Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09 22:28
Wat denken jullie van de TX-P42S30? Wat is die goedkoop zeg? Elke mening die ik erover vind is postief, waardoor deze TV dankzij haar lage prijs wel te mooi om waar lijkt te zijn :) Bovendien is het een 2011 model.

Wat denken jullie? De review waarnaar verwezen wordt op de 1e pagina maakt mij helaas niet veel wijzer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:13
Bij mij zat er ook een sticker op destijds, en zo'n wit bescherm folie als je um uitpakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me eens precies uitleggen wat het verschil tussen de ST30; GT30 en S 30 is?

S30 = een ST30 zonder 3d? of nog ander paneel?

ST30 vs GT30 :
ST mist THX en een HDMI-poort?

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe tv, en loop redelijk verloren tussen deze drie plasma's...
Op een review-site las ik ook dat de ST niet goed te calibreren valt, is dit waar of flauwekul?
Is de GT30 het prijsverschil over de ST waard? Is het service-menu aanpassen echt zo not done als bv. cnet laat uitwijzen? (Als tweaker stel ik me hier vragen bij...)

Ik ben vooral uit op de televisie met beste prijskwaliteitsverhouding...

Sorry voor de vele vragen! (:

Thanks, Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 23:57
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:24:
Kan iemand me eens precies uitleggen wat het verschil tussen de ST30; GT30 en S 30 is?

S30 = een ST30 zonder 3d? of nog ander paneel?

ST30 vs GT30 :
ST mist THX en een HDMI-poort?

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe tv, en loop redelijk verloren tussen deze drie plasma's...
Op een review-site las ik ook dat de ST niet goed te calibreren valt, is dit waar of flauwekul?
Is de GT30 het prijsverschil over de ST waard? Is het service-menu aanpassen echt zo not done als bv. cnet laat uitwijzen? (Als tweaker stel ik me hier vragen bij...)

Ik ben vooral uit op de televisie met beste prijskwaliteitsverhouding...

Sorry voor de vele vragen! (:

Thanks, Jesse
Ik heb hier even de officiele specificaties van de TV's naast elkaar gezet voor je, inclusief de G30.
De G30 wordt vaak gezien als een zeer goede keuze prijs/kwaliteit wijs.

S30 vs ST30:
- Geen 3D
- Geen Infinite Black Pro/Infinite Black (minder diepe zwartwaardes)
- Geen Contrast Filter (meer spiegeling)
- PDP paneel (ouder paneel)
- geen THX (vaak gezien als goede preset calibratie)
- geen isf
- 3x HDMI ipv 4x

Dat zijn de grootste verschillen geloof ik. Over de calibratie-moeilijkheid van ST kan ik niets zeggen. Ook heb ik nog niet de kennis in huis om ST30 vs G30 te vergelijken. Het beste kan je de specs & reviews lezen en hopen op een reactie van meer ervaren tweakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GT20 vraagje hier:

Is er een bepaalde naam voor volgend effect?

Als ik stil sta in Assassins Creed Brotherhood, maar ook op andere spellen, en de camera draai naar links of rechts, dan hebben de gebouwen een soort "double image" effect waar de randen van een huis (of zelfs een ingame karakter) verschuiven?

Ook weer zo'n typisch "Once you see it, you can't unsee it" fenomeen :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:47:
GT20 vraagje hier:

Als ik stil sta in Assassins Creed Brotherhood, maar ook op andere spellen, en de camera draai naar links of rechts, dan hebben de gebouwen een soort "double image" effect waar de randen van een huis (of zelfs een ingame karakter) verschuiven?

is het niet het verschil in fosfor decay? dus dat de ene kleur sneller uit gaat dan de andere.
zie het vaak zat op mijn v20. Rand van gebouw bij een pan bijvoorbeeld

[ Voor 5% gewijzigd door matty___ op 24-08-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:41
Ja door dat soort dingen, blijf ik twijfelen of nu wel of niet 42s30 moet nemen of gewoon voor lcd moet gaan, die misschien wel iets minder snel reageert enzo, maar ik ben bang dat ik me gewoon ga ergere aan de tijdelijke image retention en mogelijke double image effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:47:
GT20 vraagje hier:

Wat je ziet is letterlijk een dubbelbeeld omdat het beeld 2x weergegeven wordt aangezien de game op 30fps loopt bij een refreshrate van 60Hz. Het betreft hier geen phosphor lag en is bij alle non-CRT TV's van toepassing. Bij LCD TV's valt het minder op vanwege ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb sinds enkele weken mijn 46GT30 ontvangen.
Nu merk ik op dat tijdens het spelen er regelmatig (+/-) om de 15 minuten een rij pixels fel blauw oplicht, het is een beetje als een flits. Hebben jullie dit ook al opgemerkt?
Ik vraag mij af als ik de tv moet terugsturen...
Via de link kan je naar een foto van het probleem kijken, let het gezicht van de zwarte vrouw, daar zie je de blauwe lijn, deze verdwijnt terug na een fractie van een seconde.

http://www.2shared.com/photo/Se1NFHKx/screenshottv2.html

• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
goede avond,

ik ben sinds kort weer terug uit japan en ik heb mijn panasonic viera th-p42g1 mee.
ik heb kpn interactieve tv de motarola vip 1903.

ik heb hem met een hdmi kabel verbonden.

het gekke is dat ik wel geluid maar geen beeld zie hij geeft "no signal" (in het japans).
wie heeft hier een oplossing voor?

het verschil van ntsc en pal maakt volgens mij niks uit omdat het geen analoog signaal is en de hdmi kabel heb ik al geprobeerd bij een andere tv en daar doet hij het wel.

nu heb ik nog een vraag zou ik de panasonic kunnen upgraden zodat ik nederlands of engels als taal kan invoeren?

met vriendelijke groet,

Allard Soeters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gister voor het eerst motion problemen gezien op mijn VT30. Het is stiekem best erg. Ik was deus ex aan het spelen op de PS3. Als je dan rondjes gaat draaien krijgen de objecten in de wereld een stoot ghosting. Niet echt ghosting, maar meer hoofden die op twee plaatsen tegelijk zijn en hard knipperen.... Zelfs IFC lost dat niet echt op..erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het calibreren van een ST30, of D-Nice's settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:40:
Iemand ervaring met het calibreren van een ST30, of D-Nice's settings?
Amerikaanse calibratie instellingen zijn niet compatible met Europese TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Zien jullie ook rare kleurtjes bij bewegende gezichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
D-TECH schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:00:
in de 30 of 20 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Buck Naked schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:50:
[...]

Amerikaanse calibratie instellingen zijn niet compatible met Europese TV's.
De calibratie van een exemplaar is niet compatbel met een ander exemplaar... Maar misschien wel een mogelijke prima start voor eigen instellingen.
D-TECH schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:00:
Op m'n V20 idd af en toe, maar erg afhankelijk van de input kwaliteit, vooral bij TV kijken (Digitenne...)

[ Voor 28% gewijzigd door mr.paaJ op 26-08-2011 23:01 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die problemen die jullie beschrijven ivm gaming zijn eigen aan de Panasonics.. Helaas toch wel een groot nadeel en ook een van de belangrijkste redenen dat ik geen Panasonic gekocht heb.

@Buck Naked: wat jij beschrijft klopt ook, maar Panasonic lost het probleem gewoon niet goed op. Op mijn Samsung heb ik hier nog nooit last van gehad en ik speel heel wat sub 60fps games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Panasonic TX-P42G20-ES.
Opzich ben ik wel tevreden over de TV, ik moet me nog even gaan verdiepen in de instellingen maar zal de tv eerst even een tijdje laten inspelen met de break-in images.
Mijn toestel heeft een duidelijk hoorbare zoem maar lang niet zo erg als sommige mensen hier beschrijven, als ik mijn geluid op normaal volume heb staan hoor ik de zoem eigenlijk niet meer. Blijft deze zoemtoon hetzelfde als de tv wat ouder wordt of is het gezoem dan ook luider? Als de zoemtoon in de toekomst niet erger gaat worden dan ben ik tevreden met het toestel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutch_warrior schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:44:
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Panasonic TX-P42G20-ES.
Opzich ben ik wel tevreden over de TV, ik moet me nog even gaan verdiepen in de instellingen maar zal de tv eerst even een tijdje laten inspelen met de break-in images.
Mijn toestel heeft een duidelijk hoorbare zoem maar lang niet zo erg als sommige mensen hier beschrijven, als ik mijn geluid op normaal volume heb staan hoor ik de zoem eigenlijk niet meer. Blijft deze zoemtoon hetzelfde als de tv wat ouder wordt of is het gezoem dan ook luider? Als de zoemtoon in de toekomst niet erger gaat worden dan ben ik tevreden met het toestel :).
Gefeliciteerd ;) de zoem wordt veroorzaakt door de ventilatoren of bedoel je de bekende Plasma buzz?
De plasma buzz zal altijd blijven wordt het veroorzaakt door de ventilatoren dan zal dit in de loop der jaren toenemen (slijtage) helaas maar deze ventilatoren zijn echt te klein!
Een ongelofelijke misser van Panasonic.

Omtrent het inbranden van logo's zou ik gewoon een BBC zender opzetten en de maximale zoomstand hanteren.
Je ziet geen logo linksbovenin en je kunt met een gerust hart de Plasma aan laten staan.
THX stand of prof 1.
Contrast ook weer niet te laag anders duurt het inspelen eeuwen.
Ik zou niet uren lang naar Hd zenders kijken met logo's maar dat is mijn mening.
Het mag eigenlijk niet voorkomen maar ik zou het risico niet nemen.
Heel veel plezier met je Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Bedankt voor je reactie, nuttige info :).
Ik kijk nooit uren achtereen naar content met een statisch iets in beeld vandaar dat ik ook gewoon een plasma heb gekocht want ik vond de kleuren mooier als bij een lcd tv in dezelfde prijsklasse.
De zoem welke ik hoor is geen ventilator, het is echt de plasma buzz want de toon is ook afhankelijk van de overheersende kleur in beeld, een witte achtergrond lijkt de ergste buzz te geven.
Het ventilator geluid had ik al gehoord, maar daar stoor ik me niet aan, als ik mijn versterker en laptop lang aan heb staan maken die 2 samen meer lawaai dus dat valt wel mee.
Daarnet even wat series gekeken en tot nu toe ben ik nog gelukkig met mijn keuze,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:04:
Ik heb gister voor het eerst motion problemen gezien op mijn VT30. Het is stiekem best erg. Ik was deus ex aan het spelen op de PS3. Als je dan rondjes gaat draaien krijgen de objecten in de wereld een stoot ghosting. Niet echt ghosting, maar meer hoofden die op twee plaatsen tegelijk zijn en hard knipperen.... Zelfs IFC lost dat niet echt op..erg vervelend.
Dit. Het is heel erg. Als je er niet op let 'valt het nog mee' maar eenmaal je het ziet ... Ik merk wel op dat andere games er minder last van hebben. Deus Ex (PS3) was de eerste game waar het écht erg is.

Ik heb dan nog eens OCS (zoek maar op google als je wilt) en merk het dus meteen op :( Weet er iemand of ik mijnt tv nog kan omruilen? (heb heb nu +/- een maand)

Ik weet namelijk dat ik mijn tv nooit meer zal gebruiken omwille van dit, zoiets stoort mij namelijk heel erg. (Ik kocht een tv voor 90% te gamen, de rest boeit me niet zo zeer)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 23:05
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:45:
[...]

Dit. Het is heel erg. Als je er niet op let 'valt het nog mee' maar eenmaal je het ziet ... Ik merk wel op dat andere games er minder last van hebben. Deus Ex (PS3) was de eerste game waar het écht erg is.

Ik heb dan nog eens OCS (zoek maar op google als je wilt) en merk het dus meteen op :( Weet er iemand of ik mijnt tv nog kan omruilen? (heb heb nu +/- een maand)

Ik weet namelijk dat ik mijn tv nooit meer zal gebruiken omwille van dit, zoiets stoort mij namelijk heel erg. (Ik kocht een tv voor 90% te gamen, de rest boeit me niet zo zeer)
misschien proberen je ps3 op 60hz te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet draait hij automatisch aan 60 fps. (Als ik een game start verschijnt er 720p/1080p @ 60Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
D-TECH schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:04:
Toen ik mijn tv uitpakte zat er geen reclame sticker op (linkerkant) die je in de winkel er wel op ziet zitten?

Heb ik misschien een model gehad dat al eerder was opengemaakt, of zat er dat bij jullie ook niet op?

Zoals hier te zien is: (niet mijn tv, sticker zat er niet op):
Je kan in de servicemenu het aantal uren zien dat ie aan gestaan heeft.

Had je m online of in de winkel gekocht? Was het doos al opengemaakt? Stof? Bekabeling niet netjes verpakt?

Jaren terug had ik een tv gekocht van It's. Bleek een demo te zijn. IK vond de doos al verdacht (leek wel geopend) en er was stof op de achterkant van de tv). In de menu zag ik dat de tv zoveel uren aan had gestaan. Volgende dag als eerst in de zaak: de pipo bleef ontkennen totdat ik het printje met de uren voor zijn neus hield. Hij een rooie kop en zonder morren gelijk het geld uit de kassa en terugbetaald. Oplichters.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-12-2023
Gisteren een nieuwe 50VT30 gehad van Panasonic ,nadat op de eerste een paar krasjes achter het glas zat.
Het duurde een eeuwigheid bij E-care ,ik moest steeds zelf erachter aan bellen, maar door de inschakeling de winkelverkoper bij "van Graus" ging het ineens stukker sneller.
Het liep al sinds 28 mei......,De nieuwe is perfect en met de nieuwe software 1.7 ,en geen geluid van de ventilatoren..

[ Voor 6% gewijzigd door yohammer op 28-08-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Mandrake466 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 07:40:
[...]

Je kan in de servicemenu het aantal uren zien dat ie aan gestaan heeft.

Had je m online of in de winkel gekocht? Was het doos al opengemaakt? Stof? Bekabeling niet netjes verpakt?

Jaren terug had ik een tv gekocht van It's. Bleek een demo te zijn. IK vond de doos al verdacht (leek wel geopend) en er was stof op de achterkant van de tv). In de menu zag ik dat de tv zoveel uren aan had gestaan. Volgende dag als eerst in de zaak: de pipo bleef ontkennen totdat ik het printje met de uren voor zijn neus hield. Hij een rooie kop en zonder morren gelijk het geld uit de kassa en terugbetaald. Oplichters.
Doos was volledig ehm. "netjes" ingepakt, overal zat beschermfolie overheen. Stokjes etc. erin. Ik heb een week daarna gekeken, en toen had ie 56 uur gedraaid. Dat lijkt me best wel veel, in 7 dagen tijd, zoveel tv heb ik nou ook weer niet gekeken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Twee dagen geleden ook een nieuwe Panasonic TX P42S30E gekocht, ben er zeer tevreden mee. Alleen wilde ik mijn 24P smoothing aanzetten maar deze staat bij mij niet onder geavanceerde instellingen (beeld) zoals in de gebruiksaanwijzing staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
woutertje6 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:12:
Twee dagen geleden ook een nieuwe Panasonic TX P42S30E gekocht, ben er zeer tevreden mee. Alleen wilde ik mijn 24P smoothing aanzetten maar deze staat bij mij niet onder geavanceerde instellingen (beeld) zoals in de gebruiksaanwijzing staat!
Je blu-ray speler moet wel 24p doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
D-TECH schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

Je blu-ray speler moet wel 24p doorsturen.
Ik heb een PS3, en daarnaast speel ik veel m2ts files af direct op mijn pc en verbind mijn PC met de TV. Maar kon niks instellen. Och ja, het beeld ziet er verder super uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woutertje6 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:53:
[...]

Ik heb een PS3, en daarnaast speel ik veel m2ts files af direct op mijn pc en verbind mijn PC met de TV. Maar kon niks instellen. Och ja, het beeld ziet er verder super uit :)
Op je ps3 kan je 24p output aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Ik kijk sinds enkele dagen naar x264 bestanden via de USB ingang. Nu zie ik bij sommige scene overgangen dat de ene scene in de andere doorloopt met heel veel mpeg blokjes zegmaar. Is dit de rekenkracht van de mediaspeler op de VT30 of zit dit in het MKV bestand?

Ander vraagje, ik kijk sinds het begin naar THX mode. In het begin was dit een 'groenig' getint beeld maar dit is volledig bij getrokken. Nu wil ik toch graag naar prof 1 overgaan omdat ik hier de pixelshift etc kan gebruiken en iets meer vrijheid heb. Is er een overzicht van settings bekend voor de prof 1 mode die de THX mode benaderd? Het beeld bevalt me namelijk prima in THX wil alleen dus graag wat extra mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 21:09
JimmyNL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:04:
Ik kijk sinds enkele dagen naar x264 bestanden via de USB ingang. Nu zie ik bij sommige scene overgangen dat de ene scene in de andere doorloopt met heel veel mpeg blokjes zegmaar. Is dit de rekenkracht van de mediaspeler op de VT30 of zit dit in het MKV bestand?
Dit heb ik regelmatig, de decoder mist een keyframe. Erg irritant als het vaak voorkomt. Het gebeurt steeds op hetzelfde moment. Op de pc nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH

Ander vraagje, ik kijk sinds het begin naar THX mode. In het begin was dit een 'groenig' getint beeld maar dit is volledig bij getrokken. Nu wil ik toch graag naar prof 1 overgaan omdat ik hier de pixelshift etc kan gebruiken en iets meer vrijheid heb. Is er een overzicht van settings bekend voor de prof 1 mode die de THX mode benaderd? Het beeld bevalt me namelijk prima in THX wil alleen dus graag wat extra mogelijkheden.
Heb ik ook weleens d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:42:
Hallo iedereen,

Ik heb sinds enkele weken mijn 46GT30 ontvangen.
Nu merk ik op dat tijdens het spelen er regelmatig (+/-) om de 15 minuten een rij pixels fel blauw oplicht, het is een beetje als een flits. Hebben jullie dit ook al opgemerkt?
Ik vraag mij af als ik de tv moet terugsturen...
Via de link kan je naar een foto van het probleem kijken, let het gezicht van de zwarte vrouw, daar zie je de blauwe lijn, deze verdwijnt terug na een fractie van een seconde.

http://www.2shared.com/photo/Se1NFHKx/screenshottv2.html
leverancier al gebeld? zij sturen je dan door naar E-care. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Deze settings voor 2D en 3D gebruik ik al sinds ik ze hier heb gepost. Bevalt uitstekend. Het groene in het begin in THX-modus heb ik ook wat gehad. Is inmiddels in zijn geheel niet meer te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Weet iemand het verschil tussen de firmware 1.520 en 1.700 ????

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:46
Uh oh....

Gisteren bij geen signaal de bekende blauwe achtergrond aan... En... ik zie daar een RTL5 logo staan....Nu heb ik daar heeeeeel veel over gelezen maar moet ik nu wel of niet iets ondernemen om het nog weg te krijgen? Of moet ik me er maar bij neerleggen... Je ziet het uitsluitend op die blauwe achtergrond, anders gelukkig (nog) niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
JimmyNL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:16:
Uh oh....

Gisteren bij geen signaal de bekende blauwe achtergrond aan... En... ik zie daar een RTL5 logo staan....Nu heb ik daar heeeeeel veel over gelezen maar moet ik nu wel of niet iets ondernemen om het nog weg te krijgen? Of moet ik me er maar bij neerleggen... Je ziet het uitsluitend op die blauwe achtergrond, anders gelukkig (nog) niet.....
gewoon verder tv kijken. Vaker iets zonder logo dan gaat et na een tijdje wel weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen een TX-PF42 ST 30 en een TX-P42ST30E?
Op redcoon schelen deze ST30's 50 lappen???

PF: http://www.redcoon.be/ind...d/15002/page/6/#detailtop

P: http://www.redcoon.be/ind...02/Panasonic_TX_P42ST30E/

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JimmyNL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:16:
Uh oh....

Ja dat kan al snel voorkomken, beetje IR is niet erg. Gewoon negeren en wat anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Geen idee of dit de juiste plek is om m'n vraag te stellen, maar ik hoop hier de meeste lotgenoten en dus de grootste kans op hulp te vinden.

Ik heb een laptop (Asus X53, net nieuw), en een Panasonic TH42PX80 plasma (F-HD). Ik wil graag via HDMI het beeld uitbreiden naar m'n televisie, maar het beeld blijft op zwart staan op m'n tv, wat ik ook probeer. Hij staat uiteraard op het goede kanaal, en m'n laptop herkent ook de Panasonic-tv, maar het geheel blijft functie weigeren. Het switchen (met Fn + F8) tussen LCD + HDMI en HDMI werkt ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/5117/beeldscherm.png

Zoals hierboven te zien is kan ik ook de resolutie van m'n tv niet aanpassen. Het stond net wel even goed (1920*1080), maar ook toen werkte het niet. Geen idee meer alleen hoe ik dat toen heb gedaan. Kan iemand me wellicht helpen?

Edit: Ik bedoelde de Pana 42PZ, niet de PX!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:44:
Wat is het verschil tussen een TX-PF42 ST 30 en een TX-P42ST30E?
Op redcoon schelen deze ST30's 50 lappen???

PF: http://www.redcoon.be/ind...d/15002/page/6/#detailtop

P: http://www.redcoon.be/ind...02/Panasonic_TX_P42ST30E/
Ook bij de G30 bestaat dit verschil.
De PF-versie zou gaan om een Franse versie - met dezelfde beeldkwaliteit. Waarom die PF-versie's altijd goedkoper zijn weet ik ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem om voor de Franse versie te gaan inzage garantie/firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:08:
Wettelijke garantie heb je altijd. Maar volgens mij is de panasonic garantie nu ook wel prima met EU modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:08:
Hoop ik wel dat de menu's niet in het Frans zijn.... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Wanneer ik de twee productpagina's naast elkaar leg merk ik wel verschillen.

Zo mist de PF versie DVB-T, en verbruikt PF versie MINDER.

De goedkopere versie mist voorts ook nog VIERA CAST en TOOLS.

De gewone

De PF-versie:

[ Voor 16% gewijzigd door Addiction op 30-08-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me raar, aangezien ze alletwee 'normale' ST30's zijn? Whatever, kzal eens bellen :p
Terugkomend op mijn eerdere vraag: aangezien D-Nice's settings niet voor PAL bedoeld zijn, bestaat er iets vergelijkbaars voor europeanen? Ervaringen met andere 'gecalibreerde' settings? Sowieso laat ik de eerste 150 uur slides lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met een VT30. Vandaag weer eens gekeken of er een FW-update was. Normaal doe je dat vanuit de instellingen-menu. Geen update werd aangegeven. Ik ging daarna naar Viera-Cast en die begon te toeteren dat er eerst ge-update moest worden. Er staat nu v1703-10000 op....Ze rollen dus wel updates uit, maar waarschijnlijk alleen via Viera-Cast?!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:03
Zit er ook een changelog bij van de betreffende firmware?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:04:
Voor de mensen met een VT30. Vandaag weer eens gekeken of er een FW-update was. Normaal doe je dat vanuit de instellingen-menu. Geen update werd aangegeven. Ik ging daarna naar Viera-Cast en die begon te toeteren dat er eerst ge-update moest worden. Er staat nu v1703-10000 op....Ze rollen dus wel updates uit, maar waarschijnlijk alleen via Viera-Cast?!
Bij mij ook het geval,toen ik viera connect opende kwam hij ook met de software update,ik had de laatste versie v1700 nu is hij bezig met v1703..
Het is alleen jammer dat je de stekker uit het stopcontact moet halen na de update (en er daarna natuurlijk weer in moet doen) dus ik moest even achter de kast zijn............... ,neen uit zetten via je ab werkt niet

[ Voor 14% gewijzigd door yohammer op 31-08-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yohammer schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:12:
[...]

[..]
Het is alleen jammer dat je de stekker uit het stopcontact moet halen na de update (en er daarna natuurlijk weer in moet doen) dus ik moest even achter de kast zijn..............[..]
Bij mijn 42VT30 zit het aan/uit-knopje gewoon aan de voorkant linksonder naast 'Panasonic' op de beezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:47:
[...]

Bij mijn 42VT30 zit het aan/uit-knopje gewoon aan de voorkant linksonder naast 'Panasonic' op de beezel
Je heb gelijk...............op het beeldscherm kreeg ik "verwijder de stekker om de stroom toevoer te onderbreken "(of iets in die trant) te zien.
Ik dacht niet verder na dat de aan en uit knop misschien ook wel werkt...

[ Voor 7% gewijzigd door yohammer op 31-08-2011 20:35 ]

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:03
Heeft één van jullie toevallig geprobeerd de Wifi adapter aan te sluiten waar je normaal de USB HDD aansluit? Klopt het dat de wifi adapter dan niet werkt?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:04:
Weet je ook wat de nieuwste FW inhoudt?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Verwijderd

Mandrake466 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:01:
[...]

Weet je ook wat de nieuwste FW inhoudt?
Morpheusk schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:09:
Zit er ook een changelog bij van de betreffende firmware?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:45
Ik lees op avforums dat bij sommigen de fan noise en buzzing flink is toegenomen na de laatste VT30 firmware update. Ik heb op dit moment geen enkel probleem met mijn TX-P50VT30, dus wil mijn firmware niet updaten (don't fix when not broken), maar... Viera Cast werkt nu dus niet meer als ik niet update!? Belachelijk dat Panasonic op deze manier de functies van mijn TV beperkt. Of is er toch een mogelijkheid Viera Cast te blijven gebruiken zonder de firmware te updaten?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:08
Dus het ligt niet aan mij dat ik me na de updates opeens stoor aan de fans...
Wat me op is gaan vallen is dat het geluid van de fans boven het geluid van de TV uitkomt. Het klinkt niet meer als een zacht briesje maar meer alsof de lagers uit balans zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door JvdHoudt op 03-09-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:25
Afgelopen week de TXP42S30 aangeschaft. Wat een P/Q zeg! Geen enkele TV die hierbij in de buurt komt voor dit geld. Zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:26:
Ik lees op avforums dat bij sommigen de fan noise en buzzing flink is toegenomen na de laatste VT30 firmware update. Ik heb op dit moment geen enkel probleem met mijn TX-P50VT30, dus wil mijn firmware niet updaten (don't fix when not broken), maar... Viera Cast werkt nu dus niet meer als ik niet update!? Belachelijk dat Panasonic op deze manier de functies van mijn TV beperkt. Of is er toch een mogelijkheid Viera Cast te blijven gebruiken zonder de firmware te updaten?
Ja, ik heb dus op avforums dit gepost. Het is nu niet meer te harden. Van 0 klachten naar buzzing en fannoise dat ik 2 kamers verderop kan horen..... (ok, dit is een flat met optische muren) maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreke008
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01-2023
Vandaag de film Avatar 3D gekregen, toch wel netjes van Panasonic.

Hier ook firmware v1.703, totaal geen last van de ventilatoren, ervoor niet en nu met de nieuwe firmware ook niet.
TV hangt 2,5 cm van de muur.

Panasonic TX-P50VT50E, TX-P42ST50E, Marantz SR7007, Dali Zensor 1 en 7 en SUB E-12 F, Eminent EM7380, @Smit CI+ Ziggo, Iphone 5, The new Ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreke008 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:49:
Vandaag de film Avatar 3D gekregen, toch wel netjes van Panasonic.

Hier ook firmware v1.703, totaal geen last van de ventilatoren, ervoor niet en nu met de nieuwe firmware ook niet.
TV hangt 2,5 cm van de muur.
logisch dat je dan de ventilatoren niet hoort. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Zit met m'n 50VT30 op een kleine 210 uur nou.
Is het een goed idee om eens te gaan kijken naar andere instellen of kan ik hier beter nog even mee wachten?

Heb het toestel nu ingesteld staan op:
-Contrast: 15
-Helderheid: -20
-Kleur: 30
-Scherpte: 5
-Temp: Warm
-Levendige kleuren: uit
-Eco: aan

Welke instellingen raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JvdHoudt schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:34:
Zit met m'n 50VT30 op een kleine 210 uur nou.
Is het een goed idee om eens te gaan kijken naar andere instellen of kan ik hier beter nog even mee wachten?

Heb het toestel nu ingesteld staan op:
-Contrast: 15
-Helderheid: -20
-Kleur: 30
-Scherpte: 5
-Temp: Warm
-Levendige kleuren: uit
-Eco: aan

Welke instellingen raden jullie aan?
Je hebt het beeld wel heel donker staan :)
Ik heb contrast nu op 44. Helderheid heb ik op m'n htpc nu op -20 staan, maar die is een stuk lichter dan mijn bluray Daar heb ik helderheid op -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Contrast op 15 is wel erg laag (dat is de helderheid van je beeld, kan natuurlijk zijn dat je dit helder genoeg vindt), en helderheid mag ook een stuk hoger, dat gaat meer over zwartwaardes (nu zullen veel donkere kleuren wegvallen).

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Dan ga ik eens spelen met de instellingen.

Wat is trouwens een goede manier om retentie weg te werken.

Heb nu al zeker 2 weken het net5 en sbs logo in het scherm staan.
Ieder moment van de dag dat ik met iets anders bezig ben zet ik het toestel op sneeuwbeeld tot soms wel meer dan 4 uur achterelkaar.
Voor m'n gevoel is het wel iets minder geworden maar het is nog steeds zichtbaar.
Voornamelijk op een groene achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 12:13
Ik heb sinds enkele maanden de TX-P42U30E.
Deze heeft bij HD-kanalen een regelmatig schokken. Ongeveer iedere 7 seconden lijken er minder frames te zien waardoor het beeld schokt (3 korte schokjes). Het valt alleen een getraind oog op, maar dan is het ook best storend. Een heel enkele keer loopt het synchroon met een tik in het geluid (is me alleen opgevallen bij Film1).

Wie kent dit probleem? Zou het met een firmware update verholpen kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
The Slicer schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:59:
Deze heeft bij HD-kanalen een regelmatig schokken. Ongeveer iedere 7 seconden lijken er minder frames te zien waardoor het beeld schokt (3 korte schokjes). Het valt alleen een getraind oog op, maar dan is het ook best storend. Een heel enkele keer loopt het synchroon met een tik in het geluid (is me alleen opgevallen bij Film1).

is het signaal wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
Signaal is helemaal goed (driekwart balkje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:47:
[...]

Je hebt het beeld wel heel donker staan :)
Ik heb contrast nu op 44. Helderheid heb ik op m'n htpc nu op -20 staan, maar die is een stuk lichter dan mijn bluray Daar heb ik helderheid op -1
Omtrent de settings daar zijn spelen veel factoren mee die invloed hebben op de Plasma daar moet je echt rekening mee houden denk bijvoorbeeld aan:

-invallend licht van buitenaf?
-binnenverlichting aan, zo ja hoeveel?
-kijk je in het donker?
-bron SD/zgn.HD kanalen/blu ray/downloads 720p of 1080p etc.

Probeer de THX stand en mocht je voor het echhie gaan neem dan de prof 1 na calibratie.

contrast 30 - 35
helderheid 0
kleur 28 - 35
scherpte 3
levendige kleuren uit
eco mode uit

ifc midden
filmritmedetectie uit
resolutieverbetering uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Slicer schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:59:

Ziggo mag ik veronderstellen?
In dat geval is het normaal daar wordt druk aan gewerkt.
Ze zijn zonet gestart met HD kanalen gratis aan te bieden en dit zijn probleempjes die je kan verwachten maar worden zsm opgelost of zijn al opgelost.
Je hebt ook kans op fikse lipsync op discovery of national discovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:49:
[...]

Ziggo mag ik veronderstellen?
In dat geval is het normaal daar wordt druk aan gewerkt.
Ze zijn zonet gestart met HD kanalen gratis aan te bieden en dit zijn probleempjes die je kan verwachten maar worden zsm opgelost of zijn al opgelost.
Je hebt ook kans op fikse lipsync op discovery of national discovery.
Zeelandnet/Delta, maar dat schijnt gewoon het Ziggo-signaal te zijn en dus wel betaald (9,95 p.m.).
Er is ook haperend beeld bij Veronica/Net5 in HD, maar dat is overduidelijk het signaal. Daar staat het beeld regelmatig 1 seconde stil.
Het andere probleem is minder duidelijk, 3 schokjes in regelmaat. Zou beter zijn als het niet aan de TV ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNDG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
JvdHoudt schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:57:
Dan ga ik eens spelen met de instellingen.

Wat is trouwens een goede manier om retentie weg te werken.

Heb nu al zeker 2 weken het net5 en sbs logo in het scherm staan.
Ieder moment van de dag dat ik met iets anders bezig ben zet ik het toestel op sneeuwbeeld tot soms wel meer dan 4 uur achterelkaar.
Voor m'n gevoel is het wel iets minder geworden maar het is nog steeds zichtbaar.
Voornamelijk op een groene achtergrond.
Ik volg dit forum al heel lang en toen ik dit bericht zag, besloot ik een account aan te maken om mijn ervaring met de TX-P50VT20E met jullie te delen. Dit toestel heb ik sinds juni 2010 in de huiskamer staan/hangen. Inmiddels ben ik aan mijn derde exemplaar toe.
1e toestel,binnen de kortste keren enorme retentie van logo's en voetbalstand (WK!)
2e toestel, zag al snel retentie maar voordat ik daarover wilde gaan klagen, dook er een fraaie verticale streep midden over het scherm op waarvan de kleur afweek van de rest van het beeld.
3e toestel, heb mij zeer braaf opgesteld en idioot lang logo's e.d. vermeden. Helaas hielp dat ook niet, zodra ik de TV weer normaal ging gebruiken dook de retentie weer genadeloos op. Tot dusver was ik steeds netjes geholpen door Panasonic, maar nu is het m.i. toch een stuk minder. Van mijn zelfbenoemde topdealer hoefde ik sowieso niet veel te verwachten. Dat bedrijf doet mij haast terugverlangen naar de legendarische"it's service". :(
Na heel veel telefoontjes, mails en ergernis heeft Panasonic nu besloten dat de TV wordt opgehaald ter reparatie. Daar bedoelen ze een whitewash mee en dat lijkt me niet echt goed voor de TV. |:(
Het verbaast me dat er bij de VT30 blijkbaar ook retentie problemen opduiken, ik dacht uit de reacties tot nu toe dat alleen de "groene blob" een groot probleem was. Ik raad echter iedereen aan om bij problemen zo snel mogelijk bij je dealer?Panasonic aan de bel te trekken en niet net als ik blijkbaar te lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:25
Mijn AVR kan met audio return channel overweg. Als ik mijn pc op de tv wil aansluiten kan ik dat dus op 2 manieren doen: direct op de TV, of via de AVR. Zit hier nog verschil tussen? Ik heb geen idee of er delays op (kunnen) treden, of andere unwanted side-effects bij either setup, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 10:46
zzattack schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:20:
Mijn AVR kan met audio return channel overweg. Als ik mijn pc op de tv wil aansluiten kan ik dat dus op 2 manieren doen: direct op de TV, of via de AVR. Zit hier nog verschil tussen? Ik heb geen idee of er delays op (kunnen) treden, of andere unwanted side-effects bij either setup, vandaar mijn vraag.
Bij mij loopt het signaal van de PS3 en een media player via de versterker (ook met ARC) naar de TV (allen met HDMI). De speakers van de TV gebruik ik helemaal niet en de TV staat ook zo ingesteld dat hij automatisch de versterker aan en uit zet en het TV geluid doorgeeft naar de versterker via HDMI. De afstandsbediening van de TV regelt ook het volume (via commando's door het ARC naar de versterker toe).
Ik heb in deze opzet nog niets gezien dat niet werkt of problemen geeft.

Als je je PC direct op de TV aansluit is het maar de vraag of het geluid RAW of gedownmixed naar de versterker wordt gestuurd over het ARC. Daar zijn de berichten en ervaringen verschillend over (gewoon proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HNDG schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:52:
[...]

Ik volg dit forum al heel lang en toen ik dit bericht zag, besloot ik een account aan te maken om mijn ervaring met de TX-P50VT20E met jullie te delen. Dit toestel heb ik sinds juni 2010 in de huiskamer staan/hangen. Inmiddels ben ik aan mijn derde exemplaar toe.
1e toestel,binnen de kortste keren enorme retentie van logo's en voetbalstand (WK!)
2e toestel, zag al snel retentie maar voordat ik daarover wilde gaan klagen, dook er een fraaie verticale streep midden over het scherm op waarvan de kleur afweek van de rest van het beeld.
3e toestel, heb mij zeer braaf opgesteld en idioot lang logo's e.d. vermeden. Helaas hielp dat ook niet, zodra ik de TV weer normaal ging gebruiken dook de retentie weer genadeloos op. Tot dusver was ik steeds netjes geholpen door Panasonic, maar nu is het m.i. toch een stuk minder. Van mijn zelfbenoemde topdealer hoefde ik sowieso niet veel te verwachten. Dat bedrijf doet mij haast terugverlangen naar de legendarische"it's service". :(
Na heel veel telefoontjes, mails en ergernis heeft Panasonic nu besloten dat de TV wordt opgehaald ter reparatie. Daar bedoelen ze een whitewash mee en dat lijkt me niet echt goed voor de TV. |:(
Het verbaast me dat er bij de VT30 blijkbaar ook retentie problemen opduiken, ik dacht uit de reacties tot nu toe dat alleen de "groene blob" een groot probleem was. Ik raad echter iedereen aan om bij problemen zo snel mogelijk bij je dealer?Panasonic aan de bel te trekken en niet net als ik blijkbaar te lang te wachten.
Ik kan hier niet inhoudelijk op reageren omdat ik vrijwel geen tv kijk enkel downloads.
Maar ook daar heb je (soms) logo's en ik kijk soms uren achter elkaar een serie uit en heb geen last van retentie. :)
Retentie moet je niet verwarren met 'inbranden' , retentie verdwijnt vrijwel vanzelf.
Mocht je last hebben van de zgn. burn in van logo's dan heb je een groot probleem en Panasonic zal daar in principe niets tegen hoeven te doen want het staat duidelijk in de manual

Voorkom langdurige weergave van een stilstaand beeld op de TV Dit kan resulteren in een permanent nabeeld (“nabeeld”). Dit wordt niet beschouwd als een defect van het apparaat en valt daarom niet onder de garantie.
Voorbeelden van stilstaande beelden •Programma-aanduidingen en andere logo’s • 4:3-beelden
• Videospelletjes • Computerbeelden Ter voorkoming van een permanent nabeeld wordt het contrast na enkele minuten automatisch verminderd als er geen signalen worden verzonden of handelingen worden uitgevoerd. (p. 122)

Of dit redelijk is dat valt te betwijfelen want je kunt geen enkel tv programma meer kijken zonder logo's.
Jouw punt omtrent de WK is iets wat ik totaal niet begrijp juist dat soort evenementen worden aangegrepen door tv fabrikanten om hun waar te slijten en dan mag je niet te lang naar een wedstrijd kijken omdat het schadelijk is?

Ik begrijp jouw frustraties zeer goed en ook ik begrijp al die ophef niet over dit toestel.
Als je het mij vraagt praat iedereen elkaar na en vergeet de vele problemen die dit toestel heeft.
Het lijkt wel een herhaling van die KURO bakken, fantastisch beeld maar een Plasma buzz waar ik knettergek van werd.
Helaas er bestaan geen perfecte toestellen maar ik zal nooit meer een Panasonic kopen, ik vind dit type overpriced en er wordt zwaar overdreven als het om de beeldkwaliteit gaat.
Mocht iemand vragen waarom heb je hem dan daar kan ik simpel op antwoorden omdat ik een idioot hoge inruil rprijs kreeg voor mijn oude manke Panasonic Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNDG
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:37:
[...]

Ik kan hier niet inhoudelijk op reageren omdat ik vrijwel geen tv kijk enkel downloads.
Maar ook daar heb je (soms) logo's en ik kijk soms uren achter elkaar een serie uit en heb geen last van retentie. :)
Retentie moet je niet verwarren met 'inbranden' , retentie verdwijnt vrijwel vanzelf.
Mocht je last hebben van de zgn. burn in van logo's dan heb je een groot probleem en Panasonic zal daar in principe niets tegen hoeven te doen want het staat duidelijk in de manual

Voorkom langdurige weergave van een stilstaand beeld op de TV Dit kan resulteren in een permanent nabeeld (“nabeeld”). Dit wordt niet beschouwd als een defect van het apparaat en valt daarom niet onder de garantie.
Voorbeelden van stilstaande beelden •Programma-aanduidingen en andere logo’s • 4:3-beelden
• Videospelletjes • Computerbeelden Ter voorkoming van een permanent nabeeld wordt het contrast na enkele minuten automatisch verminderd als er geen signalen worden verzonden of handelingen worden uitgevoerd. (p. 122)

Of dit redelijk is dat valt te betwijfelen want je kunt geen enkel tv programma meer kijken zonder logo's.
Jouw punt omtrent de WK is iets wat ik totaal niet begrijp juist dat soort evenementen worden aangegrepen door tv fabrikanten om hun waar te slijten en dan mag je niet te lang naar een wedstrijd kijken omdat het schadelijk is?
I
Retentie of inbranden is moeilijk vast te stellen. Soms verdween een logo of telekst na enkele uren tot dagen/weken en was het dus retentie. Het logo van Nederland 1 is nog nooit verdwenen, maar misschien gaat dat ook wel weg als Panasonic de de TV maar lang genoeg gaat whitewashen. Ik vind een nabeeld van meer dan een paar minuten persoonllijk eigenlijk al niet acceptabel, temeer daar men mij daar bij de aankoop van de TV helemaal niet op gewezen heeft. Dat er in de handleiding een tekst staat die stelt dat je de TV niet normaal mag gebruiken, lijkt me niet iets waar Panasonic zich achter zal kunnen verschuilen. Tot nu toe hebben ze dat overigens ook nog niet gedaan en al twee maal de televisie door een nieuw exemplaar vervangen (Het "WK" toestel is is één van de vervangen apparaten). Daar hebben ze nu echter blijkbaar genoeg van. UIteindelijk is trouwens de dealer verantwoordelijk en niet Panasonic.

Downloads mag ik zelf ook graag bekijken. Voor degenen die "A game of Thrones" op de schijf hebben staan: In aflevering 1, net na de begintitels, zit een scene waarin een groep ruiters over een heuvel rijdt met daarachter een witte wolken achtergond. Dat is een uitstekende scene om retentie/burn in verschijnselen waar te nemen. Bij mij lijkt het een tafereel uit een sportwedstrijd want naast enige andere logo's, zie ik rechtsboven in het beeld een heel duidelijk Eurosport live Hd logo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Al weer een stuk of wat reviews gelezen, topic doorgespit (niet alle pagina's nee), maar blijf het vandaag de dag verwarrend vinden al die modellen naast elkaar met minimale verschillen...

In ieder geval, dochterlief heeft onze lcd op de slaapkamer omgerost en om zeep geholpen enkele weken terug, tijd voor nieuw spul, dus onze ouwe trouwe 42"plasma viera van 5 jaar oud wil ik naar de slaapkamer verhuizen en ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe knuffel voor aan de wand :>

Ben zeer tevreden over panasonic de afgelopen jaren voor wat betreft diverse apparatuur dus ook weer aan het kijken naar panasonic. Wat research gedaan mbt lcd/led en voor mij blijft plasma toch het beste.

Dus op zoek naar een 46"plasma (wilde toch een tikje groter) maar word een beetje moe van alle verschillen.
Diverse vergelijkingssites erbij gepakt maar ze geven of niet alle specs of ik snap er geen jota van... 8)7

Al redelijk dichtbij op het moment tussen deze modellen maar wat is er nou daadwerkelijk anders en zijn er in die prijsklasse net onder de 1000 nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
JvdHoudt schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 19:29:
Dus het ligt niet aan mij dat ik me na de updates opeens stoor aan de fans...
Wat me op is gaan vallen is dat het geluid van de fans boven het geluid van de TV uitkomt. Het klinkt niet meer als een zacht briesje maar meer alsof de lagers uit balans zijn.
Dank voor deze info.... (helaas 'ten koste' van jouw ervaring) Mijn vinger hing al boven de knop om te updaten maar gezien eerdere ervaringen met firmware updates (andere apparaten) heb ik dat nog niet gedaan.

Nu stoor ik me uberhaupt (met 1.520) al aan de fans van dit apparaat (VT30 42 inch) dus als dat alleen maar erger wordt........ bah!

Ik blijf het maar herhalen voor mensen die op het punt staan dit 'topmodel' aan te schaffen... lees dit en andere forums goed door. Er zijn best wel veel issues met deze serie Panasonics.
- 'permanente' retentie (ik zie op de groene break-in slides zwarte schaduwen die ik niet weg krijg)
- luidruchtige fans (die volgens E-cars/panasonic binnen specs vallen dus doen er niets aan)
- zoemen (zo hard dat het boven stille momenten heen gaat)
- groene veeg (heb ik ook maar ik zie het met normaal kijken niet)
- (pas 'ontdekt') 'schaduwen'/vegen: Voorbeeld: een trailer op BR gaat vaak vooraf door een warning met witte letters op een hardgroene achtergrond. Die witte letters geven een streperige schaduw geheel van links naar rechts.
- flikkeren van witte/heldere vlakken.

Vervolgens mag je dit toestel niet (lang) gebruiken met computerbeelden, 4:3 (ivm zwarte balken) en logo's (dus zo'n beetje alle zenders) om inbranden te voorkomen. Het zelfde geldt natuurlijk ook voor speelfilms met zwarte balken boven/onder (aspect ratio 2:35 : 1).... dus eigenlijk is normaal gebruiken niet toegestaan.

Wat een k*t toestel. Ik beschouw het echt als de miskoop van 2011. Bezint eer ge begint en laat je niet verleiden door de demo in de winkel. Het beeld is op zich fantastisch totdat -uiteraard pas thuis en dus te laat- je op je gemakje goed en langduriger gaat kijken (en luisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:16:
[...]

Vervolgens mag je dit toestel niet (lang) gebruiken met computerbeelden, 4:3 (ivm zwarte balken) en logo's (dus zo'n beetje alle zenders) om inbranden te voorkomen. Het zelfde geldt natuurlijk ook voor speelfilms met zwarte balken boven/onder (aspect ratio 2:35 : 1).... dus eigenlijk is normaal gebruiken niet toegestaan.
Je kan gewoon een avondje film kijken hoor met zwarte balken (4:3 ook wel) of desnoods de hele avond nederland 1. Daar krijg je echt geen burnin van. Alleen als je non stop dat materiaal afspeelt krijg je problemen. Dit is mijn 4e plasma, en heb nooit last van inbranden gehad bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:16:
[...]

Ik blijf het maar herhalen voor mensen die op het punt staan dit 'topmodel' aan te schaffen... lees dit en andere forums goed door. Er zijn best wel veel issues met deze serie Panasonics.
- 'permanente' retentie (ik zie op de groene break-in slides zwarte schaduwen die ik niet weg krijg)
Ik ben nog nooit een avondje lekker break in slides gaan kijken. Waarom zoek je in godsnaam naar problemen op egaal groene slides? Ga lekker tv kijken joh, daar is die tv voor. Als je er met normaal kijken ook last van hebt, heb je recht om te klagen, maar bewust zoeken naar logo's op beelden die een normaal mens nooit ziet... Tsja.
- groene veeg (heb ik ook maar ik zie het met normaal kijken niet)
Je hebt het ook maar ziet het niet :? Of zie je het alleen als je erop let en in een specifieke situatie die het aan het licht brengt? Ik verwijs weer naar mijn eerdere opmerking: ga gewoon tv kijken ipv zoeken naar problemen. Dat is echt een probleem van de huidige tijd dat mensen iets lezen op internet, er naar gaan zoeken en dan gaan klagen. Op fotografiegebied had je dat een tijd terug met objectieven die niet helemaal 100% correct focussen op datgene waar je op richt, maar een centimeter te ver naar voren of achteren: in de praktijk niet echt een probleem, maar horden fotografen maakten foto's van focus charts.
- (pas 'ontdekt') 'schaduwen'/vegen: Voorbeeld: een trailer op BR gaat vaak vooraf door een warning met witte letters op een hardgroene achtergrond. Die witte letters geven een streperige schaduw geheel van links naar rechts.
Dat doet mijn G20 ook heel soms, ik stoor me er niet aan. Ik denk dat je moet accepteren dat iedere tv, hoe duur ook, zijn beperkingen heeft die komen door de gekozen techniek. Had je een lcd gehad, dan had je wellicht last van clouding, een slechte kijkhoek, input lag, niet-egale achtergrondverlichting, halo's, dynamische backlight... Geen enkele techniek is heilig en 100% perfect.
- flikkeren van witte/heldere vlakken.
Had mijn G20 ook in het begin, ging na een paar weken/maanden over door "inslijten" van het paneel.
Absolute onzin. Ik let totaal niet op logo's van zenders en computerbeelden, het enige wat je moet doen is je gezonde verstand gebruiken. Zo heb ik mijn HTPC zo ingesteld dat hij na 1 minuut geen actie een zwart scherm geeft, waardoor ik nooit per ongeluk een menu kan laten inbranden (naja, 't is meer retentie dan). Je kunt gerust een spelletje spelen, ook met een HUD die permanent in beeld is, zolang je daarna maar niet een egaal groen vlak in beeld toont, zul je geen retentie zien.

Ik heb mijn G20 nu bijna een jaar en er is eigenlijk maar een ding waar ik me een beetje aan stoor en waar ik wellicht Panasonic nog 's voor bel: hij zoemt een beetje, vooral bij felle beelden. Ik hoor het gelukkig alleen als het helemaal stil is in huis (en het geluid van de film dus ook uitstaat), maar hij deed dat in het begin niet.
Wat een k*t toestel. Ik beschouw het echt als de miskoop van 2011. Bezint eer ge begint en laat je niet verleiden door de demo in de winkel. Het beeld is op zich fantastisch totdat -uiteraard pas thuis en dus te laat- je op je gemakje goed en langduriger gaat kijken (en luisteren).
Vervelend om te lezen, maar nogmaals: dit zijn dingen die bekend zijn en ze zijn inherent aan de gekozen techniek. Plasma is niet perfect, het heeft ook nadelen en dat zijn deze. Het is aan ieder om uit te zoeken of de voordelen opwegen tegen de nadelen of niet. Overigens kun je bij veel zaken je tv binnen een x-aantal dagen retourneren of ruilen voor een ander model.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Grrrrrene
Vervelend om te lezen, maar nogmaals: dit zijn dingen die bekend zijn en ze zijn inherent aan de gekozen techniek.
Dit vindt ik onzin, zo kan je alles wel goed gaan praten. Zoemen, luidruchtige ventilatoren, groene vlekken, streperige schaduw geheel van links naar rechts, dit heeft niks met de techniek te maken maar gewoon een mankement (tekortkoming) van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Happy2000 schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:04:
@Grrrrrene

[...]

Dit vindt ik onzin, zo kan je alles wel goed gaan praten. Zoemen, luidruchtige ventilatoren, groene vlekken, streperige schaduw geheel van links naar rechts, dit heeft niks met de techniek te maken maar gewoon een mankement (tekortkoming) van het toestel.
Zoemen heeft wel met de techniek te maken. Elke plasma tv zoemt, alleen de mate hoe ze zoemen kan verschillen.
Ook een vorm van ghosting (daar lijkt het op), dit is phosphorlag. Heeft elke plasma tv last van. Mijn VT30 ook, maar mijn pz80 had daar ook last van. Ik kon dat ook op een KURO zien. Dat is gewoon een nadeel van de gebruikte techniek.

Ik ben het met je eens dat sommige dingen niet horen, zoals de groene vlekken, fbr en de luidruchtige ventilatoren. Maar de plasma specifieke dingen kun je niet als probleem aanmerken, je weet dat je dat gaat krijgen als je een plasma tv koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zoemen heeft wel met de techniek te maken. Elke plasma tv zoemt, alleen de mate hoe ze zoemen kan verschillen.
Inderdaad.

Ik heb zelf hier de v20 gehad (begin dit jaar) en deze zoemde ook, kon hem vanaf 3 meter nog horen, heb nu de samsung 51D6900 en deze hoor je alleen als je achter de tv gaat luisteren.
Een plasma hoeft niet echt veel te zoemen, ligt ook aan de bouw cq. kwaliteit van de onderdelen.
ok een vorm van ghosting (daar lijkt het op), dit is phosphorlag. Heeft elke plasma tv last van. Mijn VT30 ook, maar mijn pz80 had daar ook last van. Ik kon dat ook op een KURO zien. Dat is gewoon een nadeel van de gebruikte techniek.
Phosphorlag zit inderdaad in plasma tv's maar ik weet niet als hij dit bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Happy2000 schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:37:
[...]

Inderdaad.

Ik heb zelf hier de v20 gehad (begin dit jaar) en deze zoemde ook, kon hem vanaf 3 meter nog horen, heb nu de samsung 51D6900 en deze hoor je alleen als je achter de tv gaat luisteren.
Een plasma hoeft niet echt veel te zoemen, ligt ook aan de bouw cq. kwaliteit van de onderdelen.

[...]

Ja, na de update heb ik nu o0ok last van fors zoemen en forse ventilatoren. Meer dan mijn voorgaande plasma's. Ik laat binnenkort ook e-care maar ff kopen, als die niets vinden dan stel ik mijn retailer verantwoordelijk. Fixt die het niet ,dan ontbind ik het koopcontract en koop ik de samsung....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoezo inderdaad? Dat is precies wat ik zeg! 8)7

Iedere plasma zoemt, de een uiteraard wat meer dan de ander, maar het hoort bij de techniek. Datzelfde geldt voor die strepen door het beeld die je heel incidenteel kunt zien als er een wit vlak op een zwarte achtergrond verschijnt. Als je dat bij plasma pas opvalt heb je met crt's niet opgelet, want die deden dat net zo. Alleen daar hoorde je nooit iemand over omdat het niet steeds in plasma vs. lcd-discussies aangehaald werd :P

Wat dat betreft heb je mijn boodschap niet helemaal begrepen lijkt het. Ik wil nogmaals benadrukken dat je niet naar ingebrande logo's moet gaan zoeken op break-in beelden. Dat vind ik net zoiets als naar een zwart beeld gaan kijken en klagen dat je led-lcd wat feller zwart weergeeft aan de randen of onder een zeer schuine hoek tv kijken en klagen dat je contrast niet je van het is.

[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 05-09-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Happy2000 schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:37:
Dat bedoel ik inderdaad niet

Op avforums noemt iemand dit 'linebleed' en als ik zijn beschrijving lees dan is dit inderdaad wat ik ook zie.

Hier een plaatje van wat iik ook zie -van een Samsung dus die hebben dat ook-
http://img607.imageshack....227/horisontalstripes.jpg

Ook op avforums klachten over de nieuwe firmware. Meer fannoise en ook meer 'zoem/buzz'. Theorie is dat er meer stroom op de plaat gezet wordt om bepaalde artifacts weg te werken.
Meer stroom is meer buzz en meer warmte, meer warmte is sneller draaiende fans om die warmte af te voeren.....

Je zou toch verwachten dat er ergens in het servicemenu instellingen zijn om weer wat minder stroom op de plaat en/of fans te zetten?

maar ja... ik heb hier geen verstand van dus maar weer hopen dat Panasonic heel snel met een fix komt.

In de tussentijd dan maar geen Vierracast gebruken (deed ik toch al niet) en niet updaten

[ Voor 6% gewijzigd door LaFleche op 05-09-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
The Slicer schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:58:
[...]

Zeelandnet/Delta, maar dat schijnt gewoon het Ziggo-signaal te zijn en dus wel betaald (9,95 p.m.).
Er is ook haperend beeld bij Veronica/Net5 in HD, maar dat is overduidelijk het signaal. Daar staat het beeld regelmatig 1 seconde stil.
Het andere probleem is minder duidelijk, 3 schokjes in regelmaat. Zou beter zijn als het niet aan de TV ligt :)
Wie heeft Ziggo i.c.m. een Panasonic plasma en kent dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:13:
[...]

Op avforums noemt iemand dit 'linebleed' en als ik zijn beschrijving lees dan is dit inderdaad wat ik ook zie.

Hier een plaatje van wat iik ook zie -van een Samsung dus die hebben dat ook-
http://img607.imageshack....227/horisontalstripes.jpg
Ja, dat is linebleeding, voor zover ik weet hebben alle plasma's (ook de Kuro's van vroeger) daar last van. En zoals ik zei doen crt's dat dus ook :)

@Hierboven: ik heb Ziggo icm een P42G20 en alle zenders doen het hier goed. Wel is het zo dat ik in de slaapkamer RTL5 t/m Veronica niet meer kan zien, gewoon volledig zwart beeld met de melding "no signal", terwijl de meeste andere zenders het gewoon 100% doen, zonder haperingen. Hoe is het gesteld met je signaalsterkte? (Menu --> Setup Menu --> DVB-C Tuning Menu --> Signal Condition). Signal Quality is daar bij mij ~75% en Signal strength is ook zoiets.

Ze zitten alleen enorm te prutsen bij Ziggo, momenteel doet nederland 3, RTL4 en RTL5 het in mijn woonkamer ook niet vanwege een hoge BER. Dat fixt zich vanzelf gedurende de dag, maar irritant is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Slicer
Grrrrrene schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:42:
[...]

@Hierboven: ik heb Ziggo icm een P42G20 en alle zenders doen het hier goed. Wel is het zo dat ik in de slaapkamer RTL5 t/m Veronica niet meer kan zien, gewoon volledig zwart beeld met de melding "no signal", terwijl de meeste andere zenders het gewoon 100% doen, zonder haperingen. Hoe is het gesteld met je signaalsterkte? (Menu --> Setup Menu --> DVB-C Tuning Menu --> Signal Condition). Signal Quality is daar bij mij ~75% en Signal strength is ook zoiets.

Ze zitten alleen enorm te prutsen bij Ziggo, momenteel doet nederland 3, RTL4 en RTL5 het in mijn woonkamer ook niet vanwege een hoge BER. Dat fixt zich vanzelf gedurende de dag, maar irritant is het wel.
Signaalsterkte en -kwaliteit staan daar op 100% bij alle zenders, dus begin eigenlijk te twijfelen of het daar aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat een herinstallatie helpt? Het lijkt erop dat er meer mensen zijn met die problemen die jij omschrijft: [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7
Adlermann schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:01:
[...]

De laatste generatie van de kuro's had er vrij weinig last van, maar was inderdaad niet linebleeding vrij.
Het aangehaalde plaatje is natuurlijk ook een erg gekunsteld voorbeeld. zoiets tref je in normale videobeelden niet snel aan :)

[ Voor 84% gewijzigd door Grrrrrene op 05-09-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grrrrrene schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:42:
[...]

Ja, dat is linebleeding, voor zover ik weet hebben alle plasma's (ook de Kuro's van vroeger) daar last van. En zoals ik zei doen crt's dat dus ook :)
De laatste generatie van de kuro's had er vrij weinig last van, maar was inderdaad niet linebleeding vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Grrrrrene schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:55:

[...]

Het aangehaalde plaatje is natuurlijk ook een erg gekunsteld voorbeeld. zoiets tref je in normale videobeelden niet snel aan :)
Tja... ik geef een voorbeeld ter verduidelijking van het begrip linebleeding.

Zoals ik al schreef zie ik het in die groene 'trailer' warnings Het viel mij ook al op een scene van "Once upon a time in the west"... de loop van een geweer die 'netjes' doorliep in een grijze schaduw.

Tja.... weet je: het zou allemaal niets eens zo erg zijn als die vt30 (42inch) 500 euro kostte op zo.. je hebt ook zoiets als prijs/kwaliteit. maar dit zou het topmodel moeten zijn en kost ook nog eens 1400 euro (gemiddeld). Dit geldt niet alleen voor Panasonic... als ik zie welke issues Samsung 8000 eigenaren hebben dan is dat ook te triest voor woorden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:13:
[...]

Tja... ik geef een voorbeeld ter verduidelijking van het begrip linebleeding.

Zoals ik al schreef zie ik het in die groene 'trailer' warnings Het viel mij ook al op een scene van "Once upon a time in the west"... de loop van een geweer die 'netjes' doorliep in een grijze schaduw.

Tja.... weet je: het zou allemaal niets eens zo erg zijn als die vt30 (42inch) 500 euro kostte op zo.. je hebt ook zoiets als prijs/kwaliteit. maar dit zou het topmodel moeten zijn en kost ook nog eens 1400 euro (gemiddeld). Dit geldt niet alleen voor Panasonic... als ik zie welke issues Samsung 8000 eigenaren hebben dan is dat ook te triest voor woorden....
De KURO kostte 4-6000 euro en die had ook veel van de genoemde issues. Er is ook gewoon zoiets wat bij de techniek hoort. Zoiets noemen we hier op het werk (ik ben werkzaam in R&D) side-effects of a treatment. Dit is erg te vergelijken met medicijnen. Je bent ziek, dus je wilt beter worden. Daarvoor slik je een pil. Deze pil heeft een boel positieve effecten (je wordt beter). Maar er kan ook een negatief effect zijn (je voelt je zieker tijdens de behandeling).

Technologie werkt precies hetzelfde, je keuze voor een bepaalde technologie zal bepaalde gewenste effecten hebben en uiteraard ook ongewenste. Bij het gebruik van plasma heb je bijvoorbeeld effecten als: snelle bewegingsresolutie. Maar je hebt ook een tradeoff: phosphorlag, retentie en linebleeding.

Elke plasma heeft gewoon last van die dingen. En zo erg zijn ze ook niet, want in echte content (films) heb ik namelijk nauwelijks last van die dingen.

Trouwens, het veel te harde buzzen en de veel te hoorbare fans zijn wmb wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
Adlermann schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:27:
[...]
Ja, na de update heb ik nu o0ok last van fors zoemen en forse ventilatoren.
.
Hoor je dit eigenlijk direkt nadat je de TV hebt aangezet? Ik heb mijn VT30 nog niet geupdate en merk het geluid van de ventilatoren pas op zodra de TV een lange tijd (ca. 6 uur) aan staat. Dan begin ik het wel hinderlijk te vinden en dat weerhoudt mij er tot nu toe van om de firmware update uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeffrey-W schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:24:
[...]
.
Hoor je dit eigenlijk direkt nadat je de TV hebt aangezet? Ik heb mijn VT30 nog niet geupdate en merk het geluid van de ventilatoren pas op zodra de TV een lange tijd (ca. 6 uur) aan staat. Dan begin ik het wel hinderlijk te vinden en dat weerhoudt mij er tot nu toe van om de firmware update uit te voeren.
Na de update is het juist het ergst na het aanzetten. Ik zet de tv aan en de ventilatoren gaan dan 30 seconden ofzo op maximaal draaien en gaan daarna lager draaien. Ook is er duidelijk meer sprake van buzzing. Van alleen hoorbaar op 30 cm na hoorbaar op een paar meter :(

[edit]

Ik zal eens kijken of ik 1520 er weer op kan zetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 05-09-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik heb net mijn 42VT30 geupgraded naar 1.703 en tot nu toe totaal geen issues (geen fan noise, scherm zoemt niet harder dan eerst etc.).

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 21:09
mindcrash schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:39:
Ik heb net mijn 42VT30 geupgraded naar 1.703 en tot nu toe totaal geen issues (geen fan noise, scherm zoemt niet harder dan eerst etc.).
Hier hetzelfde. Geen issues. Geen buzz en fans hoor ik bijna niet vanwege een spachtelputz muur en een 10mm muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar hebben jullie de update 1.703 vandaan ik kan hem nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:04:
waar hebben jullie de update 1.703 vandaan ik kan hem nergens vinden
Sluit je toestel aan op het internet en druk op de CAST knop. En dan krijg je een melding.
Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.