Inderdaad dat zie ik ook, zal wel te maken hebben met de 50hz bug. Want met blu-rays (24p) heb ik het niet.danplo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:30:
Ik stoor me toch af en toe wel op mijn VT30 65inch aan de beelden die van links naar rechts gaan ( of andersom ) dat waar de focus niet op is gericht je vegen te zien krijgt, dus onscherp beeld vertoont.
Dit heb ik bij tv kijken en ook bij HD films, lijkt net of het beeld net niet snel genoeg mee kan bewegen.
best moeilijk uit te leggen, maar het went wel en ik let er al minder op, maar toch best jammer, hier had mijn Pioneer 50inch geen last van.
Ik bemerkte net tijdens spelen van rage op ps3 dat het zwarte laadscherm enorm veel noise vertoont. Zijn allemaal kleine gekleurde pixeltjes die rondzwermen. Als ik de helderheid wat lager zet op bijv -3 ipv 0 dan is het minder zichtbaar maar nog aanwezig. Ligt niet aan hdmi kabel want heb zelfde met ingebouwde media player en via kabel. Ik besef wel dat er bij plasma dithering wordt gebruikt maar heb dit op mijn 50" v10 nooit gezien en is nu ook niet te zien op die tv maar viel meteen op bij de st30.
Probleem? Of is dit normaal?
Komt dat niet gewoon doordat het tv-signaal interlaced is? (i.p.v. progressive)D-TECH schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:48:
[...]
Inderdaad dat zie ik ook, zal wel te maken hebben met de 50hz bug. Want met blu-rays (24p) heb ik het niet.
Dat zou ook wel kunnen. Maar met verticale pans (boven naar beneden) heb je het niet.ikJaap schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:42:
[...]
Komt dat niet gewoon doordat het tv-signaal interlaced is? (i.p.v. progressive)
Waar heb je de PS3 op staan? RGB full of limited?lapino schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:38:
Ik bemerkte net tijdens spelen van rage op ps3 dat het zwarte laadscherm enorm veel noise vertoont. Zijn allemaal kleine gekleurde pixeltjes die rondzwermen. Als ik de helderheid wat lager zet op bijv -3 ipv 0 dan is het minder zichtbaar maar nog aanwezig. Ligt niet aan hdmi kabel want heb zelfde met ingebouwde media player en via kabel. Ik besef wel dat er bij plasma dithering wordt gebruikt maar heb dit op mijn 50" v10 nooit gezien en is nu ook niet te zien op die tv maar viel meteen op bij de st30.
Als je de TV in game-modus hebt staan zet hij wel allerlei beeldverbeterings opties uit, misschien dat je het even moet proberen in cinema modus.
Als het felgekleurde pixels zijn die dansen, dan zouden hetw eleens dots of death zijn...lapino schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:38:
Lijkt me onwaarschijnlijk. Het lijkt mij eerder dithering omdat de game modus is geactiveerd.Adlermann schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:07:
[...]
Als het felgekleurde pixels zijn die dansen, dan zouden hetw eleens dots of death zijn...
[ Voor 12% gewijzigd door D-TECH op 27-10-2011 10:53 . Reden: Ik zag een konijn in de tuin ]
Bij mij op mijn VT30 zijn het allemaal groene pixeltjes.lapino schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:38:
Vrij irritant, op anderhalve meter kan je ze al zien
XboxLive: Dave 130R
Ik heb de 55LW980S van LG. Ik zou die maar van je lijstje schrappen. Deze is voorlopig uit de productie genomen.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:45:
Ik las in een topic dat veel mensen de VT30 als het beste TV van het jaar nomineren.
Ik ben van plan om een Sony 46HX920 of een LG 47LW908s te kopen. De Panasonic heeft wel een plasma scherm. Mag ik vragen waarom jullie deze TV genomineerd hebben? Wat is er zo goed aan? Raden jullie deze TV aan? Ik heb heel snel door dit topic gebladerd en lees toch vooral problemen zoals "groene vlekken" "posterization"
Daar ga ik mij wel aan ergeren.. Wat zijn de ervaringen?
Zij het niet dat er wel een paar door de kwaliteitscontrole zijn heen gekomen.
Ik heb er dus een. EEN GROOT DRAMA. Filmpjes staan op youtube.
Ben aan het overwegen voor de overstap naar de 55" VT30.
Vind het best moeilijk de Samsung plasma 8000 lijkt me ook wel wat. maar dan moet ik in beeldformaat acheruit.
Ben altijd een beetje tegen plasma geweest....maar lees toch overal dat de VT30 het beste beeld geeft. En aangezien het daarom uiteindelijk gaat??
Wat me opvalt is dat plasma's minder "crispy" overkomen dan led lcd's. komt dat door de instellingen in de winkel o.i.d.. Heb het idee dat er altijd een zwarte panty voorhangt....
.
Dat van die dimming zone's vind ik wel erg raar. Op welke instelling heb je de local dimming staan? Je hebt low en strong volgens mij.
Vooral met de relatief helder verlichte omgeving van een winkel: Een LCD kan veel helderder dan een plasma.wackidth schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:31:
Wat me opvalt is dat plasma's minder "crispy" overkomen dan led lcd's. komt dat door de instellingen in de winkel o.i.d.. Heb het idee dat er altijd een zwarte panty voorhangt....
Die winkelinstellingen slaan nergens op.. te fel, te veel contrast, te scherp, te lolly stick, te ....
In de winkel ziet het er dan naast een wat beter ingestelde TV lekker knallend uit, maar voor thuis
In de winkel ziet het er dan naast een wat beter ingestelde TV lekker knallend uit, maar voor thuis

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 01-11-2011 21:53 ]
Je had het al gezien merk ik??? nou laag/middel/hoog./ heeft geen enkel effect. Is alleen de mate van dimming.D-TECH schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:39:
Dat van die dimming zone's vind ik wel erg raar. Op welke instelling heb je de local dimming staan? Je hebt low en strong volgens mij.
Maar goed ik kan LG en 980S niet meer lezen.....
Jij hebt ervaring met de Samsung zag ik?? gelden alle "problemen" voor elke plasma Samsung? Floating black houd in?? (zeker een plasma term) Van Led lcd ken ik ze inmiddels allemaal wel
.
Instelling staat op 'normaal' niet op game. Heb wel meeste verbeteraars afgezet. Is enkel zichtbaar op zwarte vlakken. Wat is die noise of death??D-TECH schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:51:
[...]
Lijkt me onwaarschijnlijk. Het lijkt mij eerder dithering omdat de game modus is geactiveerd.
Eindelijke mijn P50VT30E binnen!
Prachtig beeld, geluid..... tja daar moet je gewoon aparte apparatuur voor hebben, dus maar ff m'n Altec Lansing 621 van m'n pc gepakt en aangesloten.
Heb geprobeerd om mkv files af te spelen, via USB werkt het perfect, alleen via een mediaserver is het bijna niet te doen.
WMP ondersteund geen MKV in mediaserver
XBMC gaf wel bestanden weer maar kon niet afspelen (UPnP)
TVersity kwam al wat verder, preview icons maar nog steeds niet afspelen
paar andere geprobeerd en toen:
SERVIIO... en het werkte, transcoding aangezet, map toegevoegd en spelen maar! Helaas morgen weer werken dus kan er atm niet van genieten, moet toch m'n slaap krijgen. Morgen na het werk ga ik er eens ff lekker voor zitten en een serietje kijken
Daarna zal ik eens wat Beeld-settings erin gooien op Professional 1, aangezien hij via Media Server geen THX optie geeft. (dus ff kopieren naar Prof 1, of een betere erin zetten op 1 of 2). En dan verder genieten.
Prachtig beeld, geluid..... tja daar moet je gewoon aparte apparatuur voor hebben, dus maar ff m'n Altec Lansing 621 van m'n pc gepakt en aangesloten.
Heb geprobeerd om mkv files af te spelen, via USB werkt het perfect, alleen via een mediaserver is het bijna niet te doen.
WMP ondersteund geen MKV in mediaserver
XBMC gaf wel bestanden weer maar kon niet afspelen (UPnP)
TVersity kwam al wat verder, preview icons maar nog steeds niet afspelen
paar andere geprobeerd en toen:
SERVIIO... en het werkte, transcoding aangezet, map toegevoegd en spelen maar! Helaas morgen weer werken dus kan er atm niet van genieten, moet toch m'n slaap krijgen. Morgen na het werk ga ik er eens ff lekker voor zitten en een serietje kijken
Daarna zal ik eens wat Beeld-settings erin gooien op Professional 1, aangezien hij via Media Server geen THX optie geeft. (dus ff kopieren naar Prof 1, of een betere erin zetten op 1 of 2). En dan verder genieten.
Iemand al oplossing voor europese pana's wat betreft fluctuating blacks?
Oh, dat is niet best. Bedankt voor je reactie en succes!wackidth schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:31:
[...]
Ik heb de 55LW980S van LG. Ik zou die maar van je lijstje schrappen. Deze is voorlopig uit de productie genomen.
Zij het niet dat er wel een paar door de kwaliteitscontrole zijn heen gekomen.
Ik heb er dus een. EEN GROOT DRAMA. Filmpjes staan op youtube.
Ben aan het overwegen voor de overstap naar de 55" VT30.
Vind het best moeilijk de Samsung plasma 8000 lijkt me ook wel wat. maar dan moet ik in beeldformaat acheruit.
Ben altijd een beetje tegen plasma geweest....maar lees toch overal dat de VT30 het beste beeld geeft. En aangezien het daarom uiteindelijk gaat??
Fluctuating blacks? Haha, eerst even inlezen denk ik ;-)Veertien14 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:52:
Iemand al oplossing voor europese pana's wat betreft fluctuating blacks?
Het is fluctuating brightness of floating blacks....
Floating blacks zijn passé en fluctuating brightness is praktisch weg met nieuwe firmware...
Krijg nou wat. Sinds vanochtend is uitzending gemist weg.
[ Voor 78% gewijzigd door D-TECH op 30-10-2011 17:04 ]
Ik heb trouwens ontdekt dat in cinema modus er geen posterisatie is
Ik ben ook wel benieuwd naar de Pritex over de fans...
gaat je koeling dan nie...euh...nie...oftwel wordt de tv niet te warm????
Voor mensen die de VT30 nog willen aanschaffen. Ik hoor de bromtoon goed en dit is voor mij een reden om deze tv niet meer aan te schaffen. Als ik echter aan mijn vriending vraag "heb jij nou geen last van die toon??" dan is het antwoord altijd welk toon?.
Dus of je de brom toon hoort is echt heel persoonlijk...
Voor mensen die de VT30 nog willen aanschaffen. Ik hoor de bromtoon goed en dit is voor mij een reden om deze tv niet meer aan te schaffen. Als ik echter aan mijn vriending vraag "heb jij nou geen last van die toon??" dan is het antwoord altijd welk toon?.
Met Pritex hoor ik 0.0, hij staat nu op cinema stand en wordt totaal niet warm.Joshuatree schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 08:55:
Ik ben ook wel benieuwd naar de Pritex over de fans...
Ik zeg... doen!
Verwijderd
Pritex hebben we het over dit materiaalD-TECH schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:19:
[...]
Met Pritex hoor ik 0.0, hij staat nu op cinema stand en wordt totaal niet warm.
Ik zeg... doen!
http://webshop.devoslouds...-2-cm-hoog/prod_1465.html
Hoe dik is jouw pritex en plaats is een foto als je wil ik kan mij niet voorstellen dat dit goed is want de koeling wordt hierdoor sterk verminderd.
Mijn logica zegt dat de ventilatoren juist op een hoger toerental gaan draaien na verloop van tijd om de warmte af te voeren.
Maar als het werkt en je hoort de ventilatoren niet meer dan is het een goede oplossing.
Als je de noppen naar de ventilator laat wijzen, moet de lucht daar nog wel redelijk tussendoor weg kunnen, lijkt me.
Persoonlijk heb ik stofzuiger filtertjes op maat geknipt en over de ventilator gaten geplakt.BeF-Bacchus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:06:
Als je de noppen naar de ventilator laat wijzen, moet de lucht daar nog wel redelijk tussendoor weg kunnen, lijkt me.
Wellicht ken je het wel.. als je een doos stofzuigerzakken koopt zit er zo'n velletje vilt-achtig materiaal bij die je op maat moet knippen en dan ergens in je stofzuiger voor het rooster moet plaatsen. Dit spul laat ook lucht door.
Bij mij is het ruisende geluidsniveau acceptabel geworden en -belangrijker- de irritante zoemmmmmmm is ook voor 75% weg. Belachelijk natuurlijk dat je moet vervallen tot dit soort hobby-werk.
Blijf ik nu nog problemen hebben met linebleed (kijk maar eens naar een groen vlak met witte letters zoals de warning notice van een trailer) en retentie/inbranden...... *zucht*
@D-TECH Ik wil dit dan ook gaan proberen. Zou je mij kunnen zeggen welke dikte Pritex je gebruikt en of je de noppen naar de ventilator richt of juist naar buiten. Dus de Pritex gewoon strak tegen de tv aan?
Bedankt alvast
Bedankt alvast
Ik ben van plan een TX-P50G30 te gaan halen (Top model zonder 3D)
Wat ik me afvraag is of je nou wel of niet nog een Insteekkaart voor Ziggo digitale tv erbij moet kopen?
Volgens de Pana site is de tv Ziggo CI+ gecertificeerd maar ik weet niet exact wat dat inhoud.
Wat ik me afvraag is of je nou wel of niet nog een Insteekkaart voor Ziggo digitale tv erbij moet kopen?
Volgens de Pana site is de tv Ziggo CI+ gecertificeerd maar ik weet niet exact wat dat inhoud.
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Ja, die moet je er nog bij kopen. Een CI+ module + Ziggo kaartje.Cozm0 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:49:
Ik ben van plan een TX-P50G30 te gaan halen (Top model zonder 3D)

[ Voor 13% gewijzigd door - J.W. - op 02-11-2011 11:56 ]
Retentie is natuurlijk geen probleem. Ik zie alleen wat retentie als ik primaire kleuren (rgb) op het scherm tover. Gewoon in normale content is er niets te zien. Rententie heb ik met AL mijn plasmaschermen gehad. Dat hoort bij de techniek. En zolang het niet in echte content te zien is: wat is dan het probleem?LaFleche schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:04:
[...]
Persoonlijk heb ik stofzuiger filtertjes op maat geknipt en over de ventilator gaten geplakt.
Wellicht ken je het wel.. als je een doos stofzuigerzakken koopt zit er zo'n velletje vilt-achtig materiaal bij die je op maat moet knippen en dan ergens in je stofzuiger voor het rooster moet plaatsen. Dit spul laat ook lucht door.
Bij mij is het ruisende geluidsniveau acceptabel geworden en -belangrijker- de irritante zoemmmmmmm is ook voor 75% weg. Belachelijk natuurlijk dat je moet vervallen tot dit soort hobby-werk.
Blijf ik nu nog problemen hebben met linebleed (kijk maar eens naar een groen vlak met witte letters zoals de warning notice van een trailer) en retentie/inbranden...... *zucht*
Tenzij je met een los kastje aan de HDMI en een extra AB wilt stoeien, heeft zijn voordelen mbt toegankelijkheid van sommige extra diensten bij Ziggo.- J.W. - schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:51:
[...]
Ja, die moet je er nog bij kopen. Een CI+ module + Ziggo kaartje.
[afbeelding]
Ja, je kunt ook een decoder kopen, al dan niet via Ziggo, is idd nodig voor de interactievere features. Het "enige" dat je via de module kunt is TV kijken, incl. teletekst en tv-gids.BeF-Bacchus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:14:
[...]
Tenzij je met een los kastje aan de HDMI en een extra AB wilt stoeien, heeft zijn voordelen mbt toegankelijkheid van sommige extra diensten bij Ziggo.
[ Voor 10% gewijzigd door - J.W. - op 02-11-2011 14:16 ]
Nee ik heb nu een Ziggo Humax ding ertussen en daar wil ik juist vanaf, gewoon 1 AB en geen gezeur.BeF-Bacchus schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:14:
[...]
Tenzij je met een los kastje aan de HDMI en een extra AB wilt stoeien, heeft zijn voordelen mbt toegankelijkheid van sommige extra diensten bij Ziggo.
Ik dacht echter dat ik het Ziggo kaartje gewoon in de pana kon drukken maar er moet blijkbaar nog een CI+ module gekocht worden.
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Ik had het eerst geprobeerd met de noppen naar de fan, maar helaas had dat geen effect.Joshuatree schreef op woensdag 02 november 2011 @ 11:33:
@D-TECH Ik wil dit dan ook gaan proberen. Zou je mij kunnen zeggen welke dikte Pritex je gebruikt en of je de noppen naar de ventilator richt of juist naar buiten. Dus de Pritex gewoon strak tegen de tv aan?
Bedankt alvast
De pritex beslaat trouwens maar een kwart van de ventilator, en toch is al het geluid weg (pritex met platte kant op motortje van fan).
Het pirtexverhaal
Gelukkig is de mijne nog stil.....maarre ik weet het niet hoor. Maar gaat het koelend vermogen niet achteruit??
Ze zitten er niet voor niets....maar liefst 4 stuks.... En de mijne zit strak tegen de muur dus de warmte komt sowieso lastiger weg.
Gelukkig is de mijne nog stil.....maarre ik weet het niet hoor. Maar gaat het koelend vermogen niet achteruit??
Ze zitten er niet voor niets....maar liefst 4 stuks.... En de mijne zit strak tegen de muur dus de warmte komt sowieso lastiger weg.
.
Als ie tegen de muur aan zit niet doen! Daar zijn de fans juist voor bedoeld! Ik heb trouwens de 42", die heeft er "maar" twee.wackidth schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:57:
Het pirtexverhaal
Verwijderd
Mijn 42PZ85 is al een paar jaartjes oud, en staat vaak en lang aan. Geen enkel probleem met de fans. Je hoort ze ff blazen als de TV aan gaat, maar zodra je echt iets kijkt en dus ook gewoon het geluid aan hebt staan hoor je helemaal niets. Stel je dan eens voor hoeveel je hoort als je je HT systeem gebruikt bij films kijken.
Maar net als elke koeling: regelmatig het stof eruit zuigen. Meer kan je niet doen.
Ik overweeg nu de garante op is, de achterkant van mn TV eraf te halen, en hem van binnen te stofzuigen. Gewoon goed onderhoud zeg maar, en omdat het ook helpt
Maar net als elke koeling: regelmatig het stof eruit zuigen. Meer kan je niet doen.
Ik overweeg nu de garante op is, de achterkant van mn TV eraf te halen, en hem van binnen te stofzuigen. Gewoon goed onderhoud zeg maar, en omdat het ook helpt
Er zouden geen fans in hoeven te zitten, dan komt er ook niet zoveel stof in. LG's en Samsung's hebben toch ook geen fans?Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:14:
Mijn 42PZ85 is al een paar jaartjes oud, en staat vaak en lang aan. Geen enkel probleem met de fans. Je hoort ze ff blazen als de TV aan gaat, maar zodra je echt iets kijkt en dus ook gewoon het geluid aan hebt staan hoor je helemaal niets. Stel je dan eens voor hoeveel je hoort als je je HT systeem gebruikt bij films kijken.
heb mn hand een gelegd op een 58 inch b800(?) serie van samsung super plat plasma scherm.D-TECH schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:16:
[...]
Er zouden geen fans in hoeven te zitten, dan komt er ook niet zoveel stof in. LG's en Samsung's hebben toch ook geen fans?
Ding was kokend heet.
Verwijderd
Hoe minder warm / hoe beter warmte wordt afgevoerd, hoe langer hij meegaat.
Vergelijk dit met Onkyo receivers. Daarvan is sinds de xx5 generatie bekend dat ze (te) warm worden, en om de haverklap hebben ze dan ook problemen met HDMI boards. En uit onderzoek blijkt dit te komen doordat de condensatoren die erin zitten te warm zijn geworden, en daardoor kapot zijn gegaan. En dan waren ze zelfs tot 85 graden geschikt. Ze moeten vervangen worden door 105 graden versies.
Dit doet mij beseffen dat de goede koeling van mn Panasonic een goed gegeven is. Zeker vergeleken met de situatie van de Onkyo's ............... en bedenk daarbij dat ik een Onkyo 875 heb ....
Vergelijk dit met Onkyo receivers. Daarvan is sinds de xx5 generatie bekend dat ze (te) warm worden, en om de haverklap hebben ze dan ook problemen met HDMI boards. En uit onderzoek blijkt dit te komen doordat de condensatoren die erin zitten te warm zijn geworden, en daardoor kapot zijn gegaan. En dan waren ze zelfs tot 85 graden geschikt. Ze moeten vervangen worden door 105 graden versies.
Dit doet mij beseffen dat de goede koeling van mn Panasonic een goed gegeven is. Zeker vergeleken met de situatie van de Onkyo's ............... en bedenk daarbij dat ik een Onkyo 875 heb ....
Verwijderd
Wat voor Pritex heb je er dan op zitten?D-TECH schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:16:
[...]
Er zouden geen fans in hoeven te zitten, dan komt er ook niet zoveel stof in. LG's en Samsung's hebben toch ook geen fans?
Wil je een linkje laten zien en hoe heb je dat bevestigd, dubbelzijdige tape?
Met stofzuiger en electronica moet je wel uitkijken. De zuigmond kan flink statisch geladen worden tijdens het stofzuigen en die moet dan niet te dicht bij de electronica komen want dan is het *pets*.. Daar wordt je tv niet vrolijk van en jij ook niet..Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:14:
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Ik ben zelf van plan om de P42S30 te kopen. dit is dus de goedkoopste variant zonder die black pro technologie.
Ik weet dat de plasma's sowieso al goede kleuren naar voren toveren, maar is het zo dat het bij de goedkope variant (p42s30) de zwartwaarden niet zo mooi is? of is het bij de modellen met black pro (2) nóg mooier?
Voor €465 staat de p42s30 namelijk al in de webshops, dit is niet veel geld voor een mooie grote tv (vooral als student erg gunstig de prijs
) Maar als het zo is dat het verschil erg groot is, wil ik wel meer investeren in de tv. Heeft er iemand ervaring met de zwartwaarden van deze plasma's?
Ik weet dat de plasma's sowieso al goede kleuren naar voren toveren, maar is het zo dat het bij de goedkope variant (p42s30) de zwartwaarden niet zo mooi is? of is het bij de modellen met black pro (2) nóg mooier?
Voor €465 staat de p42s30 namelijk al in de webshops, dit is niet veel geld voor een mooie grote tv (vooral als student erg gunstig de prijs
Panasonic heeft nu acties op de VT30 en GT30.
je krijgt een LUMIX DMC-TZ18 bij je VT30!
Ik heb die van mij op 10 oktobver gekocht en heb al een verzoek ingestuurd of ik mee mag doen met deze actie. Geldig van 1 november tot 31 december.
http://panasonic.nl/html/...ssigned.html#anker_239919
Ik heb die van mij op 10 oktobver gekocht en heb al een verzoek ingestuurd of ik mee mag doen met deze actie. Geldig van 1 november tot 31 december.
WTF. Je wordt echt flink ge***** als je een tv te vroeg kooptPoxie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:56:
Let wel op dat je hem gekocht moet hebben bij een deelnemende dealer: http://panasonic.nl/file?...MThtml_Dattachment/240189 .
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Heb ik gedaanDeOS schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:48:
Let wel op dat je hem gekocht moet hebben bij een deelnemende dealer: http://panasonic.nl/file?...MThtml_Dattachment/240189 .
Zou wel vet balen zijn als je die camera niet koopt.Poxie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:56:
Zou wel netjes zijn als Panasonic je er toch eentje opstuurt, zoveel kost zo'n cameraatje niet voor panasonic, en het zou toch veel zeer goede reclame zijn. Doen ze het niet, dan is het veel gratis slechte reclame.
Iemand ervaring hier met de dvb-s2 tuner in de gt30 en vt30 versies? Ben voornamelijk benieuwd naar snelheid met zappen, support voor multipele lnb's, beeldkwaliteit en of je inderdaad dan ook in HD kunt opnemen op de USB hardeschijf.
Dacht eigenlijk dat de g30 erg leuk was. Maar ja dan zou ik nog los een HD dvb-'s decoder moeten hebben. En als dat ook met de tv zelf redelijk goed gaat dan is dat natuurlijk handiger.
Dacht eigenlijk dat de g30 erg leuk was. Maar ja dan zou ik nog los een HD dvb-'s decoder moeten hebben. En als dat ook met de tv zelf redelijk goed gaat dan is dat natuurlijk handiger.
Ben benieuwd, heb net 14 dagen terug een VT30 gekocht en de winkel staat in de lijst.Poxie schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:56:
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
@dangerpaki
Opnemen e.d. gaat goed. (ik heb zo'n Ziggo module) waar je wel rekening mee moet houden is dat
je naar het kanaal moet kijken dat wordt opgenomen.
Wel kun je een andere bron kiezen om naar te kijken.
Opnemen e.d. gaat goed. (ik heb zo'n Ziggo module) waar je wel rekening mee moet houden is dat
Thanks voor je reactie.Joshuatree schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:26:
@dangerpaki
Met andere bron bedoel je dat ik terwijl ik van DVB-S opneem naar DVB-T kan kijken of dat ik bijvoorbeeld naar een Bluray kan kijken vanaf een Bluray speler? Dat laatste moet sowieso mogelijk zijn. Ik zat zelf te denken om een Canal Digitaal kaartje erin te stoppen. Zit en UPC gebied en die wil ik eigenlijk een beetje principieel boycotten, als je ziet slecht de kwaliteit opeens toevallig is geworden van het analoge signaal hier wat voorheen heel goed was. Maar daarnaast ondersteunen ze geloof ik nog steeds niets behalve hun eigen decoders.
[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 05-11-2011 13:50 ]
Is het verschil tussen een 50VT20 en 50VT30 groot genoeg om ook het verschil in prijs te rechtvaardigen? Momenteel staat bij Saturn Antwerpen de Samsung PS59D530 in aanbieding (€ 999 overigens). Binnen twee weken wordt dat de 50VT20, die dan hoogst waarschijnlijk onder de € 1000 uitkomt. Een maand later is het de beurt aan de 50VT30, waarvan ik geen flauw idee heb hoeveel die nog gaat kosten.
Bij mijn weten is het topmodel van vorig jaar nog altijd beter dan de huidige middenmoot van Samsung. Dus twee weken wil ik gerust wachten. Maar is de VT30 echt zoveel beter dan de VT20? Volgens de reviews die ik gelezen heb, is er wel een evolutie merkbaar. En ik lees op verschillende fora dat er veel problemen zijn met de VT20-serie. Zou ik spijt krijgen van de aankoop van een VT20 of is die naar de huidige maatstaven nog altijd goed te noemen? Anders koop ik gewoon het model van Samsung. Geen topmodel, maar daar lees ik ook minder klachten over.
Bij mijn weten is het topmodel van vorig jaar nog altijd beter dan de huidige middenmoot van Samsung. Dus twee weken wil ik gerust wachten. Maar is de VT30 echt zoveel beter dan de VT20? Volgens de reviews die ik gelezen heb, is er wel een evolutie merkbaar. En ik lees op verschillende fora dat er veel problemen zijn met de VT20-serie. Zou ik spijt krijgen van de aankoop van een VT20 of is die naar de huidige maatstaven nog altijd goed te noemen? Anders koop ik gewoon het model van Samsung. Geen topmodel, maar daar lees ik ook minder klachten over.
Verwijderd
Vorig jaar zomer (2010) tegelijk met mijn pa twee Panasonic tx-p42v20 tv's gekocht. Na ongeveer een jaar met enorm veel plezier te hebben genoten van onze tv's (THX stand) bleken we last te hebben van inbranden van de zender logo's (rtl4 samen met SBS6) balen! Beide zijn we kritische audio/video liefhebbers en gingen ons er dus al snel aan storen.
Na het aanmaken van een service call, via Saturn in Utrecht, kreeg ik de opdracht van e-care om eerst maar even de tv 4 uur op een analoog signaal te zetten met sneeuwbeeld. Helaas geen verbetering ( ook niet echt verwacht) waardoor al snel een huisbezoek werd ingepland. De monteur is 5 minuten binnen geweest en heeft via het service menu enkele egale kleuren gefotografeerd als bewijsmateriaal. Binnen een week kregen we via e-care te horen dat het probleem niet op te lossen was en de tv zou worden teruggenomen door Panasonic en de leverancier gecrediteerd zou worden. Na een paar keer over en weer bellen met saturn was het snel geregeld om met wat bijbetalen over te gaan naar de tx-p50vt30. Perfecte service!
Enorm tevreden heb ik een week geleden de nieuwe tv weer opgehangen en al enkele films bekeken, wat een waanzinnig beeld. Voor alle zekerheid heb ik alle inbrand voorzorgsmaatregelen die er in te stellen zijn aan gezet om inbranden te voorkomen. HELAAS na een avondje the voice of holland op rtl 4 met nog geen 40 uur tv kijken (check gedaan via het service menu) is het rtl4 logo in beeld blijven staan.
Voor het uitzetten van de tv nog een half uur de witte felle schuifbalk (via de geavanceerde instelling) over het scherm laten lopen en hopen dat het logo de dag erna is verdwenen. Niets is minder waar, het rtl4 logo blijft zichtbaar en ook het SBS 6 logo, net als bij mijn oude v20 het geval was. Dit kan toch niet waar zijn met het vlaggenschip van Panasonic!
PANASONIC HELP!
Komende week maar rechtstreeks bellen met Panasonic en kijken hoe we dit gaan oplossen. Heb er vooralsnog alle vertrouwen in aangezien het probleem met de V20 ook adequaat werd opgelost.
Andere items in dit forum:
*helaas in venray ook via Ziggo (nog) geen toegang (rode knop) tot uitzending gemist. Data service applicatie staat aan en software is versie 1.801.
* media player werkt redelijk goed. Tv aangesloten op synology ds211j en mkv(ook 3D), mp4, avi bestanden worden goed ondersteund. Indien de mediaspelers het bestand ondersteund of er geen geluid bij geeft dan gebruik ik de playstation3.
* advies aan Panasonic om een dubbele tuner in de volgende serie in te bouwen. Nu is het namelijk wel mogelijk om rechtstreeks op een SDHC kaart of usb hard disk een uitzending op te nemen die je toch al aan het kijken bent maar niet mogelijk om tijdens het opnemen te zappen naar een andere zender!
Na het aanmaken van een service call, via Saturn in Utrecht, kreeg ik de opdracht van e-care om eerst maar even de tv 4 uur op een analoog signaal te zetten met sneeuwbeeld. Helaas geen verbetering ( ook niet echt verwacht) waardoor al snel een huisbezoek werd ingepland. De monteur is 5 minuten binnen geweest en heeft via het service menu enkele egale kleuren gefotografeerd als bewijsmateriaal. Binnen een week kregen we via e-care te horen dat het probleem niet op te lossen was en de tv zou worden teruggenomen door Panasonic en de leverancier gecrediteerd zou worden. Na een paar keer over en weer bellen met saturn was het snel geregeld om met wat bijbetalen over te gaan naar de tx-p50vt30. Perfecte service!
Enorm tevreden heb ik een week geleden de nieuwe tv weer opgehangen en al enkele films bekeken, wat een waanzinnig beeld. Voor alle zekerheid heb ik alle inbrand voorzorgsmaatregelen die er in te stellen zijn aan gezet om inbranden te voorkomen. HELAAS na een avondje the voice of holland op rtl 4 met nog geen 40 uur tv kijken (check gedaan via het service menu) is het rtl4 logo in beeld blijven staan.
Voor het uitzetten van de tv nog een half uur de witte felle schuifbalk (via de geavanceerde instelling) over het scherm laten lopen en hopen dat het logo de dag erna is verdwenen. Niets is minder waar, het rtl4 logo blijft zichtbaar en ook het SBS 6 logo, net als bij mijn oude v20 het geval was. Dit kan toch niet waar zijn met het vlaggenschip van Panasonic!
PANASONIC HELP!
Komende week maar rechtstreeks bellen met Panasonic en kijken hoe we dit gaan oplossen. Heb er vooralsnog alle vertrouwen in aangezien het probleem met de V20 ook adequaat werd opgelost.
*helaas in venray ook via Ziggo (nog) geen toegang (rode knop) tot uitzending gemist. Data service applicatie staat aan en software is versie 1.801.
* media player werkt redelijk goed. Tv aangesloten op synology ds211j en mkv(ook 3D), mp4, avi bestanden worden goed ondersteund. Indien de mediaspelers het bestand ondersteund of er geen geluid bij geeft dan gebruik ik de playstation3.
* advies aan Panasonic om een dubbele tuner in de volgende serie in te bouwen. Nu is het namelijk wel mogelijk om rechtstreeks op een SDHC kaart of usb hard disk een uitzending op te nemen die je toch al aan het kijken bent maar niet mogelijk om tijdens het opnemen te zappen naar een andere zender!
Tja... aangezien ik ook van plan ben om deze kijkbuis te kopen (alleen dan de 64" variant), heb ik me ook veel ingelezen op verschillende forums, waar bovenstaande problematiek regelmatig (eigenlijk continue) besproken wordt.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:09:
HELAAS na een avondje the voice of holland op rtl 4 met nog geen 40 uur tv kijken (check gedaan via het service menu) is het rtl4 logo in beeld blijven staan.
PANASONIC HELP!
Ik had ook al verwacht dat dit in de plasma wereld tot het verleden zou horen... blijkbaar niet dus

Ook is het eigenlijk voor de zotte om allerlei washers en ruisbeelden te laten draaien, alleen omdat men 5 minuten een zender (dit zijn ze allemaal) met logo heeft bekeken. !!! Dit is onacceptabel...
In mijn ogen zijn deze tv's dus niet bedoeld om echt televisie mee te kijken.
De handleiding wijst er zelfs nog op dat men geen standbeelden of beelden met logo's voor een langere tijd mag bekijken. Nou dus dan blijft er niet veel meer over, dan behalve het dure panel aan de muur te timmeren en aan de buren te laten zien, dat men een Panasonic schilderij heeft

Ik zou graag willen weten hoe dit afloopt.... waarschijnlijk nieuw panel en dan begint hetzelfde spel weer van vooraf aan... Ik zit eigenlijk nog steeds met de vraag of dit alleen een PANASONIC probleem is, want ik heb dit van de concurrenten schermen nog niet gelezen of gehoord !!
Ik vind het erg raar, over dat inbranden.
Ik heb ook de VT30 en heb vanaf het begin op THX stand met IFC op Maximum gedraaid. Mijn vrouw kijkt veel RTL4, SBS6 Ned1 etc. zo hebben we de eerste dag "ik hou van holland" gekeken (ong 2.5 uur, denk ik). En er was helemaal niets te zien.
Er staat nu 250 uur op en helemaal niets (contrast 36, veel tv gekeken met logo's).
Ik heb ook de VT30 en heb vanaf het begin op THX stand met IFC op Maximum gedraaid. Mijn vrouw kijkt veel RTL4, SBS6 Ned1 etc. zo hebben we de eerste dag "ik hou van holland" gekeken (ong 2.5 uur, denk ik). En er was helemaal niets te zien.
Er staat nu 250 uur op en helemaal niets (contrast 36, veel tv gekeken met logo's).
Ik lees dan ook gelijk, wat een waanzinnig beeld.. Nou ik kan je vertellen dat ik ongeveer 300 uur naar shit beeld heb zitten kijken, ja gewoon kijken, geen breadkin-discs etc.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:09:
Vorig jaar zomer (2010) tegelijk met mijn pa twee Panasonic tx-p42v20 tv's gekocht. Na ongeveer een jaar met enorm veel plezier te hebben genoten van onze tv's (THX stand) bleken we last te hebben van inbranden van de zender logo's (rtl4 samen met SBS6) balen! Beide zijn we kritische audio/video liefhebbers en gingen ons er dus al snel aan storen.
PANASONIC HELP!
Contrast laag, helderhied laag. Ik heb dan ook geen enkele last van inbranders. En dit nu na 2 jaar. In die tijd ook veel ruis er op gehad.
Het kost je even 1 - 2 maand maar dan heb je de rest van de jaren plezier. En wat zijn nou 2 maanden op 5 - 10 jaar.
En ik heb al veel discussies gehad met mensen die zeggen dat het allemaal onzin is (maar feit is gewoon dat ze inbranden, en helemaal in de eerste 200 - 300 uur, dus je moet extra voorzichtig zijn. juist in die periode, contrast laag etc).
Ik vind het wel zuur voor je, maar je zult er niets meer aan kunnen doen, vriend van me heeft het ook met zn VT20, die had ook geen zin om naar laag contrast te kijken.. het is het 1 of het ander.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Volgens mij heeft het wat te maken met de anti-inbrand stand. Pixel verschuiver (ofzo) die kun je op AUTO of AAN zetten.
In THX stand staat-ie op AUTO, en laat dat nou net de stand zijn waarbij de tv het snelste inbrand.
In THX stand staat-ie op AUTO, en laat dat nou net de stand zijn waarbij de tv het snelste inbrand.
5 minuten is kort door de bochtMystery1976 schreef op zondag 06 november 2011 @ 02:02:
[...]
Tja... aangezien ik ook van plan ben om deze kijkbuis te kopen (alleen dan de 64" variant), heb ik me ook veel ingelezen op verschillende forums, waar bovenstaande problematiek regelmatig (eigenlijk continue) besproken wordt.
Ik had ook al verwacht dat dit in de plasma wereld tot het verleden zou horen... blijkbaar niet dus![]()
Ook is het eigenlijk voor de zotte om allerlei washers en ruisbeelden te laten draaien, alleen omdat men 5 minuten een zender (dit zijn ze allemaal) met logo heeft bekeken. !!! Dit is onacceptabel...
In mijn ogen zijn deze tv's dus niet bedoeld om echt televisie mee te kijken.
De handleiding wijst er zelfs nog op dat men geen standbeelden of beelden met logo's voor een langere tijd mag bekijken. Nou dus dan blijft er niet veel meer over, dan behalve het dure panel aan de muur te timmeren en aan de buren te laten zien, dat men een Panasonic schilderij heeft![]()
Ik zou graag willen weten hoe dit afloopt.... waarschijnlijk nieuw panel en dan begint hetzelfde spel weer van vooraf aan... Ik zit eigenlijk nog steeds met de vraag of dit alleen een PANASONIC probleem is, want ik heb dit van de concurrenten schermen nog niet gelezen of gehoord !!
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Dit is een hele goeie opmerking van D-TECH. Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik deze opmerking dus ook een zou posten.D-TECH schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:28:
Volgens mij heeft het wat te maken met de anti-inbrand stand. Pixel verschuiver (ofzo) die kun je op AUTO of AAN zetten.
Naar mijn bescheiden mening is ook de THX stand het minst (minder) geschikt voor het inspelen van de TV's de eerste 250uur. Dit om de volgende redenen:
- De pixel shift optie staat greyed out op AUTO, hierdoor zal hij waarschijnlijk uitstaan. Hierdoor is er bij het gebruik van de THX stand dus geen techniek actief die het inbranden doet voorkomen.
- De THX heeft bijvoorbeeld een stuk hogere lichtopbrengst dan PROF1/PROF2, deze laatste zijn gecapped op +-100 cd/m2, waar de THX een iets hogere licht output kent.
Door CI+ is dat helaas niet mogelijk. Er was vorig jaar een dure samsung led op de markt (geloof de c9000) met twee tuners, maar dat was hier niet te gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 00:09:
BTW ik heb nog nooit inbranders gehad, maar ik zet mn plasma's altijd op een burn in met contrast en helderheid vol open. Daardoor slijt het juist lekker snel in en is het risico op burn in daarna naar mijn mening amper aanwezig.
[ Voor 16% gewijzigd door Bever! op 06-11-2011 10:18 ]
Hoe werkt mijn PVR Cisco van Ziggo dan met twee tuners en de mogelijkheid om tegelijk op te nemen en te kijken (door de twee tuners)? Er hoeft ook maar 1 Ziggo cam kaart in en in de PVR zit ook gewoon een CI+ cam.Bever! schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:16:
[...]
Door CI+ is dat helaas niet mogelijk. Er was vorig jaar een dure samsung led op de markt (geloof de c9000) met twee tuners, maar dat was hier niet te gebruiken.
Hetgeen wat je hierboven dus zegt gaat dus absoluut niet op.
Verwijderd
Ik zie een aantal comments, o.a. van D-tech, over wat je moet of kan doen om de vt30 tv in te spelen. Ik wil niet beweren dat dit niet moet of zou moeten, echter waarom is hier niets over te vinden in de korte en lange handleiding van Panasonic als dit zo belangrijk is? De fabrikant van het product is ten alle tijden verantwoordelijk dat de consument weet (als dit echt nodig is) hoe je de tv moet inspelen en ook aangeven op welke manier. Ook als het relevant zou zijn dan dient eeeventuele break in dvd bijgeleverd te worden.
De tv heeft overigens niet 40 uur op rtl4/SBS6 gestaan. Enkele films etc hebben we ook gekeken waar geen logo's etc in beeld stonden.
Voor de zekerheid heb ik de instelling van de tv naar professioneel gezet met alle tips die in dit forum te vinden zijn. Komende week eerste bellen met Panasonic voordat ik nog meer instellingen gaan testen.
De tv heeft overigens niet 40 uur op rtl4/SBS6 gestaan. Enkele films etc hebben we ook gekeken waar geen logo's etc in beeld stonden.
Voor de zekerheid heb ik de instelling van de tv naar professioneel gezet met alle tips die in dit forum te vinden zijn. Komende week eerste bellen met Panasonic voordat ik nog meer instellingen gaan testen.
Mijn ervaring met dat 'inbranden' is dat je heel veel geduld moet hebben (heb een TX-P50V20). Vooral de eerste periode is vrij kritiek, ik heb een Popcorn Hour en die heb ik natuurlijk meteen intensief gebruikt. Gevolg was dat ik de menustructuur van dat ding al vrij snel definitief in mijn scherm had gebrand. Heb wekenlang het ip-nummer van m'n server linksboven in beeld kunnen zien!
Uiteindelijk werd het steeds vager en na een aantal weken (maanden?) was er niks meer van te zien. Nu is het wel zo dat inderdaad de zenderlogo's soms zichtbaar blijven, gewoon tv kijken doe ik dan ook niet in de THX stand. Als ik een film heb gezien met zwarte balken en ondertitels dan is dat daarna ook duidelijk zichtbaar. Het verdwijnt wel weer. Soms laat ik de screensaver van de Popcorn Hour een half uurtje aan staan na een film, dan is het echt wel weer weg.
Ondertussen geniet ik wel elke keer dat ik kijk naar het fantastische beeld van deze tv. Heb nog niet vaak een tv zo'n prachtig beeld zien geven. Doet een LED- of LCD ze beslist niet na.
Uiteindelijk werd het steeds vager en na een aantal weken (maanden?) was er niks meer van te zien. Nu is het wel zo dat inderdaad de zenderlogo's soms zichtbaar blijven, gewoon tv kijken doe ik dan ook niet in de THX stand. Als ik een film heb gezien met zwarte balken en ondertitels dan is dat daarna ook duidelijk zichtbaar. Het verdwijnt wel weer. Soms laat ik de screensaver van de Popcorn Hour een half uurtje aan staan na een film, dan is het echt wel weer weg.
Ondertussen geniet ik wel elke keer dat ik kijk naar het fantastische beeld van deze tv. Heb nog niet vaak een tv zo'n prachtig beeld zien geven. Doet een LED- of LCD ze beslist niet na.
Er zit helemaal geen ci+ cam in? alleen je smartcard van ziggo.tim_heijt schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:20:
[...]
Hoe werkt mijn PVR Cisco van Ziggo dan met twee tuners en de mogelijkheid om tegelijk op te nemen en te kijken (door de twee tuners)? Er hoeft ook maar 1 Ziggo cam kaart in en in de PVR zit ook gewoon een CI+ cam.
Hetgeen wat je hierboven dus zegt gaat dus absoluut niet op.
Dwz als je tv gebruikt maakt van ci+ moet je per video stream een cam module hebben met bijbehorende smartcard.
[ Voor 10% gewijzigd door Bever! op 06-11-2011 11:55 ]
Inspelen is onzin. Er wordt met geen woord meer over gesproken in de handleiding. Ik gebruik de tv normaal. Daar moet je als consument vanuit kunnen gaan. Brandt het toch in dan is dat wmb gewoon garantie en dan zal ik de winkelier gewoon de t v laten repareren.tim_heijt schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:15:
[...]
Dit is een hele goeie opmerking van D-TECH. Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik deze opmerking dus ook een zou posten.
Naar mijn bescheiden mening is ook de THX stand het minst (minder) geschikt voor het inspelen van de TV's de eerste 250uur. Dit om de volgende redenen:Kortom, ik raad iedereen met een nieuwe (Panasonic) plasma de eerste 250-300uur te kijken op setting PROF1/PROF2 (of gelijkwaardig b.v. Cinema) op de helft van de beschikbare helderheid (30 in het geval van Panasonic). Verder alles uit qua beeld enhancers zoals levendige kleuren. Wel aanzetten: Pixel Shifter (AAN). IFC lijkt mij geen invloed te hebben op inbranden. De keuze hiervan lijkt mij dan ook smaak afhankelijk. Tot slot zou ik de eerste 250-300uur scherpte tevens op 0 zetten, nu na 250-300uur heb ik deze op 3 staan, al is dit tevens weer smaak afhankelijk.
- De pixel shift optie staat greyed out op AUTO, hierdoor zal hij waarschijnlijk uitstaan. Hierdoor is er bij het gebruik van de THX stand dus geen techniek actief die het inbranden doet voorkomen.
- De THX heeft bijvoorbeeld een stuk hogere lichtopbrengst dan PROF1/PROF2, deze laatste zijn gecapped op +-100 cd/m2, waar de THX een iets hogere licht output kent.
Intern zit er gewoon een CI+ gecertificeerde cam in hoor, geloof me. Iets zal je smartcard toch moeten lezen nietwaar? Het laatste over die twee cam modules wilde ik dus ook weerleggen, door aan te geven dan mijn Cisco PVR met 1 smartcard en intern dus ook 1 CI+ cam dus wel 2 tuners kan aansturen.Bever! schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:44:
[...]
Er zit helemaal geen ci+ cam in? alleen je smartcard van ziggo.
Dwz als je tv gebruikt maakt van ci+ moet je per video stream een cam module hebben met bijbehorende smartcard.
[ Voor 17% gewijzigd door tim_heijt op 06-11-2011 13:18 ]
Dat staat er inderdaad ook niet in.... Wat er wel instaat, dat er niet langdurige standbeelden mogen worden weergegeven.Adlermann schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:12:
[...]
Inspelen is onzin. Er wordt met geen woord meer over gesproken in de handleiding. Ik gebruik de tv normaal. Daar moet je als consument vanuit kunnen gaan. Brandt het toch in dan is dat wmb gewoon garantie en dan zal ik de winkelier gewoon de t v laten repareren.
Daaronder valt ook het Logo van de zenders... wordt specifiek vermeld !!!
Zou het niet verstandiger zijn dit al in de reclame of tijdens het showen in de showroom dit op de TV te vermelden en niet pas met lettertype 6 in de handleiding !
Feit is, dat men dan geen televisie kan kijken... Je kunt toch niet om de x-aantal uren van kanaal wisselen alleen omdat anders de logo's inbranden..
Of men kijkt met vrienden/vriendin or whatever een film van 3 uur. Na 1 uur zet men de film stop en zegt, nu moet ik eerst allerlei ruis- en washbeelden gaan draaien omdat anders de zooi inbrand

Ik ben ook van mening.. Indien inbranden.. Servicemonteur laten komen... tot niets meer inbrand..
Echter, vraag me af of het op d'n duur dan geen problemen geeft omdat in de handleiding erop wordt gewezen..
[ Voor 6% gewijzigd door Mystery1976 op 06-11-2011 15:28 ]
check your facts, je pvr is geen CI+ maar CI.tim_heijt schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:16:
[...]
Intern zit er gewoon een CI+ gecertificeerde cam in hoor, geloof me. Iets zal je smartcard toch moeten lezen nietwaar? Het laatste over die twee cam modules wilde ik dus ook weerleggen, door aan te geven dan mijn Cisco PVR met 1 smartcard en intern dus ook 1 CI+ cam dus wel 2 tuners kan aansturen.
Langdurig wordt verder ook niet gekwantificeerd dus het is ook een loze opmerking in de handleiding... Bij langdurig denk ik aan een dag of wat....Mystery1976 schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:26:
[...]
Dat staat er inderdaad ook niet in.... Wat er wel instaat, dat er niet langdurige standbeelden mogen worden weergegeven.
Daaronder valt ook het Logo van de zenders... wordt specifiek vermeld !!!
Zou het niet verstandiger zijn dit al in de reclame of tijdens het showen in de showroom dit op de TV te vermelden en niet pas met lettertype 6 in de handleiding !
Feit is, dat men dan geen televisie kan kijken... Je kunt toch niet om de x-aantal uren van kanaal wisselen alleen omdat anders de logo's inbranden..
Of men kijkt met vrienden/vriendin or whatever een film van 3 uur. Na 1 uur zet men de film stop en zegt, nu moet ik eerst allerlei ruis- en washbeelden gaan draaien omdat anders de zooi inbrand![]()
Ik ben ook van mening.. Indien inbranden.. Servicemonteur laten komen... tot niets meer inbrand..
Echter, vraag me af of het op d'n duur dan geen problemen geeft omdat in de handleiding erop wordt gewezen..
Helaas moet ik mij alsnog aansluiten bij degenen die over inbranding bij een VT30 klagen. Na drie VT20's met dit probleem gehad te hebben, heb ik nu een paar maanden een VT30 hangen. Zoals ik eerder in dit forum berichtte, leken de burn in verschijnselen voor zover die er al waren, weer snel te verdwijnen. Onlangs zag ik het verschijnsel echter in "normale content" weer hardnekkig aanwezig. Bij controle op een monochrome groene achtergrond (service menu) zag het er verschrikkelijk uit, nog erger dan bij mijn VT20's. In normale beelden lijkt de VT30 echter verrassenderwijs op dit gebied wat minder erg te zijn.tim_heijt schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:15:
[...]
Dit is een hele goeie opmerking van D-TECH. Ik heb een tijdje zitten twijfelen of ik deze opmerking dus ook een zou posten.
Naar mijn bescheiden mening is ook de THX stand het minst (minder) geschikt voor het inspelen van de TV's de eerste 250uur. Dit om de volgende redenen:Kortom, ik raad iedereen met een nieuwe (Panasonic) plasma de eerste 250-300uur te kijken op setting PROF1/PROF2 (of gelijkwaardig b.v. Cinema) op de helft van de beschikbare helderheid (30 in het geval van Panasonic). Verder alles uit qua beeld enhancers zoals levendige kleuren. Wel aanzetten: Pixel Shifter (AAN). IFC lijkt mij geen invloed te hebben op inbranden. De keuze hiervan lijkt mij dan ook smaak afhankelijk. Tot slot zou ik de eerste 250-300uur scherpte tevens op 0 zetten, nu na 250-300uur heb ik deze op 3 staan, al is dit tevens weer smaak afhankelijk.
Ik keek via THX voor zowel televisie als de bluray en mediaplayer. Bij THX staat de pixel shifter inderdaad vast op Auto. Volgens de handleiding zou Auto echter niet betekenen dat de Pixel shifter uitstaat, maar dat het systeem waar nodig de functie gebruikt. Volgens mij werkt dit dus niet goed. Voor de TV signalen heb ik het beeld vorige week op Prof 1 gezet met Pixel shifter natuurlijk op Aan. Voor de andere input gebruik nog steeds THX omdat daar eigenlijk geen logo's in voorkomen.
Ik ga het nog een paar weken aanzien en hoop dat de inbrand ellende inderdaad weg zal trekken en we dus achteraf over retentie kunnen spreken. Als dat niet gebeurt zal ik waarschijnlijk een ontbinding van de koop gaan eisen want een vijfde Panasonic plasma komt mijn woning in ieder geval niet meer binnen.
Als het echt ingebrand is, gaat het ook NOOIT meer weg....behalve de andere cellen zodanig snel te laten slijten dat het niet meer zichtbaar is, enige oplossing is dan ook een panel change !!
De Pixel shifter doet eigenlijk zijn werk ook maar bescheiden... nl. het beeld enkele pixels verschuiven.. Aangezien de logo's tegenwoordig best breed en lang zijn lost men hier het probleem ook niet op, behalve dat het logo dan nog breder ingebrand wordt
De Pixel shifter doet eigenlijk zijn werk ook maar bescheiden... nl. het beeld enkele pixels verschuiven.. Aangezien de logo's tegenwoordig best breed en lang zijn lost men hier het probleem ook niet op, behalve dat het logo dan nog breder ingebrand wordt

[ Voor 62% gewijzigd door Mystery1976 op 06-11-2011 22:05 ]
Verwijderd
Ik heb dit echt nooit geweten en eerlijk gezegd het kan zelfs kloppen.D-TECH schreef op zondag 06 november 2011 @ 09:28:
Het trieste is dat overal en echt overal op elk forum wordt gezegd dat de THX stand het mooiste beeld geeft.
Mag je dan zeggen dat de auto stand eigenlijk inhoudt dat de kans van het inbranden hierdoor sterk wordt vergroot?
@tim_heijt
Jij schrijft:
PROF1/PROF2 (of gelijkwaardig b.v. Cinema) op de helft van de beschikbare helderheid (30 in het geval van Panasonic). Verder alles uit qua beeld enhancers zoals levendige kleuren. Wel aanzetten: Pixel Shifter (AAN).
Prof 1 daar staat de pixel shifter toch ook op auto?
Tevens is de helderheid aanzienlijk hoger ingesteld fabrieksmatig dan de Cinema stand.
Ik zou de Cinema stand prevaleren wel met enig contrast en uiteraard de Pixel shifter stand controleren of die wel aan staat.
@mikpunt
Jij schrijft:
Na het aanmaken van een service call, via Saturn in Utrecht, kreeg ik de opdracht van e-care om eerst maar even de tv 4 uur op een analoog signaal te zetten met sneeuwbeeld.
Leg mij is uit hoe je dat doet?
Want als ik mijn VT 30 op analoog signaal zet gaat het contrast op een laag pitje zelfs al staat die op dynamisch en de VT30 schakelt de Plasma uit na een X aantal minuten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 23:20 ]
Verwijderd
Als de tv op een analoog signaal staat kan je via menu handmatig de zenders zoeken. Pak een willekeurige zender en zet hem bewust 'naast' de zenderfrequentie. Net zoals vroeger in het analoge tijdperk.Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:18:
[...]
Leg mij is uit hoe je dat doet?
Want als ik mijn VT 30 op analoog signaal zet gaat het contrast op een laag pitje zelfs al staat die op dynamisch en de VT30 schakelt de Plasma uit na een X aantal minuten.
De tv schakels inderdaad snel uit aangezien hij dit sneeuwbeeld als geen input signaal herkend. Wat ik destijds heb gedaan is om de zoveel minuten de volume knop even aangeraakt. Ookal zet je de stand-by stand uit dan nog gaat hij (in mijn geval ten minste) anders uit.
Succes.
Ik ga hem NIET krijgen van panasonic. Ik kreeg te horen dat de actieperiode is van 1november en ik voldoe niet aan die eis.
yannickie111 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:37:
[...]
Zou wel vet balen zijn als je die camera niet koopt.
Zou wel netjes zijn als Panasonic je er toch eentje opstuurt, zoveel kost zo'n cameraatje niet voor panasonic, en het zou toch veel zeer goede reclame zijn. Doen ze het niet, dan is het veel gratis slechte reclame.
Ik ga hem NIET krijgen van panasonic. Ik kreeg te horen dat de actieperiode is van 1november en ik voldoe niet aan die eis.Hellhound schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 01:10:
[...]
Ben benieuwd, heb net 14 dagen terug een VT30 gekocht en de winkel staat in de lijst.
Tja het is zuur. Maar ja, waar moet panasonic anders de grens leggen? Ga je dat rekken dan gaan de mensen die dan dicht tegen de nieuwe datum aanzitten zeuren...blijkbaar vond je de tv goed genoeg om er zonder actie het geld ervoor te bepalen.. Het is even zuur, maar ja echt boeien zou het ook niet moeten. En het is like maar een cameratje van rond de 200 piek?Poxie schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:57:
[...]
Ik ga hem NIET krijgen van panasonic. Ik kreeg te horen dat de actieperiode is van 1november en ik voldoe niet aan die eis.
Ja er is geen enkele fabrikant die na aankoop cashbacks of incentives weggeeft. (een avatar dvdtje nagelaten)
Ik heb de mogelijkheid om een TH-42PZ85E te kopen voor op mijn slaapkamer.
Hoe presteert deze TV tov een S30
is de kwaliteit vergelijkbaar, of is de S30 veel beter.
ik betaal 100 euro minder voor de PZ85E dan aan een nieuwe S30
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
absoluut een nieuwe kopen als het verschil zo klein isMikeVM schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:10:
Die 100 euro verdien je zeker terug met het verschil in stroom verbruik.
Weet iemand wat de S30 kost in de aanbieding is bij Mediamarkt met de huidige actie?
Weet iemand wat de S30 kost in de aanbieding is bij Mediamarkt met de huidige actie?
[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 08-11-2011 17:32 ]
Vraagje over info menu bij het wisselen van zender. (50VT30)
Euh.....ik ben de informatie die je normaal krijgt als je van zender wisselt kwijt
Waarschijnlijk een heel simpel knopje om het weer aan te zetten maar zou iemand mij even kunnen vertellen welk knopje het is.
Bedankt alvast...
Euh.....ik ben de informatie die je normaal krijgt als je van zender wisselt kwijt
Waarschijnlijk een heel simpel knopje om het weer aan te zetten maar zou iemand mij even kunnen vertellen welk knopje het is.
Bedankt alvast...
Naar aanleidingen van jullie bevindingen is de prijs 50 euro gezakt.MikeVM schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:10:
is de kwaliteit van het beeld vergelijkbaar? of is enkel het verbruik het grote verschil?
VT30 hiero
Ineens werkt 3D niet meer, het werkte altijd in games zoals Crysis 2, Killzone 3, etc en nu ineens totaal niet meer. Ik zet de 3D optie aan in de game, dan verteld de game dat ik 3D op de tv moet aanzetten. De 3D bril staat al aan dan, maar het werkt totaal niet. De tv setting staat wel gewoon op 3D,maar wanneer ik de brillen opzet(ik kreeg er twee bij) zie ik gewoon echt wazigheid in de games wat anders gewoon 3D had moeten zijn.
Ik heb één bril opgeladen via de USB kabel en dan in de tv, die werkte net niet, en de andere die gewoon nog vol was werkt ook niet. Wtf is dit ineens?
Ineens werkt 3D niet meer, het werkte altijd in games zoals Crysis 2, Killzone 3, etc en nu ineens totaal niet meer. Ik zet de 3D optie aan in de game, dan verteld de game dat ik 3D op de tv moet aanzetten. De 3D bril staat al aan dan, maar het werkt totaal niet. De tv setting staat wel gewoon op 3D,maar wanneer ik de brillen opzet(ik kreeg er twee bij) zie ik gewoon echt wazigheid in de games wat anders gewoon 3D had moeten zijn.
Ik heb één bril opgeladen via de USB kabel en dan in de tv, die werkte net niet, en de andere die gewoon nog vol was werkt ook niet. Wtf is dit ineens?
Het kan aan de afstand tussen bril en tv liggen, optimaal tot 3.2m volgens mij. Ik neem wel aan dat je de bril aan heb gezet. Staat er misschien iets voor het scherm of de rand van de tv wat het signaal kan blokeren naar de bril toe?
OOooooh wat een eikel ben ik ook!!!! Ik had gisteren mijn indeling van de woonkamer volledig omgegooid. Dus alles staat nu anders. Ik had voor mijn Wii (voor het receivertje) een BluRay doosje onder de tv gezet in het midden, zodat het receivertje qua hoogte precies goed was. Dit blokkeerde dus idd de 3D sensor..die zit daar dus.Kainda schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:51:
Het kan aan de afstand tussen bril en tv liggen, optimaal tot 3.2m volgens mij. Ik neem wel aan dat je de bril aan heb gezet. Staat er misschien iets voor het scherm of de rand van de tv wat het signaal kan blokeren naar de bril toe?
De nieuwe tv zal ook een stuk betere beeldkwaliteit hebben. Die zit ongeveer op het niveau van ene G10 denk ik. Dat is toch 1 generatie nieuwer dan de pz85. En daar zat best wel een kwaliteitsstap tussen. Die 150 piek: Gewoon nieuw doen man. Dan heb je garantie enzo. Het is maar 150 euro.MikeVM schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:35:
[...]
Naar aanleidingen van jullie bevindingen is de prijs 50 euro gezakt.
is de kwaliteit van het beeld vergelijkbaar? of is enkel het verbruik het grote verschil?
THX everyoneAdlermann schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:45:
[...]
De nieuwe tv zal ook een stuk betere beeldkwaliteit hebben. Die zit ongeveer op het niveau van ene G10 denk ik. Dat is toch 1 generatie nieuwer dan de pz85. En daar zat best wel een kwaliteitsstap tussen. Die 150 piek: Gewoon nieuw doen man. Dan heb je garantie enzo. Het is maar 150 euro.
Ivm de retentie perikelen zit nu zwaar te twijfelen tussen de VT30 of een Samsung D8000 LCD.
Poll: Heb jij last van inbranden/retentie?
• Nee, ik heb de TV niet ingespeeld
• Nee, ik heb de TV wel ingespeeld
• Ja, ik heb de TV niet ingespeeld
• Ja, ik heb de TV wel ingespeeld
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 6% gewijzigd door TheBorg op 09-11-2011 22:14 ]
Verwijderd
Hi TheBorg. Leuk dat je een poll doet om te kijken of mensen last hebben van inbranden of net en/of ze de tv wel hebben ingespeeld (wat dat ook mag betekenen en hoe aangezien er niets officieels in de handleiding van Panasonic staat).
Ik was te snel met stemmen op je poll en had gestemd op : Nee, ik heb de tv niet ingespeeld. Ik las namelijk niet direct dat de nee bedoeld was of je last heb van inbranden of niet.
Ik had dus moeten stemmen: ja (want ik heb last van inbranden) gevolgd door ik heb mijn tv niet ingespeeld.
Gr
Ik was te snel met stemmen op je poll en had gestemd op : Nee, ik heb de tv niet ingespeeld. Ik las namelijk niet direct dat de nee bedoeld was of je last heb van inbranden of niet.
Ik had dus moeten stemmen: ja (want ik heb last van inbranden) gevolgd door ik heb mijn tv niet ingespeeld.
Gr
Verwijderd
Ik heb de G30 (2011 model zonder 3d). Erg tevreden tot nu toe, maar ik merk af en toe bij vooral wit beeld of beeld wat erg licht is, dat ik 'm zie knipperen, soort lage refreshrate achtig verhaal. Nou lijkt me dat vrij ongewoon bij een plasma, zeker een 600 hz dinges. Hoort dit of heb ik een bepaalde optie uitstaan? Kan het zo gauw niet vinden.
Ik heb instellingen op professional staan, met instellingen die ik van internet heb van een reviewsite.
Als ik 'langs' het scherm kijk wordt het effect erger.
Het is alleen met wit beeld en vooral bij stilstaande beelden (foto's). Met films heb ik er nagenoeg geen last van.
Het vervelende is dat het onrustig kijkt.
Ik heb instellingen op professional staan, met instellingen die ik van internet heb van een reviewsite.
Het is alleen met wit beeld en vooral bij stilstaande beelden (foto's). Met films heb ik er nagenoeg geen last van.
Dat is normaal, dat is plasmaflicker. Die 600hz heeft niets te maken met frefreshrate. Dat 600hz verhaal heeft te maken met de interpolatietechniek.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:35:
Ik heb de G30 (2011 model zonder 3d). Erg tevreden tot nu toe, maar ik merk af en toe bij vooral wit beeld of beeld wat erg licht is, dat ik 'm zie knipperen, soort lage refreshrate achtig verhaal. Nou lijkt me dat vrij ongewoon bij een plasma, zeker een 600 hz dinges. Hoort dit of heb ik een bepaalde optie uitstaan? Kan het zo gauw niet vinden.
Ik mis alleen nog een Ja, maar ik zie het waarschijnlijk gewoon niet.TheBorg schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:13:
Ivm de retentie perikelen zit nu zwaar te twijfelen tussen de VT30 of een Samsung D8000 LCD.
Alle plasma tv's hebben "last" van retentie, gewoon letterlijk allemaal. Zie je het niet? Geweldig! Maar het is er zeker. Precies zelfde verhaal als met m'n telefoon met Amoled scherm. Hebben ook állemaal last van inbranden maar de meerderheid ziet het niet en "heeft" het dus niet. Daarom is een poll relatief nutteloos. Vrijwel zeker dat wanneer je als mieren**** gaat kijken bij een "Nee-stemmer" je het op wel ziet
Nickname does not reflect reality
Maar in dat geval zou je een maatstaaf kunnen maken met 0-100 waarbij het boven de 50 bv wel te zien is, en daaronder niet voor de ervaren kijker op normale afstand. Dan krijg je geen zwart-wit, maar grijs-tinten die wel aangeven of mensen er een probleem mee hebben of niet.
Ik weet niet of dat wel reëel is aangezien van de 100 mensen die zeggen het geheel niet te hebben er waarschijnlijk 100 zijn die het wél hebben, in meerdere of bizar geringe mate.Kainda schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:54:
Maar in dat geval zou je een maatstaaf kunnen maken met 0-100 waarbij het boven de 50 bv wel te zien is, en daaronder niet voor de ervaren kijker op normale afstand. Dan krijg je geen zwart-wit, maar grijs-tinten die wel aangeven of mensen er een probleem mee hebben of niet.
Tja, in hoe je het moet gaan testen zodat iedereen dezelfde maatstaven gebruikt is inderdaad lastig te verzinnen. Maar aangezien 'iedereen het dus heeft' en er mensen zijn die het niet zien en mensen zijn die het wel zien, zit er verschil in.
Maar Brad Pitt, anders verander je de "Nee, ..." voor jezelf gewoon in "Ja, maar ik zie het niet, ...".
Plus dat de vraag wel klopt, aangezien er staat "Heb jij last van inbranden/retentie?" en dus subjectief is. Er staat niet "Is jouw tv ingebrand/heeft hij retentie?", dan zou jouw verhaal geheel kloppen.
Maar Brad Pitt, anders verander je de "Nee, ..." voor jezelf gewoon in "Ja, maar ik zie het niet, ...".
Plus dat de vraag wel klopt, aangezien er staat "Heb jij last van inbranden/retentie?" en dus subjectief is. Er staat niet "Is jouw tv ingebrand/heeft hij retentie?", dan zou jouw verhaal geheel kloppen.
[ Voor 23% gewijzigd door Kainda op 10-11-2011 16:07 ]
Ah, inderdaad! De poll klopt gewoon helemaal ja, overheen gekeken. Problem solvedKainda schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:04:
Dit dus. Ik hou het maar gewoon op 'zichtbaar in normale real content'. Als ik op een halve meter ga zitten en egale vlakken laat zien: ja doh natuurlijk zie ik dan retentie. Maar dit is normaal, heeft elke plasma, hoort bij de techniek. Zolang je het niet ziet tijdens het film kijken? WTF is dan het probleem?Brad Pitt schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:51:
[...]
Ik mis alleen nog een Ja, maar ik zie het waarschijnlijk gewoon niet.
Alle plasma tv's hebben "last" van retentie, gewoon letterlijk allemaal. Zie je het niet? Geweldig! Maar het is er zeker. Precies zelfde verhaal als met m'n telefoon met Amoled scherm. Hebben ook állemaal last van inbranden maar de meerderheid ziet het niet en "heeft" het dus niet. Daarom is een poll relatief nutteloos. Vrijwel zeker dat wanneer je als mieren**** gaat kijken bij een "Nee-stemmer" je het op wel ziet
DaaromAdlermann schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:17:
Maar dit is normaal, heeft elke plasma, hoort bij de techniek.
Zie het ook (soms) tijdens een fade tussen scènes in als het beeld "zwart" (weer andere discussieZolang je het niet ziet tijdens het film kijken? WTF is dan het probleem?
Ja, ok, ik zie heel af en toe weleens een logo tijdens zo'n fade...Maar dan moet ik behoorlijk goed oplettenBrad Pitt schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:30:
[...]
Daarom![]()
[...]
Zie het ook (soms) tijdens een fade tussen scènes in als het beeld "zwart" (weer andere discussie) is
UiteraardAdlermann schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:33:
Liever wat retentie dan een bewegingsresolutie van 300 lijnen ofzo
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.
<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.