Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:29
Jrz schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:19:
Ik ben sinds 2 maanden na een week door mn databundel heen. Heeft iemand hier ook last van? (iPhone 5, iOS7)
Email op push staan? zet dan de sync op 30 min / 1 uur, Hollandsnieuwe heeft een redelijke hoge afronding mbt een datasessie. (per 100 kb).

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• probeer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-04 14:02
Ik ben nog geen HN klant, maar wel heel erg geinteresseerd door de prijzen en de huidige aanbieding met de xperia z op hun website. Dit zou mijn eerste smartphone worden, dus ik weet nog helemaal niets van bepaalde instellingen. Wat ik in deze post eigenlijk wil bespreken is de afronding van het internet op 100kb. ...

Om te beginnen lijkt het me belangrijk om er nu eens precies achter te komen wat er wordt verstaan onder een datasessie, want daar zijn ze nog steeds erg vaag in. Ik had daarom deze vragen opgesteld, maar ik kan geen email adres vinden (omdat ik nog geen klant ben?) om het heen te sturen. Zouden meerdere (want dan kunnen we de antwoorden cross-checken) van jullie dit mailtje (of een betere versie) naar ze kunnen sturen?
Beste HollandsNieuwe,

Met betrekking tot het afronden van het internetgebruik heb ik op uw site de volgende informatie gevonden. Helaas zijn er voor mij nog een paar dingen onduidelijk, en ik hoop dan ook dat u mijn vragen kan beantwoorden.

Iedere datasessie wordt afgerond op 100KB. Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.

1. Klopt deze informatie?

2. Wat is uw (technische) definitie van een datasessie? Een continue actieve TCP/IP verbinding via een digitale mobiele verbinding van een bepaald aantal minuten? Of misschien een TCP/IP verbinding die eens in de 30 minuten actief is? Kunt u het begrip datasessie in ieder geval zo goed mogelijk uitleggen / specificeren?

3. Geldt deze afronding op 100kb per datasessie apart voor download en upload, of wordt daar geen onderscheid in gemaakt?

4. Wordt er in datasessies een onderscheid gemaakt in de verschillende soorten digitale mobiele verbindingen (GSM, GPRS, EDGE, UMTC) of vallen deze samen?

Bij voorbaat dank voor uw tijd en moeite,

Met vriendelijke groet,
[je naam]
Ten tweede is het dus qua kosten interessant om een zo lang mogelijke datasessie te hebben die niet (door je telefoon, os, of HN wegens inactiviteit) wordt afgesloten, zodat er zo weinig mogelijk afrondingsmomenten plaatsvinden op een dag.

Dan hebben we dus een app nodig die:
- op de achtergrond draait zonder veel geheugen in te nemen / batterij te verbruiken
- een continue verbinding in stand houdt (en dus niet afsluit, zie puntje 1)
- via 2g en/of 3

- upload en/of download
- OOK als er een wifi verbinding is (belangrijk!)
- om de X aantal minuten (14 oid?) 1 kb download en/of 1kb upload (een bericht oid via push neem ik aan?)
- mocht het even kunnen, (via een kalender/planner-achtig-iets) per uur van de dag aan of uit te zetten is.
- een 2g en/of 3g killswitch voor ongewenste verbindingen snachts, eventueel icm kalender/planner van puntje hierboven.

Als we van een gemiddelde verschil van +10% tussen HN-factuur mb's en verbruikte mb's uitgaan, kost je dit bij een 550 abbo in

je normale bundel elke maand 50 mb en dus €1,70. Bij +20% is dat al ~€3,40.
(In de 275 bundel bij +10% €0,95 en bij +20% ~€1,80.)

Met een app die bovenstaande dingen kan, kan je je afrondingsmomenten verlagen naar 1-3 per dag, en kost je dat maandelijks maar 3-9 mb.

Dus ... Zijn er mensen die een app kennen die in ieder geval aan de dikgedrukte punten voldoet? Kunnen we wellicht samen een inventaris maken van apps (eventueel incl OS en merk telefoon)? Misschien kan en wil iemand er eentje maken (voor een x aantal donaties van €1)?
Mocht HN nou geen bevredigend antwoord geven .. dan kunnen we evt ook zelf de randvoorwaarden van een datasessie testen. Het zou dan voldoende zijn als 1 of meerdere mensen een van de volgende experimentjes uitvoeren:

[1]
sluit al je verbindingen 100% af (ook wifi) behalve 2G
- sluit de toegang tot 2G voor alles, elke app, af behalve WhatsApp en je emailclient
- verstuur een berichtje
- zet whatsapp op de achtergrond, start je emailclient op en wacht 20 minuten
- verstuur een klein mailtje
- check je verbruik.
- herhaal voor 3G
- herhaal met bij stap 1, ook wifi aan

[2]
- sluit de toegang tot 2G voor alles, elke app, af behalve WhatsApp
- verstuur een berichtje
- laat whatsapp open staan (dus niet naar de achtergrond) en wacht 20 minuten
- verstuur een berichtje
- laat whatsapp open staan (dus niet naar de achtergrond) en wacht 20 minuten
- verstuur een berichtje
- check je verbruik. Als het klopt is er €0,03 (of €0,04) af gegaan.
- herhaal voor 3G

[3]
- sluit de toegang tot 2G voor alles, elke app, af behalve WhatsApp
- verstuur een berichtje
- zet WA op de achtergrond (niet geheel afsluiten) en wacht 20 minuten
- verstuur een berichtje
- zet WA op de achtergrond (niet geheel afsluiten) en wacht 20 minuten
- verstuur een berichtje
- check je verbruik. Als het klopt is er €0,03 (of €0,04) af gegaan.
- herhaal voor 3G

[4]
- sluit de toegang tot 2G voor alles, elke app, af behalve je mailclient
- verstuur via automatische push-mail om de 20 minuten een zo klein mogelijke email
- laat je mailclient 45 minuten open staan, dus niet afsluiten of naar de achtergrond.
- Als het goed is heb je nu 3 emails verstuurd. check je verbruik. Als het klopt (en je emails waren onder de ~30kb per stuk) is er €0,03 (of €0,04) af gegaan.
- herhaal voor 3G

[5]
- verstuur via automatische push-mail om de 20 minuten een zo klein mogelijke email
- zet je mailclient 45 minuten op de achtergrond (maar niet afsluiten).
- Als het goed is heb je nu 3 emails verstuurd. check je verbruik. Als het klopt (en je emails waren onder de ~30kb per stuk) is er €0,03 (of €0,04) af gegaan.
- herhaal voor 3G

[6]
- sluit je mailclient volledig af en wacht 45 minuten.
- herhaal voor 3G

Dus als iemand zin heeft .. nummer van experiment + merk telefoon + OS + type verbinding (2G / 3G, met of zonder wifi) + verbruik in € is genoeg voor de analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:51

Bolletje

Moderator Harde Waren
Teveel gedoe voor minimale winst. Ik gebruik nu al twee jaar HN, met verschillende toestellen, en die afronding komt niet zo nauw. Daarnaast kost je de afronding ook niets als je toch al onder je bundel blijft. Mocht je zo nauw zitten met de bundel (jouw genoemde 10% afwijking), dan kan je beter een grotere databundel nemen of een andere provider zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• probeer
Bolletje schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 06:07:
Teveel gedoe voor minimale winst. Ik gebruik nu al twee jaar HN, met verschillende toestellen, en die afronding komt niet zo nauw. Daarnaast kost je de afronding ook niets als je toch al onder je bundel blijft. Mocht je zo nauw zitten met de bundel (jouw genoemde 10% afwijking), dan kan je beter een grotere databundel nemen of een andere provider zoeken.
Nou ja kijk .. Dit wordt mijn 1e abbonnement en mijn 1e smartphone. Ik heb echt werkelijk geen enkel flauw idee wat mijn gebruik gaat worden :)

En aan de andere kant, juist daarom wil ik niet te veel geld uitgeven aan maandelijkse kosten (vind het al snel uit de hand lopen).

Dus ik probeer middels een zo laag mogelijke afronding zo veel mogelijk voor mijn geld te krijgen. Daarbij zijn er hier wel degelijk enkele mensen met een erg hoge afronding, en we kunnen in ieder geval kijken waar dat aan ligt (merk, OS) en of het op een simpele manier met een bestaande app op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• probeer
En een andere vraag ..

Weet iemand die onlangs de Sony Xperia Z rechtstreeks via HN besteld heeft, welke versie van de telefoon dit is? 6602, 6603?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
probeer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:12:
En een andere vraag ..

Weet iemand die onlangs de Sony Xperia Z rechtstreeks via HN besteld heeft, welke versie van de telefoon dit is? 6602, 6603?
Ik heb de Xperia Z van Hollandsnieuwe zojuist ontvangen, type is de C6603
GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900
UMTS/HSPA Bands 1/5/8 (850/900/2100) &
LTE Bands 1/3/5/7/8/20 (800/1800/2600)

Gisterochtend besteld, kreeg rond 15:00 een orderbevestiging met de melding dat het toestel niet op voorraad is. Rond 21:00 weer dezelfde orderbevestiging ontvangen. |:( Vandaag stond post.nl op de stoep met een pakketje. :) Ik had geen verzendbevestiging ontvangen.
Niet echt duidelijke communicatie van Hollandsnieuwe. 8)7 Wel een hele snelle levering :)

[ Voor 5% gewijzigd door Megapaul op 13-06-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:58
Wat is het verschil tussen 6602/6603?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:18

Vrijdag

De Zwarte

Ik was vandaag in Den Haag CS in New Babylon en daar stond een automaat van HN. Kon je ter plekke een abbo afsluiten, zelfs met telefoon :D
Heb alleen niet gekeken wat de korting was, of die hoger was dan op de site.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
ijsbeer1 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 20:37:
Wat is het verschil tussen 6602/6603?
De C6602 ondersteund niet de Nederlandse 3G frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:42
probeer schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:41:
[...]
Nou ja kijk .. Dit wordt mijn 1e abbonnement en mijn 1e smartphone. Ik heb echt werkelijk geen enkel flauw idee wat mijn gebruik gaat worden :)
Dat (data) verbruik lijkt met dan nog wel het belangrijkste om te weten voordat je je abonnement vastlegt. Als ik jou was zou ik eerst een tijdje prepaid alternatief (zoals Simyo) nemen en dat uitzoeken, lijkt me belangrijker dan de afronding bij HN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:10

Jrz

––––––––––––

Megapaul schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:44:
[...]

