Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:26:
[...]

Maar hoe gebruik je FFX / FnS / Aimon dan in de woonkamer? Ik zie me niet een muismat (heb een Razer Steelseries mat, dus wel lekker stevig) op schoot of op de bank leggen (hoezo: RSI gevoelig?), en ben toch echt niet van plan om op de salontafel te gaan gamen (op m'n knieën voor dat ding of zo?)...

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat het lekker gamed. Wel kan ik me voorstellen dat het prettig gamed als je achter een bureau zou zitten, maar dan vraag ik me weer af: waarom niet met een PC gamen? Voor mij is de grootste motivatie om de PS3 te gebruiken dat ik dan in de woonkamer kan gamen, vanaf de bank.
Het valt me op hoe weinig fantasie sommige mensen hebben, wat betreft het gebruik van een muis op de PS3. Ik hoor letterlijk iedereen zeggen: "ik ga echt niet met een muismat op schoot zitten". 8)7

Ik zou zeggen: leg rechts van je een kussen met daarop de muismat, en links van je ook een (eventueel wat kleiner) kussen, waar je elleboog (arm waar je de nunchuck mee vasthoudt) op rust. Benen languit op de salontafel, en gaan.

edit: Hopelijk heb je dan ook meteen een beetje een antwoord op je laatste vraag: ook ik wil lekker op de bank kunnen gamen. ;)

Daarnaast hebben veel van mijn vrienden ook een PS3. Een PC is ook veel duurder en gaat minder lang mee (nee, ik heb het niet over de duurzaamheid). Daarnaast heb ik geen zin in cheaters, en wil ik niet om niks gekicked worden.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 17-01-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Anoniem: 16328 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:19:
@Shiverzz
Heb je die 250GB versie ergens voor een prikkie gezien? Zo ja, dan heb ik zolang het nieuw is ook interesse ;).
Nog geen bijzondere deals gezien. Bij de lokale Bart Smit zag ik wel de 160Gb voor 266 Euro. Vanavond eens langs de MM wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 16:23
bram1984 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:30:
[...]

Het valt me op hoe weinig fantasie sommige mensen hebben, wat betreft het gebruik van een muis op de PS3. Ik hoor letterlijk iedereen zeggen: "ik ga echt niet met een muismat op schoot zitten". 8)7

Ik zou zeggen: leg rechts van je een kussen met daarop de muismat, en links van je ook een (eventueel wat kleiner) kussen, waar je elleboog (arm waar je de nunchuck mee vasthoudt) op rust. Benen languit op de salontafel, en gaan.

edit: Hopelijk heb je dan ook meteen een beetje een antwoord op je laatste vraag: ook ik wil lekker op de bank kunnen gamen. ;)

Daarnaast hebben veel van mijn vrienden ook een PS3. Een PC is ook veel duurder en gaat minder lang mee (nee, ik heb het niet over de duurzaamheid). Daarnaast heb ik geen zin in cheaters, en wil ik niet om niks gekicked worden.
Die mentaliteit is zo jammer, omdat het op de pc zo werkte moet het ook maar op de PS3 zo werken. Zo is heel het systeem niet opgezet! Zelfde reden waarom er geen Cross platform gamen is namelijk ONEERLIJK VOORDEEL. Stop met die muis mentaliteit en pas je aan, zorg dat je met een controller de beste bent of ga lekker op de pc tegen andere muizen gamen. Een pc kun je ook prima aan je TV aansluiten en met draadloze tobo's en muizen gewoon op de bank zitten. Dat jij je niet aan wilt passen wil niet zeggen dat je dan geen cheater bent, of heb je er echt genoegdoening mee om bij een lobby met controller only spelers bovenaan te staan? Ga dan direct ook voor de goede cheats zodat je helemaal dik ownt... :r

En dan dat eindeloze en stuurtje dan moet dat ook verboden worden? Nee dat is iets heel anders, zelfs op de pc zijn er stuur en geen stuur gamers dus dat verschil is er altijd geweest. Ik ken niemand die een FPS op de pc met een controller gaat spelen of sowieso iets anders dan een muis.

100% tegen oneerlijk voordeel! Wel willen winnen maar er geen (nieuwe) moeite voor willen doen is ongewenste mentaliteit. Bij de pc weglopen omdat er sofwarematige cheaters zijn en dan zelf een ander platform gaan vern**ken met hardwarematige cheats 7(8)7

PS mijn laatste bijdrage aan deze (non)discussie maar met al die apparaten die hier langs komen wilde ik toch even reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff gast, jouw mentaliteit is pas jammer. :')

Kom eens onder die steen vandaan, in plaats van huilie huilie te doen. Waar denk je dat topspelers op de console mee spelen? Ik laat me anders wel afslachten door mensen die wel een muis gebruiken. :F

Dus omdat het verschil op de PC altijd al geweest is, mag het ineens wel? Uitstekend argument.. 8)7

Mijn k/d in BO is 1.31, wauw wat een voordeel. :)

Bij MW2 was dit zelfs 1.28, en dan heb ik beide games vanaf release datum gespeeld. Come again? Dan moet ik met die gare controller spelen? En ieder potje 2-25 eindigen? Leuk man.

Verder blijf ik vrolijk met mijn muis doorspelen. Welkom in 2010, waarin men op consoles eindelijk de keuze heeft welke controller te gebruiken.

Dan moeten we eigenlijk ook allemaal met hetzelfde formaat TV spelen, en surround sets gebruiken mag ook niet. Oh ja, en dezelfde snelheid internet. ;w

[ Voor 75% gewijzigd door bram1984 op 17-01-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:34
Geplaatst op maandag 17 januari 2011 18:40
bram1984

Mijn k/d in BO is 1.31, wauw wat een voordeel.

Verder blijf ik vrolijk met mijn muis doorspelen. Welkom in 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 16:14
bram1984 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:40:

Kom eens onder die steen vandaan, in plaats van huilie huilie te doen. Waar denk je dat topspelers op de console mee spelen?
controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:46
Ik vind dit zo'n nutteloze discussie. Valt in dezelfde categorie als mensen die vinden dat een racestuur met racegames cheaten is. (Ja ze bestaan).
Iedereen moet gewoon het spel zo spelen als hij wil en als mogelijk is. Klaar.

Iemand die racegames met stuur speelt heeft voordeel
Iemand fps met muis en tobo speelt heeft voordeel.
Maar het belet diegenen zonder voordeel er niet van het onderdeel te kopen waardoor ze toch weer quitte staan met diegenen met voordeel.

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 17-01-2011 20:02 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gian Inc. schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:55:
Geplaatst op maandag 17 januari 2011 18:40
bram1984

Mijn k/d in BO is 1.31, wauw wat een voordeel.

Verder blijf ik vrolijk met mijn muis doorspelen. Welkom in 2010.
De tijd vliegt inderdaad.
Wrong :)
GAIAjohan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:58:
Ik vind dit zo'n nutteloze discussie. Valt in dezelfde categorie als mensen die vinden dat een racestuur met racegames cheaten is. (Ja ze bestaan).

Maar het belet diegenen zonder voordeel er niet van het onderdeel te kopen waardoor ze toch weer quitte staan met diegenen met voordeel.
Amen _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door bram1984 op 17-01-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*dubbel*

[ Voor 96% gewijzigd door bram1984 op 17-01-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Even een vraagje aan diegenen die tegen muis/tobo zijn.

Ik werd een keer voor cheater uitgemaakt in Trackmania nations, omdat ik wel rpecies kon sturen dankzij mijn Logitech Rumblepad 2, terwijl velen daar gewoon een toetsenbord gebruiken. Als ik jullie logica volg was ik idd aan het cheaten met een device van 25 euro.

Zelfde geldt voor Dirt2. Alleen gebruikte ik daar een Logitech G25 ipv een toetsenbord of controller. Zelfs met racesim spellen als GTR2 heb ik er mensen over horen zeuren dat sommigen een racestuur gebruiken wat volgens hen een unfair advantage is..

Is dat nou daadwerkelijk cheaten?! Ik vind het in dezelfde categorie vallen als dat muis/tobo switch voor de PS3. Er zijn mensen die daar geld voor neer willen leggen. Nou? Prima toch?! Hun geld, hun keuze.

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 17-01-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Pff, online mulitplayer is voor n00bs. AI cheat niet en je vrienden die naast je op de bank zitten te gamen kan je altijd een corrigerende tik geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.

Goed punt van je, en inderdaad iedereen is in de gelegenheid om zo'n uitbreiding op de ps3 te kopen (mits er voldoende liquide middelen zijn natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Waar baseer je dat op? Een verkoop/marketing praatje; De beste spelers hebben hem ook! oid...? Jij kan niet met een controller omgaan. Topspelers in FPS op consoles kunnen dat wel ;)

Echter, mij kan het niks schelen dat die frankenstein dingen bestaan. Een controller vind ik heel fijn, op dit moment ben ik waarschijnlijk slechter met muis dan met een controller. Zo lang die dingen worden ondersteund heb ik niks te klagen, mochten ze ooit worden geband ook niet :)

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
‘Heads-Up’ Game Store Update – SCEE January Sale 2011
January Sale Offers (available on PS3 and PSP where applicable)

These price reductions will start from the 19th January during the regular update and run until the 2nd February, so get them while they’re hot!

* Warhawk Complete Bundle (£15.99/€19.99)
* Crash Commando (was – £6.29/€7.99 now – £3.19/€3.99)
* TV Show King (was – £3.99/€4.99 now – £0.79/€0.99)
* Split/Second - High Octane Supercar Pack (was – £1.59/€1.99 now – £0.79/€0.99)
* Topatoi Episode 2: Pillar of the Skies (was – £4.79/€5.99 now – £2.39/€2.99)
* Assassin’s Creed (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)
* Hannah Montana: Rock out the Show (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)
* Hannah Montana – Fashions Add-on (PSP) (was – £1.19/€1.49 now – £0.59/€0.75)
* Hannah Montana – Moment Maker Add-on (PSP) (was – £0.79/€0.99 now – £0.40/€0.49)
* Half-Minute Hero (PSP) (was – £11.99/€14.99 now – £7.99/€9.99)
* Harvest Moon: Innocent Life (PSP) (was – £9.99/€12.99 now – £6.29/€7.99)
* Harvest Moon: Hero of Leaf Valley (PSP) (was – £19.99/€24.99 now – £10.99/€13.99)
* Valhalla Knights (PSP) (was – £9.99/€12.99 now – £6.29/€7.99)
* Valhalla Knights 2 (PSP) (was – £11.99/€14.99 now – £7.99/€9.99)
* Valhalla Knights 2: Battle Stance (PSP) (was – £15.99/€19.99 now – £11.99/€14.99)
* Peter Pan: Adventures in Neverland (PSone) (was – £3.19/€3.99 now – £1.59/€1.99)
* A Bug’s Life (PSone) (was – £3.19/€3.99 now – £1.59/€1.99)

January Sale Offers from 2K Games

* Mafia II Complete DLC Bundle (£19.99/€24.99)
* BioShock 2 Complete DLC Bundle (£11.99/€14.99)

January Sale Offers from Capcom

* Bionic Commando: Rearmed (was – £7.99/€9.99 now – £6.29/€7.99)
* Final Fight: Double Impact (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)
* Mega Man 9 Complete Bundle (£7.99/€9.99)
* Mega Man 10 Complete Bundle (£7.99/€9.99)
* Dead Rising 2 Skills Pack Bundle (£3.19/€3.99)

January Sale Offers from Konami

* GTI Club+ (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)
* Rocket Knight (was – £7.99/€12.99 now – £3.99/€6.49)
* Vandal Hearts: Flames of Judgement (was – £7.99/€12.99 now – £3.99/€6.49)
* Zombie Apocalypse (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)
* Metal Gear Solid: Peace Walker (PSP) (was – £31.99/€39.99 now – £15.99/€19.99)
* Metal Gear Solid: Digital Graphic Novel (PSP) (was – £6.29/€7.99 now – £3.19/€3.99)

January Sale Offers from Rockstar Games

* GTA IV: The Lost and Damned & The Ballad of Gay Tony Bundle (£15.99/€19.99)
* Midnight Club Bundle: LA Remix & Dub Edition (PSP) (£15.99/€19.99)
* GTA: Chinatown Wars (PSP) (was – £27.99/€34.99 now – £11.99/€14.99)

January Sale Offers from THQ

* Red Faction: Guerrilla (was – £15.99/€19.99 now – £11.99/€14.99)
* WWE Smackdown vs. Raw 2011: Fan Axxess Pack (was – £6.29/€7.99 now – £4.79/€5.99)
* WWE Smackdown vs. Raw 2011 (PSP) (was – £31.99/€39.99 now – £15.99/€19.99)
* UFC Undisputed 2010 (PSP) (was – £31.99/€39.99 now – £15.99/€19.99)
* Spongebob Squarepants: Truth or Square (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)
Meer info:
http://blog.eu.playstatio...e-scee-january-sale-2011/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34
BatmanHorizon schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:07:
[...]

Waar baseer je dat op? Een verkoop/marketing praatje; De beste spelers hebben hem ook! oid...? Jij kan niet met een controller omgaan. Topspelers in FPS op consoles kunnen dat wel ;)

Echter, mij kan het niks schelen dat die frankenstein dingen bestaan. Een controller vind ik heel fijn, op dit moment ben ik waarschijnlijk slechter met muis dan met een controller. Zo lang die dingen worden ondersteund heb ik niks te klagen, mochten ze ooit worden geband ook niet :)
Wees gerust, die dingen komen toch niet in de buurt van de echte mouse/keyboard FPS games. Beetje controller speler kan veel beter zijn dan een 'emulated mouse' speler, en dat zeggend uit behoorlijk wat PC-FPS ervaring ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BatmanHorizon schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:07:
[...]

Tijdje terug ergens gelezen, alleen weet ik helaas niet meer waar. Lijkt me overigens niet meer dan logisch dat je als competitief gamer voor de meest nauwkeurige hardware gaat..
SinergyX schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:31:
[...]

Wees gerust, die dingen komen toch niet in de buurt van de echte mouse/keyboard FPS games. Beetje controller speler kan veel beter zijn dan een 'emulated mouse' speler, en dat zeggend uit behoorlijk wat PC-FPS ervaring ;)
Met een muis kun je bewegingen maken die met een controller niet mogelijk zijn (daarnaast kun je gewoon sneller bewegen), dus als je me kunt uitleggen hoe een controller beter kan spelen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Het is geen PC en waar is de officiële uitbreiding van Sony?
http://www.ps3hax.net/201...mware-3-50/#axzz1BKKuGjQb
Waarom worden de frag controllers niet gelicenceerd door Sony en alternatieve controllers als stuurtjes en standaar third party controllers wel? Misschien omdat het expres niet ondersteund wordt om een one level playing field te creëren?! Tot er een officieel gelicenceerd apparaat verschijnt valt het onder cheating. Raar dat Sony mijn mening deelt als het zo'n rare mening is, volgens jullie.
bram1984 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:40:

Kom eens onder die steen vandaan, in plaats van huilie huilie te doen. Waar denk je dat topspelers op de console mee spelen? Ik laat me anders wel afslachten door mensen die wel een muis gebruiken. :F
Klassiek geval van drogreden, iedereen doet het dus waarom zou ik het niet doen.
Mijn k/d in BO is 1.31, wauw wat een voordeel. :)

Bij MW2 was dit zelfs 1.28, en dan heb ik beide games vanaf release datum gespeeld. Come again? Dan moet ik met die gare controller spelen? En ieder potje 2-25 eindigen? Leuk man.

Verder blijf ik vrolijk met mijn muis doorspelen. Welkom in 2010, waarin men op consoles eindelijk de keuze heeft welke controller te gebruiken.

Dan moeten we eigenlijk ook allemaal met hetzelfde formaat TV spelen, en surround sets gebruiken mag ook niet. Oh ja, en dezelfde snelheid internet. ;w
Dat jij er niet geweldig mee bent wil niet zeggen dat je geen oneerlijk voordeel hebt want zoals je zegt anders was je nog slechter. Alle tv's worden ondersteunt, vele surround sets en je hebt een minimale snelheid op internet nodig om uberhaubt te gamen, allemaal geen oneerlijke voordelen maar gewoon ondersteunde verschillen.
Gian Inc. schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:42:
[...]
Goed punt van je, en inderdaad iedereen is in de gelegenheid om zo'n uitbreiding op de ps3 te kopen (mits er voldoende liquide middelen zijn natuurlijk :) )
Iedereen is ook in de gelegenheid om aimbot te installeren, dus een nonargument.
Offline wel maar online speel je samen dus moet je rekening houden met anderen.

(sorry maar kan het niet laten te reageren omdat toevallig 3 fans achter elkaar reageren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom worden de frag controllers niet gelicenceerd door Sony en alternatieve controllers als stuurtjes en standaar third party controllers wel? Misschien omdat het expres niet ondersteund wordt om een one level playing field te creëren?! Tot er een officieel gelicenceerd apparaat verschijnt valt het onder cheating. Raar dat Sony mijn mening deelt als het zo'n rare mening is, volgens jullie.
Tja, of die disabling middels die update nu echt bewust alle third party controllers uitschakelde laten we even in het midden. Alles doet het inmiddels weer, dus waarom doet Sony deze moeite (als dat al zo bedoeld is)?
Klassiek geval van drogreden, iedereen doet het dus waarom zou ik het niet doen.
Correct, het wordt toch wel gebruikt, en steeds meer ook. En ik lig er geen moment wakker van, gelukkig. Sterker nog: ik adviseer de FnS regelmatig aan medetweakers, en zo nu en dan help ik er eens eentje met het tweaken ervan. Zou ik dat doen als ik bewust een oneerlijk voordeel wil halen? Oh ja: mijn aim-assist staat ook nog eens uit, dus wil iedereen met een controller dit ook even doen. O-)
Dat jij er niet geweldig mee bent wil niet zeggen dat je geen oneerlijk voordeel hebt want zoals je zegt anders was je nog slechter. Alle tv's worden ondersteunt, vele surround sets en je hebt een minimale snelheid op internet nodig om uberhaubt te gamen, allemaal geen oneerlijke voordelen maar gewoon ondersteunde verschillen.
"Ondersteund", wat een gebakken lucht zeg. Ik zie anders nergens een Sony sticker op mijn Philips zitten hoor, als je snapt wat ik bedoel. Ga maar eens MW2 op een CRT zonder surround set spelen tegen iemand met een 50 inch plasma en een 5.1 systeem. Even kijken wie er het voordeel heeft. :+

Anders was ik nog slechter ja. Mag ik een positieve k/d halen, die 2x die ik per week speel? Nogmaals: dit ding is gewoon te koop, en niet "illegaal" of iets dergelijks. Zou je daarnaast mijn "voordeel" toe willen lichten, als mijn k/d op 1.31 staat? Als ik er écht zoveel voordeel mee heb, dan zou deze minimaal op 4 moeten staan toch? Terwijl ik MW2 daarentegen wel veel speelde (1.28). Ik bungel regelmatig in de onderste regionen van mijn team. Heeft de rest dan ook een muis ofzo? Of zitten er gewoon hele goede DS3 spelers tussen?
Iedereen is ook in de gelegenheid om aimbot te installeren, dus een nonargument.
Wat een fantastische vergelijking weer. Hier hoef ik niet op in te gaan verder, hè?

*weg

[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 17-01-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:12

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Airpower schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:25:
Ziet er goed uit. Waar heb je die gekocht?
Op hun website zelf. Ik woon op nog geen 20 minuten rijden van ze. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kluutmaran schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:48:
Bij pc games wordt er genoeg geinstalleerd wat nooit gelicensieerd is door een gamemaker of wat dan ook. Ik noem buttonboxes, handremmen, triple screen etc
Daarnaast ga je helemaal niet in op het feit dat een stuur toch echt een enorm voordeel is tov een controller. En feitelijk hetzelfde bewerkstelligd als een muis+tobo.
Klopt, alleen speel je dan zelf niet meer volledig. Terwijl je dat met muis en tobo wel doet. Totaal niet te vergelijken.
Offline wel maar online speel je samen dus moet je rekening houden met anderen.
Dus feitelijk moet ik mn stuurtje ook aan de kant gooien in GT5 bij online, omdat ik rekening moet houden met mensen met een controller.
Het is echt volledig hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ach, trek de oneerlijkheiddiscussie nog verder door naar internetverbindingen en de hoeveelheid tijd die mensen steken in het bekend raken met een spel (bij mij zeer beperkt omdat ik maar weinig kan gamen :)).

Wat de vergelijking van Eagle Eye met FragFX en Fragnstein betreft: Ik had een FragFX v1, die het niet meer deed op 3.50 (vond later uit dat er toch een firmware was die het ding deed werken, ach ja). Ik gebruik de EE met een Wolfking bordje en een Steelseries Kinzu muis. Voordeel is de goede instelbaarheid, ook qua deadzone en sensitivity in-game met de advanced calibration firmware en het feit dat je je eigen hardware kunt kiezen (tot op zekere hoogte, het moet wel HID-compliant zijn). Het voelt allemaal wat beter dan met de FragFX, maar meningen kunnen verschillen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt tijd voor een (game)discussie-topic, ervaringen en/of het echte nieuws krijgen zo geen kans. :P

[ Voor 10% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-01-2011 23:47 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

edit: Is dit een nieuws-topic dan? ;) Die eagle eye is trouwens relatief jong.

Overigens iets heel anders: Hoeveel mensen spelen "oudere" spellen? Ik heb onlangs Brutal Legend gespeeld, nu Operation Flashpoint aan het spelen, en Motorstorm Pacific Rift (super!!!) en Bioshock 2 heb ik liggen. Ben met een schuin oog naar BFBC2 en MAG aan het kijken, voor als ik klaar ben met Flashpoint.

Hoewel ik graag speel, speel ik eigenlijk niet zo vaak als ik zou willen, en is het bijna casual gamen geworden. Ik kan dus een hoop oudere spellen als "nieuw" spelen, wat een hoop knaken scheelt. Toch lees ik hier meer over nieuwe spellen dan oude. Zijn er nog meer lui als ik die vooral de net niet nieuwste spellen spelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Hillie op 17-01-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
Hillie schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:47:

Overigens iets heel anders: Hoeveel mensen spelen "oudere" spellen? Ik heb onlangs Brutal Legend gespeeld, nu Operation Flashpoint aan het spelen, en Motorstorm Pacific Rift (super!!!) en Bioshock 2 heb ik liggen. Ben met een schuin oog naar BFBC2 en MAG aan het kijken, voor als ik klaar ben met Flashpoint.

Hoewel ik graag speel, speel ik eigenlijk niet zo vaak als ik zou willen, en is het bijna casual gamen geworden. Ik kan dus een hoop oudere spellen als "nieuw" spelen, wat een hoop knaken scheelt. Toch lees ik hier meer over nieuwe spellen dan oude. Zijn er nog meer lui als ik die vooral de net niet nieuwste spellen spelen?
Motorstorm Pacific is echt geweldig! Heb net een playstation, met een paar nieuwe spellen en veel spellen van marktplaats gekocht (aanrader!).

Net samen met mijn vriendin begonnen aan oblivion, wennen aan besturing in vergelijking met pc... maar mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Ik heb motorstorm PR voor $16 van ebay getrokken en een van de leukste casual racers die er zijn! Lekker knallen en beuken, vette muziek. Eigenlijk burnout paradise (nog zo'n topspel!) in een andere setting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter

Overigens iets heel anders: Hoeveel mensen spelen "oudere" spellen?
Ik heb een tijdje terug Ninja Gaiden Sigma 2 opgepikt voor weinig en daar ben ik nu veel mee bezig. Daarnaast heb ik onder meer Flower, Motorstorm Pacific Rift en Midnight Club LA nog liggen om uit te spelen. Hoewel uitspelen in het geval van Motorstorm, met nog een stuk of 10 events te gaan, vast en zeker niet gaat lukken...

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Overigens iets heel anders: Hoeveel mensen spelen "oudere" spellen?

Ik ook voornamelijk; zeker omdat ik niet meer wil/kan uitgeven dan 20 euro per spel. Als de hype eenmaal is gaan liggen, dalen de meeste spellen toch wel naar dat niveau af. :) Het is alleen jammer dat je online wel een flinke achterstand hebt; of dat er zelfs geen online meer beschikbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik ben zelf naast GT5 nu vooral bezig met Yakuza3 die 12 euro koste bij Bart Smit. Een behoorlijk anders spel dan ik gewend ben, en de Japanse voices vind ik echt een pluspunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511

GAIAjohan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:24:
Ik ben zelf naast GT5 nu vooral bezig met Yakuza3 die 12 euro koste bij Bart Smit. Een behoorlijk anders spel dan ik gewend ben, en de Japanse voices vind ik echt een pluspunt :)
En het gevoel alsof je echt in Japan loopt is werkelijk subliem, tot in de 7/11-achtige winkeltjes aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:28
Ik koop, op een paar uitzonderingen na, bijna alleen maar wat oudere games. Simpelweg omdat ik het vaak zonde vind de volle pond voor een game te betalen en mijn backlog groot genoeg is om nog wel even bezig te blijven ;)
Zelf nu dus bezig aan Resident Evil 5. Valt niet tegen na alles dat ik gelezen heb al zijn de verbeteringen tegenover deel 4 nauwelijks aanwezig. Eerder het tegenovergestelde.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik speel heel vaak oudere games, vaak omdat ik ze dan voor een prikje op marktplaats kan kopen :P

Recent R&C Crack in time via MP gekregen, ben hem nu aan het spelen... dat het spel ouder is maakt het niet minder leuk om te doen. Tijdje terug heb ik GoW Collection uitgespeeld omdat ik de nog nooit gedaan had ben ook zeker vna plan om GoW 3 nog via marktplaats te kopen en te spelen :P

ook een van de voordelen er is altijd wel goedkoop aan een Ps3 spel te komen, hetzij via internet of via marktplaats, 10-25 euro zijn gewoon leuke prijzen voor games :)

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 18-01-2011 08:46 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik koop ook games waar de spreekwoordelijke kop van af is. Zaten toch echt juweeltjes tussen Dead Space, Tomb raider, en beide Prince of Persia's (met name Forgotten Sands was erg leuk). Allen niet meer betaald dan € 12,50. De laatste aankopen zijn welke nu onderweg zijn, zijn Mafia 2 (17,-) en Terminator (€ 13,-). Verder nu nog op het verlanglijstje Brutal Legend, Bioshock 2. Zijn beide ook goed te betalen maar heb nog een achterstand: AC2, AC Brotherhood, Fallout, Red Dead. Heb echt te weinig tijd..!

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 16:06
Hillie schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:03:
Ik heb motorstorm PR voor $16 van ebay getrokken en een van de leukste casual racers die er zijn! Lekker knallen en beuken, vette muziek. Eigenlijk burnout paradise (nog zo'n topspel!) in een andere setting. :)
gister nog van 10 tot 12 Motorstorm PR zitten spelen.
als je bijna alles hebt gehaald begint het ECHT moeilijk te worden:P
online niet hoger dan 3eplaats geworden...
mooi spel is het.
13,50 voor betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Hm, vreemd. Dacht zondag nog dat mn launch PS3 aan 't overlijden was omdat ik in GT5 om de haverklap freezes kreeg. Gisteren heel de avond getest met andere games (NHL11, Motorstorm PR, Killzone 2) en nergens problemen gehad. Stop ik GT5 erin en hij loopt weer gelijk vast nadat ik een race geladen heb.
Aan de GT5 disk ligt t mijns inziens niet want er is geen krasje of niks op te zien (is in november in de PS3 gegaan en is er gister pas voor t eerst uitgekomen). Nu stond ik op t punt om een Slim te gaan kopen ter vervanging, maar nu twijfel ik toch of dat wel zinvol is. Zijn die GT5 freezes nu toch de eerste tekenen van t begin van t einde of is er een andere verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand hier ervaring met DC UO? Van wat ik gezien heb is het wel een toffe game maar hoor toch graag nog eerst wat ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Wow, het was niet de bedoeling dat mijn vraag zo'n stormvloed aan posts veroorzaakte over of het wel of niet cheaten is. Ik kan gewoonweg niet overweg met de controller als ik moet richten en vuren, dus zijn of die spellen niet voor mij geschikt of ik moet zoeken naar een alternatieve controller.

Misschien dat ik ook gewoon nog ff wacht en ga kijken of er straks FPS games komen waarbij je met een movecontroller en daarnaast een navigational controller en een gun attachment kan spelen. Dan kan je lekker op de bank gaan liggen en als sniper gaan spelen...... :+ Dan is de kwestie van "cheaten" of niet niet meer relevant, want dan heb je een official alternative voor de DS3 van Sony zelf. En richten met een gun lijkt me nog weer sneller dat een muis, vooral als ik lees dat de muizen in de FnS of FragFX niet echt zo lekker werken als op de PC.

Games haal ik tegenwoordig vaak in Engeland. Daar vind je veel courante games voor soms spotprijzen, waardoor je niet al te lang hoeft te wachten tot de prijs gedaald is in NL of Platinum wordt. En zelfs als hij Platinum is, dan is de prijs in de UK ook vaak nog interessant.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
een vraag over de REAR TRIGGERS (of hoe ze officieel heten):

iemand daar ervaring mee? Goed of slecht?
ik krijg hoe leuk racen ook is, wel erg veel last aan mijn vingers. de controller is eigenlijk gewoon te klein en krijg ik hierdoor minder grip.

graag een reactie van jullie professionals:P
en misschien iemand met een link om ze voor een mooie prijs te kopen?

[ Voor 10% gewijzigd door Steven6249 op 18-01-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:58:
Wow, het was niet de bedoeling dat mijn vraag zo'n stormvloed aan posts veroorzaakte over of het wel of niet cheaten is. Ik kan gewoonweg niet overweg met de controller als ik moet richten en vuren, dus zijn of die spellen niet voor mij geschikt of ik moet zoeken naar een alternatieve controller.

Misschien dat ik ook gewoon nog ff wacht en ga kijken of er straks FPS games komen waarbij je met een movecontroller en daarnaast een navigational controller en een gun attachment kan spelen. Dan kan je lekker op de bank gaan liggen en als sniper gaan spelen...... :+ Dan is de kwestie van "cheaten" of niet niet meer relevant, want dan heb je een official alternative voor de DS3 van Sony zelf. En richten met een gun lijkt me nog weer sneller dat een muis, vooral als ik lees dat de muizen in de FnS of FragFX niet echt zo lekker werken als op de PC.

Games haal ik tegenwoordig vaak in Engeland. Daar vind je veel courante games voor soms spotprijzen, waardoor je niet al te lang hoeft te wachten tot de prijs gedaald is in NL of Platinum wordt. En zelfs als hij Platinum is, dan is de prijs in de UK ook vaak nog interessant.
Haha, dit bedacht ik me net toevallig. Hoe kijken alle moraalridders tegen Kinect- en Move achtige alternatieven aan? Volgens mij nog nauwkeuriger dan een muis, en ook nog eens "ondersteund". Hoeven we dan geen rekening meer te houden met onze online medespelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 14:49

Ik ben dan zoals jou!
Bij mij komt het door het studeren in het jaar dat ik minder tijd heb dan ik zou wensen.

Ik hou wel een accurate wish list bij met games die ik in verlofperiodes ga kopen :P
  • Rainbow Six Vegas 2
  • Bioshock
  • Call of Duty: Black Ops
  • Just Cause 2
  • Assassin’s Creed: Brotherhood
  • Batman: Arkham Asylum
zijn de games die ik van plan ben te kopen en te spelen vooraleer ik nog maar aan de games begin, die intussen verschijnen:
  • Test Drive Unlimited 2
  • Mass Effect 2
  • Bulletstorm (PS3/PC) February 22, 2011
  • Killzone 3 (PS3) February 22, 2011
  • Homefront (PS3/PC) March 8, 2011
  • Crysis 2 (PS3/PC) March 24, 2011
  • Motorstorm: Apocalypse (PS3) April 12, 2011
  • Portal 2 (PS3/PC) April 21, 2011
  • The Witcher 2: Assassins Of Kings (PC) May 17, 2011
  • Rage (PS3/PC) September 13, 2011
  • Uncharted 3: Drake’s Deception (PS3) November 1, 2011
  • Guild Wars 2 (PC) November 2, 2011
  • Nexuiz (PS3) Q1 2011
  • L.A. Noire (PS3) Q2 2011
  • Batman: Arkham City (PC/PS3) Q3 2011
  • Brink (PS3/PC) Q3 2011
  • Mass Effect 3 Q4 2011
  • Deus Ex 3 (PS3/PC) TBA 2011
  • I am Alive (PS3/PC) TBA 2011
  • Rayman Origins (PSN) TBA 2011
  • Trackmania 2 (PC) TBA 2011
  • Firefall (PC, free) TBA 2011
  • Battlefield 3 (PC/PS3) TBA 2011
  • Agent (PS3) TBA 2011
  • Duke Nukem Forever (PC/PS3) TBA 2011
  • Spec Ops: The Line (PS3/PC) TBA 2011
  • Stellar Dawn (free) TBA 2011
  • Outland (PSN) TBA 2011
  • BattleBlock Theater TBA 2011
  • The Secret World TBA 2011
  • Fallout Online (PC) Q2 2012
  • Bioshock Infinite TBA 2012
  • Max Payne 3 TBA 2012
  • F1 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Square Godzillas Tokyo: FFXIII-2 announced, Agito XIII renamed, Versus XIII stays PS3-exclusive

Afbeeldingslocatie: http://assets.vg247.com/current//2011/01/fffxiii-2-logo.jpg
Square Enix has just wrapped up its First Production Unit event, where it announced FFXIII-2 and a renaming of Agito XIII to Type-0.
....
FFXIII producer Yoshinori Kitase confirmed the development .Final Fantasy XIII-2 The game was announced for a 2011 release in Japan for PS3 and 360.
....
The conference’s other big news was that Final Fantasy Agito XIII is now known as Final Fantasy Type-0. It will launch this summer in Japan for PSP on two UMDs
*O*

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 18-01-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Steven6249 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:18:

ik krijg hoe leuk racen ook is, wel erg veel last aan mijn vingers. de controller is eigenlijk gewoon te klein en krijg ik hierdoor minder grip.

Volgens mij bedoel je Gioteck Real Triggers. Ik heb ze meebesteld bij een bestelling op Amazon.co.uk en daar kosten ze iets van 2 pond per set. Ik heb 2 sets gekocht en ik vind het persoonlijk fijn om ze erop te hebben. Met NFS: HP heb je het gaspedaal 98% van de tijd ingedrukt en met deze attachments glij je minder snel van de knop af. Heb het idee dat ik nu iets minder kracht erop zet, en daarmee ook minder last van me handen heb na een lange sessie. Maar feit blijft dat de controllers van Sony aan de kleine kant zijn en ze eigenlijk ontworpen zijn voor de kleinere japanse handen. Na een paar uren gamen, ongeacht welke game, doen me handen zeer. Alhoewel het nu wel minder wordt, zal wel beginnen te wennen aan de controller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Anoniem: 338511 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:43:
Heeft iemand hier ervaring met DC UO? Van wat ik gezien heb is het wel een toffe game maar hoor toch graag nog eerst wat ervaringen?
DCU heeft apart draadje, zou je daar eens rond kunnen kijken. Vooralsnog lijkt de content vrij 'matig', ik heb zelf de beta gespeeld en was wel grappig, maar voor mij absoluut geen 60euro + monthly sub waard.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Tsja, X-2 vond ik al niet boeiend, laat staan XIII-2. Ik hou m'n hart vast voor Versus XIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Laatst online: 08-05 16:14
meer mensen die hier last hebben van disconnects bij bc vietnam.. voorheen geen problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ben wel benieuwd hoe ze het verhaal verwerken voor FXIII-2, of gaan ze gewoon opvullen 'wat er in de tussentijd gebeurde'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiverzz schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:27:
GT5 om de haverklap freezes kreeg.
...
begin van t einde of is er een andere verklaring?
ff alle installe data verwijderen en opnieuw downladen. (niet je save game!)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Steven6249 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:18:

Ik heb zelf de variant van Speedlink bij de Saturn (Groningen) gehaald. Je krijgt vier kapjes (Dus voor 2 controllers) voor 5 euro.

Rijdt stukken beter als je met controller rijdt.. Ik gebruikt t vooral voor NFS HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:32:
Ben wel benieuwd hoe ze het verhaal verwerken voor FXIII-2, of gaan ze gewoon opvullen 'wat er in de tussentijd gebeurde'?
Er is nog niets bekend over het verhaal, Square Enix liet alleen een korte video van 10 sec. zien.
Eerste trailer komt donderdag.

http://www.vg247.com/2011...-2-announced-for-ps3-360/

[ Voor 15% gewijzigd door Ike. op 18-01-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 23:22
Ik vraag me af wanneer Sony weer met een grote firmware update komt. Waar eventueel weer nieuwe leuke opties in zitten. Ik kan hierover helemaal niets vinden. Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven6249
Thanks beide voor de reacties!
dat wordt een rondje Saturn maken :+

Eigenlijk wel raar dat Sony geen EU varianten van zijn controllers maakt. want die Jappen zijn zo klein (gemiddeld). :P

en precies wat jullie aangeven, voor een langere speelsessie, voelt het niet prettig. kan natuurlijk ook door Motorstorm komen omdat je daar ook nog eens 40% van de race X moet induwen voor de Boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:13
tweaker013 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:03:
Ik vraag me af wanneer Sony weer met een grote firmware update komt. Waar eventueel weer nieuwe leuke opties in zitten. Ik kan hierover helemaal niets vinden. Iemand een idee? :?
Sony is bezig de PS3 te redden van de ondergang :p, security patches zijn het belangrijkst atm maar wie weet zit er nog wat nuttigs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

swopdark schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:35:
thnx! Vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
tweaker013 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:03:
Eerst maar eens die gaten dichten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
bram1984 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:22:
[...]

Haha, dit bedacht ik me net toevallig. Hoe kijken alle moraalridders tegen Kinect- en Move achtige alternatieven aan? Volgens mij nog nauwkeuriger dan een muis, en ook nog eens "ondersteund". Hoeven we dan geen rekening meer te houden met onze online medespelers?
Zoals in mijn verhaal over stuurtjes, officieel ondersteunt zonder workarounds = geen cheat / oneerlijk voordeel. Als de Move gebruikt kan worden en dit een enorm voordeel op zou leveren zal er of een non Move modus komen of het spel zal veelal enkel door Move spelers worden gespeeld. Hetzelfde als dat een headset voordeel op kan leveren ten opzichte van mensen zonder headset, het wordt officieel ondersteund en Sony brengt officiële versies uit zodat het normaal gevonden kan worden.

USB muis en tobo worden ook ondersteund maar bij de meeste spellen zijn deze bewust uitgeschakeld als invoerapparatuur. Workarounds zijn dus niet de bedoeling. Geen enkele dubbele standaard of grijs gebied in deze in mijn visie.

ON:
Beetje jammer dat Sony waarschijnlijk eerst volledige updateteam op beveiliging zet, voor de beveiliging gekraakt was brachten ze al zo weinig verbeteringen uit en in een heel traag tempo. Nouja van de andere kant, beter dat ze PSN beveiligd krijgen zodat wij zo min mogelijk met cheaters te maken krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Kluutmaran op 18-01-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kluutmaran schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:49:
[...]

Zoals in mijn verhaal over stuurtjes, officieel ondersteunt zonder workarounds = geen cheat / oneerlijk voordeel. Als de Move gebruikt kan worden en dit een enorm voordeel op zou leveren zal er of een non Move modus komen of het spel zal veelal enkel door Move spelers worden gespeeld. Hetzelfde als dat een headset voordeel op kan leveren ten opzichte van mensen zonder headset, het wordt officieel ondersteund en Sony brengt officiële versies uit zodat het normaal gevonden kan worden.
Geen non-Move modus in Killzone 3 hoor, als ik Google er zo op na sla. Wel staat er dat ze niet willen dat Move spelers een oneerlijk voordeel hebben t.o.v. DS3 gebruikers. Ze zullen de Move dus gaan nerfen ofzo? Ik vraag me dan af wat het voordeel van de Move is, maar goed. Dan heb ik inderdaad liever gesplitste servers zodat alle Move spelers (lees: mensen die open staan voor nieuwe technologie ;)) niet beperkt worden door de inferioriteit van de DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben blij dat Versus XIII PS3-exclusive blijft, dan hoeven we hopelijk geen Versus XIII-2 te verwachten omdat een bepaalde versie anders teveel schijfjes zou krijgen. O-)
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoeveel schijfjes XIII-2 zal beslaan.

[ Voor 69% gewijzigd door OPSLAGHOND op 18-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:08
SL65 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Sony is bezig de PS3 te redden van de ondergang :p, security patches zijn het belangrijkst atm maar wie weet zit er nog wat nuttigs bij.
Ja en de hele tijd dat er geen security patches nodig waren hebben ze gewoon op hun reet gezeten en geen significant nieuwe features gebracht. Sterker nog alleen maar features verminderd. Dus ik zou niet wachten tot er nieuwe features komen. Want nu hebben ze zelfs een smoes om daar voorlopig niet aan te werken. Dus forget it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:27:
[...]Ja en de hele tijd dat er geen security patches nodig waren hebben ze gewoon op hun reet gezeten en geen significant nieuwe features gebracht. Sterker nog alleen maar features verminderd. Dus ik zou niet wachten tot er nieuwe features komen. Want nu hebben ze zelfs een smoes om daar voorlopig niet aan te werken. Dus forget it.
Hiervoor had je ook al die jongens met die USB-stickjes.
Het blijft een bedrijf, ze zullen er alles aan doen om het de potentiële dieven zo moeilijk mogelijk te maken.
Niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

[...]

Een beetje een dubbele standaard. Als iemand met een stuurtje in GT5 2-3 seconden per ronde sneller is, dan is het geen probleem, maar als een move-player 0,1seconden sneller kan richten en schieten, dan moet er maar een aparte mode gemaakt worden?

Deadmantalking is heel lang een strijdpunt binnen de PC wereld geweest. Tijdens mijn clanjaren met CS, gebruikten wij al zaken als teamspeak, gamevoice e.d. om met elkaar te praten tijdens een game en tijdens clanmatches. Als je dood was, kon je je teammaten nog steeds van beperkte info voorzien die ze zelf misschien niet zo snel zagen. Dit is heel lang een strijdpunt geweest, maar uiteindelijk was het gewoon een geoorloofd middel om te gebruiken. Had je hierdoor een edge in de game? Jazeker, net als een supersnelle verbinding met een ultralage ping. Het is in mijn ogen dan ook niet vreemd, dat je vroeger met de PC bijna altijd wel een ping van 20-30 of zelfs nog lager kon halen, terwijl de nieuwe games je vaak niet eens onder de 100 laat komen, als je al kan zien welke ping je hebt.

Maar het lijkt mij dat niet dat de officiële ondersteuning door Sony een graadmeter moet zijn of iets wel of niet als cheaten moet worden gezien. In jouw voorbeeld zijn er dus 3 methoden die je voordeel kunnen opleveren ten opzichte van de rest van de server, als je bereid bent geld te investeren in het online gamen op de PS3. 1 veroordeel je en de andere 2 niet. En als er dan een 4de methode is, die dan niet officieel door Sony wordt ondersteund, dan is het helemaal cheaten.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind cheaten laag en moet altijd worden bestreden, maar cheaten is in mijn ogen wallhacks, aimbots en andere oneigenlijke aanpassingen aan de software, die je een voordeel opleveren. Als je een controller gebruikt die uiteindelijk een originele controller simuleert, dat is in mijn ogen niet een voor- of nadeel. Turbofire op een FragFX of aanverwante vind ik ook al te ver gaan bijvoorbeeld.

Maar wil niet een eeuwig durende discussie uitlokken of het wel of niet cheaten is. Ik zoek gewoon zelf naar de voor mij meest gunstige controllermethode die werkt. Of dat nou een stuurtje, movecontroller of muis-nunchuck combo is, dat zal me worst zijn. Heb al een headset en een toetsenbordje voor op de controller en ik zie in de toekomst ook nog wel meer randapparatuur erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Een stuurtje is wel een groot voordeel. Ikd enk zeker wel 3-5 seconden per ronde, en op een circuit als de Nordschleife zal t al gauw 10-15 seconden schelen. Waarom is er dan geen non-stuurtjes mode in GT5, en moet t wel bij spellen die de Move zouden ondersteunen?

Serieus, jij slaat de plank qua vergelijkingen (imo) compleet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik zal zei: het woord "ondersteunen" is gewoon gebakken lucht, en wordt te pas en te onpas gebruikt om controller A wel goed te praten, en controller B niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

thunder8 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:54:
[...]
Tijdens mijn clanjaren met CS, gebruikten wij al zaken als teamspeak, gamevoice e.d. om met elkaar te praten tijdens een game en tijdens clanmatches. Als je dood was, kon je je teammaten nog steeds van beperkte info voorzien die ze zelf misschien niet zo snel zagen. Dit is heel lang een strijdpunt geweest, maar uiteindelijk was het gewoon een geoorloofd middel om te gebruiken.
Beperkte info? Je kon dan precies aangeven waar de vijanden zaten, dat is een heel groot voordeel. Heb ik af en toe ook wel eens gedaan met een vriend (niet in clanverband). Je kan de ander precies de goede kant op sturen. Dat werkte ook door gewoon tekst te typen al werd dat uiteindelijk bij veel servers uitgeschakeld zodat de dooie alleen nog met elkaar konden praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

-RazieL- schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:52:
[...]

Beperkte info? Je kon dan precies aangeven waar de vijanden zaten, dat is een heel groot voordeel. Heb ik af en toe ook wel eens gedaan met een vriend (niet in clanverband). Je kan de ander precies de goede kant op sturen. Dat werkte ook door gewoon tekst te typen al werd dat uiteindelijk bij veel servers uitgeschakeld zodat de dooie alleen nog met elkaar konden praten.
Tijdens matches kon je nooit freeroamen of ghosten. Je kon alleen meekijken met je eigen team en alleen door hun ogen. Dan kan je dus ook alleen zien wat een ander ziet. Maar omdat je zelf niet meer speelt in die ronde , let je op andere dingen dan de speler zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 08:47
My 2 cents qua het muis en kb op console.

Het probleem is dat het in de kinderschoenen staat. Het is vergelijkbaar met stuur vs controller in race games (of meer in mijn belevingswereld controller en joystick voor fg's) maar het verschil is bij tobomuis vs controller volgens mij (en wsl volgens zowel voor als tegenstanders) veel groter dan bij de andere voorbeelden. Hier om zou het imho opinion idd wel eerlijker zijn als je kon zien wat iemand gebruikt en er op filteren.
Dit zal als het allemaal officieler/meer ingeburgerd is dan zal dit ook vast wel gebeuren. (tot de next gen uitkomt dan zal alles wel move incorperated zijn waardoor verschil met muis weer minimaal word......)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik denk dat het voordeel van stuur vs controller tov muis/tobo vs conmtroller vergelijkbaar is.
Met controller zul je nooit iemand die een stuur heeft bij kunnen houden (Als diegene ermee kan omgaan). De precisie en het gevoel van de input is veel hoger. Waardoor de snelheid hoger wordt.
Zelfde geldt in fps voor muis/tobo vs controller.Alleen is het daar precisie en snelheid die ervoor zorgen dat je veel makkelijker andere killt.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 18-01-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
GAIAjohan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:05:
Ik denk dat het voordeel van stuur vs controller tov muis/tobo vs conmtroller vergelijkbaar is.
Met controller zul je nooit iemand die een stuur heeft bij kunnen houden (Als diegene ermee kan omgaan). De precisie en het gevoel van de input is veel hoger. Waardoor de snelheid hoger wordt.
Zelfde geldt in fps voor muis/tobo vs controller.Alleen is het daar precisie en snelheid die ervoor zorgen dat je veel makkelijker andere killt.
Aan de andere kant is het misschien realistischer in FPS (de controller) aangezien je in real life ook niet zo snel bent omgedraaid etc... Bij sommige shooters (Killzone uit mijn hoofd) zit er zelfs vertraging ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draaien misschien, maar ik kan in real life toch echt sneller bewegen tijdens ADS dan met een controller of muis. Daarnaast is de "feel" van een controller toch lang niet zo natuurlijk als een muis? Ik ben het in ieder geval niet eens met de stelling dat een controller "realistischer" is (met 2 stickjes robotbewegingen uitvoeren tegenover een volledig bewegingsvrije muis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Het muis vs controller probleem zit volgens mij in het volgende. Mensen worden steeds ongeduldiger en men wil liefst na een aantal uur gamen als console newbie andere FPS spelers ownen met hun controller. Laat ik dan al deze mensen uit de droom helpen, ik heb namelijk 6 weken lang onderaan gestaan met online FPS games als controller newbie.

FPS games zijn perfect met een controller te spelen maar dit kunstje kost tijd en blijkbaar hebben veel mensen hier nog maar heel weinig tijd voor over maar wel ondertussen maar zeuren en naar controller alternatieven zoeken 8)7

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Stacheldraht schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:43:
Het muis vs controller probleem zit volgens mij in het volgende. Mensen worden steeds ongeduldiger en men wil liefst na een aantal uur gamen als console newbie andere FPS spelers ownen met hun controller. Laat ik dan al deze mensen uit de droom helpen, ik heb namelijk 6 weken lang onderaan gestaan met online FPS games als controller newbie.

FPS games zijn perfect met een controller te spelen maar dit kunstje kost tijd en blijkbaar hebben veel mensen hier nog maar heel weinig tijd voor over maar wel ondertussen maar zeuren en naar controller alternatieven zoeken 8)7
Je kunt t ook anders zien, Lang niet iedereen heeft de tijd om veel te gamen en komen niet verder dan 2 uur in de week. Dez emensen willen wel een spel spelen, en hebben dan liever lol, dan dat ze aan zitten te kloten met een controller waar je minstens 30 uur in moet steken om ermee overweg te kunnen. (Dat is voor hen 15 weken aanmodderen).

En ja, de controller is voor mij ook een reden waarom ik nooit verder ben gegaan met Resistance 2. Ik besteed de tijd die ik kan gamen dan liever aan een spel/controller waar ik me niet erger aan de input.

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 18-01-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarondk1
  • Laatst online: 09-10-2024
Bij mij gaat het online gamen (Black Ops) met een controller zeer goed, terwijl veel shooters op de pc gespeeld heb.
In het begin was het inderdaad een totale ramp maar dan rustig mijn sensitivity omhoog geschroefd (is nu 8 in BO) en kan goed meekomen.

Heeft een maand of 2 geduurd voor ik het fatsoenlijk onder de knie had (in MW2) maar gaat nu helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

thunder8 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:13:
[...]

Tijdens matches kon je nooit freeroamen of ghosten. Je kon alleen meekijken met je eigen team en alleen door hun ogen. Dan kan je dus ook alleen zien wat een ander ziet. Maar omdat je zelf niet meer speelt in die ronde , let je op andere dingen dan de speler zelf.
Dat is waar ook ja. Maar ook dat is afhankelijk per server. Ik kan me wel goed voorstellen dat dit wel altijd het geval was bij clan matches.
SL65 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:15:Aan de andere kant is het misschien realistischer in FPS (de controller) aangezien je in real life ook niet zo snel bent omgedraaid etc... Bij sommige shooters (Killzone uit mijn hoofd) zit er zelfs vertraging ingebouwd.
Ik ben in rl sneller omgedraait dan virtueel met een muis. Maar misschien ligt dat bij 65+'ers anders :9 Bovendien heb je in rl ook nog eens een veel groter gezichtsveld. Wat dat betreft is het allemaal nog behelpen bij fps-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09-2024
-RazieL- schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:27:
[...]

Ik ben in rl sneller omgedraait dan virtueel met een muis.
Dat lijkt me niet! Niemand ter wereld is zo snel als je met muis kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

swopdark schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:35:
Helaasch... ook geen resultaat.
Zit nu met een PS3 die al mn games speelt behalve die ene die ik wil spelen ...GT5 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

GAIAjohan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:48:
Je kunt t ook anders zien, Lang niet iedereen heeft de tijd om veel te gamen en komen niet verder dan 2 uur in de week. Dez emensen willen wel een spel spelen, en hebben dan liever lol, dan dat ze aan zitten te kloten met een controller waar je minstens 30 uur in moet steken om ermee overweg te kunnen. (Dat is voor hen 15 weken aanmodderen).

En ja, de controller is voor mij ook een reden waarom ik nooit verder ben gegaan met Resistance 2. Ik besteed de tijd die ik kan gamen dan liever aan een spel/controller waar ik me niet erger aan de input.
Precies, daarom heb ik dat eagle eye ding gekocht, voor mij gewoon fijner. Nu zal ik in de ogen van velen niet hardcore en weet ik wat zijn, jammer dan. Die kleine stickjes krijg ik niet goed genoeg onder de knie (of beter gezegd: onder de duim :)) om een beetje fijn te spelen. Alternatief werkt voor mij ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:27:
[...]

Ja en de hele tijd dat er geen security patches nodig waren hebben ze gewoon op hun reet gezeten en geen significant nieuwe features gebracht. Sterker nog alleen maar features verminderd.
Zo dan, jij hebt iets teveel op de hackerssite's rondgehangen makker!?

Zullen we eens een lijstje maken van wat Sony vanaf de start heeft toegevoegd middels firmware updates?
- Ingame XMB (en steeds sneller en vollediger XMB menu all together)
- Trophies
- Vidzone
- DNLA server support
- overzichtelijkere en snellere store
- Voice/video chat
- Text chat
- MUBI

En nog meer tweaks welke het een nog uitgebreider systeem maakt:
- dual audio out functie
- 3d bluray support
- 3d gaming
- top class DVD upscaling 1080p

Misschien hier even kijken voor de volledige en erg lange lijst van verbeteringen en toevoegingen aan de firmware vanaf dag één.

*knip* Jailbreak en gerelateerde zaken mogen in het jailbreaktopic, niet hier.

Naast other os kan ik me niks bedenken wat ze ons hebben afgenomen. Ga nou niet beginnen over de hardware BC voor PS2 games of hoeveelheid USB poorten op de nieuwere modellen want die info kan je gewoon vinden op de doos. En is gewoon iets wat je niet hebt gekocht wanneer je geen 60 gig launch model hebt gekocht.

[ Voor 33% gewijzigd door PromoX op 19-01-2011 12:15 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Hoe zorg ik ervoor dat als ik m'n PS3 start via de knop op de controller, dat hij dan gelijk het spel wat in de DVD drive zit opstart? Want hij gaat nu naar het menu, maar ik speel eigenlijk alleen maar MW2, en vind het dus een beetje overbodig om steeds dat spel zelf op te starten....

Ik heb Disc Auto-start aanstaan bij Systeeminstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:41:
Hoe zorg ik ervoor dat als ik m'n PS3 start via de knop op de controller, dat hij dan gelijk het spel wat in de DVD drive zit opstart? Want hij gaat nu naar het menu, maar ik speel eigenlijk alleen maar MW2, en vind het dus een beetje overbodig om steeds dat spel zelf op te starten....

Ik heb Disc Auto-start aanstaan bij Systeeminstellingen
Dat is denk ik niet mogelijk.
De 'disc auto-start' optie is alleen om games/dvd's etc.. automatisch te starten als je de disc in de PS3 doet

http://manuals.playstatio...nt/settings/discboot.html

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 19-01-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Mmm jammer ja, volgens mij kon het met de PS2 namelijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPadd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:23:
Mijn oude PS3 (60 GB launchmodel) kon dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:29:
[...]

Hiervoor had je ook al die jongens met die USB-stickjes.
Het blijft een bedrijf, ze zullen er alles aan doen om het de potentiële dieven zo moeilijk mogelijk te maken.
Niet meer dan logisch.
De PS3 is toch wel langer uit dan het laatste jaar?!?! Al die jaren daarvoor heeft Sony naar mijn mening toch echt niet veel nuttigs toegevoegd. Ze lopen eigenlijk zelden voor met features op MS. Wat ze voorliepen hebben ze er ondertussen eruit gehaald. Ze voegen eigenlijk alleen iets toe als ze zien dat de gebruikers hard gaan zeuren en vergelijkingen gaan trekken met de Xbox.
swopdark schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:23:
[...]

Zo dan, jij hebt iets teveel op de hackerssite's rondgehangen makker!?

Zullen we eens een lijstje maken van wat Sony vanaf de start heeft toegevoegd middels firmware updates?
- Ingame XMB (en steeds sneller en vollediger XMB menu all together)
- Trophies
- Vidzone
- DNLA server support
- overzichtelijkere en snellere store
- Voice/video chat
- Text chat
- MUBI

En nog meer tweaks welke het een nog uitgebreider systeem maakt:
- dual audio out functie
- 3d bluray support
- 3d gaming
- top class DVD upscaling 1080p

Misschien hier even kijken voor de volledige en erg lange lijst van verbeteringen en toevoegingen aan de firmware vanaf dag één.

Oja, ze hebben het Other OS weggehaald omdat ene Geohots er destijds mee aan het hacken geslagen was en claimde een eigen OS te hebben draaien. Iets wat Sony om zeer duidelijke (en nu erg vervelende, MW2 cheats, trophies cheats en wat brengt de toekomst??) redenen niet wil.

Sony heeft altijd aangegeven niet toe te staan dan men aan haar software zit. En dat deed geohotz destijds en nu weer. Daar zal o.a. Geohotz zeker wel strafbaar voor gevonden worden trouwens. Hij heeft met de software van Sony zitten klooien en distrubuteerd deze. Hoewel het klooien met je eigen hardware soms gewoon niet strafbaar gevonden kan worden is klooien met software dat wel. Zeker als je meeweegt wat de financiële schade is wanneer je zoiets doet en de hacker in kwestie wist wat de financiële schade zou kunnen zijn. Redelijkheid en billijkheid noemen ze dat. Sony heeft altijd in de EULA aangegeven dat wanneer er systeem veiligheid etc in het geding zou komen ze het recht behouden hiertoe actie te ondernemen. Los daarvan kreeg je bij het updaten naar de other os loze firmware duidelijk te lezen dat other os eraf zou worden gehaald en dat je je bestanden nog kon redden.

Naast other os kan ik me niks bedenken wat ze ons hebben afgenomen. Ga nou niet beginnen over de hardware BC voor PS2 games of hoeveelheid USB poorten op de nieuwere modellen want die info kan je gewoon vinden op de doos. En is gewoon iets wat je niet hebt gekocht wanneer je geen 60 gig launch model hebt gekocht.
Een groot aantal dingen die jij noemt was toch echt al wel aanwezig bij de Xbox die een jaar eerder was uitgekomen. Mijn hele punt is dat Sony niets innovatiefs wilt brengen voor de gebruiker. MS brengt het Sky TV gebeuren naar de Xbox dus gaat Sony het doen met Mubi als noodzaak om mee te komen. Zelfde met DNLA. Ze doen er alles aan om op de Xbox te lijken, trophies erbij, ingame XMB erbij, etc etc. Maar anderzijds halen ze het unieke ook uit hun product. BC bij de Xbox lomp, dus wij halen het er ook maar uit. Geen linux op de Xbox, dus wij halen het er ook maar uit. Slechts 2 USB poorten op de Xbox, dus wij gooien er ook 2 uit. Het hele probleem is dat ik juist een PS3 koop omdat ik geen Xbox wil maar een PS3. Maar langzamerhand lijkt het alsof de PS3 een soort van Xbox360-II wil worden. En dat is gewoon erg jammer. En om al die ellende op een aantal van die hacker gasten te gooien, is een beetje triest. Elk klein beetje kritiek leidt tot zo'n reactie bij een aantal gebruikers en bij Sony, terwijl de PS3 toch echt al veel langer bestaat dan het laatste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je met een Europese PS3 Amerikaanse afleveringen van series kopen in de US store? Weet dat het met games wel kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Op JohnKimble's vraag kan ik geen antwoord geven, maar zelf heb ik daaromtrent wel een vraag:

Ik las al verscheidene keren dat sommigen ook een US account aanmaken om in de US Store te kunnen vertoeven?
Welke voordelen biedt dit? Zijn er echt grote verschillen qua content? (en eventueel dan enkele bekende voorbeelden te geven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asgaro schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:38:
Op JohnKimble's vraag kan ik geen antwoord geven, maar zelf heb ik daaromtrent wel een vraag:

Ik las al verscheidene keren dat sommigen ook een US account aanmaken om in de US Store te kunnen vertoeven?
Welke voordelen biedt dit? Zijn er echt grote verschillen qua content? (en eventueel dan enkele bekende voorbeelden te geven.)
-Releases zijn vaak eerder (bijv X-men arcade game)
-Shop is groter en overzichtelijker (meer demo's te vinden)
-Door de wisselkoers zijn games vaak goedkoper aangezien er vaak Euro/Dollar wordt gerekend bij releases hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

TDB

Anoniem: 338511 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:47:
[...]

-Door de wisselkoers zijn games vaak goedkoper aangezien er vaak Euro/Dollar wordt gerekend bij releases hier.
Hmmmm, klinkt interessant. Binnenkort maar eens een US account aanmaken

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Anoniem: 338511 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:47:
[...]

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

dangerpaki schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:19:
Een groot aantal dingen die jij noemt was toch echt al wel aanwezig bij de Xbox die een jaar eerder was uitgekomen. Mijn hele punt is dat Sony niets innovatiefs wilt brengen voor de gebruiker. MS brengt het Sky TV gebeuren naar de Xbox dus gaat Sony het doen met Mubi als noodzaak om mee te komen. Zelfde met DNLA. Ze doen er alles aan om op de Xbox te lijken, trophies erbij, ingame XMB erbij, etc etc. Maar anderzijds halen ze het unieke ook uit hun product. BC bij de Xbox lomp, dus wij halen het er ook maar uit. Geen linux op de Xbox, dus wij halen het er ook maar uit. Slechts 2 USB poorten op de Xbox, dus wij gooien er ook 2 uit. Het hele probleem is dat ik juist een PS3 koop omdat ik geen Xbox wil maar een PS3. Maar langzamerhand lijkt het alsof de PS3 een soort van Xbox360-II wil worden. En dat is gewoon erg jammer. En om al die ellende op een aantal van die hacker gasten te gooien, is een beetje triest. Elk klein beetje kritiek leidt tot zo'n reactie bij een aantal gebruikers en bij Sony, terwijl de PS3 toch echt al veel langer bestaat dan het laatste jaar.
Dit is wel heel negatief bekeken, want je kan ook zeggen dat sony dus luistert naar wat de klant wil. Maar ik zal niet tegenspreken dat sony idd niet echt vooruit loopt wat betreft zulke zaken. Verder denk ik niet zozeer dat de ps3 op de 360 wil lijken, maar dat ze voldoen aan de vraag van de markt. Voor de early adopters kwam sony met de uitgebreide 60-gb versie. Nu de console meer mainstream is geworden (oftewel, het "gewone volk" koopt de console nu ook) hebben ze gekozen voor een simpelere en goedkopere versie. Er was natuurlijk ook van begin af aan gezeik over de prijs. En nu krijg je dus weer het gezeik over te weinig functionaliteit. Belachelijk natuurlijk, want sony heeft dus verschillende versies op de markt gebracht om aan ieders wensen te voldoen. En zelfs al introduceert sony nu een goedkope ps3 met meer functionaliteiten dan komt er weer gezeik, want dan voelen alle huidige ps3-eigenaren zich opgelicht. Zo is er dus altijd wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 16:12

@Raziel
Amen to that.

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:19:
Al die jaren heeft Sony naar mijn mening toch echt niet veel nuttigs toegevoegd. Ze lopen eigenlijk zelden voor met features op MS. Wat ze voorliepen hebben ze er ondertussen eruit gehaald. Ze voegen eigenlijk alleen iets toe als ze zien dat de gebruikers hard gaan zeuren en vergelijkingen gaan trekken met de Xbox.
Ja ho eens, jij roept dat Sony er steeds dingen uit heeft gehaald, kom ik met een immense lijst zaken die zijn toegevoegd en dan is het nog niet goed omdat MS soortgelijke diensten heeft? Lekker makkelijk. Als je other os echt zo belangrijk vind dan installeer je toch een linux op je pc? Kan je ook nog eens meer mee.

De PS3 wil natuurlijk helemaal geen 360-II worden. Maar blijkbaar was de eerste PS3 met 4 usb poorten, cardreader en deels hardware matige BC toch een brug tever voor het gros van de console kopers. Uiteindelijk kan je heel innnovatief en vooruitstrevend willen zijn maar als dat niet tot omzet leid of in ieder geval het terugverdienen van je investeringen dan zul je toch een andere weg in moeten slaan.

MS deed alles redelijk conservatief en met groot succes want de console verkoopt nog steeds al een gek (in de VS) en destijd lieten de media en de fanboys niks heel van de PS3 omdat die te duur was en Sony je geen keuze liet voor het upgraden van je PS3 naar Wifi of HD disk speler zoals de natuurlijk véél betere concurrent dat wel deed.

Maargoed da's meer hardware. Softwarematig heeft de Ps3 dus een enorme lijst aan verbeteringen en updates doorgemaakt en als jij ervoor kiest die lijst te negeren en je te richten op other OS dan houd de discussie een beetje op.
[...]

Een groot aantal dingen die jij noemt was toch echt al wel aanwezig bij de Xbox die een jaar eerder was uitgekomen. Mijn hele punt is dat Sony niets innovatiefs wilt brengen voor de gebruiker.
Hou toch op joh... MMO shooters? Games als Eyepet en eye of judgement? Blu ray? Cell? Home? De hele console is innovatief maar niemand wilde ervoor betalen.
MS brengt het Sky TV gebeuren naar de Xbox dus gaat Sony het doen met Mubi als noodzaak om mee te komen.
Onzin natuurlijk, Dit is niks ten nadele of voordeel van welke partij danook. Als je je console wilt neerzetten als multimedia console dan moet je ook content leveren. Iets dat zowel Sony als MS in de VS meer dan goed voor elkaar heeft. als je concurrent linksdraaiende yoghurt verkoopt dan moet je dat ook gaan doen.
Zelfde met DNLA. Ze doen er alles aan om op de Xbox te lijken
Vind je het niet handig dan? En omdat o.a. de 360 het heeft mag de PS3 het niet hebben? DNLA is een universele code en niet enkel gemaakt voor de 360.
trophies erbij
Ik ben er erg blij mee en het verschil ook nog eens op cruciale punten van de puntentelling van MS. Uiteindelijk is dit wat mensen willen. Beter goed gestolen dan slecht bedacht.
ingame XMB erbij
Een vraag die gesteld werd vanaf de launch van het systeem. is toegevoegd en niet minder dan noodzakelijk om je vriendenlijst te checken of berichten te lezen. Ik snap je punt niet? je bent hier negatief over?
BC bij de Xbox lomp, dus wij halen het er ook maar uit.
De deels hardware BC bleek voor de meeste mensen geen reden te zijn voor aanschaf want te duur. Uiteindelijk hebben ze de beste keuze gemaakt want met de goedkopere Ps3 ging het systeem pas hard lopen. Of had je liever gehad dat Sony twee jaar geleden de handdoek in de ring had gegooid omdat de console te duur was? en gewoon niet verkocht
Geen linux op de Xbox, dus wij halen het er ook maar uit.
veiligheids risico dus dichtzetten. uiteindelijk mag ik aannemen dat je zelf toch ook wel weet dat het verwijderen van Other OS he-le-maal niks met het ontbreken van other os op de 360 te maken heeft? Ik denk dat je dat maar even uit drift schreef?
Slechts 2 USB poorten op de Xbox, dus wij gooien er ook 2 uit.
Prijs?? En daarnaast heeft de 360 er 3. Deze beslissing heeft puur te maken met kostenbesparing.
Het hele probleem is dat ik juist een PS3 koop omdat ik geen Xbox wil maar een PS3. Maar langzamerhand lijkt het alsof de PS3 een soort van Xbox360-II wil worden.
Uiteindelijk bedienen deze twee consoles dezelfde markt en willen ze niet voor elkaar onder doen. De 360 en Ps3 zijn nu eenmaal zeer vergelijkbare producten. De enige echt grote verschillen zitten hem in de games. En op dat gebied is Sony wel degelijk onderscheidend op het gebied van exclusives en de risico's die ze nemen met games als MAG, LBP en nu DCOU.
En om al die ellende op een aantal van die hacker gasten te gooien, is een beetje triest.
Een hele hoop van de ellende die nu gaande is in MW2 en de trophies komt wel degelijk van de hackersscene. Als Sony er niet in slaagt de boel te beveiligen dan kan 2011 voor network titels wel eens één van de laatste zijn want als kopieren zo makkelijk word en breed zal worden gedaan. Dan is PSN geen interessant platform meer.
Elk klein beetje kritiek leidt tot zo'n reactie bij een aantal gebruikers en bij Sony, terwijl de PS3 toch echt al veel langer bestaat dan het laatste jaar.
En al die tijd dat de Ps3 bestond is een hele lijst aan verbeteringen en functies toegevoegd. ga je nu ontkennen dat Sony een groot deel van haar aandacht op een anti hack firmware moet richten?? Dat lijkt me voor de eindgebruikers ook wel het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
-RazieL- schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:40:
[...]

Dit is wel heel negatief bekeken, want je kan ook zeggen dat sony dus luistert naar wat de klant wil. Maar ik zal niet tegenspreken dat sony idd niet echt vooruit loopt wat betreft zulke zaken. Verder denk ik niet zozeer dat de ps3 op de 360 wil lijken, maar dat ze voldoen aan de vraag van de markt. Voor de early adopters kwam sony met de uitgebreide 60-gb versie. Nu de console meer mainstream is geworden (oftewel, het "gewone volk" koopt de console nu ook) hebben ze gekozen voor een simpelere en goedkopere versie. Er was natuurlijk ook van begin af aan gezeik over de prijs. En nu krijg je dus weer het gezeik over te weinig functionaliteit. Belachelijk natuurlijk, want sony heeft dus verschillende versies op de markt gebracht om aan ieders wensen te voldoen. En zelfs al introduceert sony nu een goedkope ps3 met meer functionaliteiten dan komt er weer gezeik, want dan voelen alle huidige ps3-eigenaren zich opgelicht. Zo is er dus altijd wel iets.
Waarom zouden ze zich opgelicht voelen. Ik voel me met mn X360 60GB (upgraded naaar 250) ook niet opgelicht dat de X360 slim 5 USB-poorten heeft ipv 3 en een Kinect aansluiting.. Of dat ie een mooie optical-out in de console heeft ingebouwd ipv zo'n dom kabeltje. Of dat ie er beter uit ziet. Dat is evolutie.

Zie ik vind de PS3 slim veel mooier dan mijn 80GB fat, maar ik zie eigenlijk geen reden om te upgraden muv het uiterlijk. Als er iets is wat ik wil is het gewoon minstens 4 USB-poorten, en dan mag de PS3 van mijzelf best iets duurder worden. Dat de X360 maar 3 poorten heeft boeit niet echt.. Ja, achterop heb ik de HDDVD-speler aangesloten en in de HDDVD-speler heb ik een hubje waar ik de Xbox live cam in zit. Maar verder heb je de poorten vrijwel niet nodig, tenzij je accupacks gebruikt (en ik gebruik liever oplaadbare batterijen. Voor de PS3 vind ik USB-poorten veel noodzakelijker dan voor de XBOX360. De PS3 lust veel meer randapparatuur en daar heb je gewoon meer aansluitingen voor nodig, zeker gezien de PS3 naast gameconsole ook een fantastische multimedia machine is...

Bovendien heeft de Slim op zich weinig echte voordelen tov de fat. Ja, je hebt nu dat jhe de ps3 ook kunt bedienen met de tv afstandsbediening geloof ik, en dat zit niet in de fat. Maar verder? Alleen hardwareupgrade qua koeling e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 19-01-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kluutmaran schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:54:
Pls don't go on that road again.

We moeten hier eigenlijk zo'n teller hebben als deze maar dan met Days without Xbox - PS discussion
Bellerophon schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:01:
Die kunnen we iedere dag meerdere malen op 0 zetten :/
0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
‘Heads-Up’ Game Store Update 19th January 2011
PlayStation Store (via PS3, PSP and Media Go)
January Sale Offers (available on PS3 and PSP where applicable)

(Offer prices available until the 2nd February)

* Warhawk Complete Bundle (£15.99/€19.99)
* Crash Commando (was – £6.29/€7.99 now – £3.19/€3.99)
* TV Show King (was – £3.99/€4.99 now – £0.79/€0.99)
* Split/Second – High Octane Supercar Pack (was – £1.59/€1.99 now – £0.79/€0.99)
* Topatoi Episode 2: Pillar of the Skies (was – £4.79/€5.99 now – £2.39/€2.99)
* Assassin’s Creed (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)
* Hannah Montana: Rock out the Show (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)
* Hannah Montana – Fashions Add-on (PSP) (was – £1.19/€1.49 now – £0.59/€0.75)
* Hannah Montana – Moment Maker Add-on (PSP) (was – £0.79/€0.99 now – £0.40/€0.49)
* Half-Minute Hero (PSP) (was – £11.99/€14.99 now – £7.99/€9.99)
* Harvest Moon: Innocent Life (PSP) (was – £9.99/€12.99 now – £6.29/€7.99)
* Harvest Moon: Hero of Leaf Valley (PSP) (was – £19.99/€24.99 now – £10.99/€13.99)
* Valhalla Knights (PSP) (was – £9.99/€12.99 now – £6.29/€7.99)
* Valhalla Knights 2 (PSP) (was – £11.99/€14.99 now – £7.99/€9.99)
* Valhalla Knights 2: Battle Stance (PSP) (was – £15.99/€19.99 now – £11.99/€14.99)
* Peter Pan: Adventures in Neverland (PSone) (was – £3.19/€3.99 now – £1.59/€1.99)
* A Bug’s Life (PSone) (was – £3.19/€3.99 now – £1.59/€1.99)

January Sale Offers from 2K Games

* Mafia II Complete DLC Bundle (£19.99/€24.99) (will be published Friday, 21st January)
* BioShock 2 Complete DLC Bundle (£11.99/€14.99)

January Sale Offers from Capcom

* Bionic Commando: Rearmed (was – £7.99/€9.99 now – £6.29/€7.99)
* Final Fight: Double Impact (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)
* Mega Man 9 Complete Bundle (£7.99/€9.99)
* Mega Man 10 Complete Bundle (£7.99/€9.99)
* Dead Rising 2 Skills Pack Bundle (£3.19/€3.99)

January Sale Offers from Konami

* GTI Club+ (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)
* Rocket Knight (was – £7.99/€12.99 now – £3.99/€6.49)
* Vandal Hearts: Flames of Judgement (was – £7.99/€12.99 now – £3.99/€6.49)
* Zombie Apocalypse (was – £7.99/€9.99 now – £3.99/€4.99)

* Metal Gear Solid: Peace Walker (PSP) (was – £31.99/€39.99 now – £15.99/€19.99)
* Metal Gear Solid: Digital Graphic Novel (PSP) (was – £6.29/€7.99 now – £3.19/€3.99)

January Sale Offers from Rockstar Games

* GTA IV: The Lost and Damned & The Ballad of Gay Tony Bundle (£15.99/€19.99) (will be published Friday, 21st January)

* Midnight Club Bundle: LA Remix & Dub Edition (PSP) (£15.99/€19.99)
* GTA: Chinatown Wars (PSP) (was – £27.99/€34.99 now – £11.99/€14.99)

January Sale Offers from THQ

* Red Faction: Guerrilla (was – £15.99/€19.99 now – £11.99/€14.99)
* WWE Smackdown vs. Raw 2011: Fan Axxess Pack (was – £6.29/€7.99 now – £4.79/€5.99)

* WWE Smackdown vs. Raw 2011 (PSP) (was – £31.99/€39.99 now – £15.99/€19.99)
* UFC Undisputed 2010 (PSP) (was – £31.99/€39.99 now – £15.99/€19.99)
* Spongebob Squarepants: Truth or Square (PSP) (was – £23.99/€29.99 now – £15.99/€19.99)

Trial and Unlock (PS3)

* Spare Parts (£7.99/€9.99) Rating: PEGI 7

Availability: All locales

* Modern Combat: Domination (£6.29/€7.99) Rating: PEGI 16

Availability: Not available in Germany
Downloadable Games (PS3)

* Modern Combat: Domination (£6.29/€7.99) Rating: USK 16

Availability: Germany only

* Costume Quest on Ice (£9.99/€12.99) Rating: PEGI 7

Availability: Not available in Russia
minis (PS3 and PSP)

* Shift: Extended (£3.49/€3.99) Rating: PEGI 12

* Basha Card Game Collection (£5.10/€6.49) Rating: PEGI 3

Availability: Only available in Australia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, Greece, India, Ireland, New Zealand, Norway, Poland, Saudia Arabia, Slovenia, South Africa, Sweden, Turkey, United Arab Emirates and United Kingdom

* Basha Tarneeb (£3.49/€3.99) Rating: PEGI 3

Availability: Only available in Australia, Croatia, Czech Republic, Denmark, Finland, Greece, India, Ireland, New Zealand, Norway, Poland, Saudia Arabia, Slovenia, South Africa, Sweden, Turkey, United Arab Emirates and United Kingdom

* Basha Trix (£3.49/€3.99) Rating: PEGI 3

* Soccer Bashi (£3.49/€3.99) Rating: PEGI 3

* Metara (£3.49/€3.99) Rating: PEGI 7

* Pipe Madness (£3.49/€3.99) Rating: PEGI 3

Add-On Game Content (PS3)

* Mass Effect II
o N7 Complete Arsenal Bundle (£6.29/€7.99)
o Aegis Pack (£1.59/€1.99)
o Appearance Pack (£1.59/€1.99)
o Equalizer Pack (£1.59/€1.99)
o Firepower Pack (£1.59/€1.99)
o Recon Operations Pack (£1.59/€1.99)
o Terminus Pack (free until 23rd February, £1.59/€1.99 thereafter)
+ Cerberus Pack (£11.99/€14.99)

(released Friday, 21st January)

Rating: PEGI 18

* Trinity Universe
o High level Armour Pack (£2.39/€2.99)
o Synthesis Encyclopaedia Complete Edition (free)

Rating: PEGI 12
Availability: Not available in Australia, Croatia, India, New Zealand and Turkey

* Tron: Evolution - Multiplayer Map Pack (£3.19/€3.99) Rating: PEGI 12

Availability: Not available in New Zealand

* Assassin’s Creed: Brotherhood – Animus Project Update 2.0 (free) Rating: PEGI 18

* R.U.S.E. – Chimera Operations Pack (£5.49/€6.99) Rating: PEGI 16

* DJ Hero 2 – Trance Anthems Mix Pack (£6.29/€7.99) Rating: PEGI 12

Availability: Not available in Russia, Saudi Arabia, South Africa and United Arab Emirates

* EA Sports Active 2 - Nike Low Impact Starter Pack (£3.99/€4.99) Rating: PEGI 3

* EyePet Move – Emergency Styling Pack (£2.39/€2.99) Rating: PEGI 3

* LittleBigPlanet - Space Costume (free) (Also compatible with LittleBigPlanet 2) Rating: PEGI 7

* ModNation Racers - Time Savers Pack (£2.39/€2.99) Rating: PEGI 7

* Rock Band 3
o Stone Sour Pack 01 (£3.49/€5.29) (contains the tracks listed below which are also available separately)
+ Made of Scars (£0.99/€1.49)
+ Say You’ll Haunt Me (£0.99/€1.49)
+ Through Glass (£0.99/€1.49)

Availability: Not available in Czech Republic, Greece, Luxembourg, Poland, Russia, Saudi Arabia, South Africa and UAE

* Rock Band Network
o ‘Nosophorus’ by Evile (£0.99/€1.49)
o ‘Arcaedion’ by Children of Nova (£0.99/€1.49)
o ‘Song About An Angel’ by Sunny Day Real Estate (£0.99/€1.49)
o ‘Thank You, Pain’ by The Agonist (£0.99/€1.49)
o ‘Flightless Bird, American Mouth’ by Iron and Wine (£0.99/€1.49)

Availability: Not available in Czech Republic, Greece, Luxembourg, Poland, Russia, Saudi Arabia, South Africa and UAE
FirstPlay (PS3)

* FirstPlay Episode 41 (£0.99/€1.20)

Availability: Ireland and UK only
Premium Themes (PSP)

* Von Chrono Themes
o Gassed 1 (£0.95/€1.19)
o Gassed 2 (£0.95/€1.19)

Dynamic Themes (PS3)

* Leviathan Themes
o A Tranquil Stream (£1.59/€1.99)
o Billowing Clouds (£1.59/€1.99)
o Cityscape Fireworks (£1.59/€1.99)
o Crackling Fireplace (£1.59/€1.99)
o Code Entropy Dynamic Theme Pack (£3.19/€3.99)

* Sonic the Hedgehog 4: Episode One Dynamic Theme (£1.59/€1.99)

Wallpapers (PSP)

* Legends of War: Patton’s Campaign Wallpaper 5

Videos (PS3)

* MicroBot Heartbeat Trailer
* Spare Parts Launch Trailer
* Crysis 2 Be The Weapon Trailer
* Dead Space 2 Excavations Trailer
* Singstar The Wiggles TVC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ThinkPadd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:23:
Tsja, de PS2 is dan ook een heel andere console. Die komt feitelijk nog uit het tijdperk dat een console een console was en niks meer. Dus spel erin en starten. Of als het spel er al inzat en je drukte op de aan/uit knop dan startte hij ook. Dat was niet anders bij bv Nintendo en de cartridges die vóór de cd gebruikt werden. De consoles van deze generatie zijn multimedia. Je kunt er van alles mee en daarom moet eerst een menu gestart worden wat je wil doen. Stel jij wil een film kijken via MUBI, maar bij het opstarten van de console begint meteen MW2. Dat is gewoon niet handig op een current-gen console. (next-gen bestaat imo op dit moment niet)

//edit
Op de X360 blijkt het vanaf vandaag weer mogelijk
On Wednesday, January 19th we will issue a mandatory dashboard update that (re) enables the ‘Boot to Disc’ option in the Xbox 360 dashboard. After you accept the update, you’ll be able to set the option to boot to the Xbox 360 dashboard OR directly to the game you have in the tray when you power up your console. This option can be found in the System Settings.

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 19-01-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
@-RazieL-
Je hebt gelijk, zeikerds zullen er altijd zijn. Maar de manier waarop Sony het brengt is natuurlijk niet echt concurrerend en dat zou het wel moeten zijn. Nu is Sony eigenlijk alleen maar bezig met gelijkwaardig aan de Xbox360 te zijn, want dan heb je in ieder geval geen reden om weg te lopen bij Sony. Dat is jammer, want de spirit die ze in het begin hadden van innovatief zijn en mensen trekken is helemaal eruit.

@swopdark
Ik zei niet dat het niet goed was. Maar de vraag is of het een echte toevoeging is wanneer Sony een jaar later een console releast, en dan alsnog updates nodig hebben om iets te bieden wat al bij de concurrent erin zat sinds release. Zo kan ik ook een console verkopen en een jaar na release de gaming optie erin knikkeren en dan zeggen kijken hoe goed je krijgt van ons EXTRA functionaliteit. Dat terwijl je voor de console nog meer betaalt ook dan bij de concurrent. Daarom ben ik het ook met je oneens dat Sony significant nieuwe features hebben toegevoegd. Het zijn namelijk gewoon gekopieerde features vanaf de Xbox360. Begrijp me niet verkeerd daar is niets mis mee.
De discussie begon met dat we binnenkort geen nieuwe features hoefden te verwachten doordat Sony zich mogelijk zou concentreren op de hackers. Waarop mijn reactie was dat we überhaupt niets origineels konden verwachten, want Sony heeft niet veel origineels aan features laten zien in hun firmwares behalve gejatte eigenschappen van MS voordat de hackers toesloegen. Begrijp me niet verkeerd, goed gejatte features zijn prima. Maar ik mis helaas het vooruitstrevende van Sony in hun firmwares wat ze wel hadden in hun hardware. En goede hardware is helaas nutteloos zonder goede software.

[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 19-01-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
dangerpaki schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:06:
@-RazieL-
Je hebt gelijk, zeikerds zullen er altijd zijn. Maar de manier waarop Sony het brengt is natuurlijk niet echt concurrerend en dat zou het wel moeten zijn. Nu is Sony eigenlijk alleen maar bezig met gelijkwaardig aan de Xbox360 te zijn, want dan heb je in ieder geval geen reden om weg te lopen bij Sony. Dat is jammer, want de spirit die ze in het begin hadden van innovatief zijn en mensen trekken is helemaal eruit.

@swopdark
Ik zei niet dat het niet goed was. Maar de vraag is of het een echte toevoeging is wanneer Sony een jaar later een console releast, en dan alsnog updates nodig hebben om iets te bieden wat al bij de concurrent erin zat sinds release. Zo kan ik ook een console verkopen en een jaar na release de gaming optie erin knikkeren en dan zeggen kijken hoe goed je krijgt van ons EXTRA functionaliteit. Dat terwijl je voor de console nog meer betaalt ook dan bij de concurrent. Daarom ben ik het ook met je oneens dat Sony significant nieuwe features hebben toegevoegd. Het zijn namelijk gewoon gekopieerde features vanaf de Xbox360. Begrijp me niet verkeerd daar is niets mis mee.
De discussie begon met dat we binnenkort geen nieuwe features hoefden te verwachten doordat Sony zich mogelijk zou concentreren op de hackers. Waarop mijn reactie was dat we überhaupt niets origineels konden verwachten, want Sony heeft niet veel origineels aan features laten zien in hun firmwares behalve gejatte eigenschappen van MS voordat de hackers toesloegen. Begrijp me niet verkeerd, goed gejatte features zijn prima. Maar ik mis helaas het vooruitstrevende van Sony in hun firmwares wat ze wel hadden in hun hardware. En goede hardware is helaas nutteloos zonder goede software.
Ik snap wat je bedoeld met de support van Sony, op de PSP is ook dramatisch weinig toegevoegd wat echt waarde heeft. Begrijp me niet verkeerd de PS3 & PSP zijn allebei erg mooie apparaten, maar ik had er persoonlijk meer van verwacht.

Maargoed laten we eerst eens kijken hoe het afloopt met de ps3 en de beveiliging, ondertussen is er voor de psp al een programma gemaakt wat apps kan signen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:49

TDB

Hmmm.. sommige aanbiedingen zie ik voor dezelfde prijs ook bij bol.com gamemania.nl (Assassin's Creed bijvoorbeeld), zie geen reden om dan bij playstation store te downloaden (of zie ik wat over het hoofd??)

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
SL65 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Ik snap wat je bedoeld met de support van Sony, op de PSP is ook dramatisch weinig toegevoegd wat echt waarde heeft. Begrijp me niet verkeerd de PS3 & PSP zijn allebei erg mooie apparaten, maar ik had er persoonlijk meer van verwacht.

Maargoed laten we eerst eens kijken hoe het afloopt met de ps3 en de beveiliging, ondertussen is er voor de psp al een programma gemaakt wat apps kan signen.
En dat programma kan weleens weer leven blazen in de dode PSP Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TDB schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:30:
[...]

Hmmm.. sommige aanbiedingen zie ik voor dezelfde prijs ook bij bol.com gamemania.nl (Assassin's Creed bijvoorbeeld), zie geen reden om dan bij playstation store te downloaden (of zie ik wat over het hoofd??)
Zelfde reden als dat nieuwe games op Steam ook zo duur zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

dangerpaki schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:06:
@-RazieL-
Mja, wat is precies het verschil met vroeger? Er zijn 2 dingen waar sony zich altijd op heeft gericht op de consoles; een "technologisch vooruitstrevend" apparaat (denk bv aan respectievelijk de cd, dvd en blu-ray) en de (exclusive) games. Wat dat betreft hanteert sony nog altijd dezelfde strategie als met de ps1 en ps2. En ze doen dus ook wat ik hoopte/verwachtte, want daar gaat het mij vooral om.

Qua functionaliteiten mbt het OS en het online-gebeuren is het wel zo dat sony voornamelijk bij wil blijven en niet zozeer vooruit loopt, maar sony is dan ook vrij nieuw op dat gebied. Begrijpelijk dat ze op dat gebied de veilige route kiezen en ze zich richten op hun sterke punten. Ik wordt helemaal blij als ik de aankomende releases van dit jaar zie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
-RazieL- schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:06:
[...]

Mja, wat is precies het verschil met vroeger? Er zijn 2 dingen waar sony zich altijd op heeft gericht op de consoles; een "technologisch vooruitstrevend" apparaat (denk bv aan respectievelijk de cd, dvd en blu-ray) en de (exclusive) games. Wat dat betreft hanteert sony nog altijd dezelfde strategie als met de ps1 en ps2. En ze doen dus ook wat ik hoopte/verwachtte, want daar gaat het mij vooral om.
Ik denk dat de CD in de PS1 niet echt vooruitstrevend was. De Saturn had al een CD-speler. En vergeet de SEGA MegaCD niet die al in 1991 uitgekomen was. Of de Philips CDi-speler.. Technologisch was de PS1 gewoon een zekerheidje imo. De PS2 was wel vooruitstrevend met DVD.
Nintendo is in de jaren 90 gewoon achtergebleven na mislukte deals met Philips en Sony, waardoor de Nintendo64 nog carts had.. Daarna heeft Nintendo weer een fout gemaakt met de GameCube om daar mini-dvd's voor te gebruiken, waardoor het ding geen DVD-speler kon zijn.
Qua functionaliteiten mbt het OS en het online-gebeuren is het wel zo dat sony voornamelijk bij wil blijven en niet zozeer vooruit loopt, maar sony is dan ook vrij nieuw op dat gebied. Begrijpelijk dat ze op dat gebied de veilige route kiezen en ze zich richten op hun sterke punten. Ik wordt helemaal blij als ik de aankomende releases van dit jaar zie :9
Klopt, maar Sony heeft zelf gewoon heel erg achtergelopen met online spul, waar bv Nintendo al bij de SNES de Satellaview had en SEGA met de Dreamcast een mooi apparaat voor online had. Hoewel Nintendo daarna keihard geflopt heeft met de N64DD en online mogelijkheden voor de Gamcube.. Ook MS had bij de eerste Xbox al een mooi online gedeelte, en daar bleef de PS2 gewoon achter (Net als Nintendo uiteindelijk overigens). Dusja, voor Sony is het allemaal nieuw en dat er dan fouten worden gemaakt en dat je dingen na-aapt is logisch.

Sony heeft t eigenlijk altijd vooral van het spellenaanbod moeten hebben (imo)

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 19-01-2011 17:05 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.