Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7 a 8 maand eigenaar van een gt20.

Heb op moment erg last van hardnekkige retentie.
Ben op een punt dat ik me er mateloos aan irriteer.
Dit vooral bij films met een ratio dat je onder en boven zwarte balken hebt waar de ondertiteling loopt.
beeldvullend geen probleem.
Te veel films zijn niet meer beeld vullend :).

Na enkele minuten blijft er een flinke witte waas achter waar de ondertiteling is.
Om nou na 5 minuten constant tegen een duidelijke witte waas aan te kijken 1.5 uur 2 uur lang is niet fijn.

heb al contact gehad met support die hebben mij wat tips gegeven om te proberen dat ik al had geprobeerd.
fabrieksinstelling, tv tijd uit, 4 uur op ruis kanaal, software update die ik al had etc.
wat totaal niet werkt bij mijn tv.
heb me aan de break in periode gehouden

zijn er stappen die ik kan ondernemen? garantie etc?
beetje retentie kan ik mee leven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:08:

heb me aan de break in periode gehouden
Dit is irrelevant. De tv's hebben geen officiele break-in periode :)

Maar een constante waas is wel irritant? Hoe hoog staat het contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

36 standaard waarde.

de waas lijkt beetje op het effect alsof je een krijtstreep van een schoolbord veegd.
Afbeeldingslocatie: http://www.koreaans-woord-van-de-dag.nl/images/schoolbord.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Niet helemaal onlogisch, kijk eens naar een volledig zwart scherm:

DT30 (led):

Afbeeldingslocatie: http://flatpanelshd.com/pictures/panasonicdt30_large4.jpg

GT30 (plasma):

Afbeeldingslocatie: http://flatpanelshd.com/pictures/panasonicgt30_large23.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een photoshopje gemaakt van hoe het er ongeveer uitziet

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/243ruav.jpg

zo een witte waas als onderin.
kan zijn dat ik een mierenneuker ben maar ik vind het behoorlijk storend:)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:08:

[afbeelding]

heb je al het contrast op 15 gezet en eco mode aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matty___ schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:11:
[...]

heb je al het contrast op 15 gezet en eco mode aan.
voor altijd of tijdelijk?
had namelijk wat calibratie images gebruikt en dan kwam ik juist uit op 36.
als ik hem omlaag schroef dan klopt het beeld niet meer en dat zou ik ook jammer vinden.
maar zal het een try geven om te kijken of dan die retentie waas minder is. en of ik het beeld dan nog mooi vind:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:14:
[...]

voor altijd of tijdelijk?
had namelijk wat calibratie images gebruikt en dan kwam ik juist uit op 36.
als ik hem omlaag schroef dan klopt het beeld niet meer en dat zou ik ook jammer vinden.
maar zal het een try geven om te kijken of dan die retentie waas minder is. en of ik het beeld dan nog mooi vind:)
worth a try :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is jullie mening?

voor dit(zoals plaatje boven) een monteur laten komen of bullshit?

ene kant begrijp ik dat retentie voorkomt andere kant is het wel heel erg storend.
vooral veel films deze ratio gebruiken. ondertitels zouden uit kunnen maar liever niet.

is dit normaal of toch een tikkeltje te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:21:
wat is jullie mening?

voor dit(zoals plaatje boven) een monteur laten komen of bullshit?

ene kant begrijp ik dat retentie voorkomt andere kant is het wel heel erg storend.
vooral veel films deze ratio gebruiken. ondertitels zouden uit kunnen maar liever niet.

is dit normaal of toch een tikkeltje te veel.
Dit is niet heel extreem. Dit doet mijn vt30 ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Inderdaad. Maar na een uurtje normale content is het volledig verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb er ook last van, en kan je vertellen dat ik mijn g20 op standje 0 in de avond draai! (deze draai ik gemiddeld 80 % van de tijd met alle beeldverbeteraars uit).

Negeer het, het trekt weg, en je hebt er geen last van tijdens het kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de P46GT30 compatibel met alle actieve 3D brillen verkrijgbaar, of alleen die van Panasonic zoals bijvoorbeeld deze?

De brillen van Panasonic zijn erg duur. Kan ik bij de P46GT30 van Panasonic ook een goedkopere bril van een ander merk kopen, en zo ja, is er dan veel verschil in kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Heb sinds een paar maanden een 55VT30 die nu op een tv meubel staat, maar wil hem toch eigenlijk aan de muur hangen, zat even te kijken naar muurbeugels, maar zo veel keuzes, dus kan even niet kiezen, kan iemand me een goede aanraden voor de 55VT30?

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
NeoSoulStar schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:21:
Heb sinds een paar maanden een 55VT30 die nu op een tv meubel staat, maar wil hem toch eigenlijk aan de muur hangen, zat even te kijken naar muurbeugels, maar zo veel keuzes, dus kan even niet kiezen, kan iemand me een goede aanraden voor de 55VT30?

Thanks in advance.
http://www.muurbeugel.nl/...h+led+tv%27s+zwart/7974/0

Deze heb ik voor de 42 inch. Zit ie wel zeer dicht tegen de muur aan, maar fans kunnen nog goed hun lucht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

Thanks in advance.
Ik heb Deze muurbeugel. erg stevig en kan die 55" prima aan :)

Afbeeldingslocatie: http://blog.send3rd.dreamhosters.com/wp-content/uploads/blog.send3rd.dreamhosters.com/2011/01/wpid-41Qt1WZ6hVL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:08:

[afbeelding]

dat is normaal,naarmate het scherm ouder word,zou het wel sneller moeten verdwijnen en wat minder moeten worden,maar alle plasma's die ik gehad heb,hebben hier last van.

Doordat ondertiteling vaak helder wit is en er ook een gedeelte ervan in de zwarte balke staat(sterk contrast),krijg je deze vorm van retentie,heel normaal voor een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Thx Arnout & Jarnoootje, heb beide bekeken en voorkeur gaat nu uit naar die van Jarnoo, zit een waterpas op en ziet er net wat steviger en solider uit, van de week nog eens bij de media markt ofzo kijken in mn pauze, maar daar zal je vast wel weer de hoofdprijs betalen..

Maar altijd nog beter dan dat mn tv van de muur komt 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Thanks in advance.
Ik heb ook een 55VT30 en heb direct deze er bij gekocht pricewatch: Vogel's EFW 8405
Heb ze niet 24mm vanaf de want omdat er spacer's tussen moeten omdat de bouten te lang waren,
spacer's zitten er bij.

Verder zeer mooi systeem. Makkelijk op te hangen zit een waterpas in. En als de stalen plaat aan de muur zit klik je zo je TV er op (AutoLock) Dan zit die vast je kan hem nog wel naar link en recht schuiven maar hij kan er niet af. Als die er af moet moet je aan 2 plastic "touwen" trekken achter de tv. Die moet je op maat knippen zodat ze niet onder de tv uitkomen.

Ik vond het eerst jammer dat er spacer's tussen moeten maar eigenlijk is het wel beter bij 24mm zitten je kabel veel te strak achter de tv.
Je kan trouwens het beste alle kabels direct aan sluiten als het kan.

Ik heb zelf iets tussen de muur een de onderkant van de tv gedaan zodat er ruimt tussen zit en je de kabels kan aansluiten. Dan moet je wel opletten dat je de tv niet omhoog drukt anders valt die van de muur. Als je klaar bent klik je hem in de AutoLock en zit die vast. Als je er dus ooit weer bij moet gewoon wat tussen de muur en de tv doen blokje houd ofzo en kan je er zo bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
Dank jullie wel allemaal voor de tips, ga zo eens even kijken bij de media markt en er gelijk eentje mee nemen, zodat ik van het weekend even kan klussen en de tv gelijk ophangen.

Denk dat het wel een Vogel gaat worden, systeem staat me wel aan zo met dat waterpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 10:49

danplo

The Force is strong with me

Voor de VT30 is nu ook een Facebook / Twitter APP dat beter in je tv word verwerkt, nu kan je gewoon tv programma blijven kijken en komen de berichten vanzelf voorbij, rechts naast het scherm of met een smalle balk onderaan.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Laatst online: 20:06

EiT

Bah, mijn vriendin had zelf al besloten de 42S30 te kopen als kerst cadeau, maar kan dus nergens betalen omdat zij een buitenlandse creditcard heeft. Mooiste was geweest om hem bij Megapool te kopen goedkoop, geen verzend kosten, geen creditcard kosten. Maar helaas.

En bij iedere shop moet je eerst hele bestel proces doorlopen voordat je de melding krijgt dat het geweigerd word.

Bij bijv. Dixons werkt het wel, maar die verkopen weer geen TV's

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macgiver909
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 15:32
zit ook wel een best 'kuro' prijsje aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 14:39
EiT schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:50:
Bah, mijn vriendin had zelf al besloten de 42S30 te kopen als kerst cadeau, maar kan dus nergens betalen omdat zij een buitenlandse creditcard heeft. Mooiste was geweest om hem bij Megapool te kopen goedkoop, geen verzend kosten, geen creditcard kosten. Maar helaas.

En bij iedere shop moet je eerst hele bestel proces doorlopen voordat je de melding krijgt dat het geweigerd word.

Bij bijv. Dixons werkt het wel, maar die verkopen weer geen TV's
Dit geen promotie, maar misschien een optie voor je:

Mijn Panasonic 50vt30 besteld bij Graus
Zitten wel in Maasstricht, maar gratis bezorging en betalen met creditcard.
Panasonic TX-P42S30 voor 469€

Acties:
  • 0 Henk 'm!
macgiver909 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:31:
zit ook wel een best 'kuro' prijsje aan!
Blijkbaar kost een tv van die kwaliteit gewoon veel geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:09
Het mooie van zulk soort projecten is vooral dat eea doorstroomt naar de mainstream TV's.
Whether the content was 50Hz, 60Hz or 24p the images had smooth and judder free motion that was a joy to behold. [...]

take some comfort in the knowledge that this performance should be reflected in Panasonic's 2012 range of plasmas.
De vorige versie van deze uber TV had ook last van het 50 Hz probleem:
Unfortunately the VX200 still suffered from some minor problems, especially when it came to 50Hz material

[ Voor 22% gewijzigd door - J.W. - op 02-12-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:09
Mijn Panasonic P42S20 wordt over 1,5 week omgeruild met een P42S30. Dit omdat we een RTL 4 logo te zien krijgen bij bepaalde achtergronden. De instructies van de helpdesk medewerker gevolgd, beeld op sneeuw zetten 30-60 minuten heeft helaas niet geholpen.

E-care is langsgeweest en beoordeelde dat dit niet zo hoorde.
2 dagen later ben ik gebeld met de mededeling dat een P42S30 vanuit Japan toegestuurd werd en dat deze op afspraak omgeruild gaat worden voor mijn exemplaar.

De service van Panasonic is echt super moet ik zeggen! Ik was er vanuit gegaan dat ik een of ander refurbished model zou krijgen, krijg je gewoon een nieuwer/luxer type! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Appie Heijn op 02-12-2011 12:06 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
nog even sparen dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Appie Heijn schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:04:
Mijn Panasonic P42S20 wordt over 1,5 week omgeruild met een P42S30. Dit omdat we een RTL 4 logo te zien krijgen bij bepaalde achtergronden. De instructies van de helpdesk medewerker gevolgd, beeld op sneeuw zetten 30-60 minuten heeft helaas niet geholpen.

E-care is langsgeweest en beoordeelde dat dit niet zo hoorde.
2 dagen later ben ik gebeld met de mededeling dat een P42S30 vanuit Japan toegestuurd werd en dat deze op afspraak omgeruild gaat worden voor mijn exemplaar.

De service van Panasonic is echt super moet ik zeggen! Ik was er vanuit gegaan dat ik een of ander refurbished model zou krijgen, krijg je gewoon een nieuwer/luxer type! _/-\o_
Dus als ik straks met mijn VT30 een ingebrand RTL4 logotje heb (per ongeluk natuurlijk :P ) krijg ik een VT40? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:50:
[...]

Dus als ik straks met mijn VT30 een ingebrand RTL4 logotje heb (per ongeluk natuurlijk :P ) krijg ik een VT40? >:)
Het valt op als het rtl4 logo vanbuiten af met een ijzeren staaf erin is gefikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Appie Heijn schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:04:
Mijn Panasonic P42S20 wordt over 1,5 week omgeruild met een P42S30. Dit omdat we een RTL 4 logo te zien krijgen bij bepaalde achtergronden.
Ben wel benieuwd hoe erg het is. Foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
- J.W. - schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:04:
[...]

Ben wel benieuwd hoe erg het is. Foto?
Ja. Lijkt mij ook wel handig (voor referentie doeleinden) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 15:57
Ja die foto zou ik ook wel willen zien. Ben namelijk aan het twijfelen om een g30 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Laatst online: 20:06

EiT

Frankisback schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:01:
[...]

Dit geen promotie, maar misschien een optie voor je:

Mijn Panasonic 50vt30 besteld bij Graus
Zitten wel in Maasstricht, maar gratis bezorging en betalen met creditcard.
Panasonic TX-P42S30 voor 469€
Zelfde probleem, los het wel op door het zelf te kopen, hoop alleen dat ie dan voor kerst binnen is.

Kan ik Newstar Muur Beugel LED wall mount W860 zonder problemen voor een S30 gebruiken? Om nu 100 euro neer te leggen voor een Vogel's vind ik een beetje overdreven voor een stuk aluminium.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik heb net een review gelezen in het boekje van de Consumentenbond en (die sukkels daar) zetten de GT30 (en g30) op de LAATSTE plek in de test! (Alleen maar Samsung en LG tv's in de top, qua beeldkwaliteit scoren Panasonic plasma's het slechtst).

Argumentatie (van de consumentenbond):

"Bij de Panasonic TV's is zwart grijs en wit ook grijs, contrast valt daarom erg tegen. Ook verbruiken deze tv's veel stroom (350W) en flikkerde het beeld, hoe dit kon, ondanks het 600hz systeem, zijn we niet achtergekomen, Panasonic bood ook geen oplossing."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
D-TECH schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:28:
Ik heb net een review gelezen in het boekje van de Consumentenbond en (die sukkels daar) zetten de GT30 (en g30) op de LAATSTE plek in de test! (Alleen maar Samsung en LG tv's in de top, qua beeldkwaliteit scoren Panasonic plasma's het slechtst).

Argumentatie (van de consumentenbond):

"Bij de Panasonic TV's is zwart grijs en wit ook grijs, contrast valt daarom erg tegen. Ook verbruiken deze tv's veel stroom (350W) en flikkerde het beeld, hoe dit kon, ondanks het 600hz systeem, zijn we niet achtergekomen, Panasonic bood ook geen oplossing."
lol. ik ben al lang gestopt met de consumentenbond. die gasten hebben nergens echt veel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
http://panasonic.net/avc/...ions/countdown/index.html

volgend jaar een heel nieuw panel en een nieuw driving system.
gelezen op een amerikaans forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
speedmetal35 schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:11:

Aha.

Ik heb net een VT30 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09-2018
D-TECH schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:44:
[...]

Aha.

Ik heb net een VT30 gekocht.
Ik stond vorige echt op het punt om een vt30 te bestellen, maar heb me nog even verdiept in dat 50Hz verhaal. Ik ben nogal kritisch en ben gaan twijfelen en nu dit bericht! Ik ga toch nog maar even afwachten.
Ik hoop wel dat er weer een model komt met een dikke glazen plaat. Dit was voor mij een van de belangrijkste redenen om voor de vt30 te kiezen. Ben zeer benieuwd wat er op de CES komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Wat me nu weer overkomt
ZIt gisterenmiddag te kijken. gaat mijn vt30 ineens uit, groee lampje knippert en gaat vervolgens weer aan!

Dacht bij mezelf :WTF en liet het erbij.
Gisterenavond doet ie het weer!! Zit te kijken, gaat ineens uit en gaat gelijk weer aan.
Alle andere aparaten die aan hetzelfde spanningsblok hangen zoals UPC decoder en versterker bleven het gewoon doen dus het was geen spanningsonderbreking.

Heeft iemand van jullie dat ook al eens meegemaakt? Wat moet ik hier nu mee? E-Care inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
matty___ schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:18:
[...]

lol. ik ben al lang gestopt met de consumentenbond. die gasten hebben nergens echt veel verstand van.
Dit slaat echt nergens op inderdaad :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
speedmetal35 schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:11:

Ik dacht dat Panasonic ging stoppen of flink ging afbouwen qua plasmaschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Arnout schreef op maandag 05 december 2011 @ 11:37:
[...]

Ik dacht dat Panasonic ging stoppen of flink ging afbouwen qua plasmaschermen?
Nee hoor, Panasonic gaat gewoon door met plasma. Ze gaan nu wel goedkoper in China produceren en low-end uitbesteden aan OEM's. Bij Panasonic zelf wordt flink gereorganiseerd.

[ Voor 6% gewijzigd door - J.W. - op 05-12-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
418O2 schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:53:
Dit slaat echt nergens op inderdaad :')
Nou ja nergens vind ik wat overdreven. Zwart is ook gewoon grijs en het wit kán witter ja. Waarmee de totaaluitslag uiteraard niet goed wordt gesproken want die raakt kant noch wal ja.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:23:
[...]

Nou ja nergens vind ik wat overdreven. Zwart is ook gewoon grijs en het wit kán witter ja. Waarmee de totaaluitslag uiteraard niet goed wordt gesproken want die raakt kant noch wal ja.
zwart is gewoon grijs? :? wat bedoel je daarmee? juist bij een plasma is zwart de big selling point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
matty___ schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:25:
zwart is gewoon grijs? :? wat bedoel je daarmee? juist bij een plasma is zwart de big selling point.
Was het maar zwart. Een local dimming LED is zwart (bij geen content). Een plasma zonder content is (heel) donkergrijs. Paneel blijf je altijd zien. Dat het zwart wordt genoemd is echt enorm overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 21:21

DarkSide

theres no place like ::1

Nu ben ik een groot Panasonic (en plasma) fan. Maar dit is een van de redenen waarom ik ook niet meer lid ben van de Consumenten bond.
Te vaak hele karige reviews gelezen (in het blad en de website) waar maar de helft van een verhaal besproken word. En je als fabrikant dan soms te pech hebt slecht uit de bus te komen.
Zaken als zwartwaarden, clouden, bleading etc komen niet voor in deze tests.
Wil niet zeggen dat de pannies vrij zijn val andere (ver)storingen.
Toch prefereer ik de Plasma van panasonic tegen elke LED TV.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:28:
[...]

Was het maar zwart. Een local dimming LED is zwart (bij geen content). Een plasma zonder content is (heel) donkergrijs. Paneel blijf je altijd zien. Dat het zwart wordt genoemd is echt enorm overtrokken.
idd bij geen content. maar omdat je maar x aantal ledjes hebt zul je bij normaal beeld niet de zwart waardes halen terwijl een plasma per pixel aan en uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:28:
[...]
Bij geen content? dat boeit me niet.

Hoe zit het met zwart waarden tijdens een film? Local dimming LED vs. high end plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
matty___ schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:32:
[...]
terwijl een plasma per pixel aan en uit gaat.
Nee, uit gaat een pixel nooit. Er is altijd wat restspanning vanwege de Ready State en zodoende niet "zwart".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:34:
[...]

Nee, uit gaat een pixel nooit. Er is altijd wat restspanning vanwege de Ready State en zodoende niet "zwart".
ja ok maar dan nog is de aansturing per pixel en niet met 200 ledjes maw veel nauwkeuriger. als je een licht en een donker stuk naast elkaar hebt dan zal het zwarte stuk ook door het ledje worden verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
matty___ schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:36:
ja ok maar dan nog is de aansturing per pixel en niet met 200 ledjes maw veel nauwkeuriger. als je een licht en een donker stuk naast elkaar hebt dan zal het zwarte stuk ook door het ledje worden verlicht.
Heb dat toch ook niet beweerd ergens? Ben wel op de hoogte van de na- en voordelen van de technieken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
D-TECH schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:18:
[...]

Ja. Lijkt mij ook wel handig (voor referentie doeleinden) >:)
Ga ik doen! Het grappige was dat het logo met bepaalde beelden met het oog duidelijk waarneembaar is/was. Met de camera kregen we het er niet op. Toen via een "geheime" menu test beelden erop gezet met RGB kleuren. Hier zag je met je ogen niet of nauwelijks het logo. Met de camera kwam het zeer duidelijk erop. Zal kijken of ik het met mijn Sony HX5 er een beetje naar voren kan krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 05-12-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:37:
[...]
Heb dat toch ook niet beweerd ergens? Ben wel op de hoogte van de na- en voordelen van de technieken hoor :)
Hoe zit het met zwart waarden tijdens een film? Local dimming LED vs. high end plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:37:
[...]

dus kun je niet zeggen dat in de praktijk een local dim tv beter 'zwart' geeft dan een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Philflow schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:38:
Tijdens een film is het allemaal helemaal prima en heb je bakken met contrast, mooi "zwart" (voor ons oog dan) beeld en alles is top. Dat is ook helemaal het punt niet. Wil ook deze tv's, of plasma in general, helemaal niet bekritiseren want het kijkt gewoon veel fijner/rustiger. Zou voor geen geld toe een "LED" (ook al zo'n marketing onzin term) willen hebben. Maar een plasma paneel zwart noemen gaat mij (soms) te ver. Is gewoon donkergrijs.
matty___ schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:39:
[...]
dus kun je niet zeggen dat in de praktijk een local dim tv beter 'zwart' geeft dan een plasma.
Doe mij even de quote waar ik dat beweer dan please.

[ Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 05-12-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:41:

Doe mij even de quote waar ik dat beweer dan please.
was mijn interpretatie van je posts en het was een vraag om bevestiging van mijn stelling. Waarom zou ik de zwartwaardes van een leeg beeld willen vergelijken en daaraan mijn aankoopbeslissing aan willen hagen (consumentenbond).

ik ga toch ook niet het verbruik van autos vergelijken als ze stationeer draaien :P

[ Voor 16% gewijzigd door matty___ op 05-12-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
matty___ schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:47:
was mijn interpretatie van je posts en het was een vraag om bevestiging van mijn stelling. Waarom zou ik de zwartwaardes van een leeg beeld willen vergelijken en daaraan mijn aankoopbeslissing aan willen hagen (consumentenbond).

ik ga toch ook niet het verbruik van autos vergelijken als ze stationeer draaien :P
Zat dit weekend te kijken naar een film die vrijwel constant enorm donker was en dan zit je dus ook te kijken naar een vrijwel constant donkergrijs in plaats van mooi diep zwart beeld. Je ziet constant het paneel (in een zeer donkere kamer, zoals ik graag films kijk). Dus ook als er "een beetje" content is is het beeld gewoon grijs. Maar goed, zoals in vrijwel elk topic mag je een speeltje niet (beargumenteerd) bekritiseren dus hou er wel mee op.

Een paneel testen zonder content dan wel met een checkerboard is gewoon een makkelijk te standaardiseren test. Zo vreemd is dat niet. Dat gebeurt ook in elke andere (goede) review van tv's. Waarbij een plasma nooit "0" scoort qua zwartwaarde omdat er zoals gezegd altijd een kleine restspanning op de cellen blijft staan om een snelle respons-tijd te kunnen waarborgen. Die restspanning wordt bij nieuwere panelen/technieken wel steeds lager dus het paneel wordt ook steeds iets zwarter. Zolang er een restspanning nodig is zal het paneel nooit écht zwart zijn. Tijdens (normale) content zie je daar weinig van zodat het ook helemaal geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

matty___ schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:47:
[...]
Precies. voor mij als consument is het compleet irrelevant hoe de situaties is zonder content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:57:
[...]

Zat dit weekend te kijken naar een film die vrijwel constant enorm donker was en dan zit je dus ook te kijken naar een vrijwel constant donkergrijs in plaats van mooi diep zwart beeld. Je ziet constant het paneel (in een zeer donkere kamer, zoals ik graag films kijk). Dus ook als er "een beetje" content is is het beeld gewoon grijs. Maar goed, zoals in vrijwel elk topic mag je een speeltje niet (beargumenteerd) bekritiseren dus hou er wel mee op.
Over donkere films gesproken. soms heb ik het gevoel dat wat zwart voor zou moeten stellen door nabewerking niet zwart is maar grijs waardoor het grijzer lijkt dan het zou moeten zijn. dus het stukje film dat zwart moet voorstellen vergelijken met de (eventueel aanwezige) balk boven en onder het beeld.

dat beide technieken niet perfect zijn, zijn we iig eens.
misschien dat met OLED het echt zwart wordt of hebben daar we cellen ook nog zo veel restspanning dat het niet echt zwart is?

[ Voor 16% gewijzigd door matty___ op 05-12-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
[...]

Zat dit weekend te kijken naar een film die vrijwel constant enorm donker was en dan zit je dus ook te kijken naar een vrijwel constant donkergrijs in plaats van mooi diep zwart beeld.
Staan de instellingen wel goed dan (16-235 vs 0-255 etc)?

De restspanning op een plasma zorgt idd voor enige emissie, maar een LCD/LED/whatever* heeft dat 10x erger.

* full LED weet ik zo niet, dat zou vergelijkbaar kunnen zijn (?). Local dimming vind ik niks, dat zorgt voor rare artefacts.

[ Voor 14% gewijzigd door - J.W. - op 05-12-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

[...]

Een paneel testen zonder content dan wel met een checkerboard is gewoon een makkelijk te standaardiseren test. Zo vreemd is dat niet. Dat gebeurt ook in elke andere (goede) review van tv's. Waarbij een plasma nooit "0" scoort qua zwartwaarde omdat er zoals gezegd altijd een kleine restspanning op de cellen blijft staan om een snelle respons-tijd te kunnen waarborgen. Die restspanning wordt bij nieuwere panelen/technieken wel steeds lager dus het paneel wordt ook steeds iets zwarter. Zolang er een restspanning nodig is zal het paneel nooit écht zwart zijn. Tijdens (normale) content zie je daar weinig van zodat het ook helemaal geen probleem is.
Bij een verduisterde kamer zie ik dat ook ja.
Je kan het ook goed zien als je gaat letten op de buitenrand (echt zwart) en het beeld zelf.
Of, als je de TV uitzet, dan zie je het beeld nog zwarter worden.

Maar eerlijk is eerlijk, als er ook maar een klein beetje verlichting is in de kamer is dat eigenlijk al niet meer te zien. En mijn Dell U2410, met een IPS scherm, zou toch ook best aardig zwart moeten zijn, maar dat is gewoon hilarisch, dat is VERRE van zwart |:( 8)7
Dan is mijn 2008 plasma toch echt veel beter :>

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

psy schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:11:
[...]
En mijn Dell U2410, met een IPS scherm, zou toch ook best aardig zwart moeten zijn, maar dat is gewoon hilarisch, dat is VERRE van zwart |:( 8)7
Aardig zwart ja... voor een LCD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja, ik sluit vaak mijn laptop aan op de tv (42G20) en bij sommige afspeelprogramma's is zwart gewoon grijs ipv zwart. Ik heb al vaak met instellingen zitten spelen, maar het lijkt erop dat het aan de instellingen van Video/rendering ligt. Geen idee hoe het komt, maar bij Media Player Classic: Home Cinema werkt het nu goed en is zwart ook echt zwart.

Of bedoelde je meer met gewoon tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Je moet enorm opletten met 16-235 vs 0-255, zowel bij je videokaart als bij je videorenderer, als bij je TV.

Enkele opmerkingen:
- Iedere film gebruikt alleen 16-235 van de 0-255 (dus 16 = zwart, 235 = wit)
- Je TV wil ook 16-235 hebben (als default instelling, meestal)
- Je computer wil 0-255 hebben
- Let op dat de instellingen elkaar niet versterken* cq tegenwerken**, dit laatste ivm kwaliteitsverlies.
- Test de instelling met een testfilmpje met vlakken op je TV, dan moet het zijn dat: 0 = 16 = zwart, 20 = minder zwart, 255 = 235 = wit, 231 = minder wit.

* 16 - 235 --> 32 - 215 bijv. (dit zorg voor grijs), of 16 -235 --> 0-255 en je TV neemt 16-235 (dit zorgt voor te veel zwart en te veel wit)
** 16-235 ---> 0-255 --> 16-235 bijv.

[ Voor 94% gewijzigd door - J.W. - op 05-12-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Tegenwoordig kan je dat wel netjes in je drivers instellen he, was vroeger wel anders. Maar inderdaad een zeer belangrijke setting :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Toch ben ik er drukker mee bezig geweest dan ik zou willen :)
Bijvoorbeeld houdt WMP (of toch VLC, uhm..) er andere gedachten op na dan MPC + ffdshow (mijn default) en heeft AMD in z'n catalyst drivers updates er flink mee zitten kl#ten.

[ Voor 17% gewijzigd door - J.W. - op 05-12-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 22:25
Nog niet helemaal, 0.016 cd/m2 is nog altijd niet zo diep als 0.0031 cd/m2 die bij bijvoorbeeld een Pioneer PDP-LX5090 is gemeten. En dan heb ik het nog niet eerst over de Pioneer KRP serie.

Maar aangezien de Kuro niet meer gemaakt word, is dit wel the next best thing.

[ Voor 6% gewijzigd door Chilly_Willy op 05-12-2011 14:30 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

- J.W. - schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:28:
Toch ben ik er drukker mee bezig geweest dan ik zou willen :)
Bijvoorbeeld houdt WMP (of toch VLC, uhm..) er andere gedachten op na dan MPC + ffdshow (mijn default) en heeft AMD in z'n catalyst drivers updates er flink mee zitten kl#ten.
Ik zal je zeggen, ik had eerst een AMD/ATI platform, ook daar veel gedonder mee gehad met die settings, maar ook kreeg ik het niet soepel lopend (altijd een hikje in beeld) evenals HDMI handshake problemen. Op een gegeven moment was ik het zo spuugzat dat ik over ben gegaan op een Intel/Nvidia9400 combo....echt een oase van rust. Alles werkte daarna goed ben nooit meer van die problemen meer tegengekomen.

Het moet je ook een beetje meezitten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
De HDMI handshake is idd ook om te huilen, echt onbegrijpelijk. AMD sleutelt aan iedere game en elke fps en iedere maand hoop ik weer, maar een doodnormale handshake heeft kennelijk geen enkele prioriteit :/ (volgens mij zit die bug er nu een klein jaar in).

[ Voor 15% gewijzigd door - J.W. - op 05-12-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Langer zelfs bij mij.... ik had een 780G en die had al problemen (tot 2 jaar geleden). TV eerst aan, HTPC eerst aan, het was soms @random of het ging werken. Ik ben er nooit achter gekomen wat nu precies de oorzaak was of hoe ik het feilloos kon laten werken maar het werkte vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Wat er sinds een klein jaar bij mij gebeurt: Je drukt op "extend desktop", so far so good, maar 15 secondes later springt hij terug. De enige remedie lijkt te zijn om wat random knoppen in catalyst in te drukken, dan wordt het somehow wel onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chilly_Willy schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:29:
[...]

Nog niet helemaal, 0.016 cd/m2 is nog altijd niet zo diep als 0.0031 cd/m2 die bij bijvoorbeeld een Pioneer PDP-LX5090 is gemeten. En dan heb ik het nog niet eerst over de Pioneer KRP serie.

Maar aangezien de Kuro niet meer gemaakt word, is dit wel the next best thing.
Het is het eerste toestel dat weer reference status krijgt, dus overall is het natuurlijk dan wel beter.... Goede zwart waarden zijn maar 1 onderdeel van de b eoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
- J.W. - schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:06:
Staan de instellingen wel goed dan (16-235 vs 0-255 etc)?
Uiteraard staat alles goed ja :)
De restspanning op een plasma zorgt idd voor enige emissie, maar een LCD/LED/whatever* heeft dat 10x erger.
Een local dimming LED heeft een paneel dat 100% zwart kán zijn, een plasma kan dat letterlijk nooit.
Local dimming vind ik niks, dat zorgt voor rare artefacts.
Fully agree :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

justifire

Shut up and squat !!

Voor de geinteresseerden :
Bij Media Markt Alexander, Panasonic TX-P50U30 nu in de aanbieding voor € 533,-
http://www.mediamarkt.nl/?langId=&layer=flyer
Leuke tv voor die centen :)
Staat momenteel in de pricewatch voor € 713,80

[ Voor 6% gewijzigd door justifire op 05-12-2011 16:42 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Brad Pitt schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:38:
[...]

Een local dimming LED heeft een paneel dat 100% zwart kán zijn, een plasma kan dat letterlijk nooit.
Alleen, als er maar één pixel in dat lokale vlak zit dat niet 100% zwart moet zijn, zal de LED lokaal gaan schijnen en zal het niet dus meer 100% zwart zijn.
Contrast metingen met local dimming gaan zo ook helemaal fout, als je (lokaal) zwart en wit tegelijk wilt laten zien zul je dat hoge contrast never-nooit halen. Dit in tegenstelling tot plasma en full led tv's die iedere pixel afzonderlijk een belichting mee geven.

[ Voor 12% gewijzigd door - J.W. - op 05-12-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
- J.W. - schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:25:
Alleen, als er maar één pixel in dat lokale vlak zit dat niet 100% zwart moet zijn, zal de LED lokaal gaan schijnen en zal het niet dus meer 100% zwart zijn.
Vandaar dat ik er ook specifiek bij zei "zonder content" hè. Snap de nadelen van local dimming wel...
Contrast metingen gaan zo ook helemaal fout, als je (lokaal) zwart en wit tegelijk wilt laten zien zul je dat contrast never-nooit halen met een local dimming led.
Is helemaal waar. Net zoals dat je never-nooit een zwart paneel kan hebben bij een (huidige) plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ow ok, nou dan zijn we eensch. Maar het 'echte' zwart van een local led vind ik dan nogal hypothetisch - een vlak van puur 100% zwart komt niet veel voor in een film oid. Bovendien zijn mensen veel gevoeliger voor irritante verschillen in helderheid/contrast dan dat alles homogeen ietsje minder contrast heeft (hoe je dat dan ook zou willen kwantificeren).

[ Voor 7% gewijzigd door - J.W. - op 05-12-2011 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Laatst online: 01-06 22:18
Aangezien de 50Hz bug nog in de VT30 modellen zou zitten, !
Iemand deze al gezien en kan uitleggen wat je dan exact ziet... is het storend of valt het nauwelijks op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchR
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-03 19:39
Adlermann schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:14:
[...]

Het is het eerste toestel dat weer reference status krijgt, dus overall is het natuurlijk dan wel beter.... Goede zwart waarden zijn maar 1 onderdeel van de b eoordeling.
Zwart maakt of breekt een tv, het voegt namelijk diepte toe, levert een aanzienlijke bijdrage aan kleurechtheid en je contrast. Een tv die geen zwart weer kan geven zoals bedoeld zal nooit een fantastisch plaatje neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MitchR schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:40:
[...]

Zwart maakt of breekt een tv, het voegt namelijk diepte toe, levert een aanzienlijke bijdrage aan kleurechtheid en je contrast. Een tv die geen zwart weer kan geven zoals bedoeld zal nooit een fantastisch plaatje neerzetten.
Ja, maar die zwartwaarden zijn nu al zo ontzettend goed van de moderne plasmas (vt30) en vx300 nu ook, dat het op het oog niet meer opvalt hoor. Ik heb over mijn vt30 niets te klagen over de zwartwaarden. Als het gewoon goed is dan is dat ook prima. Plasma zal nooit een zwartwaarde van 0 krijgen, of in ieder geval niet in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Zoals beloofd, de pics van een ingebrand RTL4 logo op een P42S20
http://dl.dropbox.com/u/19524644/IMAG0215.jpg
http://dl.dropbox.com/u/19524644/IMAG0217.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Adlermann schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:55:
[...]

Ja, maar die zwartwaarden zijn nu al zo ontzettend goed van de moderne plasmas (vt30) en vx300 nu ook, dat het op het oog niet meer opvalt hoor. Ik heb over mijn vt30 niets te klagen over de zwartwaarden. Als het gewoon goed is dan is dat ook prima. Plasma zal nooit een zwartwaarde van 0 krijgen, of in ieder geval niet in de nabije toekomst.
Volgens mij werd in sommige reviews ook wel gezegd dat die meetapparatuur bij die hele kleine waarden nauwelijks de verschillen kunnen meten. Wat belangrijker is, is het detail in het zwart. Bij locale dimming van LCD of LED krijg je een heel donker beeld, maar zie nauwelijks details in het zwart, terwijl dat bij plasma een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Jeetje zeg dat is best goed te zien :|
Hoevaak heb je dan RTL4 op gehad om zoiets te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vergelijkbare retentie na een dag eredivisie live. Maar dat is na een dag of 2 meestal wel weer weg.

In ieder geval, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
psy schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:08:
[...]

Jeetje zeg dat is best goed te zien :|
Hoevaak heb je dan RTL4 op gehad om zoiets te krijgen?
We kijken ongeveer 's-ochtends een half uurtje.
s-avonds gemiddeld 2,5 uur. Verder kijken we best vaak een andere zender en/of een film via m'n HDX mediaplayer.

Retention heb ik bij m'n eerste plasma wel eens gezien, helaas gaat dit logo niet meer weg. Zijn ook 2 kleuren echt aangetast, blauw en geel volgens mij.

TV heb ik overigens met enige voorzichtigheid in gebruik genomen, verticaal vervoerd, 24 uur laten staan zonder aan te zetten en heb contract behoorlijk laag gezet.

Ben benieuwd naar de P42S30 welke ik krijg, gratis USB en LAN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
De eerste foto is ongeveer wat ik nu heb met mijn VT30, en dan nog iets erger (met het blote oog zichtbaar). Iets minder er als in foto 2.

[ Voor 3% gewijzigd door D-TECH op 06-12-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Foto 2 zou me echt té zijn. Ik heb het Eurosport logo ook enige tijd zo in beeld gehad (na de TdF en WK zwemmen), maar trok gedurende enige weken wel weer weg.. was dus toch (flinke) retentie.

[ Voor 9% gewijzigd door - J.W. - op 06-12-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Delion
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-12-2020
Vreemd iets:

Ik heb mij TX-P42GT30 via HDMI-kabel (1.4) in HDMI 2 (ARC) verbonden met Home-Cinema set met ARC-ondersteuning. Kanaal op set ingesteld op ARC. Dan zou ik toch het geluid van de TV via de speakers van set moeten horen? Maar doet niks.

Panasonic gebeld en zij zeggen dat ARC op tv alleen werkt bij gebruik van C+-smartcard?!? Ik vind dit wel heeel raar! Klopt dat? Kan iemand daar uitsluitsel over geven?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick Delion schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:18:
Vreemd iets:

Ik heb mij TX-P42GT30 via HDMI-kabel (1.4) in HDMI 2 (ARC) verbonden met Home-Cinema set met ARC-ondersteuning. Kanaal op set ingesteld op ARC. Dan zou ik toch het geluid van de TV via de speakers van set moeten horen? Maar doet niks.

Panasonic gebeld en zij zeggen dat ARC op tv alleen werkt bij gebruik van C+-smartcard?!? Ik vind dit wel heeel raar! Klopt dat? Kan iemand daar uitsluitsel over geven?

Dank!
Heb jij voor TV beeld een externe decoder dan? Ik kan wel iets van logica voorstellen dat het alleen zo ontworpen is dat het werkt met het geluid van de interne dvb-c decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Delion
Adlermann schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:27:
[...]
Heb jij voor TV beeld een externe decoder dan?.
Ja, een Humax. Maar dan zou het toch wel moeten werken als ik gewoon tv kijk, rechtstreek van de kabel? Waar heeft dat ARC anders helemaal voor nut als je het ALLEEN kunt gebruiken met een C+ Card?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick Delion schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:29:
[...]
Ja, een Humax. Maar dan zou het toch wel moeten werken als ik gewoon tv kijk, rechtstreek van de kabel? Waar heeft dat ARC anders helemaal voor nut als je het ALLEEN kunt gebruiken met een C+ Card?!?
In zo'n situatie moet je gewoon geluid out gebruiken van je Humax en niet eerst via je TV. Ik vind de oplossing van panasonic geheel logisch hoor. Als ik een externe decoder zou gebruiken dan zou ik HDMI van mijn externe decoder rechtstreeks naar mijn reveicer laten gaan en dan pas de tv in (dat is de logische route).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Delion
Adlermann schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:51:
[...]

In zo'n situatie moet je gewoon geluid out gebruiken van je Humax en niet eerst via je TV. Ik vind de oplossing van panasonic geheel logisch hoor. Als ik een externe decoder zou gebruiken dan zou ik HDMI van mijn externe decoder rechtstreeks naar mijn reveicer laten gaan en dan pas de tv in (dat is de logische route).
Maar het voordeel van ARC is nu juist minder kabels...

En dan nog: Gewoon TV kijken zonder externe decoder zou dan toch wel moeten werekn via ARC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick Delion schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:21:
[...]

Maar het voordeel van ARC is nu juist minder kabels...

En dan nog: Gewoon TV kijken zonder externe decoder zou dan toch wel moeten werekn via ARC?
Dat werkt ook via ARC, maar voor gewoon tv kijken heb me een CI+ voor nodig.
Voordeel van ARC is dat je een tegengestelde audiostroom hebt van tv naar receiver. Niet om externe apparaten daardoor te lussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Delion
Adlermann schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:39:
[...]

Dat werkt ook via ARC, maar voor gewoon tv kijken heb me een CI+ voor nodig.
Huh, maar gewoon kabel achterin de tv geeft toch ook beeld. Geen Digitaal enzo maar wel beeld en geluid. Moet ARC dan niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Je moet ook de TV vertellen dat het geluid naar de home cinema moet. Het snelste gaat dit met de Viera Link knop op je AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick Delion schreef op woensdag 07 december 2011 @ 15:21:
[...]

Huh, maar gewoon kabel achterin de tv geeft toch ook beeld. Geen Digitaal enzo maar wel beeld en geluid. Moet ARC dan niet werken?
Dat is analoog, ARC werkt daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die wordt gewoon omgeruild voor een nieuwe een zgn. remplace dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb zeer recent een panasonic viera VT30 50 inch plasma TV gekocht. Ben er zeer tevreden over, maar er is iets dat ik niet werkende krijg. Setup: panasonic TV, yamaha receiver, telenet digicorder, Blueray speler, alles aangesloten op het netwerk.

Op mijn laptop heb ik Mezzmo draaien, en kan dus zonder problemen muziek, foto's en divx films met srt bestanden afspelen.

Ik heb nu echter een aantal DVD's die ik zou willen toevoegen aan de library zodat ik deze ook via netwerk kan afspelen. Ik heb dus om te proberen VOB files proberen af te spelen, wat lukt, alleen moet ik deze één voor één afspelen in plaats van ineens de hele film; en de ondertitels werken niet.

Ik heb de VOB's geconverteerd met Handbrake naar MP4, en ik kan deze afspelen zonder problemen maar heb dan geen ondertitels natuurlijk. Ik heb ook geprobeerd te converteren naar MKV, en deze file kan ik ook afspelen op de TV; en als ik op OPTION klik om de ondertitels aan te zetten ziet jij ook dat er ondertitels zijn, maar hij toont ze niet.

Ik vraag me af of ik iets verkeerd doe, of is het helemaal nog niet mogelijk om een film in formaat VOB of MKV af te spelen mét ondertitels? 8)7
Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.