Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyNL schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:34:
Weet iemand hoe lang het duurt om een 3D bril op te laden via USB? Ik heb hem nu al een uur in mijn laptop maar het einde is zo te zien nog niet in zicht...
45 min bij mij via de usb op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2022
Adlermann schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:02:
[...]

Ja precies, die staan in het pro-menu :P
Hey Adlermann,
Hoe kom je bij de pro-menu? Ik zie nergens advances optie, kan nergens "custom" kiezen dus kan nergens die kleuren aanpassen...
Zit er ergens wel een service menu verstopt? Of heeft de tv gewoon stik weinig opties?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Betthen schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:26:
[...]

Hey Adlermann,
Hoe kom je bij de pro-menu? Ik zie nergens advances optie, kan nergens "custom" kiezen dus kan nergens die kleuren aanpassen...
Zit er ergens wel een service menu verstopt? Of heeft de tv gewoon stik weinig opties?!
Bij een ST30: niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2022
Dat dacht ik al, kon het niet vinden (hoewel in de engelse handleiding van de st30 deze optie er wel lijkt te zijn).. kalibreren via dat service menu dat ga ik zel niet proberen maar een "goede" kalibrateur zou dit menu toch gewoon moeten kunnen vinden? Ik las ergens iets van volume omlaag brengen en dan een bepaalde volgorde klikken op je afstandbediening... ?!

En stel ik vind iemand die in dat menu kan, dan kan hij hem toch gewoon isf kalibreren en echt op 100% krijgen via dat servicemenu, daar heb ik toch die pro opties niet meer voor nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:26
Wie maakt er gebruik van de mediaserver / dlna afspeelmogelijkheden op de VT30. Ik ondervind problemen met het afspelen van MKV bestanden (1080p)

Even de situatie;

De tv zit aangesloten op een router (wired)
Externe HD zit aangesloten op zelfde router (wired)

Via dlna speel ik MKV bestanden af maar hij mist heel vaak keyframes waardoor je blokjes in het beeld ziet. Het vreemde is dat het ene bestand dit veel vaker heeft als een ander bestand. Als ik ze op mijn laptop afspeel is er uberhaupt niets aan de hand.

Wat is hier nu het probleem, is het de player van de tv? Is het de bandbreedte (alles is gigabit connected) of zijn het fouten in de MKV bestanden?

Nu ik de voordelen en kwaliteit van MKV ontdekt heb wil ik dit blijven gebruiken, ookal houd dat in dat ik een externe mediaspeler moet aanschaffen. Maar is het probleem hier dan mee verholpen? En wat is dan een juiste keuze zonder teveel fratsen? Gewoon veel storage en hifi output?

Tevens ontdekte ik vandaag bij het kijken van 'the art of flight' eveneens een groene vlek in het beeld. Ik weet niet of ik hier iets aan ga doen gezien ik het enkel nu zag... Maar het was een beste vlek dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn thuis van plan om een nieuwe tv te kopen. Omdat we beeldkwaliteit belangrijk vinden zijn we bij de panasonic plasma's uitgekomen. Alleen twijfelen we nog tussen de g30 en st30 (hoger dan dit valt eigenlijk buiten ons budget, tenzij het heel veel meer zou bieden).

Nou heb ik een tijd naar de verschillen gezocht en wat reviews gelezen (ik vond dit hele goede en uitgebreidde http://www.hdtvtest.co.uk...b-p42g30-201104091079.htm - http://www.hdtvtest.co.uk...-p42st30-201105161138.htm)

g30 vs st30
- g30 heeft zover ik weet iets betere kleuren
- is zuiniger volgens testen,
- usb recording
- thx mode
- beter geluid (al zullen we er vast extern geluid op aansluiten)
- dlna via dongle (al neem ik aan dat je hem ook gwn aan kan sluiten via internet)
- extra usb
St30 heeft dan weer:
- 3D (dit vinden we niet heel belangrijk maar wel n leuke extra
- beter beeld bij lichte omgevingen door t "infinite black pro" panel

Ik weet niet of ik het allemaal goed opsom Nou bevelen sommige mensen de st30 aan over de g30 zelfs als je 3d niet belangrijk vind. Nou zijn mijn vragen.
- welke van de 2 zou ik kiezen, gezien dat de g30 iets goedkoper is
- kan je met usb recording films opnemen of alleen pauzeren?
- kan je het gemis aan dlna opvangen door ethernet?
- op de winkel iishop.be vind ik deze st30: TXPF42ST30, met een "F" ertussen zeg maar. Is dit de franse versie (qua taal)? en/of heeft deze nog meer nadelen.
- heeft de st30 mogelijkheid om er een ziggo kaart in te doen?

Ik hoop dat iemand mijn uitgebreide post kan beantwoorden, want ik twijfel nog erg tussen deze tv's al neig ik licht naar de g30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Nou: lees deze review van de ST30 (meest uitgebreide review op internet): http://www.televisioninfo...Plasma-3D-HDTV-Review.htm

met over elk onderwerp een pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
JimmyNL schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:42:
Wie maakt er gebruik van de mediaserver / dlna afspeelmogelijkheden op de VT30. Ik ondervind problemen met het afspelen van MKV bestanden (1080p)

Even de situatie;

De tv zit aangesloten op een router (wired)
Externe HD zit aangesloten op zelfde router (wired)

Via dlna speel ik MKV bestanden af maar hij mist heel vaak keyframes waardoor je blokjes in het beeld ziet. Het vreemde is dat het ene bestand dit veel vaker heeft als een ander bestand. Als ik ze op mijn laptop afspeel is er uberhaupt niets aan de hand.

Wat is hier nu het probleem, is het de player van de tv? Is het de bandbreedte (alles is gigabit connected) of zijn het fouten in de MKV bestanden?

Nu ik de voordelen en kwaliteit van MKV ontdekt heb wil ik dit blijven gebruiken, ookal houd dat in dat ik een externe mediaspeler moet aanschaffen. Maar is het probleem hier dan mee verholpen? En wat is dan een juiste keuze zonder teveel fratsen? Gewoon veel storage en hifi output?

Tevens ontdekte ik vandaag bij het kijken van 'the art of flight' eveneens een groene vlek in het beeld. Ik weet niet of ik hier iets aan ga doen gezien ik het enkel nu zag... Maar het was een beste vlek dat wel...
Ik heb een WD Elements SE Protable van 500 GB gekocht (USB powered) en die kan ik gewoon inpluggen op de SD USB poort van de TV. De mediaspeler van de TV kan MKV bestanden gewoon afspelen, inclusief .srt ondetitels (ja, de TV kan zelfs de NTFS geformatteerde schijf lezen, ondanks dat dit niet in de handleiding staat). Wanneer je een MKV bestand afspeelt via USB stick of USB powered Portable harde schijf, schokt dit dan ook?

Alleen is het me niet gelukt ondertiteling af te spelen in (half)-SBS MKV bestanden (3D modus), ook niet als ik ze in de MKV embed. Dus 3D werkt ook met (half)-SBS MKV bestanden (zonder ontertitels)

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 08-10-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De panasonic Panasonic TXP42UT30, is dat een 2010 model? Zag m zo gauw niet in de openingspost staan. Staat nu bij expert te koop voor net geen 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-09 15:05

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:57:
De panasonic Panasonic TXP42UT30, is dat een 2010 model? Zag m zo gauw niet in de openingspost staan. Staat nu bij expert te koop voor net geen 600.
Volgens mij zijn alle modellen met 30 in het typenummer 2011 modellen. Dit zal wellicht een 'custom' model zijn voor bepaalde winkelketens, dat zie je wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

De UT30 is een nieuw model uit augustus 2011. Helaas nog weinig info over, maar staat nu wel bij Panasonic op de global site. Zelfde features als de ST30 maar geen NeoPDP/Infinite Black filter. En 3x HDMI. Heb hem ook besteld bij Expert, nette prijs en gratis bezorgt ;) Als ik hem binnen heb wil ik wel foto's/info leveren voor de startpost.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb de MKV bestanden op een USB stick gezet en deze rechtstreeks in de tv gestoken. Ook geen goed resultaat. Bij scene wisselingen blijft het beeld hangen waardoorheen langzaam de nieuwe scene komt. Dan na enkele seconden springt het beeld opeens bij. Geen kijken als je het mij vraagt... iemand tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimmy als je goed gebruik wil maken van mkv files 720/1080p koop dan een echte mediaspeler.
Een WD tv live koop je al voor 100 euro.
Het voordeel van een mediaspeler is dat je ook MPEG-2 bestanden kan afspelen.
Of zoals Adelermann zou zeggen koop een blu ray speler en koop of huur de blu ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 02:07:
Jimmy als je goed gebruik wil maken van mkv files 720/1080p koop dan een echte mediaspeler.
Een WD tv live koop je al voor 100 euro.
Het voordeel van een mediaspeler is dat je ook MPEG-2 bestanden kan afspelen.
Of zoals Adelermann zou zeggen koop een blu ray speler en koop of huur de blu ray.
Kopen op itunes mag ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:30:
g30 vs st30
- g30 heeft zover ik weet iets betere kleuren
- is zuiniger volgens testen,
- usb recording
- thx mode
- beter geluid (al zullen we er vast extern geluid op aansluiten)
- dlna via dongle (al neem ik aan dat je hem ook gwn aan kan sluiten via internet)
- extra usb
St30 heeft dan weer:
- 3D (dit vinden we niet heel belangrijk maar wel n leuke extra
- beter beeld bij lichte omgevingen door t "infinite black pro" panel
Ik heb zelf geen vergelijking gedaan maar het zou me verbazen als het verschil in energieverbruik interessant groot zou zijn. Betere kleuren, THX-modus en USB-recording waren voor mij wel argumenten. Mediaondersteuning (DLNA) van de G30 stelt teleur: Haal een Popcornhour ofzo. 3D vond ik in de winkel heel erg tegenvallen en heb het nog geen seconde gemist. Als je kijkomgeving erg licht is zou dat laatste een punt kunnen zijn: Ik doe, met een G30 in mijn witte woonkamer op de 4e etage, op zonnige zomerdagen de lamellen aan de zonkant dicht, verder geen probleem.
Ik weet niet of ik het allemaal goed opsom Nou bevelen sommige mensen de st30 aan over de g30 zelfs als je 3d niet belangrijk vind. Nou zijn mijn vragen.
- welke van de 2 zou ik kiezen, gezien dat de g30 iets goedkoper is
- kan je met usb recording films opnemen of alleen pauzeren?
- kan je het gemis aan dlna opvangen door ethernet?
- op de winkel iishop.be vind ik deze st30: TXPF42ST30, met een "F" ertussen zeg maar. Is dit de franse versie (qua taal)? en/of heeft deze nog meer nadelen.
- heeft de st30 mogelijkheid om er een ziggo kaart in te doen?
Alleen als je 3D boeiend vindt de ST30, anders de G30. Je kan -volgens mij maar niet getest- opnemen èn pauzeren (timeshiften). Is idd Frans maar is volgens mij identiek aan E (Europees) model, zelfde taalondersteuning. ST30 heeft, net als alle Panasonics tegenwoordig, CI+ en dus Ziggo- (en nu ook UPC-?) module-support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
3D is niet iets waar ik een tv voor zou kopen, ik heb een VT30, maar 3D vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeF-Bacchus schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:40:
[...]

Ik heb zelf geen vergelijking gedaan maar het zou me verbazen als het verschil in energieverbruik interessant groot zou zijn. Betere kleuren, THX-modus en USB-recording waren voor mij wel argumenten. Mediaondersteuning (DLNA) van de G30 stelt teleur: Haal een Popcornhour ofzo. 3D vond ik in de winkel heel erg tegenvallen en heb het nog geen seconde gemist. Als je kijkomgeving erg licht is zou dat laatste een punt kunnen zijn: Ik doe, met een G30 in mijn witte woonkamer op de 4e etage, op zonnige zomerdagen de lamellen aan de zonkant dicht, verder geen probleem.

[...]

Alleen als je 3D boeiend vindt de ST30, anders de G30. Je kan -volgens mij maar niet getest- opnemen èn pauzeren (timeshiften). Is idd Frans maar is volgens mij identiek aan E (Europees) model, zelfde taalondersteuning. ST30 heeft, net als alle Panasonics tegenwoordig, CI+ en dus Ziggo- (en nu ook UPC-?) module-support.
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat we inderdaad voor de g30 gaan. 3d zullen we waarschijnlijk toch nauwelijks gaan gebruiken, en ik zie ons dat ook geen set 3d brillen aanschaffen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
JimmyNL schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:55:
Ik heb de MKV bestanden op een USB stick gezet en deze rechtstreeks in de tv gestoken. Ook geen goed resultaat. Bij scene wisselingen blijft het beeld hangen waardoorheen langzaam de nieuwe scene komt. Dan na enkele seconden springt het beeld opeens bij. Geen kijken als je het mij vraagt... iemand tips of ideeën?
MKV is alleen maar een container. Blijkbaar is het video formaat binnen MKV te ingewikkeld voor de TV om deze snel genoeg te decoderen. Daarom wordt deze wel goed getoond op je PC. Een mediaspeler kan wel snel genoeg zijn, maar ook dat hoeft altijd zo te zijn. En de mediaspeler moet de embedded video variant ook ondersteunen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
ZuinigeRijder schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:22:
[...]

MKV is alleen maar een container. Blijkbaar is het video formaat binnen MKV te ingewikkeld voor de TV om deze snel genoeg te decoderen. Daarom wordt deze wel goed getoond op je PC. Een mediaspeler kan wel snel genoeg zijn, maar ook dat hoeft altijd zo te zijn. En de mediaspeler moet de embedded video variant ook ondersteunen.....
Lastig dus... ik overweeg een mediaspeler te kopen.. Nu alleen nog welke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om voor de 46GT30 te gaan.

Bij Foka.nl kan ik deze "TX-P46GT30E" kopen voor 1100€ met verzending. Ik woon echter in België dus nu vraag ik me af of het toestel dat Foka verkoopt ook perfect bruikbaar is in België. Ik wil er dus mijn Telenet HD Digicorder op aansluiten en dergelijke... Ik denk dat het goed zit maar wou toch even checken met de experts hier aangezien het toch een serieze aankoop is.

Ik wou eerst de 50VT30 maar aangezien ik maar tussen de 3 en 4 meter van het scherm zit vond ik deze net te groot. En de 42VT30 vind ik dan weer te klein ;) 3D interesseert me niet, dus dan is men keuze op de 46GT30 gevallen (zonder meegeleverde 3D brillen dus) Ik las dat deze toch bijna dezelfde goede prestaties heeft als de VT30 en het design van de GT30 vind ik ook goed dus geen slechte koop denk ik. Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Woohoo mijn 42" UT30 is binnen :9~ Eerste reactie is erg positief! Beeld ziet er prachtig uit, zelfs UPC SD(HD aangevraagd). Zwart waarden zijn een grote verbetering vergeleken met mijn Sony Edge LED... Viera Connect ziet er handig uit en iPhone/iPad remote app werkt heerlijk _/-\o_ Zou graag de 3D functie testen, iemand in omgeving Arnhem 1 a 2 brillen te leen voor 1 avondje? O+

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JimmyNL schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:16:
[...]

Lastig dus... ik overweeg een mediaspeler te kopen.. Nu alleen nog welke...
Wil je het simpel koop dan een wd tv live.
Speelt elk formaat probleemloos af.
Minpuntjes.
Een mkv met ondertiteling format PGS dan werken de subs niet.
MKV met ondertiteling SRT en SUB/IDX wel.
Je kunt hem op automatisch zetten maar ik prefeer bijvoorbeeld handmatig 720p/60Hz.

Dune D1
Speelt Mkv met idx/sub niet.
Mkv PGS en srt weer wel
Heeft als voordeel er zit een auto stand op mits je Panel full HD is.
Als dat niet het geval is koop een WD tv live.

Ongetwijfeld zullen er nog veel merken en meningen voorbij komen maar ik hou van simpelheid dus ik prik een externe hard disk erin en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Nog een mediaspeler duit in het zakje.
Een Apple TV2 met jailbreak en XBMC. Zeker als je een iPhone en/of iPad hebt is het een mooi kastje. Via XBMC zijn vrijwel alle bestanden af te spelen. Helaas gaat de output niet verder dan 720p, maar in de praktijk zijn de meeste bestanden ook 720p.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Voor de mensen die geinterseerd zijn in de UT30 en wellicht handig om toe te voegen aan de TS:

Info:

http://panasonic.net/avc/viera/eu2011/product/ut_plasma.html

Foto's van mijn 42" UT30:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6039/6235011338_f422e2bedd_z.jpg
Panasonic UT30 1 by JeroenDiks1987, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6163/6235011466_9bd29aa886_z.jpg
Panasonic UT30 2 by JeroenDiks1987, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6054/6235011566_3d4128a1d9_z.jpg
Panasonic UT30 4 by JeroenDiks1987, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6091/6234487839_f143b523cd_z.jpg
Panasonic UT30 3 by JeroenDiks1987, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6053/6235011804_794086937b_z.jpg
Panasonic UT30 5 by JeroenDiks1987, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6044/6235011940_654249878a_z.jpg
Panasonic UT30 6 by JeroenDiks1987, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Bedankt voor de foto's!

--Hij is wel dikker dan de S30 volgens mij--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Shiver23 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:35:
Nog een mediaspeler duit in het zakje.
Een Apple TV2 met jailbreak en XBMC. Zeker als je een iPhone en/of iPad hebt is het een mooi kastje. Via XBMC zijn vrijwel alle bestanden af te spelen. Helaas gaat de output niet verder dan 720p, maar in de praktijk zijn de meeste bestanden ook 720p.
Voor die prijs heb je veel mooiere spelers met 1080p, je hebt die fullhd tv toch niet voor niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 11:55
jd1987 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:28:
Voor de mensen die geinterseerd zijn in de UT30 en wellicht handig om toe te voegen aan de TS:

Info:

http://panasonic.net/avc/viera/eu2011/product/ut_plasma.html

Foto's van mijn 42" UT30:
Wut?

Ik heb nog nooit van die UT30 gehoord O-) :+

Zal hem wel eens toevoegen aan de TS, met je foto's, maar wordt even vooruit geschoven, eerst wat belangrijkere dingen te doen ;)

Zijn er nog meer modellen die vragen om toegevoegd te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik heb zelf een Eminent EM7080.

Je hebt al de EM7180, en de EM7280 is ook al op komst.

Maar even terugkomende op de Eminent EM7080.
Ik heb daar een 500GB schijf inzitten wat voor mij genoeg is, ik ga toch geen films erop laten staan die ik al gezien heb, en als, dan download ik hem gewoon snel even opnieuw.
Het is een top speler, ik heb nog geen enkele film die ik gedownload heb niet kunnen bekijken.
Het beeld en geluid is gewoon subliem, ondertiteling werkt ook altijd, hoe en wat hij er ook ingebakken inzit of losstaat, hij speelt het gewoon af.
Als je het mij vraag, echt een aanrader.
Ik zou wel mocht je ene willen kopen even wachten op de Eminent EM7280, komt binnen enkele dagen op de markt, dan heb je het laatste nieuwe topmodel van Eminent.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Ja de release van de UT30 is nog al stilletjes gegaan.. Opeens was ie er in Azië, later pas op de website en toen in Europa. Het Azië model is wel beter: heeft DNLA en een bijgeleverde wi-fi dongle voor dezelfde prijs :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNDG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Vorige maand heb ik in dit topic een paar keer over de problemen met burn in van mijn P50VT20E gepost. Misschien vinden sommigen van jullie het interessant om te lezen hoe dit inmiddels (definitief?) opgelost is.
Mijn derde VT20 was door ecare opgehaald en inderdaad een week lang aan de bekende witte balk blootgesteld. Zoals verwacht bleek dit niet voldoende om de ingebrande logo's weg te krijgen. Op dat moment had mijn TV overigens 1900 uur op de teller staan, dus het is wel degelijk mogelijk om in ieder geval met de VT20 ook na geruime tijd nog retentie en zelfs inbranden te krijgen.
Na heel wat rommelige contacten met Panasonic en zelfs het in gebreke stellen van mijn zeer ondermaatse dealer heeft ecare vorige week dinsdag een gloednieuwe VT30 bij mij afgeleverd. De kwestie liep al vanaf 18 juli.
Mijn ervaringen tot dusver zijn positief. Logo's zijn nog steeds achteraf zichtbaar maar verdwijnen bij dit toestel ook weer snel, zoals hier al diverse malen door andere posters gemeld is. Verder is het zeer prettig dat half SBS nu bijna altijd automatisch als 3D bron herkend wordt. De TV ziet er naar mijn mening veel beter uit dan de VT20. Ook heel sportief van Panasonic was dat ze me alsnog een Avatar 3d blu ray toegestuurd hebben.
Enig minpuntje tot nu toe is dat de ventilatoren duidelijker hoorbaar zijn dan bij mijn 3 VT20's. Het is echter niet zo erg dat het het kijkgenot serieus verpest.
Tot slot nog een opmerking over "groene vlekken". Tot dusver heb ik daar niets van gemerkt. Hopelijk blijft dat zo. Ik ga er in ieder geval niet gericht naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ai ai ai ik moet morgen een mediaplayer voor mijn vt30 kopen maar na alle tips heb ik zoveel ingelezen dat ik geen keuze meer kan maken!!! Ik twijfel tussen de nieuwe eminent, de mede8er, de WD live en de boxeebox... Toen ik las over XBMC en terug dacht aan mijn goede oude xbox tijden kwam die liefde ook weer terug haha. Morgen de knoop doorhakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xl3y
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 21:49
JimmyNL schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:32:
Ai ai ai ik moet morgen een mediaplayer voor mijn vt30 kopen maar na alle tips heb ik zoveel ingelezen dat ik geen keuze meer kan maken!!! Ik twijfel tussen de nieuwe eminent, de mede8er, de WD live en de boxeebox... Toen ik las over XBMC en terug dacht aan mijn goede oude xbox tijden kwam die liefde ook weer terug haha. Morgen de knoop doorhakken....
Ik zit met juist het zelfde probleem, ik wil een mediaspeler voor op mijn nieuwe VT30 om behoorlijk blu-ray bestanden te kunnen afspelen enz. Maar welke welke welke
Ik heb al genoeg vergeleken maar kan nog steeds geen keuze maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
De beeldverhouding klopt niet en het lijkt wel of de helderheid en contrast te hoog zijn ingesteld?

Mooi tv daar niet van :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Laatst online: 28-07 09:44
HNDG schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:21:
Vorige maand heb ik in dit topic een paar keer over de problemen met burn in van mijn P50VT20E gepost. Misschien vinden sommigen van jullie het interessant om te lezen hoe dit inmiddels (definitief?) opgelost is.
Mijn derde VT20 was door ecare opgehaald en inderdaad een week lang aan de bekende witte balk blootgesteld. Zoals verwacht bleek dit niet voldoende om de ingebrande logo's weg te krijgen. Op dat moment had mijn TV overigens 1900 uur op de teller staan, dus het is wel degelijk mogelijk om in ieder geval met de VT20 ook na geruime tijd nog retentie en zelfs inbranden te krijgen.
Na heel wat rommelige contacten met Panasonic en zelfs het in gebreke stellen van mijn zeer ondermaatse dealer heeft ecare vorige week dinsdag een gloednieuwe VT30 bij mij afgeleverd. De kwestie liep al vanaf 18 juli.
Mijn ervaringen tot dusver zijn positief. Logo's zijn nog steeds achteraf zichtbaar maar verdwijnen bij dit toestel ook weer snel, zoals hier al diverse malen door andere posters gemeld is. Verder is het zeer prettig dat half SBS nu bijna altijd automatisch als 3D bron herkend wordt. De TV ziet er naar mijn mening veel beter uit dan de VT20. Ook heel sportief van Panasonic was dat ze me alsnog een Avatar 3d blu ray toegestuurd hebben.
Enig minpuntje tot nu toe is dat de ventilatoren duidelijker hoorbaar zijn dan bij mijn 3 VT20's. Het is echter niet zo erg dat het het kijkgenot serieus verpest.
Tot slot nog een opmerking over "groene vlekken". Tot dusver heb ik daar niets van gemerkt. Hopelijk blijft dat zo. Ik ga er in ieder geval niet gericht naar zoeken.
Dus ingebrande logo's valt onder garantie? Ik dacht dat in de handleiding stond dat je daar voorzichtig mee moest omgaan?

Wel fijn dat je de VT30 hebt gekregen natuurlijk want deze is toch volgens mij duurder.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Media spelers:

Ik gebruik al een paar jaar de PCH-C200 en de PCH A-110 als mediaspelers. 2 jaar geleden hadden ze kinderziekten, maar ze zijn nu naar een aantal firmware updates heel betrouwbaar.
Ze spelen alle blu-ray bestanden (BDMV, ISO), iets wat lang niet alle mediaspelers aankunnen. De C200 zelfs inclusief de java menu's van blu-rays. Verder alle andere gangbare bestanden. Ik geloof dat alleen onbewerkte bestanden van digitale-video camera's niet ondersteund worden. Verder hebben ze passthrough voor DTS-HD master en Dolby True HD zodat de AV-receiver die mooi kan afspelen. Een aanrader voor wie blu-ray bestanden belangrijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik zag gisteren in een winkelketen een Samsung UE46D8000 als "2de keus " (wil dus zeggen dat deze hersteld zijn, maar je krijgt evenzeer 2 jaar garantie) staan, met 600 euro korting. Maar die is natuurlijk al verkocht. Nu zag ik deze Pana staan voor 300 euro goedkoper, is dit een goede keuze?

http://www.vandenborre.be...b?Detail=MCqaMadmM6tnNe9k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNDG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Mandrake466 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:32:
[...]

Dus ingebrande logo's valt onder garantie? Ik dacht dat in de handleiding stond dat je daar voorzichtig mee moest omgaan?

Wel fijn dat je de VT30 hebt gekregen natuurlijk want deze is toch volgens mij duurder.
In de handleiding van de VT20 en VT30 staat inderdaad een m.i. "flauwekulwaarschuwing" die inhoudt dat je de TV eigenlijk niet normaal zou kunnen gebruiken. De handleiding zie je echter pas na de aankoop. Tijdens de koop van mijn VT20 ben ik niet op het evt. inbrand probleem gewezen. Sterker nog, de verkoper beweerde dat retentie/inbranden helemaal niet meer voorkwam bij moderne plasma televisies. Er zat ook geen waarschuwingssticker op de TV of iets dergelijks. Als ik de tekst uit de handleiding voor de koop gezien had, was de aankoop overigens absoluut niet door gegaan. Het lijkt er echter op dat Panasonic zo verstandig is om in voorkomende gevallen zich niet op de waarschuwing te beroepen. Dat zou hun reputatie waarschijnlijk ook zeer ernstig schaden. 2 van mijn 3 VT20's zijn op grond van inbrandverschijnselen door Panasonic vervangen.

Ik ben tot dusver ook blij met de VT30. Dit toestel is overigens niet duurder dan de VT20, maar juist behoorlijk goedkoper. Ik heb het dan natuurlijk over de prijs bij introductie (VT2050E was €2600,-). Bij vervanging van een apparaat is het echter niet van belang hoe duur het nieuwe toestel is, maar wel of het minimaal dezelfde kwaliteit als het oude toestel biedt. Daarvan vind ik dat hier in mijn geval zeker sprake van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Acemath schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:22:
Ik zag gisteren in een winkelketen een Samsung UE46D8000 als "2de keus " (wil dus zeggen dat deze hersteld zijn, maar je krijgt evenzeer 2 jaar garantie) staan, met 600 euro korting. Maar die is natuurlijk al verkocht. Nu zag ik deze Pana staan voor 300 euro goedkoper, is dit een goede keuze?

http://www.vandenborre.be...b?Detail=MCqaMadmM6tnNe9k
Volgens mij is dat een Refurbished model. Zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Je hebt tegenwoordig Uitzending Gemist op de Panasonic VT30.

"t is maar dat je het weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 30-09 17:27
Mandrake466 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:28:
De beeldverhouding klopt niet en het lijkt wel of de helderheid en contrast te hoog zijn ingesteld?
Ken bijna niemand waar deze dingen correct zijn ingesteld :-( Zeg er tegenwoordig maar niets meer van ook :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987

jd1987

cliquefotografie.nl

Mandrake466 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:28:
[...]

Mooi tv daar niet van :)
Beeldverhouding staat gewoon op auto, gok dat de UPC setup-box het 4:3 signaal van deze oude serie oprekt naar 16:9. Geen problemen mee in de inspeelperiode, scheelt weer zwarte balken.

TV staat gewoon op True Cinema met contrast op 30 en helderheid op 0, dus te hoog betwijfel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:06
Heb net voor eerste keer 3D getest op mijn ST30 met de nieuwe Panasonic 3D bril. Ziet er fantastisch uit qua kleur en scherpte, maar ik heb wel een beetje 'raar' gevoel in linkeroog, precies of ik zie het knipperen van de active shutters daar beter dan rechts. Is dit fenomeen dat overgaat over tijd? Of is dit omwille van omgeving? (licht/plaats). Scherm staat op dit moment +- 40cm boven ooghoogte op een kast die eigenlijk nét te hoog is. Zou het daaraan liggen? Of is het gewoon wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ook nog even een vraagje over de module

heb de VT30 en heb nog een oude Samsung Kasje met Scart aan sluiting en daar wil ik eigelijk vanaf maar nu zei me kameraad net je kan er ook een module in doe en daar het ziggo kaartje in

werkt een module goed en welke kan ik het beste aanschaffen heb er geen evaring mee dus tips zijn welkom

bedankt alvast

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:17:
had ook nog even een vraagje over de module

heb de VT30 en heb nog een oude Samsung Kasje met Scart aan sluiting en daar wil ik eigelijk vanaf maar nu zei me kameraad net je kan er ook een module in doe en daar het ziggo kaartje in

werkt een module goed en welke kan ik het beste aanschaffen heb er geen evaring mee dus tips zijn welkom

bedankt alvast

Michael
Zelf heb ik een neotion CI+ module, werkt goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik zo iets komen Media markt heb ik dan alleen die neotion CI+ module nodig en verder niks de ziggo kaart erin en dan in de tv drukken

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 09:16

mr.paaJ

generatie cmd+z

Klopt, wel even zenders zoeken natuurlijk. Gewoon CI+ roepen bij je plaatselijke electronica zaak.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het is natuurlijk veel goedkoper als een digitale kasje

en bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:33
JimmyNL schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:32:
Ik zou voor de Dune gaan. D1 of als je een blu-ray speler erin wil de B1. ;)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
D-TECH schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:37:
Damn, en ik zit met een G30.. Hoe werkt het op de VT30? Via Viera Connect ofzo? Enig idee of wij schamele G30-eigenaren een risico lopen ook op dit soort dingen vergast te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:37:

"t is maar dat je het weet ;)
Zit veel rommel op, maar Uitzending Gemist kom ik niet tegen op mijn VT30.

Doe eens een tip waar ik m kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:08:
en het is natuurlijk veel goedkoper als een digitale kasje

en bedankt voor jullie reacties
Nee, het is even duur :) ci+ module is ook 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:24:
[...]

Nee, het is even duur :) ci+ module is ook 60 euro.
nou niet even duur als je nou een Humax wil benb je al gouw 300 euro kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 10:49

danplo

The Force is strong with me

Er is een software update.

Oct. 18, 2011
Ver. 1.801
Pay service introduction for VIERA Connect Market.

http://panasonic.jp/suppo...ownload/fw/down_eu11.html

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:12:
[...]

Zit veel rommel op, maar Uitzending Gemist kom ik niet tegen op mijn VT30.

Doe eens een tip waar ik m kan vinden.
In de TV-instellingen moet je "data service" op auto aan zetten. Dit is HBb tv en staat los van viera connect. Als je naar NL2 gaat en je drukt op de OK toets opent hij uitzending gemist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, recent onder verlengde garantie onze panasonic TH-42 PV 45 EH ter reparatie aangeboden, omdat repareren te duur is wil de winkel een nieuw toestel leveren. De panasonic TXP42-C3. Ik snap dat die plasma's de afgelopen jaren goedkoper en beter zijn geworden, heb toch het gevoel dat het nieuwe toestel wel erg karig is ten opzichte van het oude toestel. Kan echter nergens de specs goed vergelijken.

iemand hier een mening over? zijn dit vergelijkbare toestellen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:47:
[...]

In de TV-instellingen moet je "data service" op auto aan zetten. Dit is HBb tv en staat los van viera connect. Als je naar NL2 gaat en je drukt op de OK toets opent hij uitzending gemist. ;)
Die optie "data service" zit niet in het menu van mijn 42VT30..helaas

Ik kijk via UPC en satelliet...zou het daar iets mee te maken hebben?

Edit:

Gevonden. Het werkt op de satelliet via het standaard kanaal Ned2. Niet via het HD kanaal van Ned2

Ik moet trouwens wel op de rode knop drukken i.p.v de OK knop.. 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
D-TECH schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:47:
[...]

Is dit afhankelijk van je provider? Ik krijg namelijk met mijn VT30 geen mogelijkheid uitzending gemist na het aanzetten van de data service optie.

Ziggo in oost-groningen.

[ Voor 3% gewijzigd door DeOS op 19-10-2011 15:55 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Probeer de rode knop en de OK knop ;) ik heb ook Ziggo, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Hier ook op mijn VT30 beschikbaar en ook te activeren via NL2 HD.
Bedankt voor de tip, erg handig.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:45
doet hier niks? ziggo utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Heb je data-service aan staan?

Daarna is het een kwestie van rode toetsen en ok knoppen proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 13:11
Oke ik ben in de markt voor een nieuwe plasma. Ik wil minimaal 50 inch hebben. Heb al heel wat gelezen over de g30, maar niet echt een vergelijking gevonden met de d6900 van samsung. Ik wil niet persé voor de samsung gaan omdat deze 3d heeft, dat is niet zo'n eis. Het is alleen wel zo dat het een leuke feature is. Maar lopen de kwaliteit van beide tv's uit van mekaar? Is de panasonic zoveel beter?

Ben voornamelijk bang voor de buzz van de samsung, en hij zou het minder goed doen met image retention. Ik zal er voornamelijk veel films op kijken en gamen dus daar wil ik mijn keuze ook op basseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
D-TECH schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:55:
[...]

Heb je data-service aan staan?

Daarna is het een kwestie van rode toetsen en ok knoppen proberen. :)
Nope werkt echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Hier ook, ik krijg een of andere kanaal lijst in beeld, maar niet het beloofde wat andere wel hebben.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Nu online
Het is gewoon nog niet vrijgegeven voor alle regio's denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij mij lukt het ook niet heb NL2 en NL2 HD geprobeerd. (Ziggo)
Rode knop is toch die naast de groene knop? Heb ze allemaal wel getest maar helaas geen uitzending gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
pimpimmers schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:32:
Bij mij lukt het ook niet heb NL2 en NL2 HD geprobeerd. (Ziggo)
Rode knop is toch die naast de groene knop? Heb ze allemaal wel getest maar helaas geen uitzending gemist.
Er zitten 3 rode knoppen op de AB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Laatst online: 30-09 12:33
UZG werkt voor zover ik kan overzien niet met UPC CI+ helaas...

Alle rode knoppen en ok toetsen gebruikt icm NL2 en NL2HD geen succes helaas.

Zou wel fijn zijn als dit op termijn zou gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb een TXP50VT30 en heb net mijn Wii voor het eerst aangesloten, tijdens Mario Galaxy II zag ik iets geks. Drie horizontale ruizigerige lijnen op het scherm. In de game zelf en ook main menu van Wii. Op de Xbox 360 en PS3 nergens last van, iemand enig idee waar dit door komt? Wii is aangesloten via component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
devilsnight schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:09:
Ik heb een TXP50VT30 en heb net mijn Wii voor het eerst aangesloten, tijdens Mario Galaxy II zag ik iets geks. Drie horizontale ruizigerige lijnen op het scherm. In de game zelf en ook main menu van Wii. Op de Xbox 360 en PS3 nergens last van, iemand enig idee waar dit door komt? Wii is aangesloten via component.
kabel niet helemaal goed meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Bever! schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:30:
[...]

kabel niet helemaal goed meer?
Dat zou eigenlijk de enige verklaring zijn dan he? Wel gek want ik speel echt....zo vreselijk weinig op de Wii. Is ie dan ineens stuk gegaan. Heb helaas geen andere kabel op dit moment om te testen. Kan ook de Wii zelf zijn, dat de GPU overhit is...schijnt een bekend probleem te zijn hoor ik.

Als je heel goed kijkt kun je het hier zien...boven "lees' maar op ook meerdere plekken..soort sneeuwerige lijnen

http://img59.imageshack.us/img59/4962/20111022191007.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door devilsnight op 22-10-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die hun ervaringen met hun G30 (grootte maakt niet uit) willen delen?

Op internet is er niet heel veel qua gebruikerservaringen over te vinden en ik heb mijn vizier op de 46" gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Zijn de applicaties in Viera Connect op de een of andere manier opnieuw in te delen? Ik heb nu een applicatie op pagina vier staan die ik liever op de eerste pagina zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:09:
Zijn er hier mensen die hun ervaringen met hun G30 (grootte maakt niet uit) willen delen?
Ik heb eerder in dit topic er iets over geschreven, specifiekere vragen wil ik ook best beantwoorden.
wizl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:05:
Zijn de applicaties in Viera Connect op de een of andere manier opnieuw in te delen? Ik heb nu een applicatie op pagina vier staan die ik liever op de eerste pagina zou hebben...
Ja, dat kan via de Viera Market ergens, niet helemaal intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeF-Bacchus schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:42:
[...]

Ik heb eerder in dit topic er iets over geschreven, specifiekere vragen wil ik ook best beantwoorden.
Top!

Nee, niet specifiek hoor. Meer hoe hij bevalt. Beeldkwaliteit enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
wizl schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:05:
Ja bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:05
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:21:
[...]

Die optie "data service" zit niet in het menu van mijn 42VT30..helaas

Ik kijk via UPC en satelliet...zou het daar iets mee te maken hebben?

Edit:

Gevonden. Het werkt op de satelliet via het standaard kanaal Ned2. Niet via het HD kanaal van Ned2

Ik moet trouwens wel op de rode knop drukken i.p.v de OK knop.. 8)
Hier werkt het ook niet :(
Lijbrandt DVB-C Niet
Lijbrandt IPTV Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Laatst online: 28-09 14:39
Naar aanleiding van de reacties over uitzending gemist kon ik het ook niet aan praat krijgen op mijn televisie (Panasonic 50VT30 incl. kabelboer Caiway) met de verschillende 'rode knoppen' of de 'ok knop'. Gisteravond is het mij ook gelukt om uitzending gemist aan te zetten.

Hiervoor is een software / firmware update vereist. (1.8)

Gebruik op eigen risico i.v.m. firmware update.

Inschakelen: Uitzending Gemist
  1. Ga naar Menu --> Instellingen --> Netwerkinstelling --> Software-update openen
  2. Update van 1.7 naar 1.8. Volg aangegeven de stappen op het scherm. Na update systeem uit schakelen (stroom eraf) en wederom opstarten / aanzetten voor verdere installatie.
  3. Ga naar Menu --> Instellingen --> TV instellingen.
  4. Hier staat nu een nieuwe optie 'Data Service Applicatie'
  5. Kies bij 'Data Service Applicatie' --> Auto Start aan
  6. Ga naar Ned 2 HD en klik op de 'rode knop' (boven de knop 'Teletekst)'

[ Voor 5% gewijzigd door Frankisback op 24-10-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Nu online
Ik zat al op 1.801, dus voor mij geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Ik las in een topic dat veel mensen de VT30 als het beste TV van het jaar nomineren.

Ik ben van plan om een Sony 46HX920 of een LG 47LW908s te kopen. De Panasonic heeft wel een plasma scherm. Mag ik vragen waarom jullie deze TV genomineerd hebben? Wat is er zo goed aan? Raden jullie deze TV aan? Ik heb heel snel door dit topic gebladerd en lees toch vooral problemen zoals "groene vlekken" "posterization"

Daar ga ik mij wel aan ergeren.. Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Even een vergelijking voor jou gemaakt tussen de Sony HX920, LG en Pana.

(bron: flatpanelshd.com)

Sony:

+ punten:

+ HD kwaliteit
+ Bijna perfecte zwartwaarde's
+ Multimedia
+ Antireflectie
+ Geen clouding

- punten

- Halo's rondom objecten
- Weinig details in schaduw's
- Kleuren (geen THX)
- 3D kwaliteit
- Prijs

De sony wordt NIET aangeraden.

LG LW980S:

+ punten:

+ HD kwaliteit
+ Bijna perfecte zwartwaarde's met local dimming op extra sterk. Op low: 0.06 cd/m
+ 3D kwaliteit
+ Kijkhoek
+ Geen clouding

- punten

- Halo's rondom objecten (zeer storend volgens mij, zie plaatje):
Afbeeldingslocatie: http://flatpanelshd.com/pictures/lgnanolw9800_large12.jpg

- Reflecties van het glas
- Kleuren (geen THX)
- Inputlag (niet geschikt voor gamers)

Panasonic VT30:

+ punten:

+ HD beelden
+ THX Modus
+ SD beelden zien er ook goed uit
+ Zwartwaarde's (0.02 cd/m, LG 0.06 cd/m, Sony 0.05 cd/m)
+ Multimedia
+ Weinig inputlag
+ Antireflectiefilter
+ Superieure kijkhoek
+ Bij beweging blijft scherpte behouden
+ Afstandsbediening

- punten:

- Kans op groene vlek, dit hebben sommige eerdere productie exemplaren, als je het ziet meteen omruilen.
- Posterization bij SD beelden, dit gaat weg als je IFC aan zet.

Aan jou de keus, ik weet het wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 25-10-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
D-TECH schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:26:
Even een vergelijking voor jou gemaakt tussen de Sony HX920, LG en Pana. (bron: flatpanelshd.com)

Sony:
Wat is die '+' dan voor waardeloze eigenschap? Doet me een beetje denken aan de Mediamarkt-verkoper die mij het "prachtig diepe zwart" van de Sony demonstreerde door de TV uit te schakelen. Niet dat ik ze ooit echt heel hoog achtte maar zelfs voor Mediamarkt was me dat wel wtf-momentje, zo ook dit. (Geen aanval op jouw persoon trouwens, ik zie je bronvermelding.)

[ Voor 5% gewijzigd door Bacchus op 25-10-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
BeF-Bacchus schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:34:
[...]

Wat is die '+' dan voor waardeloze eigenschap? Doet me een beetje denken aan de Mediamarkt-verkoper die mij het "prachtig diepe zwart" van de Sony demonstreerde door de TV uit te schakelen. Niet dat ik ze ooit echt heel hoog achtte maar zelfs voor Mediamarkt was me dat wel wtf-momentje, zo ook dit. (Geen aanval op jouw persoon trouwens, ik zie je bronvermelding.)
De plussen heb ik zelf natuurlijk niet bedacht. Ik zet er ook bij dat ik de Sony absoluut niet aanraad. Details in schaduwen zijn veel belangrijker dan statische zwartwaarde's.

<offtopic>Wie gaat er dan ook TV's vergelijken bij de mediamarkt 8)7 </offtopic>

[ Voor 6% gewijzigd door D-TECH op 25-10-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:55

DarkSide

theres no place like ::1

de zwartwaarde wordt bepaald door deze te meten. Deze kan op zijn zwarts (alle leds uit bv) heel zwart zijn. en zo een goede score halen.
Maar dat betekend niet meteen dat je ook goed de details in zwarte/donkere stukken films kunt zien.

Zo zijn er genoeg scenes met lichte fluctaties in zwartwaarden. Een goede TV kan een diep zwart laten zien maar ook de lichte fluctuaties.
Een minder goede TV kan wel goede zwartwaardes halen (door gewoon de backlight uit te zetten) maar dat is dan voor een groot gedeelte van het scherm. En zal geen details kunnen weergeven.

Beide zijn nodig voor een mooi beeld in mijn optiek.
En dat is dan ook vaak waarom plasma beter scoort dan LED tv's met local dimming.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Precies DarkSide! Daarom was ik al lang bang voor de term "zwartwaarde". Het zegt niets: Je wil een combinatie van statisch bereik en resolutie, dus tegelijkertijd "veel" kleuren (van verschillende helderheid, tint en verzadiging) kunnen weergeven zonder dat ze elkaar beïnvloeden.
Uitsluitend het donkerste zwart is niet zo moeilijk: Dan doe ik de TV uit, de gordijnen dicht en het licht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Panasonic VT30:

+ punten:

+ HD beelden
+ THX Modus
+ Multimedia
+ Weinig inputlag
+ Antireflectiefilter
+ Superieure kijkhoek
+ Afstandsbediening

- punten:

- Kans op groene vlek, dit hebben sommige eerdere productie exemplaren, als je het ziet meteen omruilen.

Mijn vt30
- retentie, retentie en nog eens retentie (op een egale achtergrond zie ik -nu na 5 maanden- de schaduwen van de ondertiteling). Gaat misschien wel weg als ik nooit meer naar een uitzending/film met ondertiteling kijk ,,,,yeah...right!
- linebleeding (schaduwen) ... is soms gewoon storend
- brommen/zoemen .... deels zijn het de luidruchtige koelfans, deels omdat het de techniek genaamde plasma is
- flikkeren van grote lichte vlakken. Sommigen (ik dus) zien het, sommigen niet.
- ik zie uberhaupt in grote vlakken lichte verticale banen..... niet altijd maar met de juiste scenes in films valt het mij gewoonweg op.

Ik zou het -met deze gegevens- ook weten. .. als-ie morgen stuk zou gaan komt de vt30 er bij mij niet meer in.... overigens weet ik niet wat ik dan wel zou kopen... wellicht een Samsung plasma?
Tja.... wel weer plasma want LCD ziet er -voor zover ik het tot nu toe gezien heb- nog minder uit.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Retentie heb ik nog nooit gezien, en geloof het of niet maar ik draai al vanaf het begin (2.5 maanden) op THX modus met contrast op 36!!! (af en toe naar prof1)

Linebleeding: Nog nooit gezien, misschien bij ondertiteling lichtjes.

Brommen/zoemen: Klein beetje Pritex achter de ventilator en je hoort helemaal niets meer! Voeding zo goed als onhoorbaar!

Flikkeren van vlakken: Dit klopt, maar het gaat bij mij weg als ik IFC op maximum zet. Samsung plasma's hebben hier geen last van.

Lichte verticale banen: Dit klopt, maar dit ligt aan het paneel, als je de schuifbalk (tegen retentie) een keertje aanzet zul je zien dat deze balken "in het paneel" zitten. Tijdens normaal tv gebruik niet zichtbaar.

De Samsung heeft weer andere problemen zoals de luidruchtige voeding (en die kun je niet stil krijgen met pritex) en horizontale banding. Ook heel veel floating blacks tegenwoordig op die Samsung's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo D-Tech

ik heb nu zoon module gekocht Neotion Module

als ik nu Repo kijk op RTL 7 krijg ik hem niet helemaal op beeld en had ik bij A-Team ook al gebeurt alleen als ik hem in hd kijk als ik hem op normaal zet is hij weer goed is hier wat aan te doen

en als ik eredivisie 1 kijk heb ik goed beeld en als ik eredivisie 2 kijk zegt hij slecht bereik

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Da's raar, welke provider heb je? Ziggo toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Even een vergelijking voor jou gemaakt tussen de Sony HX920, LG en Pana.

(bron: flatpanelshd.com)

Sony:

+ punten:

+ HD kwaliteit
+ Multimedia
+ Antireflectie
+ Geen clouding

- punten

- Halo's rondom objecten
- Kleuren (geen THX)
- 3D kwaliteit
- Prijs

De sony wordt NIET aangeraden.

LG LW980S:

+ punten:

+ HD kwaliteit
+ Bijna perfecte zwartwaarde's met local dimming op extra sterk. Op low: 0.06 cd/m
+ 3D kwaliteit
+ Kijkhoek
+ Geen clouding

- punten

- Halo's rondom objecten (zeer storend volgens mij, zie plaatje):
[afbeelding]

- Reflecties van het glas
- Kleuren (geen THX)
- Inputlag (niet geschikt voor gamers)

Panasonic VT30:

+ punten:

+ HD beelden
+ THX Modus
+ Multimedia
+ Weinig inputlag
+ Antireflectiefilter
+ Superieure kijkhoek
+ Afstandsbediening

- punten:

Bedankt voor je uitleg :)

Maar als ik de reactie lees van LaFleche, denk ik van, niet doen!

Mijn vader wilt eigenlijk geen Plasma, maar als ik hem kan overtuigen dat deze beter is. Ik ben vandaag naar de Mediamarkt en BBC gegaan om deze TV te bekijken. Maar die hebben ze niet. Wordt er niet makkelijker op zo. Gelukkig heb ik nog 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:26
De eventuele problemen verschillen volgens mij echt per scherm. Ik vraag me af hoe de verhoudingen liggen, maar ik neem aan dat 75% het probleemloos doet. Meer hoop ik maar ik vraag het me af.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja D-tech ik heb Ziggo en als ik gewoon kijk wat me verbinding is dan pakt hij wel 75 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
turkeyhakan schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:36:
Maar als ik de reactie lees van LaFleche, denk ik van, niet doen!
LaFleche is dan ook wel erg kritisch en/of heeft pech gehad met zijn exemplaar, vergeet niet dat iedere andere TV ook zijn zwakke punten heeft.
Mijn vader wilt eigenlijk geen Plasma, maar als ik hem kan overtuigen dat deze beter is. Ik ben vandaag naar de Mediamarkt en BBC gegaan om deze TV te bekijken. Maar die hebben ze niet. Wordt er niet makkelijker op zo.
Heeft je vader borrelpraat gehoord dat plasma inbrandt en energie zuipt, heeft hij echte technische argumenten of staat het subtiele beeld (tov "dynamisch" LCD) hem niet aan? (Waarbij ik nrs 2 en 3 èchte argumenten noem ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 13:47
Frankisback schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:37:
Naar aanleiding van de reacties over uitzending gemist kon ik het ook niet aan praat krijgen op mijn televisie (Panasonic 50VT30 incl. kabelboer Caiway) met de verschillende 'rode knoppen' of de 'ok knop'. Gisteravond is het mij ook gelukt om uitzending gemist aan te zetten.

Hiervoor is een software / firmware update vereist. (1.8)

Inschakelen: Uitzending Gemist
  1. Ga naar Menu --> Instellingen --> Netwerkinstelling --> Software-update openen
  2. Update van 1.7 naar 1.8. Volg aangegeven de stappen op het scherm. Na update systeem uit schakelen (stroom eraf) en wederom opstarten / aanzetten voor verdere installatie.
  3. Ga naar Menu --> Instellingen --> TV instellingen.
  4. Hier staat nu een nieuwe optie 'Data Service Applicatie'
  5. Kies bij 'Data Service Applicatie' --> Auto Start aan
  6. Ga naar Ned 2 HD en klik op de 'rode knop' (boven de knop 'Teletekst)'
Misschien erg domme vraag, maar om Data Service Applicatie te zien, moet je dan een CI+ module hebben? Ik heb de update naar 1.8, maar zie in TV Instellingen niet de optie 'Data Service Applicatie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 13:47
D-TECH schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:59:
...
Brommen/zoemen: Klein beetje Pritex achter de ventilator en je hoort helemaal niets meer! Voeding zo goed als onhoorbaar!

...
Hoi, waar heb je die Pritex vandaan? En hoe heb je het aangebracht? Heb namelijk wel interesse in iets meer stilte van mijn P42VT30...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
BeF-Bacchus schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:04:
[...]

LaFleche is dan ook wel erg kritisch en/of heeft pech gehad met zijn exemplaar, vergeet niet dat iedere andere TV ook zijn zwakke punten heeft.

[...]

Heeft je vader borrelpraat gehoord dat plasma inbrandt en energie zuipt, heeft hij echte technische argumenten of staat het subtiele beeld (tov "dynamisch" LCD) hem niet aan? (Waarbij ik nrs 2 en 3 èchte argumenten noem ;))
Hij heeft niets met plasma. Heb hem niet gevraagd waarom, maar ik kies de TV. :P Ik zei van, als deze beter is dan die andere, gaan we toch gewoon hiervoor..

Ik heb ook niets met plasma, totdat ik in het "Beste TV van het jaar topic" las dat iedereen de VT30 nomineerde.

Ik lees ook dat de VT30 bromt. En ik weet niet in hoeverre dat storend is, maar leuk is het niet. Die groene vlekken zijn natuurlijk ook niet leuk. Wat is "posterization"? En waarom is dit aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Laatst online: 28-09 14:39
bvos schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:21:
[...]

Misschien erg domme vraag, maar om Data Service Applicatie te zien, moet je dan een CI+ module hebben? Ik heb de update naar 1.8, maar zie in TV Instellingen niet de optie 'Data Service Applicatie'.
Ik maak geen gebruik van een CI+ module, want CAIWAY geeft ongecodeerd alle kanalen door vanuit het basispakket (56 kanalen + HD).

Daarnaast heb ik in mijn tv direct aangesloten op Internet d.m.v. een netwerkkabel. Ik denk dat dit wel een vereist is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
bvos schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:24:
[...]

Hoi, waar heb je die Pritex vandaan? En hoe heb je het aangebracht? Heb namelijk wel interesse in iets meer stilte van mijn P42VT30...
Van de bouwmarkt :*)

Met mijn decoupeerzaag in mooie plakjes "gesneden", kleine magneetklip erop gelijmd en op de ventilator ;)

Kan natuurlijk ook met plakband :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Ik stoor me toch af en toe wel op mijn VT30 65inch aan de beelden die van links naar rechts gaan ( of andersom ) dat waar de focus niet op is gericht je vegen te zien krijgt, dus onscherp beeld vertoont.
Dit heb ik bij tv kijken en ook bij HD films, lijkt net of het beeld net niet snel genoeg mee kan bewegen.
best moeilijk uit te leggen, maar het went wel en ik let er al minder op, maar toch best jammer, hier had mijn Pioneer 50inch geen last van.

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.