Email op push staan? zet dan de sync op 30 min / 1 uur, Hollandsnieuwe heeft een redelijke hoge afronding mbt een datasessie. (per 100 kb).
Dit staat op 1 uur, vanwege afleidingen :)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:23

epic_gram

undercover moderator

Vrijdag schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 21:24:
Ik was vandaag in Den Haag CS in New Babylon en daar stond een automaat van HN. Kon je ter plekke een abbo afsluiten, zelfs met telefoon :D
Heb alleen niet gekeken wat de korting was, of die hoger was dan op de site.
Meestal hebben ze bij dat soort automaten flinke acties 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ben erg benieuwd wat de acties zijn bij die automaat. De Schiphol actie loopt hier bijna af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik moet ook een nieuw abonnement! Maar de normale prijs is nu zelfs lager dan de Schiphol-actie destijds (€14 tegen €14,25). Dus ik denk dat ik hem maar gewoon verleng? Of hebben jullie betere ideeën? Meestal werkt HN perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579697

Welk abonnement heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Zit ook te kijken naar dat abbonement met de Xperia Z. Vraag me alleen wel af hoe lang deze telefoon nog updates zal ontvangen van Sony. Maar verder is het volgens mij wel een goede aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Freakster86 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:45:
Ben erg benieuwd wat de acties zijn bij die automaat. De Schiphol actie loopt hier bijna af :p
Wat is de schiphol actie precies?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
epic_gram schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:24:
[...]

Wat is de schiphol actie precies?
Een kleine 2 jaar terug stond er een automaat van HN op Schiphol. Daar kon je simkaarten kopen om vervolgens abonnementen af te sluiten met een goede korting.

275 voor 5,25
550 voor 9,25
500mb voor 5 euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Freakster86 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:25:
[...]

Een kleine 2 jaar terug stond er een automaat van HN op Schiphol. Daar kon je simkaarten kopen om vervolgens abonnementen af te sluiten met een goede korting.

275 voor 5,25
550 voor 9,25
500mb voor 5 euro extra
Klopt, maar die staat er dus nu weer begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
De automaat wel ja volgens een tweaker. De vraag is welke prijzen ze nu hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Freakster86 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:28:
De automaat wel ja volgens een tweaker. De vraag is welke prijzen ze nu hanteren.
Deze keer in Den Haag, in WinkelCentrum Baylon, naast het CS.

Ben wel benieuwd naar welke deals daar worden aangeboden...
Cerberus_tm schreef op maandag 16 juni 2014 @ 04:50:
Ja ik moet ook een nieuw abonnement! Maar de normale prijs is nu zelfs lager dan de Schiphol-actie destijds (€14 tegen €14,25). Dus ik denk dat ik hem maar gewoon verleng? Of hebben jullie betere ideeën? Meestal werkt HN perfect voor mij.
Ik kan sinds twee dagen ook verlengen voor 14 euro. Echter dat is inclusief de gratis sms bundel. Twee tot drie maanden geleden was het nog 13 euro, plus 1 euro voor de SMS bundel, en aangezien ik toch bijna niet SMS, of onder de 25 berichten blijf, is de nieuwe deal duurder. Verder moet je goed oppassen dat het bedrag niet veranderd als je aan het bestellen bent. En vergeet die gratis sms bundel niet :)

Ik heb nog niet besteld, ik heb nog iets minder als twee maanden....

[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 16-06-2014 18:23 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
H92! schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:16:
In winkelcentrum Babylon naast Den Haag CS staat de machine weer.
Sim Only 175 voor 5 euro
Sim Only 275 voor 6.75 euro
Sim Only 550 voor 8.75 euro
Voor 2 jaar abonnement
Geen idee hoeveel een databundel extra kost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:19

Quad

Doof

Freakster86 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 17:25:
[...]

275 voor 5,25
550 voor 9,25
500mb voor 5 euro extra
Op Hollandsnieuwe simonly voor €11,- 275min 500MB en 1000SMS voor 11,- valt op zich wel mee die prijs.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prijzen Shopping Wall in New Babylon

Sim Only 75: 4,50 euro
Sim Only 175: 5,00 euro
Sim Only 275: 6,75 euro
Sim Only 550: 8,75 euro

Extra 1.000 sms: 1,00 euro
Extra 500 MB: 4,75 euro

Aansluitkosten: 5 euro

Let op: alleen 2-jarige abonnementen

Begin deze maand zijn de prijzen op Internet van Sim Only 550 verhoogd met 1,00 euro bij zowel 1- als 2-jarige abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de oude Schipholactie van twee jaar geleden, die nu bijna afloopt.
jeanj schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:22:

[...]

Ik kan sinds twee dagen ook verlengen voor 14 euro. Echter dat is inclusief de gratis sms bundel. Twee tot drie maanden geleden was het nog 13 euro, plus 1 euro voor de SMS bundel, en aangezien ik toch bijna niet SMS, of onder de 25 berichten blijf, is de nieuwe deal duurder. Verder moet je goed oppassen dat het bedrag niet veranderd als je aan het bestellen bent. En vergeet die gratis sms bundel niet :)

Ik heb nog niet besteld, ik heb nog iets minder als twee maanden....
OK dank voor de tips!
Anoniem: 579697 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:29:

Begin deze maand zijn de prijzen op Internet van Sim Only 550 verhoogd met 1,00 euro bij zowel 1- als 2-jarige abonnementen.
Dank!! Dat is dus €13,50 totaal, tegenover €14 via de website. Voor €0,50x24 = €12 ga ik niet op en neer naar Den Haag, te meer daar het treinkaartje duurder is. Goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 15:05
Weet iemand of je die automaten actie ook kunt gebruiken in combinatie met een verlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:44
EelcoG schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:02:
Weet iemand of je die automaten actie ook kunt gebruiken in combinatie met een verlenging?
Met de schiphol actie was dit volgens mij niet mogelijk, je kon toen wel nummerbehoud gebruiken vanuit een andere operator, maar je kon niet je huidige HN abo doorzetten met een actie uit de automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05 21:22
bestel ergens een gratis simkaart / lyca of lebara.. vervolgens nummer porteren hierheen
opnieuw HN abo aanvragen en nummer terug porteren ;-) - wel een omweg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EelcoG schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:02:
Een verlenging is niet mogelijk. De actie is alleen voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hmm. de Sony Xperia Z is verdwenen van de site. Iemand een idee of deze telefoon nog terug gaat komen? HIj was al wat langer slecht leverbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoJeroen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-04 21:30
Mr_gadget schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:48:
Hmm. de Sony Xperia Z is verdwenen van de site. Iemand een idee of deze telefoon nog terug gaat komen? HIj was al wat langer slecht leverbaar..
Dat is altijd afwachten.
Je kunt hem nog wel krijgen als je een abo verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Mr_gadget schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:48:
Toen ik dit toestel bestelde stond er iets langere levertijd bij echter had het toestel een dag later al in huis. Waarschijnlijk was de informatie op de site niet bijgewerkt. Het komt vaker voor dat toestellen tijdelijk van de site afgaan en later weer terugkomen.
Enige manier om zekerheid te hebben is contact op te nemen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:41
Meer mensen met internet(3G) problemen bij Hollandsnieuwe? Sinds zaterdag werkt mijn 3G zo goed als niet. Zaterdag avond lukte het soms nog, maar gister en vandaag had ik helemaal geen 3G meer. Mijn telefoon is wel gewoon verbonden met de provider, maar ik kan niet internetten (3G logo is ook gewoon te zien). SMS en bellen werkt wel. Bij twee iPhones met hetzelfde Hollandsnieuwe abonnement last van. Ik heb de internet instellingen al opnieuw ingesteld, maar geen resultaat.

Iemand suggesties of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
3G lukt prima, maar het bereik v/h netwerk blijft bagger in mijn regio. Mijn suggestie zou zijn APN eruit gooien en opnieuw instellen > kwestie van resetten van zulke instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm vreemd. Ik heb vandaag nog 3G gebruikt (in Amsterdam, Android), en het werkte snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Gisteravond rond 21.00 kreeg ik weer berichten binnen via 3G, dus het leek weer te werken. Alleen werkt het nu weer niet. :(

[ Voor 26% gewijzigd door SL65 op 01-07-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
SL65 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:20:
Gisteravond rond 21.00 kreeg ik weer berichten binnen via 3G, dus het leek weer te werken. Alleen werkt het nu weer niet. :(
heb je al eens je APN gecontroleerd?
in deze thread (vele pagina's geleden :) ) zijn er een aantal mensen (waaronder ik) die last hebben dat de APN zich reset en teruggaat naar die van vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
SolarOrbiter schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:30:
[...]

heb je al eens je APN gecontroleerd?
in deze thread (vele pagina's geleden :) ) zijn er een aantal mensen (waaronder ik) die last hebben dat de APN zich reset en teruggaat naar die van vodafone.
Ja APN is gewoon data.dataxs.mobi. Ik had hem expres gister nog even gereset en opnieuw ingesteld, maar het maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf vandaag zou je wettelijk gezien als je in het buitenland bent een databundel moeten kunnen afnemen van een provider naar keuze.
Uit de mailing van Hollandsnieuwe:
Nieuw: internetten in het buitenland via een andere provider
Vanaf 1 juli is het mogelijk om in het buitenland online te gaan via een contract met een andere provider. Bellen en sms’en gaat gewoon via je hollandsnieuwe abonnement. Let wel op een aantal zaken:
- Je sluit een tijdelijk contract met betalingsverplichting af bij een buitenlandse provider.
- De kosten voor het internetgebruik worden door de buitenlandse provider direct aan jou gefactureerd.
- De maandelijkse kosten voor je hollandsnieuwe abonnement lopen ook door.
- Voor vragen of klachten over het internetgebruik, verwijzen we je naar de buitenlandse provider.
- Bij terugkomst in Nederland kan het zijn dat je mobiel internet opnieuw moet instellen. Hoe dit werkt voor jouw toestel, vind je hier.
Klinkt leuk, maar heeft iemand enig idee hoe je dat in de praktijk voor elkaar krijgt?
Voorbeeld: eind deze maand ga ik naar Finland. Ik wil dan wel graag een datapakketje afnemen, maar hoe moet ik dat dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarrood
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:24
Anoniem: 579697 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:29:

weet iemand of de HN actie in Babylon er nog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haarrood schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:51:
[...]

weet iemand of de HN actie in Babylon er nog is?
Op 2 juni nog wel ;)

Anders ff bellen met Winkelcentrum Nieuw Babyon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 21:19

Quad

Doof

Hier een kennis met HN sinds kort. Maar de internet verbinding is absoluut waardeloos.

Ze heeft dagen geen mobiele data gehad, nu heb ik de apn opnieuw verwijderd en ingesteld, maar het lijkt alsof de bytes die binnen moeten komen dikke stroop is. Duurt zo lang voordat er een Internet request er doorheen is. Ik heb de simkaart in mijn Nexus 5 geprobeerd, maar hier Kreeg ik helemaal geen internet, wel H+/3G aangegeven door beide toestellen maar er komt niets / nauwelijks binnen.

Bijvoorbeeld, ik stuur haar een whatsapp, deze komt niet aan, echter wanneer ik de weerapp bij werk, dan lijkt het alsof die een request verstuurd voor een Internet verbinding met HN, daarna, na een minuut ongeveer komt mijn verstuurde whatsapp bericht binnen. Verstuur ik direct op moment dat die binnen komt een nieuwe bericht, dan komt het wel gelijk aan. Wacht ik een minuut en stuur dan opnieuw een bericht dan komt het niet meer aan en moet ik bijvoorbeeld het weer vernieuwen of browser openen en een website requesten.

[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 09-07-2014 11:30 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vandaag de Nexus 5 binnen gekregen, maar ik krijg mobiel internet van Hollandsnieuwe niet aan de praat met de settings/guide van Hollandsnieuwe. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Laatst online: 02-05 23:41
Nexus 4 hier, maar dat is qua software hetzelfde.

Hierbij screenshots van mijn instellingen:
http://imgur.com/9YDurQ1,1bXlxmk,TjL3CLg

Dit werkt bij mij

[ Voor 7% gewijzigd door pvcholten op 09-07-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk moeten goochelen met de 2g/3g/4g settings en nu werkt het.
Meer geluk dan wijsheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Meer mensen die problemen hebben met het bekijken van hun gebruik op de website? Het leek al zo dat mijn dataverbruik niet werd getoond (ook niet de volgende dag), maar nu wordt het tweede blok helemaal niet meer geladen, en blijft de spinner staan. Zowel in chrome als firefox, en ook als ik plugins als adblock en disconnect disable.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
incaz schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:50:
Meer mensen die problemen hebben met het bekijken van hun gebruik op de website? Het leek al zo dat mijn dataverbruik niet werd getoond (ook niet de volgende dag), maar nu wordt het tweede blok helemaal niet meer geladen, en blijft de spinner staan. Zowel in chrome als firefox, en ook als ik plugins als adblock en disconnect disable.
Als alternatief kan je ook bellen naar *101# , je krijgt het tegoed dan op je schermpje.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Thanks, dat zal ik zo eens even proberen als alternatief. Maar als het probleem ook bij anderen optreedt moet HollandsNieuwe wellicht op de hoogte gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-11-2021
Website HollandseNieuwe
De maximale downloadsnelheid van ons netwerk is 14,4 Mbps, de praktische downloadsnelheid van ons netwerk is 2-4 Mbps. De maximale uploadsnelheid van ons netwerk is 3,6 Mbps, de praktische uploadsnelheid ligt tussen 0,7 en 1,1 Mbps.
Ik wilde de HollandseNieuwe gebruikers vragen of bovenstaande info van de HN website correct is. Halen jullie 2-4mbps of halen jullie veel meer?

In het ZiggoMobiel ervaringen topic zijn de meeste genoemde snelheden boven de 8mbps en halen enkelen ook de maximale snelheid. Als ik HN zelf moet geloven is dat bij hun dus bij verre na niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:11
Als je '5 euro' sms't naar 101, dan wordt je beltegoed met 5 euro opgehoogd. Werkt dat sms'en naar 101 ook in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:15
Gateway999 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:37:
[...]

Ik wilde de HollandseNieuwe gebruikers vragen of bovenstaande info van de HN website correct is. Halen jullie 2-4mbps of halen jullie veel meer?

In het ZiggoMobiel ervaringen topic zijn de meeste genoemde snelheden boven de 8mbps en halen enkelen ook de maximale snelheid. Als ik HN zelf moet geloven is dat bij hun dus bij verre na niet...
Net 2x speedtest gedraaid: download 9.07/8.02 upload 1.69/2.38. Nexus 5, binnenshuis. Netwerk switcht een beetje tussen '3G' en 'H'. Dekking 3 a 4 vd 4 streepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:52:
Als je '5 euro' sms't naar 101, dan wordt je beltegoed met 5 euro opgehoogd. Werkt dat sms'en naar 101 ook in het buitenland?
Op hun site dat opwaarderen via sms niet kan in het buitenland.
wcduck schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:17:
[...]

Als alternatief kan je ook bellen naar *101# , je krijgt het tegoed dan op je schermpje.
Dit gebruik ik weleens in NL, werkt dit ook in buitenland? En zijn hier kosten aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gateway999 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:37:
[...]

Hier thuis in Amsterdam-Centrum, met H+, haal ik ongeveer 8–9 Mbps down, 0,9 Mbps up via de webpagina speedtest.nl. In mijn ervaring is het met goede dekking altijd lekker snel. Met de applicatie van Speedtest.net krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fzx2iqg.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Px0d6nk.png

[ Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 15-07-2014 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
xileS schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:34:
[...]

Op hun site dat opwaarderen via sms niet kan in het buitenland.

[...]

Dit gebruik ik weleens in NL, werkt dit ook in buitenland? En zijn hier kosten aan verbonden?
*101# werkt ook in het buitenland, en geen bijkomende kosten.. [ervaringsdeskundige]

opwaarderen via internet kan altijd, als alternatief op opwaarderen via sms voor in het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
Okay nu al 2 gebruikers die ruim boven de door HN genoemde 2-4mbit zitten. Nog anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Datum test: 15 jul. 2014 15:40
Downloaden: 9.07 Mbps
Uploaden: 1.04 Mbps
Ping: 65 ms
Soort verbinding: Cellulair
Server: Utrecht

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/iphone/904175481.png

[ Voor 17% gewijzigd door SolarOrbiter op 15-07-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Getest op mijn BB10 Z10 via de Speedtest app.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/893852605.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/893857932.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/893861990.png

[ Voor 37% gewijzigd door vDorst op 15-07-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ping 98ms, down 6,86 Mbps, up 1,31 Mbps.
Da's eigenlijk niet gek! Ik had het idee dat het niet altijd zo snel werkt. Maar wellicht ligt dat dan aan andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gateway999
Nu al 5 gebruikers, allen ruim boven de door HN genoemde snelheden.

Waar slaat die 2-4mbit dan op? Is dat voor de snelheidsverhoging? Wel bagger slechte marketing zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:31

HaTe

haat niet

Gateway999 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:45:
Nu al 5 gebruikers, allen ruim boven de door HN genoemde snelheden.

Waar slaat die 2-4mbit dan op? Is dat voor de snelheidsverhoging? Wel bagger slechte marketing zo
Ze willen gewoon veilig zitten, zodat geen mensen gaan klagen over te lage snelheid denk ik.. Maar ik had die waardes van 2-4Mbit ook nooit gezien, ik wist wel dat het maximaal 16Mbit down was, wat wat over hun marketing zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 15-07-2014 20:19 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veyron180
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-03 15:50
Weet iemand al of hollandsnieuwe 4g gaat aanbieden ben eigenlijk wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ga een abbo afsluiten bij HN. Iemand die mijn vriend wil zijn? Hebben we allebei wat aan, begrijp ik. Maar ff via PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
BertvanErnie schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:12:
Ik ga een abbo afsluiten bij HN. Iemand die mijn vriend wil zijn? Hebben we allebei wat aan, begrijp ik. Maar ff via PM?
Wil Ernie niet? :+

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:28
Hollandsnieuwe heeft stiekem de optie voor een 1000MB bundel toegevoegd! Eerst was 500MB de grootste bundel. Toch weer een extra pluspunt voor deze provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BertvanErnie schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:12:
Dan moet je wel even in je profiel aanpassen dat gebruikers berichten naar je mogen sturen. Dit staat nu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald8 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:21:
Hollandsnieuwe heeft stiekem de optie voor een 1000MB bundel toegevoegd! Eerst was 500MB de grootste bundel. Toch weer een extra pluspunt voor deze provider :)
Het was eerst altijd standaard 1000MB geweest, ze hadden dit verlaagd naar 500MB. Ik betaal nu €4,75 voor de 500MB bundel (en €8,75 voor 550 min/sms/mb). 1000MB bundel kost 12,50. Dan houdt ik het liever hoe ik het nu heb (€13,50 p/m), aangezien ik elk maand minuten overhoudt.
Je kan nu zelfs in "mijn hollandsnieuwe" een sms bundel aanzetten voor €0,00 per maand zie ik. Alleen het volgende is mij onduidelijk: "Let op: Je kunt je korting verliezen bij wijziging van je bundel."
Ik vraag mij af welke korting er precies verloren gaat. Als ik al mijn korting van €14,- verlies, is de "gratis" sms bundel niet zo voordelig ;p

/edit
Volgens mij staat er bij mij ook een foutje bij mijn aansluitingsgegevens:
Sim Only 550 24 maanden € 8,75 p/maand
24 maanden lang € 8,75 korting
Deze korting loopt af op 3 maart 2016
Het abonnement loopt af op 3 maart 2016

+ 500 MB bundel € 4,75 p/maand
€ 5,25 korting op de internetbundel
Deze korting loopt af op 10 februari 2016
Deze bundel wordt iedere maand automatisch verlengd.
Afhankelijk van de voorwaarden in je contract kun je de bundel
aanpassen

Ik neem aan dat de korting van de inet bundel ook op 3 maart af loopt, aangezien ik de totale bundel op dezelfde datum had verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ronald8 schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:21:
True, maar als echte NL-er heb ik wel wat te klagen, op 500MB krijg je 7 euro korting en op de 1000MB maar 2,50.. Vreemd, ik betaal meer voor een duurder product, en ik krijg minder korting....

Die extra 500MB kost mij 9,50 extra. Ik ben af en toe net uit de 500MB en dat vang ik op mijn mijn overschot aan belminuten (550 p/m).

[ Voor 12% gewijzigd door jeanj op 20-07-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom blijf ik ook bij de 500MB bundel, dan maar zo vaak mogelijk gebruik maken van de WiFi punten ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Weet niet of het al een keer is gemeld, maar er is een zakelijk abonnement van 1000 minuten/sms/mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 08:01
Weet iemand of je je bundel ook kunt aanpassen als je een abonnement hebt afgesloten met een toestel via bijvoorbeeld studentmobiel? Ik zou me kunnen voorstellen dat je je bundel niet meer naar benden kunt doen aangezien je een flinke korting kan krijgen op het toestel, maar is het wel nog steeds mogelijk je bundel naar boven aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
zover ik weet kan je altijd je bundel aanpassen, maar vraag studentmobiel ff voor de zekerheid

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Trestry schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:05:
Weet iemand of je je bundel ook kunt aanpassen als je een abonnement hebt afgesloten met een toestel via bijvoorbeeld studentmobiel? Ik zou me kunnen voorstellen dat je je bundel niet meer naar benden kunt doen aangezien je een flinke korting kan krijgen op het toestel, maar is het wel nog steeds mogelijk je bundel naar boven aan te passen?
Ik heb vaak zat geprobeerd om de eerste paar dagen elke maand in te loggen om te checken of het kon. Zelf heb ik HN 275 + 500 MB i.c.m. een toestel via Studentmobiel twee jaar geleden afgesloten voor 16,75 euro elke maand. Gezien ik te veel heb aan mijn bundel wou ik wel een stap omlaag of puur naar HN 550 zonder internetbundel erbij. Omhoog kon wel met behoud van internetbundel, omlaag waren de opties vervaagd. Dus dat laatste van je vermoeden klopt. Omhoog dus meer geld lappen mag altijd, omlaag terwijl je al korting hebt kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zondag 20 juli 2014 @ 15:05:
[...]

Je kan nu zelfs in "mijn hollandsnieuwe" een sms bundel aanzetten voor €0,00 per maand zie ik. Alleen het volgende is mij onduidelijk: "Let op: Je kunt je korting verliezen bij wijziging van je bundel."
Ik vraag mij af welke korting er precies verloren gaat. Als ik al mijn korting van €14,- verlies, is de "gratis" sms bundel niet zo voordelig ;p
"De korting op je Simonly bundel en eventuele databundel komen niet te vervallen. Stel dat je de SMS-bundel inschakeld voor €0.00, deze daarna uitschakelt, en later weer inschakelt; dan kan het zijn dat je korting vervalt omdat de op dat moment geldende prijs dan wordt gehanteerd."
Kreeg ik als antwoord.

/edit
Had zonet een sms bundel ingeschakeld en zie nu het volgende staan op mijn Hollandsnieuwe:
Huidig
Geen sms bundel

Nieuw
+ 1000 SMS bundel
€ 1,00 p/maand
€ 9,00 korting op de sms bundel

Dat is geen €0,00. Dus het is mij alsnog beetje onduidelijk.

/edit2
uiteindelijk schrijven ze die euro alsnog van je rekening af na het aanpassen van de sms bundel. Heb hiervoor al contact opgenomen met de klantenservice via fb. Ze beloven het aan te passen.

[ Voor 24% gewijzigd door xileS op 01-08-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik kan niet meer bellen en heb geen internet meer..regio Rotterdam. Meer mensen hier last van?
Zou ook kunnen dat ze iets met mijn nummer hebben gedaan, nummerbehoud was niet goed gegaan. Maar dan is het wel vreemd dat ik helemaal geen toegang meer heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:58
Heb bij Coolblue abonnement afgesloten 550 + 500 mb afgesloten. Kan internet eraf halen en kan naar andere prijsplan.Was met toestel s3 in feb.
Met dat sms heb ik ook.

[ Voor 8% gewijzigd door ijsbeer1 op 23-07-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:11
Ik neem aan dat de korting van de inet bundel ook op 3 maart af loopt, aangezien ik de totale bundel op dezelfde datum had verlengd.
Daar zou ik niet van uitgaan. Bij mij stond er op mijnhollandsnieuwe ook wat anders dan ik afgesloten had. Wat op mhn stond was wel wat ze werkelijk hadden geëffectuurd.

Om teleurstelling te voorkomen beter vooraf al even contact met ze opnemen (tip van de dag: doe dat via Twitter, reageren ze sneller op dan contactformulier of bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

kan ik het buitenland mijn toegangspunt gewoon op hollandsnieuwe int. staan, of overschakelen op Vodafone, ik heb kwakkelende verbindingen met hollandsnieuwe int. in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
hij kan gewoon blijven staan op data.dataxs.mobi van Hollandsnieuwe int.
Als ie kwakkelt ligt dat aan de buitenlandse provider. Ik heb ook soms dat ie goed werkt en soms kwakkelend.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin149
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 10:25
Ik ben nieuw in dit topic, maar wilde toch even wat vragen of melden. Ik ben in de afgelopen 3 weken vele landen in de eu door geweest, en daarnaast ook zwitserland. Ik heb in alle landen netjes de tariefinformatie ontvangen, behalve in zwitserland. Is dit door een eu regelgeving, of is dit puur hufterige geldtrekkerij van HN? (€5.08/MB) gelukkig wist ik het van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Laatst online: 30-04 22:40
(jarig!)
Ik weet dat er al veel over gesproken is, en heb ik alle berichten waarover afronden wordt gesproken doorgenomen, maar toch begin ik te twijfelen. Ik heb namelijk gister een abbo besteld met 1 gb voor 1 jaar, maar denk erover om het terug te sturen. Ik gebruik maar zo'n 500 tot max 700 mb meestal. Laatste tijd wel. Is het waard om het risico te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Risico? Welk risico bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-02 21:05
Voor de geïnteresseerden: de automaat in New babylon bij Den Haag cs staat er nog steeds (en blijft volgens de mensen die mn Facebook bericht naar New babylon hebben beantwoord, ook permanent staan). Prijzen zijn momenteel nog steeds gelijk aan de eerder genoemde prijzen:
75 min/sms/mb 4.50
175 min/sms/mb 5.00
275 min/sms/mb 6.75
550 min/sms/mb 8.75

1000 extra sms 1.00
500 extra mb 4.75

Simkaart kost eenmalig 5.00 dus dat is ook goedkoper dan de 10 euro aansluitkosten die je online hebt. Je koopt bij de automaat de Simkaart en kan dan online deze registreren, waar je kan kiezen welk abonnement je wil en waar je nummerbehoud aan kan vragen. Wel zo makkelijk, ik dacht dat je dat bij die automaat al moest regelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:55
carolien89 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:06:
Voor de geïnteresseerden: de automaat in New babylon bij Den Haag cs staat er nog steeds (en blijft volgens de mensen die mn Facebook bericht naar New babylon hebben beantwoord, ook permanent staan). Prijzen zijn momenteel nog steeds gelijk aan de eerder genoemde prijzen:
75 min/sms/mb 4.50
175 min/sms/mb 5.00
275 min/sms/mb 6.75
550 min/sms/mb 8.75

1000 extra sms 1.00
500 extra mb 4.75

Simkaart kost eenmalig 5.00 dus dat is ook goedkoper dan de 10 euro aansluitkosten die je online hebt. Je koopt bij de automaat de Simkaart en kan dan online deze registreren, waar je kan kiezen welk abonnement je wil en waar je nummerbehoud aan kan vragen. Wel zo makkelijk, ik dacht dat je dat bij die automaat al moest regelen :).
Kun je ook gelijk een redelijke smartphone erbij nemen via die automaat?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
timmie1 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:48:
[...]

Kun je ook gelijk een redelijke smartphone erbij nemen via die automaat?
Je kan er wel meteen een telefoon bij nemen volgens mij, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb welke. Ik kwam voor een sim only en heb dus niet naar de telefoons gekeken. Ik ben wel met enige regelmaat op Den Haag cs, dus als tegen de tijd dat ik er weer ben nog niemand anders de vraag heeft beantwoord, zal ik nog eens kijken!

[ Voor 17% gewijzigd door carolien89 op 03-08-2014 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Laatst online: 30-04 22:40
(jarig!)
ASW1 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:54:
Risico? Welk risico bedoel je dan?
Dat het internet verbruik heel hard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Is het jullie ook al eens opgevallen dat de tarieven voor naar het buitenland bellen een heel stuk lager liggen bij prepaid dan bij een abonnement?
Bellen naar China bijvoorbeeld kost 0,10 €/min met prepaid en 1,27 €/min met een abonnement. Dat scheelt nogal, en ik vind het erg vreemd dat het met een abonnement duurder is. Weet iemand waarom dat zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:28
Toen ik het las dacht ik eerst dat je niet goed gekeken had. Maar je hebt het wel goed, het verschil is echt enorm. Vraag het Hollandsnieuwe zelf eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nazlive schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:44:
Dat het internet verbruik heel hard gaat.
Maar dat gaat het in de praktijk niet; dat zijn indianenverhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

carolien89 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:06:
75 min/sms/mb 4.50
175 min/sms/mb 5.00
275 min/sms/mb 6.75
550 min/sms/mb 8.75

1000 extra sms 1.00
500 extra mb 4.75

Dank, klinkt wel heel interessant voor mn moeder.
Haar huidige HN sim-only kan over twee weken verlengd worden en ze betaald nu €11 voor het 550 abbo.

Kan dus ook gewoon via het internet haar huidige HN-abbo verlengen met nummerbehoud?

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 05-08-2014 00:55 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk80
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-05-2020
Kan je dan niet beter, als je toch voor een tweejarig abonnement gaat, kiezen voor studentmobiel?
Dan krijg je er een telefoontje bij op dit moment Sony Xperia E1, kost je wel 14.95 aansluitkosten en 6.95 verzend. maar dan heb je 275 min, 500mb, 1000 sms voor 11Eur pm,of 14Eur pm voor de 550 variant en je kan nog 50 euro krijgen voor dat telefoontje op marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPiet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 21:54
Voor de verlengers, sim only iets lagere prijzen dan de reguliere aanbieding
http://www.hollandsnieuwe.nl/facebook

2 jaar

Sim Only 75 4.50
Sim Only 175 5.00
Sim Only 275 6.75
Sim Only 550 10.00

10 euro aansluitkosten

[ Voor 19% gewijzigd door HenkPiet op 05-08-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
HenkPiet schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:39:

2 jaar

Sim Only 75 4.50
Sim Only 175 5.00
Sim Only 275 6.75
Sim Only 550 10.00

10 euro aansluitkosten
Geweldig, gisteren is mijn verlenging van Sim Only 275 ingegaan voor €8,- in de maand |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-05 08:41

2 jaar

Sim Only 75 4.50
Sim Only 175 5.00
Sim Only 275 6.75
Sim Only 550 10.00

10 euro aansluitkosten
Dit is niet bedoeld voor verlengers, maar voor nieuwe klanten. Het zou anders vreemd zijn om voor een al aangesloten abonnement opnieuw aansluitkosten te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinees
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

2 jaar

Sim Only 75 4.50
Sim Only 175 5.00
Sim Only 275 6.75
Sim Only 550 10.00

10 euro aansluitkosten
Geen12 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:00:
[...]

Dit is niet bedoeld voor verlengers, maar voor nieuwe klanten. Het zou anders vreemd zijn om voor een al aangesloten abonnement opnieuw aansluitkosten te betalen.
Daarnaast is deze aanbieding interessant als je alleen een bundel kiest. Als je extra MB's wil, betaal je per maand uiteindelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:27

greatgonzo

schit-te-rend!

is er een mogelijkheid je beltegoed op te vragen in het buitenland, zonder internetverkeer/appje, bijvoorbeeld door sms?

De zoekfunctie op de site ligt er uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:58
greatgonzo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:47:
is er een mogelijkheid je beltegoed op te vragen in het buitenland, zonder internetverkeer/appje, bijvoorbeeld door sms?

De zoekfunctie op de site ligt er uit...
Ja hoor (ook vanuit Nederland) op je telefoon *101# "bellen" en dan krijg je de huidige stand van je saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
CLB schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:53:
[...]

Dank, klinkt wel heel interessant voor mn moeder.
Haar huidige HN sim-only kan over twee weken verlengd worden en ze betaald nu €11 voor het 550 abbo.

Kan dus ook gewoon via het internet haar huidige HN-abbo verlengen met nummerbehoud?
Ik denk dat de abonnementen bij die automaat alleen voor nieuwe klanten zijn, volgens mij kan nummerbehoud alleen als je van een andere provider komt dan HN.. Zou anders via twitter even aan HN vragen of je bij die automaat ook kan verlengen. Je kan natuurlijk wel online haar abonnement verlengen, maar dan heb je volgens mij iets duurdere tarieven dan uit de automaat (de reguliere prijzen zijn in elk geval wel duurder, maar weet niet of je bij verlengen daar korting op krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Weet iemand hoe ik contact met hollandsnieuwe kan opnemen?

De pagina http://www.hollandsnieuwe.nl/contact werkt niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Twitter werkt t snelst. Bellen is hopeloos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz

Pagina: 1 ... 25 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie