Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esmit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 22:44
En dat infrarood oog, waar is dat van? Van de TV voor de 3d brillen, of van een decoder oid?
- Edit: o dat is dat Amino ding, excuses -

Terzijde: is dat ongeolied Jatoba? Ik heb ooit zo'n vloer gehad maar die was behoorlijk rood van tint.

[ Voor 10% gewijzigd door esmit op 23-05-2011 21:24 ]

*sig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
esmit schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:22:
En dat infrarood oog, waar is dat van? Van de TV voor de 3d brillen, of van een decoder oid?
- Edit: o dat is dat Amino ding, excuses -

Terzijde: is dat ongeolied Jatoba? Ik heb ooit zo'n vloer gehad maar die was behoorlijk rood van tint.
Het rode lampje dat je ziet is op de tv zelf, niet de amino dus.
Het is volgens mij geen infrarood, gewoon een rood LEDje ;)

En ja, dit is niet geolied. Expres ruw gelaten, mijn vader heeft al meer dingen geklust van Jatoba

Zoals deze houten ligstoelen:

houten ligstoel 1

houten ligstoel 2

houten ligstoel 3

Deze zijn uiteraard wel geolied.

Sorry voor het off-topic, maar dit laat wel duidelijk het verschil met geolied en ongeolied zien ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 12:09
Moet helaas bekennen dat ik last heb van Floating Brightness.Heb dit van Avforum of Avsforum,weet niet meer precies welke.

Easily reproducible examples:

Avatar (Blu-ray), chapter 2 "security briefing" scene
display mode: THX
refresh rate: 23 Hz
lightning conditions: very well visible in a dark room, fairly visible in a mid-dark room, hardly visible in the showroom with all lights on and lots of reflections
most obvious moments: 6:35, 6:44, 6:46, 6:49, 7:04, 7:28

In Batman Dark knight veranderde de balken en het beeld op een gegeven moment in een keer van diep zwart naar donker grijs.Zijn dit dan de zgn. floating Blacks.Heb nog 7 dagen om het toestel evt. te retouneren.Vanavond nog maar eens wat content bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door kimone66 op 24-05-2011 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
@kimone66
Dat is zeker klote dan. Is het zo erg merkbaar dat het je ook irriteerd die brightness? Moet ik me voorstellen dat het slechts bep scenes zijn van enkele secondes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
330d schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:02:
@kimone66
Dat is zeker klote dan. Is het zo erg merkbaar dat het je ook irriteerd die brightness? Moet ik me voorstellen dat het slechts bep scenes zijn van enkele secondes?
Het probleem is dat je eerst niet weet waar je op moet letten.Echter bij het bekijken van de scenes van avatar is het wel zichtbaar.Moet wel zeggen dat het een fractie van een seconde zichtbaar is.Hier zou ik dan evt. ook mee kunnen leven,echter die floating blacks wat ik op een geven moment zag doen mij toch wel erg twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
kimone66 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:09:
[...]

Het probleem is dat je eerst niet weet waar je op moet letten.Echter bij het bekijken van de scenes van avatar is het wel zichtbaar.Moet wel zeggen dat het een fractie van een seconde zichtbaar is.Hier zou ik dan evt. ook mee kunnen leven,echter die floating blacks wat ik op een geven moment zag doen mij toch wel erg twijfelen.
Ben je nog van plan om contact op te nemen met de shop/Panasonic? Ik hoop dat het per toestel anders is en door bep instellingen het probleem minder kan laten opvallen. Ik heb de VT30 ook in bestelling staan. Eigenlijk te gek voor woorden dat Panasonic nog steeds die problemen die in de modellen van 2010 al bekend waren nog steeds niet heb opgelost en doodleuk nieuwe lijn uitbrengt. Ik denk dat ze best wel veel klanten cq retouren hebben gekregen. En dan nog steeds dringt het hun niet door om het zsm op te lossen.

En wij zijn ook gek, bekend van de bugs maar toch dat ding gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Volgensmij is hier eerder gepost dat deze issues volgens panasonic geen bugs zijn maar een feature om andere issues te voorkomen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ook de VT30 is dus geen optie.

Panasonic heeft steady brightness problemen
Samsung heeft steady blacklevel problemen
LG heeft weinig fluctuatie problemen maar wel weer een matig blacklevel.

Misschien is dat voor mij toch wel de beste keuze. Goedkoper, geen irritatie punten maar over het algemeen een iets mindere beeldkwaliteit.

Misschien is dit het eerste jaar dat ik serieus naar een LCD-FULL LED ga kijken helaas... |:( |:(

@ Help!!!
Logisch natuurlijk. Panasonic is op de hoogte van de problemen maar doet er niks aan. Ze krijgen het niet voor elkaar om deze bugs te verwijderen uit het paneel. Dan moet je het maar op een "feature" gooien om je nieuwe toestellen enigszins te kunnen verantwoorden en te verkopen. Sadly though.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 17:09
StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:28:
Ook de VT30 is dus geen optie.

Panasonic heeft steady brightness problemen
Samsung heeft steady blacklevel problemen
LG heeft weinig fluctuatie problemen maar wel weer een matig blacklevel.

Misschien is dat voor mij toch wel de beste keuze. Goedkoper, geen irritatie punten maar over het algemeen een iets mindere beeldkwaliteit.

Misschien is dit het eerste jaar dat ik serieus naar een LCD-FULL LED ga kijken helaas... |:( |:(

@ Help!!!
Logisch natuurlijk. Panasonic is op de hoogte van de problemen maar doet er niks aan. Ze krijgen het niet voor elkaar om deze bugs te verwijderen uit het paneel. Dan moet je het maar op een "feature" gooien om je nieuwe toestellen enigszins te kunnen verantwoorden en te verkopen. Sadly though.....
zo een full led is ook niet alles hoor.
Zeker als ik dan zo een review lees productreview: Samsung UE55D7000 review door HuppieKees
check vooral de filmpjes... :/
Doe mij dan maar de Vt30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kimone66 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 06:53:
Moet helaas bekennen dat ik last heb van Floating Brightness.Heb dit van Avforum of Avsforum,weet niet meer precies welke.

Easily reproducible examples:

Avatar (Blu-ray), chapter 2 "security briefing" scene
display mode: THX
refresh rate: 23 Hz
lightning conditions: very well visible in a dark room, fairly visible in a mid-dark room, hardly visible in the showroom with all lights on and lots of reflections
most obvious moments: 6:35, 6:44, 6:46, 6:49, 7:04, 7:28

In Batman Dark knight veranderde de balken en het beeld op een gegeven moment in een keer van diep zwart naar donker grijs.Zijn dit dan de zgn. floating Blacks.Heb nog 7 dagen om het toestel evt. te retouneren.Vanavond nog maar eens wat content bekijken.
Dat zijn niet de floating blacks vziw.

Floating blacks gebeurt over een langere periode van tijd. De fosfors van het paneel hebben na verloop van tijd een hogere spanningsboog nodig om te gaan stralen. Panasonic heeft hiervoor een algoritme bedacht, die op basis van tijd (aantal gebruiksuren) de spanning op de fosfors aanpast. Echter dit algoritme werkte iets te agressief waardoor er te vroeg werd ingegrepen, en de spanning te vroeg werd verhoogd (met andere woorden voordat de fosors 'het nodig hadden'). Al met al kwam het erop neer dat wanneer je je Panasonic een tijdje hebt gebruikt de helderheid, dus ook van 'zwart' veranderd.

Dit is wat de uitleg op AVSforum gaf. Je kan het testen door die BD's enkele maanden na elkaar af te spelen en te vergelijken. Werkt natuurlijk ook prima met calibratie-BD's, of elke andere BD die een goed is geproduceerd en mooi gedetaiileerd is in de donkere scenes (en imho dus niet black knight, waar de zwartwaarden door de studio zijn overdreven, dat er fluctuaties optreden is eerder te wijten aan de productie dan aan je TV).

Ik heb een Panasonic PZ (42pz85e to be exact). Die heb ik laten calibreren. Na verloop van tijd is dit effect opgetreden, maar als ik nu kijk lijkt het effect ervan verminderd. Reden: geduld, want uiteindelijk hebben die fosfors inderdaad die hogere spanning nodig, en zit het algoritme van panasonic min-of-meer goed dus. Over een paar maandjes laat ik mn paneel weer opnieuw calibreren, en dan zien we wel weer.

In de nieuwere generaties is 1) het algoritme voor de spanningsaanpassing aangepast, en 2) zijn andere betere fosfors gebruikt. Daarnaast heeft panasonic voor sommige typen ook een firmware uigebracht. Al-met-al is het floating black probleem helemaal niet zo groot.

Het probleem wat ik hierboven zie heeft mijns inziens eerder te maken met (bij mij in het instellingen menu) 'energiebesp.modus' die 'aan' staat en/of kleurbeheer op die 'aan' staat (of op auto, weet ik niet nu). Die dingen moeten sowieso uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:39:
[...]

Floating blacks gebeurt over een langere periode van tijd. De fosfors van het paneel hebben na verloop van tijd een hogere spanningsboog nodig om te gaan stralen. Panasonic heeft hiervoor een algoritme bedacht, die op basis van tijd (aantal gebruiksuren) de spanning op de fosfors aanpast. Echter dit algoritme werkte iets te agressief waardoor er te vroeg werd ingegrepen, en de spanning te vroeg werd verhoogd (met andere woorden voordat de fosors 'het nodig hadden'). Al met al kwam het erop neer dat wanneer je je Panasonic een tijdje hebt gebruikt de helderheid, dus ook van 'zwart' veranderd.

Dit is wat de uitleg op AVSforum gaf. Je kan het testen door die BD's enkele maanden na elkaar af te spelen en te vergelijken. Werkt natuurlijk ook prima met calibratie-BD's, of elke andere BD die een goed is geproduceerd en mooi gedetaiileerd is in de donkere scenes (en imho dus niet black knight, waar de zwartwaarden door de studio zijn overdreven, dat er fluctuaties optreden is eerder te wijten aan de productie dan aan je TV).

Ik heb een Panasonic PZ (42pz85e to be exact). Die heb ik laten calibreren. Na verloop van tijd is dit effect opgetreden, maar als ik nu kijk lijkt het effect ervan verminderd. Reden: geduld, want uiteindelijk hebben die fosfors inderdaad die hogere spanning nodig, en zit het algoritme van panasonic min-of-meer goed dus. Over een paar maandjes laat ik mn paneel weer opnieuw calibreren, en dan zien we wel weer.

In de nieuwere generaties is 1) het algoritme voor de spanningsaanpassing aangepast, en 2) zijn andere betere fosfors gebruikt. Daarnaast heeft panasonic voor sommige typen ook een firmware uigebracht. Al-met-al is het floating black probleem helemaal niet zo groot.

Het probleem wat ik hierboven zie heeft mijns inziens eerder te maken met (bij mij in het instellingen menu) 'energiebesp.modus' die 'aan' staat en/of kleurbeheer op die 'aan' staat (of op auto, weet ik niet nu). Die dingen moeten sowieso uit.
Ik zal vanavond de matrix eens bekijken.Schijnt ook wel een film te zijn waar dit euvel optreedt heb ik me laten vertellen.Er is misschien dus nog hoop.Wat betreft instelling heb ik dit geconstateerd met professional 1 en THX mode en met alle beeldvebeteraars uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G_M_C schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:39:
[...]

Dit zijn ook geen floating blacks.. Je geeft hier een verklaring voor de stijgende black levels van de Panasonics uit 2009/2010, dit heeft helemaal niets te maken met floating blacks. Het probleem is niet alleen dat de aanpassing van het voltage te vroeg gebeurt, maar dat het zeer plots gebeurt, terwijl het normaal geleidelijk aan moet gebeuren.

Hij kan dit nogal moeilijk testen als hij maar tot 1 juni heeft om hem om te ruilen. :P

Hun algoritme zit helemaal niet goed.. Kijk naar Samsung bijvoorbeeld, daar doet dit probleem (van de stijgende black levels) zich totaal niet voor.

Er is nooit een firmware fix uitgebracht om de black levels te fixen. Panasonic is verwikkeld in een rechtszaak omtrent de stijging en moesten ze een firmware fix releasen dan zouden ze toegeven dat er inderdaad een fout is gebeurd. In de nieuwste generatie (2011) is het algoritme inderdaad aangepast, maar nog steeds niet perfect, met als gevolg dat de zwartwaarden nog steeds zullen stijgen na verloop van tijd. Dit algoritme heeft enkel toepassing op de stijgende zwartwaarden en heeft niets te maken met de floating blacks, ik denk dat je de twee door elkaar haalt.

De sets van 2011 hebben het floating black probleem niet meer, maar door de manier waarop Panasonic dit heeft opgelost hebben ze een nieuw probleem geïntroduceerd, namelijk het tegenovergestelde, floating whites, waar men op diverse fora naar verwijst als floating brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kimone66 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:02:
[...]

Ik zal vanavond de matrix eens bekijken.Schijnt ook wel een film te zijn waar dit euvel optreedt heb ik me laten vertellen.Er is misschien dus nog hoop.Wat betreft instelling heb ik dit geconstateerd met professional 1 en THX mode en met alle beeldvebeteraars uit.
The Matrix had last van floating blacks, je gaat daar waarschijnlijk geen floating brightness terugvinden. Zoek de film Hereafter eens, daar is het echt duidelijk, check hier maar ff: YouTube: ‪Panasonic VT30 neoPDP 2011 Fluctuating Gamma / Brightness bug‬‏ . Het kan best zijn dat het niet in elke film opvalt, maar je gaat er waarschijnlijk steeds vaker op letten nu. En stel dat je het in de toekomst op nog meer films ziet gebeuren, dan ga je waarschijnlijk niet zo tevreden zijn met je aankoop.. Persoonlijk vind ik dit niet aanvaardbaar op een beeldscherm, laat staan een Panasonic van meer dan 1000€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
Ik heb inmiddel een reactie gehad van Bumptious (AVforums).Die had het ook over contrast shift of floating white.Wordt gek van al die kreten.Dus nu geen "floating blacks" maar "floating white"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:42
kimone66 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:58:
Ik heb inmiddel een reactie gehad van Bumptious (AVforums).Die had het ook over contrast shift of floating white.Wordt gek van al die kreten.Dus nu geen "floating blacks" maar "floating white"
Ik ken het!! Vorig jaar was ik voornemens om de V20 of VT20 aan te schaffen en dat heb ik toch maar niet gedurfd door alle problemen welke je op de diverse fora langs zie komen.

Nu heb ik de VT30 op mijn netvlies staan en zie ik wederom allerlei zorgwekkende reacties.

Uiteraard weet ik dat de perfecte tv (nog) niet bestaat maar in hoeverre moeten we ons nu zorgen maken bij de aanschaf van zo'n prachtige tv??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik heb me nooit gestoord aan de "increasing black levels" van de Panasonic lcd's van 2009/2010. Ik ben nog altijd zeer tevreden over mijn P42G20. Ik kan me echter best voorstellen dat die "fluctuating black levels" bij de huidige modellen meer opvallen en dus irritant zijn.

Aan de andere kant: als je geen plasma wil vanwege retentie en inbrandgevaar, vind je backlightbleeding/clouding en een beperkte kijkhoek van lcd dan geen probleem? Zoals gezegd: iedere tv heeft nadelen, de een gewoon wat meer of meer permanent dan de ander.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Grrrrrene schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:14:
Aan de andere kant: als je geen plasma wil vanwege retentie en inbrandgevaar, vind je backlightbleeding/clouding en een beperkte kijkhoek van lcd dan geen probleem? Zoals gezegd: iedere tv heeft nadelen, de een gewoon wat meer of meer permanent dan de ander.
Nou ja, ik heb thuis een 60" LG staan, qua beeldkwaliteit kan die helemaal niet tippen aan de Panasonics, maar nog steeds wel ok. Die heeft geen 'irritante' bugs, althans ik noem het wel irritant, maar volgens mij ervaar ik dat probleem niet zo bij de Pana's (test in showroom en bovenstaand youtube filmpje zag ik echt niks, wel een filmpje met fluctuating blackness). Maar feit blijft wel zo dat mensen die het wel zien en betere ogen hebben, dat is zeker zuur. Perfect kan niet, maar wel op zn minst goed werkend zonder irritaties als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik laat de order van mijn VT30 gewoon doorgaan. Want ik heb minder goeie ogen en ervaar het waarschijnlijk niet als irritant zoals sommigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Gister voor het eerst mijn VT 30 aangezet en aangesloten.
Krijg je eerst het beginscherm waar hij de diverse kanelen etc gaat zoeken

Tijdens dit zoeken trilt het beeld wel vrij veel.
Heb nog geen tijd gehad aangezien het vrij lang duurde om tv uitzendingen en of films te gaan kijken
Is dit normaal als je hem voor het eerst aan doet?
Las op AV forum bij de review van de VT30 dat hij dat ook had en dat dit vrij snel verdween

Andere VT30 gebruikers hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist, dat is de kern van het verhaal.

Bedenk dat internet, in relatie tot dit soort zaken, de neiging heeft om een negatieve toon te voeren. Simpelweg omdat er minder mensen het internet op gaan om een lovend verhaal te schrijven, dan men geneigd is om een vraag te stellen over een probleem.

Floating <whatevers> zijn geen groot probleem. De overgrote meerderheid van de mensen is tevreden met zijn plasma, ziet nooit een probleem whatever er ook maar float. Ik heb er nooit iets van gezien, en heb er al honderden uren kijkplezier van gehad. Geen LCD die 10 bit kleur/YUV4:4:4 zo kleurrijk en contrastrijk kan weergeven dan een goede Panasonic plasma. Dan heb ik het nog geeneens over ghosting, xx ms refreshrate of xx Hz panel, clouding of backlight bleeding; Zaken waar LCD's dan weer mee kampen.

Mijn advies: neem internet hoogstens als een denkrichting aan, en ga op je eigen intuïtie en -allerbelangrijkst- ogen af. Ga gewoon ergens zon apparaat bekijken bijvoorbeeld. Werkt echt het best.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:02:
[...]
Floating <whatevers> zijn geen groot probleem. De overgrote meerderheid van de mensen is tevreden met zijn plasma, ziet nooit een probleem whatever er ook maar float. Ik heb er nooit iets van gezien, en heb er al honderden uren kijkplezier van gehad. Geen LCD die 10 bit kleur/YUV4:4:4 zo rijk en contrastrijk kan weergeven dan een goede Panasonic plasma. Dan heb ik het nog geeneens over ghosting, xx ms refreshrate of xx Hz panel, clouding of backlight bleeding; Zaken waar LCD's dan weer mee kampen.

Mijn advies: neem internet hoogstens als een den richting aan, en ga op je eigen intuïtie en -allerbelangrijkst- ogen af. Ga gewoon ergens zon apparaat bekijken bijvoorbeeld. Werkt echt het best.
+1 on this. Voor plasma is het dan wel belangrijk dat de hoeveelheid omgevingslicht binnen de normale proporties valt. Dus niet in een felverlichte showroom. Plasma geeft een heel ander type beeld dan lcd. Ze omschrijven het vaak in termen als natuurlijk/zacht/rustig vs digitaal/koel/hard. Probeer in de juiste settings dus (Panasonic) plasma's te vergelijken met lcd. Neem de verschillen waar en stel vast hoe de plussen en minnen bij jou uitvallen. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuota schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:30:
Gister voor het eerst mijn VT 30 aangezet en aangesloten.
Krijg je eerst het beginscherm waar hij de diverse kanelen etc gaat zoeken

Tijdens dit zoeken trilt het beeld wel vrij veel.
Heb nog geen tijd gehad aangezien het vrij lang duurde om tv uitzendingen en of films te gaan kijken
Is dit normaal als je hem voor het eerst aan doet?
Las op AV forum bij de review van de VT30 dat hij dat ook had en dat dit vrij snel verdween

Andere VT30 gebruikers hier ook last van?
Kuota,

Nee had hier geen last van. En van alle bugs die hier worden genoemd heb ik ook geen last. Of ik zie het gewoon niet, kan ook ;) .

Het enige wat ik soms zie is dat het beeld niet helemaal vullend is, althans de bovenkant mist een paar pixels en dan zie je een paar soort van streepjes. Dit is echt helemaal aan de bovenkant van het scherm. Ik heb dit alleen bij sommige clips op MTV en TMF pure, dance etc... Verder nergens last van.

En ohja, ik heb deze tv nu iets langer dan een week en ben zéér tevreden! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Heeft trouwens een CI+ module in gebruik? Ik wil straks misschien ook een UPC module bij bestellen. Was benieuwd of iemand al zo snel is met hun 2011 toestel icm CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Iemand uit Nederland heeft hier YouTube: ‪Panasonic VT30 neoPDP 2011 Fluctuating Gamma / Brightness bug‬‏ dit geschreven:
"Yihaa! I've just contacted Panasonic (phone) and they told me that a firmware update is coming soon with an adjusted gamma for the THX mode and that the update solves "some instances of brightness shifting".

I'm a happy man right now!
deurkl 4 uur geleden "

Misschien kan je zelf ook eens bij Panasonic informeren over dit probleem en horen wat ze jou vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Hallo mensen ik heb nog hd tv uit 2007 HD ready model 60 cm volgens mij. Ik wil graag erop gamen(en films kijken natuurlijk) aangezien ik een laag budget heb en persoonlijk Panasonic altijd wel mooi beeld geeft als ik bij vrienden zien.

dacht ik aan dit model pricewatch: Panasonic TX-P42C3E is dit een beetje te doen om op te gamen? Ik weet dat het niet hd is maar volgens mij zie je weinig verschil met hd ready?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Amdwarrior schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:23:
Hallo mensen ik heb nog hd tv uit 2007 HD ready model 60 cm volgens mij. Ik wil graag erop gamen(en films kijken natuurlijk) aangezien ik een laag budget heb en persoonlijk Panasonic altijd wel mooi beeld geeft als ik bij vrienden zien.

dacht ik aan dit model pricewatch: Panasonic TX-P42C3E is dit een beetje te doen om op te gamen? Ik weet dat het niet hd is maar volgens mij zie je weinig verschil met hd ready?
Voor iets meer als 100 euro meer haal je een full-hd pricewatch: Panasonic Viera TX-P42S30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuceboss
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:26
Amdwarrior schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:23:

Misschien handig om deze review even door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Tja Ps3 games meeste zijn niet eens hd ready laat staan full hd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Vreemd dat hier constant kleine bugs worden uitvergroot, terwijl je eerst tig youtube filmpjes moet zien voordat je uberhaupt weet hoe de bug eruit ziet.
Who gives man. Bij led/lcd heb je gruwelijke beeldfouten door te agressieve 100 200 hz software zodra het wat sneller bewegt. Overdreven dimmende led verlichting die nog veel vervelender is dan brightness shifts.
Maak jezelf niet gek met het zoeken naar het perfecte apparaat, want die zal never komen. Elk product heeft mindere kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:14:
Vreemd dat hier constant kleine bugs worden uitvergroot, terwijl je eerst tig youtube filmpjes moet zien voordat je uberhaupt weet hoe de bug eruit ziet.
Who gives man. Bij led/lcd heb je gruwelijke beeldfouten door te agressieve 100 200 hz software zodra het wat sneller bewegt. Overdreven dimmende led verlichting die nog veel vervelender is dan brightness shifts.
Maak jezelf niet gek met het zoeken naar het perfecte apparaat, want die zal never komen. Elk product heeft mindere kanten.
SED leek het perfecte apparaat, maar helaas, die technologie is nooit tot de markt gekomen/ontwikkeld.

Voor mij was plasma uiteindelijk het meest lijkend op SED en dus het meest lijkend op het perfecte apparaat.

Maar dat was mijn overweging om in eerste instantie te gaan kijken naar plasma's, en dan te vergelijken met LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heeft iemand hier al een test/recensie van gezien? Zit nog te twijfelen tussen deze en de 42G20. Of eventueel, als ik toch besluit om iets meer uit te geven, de 42V20 en de 42G30.

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:52:
SED leek het perfecte apparaat, maar helaas, die technologie is nooit tot de markt gekomen/ontwikkeld.

Voor mij was plasma uiteindelijk het meest lijkend op SED en dus het meest lijkend op het perfecte apparaat.

Maar dat was mijn overweging om in eerste instantie te gaan kijken naar plasma's, en dan te vergelijken met LCD's.
Helaas ja, maar FED leeft nog als het goed is en met een beetje geluk komt dat ooit nog op de markt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bever! schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:14:
Floating brightness is geen kleine bug, er zijn al heel wat mensen die hun Panasonic hebben teruggedaan omdat ze het zo storend vonden. Die Youtube filmpjes en scènes waarin je het probleem kan zien zijn bedoeld om het probleem te zien op je eigen set. Als je het dan storend vindt dan kan je hem nog steeds terugdoen, want het probleem komt voor in heel wat meer content.

Stel dat iemand net een VT30 heeft gekocht voor over de 2k Euro en hij ziet een beperkt aantal films voor de return periode. Als hij daarna ineens wat BluRay films begint te zien en steeds vaker de FBr ziet optreden denk ik niet dat die persoon erg blij zal zijn... Het is dus niet zozeer van bepaalde content te tonen waar het probleem zich voordoet, maar eerder om de bug zo snel mogelijk te kunnen zien en dan zelf te kunnen beslissen of het je verder nog gaat storen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:59:
[...]

Helaas ja, maar FED leeft nog als het goed is en met een beetje geluk komt dat ooit nog op de markt :)
Sony is gestopt met FED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:17:
[...]

Floating brightness is geen kleine bug, er zijn al heel wat mensen die hun Panasonic hebben teruggedaan omdat ze het zo storend vonden. Die Youtube filmpjes en scènes waarin je het probleem kan zien zijn bedoeld om het probleem te zien op je eigen set. Als je het dan storend vindt dan kan je hem nog steeds terugdoen, want het probleem komt voor in heel wat meer content.

Stel dat iemand net een VT30 heeft gekocht voor over de 2k Euro en hij ziet een beperkt aantal films voor de return periode. Als hij daarna ineens wat BluRay films begint te zien en steeds vaker de FBr ziet optreden denk ik niet dat die persoon erg blij zal zijn... Het is dus niet zozeer van bepaalde content te tonen waar het probleem zich voordoet, maar eerder om de bug zo snel mogelijk te kunnen zien en dan zelf te kunnen beslissen of het je verder nog gaat storen of niet.
Maar in die scenes zie je het heel erg uitvergroot natuurlijk. Er zijn een paar scenes waar het heel erg opvalt.

Vaak loop je met toeval tegen deze scenes aan.

Het hele punt blijft eigenlijk wel. Als je deze scenes niet opzoekt en verder niet op de hoogte bent van de minpunten, dan is de kans groot dat je het niet eens ziet in de tijd dat je de tv bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supergroover76
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 14:42
Zojuist de keus gemaakt en de P42VT30 is besteld, zaterdag as wordt hij al geleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinister Ertai
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-07-2024
Als iemand de Bluray van Mystic River heeft, hier heb ik de brightness shifting prima mee kunnen testen. Oorspronkelijk was ik gewoon de film aan het kijken en het viel me echt enorm op, en het is iedere keer op hetzelfde moment.

Vanaf 00:49 is er een gesprek tussen 2 personages waarin het beeld af en toe wisselt tussen de 2 personen. In de 20 seconden na de 00:49 kun je 2 instanties van "fluctuating brightness" zien.

Dit alles in de THX mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09-2018
Hallo,
Ik heb het voornemen om een Panasonic Plasma tv aan te schaffen. De enige winkel waar ik deze heb kunnen bezichtigen is in de Saturn in Venlo. Beelden vanaf een schijfje zien er fantastisch uit echter ben ik benieuwd naar de normale tv beelden. Reden voor mij om een nieuwe tv aan te schafen is om optimaal te genieten van m'n mediaplayer, maar ik wil ook acceptabel naar het journaal (en andere tv programma's) kunnen kijken.

In de winkel wordt op de pana's (als enige, niet op andere merken tv's!?) ook televisiebeelden weergegeven. Echter van dusdanige kwaliteit dat ik denk dat ik beter bij m'n 10 jaar oude CRT kan blijven (lijkt me ook geen goede reclame voor deze panasonic apparaten). Ik heb thuis nu (nog) analoog signaal en voel niet de noodzaakt om direct over te gaan naar digitaal. Maar als dit de kwaliteit is die ik kan verwachten zal ik wel moeten. Zijn er mensen die wel genieten van hun pana plasma's met i.c.m. analoog signaal??? Of is dit niet om aan te zien en af te raden?

Alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:10:
[...]

Maar in die scenes zie je het heel erg uitvergroot natuurlijk. Er zijn een paar scenes waar het heel erg opvalt.

Vaak loop je met toeval tegen deze scenes aan.

Het hele punt blijft eigenlijk wel. Als je deze scenes niet opzoekt en verder niet op de hoogte bent van de minpunten, dan is de kans groot dat je het niet eens ziet in de tijd dat je de tv bezit.
Erg uitvergroot? Als je bedoelt dat het ligt aan de camera waarmee het fragment is opgenomen, dan ben je fout. Maar als je bedoelt dat dit een erge case is van de FBr, dat is wel correct. Maar het is helaas zeker niet zo dat je echt moet zoeken naar films waar dit voorkomt, het komt vrij regelmatig voor hoor. En als het eens op de 5 films gebeurt, vind jij dit dan niet storend voor zo'n dure TV? Ik weet dat het misschien lijkt alsof ik de Panasonics boycot, maar ik wacht zelf al 2 jaar op een goeie plasma en ik wou heel graag dat het een 2011 Panasonic ging worden. Maar als hier niets aan gebeurt denk ik dat er veel te vaak op zou letten om nog te kunnen genieten van m'n films/games..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
sjop schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:18:
Zijn er mensen die wel genieten van hun pana plasma's met i.c.m. analoog signaal??? Of is dit niet om aan te zien en af te raden?
Analoge tv ziet er op m'n huidige (50 inch) plasma (geen Panasonic) way minder mooi uit dan op de vorige 36 inch CRT. Niet onlogisch, het signaal is nogal low-res en het beeld is nu ook substantieel groter. Toch had ik een beter beeld verwacht/gehoopt. De koper van m'n CRT dacht dan ook dat ik de nieuwe plasma expres brak had ingesteld, dit was echter niet zo. Na de overstap op digitale tv nergens last meer van, beeld is gewoon prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 25-05-2011 16:48 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ok_nok
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:52
Vanaf morgen 26 mei t/m zondag 29 mei een actie bij mediamarkt en wat staat er bij de voorwaarden:
Officieel uitgesloten van deelname zijn: Sony: LX900-serie, HX900-serie, NX700-serie, NX710-serie, NX800-serie, NX810-serie, HX720-serie, HX820-serie, HX920-serie. Panasonic: Alle Neo Plasma-modellen en alle LED-modellen. Samsung: 7000-serie, 8000-serie en de 9000-serie. Philips: 8000-serie en de 9000-serie. Sharp: LC40LE924E / LC46LE925E en LC60LE925E. LG: LW-650-serie.

[ Voor 121% gewijzigd door ok_nok op 25-05-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Tja ze moeten natuurlijk hun ouwe bende kwijt.....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok_nok schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:52:
Vanaf morgen 26 mei t/m zondag 29 mei een actie bij mediamarkt en wat staat er bij de voorwaarden:
Officieel uitgesloten van deelname zijn: Sony: LX900-serie, HX900-serie, NX700-serie, NX710-serie, NX800-serie, NX810-serie, HX720-serie, HX820-serie, HX920-serie. Panasonic: Alle Neo Plasma-modellen en alle LED-modellen. Samsung: 7000-serie, 8000-serie en de 9000-serie. Philips: 8000-serie en de 9000-serie. Sharp: LC40LE924E / LC46LE925E en LC60LE925E. LG: LW-650-serie.
Idem voor de huidige actie bij de Saturn:
Officieel uitgesloten van deelname in de uitingen zijn:

* • Sony: LX900 serie, HX900 serie, NX700 serie, NX800 serie, HX800-serie , NX810-serie, HX720-serie, NX710-serie, HX820-serie, HX920 serie.
* • Panasonic: alle Neo Plasma modellen en alle LED modellen.
* • Samsung: 7000 serie, 8000 serie en de 9000-serie.
* • Philips: 8000 serie en 9000 serie.
* • Sharp LC40LE924E, LC46LE925E, LC60LE925E.
Maar zoals Help!!!! al opmerkt: is ook wel te verwachten. Bovendien heb ik mijn VT30 inmiddels toch al besteld, dus hoef ik hem voorlopig niet voor al te lage prijzen in de winkel te zien staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 12:02
Ik zie dat het vorige topmodel de VT20 wel een 46inch versie had. Komt er toevallig ook van de VT30 een 46inch model? Ik vind 50inch te groot dus dan moet ik helaas anders voor een 42inch gaan.

Waar hebben jullie hem besteld en voor welke prijs?

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjop
  • Laatst online: 05-09-2018
Bij de saturn was anders wel de 50vt20 voor een marktconforme prijs te krijgen van €1200,- en de 42gt20 voor €755,- meen ik.

De nieuwe '30' modellen hebben ze niet eens in de winkel staan! Dus ze moeten echt nog van hun oude spullen af zien te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjop schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:00:
Bij de saturn was anders wel de 50vt20 voor een marktconforme prijs te krijgen van €1200,- en de 42gt20 voor €755,- meen ik.

De nieuwe '30' modellen hebben ze niet eens in de winkel staan!
Hmm, toen ik zondag in Utrecht bij de Saturn was zag ik de P50VT20 nog voor een whopping 1899 euro staan dacht ik. En ze hadden wel gewoon de P42VT30, P50VT30 (in een aparte donker(der) ruimte) en in ieder geval de G30 staan. Volgens mij hingen er ook nog andere modellen uit de 30-serie, maar daar was ik minder in geïnteresseerd, dus dat heb ik niet onthouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11
tip: bij MM en/of Saturn vragen naar korting op 30 serie en nieuwe samsung doet wonderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

'Officieel uitgesloten' wil niet zeggen dat er niets mogelijk is... ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 09:56
Wat voor actie dan? Want ik kan het niet vinden op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
NACBreda schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:14:
[...]

Wat voor actie dan? Want ik kan het niet vinden op de site.
De btw aktie, je betaald zgn geen btw. Ik was toevallig gister bij Saturn en zag dat.

Trouwens ik kon het niet laten om de vt30 weer te bekijken. Viel me op de het glasplaat erg warm was. Zal bijna zeggen dat je een spiegeleitje erop kan bakken. Een oudere model (weet typenr niet meer) voelde stukken minder warm aan. Is dat wel normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:41:
[...]

Erg uitvergroot? Als je bedoelt dat het ligt aan de camera waarmee het fragment is opgenomen, dan ben je fout. Maar als je bedoelt dat dit een erge case is van de FBr, dat is wel correct. Maar het is helaas zeker niet zo dat je echt moet zoeken naar films waar dit voorkomt, het komt vrij regelmatig voor hoor. En als het eens op de 5 films gebeurt, vind jij dit dan niet storend voor zo'n dure TV? Ik weet dat het misschien lijkt alsof ik de Panasonics boycot, maar ik wacht zelf al 2 jaar op een goeie plasma en ik wou heel graag dat het een 2011 Panasonic ging worden. Maar als hier niets aan gebeurt denk ik dat er veel te vaak op zou letten om nog te kunnen genieten van m'n films/games..
Uitvergroot als in: je komt alle bugs overal tegen en weet precies waar je op moet letten om ze te herkennen.

Uiteraard vind ik het ook storend en laat ik deze serie aan me voorbij gaan. Maar ik weet ook zeker dat er mensen zijn die zeker van de beeldkwaliteit gaan genieten zonder ook maar 1 x deze fouten te zien. Ik ben ook de enige die op mijn 42PX80 de gammashift ziet na een sceneswitch.

Ik wacht nog 1 jaar (deze jaar alleen audio upgrade) en dan volgend jaar koop ik het beste model, Panasonic, Samsung of LG. Kijken welke de minste problemen geeft of als de LCD LED tv's een stap voorwaarts doen. Ik ga kijken welke tv voor mij het mooiste beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDarkForce
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 19:08
330d schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:24:
[...]

De btw aktie, je betaald zgn geen btw. Ik was toevallig gister bij Saturn en zag dat.

Trouwens ik kon het niet laten om de vt30 weer te bekijken. Viel me op de het glasplaat erg warm was. Zal bijna zeggen dat je een spiegeleitje erop kan bakken. Een oudere model (weet typenr niet meer) voelde stukken minder warm aan. Is dat wel normaal?
Ik heb mijn TV(42VT30) zaterdag binnen gekregen en het viel mij juist op dat hij niet zo warm wordt. De oudere Panasonic die mijn ouders hebben staan (PZ800 geloof ik) wordt veel warmer.
mr.paaJ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:23:
[...]
Toen ik bij Saturn Zaandam was vertelde de verkoper dat ze van Panasonic te horen hadden gekregen dat die niet meer zouden leveren als ze de TV onder de adviesprijs in de winkel zouden zetten, maar hij vertelde er wel bij dat er over de prijs gesproken kon worden. Het zou zomaar kunnen dat je die korting kan krijgen.

Trouwens ben ik erg tevreden over het beeld van de VT30. Merk af en toe ook wel wat afwijkingen in het beeld zoals de FBr maar dat is echt minimaal en voor mij niet echt storend (tot nu toe). Het zou natuurlijk wel beter zijn als ze dit op zouden lossen door een firmware update:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 21:37
Weet iemand of ze ergens in de regio Den Haag al de 2011 lijn hebben staan? Tot nog toe nergens kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jeroentje1981 op 26-05-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:56:
[...]

Uitvergroot als in: je komt alle bugs overal tegen en weet precies waar je op moet letten om ze te herkennen.

Uiteraard vind ik het ook storend en laat ik deze serie aan me voorbij gaan. Maar ik weet ook zeker dat er mensen zijn die zeker van de beeldkwaliteit gaan genieten zonder ook maar 1 x deze fouten te zien. Ik ben ook de enige die op mijn 42PX80 de gammashift ziet na een sceneswitch.

Ik wacht nog 1 jaar (deze jaar alleen audio upgrade) en dan volgend jaar koop ik het beste model, Panasonic, Samsung of LG. Kijken welke de minste problemen geeft of als de LCD LED tv's een stap voorwaarts doen. Ik ga kijken welke tv voor mij het mooiste beeld geeft.
Gelukzak! Ik gebruik al 10 jaar een 22/25" (dunno) CRT en zit al zeker 2 jaar te wachten op een goeie bugvrije plasma. Beter vorig jaar een Samsung gekocht.. Misschien is er echter wat waar van de beloofde firmware fix die Panasonic binnenkort uit zou brengen. Voor zover ik weet is die enkel om de ISF-calibratie menu's te fixen, maar moest hij ook iets doen aan de fluctuating brightness zou het wel super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ok_nok
  • Laatst online: 00:52
Momenteel een leuke actie bij Bult in Veendam, ze bestaan 15 jaar. http://www.bultbeeldgelui...in.php?p=shop&categorie=2
Ik denk dat ik de P65VT30 bij ze ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 12:02
Ik keek ook op die website een uurtje geleden. Ze hadden toen op de 42VT30 20% korting en nu nog maar 15% ?!

Voor wie het wil weten bij foka kan je de 42VT30 meenemen voor 1349,-. Ik weet niet of iemand anders het nog goedkoper weet te krijgen?

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bse59
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:07
Bij toeval heb ik, voor zover ik kan nagaan, de momenteel goedkoopste aanbieding in ons land gevonden.
Door een tijdelijke prijsverlaging is de 42VT30 uitsluitend dit weekend te bemachtigen voor € 1319,- (in plaats van € 1469,-).

Als we ons als (potentiële) kopers verenigen, valt er wellicht nog wat extra korting te bedingen.

Bij interesse daarom graag zo SPOEDIG mogelijk mij een reactie sturen, want de tijd dringt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Laatst online: 11-09 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

Bse59 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:07:
Bij toeval heb ik, voor zover ik kan nagaan, de momenteel goedkoopste aanbieding in ons land gevonden.
Door een tijdelijke prijsverlaging is de 42VT30 uitsluitend dit weekend te bemachtigen voor € 1319,- (in plaats van € 1469,-).

Als we ons als (potentiële) kopers verenigen, valt er wellicht nog wat extra korting te bedingen.

Bij interesse daarom graag zo SPOEDIG mogelijk mij een reactie sturen, want de tijd dringt!
helaas zijn gezamenlijke inkoopacties niet geoorloofd op tweakers

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bse59
DylanE schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:12:
[...]

helaas zijn gezamenlijke inkoopacties niet geoorloofd op tweakers
Is mij bekend.

Naar aanleiding van het voorafgaande topicbericht, wilde ik echter primair de (tijdelijk) lagere aankoopprijs onder de aandacht brengen. Iedereen kan daar individueel van profiteren.

Als door deze aankondiging extra toestellen verkocht kunnen worden, wil de betreffende aanbieder het wellicht voor ons (financieel) nog gunstiger maken: dit zal echter in de praktijk nog moeten blijken.
In afwijking van een IA, is het in dit geval niet zeker dat er gezamenlijk extra voordeel is te behalen bovenop de reeds zeer aantrekkelijke aanbiedingsprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Zo vanavond een 42vt30 gehaald zo blij mee :)

Toen ik hem in het echt zag kon ik het niet laten dacht eerst nog aan de gt30 of g30....

Welk muurbeugel zouden jullie mij aanraden? Liefst zo slank mogelijk natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bse59
okio schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:43:
Zo vanavond een 42vt30 gehaald zo blij mee :)
Ben benieuwd naar je aankoopprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
En ik vooral naar waar :P . Ik heb nu bij 2 winkels een backorder voor een 50vt30 geplaatst, allebij hopen ze volgende week weer een stel binnen te krijgen maar is allerminst zeker.Mijn geduld stelt me danig op de proef, dus als iemand een winkel weet waar ze op voorraad zijn hoor ik het graag al zal die kans erg klein zijn en zal ik gewoon geduld moeten hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 28-05-2011 03:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
DutchOwnage schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 02:58:
En ik vooral naar waar :P . Ik heb nu bij 2 winkels een backorder voor een 50vt30 geplaatst, allebij hopen ze volgende week weer een stel binnen te krijgen maar is allerminst zeker.Mijn geduld stelt me danig op de proef, dus als iemand een winkel weet waar ze op voorraad zijn hoor ik het graag al zal die kans erg klein zijn en zal ik gewoon geduld moeten hebben :)
En volgende week is dit draadje met stuk of 15-16 VT30 rijker en een overvloed aan fotos :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Jups exact 330d :P Ik zal mijn fish-eye alvast oppoetsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohammer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-12-2023
330d schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:17:
[...]

En volgende week is dit draadje met stuk of 15-16 VT30 rijker en een overvloed aan fotos :Y
Dinsdag komen ze de TX-P50VT30E bezorgen , sneller dan verwacht :)

[ Voor 3% gewijzigd door yohammer op 28-05-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Laatst online: 21:36
Ik krijg woensdag mijn 50 inch VT30 als vervanger voor de problematische D7000 van Samsung. Erg benieuwd naar de VT30. Verwachtingen zijn hoog gespannen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
cjpunt schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:30:
Ik krijg woensdag mijn 50 inch VT30 als vervanger voor de problematische D7000 van Samsung. Erg benieuwd naar de VT30. Verwachtingen zijn hoog gespannen :-)
Ik heb de D7000 naast een GT30 uitvoerig bekeken 2weken geleden. De GT30 was mooier, maar de 7000 deed er niet veel onder. Ik zag wel een veel grotere verschil tussen de nieuwe plasma van LG (is de nieuwste type vertelde de verkoper) en de GT30.

En de VT30 is nog beter dan de GT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
330d schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:35:
[...]

Ik heb de D7000 naast een GT30 uitvoerig bekeken 2weken geleden. De GT30 was mooier, maar de 7000 deed er niet veel onder. Ik zag wel een veel grotere verschil tussen de nieuwe plasma van LG (is de nieuwste type vertelde de verkoper) en de GT30.

En de VT30 is nog beter dan de GT ;)
In een lichte omgeving is de D7000 erg mooi, maar in donkere omgeving is het echt een problematische TV en zie je alle problemen als clouding, backlight bleed en vooral banding. Blij dat ik nu voor de Plasma VT30 ga. Kijk er erg naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

mr.paaJ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:23:
Klopt, vandaag een 42VT30 gekocht, mede dankzij de tijdelijk zeer aantrekkelijke prijs ;)

Helaas niet op voorraad though, dus ik moet nog even geduld hebben...

[ Voor 11% gewijzigd door mindcrash op 28-05-2011 21:22 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
Dacht dat je bij aankoop van een Panasonic 3D TV trouwens altijd de blu-ray van Avatar kreeg, maar begrijp dat dat dus alleen gedurende actieperiodes is? Waarvan er nu volgens mij geen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjpunt schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:07:
Dacht dat je bij aankoop van een Panasonic 3D TV trouwens altijd de blu-ray van Avatar kreeg, maar begrijp dat dat dus alleen gedurende actieperiodes is? Waarvan er nu volgens mij geen lopen.
Dat is (tot nu toe) steeds in november/december van elk jaar. Zoveel geduld heb ik niet :9 Dinsdag komt de 50VT30 binnen......

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Ik kon hem voor twaalf en een half meenemen...mocht niet officieel geloof ik (ook niet op bon).

Was wel verbaasd dat ze gewoon voorraad hadden.

Iemand nog suggesties voor een goed muurbeugel voor de 42vt30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

cjpunt schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:07:
Je mist niks hoor... flutfilm :P Koop lekker een animatiefilm of zo in 3D en geniet daar lekker van :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
nero355 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 01:30:
[...]

Je mist niks hoor... flutfilm :P Koop lekker een animatiefilm of zo in 3D en geniet daar lekker van :)
LOL, is ook niet echt een probleem. Maar vind het een beetje jammer dat ze al de exclusieve rechten hebben en dat ze dan bij de aankoop van een 3D TV dat ding er niet gewoon standaard bijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjpunt schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:13:
Maar vind het een beetje jammer dat ze al de exclusieve rechten hebben en dat ze dan bij de aankoop van een 3D TV dat ding er niet gewoon standaard bijgeven.
Inderdaad... op Marktplaats gaan ze weg voor 60-65 euro per stuk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb sinds enkele weken een VT20, en mij valt iets op bij de beeldprofielen... ik gebruik bij voorkeur 'THX', maar overdag is dat echt niet helder genoeg. 'Normaal' voldoet dan beter. 's Avonds is dat echter andersom, erg vreemd. Overdag is Normaal een stuk lichter dan THX, 's avonds is juist andersom het geval.

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Heb trouwens ook nog een panasonic wifi dongle over voor de liefhebber...ga hem zelf niet gebruiken. Bij belangstelling graag even een DM sturen.

Heb een Vogels flat beugel besteld voor mijn vt30. Mooi plat model slechts 1.5cm vanaf de wand.

[ Voor 19% gewijzigd door okio op 29-05-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
[...]

LOL, is ook niet echt een probleem. Maar vind het een beetje jammer dat ze al de exclusieve rechten hebben en dat ze dan bij de aankoop van een 3D TV dat ding er niet gewoon standaard bijgeven.
Die Avatar interesseert me ook niet echt, maar de bray speler wel die bij de aktie zat. Helaas pindakaas, ga ook niet wachten tot dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
[...]
Maar vind het een beetje jammer dat ze al de exclusieve rechten hebben en dat ze dan bij de aankoop van een 3D TV dat ding er niet gewoon standaard bijgeven.
Het lijkt dat er toch nog een actie is maar dan met aankoop van Blu-ray speler / Cinemaset

http://www.panasonic.com/promos/avatar/ (actie van 1 maart 2011 - 29 febr. 2012)

Familie van mij heeft deze week een 50VT20 gekocht en na een telefoontje met Panasonic werd er gemeld dat je toch een exemplaar kunt aanvragen......!?

Speciaal voor Avatar heeft Panasonic zelfs een Firmware met de juiste instellingen gemaakt (voor de VT20, VT25 en GT25). Zie deze <link>

Gisteren bij hem even de Champions League Barcelona/ Manch.United in 3D bekeken (ziggo kanaal 15 / Sport1). Vooral de "sta-plaats langs de lijn" - scenes waren spectaculair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6. Offer void where taxed, prohibited or restricted by law. Offer
good only a) on purchases made in the 50 states of the United
States and D.C. and b) to current U.S. residents only. Exception
for U.S. military personnel overseas.
Maar het zou ook in Nederland op de een of andere manier geldig zijn? Hoewel ik eigenlijk tot nu toe niet of nauwelijks behoefte had om Avatar te kijken, is een gratis exemplaar voor mijn binnenkort te ontvangen VT30 (en BDT110) toch niet geheel ongewenst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zinu schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:18:
Ik heb sinds enkele weken een VT20, en mij valt iets op bij de beeldprofielen... ik gebruik bij voorkeur 'THX', maar overdag is dat echt niet helder genoeg. 'Normaal' voldoet dan beter. 's Avonds is dat echter andersom, erg vreemd. Overdag is Normaal een stuk lichter dan THX, 's avonds is juist andersom het geval.

Is dit normaal?
Bij Normaal de ECO modus uitzetten (in beeldopties), die reageert op een lichtsensor om de helderheid te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
okio schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:19:
Heb trouwens ook nog een panasonic wifi dongle over voor de liefhebber...ga hem zelf niet gebruiken. Bij belangstelling graag even een DM sturen.
Gewoon even in V&A plaatsen.
Ik heb toen we de V20 hadden gekocht ook in V&A geplaatst, omdat we de tv bedraad aangesloten hebben.

Ik heb er nog 50 euro voor gekregen, en er waren meer potentiele kopers, als je de namen van die tweakers wil, stuur me maar een DM.

En over de muurbeugel(s):
Ik heb een DM gekregen of daar iets van in de TS mag, vind ik een goed plan.
Ga daar komende week naar kijken hoe en wat.
Als er info is over muurbeugels die erin moet, DM me, of post het in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BMTN schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:51:
[...]

Speciaal voor Avatar heeft Panasonic zelfs een Firmware met de juiste instellingen gemaakt (voor de VT20, VT25 en GT25). Zie deze <link>
Iemand dit al geprobeerd? Het lijkt me enkel voor Amerikaanse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 12:57
Vandaag mijn 50VT30 opgehaald bij de plasma-discounter in Naarden, er zijn er overigens nog 4 op voorraad, gisteren binnengekomen ;-)

Even kort de voorgeschiedenis. Ik kom van een 42PZ85EU, mooi scherm ook maar ging 6 weken na de garantie van twee jaar kaduuk. Voeding stuk en scherm ingebrand (tv logos en ondertiteling gebied).

Scherm laten halen door e-care (service desk van panasonic). Na twee weken bleek, kosten meer dan 1000 euro voor de reparatie. Coulance aangevraagd via de plasma-discounter. Week na week ging voorbij, panasonic deed erg lang over een antwoord op de aanvraag. Uiteindelijk na 7 weken kwam er een voorstel van panasonic. 89 euro (jullie lezen het goed) vergoeding voor de reparatie. Alleen het ophalen en onderzoeken van e-care kost al 155 euro. Belachelijk dus. De plasma-discounter kon zich hier ook niet in vinden en door de lange tijd die verstreken was boden ze mij een nieuw toestel aan ter waarde van 800 euro.

Bij betalen voor meer kon dus ook, en daarom nu een 50VT30 gekocht voor net iets meer dan 1000 euro.Chapeau voor de mannen in Naarden, echt top geregeld zeker gezien de garantie al verlopen was.

Eerste indruk toestel, ge-wel-dig. Zo scherp, zoveel kleur. 50hz bug niet kunnen ontdekken, fluctuating brightness wel maar is heel sumier en alleen zichtbaar als je er in bijzonder op gaat letten. Dit nog bij standaard instellingen (wel thx) en amper 15 minuten aangestaan. Kom er later nog op terug. Geluid sucks maar hey, ik geloof niet dat er veel mensen zijn die een dergelijk toestel kopen en geen fatsoendelijke hi-fi voorziening hebben ;-).

Is er al meer bekend over de firmware update waarover gesproken word?

Al met al een top scherm en ook qua design erg mooi afgewerkt. Gaat binnenkort aan de muurbeugel (ultra dun vögel) en dan komen er wat plaatjes ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
yannickie111 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:11:
[...]

Gewoon even in V&A plaatsen.
Ik heb toen we de V20 hadden gekocht ook in V&A geplaatst, omdat we de tv bedraad aangesloten hebben.

Ik heb er nog 50 euro voor gekregen, en er waren meer potentiele kopers, als je de namen van die tweakers wil, stuur me maar een DM.

En over de muurbeugel(s):
Ik heb een DM gekregen of daar iets van in de TS mag, vind ik een goed plan.
Ga daar komende week naar kijken hoe en wat.
Als er info is over muurbeugels die erin moet, DM me, of post het in dit topic.
Nou die van mij staat inmiddels ook in V&A dus voor de liefhebbers...
http://tweakers.net/aanbo...raadloze-lan-adapter.html

Vogels heeft goede informatie op de site staan ook specifiek voor Panasonic...bii mijn vt30 waren 2 beugels compatible. De thin305 en de efw8305. Ik heb de thin305 gekozen....scheelt weer 0.5 cm wandspeling

[ Voor 3% gewijzigd door okio op 29-05-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c
  • Laatst online: 15-10-2022

m0c

cjpunt schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:30:
Ook ik ben benieuwd naar je bevindingen. Ik ben helaas een beetje afgeknapt op de D7000; super qua design en features, maar 5 stuks met dode pixels uitpakken vind ik dus echt niet kunnen. Aan die clouding kan ik ook niet wennen. In het D7000-forum zit men nogal "on the band wagon", waardoor negatieve geluiden slecht verdragen worden. Prettig om te zien dat je net zo kritisch bent als ik. Ik heb je postings in avforums.com ook uitgebreid gevolgd.

Ik ben met name benieuwd naar eventuele buzzing van de VT30, want dat is in de winkel onmogelijk waarneembaar. Verder vind ik het jammer dat er geen "timer on" wekkerfunctie op zit (zoals op de D7000), want ik overweeg om het toestel in de slaapkamer op te hangen. Ook het hogere stroomverbruik staat me een beetje tegen, maar zoals ze bij Saturn al zeiden: "Een wasdroger zet je toch ook zonder blikken of blozen aan?" Nu heb ik geen wasdroger, maar ze hebben wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
m0c schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:44:
Ook het hogere stroomverbruik staat me een beetje tegen, maar zoals ze bij Saturn al zeiden: "Een wasdroger zet je toch ook zonder blikken of blozen aan?" Nu heb ik geen wasdroger, maar ze hebben wel gelijk.
Stroomverbruik is voor mij zeker wel een factor als ik apparatuur aanschaf, maar we moeten niet met z'n allen gaan overdrijven inderdaad. Bij gemiddeld gebruik scheelt het hoogstens een paar tientjes per jaar tussen hele zuinige TV's en minder zuinige TV's. Overigens verbruikt mijn 'antieke' 37" LCD van toen 1500 euro meer dan mijn 50" plasma van een paar maanden oud ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 12:57
m0c schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:44:
[...]

Ik ben met name benieuwd naar eventuele buzzing van de VT30, want dat is in de winkel onmogelijk waarneembaar....
Ik vind het geluid heel acceptabel. Tuurlijk komt er geluid uit, maar zodra er geluid uit de uitzending of film komt hoor je het zeker niet. Daarbij is er een spindown functie die dus voor een zo laag mogelijk toerental gaat. Als ik hem bijvoorbeeld met mijn xbox 360 vergelijk is hij amper te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Luuk1983 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:49:
[...]

Stroomverbruik is voor mij zeker wel een factor als ik apparatuur aanschaf, maar we moeten niet met z'n allen gaan overdrijven inderdaad. Bij gemiddeld gebruik scheelt het hoogstens een paar tientjes per jaar tussen hele zuinige TV's en minder zuinige TV's. Overigens verbruikt mijn 'antieke' 37" LCD van toen 1500 euro meer dan mijn 50" plasma van een paar maanden oud ;)
Toevallig laatst met een maat van me overgehad. Hij wilde de Samsung 8000, met als opmerking mooi en zuinig. Toen had ik de stroomverbruik van de reviews geplukt van de 8000 en de VT30. Nuon prijs gepakt en volgens zijn gem. 6urige gebruik dagelijks komt hij op 46euro extra uit per jaar geloof ik.
Trek je de hogere aanschafprijs van de 8000 eraf dan is het niet eens zo voordelig :P
(mits hij de tv 10jaar gebruikt)
Geluid sucks maar hey, ik geloof niet dat er veel mensen zijn die een dergelijk toestel kopen en geen fatsoendelijke hi-fi voorziening hebben ;-).
Ik heb geen fatsoenlijke installatie :P
Ik kijk jarenlang altijd laat in de avond tv. Volume staat altijd laag bij mij, want vrouw en zoonlief slapen al. Helaas maar waar, al wilde ik luider gaan zetten gaat het niet lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het lijkt wel of Panasonic de 37" modellen gaat uitfaseren. Er staan er steeds minder vermeld in de pricewatch. Jammer genoeg is dit de maximum grootte die in onze kast past. :F

Heeft iemand enig idee of ze deze modellen in de toekomst gaan blijven ondersteunen? Zo niet, moet ik misschien toch snel op zoek naar een TX-P37X25E (en het vrouwtje overtuigen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Hold schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:09:
Het lijkt wel of Panasonic de 37" modellen gaat uitfaseren. Er staan er steeds minder vermeld in de pricewatch. Jammer genoeg is dit de maximum grootte die in onze kast past. :F

Heeft iemand enig idee of ze deze modellen in de toekomst gaan blijven ondersteunen? Zo niet, moet ik misschien toch snel op zoek naar een TX-P37X25E (en het vrouwtje overtuigen...)
Bij mij zou de voorkeur uit gaan naar een andere kast. :+
Hoe lang zou het nog duren voor er prijzen te vinden zijn voor de TC-P60S30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het zal al moeilijk genoeg zijn om ze wijs te maken dat 37" nog redelijk van grootte is. ;)
De kast is overigens speciaal met schuifdeuren gekocht om alles wat electronica en tv is achter te verschuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 18:27
Heeft iemand al geprobeerd om op zijn VT30 videocontect af te spelen via de usbpoort op de TV?? Of via de directe ethernet verbinding?

Zou wel handig zijn en is misschien een mediaplayer niet gelijk noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

mark2000 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:32:
Heeft iemand al geprobeerd om op zijn VT30 videocontect af te spelen via de usbpoort op de TV?? Of via de directe ethernet verbinding?

Zou wel handig zijn en is misschien een mediaplayer niet gelijk noodzakelijk.
Het is zowiezo mogelijk om via ethernet/wifi van alles en nog wat af te spelen (zelfs MKV als ik het goed heb begrepen), en het lijkt me sterk dat dit ook niet kan via USB :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Laatst online: 06-09 22:10
Afgelopen vrijdag mijn 50VT30 besteld bij "Bult, Beeld & Geluid" nadat iemand op dit forum had gemeld dat er een eenmalige actie was van 15% korting.

Heb mijn VT30 voor 1806Euro kunnen bestellen inclusief verwijderingsbijdrage en verzendkosten.
Ze hadden gister gemaild dat er vandaag een nieuwe lading panasonics binnen zouden komen en ik hoop dat mijne ertussen zit.

Verwachtingen zijn iig hoog gespannen overigens is dit mijn eerste Plasma TV zijn er nog dingen die ik in het begin vooral niet moet doen of juist WEL?

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Niek-panna schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:23:
Afgelopen vrijdag mijn 50VT30 besteld bij "Bult, Beeld & Geluid" nadat iemand op dit forum had gemeld dat er een eenmalige actie was van 15% korting.

Heb mijn VT30 voor 1806Euro kunnen bestellen inclusief verwijderingsbijdrage en verzendkosten.
Ze hadden gister gemaild dat er vandaag een nieuwe lading panasonics binnen zouden komen en ik hoop dat mijne ertussen zit.

Verwachtingen zijn iig hoog gespannen overigens is dit mijn eerste Plasma TV zijn er nog dingen die ik in het begin vooral niet moet doen of juist WEL?
Verwijderingsbijdrage zit er tegenwoordig niet meer op, dat ten eerste ;)

Verder zou ik nog altijd de plasma de eerste week/ twee week dimmen (contrast + helderheid omlaag), dit vergroot de levensduur (is niet achterhaald bij mijn weten). En aangezien je niet 100% zeker weet hoe de TV verzonden is (ik weet uit ervaring dat DHL/ TNT niet altijd even juist de plasma's recht op vervoeren), zou ik bij binnenkomst de doos even rustig 2 uurtjes rechtop laten staan. Pas dan uitpakken, en aan die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Barns schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:57:
[...]
Verwijderingsbijdrage zit er tegenwoordig niet meer op, dat ten eerste ;)
Dan nog heel netjes, want met de 15% kom je eigenlijk op €2098 / 1.15 = €1824,35.
(in de war met de btw methode...)

Ik zou me niet teveel druk maken over inspeel problemen. Als je de dynamische stand vermijdt, hem gewoon goed instelt (cinema of THX stand) en er verder verstandig ermee omgaat (geen stilstaande beelden laten staan bijv.) komt het wel goed.
Het is een TV, die moet je gewoon gebruiken waar hij voor bedoeld is.

Het risico van plat vervoeren is naar mijn weten alleen kans op schermbreuk en dat zie je meteen :p

[ Voor 12% gewijzigd door mr.paaJ op 31-05-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0c
  • Laatst online: 15-10-2022

m0c

mark2000 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:32:
Verwacht geen gouden bergen. Mijn ervaring met ingebouwde mediaplayers in tv's is dat ze op z'n zachtst gezegd *erg* kieskeurig zijn. Het klinkt leuk, dat DLNA-verhaal en/of afspelen van USB, maar de enige comfortabele oplossing is en blijft een externe mediaspeler (bij voorkeur een klein zuinig Atom-based HTPC'tje met een ION-chipset erin en XBMC erop, maar dat is puur persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Laatst online: 05-03 20:02
Op de VT30 zit er ook een HDMI aansluiting met ARC (HDMI 2)
Iemand dit al geprobeerd?
Heb de tv aangesloten via een HDMI kabel en aangesloten aan mijn versterker (ook ARC)
Alleen krijg ik het geluid niet via de versterker te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek-panna
  • Laatst online: 06-09 22:10
mmm geen verwijderings bijdrage?!? heb toch 8 euro moeten betalen hiervoor, ach dan is het nog een mooie aanbieding geweest heb ook maar 13.95euro aan verzendkosten moeten betalen.

Ga de doos idd wel even laten staan en zal het contrast/helderheid wat omlaag schroeven.
Iemand nog suggesties voor een indrukwekkende 3d film? want wil wel eens zien wat de TV allemaal kan laten zien.

PSN ID: RedrumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niek-panna schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:44:
mmm geen verwijderings bijdrage?!? heb toch 8 euro moeten betalen hiervoor, ach dan is het nog een mooie aanbieding geweest heb ook maar 13.95euro aan verzendkosten moeten betalen.
http://www.milieucentraal...erp=verwijderingsbijdrage
Ga de doos idd wel even laten staan en zal het contrast/helderheid wat omlaag schroeven.
Iemand nog suggesties voor een indrukwekkende 3d film? want wil wel eens zien wat de TV allemaal kan laten zien.
Ik zou de tv uit de doos halen om hem te laten acclimatiseren, maar wel rechtop inderdaad en nog niet aanzetten gedurende het eerste uur ofzo. Staat geloof ik ook in de handleiding, maar wie leest die voor de tv aanstaat? ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1 ... 14 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.