Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:24:
We praten volledig langs elkaar heen ik heb het over NA de garantie dan kan ik mij niet voorstellen dat als een klant zijn toestel aanbiedt ter reparatie en een onderdeel wordt vervangen zeg maar een voedingsbord en de klant krijgt een 'gebruikt' onderdeel maar moet afrekenen voor een nieuw board.
Ik kan mij echt niet voorstellen dat een klant hiermee akkoord gaat en of hij dat zelf wel weet!
Het zal wel aan mij liggen zullen we maar zeggen

Je had het over een DOA, dat is per definitie geen toestel zonder garantie. Ik wil prima met je in discussie, maar als je iedere post beweert andere dingen te hebben bedoeld, dan ben ik snel klaar. Dit bedoel ik dus:
Een nieuw toestel vs. "ik had het over NA garantie". Ik kan je dan gewoon niet volgen, want de ene keer hebben we het over een DOA (nieuw toestel) en de volgende keer over een toestel buiten garantie. Snap je dat ik dan afhaak?
Praten over DOAs' is interessant om elkaars kennis te vergroten maar de gemiddelde klant is ervan overtuigt dat hij tijdens de garantieperiode en NA de garantieperiode een nieuw onderdeel krijgt.
Mwah, als mijn toestel zegmaar 5 jaar oud is en ze zetten er een 5 uur oude powerboard in: dikke prima. Kans is echter groot dat ik vanwege de kosten niet laat repareren of hem naar een onafhankelijke tv-reparateur in de buurt breng

Als ik dan wat korting krijg op een (heel kort) gebruikt onderdeel: helemaal goed. Als ik de nieuwprijs moet betalen heb ik daar wat meer problemen mee, maar tot nu toe ging ik uit van de eerder genoemde DOA, dus dan betaal ik niks, nada, noppes.
Mijn excuses dat ik niet alles exact heb kunnen lezen en wellicht te snel wil reageren maar het zijn lappen tekst en het lijkt wel alsof ik degene ben die als die iets negatiefs zegt over de Pana club dat die publiekelijk wordt afgemaakt.
Dat is niet zo, het gaat erom hoe je het brengt. In mijn ogen kom je niet consequent over. Had je nu vanaf het begin gepraat over die kennis van je met die megastore in winkels, dan had ik je commentaar op Panasonic heel anders geplaatst (veel betrouwbaarder). Je kwam op mij over als een gefrustreerde gebruiker die via GoT Panasonic even zwart kwam maken omdat Panasonic vond dat zijn tv niet kapot was. Ik wil niet afgaan op incidenten, want dat vond ik je geklaag.
Mij maakt dat niets uit maar we kunnen allemaal wel roepen dat het geweldig is maar kritische noten mogen ook worden gehoord of niet?
Uiteraard. Maar dan wel de feiten en een beetje redelijk onderbouwd. Ik kan hier ook van alles roepen over Panasonic, in positieve of negatieve zin, maar zonder getallen uit een onafhankelijke bron of enige onderbouwing van mijn verhaal gelooft niemand me

Het begon allemaal met de serieuze klachten welke mensen hebben en hoe E Care e Panasonic daarmee omgaat.
Tevens de instellingen die klakkeloos worden neergezet zonder enig onderbouwing en als je daar iets van zegt dan word je direct als een trol neergezet.
Tsja, ik heb er niet op gereageerd, maar je had gewoon gelijk hoor

Ieder paneel heeft zijn eigen afwijkingen, de THX-stand is een heel eind in de goede richting en vind ik (let op: mening) prima. Wil je nog beter, dan moet je niet instellingen van een ander overnemen, dan moet je een kalibratie laten doen, met eventueel nog een persoonlijke touch na afloop. De een houdt van meer kleurverzadiging, contrast of helderheid, de ander wil het wat neutraler halen. Allemaal prima, beeldkwaliteit is deels subjectief.
Vervolgens wordt er van alles door enkelen bijgehaald niet om een discussie te voeren maar om iemand publiekelijk af te branden door argumenten die wellicht acceptabel zijn maar de consumentenwet is heel erg duidelijk.
Tevens hebben de BCC/MM/Saturn vrijwel allemaal een omruilgarantie niet goed geld terug.
Datzelfde geldt voor koop op afstand.
Dan mag iedereen mij als gekke Henkie neerzetten maar de wet is de wet en de winkelier heeft zich hieraan te houden.
Het was in je verhaal niet duidelijk dat het om een webshop ging. Niet iedere retailer (echte winkel, geen webshop) biedt die omruilgarantie aan en voor zover ik weet is dat ook geen recht als consument. Dat de meeste winkels het wel aanbieden (MM geloof ik zelfs 14 dagen geld terug) is prachtig, maar dat maakt het nog geen wet. De wet koop op afstand is nooit ontkend voor zover ik weet, maar nogmaals: ik was in de veronderstelling dat we het over een fysieke winkel hadden en geen webshop. Dan geldt de wet koop op afstand niet.
Dus ook als er mensen zijn die daadwerkelijke problemen ervan met dit toestel of dat FBR green blur f whatever is dan dient dit te worden opgelost zoniet dan maar de winkelier aansprakelijk stellen.
Onderstaande zal ook wel weer worden afgeschoten.
http://www.kieskeurig.nl/garantie
Rechten
Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kun je één van de onderstaande punten eisen:
1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper een gedeelte van de verkoopprijs aan je terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.
Dat ontkent toch ook niemand? Nergens staat daar dat je een nieuw product kunt eisen. De koper moet je product aanvullen, repareren of vervangen, een gedeelte van de verkoopprijs terugbetalen of het product terugnemen. Het zal hoogstwaarschijnlijk ook in die volgorde gebeuren en menig winkelier biedt je binnen 2 weken tijd een vervangend product aan omdat hij het onredelijk vindt de klant te laten wachten op reparatie. Leuk is dat: heb je net een nieuwe tv gekocht, ben je hem met 14 dagen al kwijt voor 2-3 weken ofzo

Wat ook wonderlijk is dat niemand inhoudelijk in wil gaan waarom Panasonic pertinent weigert om te verklaren wat nu eigenlijk de FWs' doet.
Heeft dat soms ermee te maken dat Panasonic anders moet toegeven dat er flaws zitten in het toestel?
Ik heb werkelijk geen flauw idee en ik denk dat dat de reden is dat niemand er inhoudelijk op wil ingaan. Panasonic moet het weten, anders stellen ze geen FW-updates voor bij specifieke problemen

Maar goed, zo'n schande zou het niet moeten zijn om de bugfixes te melden, dat is op IT-gebied toch heel gebruikelijk en zeker geen teken van een slecht product, eerder een teken van goede ondersteuning
Maar laten we deze discussie a.u.b. staken. We zijn het meer eens dan je zou denken, ik kan de wisselingen van waar we het precies over hebben alleen totaal niet volgen (zie eerste deel van m'n reactie).
[
Voor 4% gewijzigd door
Grrrrrene op 13-09-2011 20:23
]