Brad Pitt schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:35:
[...]

Uiteraard :) Dagelijks super blij mee en zou niet anders willen, ondanks de nadelen ja :P
Ik heb inmiddels wel besloten (ik heb nu een vt30) dat mijn volgende tv geen consumententv meer gaat worden. Dan maar 6000-8000 euro neertellen voor de profi-lijn :) Ik ben nog steeds net iets te kritisch denk ik. Maar ja de vt30 was ook maar 1900 euro...perfectie voor dat geld is niet mogelijk.

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
Joshuatree schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:27:
Vraagje over info menu bij het wisselen van zender. (50VT30)

Euh.....ik ben de informatie die je normaal krijgt als je van zender wisselt kwijt :-(
Waarschijnlijk een heel simpel knopje om het weer aan te zetten maar zou iemand mij even kunnen vertellen welk knopje het is.

Bedankt alvast...
Als je de balk onderin het beeld bedoelt, dat kun je instellen bij:
- instellingen > tv instellingen > timeout balkweergave

210667

Adlermann schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:38:
[...]

Ik heb inmiddels wel besloten (ik heb nu een vt30) dat mijn volgende tv geen consumententv meer gaat worden. Dan maar 6000-8000 euro neertellen voor de profi-lijn :) Ik ben nog steeds net iets te kritisch denk ik. Maar ja de vt30 was ook maar 1900 euro...perfectie voor dat geld is niet mogelijk.

Tja, wie het breed heeft laat het breed hangen...patser
210667 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:45:
[...]

Tja, wie het breed heeft laat het breed hangen...patser
Zo breed heb ik het niet. Maar een hobby mag geld kosten. Dan maar in een auto blijven rijden die niet zo jong is. Het moet ergens vandaan komen.

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-06 21:41
TheBorg schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:13:
Ivm de retentie perikelen zit nu zwaar te twijfelen tussen de VT30 of een Samsung D8000 LCD.

Poll: Heb jij last van inbranden/retentie?
Nee, ik heb de TV niet ingespeeld
Nee, ik heb de TV wel ingespeeld
Ja, ik heb de TV niet ingespeeld
Ja, ik heb de TV wel ingespeeld
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Inspelen is overigens ook een ruim begrip, ik heb zodoende ook niet gestemd.
Persoonlijk heb ik gewoon rustig aan gedaan met mijn VT30 de eerste 200 uur, helderheid, contrast omlaag geschroefd, balken vermeden en in cinema modus gezet met pixel shifter aan.
Ik heb geen slides gedaan en ik heb gelukkig geen last van inbranden maar ik heb wel "last" van een haast onzichtbare groene vlek.

[ Voor 52% gewijzigd door Earzz op 10-11-2011 18:30 ]

XboxLive: Dave 130R

• Len Canoot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 10:24
Adlermann schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:46:
[...]

Zo breed heb ik het niet. Maar een hobby mag geld kosten. Dan maar in een auto blijven rijden die niet zo jong is. Het moet ergens vandaan komen.
Voor 6000 - 8000 euro heb je thuisbioscoop. Maar ff serieus, dit is echt absurd veel voor een televisie.

Zit nog steeds te twijfelen tussen de VT30 en Sony HX/NX 720/820/920. Maar de Sony houdt me tegen i.v.m. prijs. Ben aan het afwachten totdat de Sony in een wat gunstigere prijsklasse valt. Is dit realistisch?

Anoniem: 412806

Waar ik wel is benieuwd naar ben hoeveel mensen hebben E Care hierop aangesproken.
Hoe is het opgelost met Panasonic Nederland?

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-07 17:02
[...]

Misschien is de VX300 iets voor jou dan? Dat is echt de beste tv. (Vanaf 65 inch, rond 6500 euro).
D-TECH schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:26:
[...]

Misschien is de VX300 iets voor jou dan? Dat is echt de beste tv. (Vanaf 65 inch, rond 6500 euro).
Ja klopt die bedoelde ik ook. Maar dat is echt wel op een termijn van een aantal jaren. Ik ga niet binnen 6 maanden weeer een nieuwe tv halen.Maar dit is meer iets voor over 2 jaar ofzo. Kritisch zijn op beeld is soms wel irritant. NIet goed voor de spaarrekening.

Anoniem: 371161

E care is niet de enige firma die namens Panasonic langs komt voor problemen met de TV's. De firma CE repair komt ook bij problemen. Bij mij is een monteur van e-care, voor de V20, langsgekomen en heeft foto's gemaakt van testbeelden. Bij mijn pa, zelfde tv (TX-P42V20) met ook ingebrande logo's, is CE repair langsgekomen en deze heeft alleen foto's gemaakt van een normaal tv beeld (na het zoeken van een zender waarin het inbranden het beste te zien is) en niet via het service menu. Vreemd genoeg wordt er op twee manieren gemeten, gelukkig met hetzelfde resultaat. Zijn TV wordt binnenkort opgehaald en hij gaat ook over naar de VT30, net als ik.
Inspelen van de tv, zoals ik eerder heb aangegeven, staat niet in enige handleiding of manual van Panasonic. Bij navraag bij de leverancier, saturn in Utrecht, blijkt dat zei hier nog nooit van gehoord hebben en dus de klant daarover ook niet over informeren of adviseren. Tja wat moet je als klant als diegene die je een product verkoopt nog nooit van inspelen heeft gehoord? Bij deze Saturn zijn wij (HiFi liefhebbers) uitermate goed geholpen door vakkundig (afkomstig uit de high end Hifi business) personeel die echt kennis van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenobytes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2021
Hoi allemaal,
Ik zit met de handen in het haar en hoop dat hier iemand mij kan helpen.
Sinds vorige week ben ik in bezit van een prachtige Panasonic TX-P46G30E en Panasonic DMP-BD75 bluray speler die ik aangesloten heb via een Onkyo TX-NR509.
In 1ste instantie is alles perfect gelopen en ben eigenlijk zeer tevreden met het geheel, tot gisteren.....
Ik wilde 'savond een filmpje kijken en zag dat m'n TV onder en boven een zwarte balk vertoonde en dus het beeld niet helemaal vulde.
Blurays die ik eerder beeldvullend gekeken heb vertonen nu dus een zwarte balk boven en onder.
Alle settings van zowel tv als bluray doorgelopen (staat allemaal op 16:9 ) handleidingen doorgelezen, het internet afgezocht, maar die zwarte balken blijf ik houden.
Kabel TV weergave is gewoon beeldvullend.
De bluray films die ik heb zijn 16:9 maar heb voor de zekerheid ook maar eens een gewone dvd geprobeerd en die geven ook zwarte balken.
Uiteindelijk de bluray speler direct in de TV geprikt om de Onkyo uit te sluiten, nog steeds zwarte balken.
Ten einde raad heb ik de TV en bluray speler gereset in de hoop dat hiermee het probleem opgelost zou zijn omdat ik in 1ste instantie na installatie van het geheel wel beeldvullend film kon kijken.
Helaas heeft ook dit niets geholpen en krijg ik nog steeds die klote balken.
Ik probeer dit euvel nu al 2 dagen te verhelpen en ben ten einde raad.....
Hopelijk kan iemand mij hier helpen en is het iets simpel wat ik over het hoofd zie.
Alle hulp is welkom.......
Groeten HILL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cenobytes schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:28:
Hoi allemaal,
Ik zit met de handen in het haar en hoop dat hier iemand mij kan helpen.
Sinds vorige week ben ik in bezit van een prachtige Panasonic TX-P46G30E en Panasonic DMP-BD75 bluray speler die ik aangesloten heb via een Onkyo TX-NR509.
In 1ste instantie is alles perfect gelopen en ben eigenlijk zeer tevreden met het geheel, tot gisteren.....
Ik wilde 'savond een filmpje kijken en zag dat m'n TV onder en boven een zwarte balk vertoonde en dus het beeld niet helemaal vulde.
Blurays die ik eerder beeldvullend gekeken heb vertonen nu dus een zwarte balk boven en onder.
Alle settings van zowel tv als bluray doorgelopen (staat allemaal op 16:9 ) handleidingen doorgelezen, het internet afgezocht, maar die zwarte balken blijf ik houden.
Kabel TV weergave is gewoon beeldvullend.
De bluray films die ik heb zijn 16:9 maar heb voor de zekerheid ook maar eens een gewone dvd geprobeerd en die geven ook zwarte balken.
Uiteindelijk de bluray speler direct in de TV geprikt om de Onkyo uit te sluiten, nog steeds zwarte balken.
Ten einde raad heb ik de TV en bluray speler gereset in de hoop dat hiermee het probleem opgelost zou zijn omdat ik in 1ste instantie na installatie van het geheel wel beeldvullend film kon kijken.
Helaas heeft ook dit niets geholpen en krijg ik nog steeds die klote balken.
Ik probeer dit euvel nu al 2 dagen te verhelpen en ben ten einde raad.....
Hopelijk kan iemand mij hier helpen en is het iets simpel wat ik over het hoofd zie.
Alle hulp is welkom.......
Groeten HILL
Die zwarte balken zijn normaal. Dat is gewoon de beeldverhouding van de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 13:20
Bij films is het normaal dat je een zwarte balk boven en onder hebt omdat ze niet 16:9 zijn. Volgens mij moet je op de TV de goede mode selecteren, bij MPC is dat touch-inside (of touch-outside), zodat hij de boven en onderkant gelijk zet aan de tv, maar dan mis je wel een deeltje beeld links en rechts dat buiten je tv valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:33
Je tv is 16:9 (1,78:1)
Film is idd vaak "lager" of "breder" (vaak 1,85:1 of zelfs 2,39:1) dan je tv, dat geeft zwarte balken boven en onder of (wat je origineel had ingesteld, blijkbaar) afgeknipte zijranden.
Oud tv-materiaal is vaak 4:3 ("hoger" of "smaller": 1,33:1). Dit geeft zwarte balken aan de zijkanten of afgeknipte boven- en onderranden.

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 11-11-2011 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Zoals hierboven gezegd gewoon de tv op de gewenste zoomstand selecteren. Uit mijn hoofd is het het knopje aspect.
Je ontkomt er gewoon niet aan die zwarte balken, dat inzoomen verdwijnen de balken wel, maar dan mis je idd stukken vd zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:49
@Jeffrey-W thanx ik zal het eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenobytes
BeF-Bacchus schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:42:
Je tv is 16:9 (1,78:1)
Film is idd vaak "lager" of "breder" (vaak 1,85:1 of zelfs 2,39:1) dan je tv, dat geeft zwarte balken boven en onder of (wat je origineel had ingesteld, blijkbaar) afgeknipte zijranden.
Oud tv-materiaal is vaak 4:3 ("hoger" of "smaller": 1,33:1). Dit geeft zwarte balken aan de zijkanten of afgeknipte boven- en onderranden.
Ik snap het principe maar ik begrijp het niet.
Ik heb een paar foto's gemaakt van mijn Tron DVD.
Zoals je ziet is dit wel beeldvullend en doosje zegt dat dit 1.78:1 widescreen is.
Op de achterzijde van mijn blurays staat dat dit ook 16:9 widescreen bevat en zou dan toch ook beeldvullend moeten/kunnen zijn ???
Shoot me.......

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/nqsq4i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/xaz96d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmulders
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07 11:59
Druk nou eens op dat ASPECT knopje op de afstandbediening van je TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:31
Cenobytes schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:22:
[...]

Zoals je ziet is dit wel beeldvullend en doosje zegt dat dit 1.78:1 widescreen is.
Op de achterzijde van mijn blurays staat dat dit ook 16:9 widescreen bevat en zou dan toch ook beeldvullend moeten/kunnen zijn ???
Shoot me.......

[afbeelding]

[afbeelding]
Je bent of blind, of aan het trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Is er op de ene of andere manier te kijken welke MKV's de ingebouwde mediaspeler wel en niet ondersteund?
Ik heb sinds een dag of twee een TX-P50G30E en ik merk dat hij van de 1080P mkv's die ik heb niet alles speelt.
Heeft met de gebruikte codecs te maken begrijp ik maar is het te zien in de info en/of te recoden naar iets dat wel speelt?

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
Ik laat serviio het transcoden als het nodig is, op het forum van serviio staat een profiel voor de 30 serie. De ondersteunde formaten zullen in de gebruikershandleiding staan die je erbij hebt gekregen en/of online staat op de site van panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenobytes
mmulders schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:45:
Druk nou eens op dat ASPECT knopje op de afstandbediening van je TV...
Zoals eerder vermeld staat zowel de tv als bluray op 16:9, dus ja.........., ik weet het aspect knopje echt wel te vinden :-)
Maar goed, ik begrijp dat ik maar moet leven met het feit dat ik boven en onder een zwarte balk heb.
Hoe schadelijk is het uiteindelijk voor een nieuw plasma scherm om op die manier films te kijken i.v.m. het zogenaamde inbranden ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:16
Cenobytes schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:01:
Hoe schadelijk is het uiteindelijk voor een nieuw plasma scherm om op die manier films te kijken i.v.m. het zogenaamde inbranden ???
Heb m'n tv 400+ uur in staan te spelen maar nu gewoon alsnog links en rechts zeer goed zichtbare (tijdens het weergeven van een zwart beeld) balken. Ook boven en onder zijn de "2.35:1"-balken te zien, alleen in veel mindere mate. Tijdens het kijken naar normale beeldvullende content valt dit gelukkig vrijwel nooit op.
Het is eigenlijk meer ageing dan echt inbranden natuurlijk, die balken hebben gewoon minder "aan" gestaan.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cenobytes schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:22:
[...]

Shoot me.......

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik lees toch echt iets anders. ;)

Wikipedia: Aspect ratio (image)

Dit is een leuk voorbeeldje met een extraatje.

YouTube: Home Theater Circular Screen Example (2.35:1 Aspect Ratio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Cenobytes schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:01:
[...]

Zoals eerder vermeld staat zowel de tv als bluray op 16:9, dus ja.........., ik weet het aspect knopje echt wel te vinden :-)
Maar goed, ik begrijp dat ik maar moet leven met het feit dat ik boven en onder een zwarte balk heb.
Dat staat zowat op elke film van tegenwoordig die 16:9. Waar je naar moet kijken is die aspect 2.35:1
Dat betekent dus zwarte balken op je 16:9 tv. Sommige films worden op 1.85:1 uitgebracht en die zijn beeldvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-07 22:16
330d schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 23:10:
[...]

Dat staat zowat op elke film van tegenwoordig die 16:9. Waar je naar moet kijken is die aspect 2.35:1
Dat betekent dus zwarte balken op je 16:9 tv. Sommige films worden op 1.85:1 uitgebracht en die zijn beeldvullend.
Kleine correctie, echt 16:9 en helemaal beeldvullend is 1.78:1.

1.85:1 levert 1280x690/1920x1040 op.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 03-06 20:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

ook leuk:
11/3/2002 -> John R. gijzelt het personeel in de Rembrandttoren in Amsterdam. De man protesteert tegen breedbeeld-TV en denkt dat de zwarte balken in breedbeelduitzendingen verborgen codes bevatten. Hij dacht dat hij personeel van Philips gijzelde, maar hij vergiste zich in de toren. Later die dag pleegde hij zelfmoord.

Kan je nagaan hoe lang deze aspectratio toestanden al bekend zijn .....

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 12-11-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:00:
ook leuk:
11/3/2002 -> John R. gijzelt het personeel in de Rembrandttoren in Amsterdam. De man protesteert tegen breedbeeld-TV en denkt dat de zwarte balken in breedbeelduitzendingen verborgen codes bevatten. Hij dacht dat hij personeel van Philips gijzelde, maar hij vergiste zich in de toren. Later die dag pleegde hij zelfmoord.

Kan je nagaan hoe lang deze aspectratio toestanden al bekend zijn .....
Ik dacht eerst dat het een grap was maar is nog echt gebeurd ook 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-TECH schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:25:
[...]

Ik dacht eerst dat het een grap was maar is nog echt gebeurd ook 8)7
Ach ja, zo zie dat de zgn 'verontwaardiging' in deze draad best in perspectief zijn te plaatsen. Want ook voor 2002 waren er a breedbeeld TV's en ook toen waren er al balken.

Mijn mening: Degene die dit onderwerp in deze draad aan de kaak stelde had er op zijn minst al bekend mee kunnen zijn ... Dat een VHS-tape, daarna DVD en nu Bluray op 16:9 zijn geencodeerd betekent niet dat het hele frame is gevuld. In een 1920x1080 frame (16:9) kan ik best een werkelijke image van 540*960 (9:16) plaatsen. Als ik horizontaal en verticaal maar uitvul tot de uiteindelijke 1920x1080. Dat een VHS/DVD/BD tot een bepaalde resolutie dient te worden geencodeerd, al is de werkelijke inhoud kleiner, heeft simpelweg te maken met de specificatie. Daarnaast is het ongewenst om maar willekeurig een stuk van een frame te knippen om tot een beeldvullend geheel te komen. Dit staat overigens naast de zeldzaam te voorschijn komende 'open matte' encode's. Die zijn wel full-frame.

De uiteindelijke vraag die het aspectratio-verhaal probeerde uit te drukken: Is het erg voor 'inbranden' ? Nee, lijkt me niet. Ik heb al een paar jaar een panasonic plasma, en kijk heel vaak films. En heb geen last van opvallende verschillen gezien. Wat ik wel eens heb gezien is dat ik 'overexcited' phosphors heb gezien wanneer de ondertitels in de zwarte balk vielen. Er bleef een lichter zone over. Maar een paar minuutjes 'gewoon beeldvullend kijken' (lees dus gewoon naar kabel-tv kijken) loste dit op. Nooit maar iets van inbranden, of whatever gezien in al die vele uren dat het apparaat hier al werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 14:16
Eeen vraagje aan de ervaringsdekundigen hier... Ik heb vandaag een g30 op gehaald. Ik hoor dus ook duidelijk die plasma buzz.. de vraag is alleen... Tot welk niveau is het normaal ? Ik zit op drie meter afstand en ik hoor het toch wel duidelijk er doorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MNTN schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:19:
Eeen vraagje aan de ervaringsdekundigen hier... Ik heb vandaag een g30 op gehaald. Ik hoor dus ook duidelijk die plasma buzz.. de vraag is alleen... Tot welk niveau is het normaal ? Ik zit op drie meter afstand en ik hoor het toch wel duidelijk er doorheen...
Klinkt lullig wat ik ga schrijven maar dan heb je gewoon pech met andere woorden je bent extreem gevoelig voor dit fenomeen.
Vooral 's avonds als je films kijkt en je hebt een stilte moment met hoog contrast dan wordt het veelal erger.
Je kunt het testen op de RTLZ met die ticker onderin, zet hem op die zender en hoor de plasma buzz.
Elke plasma heeft een buzz dat is inherent aan de techniek ik weet dat er mensen zijn die beweren dat zij niets horen zelfs niet als ze 10 cm ervan af zitten te luisteren maar die hebben het geluk dat zij die frequentie niet oppakken.
Vergelijk het met de koelkast die kan ook een zoemtoon veroorzaken sommige mensen irriteren zich daar kapot aan anderen die horen het amper.

Is het extreem dus andere mensen horen het ook overduidelijk dan is er iets anders aan de hand en dan zou ik contact opnemen met de leverancier.
Zit je in de omruil periode en heb je het gevoel hier wil ik niet verder mee kies dan voor LCD/LED.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:53 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb ook een G30. Ik vind de buzz enkel storend bij lange, heel stille scenes met erg helder beeld. Die zijn gelukkig erg zeldzaam en op dat moment heb ik eigenlijk ook minstens zoveel last van langsrijdend verkeer of de CV-ketel of koelkast die aanslaat. (ter perspectief: Die laatste staat twee gesloten deuren verder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
wij wonen in een vinex locatie, maar in een rustige straat. Ik heb net op normaal volume rtlz zitten kijken en de buzz komt er toch regelmatig (lees zo goed als altijd) overheen en dan zit ik weer op ruim 3 meter van de tv.

[ Voor 6% gewijzigd door MNTN op 14-11-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeF-Bacchus schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:36:
Ik heb ook een G30. Ik vind de buzz enkel storend bij lange, heel stille scenes met erg helder beeld. Die zijn gelukkig erg zeldzaam en op dat moment heb ik eigenlijk ook minstens zoveel last van langsrijdend verkeer of de CV-ketel of koelkast die aanslaat. (ter perspectief: Die laatste staat twee gesloten deuren verder.)
Ach de fans van mijn tv maken meer lawaai dan de buzz zelf :)

Vanaf volume 15 merk ik niets meer en ik heb het meestal op 20 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
die maken bij mij dus minder lawaai dan de buzz en bij mij moet je eerder denken aan 25 om het niet te kunnen horen... Dan moet het trouwens geen interview zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik heb een vt30. Buzz niet hoorbaar. Wel de ventilatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Ik twijfel erover of ik de Panasonic P42C3 zal halen.
Is nu 349 bij saturn groningen en ik kan er nog 20% personeelskorting overheen krijgen. Opzich geen slechte deal dus voor een slaapkamer tv'tje toch?
Jammer dat ze de 42S30 niet kunnen leveren voor 479 euro, dan zou ik die genomen hebben. Dan heb je toch net een wat lekkerder beeld (Full HD enzo)

Twijfels, twijfels. Iemand hier die een P32S30 heeft en er toch een redelijk positief beeld over heeft? Ik wil eigenlijk een goede tv maar ik merk dat ik voornamelijk 720p dingen kijk en dat ik deze op de Panasonic beneden (37"HD ready van 5 jaar geleden) ook prima te doen vind.

En 280 euro is natuurlijk geen geld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 11:40
Ik zit met een probleempje en het heeft met een Xbox 360 game te maken, en mijn TX-P50VT30 plasma.

Het spel Skyrim is eindelijk uit en het ziet er prima uit, behalve dat er iets mis is met de brightness. Ik hoop mensen te treffen hier met een VT30, Xbox 360 (via HDMI) en het spel Skyrim.

Voor elk spel tot nu toe zijn mijn settings prima, alles ziet er goed uit. Maar bij Skyrim niet, de brightness klopt voor geen meter. Als ik een dungeon in ga, dan is die donker, gewoon goed donker en je hebt dan genoeg aan fakkels. Als ik echter naar buiten ga, en het is overdag in de game, dan is het daar ook veel te donker. De balans klopt totaal niet. Als ik dan de VT30's en/of Skyrim's brightness aanpas en het ziet er buiten goed uit, dan is het in dungeons weer overdreven licht. Ik kan ineens alles zien en je ziet gewoon dat het echt niet klopt.

Heb ook lopen klooien met de 360's display settings, ook de verschillende beeldmodussen van de VT30, het helpt allemaal niks. Het enige wat hielp was de game testen op een simpele PC monitor, daar zag het er prima uit qua brightness. Maar op mijn fantastische VT30 verdomme niet...het is schitterend hoor in dungeons zolang de brightness goed staat. Maar de balans klopt dus totaal niet.

Iemand met advies? Ik ga morgen maar eens verschillende settings proberen van de AVforums denk ik. Maar misschien zijn er hier mensen met dus de game, een 360 en een VT30. Zo ja...zelfde probleem? Als het niet zo is, kun je mij je settings geven van zowel de VT30,360 als game's brightness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-07 12:45
Probeer eens één voor één je beeldverbeteraars uit te zetten en het te testen. Misschien ligt het daar aan.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06-2020
Ben al twee jaar de trotse eigenaar van een Panasonic p46g10e. TV heeft ongeveer 2300 branduren maar nu viel het mij op dat het logo van ned1,2 en 3 in het beeld staat.

Dacht dat het aan mij lag, maar als ik naar een HDMI kanaal zap zodat ik zwart beeld zie staat er heel licht dat logo. Laat ik de tv een kwartier aan dan is het logo verdwenen.

Vind het zelf erg vreemd.. bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yrck schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:56:
Ben al twee jaar de trotse eigenaar van een Panasonic p46g10e. TV heeft ongeveer 2300 branduren maar nu viel het mij op dat het logo van ned1,2 en 3 in het beeld staat.

Dacht dat het aan mij lag, maar als ik naar een HDMI kanaal zap zodat ik zwart beeld zie staat er heel licht dat logo. Laat ik de tv een kwartier aan dan is het logo verdwenen.

Dat is retentie. Dat is normaal en absoluut geen probleem. Dat hoort bij de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255103

Ook ik ben ook al een tijdje op zoek voor een goede 3D tv. Ik heb veel gelezen en gezien, maar ik kom er toch niet helemaal uit. Dus ik hoop dat jullie mij wat verheldering kunnen geven.

Ik was nog erg aan het twijfelen voor een plasma of LED.
Nu hingen er een Plasma en een LED naast elkaar, beide van Panasonic en wat een verschil! De kleuren vlogen van het Plasma scherm af.

Elders (helaas niet naast de Panasonic) stonden er een Sumsung LED & Plasma naast elkaar. Nu waren de kleuren van de LED velen malen beter en mooier dan van de Plasma (D8000).
Plasma scherm was erg flets en somber. Nu vertelde de verkoper mij dat je de kleuren nog in kunt stellen (bij welke tv niet) en dat deze dan net zo mooi zou zijn als de Plasma van Panasonic.

Mijn keuze is dus op deze 2 gevallen, maar waar ik huiverig voor ben met de Samsung is dat ik vele verhalen hoor (LED) dat er een witte waas/vlekken in het scherm zit.
Deze verhalen ben ik nog niet tegen gekomen wat de Plasma betreft, dus hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het daar ook op te zien is.

Wat Plasma betreft lees ik weer veel over dat inbranden en dat je energie rekening vele malen meer is dan een LED.

Wat ik graag wil weten is wat nu precies het verschil is tussen deze 2 modellen.
Zijn er meer mensen die zaten te twijfelen over deze 2 modellen en wat is de keuzen geworden en waarom?
Wat zijn de voor en nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
D8000 is een (niet) zo goede plasma helaas.

De D7000 (plasma) is een heel stuk beter. Het is trouwens de TV van het jaar http://www.televisioninfo...fo-2011-Select-Awards.htm

Klik op de link en je kunt alle testresultaten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

Ik heb nu al een paar lcd tv achter elkaar gehad en telens eigenlijk zeer tevreden met het beeld. Nu moet ik toegeven dat als ik een tv koop ik niet voor de bugget modellen ga maar wel gelijk iets moois koop. Mijn eerste tv was een philips 32PFL9832 tv een voor die tijd zeer goede full hd tv welke bijna 3 jaar de woonkamer heeft opgeleukt. Zeer tevreden gewest met deze philips.

Daarna een Sony 40HX800 tv gekocht omdat ik mee wilde met de 3D hype. Ook al zo'n goede lcd (LED achtergrond) maar helaas had deze tv last van enige background bleeding dat gewoon het beeld beinvloede. gelukkig heb ik van de garantie regelinhg gebruik kunnen maken en mocht een vergelijkbaar toestel uitzoeken. Dit zou van Sony de KLD 40HX720 worden maar ook deze tv was een lcd met LED backlight en hoe veel ik ook zocht zou het probleem dat ik had met mijn 40HX800 niet geheel uitgesloten kunnen worden. Vandaar vandaag overgestapt pop mijn eerste Plasma tv. ik heb zojuist een 42VT30 gekocht en geinstalleerd. Niks geen beeldinstellinge gedaan en ben nu al zeer te spreken over de uniformheid van het beeld.de kleuren enzo zijn een stuk milder dan van mijn lcd maar dat is even wennen. HD beeld ziet er goed uit al leek de lcd wel "scherper" te zijn. Feller en lichter.

Daarmee zeg ik overigens niet dat de lcd beter was maar dat het beeld gewoon anders is. Ik ga mezelf onderdompelen in het vt30 geweld van Panasonic. Ben nu al zeer blij dat ik niet opnieuw voor een lcd ben gegaan. de tv zelf is een absoluut plaatje met die mooie grote glasplaat. erg fijne en robuuste afstandsbediening. kortom niks dan lof na de eerste 2~3 uur tv en blu-ray (via Playstation 3) kijken.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-07 18:09
D-TECH schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:30:
D8000 is een (niet) zo goede plasma helaas.

De D7000 (plasma) is een heel stuk beter. Het is trouwens de TV van het jaar http://www.televisioninfo...fo-2011-Select-Awards.htm

Klik op de link en je kunt alle testresultaten zien ;)
De D7000 heeft hetzelfde paneel met dezelfde lichtfilter als de D8000. Het enige dat verschilt, is de browser (of het gebrek daaraan).

• Poxie
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik heb sinds kort om de zoveel tijd een dunne groene streep door een deel van mijn beeld heen lopen op mijn Panasonic 50VT30. De streep komt onregelmatig voor (denk zo rond de 1,5 - 2 minuten, lijkt ook vaker naarmate ik de TV langer aan heb) en verdwijnt heel snel. Dit gebeurt met diverse bronnen, Xbox en mediaspeler via Onkyo receiver, maar ook bij TV kijken via CI+ module.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Ik zie dat de P50VT30 nu 1549 kost (ex 30 verz kosten) en ben van plan het te bestellen.

Zijn er mensen die de tv ook van Wehkamp hebben besteld en wat is jullie ervaring hiermee? IK bedoel dan de berzorging en de tv zelf?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ervaringen staan ook bij pricewatch:
http://tweakers.net/price...nic-viera-tx-p50vt30.html

Met 3 sterren blinkt Wehkamp niet uit.....maar ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:04
Ik heb een wat ouder model de Panasonic TH-37PX80E VIERA, ik wil gebruik maken van de CI+ module van Ziggo. Maar op de site van Ziggo zelf is deze televisie niet gecertificeerd, zijn er hier mensen die deze tv gebruiken icm met Ziggo? Want er zit wel een CI+ slot in de televisie.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hari-Bo schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 19:34:
Ik heb een wat ouder model de Panasonic TH-37PX80E VIERA, ik wil gebruik maken van de CI+ module van Ziggo. Maar op de site van Ziggo zelf is deze televisie niet gecertificeerd, zijn er hier mensen die deze tv gebruiken icm met Ziggo? Want er zit wel een CI+ slot in de televisie.
Gaat niet lukken. Ik heb de 42PX80E en die heeft inderdaad een CI-slot.

Let op, een CI slot en dus geen CI+ slot.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Weet iemand of je het groene lampje kan uitschakelen? (VT30)

Ik zit nu een film te kijken in een compleet verduisterde kamer (zwartwaarde's :P ) en dat groene lampje stoort in donkere scénes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

D-TECH schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:19:
Weet iemand of je het groene lampje kan uitschakelen? (VT30)

Ik zit nu een film te kijken in een compleet verduisterde kamer (zwartwaarde's :P ) en dat groene lampje stoort in donkere scénes!
Isolatietape 1,50 per rol 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i100.twenga.com/huis-tuin/isolatieplakband/isolatie-tape-zwart-pvc-tp_7944766889527317088b.jpg

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Nadeel is dan wel dat je niet weet of de stroom erop staat ja of nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Mandrake466 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:37:
I[...]

Zijn er mensen die de tv ook van Wehkamp hebben besteld en wat is jullie ervaring hiermee? IK bedoel dan de berzorging en de tv zelf?
Kan je met een gerust hart doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koop op afstand is het allermooiste wat bestaat.
ik had ooit een wasdroger gekocht bij de Wehkamp kreeg als extra 5 of 7 jaar volledige garantie voor niets en het merk is Japatotalloss.

Retour wordt totaal niet moeilijk over gedaan.
De prijzen zijn vrijwel gelijk bij die dozenschuivers.

Wehkamp en Neckermann zijn zeer goede bedrijven echt niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ginz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 21:17:
[...]
Gaat niet lukken. Ik heb de 42PX80E en die heeft inderdaad een CI-slot.
Let op, een CI slot en dus geen CI+ slot.
De officiele Ziggo-manier met CI+ gaat je dan inderdaad niet lukken. Ziggo heeft altijd gezegd dat ze het gebruik van CI niet ondersteunen maar ook niet expliciet gaan tegenwerken. Als je het aandurft, kun je een Alphacrypt CAM proberen, die ondersteunt Irdeto en zou nog steeds moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07 07:00
Yrck schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:56:

Als je ook maar een klein beetje jezelf had verdiept in wat je ging aanschaffen dan zou je het niet vreemd hebben gevonden...
Meeste mensen schreeuwen meteen dat het ingebrand is :X
Jij hebt dus last van retentie, het achter blijven van de logo's, je merkt dit bijvoorbeeld ook bij ondertitels als je een film hebt bekeken. Even 15minuten ander beeld erop en het verdwijnt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Laatst online: 21-07 22:49
Ik ben van plan een Panasonic Viera TX-P42G30 te kopen. Schijnt een super TV te zijn toch? (Gebruik: Gamen & Films)

Het is enkel geen 3D, maar ik begrijp helemaal niet wat daar het nut van is? Mijn ervaring met 3D is dat het een paar mooie effecten geeft, maar vooral weinig gebruikt gaat worden, je een vervelende bril (al dan niet met hoofdpijn) moet dragen en het maakt een heel stuk duurder.

Of ben ik mis?

Alvast bedankt voor het advies!

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
  • Laatst online: 10-03-2023
Poxie schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:00:
Ik heb sinds kort om de zoveel tijd een dunne groene streep door een deel van mijn beeld heen lopen op mijn Panasonic 50VT30. De streep komt onregelmatig voor (denk zo rond de 1,5 - 2 minuten, lijkt ook vaker naarmate ik de TV langer aan heb) en verdwijnt heel snel. Dit gebeurt met diverse bronnen, Xbox en mediaspeler via Onkyo receiver, maar ook bij TV kijken via CI+ module.

Iemand hier ervaring mee?
Contact gehad met mijn dealer. Ik werd gebeld door Panasonic en ik ga een nieuwe TV krijgen.
Goeie service!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Sinds vandaag brand het power ledje op mijn VT20 oranje i.p.v. groen. De TV lijkt verder wel gewoon normaal te werken.

Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen?

Er staat niks over in de handleiding en google helpt me in dit geval ook niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-07 21:52
Valt de VT30 remote ook te synchroniseren met andere apparaten? .

Ik heb een amino remote die wel de VT30 wil herkennen maar dat ding is in vergelijking met de remote van de VT30 nogal cheapass. (En ik zou het dus liever andersom hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
netvista schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:10:
Sinds vandaag brand het power ledje op mijn VT20 oranje i.p.v. groen. De TV lijkt verder wel gewoon normaal te werken.

Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen?

Er staat niks over in de handleiding en google helpt me in dit geval ook niet veel verder.
Dat had ik ook met VT30. Schijnt timer te zijn. Moet je even uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Delion
  • Laatst online: 01-12-2020
Sinds vorige week dinsdag mijn gloednieuwe Panasonic TX-P42GT30E in huis. En wat een plaatje! Superstrakke vormgeving, schitterend beeld, geweldige mogelijkheden. Helemaal blij dus :P !

Afbeeldingslocatie: http://www.pixel22.nl/allerlei/42gt30.jpg

Met inruil van een heeeeel oude Philips tv was ik € 870,- kwijt voor dit top-apparaat! Echt een ongelofelijke prijs. Nu ook nog even de LUMIX-camera aanvragen (straatwaarde ook nog eens € 150,-!) en deze meneer is helemaal het mannetje 8) .

Mijn 'oude' Panasonic TH-37PV70 is nu naar de slaapkamer verhuist.Dus van 37" naar 42" en de nieuwe TV is slechts iets breder, maar wel minder hoog en veel minder dik. Ter vergelijking (oud-nieuw):

Afbeeldingslocatie: http://www.pixel22.nl/allerlei/tv_oud_nieuw.gif

Mijn beeld & geluid-installatie bestaat nu uit:
  • Panasonic TX-P42GT30E
  • Panasonic SC-BTT370 Blu-ray Home Theater-set
  • HUMAX IHDR-5050C
  • Mede8er MED400X2 Mini mediaspeler
  • QNap TS-259 Pro+ NAS-opslag
  • Logitech Harmony 700
Op dit moment (overdag) aan het inspelen met de plaatjes van http://www.eaprogramming.com/ (via diavoorstelling). Televisie heeft er nu 75 uur opzitten en nog geen echte onregelmatigheden tegengekomen. Het enige wat mij opvalt zijn een aantal iets donkerder vlekken op het scherm.

Eigenlijk is dit alleen te zien als ik de verticale schuifbalk (Beeld, geavanceerde instellingen, tegen retentie) laat lopen. In dit zeer felle licht is op twee plekken een soort vlek te zien, beetje grijzig, alsof het glas daar niet helemaal goed schoon is (wat het wel is). Op zich niet erg, want ik heb er bij gewoon kijken helemaal geen last van, maar toch benieuwd wat dat precies is.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421908

[...]

Veel betere optie:

Koop een Lumagen Radiance (de mini 3D heb ik zelf en kost € 1200) en je tovert een topline consumenten TV om naar een perfecte profi voor veel minder geld. Wel even een goede kleurenmeter, software van Spectracal of Chromapure en een cursus kalibreren er tegen aan gooien.

Bijkomend voordeel: je kunt ook een projector in dezelfde ruimte ermee kalibreren.

Ongekend veel mogelijkheden met dit apparaat.( Niet goedkoop want de duurste is US $ 6000)

Beste investering voor mijn av apparatuur ooit !! _/-\o_

Lees de reviews van deze apparaten hier (in het Engels):

http://www.lumagen.com/testindex.php?module=products

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 421908 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:59:
[...]

Veel betere optie:

Koop een Lumagen Radiance (de mini 3D heb ik zelf en kost € 1200) en je tovert een topline consumenten TV om naar een perfecte profi voor veel minder geld. Wel even een goede kleurenmeter, software van Spectracal of Chromapure en een cursus kalibreren er tegen aan gooien.

Bijkomend voordeel: je kunt ook een projector in dezelfde ruimte ermee kalibreren.

Ongekend veel mogelijkheden met dit apparaat.( Niet goedkoop want de duurste is US $ 6000)

Beste investering voor mijn av apparatuur ooit !! _/-\o_

Lees de reviews van deze apparaten hier (in het Engels):

http://www.lumagen.com/testindex.php?module=products
Het probleem zit bij mij meer in de videoprocessing. Dat los je niet op met een kleurenmeter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
D-TECH schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:13:
[...]

Dat had ik ook met VT30. Schijnt timer te zijn. Moet je even uitzetten.
Dat lijkt idd het "probleem" te zijn. Thanks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09-2018
Goedenavond,
Ik ben van plan de VT30 te kopen en ik vroeg mij één ding af. Ik weet dat er drie maten 3D brillen zijn. Worden de twee brillen bij de tv los geleverd in de maat die je wenst of zitten er andere 'one size fits all' brillen bij de tv?

Bedankt

• Kainda
sjop schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:59:
Goedenavond,
Ik ben van plan de VT30 te kopen en ik vroeg mij één ding af. Ik weet dat er drie maten 3D brillen zijn. Worden de twee brillen bij de tv los geleverd in de maat die je wenst of zitten er andere 'one size fits all' brillen bij de tv?

Bedankt
De twee meegeleverde brillen zijn volgens mij het medium formaat. Ik heb er zelf niet echt naar geleken/vergeleken. Je kan iig niet kiezen.

Adlermann schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:35:
[...]

Het probleem zit bij mij meer in de videoprocessing. Dat los je niet op met een kleurenmeter :)
De Lumagen Radiance is een $ 5000 video processor !! :)

Daarnaast heeft ie ook een volledige CMS. Die kun je dus kalibreren als je wil.

Maar hij is eerst en vooral een videoprocessor (zoals die in je tv zit maar dan 10 keer duurder en geavanceerder).

Dus banding, 50hz probleem, posterization, macro blocking, mosquito noise, slechte interlacing, jutter, etc.. zijn allemaal historie ! Ik heb ze niet meer.

Verder kun je met de CMS van de Radiance de THX, de Normaal, de Cinema en de Dynamic modes volledig kalibreren. Voordeel: dan heb je meer lichtopbrengst dan de Profesional modes van de VT30. Alles perfect dus !

Het enige dat de Radiance niet kan geven is lichtopbrengst. Als die slecht is dan kan die dat er niet bij maken. Dus je kunt een (relatief goedkope) € 1000 TV kopen die goede lichtopbrengst en goede zwartwaarden heeft, maar helaas een minder goede videoprocessor bezit. Nu kun je met de Radiance er een processor van $ 5000 tegen aan gooien.

Je zegt het zelf: niets bepaald zoveel van je beeld als de videoprocessor.

Met als bijkomend voordeel :als je de TV vervangt heb je nog steeds een $ 5000 videoprocessor.

Lumagen wordt veelvuldig toegepast bij home theaters omdat hij bijna "buy once use forever is".

Daar waar andere bedrijven je dwingen om de zoveel tijd een nieuwer type te kopen geeft Lumagen al zijn oude modellen firmware updates die alle nieuwe modellen ook hebben. Zo hebben kopers uit 2007 nu ook de mogelijkheid om 3D beelden te processen terwijl die mogelijkheid pas in 2010 werd ingebouwd bij de nieuwe Radiance modellen. Veel van de videoprocessing kwaliteiten zitten hem in de software. En die is dus makkelijk te upgraden als de fabrikant maar meewerkt om die steeds vrij te geven. Lumagen heeft een reputatie dat ze alles wat ze kunnen upgraden ook echt upgraden.

Anyway:
het was slechts een tip. Als je een € 8000 tv wil kopen dan is dit misschien een mooi alternatief voor je. Je zou eens moeten zien wat die VT30 aan beeld geeft icm dit apparaat. Het is zeg maar de huidige VT30 maar dan nu met een zeer goede videoprocessor :*)
Anoniem: 421908 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:21:
[...]

D

Anyway:
het was slechts een tip. Als je een € 8000 tv wil kopen dan is dit misschien een mooi alternatief voor je. Je zou eens moeten zien wat die VT30 aan beeld geeft icm dit apparaat. Het is zeg maar de huidige VT30 maar dan nu met een zeer goede videoprocessor :*)
Ik zeg dank. Mijn spaarrekening zegt: NEEEEEEE. Nieuwe auto kan nog wel ene jaartje wachten denk ikzo :P

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 421908 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:21:
[...]

De Lumagen Radiance is een $ 5000 video processor !! :)

Daarnaast heeft ie ook een volledige CMS. Die kun je dus kalibreren als je wil.

Maar hij is eerst en vooral een videoprocessor (zoals die in je tv zit maar dan 10 keer duurder en geavanceerder).

Dus banding, 50hz probleem, posterization, macro blocking, mosquito noise, slechte interlacing, jutter, etc.. zijn allemaal historie ! Ik heb ze niet meer.

Verder kun je met de CMS van de Radiance de THX, de Normaal, de Cinema en de Dynamic modes volledig kalibreren. Voordeel: dan heb je meer lichtopbrengst dan de Profesional modes van de VT30. Alles perfect dus !

Het enige dat de Radiance niet kan geven is lichtopbrengst. Als die slecht is dan kan die dat er niet bij maken. Dus je kunt een (relatief goedkope) € 1000 TV kopen die goede lichtopbrengst en goede zwartwaarden heeft, maar helaas een minder goede videoprocessor bezit. Nu kun je met de Radiance er een processor van $ 5000 tegen aan gooien.

Je zegt het zelf: niets bepaald zoveel van je beeld als de videoprocessor.

Met als bijkomend voordeel :als je de TV vervangt heb je nog steeds een $ 5000 videoprocessor.

Lumagen wordt veelvuldig toegepast bij home theaters omdat hij bijna "buy once use forever is".

Daar waar andere bedrijven je dwingen om de zoveel tijd een nieuwer type te kopen geeft Lumagen al zijn oude modellen firmware updates die alle nieuwe modellen ook hebben. Zo hebben kopers uit 2007 nu ook de mogelijkheid om 3D beelden te processen terwijl die mogelijkheid pas in 2010 werd ingebouwd bij de nieuwe Radiance modellen. Veel van de videoprocessing kwaliteiten zitten hem in de software. En die is dus makkelijk te upgraden als de fabrikant maar meewerkt om die steeds vrij te geven. Lumagen heeft een reputatie dat ze alles wat ze kunnen upgraden ook echt upgraden.

Anyway:
Absoluut interessant maar voor mij toch echt ver buiten budget. Hopelijk sijpelt die kwaliteit nog eens door naar de tv's zelf....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

In de zoektocht naar meer reviews kwam ik deze ook nog tegen van AVF

Het volgende had ik hier al eerder gelezen en daardoor twijfel ik wel. Heeft iemand daar misschien een voorbeeldfilmpje van? Ik kan 'm in de buurt ook niet vinden (en dus testen).
Some might have issue with low motion artefacting with games running at under 60fps, natively, manifesting in double imaging so we’d advise ardent gamers to take one for a test drive before purchasing as tolerances to this vary quite widely.

