dangerpaki schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:19:
Al die jaren heeft Sony naar mijn mening toch echt niet veel nuttigs toegevoegd. Ze lopen eigenlijk zelden voor met features op MS. Wat ze voorliepen hebben ze er ondertussen eruit gehaald. Ze voegen eigenlijk alleen iets toe als ze zien dat de gebruikers hard gaan zeuren en vergelijkingen gaan trekken met de Xbox.
Ja ho eens, jij roept dat Sony er steeds dingen uit heeft gehaald, kom ik met een immense lijst zaken die zijn toegevoegd en dan is het nog niet goed omdat MS soortgelijke diensten heeft? Lekker makkelijk. Als je other os echt zo belangrijk vind dan installeer je toch een linux op je pc? Kan je ook nog eens meer mee.
De PS3 wil natuurlijk helemaal geen 360-II worden. Maar blijkbaar was de eerste PS3 met 4 usb poorten, cardreader en deels hardware matige BC toch een brug tever voor het gros van de console kopers. Uiteindelijk kan je heel innnovatief en vooruitstrevend willen zijn maar als dat niet tot omzet leid of in ieder geval het terugverdienen van je investeringen dan zul je toch een andere weg in moeten slaan.
MS deed alles redelijk conservatief en met groot succes want de console verkoopt nog steeds al een gek (in de VS) en destijd lieten de media en de fanboys niks heel van de PS3 omdat die te duur was en Sony je geen keuze liet voor het upgraden van je PS3 naar Wifi of HD disk speler zoals de natuurlijk véél betere concurrent dat wel deed.
Maargoed da's meer hardware. Softwarematig heeft de Ps3 dus een enorme lijst aan verbeteringen en updates doorgemaakt en als jij ervoor kiest die lijst te negeren en je te richten op other OS dan houd de discussie een beetje op.
[...]
Een groot aantal dingen die jij noemt was toch echt al wel aanwezig bij de Xbox die een jaar eerder was uitgekomen. Mijn hele punt is dat Sony niets innovatiefs wilt brengen voor de gebruiker.
Hou toch op joh... MMO shooters? Games als Eyepet en eye of judgement? Blu ray? Cell? Home? De hele console is innovatief maar niemand wilde ervoor betalen.
MS brengt het Sky TV gebeuren naar de Xbox dus gaat Sony het doen met Mubi als noodzaak om mee te komen.
Onzin natuurlijk, Dit is niks ten nadele of voordeel van welke partij danook. Als je je console wilt neerzetten als multimedia console dan moet je ook content leveren. Iets dat zowel Sony als MS in de VS meer dan goed voor elkaar heeft. als je concurrent linksdraaiende yoghurt verkoopt dan moet je dat ook gaan doen.
Zelfde met DNLA. Ze doen er alles aan om op de Xbox te lijken
Vind je het niet handig dan? En omdat o.a. de 360 het heeft mag de PS3 het niet hebben? DNLA is een universele code en niet enkel gemaakt voor de 360.
trophies erbij
Ik ben er erg blij mee en het verschil ook nog eens op cruciale punten van de puntentelling van MS. Uiteindelijk is dit wat mensen willen. Beter goed gestolen dan slecht bedacht.
ingame XMB erbij
Een vraag die gesteld werd vanaf de launch van het systeem. is toegevoegd en niet minder dan noodzakelijk om je vriendenlijst te checken of berichten te lezen. Ik snap je punt niet? je bent hier negatief over?
BC bij de Xbox lomp, dus wij halen het er ook maar uit.
De deels hardware BC bleek voor de meeste mensen geen reden te zijn voor aanschaf want te duur. Uiteindelijk hebben ze de beste keuze gemaakt want met de goedkopere Ps3 ging het systeem pas hard lopen. Of had je liever gehad dat Sony twee jaar geleden de handdoek in de ring had gegooid omdat de console te duur was? en gewoon niet verkocht
Geen linux op de Xbox, dus wij halen het er ook maar uit.
veiligheids risico dus dichtzetten. uiteindelijk mag ik aannemen dat je zelf toch ook wel weet dat het verwijderen van Other OS he-le-maal niks met het ontbreken van other os op de 360 te maken heeft? Ik denk dat je dat maar even uit drift schreef?
Slechts 2 USB poorten op de Xbox, dus wij gooien er ook 2 uit.
Prijs?? En daarnaast heeft de 360 er 3. Deze beslissing heeft puur te maken met kostenbesparing.
Het hele probleem is dat ik juist een PS3 koop omdat ik geen Xbox wil maar een PS3. Maar langzamerhand lijkt het alsof de PS3 een soort van Xbox360-II wil worden.
Uiteindelijk bedienen deze twee consoles dezelfde markt en willen ze niet voor elkaar onder doen. De 360 en Ps3 zijn nu eenmaal zeer vergelijkbare producten. De enige echt grote verschillen zitten hem in de games. En op dat gebied is Sony wel degelijk onderscheidend op het gebied van exclusives en de risico's die ze nemen met games als MAG, LBP en nu DCOU.
En om al die ellende op een aantal van die hacker gasten te gooien, is een beetje triest.
Een hele hoop van de ellende die nu gaande is in MW2 en de trophies komt wel degelijk van de hackersscene. Als Sony er niet in slaagt de boel te beveiligen dan kan 2011 voor network titels wel eens één van de laatste zijn want als kopieren zo makkelijk word en breed zal worden gedaan. Dan is PSN geen interessant platform meer.
Elk klein beetje kritiek leidt tot zo'n reactie bij een aantal gebruikers en bij Sony, terwijl de PS3 toch echt al veel langer bestaat dan het laatste jaar.
En al die tijd dat de Ps3 bestond is een hele lijst aan verbeteringen en functies toegevoegd. ga je nu ontkennen dat Sony een groot deel van haar aandacht op een anti hack firmware moet richten?? Dat lijkt me voor de eindgebruikers ook wel het beste.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop