Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:41
Ik had een klein vraagje, ik ben aan het zoeken voor vervanging van mijn 32LZD80Fomdat 32 inch toch een beetje klein vindt voor mijn huiskamer en ik heb mijn oog laten vallen op 42s30 of de samsung 40d5000(LCD).
En het wat ik mij dus eigenlijk afvraag zou de s30 nou een vooruit gang ten opzichte van mijn oude tv zou zijn? Ook zit mijn twijfel vooral dat ja plasma heeft een hoger piekverbruik en warmte productie dan de samsung.
En je hebt natuurlijk nog de kans van inbranding, wat bij mij toch de grootste twijfel geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 23:05
Vrietje schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:20:
Ik had een klein vraagje, ik ben aan het zoeken voor vervanging van mijn 32LZD80Fomdat 32 inch toch een beetje klein vindt voor mijn huiskamer en ik heb mijn oog laten vallen op 42s30 of de samsung 40d5000(LCD).
En het wat ik mij dus eigenlijk afvraag zou de s30 nou een vooruit gang ten opzichte van mijn oude tv zou zijn? Ook zit mijn twijfel vooral dat ja plasma heeft een hoger piekverbruik en warmte productie dan de samsung.
En je hebt natuurlijk nog de kans van inbranding, wat bij mij toch de grootste twijfel geeft.
de 42s10 was al stukken mooier dan de lzd80 serie toentertijd, en de s30 is weer generaties nieuwer dan de 10..
dus ja absoluut mooier, en inbranden komt eigenlijk amper voor en zeker niet bij de series met lichtere glasplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afterburn schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:09:
*proest*

Ik weet niet wat voor supermarkten jij bezoekt, maar de supermarkten die ik ken verkopen geen 50" plasma's met een straatprijs tussen 700-1000 euro. Valt een beetje buiten de Lidl demografie.

Zoals gezegd, dit model wordt niet in NL gevoerd maar wel in de rest van de EU. De winkels in de prijswatch die het model hebben zijn ook vrijwel allemaal met een Duits moederbedrijf.
Snap niet wat jij daar grappig aan vindt? Beetje hautain gedrag vind ik.

In de Carrefour supermarktketen verkopen ze Samsung plasma's D550 voor 999 euro (51 inch). Daar verkopen ze ook U en C series Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Is er een tijdsindicatie van wanneer de 55VT30 kan worden geleverd, vergeten ze 'm in te scannen en mee te nemen in de route.

Betaal je er zoveel voor...hopelijk komen ze nu morgen wel, zoals vanavond afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Dolf78 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:07:
Ik heb sinds 2 weken de 50VT30 en hij bevalt over het algemeen goed, hoewel ik het zwart 'zwarter' had verwacht. Waar ik me wel aan erger is dat, vooral wanneer gezichten redelijk vol in beeld zijn, de huid wat vlekkerig overkomt. Ik weet niet wat dit precies is maar het ziet er best onnatuurlijk uit. Het kan volgens mij niet komen door mijn instellingen want heb alle beeldverbeteraars uitstaan om het beeld zo natuurlijk over te laten komen.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Dit vind ik teleurstellend voor de duurste Panasonic Plasma serie van 2011. Ik was zelf ook van plan om over te stappen op plasma, ik heb altijd LCD schermen gehad, helaas kunnen ze het diep zwart niet weergeven (wat een goede CRT TV wel kon). Maar zelfs met de ultieme Panasonic VT30 serie van dit jaar heb je dus nog steeds geen "echte" zwartwaarden? Bestaat er überhaupt een Panasonic Plasma die je net zulke zwartwaarden kan bieden als een good old CRT? Ik weet dat een Pioneer Kuro LX-5090 dit wel kan, en dat is een toestel van een paar jaar oud! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:15:
[...]

[..]Bestaat er überhaupt er een Panasonic Plasma die je net zulke zwartwaarden kan bieden als een good old CRT? Ik weet dat een Pioneer Kuro LX-5090 dit wel kan, en dat is een toestel van een paar jaar oud! ;(
Heb je tekst even geredigeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb de groene 'vlekken' nog steeds, het zit voornamelijk echt in het midden. Het stoort mijn gaming en movie-watching echter totaal niet, dus als het moet kan ik ermee leven. Ik zal morgen wel even de winkel bellen om ze op de hoogte te houden, want ze weten nog niet van dit geval af.

Ik heb het service menu gecheckt en heb er dit staan..

time 00198:00

Dus nog wel een aantal uren te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-10 22:49

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je 'echt' zwart wil moet je naar een Local Dimming LED kijken, maar dan niet mopperen over clouding als er toch wat kleine heldere dingen moet worden weergegeven :p

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
mr.paaJ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:45:
Als je 'echt' zwart wil moet je naar een Local Dimming LED kijken, maar dan niet mopperen over clouding als er toch wat kleine heldere dingen moet worden weergegeven :p
LED gaat 'm niet worden voor mij, alhoewel ik een paar jaar geleden echt zat te wachten op de Samsung LE8500 met local dimming. Helaas is dat toestel nooit in Nederland verschenen, hier bleven ze steeds maar die Edge-Lit LED schermen verkopen (met gratis clouding omdat het zo mooi staat, wat een crap). Mijn interesse is nu verdwenen voor dit soort schermen. En daarbij komt dat de meeste LED TV's een te hoge input lag hebben waar een serieuze gamer als ik totaal niet op zit te wachten. |:(

Ultieme TV voor mij in een notendop: de diepste zwartwaarden, geen input lag, geen blurry waas met snelle beelden, geen flikkeringen bij een witte achtergrond. Dit laatste valt me soms op bij Plasma schermen net als image retention, gisteren nog tegengekomen bij de Media Markt, echt vreselijk om te zien die ingebakken letters! En dat gewoon bij de nieuwste generatie Panasonic Plasma's. Onbegrijpelijk dat dit nog steeds voorkomt! Zag het btw op de GT30.

Ach ja, de ultieme TV bestaat gewoon (nog) niet voor deze veeleisende gamer. Wie weet gaat de OLED techniek aan al mijn eisen voldoen, moeten deze schermen wel een keer uitkomen in minimaal 46" voor een bedrag van +/- 1500 euro... Duurt wel heel lang allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 16-08-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:14:
[...]

Ultieme TV voor mij in een notendop: de diepste zwartwaarden, geen input lag, geen blurry waas met snelle beelden, geen flikkeringen bij een witte achtergrond. Dit laatste valt me soms op bij Plasma schermen net als image retention, gisteren nog tegengekomen bij de Media Markt, echt vreselijk om te zien die ingebakken letters! En dat gewoon bij de nieuwste generatie Panasonic Plasma's. Onbegrijpelijk dat dit nog steeds voorkomt! Zag het btw op de GT30.
Image Retention is echt geen issue hoor. Dat verdwijnt gewoon vrij snel weer. Daar hebben alle plasma's last van en zullen dat ook wel blijven houden. CRT had in een bepaalde mate daar ook last van hoor, mijn oma keek 24/7 rtl 4 en dan had ze na een jaar gewoon overal op elke zender rtl 4 in beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Die flikkering is ook wat mij stoort. Zou je dit nog zien indien de tv juist afgesteld is? Ik zie dit duidelijk in de winkel. Misschien staat de tv daar gewoon op torch mode waardoor het beeld onstabiel is?

Iemand ervaring met het niet meer zien van flikkeringen na het afstellen van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:12:
[...]

Die flikkering is ook wat mij stoort. Zou je dit nog zien indien de tv juist afgesteld is? Ik zie dit duidelijk in de winkel. Misschien staat de tv daar gewoon op torch mode waardoor het beeld onstabiel is?

Iemand ervaring met het niet meer zien van flikkeringen na het afstellen van de tv?
De eerste dagen zag ik flikkering, maar nu niet meer. Waarschijnlijk wennen je ogen eraan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Weet iemand of je het toerental van de ventilatoren van de VT30 langzamer kan instellen? Ik hoor ze duidelijk! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:24
D-TECH schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:42:
[...]

De eerste dagen zag ik flikkering, maar nu niet meer. Waarschijnlijk wennen je ogen eraan? :?
Was dat maar zo.
Heb het toestel nou anderhalve week en heb nog steeds last van het flikkeren. De ene keer erger dan de andere, afhankelijk van het beeldmateriaal.

Probeer het toestel daarom ook de deur uit te doen. Kan er maar niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JvdHoudt schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:49:
[...]

Was dat maar zo.
Heb het toestel nou anderhalve week en heb nog steeds last van het flikkeren. De ene keer erger dan de andere, afhankelijk van het beeldmateriaal.

Probeer het toestel daarom ook de deur uit te doen. Kan er maar niet aan wennen.
Ik blijf het na jaren nog zien (g10/pz80 meegerekend). maar ik stoor me er niet aan. Het is namelijk alleen bij witte vlakken waar ik het zie (compleet scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
Dan heb ik er toch wat meer last van.
Bij contrastrijke beelden zie ik het al, meeste uitzendingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Er zijn hier dus meer mensen die flikkeringen op een witte achtergrond als storend ervaren. Ik moet wel zeggen dat dit me tot nu toe alleen is opgevallen bij sommige Panasonic toestellen, mijn neefje heeft een Samsung Plasma en daar zie ik geen flikkeringen en hij heeft het contrast behoorlijk hoog aanstaan. Ook bij de Pioneer Kuro's is me dit nooit opgevallen. Ik denk niet dat het aan de instellingen ligt.

Ik was eigenlijk van plan om binnenkort een high-end Panasonic Plamsa te kopen (deze toestellen komen nou eenmaal als beste uit te test op alle grote review sites) maar als ik flikkeringen tegenkom gaat die METEEN weer retour, dit is voor mij nog veel storender dan het lichtelijk onscherpte van LCD bij snelle beelden.

Die sites melden trouwens ook in hun reviews dat er flikkeringen kunnen worden waargenomen, maar dit "probleem" ziet dus niet iedereen... Nou, ik dus wel! De zoektocht naar de beste TV van het moment is om gek van te worden als je zo kieskeurig bent. |:(

[ Voor 189% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 17-08-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GANGSTERKILLER schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:19:
Er zijn hier dus meer mensen die flikkeringen op een witte achtergrond als storend ervaren. Ik moet wel zeggen dat dit me tot nu toe alleen is opgevallen bij sommige Panasonic toestellen, mijn neefje heeft een Samsung Plasma en daar zie ik geen flikkeringen en hij heeft het contrast behoorlijk hoog aanstaan. Ook bij de Pioneer Kuro's is me dit nooit opgevallen. Ik denk niet dat het aan de instellingen ligt.

Ik was eigenlijk van plan om binnenkort een high-end Panasonic Plamsa te kopen (deze toestellen komen nou eenmaal als beste uit te test op alle grote review sites) maar als ik flikkeringen tegenkom gaat die METEEN weer retour, dit is voor mij nog veel storender dan het lichtelijk onscherpte van LCD bij snelle beelden.

Die sites melden trouwens ook in hun reviews dat er flikkeringen kunnen worden waargenomen, maar dit "probleem" ziet dus niet iedereen... Nou, ik dus wel! De zoektocht naar de beste TV van het moment is om gek van te worden als je zo kieskeurig bent. |:(
Er worden gewoon geen tv's meer gemaakt voor de top 2% van de consumenten. Dat waren de kuro's maar die zijn zo duur dat het gewoon niet winstgevend is.

Je kan ook voor een semi-professionele range gaan van panosnic. Die zijn wel een stuk beter. maar dan ook gelijk 7000 euro per tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Adlermann schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:22:
[...]

Image Retention is echt geen issue hoor. Dat verdwijnt gewoon vrij snel weer. Daar hebben alle plasma's last van en zullen dat ook wel blijven houden. CRT had in een bepaalde mate daar ook last van hoor, mijn oma keek 24/7 rtl 4 en dan had ze na een jaar gewoon overal op elke zender rtl 4 in beeld :)
Je oma heeft smaak, rtl 4 was vroeger als ook mijn favoriete zender! Kan ook niet anders met Telekids en Goede Tijden Slechte tijden. Arnie, Peter & Linda wie kent ze niet!! :*) Die image retention op een CRT hadden wij geen last van, tenminste, het was me nooit opgevallen als kind. Wat ik wel nog weet is hij het uitzetten van de CRT na lange tijd, is dat je soms het beeld en bepaalde letters zag oplossen als sneeuw voor de zon. Maar dit duurde echt maar een paar seconden.

Tijdens het TV kijken nooit last van gehad. Bij Die GT30 in de Media Markt zag je gewoon de hele tijd letters op een wit achtegrond die niet zomaar even verdwenen, ik zou daar gestoord van worden. Het zou net zo goed geen retention kunnen zijn maar permanente inbranding. Dat is toch onacceptabel voor zo'n dure TV.
Adlermann schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:25:
[...]

Er worden gewoon geen tv's meer gemaakt voor de top 2% van de consumenten. Dat waren de kuro's maar die zijn zo duur dat het gewoon niet winstgevend is.

Je kan ook voor een semi-professionele range gaan van panosnic. Die zijn wel een stuk beter. maar dan ook gelijk 7000 euro per tv.
Ik snap het wel dat Pioneer gestopt is, hun toestellen waren enorm duur en verkochten blijkbaar niet goed genoeg. Echt voor de videofiel met een grote beurs. Welk toestel bedoel je van Panasonic, zijn er nog betere en duurdere dan hun high-end VT lijn te koop? En 7000 euro? Krankzinnig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Heb net 2 maanden een pana 50vt30 beeld en geluid is ok maar het lawaai van de ventilatoren werken serieus op mijn zenuwen .. tis net zoals een airco, je voelt de druk op je oren heeft iemand hier al een reactie van panasonic of een oplossing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GANGSTERKILLER schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:53:

Ik snap het wel dat Pioneer gestopt is, hun toestellen waren enorm duur en verkochten blijkbaar niet goed genoeg. Echt voor de videofiel met een grote beurs. Welk toestel bedoel je van Panasonic, zijn er nog betere en duurdere dan hun high-end VT lijn te koop? En 7000 euro? Krankzinnig...
VX 300 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
I see, maar vanaf 65"... Veel te groot en ook al had ik de ruimte, ik kan het niet betalen. Ze moeten 'm maken in 46" voor niet meer dan 2000 euro. De VX 300 serie is trouwens niet terug te vinden op hun site.
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:57:
Hallo Heb net 2 maanden een pana 50vt30 beeld en geluid is ok maar het lawaai van de ventilatoren werken serieus op mijn zenuwen .. tis net zoals een airco, je voelt de druk op je oren heeft iemand hier al een reactie van panasonic of een oplossing ??
Ik begrijp dat het vervelend is, tijdens het TV kijken of gamen wil ik ook niet gestoord worden door ventilatoren. Ik vind die van m'n PS3 en Xbox 360 al te luidruchtig... Wat vind je trouwens van de beeldkwaliteit van de 50VT30? Is zwart ook echt zwart of heb je het idee dat dit beter kon? En geen last van flikkeringen of image retention? ;)

[ Voor 49% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 17-08-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiVanc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
Heeft de GT30 ook last van lawaaierige ventilatoren of is dit een specifiek euvel van de VT30-reeks?

twitter: @NiVanc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GANGSTERKILLER schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:20:
[...]

I see, maar vanaf 65"... Veel te groot en ook al had ik de ruimte, ik kan het niet betalen. Ze moeten 'm maken in 46" voor niet meer dan 2000 euro. De VX 300 serie is trouwens niet terug te vinden op hun site.

[...]

Is zwart ook echt zwart of heb je het idee dat dit beter kon? En geen last van flikkeringen of image retention? ;)
In het donker is zwart wel goed zwart hoor. Niet zo donker als het zwart van het plastic. Maar dat is ook niet mogelijk (alleen dimmen leds kunnen dat, maar die doen dat vrij lelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor is geen oplossing wel een methode om het te minderen maar helemaal geluidloos zal echt niet lukken.
De beste manier om het geluid welke wordt veroorzaakt door de ventilatoren is de Plasma op te hangen en achter de Plasma iets van demping aan te brengen.
Reflectie in je luisterruimte welke vrijwel iedereen heeft speelt ook aardig mee met dit fenomeen vandaar het strak ophangen.

Gelet je reactie irriteer je je kapot aan dit fenomeen en mocht je niet in de gelegenheid zijn om de Plasma op te hangen dan zou ik z.s.m verkopen.
NU krijg je nog een redelijk bedrag ervoor, over 7 maanden gonst het wederom van de geruchten van een nog betere.................. en bijna iedereen trapt er weer in.

Oh ja je vroeg of Panasonic je kan helpen nou dan kan ik je snel uit je dromen helpen die doen helemaal niets.
Met een beetje geluid staat er een zogenaamde E Care monteur op de stoep met niets bij zich.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 23:25 ]

• JvdHoudt
Hoe zit het nou eigenlijk met de image retention.
Op het moment kijk ik zoveel mogelijk materiaal op fullscreen, maar straks kom ik er niet onderuit om materiaal te kijken met letterbox, oude series e.d.

Is dit en een paar uur gamen met hud na de eerste 200 uur nog een probleem?

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 11:26

pvr

;)

http://gathering.tweakers...ion&data%5Bboolean%5D=AND
JvdHoudt schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:11:
Op het moment kijk ik zoveel mogelijk materiaal op fullscreen, maar straks kom ik er niet onderuit om materiaal te kijken met letterbox, oude series e.d.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:34
Om nog even terug te komen op de grote groene vlek in mijn 50VT30: Nu na 300 uur is deze nog onveranderd zichtbaar.

Ecare komt de tv ophalen en het aankoopbedrag wordt gecrediteerd. Ik kan bij mijn leverancier een nieuwe aanschaffen. Ik denk dat het toch weer een 50VT30 wordt, al wil ik niet hetzelfde probleem krijgen. Er zullen ongetwijfeld meer toestellen zonder problemen zijn dan met, maar het blijft een soort loterij :>

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Gefeliciteerd. Blijft toch vervelend bij zo'n dure tv.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

JvdHoudt schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:11:

Als je TV goed ingespeeld is (en je een beetje zorgt dat statische afbeeldingen niet al te lang worden afgebeeld) zou dit geen probleem moeten zijn denk ik :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
mindcrash schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:39:
Als je TV goed ingespeeld is (en je een beetje zorgt dat statische afbeeldingen niet al te lang worden afgebeeld) zou dit geen probleem moeten zijn denk ik :)
Inspelen doet niéts om retentie tegen te gaan. Dit zal je altijd en eeuwig blijven houden.

Nickname does not reflect reality

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Madje schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:22:
... Tevens vroeg ik mij af wat voor wandbeugel hiervoor het beste is. We willen wel dat het mogelijk kan zijn om de televisie wat te kunnen draaien.
Ik heb zelf mijn TV opgehangen aan de Vencers VPL-7 Hierdoor hangt die zeer straks tegen de muur met slecht 2,4 cm afstand. Je kan alleen niet meer aan de achterkant bij de kabels komen. Dus het is wel zo handig om eerst alle kabels te monteren :)

Zal binnenkort even fotootje plaatsen van het resultaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 18-08-2011 11:57 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Bitbull
Brad Pitt schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:42:
[...]

Inspelen doet niéts om retentie tegen te gaan. Dit zal je altijd en eeuwig blijven houden.
Daarbij is de Panasonic wat betreft retensie echt een van de betere. Ik heb er zelf nooit last van gehad in ieder geval.

De logo's van de Nederlandse omroepen worden wel erg duidelijk weergegeven. Als je dit vergelijkt met de manier waarop bv in de VS de omroepen hun logo's tonen is er een groot verschil. Daar worden de logo's wel groter weergegeven maar zonder kleuren en gedimd.

• D-TECH
Iemand een andere oplossing voor de ventilatoren? Zelfs als ik aan de andere kant van mijn woonkamer sta (12 meter!) kan ik de ventilatoren LUID en DUIDELIJK horen :(

• Morpheusk
  • Nu online
D-TECH schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:01:
Iemand een andere oplossing voor de ventilatoren? Zelfs als ik aan de andere kant van mijn woonkamer sta (12 meter!) kan ik de ventilatoren LUID en DUIDELIJK horen :(
Ik zie het in het topic vaker voorbij komen ik heb zelf nergens last van. Ook als ik dichtbij sta zijn ze nauwelijks te horen. Misschien gewoon een schroevendraaier in de fans steken? :P

• Bitbull
Ik hoor ze zelf helemaal niet. Alleen heel even kort na het inschakelen. De fans gaan dan even op volle toeren draaien waarna ze na 1 a 2 seconden weer op een heel laag toerental gaan draaien.

Wat voor wand zit er achter de tv? Is dat hout, steen, gips en met behang? Het kan zijn dat het geluid weerkaatst.

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 10:46
Mijn 65VT30 hangt stijf tegen de muur (+/ 1.5cm ruimte) en ik hoor de ventilatoren ook niet (op 5 meter afstand). Het enige dat ik hoor is de ventilator van m'n versterker :-(

• Morpheusk
  • Nu online
1,5cm? Wow welke beugel heb jij gebruikt dan? Ik kreeg hem nu al nauwelijks tegen de muur met 2,4cm afstand.

• Veertien14
Kan ik de instelling die in onderstaande review staan gebruik voor het inspelen van mijn Plasma, contrast lijkt mij wat hoog?

http://www.3dtvmagazine.n...asonic-vt30-3d-plasma-tv/
Bitbull schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:00:
[...]

Daarbij is de Panasonic wat betreft retensie echt een van de betere. Ik heb er zelf nooit last van gehad in ieder geval.
Elke plasma heeft retentie, ook de VT30. Ik kan het prima zien als i bijvoorbeeld xbmc een half uur op pauze zet, of in het hoofdmenu laat staan. Het is ook zo weer weg, daar niet van. Dus niet ernstig.

Verwijderd

GANGSTERKILLER schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:20:
[...]

[...]

Ik begrijp dat het vervelend is, tijdens het TV kijken of gamen wil ik ook niet gestoord worden door ventilatoren. Ik vind die van m'n PS3 en Xbox 360 al te luidruchtig... Wat vind je trouwens van de beeldkwaliteit van de 50VT30? Is zwart ook echt zwart of heb je het idee dat dit beter kon? En geen last van flikkeringen of image retention? ;)
Gelukkig geen last van image retetion (ik had er nochtans wat angst voor en heb dan ook met argusogen ernaar gezocht .. ) flikkeringen heb ik ook ( na zoeken en zijdelings kijken zoals je vroeger met een crt deed ) niet gezien.
Kijk meestal in de THX stand waarbij ik als het nodig is de helderheid wat opkrik (af en toe in normal als er veel rondom licht is) en vind vooral in de THX stand de zwartwaarden zeker in orde.
het enige storende aan de tv zijn die rottige ventilators.. ik denk dat ik een soort cinewall ga maken om alzo het geluid achter die wall te dempen ...tenzij ... iemand al de moed heeft gehad om die ventilators gewoon te killen.. alle input is welkom.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Ik zou zelf iets gaan verzinnen of fabriceren. En dan in de vorm van een sleuf (met bijvoorbeeld een slang zoals op de wasmachine) toch zorgen dat jou ventilator kan koelen, maar dat je het geluid hiervan kan verplaatsen naar jou tv-meubel of erachter o.i.d..

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Algemene Panasonic Vraag:
Mijn moeder heeft het probleem dat het menu waar je de input kunt kiezen te snel verdwijnt. Als ze eindelijk gevonden heeft waar de HDMI1 ingang zit is het menu alweer verdwenen en kan ze weer opnieuw zoeken.

Zit er ergens in de (geheime) instellingen de mogelijkheid om dit inputs menu langer weer te geven?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
EdGnoj schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:45:
Mijn moeder heeft het probleem dat het menu waar je de input kunt kiezen te snel verdwijnt. Als ze eindelijk gevonden heeft waar de HDMI1 ingang zit is het menu alweer verdwenen en kan ze weer opnieuw zoeken.

Zit er ergens in de (geheime) instellingen de mogelijkheid om dit inputs menu langer weer te geven?
Ze kan toch ook (als het echt niet lukt) op AV blijven drukken totdat HDMI-1 voorbij komt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• D-TECH
Bitbull schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:33:
[...]

Ik hoor ze zelf helemaal niet. Alleen heel even kort na het inschakelen. De fans gaan dan even op volle toeren draaien waarna ze na 1 a 2 seconden weer op een heel laag toerental gaan draaien.

Wat voor wand zit er achter de tv? Is dat hout, steen, gips en met behang? Het kan zijn dat het geluid weerkaatst.
Bij mij blijven ze op hetzelfde toerental draaien als ik hem aanzet.

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ik heb vandaag de dongle van netgear binnengekregen. Zowel op de p42g20, zoals overal aangegeven en al bekend is, doet hij het ook uitstekend op de P42G30 :)

Eindelijk van die @#$%$# devolo's af :P

pricewatch: Netgear Rangemax Dual Band Wireless-N USB 2.0 Adapter

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-07 10:46
Morpheusk schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:46:
1,5cm? Wow welke beugel heb jij gebruikt dan? Ik kreeg hem nu al nauwelijks tegen de muur met 2,4cm afstand.
Ahum even gemeten en ik zat wel erg mis met m'n schatting. Het lijkt alsof hij plat tegen de muur hangt maar de beugel is al 3cm! dus dat valt tegen. Omdat de TV vrij groot is lijkt het alsof hij plat tegen de want hangt. Valt toch tegen het plan was (toen ik nog achter de samsung plasma aan zat) om een beugels van 1 cm te gebruikken.

• Arnout
  • Laatst online: 19:17
Morpheusk schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Ik heb zelf mijn TV opgehangen aan de Vencers VPL-7 Hierdoor hangt die zeer straks tegen de muur met slecht 2,4 cm afstand. Je kan alleen niet meer aan de achterkant bij de kabels komen. Dus het is wel zo handig om eerst alle kabels te monteren :)

Zal binnenkort even fotootje plaatsen van het resultaat.
Ik heb hem zelfs op 1,0 cm hangen (42VT30). Dat is wel wat te krap; de stroomkabel drukt de onderkant van de TV een eindje naar voren. Koeling is geen probleem, fans blijven zacht draaien.

• EdGnoj
  • Niet online
Universal Creations schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:12:
[...]

Ze kan toch ook (als het echt niet lukt) op AV blijven drukken totdat HDMI-1 voorbij komt.
Normaal gesproken zou dat kunnen, ware het niet dat ze gehandicapt is aan haar handen, waardoor het indrukken van de toetsen een zeer grote krachtsinspanning vergt.

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07 19:26
EdGnoj schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:39:
[...]

Normaal gesproken zou dat kunnen, ware het niet dat ze gehandicapt is aan haar handen, waardoor het indrukken van de toetsen een zeer grote krachtsinspanning vergt.
De ingangen die je nooit gebruikt kun je wel "hiden" waardoor ze niet verschijnen als je op AV drukt.
Dit kun je doen in het menu Instellingen >> TV Instellingen >> Labels voor ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Aangezien ik binnenkort m'n eigen huisje betrek en een filmjunk ben, is het onvermijdelijk dat er een dikke TV gaat komen :P

Ik heb zo het idee dat een GT30 erg veel biedt voor de centjes, maar ik vraag me af hoe erg het gebrek aan 96 Hz merkbaar gaat zijn bij het spelen van 24p materiaal... hier gaan veel films op kapot gedraaid worden, maar dan is het wel leuk om te weten of het terecht is om een halve rug extra neer te leggen voor een VT30 van hetzelfde formaat. Dat wordt dan weer enigszins goed gemaakt door de aanwezigheid van een 3D bril (ik wil zeker 3D gaan kijken, dus die zou ik er anders apart bij moeten kopen).

Bah, lastig :P Meer dan 1500 zou ik toch eigenlijk niet willen uitgeven voor een 50" + 3D bril...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 42VT30 aangesloten op een schotel met duo lnb en verbonden met CI module Aston Seca duel.Ik ontvang zowel Astra 19,2 en 23,5 - echter de ingeladen zenders van 19,2 worden overschreven als ik de zenders inlaad van 23,5 en omgekeerd -
Hoe moet ik de TV instellen om 1 kanaallijst te krijgen met zowel de zenders van 19,2 en 23,5 en dat automatisch wordt omgeschakeld. De TV ondersteunt DiSEqC 1,0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:21:
Ik heb een 42VT30 aangesloten op een schotel met duo lnb en verbonden met CI module Aston Seca duel.Ik ontvang zowel Astra 19,2 en 23,5 - echter de ingeladen zenders van 19,2 worden overschreven als ik de zenders inlaad van 23,5 en omgekeerd -
Hoe moet ik de TV instellen om 1 kanaallijst te krijgen met zowel de zenders van 19,2 en 23,5 en dat automatisch wordt omgeschakeld. De TV ondersteunt DiSEqC 1,0.
Heb je een DUO-LBN of single's? Denk als je de eerste hebt, dat het niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:20
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:23:
[...]Oh ja je vroeg of Panasonic je kan helpen nou dan kan ik je snel uit je dromen helpen die doen helemaal niets.
Met een beetje geluid staat er een zogenaamde E Care monteur op de stoep met niets bij zich.
Ik heb zelf een 42V10, waarvan ik ook vond dat de ventilatoren te luidruchtig waren., E-Care is langsgeweest en heeft 1 van de ventilatoren vervangen (blijkbaar slecht exemplaar), probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Nou, ik zou eerst een klacht indienen, indien de ventilatoren een pokkeherrie maken. Mocht Panasonic hieraan niks doen dan kan je altijd kijken naar een andere oplossing. Klacht is dan bekend bij Panasonic en mischien wordt de volgende batch beter?

Als er genoeg mensen klagen moeten ze toch wel actie ondernemen.hoop ik.

Je koopt een topmodel en dan krijg je dit shit :|

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Jeffrey-W schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 23:21:
[...]

De ingangen die je nooit gebruikt kun je wel "hiden" waardoor ze niet verschijnen als je op AV drukt.
Dit kun je doen in het menu Instellingen >> TV Instellingen >> Labels voor ingangen.
Dat is natuurlijk ook een alternatief. Scheelt een aantal "drukjes" per omschakeling.
Niet helemaal wat ik zocht, maar dit is wel een workaround :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
EdGnoj schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:45:

Als je moeder altijd HDMI1 nodig heeft kan je ook de hotel mode (zie topic start) inschakelen en de default op HDMI1 zetten. Gaat de tv na aanzetten gelijk naar HDMI1 ipv. Analoog TV

Zelf heb ik alles (upc mediabox, BR, popcorn etc) via mijn versterker lopen op HDMI2 en irriteerde ik me eraan dat ik na aanzetten ik eerst een ruisbeeld te zien kreeg (ik heb geen analoge kabel aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Laatst online: 05-09 00:30
Sikkek schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:07:
[...]

Ik heb zelf een 42V10, waarvan ik ook vond dat de ventilatoren te luidruchtig waren., E-Care is langsgeweest en heeft 1 van de ventilatoren vervangen (blijkbaar slecht exemplaar), probleem opgelost!
Dan heb je de goede monteur te pakken gehad.

Mijn ventilatoren (of de combi TV + fans) maken een 'zoemmmmmm' geluid dat op 3 meter afstand over conversaties (journaal) te horen is.
De E-care monteur vond dat binnen specs en ging -lekker makkelijk- weer weg

Nog even meer over dit 'fantastische' TOP model van Panasonic dat overal -zelfs op tweakers- als zeer goed getest is.
- na 3 maanden zie ik als de 'burn-in-slides' afdraai schaduwen van achtergebleven ondertiteling. En ik draai alleen op THX of Cinema mode dus echt niet op fakkelmodus.... nu al burn-in issues? min punt 1
- dezelfde burn-in-slide tonen bij de grijze foto's een groenige streep/blob in het beeld. min punt 2
- ventilatoren overlast. min punt 3
- flikkeringen in volledige witte beelden. min punt 4

Die testers hebben wat mij betreft p**p in hun ogen en oren en hebben mij helaas doen overgaan tot de aanschaf van dit toestel. Laat ik zo zeggen: Als ie morgen gejat wordt komt ie er niet voor een 2e keer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:41:
[...]

Dan heb je de goede monteur te pakken gehad.

Mijn ventilatoren (of de combi TV + fans) maken een 'zoemmmmmm' geluid dat op 3 meter afstand over conversaties (journaal) te horen is.
De E-care monteur vond dat binnen specs en ging -lekker makkelijk- weer weg

Nog even meer over dit 'fantastische' TOP model van Panasonic dat overal -zelfs op tweakers- als zeer goed getest is.
- na 3 maanden zie ik als de 'burn-in-slides' afdraai schaduwen van achtergebleven ondertiteling. En ik draai alleen op THX of Cinema mode dus echt niet op fakkelmodus.... nu al burn-in issues? min punt 1
- dezelfde burn-in-slide tonen bij de grijze foto's een groenige streep/blob in het beeld. min punt 2
- ventilatoren overlast. min punt 3
- flikkeringen in volledige witte beelden. min punt 4

Die testers hebben wat mij betreft p**p in hun ogen en oren en hebben mij helaas doen overgaan tot de aanschaf van dit toestel. Laat ik zo zeggen: Als ie morgen gejat wordt komt ie er niet voor een 2e keer in.
punt 1: dat blijf je bij elke plasma zien. Dat krijg je ook wel weer, dat is geen burn-in maar retentie. Draai eens iets zonder subs, of gewoon breakin slices en ze zullen verdwijnen.
minpunt 2: dat hoort niet. Hierom kan je het toestel terugsturen
minpunt 3: dat hoort ook niet. Die van mij is relatief stil. Ik hoor ze niet op 3 meter afstand.
min punt 4: flickering is bekend bij plasma. Panasonic heeft er wel iets last van. De 1 ziet het, de ander niet. Dit wordt ook wel in veel reviews besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Adlermann schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

punt 1: dat blijf je bij elke plasma zien. Dat krijg je ook wel weer, dat is geen burn-in maar retentie. Draai eens iets zonder subs, of gewoon breakin slices en ze zullen verdwijnen.
Waarschijnlijk is er hier sprake van retentie maar burn-in komt absoluut nog voor en zal altijd een issue blijven met Plasma TV's. Arbiter, pixel shifting en white washing kunnen burn-in minimaliseren maar niet uitsluiten. Door de komst van short stroke phosphors is het probleem rond burn-in verergerd aangezien in een kortere tijd de Plasma gassen heter moeten branden, wat bij statische beelden voor problemen kunnen zorgen. Non 3D Plasma's zonder deze short stroke phosphors zijn hier veel minder gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:56:
[...]

minpunt 2: dat hoort niet. Hierom kan je het toestel terugsturen
minpunt 3: dat hoort ook niet. Die van mij is relatief stil. Ik hoor ze niet op 3 meter afstand.
min punt 4: flickering is bekend bij plasma. Panasonic heeft er wel iets last van. De 1 ziet het, de ander niet. Dit wordt ook wel in veel reviews besproken.
Als het allemaal zo makkelijk was dan zouden heel veel mensen hun Plasma terugsturen.
Panasonic Nederland neemt niet zomaar iets in omdat JIJ als klant vindt dat het niet goed is dat is echt de allergrootste onzin.
Panasonic ruilt niet zomaar een plasma om en die zogenaamde monteurs van E Care hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn.
Nogmaals lees maar is wat pagina's terug het is bij E Care heel normaal dat de monteur met niets nada noppes voor de deur staat en dan nog roepen dat dit allemaal normaal is?
Vraag niet naar de nieuwste software want dat is vloeken in de kerk,bel Panasonic Nederland maar op, je ligt in een deuk wat een NoNo's.
Er wordt altijd teruggegrepen naar fabrieksspecificaties of toleranties terwijl dat echt de grootste onzin is.
Ik heb een vt30 maar ik heb hem gekocht omdat ik er toevallig 1 nodig had en ook ik begrijp al die poeha niet over dit topmodel.
Het probleem van Panasonic dat ze een model op de markt flikkeren en daarna beginnen ze weer doodleuk aan een nieuw model met alweer nieuwe problemen.
Laten ze eerst maar is de bekende problemen van de vt30 maar is oplossen.
Wat ook niet bevorderlijk is dat Panasonic en E Care mijlenver uit elkaar liggen als het om service gaat.
Er zijn al tig pagina;s volgeschreven over allerlei problemen en wat mij betreft kunnen al die reviews direct de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:23:
[...]

Als het allemaal zo makkelijk was dan zouden heel veel mensen hun Plasma terugsturen.
Panasonic Nederland neemt niet zomaar iets in omdat JIJ als klant vindt dat het niet goed is dat is echt de allergrootste onzin.
Panasonic ruilt niet zomaar een plasma om en die zogenaamde monteurs van E Care hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn.
Nogmaals lees maar is wat pagina's terug het is bij E Care heel normaal dat de monteur met niets nada noppes voor de deur staat en dan nog roepen dat dit allemaal normaal is?
Vraag niet naar de nieuwste software want dat is vloeken in de kerk,bel Panasonic Nederland maar op, je ligt in een deuk wat een NoNo's.
Er wordt altijd teruggegrepen naar fabrieksspecificaties of toleranties terwijl dat echt de grootste onzin is.
Ik heb een vt30 maar ik heb hem gekocht omdat ik er toevallig 1 nodig had en ook ik begrijp al die poeha niet over dit topmodel.
Het probleem van Panasonic dat ze een model op de markt flikkeren en daarna beginnen ze weer doodleuk aan een nieuw model met alweer nieuwe problemen.
Laten ze eerst maar is de bekende problemen van de vt30 maar is oplossen.
Wat ook niet bevorderlijk is dat Panasonic en E Care mijlenver uit elkaar liggen als het om service gaat.
Er zijn al tig pagina;s volgeschreven over allerlei problemen en wat mij betreft kunnen al die reviews direct de prullenbak in.
Een groene blob valt NIET binnen de specs. Op avforums wordt daar ook veel overgesproken. Je kan ook altijd je retailer nog aansprakelijk stellen. Zij moeten je garantie verlenen, niet panasonic.
Ik heb trouwens alleen maar goede ervaringen met e-care. Ze hebben al 2x een toestel omgeruild omdat er een dode pixel in zat (een pz80 en een g10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Weet iemand hoe je de HD zenders van de CI+ module (vt30) kan instellen op 720p? I.p.v. 1080i, dit geeft een mooier beeld bij niet HD programma's op de HD zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:30:
[...]

Een groene blob valt NIET binnen de specs. Op avforums wordt daar ook veel overgesproken. Je kan ook altijd je retailer nog aansprakelijk stellen. Zij moeten je garantie verlenen, niet panasonic.
Ik heb trouwens alleen maar goede ervaringen met e-care. Ze hebben al 2x een toestel omgeruild omdat er een dode pixel in zat (een pz80 en een g10).
Adlerman het gaat mij niet om het gelijk krijgen of Pana af te zeiken.
Ik ben het volledig met je eens maar een toestel na een paar weken omruilen, ik wens je heel veel succes. ;)

Wel ben ik benieuwd hoe oud jouw toestellen waren en/of ECare besloot om deze om te ruilen of de winkel?
(Pixel probleem)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
M'n G20 zit nu op 1281 branduren. Waar, rond de 500 uren, nog het RTL4 logo vrij duidelijk te zien was op de grijze burnslides, is deze nu vrijwel niet meer zichtbaar. Zal de vrouw blij mee zijn, hoeft ze niet steeds van aspectratio te wisselen als ze ATWT aan het kijken is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:07:
[...]

Adlerman het gaat mij niet om het gelijk krijgen of Pana af te zeiken.
Ik ben het volledig met je eens maar een toestel na een paar weken omruilen, ik wens je heel veel succes. ;)

Wel ben ik benieuwd hoe oud jouw toestellen waren en/of ECare besloot om deze om te ruilen of de winkel?
(Pixel probleem)
De pz80 was een maand of 2 oud volgens mij. De g10 een week (meteen gebeld toen ze weer weg waren dat hier ook een dode pixel in zat). Het waren trouwens dode subpixels. Dus precies in het midden een altijd rood pixeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:07

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De Panasonic VIERA TX-P50VT30E heeft de EISA award voor beste TV van 2011-2012 gewonnen *O*
zie: http://www.hifi.nl/nieuws...ics-VIERA-wint-prijs.html

Toch wel leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Weet iemand waarom 3D mkv's bij mij haperend afspelen? (SBS) Al verschillende mediums geprobeerd (sd-kaart, externe harde schijf, usb stick, verschillende usb poorten). De video speelt af en toe een paar seconden en hangt dan weer voor 15 seconden.

Is dit misschien opgelost in update 1.700 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:08:
Weet iemand waarom 3D mkv's bij mij haperend afspelen? (SBS) Al verschillende mediums geprobeerd (sd-kaart, externe harde schijf, usb stick, verschillende usb poorten). De video speelt af en toe een paar seconden en hangt dan weer voor 15 seconden.

Is dit misschien opgelost in update 1.700 :(
is het half.sbs of volledige resolutie. Full sbs gaat nooit werken (dan heb je een mega-resolutie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Adlermann schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 12:09:
[...]

is het half.sbs of volledige resolutie. Full sbs gaat nooit werken (dan heb je een mega-resolutie)
Half sbs. Full SBS speelt tie trouwens hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heeft iemand al wat meer gehoord wanneer Panasonic de nieuwe 1.7 firmware eens op internet zet? 1.516 is schijnbaar nog steeds de laatste waarmee officieel de TV geupdate kan worden...

Lijkt er trouwens op dat de USA meer updates krijgt als wij. Die zitten voor het gelijkwaardige US model al op v2.070 sinds begin augustus (nog niet publiekelijk vrijgegeven though)...

[ Voor 36% gewijzigd door mindcrash op 20-08-2011 12:34 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:26
De schermen in de winkel staan op standje "nuclear" (dynamic) ingesteld, dan heb je wel wat eerder dan normaal last van retention. Als het beste statisch bereik (wat ik denk dat jij bedoelt met diepste zwart) je doel is, zit je op de huidige markt gewoon vast aan plasma. CRT's doen het nog beter maar zijn niet of nauwelijks meer te koop.
Ach ja, de ultieme TV bestaat gewoon (nog) niet voor deze veeleisende gamer.
De perfecte TV bestaat inderdaad niet, je zal altijd ergens wat moeten toegeven.
Wie weet gaat de OLED techniek aan al mijn eisen voldoen, moeten deze schermen wel een keer uitkomen in minimaal 46" voor een bedrag van +/- 1500 euro... [...] De zoektocht naar de beste TV van het moment is om gek van te worden als je zo kieskeurig bent. [...] En 7000 euro? Krankzinnig... [...] I see, maar vanaf 65"... Veel te groot en ook al had ik de ruimte, ik kan het niet betalen. Ze moeten 'm maken in 46" voor niet meer dan 2000 euro.
Zeker als je op een budget zit, ga je gewoon concessies moeten doen. Tegenwoordig zijn TV's groter en scherper dan ooit en (rekening houdend met inflatie) goedkoper dan ooit. Alleen op kleurgebied zijn imho de oude CRT's nog niet ingehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb sinds 1,5 maand een Panasonic TX-P50GT30.
Deze bevalt me goed. Ik heb echter geen 3D brillen erbij. En aangezien er maar weinig echte 3D films zijn, is mijn vraag:

Via de 2D naar 3D conversie-functie is het zelfs mogelijk reguliere digitale 2D-beelden, van bijvoorbeeld digitale tv-uitzendingen en opnamen op DVD of Blu-ray, te bekijken in 3D.

Hoe is de 3D beleving bij deze 2D naar 3D conversie? Is het de investering waard van 3D brillen van 100 euro per stuk? Of is dit zonde van het geld?

En indien de kwaliteit goed is, kan ik dan beter wachten op de nieuwe 3D brillen standaard?

Panasonic, Samsung en Sony, de Standaard voor 3D-brillen komt er aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:31:
Deze bevalt me goed. Ik heb echter geen 3D brillen erbij. En aangezien er maar weinig echte 3D films zijn, is mijn vraag:

Via de 2D naar 3D conversie-functie is het zelfs mogelijk reguliere digitale 2D-beelden, van bijvoorbeeld digitale tv-uitzendingen en opnamen op DVD of Blu-ray, te bekijken in 3D.

Hoe is de 3D beleving bij deze 2D naar 3D conversie? Is het de investering waard van 3D brillen van 100 euro per stuk? Of is dit zonde van het geld?

En indien de kwaliteit goed is, kan ik dan beter wachten op de nieuwe 3D brillen standaard?

Als je geen 3D brillen bij je TV hebt gehad zou ik nog even wachten, zijn voor mij gevoel nog te weinig films die ook echt goed 3D tonen zoals Avatar, en zo te horen ook Tron.

De kwaliteit is verder erg goed, alleen vallen de donkere scenes mij iets tegen, maar dat is te veranderen zodra mijn/de TV is ingespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:31:

2d naar 3d doet bijna niets. Hebben de Panasonic engineers ook zelf bekend, ze hebben er de functie bijgestopt om mee te gaan met andere merken, die het ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
D-TECH schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:21:
[...]

2d naar 3d doet bijna niets. Hebben de Panasonic engineers ook zelf bekend, ze hebben er de functie bijgestopt om mee te gaan met andere merken, die het ook hebben.
Zijn er mensen die de "2D naar 3D" functie toch gebruiken? Ondanks dat de kwaliteit minder is? Ik kan me voorstellen dat dit niet kan tippen aan echte 3D maar dat het toch een bepaald effect geeft dat het nog iets leuker maakt om naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:46:
[...]

Zijn er mensen die de "2D naar 3D" functie toch gebruiken? Ondanks dat de kwaliteit minder is? Ik kan me voorstellen dat dit niet kan tippen aan echte 3D maar dat het toch een bepaald effect geeft dat het nog iets leuker maakt om naar te kijken?
Het werkte wel aardig hoor. Als je de settings op max zet dan krijg je nog wel een aardig kijkdooseffect. Dus dan zie je in de tv wel duidelijk diepte, maar gelaagdheid is wel moeilijk te zien. Het zal ook niet uit je tv komen spatten. IK heb het weleens 1 of 2 maal geprobeerd. Het is niet zo bijzonder. Sterker nog, gewoon 3d ben ik ook al mee gestopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Heb mijn 55VT30 nu bijna een week en totaal geen problemen mee, Geen FB's, groene vlekken of gezoem.

Verder al een paar dagen aan één stuk door aan het inspelen met break-in images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:13
Is er trouwens een manier om achter je serie nummer te komen van je VT-30 als deze aan de muur hangt en je geen zin hebt om de TV van de muur te halen? Morgen komt meneer van de ecare langs om te flashen naar 1.700, maar die heeft mijn serie nummer nodig.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Laatst online: 30-09 22:26
OP de doos misschien een sticker met het serienummer. Ik zou niet durven zeggen of het in het servicemenu zit.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAGDATTT schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 00:41:
Is er trouwens een manier om achter je serie nummer te komen van je VT-30 als deze aan de muur hangt en je geen zin hebt om de TV van de muur te halen? Morgen komt meneer van de ecare langs om te flashen naar 1.700, maar die heeft mijn serie nummer nodig.

Iemand?
Achter op je tv zit een klein wit stikkertje. Daar staat het nummer op. Op de doos staat ie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Op de doos staat ie inderdaad. Ik ben blij dat ik die nog niet had weggegooid. ANders had ik me TV weer van de muur af kunnen halen.

1.700 nu geinstalleerd. Eens kijken of ik in de loop van dagen nog een FBR kan opmerken.

Keep u posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Toen ik mijn tv uitpakte zat er geen reclame sticker op (linkerkant) die je in de winkel er wel op ziet zitten?

Heb ik misschien een model gehad dat al eerder was opengemaakt, of zat er dat bij jullie ook niet op?

Zoals hier te zien is: (niet mijn tv, sticker zat er niet op):

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2ag4sp3.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door D-TECH op 23-08-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Nu online
Bij mij zat de sticker in de linkerhoek er gewoon op.

@hieronder
Beschermfolie kan ik me niet meer herinneren.

[ Voor 36% gewijzigd door Morpheusk op 23-08-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Mailtje naar Panasonic sturen?

Zat er bij jullie trouwens beschermfolie op de glasplaat? Bij mij zaten er van die stokjes tussen de glasplaat en de zilveren rand.

[ Voor 78% gewijzigd door D-TECH op 23-08-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
247 uur erop en nog altijd het groene vlekken, verticale strepen probleem en niet zo'n beetje ook. Gelukkig stoort het mijn gamen/film kijken niet extreem, maar ik begin het wel te merken. En dit mag gewoon NIET voor zo'n dure set. Op de AVforums blijft het voor sommigen zelfs niet eens bij alleen deze twee problemen, sommigen hebben nog veel meer shit.

Ik heb via de AVforums een bepaald testpatroon(wit) gedownload, afgespeeld op de VT30 en ik krikte de sharpness van 5 naar 1, en dan worden de groene vlekken echt heel goed zichtbaar. Ik speelde Oblivion op de Xbox 360 gisteren en ik zwom onderwater en zag toen overduidelijk de verticale strepen/banding, het probleem is dus verre van weg. Maar goed...iets zegt me dat vrijwel elke VT30 hier last van heeft, want er zijn mensen op de AVforums die wel 5 VT30's getest hebben en allemaal hadden sowieso die groene shit.

Heb de winkel net gebeld erover, gewoon geinformeerd over het probleem. Ik heb afgesproken het nog een weekje aan te zien, dan zit ik makkelijk op de 300 uur of hoger(betwijfel ten zeerste dat het ineens na 500 uur weg is..), en dan moest ik maar weer bellen. Ik heb sowieso die 2 jaar garantie van Panasonic zei de winkelier, dus daar hoefde ik me niet druk om te maken, maar ja..dat is ook logisch. Ik vraag me alleen af of Panasonic deze problemen zal erkennen en er iets aan zal doen, want ook dat verschilt heel erg hoor ik van mensen op AVforums. De winkel weet er nu in elk geval van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
devilsnight schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:17:
247 uur erop en nog altijd het groene vlekken, verticale strepen probleem en niet zo'n beetje ook. Gelukkig stoort het mijn gamen/film kijken niet extreem, maar ik begin het wel te merken. En dit mag gewoon NIET voor zo'n dure set. Op de AVforums blijft het voor sommigen zelfs niet eens bij alleen deze twee problemen, sommigen hebben nog veel meer shit.

Ik heb via de AVforums een bepaald testpatroon(wit) gedownload, afgespeeld op de VT30 en ik krikte de sharpness van 5 naar 1, en dan worden de groene vlekken echt heel goed zichtbaar. Ik speelde Oblivion op de Xbox 360 gisteren en ik zwom onderwater en zag toen overduidelijk de verticale strepen/banding, het probleem is dus verre van weg. Maar goed...iets zegt me dat vrijwel elke VT30 hier last van heeft, want er zijn mensen op de AVforums die wel 5 VT30's getest hebben en allemaal hadden sowieso die groene shit.

Heb de winkel net gebeld erover, gewoon geinformeerd over het probleem. Ik heb afgesproken het nog een weekje aan te zien, dan zit ik makkelijk op de 300 uur of hoger(betwijfel ten zeerste dat het ineens na 500 uur weg is..), en dan moest ik maar weer bellen. Ik heb sowieso die 2 jaar garantie van Panasonic zei de winkelier, dus daar hoefde ik me niet druk om te maken, maar ja..dat is ook logisch. Ik vraag me alleen af of Panasonic deze problemen zal erkennen en er iets aan zal doen, want ook dat verschilt heel erg hoor ik van mensen op AVforums. De winkel weet er nu in elk geval van af.
Ik heb 0.0 groene vlek. Zelfs als ik sharpness naar 1 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
Ik heb de sharpness op 5 staan. Ik vind het beeld top en ga niet kijken of ik wel problemen bij 1 heb. Als je geen problemen hebt moet je er ook niet naar gaan zoeken ;)

Wel vervelend dat je set niet aan de verwachtingen voldoet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Zat er bij jouw trouwens zo'n sticker op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
D-TECH schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:19:
[...]

Ik heb 0.0 groene vlek. Zelfs als ik sharpness naar 1 zet.
Zou je deze link eens kunnen checken, het MP4tje downloaden en die settings gebruiken?

http://www.avforums.com/forums/15248283-post115.html
MAGDATTT schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:23:
Ik heb de sharpness op 5 staan. Ik vind het beeld top en ga niet kijken of ik wel problemen bij 1 heb. Als je geen problemen hebt moet je er ook niet naar gaan zoeken ;)

Wel vervelend dat je set niet aan de verwachtingen voldoet. :(
Believe me, ik ging echt niet op zoek naar problemen toen ik de tv net had. Ik ging gelijk lekker gamen en genieten. Ging zo'n beetje de helft van mijn Xbox 360 game collectie uit testen en toen speelde ik op een gegeven moment Tomb Raider Underworld en ik zag ineens gekke strepen. Vooral toen ik de camera roteerde merkte ik dit op, strepen die er echt niet horen. Ik zag dit echt NOOIT op mijn Samsung PS50C91H :(.
D-TECH schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:23:
Zat er bij jouw trouwens zo'n sticker op?
Was deze vraag voor mij? Ik had naar mijn weten een soort grote sticker om de hele schermrand heen. Allemaal info over de specs enzo geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je van panasonic niet voldoende garantie krijgt, dan zou ik de wettelijke garantie bij je winkel claimen. Jamme voor hem maar jij hebt daar recht op. Dat hoort bij het ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Adlermann schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:52:
[...]

Als je van panasonic niet voldoende garantie krijgt, dan zou ik de wettelijke garantie bij je winkel claimen. Jamme voor hem maar jij hebt daar recht op. Dat hoort bij het ondernemen.
Ja precies, ik bel de winkel volgende week weer erover en dan vraag ik wat ik kan verwachten van hun, wat er precies gaat gebeuren. Denk dat de kans dan groot is dat ik een nieuwe VT30 krijg, hopelijk heeft die dan niet hetzelfde probleem. Want op AVforums in die thread 'green tinge fault' lees ik van mensen die meerdere VT30's hadden (TXP50VT30) en die hadden al die shit gewoon.

Voor mij zijn de groene vlekken nog het minst erg voor mijn gaming en films kijken. De verticale strepen zijn echter heel storend aan het worden, want ze worden gewoon steeds beter zichtbaar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
Ik zit nu op 500 uur en heb nog steeds de groene vlekken. Panasonic heeft mij via e-care laten weten dat de tv gecrediteerd wordt en dat ik bij mijn leverancier een nieuwe kan aanschaffen. Het lijkt erop dat ze bij Panasonic nu zelf ook aangeven dat er inderdaad issues zijn.

Ik ben trouwens pas op internet naar dit fenomeen gaan zoeken nadat ik de vlekken zelf zag tijdens het bekijken van een zwart/wit film. Ook in de Guide kun je ze goed zien. Ga maar eens naar een programma met weinig informatie in het 'Info' scherm.

En links en rechts van de grote vlek in het midden zie ik ook aan elke kant een verticale balk die vooral zichtbaar is tijdens camera pans.

[ Voor 5% gewijzigd door Bitbull op 23-08-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:35:
[...]
Zou je deze link eens kunnen checken, het MP4tje downloaden en die settings gebruiken?

http://www.avforums.com/forums/15248283-post115.html
[...]
[...]
Dacht, weet je, doe ik ook iemand een plezier.
Mij is niets opgevallen. Gewoon een saai streepjes beeld.

Verder,

Ja er zat beschermfolie op mijn scherm. Ja er zaten klemmetjes, of stokjes, tussen het scherm en de behuizing. Ja er zaten stickers op de beezel.

FW 1520-100000. 42VT30E. Ongeveer 400 uur.

Gebruik nog steeds de settings prof1 en prof2 die ik hier eerder heb gepost, en ja, het beeld wordt steeds mooier......
Morpheusk schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:11:

Beschermfolie kan ik me niet meer herinneren.
Zit het er misschien nog steeds op.... :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Bij mij zaten wel de stokjes, maar niet de sticker op de bezel. Zou de tv al eerder gebruikt zijn? (gekocht bij Foka)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Mijne was naar mijn weten echt gloednieuw, de tv zat nog echt in zo'n bescherm doek zeg maar, stickers,houtjes,klemmen, ga zo maar door, dus dat zit wel goed.

Zijn er hier mensen met een TXP50VT30 die ook die balken en groene crap hadden, en uiteindelijk een VT30 kregen die wel gewoon 100% goed was qua deze kwalen? En zijn er mensen die gewoon voor een volledig ander toestel gegaan zijn? Ik zei het al eerder....de groene vlekken storen me nog niet eens zo erg, maar die verticale balken absoluut wel, steeds meer.

Ik kan helaas geen foto ervan maken, je ziet allemaal trillingen op die foto, dus je kunt het nooit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dat vertical banding probleem zie ik al jaren bij de Pana plasma's die ik door de jaren heen in bezit heb gehad. Zo ook nu weer bij de VT30. Is volgens mij inherent aan plasma techniek. Ik kijk nogal veel voetbal en het is alleen zichtbaar bij snelle camera pans op een egaal gekleurde achtergrond, in dit geval dus een groen voetbalveld. De truc is om er niet op te gaan letten ;) .

Want buiten dit "probleem" om presteert de VT30 uitmuntend als het om snelle sporten gaat, zoals voetbal. Groene vlekken heb ik nu na een maandje of 2 nog niet kunnen ontdekken.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 23-08-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Ik zie geen verticale balken. Ik ben wel anders gewend met mijn (ingeruilde) Philips 9715 serie. Dié had pas vertical banding! (echt erg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbull
D-TECH schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:26:
Ik zie geen verticale balken. Ik ben wel anders gewend met mijn (ingeruilde) Philips 9715 serie. Dié had pas vertical banding! (echt erg).
De VT30 vervangt hier een 42PFL9702 en inderdaad, als je het over verical banding hebt, dat was echt vreselijk op dat ding. De uniformiteit van de backlight liet ook te wensen over. En tijdens donkere scenes kon je nog een boek lezen bij het licht van de backlight. ;)

Op de VT30 is de banding echt heel subtiel aanwezig en als je er niet echt op gaat zitten letten zie je het niet. Ik kan er wel mee leven in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-12-2023
D-TECH schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:31:
Bij mij zaten wel de stokjes, maar niet de sticker op de bezel. Zou de tv al eerder gebruikt zijn? (gekocht bij Foka)
even kijken in het service menu naar de speel uren en hoeveel keer hij aan en uit geschakeld is.........
Pagina: 1 ... 27 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.