Help!!!! schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:45:
[...]

Absoluut interessant maar voor mij toch echt ver buiten budget. Hopelijk sijpelt die kwaliteit nog eens door naar de tv's zelf....
Adlermann schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:23:
[...]

Ik zeg dank. Mijn spaarrekening zegt: NEEEEEEE. Nieuwe auto kan nog wel ene jaartje wachten denk ikzo :P
Voor in de toekomst:

Niet dat het echt goedkoop is, maar ik heb het instapmodel en die kost € 1.200 (US$ 1600)

Dat is de Radiance Mini 3D en is voor een grotere groep liefhebbers wel binnen het budget. Misschien 1 zomervakantie met de caravan op vakantie ipv een dure vliegvakantie. :+ (Neem je de boze gezichten van de rest van het gezin op de koop toe 8)7 )

Deze mini 3D kan alles wat de duurdere modellen ook kunnen maar heeft slechts 2 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang. De andere (duurdere) modellen hebben 32 inputs voor alles wat denkbaar is en 2 outputs.

Je hebt dus aan de ingang zijde van de mini 3D eigenlijk een AV-versterker nodig en aan de uitgang zijde een HDMI splitter als je bijvoorbeeld net als ik een een plasma en een projector wil aansturen.

Indien je het ervoor over hebt dan heb je na deze aankoop meer dan een decennium plezier want als je de tv of projector vervangt dan heb je deze videoprocessor gewoon weer voor de volgende tv of projector. En vanwege het (eerlijke) software upgrade beleid van deze fabrikant hebben de eigenaren van de oudere modellen bijna net zoveel mogelijkheden als die van de nieuwste modellen.

Voor mijzelf is het echt de beste AV aankoop toe nu toe en ik ben al sinds 1998 bezig.

• Undeclinable
  • Niet online
Maar zo'n videprocessor kan toch geen problemen met de TV oplossen zoals de 50hz bug van Panasonic?? Ik neem dat een 50hz-bron ook als 50hz wordt doorgegeven.....of fungeert de TV slechts als pass-through? Zo ja, kan je dan ook af met een relatief goedkopere TV + (eventueel een goedkopere) videoprocessor?

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Undeclinable schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:39:
Maar zo'n videprocessor kan toch geen problemen met de TV oplossen zoals de 50hz bug van Panasonic?? Ik neem dat een 50hz-bron ook als 50hz wordt doorgegeven.....of fungeert de TV slechts als pass-through? Zo ja, kan je dan ook af met een relatief goedkopere TV + (eventueel een goedkopere) videoprocessor?
Als je de VT 30 1080p 60Hz aanvoert dan werkt hij op 60Hz. En heb je geen last van het 50Hz effect. Daarom heb je bij het spelen van een Blu-Ray Disc geen last van het 50Hz effect. (Vaak 1080p24 of 1080p60 als output)

TV uitzendingen in Nederland zijn standaard op 50Hz.

Maar met een externe video processor kun je de 50Hz van de digitale kabel decoder omzetten in 60Hz.

Als je de Panasonic het tv kanaal rechtstreeks op de tuner van de tv laat kiezen dan werkt het niet. Vandaar dat je bij de externe videoprocessor zeker ook een externe digitale decoder moet gebruiken. (Ik heb een Humax 5050C) Alleen dan kun je het 50Hz probleem omzeilen.

• Undeclinable
  • Niet online
Dat dacht ik al ja....wil de echte purist niet dat het signaal in z'n oorspronkelijke vorm wordt getoond?

Anoniem: 421908 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:57:
[...]

Als je de VT 30 1080p 60Hz aanvoert dan werkt hij op 60Hz. En heb je geen last van het 50Hz effect. Daarom heb je bij het spelen van een Blu-Ray Disc geen last van het 50Hz effect. (Vaak 1080p24 of 1080p60 als output)

TV uitzendingen in Nederland zijn standaard op 50Hz.

Maar met een externe video processor kun je de 50Hz van de digitale kabel decoder omzetten in 60Hz.

Als je de Panasonic het tv kanaal rechtstreeks op de tuner van de tv laat kiezen dan werkt het niet. Vandaar dat je bij de externe videoprocessor zeker ook een externe digitale decoder moet gebruiken. (Ik heb een Humax 5050C) Alleen dan kun je het 50Hz probleem omzeilen.
Niet helemaal; De uitzendingen in Nederland zijn max. 1080i50. Als je een fatsoenlijke deinterlacer hebt (en dat is een externe videoprocessor) kan je kiezen voor uitvoer als 1080p25 of 1080p50. Kies je gewoon voor 1080p25.

Trouwens ik vraag me af welke pana's er last van hebben. Ik heb een 42PZ85E, en heb nog nooit een probleem gezien met dat machien. Maar de uitvoer van mn computer loopt via mn receiver, en die heeft een geïntegreerde videoprocessor (Reon VX).

• EiT
  • Laatst online: 16:15

EiT

Domme vraag misschien, maar mijn vriendin wil een andere TV, heb op moment zo'n oude Sony breedbeeld en zij wil iets wat aan de muur kan hangen.

Nu dachten we in eerste instantie aan de Samsung 32D550, 300 euro voor een redelijke TV, nu dacht mijn vriendin echter dat dit te klein was, en 100 euro meer voor een LG 40" zou ook een optie zijn.

Ik gaf aan dat het dan beter was om 50 euro meer te betalen voor een Panasonic 42S30.
Nu is dat al 50% over het originele budget, dus vraag me af of het nu echt waard is.

- Heb Digitenne dus normale TV zal dus altijd slecht zijn. En geen zin om 30 euro voor HD te betalen bij UPC.
- We hebben een PS3, gebruik deze op moment amper, omdat games niet te spelen zijn op huidige TV, wel gebruikt als media center
- Grote DVD collectie, omdat ik een periode (zo'n 8 jaar terug) heb gehad om echt heel veel dvds te kopen. We kijken deze wel regelmatig.
- Op moment geen blue-rays

Ik weet overigens ook niet of het verstandiger is om zo kort voor het nieuwe jaar een TV te kopen, want de 2012 modellen zullen ook wel binnenkort uit komen.

TV word alleen veel gebruikt als we samen zijn, als ik alleen ben gebruik ik gewoon de PC. Reclame kijken interesseert me niet ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Wat is je (domme) vraag dan?
Als je het geld er voor over hebt, dan heb je aan de S30 denk ik een prima TV. Maar uit je tekst blijkt niet dat je heel veel geeft om TV-kijken. Dan zou ik er ook niets aan uitgeven. Zeker als je tevreden bent met tv-kijken via de PC.

Overigens is het een prima tijd om een tv te kopen, zeker in die prijsklasse. In maart/april komen (pas) de nieuwe modellen. Dan zullen de huidige modellen nog iets in prijs zakken, maar dat zal niet meer dan een paar tientjes zijn. De nieuwe modellen zijn meestal weer net iets duurder en worden in de loop van het jaar weer goedkoper.

PSN: Shiver23

• D-TECH
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:26:
[...]

Niet helemaal; De uitzendingen in Nederland zijn max. 1080i50. Als je een fatsoenlijke deinterlacer hebt (en dat is een externe videoprocessor) kan je kiezen voor uitvoer als 1080p25 of 1080p50. Kies je gewoon voor 1080p25.

Trouwens ik vraag me af welke pana's er last van hebben. Ik heb een 42PZ85E, en heb nog nooit een probleem gezien met dat machien. Maar de uitvoer van mn computer loopt via mn receiver, en die heeft een geïntegreerde videoprocessor (Reon VX).
In Cinema modus of Professioneel (gekalibreerd) heb je er ook geen last van ;)

Alleen op THX modus...

• Undeclinable
  • Niet online
EiT schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:48:
Domme vraag misschien, maar mijn vriendin wil een andere TV, heb op moment zo'n oude Sony breedbeeld en zij wil iets wat aan de muur kan hangen.

Nu dachten we in eerste instantie aan de Samsung 32D550, 300 euro voor een redelijke TV, nu dacht mijn vriendin echter dat dit te klein was, en 100 euro meer voor een LG 40" zou ook een optie zijn.

Ik gaf aan dat het dan beter was om 50 euro meer te betalen voor een Panasonic 42S30.
Nu is dat al 50% over het originele budget, dus vraag me af of het nu echt waard is.

- Heb Digitenne dus normale TV zal dus altijd slecht zijn. En geen zin om 30 euro voor HD te betalen bij UPC.
- We hebben een PS3, gebruik deze op moment amper, omdat games niet te spelen zijn op huidige TV, wel gebruikt als media center
- Grote DVD collectie, omdat ik een periode (zo'n 8 jaar terug) heb gehad om echt heel veel dvds te kopen. We kijken deze wel regelmatig.
- Op moment geen blue-rays

Ik weet overigens ook niet of het verstandiger is om zo kort voor het nieuwe jaar een TV te kopen, want de 2012 modellen zullen ook wel binnenkort uit komen.

TV word alleen veel gebruikt als we samen zijn, als ik alleen ben gebruik ik gewoon de PC. Reclame kijken interesseert me niet ;)
Normaal gesproken zou ik zeker de 42S30 aanraden, echter kijk jij helemaal geen 1080P-materiaal. En gezien je beperkte budget kan je ook voor de HD-ready LG 42PT353 gaan. Staat voor 333 EUR nu te koop bij Redcoon als ik het goed heb. Ik heb op het moment een Panasonic 37PV70 en geloof me, HD-ready plasma's zijn absoluut niet verkeerd als je veel Digitenne en DVD's kijkt. Succes met je keuze!!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Undeclinable schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:30:
[...]

Normaal gesproken zou ik zeker de 42S30 aanraden, echter kijk jij helemaal geen 1080P-materiaal. En gezien je beperkte budget kan je ook voor de HD-ready LG 42PT353 gaan. Staat voor 333 EUR nu te koop bij Redcoon als ik het goed heb. Ik heb op het moment een Panasonic 37PV70 en geloof me, HD-ready plasma's zijn absoluut niet verkeerd als je veel Digitenne en DVD's kijkt. Succes met je keuze!!
Volledig mee eens, Full HD is overrated op 42 inch (en ja, ik heb zowel HD ready als Full HD schermen gehad). Plasma heeft sowieso een natuurlijkere scherpte en minder duidelijke pixels die je bij LCD zou hebben, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Evertse
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-06 14:59
Ik zie regelmatig TX-P50VT30E en TX-P50VT30 (zonder E) staan, wat is nu precies het verschil tussen beide? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kainda
E = europa, B = brittain. Het is allebij een VT30, maar als je em op het vaste land besteld krijg je een E, er is dus geen verschil, het is alleen een aanduiding van het gebied waar je hem koopt/vandaan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
Nick Delion schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:32:
  • Panasonic TX-P42GT30E
  • Panasonic SC-BTT370 Blu-ray Home Theater-set
  • HUMAX IHDR-5050C
  • Mede8er MED400X2 Mini mediaspeler
  • QNap TS-259 Pro+ NAS-opslag
  • Logitech Harmony 700
hoe bevalt de sc-btt370? is toch een 2.1 setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Delion
  • Laatst online: 01-12-2020
matty___ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:11:
hoe bevalt de sc-btt370? is toch een 2.1 setje?
Nee, is 5.1.

Op zich prima. Ben niet zo'n audio-fiel, maar klinkt goed. Nog beetje problemen in combi met Harmony, maar dat lossen we nog wel op... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-07 17:56
Ik heb een Panasonic TX-L32VT30 en het is net of iemand een glas melk over het scherm gegooid heeft. Vooral bij donkere beelden en fims valt dit op. Als je staat, ook van een afstand wordt het nog erger. Maakt niet uit op welke stand de helderheid of contrast staat. Net of er lamp boven hangt. Iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
desalniettemin schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:43:
Ik heb een Panasonic TX-L32VT30 en het is net of iemand een glas melk over het scherm gegooid heeft. Vooral bij donkere beelden en fims valt dit op. Als je staat, ook van een afstand wordt het nog erger. Maakt niet uit op welke stand de helderheid of contrast staat. Net of er lamp boven hangt. Iemand misschien een oplossing?
Wat is het juiste typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
TXL32DT30E Led LCD dus ;)

[ Voor 42% gewijzigd door desalniettemin op 27-11-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik had inderdaad bij de Expert al gezien dat deze tv een witte waas over het beeld heeft. Misschien als je je backlight helemaal naar beneden zet? Ook al cinema modus geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Backlight is dat hetzelfde als local dimming? Ik heb de cinemastand gekozen met kleurtemp. op koel, want andere opties zijn me te donker, zoals bv truecinema. Maar ik ga morgen me dealer bellen of het misschien via calibratie is aan te passen, want dit is waardeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Hmm... raar... ben je fel beeld gewend? True Cinema geeft namelijk wel een heel strak plaatje...

Trouwens, waarom heb je voor de DT30 gekozen? Concurrende LCD tv's zijn 10x beter (D8000, LE830, EX720).

Zie hier voor gecalibreerde instellingen: http://flatpanelshd.com/r...on=showfull&id=1314784403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Op aanraden van me dealer en door verschillende reviews op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
desalniettemin schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:07:
Op aanraden van me dealer en door verschillende reviews op internet.
Misschien een brutale vraag, maar, welke reviews precies? En waarom geen plasma :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Plasma is me veel te groot. Maximaal 32 inch. Maar ik moet weg. Fijne avond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 20:25
Ik ben nu bezig met XBMC, dit werkt aardig (op deze netbook). Ik kies om de refreshrate van het scherm te syncen met het materiaal, dit gaat goed, de TV zegt dat hij 24p input krijgt. Beeld ziet er ook goed uit, alleen ik heb de indruk dat er geen 1:1 pixelmapping meer plaatsvind. Als ik aspect ratio op "Just" / "Juist" zet, wordt het beeld niet beeldvullend.
Wanneer ik het syncen achterwege laat (TV zegt: 60Hz input materiaal) dan lukt het wel om het beeld beeldvullend te laten zijn (en ws. 1:1 pixelmapping).

Hoe gebruiken jullie XBMC met je VT30? Ik heb er ook een Onkyo tussen zitten, maar deze heb ik zo ingesteld dat hij de HDMI bron 1:1 (Trough of Direct) doorzet.

Edit: gevonden... :/ AMD Catalyst moet voor elke combo van resolutie / refresh rate aangepast worden wat betreft de overscan opties... Default is dat er altijd overscan plaatsvind... lekker is dat! http://forum.xbmc.org/showpost.php?p=906387&postcount=2

DigitalHDTVDefaultUnderscan oplossing.

[ Voor 20% gewijzigd door Arnout op 29-11-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-07 07:00
desalniettemin schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:11:
Plasma is me veel te groot. Maximaal 32 inch. Maar ik moet weg. Fijne avond ;)
Wist je uberhaupt wel dat je geen plasma kocht? Aangezien je wel doodleuk in een plasma topic post ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@sjaak88: oeps, je hebt gelijk :+ Ik dacht dat dit topic voor alle modellen van Panasonic was? ;w

[ Voor 16% gewijzigd door desalniettemin op 29-11-2011 15:44 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.