Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
darksnake88 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:24:
Weet iemand of die automaat er nog steeds staat op Den Haag CS? En kan je ook verlengen met die link truc(andere venster openen ingelogd).
Automaat staat in New Babylon, naast Den Haag Centraal.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die toevallig ook weet of je ook Thoorn kan bellen in het buitenland? +31 ervoor helpt blijkbaar niet. Ik ben op vakantie, maar morgen verloopt wat tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:24:
Iemand die toevallig ook weet of je ook Thoorn kan bellen in het buitenland? +31 ervoor helpt blijkbaar niet.
Betaallijnen kun je volgens mij nooit bellen vanuit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercmaster
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 21:56
Yow tweakers,

Een kleine vraag, ik heb 275 bundel met 500 extra mb's en 1000 extra smsjes
Als ik een smsje verstuur. gaat dit dan van mijn bundel af of van mijn extra smsjes.
Het zelfde voor mb's.

Zo ja, WAT EEN (*^#^#*$.
Zo nee weer n plusje voor hollands nieuwe.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:46

HaTe

haat niet

Dat gaat van je extra bundels af. Je standaard tegoed wordt pas als laatste aangeraakt, maar wel altijd in het buitenland.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercmaster
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 21:56
HaTe schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:30:
Dat gaat van je extra bundels af. Je standaard tegoed wordt pas als laatste aangeraakt, maar wel altijd in het buitenland.
Pluspuntje voor hollands nieuwe dus.

Iemand die het hier gebruikt i.c.m. One Plus One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja ik! Werkt prima hoor

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:33
Mijn vriendin heeft in oktober hollandsnieuwe afgesloten met 550 units en is nu steeds heel snel door haar bundel heen terwijl ze heel weinig belt en internet (80mb sinds half december). Ze heeft een oude galaxy S van mij met een of andere custom rom erop. Aangezien ze nooit 550 minuten belt en smst moet het in het data verbruik liggen. Rond hollands nieuwe nog steeds zo lomp de sessies af? Wat is een manier om dat op android binnen de perken te houden?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:59
Begin eens met kijken wat Android zelf aangeeft qua verbruik. Misschien is er wel een app met bugs/slecht programmeerwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ronald8 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:30:
Begin eens met kijken wat Android zelf aangeeft qua verbruik. Misschien is er wel een app met bugs/slecht programmeerwerk.
Dat is dus 80mb sinds 14 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:46
MrAngry schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Dat is dus 80mb sinds 14 december
Ik denk dat dit komt door datasessies. Elke keer dat je toestel een datasessie afsluit, wordt dit door HN afgerond (volgens mij naar veelvouden van 100kb). Het kan dus zijn dat het versturen van 1 appje van een paar kb je toch 100kb van je bundel kost.

Toen ik overstapte naar een Android toestel merkte ik ook dat mijn data volgens HN veel sneller werd verbruikt dan volgens de telefoon. Nu zit ik bij Tele2 en daar speelt het veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Maar hoe kan je die sessies in de hand houden, of juist open houden zodat die afronding niet onmiddelijk plaatsvindt? Het lijkt er op dat niet iedereen hier last van heeft, want anders waren er niet zoveel tevreden gebruikers. We hebben het bij m'n vriendin blijkbaar over tien MB's die per dag verspilt worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Laatst online: 10:40
darksnake88 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:24:
Weet iemand of die automaat er nog steeds staat op Den Haag CS? En kan je ook verlengen met die link truc(andere venster openen ingelogd).
Ben hier ook in geïnteresseerd. De automaat staat er nog maar kan je verlengen met een sim die je uit de automaat haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:53
BigSurf schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:28:
[...]

Ben hier ook in geïnteresseerd. De automaat staat er nog maar kan je verlengen met een sim die je uit de automaat haalt?
Wat ik mij kan herinneren van de automaat die ooit op schiphol heeft gestaan kan dit niet. Je sluit een nieuwe abo af waarbij je wel nummerbehoud hebt vanaf een andere provider. (maar goed dit is al meer dan 2 jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
MrAngry schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:24:
Mijn vriendin heeft in oktober hollandsnieuwe afgesloten met 550 units en is nu steeds heel snel door haar bundel heen terwijl ze heel weinig belt en internet (80mb sinds half december). Ze heeft een oude galaxy S van mij met een of andere custom rom erop. Aangezien ze nooit 550 minuten belt en smst moet het in het data verbruik liggen. Rond hollands nieuwe nog steeds zo lomp de sessies af? Wat is een manier om dat op android binnen de perken te houden?
Wat laat de factuur dan eigenlijk zien aan datasessies? Dat moet toch eenvoudig te controleren zijn daarop, zijn er veel korte datasessies? Ik zit nu (met een iphone4) op zo'n 10 datasessies per dag. Daarvan is pakweg de helft afgerond naar 100kb aan kosten omdat het werkelijke verbruik daaronder lag (soms maar 1kb). Gebruik altijd pushmail (exchange) op mijn telefoons om datasessie open te houden, maar zit doorgaans op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
troftnom schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:08:
[...]

Wat laat de factuur dan eigenlijk zien aan datasessies? Dat moet toch eenvoudig te controleren zijn daarop, zijn er veel korte datasessies? Ik zit nu (met een iphone4) op zo'n 10 datasessies per dag. Daarvan is pakweg de helft afgerond naar 100kb aan kosten omdat het werkelijke verbruik daaronder lag (soms maar 1kb). Gebruik altijd pushmail (exchange) op mijn telefoons om datasessie open te houden, maar zit doorgaans op wifi.
De factuur van november is vertraagd zegt de website. Die van december is ook nog niet beschikbaar. Die info is dus niet beschikbaar. Ik ga er vanuit dat het door korte sessies komt, maar ik vraag me vooral af waarom zij er last van heeft en de rest hier niet. Kortom: Hoe voorkom ik al die korte datasessies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:11

ManiacsHouse

Scheisse!

MrAngry schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:23:
[...]
Kortom: Hoe voorkom ik al die korte datasessies?
Zolang de verbinding blijft openstaan maar er geen data gebruikt wordt is er sprake van 1 datasessie. Als ze elke half uur voor een whatsapp oid de data aanslingert en dan weer uitzet ben je elke keer 100kb verder. Dus bewust mee omgaan. Verder de telefoon misschien eens helemaal resetten en alle niet nodige meuk er af gooien of niet installeren.
Mijn vriendin heeft ook een 550 abonnement en die houd ruim over aan het eind van de maand (en via Thoorn nog effe winst halen ook nog :P). Zij gebruikt onderweg (bijna) nooit data. Staat standaard uit. Alleen als ze het nodig heeft gaat data aan. Als ze met de auto gaat en wil navigatie aan dan thuis alvast de route via Wifi ophalen in Google Maps. Die cached dan de hele route voor haar en kan ze zo onderweg zonder data te gebruiken. Mocht het echt helemaal mislopen (file, omleiding etc.) kan ze alsnog data aanzetten. Maar dat laatste komt bijna nooit voor.

Mijn ervaring is dat dating-apps als Tinder/Badoo/etc nogal data slurpen terwijl ze niets bijzonders doen. Blijven continu ingelogd staan en op moment als je verbinding maakt gaan ze slurpen. Er zijn volgens mij ook apps die per app kunnen bijhouden hoeveel data er verbruikt word. Maar me nooit in verdiept eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog nooit zuinig gedaan met data of op bepaalde apps gelet (heb ook Whatsapp en van alles), en heb nooit last gehad van die data-sessies. Ik weet het ook niet, maar normaliter, als alles goed werkt, heb ik er geen last van, altijd veel data over bij HN. Het is wel zo dat ik thuis en op mijn werk en bij mijn betere vrienden altijd op Wifi zit...

[ Voor 15% gewijzigd door Cerberus_tm op 09-01-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet je dataverbruik dat HN aangeeft vergelijken met het mobiele dataverbruik dat je telefoon aangeeft.
Ik heb dat een paar keer gedaan (android) aan het einde van de maand, en nooit een significant verschil daartussen gezien.

Voor zover er al enig verschil ontstaat door dat afronden is het echt gerommel in de marge en om die reden niet noemenswaardig of interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
MrAngry schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:23:
[...]
Kortom: Hoe voorkom ik al die korte datasessies?
Mijn oplossing zoals ik al schreef: pushmail, daarmee blijf je een datasessie houden. Verbrekingen kunnen er nog steeds zijn natuurlijk, als je geen bereik hebt. Dat is ook iets om in de gaten te houden.
Voor de rest valt het me wel op dat elke keer als dit als probleem naar voren gebracht wordt het om een Android toestel gaat. Krijg daardoor de indruk dat er Android ROMs zijn die zelf actief datasessies verkorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:29
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd een zeer slechte ervaring heb met HollandsNieuwe. Factuurs komen vaak te laat en er worden kosten afgeschreven waar ik helemaal geen gebruik van maak. Zo werden er laats 'service kosten' in rekening gebracht. Ik zou gebruik hebben gemaakt van een 0900 nummer (dit heb ik echter nooit gedaan). Ook werd er aangegeven dat ik meerdere malen in de afgelopen maanden gebruik zou hebben gemaakt van data in het buitenland, terwijl ik het afgelopen half jaar de grens niet over ben geweest. Hierna heb ik ook de rekening van mijn vader (tevens HollandsNieuwe abonnee) ook nagekeken. Precies op dezelfde dagen en dezelfde tijdstippen werd bij hem ook data gebruik in het buitenland in rekening gebracht. Een rare constatering toch?

HollandsNieuwe bereiken is een hele prestatie op zich. Na een eeuwig keuzemenu door te zijn gekomen duurt het vervolgens alsnog een half uur om een medewerker aan de lijn te krijgen, die vervolgens constant naar de site verwijst en mij verteld wat ik allemaal wel niet zelf kan regelen, fantastisch.
Al met al wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Een oplossing kunnen ze niet vinden. Het lijkt er sterk op dat HollandsNieuwe op slinkse wijze kosten in rekening probeert te brengen.

Gelukkig verloopt mijn contract over 2 maanden. Ik ben in ieder geval klaar met HollandsNieuwe, ik stap over op een andere provider. Dan maar een paar euro meer in de maand.

[ Voor 0% gewijzigd door infidel011 op 14-01-2015 22:20 . Reden: Stijlfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
Heb vandaag niuew abo besteld bij choozze.

Voor werk moet ik mijn factuur declareren en als beltegoed van rekeneing afgeschreven is komt de factuur vol maand (30 dagen) later! wat onzin!.

In mijn hollandsniuew staat: Je abonnement loopt af op 19 januari 2015

nummerbehoud aangevraagd naar choozze, nou zien als in een week my abo gestopt is of moet ik 30 dag opzegtermijn vanaf vandaag wachten tot nummerbehoud naar chooze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:46
drwoo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:08:
Heb vandaag niuew abo besteld bij choozze.

