Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
die g20 is in zilver erg mooi imho. Is geen goedkope verf maar metallic lac met blanke lak erover. En meer donkergrijs van kleur ipv lichtzilver.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Bever! schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:45:
[...]

die g20 is in zilver erg mooi imho. Is geen goedkope verf maar metallic lac met blanke lak erover. En meer donkergrijs van kleur ipv lichtzilver.
Ik heb zelf de TX-P42GT24 (speciale versie van de G20 met DVB-S tuner voor Expert in Duitsland. Heeft ook nog wat andere features en zit eigenlijk tussen de G20 en V20 in), deze is ook erg mooi inderdaad! Ik heb zelf een hekel aan "piano zwart" en heb m'n home cinema in het zilver (Harman Kardon set), de kleur past prima bij de speakers en speakerstands van HK :) Ziet er ook een stuk luxer uit dan "piano zwart" plastic!

[ Voor 4% gewijzigd door Hermanvh op 17-09-2011 16:32 ]

webOS all the way!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Ik krijg net een update van de firmware voor mijn P42G20, is Viera Cast bijgewerkt naar Connect en heb ik MLB.TV als applicatie op mijn TV. Kan dus nu willekeurig welke wedstrijd, live of on demand in FULL HD kijken op mijn televisie. Ik ben zo blij als een kind!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update groene vlekken probleem 50 vt 30 ! Hoi , ik ben Vrijdag opgebeld door het servicecenter met de mededeling dat er een oplossing ZOU gevonden zijn voor dit probleem ! _/-\o_ Men wacht er nu op het wisselstuk en komen vanaf het moment dat het toegekomen is installeren ! Het zou dan blijkbaar toch een fout in 1 van de boards zijn . Ik hou jullie uiteraard op de hoogte ! Hopelijk zijn de groene vlekken hiermee snel geschiedenis en kan ik eindelijk gaan genieten van deze voor de rest schitterende televisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:12
Sakete schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:06:
Hoi,

Een vraagje. Wat zijn jullie ervaringen met de G30/GT30 m.b.t. beeld retentie? Ik ben in de markt voor een nieuwe TV en zit te twijfelen tussen een LCD of Plasma scherm. Doeleinden zijn voornamelijk films kijken, maar daarnaast wil ik wel de mogelijkheid hebben om ook fatsoenlijk te kunnen gamen op een console.

Merken jullie dat een Panasonic plasma toch veel last heeft van retentie? Of merk je daar eigenlijk niets van?

Bij voorbaat dank!

Groet,
Sakete
Ik heb ook een 42G30, en ik heb geen last retentie. Zelf na enkele minuten pauze van een BD (het pauze knop en hoofdstuk menu komt dan in beeld, mijn onkyo bd-speler gaat niet op een screensaver, mijn Dune wel) is er echt niks te zien. Gaat gelijk weg.

Ook heb ik er een pc aan hangen om af en toe te gamen op het grote scherm. Dit is voornamelijk racen.
Hier heb ik de tv in spel modus en hier ook geen rarigheden. Echter kan wel merken als er lichte achtergronden/beeld is, dan zie ik hem wat meer flikkeren, maar heb ik weinig last van.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
was dit nu al een keer hier gemeld?

zo ja: dan dubbel geplakt houdt beter :-)

Zo niet dan bij deze:
http://panasonic.jp/suppo...download/fw/down_eu7.html

Kan je als je je tv niet op internet hebt aangesloten toch updaten

releasenotes
1. Improvement for Media player compatibility

en geen woord over Floadting Black oplossing?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 23:39
Kan iemand me vertellen of de TX-P46GT30 3d content ( sbs mkv) in 3d afspeelt vanaf een boxee box?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:38:

Zo niet dan bij deze:

releasenotes

Dat hoeft ook niet want de VT30 heeft geen floating black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:09
Pimmetje651 schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:26:
Kan iemand me vertellen of de TX-P46GT30 3d content ( sbs mkv) in 3d afspeelt vanaf een boxee box?
MKV is een container voor allerlei codecs, en in het algemeen is er geen zinnig woord over te zeggen. Mijn ervaring (VT30): 50% van de MKV spelen af. Van de 50% doet bij 20% de audio het niet, en bij 50% geeft de TV decodeer problemen (hij mist keyframes).

Daarnaast ervaar ik verschil tussen het de ene DLNA server en de andere. Via mijn WD MyBook doen bepaalde bestanden het niet, diezelfde bestanden doen het weer wel via Samsung Allshare DLNA server op de pc. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 23:39
Arnout schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:44:
[...]

MKV is een container voor allerlei codecs, en in het algemeen is er geen zinnig woord over te zeggen. Mijn ervaring (VT30): 50% van de MKV spelen af. Van de 50% doet bij 20% de audio het niet, en bij 50% geeft de TV decodeer problemen (hij mist keyframes).

Daarnaast ervaar ik verschil tussen het de ene DLNA server en de andere. Via mijn WD MyBook doen bepaalde bestanden het niet, diezelfde bestanden doen het weer wel via Samsung Allshare DLNA server op de pc. :?
Ok , maar ik zal toch afspelen via mijn Boxee Box, dus hoeft de TV die codecs niet te hebben.
Alleen moet de TV de Boxee Box goed herkennen en zo 3D afspelen, en dat zal ik willen weten

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Adlermann schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:15:
[...]

Dat hoeft ook niet want de VT30 heeft geen floating black.
OH JA!!!! en daarom heb ik 1.520 laten installeren (net zoals meerderen van ons) om dat FBR op te laten lossen? Zie ook avforums en terug in dit topic.

Praat aub geen nonsense.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:30:
[...]

OH JA!!!! en daarom heb ik 1.520 laten installeren (net zoals meerderen van ons) om dat FBR op te laten lossen? Zie ook avforums en terug in dit topic.

Praat aub geen nonsense.....
Het is FBR, geen floating black. Dat zijn twee verschillende dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Pimmetje651 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:09:
[...]

Ok , maar ik zal toch afspelen via mijn Boxee Box, dus hoeft de TV die codecs niet te hebben.
Alleen moet de TV de Boxee Box goed herkennen en zo 3D afspelen, en dat zal ik willen weten
SBS is eenvoudig qua werking dus dat zal altijd werken. Wel moet je zorgen dat de 2 beelden precies goed overlappen anders word je helemaal gek in 3D modus. Dus aspect ratio en overscan goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:33
Nou, fijn hoor: zoals het er nu naar uit ziet hangt binnenkort mijn oude Philips 42PFL9603 weer aan de muur.

Nadat eCare had geconstateerd dat mijn VT30 erg last heeft van een groene vlek en na overleg met Panasonic een creditering van het aankoopbedrag heeft geregeld heb ik mijn lokale televisieshop een nieuwe VT30 laten bestellen. Ik heb samen met de winkeleigenaar deze nieuwe tv gecheckt op de groene vlek, en zowaar ook de nieuwe tv heeft dit probleem.

Omdat ik er nog steeds vanuit ga dat het om enkele gevallen betreft vroeg ik de winkelier om een derde toestel te bestellen maar dat weigert hij. Hij wil mij dus geen andere VT30 meer leveren. Ik wil geen concessie doen en bijvoorbeeld een switch maken naar een Samsung plasma, dus zit er niets anders meer op dan de VT30 op te laten halen door eCare en mijn oude tv, die ik gelukkig nog in de logeerkamer heb staan, weer in de huiskamer aan de muur te hangen.

De winkelier is van mening dat ik te kritisch ben. Dat er af en toe een groene vlek zichtbaar is tijdens weergave van fragmenten met veel wit en dat het bekijken van zwart/wit films niet te doen is moet ik volgens hem maar voor lief nemen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bitbull schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:49:
Nou, fijn hoor: zoals het er nu naar uit ziet hangt binnenkort mijn oude Philips 42PFL9603 weer aan de muur.

Nadat eCare had geconstateerd dat mijn VT30 erg last heeft van een groene vlek en na overleg met Panasonic een creditering van het aankoopbedrag heeft geregeld heb ik mijn lokale televisieshop een nieuwe VT30 laten bestellen. Ik heb samen met de winkeleigenaar deze nieuwe tv gecheckt op de groene vlek, en zowaar ook de nieuwe tv heeft dit probleem.

Omdat ik er nog steeds vanuit ga dat het om enkele gevallen betreft vroeg ik de winkelier om een derde toestel te bestellen maar dat weigert hij. Hij wil mij dus geen andere VT30 meer leveren. Ik wil geen concessie doen en bijvoorbeeld een switch maken naar een Samsung plasma, dus zit er niets anders meer op dan de VT30 op te laten halen door eCare en mijn oude tv, die ik gelukkig nog in de logeerkamer heb staan, weer in de huiskamer aan de muur te hangen.

De winkelier is van mening dat ik te kritisch ben. Dat er af en toe een groene vlek zichtbaar is tijdens weergave van fragmenten met veel wit en dat het bekijken van zwart/wit films niet te doen is moet ik volgens hem maar voor lief nemen. :(
Ik neem aaan dat je de nieuwe tv nog niet gekocht hebt? Gewoon niet betalen en niet afhalen. Laat die winkelier er maar in stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
Adlermann schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:18:
[...]

Ik neem aaan dat je de nieuwe tv nog niet gekocht hebt? Gewoon niet betalen en niet afhalen. Laat die winkelier er maar in stikken.
Klopt, ik heb geen enkele verplichting meer met hem. De tv die nu nog thuis hangt wordt keurig opgehaald door e-care en Panasonic zal dit met de leverancier verrekenen. De leverancier zal dan tenslotte het aankoopbedrag terugstorten op mijn rekening. Tot die tijd wordt het even behelpen met de Philips.

Panasonic heeft trouwens gereageerd op mijn post op hun Faceboek pagina. Ze vroegen om mijn telefoonnummer. Benieuwd wat dat zal opleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Bitbull op 20-09-2011 17:59 ]

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
LaFleche schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:38:

Zo niet dan bij deze:

releasenotes

Blijkbaar is er sinds 15 september 2011 ook een firmaware update voor andere types, G30, GT30, S30, ST30.

http://panasonic.jp/suppo...download/fw/down_eu4.html
Sep. 15, 2011
Ver. 1.317
Improvement for Media player compatibility.

Al iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update "groene vlekken" probleem 50VT30 :
De technieker is juist langsgeweest , hij heeft het moederboard vervangen en het board voor de aansturing van het scherm met als uiteindelijke resultaat dat er NIETS is veranderd !!!!! Dan toch een fout op het paneel zelf ???? Hoop dat er nu toch echt wel is een oplossing komt , is bijna 2 maanden bezig :-( !!!!!! :-( :-( :-( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 19:57
Sakete schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:06:
Een vraagje. Wat zijn jullie ervaringen met de G30/GT30 m.b.t. beeld retentie? Ik ben in de markt voor een nieuwe TV en zit te twijfelen tussen een LCD of Plasma scherm. Doeleinden zijn voornamelijk films kijken, maar daarnaast wil ik wel de mogelijkheid hebben om ook fatsoenlijk te kunnen gamen op een console.
Merken jullie dat een Panasonic plasma toch veel last heeft van retentie? Of merk je daar eigenlijk niets van?
Ik heb nu een maand of vier een 42G30 en heb nooit enige retentie gezien. Ik game er niet op en kijk vrijwel uitsluitend in THX-modus. Retentie is trouwens niet iets dat Plasma-specifiek is, om de een of andere reden heeft Plasma alleen de naam gekregen er gevoelig voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:51
Dan moet je beter kijken ;), plasma heeft altijd last van retentie.. Ga maar eens een avondje Ned 1 kijken en switch naar een ander kanaal et voila, het logo is nog even zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 11:26

pvr

Weet iemand of panasonic volgend jaar nog met een nieuwe plasma lijn komen?. Ik hoorde in de wandelgangen dat het plasma gebeuren eruit gaat, is dat zo?

Ik heb zitten rond te googlen, maar kan niet direkt zo wat vinden hierover.................................

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pvr schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:58:
Weet iemand of panasonic volgend jaar nog met een nieuwe plasma lijn komen?. Ik hoorde in de wandelgangen dat het plasma gebeuren eruit gaat, is dat zo?

Ik heb zitten rond te googlen, maar kan niet direkt zo wat vinden hierover.................................
Dat plasma eruit zal gaan is al een roddel dat al jaren loopt. Zal wel zo'n vaart niet lopen. Ik hoop het niet, want LCD is pure troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
- J.W. - schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:41:
Dan moet je beter kijken ;), plasma heeft altijd last van retentie.. Ga maar eens een avondje Ned 1 kijken en switch naar een ander kanaal et voila, het logo is nog even zichtbaar.
Dat ligt puur aan de extreem overdreven felheid van de zender logo's.
Ik heb laatst 4 uur achtereen Dungeon Siege 3 gespeeld met een HUD in beeld en ik had totaal geen last van Image Retention, dat komt waarschijnlijk omdat deze HUD grotendeels transparant is.
Een logo heb ik inderdaad wel een seconde of 10 gezien na het kijken van het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Bitbull schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:56:
[...]

Klopt, ik heb geen enkele verplichting meer met hem. De tv die nu nog thuis hangt wordt keurig opgehaald door e-care en Panasonic zal dit met de leverancier verrekenen. De leverancier zal dan tenslotte het aankoopbedrag terugstorten op mijn rekening. Tot die tijd wordt het even behelpen met de Philips.
Weet je zeker dat jij je geld terug krijgt van panasonic? Wordt het niet gecrediteerd aan de winkelier?
Immers jij doet zaken met de verkoper en niet met panasonic.

Dit was wel de werkwijze bij mijn plasma switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
Lumics schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:14:
[...]

Weet je zeker dat jij je geld terug krijgt van panasonic? Wordt het niet gecrediteerd aan de winkelier?
Immers jij doet zaken met de verkoper en niet met panasonic.

Dit was wel de werkwijze bij mijn plasma switch
Dat is toch wat ik schreef? Maar misschien was ik niet helemaal duidelijk: De inkoopprijs wordt aan de leverancier gecrediteerd en deze zal daarna het aankoopbedrag terug storten.

• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-03 11:12
Hebben hier mensen goede ervaringen met de Panasonic P42S30?

Heb niet een supergrote woonkamer (kijkafstand ongeveer 3/4 meter). Ik wil de tv aansluiten op mijn xbox 360, een home cinema set/surround speakers en een mediaspeler.

Verwijderd

hallo

hoe zijn die groene vlekken zichtbaar heb nog niks gezien op mijn Vt30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:11:
Update "groene vlekken" probleem 50VT30 :
De technieker is juist langsgeweest , hij heeft het moederboard vervangen en het board voor de aansturing van het scherm met als uiteindelijke resultaat dat er NIETS is veranderd !!!!! Dan toch een fout op het paneel zelf ???? Hoop dat er nu toch echt wel is een oplossing komt , is bijna 2 maanden bezig :-( !!!!!! :-( :-( :-( :'(
Pieje heeft hij de achterwand zomaar eraf kunnen halen?
Of heeft hij het toestel plat neer gelegd op de glasplaat kant, voorzijde dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:52:
hallo

hoe zijn die groene vlekken zichtbaar heb nog niks gezien op mijn Vt30
Iets maar dan met een speciale demo waar 50 en 60 Hz beelden worden getoond.
Tevens zie je allerlei kleuren van snel tot langzaam overgaan naar bijvoorbeeld wit naar rood.
Bij films en tv kijken nooit waargenomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Morfang schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:12:
Hebben hier mensen goede ervaringen met de Panasonic P42S30?

Heb niet een supergrote woonkamer (kijkafstand ongeveer 3/4 meter). Ik wil de tv aansluiten op mijn xbox 360, een home cinema set/surround speakers en een mediaspeler.
Van wat ik heb gelezen érg geschikt voor gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ windoos , hij heeft de achterzijde van het paneel er rechtstaande afgehaald ! Jammer dat het probleem nog STEEDS niet opgelost is integendeel nu heeft de tv ook een "buzz" probleem erbij !!!! Waar je vroeger zacht de ventilatoren hoorde hoor je nu met regelmaat een zeer , irritante zoemtoon :'( ! Ben het nu echt wel aan het beu worden !!! Dit is al de derde poging om het probleem op te lossen , denk echt dat ze mijn tv gebruiken om van alles uit te proberen ( al bijna 2 maand bezig :D ) TV is maar iets langer dan die 2 maand in bezit ;( !!! Weet het echt ni meer hoor !!!!! :-( . Zwaar teleurgesteld !!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:13:
@ windoos , hij heeft de achterzijde van het paneel er rechtstaande afgehaald ! Jammer dat het probleem nog STEEDS niet opgelost is integendeel nu heeft de tv ook een "buzz" probleem erbij !!!! Waar je vroeger zacht de ventilatoren hoorde hoor je nu met regelmaat een zeer , irritante zoemtoon :'( ! Ben het nu echt wel aan het beu worden !!! Dit is al de derde poging om het probleem op te lossen , denk echt dat ze mijn tv gebruiken om van alles uit te proberen ( al bijna 2 maand bezig :D ) TV is maar iets langer dan die 2 maand in bezit ;( !!! Weet het echt ni meer hoor !!!!! :-( . Zwaar teleurgesteld !!!!! :(
In eerste instantie moet je wederom naar de winkelier maar ik zou ook contact opnemen met Panasonic Nederland.
Ik mag ervan uitgaan dat je op de bon heb laten zetten dat er een probleem is bijgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkelier gaat dinsdag contact opnemen met het servicecenter EN Panasonic ! Morgen bel ik zelf naar het servicecentrum ivm. het bijkomende probleem :O ! En dan is het te hopen dat alles eindelijk in orde komt :> . Toch doodzonde want voor de rest is het echt een zeer goed toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 19:57
- J.W. - schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:41:
Misschien had ik ook moeten schrijven dat ik er geen làst van had: Als ik er naar zoek, kan ik het vast wel vinden. Mijn kijkgedrag helpt ook wel: Ik kijk zelden meer dan een uur achter elkaar TV, laat staan dezelfde zender.
Ik zou trouwens ook pas stellen dat ik last heb van retentie als het logo van de voorgaande avond mij nog opvalt, als ik 's avonds de tv inschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware update 1800.

Hier kom ik hem niet tegen?

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update "groene vlekken" probleem : servicecenter mij vandaag gebeld met de heugelijke mededeling dat Panasonic mij deze week een nieuwe vt 30 thuis komt afleveren !!!! :-) Toppie :) ben nu een zeer tevreden Panasonic klant _/-\o_ _/-\o_ :*) !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:41:
ben nu een zeer tevreden Panasonic klant _/-\o_ _/-\o_ :*) !!!!
En je hebt hem nog niet eens ;)

Maar goed opgelost dan.. (uiteindelijk..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik had dit ook, al zat ik binnen de 2 weken, dus ik had omruil garantie van de winkel.

Mijn 2e VT30 is echt perfect, geen groene vlekken, zelfs niet met de break-in dvd.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Laatst online: 01-09 21:12
Nieuwere productie batch ofzo zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@J.W . al een stap in de goede richting he ? Ben daardoor tevreden ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
Hier ook geen groene vlekken hoor, is ook nieuwste produktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:41:
Update "groene vlekken" probleem : servicecenter mij vandaag gebeld met de heugelijke mededeling dat Panasonic mij deze week een nieuwe vt 30 thuis komt afleveren !!!! :-) Toppie :) ben nu een zeer tevreden Panasonic klant _/-\o_ _/-\o_ :*) !!!!
Denk dat ik pas een tevreden klant zou zijn als de nieuwe het probleem niet heeft.... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al gewoon tevreden dat ze iets aan het probleem willen doen >:) de rest zullen we wel zien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
Zou het mogelijk zijn om van firmware te reversen? Ik heb 1703 sinds enkele dagen maar mijn fans maken nu meer geluid. Het WAS goed maar nu duidelijk harder... Ik denk er dus aan om terug te gaan... Iemand een idee of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst de 1800 firmware proberen.
Nog steeds niet tevreden dan kan je overwegen om een roll back te doen maar of de Panasonic software specialisten dit hebben ingebouwd?
Theoretisch herkent de Panasonic nieuwe software dus de onofficiële Spaanse variant die zal die wel herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Uhhh 1800? Heb ik iets gemist? En is er ergens ook een changelog bekend? Ik vind het wel prettig om te weten wat er veranderd. Ik had geen klachten maar omdat vieracast perse wilde updaten heb ik dat gedaan... met spijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de 1800 dus gemist. :)
Changelog dat zou wel is prettig zijn als Panasonic dit zou doen.
Als ik de voorgaande versie lees dan moet de mediaspeler beter functioneren.

Het bijzondere is dat heel veel mensen in koor roepen ik heb nergens meer last van.
Groen, wat is dat?
50Hz probleem opgelost.
FBR, niet meer zichtbaar.

Het zal allemaal wel maar waarom vermelden ze dat niet in de Changelog?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik had sinds de eerste update (1506?) al helemaal geen klachten meer. zowel 50hz als fbr opgelost.
Sinds 1703 heb ik meer geluid van mijn fans EN ik heb het idee dat MKV 1080 bestanden minder vloeiend spelen. Slechter dus....

Waar kan ik 1800 downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethernetkabel erin of de Dongel.
Je kunt hem nog nergens downloaden maar dat zal een kwestie van tijd zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JimmyNL schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:47:
Ik had sinds de eerste update (1506?) al helemaal geen klachten meer. zowel 50hz als fbr opgelost.
Sinds 1703 heb ik meer geluid van mijn fans EN ik heb het idee dat MKV 1080 bestanden minder vloeiend spelen. Slechter dus....

Waar kan ik 1800 downloaden?
Je schreef

ik heb het idee dat MKV 1080 bestanden minder vloeiend spelen,noem er is 1.
Hoe speel je die af, mediaspeler extern of de interne?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:53:
[...]

Je schreef

ik heb het idee dat MKV 1080 bestanden minder vloeiend spelen,noem er is 1.
Hoe speel je die af, mediaspeler extern of de interne?
Noem er eens een? (ik zag heel even je bericht verspringen / veranderen haha. Gewoon een web-dl mkv idd, DTS. Het lijkt nog het meest op wat je vroeger had als je NTSC op een pal DVD speler draaide. Dan had je elke paar seconde een correctie frame. Het loopt gewoon net niet mooi... Audio is prima.

Speel het af met viera tools en dan de meest rechter optie. Via dnla van een harddisk af, zowel tv als harddisk wired verbonden met een router gigabit aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
D-TECH schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:20:
Nieuwere productie batch ofzo zeker?
Geen idee, wat mij wel opviel was dat ik een afstandbediening had waar een knop met de tekst "internet" opzat, dat had de vorige afstandbediening niet, daar stond meen ik mij te herinneren Viera, en toen ik de tv kreeg zat er reeds V1.700 standaard van de fabriek op.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:34:
Als ik de voorgaande versie lees dan moet de mediaspeler beter functioneren.

Het bijzondere is dat heel veel mensen in koor roepen ik heb nergens meer last van.
Groen, wat is dat?
50Hz probleem opgelost.
FBR, niet meer zichtbaar.

Het zal allemaal wel maar waarom vermelden ze dat niet in de Changelog?
Zou het aan mij liggen, maar ik heb het idee dat de tv net iets scherpere beelden vertoond dan met V1.703.
Laten we het erop houden dat ik nu helemaal tevreden ben, had hiervoor de Samsung UE46C8700.
Wat een verschil, de Panasonic is op alle gebieden wat met beeld te maken hebben echt een stuk volwassener, oké het internet gedeelte van de Samsung is beter, maar dat gebruik ik toch niet, daar heb ik mijn laptop voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JimmyNL schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:02:
[...]

Noem er eens een? (ik zag heel even je bericht verspringen / veranderen haha. Gewoon een web-dl mkv idd, DTS. Het lijkt nog het meest op wat je vroeger had als je NTSC op een pal DVD speler draaide. Dan had je elke paar seconde een correctie frame. Het loopt gewoon net niet mooi... Audio is prima.

Speel het af met viera tools en dan de meest rechter optie. Via dnla van een harddisk af, zowel tv als harddisk wired verbonden met een router gigabit aansluiting...
Busted! :+

Ik vond de web dl van Pan am ook niet geweldig de TLA speelde vloeiender maar dat zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:34:

[...]
50Hz probleem opgelost.
[...]
Is dat zo?

Met de firmware update van de G20 van dezelfde datum iig niet (2.515), heb ik met eigen ogen kunnen constateren..

[ Voor 43% gewijzigd door - J.W. - op 27-09-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
- J.W. - schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:34:
[...]

Is dat zo?

Met de firmware update van de G20 van dezelfde datum iig niet (2.515), heb ik met eigen ogen kunnen constateren..
vraag me af of ze nog wat aan de 20 serie doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van de VT30 50 inch. Toppie tv..
Nu heb ik een zeer grote collectie films op externe schijf staan. Dit zijn echter allen indeling met VIDEO TS en Audio TS, de standaard DVD indeling. Apart is dat dit standaard dvd formaat niet wordt herkend door de mijn VT30. Lopen jullie ook tegen dit probleem aan en hoe lossen jullie dit op, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
matty___ schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:46:
[...]

vraag me af of ze nog wat aan de 20 serie doen
Ik heb zelf een VT30 en daar is het probleem zo goed als (99%) verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:07:
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van de VT30 50 inch. Toppie tv..
Nu heb ik een zeer grote collectie films op externe schijf staan. Dit zijn echter allen indeling met VIDEO TS en Audio TS, de standaard DVD indeling. Apart is dat dit standaard dvd formaat niet wordt herkend door de mijn VT30. Lopen jullie ook tegen dit probleem aan en hoe lossen jullie dit op, iemand tips?
Klopt, maar via de optie media server kun je het aanspreken. Althans op mijn VT30 wel :-). Het nadeel daarvan is dat het mij niet lukt om dan audiosporen te kiezen (DTS of DD5,1) en bijvoorbeeld de ondertiteling. Daarbij ziet hij het als één scene per bestand. De index word dus niet aangesproken / uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
JimmyNL schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:01:
[...]

Ik heb zelf een VT30 en daar is het probleem zo goed als (99%) verdwenen...
Lekker dan, dat Panasonic van mening is dat de 20-serie alweer obselete is.. zo lastig kan het toch niet zijn om de bugfix te porten naar de 20-serie :?

[ Voor 39% gewijzigd door - J.W. - op 27-09-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- J.W. - schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:52:
[...]

Lekker dan, dat Panasonic van mening is dat de 20-serie alweer obselete is.. zo lastig kan het toch niet zijn om de bugfix te porten naar de 20-serie :?
De bug is ook niet fixed op de VT30. Met IFC uit is de 50hz motion bug nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Oke, bedankt voor de info Adlermann.

Zover ik weet is het een hardware issue (die getriggered wordt door nabewerking (ruisverwijdering van statische achtergrond)). Ik was dus al enigzins verbaasd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 19:21

OMX2000

By any means necessary...

matty___ schreef op zondag 03 juli 2011 @ 01:18:
weet iemand of er ook nog firmwares voor de V20 uit komen?
Ik meen gelezen te hebben op tweakers dat de vorige generatie viera's ook een update zouden ontvangen. Maar tot vandaag nog niks gezien en draai nog steeds 2.505 op mijn V20

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
@OMX2000:
Hier kun je hem downloaden:
http://panasonic.jp/suppo...wnload/fw/down_eug20.html

Vervolgens kun je hem dan met een USB-stick / SD-kaart installeren. Gisteren ook gedaan, ging perfect.

[ Voor 33% gewijzigd door - J.W. - op 27-09-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06
Is er veel verschil in beeldkwaliteit tussen de ST30 en de S30? Vooral rekening mee houden dat dit tv zou zijn die voor 95% wordt gebruikt om te games (PS3 én Xbox360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oww. mooi! ik ben even aan het zoeken maar vind de optie media server niet terug. Waar kan ik dit vinden gevonden :)?
JimmyNL schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:03:
[...]

Klopt, maar via de optie media server kun je het aanspreken. Althans op mijn VT30 wel :-). Het nadeel daarvan is dat het mij niet lukt om dan audiosporen te kiezen (DTS of DD5,1) en bijvoorbeeld de ondertiteling. Daarbij ziet hij het als één scene per bestand. De index word dus niet aangesproken / uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
p50vt30 is nu 1700 + 30 euro verzendkosten ivm 4 daagse actie. Wel 3 weken wachten.

edit: wehkamp :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mandrake466 op 27-09-2011 19:42 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
- J.W. - schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:00:
Oke, bedankt voor de info Adlermann.

Zover ik weet is het een hardware issue (die getriggered wordt door nabewerking (ruisverwijdering van statische achtergrond)). Ik was dus al enigzins verbaasd..
Ik heb IFC uit staan, en ik zie het zelden tot nooit voorbij komen.... Voor mij is het dus geen issue. Ik kijk veel films, game veel, geen punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyNL schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:40:
[...]

Ik heb IFC uit staan, en ik zie het zelden tot nooit voorbij komen.... Voor mij is het dus geen issue. Ik kijk veel films, game veel, geen punt...
Zelden is dus niet opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
JimmyNL schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:40:
[...]

Als ik er op let zie ik het bijna de hele tijd.. maar de een is er gevoeliger voor dan de ander :)

Ik geniet zeker van de TV, maar van mij mogen ze het best oplossen en als ze dat voor de 30-serie voor elkaar krijgen dan zou het van Panasonic wel zo netjes zijn dat ook voor de 20-serie te doen. That's all :)

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 10:49

danplo

The Force is strong with me

Zo sinds vandaag ook in het bezit van een VT30 65inch tv :9 wow wat een scherm zeg :)
Ik ben nog best aan het stoeien met alles, maar zodoende leert men.
3D blu-ray bestanden bekijk ik met PowerDVD, alleen bij snelle beelden is het soms moeilijk te volgen klopt dat ? hebben meer mensen hier last van en is het enigsinds aan te passen.
Hiervoor had ik een Pioneer 50inch XDE en had echt een top strak beeld bij tv kijken, dit doe ik met een Humax HD decoder, maar ik vind met dit grote scherm de beelden niet meer allemaal even mooi over komen, maar misschien moet ik nog wat hiermee prutsen (soms korrelig of met een waas)
Voor de rest een DVD hoeft ik niet meer te kijken op dit scherm dat ziet er gewoon korrelig uit, dus word voortaan Blu-ray bestanden gebruiken, want die zijn echt vet strak allemaal.
Misschien heeft iemand nog tips voor beginners gebruik, of enig reactie op mijn bericht.
Ik weer even verder genieten.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Dreke008
danplo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 01:25:
Zo sinds vandaag ook in het bezit van een VT30 65inch tv :9 wow wat een scherm zeg :)
Ik ben nog best aan het stoeien met alles, maar zodoende leert men.
3D blu-ray bestanden bekijk ik met PowerDVD, alleen bij snelle beelden is het soms moeilijk te volgen klopt dat ? hebben meer mensen hier last van en is het enigsinds aan te passen.
Hiervoor had ik een Pioneer 50inch XDE en had echt een top strak beeld bij tv kijken, dit doe ik met een Humax HD decoder, maar ik vind met dit grote scherm de beelden niet meer allemaal even mooi over komen, maar misschien moet ik nog wat hiermee prutsen (soms korrelig of met een waas)
Voor de rest een DVD hoeft ik niet meer te kijken op dit scherm dat ziet er gewoon korrelig uit, dus word voortaan Blu-ray bestanden gebruiken, want die zijn echt vet strak allemaal.
Misschien heeft iemand nog tips voor beginners gebruik, of enig reactie op mijn bericht.
Ik heb dan de 50 inch versie, mijn ervaring is dat naarmate hij meer speeluren heeft dat het beeld iets verbeterd, ik zit nu rond de 150 uur.
Kan aan mij liggen, of het is gewoon iets wat ik wil zien, geen idee, maar ben heel tevreden met deze TV.
Verder neem ik aan dat je V1.800 aan firmware erop hebt staan, anders even op knoppie "internet" drukken van je afstandsbediening en dan op ja klikken.

• Mandrake466
danplo schreef op woensdag 28 september 2011 @ 01:25:
*knip*

Nou als dvd er korrelig uitziet dan wil ik niet weten hoe het zit met divx :/

Mischien moet ik toch maar mijn Philips CRT 32" blijven gebruiken.

Hoe zit het dan met analoge zenders en digitale schotel? Ziet dat er een beetje uit?

Edit: ik zie nu pas dat jij de 65"hebt. De 50" zal wel meevallen denk ik?

[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 28-09-2011 09:11 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Verwijderd

Het is vrij simpel hoe groter het scherm hoe meer ellende je ziet als de bron niet echt geweldig is.
Waarom zo een groot scherm als je een waardeloze bron hanteert?
Je geeft een bak geld uit aan een topsegment panel gebruik HD bronnen waardoor die optimaal kan presteren.
We leven in een download wereld vergeet al die SD meuk of die opgepimpte HD troep met logo's.
Alles is te downloaden met ondertiteling,wil je een leuke tv serie pak een web dl release en gaan met die banaan.
Films minimaal 1080p of de BD.
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:53:
Het is vrij simpel hoe groter het scherm hoe meer ellende je ziet als de bron niet echt geweldig is.
Je geeft een bak geld uit aan een topsegment panel gebruik HD bronnen waardoor die optimaal kan presteren.
We leven in een download wereld vergeet al die SD meuk of die opgepimpte HD troep met logo's.
Alles is te downloaden met ondertiteling,wil je een leuke tv serie pak een web dl release en gaan met die banaan.
Je kan ook kopen he. Dat is zoals het hoort namelijk! Gewoon netjes naar de winkel en een blu-ray halen.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:43
Ik vind dat plasma (iig mijn G20) heel goed omgaat met SD materiaal vergeleken met veel LCD's die ik bij vrienden zie. Of het ligt aan de goede upscaling of het toleranter zijn van plasma in het algemeen weet ik zo niet.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Arnout
Ik denk dat het komt omdat plasma dichterbij het CRT beeldkarakter komt dan LCD. De meeste LCD televisies staan erg scherp afgesteld waardoor SD materiaal als lelijker wordt ervaren. Plasma effent het beeld van nature meer (hoewel je plasma ook slecht of veel te scherp af kunt stellen).

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 10:49

danplo

The Force is strong with me

Dreke008 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:07:
[...]

Ik heb dan de 50 inch versie, mijn ervaring is dat naarmate hij meer speeluren heeft dat het beeld iets verbeterd, ik zit nu rond de 150 uur.
Kan aan mij liggen, of het is gewoon iets wat ik wil zien, geen idee, maar ben heel tevreden met deze TV.
Verder neem ik aan dat je V1.800 aan firmware erop hebt staan, anders even op knoppie "internet" drukken van je afstandsbediening en dan op ja klikken.
Ja klopt ik had gisteren v1.800 gedownload en geinstalleerd, toch bedankt voor je tip.
En ik wacht geduldig af om te zien of het beeld nog iets mooier word na zoveel uur gebruik, hierin kan je best eens gelijk hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:53:
Ik heb nog wat oude dvd's en dat was ik gewoon aan het testen op deze tv, vandaar mijn reactie.
Natuurlijk snap ik wel dat ik HD / Blu-ray moet kijken, maar toch grappig om te zien dat het een wereld van verschil is op z'n groot scherm.
Mijn bronnen zijn dus gewoon allemaal nieuw en HD en met 1.4 HDMI.
TV kijk ik ook op alle HD kanalen en dit is best goed te doen, de ene aflevering mooier dan de andere, maar dit ligt er ook aan wat ze uitzenden.
Gisteren was er bijvoorbeeld voetballen en die beelden waren echt bijzonder mooi en duidelijk en scherp.

[ Voor 23% gewijzigd door danplo op 28-09-2011 11:25 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:58:
[...]

Je kan ook kopen he. Dat is zoals het hoort namelijk! Gewoon netjes naar de winkel en een blu-ray halen.
Downloaden is volledig, 100 procent legaal.
Waarom zo een reactie?
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:37:
[...]

Downloaden is volledig, 100 procent legaal.
Waarom zo een reactie?
Dat het legaal is is gewoon een absurditeit die gelukkig snel aangepakt gaat worden. Of vind jij het normaal dat je van entertainment kunt genieten zonder ervoor te betalen? Het heeft geld gekost om te maken en mensen willen er geld mee verdienen, dat was hun doel. Het is en blijft gewoon broodroof.

Maar dit is een andere discussie voor een ander topic denk ik.

Verwijderd

Adlermann schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:48:
[...]

Dat het legaal is is gewoon een absurditeit die gelukkig snel aangepakt gaat worden. Of vind jij het normaal dat je van entertainment kunt genieten zonder ervoor te betalen? Het heeft geld gekost om te maken en mensen willen er geld mee verdienen, dat was hun doel. Het is en blijft gewoon broodroof.

Maar dit is een andere discussie voor een ander topic denk ik.
Je hebt gelijk dit is niet de plek om dit onderwerp terloops te bespreken maar jij startte deze discussie vandaar dat ik even wilde reageren. ;)
Gewoon een ja of nee., denk jij dat downloaden in de toekomst geheel wordt verboden?
Voor de rest ga ik er niet op in, ben enkel benieuwd naar jouw visie. ;)

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:57
Ik heb mijn 42GT30 nu al een tijdje gebruikt voor games/series/films en ik vond het tijd worden om hem te gaan kalibreren! Nou heb ik geen hardware hiervoor, maar begrijp ik dat je een heel eind kan komen met het oog & software. Nou zit ik met de volgende onduidelijkheden:

Ik heb een settopbox (HDMI4), ps3 (HDMI3) en laptop (HDMI2) die ik aansluit op de TV.
- Voor elke aansluiting moet ik apart kalibreren lijkt me?
- Volstaat de AVS HD 709 kalibratie software of kan ik beter retail aanschaffen?
- Hebben jullie verder nog tips hiervoor?

Ik heb overigens alle beeldverbeteraars standaard uit, dit geeft het zuiverste beeld toch?
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:54:
[...]

Gewoon een ja of nee., denk jij dat downloaden in de toekomst geheel wordt verboden?
Als je benieuwd bent naar zijn visie, zal een ja/nee antwoord niet echt voldoen of wel? 8)7
Ik zou zeggen, lekker privé berichten sturen! :+

• Mandrake466
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 14:54:
[...]

Je hebt gelijk dit is niet de plek om dit onderwerp terloops te bespreken maar jij startte deze discussie vandaar dat ik even wilde reageren. ;)
Verboden of niet..ik blijf het lekker doen.
:+

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hallo iedereen!!

Heb nu een jaartje ongeveer mijn pana p46G20..Super tevreden, echt waar..nu is het moment daar(had al eerder dit vermeldt) dat mijn vader ook een nieuwe tv wil gaan kopen..Hij wil de mijne wel overnemen zei die vandaag..

Nu zie ik dat ze maar weinig in prijs zijn verlaagd, maar mijn pap betaalt echt niet de hoofdprijs hoor!! Flinke korting, haha..Nu denk ik er dan aan om de p50G20 te kopen..Reden is dat ik echt tevreden ben met mijn pana, alleen mag hij iets groter, blijf een man he, haha..

Zie dat de p50G20 best wel scherp staat nu of is deze alweer zo verouderd, dat jullie zeggen dat ik beter een ander type kan kopen? 3D heb ik niks mee..BARCA in full HD op groot scherm en ik ben blij, haha..

Hoor graag tips?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• JimmyNL
Het is zondermeer zo dat het beeld na verloop van tijd beter word. Toen ik hem net had vond ik het beeld enigzins groen en dat is nu weg. Bij mijn vorige (pz85eu) was dit ook zo.

Weet iemand inmiddels wat de 1800 update doet? Ik vind het leuk dat panasonic eindelijk flink aandacht aan de firmware geeft maar wat je veranderd is best fijn om te weten toch?

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb toch maar 2 3D brillen besteld voor mijn Panasonic TX-P50GT30. Bij de MediaMarkt webshop nog 'maar' 79 euro per stuk. Meteen ook een Western Digital Elements SE 500GB USB 3.0 (powered via USB) erbij gedaan van 49 euro. Had ik toch nog nodig om backups te kunnen maken en video's op te zetten.

Voorheen gebruikte ik een USB stick om video's op te zetten en af te spelen op de Panasonic. Dus dacht de WD te moeten formatteren naar exFAT, omdat de Panasonic handleiding niet zegt dat NTFS ondersteund wordt. Blijkt dat ik ook gewoon NTFS ondersteund wordt! En handig dat deze gewoon via de USB poort van de Panasonic van stroom voorzien wordt.

In ieder geval kan ik 'echte' 3D afspelen via de portable harde schijf. Jammer genoeg nog geen 3D uitzendingen via de kabel (Ziggo).

Mogelijk dat de Olympiche spelen van Londen 2012 in 3D uitgezonden gaat worden.....

• pdavie2311

pdavie2311

Even gekeken..

Denk eraan om de P50G30 te kopen..Zelfde als mijn G20, alleen kleine veranderingen..Mensen tevreden over dit toestel? Moet ik wel weer inspelen 200 uur, maar ach..Dat deed ik bij mijn G20 ook...

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

pdavie2311 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:34:
Even gekeken..

Denk eraan om de P50G30 te kopen..Zelfde als mijn G20, alleen kleine veranderingen..Mensen tevreden over dit toestel? Moet ik wel weer inspelen 200 uur, maar ach..Dat deed ik bij mijn G20 ook...
Verschil lijkt me summier.

Waarom niet wat meer sparen en neem een VT30 dan heb je tenminste zowel vooruitgang qua beeld alsmede qua vormgeving.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je wat groters zoekt gewoon doen, maar anders heeft het erg weinig zin.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• pdavie2311

pdavie2311

Naja, zoals gezegd ben ik meer dan tevreden met de tv..Ik zou dan idd voor een grotere gaan..Die valt qua prijs ook nog mee..Hoef niet bij mijn vrouw aan te komen dat ik na een jaar weer flink ga investeren in een tv..Haha..

Edit..Zie ook de p46ST30, die ongeveer net zoveel kost..Deze is wel 3D, maar heeft geen DLNA, maar dit gebruik ik nu ook nog niet...Moeilijk he..keuzes..

[ Voor 25% gewijzigd door pdavie2311 op 29-09-2011 10:57 ]

Verwijderd

Welnee gewoon kopen wat je budget toelaat alles wat nu revolutionair nieuw is, is over een jaar alweer achterhaald. >:)

• Arnout
ZuinigeRijder schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:28:
In ieder geval kan ik 'echte' 3D afspelen via de portable harde schijf. Jammer genoeg nog geen 3D uitzendingen via de kabel (Ziggo).
FInale Wimbledon scheen in 3D te zijn uitgezonden op het event-kanaal.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor 3D moet je er wel nog de brillen bijkopen a €79 p/s, en hij is natuurlijk net wat kleiner.

de G30 heeft de THX stand, de ST30 mist die. Met wat instellingen kom je natuulijk daar wel bij in de buurt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• lapino
Heb zonet eens gekeken om een ST30 te bestellen bij discountonline, maar er zijn daar 2 versies te vinden : De TXP42ST30 en de TXPF42ST30. Prijsverschil is héél groot (819 euro vs 679 euro). Blijkbaar is die PF-versie de Franse variant. Geeft dat problemen qua garantie en heeft deze tv ook engelse menu's? Of is dan echt alles in frans?

Handleidingen zouden in frans zijn, maar dat interesseert me toch niet en zou geen beperking zijn. DVB-T heb ik ook niet nodig.

• JimmyNL
Arnout schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:12:
[...]

FInale Wimbledon scheen in 3D te zijn uitgezonden op het event-kanaal.
Klopt en ik kan je vertellen dat ik aangenaam verrast was hoe mooi dat nog was. Het was echt alsof je op het veld stond. Vooral de replays en de hawkeye herhalingen waren leuk om te zien!

Ik heb persoonlijk alleen na een uurtje 3D er wel genoeg van. Alsof je hoofd een beetje moe van het verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb gister net een 55" VT30 binnen nu dacht ik dat ik de fan's hoorde. Ik heb met een tandenstoker alle fan's even gestopt maar het geluid hoorde ik nog steeds.
Het is een gebrom, nu kom ik er achter toen mijn humax 5200 op de screensaver ging (dan zie je de tijd) dat het het gebrom uit en aan ging als de tijd er staat hoor je gebrom als het scherm even zwart is hoor je niets.

Ik heb in dit forum gezocht en zie het wel vaker staan.
Maar dit is dus normaal bij een plasma?
Heeft iedereen dit bij de VT30 of andere serie?
Het is namelijk best goed te horen.

Beeld is verder top (THX mode) heb hem direct geupdate van 1.700 naar 1.800
3D even gekeken (2D->3D) maar daar heb ik niet zoveel mee, leuk dat het er op zit maar of ik het vaak ga gebruiken ik denk het niet, ik denk zelfs nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
lapino schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:05:
Heb zonet eens gekeken om een ST30 te bestellen bij discountonline, maar er zijn daar 2 versies te vinden : De TXP42ST30 en de TXPF42ST30. Prijsverschil is héél groot (819 euro vs 679 euro). Blijkbaar is die PF-versie de Franse variant. Geeft dat problemen qua garantie en heeft deze tv ook engelse menu's? Of is dan echt alles in frans?

Handleidingen zouden in frans zijn, maar dat interesseert me toch niet en zou geen beperking zijn. DVB-T heb ik ook niet nodig.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Heb hem besteld!! De P50G30..Toch een ietwat nieuwer design t.o.v. mijn 46G20 en natuurlijk wat groter..Ik blij, mijn papa blij, die krijgt de mijne en hoeft deze niet in te laten spelen...Dus..Morgen komt hij al...

Nu een hele domme vraag vast, sorry, als ik mijn CI+ in mijn nieuwe tv doe, speelt hij dan gelijk?
Deze is al geactiveerd namelijk, moet toch zo willen? De wandbeugel die ik heb kan ik blijven houden gelukkig, want deze gaat tot 150cm en max 75 kg..Dus in principe plug en play toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf78
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2015
Ik ben nu zo'n 3 maanden in het bezit van de 50VT30 en ben over het algemeen zeer tevreden over het beeld. Er is echter één ding dat me blijft storen en dat zie ik niet in andere posts dus vraag me af of het soms aan mij ligt. Wanneer ik (HD) tv kijk vind ik de huid van mensen op tv vlekkerig. Wanneer een hoofd beweegt krijgt de huid een vreemde, vlekkerig beeld. Mijn vrouw ziet het niet of valt het in ieder geval niet op maar ik denk dat ik wat kritischer naar het beeld kijk. Heeft iemand dit ook opgemerkt of weet iemand wat dit is en of dit met een instelling wellicht te verhelpen is? Ik kijk over het algemeen op de THX stand met alle beeldverbeteringen uit om het geheel zo natuurlijk mogelijk te houden. Vooral de IFC stand vind ik erg onnatuurlijk.

Ik hoop dat ik antwoord krijg want het begint me steeds meer te storen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dolf78 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:08:
Ik ben nu zo'n 3 maanden in het bezit van de 50VT30 en ben over het algemeen zeer tevreden over het beeld. Er is echter één ding dat me blijft storen en dat zie ik niet in andere posts dus vraag me af of het soms aan mij ligt. Wanneer ik (HD) tv kijk vind ik de huid van mensen op tv vlekkerig. Wanneer een hoofd beweegt krijgt de huid een vreemde, vlekkerig beeld. Mijn vrouw ziet het niet of valt het in ieder geval niet op maar ik denk dat ik wat kritischer naar het beeld kijk. Heeft iemand dit ook opgemerkt of weet iemand wat dit is en of dit met een instelling wellicht te verhelpen is? Ik kijk over het algemeen op de THX stand met alle beeldverbeteringen uit om het geheel zo natuurlijk mogelijk te houden. Vooral de IFC stand vind ik erg onnatuurlijk.

Ik hoop dat ik antwoord krijg want het begint me steeds meer te storen...
Daar moet je mee leven. Dat is gewoon een minpunt van de vt30. Dat is namelijk posterization als ik het goed lees. Daar heeft de vt30 last van.
Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.