Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:25:
[...]

Een goede calibratie is niet weggegooid geld want je kunt een dag/nacht calibratie doen. Vaak maakt een goede calibrateur (??) gebruikt van een contactsensor, dus dan hoef je niet te verduisteren voor een perfect resultaat. Een calibratie doe je natuurlijk vooral ook voor de bluraytjes die je in de avond kijkt, niet voor het journaal om 1 uur in de middag :)
Doen ze ook een 'Twillight Zone' calibratie.

Nogmaals, ik blijf er bij dat zelfs bij een professionele calibratie het eindresultaat onbevredigend zou kunnen zijn, en misschien ook wel is. Technisch en theoretisch volgens de metertjes mag het dan wel optimaal afgesteld zijn. Maar of dat wat je uiteindelijk ziet bevredigend is zal dan nog moeten blijken. €200 is wel een erg hoge prijs om daar achter te komen.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
ik ben echt benieuwd naar je aan/ervaring. Hou ons svp. op de hoogte.

Het eerste dat de monteurs ingeprent krijgen is : "zeg dat het binnen specificaties valt dan hoeven we niets te doen."
Als je op deze manier -stel- 50% van je storingen afhandelt dan haal je namelijk responsequota (of hoe zoiets heet) en is de primaire klant (idg. Panasonic) ook weer happy.
Nog sterker: ze hebben zelfs geen onderdelen bij zich. Als een van je fans kapot is dan uh.... nemen ze hem mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:53:

Het eerste dat de monteurs ingeprent krijgen is : "zeg dat het binnen specificaties valt dan hoeven we niets te doen."
Als je op deze manier -stel- 50% van je storingen afhandelt dan haal je namelijk responsequota (of hoe zoiets heet) en is de primaire klant (idg. Panasonic) ook weer happy.
Nog sterker: ze hebben zelfs geen onderdelen bij zich. Als een van je fans kapot is dan uh.... nemen ze hem mee?
IK heb alleen maar perfecte ervaringen met e-care. Dus hoe je dat zo schetst is ook weer een uiterste. Ze hebben niet veel onderdelen bij zich, maar wel wat. IK heb 2x een omruilactie gehad (on the spot) en 1x een reparatie (on the spot, nieuw logic board). Die hadden ze gewoon bij zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik kan ook niks dan lof over E-care zeggen.
Ze zijn bij me geweest en ze contrasteerde een onnoemlijke groene vlek (2X), en 2 verticale balken waar de kleur afweek t.o.v. de rest.

Gelijk heeft hij foto's gemaakt, dit om mee te nemen i.v.m. storingopvolging en hier met Panasonic in overleg te gaan om dit te voorkomen in de toekomst, kreeg het advies om naar de winkel terug te gaan met aankoopbon en zijn geschreven storingsformulier, dit omdat ik nog in de 2 weken zat, dan heb je omruil garantie.

Meteen een nieuwe TV gekregen, en deze is perfect vanaf minute 1.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:05:
[...]

Theoretisch gezien heb je een punt. Waar je echter aan voorbij gaat is, dat indien je deze of andere settings gaat gebruiken het best zo zou kunnen zijn dat de gebruiker zeer tevreden is met het zichtbare resultaat.

Heb hier zelf ook settings geplaatst die ik gebruik en die voor MIJ in ieder geval een goed resultaat opleveren. JIJ bent niet degene die voor mij of elk ander willekeurig individu kan bepalen of hij/zij daar wel of niet goed aan doet. Nogmaals het is aan de gebruiker van die settings om te bepalen of hij tevreden is of niet.

Verder lijkt mij een ISF-calibratie ook zinloos en weggegooid geld. Het is toch ook zo dat zelfs die calibratie afhankelijk is van de omstandigheden waarin en wanneer die plaats heeft? Waar staat het toestel, is het zonnig of bewolkt. Kan mij voorstellen dat je na een calibratie gaat kijken en zegt: is dat nu het resultaat? Het ziet er nog slechter uit dat de standaard instellingen. Theoretisch en technisch is je toestel dan wel professioneel gecalibreerd, maar of dat dan ook de beste instellingen zijn? Zou zomaar kunnen van niet.
Tuurlijk ben ik niet degene die bepaalt hoe het moet maar heb je je wel verdiept in ISF kalibratie?
Klaarblijkelijk niet want je hebt geen idee waarover je schrijft, dat mag maar ga dan geen dingen schrijven die geen hout snijden.
Om je een indruk te geven wat kalibreren inhoudt

http://isf-calibratie.jimdo.com/voor-en-na-calibreren/

Dit is ook een mooie, let op de lijnen blauw groen rood voor de kalibratie.

http://www.hdmaster.be/node/15

Bever ziet veel te diep in de advanced settings te mieren en dit is niet slim om dit bij een toestel te die nog in moet spelen.

Dit panel is volgens mij de eerste waar een prof echt in de advanced settings kan spelen.
Vandaar dat de profs enorm te spreken zijn over dit toestel maar helaas ook dit toestel heeft flaws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:22:
[...]

[...]
Klaarblijkelijk niet want je hebt geen idee waarover je schrijft, dat mag maar ga dan geen dingen schrijven die geen hout snijden.
Tu qouque, arrogant en aanmatigend.
Om je een indruk te geven wat kalibreren inhoudt

http://isf-calibratie.jimdo.com/voor-en-na-calibreren/
[...]

Dit is ook een mooie, let op de lijnen blauw groen rood voor de kalibratie.

http://www.hdmaster.be/node/15

[...]
Dit panel is volgens mij de eerste waar een prof echt in de advanced settings kan spelen.
Vandaar dat de profs enorm te spreken zijn over dit toestel maar helaas ook dit toestel heeft flaws.
Dat is nu precies wat ik bedoel. Technisch en theoretisch gezien is de calibratie optimaal. Echter het beeld komt op je netvlies, en dan kan het technisch en theoretisch wel de perfecte afstelling zijn, maar het beeld wat op je netvliezen komt is uiteindelijk bepalend voor wat je waarneemt. En niet de cijfertjes en de lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:53:

E care is een top waardeloos bedrijf.
Panasonic heeft een geweldige reputatie maar de Nederlandse tak is absoluut niet interessant als je de verkoopaantallen analyseert.
Nederland heeft nooit een goede positie als het om serieuze klachten gaat simpelweg we stellen niets voor.
Panasonic Nederland is ook een top waardeloos bedrijf, incompetente mensen die langs elkaar heen werken.
Heb je een serieus probleem dan krijg je altijd dezelfde persoon aan de telefoon die van liegen zijn sport heeft gemaakt, afspraken met die man is een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:10:
[...]

Panasonic heeft een geweldige reputatie maar de Nederlandse tak is absoluut niet interessant als je de verkoopaantallen analyseert.
Nederland heeft nooit een goede positie als het om serieuze klachten gaat simpelweg we stellen niets voor.
Panasonic Nederland is ook een top waardeloos bedrijf, incompetente mensen die langs elkaar heen werken.
Heb je een serieus probleem dan krijg je altijd dezelfde persoon aan de telefoon die van liegen zijn sport heeft gemaakt, afspraken met die man is een drama.
Onzin. E-care is een uitstekende toko. Zoals gezegd, alleen maar uitstekende ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 22:28
Adlermann schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:35:
[...]

eek, ifc aanzetten bij 24P materiaal. Maar ja dat is persoonlijke voorkeur ;)
Wablieft? :p

Eek? Ifc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
Als in: wat doe jij nou, dat méén je niet?!
Ifc?
Als in: intelligent frame creation.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
[...]

pana is sinds enige tijd pana benelux, en 100% dochter van pana europa. Dus wat je zegt is gewoon uit je duim gezogen, verder heb je ook echt geen idee hoeveel tv's zij verkopen.

draai tv nu ook af en toe op stand normaal naast prof. voor net ff wat meer punch in fel licht.

[ Voor 5% gewijzigd door Bever! op 12-09-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:46:
[...]

Als in: wat doe jij nou, dat méén je niet?!

[...]

Als in: intelligent frame creation.
Dank je. Ik wil soms weleens vervallen in onverstaanbare kreten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat windoos een discours heeft met Pana en E-care. Op zijn minst bespeur ik wel enige gebrouilleerdheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:15:
[...]

Onzin. E-care is een uitstekende toko. Zoals gezegd, alleen maar uitstekende ervaringen mee.
Gelet je ervaringen heb jij een bepaald beeld van E care maar ik zal je enkele voorbeelden geven en dan hoop ik op een fatsoenlijk tegenargument.

Er wordt een niew panel gelanceerd de VT van Panasonic en ja hoor de eerste problemen worden al gesignaleerd.
E Care krijgt van Panasonic te horen er zijn geen onderdelen dus zet de bekende grammofoonplaat maar op met de welbekende dreun:
1.Meneer ik hoor niets hoor.
2.Meneer ik zie echt niets.
3.Meneer dat hoort daar kan ik echt niets aan doen.
4.Meneer dat valt binnen de fabrieksspecificaties vooral deze scoort hoog en dan vooral appelig erbij kijken.

Dit alles vind ik bedenkelijk maar het kan nog erger, een monteur die aanbelt zonder onderdelen!
Dan mag ik toch wel een conclusie trekken nietwaar?

Tevens is de firmware bij een handjevol mensen gedaan, heb jij enig idee hoeveel, tientallen,honderden,duizenden?
Geloof mij maar op mijn lieve blauwe oogjes bij enkelen!

Bel je E care op dat er nieuwe firmware is dan weten ze het nog geen eens.
Vertel je over de welbekende fbr/50Hz etc problemen dan weten ze van niets.

Panasonic Nederland dat is pas echt een drama, ik heb dealer dagen meegemaakt met de nieuwste toestellen en daar liep de bekende vertegenwoordiger rond met maar 1 zin:
hoeveel,hoeveel,hoeveel.
Vragen over het toestel dat moest je niet doen want meneer wist en weet nog steeds helemaal niets.
Het is wel lachen bij Panasonic Nederland de TD weet zelf ook niets over de firmware.
Aantallen slijten dat is wat telt en dit forum en anderen is niet de werkelijkheid, wij als kritische mensen zijn maar een paar procent in het geheel dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:04:
[...]

Gelet je ervaringen heb jij een bepaald beeld van E care maar ik zal je enkele voorbeelden geven en dan hoop ik op een fatsoenlijk tegenargument.

[knip]
[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Dat is dan JOUW beeld. Net zo min als mijn en anderen hun ervaringen maatgevend zijn voor de service van Pana en/of E-care, zijn die van jou dat. JIJ hebt klaarblijkelijk slechte ervaringen. Soit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:55:
[...]

pana is sinds enige tijd pana benelux, en 100% dochter van pana europa. Dus wat je zegt is gewoon uit je duim gezogen, verder heb je ook echt geen idee hoeveel tv's zij verkopen.

draai tv nu ook af en toe op stand normaal naast prof. voor net ff wat meer punch in fel licht.
Dat heb je nu al vele malen geschreven maar wat is de relevantie daarvan?
Elk land wordt apart meegenomen in de cijfers.
Kijk daar heb ik dus wel verstand van.
Maar wat heeft dit soort informatie met jouw instellingen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:08:
[...]

[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series

Dat is dan JOUW beeld. Net zo min als mijn en anderen hun ervaringen maatgevend zijn voor de service van Pana en/of E-care, zijn die van jou dat. JIJ hebt klaarblijkelijk slechte ervaringen. Soit!
Die heb ik dus niet want ik wist van te voren waar ik aan begon.
Waar het mij om gaat is die opgeklopte verhalen over dit zogenaamde top toestel die barst van de flaws.
Zet het dan niet in de markt als topsegment zo simpel is het.

Begin ook niet over die zogenaamde geweldige service van E Care want die partij heeft NIETS te maken als het toestel wordt omgeruild.
Het is een veredelde reparatietoko die eigenlijk alleen maar onderdelen swaps doet of het toestel wordt vervangen expertise is er niet punt!
Die onderdelen swaps zijn soms afdankertjes van panels welke het hebben begeven ook zo een fantastisch iets.

De winkelier is degene die het nog altijd uitmaakt als E Care op die zogenaamde werkbonnen schrijven toestel 'wordt omgeruild' dan is het een 'advies' niets meer.
E Care werkt met een uniek bonnensysteem, jouw bon en hun eigen bon, ook zo een fris systeem.

De leverancier is en blijft degene die het uitmaakt volgens de consumentenwet.
De winkelier neemt contact op met de vertegenwoordiger van Panasonic en deze stemt af met E Care, vervolgens wordt het toestel omgeruild zo is het in de praktijk of het valt nog in de wettelijke omruilgarantie.
Service is subjectief, is het probleem netjes verholpen dan ben je uiteraard tevreden maar al die ontevreden mensen dan?
Zitten die op forums voor jan snikkel te spammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:35:
[...]

De winkelier neemt contact op met de vertegenwoordiger van Panasonic en deze stemt af met E Care, vervolgens wordt het toestel omgeruild zo is het in de praktijk of het valt nog in de wettelijke omruilgarantie.
Service is subjectief, is het probleem netjes verholpen dan ben je uiteraard tevreden maar al die ontevreden mensen dan?
Er is geen wettelijke inruilgarantie in Nederland. Bij een kapot toestel dient de winkelier te zorgen dat het gerepareerd wordt. Hij mag zelf kiezen of het reparatie is of omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:35:
[...]

De leverancier is en blijft degene die het uitmaakt volgens de consumentenwet.
Klopt :)
Die bestaat niet, hoewel sommige retailers het wel aanbieden natuurlijk.
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, staat dit topic dan zo vol met negatieve ervaringen met E-Care? Misschien heb ik de reacties gemist, maar ik heb diverse reacties gelezen waarin Panasonic het toestel omwisselt. Ook je verhaal van gebruikte onderdelen uit defecte tv's is iets wat ik niet kan controleren. Hoe heb je dat geconcludeerd dat het stelselmatig gebeurt? Ik kan me voorstellen dat een monteur iemand uit de brand helpt met een onderdeel uit een tv die hij net heeft opgehaald, lijkt me niet per se een probleem als dat onderdeel nog in goede staat is en niet de oorzaak voor het probleem is van de tv die hij ophaalt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:49:
[...]

Er is geen wettelijke inruilgarantie in Nederland. Bij een kapot toestel dient de winkelier te zorgen dat het gerepareerd wordt. Hij mag zelf kiezen of het reparatie is of omruilen.
Volgens mij zeggen we hetzelfde het is de winkelier die het moet afhandelen dus niet E care of Panasonic.

Je hebt wel een wettelijke inruilgarantie van 7 dagen bij koop op afstand. (zichttermijn)
De mediamarkts en Saturns hebben vrijwel dezelfde regel niet goed binnen een aantal dagen geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:15:
[...]

Volgens mij zeggen we hetzelfde het is de winkelier die het moet afhandelen dus niet E care of Panasonic.

Je hebt wel een wettelijke inruilgarantie van 7 dagen bij koop op afstand. (zichttermijn)
De mediamarkts en Saturns hebben vrijwel dezelfde regel niet goed binnen een aantal dagen geld terug.
Dat is geen omruilgarantie. Dat is een terugstuurgarantie. De winkelier hoeft je niet een nieuwe aan te bieden, want bij het terugsturen ontbind je de koop namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
negeer die troll gewoon, enige wat hij doet sinds registratie is zuurspuwen in dit topic.
Ben super tevreden met mn tv, heb nog geen nadelen gevonden tbh en ken meerdere mensen met een vt30 en die hebben ook geen klachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:11:
[...]

Klopt :)

[...]

Die bestaat niet, hoewel sommige retailers het wel aanbieden natuurlijk.

[...]

Ik vind het wel meevallen eigenlijk, staat dit topic dan zo vol met negatieve ervaringen met E-Care? Misschien heb ik de reacties gemist, maar ik heb diverse reacties gelezen waarin Panasonic het toestel omwisselt. Ook je verhaal van gebruikte onderdelen uit defecte tv's is iets wat ik niet kan controleren. Hoe heb je dat geconcludeerd dat het stelselmatig gebeurt? Ik kan me voorstellen dat een monteur iemand uit de brand helpt met een onderdeel uit een tv die hij net heeft opgehaald, lijkt me niet per se een probleem als dat onderdeel nog in goede staat is en niet de oorzaak voor het probleem is van de tv die hij ophaalt.
We praten nu echt volledig langs elkaar heen mijn punt is dat er schrikbarend veel klachten zijn geweest en wellicht nog met dit type en Panasonic hield zich dom waar ze heel goed in zijn.
De firmware updates zijn er niet voor niets geweest en Panasonic Nederland hield zich wederom dom.

Omtrent de onderdelen swaps dat is ook niet zoals ik het voorstelde, je hebt een aantal die niet meer zijn te repareren de zgn. DOA - Out of the box dead daar worden de onderdelen van geoogst.
Let wel DOA wordt heel vaak verkeerd geïnterpreteerd door de consumenten die denken dat het product helemaal niet meer werkt maar dat is heel vaak niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:22:
[...]

Omtrent de onderdelen swaps dat is ook niet zoals ik het voorstelde, je hebt een aantal die niet meer zijn te repareren de zgn. DOA - Out of the box dead daar worden de onderdelen van geoogst.
Let wel DOA wordt heel vaak verkeerd geïnterpreteerd door de consumenten die denken dat het product helemaal niet meer werkt maar dat is heel vaak niet het geval.
laten we aannemen dat dit waar is, waarom zou dit alleen bij pana gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:20:
negeer die troll gewoon, enige wat hij doet sinds registratie is zuurspuwen in dit topic.
Ben super tevreden met mn tv, heb nog geen nadelen gevonden tbh en ken meerdere mensen met een vt30 en die hebben ook geen klachten...
onderdelen swaps gebeurt bij alle merken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Bever! schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:20:
Ach... er zijn ook mensen die alles goed vinden...
Ik heb bij familie naar een plasma zitten kijken met nog analoog signaal... verschrikkelijk om aan te zien en happy dat ze waren!!! Ik heb maar gezegd dat ik het ook mooi vond om ze niet voor het hoofd te stoten.

Bij een vriendin stond de dvd speler nog op 4:3 ingesteld .... beeld zag er niet uit..klopte geen moer van de verhoudingen.... en happy dat ze was... toen ik de speler op 16*9 zette was -terecht- nog blijer....

Daarmee zeggende: sommigen van ons leggen de lat op een hoger niveau en verwachten van een topmodel ook top prestaties. Als linebleeding, fannoise, buzzing, retentie (bij mij heeeeeel hardnekkig... zeg maar eigenlijk dat het ingebrand is) en groene vlekken als 'normaal' worden beschouwd dan verdient de cosument blijkbaar niet beter .
IK daarentegen verwacht WEL iets goed voor mijn duur verdiende centjes.

Terugkomende op E-care. Die heeft mij iig. met een 'harde' zoem wel lekker laten zitten met de dooddoener "valt binnen de specificaties" ... en geen harde specificaties kunnen overhandigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:51
LaFleche schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:49:
[...]

Ik heb bij familie naar een plasma zitten kijken met nog analoog signaal... verschrikkelijk om aan te zien en happy dat ze waren!!! Ik heb maar gezegd dat ik het ook mooi vond om ze niet voor het hoofd te stoten.

Bij een vriendin stond de dvd speler nog op 4:3 ingesteld .... beeld zag er niet uit..klopte geen moer van de verhoudingen.... en happy dat ze was... toen ik de speler op 16*9 zette was -terecht- nog blijer....
Haha, hoe herkenbaar :P
Dan vooral met contrast, kleurenzwemen, artefacts, etc.

Ik zie ook alles, of dat prettig is, óf dat "ignorance is bliss", dunno :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:49:
[...]

Daarmee zeggende: sommigen van ons leggen de lat op een hoger niveau en verwachten van een topmodel ook top prestaties. Als linebleeding, fannoise, buzzing, retentie (bij mij heeeeeel hardnekkig... zeg maar eigenlijk dat het ingebrand is) en groene vlekken als 'normaal' worden beschouwd dan verdient de cosument blijkbaar niet beter .
IK daarentegen verwacht WEL iets goed voor mijn duur verdiende centjes.

Terugkomende op E-care. Die heeft mij iig. met een 'harde' zoem wel lekker laten zitten met de dooddoener "valt binnen de specificaties" ... en geen harde specificaties kunnen overhandigen...
Zo is het vrijwel overal bij de gemiddelde consument en dat was dan ook mijn punt.
De forums zijn de echte criticasters en het valt mij zo vaak op dat kopers zo vergevingsgezind zijn.
Waarschijnlijk is het falen ik weet het niet maar toegeven dat je na aankoop niet blij bent met een prijzig product daar voelen wij ons ongemakkelijk bij?

Die specificaties bestaan niet en ik adviseer je om de winkelier hierop aan te spreken en dan mag hij het lekker uitzoeken met Panasonic.
Je stelt hem schriftelijk aansprakelijk voor dit euvel en je eist dat dit wordt verholpen.
Hoe triest het voor de winkelier is hij heeft het op te lossen.
Indien hij dit niet kan dan rest er niets meer dan de rechtsbijstand in te schakelen of zelf een advocaat in de arm te nemen.
Dit alles natuurlijk als je de buzz of zoem niet wil accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:48:
[...]

[...]
De forums zijn de echte criticasters en het valt mij zo vaak op dat kopers zo vergevingsgezind zijn.
Waarschijnlijk is het falen ik weet het niet maar toegeven dat je na aankoop niet blij bent met een prijzig product daar voelen wij ons ongemakkelijk bij?

[knip]
Vraag mij toch af waar het bij jou is misgegaan?

http://gathering.tweakers...nd/poster/412806/messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:56
Nog even terug komende op het overnemen van instellingen en het wel of niet goed zijn daarvan.
Op het AVS forum is nu gaande om instellingen te vinden niet zozeer om een perfecte calibratie te doen maar een BASIS instelling te vinden waardoor er geen posterization meer te zien is. Deze settings heb ik in mijn pro2 gezet en het 'lijkt' tot zover idd verholpen cq nog niet naar voren gekomen. Tevens is het plaatje bijzonder fraai... en omdat het een basis is is het nog naar smaak aan te passen. Geen idee of het dan het wegblijven van posterization nog waarborgt.

Ik ben er zeer happy mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Wat probeer jij hiermee te zeggen?
Hiermee toon je mi. alleen maar aan dat Windoos -net als ik- een stuk kritischer is tav. dit 'topmodel' en de 'goede' service van Panasonic/E-care.

Een toestel in deze prijsklasse mag gewoonweg geen groene 'blob', fannoise etc hebben.,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 04:21:
[...]

Wat probeer jij hiermee te zeggen?
Hiermee toon je mi. alleen maar aan dat Windoos -net als ik- een stuk kritischer is tav. dit 'topmodel' en de 'goede' service van Panasonic/E-care.

[..]
Neem aan [alhoewel assumptions the mother is of all fuck ups] dat je de reacties van windoos vanaf zijn eerste bijdrage van dinsdag 28 juni 2011 00:34 tot op heden hebt gelezen. Mijn vraag lijkt mij dan ook legitiem.

Ik quote een bijdrage:
Je moet het wel relativeren van de ca. 100 kopers zijn er 5 - 6 die het opmerken en storend vinden.
Van die 5 - 6 zijn er ca. 2 die actief op forums rondstruinen en een ISF Calibratie de normaalste zaak van de wereld vinden.
Panasonic is geen lokale sigarenboer op de straathoek maar een Multinational en zij hebben te maken met verschillende landen/gebieden met verschillende specs. zoals NTSC en PAL, dit impliceert dat er veel modellen zijn met allerlei verschillende specificaties en software.
Het is niet even zomaar een software op de Global page zetten en gaan met die banaan.

Ik vind het lovend dat Panasonic Nederland in samenwerking met E Care bereidt is om bij de klanten thuis een software update uit te voeren kosteloos welteverstaan, over service gesproken.

Ik ben mij ervan bewust dat mijn inbreng niet bij iedereen goed zal vallen maar elk merk/type heeft zijn gebrek.
Er bestaan geen foutloze hoogwaardige Plasma's of LCD/LED's.
Hoe moet ik dat nu rijmen met deze bijdrage?
Is het zo vreemd dat ik dan vraag: Waar is het bij jou misgegaan?!

Hoe serieus moeten we windoos nog nemen?

Dat station van hem serieus nemen ben ik in ieder geval al gepasseerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:22:
[...]

We praten nu echt volledig langs elkaar heen mijn punt is dat er schrikbarend veel klachten zijn geweest en wellicht nog met dit type en Panasonic hield zich dom waar ze heel goed in zijn.
De firmware updates zijn er niet voor niets geweest en Panasonic Nederland hield zich wederom dom.
Hoe hield Panasonic Nederland zich dom dan? Die firmware updates krijg je met de meeste toestellen gewoon via internet aangeboden, daar heb je Panasonic niet voor nodig. Heeft Panasonic Nederland ontkend dat er een firmware update was? Werd hij in Nederland actief geblokkeerd ofzo? En waar slaat "wederom" in jouw zinnetje op?

De reden dat je door sommigen als een troll gezien wordt is dat je uitspraken doet zonder ze ook maar enigszins te onderbouwen. Het is een grote stortvloed aan negativiteit over Panasonic (Nederland). Het is prima om kritisch te zijn, maar zoals Heppieboeddah hierboven ook al aantoont ben je niet bepaald consequent.
Ja, dus? Jij zegt dat ze onderdelen omwisselen en je opmerking "Die onderdelen swaps zijn soms afdankertjes van panels welke het hebben begeven ook zo een fantastisch iets" suggereert dat daar wat mis mee is. Nu zeg je dat het om DOA's gaat, dan is het toch helemaal prima? Het zal me worst wezen of ze een aan/uit-knop uit een DOA of uit een gloednieuw gesealde spare-part-verpakking halen. Beide zijn gloednieuw, nooit gebruikt (naja, de DOA misschien 2-3x ingedrukt door de vorige eigenaar), wat is daar nou mis mee dan? Serieus: moet een DOA meteen weggegooid worden? Fabrikanten zijn tegenwoordig veel meer milieubewust en denken daardoor ook meer na over recycling. Ik zeg: helemaal prima. Maar ik ben wel benieuwd waarom jij het "ook al zo een fantastisch iets" vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche

Ik ga niet Windoos zitten verdedigen maar mag hij door ervaring wijzer worden?

Ik heb mijn VT30 ook gekocht adhv. de goede reviews en initiele lovende ervaringen van de eerste kopers. Het was de beste TV en benaderde de Kuro's.
Langzaam maar zeker ontstaat er toch een genuanceerder beeld over dit 'topmodel'. Ik zou dit model met mijn ervaring niemand meer aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
[
Hoe hield Panasonic Nederland zich dom dan? Die firmware updates krijg je met de meeste toestellen gewoon via internet aangeboden, daar heb je Panasonic niet voor nodig. Heeft Panasonic Nederland ontkend dat er een firmware update was? Werd hij in Nederland actief geblokkeerd ofzo? En waar slaat "wederom" in jouw zinnetje op?
Als jij niet weer waar je over hebt moet je niets zeggen.
De 1.520 werd niet via internet verspreid maar moest met tussenkomst van ecare persoonlijk geinstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:00:
[...]

De 1.520 werd niet via internet verspreid maar moest met tussenkomst van ecare persoonlijk geinstalleerd worden.
Dat was ook niet een officiele update..Dat was oorspronklijke alleen een update voor spanje. Paar weken later was er wel gewoon een officiele update. Dus ik zie geen probleem daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:00:
[...]

Adlermann schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:40:
[...]

Dat was ook niet een officiele update..Dat was oorspronklijke alleen een update voor spanje. Paar weken later was er wel gewoon een officiele update. Dus ik zie geen probleem daar..
Precies, hij werd eerder uitgebracht in Spanje, maar is voor zover ik weet gewoon te downloaden in NL. En dan nog zie ik niet hoe het slechte service van Panasonic is als ze een update die nota bene nog niet officieel uit is in NL toch installeren via E-Care. Maar goed, ik weet niet waar ik het over heb, dus tsja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Adlermann schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 09:40:
[...]

Was eerder maanden dan weken en zo kan je alles wel goedpraten.
Feit is dat-ie blijkbaar officieel genoeg was om door e-care uit te laten rollen (op verzoek)..... maar goed...het wordt een beetje een wellus-nietus discussie.

Good for you dat je blij bent met je Panasonic en dat je geen van known possible issues met jouw exemplaar hebt (ga ik even van uit ... ik ga niet de tig pagina's teruglezen).

Er zijn helaas genoeg mede consumenten die minder gelukkig zijn en daar -terecht- over klagen en hopen op antwoord/hints/tips etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 05:30:
[...]

Neem aan [alhoewel assumptions the mother is of all fuck ups] dat je de reacties van windoos vanaf zijn eerste bijdrage van dinsdag 28 juni 2011 00:34 tot op heden hebt gelezen. Mijn vraag lijkt mij dan ook legitiem.

Ik quote een bijdrage:

[...]

Hoe moet ik dat nu rijmen met deze bijdrage?

[...]

Je hebt gelijk als je die reactie leest en dat ik later de heren van E care en Panasonic een stuk kritischer benader maar dat zal ik uiteenzetten.

Laten we het er maar op houden dat deze klachten zijn besproken met Panasonic en de reactie was dat zij er alles aan zouden doen om deze op te lossen.

Het werd een beetje frustrerend om tegen klanten te moeten zeggen dat er een oplossing was maar dat moest je via een omweg downloaden en zelf erop te zetten.
Dat hebben we geweten de klanten die hebben wij benaderd en gevraagd of zij contact wilden opnemen met E Care.
Dat was een groot drama, die wist zogenaamd van niets en de genoemde problemen werden voor de zoveelste keer glashard ontkent of de klant werd niet serieus genomen.
Wederom een gesprek met de buitendienstman en ja hoor foutje,dat moet beter etc.
Ik ga hier niet verder op in maar de kritische klanten waren enorm teleurgesteld en probeer ze dat maar is uit te leggen.
De laatste software daar is van geprobeerd te achterhalen wat die eigenlijk deed tot op heden geen antwoord wel in de vorm van, joh weer een nieuwe, daar weten wij niets van af?
Hoe serieus moet je die mensen dan nog nemen?

Ook nog verscheidene serieuze klachten ontvangen van klanten die als een hond zijn afgebekt door een ongelofelijk naar mannetje bij Panasonic, hoezo ventilatoren of een buzz, jammer dan maar daar doe IK niets aan.
Vooral die IK alsof die man de hele toko Benelux (?) regeert.
Mocht je trouwens vragen stellen over die Benelux dan wordt erop dezelfde manier gereageerd, wie zegt dat?
Vandaar mijn reactie toe naar Bever.

Ik was dus gematigd positief over Panasonic maar de reeks van klachten en de spijt die enkelen hebben na aankoop daar word je als leverancier aardig mee opgezadeld.

Ik zit niet te trollen ik ben iemand die iets meer te maken heb met deze materie en de spelletjes van Panasonic en E Care worden vervelend.
Ze hebben wel een geluk Panasonic gaan niet zo snel kapot in de garantieperiode maar als iemand een serieuze klacht heeft dan verwacht ik dat het wordt opgelost met daden en niet met loze woorden of erger die bekende ontkenningen.
We hebben het over een Panel die je ook voor de helft kan kopen, wellicht mindere kwaliteit maar dit panel schept wel een verwachtingspatroon.

Omtrent de instellingen van Bever en waar ik ietwat bot op reageerde daar kan ik kort mee zijn:
Waarom zo diep in het panel gaan spitten zonder een kalibratie dat heeft echt geen zin.
Meten is juist wel weten en zoals ik schreef, je kunt naderhand bij de basisinstellingen wellicht je voorkeur aanpassen maar niet in de advanced settings want daarmee verknal je de kalibratie.

Lang verhaal maar een volgend toestel met waarschijnlijk nog betere zwartwaarden heeft vrijwel geen zin meer want die waarde is amper nog waar te nemen met het menselijk oog dus waarom altijd maar die zwartwaarden zo roemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:48:
[...]

Was eerder maanden dan weken en zo kan je alles wel goedpraten.
Feit is dat-ie blijkbaar officieel genoeg was om door e-care uit te laten rollen (op verzoek)..... maar goed...het wordt een beetje een wellus-nietus discussie.

Good for you dat je blij bent met je Panasonic en dat je geen van known possible issues met jouw exemplaar hebt (ga ik even van uit ... ik ga niet de tig pagina's teruglezen).

Er zijn helaas genoeg mede consumenten die minder gelukkig zijn en daar -terecht- over klagen en hopen op antwoord/hints/tips etc.
Hier zal dan ook direct mijn versie op ventileren.
E Care heeft bij een handjevol mensen deze software erop gezet, een handjevol!
Dit na heel veel aandringen en ja je hebt gelijk mensen zijn erg kort van geheugen maar dit heeft toch echt enkele maanden geduurd.
Na de laatste software update zijn er ook panels die plots last hebben van meer buzz.
Dit is wel moeilijk te controleren kan subjectief zijn maar moet wel worden opgelost om de klant tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 10:48:
[...]

[...]

Precies, hij werd eerder uitgebracht in Spanje, maar is voor zover ik weet gewoon te downloaden in NL. En dan nog zie ik niet hoe het slechte service van Panasonic is als ze een update die nota bene nog niet officieel uit is in NL toch installeren via E-Care. Maar goed, ik weet niet waar ik het over heb, dus tsja :+
Sorry maar je zit er echt naast er is maar bij een handjevol mensen die software erop gezet.
Na heel lang aandringen en Panasonic Nederland was daar niet blij mee.
Vraag mij niet waarom?

Ja je hebt gelijk iedereen kon hem downloaden maar was die officieel dan?
De Spanje variant is hier nooit uitgebracht wel een opvolger en daarna nog een.
Panasonic weet ons niet te informeren wat deze firmware updates doen?
Dat is toch niet uit te leggen aan klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 06:59:
[...]

De reden dat je door sommigen als een troll gezien wordt is dat je uitspraken doet zonder ze ook maar enigszins te onderbouwen. Het is een grote stortvloed aan negativiteit over Panasonic (Nederland). Het is prima om kritisch te zijn, maar zoals Heppieboeddah hierboven ook al aantoont ben je niet bepaald consequent.

[...]

Ja, dus? Jij zegt dat ze onderdelen omwisselen en je opmerking "Die onderdelen swaps zijn soms afdankertjes van panels welke het hebben begeven ook zo een fantastisch iets" suggereert dat daar wat mis mee is. Nu zeg je dat het om DOA's gaat, dan is het toch helemaal prima? Het zal me worst wezen of ze een aan/uit-knop uit een DOA of uit een gloednieuw gesealde spare-part-verpakking halen. Beide zijn gloednieuw, nooit gebruikt (naja, de DOA misschien 2-3x ingedrukt door de vorige eigenaar), wat is daar nou mis mee dan? Serieus: moet een DOA meteen weggegooid worden? Fabrikanten zijn tegenwoordig veel meer milieubewust en denken daardoor ook meer na over recycling. Ik zeg: helemaal prima. Maar ik ben wel benieuwd waarom jij het "ook al zo een fantastisch iets" vindt :)
Ook hier weer hetzelfde antwoord wat doen die firmware updates dan?
Hoe communiceer je dit met je klanten?
naar mijn idee is er in het begin totaal geen communicatie geweest.

Swaps heb ik persoonlijk alles tegen een nieuw toestel verdient een nieuw onderdeel en niet een onderdeel die van een ander toestel komt.
Ben je ook ook zo als je net een nieuwe auto hebt gekocht en een onderdeel moet worden vervangen?
Dus er wordt een sloperd binnen gebracht die helemaal kort is gereden maar gelukkig de remblokjes zien er nog als nieuw uit dus die zetten we over?
Ik zou daar nooit genoegen mee nemen met geen enkel product, ik koop iets nieuw en verwacht nieuwe onderdelen als deze vervangen moeten worden.
Theoretische vraag dan maar, stel je panel begeeft het na 1,5 jaar neem jij dan genoegen met een ruilpanel? ;)

De communicatie met E Care en Panasonic is tenenkrommend dat is mijn mening en daar heb ik alle gronden voor om dit te vinden.

Het toestel zelf is zoals een Panasonic Plasma is, goed maar met gebreken dit is echt geen toptoestel.
Nogmaals hij wordt de hemel in geprezen door reviewers waarvan klakkeloos wordt overgenomen als zij het zeggen dan moet het wel goed zijn erg kortzichtig als je het mij vraagt.
Dit toestel heeft enorm goede settings alleen die zijn enkel te gebruiken door profs en niet de gemiddelde consument.

Ik ga wel gebruik maken van smilies want alles wordt erg letterlijk en persoonlijk opgevat.
ik kan bot overkomen maar ik ben het niet maar er zijn nog steeds heel veel mensen die teleurgesteld zijn in dit toestel en de winkelier die mag het allemaal weer oplossen want van Panasonic krijg je echt geen steun.
Dat vind ik pas een arrogant houding en als iemand zich kritisch uitlaat over deze toko's dan mag dat niet?

De negativiteit die enkelen menen te bespeuren is de uiterst belabberde communicatie van E Care en Panasonic.
Ik denk wel dat ik voldoende inhoudelijk ben ingegaan op alle aantijgingen.
succes ermee. :>

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:10:
[...]

Sorry maar je zit er echt naast er is maar bij een handjevol mensen die software erop gezet.
Na heel lang aandringen en Panasonic Nederland was daar niet blij mee.
Vraag mij niet waarom?
Dat is vrij eenvoudig. Het gros van de mensen ziet geen probleem, dus belt Panasonic niet, dus Panasonic heeft geen idee wie er met een probleem zitten. Een firmware update komt niet automatisch op je tv, daar moet je naar zoeken en handmatig zeggen "update". Als ik bijvoorbeeld naar mijn ouders of schoonouders kijk: die zullen hun tv nooit updaten, probleem of geen probleem. Ze zijn ook geen problemen, ze kijken bijvoorbeeld analoog op hun 42" plasma.
Ja je hebt gelijk iedereen kon hem downloaden maar was die officieel dan?
De Spanje variant is hier nooit uitgebracht wel een opvolger en daarna nog een.
Panasonic weet ons niet te informeren wat deze firmware updates doen?
Dat is toch niet uit te leggen aan klanten?
Dat ze je niet kunnen informeren wat de firmware updates doen is inderdaad niet uit te leggen. Ik verwacht bij een firmware update minstens een lijst met "bugfixes" of nieuwe features. Maar jij gaf af op Panasonic Nederland, terwijl ik me afvraag of het dan in het buitenland zoveel beter is en het niet gewoon aan Panasonic Europa of Worldwide ligt dat ze geen info verstrekken aan Panasonic Nederland wat firmware updates doen?
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:17:
[...]

Swaps heb ik persoonlijk alles tegen een nieuw toestel verdient een nieuw onderdeel en niet een onderdeel die van een ander toestel komt.
Ben je ook ook zo als je net een nieuwe auto hebt gekocht en een onderdeel moet worden vervangen?
Dus er wordt een sloperd binnen gebracht die helemaal kort is gereden maar gelukkig de remblokjes zien er nog als nieuw uit dus die zetten we over?
Sorry hoor, maar je zit nu echt te zeuren. JIJ had het over DOA's, dat zijn tv's die het nieuw uit de doos al meteen niet doen. Dat je een DOA vergelijkt met een sloopauto slaat echt als een tang op een varken. Als de tv defect is door een kapotte voeding, maar het bord met hdmi-connectors is nog goed, wat is dan het verschil tussen een nieuw hdmi-bord en een nieuw hdmi-bord dat al eens is ingebouwd in een televisie die nooit heeft aangestaan ivm een defect elders in de tv?

Het komt op mij over als een gevoelskwestie, want niemand kan het verschil tussen die twee onderdelen zien.
Ik zou daar nooit genoegen mee nemen met geen enkel product, ik koop iets nieuw en verwacht nieuwe onderdelen als deze vervangen moeten worden.
Theoretische vraag dan maar, stel je panel begeeft het na 1,5 jaar neem jij dan genoegen met een ruilpanel?
Een DOA is niet een tv die na 1,5 jaar kapot gaat, dus wat dat ermee te maken heeft... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:38:
[...]

Dat is vrij eenvoudig. Het gros van de mensen ziet geen probleem, dus belt Panasonic niet, dus Panasonic heeft geen idee wie er met een probleem zitten. Een firmware update komt niet automatisch op je tv, daar moet je naar zoeken en handmatig zeggen "update". Als ik bijvoorbeeld naar mijn ouders of schoonouders kijk: die zullen hun tv nooit updaten, probleem of geen probleem. Ze zijn ook geen problemen, ze kijken bijvoorbeeld analoog op hun 42" plasma.

[...]

Dat ze je niet kunnen informeren wat de firmware updates doen is inderdaad niet uit te leggen. Ik verwacht bij een firmware update minstens een lijst met "bugfixes" of nieuwe features. Maar jij gaf af op Panasonic Nederland, terwijl ik me afvraag of het dan in het buitenland zoveel beter is en het niet gewoon aan Panasonic Europa of Worldwide ligt dat ze geen info verstrekken aan Panasonic Nederland wat firmware updates doen?

[...]

Sorry hoor, maar je zit nu echt te zeuren. JIJ had het over DOA's, dat zijn tv's die het nieuw uit de doos al meteen niet doen. Dat je een DOA vergelijkt met een sloopauto slaat echt als een tang op een varken. Als de tv defect is door een kapotte voeding, maar het bord met hdmi-connectors is nog goed, wat is dan het verschil tussen een nieuw hdmi-bord en een nieuw hdmi-bord dat al eens is ingebouwd in een televisie die nooit heeft aangestaan ivm een defect elders in de tv?

Het komt op mij over als een gevoelskwestie, want niemand kan het verschil tussen die twee onderdelen zien.

[...]

Een DOA is niet een tv die na 1,5 jaar kapot gaat, dus wat dat ermee te maken heeft... :?
Omtrent je standpunt van de firmware ik woon in Nederland en eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je andere landen erbij betrekt?
Panasonic communiceert beroerd als het om de firmware gaat weet jij dan al wat de firmware doet?
Dat was mijn vraag!

Je haalt je ouders erbij ik mag toch wel hopen dat ze niet het topsegment kopen van Panasonic om analoog tv te kijken. ;) (geintje dus)

Je herhaalt wat ik ook heb aangegeven het gros klaagt niet die koopt en heeft de ballen verstand ervan.
Een kleine groep is kritisch en verwachten een topper, helaas zitten daar mensen bij die enorm zijn teleurgesteld of nog steeds problemen hebben.
Doe daar is wat aan zou ik zeggen.

Ik chargeer om te peilen waar jij genoegen mee neemt dat was mijn punt.
DOA's zijn niet altijd toestellen die nieuw uit de doos komen en het niet doen, hoe kom je daar bij?
Er wordt een veelvoud van toestellen als DOA's gerapporteerd naar Panasonic die al enkele branduren erop hebben zitten dat is mijn punt.
Ik heb mijn standpunt gegeven omtrent het vervangen van een onderdeel, ik verwacht een nieuw onderdeel punt.
Gevoelskwestie staat hier los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:07:
[...]

DOA's zijn niet altijd toestellen die nieuw uit de doos komen en het niet doen, hoe kom je daar bij?
Er wordt een veelvoud van toestellen als DOA's gerapporteerd naar Panasonic die al enkele branduren erop hebben zitten dat is mijn punt.
Ik heb mijn standpunt gegeven omtrent het vervangen van een onderdeel, ik verwacht een nieuw onderdeel punt.
Gevoelskwestie staat hier los van.
Enkele branduren...waar hebben we het over. Dat betekent dat het onderdeel meestal nog nieuwer is dan het onderdeel dat vervangen wordt. Dit is puur aanstellerij. Je hebt geen recht op een nieuw onderdeel, je hebt recht op een werkende televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:07:
[...]

Omtrent je standpunt van de firmware ik woon in Nederland en eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je andere landen erbij betrekt?
Omdat je het iedere keer zo specifiek over Panasonic Nederland hebt, dat suggereert (zeker samen met je opmerkingen over de Spaanse firmware) dat Nederland slecht is en andere landen prima of op z'n minst beter. Zie ook deze reactie:
[...]

Panasonic communiceert beroerd als het om de firmware gaat weet jij dan al wat de firmware doet?
Dat was mijn vraag!

Je haalt je ouders erbij ik mag toch wel hopen dat ze niet het topsegment kopen van Panasonic om analoog tv te kijken. ;) (geintje dus)

Je herhaalt wat ik ook heb aangegeven het gros klaagt niet die koopt en heeft de ballen verstand ervan.
Dat herhaal ik omdat jij suggereert dat je uit het kleine aantal firmware updates via E Care kunt afleiden dat menig klant is afgewimpeld. Dat kun je niet zo stellen vind ik, dat hangt af van hoeveel klanten er hebben geklaagd en hoeveel er daadwerkelijk zijn geholpen. Panasonic verkoopt vele duizenden tv's in Nederland, grote kans dat > 90% van de gebruikers meer dan tevreden is en helemaal geen firmware upgrade hoeft of vraagt. Hoe moet Panasonic dan met die mensen in contact komen om een firmware upgrade aan te bieden voor een probleem dat de klant niet ervaart?
Enkele branduren op tienduizenden gedurende de levensduur. Een DOA is per definitie nieuw, 't staat niet voor niets voor Dead On Arrival. Of dat nu 0 of 3 branduren is, dat boeit niet, de onderdelen zijn niet na 3 uur al versleten. Het gaat om nieuwe producten, nu kunnen we gaan mierenneuken hoelang een tv als nieuw kan worden bestempeld, maar laten we zeggen dat dat gedurende een week kan (dan geldt ook de wet koop op afstand nog, zodat je je DOA kunt omruilen).
k heb mijn standpunt gegeven omtrent het vervangen van een onderdeel, ik verwacht een nieuw onderdeel punt. Gevoelskwestie staat hier los van.
Dan blijft voor mij de vraag: hoe kom je erbij dat Panasonic dit doet? Heb je ze bij jou ter plekke een onderdeel uit een DOA zien halen en inbouwen bij een klant of wat? Onderbouw dat soort statements eens een beetje. Ik wil je best geloven dat ze dit doen (hoewel ik er persoonlijk dus geen problemen mee heb), maar kom dan tenminste met een onderzoek o.i.d. waaruit blijkt dat Panasonic stelselmatig onderdelen uit DOA's haalt om tv's mee te repareren.

En als het geen gevoelskwestie is, zou er een rationele verklaring moeten zijn waarom een onderdeel met 3 branduren (ik noem maar wat) slechter presteert dan een zonder die 3 branduren.

Edit: Overigens, om op je voorbeeld van de garage terug te komen: ik ben eens met een kapot gebarsten kentekenplaathouder naar de garage gegaan. Toen hebben ze bij een klant een reclameloze plaat verwijderd, bij mij gemonteerd en bij de andere klant een nummerplaathouder met reclame van de dealer gemonteerd. Denk je nu echt dat ik dan ga eisen dat er een nieuwe houder wordt gemonteerd? Zoals Adlermann hierboven al zegt: je hebt recht op een werkende televisie, wijs mij maar eens op een wet die zegt dat ik recht heb op gloednieuwe, ingesealde onderdelen met 0 bedrijfsuren. Pas als ik voor die onderdelen moet betalen heb je een punt. En dan nog is menig klant met korting wel over te halen zo'n amper gebruikt onderdeel uit een DOA te halen. Nogmaals: 3 uur, waar hebben we het over?

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 13-09-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik suggereer niet dat Pana Nederland beter is integendeel als ik de Amerikaanse forums goed heb gelezen en begrepen waren wij in Europa beter af met de eerste niet officiële Fw.

Laatste keer we zijn het eens als het over de grote getallen gaat maar dat is niet mijn punt.
Het gaat erom dat het gros de problemen niet ziet maar de kritische klant constateerde heel veel problemen.
Plots verscheen er een Spaanse Fw die nergens anders beschikbaar was.
Panasonic heeft de Spaanse Fw nergens anders uitgebracht,wel een andere versie en nog steeds weet niemand wat al die firmwares' doen!
Waarom doet Panasonic daar zo moeilijk over, als je de Fw van de blu rays van Pana global binnen haalt dan zie je direct wat ze doen maar die VT...............?
Dus nogmaals jij vindt het normaal dat er Fws' uit worden gebracht en niemand weet wat ze doen?
Tevens zijn er meldingen van mensen die plots last hebben gekregen van (meer) Buzz?

DOAs zijn absoluut niet nieuw kapot uit de doos er worden meldingen gedaan door dealers van toestellen die al enkele dagen vrolijk hebben staan performen.
Waar het mij om gaat als er een onderdeel moet worden vervangen NA de garantie dan wil ik een nieuw onderdeel simpelweg omdat ik ervoor betaald.

Ik heb een hele goede vriend die eigenaar is van een megatoko en die best wel veel problemen gehad met Panasonic de Vt serie dus.
We praten niet over een BCC'tje maar een echte megatoko.
Hij dacht dat hij goede en fatsoenlijke afspraken had gemaakt met de buitendienstman van Pana helaas is de communicatie tussen Pana en E Care heel slecht.
Hij zou op de hoogte worden gehouden tot zijn stomme verbazing moest hij van een medewerker horen dat er nieuw Fw was!
Hij belde direct hoofd Td Panasonic op en die wist van niets dat kan je toch niet geloven.

Subjectief omdat het maar 1 persoon is maar wel goed voor een fiks aantal toestellen van dit type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 13:38:
[...]

Enkele branduren...waar hebben we het over. Dat betekent dat het onderdeel meestal nog nieuwer is dan het onderdeel dat vervangen wordt. Dit is puur aanstellerij. Je hebt geen recht op een nieuw onderdeel, je hebt recht op een werkende televisie.
Dit meen je toch niet dus als iemand zijn toestel kapot gaat en er moet een onderdeel worden vervangen dan betaalt de klant voor een nieuw onderdeel maar krijgt een 'oud' onderdeel.
Volgens mij is dat niet de bedoeling en misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:37:
[...]

Dit meen je toch niet dus als iemand zijn toestel kapot gaat en er moet een onderdeel worden vervangen dan betaalt de klant voor een nieuw onderdeel maar krijgt een 'oud' onderdeel.
Ik heb nog nooit betaald voor een onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:37:
[...]

En ik maar denken dat we het over garantie hebben, oftewel: kosteloze reparatie. Heb jij serieus moeten betalen voor een vervangend onderdeel? Zelfs de voorrijkosten zijn (zoals ik zou verwachten) gratis!
DOAs zijn absoluut niet nieuw kapot uit de doos er worden meldingen gedaan door dealers van toestellen die al enkele dagen vrolijk hebben staan performen.
Je leest echt mijn reactie niet he? Wat zeg ik nou:
Een DOA is per definitie nieuw, 't staat niet voor niets voor Dead On Arrival. Of dat nu 0 of 3 branduren is, dat boeit niet, de onderdelen zijn niet na 3 uur al versleten. Het gaat om nieuwe producten, nu kunnen we gaan mierenneuken hoelang een tv als nieuw kan worden bestempeld, maar laten we zeggen dat dat gedurende een week kan (dan geldt ook de wet koop op afstand nog, zodat je je DOA kunt omruilen).
Waar zeg ik dan dat een DOA per definitie kapot uit de doos moet komen? Sowieso: het gaat niet om de exacte definitie van "nieuw". Hoelang is een tv volgens jou dan nieuw? 5 minuten? Zolang hij in de doos zit? Zodra hij de winkel uit gaat? Zodra de pintransactie voltooid is? Het gaat mij erom dat een onderdeel met een paar branduren, dat gebouwd is op 50.000 - 100.000 branduren (pin me niet vast op een exact aantal uren, 't zijn er tig duizend) na 3-10 uur in mijn ogen nog nieuw is. Hij heeft dan 0.003% tot 0.02% van zijn levensduur gehad. Denk je werkelijk dat het uitmaakt voor de levensduur van de tv of er een 0% of 0.003% versleten onderdeel wordt gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We praten volledig langs elkaar heen ik heb het over NA de garantie dan kan ik mij niet voorstellen dat als een klant zijn toestel aanbiedt ter reparatie en een onderdeel wordt vervangen zeg maar een voedingsbord en de klant krijgt een 'gebruikt' onderdeel maar moet afrekenen voor een nieuw board.
Ik kan mij echt niet voorstellen dat een klant hiermee akkoord gaat en of hij dat zelf wel weet!

Praten over DOAs' is interessant om elkaars kennis te vergroten maar de gemiddelde klant is ervan overtuigt dat hij tijdens de garantieperiode en NA de garantieperiode een nieuw onderdeel krijgt.

Mijn excuses dat ik niet alles exact heb kunnen lezen en wellicht te snel wil reageren maar het zijn lappen tekst en het lijkt wel alsof ik degene ben die als die iets negatiefs zegt over de Pana club dat die publiekelijk wordt afgemaakt.
Mij maakt dat niets uit maar we kunnen allemaal wel roepen dat het geweldig is maar kritische noten mogen ook worden gehoord of niet?

Het begon allemaal met de serieuze klachten welke mensen hebben en hoe E Care e Panasonic daarmee omgaat.
Tevens de instellingen die klakkeloos worden neergezet zonder enig onderbouwing en als je daar iets van zegt dan word je direct als een trol neergezet.
Vervolgens wordt er van alles door enkelen bijgehaald niet om een discussie te voeren maar om iemand publiekelijk af te branden door argumenten die wellicht acceptabel zijn maar de consumentenwet is heel erg duidelijk.
Tevens hebben de BCC/MM/Saturn vrijwel allemaal een omruilgarantie niet goed geld terug.
Datzelfde geldt voor koop op afstand.
Dan mag iedereen mij als gekke Henkie neerzetten maar de wet is de wet en de winkelier heeft zich hieraan te houden.
Dus ook als er mensen zijn die daadwerkelijke problemen ervan met dit toestel of dat FBR green blur f whatever is dan dient dit te worden opgelost zoniet dan maar de winkelier aansprakelijk stellen.

Onderstaande zal ook wel weer worden afgeschoten.

http://www.kieskeurig.nl/garantie

Rechten
Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kun je één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan je terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Wat ook wonderlijk is dat niemand inhoudelijk in wil gaan waarom Panasonic pertinent weigert om te verklaren wat nu eigenlijk de FWs' doet.
Heeft dat soms ermee te maken dat Panasonic anders moet toegeven dat er flaws zitten in het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt je zelf ook niet dat je nu wel erg als een klein kind, drammerig bezig bent. Bij deze wordt je in ieder geval door mij genéégerd.

Waarvan akte

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:24:

Rechten
Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kun je één van de onderstaande punten eisen:

Wat ook wonderlijk is dat niemand inhoudelijk in wil gaan waarom Panasonic pertinent weigert om te verklaren wat nu eigenlijk de FWs' doet.
Heeft dat soms ermee te maken dat Panasonic anders moet toegeven dat er flaws zitten in het toestel?
De verkoper mag bepalen wat hij doet. Je hebt niet zomaar recht op een nieuw product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:33:
[...]

Vindt je zelf ook niet dat je nu wel erg als een klein kind, drammerig bezig bent. Bij deze wordt je in ieder geval door mij genéégerd.

Waarvan akte

:X
Ga ik ook maar is doen vanaf nu alleen nog maar reageren op mensen die echt iets te melden hebben en niet zomaar settings posten zonder enige onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:57:
[...]

De verkoper mag bepalen wat hij doet. Je hebt niet zomaar recht op een nieuw product!
De wet is de wet punt.
Zal wel allemaal onzin zijn maar ik ben er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze nodig ik een ieder die daar behoefte aan heeft, bij mij langs te komen en met eigen ogen te aanschouwen hoe mijn beeld er uit ziet met de van het I-net afgeplukte instellingen voor 2D en 3D. Mocht het zo zijn dat u mij op iets kan attenderen wat op een slecht beeld of een fout van, of in, het panel kan wijzen. Dan mag diegene mijn VT30E42-inch gratis en voor noppus mee-nemen.

Mijn e-mail adres kunt u vinden in mijn profiel.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te koop aangeboden een VT30E 42".
Wordt netjes afgeleverd met een eigen samengestelde Heppieboeddah kalibratie certificaat.
Garantie hebt u niet want dat bepaal ik omdat ik maling heb aan de wet.
Gaat er iets kapot of bent u ergens over ontevreden dan is dat erg jammer omdat heel veel mensen nergens last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 17:33
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:53:
Bij deze nodig ik een ieder die daar behoefte aan heeft, bij mij langs te komen en met eigen ogen te aanschouwen hoe mijn beeld er uit ziet met de van het I-net afgeplukte instellingen voor 2D en 3D. Mocht het zo zijn dat u mij op iets kan attenderen wat op een slecht beeld of een fout van, of in, het panel kan wijzen. Dan mag diegene mijn VT30E42-inch gratis en voor noppus mee-nemen.

Mijn e-mail adres kunt u vinden in mijn profiel.

|:(
Wat hebben instellingen te maken met fouten in je panel? En hoe wil je slecht beeld meten.

Zal ik het anders zeggen. Als jouw configuratie afwijkt van de instellingen na calibratie, mag ik hem dan hebben?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
jaja al die topics op avforums en duitse hifi forums met instellingen voor de vt30 zijn voor niks gemaakt, en zijn ook allemaal volledig anders volgens jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:04:
Te koop aangeboden een VT30E 42".
[..]
Dat staat er niet. Lezen is lastig. Vooral begrijpend.
virtualJac schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:11:
[...]

[..]

Zal ik het anders zeggen. Als jouw configuratie afwijkt van de instellingen na calibratie, mag ik hem dan hebben?
Dat is nu precies het punt. Calibratie is in jouw ogen dus ook heilig. Kan mij voorstellen dat na een calibratie jij zegt: Wat een kudtbeeld. Heb je m gecalibreerd, ziet het er nog niet uit. Waarnemen doe je met je ogen en niet met metertjes.
Bever! schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:12:
jaja al die topics op avforums en duitse hifi forums met instellingen voor de vt30 zijn voor niks gemaakt, en zijn ook allemaal volledig anders volgens jou.
Eén ding hebben ze wel gemeen. Ze zetten de gamma allemaal op 2.4..... 7(8)7

Maar goed...handoek.. |:(

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:59:
[...]

De wet is de wet punt.
Zal wel allemaal onzin zijn maar ik ben er klaar mee.
Dat klopt en de wet zegt alleen dat je recht hebt op een werkend product met de eigenschappen die je ervan kunt verwachten. Dus dat betekent niet zomaar dat je het product mag omruilen. De verkoper mag ook proberen te repareren en de keuze is aan de verkoper! Pas als hij het product weigert te herstellen kun je de koop ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die denken te posten met instellingen en trachten te imponeren zonder enig onderbouwing gewoon links laten liggen.
Niet meer op reageren laat ze maar in de waan dat zij het bij het juiste eind hebben.
Kalibratie heeft niets maar dan ook niets te maken of het XXXbeeld is of eigen waarneming perceptie.
Mensen die klakkeloos instellingen overnemen die toevalligerwijs ergens zijn gepost zijn niets waard.
Het is trouwens enorm in tegenspraak met die sekte die dit de hele dag hardop roepen.
Wel in koor roepen dat kalibratie grote onzin is maar wel klakkeloos instellingen overnemen omdat het ergens staat.
ik zal die sekte leden die klakkeloos settings van het internet plukken en denken dat dit de juiste waarden zijn kennis laten maken met de echte grote mensenwereld.
Deze settings zijn settings NA KALIBRATIE DIE OOIT IS GEDAAN!
Lachen je spuugt erop maar gebruikt wel de settings.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:29:
Mensen die denken te posten met instellingen en trachten te imponeren zonder enig onderbouwing gewoon links laten liggen.
Niet meer op reageren laat ze maar in de waan dat zij het bij het juiste eind hebben.
Kalibratie heeft niets maar dan ook niets te maken of het XXXbeeld is of eigen waarneming perceptie.
Mensen die klakkeloos instellingen overnemen die toevalligerwijs ergens zijn gepost zijn niets waard.
Het is trouwens enorm in tegenspraak met die sekte die dit de hele dag hardop roepen.
Wel in koor roepen dat kalibratie grote onzin is maar wel klakkeloos instellingen overnemen omdat het ergens staat.
ik zal die sekte leden die klakkeloos settings van het internet plukken en denken dat dit de juiste waarden zijn kennis laten maken met de echte grote mensenwereld.
Deze settings zijn settings NA KALIBRATIE DIE OOIT IS GEDAAN!
Lachen je spuugt erop maar gebruikt wel de settings.
Hier zijn we het zeker wel over eens. Ik heb al eens een simpel voorbeeldje gegeven dat zomaar settings overnemen een negatief resultaat kan hebben. Het is namelijk een referentieschaal waar je boven of onder kunt zitten. Je kan door zomaar zettings over te nemen over of onder compenseren en het geheel erger maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:24:
We praten volledig langs elkaar heen ik heb het over NA de garantie dan kan ik mij niet voorstellen dat als een klant zijn toestel aanbiedt ter reparatie en een onderdeel wordt vervangen zeg maar een voedingsbord en de klant krijgt een 'gebruikt' onderdeel maar moet afrekenen voor een nieuw board.
Ik kan mij echt niet voorstellen dat een klant hiermee akkoord gaat en of hij dat zelf wel weet!
Het zal wel aan mij liggen zullen we maar zeggen :) Je had het over een DOA, dat is per definitie geen toestel zonder garantie. Ik wil prima met je in discussie, maar als je iedere post beweert andere dingen te hebben bedoeld, dan ben ik snel klaar. Dit bedoel ik dus:
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:17:
[...]

Een nieuw toestel vs. "ik had het over NA garantie". Ik kan je dan gewoon niet volgen, want de ene keer hebben we het over een DOA (nieuw toestel) en de volgende keer over een toestel buiten garantie. Snap je dat ik dan afhaak?
Praten over DOAs' is interessant om elkaars kennis te vergroten maar de gemiddelde klant is ervan overtuigt dat hij tijdens de garantieperiode en NA de garantieperiode een nieuw onderdeel krijgt.
Mwah, als mijn toestel zegmaar 5 jaar oud is en ze zetten er een 5 uur oude powerboard in: dikke prima. Kans is echter groot dat ik vanwege de kosten niet laat repareren of hem naar een onafhankelijke tv-reparateur in de buurt breng :) Als ik dan wat korting krijg op een (heel kort) gebruikt onderdeel: helemaal goed. Als ik de nieuwprijs moet betalen heb ik daar wat meer problemen mee, maar tot nu toe ging ik uit van de eerder genoemde DOA, dus dan betaal ik niks, nada, noppes.
Mijn excuses dat ik niet alles exact heb kunnen lezen en wellicht te snel wil reageren maar het zijn lappen tekst en het lijkt wel alsof ik degene ben die als die iets negatiefs zegt over de Pana club dat die publiekelijk wordt afgemaakt.
Dat is niet zo, het gaat erom hoe je het brengt. In mijn ogen kom je niet consequent over. Had je nu vanaf het begin gepraat over die kennis van je met die megastore in winkels, dan had ik je commentaar op Panasonic heel anders geplaatst (veel betrouwbaarder). Je kwam op mij over als een gefrustreerde gebruiker die via GoT Panasonic even zwart kwam maken omdat Panasonic vond dat zijn tv niet kapot was. Ik wil niet afgaan op incidenten, want dat vond ik je geklaag.
Mij maakt dat niets uit maar we kunnen allemaal wel roepen dat het geweldig is maar kritische noten mogen ook worden gehoord of niet?
Uiteraard. Maar dan wel de feiten en een beetje redelijk onderbouwd. Ik kan hier ook van alles roepen over Panasonic, in positieve of negatieve zin, maar zonder getallen uit een onafhankelijke bron of enige onderbouwing van mijn verhaal gelooft niemand me :P
Het begon allemaal met de serieuze klachten welke mensen hebben en hoe E Care e Panasonic daarmee omgaat.
Tevens de instellingen die klakkeloos worden neergezet zonder enig onderbouwing en als je daar iets van zegt dan word je direct als een trol neergezet.
Tsja, ik heb er niet op gereageerd, maar je had gewoon gelijk hoor :Y) Ieder paneel heeft zijn eigen afwijkingen, de THX-stand is een heel eind in de goede richting en vind ik (let op: mening) prima. Wil je nog beter, dan moet je niet instellingen van een ander overnemen, dan moet je een kalibratie laten doen, met eventueel nog een persoonlijke touch na afloop. De een houdt van meer kleurverzadiging, contrast of helderheid, de ander wil het wat neutraler halen. Allemaal prima, beeldkwaliteit is deels subjectief.
Vervolgens wordt er van alles door enkelen bijgehaald niet om een discussie te voeren maar om iemand publiekelijk af te branden door argumenten die wellicht acceptabel zijn maar de consumentenwet is heel erg duidelijk.
Tevens hebben de BCC/MM/Saturn vrijwel allemaal een omruilgarantie niet goed geld terug.
Datzelfde geldt voor koop op afstand.
Dan mag iedereen mij als gekke Henkie neerzetten maar de wet is de wet en de winkelier heeft zich hieraan te houden.
Het was in je verhaal niet duidelijk dat het om een webshop ging. Niet iedere retailer (echte winkel, geen webshop) biedt die omruilgarantie aan en voor zover ik weet is dat ook geen recht als consument. Dat de meeste winkels het wel aanbieden (MM geloof ik zelfs 14 dagen geld terug) is prachtig, maar dat maakt het nog geen wet. De wet koop op afstand is nooit ontkend voor zover ik weet, maar nogmaals: ik was in de veronderstelling dat we het over een fysieke winkel hadden en geen webshop. Dan geldt de wet koop op afstand niet.
Dus ook als er mensen zijn die daadwerkelijke problemen ervan met dit toestel of dat FBR green blur f whatever is dan dient dit te worden opgelost zoniet dan maar de winkelier aansprakelijk stellen.

Onderstaande zal ook wel weer worden afgeschoten.

http://www.kieskeurig.nl/garantie

Rechten

Dat ontkent toch ook niemand? Nergens staat daar dat je een nieuw product kunt eisen. De koper moet je product aanvullen, repareren of vervangen, een gedeelte van de verkoopprijs terugbetalen of het product terugnemen. Het zal hoogstwaarschijnlijk ook in die volgorde gebeuren en menig winkelier biedt je binnen 2 weken tijd een vervangend product aan omdat hij het onredelijk vindt de klant te laten wachten op reparatie. Leuk is dat: heb je net een nieuwe tv gekocht, ben je hem met 14 dagen al kwijt voor 2-3 weken ofzo :(
Ik heb werkelijk geen flauw idee en ik denk dat dat de reden is dat niemand er inhoudelijk op wil ingaan. Panasonic moet het weten, anders stellen ze geen FW-updates voor bij specifieke problemen :P Maar goed, zo'n schande zou het niet moeten zijn om de bugfixes te melden, dat is op IT-gebied toch heel gebruikelijk en zeker geen teken van een slecht product, eerder een teken van goede ondersteuning :)

Maar laten we deze discussie a.u.b. staken. We zijn het meer eens dan je zou denken, ik kan de wisselingen van waar we het precies over hebben alleen totaal niet volgen (zie eerste deel van m'n reactie).

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 13-09-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Morgen tussen 8:00 en 13:00 komt E-care langs, ik ben benieuwd. Ik neem aan dat ze toch echt niet gaan zeggen dat dit zo hoort en dat dat de manier is waarop de tv werkt. Zoals ze wel tegen iemand op AVforums zeiden.Afwachten, tegelijkertijd hoop ik ook niet super lang zonder m'n schermpie te zitten, maar ja..afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:48

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Hmmmm...ik was helemaal overtuigd van de kwaliteit van de 42GT30, en al bijna klaar hem te kopen, maar nu...?
Ik ga mijn keus weer opnieuw beschouwen,geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
garathane schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:33:
Hmmmm...ik was helemaal overtuigd van de kwaliteit van de 42GT30, en al bijna klaar hem te kopen, maar nu...?
Ik ga mijn keus weer opnieuw beschouwen,geloof ik.
Hoezo?

Neem een willekeurig produkt, ga naar een kritisch forum, et voila..

In een gemiddelde review worden deze plasma's helemaal de hemel in geprezen, maar er valt natuurlijk altijd íets op aan te merken;
Je hebt de "normale manko's" van plasma (brom, retention, burn-in, stroomgebruik, phosfor trailing, flickering, ...) en nog wat Panasonic specifieke (met de 50hz bug als belangrijkste).
Aan de andere kant staan de pluskanten van plasma (kleur, snelheid, contrast, kijkhoek, ...) en de pluspunten van Panasonic (zwartwaarden, kleurechtheid, ...)

Of je al dan niet voor een LED/LCD/Plasma of al dan niet voor een Pansonic/Sony/Samsung/LG/... kiest is een afweging en zelfs al smijt je er 25k euro tegenaan, de perfecte TV bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene je hebt gelijkt OT maar weer en hopelijk iets meer inbreng over gebruikerservaringen.
Tot nu toe ben ik meer dan tevreden alleen is dit panel niet vergevingsgezind als het om de bron gaat.
SD is matig, HD materiaal spat vh scherm, 3D vind ik niet interessant en ook niet geweldig.
Zelf geen last van maar iemand anders naast mij barstte van de hoofdpijn na een tijdje en werd niet gezellig van flikkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Hoezo matig? Is SD an sich matig? Ok, vind ik ook :)

Maar de upscaling van Pansonic is NIET matig, zelfs heel goed, zie tig reviews. En ik kan me daar ook in vinden, SD is nou eenmaal weinig pixels, maar het ziet er zéker niet slecht uit.
Zelf geen last van maar iemand anders naast mij barstte van de hoofdpijn na een tijdje en werd niet gezellig van flikkeringen.
Als je dat hebt is een plasma een heel verkeerde keuze idd.
Beetje zelfde als met mensen die hoofdpijn van een CRT krijgen als die op minder dan 100hz staat ingesteld. Die zullen denk ik dan ook last hebben met plasma, het is simpelweg geen constante backlight, maar flikkert (op een vrij hoge frequentie)

[ Voor 29% gewijzigd door - J.W. - op 13-09-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- J.W. - schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:29:
[...]

Hoezo matig? Is SD an sich matig? Ok, vind ik ook :)

Maar de upscaling van Pansonic is NIET matig, zelfs heel goed, zie tig reviews. En ik kan me daar ook in vinden, SD is nou eenmaal weinig pixels, maar het ziet er zéker niet slecht uit.

[...]

Als je dat hebt is een plasma een heel verkeerde keuze idd.
Beetje zelfde als met mensen die hoofdpijn van een CRT krijgen als die op minder dan 100hz staat ingesteld. Die zullen denk ik dan ook last hebben met plasma, het is simpelweg geen constante backlight, maar flikkert (op een vrij hoge frequentie)
Voor mijn gevoel was SD beter op mijn vorige Pana's maar het kan ook zijn omdat ik eigenlijk bijna altijd HD downloads kijk dat als ik een keer iets voorbij zie komen wat SD is van Ziggo dat ik denk wow ik mankeer iets aan mijn ogen.
Ook heb ik het idee dat mijn vorige Pana's beter waren met SD ik kan ernaast zitten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:58:
[...]

Voor mijn gevoel was SD beter op mijn vorige Pana's maar het kan ook zijn omdat ik eigenlijk bijna altijd HD downloads kijk dat als ik een keer iets voorbij zie komen wat SD is van Ziggo dat ik denk wow ik mankeer iets aan mijn ogen.
Ook heb ik het idee dat mijn vorige Pana's beter waren met SD ik kan ernaast zitten. 8)
SD is wel gelijkwaardig. Ik heb een pz80 en een g10 gehad hiervoor. Ik zie geen noemenswaardig verschil. Maar als je scherm groter wordt (in mijn geval) dat wordt SD wel heel matig. Ik had hiervoor 42" en nu 50" en ik zie duidelijk dat SD eigenlijk echt niet meer kan. Een goede DVD gaat nog wel, maar veel matige tv-uitzendingen kunnen echt niet meer. Vooral de wat minder populaire kanalen met lage bitrate. Dat is niet te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een p50vt30 en heb een 3dm2ts bestand getest op deze tv maar 3d wordt niet herkend door de tv?!
Speelt wel gewoon af via externe mediaspeler maar ja alsof je een 3d film zonder bril kijkt.
Vreemd aangezien ik met sbs bestanden geen problemen heb, maar graag wat betere kwaliteit wil dus voor m2ts ga.

• devilsnight
Moet ik morgen om een soort legitimatie vragen wanneer E-care voor de deur staat? Want een vriend waarschuwt me ervoor dat je niet zomaar alles kan vertrouwen. Hij laat niemand binnen totdat ze zich kunnen legitimeren. Want zoals hij zei..je hoort vaak genoeg verhalen over dat mensen hun huis ineens is leeggehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 14-09-2011 00:11 ]

devilsnight schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:08:
Moet ik morgen om een soort legitimatie vragen wanneer E-care voor de deur staat? Want een vriend waarschuwt me ervoor dat je niet zomaar alles kan vertrouwen. Hij laat niemand binnen totdat ze zich kunnen legitimeren. Want zoals hij zei..je hoort vaak genoeg verhalen over dat mensen hun huis ineens is leeggehaald.
Lijkt me wat overdreven. Je hebt een afspraak met E-Care. Dat soort ID-praktijken treden vooral op met mensen die zonder afspraak voor je deur staan. Hoe kan een crimineel nu weten dat Panasonic morgen langskomt? Je herkent de auto waarschijnlijk wel als legitiem en anders de polo o.i.d. die de monteur draagt :)

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 17:33
Bever! schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:12:
Iedere plasma + huiskamer is identiek. Als je het gemiddelde neemt van 20 calibraties (zoals de waarden op avforums etc) kom je misschien een beetje in de buurt (hallo THX stand).
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:13:
[...]

*knip*

Dat is nu precies het punt. Calibratie is in jouw ogen dus ook heilig. Kan mij voorstellen dat na een calibratie jij zegt: Wat een kudtbeeld. Heb je m gecalibreerd, ziet het er nog niet uit. Waarnemen doe je met je ogen en niet met metertjes.

[...]

Eén ding hebben ze wel gemeen. Ze zetten de gamma allemaal op 2.4..... 7(8)7

Maar goed...handoek.. |:(
Calibraties zijn niet heilig, maar zijn subjectief. Jouw definitie van 'slecht' niet. Tot nu toe heb ik wel alleen maar gedacht "sjezus, ik dacht dat een calibratie niet zoveel verschil zou maken'.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:24:
Grrrrrene je hebt gelijkt OT maar weer en hopelijk iets meer inbreng over gebruikerservaringen.
Tot nu toe ben ik meer dan tevreden alleen is dit panel niet vergevingsgezind als het om de bron gaat.
SD is matig, HD materiaal spat vh scherm, 3D vind ik niet interessant en ook niet geweldig.
SD matig? SD an sich wel denk ik, maar ik vind de weergave van SD mateiraal op de Panasonic juist erg goed. In de tussentijd veel andere tv's gezien, maar 9 van de 10x wint Panasonic.

there's no tweak without the tweaker

Verwijderd

Je moet je pas zenuwachtig worden als die foto's van je interieur gaat maken en vraagt om een reserve sleutel van je huis.
Zonder gekheid ik sluit mij volledig aan bij Grrrrrene een beetje vertrouwen in de mensheid.
Keep us informed ik hoop voor je dat het allemaal wordt opgelost.
Ik denk dat de kans zeer klein is dat morgen een oplichter langskomt met een polo van e-care aan :)

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:47:
[...]

Je moet je pas zenuwachtig worden als die foto's van je interieur gaat maken en vraagt om een reserve sleutel van je huis.
Zonder gekheid ik sluit mij volledig aan bij Grrrrrene een beetje vertrouwen in de mensheid.
Keep us informed ik hoop voor je dat het allemaal wordt opgelost.
Vertrouwen in de mensheid of niet. Als iemand binnen wil komen hoort hij zich te legitimeren, zelfs de politie.

Elke gek kan een politiepak aantrekken. Zelfs de pipo's die deur aan deur reklame maken legitimeren zich. Of het pasje echt is is een ander verhaal :+

Maar de kans is bijna nihil natuurlijk dat iemand, toevallig morgen, zich voordoet als e-care monteur.

[ Voor 8% gewijzigd door Mandrake466 op 14-09-2011 09:30 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• devilsnight
E-care is net langsgeweest, ook hij zag de groene vlek overduidelijk en hij vertelde me eerlijk dat ie het paneel best wilde openmaken en vervangen maar dat dat geen enkele zin had. Het is een bekend probleem bij Panasonic en hij zei dat Panasonic het met nieuwe software wil gaan oplossen. Hij zei ook als je gewoon nog normaal films kunt kijken en gamen dan is het nog niet zo erg, en daar ben ik het opzich wel mee eens.

Want heel eerlijk gezegd verneukt het mijn films/games nog niet. De groene vlek was ook eigenlijk vooral echt zichtbaar met een bepaald test patroon met bepaalde settings aan. Want de man van E-care ging het service menu in en gebruikte die test patronen van wit,rood,groen etc...en het wit was echt spierwit, 100%, gewoonweg niks te zien.

Ze hadden een keer iemand gehad die zei dat tijdens zijn Spiderman blu-ray op de VT30, een bepaald stuk helemaal groen was geweest, toen heeft Panasonic dit zelf uitgetest op die tv en ze zagen niks. Maar dit viel niet te ontkennen, deze groene vlek. Maar op dit moment kon hij niks voor me betekenen nog, hij gaat het probleem sowieso voorleggen bij Panasonic en ik hoor nog van ze terug. Pas wanneer het echt dwars door mijn games heen gaat en films worden gewoon helemaal groen...dan bel ik ze weer op, of misschien dan eerder de winkel. Tot die tijd (hopelijk niet) ga ik rustig verder.

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:29:
E-care is net langsgeweest, ook hij zag de groene vlek overduidelijk en hij vertelde me eerlijk dat ie het paneel best wilde openmaken en vervangen maar dat dat geen enkele zin had. Het is een bekend probleem bij Panasonic en hij zei dat Panasonic het met nieuwe software wil gaan oplossen. Hij zei ook als je gewoon nog normaal films kunt kijken en gamen dan is het nog niet zo erg, en daar ben ik het opzich wel mee eens.

Want heel eerlijk gezegd verneukt het mijn films/games nog niet. De groene vlek was ook eigenlijk vooral echt zichtbaar met een bepaald test patroon met bepaalde settings aan. Want de man van E-care ging het service menu in en gebruikte die test patronen van wit,rood,groen etc...en het wit was echt spierwit, 100%, gewoonweg niks te zien.

Ze hadden een keer iemand gehad die zei dat tijdens zijn Spiderman blu-ray op de VT30, een bepaald stuk helemaal groen was geweest, toen heeft Panasonic dit zelf uitgetest op die tv en ze zagen niks. Maar dit viel niet te ontkennen, deze groene vlek. Maar op dit moment kon hij niks voor me betekenen nog, hij gaat het probleem sowieso voorleggen bij Panasonic en ik hoor nog van ze terug. Pas wanneer het echt dwars door mijn games heen gaat en films worden gewoon helemaal groen...dan bel ik ze weer op, of misschien dan eerder de winkel. Tot die tijd (hopelijk niet) ga ik rustig verder.
Misschien dat ik erover heen heb gelezen maar het zijn lappen teksten hier maar hoe oud is dit toestel?
Staat het op de werkbon dat de monteur een groene vlek heeft opgemerkt?
Stel het wordt over een paar maanden erger en dan?
Waarom niet een ander panel erin of een replacement?
Wat ik niet begrijp is deze zin

ook hij zag de groene vlek overduidelijk en hij vertelde me eerlijk dat ie het paneel best wilde openmaken en vervangen maar dat dat geen enkele zin had.

Er zijn mensen die hebben hetzelfde toestel die dit mankement niet heeft dus waarom niet een elegante oplossing?

• devilsnight
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:20:
[...]

Misschien dat ik erover heen heb gelezen maar het zijn lappen teksten hier maar hoe oud is dit toestel?

ook hij zag de groene vlek overduidelijk en hij vertelde me eerlijk dat ie het paneel best wilde openmaken en vervangen maar dat dat geen enkele zin had.

Er zijn mensen die hebben hetzelfde toestel die dit mankement niet heeft dus waarom niet een elegante oplossing?
Ik kocht de televisie op 27 juli, ik neem aan dat je dit bedoeld toch? Op de bon staat alleen : Other : Uitzoeken.

Het is duidelijk dat ze dit probleem al vaker gehad hebben en dat uit vervanging van paneel bleek dat het niks hielp, dat ie daarom zei dat het niet nodig was.

Wel bovenaan de brief staat : Defect description: groene vlek/gloed midden onderin beeld/ vooral bij lichte beelden zichtbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 14-09-2011 16:01 ]

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:20:
[...]

Juist. Ik zou het laten vervangen totdat je er eentje hebt die wel in orde is. Dat het geen zin heeft om het panel te vervangen is lariekoek aangezien er ook panels zijn die wel in orde zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Mandrake466 op 14-09-2011 16:55 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• devilsnight
Mandrake466 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:55:
[...]

Juist. Ik zou het laten vervangen totdat je er eentje hebt die wel in orde is. Dat het geen zin heeft om het panel te vervangen is lariekoek aangezien er ook panels zijn die wel in orde zijn.
In dat geval kan ik het volgende keer tegen ze zeggen wanneer ze mij terugbellen. Ik had misschien kunnen eisen dat ze het gingen vervangen,maar dat weet ik niet zeker. Het is niet dat er niet te spelen valt met mijn tv , want zo extreem erg is het gewoon niet. Nu gewoon hopen dat het niet erger gaat worden ook.

Blijft idioot dat er echt niks te zien viel bij de VT30's eigen test patroonkleuren, echt niks.

[ Voor 7% gewijzigd door devilsnight op 14-09-2011 17:04 ]

Verwijderd

Defect description is jouw aard van klacht.
Die other uitzoeken staat die bij: Operation?

Als jij je er niet aan stoort en ermee kan leven dan is het toch ok. :)
Maar waarom dan toch een monteur laten komen dat is niet wat ik snap.
Is dit de enige klacht die je hebt?

• Bever!
Zal dus een software probleem zijn als ik het zo lees, hoop dat ze snel een fix hebben voor je.

Verwijderd

Bever! schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:16:
Zal dus een software probleem zijn als ik het zo lees, hoop dat ze snel een fix hebben voor je.
Waar baseer je dat op?
Ga niet meteen in de gordijnen aub. ;)
Ik heb hier en daar meerde meldingen gelezen met dezelfde klacht en deze schermen werden vervangen.
Maar nogmaals als de TS ermee kan leven dan is het klaar.

• devilsnight
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:13:
Defect description is jouw aard van klacht.
Die other uitzoeken staat die bij: Operation?

Als jij je er niet aan stoort en ermee kan leven dan is het toch ok. :)
Maar waarom dan toch een monteur laten komen dat is niet wat ik snap.
Is dit de enige klacht die je hebt?
Inderdaad, bij Operation staat : Uitzoeken.

Ik had in eerste instantie gedacht dat de winkel het zou afhandelen, mij gelijk een nieuwe zou geven. Toen bleek dit gelijk via Panasonic te gaan, dus dat heb ik maar laten gebeuren. Plus dat ze er nu van af weten, het is inderdaad nog niet extreem erg, alleen bij dat ene testpatroon is het heel erg duidelijk te zien. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dus ik wist niet wat ik van E-care kon verwachten, ik zei alleen wel tegen de man dat zodra het mijn gaming en films echt begint te storen ik uiteraard meteen weer aan de bel trek. En wie weet wat ze straks zeggen wanneer ze mij bellen...misschien dat ze besluiten het toch te repareren.

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:40:
[...]

Inderdaad, bij Operation staat : Uitzoeken.

Ik had in eerste instantie gedacht dat de winkel het zou afhandelen, mij gelijk een nieuwe zou geven. Toen bleek dit gelijk via Panasonic te gaan, dus dat heb ik maar laten gebeuren. Plus dat ze er nu van af weten, het is inderdaad nog niet extreem erg, alleen bij dat ene testpatroon is het heel erg duidelijk te zien. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, dus ik wist niet wat ik van E-care kon verwachten, ik zei alleen wel tegen de man dat zodra het mijn gaming en films echt begint te storen ik uiteraard meteen weer aan de bel trek. En wie weet wat ze straks zeggen wanneer ze mij bellen...misschien dat ze besluiten het toch te repareren.
Wat wil je zelf?

• Bever!
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:31:
[...]

Waar baseer je dat op?
Ga niet meteen in de gordijnen aub. ;)
Ik heb hier en daar meerde meldingen gelezen met dezelfde klacht en deze schermen werden vervangen.
Maar nogmaals als de TS ermee kan leven dan is het klaar.
Op het feit dat hij bij zn interne tester gewoon een goed patroon aangeeft.. En de monteur dat min of meer aangeeft.

• devilsnight
Simpel....als het niks erger word, dan heb ik liever dat er nog niks gebeurd, ipv dat ik een tijdje zonder tv zit, terwijl er deze maand en volgende maand etc..geweldige games uitkomen. En de kans dat het na die reparatie gewoon niks beter is. Ik blijf gewoon goed op mijn hoe, en zolang het sneeuw in Battlefield niet ineens groen is, en water niet eens niet meer blauw is...dan kan ik er mee leven.

Verwijderd

Bever! schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:47:
[...]

Op het feit dat hij bij zn interne tester gewoon een goed patroon aangeeft.. En de monteur dat min of meer aangeeft.
Hoe kan het dan dat hij wel bij Gaming dit euvel ondervindt?
Wel sportief dat je reageert na alle gezelligheid van gisteren. ;)

• devilsnight
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:01:
[...]

Hoe kan het dan dat hij wel bij Gaming dit euvel ondervindt?
Wel sportief dat je reageert na alle gezelligheid van gisteren. ;)
Heel eerlijk gezegd alleen bij Tomb Raider: Underworld onderwater zag ik wat verkleuring en vertical banding. Waarvan het laatste ik eigenlijk weinig tot niks meer vernomen heb, de rest van al mijn games die ik regelmatig speel...waaronder Battlefield BC2, Oblivion, etc...niks te zien. Dus echt puur op dat ene testpatroon van iemand van de AVforums en eigenlijk ook vrijwel niet bij andere normale break-in slides.

Maar ik wilde dit niet stilhouden, nu weet Panasonic/E-care er tenminste van af. En dat vind ik ook wel belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 14-09-2011 18:06 ]

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik had het zelfde probleem als jij, ook groene vlekken.

E-Care is geweest, ook ik had een bon waar hij het op vermeld had, Ik heb via MM Roermond een nieuwe gekregen, deze had geen groene vlekken vanaf minute 1 en nu nog steeds niet.

Het bestaat dus wel dat er panelen zijn die meteen goed zijn hahahahah.

Even zonder gekheid, ik zou het niet accepteren, je betaald voor een goede tv en niet ene met groene vlekken.
Hoe meer klachten dat ze krijgen hoe sneller dat ze er hopelijk wat aan gaan doen.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Hoi,

Een vraagje. Wat zijn jullie ervaringen met de G30/GT30 m.b.t. beeld retentie? Ik ben in de markt voor een nieuwe TV en zit te twijfelen tussen een LCD of Plasma scherm. Doeleinden zijn voornamelijk films kijken, maar daarnaast wil ik wel de mogelijkheid hebben om ook fatsoenlijk te kunnen gamen op een console.

Merken jullie dat een Panasonic plasma toch veel last heeft van retentie? Of merk je daar eigenlijk niets van?

Bij voorbaat dank!

Groet,
Sakete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
Ik merk het niet iig.. heb al meerdere plasma's gehad.
Speel veel gran turismo op de ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 01-10 09:20
Hi guys,

Mijn PX80 vertoond weer eens kuren (soms last van flikkerende beeldlijn helemaal rechts in beeld).
Hij is 1 jaar geleden binnengeweest voor reparatie, maar nu is het terug...
Ik ben dus op zoek naar nieuw/andere tv.
Ik twijfel tussen:
- overnemen van 46G10E van mijn schoonbroer (mint conditie, spotprijs)
- 42G20ES kopen http://www.plattetvdiscou...uct/panasonic-txp42g20es/ (hoe zilver is dat zilver IRL?)
- LG plasma (we hebben thuis een 50pk350; supermooi beeld voor de prijs...)
- effe gek doen en een VT30 aanschaffen :-)

In principe kan het allemaal, maar ik wil gewoon het beste beeld voor de prijs. De G20 lijkt me interessant maar ik heb wat schrik dat het zilver uberlelijk zal zijn in mijn designkamertje :)

Advice?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Aries.Mu schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:59:
Hi guys,

Mijn PX80 vertoond weer eens kuren (soms last van flikkerende beeldlijn helemaal rechts in beeld).
Hij is 1 jaar geleden binnengeweest voor reparatie, maar nu is het terug...
Ik ben dus op zoek naar nieuw/andere tv.
Ik twijfel tussen:
- overnemen van 46G10E van mijn schoonbroer (mint conditie, spotprijs)
- 42G20ES kopen http://www.plattetvdiscou...uct/panasonic-txp42g20es/ (hoe zilver is dat zilver IRL?)
- LG plasma (we hebben thuis een 50pk350; supermooi beeld voor de prijs...)
- effe gek doen en een VT30 aanschaffen :-)

In principe kan het allemaal, maar ik wil gewoon het beste beeld voor de prijs. De G20 lijkt me interessant maar ik heb wat schrik dat het zilver uberlelijk zal zijn in mijn designkamertje :)

Advice?
Je vraagt dus advies tussen het kiezen voor een 2 jaar oud mainstream model, een jaar oud mainstream model of een gleodnieuw highend model die 4 keer zoveel kost? Is dit een troll? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05-2023
Deze week een TX-P42G30 aangeschaft.
Erg huiverig over de 50 Hz bug.

Bevindingen:

1. Ik zag inderdaad de veel besproken 50 Hz bug! Ik was in shock, de oude 42PX80 HD Ready TV was perfect, wat een prachtig toestel!
2. Wat moet ik nu met die bug? TV retouneren?
3. Beetje zitten spelen, en wat blijkt: met de standaard instellingen van de laatste firmware geen problemen.
Soepel beeld, geen zichtbare bijverschijnselen, prachtig plaatje. (IFC op MAX)
4. CI+ kaart van Neotion erin, en perfect digitaal beeld. (eindelijk HD via Ziggo)
5. Transcend 500GB 2.5" HDD zonder externe voeding aangesloten en opnames naar HDD werken perfect!
Ik kijk heel veel vertraagd, dus ideaal!
6. Beeldkwaliteit, helemaal goed, gewoon op de normal instelling.
7. Wat een waanzinnig mooi product!
8. zwart is zwart, contrast en schertpte geweldig!
9. Ik ben blij!
10. Dag LCD! Blij met Panasonic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 01-10 09:20
Tarabass schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:37:
[...]
Je vraagt dus advies tussen het kiezen voor een 2 jaar oud mainstream model, een jaar oud mainstream model of een gleodnieuw highend model die 4 keer zoveel kost? Is dit een troll? }:O
Nein man, doodserieus...

De VT30 is trouwens idd te duur op dit moment. De dag dat ik een eigen plek heb mag er wel een klepper van dat kaliber komen.

Dus blijft er nog over:
- 46G10E
- 42G20ES
- LG alternatief

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als dat een optie is kijk effe in het aanbiedingen topic : 1299 € voor 60 inch LG !!! :o

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 30 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.