Voor werk moet ik mijn factuur declareren en als beltegoed van rekeneing afgeschreven is komt de factuur vol maand (30 dagen) later! wat onzin!.
Wel logisch, toch? Je koopt vooraf beltegoed in, achteraf geven ze een verantwoording waar dat beltegoed aan op is gegaan...
In mijn hollandsniuew staat: Je abonnement loopt af op 19 januari 2015

nummerbehoud aangevraagd naar choozze, nou zien als in een week my abo gestopt is of moet ik 30 dag opzegtermijn vanaf vandaag wachten tot nummerbehoud naar chooze!
Hier krijg je waar je voor betaalt. Als je meer service wil, betaal je meer. Bij "echte" providers heb je gewoon een klantenservice die goed te bereiken is en heb je inderdaad een maand opzegtermijn. Bij HN kan opzeggen alleen op je factuurdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drwoo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58
fnoff schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:16:
[...]

Wel logisch, toch? Je koopt vooraf beltegoed in, achteraf geven ze een verantwoording waar dat beltegoed aan op is gegaan...

[...]
Wacht even, is het niet zo dat bij andere providers, eerst jij een factuur krijgt, voor de opwardeering / abo kosten van volgende maanden, en kosten van huidige/vorige periode, met daarnin de zin 'x bedrag zou afgeschreven van jouw rekening' binnen 14 dagen. Dus factuur eerste, dan afschriving.

Met HN, is zo (excuus als ik me vergis) dat eerst doen ze automatisch incasoo, voor the volgende maand, en maand geleden krijgt je en factuur van de opwaardering van vorige maand en gebruik van vorige maand.

Interessant, ik heb nooit eerder opgemerkt in dit detail!

Wat denk jij, is het zo bij andere providers zelf? Of is het zo bij HN of vergis Ik iets?

[...]
Hier krijg je waar je voor betaalt. Als je meer service wil, betaal je meer. Bij "echte" providers heb je gewoon een klantenservice die goed te bereiken is en heb je inderdaad een maand opzegtermijn. Bij HN kan opzeggen alleen op je factuurdatum.
[...]

Oh ja ik was zeker 100% blij met de alles uit een bundel, bel niet, geen sms, alleen internet uit (extra) bundel en alles van de bundel was voor in het buitenland gebruik maken.
HN is prima onderneming en biedt heel veel voor minder. Nooit klachten gehad over 'service'.

Alleen deze factuur model vind ik beetje niet zitten qua gemak voor zakelijk declaratie in mijn geval.

Oh ja, van volgende week, 4 dagen in de week in het buitenland voor nieuew project, dus choozze was wat het zou worden, en gezien mijn abo is verlopen, krigt ik vol 19 euro per maand factuur zonder korting van HN.

Als ik ben van de project af, kom ik terug zeker!

Sorry voor de lange reactie! in ieder geval bedankt voor jouwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.Ik heb m.i een probleem met mijn simkaart van Hollandsnieuw.Deze blijft in roaming-modus staan.Is deze defect?Als ik roaming toesta doet ie het wel,maar dat vreet mb's/beltegoed.Heeft iemand hier ook last van gehad en zoja hoe is dit op te lossen?Ik heb in mn telefoon de roaming modus en gegevens verbinding nu uitgezet.Maar als ik weer wat wil moet ik alles eerst weer activeren.Alvast bedankt voor een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
HN roamt op het netwerk van Vodafone. Op sommige toestellen is het dan ook nodig om Roaming aan te zetten. Geloof wel dat met nieuwere toestellen/sims dit niet meer het geval is. Ik heb er tenminste sinds mijn oude HTC Trophy geen last meer van gehad. Wat voor toestel gebruik je?

In ieder geval maakt het niets uit voor het verbruik van Mbs/beltegoed, dat is alleen het geval als je daadwerkelijk in het buitenland aan roaming doet. Zolang je op het Vodafone netwerk zit binnen Nederland is er dus niets aan de hand wat je extra kosten op zou kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 22:48
Weet iemand wanneer je weer terug mag naar HN wanneer je over bent gegaan op prepaid van bijv. vodafone.

Dus stel mijn nummer is overgezet naar prepaid van concurrent op 1feb.

Wanneer kan ik weer een abo afsluiten bij HN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:13
Dan kan je op 1 februari een aanvraag doen met nummerbehoud.
Zou zelf wachten tot 2 februari dan weet je zeker dat het nummer (goed) geporteerd is.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:37
Zojuist per mail een nieuw tariefoverzicht van zone 1, 2, 3 ontvangen voor abonnementen afgesloten voor 27 januari 2015. Volgens mij zijn de tarieven voor zone 2 en 3 omhoog gegaan, waar ze in zone 1 omlaag zijn gegaan. Zou ik op basis hiervan (ik ben slechter uit in zone 2 en 3) mijn abonnement kosteloos voortijdig kunnen opzeggen denken jullie? Ik heb de klantenservice uiteraard gemaild, maar was benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MoiZie schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:00:
Volgens mij zijn de tarieven voor zone 2 en 3 omhoog gegaan
Is dat zo?
Kan de oude tarieven nergens meer vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Zojuist deze reactie gekregen:
Bedankt voor je email.

Voor de meeste landen geldt dat de tarieven voor bellen en sms'en goedkoper zijn geworden.
Indien de wijziging van deze tarieven niet gunstig voor jou uitkomen, kunnen we je een éénmalige compensatie geven.
Wat kan ik hier mee doen? Ik heb geen antwoord gekregen of ik hiermee mijn abonnement kan opzeggen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
MoiZie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:09:

[...]

Wat kan ik hier mee doen? Ik heb geen antwoord gekregen of ik hiermee mijn abonnement kan opzeggen of niet.
Niet akkoord gaan met compensatie en opzeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
MoiZie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:09:

[...]

Ik heb nergens een tariefverhoging kunnen ontdekken. Het viel mij vooral op dat de nieuwe abonnementen in veel meer landen kunnen bellen en het €10 tarief voor internetten verdwenen is. De tarieven en voorwaarden voor de oude abonnementen zijn volgens mij exact hetzelfde als voorheen.

Ik snapte hun mailtje ook niet helemaal. Worden de oude abonnementen per 27 februari overgezet naar de nieuwe 5-zone tariefstructuur zoals wordt gehint in de mail? Of blijven de oude abonnementen in de 3-zone structuur, zoals in de tarievenlijst staat?

Volgens mij mag je je abonnement opzeggen als een tariefwijziging nadelig kan uitpakken. Echter, als dit na compensatie niet meer het geval is, dan mag dit wellicht niet meer. In dit geval achter, heb ik geen situatie kunnen ontdekken waar de nieuwe tarieven duurder uitpakken dan de oude. Heb je een voorbeeld?

[ Voor 16% gewijzigd door GrowMyHair op 03-02-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ik heb geen voorbeeld, maar de medewerkster geeft ook aan 'in de meeste gevallen' . Daarmee zegt ze dus ook 'het is niet in alle gevallen zo'. En dan is het dus nadelig. Ja, azijnpissen, maar ik wil liever niet aan dit 2 jarige contract vast blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
MoiZie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:26:
Ik heb geen voorbeeld, maar de medewerkster geeft ook aan 'in de meeste gevallen' . Daarmee zegt ze dus ook 'het is niet in alle gevallen zo'. En dan is het dus nadelig. Ja, azijnpissen, maar ik wil liever niet aan dit 2 jarige contract vast blijven zitten.
Dan zou ik op zoek gaan naar een voorbeeld. En zeggen dat je daarom graag op wilt zeggen.

Als alternatief kun je ook de aangeboden compensatie accepteren. Daarna neem je zonder opzeggen een nieuw abonnement naast je HN contract. Totdat je je HN contract op kunt zeggen bel je elke 2-3 maanden je tegoed op naar Thoorn. Kom je er ook goedkoop vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zul je dus eerst die oude tarieven ergens terug moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GrowMyHair schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:07:
[...]

Dan zou ik op zoek gaan naar een voorbeeld. En zeggen dat je daarom graag op wilt zeggen.

Als alternatief kun je ook de aangeboden compensatie accepteren. Daarna neem je zonder opzeggen een nieuw abonnement naast je HN contract. Totdat je je HN contract op kunt zeggen bel je elke 2-3 maanden je tegoed op naar Thoorn. Kom je er ook goedkoop vanaf.
... maar dan kun je je nummer niet meenemen, tenzij je dual-SIM hebt. Dan kun je nog beter je abonnement verlagen naar het minimum en het afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
ASW1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:10:
Dan zul je dus eerst die oude tarieven ergens terug moeten vinden.
Staan de oude (3 zones) en nieuwe (5 zones) dan niet in hetzelfde document op de HN website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat zijn nieuwe tarieven voor oude en nieuwe abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
ASW1 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:55:
Nee, dat zijn nieuwe tarieven voor oude en nieuwe abonnementen.
Zijn de nieuwe 3-zone tarieven niet exact hetzelfde als voorheen? Volgens mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie mijn post van woensdag 28 januari 2015 14:08

We draaien in een cirkeltje rond.
Als je wilt weten of er iets veranderd is in de tarieven zul je de oude tarieven ergens moeten terugvinden.

[ Voor 60% gewijzigd door ASW1 op 06-02-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
ASW1 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:15:
Zie mijn post van woensdag 28 januari 2015 14:08

We draaien in een cirkeltje rond.
Als je wilt weten of er iets veranderd is in de tarieven zul je de oude tarieven ergens moeten terugvinden.
Ik heb de oude tarieven bewaard. Deze zijn voor zover ik heb kunnen zien exact hetzelfde als de nieuwe 3zone tarieven. Daarmee is echter het mailtje niet verklaard waarin aangegeven wordt dat de tarieven gaan veranderen en op veel plekken lager zullen worden. Ik vermoed dus dat we straks allemaal op de 5zone tarieven overgezet worden. Dat staat echter nergens duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
GrowMyHair schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 09:31:
[...]

Ik heb de oude tarieven bewaard. Deze zijn voor zover ik heb kunnen zien exact hetzelfde als de nieuwe 3zone tarieven. Daarmee is echter het mailtje niet verklaard waarin aangegeven wordt dat de tarieven gaan veranderen en op veel plekken lager zullen worden. Ik vermoed dus dat we straks allemaal op de 5zone tarieven overgezet worden. Dat staat echter nergens duidelijk.
Bij mij staat er: "Je wordt automatisch overgezet naar de nieuwe zone-indeling.", ik begrijp daar ook uit dat we dan van de 3 naar 5 gaan.

Als ik de tarieven in het huidige document bekijk en zoek naar verschillen tussen de 3 en 5 zones kan ik tot nog toe ook geen land vinden waarbij je duurder/nadelig uit bent. Dus om die reden kosteloos opzeggen is dan kansloos.
Verklaart trouwens niet waarom HN het dan naar 1 klant toe over compensatie heeft, dan zou het toch ergens nadeliger moeten zijn...

• darksnake88
HN actie 50% korting op simkaarten van Babylon automaat is voorbij. Automaat staat er nog alleen met bericht tijdelijk buiten werking. Net iemand aan lijn gehad van de automaat. Iemand nog een sim liggen? :/

• HaTe

HaTe

haat niet

Ah shit! Ik wilde er binnenkort ook een halen daar. Als iemand er nog een heeft houd ik me aanbevolen.

• johnny7556
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:33
Hallo ik neem aan dat er meer Hollands nieuwe gebruikers zijn die de Android app gebruiken, mijn vraag nu sinds twee dagen heb ik dat er geen data verbruik meer word weergegeven zijn er meer die dit hebben?

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

johnny7556 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:56:
Hallo ik neem aan dat er meer Hollands nieuwe gebruikers zijn die de Android app gebruiken, mijn vraag nu sinds twee dagen heb ik dat er geen data verbruik meer word weergegeven zijn er meer die dit hebben?
Klopt, heb ik ook. Miste al iets op de app... Dat dus.

• GrowMyHair
  • Niet online
johnny7556 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:56:
Ik ook, zowel in de widget als in de app.

• johnny7556
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:33
Oké, dan is er bij hun een probleem.
Online is deze er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08-2021
Ik heb een vraagje.
Tijdens de afsluit procedure van een sim only abbo via HN site krijg ik bij de laatste stap dat ik meteen het abb geld moet betalen.
Ik heb het afsluit proces maar verlaten.

De overstap datum is over enkele maanden.
HN geeft aan dat het overzetten van het huidige mobiel nr in dit geval T mobile via mijn HN verloopt.

Wat gebeurt er dan met het maand bedrag dat nu al moet worden betaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

21x2 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:39:
Ik heb een vraagje.
Tijdens de afsluit procedure van een sim only abbo via HN site krijg ik bij de laatste stap dat ik meteen het abb geld moet betalen.
Ik heb het afsluit proces maar verlaten.

De overstap datum is over enkele maanden.
HN geeft aan dat het overzetten van het huidige mobiel nr in dit geval T mobile via mijn HN verloopt.

Wat gebeurt er dan met het maand bedrag dat nu al moet worden betaald ?
Dat is gewoon je eerste maandbedrag op het moment dat je bent overgestapt. Wil je dat nu nog niet betalen kun je ook nog even wachten met het abbo afsluiten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 21x2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08-2021
Dat is duidelijk.
Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is abonnementsgeld vanaf de overnamedag, je moet er maar op vertrouwen dat dat het goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
HaTe schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:26:
Ah shit! Ik wilde er binnenkort ook een halen daar. Als iemand er nog een heeft houd ik me aanbevolen.
Goedkoopste alternatief wat ik kan vinden is die facebook promo link waarbij 550min €10 is (uit topic). Als iemand ergens anders nog een goedkopere optie heeft :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:27
darksnake88 bij bestellen kost hij 11 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
troftnom schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:58:
[...]

Bij mij staat er: "Je wordt automatisch overgezet naar de nieuwe zone-indeling.", ik begrijp daar ook uit dat we dan van de 3 naar 5 gaan.

Als ik de tarieven in het huidige document bekijk en zoek naar verschillen tussen de 3 en 5 zones kan ik tot nog toe ook geen land vinden waarbij je duurder/nadelig uit bent. Dus om die reden kosteloos opzeggen is dan kansloos.
Verklaart trouwens niet waarom HN het dan naar 1 klant toe over compensatie heeft, dan zou het toch ergens nadeliger moeten zijn...
Voor Turkije zijn de beltarieven bijvoorbeeld meer dan een euro per minuut omhoog gegaan!

Nieuwe tarieven:
Bellen: € 2,29 (zone 4)
Gebeld worden: € 1,78 (zone 4)
SMS: € 0,51 (zone 2)
Data: € 0,24 (zone 1)

Oude tarieven:
Bellen: € 1,27
Gebeld worden: € 0,76
SMS: € 0,51
Data: € 5,08

Zo wordt Skypen waarschijnlijk voordeliger, met de kosten van het dataverbruik plus de Skypekosten dan direct bellen. Ongelofelijk dat er nog zulke prijzen gevraagd kunnen worden.

Ik hoop dat de providers ooit nog een keer een standaardbestandsformaat maakt voor de tarieven die Android/iOS/Windows Phone/... dan bijvoorbeeld een keer in de maand kan inladen zodat je direct kan zien bij de bel/sms-button wat de kosten gaan worden.

Ik vind het vreemd dat er in het nieuwe systeem drie zones zijn voor SMS, en maar twee tarieven. En bij bellen naar het buitenland 5 zones en maar drie tarieven. Ik vind het in ieder geval niet makkelijker op geworden, ook de datum waarop de nieuwe tarieven voor bestaande klanten ingaan is me niet heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
TheodoorDG schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:55:
[...]

Voor Turkije zijn de beltarieven bijvoorbeeld meer dan een euro per minuut omhoog gegaan!

Nieuwe tarieven:
Bellen: € 2,29 (zone 4)
Gebeld worden: € 1,78 (zone 4)
SMS: € 0,51 (zone 2)
Data: € 0,24 (zone 1)

Oude tarieven:
Bellen: € 1,27
Gebeld worden: € 0,76
SMS: € 0,51
Data: € 5,08

Zo wordt Skypen waarschijnlijk voordeliger, met de kosten van het dataverbruik plus de Skypekosten dan direct bellen. Ongelofelijk dat er nog zulke prijzen gevraagd kunnen worden.

Ik hoop dat de providers ooit nog een keer een standaardbestandsformaat maakt voor de tarieven die Android/iOS/Windows Phone/... dan bijvoorbeeld een keer in de maand kan inladen zodat je direct kan zien bij de bel/sms-button wat de kosten gaan worden.

Ik vind het vreemd dat er in het nieuwe systeem drie zones zijn voor SMS, en maar twee tarieven. En bij bellen naar het buitenland 5 zones en maar drie tarieven. Ik vind het in ieder geval niet makkelijker op geworden, ook de datum waarop de nieuwe tarieven voor bestaande klanten ingaan is me niet heel duidelijk.
Goed gevonden!! Wellicht geeft dit ook mogelijkheden om onder je abonnement uit te komen, mocht je daar behoefte aan hebben.
Ben zelf eigenlijk wel tevreden bij HN en blijf dus lekker. Grootste pijnpunt was voor mij dat het aantal landen met HN bereik vrij beperkt was, maar dat wordt met de nieuwe internationale tarieven opgelost. (Die inderdaad erg onduidelijk zijn opgesteld)
Nu nog hopen dat ze eindelijk eens 4g beschikbaar gaan maken en daarmee beter bereik en sneller internet gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Inderdaad goed gezien. En dit is ongetwijfeld voldoende reden om het abonnement op te kunnen zeggen indien je daar behoefte aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:20
Ligt bij jullie de dataverbinding er ook uit? Hier op dit moment geen data meer. Ik zie wel 3G/H staan maar er gaat niks overheen. Omgeving Twente.

Dit op twee op zichzelf staande abonnementen bij Hollands Nieuwe.

[ Voor 19% gewijzigd door Jassy op 02-03-2015 13:15 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Werkt hier wel in Enschede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 12:24
omgeving utrecht ook geen issue. heb rond 12:30 ge-appt naar de HN abo van mn vrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net weer 275 eenheden abonnement kunnen verlengen voor 6,75 p/m door tegelijkertijd in een ander tabblad de facebookactie te openen. :P

Moest het een paar keer proberen voor het lukte, geen idee wat nu precies de juiste volgorde van handelingen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Welke actie bedoel je? Ik moet de komende maand ook mijn abonnement verlengen en wil sim only en dan zelf een telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:41
Ha! Mij is het ook gelukt toevallig in deze volgorde:
  • Ingelogd in mijn HN.
  • Verlenging actie's bekijken via mijn HN
  • SIM only aanklikken
  • 275 abo + 500 MB selecteren
  • In nieuwe tabblad naar http://www.hollandsnieuwe.nl/facebook gaan
  • 275 abo + 500 MB selecteren en op bestellen klikken
  • Dan in je eerste tabblad op bestellen klikken
  • Je hebt 50 cent winst per maand :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik hoop dat het volgende maand ook zo nog is. Dan kan ik pas verlengen. Vorige verlening was me dat ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
75! (Zonder internetbundel)
Die internetbundel kun je evt. later weer aan/uitzetten en dan kost die 4,50 en niet de 4,75 die je bij verlengen met facebookactie ziet.

En bovendien de magische grens dat je wanneer je je gehele tegoed naar thoorn opmaakt je 20 ct winst maakt. :P

[ Voor 25% gewijzigd door ASW1 op 04-03-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Ik probeerde net een beetje wijs te worden uit de nieuwe buitenland tarieven. Er klopt helemaal niks van wat op internet staat.
http://www.hollandsnieuwe...df/tarieven_overzicht.pdf
Cyprus wordt twee keer genoemd. Bulgarije staat niet tussen de landen waar gebeld kan worden. Macedonie wordt consequent dubbel genoemd, en ingedeeld in verschillende categorieën. Nogal amateuristisch en vragen om moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyprus zal noord (Turks) en zuid (EU) zijn?

Edit: zou dan niet beide in zone 1 moeten zijn.
Slordig inderdaad.

[ Voor 45% gewijzigd door ASW1 op 05-03-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
Er klopt inderdaad niks van, ik geloof nooit dat je bij HN voor € 0,24 cent per MB kan internetten in Macedonië, terwijl het bij Vodafone € 9.10 euro kost. Dit is belachelijk dat zulke fouten worden gemaakt, stel je voor dat je specifiek om deze tarieven een abonnement bij HN neemt en later er achter komt dat het fout was, of dat je al in het buitenland bent en denkt dat je goedkoop kunt internetten.

Update: Reactie van klantenservice: Ik kan niet goed kijken en heb verkeerd gekeken op de tarievenlijst. Deze is volgens de klantenservice gewoon helemaal correct.

Update 2: Ze zijn er na wat berichtenwisselingen bij de klantenservice nu ook uit dat het toch niet helemaal klopt. Ze gaan er snel naar kijken, hopelijk halen ze alle fouten er uit en niet alleen degene die ik als voorbeeld heb gegeven. Ik krijg als compensatie als het goed is 5 euro tegoed. Prima! :)

[ Voor 38% gewijzigd door TheodoorDG op 06-03-2015 11:07 . Reden: Reactie klantenservice ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
hoort Turkije nu in zone 1 voor internet>? maar zone 2 voor sms'en em zone 3 voor bellen (geen verschil qua kosten met zonde 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Die facebook pagina werkt niet goed hier.

- plaatje links zegt "geen aansluitkosten"
- rechts in het overzicht staat "10 euro aansluitkosten"

- klik je 550 min met 500 mb (2j) aan zie je rechts in het overzicht "14,75"
- klik je op bestellen komt er "15,50" te staan en "geen aansluitkosten".

Meerdere browsers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die link werkt alleen bij 275 eenheden.
Ook dan staan er 10 euro aansluitkosten, maar wanneer je dan doorgaat met verlenen verdwijnen die weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
ASW1 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:33:
Die link werkt alleen bij 275 eenheden.
Ook dan staan er 10 euro aansluitkosten, maar wanneer je dan doorgaat met verlenen verdwijnen die weer.
Ja dat zag ik, maar waarom is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die aanbieding is denk ik alleen/eigenlijk bedoeld voor nieuwe 275 unit abbo's.
Maar werkt met een omweg dus ook bij verlengen, dan uiteraard zonder aansluitkosten.

Een 500 mb bundel lijkt i.c.m. facebooklink dan wel 4,75 te gaan kosten, maar wanneer je deze later na het ingaan van je verlenging aan/uitzet is de prijs 4,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:13
Is er een mogelijkheid de facebook-actie te combineren met de Social Shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remielowik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 09:50
Een waarschuwing voor mensen welke hun android telefoon willen updaten naar lollipop(5.0): Door een nieuwe feature in lollipop gaat je 3g/4g direct aan als een connectie gedropt wordt of je wifi net even niet doet. Hierdoor start er direct een nieuwe data sessie welke in mijn geval direct weer gesloten werd, hierdoor wordt er dus netjes 100kb van je bundel afgeschreven. In mijn geval ben ik zo in 12 uur tijd door ongeveer 150 tot 200 MB gegaan met 3 van de 4 wifi streepjes sterkte en met 3 andere wifi accesspoints(overigens zwak ala 1/4 signaal sterkte) in de buurt. Android geeft bij mij overigens een totaal data gebruik van 200 KB aan wat wel aangeeft hoeveel impact de afronding heeft in deze situatie, verder werkt hierdoor de limiterende functie ingebouwd in android totaal niet meer. Dit is vooral zorgwekkend omdat ik dit dus getest heb op een locatie waar de afstand tussen woningen en dus accesspoints redelijk groot en de impact al heel goed te merken is, ik verwacht dat mensen in de stad een nog veel groter probleem zullen hebben omdat daar het veel drukker is op wifi(dus meer storing dus meer connection drops).

[ Voor 20% gewijzigd door remielowik op 09-03-2015 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt me stug dat dat in zijn algemeenheid opgaat voor lollipop; dan hadden de mensen zich al bij bosjes gemeld in dit topic.
Je bent de eerste, voorzover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm Remielowik, wat heb je voor telefoon? Ik volg dit met interesse, zit zelf nog nog JB/KK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remielowik
Ik heb een Note 3, welke ik na die 12uur ook direct weer teruggezet heb naar kitkat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik kan het niet bevestigen op Lollipop. Nog geen last van gehad.
Met KitKat of Jellybean heb ik het wel gehad.. denk dat het meer aan de ROM ligt en niet perse de hele Android versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazY1985
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 12:34
Als ik jou was, zou ik "slimme netwerkwissel" uitzetten.

Daar zit jouw probleem waarschijnlijk.

PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:39
Nieuw HollandsNieuwe of een andere aanbieder:
heb nu bijna twee jaar HollandsNieuwe en bevalt me uitstekend. Het abonnement loopt bijna af en ben op zoek naar de beste deal :)

Wat me bevalt bij HollandsNieuwe:
-Lage maandlasten, voor 9.75 heb je 275 min/mb/sms en 500 mb data
-Data verbruik buiten bundel gaan van resterend tegoed af
-Tegoed blijft drie maanden geldig
-In het buitenland gaan de kosten ook van je abonnement af.

Wat me niet bevalt:
-geen 4g
-op drukke momenten geen bereik/signaal

Tja, en nu is dat laatste (geen 4g) toch wel iets wat ik zou willen veranderen. Je komt dan toch snel uit bij KPN/HI of Vodafone uit.
Maar:
-Die rekenen rustig het dubbele voor een soortgelijk abonnement.
-Buiten bundel is hoofdprijs
-Buitenland is altijd extra
-tegoed is maar 1 maand houdbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remielowik
CrazY1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:37:
Als ik jou was, zou ik "slimme netwerkwissel" uitzetten.

Daar zit jouw probleem waarschijnlijk.
Ik wist niet dat je dit ook daadwerkelijk uit kon zetten maar inderdaad deze functionaliteit bedoel ik. Verder zal het vooral aan het netwerk en signaal sterkte van wifi liggen wat vooral in de stad(vorige woonlocatie had 20+ accespoints in de buurt) een probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazY1985
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 12:34
remielowik schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Ik wist niet dat je dit ook daadwerkelijk uit kon zetten maar inderdaad deze functionaliteit bedoel ik. Verder zal het vooral aan het netwerk en signaal sterkte van wifi liggen wat vooral in de stad(vorige woonlocatie had 20+ accespoints in de buurt) een probleem zal zijn.
Ik heb slimme netwerk wissel uit staan en zodra er een WIFI signaal beschikbaar is (al is het maar 1 streepje) dan behoudt hij die verbinding. Of het 3g netwerk nou sterker of zwakker is, wisselen doet hij niet..
Daardoor krijg je ook niet van die korte sessies met heel veel afrondingsverschil tot gevolg.

PC gamer | AMD Ryzen 7800X3D | AMD Radeon 7900 GRE | Apple IPhone 15 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remielowik
CrazY1985 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:51:
[...]

Ik heb slimme netwerk wissel uit staan en zodra er een WIFI signaal beschikbaar is (al is het maar 1 streepje) dan behoudt hij die verbinding. Of het 3g netwerk nou sterker of zwakker is, wisselen doet hij niet..
Daardoor krijg je ook niet van die korte sessies met heel veel afrondingsverschil tot gevolg.
Nee dat snap ik alleen moet je maar net weten dat je deze feature met deze optie dus ook uit kan zetten want hij staat default gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
geluk bij een ongeluk. HN kun je niet over je bundel heen. nu kun je "slimme netwerkwissel" uitzetten, ben je een ervaring rijker, maar gelukkig geen bijkomende kosten voor je. nadeel uiteraard dat je 200MB (of units) kwijt bent. goed om dit in de thread te zetten, kunnen andere gebruikers als voorzorgsmaateregel deze optie uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remielowik schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:22:
[...]

Nee dat snap ik alleen moet je maar net weten dat je deze feature met deze optie dus ook uit kan zetten want hij staat default gewoon aan.
Die functies heeft toch alleen telefoons van samsung? Of hebben andere merken dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Weet iemand of cashback ook werkt bij een verlenging via de bekende sites i.c.m. bv. studentmobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volgens shopkorting wel via studentmobiel, niet via de eigen website van hollandsnieuwe: https://www.shopkorting.nl/winkel/Studentmobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Met toestel erbij wel ja. Er staat alleen op geen enkele cashbacksite of je bij een sim-only verlenging ook cashback krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:25
Aangezien ik van de Hollandse Nieuwe helpdesk niet veel wijzer wordt plaats ik hier maar eens mijn probleem.

2x Samsung GT-I9103 S3 Neo toestel met 2x een zakelijk abonnement.

BEIDE toestellen hebben exact hetzelfde probleem:

Als er naar het toestel gebeld wordt hoor je de beller niet of pas na een paar seconden. Als er met het toestel gebeld wordt is er WEL direct verbinding en geluid. Het probleem doet zich zeer vaak voor.

Zojuist de simkaart in een oude Nokia geplaatst en hetzelfde probleem als hierboven.

Het lijkt me dus toch echt te liggen aan het netwerk of de simkaart. Het advies van Hollandse Nieuwe om beide toestellen ter reparatie in te leveren lijkt me onzinnig (2 toestellen gelijktijdig stuk ?)

Iemand een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Dat soort wazige problemen liggen wel eens aan de simkaart. Heb je de simkaart(en) zelf op maat geknipt? Anders zou ik voorstellen aan HN om een nieuwe Simkaart aan te vragen, mocht het probleem weg zijn dat je dan de kosten terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:25
Ik heb ze zelf niet op maat geknipt, ze waren al voor gestanst.

Uit de kaart gedrukt en geplaatst.

Het rare is juist dat BEIDE toestellen het doen.

Overigens zojuist een ander simkaartje (KPN) in een van de toestellen geprobeerd en geen probleem ! Gewoon direct geluid.

Lijkt me dus echt een simkaart of netwerk probleem. Het rare is alleen bij BEIDE sims ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Noppesnada schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:47:
Ik heb ze zelf niet op maat geknipt, ze waren al voor gestanst.

Uit de kaart gedrukt en geplaatst.

Het rare is juist dat BEIDE toestellen het doen.

Overigens zojuist een ander simkaartje (KPN) in een van de toestellen geprobeerd en geen probleem ! Gewoon direct geluid.

Lijkt me dus echt een simkaart of netwerk probleem. Het rare is alleen bij BEIDE sims ??
Ja, dat is bijna niet te verklaren. Misschien bepaalde batch simkaarten die gevoelig waren voor statische electriciteit?

Ik ben momenteel een verlenging aan het regelen voor HN. Nou ben ik op zoek naar een Android telefoontje voor wat test en probeersels. Ik kan er (bijna) gratis een Acer Z3 Duo bij krijgen. Is dat wat of kan ik beter voor 5 tientjes een tweedehandsje ergens vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 09:16
Hoe lossen jullie het ontbreken van smtp bij HN op? De combinatie van hetnet-mail en HN mobiel is een beetje tricky. KPN (internet thuis) heeft alleen een smtp server zonder authenticatie wat buiten de deur (HN) niet werkt.

Ik lees de smtp van Gmail als oplossing, maar dan moet het reply-to adres aangepast worden en dat kan volgens mij weer tot false-positives in spam-filters leiden. Gebruikt iemand de smtp van Windows Live en werkt dit goed?

[ Voor 15% gewijzigd door Narc op 26-03-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheodoorDG
  • Niet online
Hollandsnieuwe vernieuwt plotsklaps alle mobiele abonnementen: http://www.bellen.com/nie...alle-mobiele-abonnementen

Nog steeds geen 4G, de geldigheid van tegoed loopt nu terug naar maximaal 1 maand en SMSen gaat weer uit de bundel in plaats van onbeperkt.

Ze hebben een nieuwe prijslijst geüpload maar de buitenlandtarieven kloppen nog steeds niet voor veel landen! Een aantal landen staan nog steeds op de verkeerde plek of dubbel in de lijsten. Ook zijn er nog steeds onnodig veel zones, terwijl er helemaal niet zoveel tarieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ben ik maandag mooi op tijd geweest om mijn abonnement te verlengen met 2 jaar via de facebook actie.
€ 6,75 voor 275 units.

Ik denk dat het nog steeds een van de betere provider is als je alles uit een bundel wilt.
Jammer dat 4G nog niet actief is. Ik hoef niet de snelheid maar wel de energie zuinigheid er van door de lage frequentie.

[ Voor 21% gewijzigd door vDorst op 08-04-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
TheodoorDG schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:47:
Hollandsnieuwe vernieuwt plotsklaps alle mobiele abonnementen: http://www.bellen.com/nie...alle-mobiele-abonnementen

Nog steeds geen 4G, de geldigheid van tegoed loopt nu terug naar maximaal 1 maand en SMSen gaat weer uit de bundel in plaats van onbeperkt.

Ze hebben een nieuwe prijslijst geüpload maar de buitenlandtarieven kloppen nog steeds niet voor veel landen! Een aantal landen staan nog steeds op de verkeerde plek of dubbel in de lijsten. Ook zijn er nog steeds onnodig veel zones, terwijl er helemaal niet zoveel tarieven zijn.
Waar lees je dit? Van hun website:
geldigheid tegoed

Je maandelijks tegoed is de hele maand geldig, alles wat je opwaardeert is 6 maanden geldig. Je maandelijks tegoed wordt altijd als eerste gebruikt. Het opwaardeertegoed dat je als eerste hebt gekocht, wordt als eerste gebruikt. Je ontvangt een waarschuwings-sms als je tegoed 3,- en 0,- heeft bereikt.
Dus 6 ipv 3 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Nu is je standaard te goed 3 maanden geldig.
Pagina: 1 ... 28 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie