Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 10:43
Ik zie het ook met de G20. Alsof het flinke ruisreductie is (terwijl dat uitstaat). Waar ik verder ook last van heb, is dat als het beeld of iets groots in het beeld redelijk snel horizontaal beweegt, dat je dan last krijgt van een soort trage beeldopbouw: het beeld verschuift dan lijn voor lijn. Dit is vooral erg bij wit, maar ook met andere kleuren zie je het.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf78
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2015
Adlermann schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:11:
[...]

Daar moet je mee leven. Dat is gewoon een minpunt van de vt30. Dat is namelijk posterization als ik het goed lees. Daar heeft de vt30 last van.
Dat is mooi balen want best storend. Maakt het hier nog uit welke instellingen je hebt of in welke mode het beeld staat? Had gehoopt dat het door de updates zou verminderen maar dat blijkt ook weer na update 1.800 niet het geval te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dolf78 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:57:
[...]

Dat is mooi balen want best storend. Maakt het hier nog uit welke instellingen je hebt of in welke mode het beeld staat? Had gehoopt dat het door de updates zou verminderen maar dat blijkt ook weer na update 1.800 niet het geval te zijn...
Het wordt minder met betere content. Een fatsoenlijke blu-ray heeft er minder last van dan 1080p downloads of sd materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf78
Adlermann schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:03:
[...]

Het wordt minder met betere content. Een fatsoenlijke blu-ray heeft er minder last van dan 1080p downloads of sd materiaal.
Het is me bij Blu-ray inderdaad ook minder opgevallen. Kijk eigenlijk altijd HD tv en heb wel het idee dat het per zender kan verschillen. Ik moet er dan maar mee leren leven. Verder wel prima tv waar ik veel plezier aan beleef.

Dank voor je reactie Adlermann!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Dolf78 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:08:
Ik ben nu zo'n 3 maanden in het bezit van de 50VT30 en ben over het algemeen zeer tevreden over het beeld. Er is echter één ding dat me blijft storen en dat zie ik niet in andere posts dus vraag me af of het soms aan mij ligt. Wanneer ik (HD) tv kijk vind ik de huid van mensen op tv vlekkerig. Wanneer een hoofd beweegt krijgt de huid een vreemde, vlekkerig beeld. Mijn vrouw ziet het niet of valt het in ieder geval niet op maar ik denk dat ik wat kritischer naar het beeld kijk. Heeft iemand dit ook opgemerkt of weet iemand wat dit is en of dit met een instelling wellicht te verhelpen is? Ik kijk over het algemeen op de THX stand met alle beeldverbeteringen uit om het geheel zo natuurlijk mogelijk te houden. Vooral de IFC stand vind ik erg onnatuurlijk.

Ik hoop dat ik antwoord krijg want het begint me steeds meer te storen...
Goed nieuws!

Dit probleem is te verhelpen door de 1800 firmware update te installeren en dan de tv in de Professionele modus te zetten (met IFC uit).
Je ziet dan geen "posterization" *O*

In de THX stand is het probleem nog wel aanwezig! Als je IFC op Maximum zet is het daar weg, zet je hem op midden dan zie je het nog steeds (ook op uit, zoals jij zegt).

Ook lijkt het wel of de ventilatoren na een tijdje zachter gaan draaien in Professioneel 1.

Mijn instellingen:

Professioneel 1
Contrast: 36
Helderheid: standaard
Scherpte: 9 (mag dat wel? Ik vind het wel lekker scherp zo :P )

Eco modus: Aan (handig overdag! :) )
P-NR: Uit
IFC: Uit
Resolutieverbetering: Uit
Pixelorbiter: Aan of Auto, ik zie geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
Grappig om te zien dat pana nu zo actief is met de firmware updates, dat was vorige jaren echt totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:55:
[...]

Goed nieuws!

Dit probleem is te verhelpen door de 1800 firmware update te installeren en dan de tv in de Professionele modus te zetten (met IFC uit).
Je ziet dan geen "posterization" *O*

In de THX stand is het probleem nog wel aanwezig! Als je IFC op Maximum zet is het daar weg, zet je hem op midden dan zie je het nog steeds (ook op uit, zoals jij zegt).

Ook lijkt het wel of de ventilatoren na een tijdje zachter gaan draaien in Professioneel 1.

Mijn instellingen:

Professioneel 1
Contrast: 36
Helderheid: standaard
Scherpte: 9 (mag dat wel? Ik vind het wel lekker scherp zo :P )

Eco modus: Aan (handig overdag! :) )
P-NR: Uit
IFC: Uit
Resolutieverbetering: Uit
Pixelorbiter: Aan of Auto, ik zie geen verschil.
Probleem wat ik heb met professioneel is dat het echt heel donker is vergeleken met thx....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
's avonds eco modus uit en contrast iets hoger. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:02:
's avonds eco modus uit en contrast iets hoger. ;)
Zelfs dan is thx veel helderder. Professioneel vind ik default zo niet mooi. Liever thx dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Adlermann schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:16:
[...]

Zelfs dan is thx veel helderder. Professioneel vind ik default zo niet mooi. Liever thx dan.
Enigste manier om het dan op te lossen is met IFC op maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 16:17:
[...]

Enigste manier om het dan op te lossen is met IFC op maximum.
Ik hoef het niet zo nodig op te lossen. IK erger me er nauwelijks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf78
Dit is inderdaad goed nieuws maar ben het wel met Adlermann eens dat het beeld donkerder wordt op professioneel. Je kunt dan je helderheid wel opschroeven echter dit gaat ten koste van de zwartwaarden. Het blijft een beetje zoeken naar de ideale settings. Maar ga het zeker proberen want de posterization vind ik erg storend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Je kunt contrast ook opschroeven. Al met al beter voor normaal tv kijken, voor films etc. gebruik ik gewoon thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Bever! schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:39:
Grappig om te zien dat pana nu zo actief is met de firmware updates, dat was vorige jaren echt totaal anders.
Reden is heel simpel. Reputatieverlies kost gewoon keiharde doekoe, alleen begrepen ze dat zelf nog niet eerder... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 10:49

danplo

The Force is strong with me

Zijn er hier ook mensen die hun PC via HDMI op hun VT30 hebben aangesloten ?
Ik heb last van een vaag probleem, maar misschien dat jullie weten wat het kan zijn.

In Windows 7 veranderen de letters geregeld automatisch heel even van dikte of scherpte.
Is dit een instelling in de TV ? dat de TV even focust en weer naar normaal gaat.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06
Is er nu een technisch/garantie verschil tussen frans model st30 en nederlands model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

lapino schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:47:
Is er nu een technisch/garantie verschil tussen frans model st30 en nederlands model?
Niet meer, Panasonic deed er eerst wel moeilijk over. Echter nu niet meer. Ze zijn er eindelijk achter dat EU = EU en dat ze geen poot hadden om op te staan ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Hermanvh op 30-09-2011 19:23 ]

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Nee. Gewoon kopen die hap! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Ik sta op het punt om een S 30 te bestellen via redcoon (dit lijkt de goedkoopste/betrouwbaarste???) wanneer ik opeens de U 30 en UT/UX30 zie staan voor ongv. even veel geld...
Hoe zit het met die modellen?

Mvg,
Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij de vt30 zitten 11 boekjes met verschillende talen ook NL frans etc en tv is ook in heel veel verschillende talen in te stellen. Ik denk dat het zelfde is bij de st30.
Ik heb mijn tv in NL gekocht maar op de doos staat dat die uit Duitsland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Joepie!! Vandaag wordt mijn P50G30 geleverd! Ik vroeg al eerder, domme vraag waarschijnlijk, mijn CI+ module kan gewoon in mijn nieuwe TV toch? Aanzetten en hij doet het? Ga nog wel even zoeken in historie hier om te vinden wat de juiste instellingen zijn qua inspelen etc...Maar genieten gaan we zeker ben ik van overtuigd!!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:09
Als je die CI module al gebruikte, ja dan kan hij er zo in.

Gister even een SD kaart (1 van 32GB en 1 van 8GB SDHC) in de VT30 gestoken maar daar kan je weinig mee, opnemen lukte niet, ook niet na opnieuw formatteren. Hij blijft de melding geven: ongeldige file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

thx...plug and play dus...druk zat hier namelijk, net weer vader geworden..das pas rijkdom..kan geen 186 inch plasma tegenaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:09
Nee precies, en je dan druk maken over retentie, inbranden etc is dan ook niet meer aan de orde. Gewoon niet op letten, heb je er ook geen last van. Ik heb mijn VT30 gewoon in gebruik genomen, net zoals de beeldbuis 10 jaar geleden: gewoon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
Arnout schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 08:41:
Nee precies, en je dan druk maken over retentie, inbranden etc is dan ook niet meer aan de orde. Gewoon niet op letten, heb je er ook geen last van. Ik heb mijn VT30 gewoon in gebruik genomen, net zoals de beeldbuis 10 jaar geleden: gewoon kijken.
Is wel de beste strategie inderdaad, gewoon kijken :-D. Immers is het plaatje op het beeld zo bizar mooi dat ik er dagelijks nog steeds versteld van sta.. Maar soms heb ik van die dagen dat.... hahaha

Overigens iemand al een idee wat de 1800 nou precies doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Oh, maar wou juist wel kalmpjes aan doen de eerste 200 uur..Contrast enzo..Extra zorg nooit kwaad dacht ik?
Al lopen googelen voor instellingen enzo, gaat goed komen...Voor de rest...GENIETEN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Heb bij mijn G20 ook zo gezocht en veel geprobeerd, maar nog nooit gelukt..Koppelen aan mijn netwerk..Heb al een LAN kabel achterin, maar kan alleen foto's zien..Streamen lukt mij gewoon niet..Wat is nu een simpele/goedkope oplossing? Toch mijn macbook gewoon via HDMI aansluiten zoals ik nu doe?

Moet toch draadloos kunnen? Wil de G30 optimaal gebruiken!!

Edit..Sorry, deze had bij bovenstaand gekund..

[ Voor 6% gewijzigd door pdavie2311 op 01-10-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:02:
Heb bij mijn G20 ook zo gezocht en veel geprobeerd, maar nog nooit gelukt..Koppelen aan mijn netwerk..Heb al een LAN kabel achterin, maar kan alleen foto's zien..Streamen lukt mij gewoon niet..Wat is nu een simpele/goedkope oplossing? Toch mijn macbook gewoon via HDMI aansluiten zoals ik nu doe?

Moet toch draadloos kunnen? Wil de G30 optimaal gebruiken!!

Edit..Sorry, deze had bij bovenstaand gekund..
Voor streamen moet je natuurlijk wel een streamservertje ergens installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Voila, zonet de Tx-pf42st30 besteld bij iishop. Frans model maar garantie zou blijkbaar toch europees zijn. Moet dienen als pure game tv. Zeer benieuwd. Levering binnen tiental dagen. Iets meer dan 700 euro incl verzending. Goeie prijs lijkt me. Nu eens zien welke 3d bril te kopen ook, die van xpand zou heel goed zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door lapino op 01-10-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Joepie! Binnen! De P50G30! Wat een ding! Maar ik zoek me de ..... hier en op internet..Alleen kan echt niets vinden over de juiste instellingen qua inspelen..Sommige zeggen brightness minder dan 50 en contrast ook..
Contrast gaat maar tot 60, helderheid tot 30 en scherpte tot 10..Gewoon alles op de helft van maximum zetten?

Heb hem nu op Cinema staan, dat lees ik ook veel en op warm..Kontrast 22, helderheid 14, kleur 25, scherpte 2...

Sorry dat ik het toch vraag hier, maar kan van de G30 niet echt veel vinden, super bedankt voor de tips alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 19:57
pdavie2311 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 09:25:
Oh, maar wou juist wel kalmpjes aan doen de eerste 200 uur..Contrast enzo..Extra zorg nooit kwaad dacht ik?
Al lopen googelen voor instellingen enzo, gaat goed komen...Voor de rest...GENIETEN!!
Instellingen van internet geven mij elke keer weer een kater, ik kom steeds weer terug bij mijn oude vertrouwde bijna-default THX-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Ik gebruikte mijn humax om tv te kijken op mijn vt30, maar ik was niet tevreden met de kwaliteit op mijn 65inch, toen zag ik ineens dat ik gewoon direct op mijn tv de digitale kabel kan aansluiten en wat een wereld van verschil zeg, ik dacht altijd dat een digitale tv box nodig was, dus vandaar dat ik de humax had gebruikt.
Nu ben ik eindelijk een blij mens. :P

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

@BeF-Bacchus...Bij een nieuwe plasma dus THX, bijna default en zo eerste tijd kijken?
@Adlermann...Heb hier al 2 van die dingen thuisliggen..Waaronder de Eva2000 en de Powerline 200 adapter kit..

Kan via de Powerline wel mijn foto's e.d zien, maar geen filmpjes..De Eva2000 krijg ik helemaal niet opgestart..Er moet toch een redelijk betaalbare oplossing zijn om lekker mijn speelfilms die op mijn macbook staan op mijn plasma te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Koop ik best echte panasonic bril voor st30? of zo een generic zoals xpand? Eventueel interessante bundels te krijgen met bluray speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Weet iemand of de GT30 ook ventilatoren heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instellingen van het internet halen is vrijwel zinloos.

Ik kalibreer mijn VT30 met Calman v4 en een i1 Display Pro kleurenmeter.

(http://store.spectracal.c...-calibration-package.html)

Ik heb na iedere firmware update weer opnieuw moeten kalibreren omdat de updates toch weer net iets anders met het beeld doen. Een waarde verschil (+3 ipv +4) in bijvoorbeeld Rood verzadiging en de kleurenmeter geeft al aan dat rood niet meer staat zoals ie moet staan. Daarom is kalibreren ook zo tijdsintensief.

Alleen professioneel 1 en 2 geven de complete kalibreer mogelijkheden.

De verschillen met de standaardwaarden en de gekalibreerde prof 1 en/of 2 instellingen zijn voor mijn ogen groot. Zou niet anders dan een volledig gekalibreerde instelling willen hebben, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

THX is een stand met meer lichtopbrengst dan prof 1 of 2.

THX is aardig goed gekalibreerd vanaf de fabriek (althans bij mijn exemplaar, want ik heb THX natuurlijk ook helemaal doorgemeten). Veel anders, dan contrast, helderheid en wat kleur kun je niet veranderen aan THX. Gamma, grijswaarden en de colorgamut zijn de echte kalibratie instrumenten en die kun je in THX niet veranderen. Maar THX is zeker niet perfect gekalibreerd en dat kan ook niet, want op die manier kun je geen 10.000 + plasma's per dag van de band laten rollen.

Ik denk persoonlijk dat THX een mooie stand voor overdag is, in een kamer waar toch wat daglicht (of misschien zelfs veel daglicht) naar binnen komt. Dan heb je de extra lichtopbrengst echt wel nodig bij de VT30 en de (fabrieks)kalibratie van de gamma, grijswaarden en primaire en secundaire kleuren is dan voor die situatie goed genoeg.

In een donkere omgeving met een full HD film is een perfect gekalibreerde prof 1 of 2 stand voor mij veel beter dan THX. Als ik switch tussen THX en prof1/2 dan zie ik een wereld van verschil.

Dit alles maakt natuurlijk helemaal niets uit als je genoegen neemt met wat jouw ogen als mooi ervaren.

Ik denk zelf alleen dat, indien de VT30 niet gekalibreerd staat, er veel capaciteit van de tv verloren gaat. De instellingsmogelijkheden van de VT30 is juist wat hem de wat duurdere prijs hebben gegeven dan de legio andere tv's die geen kalibreer mogelijkheden hebben.

Maar een calibratie laten verrichten voor veel geld en dan na een firmware update die calibratie weer opnieuw moeten betalen is een kostbare zaak. Ook na verloop van tijd zal de tv opnieuw gekalibreerd moeten worden. Daarom ben je mijns inziens meer gebaat met een eenmalige investering van € 400 voor goede calibratie software en een goede kleurenmeter . Zo kun je ook toekomstige Tv's en projectors permanent perfect gekalibreerd houden. ( Mits je de kleurenmeter vrij van vocht en licht bewaard ).

Tips voor goede software:

Calman van Spectracal

of

Chromapure van Chromapure

Kijk anders ook naar deze link (Engelstalig) als je een nieuwe uitdaging aandurft :)

http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457

Pas op voor de veel gekochte Spyder kleurenmeters van Datacolor. Die worden voor tv kalibraties alom afgeraden. Ik heb er zelf ook een gehad (de Spyder 3 Elite) en mijn kalibraties gingen helemaal nergens over.
Zie daarvoor ook de appendix A in de bovenstaande link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Is het voor een leek goed te doen als je de genoemde spullen koopt ????

Zit er ook een Nederlandse handleiding bij ????

De software Calman V4 heb ik, weet jij waar ik een licentie code kan krijgen (gratis) ?????

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreke008 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:34:
Is het voor een leek goed te doen als je de genoemde spullen koopt ????

Zit er ook een Nederlandse handleiding bij ????

De software Calman V4 heb ik, weet jij waar ik een licentie code kan krijgen (gratis) ?????
Waarom moet dat altijd weer gratis. Het is een commercieel product, dus daar moer je voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik ben ook benieuwd naar wat info over de UT modellen. Ik heb een half jaartje geleden een Sony 32" EX711 gekocht. Ik had toen een smalle, lange woonkamer met een laag plafond. De kijkafstand was daardoor heel klein en een 32" was daarom groot genoeg. Nu ben ik redelijk plots verhuist en heb ik een woonkamer van meer dan 35m2 en een 3 meter hoog plafond en de 32" Sony is nu aan de kleine kant... Nu heeft de Expert dit weekend een goede deal op een 42" UT30, maar ik kom maar weinig info tegen over dit model. Is de beeldkwaliteit vergelijkbaar met de S30 serie?

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Adlermann schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:51:
[...]

Waarom moet dat altijd weer gratis. Het is een commercieel product, dus daar moer je voor betalen.
Omdat gratis net iets goedkoper is dan betalen, en het leven is al zo duur.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Dreke008 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:42:
[...]

Omdat gratis net iets goedkoper is dan betalen, en het leven is al zo duur.
Ik hoop dat jij komende maand ook niet uitbetaald krijgt voor je werkt want dan sta je vooraan de rij te schreeuwen. De mensen van CalMan willen ook uitbetaald krijgen en nee een leek kan niet calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Laten we proberen on topic te blijven.

Niemand zit hier te wachten op een lesje wat mag wel/wat mag niet op internet. Leg liever (NOG eens) een keertje uit wat 'de beste TV is', of 'hoe speel ik m'n TV het beste in' :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Buck Naked schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:01:
[...]

Ik hoop dat jij komende maand ook niet uitbetaald krijgt voor je werkt want dan sta je vooraan de rij te schreeuwen. De mensen van CalMan willen ook uitbetaald krijgen en nee een leek kan niet calibreren.
Maak jullie toch niet zo druk, voor alles zijn gratis codes of licenties te krijgen op internet.
Accepteer het gewoon en denk aan jullie hart.
Een normaal denkend mens zal niet € 200 betalen als er toevallig ergens een werkende code klaar staat, even reëel blijven mannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreke008 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:05:
[...]

Maak jullie toch niet zo druk, voor alles zijn gratis codes of licenties te krijgen op internet.
Accepteer het gewoon en denk aan jullie hart.
Een normaal denkend mens zal niet € 200 betalen als er toevallig ergens een werkende code klaar staat, even reëel blijven mannen.
Dan moet het wel de goeie versie zijn niet? Licentie voor de software en licentie voor de meter. :)
A new CalMAN Panasonic European Dealer package provides a limited version of CalMAN, a customized Panasonic workflow, and a CalMAN M2 Colorimeter, at a value price – just add a laptop and you are all set.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 10:12:

[hoop geknipt]

Dit alles maakt natuurlijk helemaal niets uit als je genoegen neemt met wat jouw ogen als mooi ervaren.

I[nog meer geknipt
Daar komt het dus gewoon op neer. Ongeacht hoe, waar, wanneer en waarom .........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Na een week gebruik van mijn VT30 zijn er 2 dingen die voor mij als een min punt word gezien.

Bij reclame vaak een flikkerend groene smalle balk onderaan het scherm.
Dit los ik op door de optie 16:9 beeldscan aan te zetten.

Bij tv beelden die naar links of rechts gaan dan bestaat er vaak een waas.
Volgens mij heet dit een motion blur ofzo, dat krijg ik op geen manier weg.
Dit geld niet als de focus op een persoon is en het beeld met de persoon meebeweegd, maar dan meer wat erom heen gebeurd of als er personen of objecten voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, ik ben net terug van vakantie en m'n tv heeft ineens kuren (2 weken geen stroom gehad, dat kan het toch niet zijn?). Als ik zit te kijken naar mijn HTPC (Zotac ZBox AD02 met XBMC via hdmi), valt de tv soms heel kort even uit, je hoort zo'n klik als wanneer je de tv aanzet en de powerled knippert een paar keer. Na 2-3s komt het beeld weer terug.

Het is echt zo'n irritant, niet te veroorzaken probleem dat ik natuurlijk vrijwel onmogelijk aan een Panasonic-monteur kan tonen :/ Je zou haast gaan hopen dat hij helemaal de geest geeft :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danplo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:07:
Na een week gebruik van mijn VT30 zijn er 2 dingen die voor mij als een min punt word gezien.

Bij reclame vaak een flikkerend groene smalle balk onderaan het scherm.
Dit los ik op door de optie 16:9 beeldscan aan te zetten.

Bij tv beelden die naar links of rechts gaan dan bestaat er vaak een waas.
Volgens mij heet dit een motion blur ofzo, dat krijg ik op geen manier weg.
Dit geld niet als de focus op een persoon is en het beeld met de persoon meebeweegd, maar dan meer wat erom heen gebeurd of als er personen of objecten voorbij komen.
Dat eerste ligt niet aan de tv, maar aan het bronmateriaal. Die heeft dan niet helemaal een passende resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Adlermann schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:29:
[...]

Dat eerste ligt niet aan de tv, maar aan het bronmateriaal. Die heeft dan niet helemaal een passende resolutie.
Dat dacht ik wel, dan maar de Beeldscan aan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Grrrrrene schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:20:
Vreemd, ik ben net terug van vakantie en m'n tv heeft ineens kuren (2 weken geen stroom gehad, dat kan het toch niet zijn?). Als ik zit te kijken naar mijn HTPC (Zotac ZBox AD02 met XBMC via hdmi), valt de tv soms heel kort even uit, je hoort zo'n klik als wanneer je de tv aanzet en de powerled knippert een paar keer. Na 2-3s komt het beeld weer terug.

Het is echt zo'n irritant, niet te veroorzaken probleem dat ik natuurlijk vrijwel onmogelijk aan een Panasonic-monteur kan tonen :/ Je zou haast gaan hopen dat hij helemaal de geest geeft :X
Stekker eruit gehad of alleen uitgeschakeld? Het heeft een paar dagen flink geonweerd, dat kan een oorzaak zijn.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.paaJ schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Stekker eruit gehad of alleen uitgeschakeld? Het heeft een paar dagen flink geonweerd, dat kan een oorzaak zijn.
Nee, de stekker van het verdeelblok waar o.a. de tv (en de receiver, HTPC en Wii) op aangesloten zit had ik eruit getrokken. Juist om die onweerssituaties te vermijden :) Voor onze vakantie had hij dit 100% zeker niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:03:
[...]

Nee, de stekker van het verdeelblok waar o.a. de tv (en de receiver, HTPC en Wii) op aangesloten zit had ik eruit getrokken. Juist om die onweerssituaties te vermijden :) Voor onze vakantie had hij dit 100% zeker niet :?
Gewoon uitleggen en monteur laten komen. Die nemen de tv dan wel mee gok ik. Ik neem ook aan dat ze wel vaker dit soort klachten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Welke 3D bril koop ik best voor mijn ST30 (moet nog geleverd worden)? Zijn de nieuwe van Panasonic zélf echt wel beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Grrrrrene schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:03:
[...]

Als het een bliksemprobleem is (mn ZW-Nederland heeft laatst een flink onweer gehad), kan die ook door de CAI binnen zijn gekomen, toch? Zoiets zou je bij je buren kunnen natrekken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Ik zou het even een paar dagen aankijken. Ik heb het ook 2 keer gehad dat hij spontaan uitging, maar is niet structureel geworden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gebeurt nu om de 1h20 ongeveer. Ik kijk het inderdaad nog even aan, anders laat ik idd maar een monteur komen. Wat betreft dat onweer: ik woon in Enschede, geen idee wat voor weer het hier precies is geweest, zal het de buren eens vragen. Ik was inderdaad vergeten de CAI eruit te trekken. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:31:
Het gebeurt nu om de 1h20 ongeveer. Ik kijk het inderdaad nog even aan, anders laat ik idd maar een monteur komen. Wat betreft dat onweer: ik woon in Enschede, geen idee wat voor weer het hier precies is geweest, zal het de buren eens vragen. Ik was inderdaad vergeten de CAI eruit te trekken. Bedankt voor de tip :)
Geen onweer de laatste tijd volgens mij. IK woon er ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- J.W. - schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:26:
Ik zou het even een paar dagen aankijken. Ik heb het ook 2 keer gehad dat hij spontaan uitging, maar is niet structureel geworden oid.
automatisch standby doet dat. Zelf ook weleens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de duidelijkheid: hij gaat niet gewoon uit, maar uit en meteen aan. Alsof er een stroomdipje plaatsvindt, het beeld gaat even uit, de aangesloten hdd ook, maar daarna komt het beeld na het opstarten van de tv gewoon terug (USB HDD Detected, input HDMI1, 1080p60 input signal... dat soort meldingen).

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 03-10-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:45:
Voor de duidelijkheid: hij gaat niet gewoon uit, maar uit en meteen aan. Alsof er een stroomdipje plaatsvindt, het beeld gaat even uit, de aangesloten hdd ook, maar daarna komt het beeld na het opstarten van de tv gewoon terug (USB HDD Detected, input HDMI1, 1080p60 input signal... dat soort meldingen).
Dat komt dan idd ook niet door de automagische standby. Ik zou gewoon proberen het te filmen oid. En ondertusse e-care bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Nu online
Voor de duidelijkheid: hij gaat niet gewoon uit, maar uit en meteen aan. [...]
Dat had ik ook. Maar zeker niet om de 1u20 oid, 2x binnen een paar uur en verder nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Na een flinke speurtocht gister ben ik erachter hoe het nou met de UT-serie zit(wellicht handig ook voor de topicstart?) :) Eind augustus heeft Panasonic de nieuwe UT-serie gelanceerd. Het gaat om een budget 3D plasma tv. De UT-serie heeft wel een G14 paneel, meer geen NeoPDP, Infinite Black, THX etc. Viera Connect is wel aanwezig, evenals DLNA ondersteuning. iPhone/iPad kan als remote worden gebruikt. Het paneel heeft ook echt 1080 lijnen bij bewegend beeld(las dat de goedkopere modellen van Panasonic vaak maar 900 lijnen gebruikte bij bewegend beeld en de rest upscalede en dat foto's etc wel echt 1080 lijnen hadden).

http://panasonic.net/avc/...11/product/ut_plasma.html

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harde reset
Fabrieksinstellingen herstellen
Nieuwste software installeren (1800)

Heb je dit alles al gedaan dan houdt het op en mag je E Care langs laten komen.
Laatste vraag is het een vaste tijd?
Zit er niet ergens een instelling (kinderslot/stand bye tijd of zoiets die er om welke reden dan ook op is gekomen?

suk6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:03:
[...]

Harde reset

Zit er niet ergens een instelling (kinderslot/stand bye tijd of zoiets die er om welke reden dan ook op is gekomen?

suk6.
E-Care moet al langskomen als die tv nukken krijgt. Zelf die acties doen vind ik niet vallen onder iets wat een normale gebruiker moet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Weet er iemand het echte verbruik van de TX-P42S30?
Ben vooral benieuwd wat ie verbruikt met energy saving settings.

Op Panasonic.nl kan ik er niets over terug vinden: http://panasonic.nl/html/...index.html?trackInfo=true
Addiction schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:29:
Wat denken jullie van de TX-P42S30? Wat is die goedkoop zeg? Elke mening die ik erover vind is postief, waardoor deze TV dankzij haar lage prijs wel te mooi om waar lijkt te zijn :) Bovendien is het een 2011 model.

Wat denken jullie? De review waarnaar verwezen wordt op de 1e pagina maakt mij helaas niet veel wijzer :(
Lijkt me een topper voor het geld.

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 03-10-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:30:
Weet er iemand het echte verbruik van de TX-P42S30?
Ben vooral benieuwd wat ie verbruikt met energy saving settings.

Op Panasonic.nl kan ik er niets over terug vinden: http://panasonic.nl/html/...index.html?trackInfo=true

[...]

Lijkt me een topper voor het geld.
De ST30 doet het volgende:

Default [Normal] mode (2D) 206 watts
Default [Normal] mode (3D) 239 watts

Dus ik den kdat je van ogneveer 200 watt moet uitgaan. Niet gek veel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Heb je dat zelf gemeten? of wat is je bron?

Als het 200 watt is met energy saving aan dan vind ik dat wel veel. Mijn Samsung 42" plasma doet zo'n 100 watt.

Edit: De U30 doet 115 watt gemiddeld. Dat is erg netjes. Volgens mij is dat hetzelfde als de S30.
http://www.panasonic.de/h...rsicht/7236489/index.html

[ Voor 98% gewijzigd door Philflow op 03-10-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:11:
Heb je dat zelf gemeten? of wat is je bron?

Als het 200 watt is met energy saving aan dan vind ik dat wel veel. Mijn Samsung 42" plasma doet zo'n 100 watt.

Edit: De U30 doet 115 watt gemiddeld. Dat is erg netjes. Volgens mij is dat hetzelfde als de S30.
http://www.panasonic.de/h...rsicht/7236489/index.html
De bron is hdtvtest.co.uk. In normal stand en energy saving crap uit.

Diezut laat ik bewust uitstaan, wordt het beeld alleen maar lelijker van.

100 of 200 watt..Dan praat je over euro's op jaarbasis. Als energie zo belangrijk is koop dan een 17" lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
jd1987 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:20:
Na een flinke speurtocht gister ben ik erachter hoe het nou met de UT-serie zit(wellicht handig ook voor de topicstart?) :) Eind augustus heeft Panasonic de nieuwe UT-serie gelanceerd. Het gaat om een budget 3D plasma tv. De UT-serie heeft wel een G14 paneel, meer geen NeoPDP, Infinite Black, THX etc. Viera Connect is wel aanwezig, evenals DLNA ondersteuning. iPhone/iPad kan als remote worden gebruikt. Het paneel heeft ook echt 1080 lijnen bij bewegend beeld(las dat de goedkopere modellen van Panasonic vaak maar 900 lijnen gebruikte bij bewegend beeld en de rest upscalede en dat foto's etc wel echt 1080 lijnen hadden).

http://panasonic.net/avc/...11/product/ut_plasma.html
G14 paneel is toch NeoPDP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Adlermann schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:40:
[...]
100 of 200 watt..Dan praat je over euro's op jaarbasis.
Als je uitgaat van 5 uur per dag en KWh prijs van 0,25 zit je al gauw op 40 euro verschil per jaar. In 5 jaar gebruik 200 euro verschil.

Maar goed de hele discussie is onnodig omdat de U30 volgens Panasonic.de 115 watt gemiddeld verbruikt en dat is gewoon keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Adlermann schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:40:
[...]
100 of 200 watt..Dan praat je over euro's op jaarbasis. Als energie zo belangrijk is koop dan een 17" lcd.
Stel je kijkt 300 dagen 6 uur per dag tv. 300x6=1800. Maken we 2000 uur van. In die 2000 uur verbruikt deze plasma dus 2000x100 Watt meer = 200.000 Watt. Dat is 200 KiloWatt. Een KiloWatt kost meestal rond de 22 Eurocent dus 200 x 22 Eurocent is 44 Euro per jaar. Welnu, laat mij daar maar een plasma voor hebben dan :P

LOL @ spuit 11, gewoon zelfde uitkomst hebben Voor mij is die 44 Euro dus echt peanuts, als je zoveel uur zit te kijken naar een, persoonlijke mening uiteraard, way way fijner beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 03-10-2011 16:50 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Plasma geeft zeker beter beeld vind ik. Daarom heb ik nu dus ook een plasma (Samsung HD ready). Ik zit te berekenen wat het kost om te upgraden naar de Panasonic (Full HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Update 1800 geeft deze changelog:

Support HbbTV functionality

Voor de rest niks :(

Bron: http://panasonic.jp/suppo...ownload/fw/down_eu11.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

D-TECH schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:43:
[...]

G14 paneel is toch NeoPDP?
Bij de ST staat specifiek NeoPlasma vermeld, bij de UT niet, dus ik neem aan dat dit paneel het niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Goedenavond pana specialisten..

Sinds zaterdag heb ik dus mijn nieuwe P50G30..Bij installatie bleek ik geen Ned3 en Net5 en RTL4, alle in HD te hebben..Na lang zoeken lag dat aan frequentie afstelling..Hier in het Noorden des lands kan hij of op 369mhz en 9700 staan of op 369mhz en 7800..

Op 9700 had ik dus niet bovenstaande zenders, wel op 7800..Gaat zelfs op postcodeletters zo ver bij Ziggo!
Maar nu heb ik alle zenders, alleen stoort hij op RTL4HD en soms op NED3HD..Het beeld vlekt/hapert dan..
Alle zenders zijn voor de rest goed, ik snap er helemaal niets van..Net weer zenders opnieuw geïnstalleerd via DVB-C afstemmenu...

Ik gebruik CI+ module, maar bij mijn P46G20 werkte alles vlekkeloos..Hoe kan dit ineens? Ik hoop echt dat dit bekend klinkt hier en iemand een oplossing heeft..Instelling TV mogelijk? Ziggo bellen gaat lastig, heb alleen mobiel, niet te betalen man die "service" van hun..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Op de site je mobiel nummer invullen en je wordt redelijk snel gebeld door hun.

Laat ook even wat ze jou voor uitleg geven waarom NED3 en RTL4 soms storen.

[ Voor 33% gewijzigd door Dreke008 op 03-10-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ziggo gebeld..Eerst met CI+ lopen stoeien, als laatste tv naar fabrieksinstellingen gedaan en alle zenders opnieuw opgezocht..nog steeds niet goed..

Er komt donderdag een monteur kijken..Had bij mijn 46G20 perfect beeld en nooit geen last, wil gewoon bij mijn nieuwe tv dit ook hebben..Zo'n mooi en groot beeld en ook nog HD, dat verdient geen vlekjes/haperingen etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2022
Ik heb voor het weekend de P42ST30 gehaald, en tot nu toe zeer tevreden... echter zit ik me af te vragen in hoevere ISF calibratie nodig is?! Ik weet dat je het beeld iets beter maakt erdoor, maar is dit echt het geld waard? €699 voor de tv betalen, dan vind ik €250 voor 2D/3D calibratie best veel geld voor iets scherper beeld.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betthen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:29:
Ik heb voor het weekend de P42ST30 gehaald, en tot nu toe zeer tevreden... echter zit ik me af te vragen in hoevere ISF calibratie nodig is?! Ik weet dat je het beeld iets beter maakt erdoor, maar is dit echt het geld waard? €699 voor de tv betalen, dan vind ik €250 voor 2D/3D calibratie best veel geld voor iets scherper beeld.. toch?
Ik denk niet dat je dat moet doen voor een ST serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Betthen schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:29:
Inderdaad zonde van je geld. Als je beeld je zo lief is, had je het beter aan een TV uit een hogere klasse kunnen besteden. Voor de prijs die je voor je gecalibreerde ST30 betaalde, heb je ook een ongecalibreerde 42GT30, inclusief verzenden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
Adlermann schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:49:
[...]

Ik denk niet dat je dat moet doen voor een ST serie.
Hm qua beeld zijn deze toch hetzelfde behalve wat extra opties zoals een 4de hdmi poort, media slot, computer aansluiting, smart? Qua beeldprestaties staat hij toch (bijna) gelijk aan de VT/GT?
Zag het niet echt zitten veel meer geld uit te geven voor extra features die ik toch niet gebruik.. maar mijn beeld wil ik eigenlijk wel tegen het beste hebben...
Of heb ik ergens overheen gekeken bij de aanschaf en is ST op andere punten ook slechter?
BeF-Bacchus schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:03:
[...]

Inderdaad zonde van je geld. Als je beeld je zo lief is, had je het beter aan een TV uit een hogere klasse kunnen besteden. Voor de prijs die je voor je gecalibreerde ST30 betaalde, heb je ook een ongecalibreerde 42GT30, inclusief verzenden. ;)
Kheb hem nou bij de lokale winkel voor 699, waar al die gt ~1000 en vt ~1200 is... je heb gelijk dat ik die gt dan had kunne halen maar die had ik toch ook nog moeten laten kalibreren om hem 100% te krijgen..

[ Voor 34% gewijzigd door Betthen op 05-10-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
bovenstaande post

[ Voor 95% gewijzigd door Betthen op 05-10-2011 10:08 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Ik heb gisteren The Art Of Flight (snowboard film) gekeken op mijn 50VT30 en constateerde voor het eerst een kleine groene waas (vlek) op mijn scherm, uit het midden een beetje naar links onder.
Nu heb ik de tv al een maand of 3 dus ik stoor me er niet echt aan maar wat heeft E-Care kunnen doen bij de mensen die er ook last van hebben/hadden?

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Earzz schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:18:
Ik heb gisteren The Art Of Flight (snowboard film) gekeken op mijn 50VT30 en constateerde voor het eerst een kleine groene waas (vlek) op mijn scherm, uit het midden een beetje naar links onder.
Nu heb ik de tv al een maand of 3 dus ik stoor me er niet echt aan maar wat heeft E-Care kunnen doen bij de mensen die er ook last van hebben/hadden?
Daar is naar mijn mening niks aan te doen, ik heb een nieuwe gekregen, deze wat ik nu heb heeft er vanaf dag 1 geen last van gehad.
Ik had hem wel pas 3 dagen toen ik de melding gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:13:
[...]

E-Care moet al langskomen als die tv nukken krijgt. Zelf die acties doen vind ik niet vallen onder iets wat een normale gebruiker moet begrijpen.
fabrieksinstellingen kun je gewoon in je menu vinden

heb je dat eenmaal uitgevoerd dan de stekker eruit/erin

nieuwste software laden

stekker eruit/erin

zo ingewikkeld is dat volgens mij niet. ;)

(het kan een instelling zijn die blijft hangen of per ongeluk is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Dreke008 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:01:
[...]

Daar is naar mijn mening niks aan te doen, ik heb een nieuwe gekregen, deze wat ik nu heb heeft er vanaf dag 1 geen last van gehad.
Ik had hem wel pas 3 dagen toen ik de melding gedaan had.
Je zegt dat er niks tegen te doen is maar je hebt wel een nieuwe tv gekregen die geen groene waas laat zien?

Blijkbaar zijn er dus ook goede schermen en is er wel degelijk wat aan de toen :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- J.W. - schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:08:
[...]

Dat had ik ook. Maar zeker niet om de 1u20 oid, 2x binnen een paar uur en verder nooit gehad.
Hier is het ook spontaan over na 2-3x optreden. Maandag de rest van de middag en avond geen problemen gehad, gisteravond ook niet bij tv- en htpc kijken, dus het zal wel 8)7
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:03:
[...]

Harde reset

suk6.
Nieuwste software? Je bedoelt de nieuwste firmware? Die staat er al op, 2.510 uit m'n hoofd. Anders moet ik ff zoeken wat je bedoelt met nieuwste software (1800).

En nee, er zit echt geen kinderslot/standbytijd op, want het probleem heeft zich ook vanzelf opgelost. En dan nog is 1h18 o.i.d. niet echt een logische default instelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05
pdavie2311 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:18:
Goedenavond pana specialisten..

Sinds zaterdag heb ik dus mijn nieuwe P50G30..Bij installatie bleek ik geen Ned3 en Net5 en RTL4, alle in HD te hebben..Na lang zoeken lag dat aan frequentie afstelling..Hier in het Noorden des lands kan hij of op 369mhz en 9700 staan of op 369mhz en 7800..

Op 9700 had ik dus niet bovenstaande zenders, wel op 7800..Gaat zelfs op postcodeletters zo ver bij Ziggo!
Maar nu heb ik alle zenders, alleen stoort hij op RTL4HD en soms op NED3HD..Het beeld vlekt/hapert dan..
Alle zenders zijn voor de rest goed, ik snap er helemaal niets van..Net weer zenders opnieuw geïnstalleerd via DVB-C afstemmenu...

Ik gebruik CI+ module, maar bij mijn P46G20 werkte alles vlekkeloos..Hoe kan dit ineens? Ik hoop echt dat dit bekend klinkt hier en iemand een oplossing heeft..Instelling TV mogelijk? Ziggo bellen gaat lastig, heb alleen mobiel, niet te betalen man die "service" van hun..
antenne kabel of signaal niet 100% geeft vaak storing op beperkt aantal zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
Heeft iemand hier trouwens ook zijn tv laten calibreren na aanschaf? Ik hoorde dat je de performance hiermee een stuk omhoog brengt (nadat je hem eerst 200u heb laten warmdraaien) maar de kosten hiervan zijn ook redelijk aan de hoge kant (lees:200eu+)...
Iemand ervaringen soiezo met calibreren, en zo ja, waar heb je het laten doen en hoe zijn de ervarignen met dat bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik heb de THX-stand gepakt en die voldoet alweer een tijdje prima. Wellicht kan het nog 5% beter ofzo, maar dat verschil zie ik waarschijnlijk alleen als ik er een gekalibreerde tv naast zet.

Edit: als je 250 euro over hebt, koop dan een mooie HTPC ofzo of steek dat geld in een betere televisie, maar kalibratie van 250 euro zou ik alleen met een topmodel doen en zelfs dan vraag ik me stevig af of ik daar het geld wel voor over heb.

[ Voor 38% gewijzigd door Grrrrrene op 05-10-2011 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:20:
Nee, ik heb de THX-stand gepakt en die voldoet alweer een tijdje prima. Wellicht kan het nog 5% beter ofzo, maar dat verschil zie ik waarschijnlijk alleen als ik er een gekalibreerde tv naast zet.
Dit. De THX heeft ook nogeens een hogere helderheid wat ik ook niet erg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
De ST30 kan overigens niet zo goed gecalibreerd worden.

Ik ben nu op zoek naar de bron, ISF zit er bijv. niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:43:
De ST30 kan overigens niet zo goed gecalibreerd worden.

Ik ben nu op zoek naar de bron, ISF zit er bijv. niet op!
Het heeft geen PRO menu-instellingen. Calibreren moet daar in het service-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Adlermann schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:48:
[...]

Het heeft geen PRO menu-instellingen. Calibreren moet daar in het service-menu.
Van avForums:

Unfortunately the P46ST30B doesn't have any ISF controls or even a basic white balance control which makes further improvements to the greyscale performance impossible. This is a shame because given the reasonable accurate starting point, a reference greyscale would have been easy to achieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:51:
[...]

Van avForums:

Unfortunately the P46ST30B doesn't have any ISF controls or even a basic white balance control which makes further improvements to the greyscale performance impossible. This is a shame because given the reasonable accurate starting point, a reference greyscale would have been easy to achieve.
Ja precies, die staan in het pro-menu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de G serie dat dan weer wel?
Ik heb sinds vandaag de 42G30 en tot nu toe bevalt het best (heb ook niet hele hoge eisen). TV signaal is even wennen, van een conventionele tv naar dit platte, 2x zo grote beeld (digitenne). Ik merk vooral dat het 's avonds nog beter tot z'n recht komt, diepe kleuren, geen backlight bleeding en het werkt tot nu toe als een trein.
Meeste films/filmpjes speelt ie ook gewoon af van mijn externe HD via usb, behalve de filmpjes die opgenomen zijn met een digitale fotocamera.
Ik vraag me af of ie ook de HD/Bluray (x264) pakt vanaf de externe HD, maar daar komen we snel genoeg achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omtrent kalibreren dat is altijd een verbetering maar de VT serie heeft volgens mij als eerste zeer uitgebreide settings.
Of het wenselijk is voor de vorige series dat is een afweging die je moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
Mandrake466 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:20:
[...]

Je zegt dat er niks tegen te doen is maar je hebt wel een nieuwe tv gekregen die geen groene waas laat zien?

Blijkbaar zijn er dus ook goede schermen en is er wel degelijk wat aan de toen :)
Denk dat het een productie fout is, geen idee.
De eerste had het de tweede niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:15
Weet iemand hoe lang het duurt om een 3D bril op te laden via USB? Ik heb hem nu al een uur in mijn laptop maar het einde is zo te zien nog niet in zicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Het lag dus aan de antennekabel..Wel vreemd..In mijn G20 perfect en in mijn G30 stoorde deze dus op een aantal zenders..Nieuwe kabel gekocht van een 10-tje en weer perfect beeld..Super..Kunnen we morgen mooi TVOH kijken in HD en met goed geluid..

Ben weer blij met mijn Pana..Alleen net zoals bij mijn G20 ook hier weer gevoelig om krasjes erop te wrijven..Gebruik notabene mijn zachte Apple doekje om de zwarte lijst van de tv schoon te maken, maar ik zie gewoon de krasjes komen..Dan maar niet....Vreemd dat dit zo gevoelig is...

Pagina: 1 ... 32 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.