ik heb hem op het internet heb net gezozcht naar een update maar vindt niks lol
nu vindt hij hem wel bedankt
nu vindt hij hem wel bedankt
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 18:21 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 18:21 ]
Het gaat erom dat die plasma van LaFeche zo hard zoemt dat het hoorbaar is boven rustige momenten, dit hoeft een plasma niet te doen, tuurlijk heb je altijd wel een zoem toon maar je hoort er geen last van te hebben.Grrrrrene schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:09:
[...]
Hoezo inderdaad? Dat is precies wat ik zeg!
Iedere plasma zoemt, de een uiteraard wat meer dan de ander, maar het hoort bij de techniek. Datzelfde geldt voor die strepen door het beeld die je heel incidenteel kunt zien als er een wit vlak op een zwarte achtergrond verschijnt. Als je dat bij plasma pas opvalt heb je met crt's niet opgelet, want die deden dat net zo. Alleen daar hoorde je nooit iemand over omdat het niet steeds in plasma vs. lcd-discussies aangehaald werd
Wat dat betreft heb je mijn boodschap niet helemaal begrepen lijkt het. Ik wil nogmaals benadrukken dat je niet naar ingebrande logo's moet gaan zoeken op break-in beelden. Dat vind ik net zoiets als naar een zwart beeld gaan kijken en klagen dat je led-lcd wat feller zwart weergeeft aan de randen of onder een zeer schuine hoek tv kijken en klagen dat je contrast niet je van het is.
..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..
Verwijderd
En daarom zeg ik dus dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Ik heb met geen woord gerept over zijn probleem met het gezoem of de fans, dat is ook onacceptabel. Sterker nog: ik geef aan dat ik mijn G20 daarvoor nog eens ter reparatie aanbied. Dat is ook helemaal niet "waar het om draait", het is een van zijn vele klachten. Ik quote alleen de klachten waarvan ik vind dat je vooraf had kunnen weten dat je met de aankoop van een plasma tegen die problemen aan zou lopen: mogelijkheid tot inbranden (wat mijns inziens sterk overdreven wordt), linebleeding (het fenomeen opzich, niet de mate waarin het optreedt) enzovoorts... Lawaai uit je tv is onacceptabel.Happy2000 schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:42:
[...]
Het gaat erom dat die plasma van LaFeche zo hard zoemt dat het hoorbaar is boven rustige momenten, dit hoeft een plasma niet te doen, tuurlijk heb je altijd wel een zoem toon maar je hoort er geen last van te hebben.
In het menu zit ook ergens zo'n optie, systeem menu en dan software update ofzo, ik zit nu op werk dus kan het niet voor je uitzoeken. Ik heb nog nooit via VieraCast gezocht. Zal dat vandaag ook 's proberenThe Slicer schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:24:
De U30E heeft geen CAST. Hoe kun je die updaten?
[ Voor 83% gewijzigd door Grrrrrene op 06-09-2011 10:53 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Maar deze TV kan niet op internet worden aangesloten, dus lijkt me sterk dat ie iets kan vinden...Grrrrrene schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:27:
[...]
In het menu zit ook ergens zo'n optie, systeem menu en dan software update ofzo, ik zit nu op werk dus kan het niet voor je uitzoeken. Ik heb nog nooit via VieraCast gezocht. Zal dat vandaag ook 's proberenEdit: OK, vriendin heeft dat al gedaan thuis: alleen via VieraCast vond hij de 2.515-update, via het menu krijg je te horen dat 2.505 de nieuwste is
inderdaad, VieraCast starten en er wordt gevraagd of je de firmware update wilt binnenhalen en uitvoeren?yohammer schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:12:
[...]
Bij mij ook het geval,toen ik viera connect opende kwam hij ook met de software update,ik had de laatste versie v1700 nu is hij bezig met v1703..
Het is alleen jammer dat je de stekker uit het stopcontact moet halen na de update (en er daarna natuurlijk weer in moet doen) dus ik moest even achter de kast zijn............... ,neen uit zetten via je ab werkt niet
ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)
Ik heb hier exact hetzelfde probleem. De winkel waar ik de tv heb gekocht heeft een nieuwe VT30 aan laten rukken en die heeft precies dezelfde groene vlek met 2 verticale balken aan weerskanten als mijn huidige VT30. Panasonic is ervan op de hoogte, maar doet net of er niks aan de hand is. Ik heb de tv dus nog niet omgeruild en wacht op antwoord van Panasonic en de leverancier hoe dit opgelost gaat worden. Het probleem is groter dan dat je hier uit de berichten in dit forum zou denken. Veel VT30's hebben blijkbaar dit probleem maar de meesten zullen het waarschijnlijk niet zien anders was dit een hot topic!devilsnight schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:13:
Heb de winkel net gebeld en alles uitgelegd over de groene vlek en twee zwarte strepen. Het groene vlek effect/fout is vooral goed te zien bij witte achtergronden, zoals ik laatst ondervond tijdens het kijken van een sneeuw scene in The American. De strepen zijn vooral tijdens gaming goed op te merken.
Verwijderd
Hou mij (ons!!) aub op de hoogte (ook @pieje1965) wat Panasonic hieraan denkt te gaan doen.Bitbull schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:33:
[...]
Ik heb hier exact hetzelfde probleem. De winkel waar ik de tv heb gekocht heeft een nieuwe VT30 aan laten rukken en die heeft precies dezelfde groene vlek met 2 verticale balken aan weerskanten als mijn huidige VT30. Panasonic is ervan op de hoogte, maar doet net of er niks aan de hand is. Ik heb de tv dus nog niet omgeruild en wacht op antwoord van Panasonic en de leverancier hoe dit opgelost gaat worden. Het probleem is groter dan dat je hier uit de berichten in dit forum zou denken. Veel VT30's hebben blijkbaar dit probleem maar de meesten zullen het waarschijnlijk niet zien anders was dit een hot topic!
Verwijderd
Ik hou een aantal fora bij en het probleem komt wereldwijd voor en er lijkt nog geen verband te zijn tussen de verschillende reeksen serienummers. Ook het land van fabricage lijkt er niets mee te maken te hebben. Mijn serienummer begint overigens met FA132 en komt uit Tsjechië.LaFleche schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:04:
Ik vraag me overigens af.... is het nu een issue van een bepaalde serie gemaakt in bijv. mei 2011? of is het een issue van een serie gemaakt in een bepaald land? Zo had je met Samsung LCD monitors dat je van een bepaald model een panel uit Taiwan moest hebben en niet uit Oost Europa... is zoiets nu hier ook het geval?
Op mijn doos staat dat-ie assembled is in de Tsjechische republiek
Ik heb zojuist even wat gepost op hun facebook pagina. Eens kijken of en hoe ze er op reageren, maar ik verwacht een ontkenning.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:30:
Ik heb overigens mijn verhaal op de facebookpagina gezet van Panasonic nl. : panasonic nederland !
Misschien een goede tip voor mensen met dezelfde problemen !!!
Damn zeg, dus wanneer ze hier uiteindelijk komen en ze zouden mij een nieuwe geven, is de kans heel groot dat exact hetzelfde probleem zal optreden, tenzij ik geluk heb maar ik zie echt teveel gevallen hiervan op AVforums. Ik wacht gewoon af wat er hier gaat gebeuren, ik verwacht gewoon een nieuwe te krijgen. De winkel had het over dat ze misschien het paneel loshalen en het fixen,maar dat betwijfel ik echt, afwachten maar. Maar blijft dit probleem zich voordoen en word het alleen maar erger (wat niet te hopen is) dan ga je na een tijdje toch wel een andere tv willen. Maar dat zal wel een probleem worden, want dan heb je niks meer met Panasonic te maken maar met de winkel en die moet dan maar net akkoord gaan voor geld terug of andere tv.Bitbull schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:33:
[...]
Ik heb hier exact hetzelfde probleem. De winkel waar ik de tv heb gekocht heeft een nieuwe VT30 aan laten rukken en die heeft precies dezelfde groene vlek met 2 verticale balken aan weerskanten als mijn huidige VT30. Panasonic is ervan op de hoogte, maar doet net of er niks aan de hand is. Ik heb de tv dus nog niet omgeruild en wacht op antwoord van Panasonic en de leverancier hoe dit opgelost gaat worden. Het probleem is groter dan dat je hier uit de berichten in dit forum zou denken. Veel VT30's hebben blijkbaar dit probleem maar de meesten zullen het waarschijnlijk niet zien anders was dit een hot topic!
[ Voor 35% gewijzigd door invincible30 op 06-09-2011 23:06 ]
Verwijderd
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
Hij zoemt een beetje EN alleen bij felle beelden EN hoorbaar als het helemaal stil is in huis? En daar ga je Panasonic voor bellen? Er zijn tv's die continue als een straaljager klinken. Ga lekker tv kijken joh dit hoort erbijGrrrrrene schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:31:
[...]
Ik heb mijn G20 nu bijna een jaar en er is eigenlijk maar een ding waar ik me een beetje aan stoor en waar ik wellicht Panasonic nog 's voor bel: hij zoemt een beetje, vooral bij felle beelden. Ik hoor het gelukkig alleen als het helemaal stil is in huis (en het geluid van de film dus ook uitstaat), maar hij deed dat in het begin niet.
[...]
Vervelend om te lezen, maar nogmaals: dit zijn dingen die bekend zijn en ze zijn inherent aan de gekozen techniek. Plasma is niet perfect, het heeft ook nadelen en dat zijn deze. Het is aan ieder om uit te zoeken of de voordelen opwegen tegen de nadelen of niet. Overigens kun je bij veel zaken je tv binnen een x-aantal dagen retourneren of ruilen voor een ander model.
[ Voor 6% gewijzigd door Mandrake466 op 07-09-2011 07:57 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
De VT30 heeft op de voorkant een normale aan/uit knop. Die werkt ook prima.[b]PaulX schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:13:Gelukkig heb ik m'n TV via zo'n plugwise unit aangesloten en kon daarmee gemakkelijk het stroom uitschakelen zonder fysiek te hoeven rommelen aan de stekker of het stopcontact.
VT30 rules...
Is er ook een mogelijkheid dat je bij andere een kalibratie uitvoert ?.Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:02:
Calman v4 met een Spyder 3 kleurenmeter
Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad
De prijzen dalen niet echt meer. Model is nu ook zo'n half jaar oud. Prijzen worden pas lager volgend jaar bij de introductie van eht nieuwe model weer. Maar of je daar iedere keer op moet wachten...Don Juansen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:27:
Ik ben van plan een G30/GT30(799/1099 speciaalzaak hier) of VT30(~1300 online) te kopen binnenkort, maar vraag me af of het niet wijs is nog even te wachten? De IFA zit er bijna op, dalen de prijzen normaal niet na deze beurs?
Of is de ervaring hier dat het niets uitmaakt?
Laat ik dat 's vergelijken met het ingebrande logo hierboven, OK? Als ik me zou aanstellen, dan zou ik met mijn hoofd boven de tv gaan luisteren, op 30cm afstand, liefst wat achter de tv, met het geluid op mute en midden in de nacht zodat we weinig tot geen verkeer voor mijn huis langs rijdt. Als ik daarover zou klagen zou ik zeggen: je hebt helemaal gelijk. Maar zo is het niet. Een film als Ice Age is 2 uur lang gezoem aan m'n kop en met dergelijke extreem fel witte beelden hoor ik het wel degelijk boven het geluid van stillere scenes uit.Mandrake466 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 07:10:
[...]
Hij zoemt een beetje EN alleen bij felle beelden EN hoorbaar als het helemaal stil is in huis? En daar ga je Panasonic voor bellen? Er zijn tv's die continue als een straaljager klinken. Ga lekker tv kijken joh dit hoort erbij
Update:invincible30 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:35:
Sinds maart dit jaar in het bezit van een panasonic 50 inch G20.
Mijn favoriete sport wordt momenteel uitgezonden op eursport (tennis)
Nu heb ik gisteren een 4 uur durende wedstrijd gekeken. Vanochtend viel het mij op dat het eurosport logo nog zichtbaar is.
Het logo is vooral te zien bij een grijze/witte achtergrond.
De hele dag ben ik al een scrollende witte bar aan het draaien om het weg te krijgen.
Nu zie ik helaas geen verbetering.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Ik draai de tv met "normale" settings. Contrast op 42, de rest op standaard.
Iemand hier ervaring mee? Zal dit nog wegtrekken?
Ik heb een foto toegevoegd. Het is niet heel duidelijk te zien, maar het logo zit er wel degelijk.
[[afbeelding]
Zal over langere tijd wel wegtrekken. Ik heb ook weleens wat te lang aangehad (xbmc menu 6 uur ofzo nonstop aan). Dan zie je dat wel een dag of 2invincible30 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:07:
[...]
Update:
na een hele nacht een scrollende bar te hebben gedraaid zie ik helaas geen verbetering![]()
Ik ben behoorlijk teleurgesteld hierover. Ik ben altijd erg voorzichtig geweest met logos, gamen en dergelijke.
1 keer een langere kijksessie op dezelfde zender en meteen een logo ingebrand![]()
Hopelijk trekt het nog weg. Ik zal zeker contact gaan opnemen met de dealer en/of panasonic.
Volgende tv toch maar een lcd...
Dus in feite maakt het een pokkeherrie? Dan snap ik je punt.Grrrrrene schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:26:
[...]
Laat ik dat 's vergelijken met het ingebrande logo hierboven, OK? Als ik me zou aanstellen, dan zou ik met mijn hoofd boven de tv gaan luisteren, op 30cm afstand, liefst wat achter de tv, met het geluid op mute en midden in de nacht zodat we weinig tot geen verkeer voor mijn huis langs rijdt. Als ik daarover zou klagen zou ik zeggen: je hebt helemaal gelijk. Maar zo is het niet. Een film als Ice Age is 2 uur lang gezoem aan m'n kop en met dergelijke extreem fel witte beelden hoor ik het wel degelijk boven het geluid van stillere scenes uit.
En ook jij snapt m'n punt niet, gezien je sarcastische opmerking: je moet problemen niet gaan opzoeken of kunstmatig zichtbaar maken, je moet gewoon tv kijken en als je je dan nog stoort aan een tekortkoming van je tv heb je inderdaad recht met klagen. Dat is heel wat anders (vind ik) dan logo's zoeken op een egaal groene achtergrond.
Overigens zei ik niet dat ik Panasonic zou bellen, ik zei dat ik Panasonic wellicht ga bellen als het nog erger wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 07-09-2011 15:46 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
[ Voor 12% gewijzigd door D-TECH op 07-09-2011 16:12 ]
Andere reviews zijn iets minder positief (zoals cnet). Maar wel postief in het algemeen. Ze plaatsen deze tv op het niveau van de GT30, niet de V30.D-TECH schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:05:
Voor degene die twijfelen tussen een VT30 en Samsung D7000 PLASMA:
knip
Ik zit in het kamp; warmdraaien is overrated. Geniet van je TV.Don Juansen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:22:
Net voor 1099€ een deal kunnen maken voor de P42GT30 inclusief 2 nieuwste 3d-brillen, schappelijke prijs leek mij.
Nu eens op zoek hoe ik de tv op de veiligste manier laat 'warmdraaien' voor ik ps3 games of films ga kijken! Nog tips?
Ik laat hem niet warmdraaien, gewoon veel films kijken zonder zwarte balken.Don Juansen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:22:
Net voor 1099€ een deal kunnen maken voor de P42GT30 inclusief 2 nieuwste 3d-brillen, schappelijke prijs leek mij.
Nu eens op zoek hoe ik de tv op de veiligste manier laat 'warmdraaien' voor ik ps3 games of films ga kijken! Nog tips?
Ach.....had ik dit geweten.... overigens een 'raar' model die D7000 plasma.D-TECH schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:05:
Voor degene die twijfelen tussen een VT30 en Samsung D7000 PLASMA:
Ik heb even een afweging gedaan in performance. Ik heb zelf de 42 inch versie VT30, geen problemen met groene vlekken e.d. maar wel met ventilatoren.
Qua beeldkwaliteit is de d7000 Plasma van Samsung beter dan de VT30.
Zwartwaarde's zijn gelijk* maar de Samsung kan 2x zo fel! Dit is handig voor 3D!
[afbeelding]
*Let op: zwartwaarde's van de D8000 plasma en D6900 plasma zijn een stuk minder.
En de Samsung heeft GEEN groene vlekken, GEEN 50hz problemen, GEEN ventilatoren, GEEN floating brightness problemen en minder banding!
Ook heeft de Samsung een uitgebreider menu en veel meer internetfuncties!
De 3D brillen zitten ook nog eens lekkerder!
Lees deze review eens door voordat je besluit: http://www.televisioninfo...Plasma-3D-HDTV-Review.htm
Het lijkt erop dat Samsung Panasonic heeft ingehaald op Plasma en LED gebied.
Ik denk niet dat je dat zo kunt stellen, aangezien helderheid logaritmisch werkt: voor een dubbele helderheid van 100cd/m2 ga je naar 1000cd/m2. Wel iets helderder maar niet dubbel (dat zie je ook in de kleine stap die de grafiek maakt. De Sony in de grafiek is wel zo'n beetje dubbel zo fel. De Samsungs zijn zeker interessante toestelenl trouwens, Samsung zit sowieso al dicht op de hielen en dat lijkt dus met de D7000 nog beter te worden, of gaat dat ten koste van andere kwaliteiten?D-TECH schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:05:
Zwartwaarde's zijn gelijk* maar de Samsung kan 2x zo fel! Dit is handig voor 3D!
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Als je mijn berichten van 4/9 bekijkt, zul je zien dat ik hier veel ervaring mee heb. Gisteren is mijn VT5020E opgehaald door ecare. Aardige ophaalmeneer die keurig volgens afspraak een half uurtje van tevoren telefonisch zijn bezoek aankondigde. Het aangeboden leentoestel heb ik vriendelijk geweigerd. Ik kon kiezen tussen een 32 inch Panasonic zonder standaard, of een 32 inch Philips met standaard en krassen op het beeldscherm. Gelukkig had ik mijn oude LG nog bewaard.invincible30 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:35:
Nu heb ik gisteren een 4 uur durende wedstrijd gekeken. Vanochtend viel het mij op dat het eurosport logo nog zichtbaar is.
De hele dag ben ik al een scrollende witte bar aan het draaien om het weg te krijgen.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Ik draai de tv met "normale" settings. Contrast op 42, de rest op standaard.
Ik heb een foto toegevoegd. Het is niet heel duidelijk te zien, maar het logo zit er wel degelijk.
[[afbeelding]
In dat specifieke geval van een erg witte scene: ja, dat maakt best wat verschil, maar dat zie je zeer zelden op TVMandrake466 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:20:
[...]
Dus in feite maakt het een pokkeherrie? Dan snap ik je punt.
Omdat kunstmatig zichtbaar maken van iets dat met de leeftijd van de tv uitvlakt zinloos is. Als jouw plasmatelevisie 2 jaar oud is (ik noem maar wat) zijn de pixels dermate verouderd dat je na een avondje SBS6 kijken (smaken verschillenAlleen..waarom zou je het probleem niet opzoeken of kunstmatig zichtbaar maken? Het kan toch altijd erger worden? Als ik straks de vt30 ga kopen dan ga ik zeker weten alles doorlopen wat hier in het forum is besproken. Je kan er beter vroeg bij zijn..vind ik.
Ik had na veel Eurosport kijken (TdF + WK zwemmen) ook het Eurosport logo ingebrand (op een G20). Ik schrok daar flink van omdat het een gigantisch logo is en ook duidelijk zichtbaar was (ook vanaf de bank op ~4m). Net als jij had ik er een hard hoofd in, na flink break-in plaatjes etc ging het niet weg. Maar na ~3-4 weken gewoon kijken werd het steeds minder zichtbaar en werd het niet storend meer en nu is het eigenlijk zo goed als weg. Niet dat ik je valse hoop wil geven, slechts mijn ervaring.invincible30 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:35:
Ik zie het logo alleen zitten op een witte/grijze achtergrond, ook van 4 meter afstand.- J.W. - schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:14:
[...]
Ik had na veel Eurosport kijken (TdF + WK zwemmen) ook het Eurosport logo ingebrand (op een G20). Ik schrok daar flink van omdat het een gigantisch logo is en ook duidelijk zichtbaar was (ook vanaf de bank op ~4m). Net als jij had ik er een hard hoofd in, na flink break-in plaatjes etc ging het niet weg. Maar na ~3-4 weken gewoon kijken werd het steeds minder zichtbaar en werd het niet storend meer en nu is het eigenlijk zo goed als weg. Niet dat ik je valse hoop wil geven, slechts mijn ervaring.
Het NL 1 logo kan ik altijd lichtjes zien, maar die vind ik niet zo storend.
Ik vind het jammer dat de publieke omroep felle logo's heeft, niet zozeer voor het inbranden, maar het leidt gewoon enorm af! (zeker als je een avondje BBC hebt gekeken)
[ Voor 16% gewijzigd door - J.W. - op 08-09-2011 21:21 ]
Op UPC is nu een weekje of 1,5 Investigation Discovery... met een tamelijk groot ID logo linksbovenin.- J.W. - schreef op donderdag 08 september 2011 @ 20:02:
Geen kleur.
Op een homogene achtergrond (bijna elke kleur) kon ik het logo vanaf de bank op 4m in detail zien. Dát was voor mij niet acceptabel geweest, omdat dat afleidt, maar zo is het dus niet gebleven.
Later kon ik het enkel nog zien met licht groene achtergrond (van de break-in images), maar da's nu ook weg, op 20cm afstand muggeziften daargelaten.
[ Voor 7% gewijzigd door Spicers op 09-09-2011 07:01 . Reden: is reeds gemeld ]
Het trekt wel weg.LaFleche schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:48:
[...]
Op UPC is nu een weekje of 1,5 Investigation Discovery... met een tamelijk groot ID logo linksbovenin.
We hebben er een paar keer naar gekeken (een paar uur achter elkaar) en zojuist een 'discovery' gedaan..... dat ID logo staat -hopenlijk niet permanent- 'netjes' in beeld ook als we niet naar ID kijken
<sarcasme mode aan>In de handleiding staat dat je niet langere tijd naar een beeld met vast logo mag kijken dus het is mijn eigen schuld...stom.... kan Panasonic niets aan doen.... ik was gewaarschuwd. Zomaar TV kijken met een apparaat dat daar niet tegen kan. Valt helemaal binnen de specificaties. <sarcasme mode uit>
Het erge is: ik heb voordat ik deze tv kocht ruim 10 jaar naar een CRT zitten kijken en was daar zoooo happy mee. Prachtbeeld maar ja... je wil met je tijd mee...HDTV en BluRay kijken. Helaas is CRT al weg maar ik denk met weemoed terug aan dat apparaat.... wat heb ik een spijt!
KUn je e-care beter niet zelf bellen?devilsnight schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:14:
Nou het gaat weer fijn, eergistermiddag de winkel gebeld, alles uitgelegd, ik moest ze even mailen met alle informatie en dan zouden zij gelijk contact opnemen met Panasonic. Ik heb toen begrepen van de winkel dat Panasonic mij binnen 24 uur zou bellen, twee dagen later..niks dus.
Nou blijken ze dus gisteren pas een mailtje gestuurd te hebben naar Panasonic, begrijp niet waarom ze daar een dag mee wachten maar goed...maar ik zie Panasonic vandaag niet bellen. Dus ze nemen weer contact met ze op vandaag, zei de winkel. Gaat weer lekker dus.
[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 09-09-2011 12:37 ]
Is er verder nog iets gefixed / veranderd? Aangezien ik Viera Connect / Cast / Whatever toch niet gebruik... (don't fix if it ain't broken)mr.paaJ schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 12:02:
Net de 2.515 update op mijn V20 gezet, maar mooi niet dat ik Viera Connect ga gebruiken hoor. Wat een trage bende.
Gelukkig gebruikte ik Viera Cast ook al niet
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Ik denk dat je er veel plezier aan gaat beleven. Sinds een maandje of 2 a 3 heb ik nu de TX65VT20 in de huiskamer hangen en echt niks dan lof over dit apparaat. Geen van de klachten die hier besproken worden herken ik. En dat formaat ...danplo schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:52:
Bij PlasmaVisie is de TX-P65VT30 weer in prijs verlaagd, nu 3,599 Euro.
Toch maar besloten deze tv aan te schaffen, hopelijk zonder de grote problemen die sommige van jullie ondervinden, want ik heb hem zien spelen bij een andere zaak en ik was echt helemaal verkocht van dit model en formaat.
Zijn ondertitels zijn gewoon wit hè... Ervaar dit fenomeen zelf ook op diverse plasma's. Waaronder ook thuis.D-TECH schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:16:
Ondertitels bij de Blu-Rays die ik heb gezien (avatar, 300) zijn geel. Niet wit. (vt30)
Nickname does not reflect reality
...heb je mss iets gevonden waardoor je dit kan verminderen of verhelpen?Ervaar dit fenomeen zelf ook op diverse plasma's. Waaronder ook thuis.
Ja dat heb ik ook (groenig) maar dat is volgens mij gewoon phosphorlag??housekamp schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 07:32:
Ola!
sinds maandag ben ik in het bezit van een Pana 46G30 (plasma)
mooi beeld, zal de eerste 200 uur rustig laten inspelen, en dan eventueel het contrast etc naar smaak verhogen.
...Mocht dat al nodig zijn
Er viel me gisteren alleen wat op.... ik zat wat scenes te kijken van diverse blurays, en daarbij 'stoorde' de ondertiteling me een beetje doordat er een geel-achtige flits verschijnt als een ondertiteling regel word vervangen voor een volgende regel.
het is net alsof de witte letters een fractie van een seconde geel worden, verdwijnen, en daarna de nieuwe witte letters verschijnen.
Nadat mij dit opviel ben ik wat gaan stoeien met verschillende profielen, en instellingen. Maar kan niet echt duidelijk een verschil zien...
tijdens het kijken van TV zenders is me dit nog niet opgevallen....
Heeft dit met het inspelen van je plasma te maken? zal nu max. 20 uur aan hebben gestaan...
Ik wil best een soort FAQ in de TS zetten, tips?Addiction schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:33:
Is het niet mogelijk om in het begin van dit topic enkele tips mee te geven voor het inspelen van je nieuwe Plasma?
Welke settings heb je gebruikt en voor welke dingen?Bever! schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:58:
50vt30 hier nu een week staan, gewoon helemaal top. Heb geen buzz en geen fangeluid.
Beeld is echt geweldig, heb settings van avforums erin gezet.
De winkelgarantie is inderdaad je primaire garantie. En binnen 6 maanden moeten zij aantonen dat jij dat ding heb stuk gemaakt. Dus ze zouden hem vrij soepel moeten laten repareren (omruilen hoeft niet volgens de wet, ze mogen eerst een reparatie proberen). Dat is hun k euze.devilsnight schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:56:
[...]
Welke settings heb je gebruikt en voor welke dingen?
Ik ben dus gewoon nog altijd niet gebeld door Panasonic, lekker trieste kutboel is het. Toen ik de winkel afgelopen week ook belde werd me heel gauw duidelijk dat zij het gewoon liever gelijk aan Panasonic willen over laten, dat zij er mooi van af zijn. Iemand op de AVforums, ook een Nederlander had hetzelfde gedoe met zijn tv en kreeg gewoon gelijk een vervanging van zijn winkel.
Ik ga maandag zelf met E-care bellen, want zo gebeurd er geen flikker, als ik daar uiteindelijk niks wijzer uit word, dan bel ik de winkel gewoon weer op, ze zullen me toch echt moeten helpen. Zoals iemand hier al eerder zei, je hebt ook altijd winkelgarantie nog. Of ze dat nou leuk vinden of niet.
Dat is wel vrij overdreven hoor, al die tv's vallen binnen een bepaalde bandbreedte van afwijkingen tov perfect. Dus kan zijn dat hij idd niet optimaal is. Echter die van tweakers.net vind ik te groen ogen, en deze geeft bij mij tenminste een heel mooi neutraal beeld.devilsnight schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:58:
Ik zal het straks eens uitproberen hoe het eruit ziet, maar op de AVforums begreep ik dat niet elke VT30 hetzelfde is, en dat het compleet verschillende effecten kan geven.
[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 10-09-2011 18:03 ]
En dat is voor films/series/tv of ook gaming?Bever! schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:02:
[...]
Dat is wel vrij overdreven hoor, al die tv's vallen binnen een bepaalde bandbreedte van afwijkingen tov perfect. Dus kan zijn dat hij idd niet optimaal is. Echter die van tweakers.net vind ik te groen ogen, en deze geeft bij mij tenminste een heel mooi neutraal beeld.
Heb ook ecostand aangezet zodat ik overdag goed helder beeld heb.
edit. gamma heb ik op 2.4 staan trouwens.
Nou ja, de afwijkingen kunnen anders zijn. Als je een schaal hebt en 0 is referentie. Kan jouw tv -1 zijn en die van een ander +1. Als je +1 gaat corrigeren naar referentie, dan moet je dus 1 naar achteren. Als je dan die instellingen gaat overnemen, dan wordt het slechter ipv beter.Bever! schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:02:
[...]
Dat is wel vrij overdreven hoor, al die tv's vallen binnen een bepaalde bandbreedte van afwijkingen tov perfect. Dus kan zijn dat hij idd niet optimaal is. Echter die van tweakers.net vind ik te groen ogen, en deze geeft bij mij tenminste een heel mooi neutraal beeld.
Heb ook ecostand aangezet zodat ik overdag goed helder beeld heb.
edit. gamma heb ik op 2.4 staan trouwens.
heb je het al geprobeerd of mijn beeld gezien?Adlermann schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:37:
[...]
Nou ja, de afwijkingen kunnen anders zijn. Als je een schaal hebt en 0 is referentie. Kan jouw tv -1 zijn en die van een ander +1. Als je +1 gaat corrigeren naar referentie, dan moet je dus 1 naar achteren. Als je dan die instellingen gaat overnemen, dan wordt het slechter ipv beter.
Ik zeg niet dat het niet mooier is. Ik zeg alleen dathet ook slechter kan worden met zomaar instellingen overnemenBever! schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:59:
[...]
heb je het al geprobeerd of mijn beeld gezien?
is mooier dan thx. gebruik het voor alles, tv heeft toch geen merkbare inputlag.
Klopt het is phosphorlag. Ik zie het zo nu en dan ook bij ondertiteling. Je ziet het vooral als je even snel weg kijkt en dan weer naar het scherm. Op mijn vorige (pz85eu) zag je het ook heel erg bij zwartwit materiaal zoals sin city. Dat is echter verholpen maar vreemd genoeg is het bij ondertiteling te zien.Adlermann schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 11:30:
[...]
Ja dat heb ik ook (groenig) maar dat is volgens mij gewoon phosphorlag??
bingo! dat is het dus. het was me wel opgevallen dat je soms een flits zag als je ff weg keek, maar dacht dat het aan mijn ogen lag. (sinds een jaar een bril, en moet nog wennen somsJimmyNL schreef op zondag 11 september 2011 @ 01:13:
[...]
Klopt het is phosphorlag. Ik zie het zo nu en dan ook bij ondertiteling. Je ziet het vooral als je even snel weg kijkt en dan weer naar het scherm. Op mijn vorige (pz85eu) zag je het ook heel erg bij zwartwit materiaal zoals sin city. Dat is echter verholpen maar vreemd genoeg is het bij ondertiteling te zien.
Enkele uitzendingen via UPC HD hebben het ook, en dat is gek gezien het in de techniek zit en niet in het signaal. Maar kennelijk is een bepaalde beeldkwaliteit er gevoelig voor..
Verwijderd
Dit soort adviezen slaan echt nergens op.Bever! schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:51:
professional 1:
Contrast 35
Brightness 0 (default)
Coulor 30 (default)
Gamma:
2.2
10IRE -11
20IRE 0
30IRE 0
40IRE 0
50IRE 0
60IRE 0
70IRE -2
80IRE 1
90IRE 1
100IRE 0
White Balance:
RG 9
GG -6
BG 9 (typical of what I said above in the remarks, corrected below but I think there's no added value in getting this to a lower figure and correcting less below)
RC 2
GC 0
BC 0
Detailed:
IRE10 -7, 1, -11
IRE20 -6, 0, -13
IRE30 -2, 0, -5
IRE40 0, 0, -3
IRE50 1, 2, -4
IRE60 3, 0, 3
IRE70 2, 0, -2
IRE80 0, 0, -4
IRE90 -2, 0, -1
IRE100 -3, 0, -3
Color Management:
Here we bring primary and secondary colors to match the CIE references for precise color reproduction.
My values:
RH 0
GH -3
BH 11
RS -3
GS -11
BS 20
RL -4
GL -7
BL 14
YH 6
CH -2
MH 5
YS 2
CS -2
MS 0
YL -2
CL -2
ML -5
[ Voor 5% gewijzigd door - J.W. - op 11-09-2011 14:58 ]
Verwijderd
Jij hebt het tenminste begrepen.- J.W. - schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:55:
De instelling THX of Pro is fabrieksaf al zo goed gekalibreerd dat ik er lekker vanaf zou blijven zonder echte colori-meter, dit is een van de grote voordelen van deze Panasonics! (itt bijv. samsung / lg)
Op een gegeven moment is het gewoon "goed" en levert het qua verbeterde perceptie niks meer op (imo).
Menu -> Beeld -> Geavanceerd -> Bovenste optieAddiction schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:53:
Ik ben vast blind, maar waar je de 24p smooth film opzetten? Ik heb een Pana G30
[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 11-09-2011 18:05 ]
Ik gebruik altijd speciaal lcd/plasma schoonmaakspul van de mediamarkt. Ik zou geen glassex oid gebruikenJvdHoudt schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:46:
Waarmee maken jullie de VT30 schoon?
Welk schoonmaakmiddel kan ik hier het beste voor gebruiken? Heb vingervlekken op het scherm zitten vanwege het verplaatsen.
Inderdaad gewoon van die speciale goedjes voor lcd/plasma schermenJvdHoudt schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:46:
Welk schoonmaakmiddel kan ik hier het beste voor gebruiken? Heb vingervlekken op het scherm zitten vanwege het verplaatsen.
Microvezel doek vochtig maken, uitwringen en scherm schoonmaken.JvdHoudt schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:46:
Ik heb dit eens geprobeerd voor de lol maar het resultaat gaat nergens over. Tenminste niet op mijn p50vt30. Het beeld word bij het kleurbeheer naar een soort roze/rood achtige waas gebracht en overall is het te donker. Het lijkt net of het overal slecht weer is qua licht terwijl het zonnige beelden zijn zegmaar...Bever! schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:51:
professional 1:
Contrast 35
Brightness 0 (default)
Coulor 30 (default)
Gamma:
2.2
10IRE -11
20IRE 0
30IRE 0
40IRE 0
50IRE 0
60IRE 0
70IRE -2
80IRE 1
90IRE 1
100IRE 0
White Balance:
RG 9
GG -6
BG 9 (typical of what I said above in the remarks, corrected below but I think there's no added value in getting this to a lower figure and correcting less below)
RC 2
GC 0
BC 0
Detailed:
IRE10 -7, 1, -11
IRE20 -6, 0, -13
IRE30 -2, 0, -5
IRE40 0, 0, -3
IRE50 1, 2, -4
IRE60 3, 0, 3
IRE70 2, 0, -2
IRE80 0, 0, -4
IRE90 -2, 0, -1
IRE100 -3, 0, -3
Color Management:
Here we bring primary and secondary colors to match the CIE references for precise color reproduction.
My values:
RH 0
GH -3
BH 11
RS -3
GS -11
BS 20
RL -4
GL -7
BL 14
YH 6
CH -2
MH 5
YS 2
CS -2
MS 0
YL -2
CL -2
ML -5
Op maximum zetten?BeF-Bacchus schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:02:
[...]
Menu -> Beeld -> Geavanceerd -> Bovenste optie
Kan zijn dat je wel een 24p-film in je BRD-speler moet leggen. (Check ik nog even) -- Dat dus.
eek, ifc aanzetten bij 24P materiaal. Maar ja dat is persoonlijke voorkeur
Verwijderd
Theoretisch gezien heb je een punt. Waar je echter aan voorbij gaat is, dat indien je deze of andere settings gaat gebruiken het best zo zou kunnen zijn dat de gebruiker zeer tevreden is met het zichtbare resultaat.Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:18:
[...]
Dit soort adviezen slaan echt nergens op.![]()
Beste je zal toch eerst je panel moeten kalibreren en dit soort instellingen zijn enorm subjectief.
Ook het advies van iemand anders hier dat hij de instellingen over heeft genomen van een ander forum is ook belachelijk.
Laat dat ding eerst inspelen en niet die zogenaamde 150 - 200 uur die telkens als een papegaai wordt herhaalt.
Je hebt de 'basis' instellingen THX en evt. Prof1 dit is al tig keren besproken op dit forum daarna kan je denken aan ISF kalibratie.
Is het panel gekalibreerd dan kun je nog met de STANDAARD instellingen iets wijzigen naar eigen voorkeur.
Ga je als een dolle tekeer zoals bovenstaande instellingen dan heeft het allemaal geen zin en is het weggegooid geld.
Ja..... dat is dan ook wel weer waar ja ;-). Eerlijk gezegd is het einde een beetje zoek met zoveel instel mogelijkheden.. Het is natuurlijk allemaal prachtig maar schiet wellicht zijn doel flink voorbij... Ik ben zelf alleen opzoek naar de meest 'duurzame' instelling die toch bevredigend is t.a.v. het inbranden. Ik wil dus de THX stand benaderen in prof1 zodat ik evengoed de pixelshift functie kan gebruiken...En iets minder groen...Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:05:
[...]
Theoretisch gezien heb je een punt. Waar je echter aan voorbij gaat is, dat indien je deze of andere settings gaat gebruiken het best zo zou kunnen zijn dat de gebruiker zeer tevreden is met het zichtbare resultaat.
Heb hier zelf ook settings geplaatst die ik gebruik en die voor MIJ in ieder geval een goed resultaat opleveren. JIJ bent niet degene die voor mij of elk ander willekeurig individu kan bepalen of hij/zij daar wel of niet goed aan doet. Nogmaals het is aan de gebruiker van die settings om te bepalen of hij tevreden is of niet.
Verder lijkt mij een ISF-calibratie ook zinloos en weggegooid geld. Het is toch ook zo dat zelfs die calibratie afhankelijk is van de omstandigheden waarin en wanneer die plaats heeft? Waar staat het toestel, is het zonnig of bewolkt. Kan mij voorstellen dat je na een calibratie gaat kijken en zegt: is dat nu het resultaat? Het ziet er nog slechter uit dat de standaard instellingen. Theoretisch en technisch is je toestel dan wel professioneel gecalibreerd, maar of dat dan ook de beste instellingen zijn? Zou zomaar kunnen van niet.
Een goede calibratie is niet weggegooid geld want je kunt een dag/nacht calibratie doen. Vaak maakt een goede calibrateur (??) gebruikt van een contactsensor, dus dan hoef je niet te verduisteren voor een perfect resultaat. Een calibratie doe je natuurlijk vooral ook voor de bluraytjes die je in de avond kijkt, niet voor het journaal om 1 uur in de middagVerwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:05:
[...]
Theoretisch gezien heb je een punt. Waar je echter aan voorbij gaat is, dat indien je deze of andere settings gaat gebruiken het best zo zou kunnen zijn dat de gebruiker zeer tevreden is met het zichtbare resultaat.
Heb hier zelf ook settings geplaatst die ik gebruik en die voor MIJ in ieder geval een goed resultaat opleveren. JIJ bent niet degene die voor mij of elk ander willekeurig individu kan bepalen of hij/zij daar wel of niet goed aan doet. Nogmaals het is aan de gebruiker van die settings om te bepalen of hij tevreden is of niet.
Verder lijkt mij een ISF-calibratie ook zinloos en weggegooid geld. Het is toch ook zo dat zelfs die calibratie afhankelijk is van de omstandigheden waarin en wanneer die plaats heeft? Waar staat het toestel, is het zonnig of bewolkt. Kan mij voorstellen dat je na een calibratie gaat kijken en zegt: is dat nu het resultaat? Het ziet er nog slechter uit dat de standaard instellingen. Theoretisch en technisch is je toestel dan wel professioneel gecalibreerd, maar of dat dan ook de beste instellingen zijn? Zou zomaar kunnen van niet.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq