Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:40:
Qua tijd.... Vrouw, kids, werk en mooi weer doen de game tijd geen goed. Ik speel zo'n 2 a 3 avonden per week een uurtje of 2 a 3 per sessie. Sommigen classificeren dat als weinig. Voor mij is het goed.
je moet eens een huis kopen |:( ik heb mn ps3 al een maand niet meer aan kunnen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
Gamen doe ik de laatste tijd ook niet zo veel meer door stage overdag en 's avonds leren.
Ook vind ik gamen steeds minder leuk geworden door verdwijnende single player en steeds meer multiplayer. kwaliteitsgames die je op je eigen gemakje uitspeelt zijn er steeds minder heb ik t idee.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:42:
Gamen doe ik de laatste tijd ook niet zo veel meer door stage overdag en 's avonds leren.
Ook vind ik gamen steeds minder leuk geworden door verdwijnende single player en steeds meer multiplayer. kwaliteitsgames die je op je eigen gemakje uitspeelt zijn er steeds minder heb ik t idee.
LA Noire staat bij mij in ieder geval bovenaan het verlanglijstje. Ben totaal niet van multiplayer (op Fifa na, met vriende ndan wel) dus hou ook van goede SP avonturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21
EfBe schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:10:
[...]
Nee :) Mijn vrouw is een die-hard Sims 2 speler, dus die heeft er geen moeite mee ;)
Maar ik geef toe, van 's ochtends vroeg tot savonds laat dat doe ik niet meer, en games die vroeger absoluut geweldig waren vind ik nu geen reet meer aan, ik heb bv nog steeds geen GT5 gekocht. Ik weet dat het geweldig is, maar ik heb GT3 en GT4 zo grijs gespeeld... dan ben je op een gegeven moment wel een keer klaar met racen. Smaak verandert wel, vroeger had ik uren ronddolen over een wasteland echt niet getrokken, tegenwoordig is dat geweldig. Daarom prefereer ik ps3 ook boven 360, er zijn meer games voor mensen met een andere smaak dan die van de groep gamers die shooters speelt met vrienden.
Lol, mijn vrouw begrijpt mij wel een stuk beter sinds ze farmville speelde (Ze is inmiddels weer clean ;) ).
Verder speel ik zowel op mijn ps3 als op mijn 360 geen shooters. Grappig genoeg waren de laatste 3 ps3-ers die ik "irl" ken wel fanatiek shooter spelers :P

Mijn kijk op de hele console wars is dat er maar een handjevol exclusives zijn op beide systemen, waarbij dan ook nog eens geld dat er vaak hele behoorlijk alternatieven zijn:
gt5 alt forza
god of war alt castlevania
uncharted alt enslaved

Tuurlijk misschien zijn die games net niet zo goed als "het echte werk" maar je kan je fixes echt wel krijgen
andersom heb je voor halo een killzone etc etc

Wat er dan overblijft is de general feel van de dashboard, hoe de console eruit zit, geluidsproductie, joypads/randapparatuur & move/kinnect.......eigenlijk moet je dan alles gaan listen en wegen wat voor jou belangrijk is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Eén van de weinige écht exclusives waar de XBOX360 geen antwoord op heeft met een eigen exclusive is Heavy Rain :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Dan ben ik benieuwd naar de alternatieven van bijvoorbeeld LBP, Ratchet & Clank, MGS4 en straks Last Guardian

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:14:
Eén van de weinige écht exclusives waar de XBOX360 geen antwoord op heeft met een eigen exclusive is Heavy Rain :)
Demon's souls (moeilijkheidsgraad) en MAG (128 vs 128) horen sowieso ook op dat lijstje.
Welke exclusives zijn er dan voor God of War III en Uncharted I en II?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

OPSLAGHOND schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:49:
[...]

Demon's souls (moeilijkheidsgraad) en MAG (128 vs 128) horen sowieso ook op dat lijstje.
Gears of War doet wel een beetje denken aan Uncharted. Ook dekking zoeken en puzzel-elementen. Alleen de sfeer/setting is nét wat anders :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
GAIAjohan schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:14:
Alan wake
-RazieL- schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:46:
Dan ben ik benieuwd naar de alternatieven van bijvoorbeeld LBP, Ratchet & Clank, MGS4 en straks Last Guardian
LBP is nog uniek in zijn soort (op een gamedevkitje voor beginners op de pc vroeger na, maar dat moest je nog echt programmeren ipv drag and drop)
Ratchet & Clank zou Banjo tegenover kunnen staan
MGS4 kun je Crysis, Splinter Cell en dalijk Deus Ex tegen over zetten, iig genoeg keuze.
Last Guardian is mij nog veel te weinig van bekend om het spel in te schatten.
OPSLAGHOND schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:49:
[...]

Gaat niet om exclusives maar alternatieven. Dus GoW kun je Castlevania tegenover stellen of N3 (ninety nine nights) (ofzoiets, weet niet zoveel van dat genre af)
Uncharted kun je Tomb Raider tegenover zetten.

[ Voor 78% gewijzigd door Kluutmaran op 09-05-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien qua duisterheid/setting, qua gameplay totaal niet.
LBP is nog uniek in zijn soort (op een gamedevkitje voor beginners op de pc vroeger na, maar dat moest je nog echt programmeren ipv drag and drop)
Ratchet & Clank zou Banjo tegenover kunnen staan
MGS4 kun je Crysis, Splinter Cell en dalijk Deus Ex tegen over zetten, iig genoeg keuze.
Last Guardian is mij nog veel te weinig van bekend om het spel in te schatten.
Het ging over exclusives niet over multiplatformgames. ;)
Kluutmaran schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:53:
[...]Gaat niet om exclusives maar alternatieven.
Nee, lees mijn quote nog eens. :)
Gaat niet om exclusives maar alternatieven. Dus GoW kun je Castlevania tegenover stellen of N3 (ninety nine nights) (ofzoiets, weet niet zoveel van dat genre af)
Ninety nine nights is vergelijkbaar met Bladestorm of Dynasty Warriors, maar absoluut niet met God of War.

[ Voor 81% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-05-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Los van wel of geen exclusive is uncharted en tomb raider de enige fatsoenlijke vergelijking. Al is de combat-gameplay wel totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

-RazieL- schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:35:
Los van wel of geen exclusive is uncharted en tomb raider de enige fatsoenlijke vergelijking. Al is de combat-gameplay wel totaal anders.
Dan vergelijk je puur op genre: een adventure. Als je op combat-gameplay gaat vergelijken dan is - naar mijn inziens - de vergelijking met Gears of War zo slecht nog niet. Want zoals je zelf zegt is de combat-gameplay van Tombraider tegenover Uncharted wel anders. Waar ikzelf die van Uncharted meer op prijs kan stellen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Kluutmaran schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:53:
[...]

Vroeger ( 'in mIJn tijd' ) had je Lode Runner, daarmee kon je zelf ook levels maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Sagat schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:11:
[...]
Mijn kijk op de hele console wars is dat er maar een handjevol exclusives zijn op beide systemen, waarbij dan ook nog eens geld dat er vaak hele behoorlijk alternatieven zijn:
gt5 alt forza
god of war alt castlevania
uncharted alt enslaved
Zo begon de discussie dus inclusief multiplatform. De spellen waar ik me het afgelopen jaar het meeste mee vermaakt heb zijn online Fifa en online Black Ops. Heb me ook prima vermaakt met Halo Reach, Fable III en Uncharted 2 maar shooters en Fifa zijn voor mij de reden om op een console te gamen dus dan maakt het weinig uit of je je PS3 of Xbox aanzet.

In het lijstje van exclusives is het tegenwoordig dat er veel tegen elkaar weggestreept kan worden of er een multiplatform variant van is. Die paar unieke spellen die je aan beide kanten hebt (Viva Pinata als voorbeeld en LBP) vind ik niet zo goed dat ik de ene boven de andere zou zetten in ieder geval. Al valt het aantal AAA kwaliteit exclusives nog altijd wel positief in het voordeel van Sony uit, maar helaas voor Sony zijn consoles er veel minder afhankelijk van dan een aantal jaren terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[offtopic]
Kluutmaran schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:55:
[...]Zo begon de discussie dus inclusief multiplatform.
Zo begon de discussie en je spreekt mij erop aan terwijl ik het niet over multiplatform heb gehad.
Bewust niet, omdat er allemaal kromme vergelijkingen voorbij zouden komen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-05-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Even helemaal iets anders. GTA4 heeft echt de meest waardeloze besturing. Zo ontzettend lomp... Maakt het gewoon een kutspel wat betreft besturing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:01
Verstekbakker schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:08:
Even helemaal iets anders. GTA4 heeft echt de meest waardeloze besturing. Zo ontzettend lomp... Maakt het gewoon een kutspel wat betreft besturing...
Haha ik had laatst echt precies dezelfde ervaring! Ik dacht laat ik eens een spel erbij pakken die ik echt leuk vond...(met de nadruk op vond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik vind de besturing in GTA4 juist goed :). Eidnelijk eens niet idioot hard maar meer een duidelijker verwachtingspatroon per auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Nja dat vond ik eerst ook, maar als ik 'm na lange tijd weer eens speel, vind ik het echt irritant, omdat de leercurve per auto *weer* veel te lang is (mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:01:
Ik vind de besturing in GTA4 juist goed :). Eidnelijk eens niet idioot hard maar meer een duidelijker verwachtingspatroon per auto.
Auto is prima. Maar probeer maar eens op een motor te zitten, of gewoon lopend en schietend in een gebouw... Echt verschrikkelijk. Ik heb al een paar keer de controller door de woonkamer geslingerd omdat ik een missie niet volbracht krijg, alleen maar omdat de besturing zo lomp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Ik zag Brink in de winkels liggen, maar vroeg me af of Brink offline te spelen is? Tegen bots ofzo.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:50
Verstekbakker schreef op maandag 09 mei 2011 @ 19:35:
[...]

Auto is prima. Maar probeer maar eens op een motor te zitten, of gewoon lopend en schietend in een gebouw... Echt verschrikkelijk. Ik heb al een paar keer de controller door de woonkamer geslingerd omdat ik een missie niet volbracht krijg, alleen maar omdat de besturing zo lomp is.
Motorrijden is idd wat lastiger, maargoed dat is verbeterd in de dlc's. Gewoon veel in cover duiken dan is het schieten prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
GTA was belachelijk makkelijk headshots maken met die auto aim (rechter pookje omhoog?). Niet ingedrukt houden maar in korte bursts schieten. Voertuigen gewoon rustig remmen en je hebt volledige controle, geduld en kalm zijn is wel eens een vereiste in sommige missies.

Vond de besturing heel erg toegankelijk en vrij simpel. Cover werkt soms houterig maar goed genoeg. :)

[ Voor 6% gewijzigd door KngfCnns op 09-05-2011 20:20 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Het is voornamelijk het omdraaien met die sticks wat gewoon te lomp/langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Ik was trouwens benieuwd naar mijn statement of exclusives een beetje ingehaald worden door multiplatform games. Daarom even op metacritic gekeken hoeveel exclusives er bij topgames (criterium gesteld op boven de 9.0) zitten.
Xbox 360
  • Gears of War
  • Halo 3
  • Gears of War 2
  • Forza Motorsport 3
  • Halo: Reach
  • LIMBO
  • Super Meat Boy
  • Geometry Wars: Retro Evolved 2
  • Forza Motorsport 2
  • Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter (wel PS2 niet PS3 dus betwistbaar)
10 exclusives van de in totaal 36 toppers
http://www.metacritic.com.../metascore?view=condensed
PS3
  • Uncharted 2: Among Thieves
  • LittleBigPlanet
  • Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
  • God of War III
  • LittleBigPlanet 2
  • God of War Collection
  • Killzone 2
  • MLB 10: The Show
  • MLB 09: The Show
9 exclusives van de in totaal 30 toppers

Dus ongeveer 1 op 3 topgames is een exclusive en voor 2 op de 3 maakt het platform dus niet uit (ervan uitgaande dat de game op beide platformen even goed draait). Wel raar is dat er games bij zijn die op de Xbox wel hoger dan een 9 scoren maar op de PS3 niet zoals bijvoorbeeld de Orange Box. De PS3 is pas later op de markt gekomen dus daaraan kan het cijfer ook liggen (GRAW zou dan waarschijnlijk ook bij de PS3 toppers horen). Ook opvallend dat er bij de 360 3 arcades zitten en bij PS3 geen PSN games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verstekbakker schreef op maandag 09 mei 2011 @ 18:08:
Ik vind GTA4 eindelijk 's een volwassen besturing (van voertuigen) hebben. Enigszins realistisch rijgedrag, stukken beter dan welk spel dan ook in zo'n genre. Was er ook aangenaam door verrast, hoop dat GTA5 die trend doorzet.

Xbox 360 versie dan wel, vind persoonlijk de 360 controller vele malen beter, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kluutmaran schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:57:
Dus ongeveer 1 op 3 topgames is een exclusive en voor 2 op de 3 maakt het platform dus niet uit (ervan uitgaande dat de game op beide platformen even goed draait). Wel raar is dat er games bij zijn die op de Xbox wel hoger dan een 9 scoren maar op de PS3 niet zoals bijvoorbeeld de Orange Box. De PS3 is pas later op de markt gekomen dus daaraan kan het cijfer ook liggen (GRAW zou dan waarschijnlijk ook bij de PS3 toppers horen). Ook opvallend dat er bij de 360 3 arcades zitten en bij PS3 geen PSN games.
De Orange Box (PS3) was één groot drama en daarvoor heeft die kerel van Valve (Gabe Newell) ook echt door het stof gekropen en zijn excuses aangeboden. :9
Wat mij opvalt is dat bij de X360 5 van de 10 (50%) FPS-games zijn, bij de PS3 is dat er maar 1 van de 9 (11,1%) maar Uncharted (Action-adventure, Platformer, Third-person shooter) kun je misschien nog als shooter zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Wat ik hieruit leer is dat het nog vrij veel is. Als je dus maar 1 van de 2 consoles heb, dan mis je 1 op 3 goeie spellen. En met goed wil ik zeggen uitmuntend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kluutmaran schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:57:
Ik was trouwens benieuwd naar mijn statement of exclusives een beetje ingehaald worden door multiplatform games. Daarom even op metacritic gekeken hoeveel exclusives er bij topgames (criterium gesteld op boven de 9.0) zitten.

[...]

10 exclusives van de in totaal 36 toppers

[...]

9 exclusives van de in totaal 30 toppers

Zoals OPSLAGHOND al zei was the Orange Box op de PS3 een enorme faal. Daarnaast heeft de PS3 met veel multiplatform games gewoon grafisch een nadeel omdat 90% ervan gedeveloped is voor een X360. Denk dan aan bv RDR en GTA4. EA doet het porten nog vrij goed met de games die ik ken iig. Weinig/geen evrschil bij FIFA bv, maar ook NFS Hot Pursuit.

Maar LA Noire wordt een uitzondering :9 :9~

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 10-05-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Exorcist schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:44:
[...]

Ik vind GTA4 eindelijk 's een volwassen besturing (van voertuigen) hebben. Enigszins realistisch rijgedrag, stukken beter dan welk spel dan ook in zo'n genre. Was er ook aangenaam door verrast, hoop dat GTA5 die trend doorzet.

Xbox 360 versie dan wel, vind persoonlijk de 360 controller vele malen beter, maar dan nog.
Ik speelde eigelijk GTA4 enkel voor de auto's, vond het linieare verhaal zooooo slecht, plus dat het einde gewoon semi-bugged was (bij de 'keuze', die 'ene' keuze kon je blijven bellen :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Zuttasoxx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:04:
Wat ik hieruit leer is dat het nog vrij veel is. Als je dus maar 1 van de 2 consoles heb, dan mis je 1 op 3 goeie spellen. En met goed wil ik zeggen uitmuntend.
Of nog meer. Als ik naar de playstation-lijst kijk dan vallen er heel veel titels buiten de boot, omdat die allemaal tussen de 8,5 en 9 scoren. Als ik naar mijn eigen collectie kijk dan is het ongeveer fifty fifty qua exclusives en multi-platforms.

Verder is het ook een kwestie van smaak, want de enige 360-titels die ik echt mis zijn Limbo en Shadow Complex. De halo-games vond ik altijd wel vermakelijk, en zou ik zeker gekocht hebben als ik een 360 had, maar ik mis ze absoluut niet nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RazieL- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:12:
[...]

Of nog meer. Als ik naar de playstation-lijst kijk dan vallen er heel veel titels buiten de boot, omdat die allemaal tussen de 8,5 en 9 scoren. Als ik naar mijn eigen collectie kijk dan is het ongeveer fifty fifty qua exclusives en multi-platforms.

Verder is het ook een kwestie van smaak, want de enige 360-titels die ik echt mis zijn Limbo en Shadow Complex. De halo-games vond ik altijd wel vermakelijk, en zou ik zeker gekocht hebben als ik een 360 had, maar ik mis ze absoluut niet nu.
Klopt. Zo heeft de Wii een flink aantal exclusives die hoog scoren en die ik ook waardeer maar waarvan ik me ook zeker kan voorstellen dat ze veel mensen niet aanspreken vanwege het kindvriendelijke uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:38
Jongens wat hebben we weer een eigen mening met zijn allen.. een game is dus goed of uitmuntend zodra deze een hoge score op Metacritic krijgt...Alsof jullie je nooit prima vermaakt hebben met een game die slecht scoorde op Metacritic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Op de ps3 heb ik eigenlijk alleen exclusives. Op de X360 de meeste multiplatforms.

Maar ook sommigen weer op de pc.
Enige multiplatform op de ps3 is geloof ik NFS Hot Pursuit
Verder heb ik GTA4, TDU2, Dirt2en 3, Shift etc op de pc

[ Voor 47% gewijzigd door GAIAjohan op 10-05-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterFire schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:49:
Jongens wat hebben we weer een eigen mening met zijn allen.. een game is dus goed of uitmuntend zodra deze een hoge score op Metacritic krijgt...Alsof jullie je nooit prima vermaakt hebben met een game die slecht scoorde op Metacritic?
Dat zegt niemand. Het gaat er alleen over dat elke console eigen exclusives heeft die interessant zijn. Welke games goed of slecht zijn is idd persoonlijk maar dat staat hier buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
WaterFire schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:49:
Metacritic is de meest objectieve manier om games te beoordelen imo. Dat wil niet zeggen dat een game die daar 8,9 scoort geen topper is en 1 die 9,0 scoort wel maar voor mijn mini onderzoekje moest ik ergens een grens stellen he.
Zuttasoxx schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:04:
Ervan uitgaande dat je alle games koopt en van alle genres houdt wel, de realiteit ligt natuurlijk een stuk genuanceerder. Als je van multiplayer houdt blijf je sowieso langer die game spelen waardoor je geen behoefte hebt aan nieuwe topgames die je wellicht mis loopt.

Uit een oud berichtje op gamez.nl trouwens van 7 november 2008 (recentere bron krijg ik niet gevonden)
http://www.gamez.nl/actio...-naast-elkaar-gelegd.html
De console met de hoogste first party tie ratio is momenteel de Wii. Als het aankomt op first party titels, dan heeft de iedere Wii-eigenaar gemiddeld twee tot drie titels. Xbox 360-bezitters hebben één tot twee titels en PS3-bezitters slechts één. Als de third party titels daarbij worden opgeteld, hebben Xbox 360-bezitters na 23 maanden gemiddeld 6,5 games in hun bezit, de Wii volgt met 5,5 en de PlayStation 3 eindigt op 5,3.
Xbox 1,5 van de 6,5 = 23%
PS3 1 van de 5,3 = 19%

Als je dat doortrekt kun je zeggen dat 1 op de 5 verkochte games dus maar exlusives zijn (thirth party exclusives zijn er natuurlijk ook maar een stuk minder). Wat mijn initiële stelling dat exclusives minder belangrijk worden meer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
First party wat ik heb:
PS3: Heavy Rain, GT5P, GT5, Resistance2, Motorstorm en nog wel wat maar kan ik me niet helemaal meer herinneren :+
X360: Fable2, Fable3, Forza1, Forza2, Forza3, HALO Reach, HALO wars, Race Pro (3rd party exclusive), Table tennis (3rd party exclusive), en er zal nog wel wat zijn denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 10-05-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Kluutmaran schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:12:Als je dat doortrekt kun je zeggen dat 1 op de 5 verkochte games dus maar exlusives zijn (thirth party exclusives zijn er natuurlijk ook maar een stuk minder). Wat mijn initiële stelling dat exclusives minder belangrijk worden meer ondersteund.
Dan zal je toch eerst met cijfers moeten komen van vorige generaties. Want je kan het wel weinig vinden, maar dat betekent niet automatisch dat exclusives vroeger belangrijker waren. Heb je daar ook info van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
-RazieL- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 14:07:
[...]

Dan zal je toch eerst met cijfers moeten komen van vorige generaties. Want je kan het wel weinig vinden, maar dat betekent niet automatisch dat exclusives vroeger belangrijker waren. Heb je daar ook info van?
Wii is oude console ;) Nee, je hebt helemaal gelijk dat het nog steeds maar een gevoel is en geen feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Ja, de main-stream markt is natuurlijk enorm gegroeid. En daarmee dus ook de verkopen van alle generieke multi-platform rommel (Hiermee bedoel ik niet dat multi-platform per definitie rommel is, maar het is gemiddeld gezien meer gericht op de grote massa dan exclusives). Dus in dat opzicht vrees ik ook dat exclusives commercieel gezien minder interessant zijn voor bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
Kluutmaran schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:12:

[...]

Ervan uitgaande dat je alle games koopt en van alle genres houdt wel, de realiteit ligt natuurlijk een stuk genuanceerder. Als je van multiplayer houdt blijf je sowieso langer die game spelen waardoor je geen behoefte hebt aan nieuwe topgames die je wellicht mis loopt.
het valt me dan ook op dat de xbox toppers vrijwel 3 ips zijn. Halo, gears of war en forza. Een verscheidenheid aan genres heb je meer bij de ps3 exclusives. Maar het is inderdaad wel zo dat een goeie multiplayer de levensduur van een spel serieus kan verlengen. Ook heb je wel gelijk als je wilt zeggen dat multiplatform games populairder worden dan de exclusives waardoorhet niet uitmaakt welke console je koopt en je gewoon datgenen in huis haalt waar je het meest comfortable mee bent.
Kluutmaran schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:12:

Uit een oud berichtje op gamez.nl trouwens van 7 november 2008 (recentere bron krijg ik niet gevonden)
http://www.gamez.nl/actio...-naast-elkaar-gelegd.html

[...]

Xbox 1,5 van de 6,5 = 23%
PS3 1 van de 5,3 = 19%

Als je dat doortrekt kun je zeggen dat 1 op de 5 verkochte games dus maar exlusives zijn (thirth party exclusives zijn er natuurlijk ook maar een stuk minder). Wat mijn initiële stelling dat exclusives minder belangrijk worden meer ondersteund.
Dit is euhm inderdaad oud. In die tijd heeft sony het een en tander ingehaald. Wat jammer is bij de wii, is dat ze het moeten hebben van first party games. Nintendo maakt uitstekende platform spellen, maar door hun hardware kunnen ze bijvoorbeeld niet een gemakkelijke port van de xbox of ps3 hebben. Dit zal hopelijk wel veranderen met d eneiuwe console die ze gaan introduceren deze juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Vreemd hoe de pc altijd genegeerd wordt als het gaat over xbox-exclusives :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De spellenverkoop trekt zich niks aan van het down zijnde PSN in Nederland... Logisch wel en een flinke tegenvaller is de verkoop van SOCOM die natuurlijk enkel online speelbaar is... Ik gun die game wel een relaunch eigenlijk... zuur voor zipper...

1 MORTAL KOMBAT (PS3) WBIE
2 WII PARTY (Wii) NINTENDO
3 POKEMON WHITE (DS) NINTENDO
4 POKEMON BLACK (DS) NINTENDO
5 MORTAL KOMBAT (XBOX 360) WBIE
6 NEW SUPER MARIO BROS (Wii) NINTENDO
7 CALL OF DUTY/BLACK OPS (PS3) ACTIVISION BLIZZARD
8 JUST DANCE 2 (Wii) UBISOFT
9 CALL OF DUTY/BLACK OPS (XBOX 360) ACTIVISION BLIZZARD
10 PORTAL 2 (PS3) ELECTRONIC ARTS

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Dan trekt de spellen verkoop zich er dus wel wat van aan ;)

Kzie ook maar 3 ps3 games staan.. is wel eens meer geweest.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik vind eerder apart hoe weinig 3ds er wordt verkocht blijkbaar, en dat voor een nieuw platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Volgens mij is SOCOM sowieso vergane glorie, met PSN had die ook slecht gescoord volgens mij.

En het is dus niet zo dat mensen nu massaal Xbox boven PS3 verkiezen, kijk maar naar Mortal Kombat, Black Ops en Portal 2, alledrie kan je ze nu alleen online spelen op de Xbox en toch zijn ze alledrie meer verkocht op de PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
Interessant vond ik deze 2 artikels van metacritic. Had ik nog niet gezien. Past perfect bij Kluutmaran zijn opmerking.

http://features.metacriti...9/the-best-games-of-2009/
http://features.metacriti...=supplementary-nav;item;1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 13-09 16:21
Wilde eigenlijk nog wat dieper ingaan op de 2 10 beste games lijstje. Maar het is een beetje als die oude 'competing in the special olympics' quote.

Hier in het ps3 forum zullen ongetwijfeld meer liefhebbers voor de ps3 kant zitten, en dat geld omgekeerd net zo hard voor het 360 forum.

Voor het geval het nog niet duidelijk was, mijn eigen voorkeur is 360. Als ik een van mijn consoles zou moeten verkopen dan werd dan mijn ps3.........MAAR

Dat hoeft niet. Ik ben dus erg blij dat ik uit beide lijstjes de kersen van de taart mag plukken. En dan komen als het goed is binnenkort mijn pc upgrade spulletjes binnen en dat gaat helemaal geen enkele titel meer aan mijn neus voor voorbij.
Ik volg dan ook met plezier beide forums en probeer zo nu en dan dingen te onthouden. Orange box was dus beter op 360, en final fantasy is dat op de ps3 (uiteindelijk beide games niet gekocht, maar das een andere discussie :P )

Misschien vanavond maar is verder uncharted. Hoewel de spellen in andere genres zitten, brengt dit spel voor mij echt het zelda gevoel terug. En dat is het gevoel van volkomen in het spel gezogen zijn......dat heb ik echt jaren niet meer gehad. Helemaal super :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook weer bezig met de eerste Uncharted. Ik ben ondertussen alweer redelijk ver :)
Ik speel op hard en naar mijn idee is Uncharted 1 op dat niveau moeilijker dan het 2de deel.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet iemand hoe 't zit met streaming video?

Ik krijg sinds vorige (of voorlaatste) patch steeds melding dat ik de film niet mag kijken via playstation.

wtf?! is daar een workaround voor? want vind dit toch wel naatje van *snip* Sony

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 11-05-2011 16:14 . Reden: het bedrijf heet gewoon Sony ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

himlims_ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:49:
weet iemand hoe 't zit met streaming video?

Ik krijg sinds vorige (of voorlaatste) patch steeds melding dat ik de film niet mag kijken via playstation.

wtf?! is daar een workaround voor? want vind dit toch wel naatje van *snip* Sony
Vraag me af of Sony daar de schuldige is of dat het weer eens een beperking is van de studio's/BUMA-STEMRA's van verschillende landen die weer eens dwars liggen.

[ Voor 2% gewijzigd door Cloud op 11-05-2011 16:14 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

thunder8 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:08:
[...]

Vraag me af of Sony daar de schuldige is of dat het weer eens een beperking is van de studio's/BUMA-STEMRA's van verschillende landen die weer eens dwars liggen.
Had ik ook ineens dit weekend! Had het nog nooit meegemaakt, maar een echte workarround heb ik zo 1-2-3 niet kunnen vinden. (Nouja, andere film deed het wel gewoon) Had wat gegoogled op cinavia, maar de aangedragen trucks werkte niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-05-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik snap niet hoe dit gecontroleerd wordt als ik geen internet heb (kabeltje uit router)
iedere recentelijke film geeft deze melding (duurt 5-6min. alvore die getoond wordt)
heb mijn ps3 naast gamen voor de films - dat werkt niet meer :( eerst other-os, en nu dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Je hebt waarschijnlijk een 1080p film gedownload met een DTS audio stream en probeert deze nu te bekijken met behulp van een media server op je PC. Had ook wat informatie opgezocht over CINAVIA icm PlayStation3, en het blijkt dat deze kopieerbeveiliging is ingebakken sinds een van de latere firmware upgrades voor de Playstation.

Optie kan zijn om de film te converteren zodat de DTS audiostream omgezet wordt naar een ander audio formaat waardoor de digitale handtekening eruit verdwijnt.

Of de film gewoon te kopen...

[ Voor 7% gewijzigd door Madje op 11-05-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hoe jammer het ook is dat Sony blijkbaar niet wil dat je 'illegaal' verkregen materiaal op je PS3 gaat kijken; laten we hier niet in detail gaan discussiëren over hoe je die beveiliging kunt omzeilen. Dat is niet de bedoeling op Tweakers.net. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik download nooit 1080. de films die ik heb zijn uitlopend van cam tot hd(720) ik heb werkelijk van alles geprobeerd (van nieuwe films) maar niets speelt af. Maakt niet uit of deze wel/niet als bluray zijn uitgegeven. Of 't mono of DTS is, die melding van cinavia komt er toch wel te staan.

film kopen? waarom voor iets wat ik 1x zie? ze moeten dat video on demand beschikbaar maken in EU, dan ben ik best bereid daar voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

himlims_ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:51:
ik snap niet hoe dit gecontroleerd wordt als ik geen internet heb (kabeltje uit router)
iedere recentelijke film geeft deze melding (duurt 5-6min. alvore die getoond wordt)
heb mijn ps3 naast gamen voor de films - dat werkt niet meer :( eerst other-os, en nu dit :(
Ow sorry, zat meer te denken aan een legale stream vanaf het net..... :$

Cinavia schijnt inderdaad een Kl#@te beveiliging te zijn, die inderdaad sinds kort ook in de PS3 zit. Dat is het nadeel van een partij als Sony die niet alleen hardware verkoopt, maar ook een deel van de entertainment onder zijn beheer heeft....

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:18:
[mbr]Hoe jammer het ook is dat Sony blijkbaar niet wil dat je 'illegaal' verkregen materiaal op je PS3 gaat kijken; laten we hier niet in detail gaan discussiëren over hoe je die beveiliging kunt omzeilen. Dat is niet de bedoeling op Tweakers.net. :)[/mbr]
ook al zou 't gaan om een gekochte film, dan nog ken die niet getoond worden; wtf?! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Al eens geprobeerd om de interne klok vd PS3 handmatig één uur vooruit te zetten :) . Zelf niet geprobeerd, maar ooit eens gelezen. Cinavia beveiliging draait om het principe dat je na 20min afspelen ik dacht een uur moet wachten, maar dit wordt gecheckt tegen de interne PS3 klok ipv 1 of andere server...

Misschien had Dj-sannieboy dat al geprobeerd...Blijft irri though, 4 tot 7 x per film moet je dat trucje dan uithalen...

[ Voor 9% gewijzigd door Gusev op 11-05-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Dat kan wel kloppen over 20 min. Dit had ik bij The Social Network ook, ~ na 20 minuten kwam die melding.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinavia werkt met een watermerk in de audiostream; de ps3 herkent dit watermerk, dempt de audio en geeft daarna de melding. Naar mijn weten is er maar 1 filmstudio die van deze beveiliging gebruik maakt en dat is die van Sony ;)

Er is geen vaste mogelijkheid om dit te omzeilen, misschien dat je idd de audiostream opnieuw kan converteren maar zelfs dat lijkt niet werken (het watermerk wordt immers mee geconverteerd).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Heerlijk die aankondigingen van Namco Bandai. SC5 teaser + Tekken Blood Vengeance movie trailer maken me dag goed :9~.

Die film lijkt me voor de verandering wel iets waardigs gezien de bekende namen die eraan zijn gekoppeld :P (itt die ene halve gare film vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
Al vanaf dat ik een PS3 heb probeer ik hem te laten praten met mijn samsung TV zodat ik de PS3 met de afstandbediening van de PS3 kan bedienen. Nooit gelukt. Vanavond zet ik de PS3 aan, krijg de melding "connecting anynet device" en hupsakee, het werkt :D
Geen updates van beide apparaten, geen nieuwe kabels.. vaag zeg.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Had een tijdje terug een PS3 op de kop getikt en direct een berg toptitels erbij besteld die binnen kwamen druppelen. En moet zeggen dat er wel echt juweeltjes tussenzitten :) Uncharted 1 en 2 heb ik met veel plezier uitgespeeld. Heavy Rain was een ervaring an sich. En Batman Arkham Asylum is denk ik een van de beste actie-games die ik ooit gespeeld heb (ok, niet PS3 exclusive :P). Allemaal achter elkaar uitgespeeld.

Tegenvallers moeten er ook zijn. Volgens Metacritic was Metal Gear Solid 4 een van de beste games ooit, maar hoe die zulke scores kan krijgen is mij een raadsel. Beetje gedateerde, saaie en onduidelijke gameplay fragmentjes, afgewisseld met urenlange saaie onnavolgbare cutscenes :P Als de gameplay nu waanzinnig goed was kon ik wel leven met die cutscenes, maar de gameplay stelt zelf maar heel weinig voor en is of veel te makkelijk, of een frustrerend proces van trial & error.

Nou ja.. ik kijk in ieder geval erg uit naar Uncharted 3 en Batman Arkham City dit jaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 12-05-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:00:
Cinavia werkt met een watermerk in de audiostream; de ps3 herkent dit watermerk, dempt de audio en geeft daarna de melding. Naar mijn weten is er maar 1 filmstudio die van deze beveiliging gebruik maakt en dat is die van Sony ;)

Er is geen vaste mogelijkheid om dit te omzeilen, misschien dat je idd de audiostream opnieuw kan converteren maar zelfs dat lijkt niet werken (het watermerk wordt immers mee geconverteerd).
Klopt. Zelfs als je dus geen internet verbinding hebt werkt Cinavia.
Het is overigens niet zo dat alle films beveiligd zijn met Cinavia, maar de meeste nieuwe films van de Sony studio's wel. Op internet is een lijstje te vinden met films die er gebruik van maken. Het zijn verder niet alleen Blu-Ray films, maar ook sommige DVD's. DVDfab schijnt iets met Cinavia te kunnen, maar dan heb je wel de orginele (Blu-Ray) disc nodig. De melding komt trouwens niet altijd pas na 20 min. Ik had het aan het begin van de film, na nog geen 5 minuten.

Voorheen had ik mijn TV rechtstreek aan mijn PC aangesloten, maar sinds ik een andere kamer heb is die HDMI kabel te kort. Ik gebruik daarom nu PS3 MediaServer, maar ga snel een langere HDMI kabel kopen, want rechtstreeks vanaf de PC streamen werkt makkelijker dan via de PS3. :)
cheiron schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:06:
Al vanaf dat ik een PS3 heb probeer ik hem te laten praten met mijn samsung TV zodat ik de PS3 met de afstandbediening van de PS3 kan bedienen. Nooit gelukt. Vanavond zet ik de PS3 aan, krijg de melding "connecting anynet device" en hupsakee, het werkt :D
Geen updates van beide apparaten, geen nieuwe kabels.. vaag zeg.
Dat werkt alleen met de PS3 Slim, volgens mij want de PS3 Phat heeft geen HDMI CEC.
Samsung TV's zoeken overigens (standaard) automatisch naar updates als ze stanby staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-05-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bosmonster schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 00:10:
Tegenvallers moeten er ook zijn. Volgens Metacritic was Metal Gear Solid 4 een van de beste games ooit, maar hoe die zulke scores kan krijgen is mij een raadsel. Beetje gedateerde, saaie en onduidelijke gameplay fragmentjes, afgewisseld met urenlange saaie onnavolgbare cutscenes :P Als de gameplay nu waanzinnig goed was kon ik wel leven met die cutscenes, maar de gameplay stelt zelf maar heel weinig voor en is of veel te makkelijk, of een frustrerend proces van trial & error.
Ketter ;)

Je moet er van houden denk ik en al bekend zijn met Metal gear, het verhaal is anders te bizar om te volgen (alhoewel het concept 'war economy' an sig niet eens zo irreeel is). Ik heb MGS4 met veel plezier 2 keer uitgespeeld en vind het een van de beste games ooit. (alhoewel MGS3 beter was)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
Dj-sannieboy schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:46:
[..]

Dat werkt alleen met de PS3 Slim, volgens mij want de PS3 Phat heeft geen HDMI CEC.
Samsung TV's zoeken overigens (standaard) automatisch naar updates als ze stanby staan.
Ik heb nooit anders dan een slim gehad (was er laat bij). Vandaag mijn verbazing dat hij zo opeens een PS3 aangaf.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 10:29
himlims_ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:20:
[...]
ook al zou 't gaan om een gekochte film, dan nog ken die niet getoond worden; wtf?! :r
Gekochte films spelen prima af natuurlijk hè. Betreft alleen kopietjes die de PS3 niet fijn vindt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

EfBe schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:00:
[...]

Ketter ;)

Je moet er van houden denk ik en al bekend zijn met Metal gear, het verhaal is anders te bizar om te volgen (alhoewel het concept 'war economy' an sig niet eens zo irreeel is). Ik heb MGS4 met veel plezier 2 keer uitgespeeld en vind het een van de beste games ooit. (alhoewel MGS3 beter was)
Het verhaal kan ik nog wel hebben, maar de gameplay (voor zover dat er uberhaupt is) is gewoon slecht. Het is extreem rechtlijnig. Je bent zeer beperkt in je mogelijkheden. Wil je over hekje springen, mag niet. 2 meter verder zelfde hekje, mag je wel overheen, want daar moet het. Moet je uit een huis ontsnappen. Deur opslot, daarnaast is een raam weggeblazen, maar naar buiten springen? Ho maar. Terwijl het dezelfde hoogte is als andere obstakels waar je wel overheen mag. Daarnaast is nooit echt duidelijk wat je moet doen en is het maar een kwestie van trial&error.

Had de boss van Act3 (die hele act is letterlijk 30 minuten gameplay en 3 uur cutscene ofzo). Ik denk.. ok ik sta hier.. wat moet ik doen. Ik loop rond. Er vliegt van achter iets tegen mn hoofd en ik ben dood. Ok.... blijkbaar vliegt er iets rond dat pijn doet :+ Of ergens waar mijnen liggen. Je weet niet eens dat ze bestaan, totdat je er ergens per ongeluk op een paar grijze pixels gaat staan. Boem!

De levels verder stellen niks voor. In veel gevallen kun je gewoon in 1x naar het einde rennen en alles om je heen negeren :X Er zitten ook wat stukjes shooter-on-rails tussen. Die zijn weer zo simpel dat je net zo goed de controller naast je neer kunt leggen en het kunt beschouwen als weer een cutscene.

Als je de cutscenes weglaat hou je een rechtlijnig en matig spelletje over dat je in een paar uurtjes uitspeelt. No kidding. Maar blijkbaar zijn er genoeg fanboys om dat goed te praten. Ik had beter wat neutrale reviews kunnen lezen die precies zeggen wat ik hierboven zeg: Het is maar een zeer matig spelletje, met belabberde gameplay en ellenlange cutscenes.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 12-05-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Bosmonster schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:22:
[...]

Het verhaal kan ik nog wel hebben, maar de gameplay (voor zover dat er uberhaupt is) is gewoon slecht. Het is extreem rechtlijnig. Je bent zeer beperkt in je mogelijkheden. Wil je over hekje springen, mag niet. 2 meter verder zelfde hekje, mag je wel overheen, want daar moet het. Moet je uit een huis ontsnappen. Deur opslot, daarnaast is een raam weggeblazen, maar naar buiten springen? Ho maar. Terwijl het dezelfde hoogte is als andere obstakels waar je wel overheen mag. Daarnaast is nooit echt duidelijk wat je moet doen en is het maar een kwestie van trial&error.

Had de boss van Act3 (die hele act is letterlijk 30 minuten gameplay en 3 uur cutscene ofzo). Ik denk.. ok ik sta hier.. wat moet ik doen. Ik loop rond. Er vliegt van achter iets tegen mn hoofd en ik ben dood. Ok.... blijkbaar vliegt er iets rond dat pijn doet :+ Of ergens waar mijnen liggen. Je weet niet eens dat ze bestaan, totdat je er ergens per ongeluk op een paar grijze pixels gaat staan. Boem!

De levels verder stellen niks voor. In veel gevallen kun je gewoon in 1x naar het einde rennen en alles om je heen negeren :X Er zitten ook wat stukjes shooter-on-rails tussen. Die zijn weer zo simpel dat je net zo goed de controller naast je neer kunt leggen en het kunt beschouwen als weer een cutscene.

Als je de cutscenes weglaat hou je een rechtlijnig en matig spelletje over dat je in een paar uurtjes uitspeelt. No kidding. Maar blijkbaar zijn er genoeg fanboys om dat goed te praten. Ik had beter wat neutrale reviews kunnen lezen die precies zeggen wat ik hierboven zeg: Het is maar een zeer matig spelletje, met belabberde gameplay en ellenlange cutscenes.
Of je accepteert gewoon dat het niet jouw ding is. Vele miljoenen gamer vinden het spel helemaal geweldig. Dat het bepaalde vrijheden niet bied die je gewend bent in andere spellen kan kloppen, maar dat neemt niet weg dat het een geweldige ervaring is.

btw toch wel MGS1/2/3 eerst gespeeld he ;) Anders mis je inderdaad 100% van het verhaal en de verwijzingen.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
MGS4 is gewoon een polarizing game, you hate it or you love it. Zelf vond ik hem echt supervet. Gameplay is juist leuk, je kan hem als shooter spelen, maar het is vooral tof om juist sneaky en tactisch te spelen. Verhaal vond ik zelf supertof en origineel, paar zeer emotionele momenten en brute cutscenes. Helaas zijn sommige scenes inderdaad te lang (vooral het einde).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ben er ooit mee begonnen maar snapte het verhaal niet (eerdere delen niet gespeeld) en de gameplay begreep ik geen hol van... vaag wat je nou moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:33:
MGS4 is gewoon een polarizing game, you hate it or you love it.
Inderdaad. Bovendien verwachten te veel mensen een shooter te spelen, terwijl dit een stealth game is. Er is zelfs een soort achievement (geen trophy) om de game uit te spelen zonder kills te maken.

De game heeft juist veel fans door het verhaal, de sfeer en humoristische gimmicks. Niet omdat de gameplay zo onderscheidend is. Dat is iets wat je waardeert, of het is niet je ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

De gameplay is zeker wel uniek en gaat qua diepgang vrij ver. Maar dat ligt ook aan je eigen speelstijl, aangezien je het als een halve shooter kan spelen. Maar juist die vrijheid om het op je eigen manier te kunnen doen is zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

-RazieL- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:55:
De gameplay is zeker wel uniek en gaat qua diepgang vrij ver. Maar dat ligt ook aan je eigen speelstijl, aangezien je het als een halve shooter kan spelen. Maar juist die vrijheid om het op je eigen manier te kunnen doen is zo mooi.
Die vrijheid miste ik juist compleet. Het enige dat je moet doen is naar punt X gaan. Meestal kun je dit bereiken door gewoon een sprint te trekken en dan ben je in 2 minuten klaar :+ Gaan schieten heeft meestal niet zo'n zin, want er komen oneindige reinforcements. Meer dan af en toe een vijand stil neerleggen is er dan niet te doen als alternatief voor de sprint. Er zijn nooit meerdere mogelijke manieren om een missie te volbrengen, hooguit wat verschillende routes naar punt X, al houdt dat meestal ook niet meer in dan kiezen of je links of rechts van de straat wilt lopen.
Collaborator schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:30:
[...]

Of je accepteert gewoon dat het niet jouw ding is. Vele miljoenen gamer vinden het spel helemaal geweldig. Dat het bepaalde vrijheden niet bied die je gewend bent in andere spellen kan kloppen, maar dat neemt niet weg dat het een geweldige ervaring is.

btw toch wel MGS1/2/3 eerst gespeeld he ;) Anders mis je inderdaad 100% van het verhaal en de verwijzingen.
Dus je geeft toe dat als je eerdere delen niet gespeeld hebt het eigenlijk maar een rukspel is? :P

Het gaat mij ook niet om het verhaal, maar om de gameplay (je weet wel, die stukjes tussen de cutscenes). Die is zo oppervlakkig en rechtlijnig als wat.
Tom schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:48:
Ik ben er ooit mee begonnen maar snapte het verhaal niet (eerdere delen niet gespeeld) en de gameplay begreep ik geen hol van... vaag wat je nou moet doen.
In het begin is het helemaal onduidelijk idd. Later begin je iets meer te snappen dat er ook niet meer te snappen is dan "ga naar het rode kruisje". Het waarom wordt pas duidelijk als je er bent in de volgende cutscene. Er wordt geen betrokkenheid gecreeerd. Je hebt zelden een idee waarom je iets moet doen of ergens naar toe moet. Meestal "gebeurt er maar wat".

Om Act 3 een beetje uit de doeken te doen:
1. Na een cutscene van een uur kom je ergens in Europa aan en moet iemand volgen van het verzet. Na een frustrerend achtervolgingsspelletje van een half uurtje kom je bij een huis.
2. Cutscene van een uur (of langer, je houdt het niet meer bij :P).
3. Je moet ontsnappen. Je krijgt een shooter-on-rails stukje achterop de motor van enkele minuten. Je hoeft niet te schieten geloof ik, want ik deed maar wat en kwam met 90% health aan.
4. Cutscene van een half uur ofzo.
5. Ik sta ineens in een toren. Na een paar minuten is me duidelijk dat het om een boss-fight gaat (wtf)... Na beetje schieten op de boss en bommen ontwijken (en een paar keer per ongeluk van het gebouw afspringen en weer opnieuw moeten beginnen...) is Act 3 (van de 5 in totaal) alweer voorbij. Volgende cutscene van een uur.

Hoe kun je in hemelsnaam zo'n avond beschrijven als "unieke en diepgaande gameplay" :P

Maar goed.. ik hou erover op :P Blijkbaar zijn er mensen die dat leuk (hoewel leuk.. helemaal geweldig en de beste game allertijden!) vinden. Jammer dat er geen argumenten zijn waarom het zo goed is. Het enige argument dat elke keer terugkomt is "Je hebt zeker de voorgaande delen niet gespeeld" :+.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 12-05-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Bosmonster schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:56:
Die vrijheid miste ik juist compleet. Het enige dat je moet doen is naar punt X gaan. Meestal kun je dit bereiken door gewoon een sprint te trekken en dan ben je in 2 minuten klaar :+ Gaan schieten heeft meestal niet zo'n zin, want er komen oneindige reinforcements. Meer dan af en toe een vijand stil neerleggen is er dan niet te doen als alternatief voor de sprint. Er zijn nooit meerdere mogelijke manieren om een missie te volbrengen, hooguit wat verschillende routes naar punt X, al houdt dat meestal ook niet meer in dan kiezen of je links of rechts van de straat wilt lopen.
Het is geen open wereld nee, je moet sowieso naar X. De vrijheid zit 'm in de manier waarop je X bereikt. Als ik je post leest dan zie ik dat je je niet hebt verdiept in de gameplay-mogelijkheden. En dan wordt het idd oppervlakkig, het is echt wat je er zelf van maakt. Itt tot de meeste games waar je wordt gedwongen om iets op een bepaalde manier aan te pakken. Misschien had je de game beter op een hogere moeilijkheidsgraad kunnen spelen. Als je het verhaal niet boeiend vind (mede doordat je de vorige games niet hebt gespeeld) dan wordt het lastig en dan snap ik wel dat je er niet veel moeite voor wilt doen.
Wat betreft de toegankelijkheid scoort de game geen hoge ogen, je wordt qua verhaal echt in 't diepe gegooid en wat betreft de gameplay moet je ook veel zelf uitzoeken. Maar het is zeker een goede game. Ik vind 't niet de beste game ooit, maar indrukwekkend is ie zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Daar gaan we het dan niet over eens worden, want ik vind het juist veel te beperkend en niet vrij. Je kunt misschien paadje A, B of C nemen, maar dat is ook niet meer dan linksom of rechtsom. In steden zitten alle deuren dicht, je kunt alleen over dingen klimmen waar je van de maker over mag klimmen en je kunt nergens werkelijk zelf uitmaken wat je doet.

Maar goed, blijkbaar hebben we gewoon een andere definitie van goede en diepgaande gameplay, want dit is voor mij zo diepgaand als een glaasje water :)

Laten we het maar weer over PS3's gaan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Ik heb het ook niet over de levels, die zijn vrij rechtlijnig zoals ik al aangaf. Jij praat nu over het level-design ik heb het puur over de gameplay zelf. Je hebt heel veel mogelijkheden om situaties te benaderen. En dat varieert van de meest stealthy oplossing tot een soort van "guns blazing". De mogelijkheden zijn er, dat is gewoon een feit. Bij uncharted of god of war hoef je ook geen open werelden te verwachten. En daar is niets mis mee, dat is een bewuste keuze van de ontwikkelaars. Als je een open wereld wilt kan je beter mmorpg's gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Maar wat heb je aan al die mogelijkheden als het level design dat niet ondersteunt? Level design is daarmee juist een heel belangrijk onderdeel van de gameplay in een stealth game. Het geeft mij niet de vrijheid om situaties op te lossen zoals ik dat wil.

Het is extreem frustrerend als je een omtrekkende beweging wilt maken om je target van achter uit te schakelen, maar je tegengehouden wordt door een hekje van een meter hoog waar je blijkbaar niet overheen mag springen... Om maar een voorbeeldje te noemen.

Voeg daar de overige problemen van de game aan toe (gebrek aan doel en betrokkenheid in de missies, te lange cutscenes die het tempo uit het spel halen, shooter-on-rails elementen die weer veel te makkelijk zijn en grote mate van trial&error in de gameplay) en er blijft niet zo heel veel over om wel enthousiast over te zijn.

Bij Uncharted verwacht je idd geen open wereld. Dat verwacht ik bij MGS4 ook niet, maar dus wel gewoon beter level design.Uncharted houdt mij wel aan de bank gekluisterd met geweldige gameplay en een zeer goed en betrokken verhaal en level design. Ze hebben bij MGS4 blijkbaar zoveel tijd aan de graphics, cutscenes en verhaal besteed, dat het level design een beetje achter is gebleven en dat is erg jammer. Met een betere balans had het best een hele goede game kunnen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Tja, MGS4..

Mijn probleem met die game was vooral dat het zo vreselijk veel mogelijkheden had dat het er een te makkelijk spel van werd. Ook op de hoogste moeilijkheidsgraad, waar kogels van vijanden volgens mij gewoon meer damage deden dan op easy. Misschien waren ze ietsje alerter wanneer je heel erg dichtbij kwam, maar over het algemeen was het een erg makkelijk spel, Het mistte een beetje de uitdaging, het is story boven uitdaging. Het enige moment waar ik wat moeite had was die boss in die toren.

Ik vond de story en cutscenes dan wel weer erg tof. Wanneer je de voorgaande delen ook kent is het gewoon zo'n bizar goed en compleet verhaal, Het is ook best een geloofwaardig scenario.. Oke, op het randje dan. :)

Al met al vond ik het een erg toffe game, maar ik snap wel dat mensen die de story niet gevolgd hebben vanaf MGS1 en het voor de actie willen spelen zullen denken: WTF is dit voor een wazige game!
Bovendien ben ik van mening dat je dit wel echt stealthy moet proberen te spelen. Wanneer je het puur als shooter benarderd is het toch wel echt een heel beperkt spel, hoewel het dan waarschijnlijk wel makkelijker uit te spelen is, vooral op lage moeilijkheidsgraad.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeiiii Starhawk aangekondigd! warhakw was al vet en dit ziet er allemaal ook erg smakelijk uit!

http://www.eurogamer.net/...2-starhawk-preview?page=1

En daarbij nog: Het PSN is voor de devs weer operationeel. Welllicht later vandaag of morgen wij ook weer online knallen/racen/moorden/sporten/etc??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Ik heb een nieuw hdd gekocht voor mijn ps3 en heb ook zin om deze te vervangen :). Het enige probleem zijn de vele trophies die ik heb gehaald nadat psn offline ging en die dus niet gesyncd zijn.

Kan ik mijn nieuwe hdd erin zetten en de backup terugzetten en verder gamen (en wellicht trophies halen) en als psn weer online is even mijn oude hdd er even in prikken om de trophies te syncen of gaat dat een probleem opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij zou PSN binnen enkele dagen weer online komen, dus ik zou het even afwachten.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 13-05-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
STARHAWK

BUILD AND BATTLE fukking looks awesome:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen heb ik nu ook een PS3. Geweldig ding, alleen jammer dat het PSN gebeuren nog steeds in onderhoud is. Nu kan ik met GT5 niet online, weet iemand hoelang dit nog duurt? Of hoe je via een andere weg een account kan aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:57:
Sinds een paar dagen heb ik nu ook een PS3. Geweldig ding, alleen jammer dat het PSN gebeuren nog steeds in onderhoud is. Nu kan ik met GT5 niet online, weet iemand hoelang dit nog duurt? Of hoe je via een andere weg een account kan aanmaken?
Het lijkt erop dat we dit weekend, of anders volgende week, weer online kunnen. De PSN store komt vervolgens later deze maand online ('ergens in mei').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Tom schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:48:
YouTube: Metal Gear Solid Office Infiltration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:26
MSG4, helemaal mijn spel.
Een spel waar je niet achter elkaar alles maar neer moet knallen, maar ook op je gemakt even dingen kunt uitzoeken en proberen niet gezien te worden.
Fallout 3 (en heb onlangs New Vegas gehaald voor de belachelijk prijs van 14 euro), dat passen ook in mijn straatje. Je hoeft niet van A naar B, je mag ook eerst C doen.
Op de oude Xbox was het voor mij ook Splinter Cell oid.
Zijn dit soort spellen eigenlijk meer te vinden op de PC dan op de consoles, want meer dan de 3 kwart van de games zijn niet aan mij besteedt.
Heb een PS3 meer voor het gemak en dat je onderuit gezakt op de bank kan zitten en eens een keer een film/serie kan streamen. Maar zit toch steeds meer te denken aan een vlotte PC met XBMC (dan kunnen we eens normaal 24p en mkv bekijken) en een paar spellen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Update 3.61 is vanaf nu beschikbaar.......

Heb em inmiddels geïnstalleerd, aanmelden lukt helaas nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:57

Appie

F1RST Racing

BMTN schreef op zondag 15 mei 2011 @ 02:02:
Update 3.61 is vanaf nu beschikbaar.......

Heb em inmiddels geïnstalleerd, aanmelden lukt helaas nog niet!
Zal eens kijken of het hier in de US anders is.

edit: zelfde verhaal, PSN nog steeds niet beschikbaar. Hopenlijk dat dit een voorbode voor een snelle beschikbaarheid is.

Play On – PSN Restoration Begins Now - Ze rollen het hier uit per staat. _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Appie op 15-05-2011 02:30 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Het betreft voorbereiding, lees playstation.blog

We have been working on a new PS3 system software update that requires all PSN users to change their password once PlayStation Network is restored. The update (v3.61) is mandatory and is available now.
If using a PS3, your password can only be changed on your own PS3 (or a PS3 on which your PSN account was activated), as an added layer of security. If you have never downloaded any content using your account on the system, an email will be sent to the registered sign-in ID (email address) associated with your account when you first attempt to sign-in to PSN. This e-mail will contain a link that will enable you to change your password. In this email, click on the link and follow the instructions to change your password. Once you have changed your password you can sign-in to your account using your new password.
We strongly recommend that all PSN account holders with PS3s update their systems to prepare for when PlayStation Network is back online. The release of this update is a critical step as we work to make PlayStation Network significantly more secure. Thank you for your continued support and patience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06

Oekol

waka waka hey hey

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Die update gaat wel erg sloom zeg. Ik gok zo dat heel de wereld aan het binnenhalen is. :P

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 15-05-2011 10:32 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Bij mij ging de update juist heel erg snel nog geen 5 minuutjes. Hooguit 2 ofzo

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
denikids schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:49:
Bij mij ging de update juist heel erg snel nog geen 5 minuutjes. Hooguit 2 ofzo
Wilde net zeggen!
Bij mij duurde het hele proces iets van 5 minuutjes, waarvan 3 downloaden en 2 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig heb ik PS+ en staat de update al op mijn systeem ( ik ben hem dus niet samen met 20 miljoen andere europeanen aan het binnenhalen. Maar ik denk dat het met het password gebeuren te maken heeft dat ik hem nog wel moet installeren normaal gesproken doet hij dat ook automatisch. Maargoed 20 sec later is alles gepiept. Nu wachten op de servers.

verkooplijst Nederland afgelopen week:

01. Wii Party (Nintendo Wii)
02. Brink (Xbox 360)
03. Pokemon White (Nintendo DS)
04. Pokemon Black (Nintendo DS)
05. Mortal Kombat (Playstation 3)
06. Brink (Playstation 3)

07. New Super Mario Bros (Nintendo Wii)
08. Sniper: Ghost Warrior (Playstation 3)
09. Call of Duty: Black Ops (Xbox 360)
10. Professor Layton en de Verloren Toekomst (Nintendo DS)

Ik denk dat Brink (iig voor de eerste week) het eerste multiplatform spel is voor de PS3 en 360 waarbij de 360 meer spelen verkoopt, Nu lijkt Brink me ook een echte 360 game (blind en over the top knallen) Brink is de eerste multiplatform game die sinds 2 jaar meer op de 360 verkoopt dan voor Ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
swopdark schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:55:

Ik denk dat Brink (iig voor de eerste week) het eerste multiplatform spel is voor de PS3 en 360 waarbij de 360 meer spelen verkoopt, Nu lijkt Brink me ook een echte 360 game (blind en over the top knallen) Brink is de eerste multiplatform game die sinds 2 jaar meer op de 360 verkoopt dan voor Ps3.
Kom op he, als je er niks van weet moet je er ook niks over zeggen :')
Brink een blinde knaller noemen, jij noemt CoD ook een diepgaande shooter, met heel veel teamwork zeker 8)7 Mafkees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Swopdark, je komt zo nu en dan over als een 360 basher. Blind en over the top is dus voorbehouden voor de 360? Heb je er überhaupt één in huis of roep je maar wat?

Als je al wat roept, doe dat dan over plek 8 die bezet wordt door Sniper voor de PS3. Een echt kutspel. Zegt dat dan iets over de gemiddelde PS3-er, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
swopdark schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:55:
eh, bullshit. Na 2 seconden googlen en de eerste de beste multiplatform title die me te binnen schoot (Bulletstorm) even te onderzoeken vond ik al deze nummers van de eerste week van Bulletstorm's release:
SOFTWARE TOP 20 (Feb 20-26)
1) Killzone 3 (PS3) - 253,695 (253,695)
2) Bulletstorm (X360) - 189,833 (189,833)
3) Just Dance 2 (Wii) - 85,944 (3,870,187)
4) Wii Sports Resort (Wii) - 68,406 (12,543,893)
5) Call of Duty: Black Ops (X360) - 64,353 (7,753,639)
6) Kinect Adventures! (X360) - 63,987 (5,759,031)
7) Michael Jackson: The Experience (Wii) - 46,282 (1,342,831)
8) Dead Space 2 (X360) - 45,627 (494,553)
9) Call of Duty: Black Ops (PS3) - 44,633 (4,576,894)
10) Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds (PS3) - 41,635 (204,493)
11) Wii Fit Plus (Wii) - 38,896 (8,222,284)
12) Zumba Fitness (Wii) - 35,738 (563,692)
13) Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds (X360) - 35,607 (176,263)
14) Halo: Reach (X360) - 35,298 (5,960,980)
15) Bulletstorm (PS3) - 30,322 (30,322)
16) Red Dead Redemption (PS3) - 29,428 (1,647,838)
17) Mario Sports Mix (Wii) - 29,397 (106,517)
18) Game Party 3 (Wii) - 27,178 (1,068,702)
19) Red Dead Redemption (X360) - 26,904 (2,525,019)
20) Just Dance (Wii) - 25,931 (2,579,579)
Gedurende de afgelopen 2 jaren heeft juist de X360 het beter gedaan met multiplatform titels, regelmatig verkopen multiplatform titels op de xbox 2 keer zoveel dan de PS3 variant.

edit:
ik zag dat je NL verkopen gebruikte als basis voor je 'argument', hier is de eerste week Bulletstorm in NL cijfers.
# Titel Platform
1 Killzone 3 PS3
2 Just Dance 2 Wii
3 Call of Duty: Black Ops PS3
4 The Sims 3 PC
5 Donkey Kong: Country Returns Wii
6 Bulletstorm Xbox 360
7 Wii Fit Plus Wii
8 Pokemon White DS
9 New Super Mario Bros Wii
10 FIFA 11 Playstation 3

[ Voor 9% gewijzigd door Wussie op 15-05-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Great HooD schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:12:
[...]Kom op he, als je er niks van weet moet je er ook niks over zeggen :')
Brink een blinde knaller noemen, jij noemt CoD ook een diepgaande shooter, met heel veel teamwork zeker 8)7 Mafkees
Niemand eist dat je vriendelijk blijft, maar het zou wel zo netjes zijn.
Exorcist schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:15:
Als je al wat roept, doe dat dan over plek 8 die bezet wordt door Sniper voor de PS3. Een echt kutspel. Zegt dat dan iets over de gemiddelde PS3-er, of?
De x360-versie en de PC-versie waren slecht, de PS3-versie schijnt echt beter te zijn.
Sniper: Ghost Warrior
Mensen kunnen eenmaal fouten maken. Bedrijven kunnen dat ook. Dus ook ontwikkelaar City Interactive, die afgelopen zomer het spel Sniper: Ghost Warrior voor de Xbox 360 uitbracht. Maar de game werd veel te vroeg uitgebracht, want het zat vol met fouten. Nu Sniper: Ghost Warrior naar de PlayStation 3 komt, bestaat er bij velen de angst dat het spel opnieuw vol met fouten zal zitten. Maar City Interactive wil een tweede kans.

En dat krijgen ze ook. De Xbox 360 versie was ondanks de vele slechte recensies een grote hit in Europa. Het spel is namelijk bijna een miljoen keer over de toonbank gegaan en dus wil ontwikkelaar City Interactive de game ook naar de PlayStation 3 brengen. Het spel is meer dan alleen een port; er zijn nieuwe missies, nieuwe multiplayer modi en nog veel meer andere extra’s. En de ontwikkelaar belooft ook nog beterschap wat betreft de rommelige A.I. in de Xbox 360 versie.

[...]Het is moeilijk om een voorlopig oordeel over Sniper: Ghost Warrior voor de PlayStation 3 te vellen. Uit de presentatie die City Interactive heeft gegeven, blijkt in ieder geval dat het ongetwijfeld beter dan de Xbox 360 gaat worden, maar van hoog kwaliteit is de game ook weer niet. Maar wat maakt het uit?
Bron: http://www.xgn.nl/ps3/preview/25237/sniper-ghost-warrior/

Pagina: 1 ... 21 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.