de hand? Ik heb in ieder geval nog nooit zó veel plezier gehad aan een hobby die me zó weinig kost. Veel spellen speel ik uit en vervolgens verkoop ik ze hier of via Marktplaats. De echte toppers houden we natuurlijk! Dus al met al ben ik niet heel erg veel geld kwijt aan een leuke hobby.

Ik vind de combinatie van fysieke games en geinige (kleinere) PSN-games juist een goede match. Ik zou echt niet alles digitaal willen hebben nu. I love the mooie rij (goedkope) games in mijn kastje. :9~

Welterusten allemaal! :+

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 29-01-2011 00:16 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:15:
Ik heb in ieder geval nog nooit zó veel plezier gehad aan een hobby die me zó weinig kost. Veel spellen speel ik uit en vervolgens verkoop ik ze hier of via Marktplaats. De echte toppers houden we natuurlijk! Dus al met al ben ik niet heel erg veel geld kwijt aan een leuke hobby.

Ik vind de combinatie van fysieke games en geinige (kleinere) PSN-games juist een goede match. Ik zou echt niet alles digitaal willen hebben nu. I love the mooie rij (goedkope) games in mijn kastje. :9~
Welke toppers heb jij nog op de plank staan en ga je niet doorverkopen?
Als je veelal gebruikt maakt van 2ehandsgames en/of het ruilen/verkopen van je games dan is digitaal voor jou totaal niet interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-01-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 08:04:
[...]

Welke toppers heb jij nog op de plank staan en ga je niet doorverkopen?
Als je veelal gebruikt maakt van 2ehandsgames en/of het ruilen/verkopen van je games dan is digitaal voor jou totaal niet interessant.
Dat zijn er in ieder geval vier. GT5 (racen blijft leuk), Sports Champions (party-games met de Move), Battlefield Bad Company 2 (online knallen) en FIFA .. (potje voetbal blijft ook leuk). :)

Ik vind digitaal met PSN-games wel interessant want met PS+ krijg ik iedere maand leuke digitale games voor €50 per jaar. Zo heb ik dit jaar - still counting - LBP, WipeOut HD, Zen Pinball, Sam & Max-serie, Shatter, Critter Crunch, Sackboy's Prehistoric Moves en Cuboid gehad(+Trine met €5 korting). Verder nog wat leuke avatars en dynamische thema's waardoor m'n XMB nooit verveelt. Ik zal eens uitrekenen wat ik normaal gesproken ongeveer kwijt was geweest hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:52:
[...]

Gelukkig hoef je met blu-ray's (nog) niet te wisselen, DVD's en CD's zijn hopeloos verouderde meuk.
Het stof lijkt zich ook sneller te verzamelen om mijn DVD- en CDcollectie. :9
Euh jawel, dat was het punt, er zijn al mensen (al geef ik gelijk toe dat het maar een klein percentage betreft) die gewoon liever een digitale versie van een game hebben ipv een fysieke omdat als ze dan zin hebben in een andere game ze hem gelijk kunnen spelen. Zonder op te staan, spel te pakken, oude spel uit de console te halen, nieuwe te plaatsen, oude spel in de correct hoes te stoppen.......

Het stelt voor mij ook niks voor, maar do not undestimate the laziness of ppl.
En ik moet toegeven, boekje, hoesje + fysieke media weegt voor mij ook niet op tegen dit gemak. Echter ik ga niet 60 euro betalen voor iets wat ik voor 30 kan vinden, of 30 voor iets wat ik voor 10 kan krijgen. Dan ben ik toch lieve moe dan lui :P.

Met de steam sales valt het prijs nadeel weg en ja, dan ga ik zeker voor de bijl (nadeel is dan weer dan mijn eind 2006 pctje the lost en the damned als een plaatjesboek weergaf, en dat ik bvb op mijn netboekje eufloria niet eens kan spelen ondanks c64 gfx........maar dat is weer een hele andere discussie)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikad0
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-01 20:27
Nieuwe PS3-feature: 'Online Saving' :

http://digitallife.nl/gad...ture--online-saving-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Games kunnen op deze wijze opgeslagen worden op een server van PlayStation, in plaats van op jouw PS3 zelf. Twee voordelen hieraan zijn dat je veel ruimte overhoudt (en ook geen lange installatietijden hebt) en dat je op verschillende consoles toch bij jouw eigen games en saves kunt komen.
Denk niet dat dat artikel helemaal correct is.
Mocht Sony met een cloud systeem komen dan denk ik dat dat alleen voor save files zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
Kan mij niets voorstellen bij games opgeslagen op de cloud. Zal goed zijn voor je laadtijden :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Sagat schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:59:
[...]

Euh jawel, dat was het punt, er zijn al mensen (al geef ik gelijk toe dat het maar een klein percentage betreft) die gewoon liever een digitale versie van een game hebben ipv een fysieke omdat als ze dan zin hebben in een andere game ze hem gelijk kunnen spelen. Zonder op te staan, spel te pakken, oude spel uit de console te halen, nieuwe te plaatsen, oude spel in de correct hoes te stoppen.......

Het stelt voor mij ook niks voor, maar do not undestimate the laziness of ppl.
En ik moet toegeven, boekje, hoesje + fysieke media weegt voor mij ook niet op tegen dit gemak. Echter ik ga niet 60 euro betalen voor iets wat ik voor 30 kan vinden, of 30 voor iets wat ik voor 10 kan krijgen. Dan ben ik toch lieve moe dan lui :P.

Met de steam sales valt het prijs nadeel weg en ja, dan ga ik zeker voor de bijl (nadeel is dan weer dan mijn eind 2006 pctje the lost en the damned als een plaatjesboek weergaf, en dat ik bvb op mijn netboekje eufloria niet eens kan spelen ondanks c64 gfx........maar dat is weer een hele andere discussie)
Downloads zijn op zich handig, maar de sorteerfunctie van de PS3 is dat weer niet. Deze mochten ze van mij ook wel eens aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
cheiron schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:05:
Kan mij niets voorstellen bij games opgeslagen op de cloud. Zal goed zijn voor je laadtijden :P
ipv dat je je game savet op de harddisk (die feitelijk een file aanmaakt op je hdd in de ps3), zendt hij de game save data naar de online server. Save game laden: hij haalt die data op ipv het van de hdd laden. voordeel: je kunt op iedere ps3 bij je game saves. nadeel: niet online == geen game saves. Met laadtijden heeft dit geen reet te maken.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
Leuke functie, dat online saven. En hiermee hebben ze meteen een troef in handen: verplicht Playstation Plus aanschaffen als ze inderdaad de eerdere besproken feature kunnen implementeren (doorspelen op je NGP).

Ik zou het wel aandurven om online te saven, de online verbindingen zijn tegenwoordig zo stabiel. Alleen zou ik het weer niet doen als je daarbij altijd je firmware up-to-date moeten houden. (ik sla er meestal een aantal over omdat om tijd te besparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeamusXanthus schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:37:
Alleen zou ik het weer niet doen als je daarbij altijd je firmware up-to-date moeten houden. (ik sla er meestal een aantal over omdat om tijd te besparen)
Uhm ... volgens mij heb jij iets gemist.
Sinds een x aantal updates terug zijn de updates veel kleiner geworden, je hoeft niet meer alles binnen te halen, maar slechts de "aanvulling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
Leuke functie, dat online saven. En hiermee hebben ze meteen een troef in handen: verplicht Playstation Plus aanschaffen als ze inderdaad de eerdere besproken feature kunnen implementeren (doorspelen op je NGP).

Ik zou het wel aandurven om online te saven, de online verbindingen zijn tegenwoordig zo stabiel. Alleen zou ik het weer niet doen als je daarbij altijd je firmware up-to-date moeten houden. (ik sla er meestal een aantal over omdat om tijd te besparen)
Zolang online gamen maar gratis blijft mogen ze van mij zoveel features in PS+ stoppen als ze willen. Ik heb nu PS+ maar ik weet niet zeker of ik het ga verlengen (dit is een beetje afhankelijk van diverse dingen op het moment dat ik moet verlengen). En als ik het niet verleng kan ik toch mooi nog online gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
EfBe schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:35:
[...]

ipv dat je je game savet op de harddisk (die feitelijk een file aanmaakt op je hdd in de ps3), zendt hij de game save data naar de online server. Save game laden: hij haalt die data op ipv het van de hdd laden. voordeel: je kunt op iedere ps3 bij je game saves. nadeel: niet online == geen game saves. Met laadtijden heeft dit geen reet te maken.
Grootste voordeel is nog voor Sony. Even algoritme op loslaten en je weet meteen of user 'A' trophies in zijn lijst heeft staan die hij volgens zijn save files nog niet gehaald heeft --> instant ban. Van mij hoeft dat online saven niet. Hoop ook dat je dat gewoon kunt uitzetten. Ik speel namelijk uitsluitend op m'n eigen console. En laat dus ook m'n save games daarop staan. Maakt mij verder niet uit als de PS3 op de achtergrond m'n save games vanaf m'n hardeschijf synct naar Sony. Dat zou alleen maar voordelen hebben als je een nieuwe PS3 nodig hebt. Maar elke keer m'n save games online ophalen heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:14:
[...]Maar elke keer m'n save games online ophalen heb ik geen zin in.
Meen je dit serieus? Heb je überhaupt een idee hoe groot een savefile is? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OPSLAGHOND schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:30:
[...]

Meeste zijn maar een paar MB.
Ik heb verschillende save files van maar 100KB. De save file van Mafia II is 49MB!

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 30-01-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
OPSLAGHOND schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:39:
[...]

Uhm ... volgens mij heb jij iets gemist.
Sinds een x aantal updates terug zijn de updates veel kleiner geworden, je hoeft niet meer alles binnen te halen, maar slechts de "aanvulling".
Aha, dat heb ik inderdaad gemist, mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ike. schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:44:
[...]
Meeste zijn maar een paar MB.
Ik heb verschillende save files van maar 100KB. De save file van Mafia II is 49MB!
49 MB is wel heel erg groot, de meeste zijn zo klein dat je het waarschijnlijk niet eens merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

[...]

Pff, vroeger nam je gewoon je memory card mee. Altijd je saves bij de hand zonder dat je online hoeft te zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
OPSLAGHOND schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:30:
[...]

Mijn bioshock save games waren 25MB per stuk. Voorbeeldje maar.

Ik vind het prima als dat ding op de achtergrond m'n save games synct naar online. Maar m'n saves moet ik gewoon vanaf m'n HD af kunnen laden vind ik. Wil niet dat als PSN down is dat ik weer kan wachten om bij mn save games te kunnen. Waarschijnlijk gaat Sony inderdaad ook gewoon de constructie die ik beschrijf gebruiken. Verder als ze er cheaters mee willen aanpakken. Alleen maar mooi. (even wel duidelijk jailbreaken staat niet gelijk aan cheaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren LBP2 maar aangeschaft. Zometeen eens eraan beginnen :)
Ik heb nu wel alweer 3 games tegelijk die ik wil spelen (GT5, Just Cause 2 en LBP2).

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:22
Dat ze die save-functie enkel voor Plus weerhouden, lijkt me een grote fout van Sony. Als ze het hacken van hun console willen tegen gaan, dan zouden ze beter PSN zo aantrekkelijk mogelijk maken. Laat ze maar eens goed kijken naar Valve en hou die ons allemaal Steam hebben laten slikken omdat het zo ongelofelijk veel voordelen bood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kr7Br schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:11:
Als ze het hacken van hun console willen tegen gaan, dan zouden ze beter PSN zo aantrekkelijk mogelijk maken.
Dus als Sony PSN heel erg aantrekkelijk maakt, dan kunnen zij het hacken tegengaan zeg je?
Staat hier nou een masterplan die totaal aan mij voorbij gaat?
Care to explain? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 11:03
wie wil vrienden worden op ps3? Heb 0 vrienden op het moment:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
champion16 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:41:
wie wil vrienden worden op ps3? Heb 0 vrienden op het moment:P
De meesten hebben hun PSN-ID in hun signature of profiel staan.
Je kunt altijd een vriendenuitnodiging sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:01
Jep, invite me maar hoor chanmpoin16.
Overigens hoorde ik van een collega'dat mw:2 op de ps3 gehacked is?
Nog geen tijd gehad om ps3 op te starten zitten in verhuizing.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
ok dank je: mijn psn is Urbandarkknight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

champion16 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:29:
Ik heb ook nog wel een plekje vrij.

Ik vroeg me af of er hier meer mensen ervaring hebben met Alpha Protocol? Heb de game een paar dagen geleden gescoord voor een aardige prijs, 12€ bij de Bart Smit. Recensies waren niet zo positief maar ik beleef er erg veel plezier mee. Vooral de keuzes die de game je geeft maakt het erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb je ook toegevoegd.
Zo schiet het al een beetje op, nietwaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Oef, online saven lijkt me een uitkomst..ik heb twee PS3's, dan hoef ik niet steeds met een USB stick heen en weer tussen die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
SToRM666 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:11:
Gisteren LBP2 maar aangeschaft. Zometeen eens eraan beginnen :)
Ik heb nu wel alweer 3 games tegelijk die ik wil spelen (GT5, Just Cause 2 en LBP2).
Ik speel op het moment Sports Champions, GT5, Black Ops, WWE Smackdown vs. Raw 2010 en vanaf morgen hopelijk LBP2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

(nog) geen mustbuy voor mij, maar ik ben benieuwd hoe de game uiteindelijk wordt. Ziet er toch interessant uit: http://www.gametrailers.c...ffe-gt-tv-extended/709935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Vandaag wat uren aan Mafia II besteed. Ik vind het echt een heerlijke game (tuurlijk zijn er wat minpunten: graphics vs. PC, besturing van sommige auto's) maar het is de € 22,50 absoluut waard. Ik vind het een briljante game (ik zit nu tussen de 15 en 20% van het totaal), de missies, de sfeer, details, muziek, en de style, het is gewoon Mafia.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 30-01-2011 22:20 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
LuPo schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:57:
[...]

Ik speel op het moment Sports Champions, GT5, Black Ops, WWE Smackdown vs. Raw 2010 en vanaf morgen hopelijk LBP2. :)
Ik speel eigenlijk maar 2 games tegelijk, anders weet ik niet meer wat ik moet spelen. Speel nu bijvoorbeeld PES 2011 en MAG. Mag gaat weg voor KZ3 bijvoorbeeld. Want 2 shooters tegelijk speel ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
OPSLAGHOND schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:41:
[...]

Ik heb je ook toegevoegd.
Zo schiet het al een beetje op, nietwaar? :P
Yeah mijn eerste vriend op psn:D.
Mogen er meer volgen. Heb trouwens gt5 gekocht en ben beschikbaar voor ruilen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Ik krijg nu toch wel een beetje de "jeuk" van dat gezever met Bad Company 2 : Vietnam, wat vervelend dat gedoe met die stats die steeds verdwijnen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets bekend over een software emulator voor PS2 games?
Die geruchten gaan nu al zolang dat die in een toekomstige firmware zal komen. Is dit puur een gerucht of zit hier een kern van waarheid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zal je ook toevoegen, je kan niet genoeg PSN-Vriendjes hebben ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online

Dat online saven is voor 99% van de klanten een nutteloze future. Online opslaan van savegames heeft nut als je vaak wisselt van PS3 of alsn je hardeschijf constant crashed en je geen backups maakt. Beide situaties komen niet echt bijzonder vaak voor. Blij dat ik geen plus klant ben. Die plus bende wás al vrij zinloos, hiermee maken ze het nóg zinlozer.
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:16:
Is er al iets bekend over een software emulator voor PS2 games?
Die geruchten gaan nu al zolang dat die in een toekomstige firmware zal komen. Is dit puur een gerucht of zit hier een kern van waarheid in?
Dit gaat echt nooit van z'n leven meer gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door rodie83 op 31-01-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
[...]

Ja, dat snap ik wel, maar in de quote wordt gepraat over het opslaan van de games zelf, niet alleen de savegames.
Games kunnen op deze wijze opgeslagen worden op een server van PlayStation, in plaats van op jouw PS3 zelf. Twee voordelen hieraan zijn dat je veel ruimte overhoudt (en ook geen lange installatietijden hebt) en dat je op verschillende consoles toch bij jouw eigen games en saves kunt komen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

rodie83 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Dat online saven is voor 99% van de klanten een nutteloze future. Online opslaan van savegames heeft nut als je vaak wisselt van PS3 of alsn je hardeschijf constant crashed en je geen backups maakt. Beide situaties komen niet echt bijzonder vaak voor. Blij dat ik geen plus klant ben. Die plus bende wás al vrij zinloos, hiermee maken ze het nóg zinlozer.

[...]

Dit gaat echt nooit van z'n leven meer gebeuren.
Hoe kan iets zinlozer worden wanneer ze een extra functie toevoegen? Die logica ontgaat me. En de online save-functie kan ook handig zijn als je bij een vriend de beschikking wilt hebben over je save-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
-RazieL- schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:02:
[...]

Hoe kan iets zinlozer worden wanneer ze een extra functie toevoegen? Die logica ontgaat me. En de online save-functie kan ook handig zijn als je bij een vriend de beschikking wilt hebben over je save-games.
Ik zie niet in hoe inloggen op PSN met jouw account op een andere PS3 sneller gaat zijn dan het meenemen van een USB stickje. Eigenlijk zie ik maar nut voor 1 specifiek geval en dat is wanneer je de hardeschijf van je PS3 vervangt. Dan hoef je niet eerst zelf een backup te maken. Jaj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UnderGarden komt deze week in de US Store.
http://blog.us.playstatio...ing-to-psn-this-winter-2/

Lijkt me een erg mooie game, hopelijk komt het spel snel in de EU store.

must buy voor Flower fans? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 31-01-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
-RazieL- schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:02:
[...]

Ik heb een ps3 in de huiskamer en 1 op de slaapkamer. Ideaal dat je dan makkelijk kan wisselen tussen ps3's.

Ps4/switch gamer

Pagina: 1 ... 7 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.