Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:08:
Gefeliciteerd Ralluf (en Macgiver909) met je TV! ;)
Je hebt er lang op moeten wachten maar hij is toch gekomen ...

Even over de tweede foto van boven.
Daar lijkt het zwart van het scherm wel erg grijs, of komt dat door de foto?
Als het zwarte van de filmbalk vergelijkt met het zwart van de rand van het scherm vind ik het verschil nogal groot.
Dat zie ik bij mijn V20 niet, maar ook die heeft een wat grijzig scherm als hij uit staat.
Als hij aan staat zie je dat niet, maar goed over het zwart bij aan/uit van de TV hebben we het al vaker gehad.
Thanks... idd lang op moeten wachten maar gelukkig eindelijk aan de muur. Het scherm is inderdaad vrij grijs maar volgens mij is dat bij alle plasma's zo? Misschien komt het door de foto in combinatie met lichtinval dat het nu erger lijkt.
Phyt_ schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:42:
thx Ralluf !!!
nu wil ik zeker een Pana hier hebben hangen haha, kom op met dat vakantie geld >:)
Gelijk heb je! Qua design ben ik ook echt verrast met deze vt30. Heeft panasonic netjes gedaan!
Morpheusk schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:06:
@de jongens met de 50VT30's

Wat is jullie kijk afstand? Ben ook zeer benieuwd naar de eerder genoemde bugs..
Ik zat er eerst aan te denken om een 42'' te bestellen aangezien ik thuis bij mijn ouders een 40'' gewend was met 3.5 meter afstand. Nu zit ik op 3.2 meter dus ik was naar de winkel gegaan om voor de zekerheid even een 42'' te checken op die afstand.... Maar eigenlijk ging mijn aandacht meteen uit naar de 50'' dus toch nog even heel goed nagedacht en de 50'' besteld. Nu hij eenmaal aan de muur hangt ben ik zo blij dat ik niet voor een 42'' ben gegaan.... Een 50'' is echt perfect voor deze afstand... Van eerder genoemde bugs heb ik tot nu toe nog niks gemerkt maargoed dat kan ik pas later echt goed beoordelen... komende dagen verder met uitvogelen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik twijfel tussen een 55VT30 en een 65VT30 :|
Bij een kijkafstand van bijna 4m, welke zou mijn voorkeur moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
65 is dan wel max vind ik. Het kan wel. 55 is op zich goed, maar ik denk dat je dan spijt gaat krijgen.

ik zit op 2m50 ongeveer en heb 46". 50" zou ook nog wel kunnen qua grootte, dus voor ruim een meter meer denk ik 65" :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macgiver909
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:29
mijn bankstel staat zo'n 4,5 meter van de tv vandaan. heb nog geen eigenaardigheden kunnen ontdekken. de 4 fans kan ik niet horen op 1 meter afstand, net als de beruchte buzz. na inschakelen gelijk de aangesloten inputs op thx gezet en gaan met die banaan. kijk via mijn humax en de pc, dus weet niet hoe de tuner het doet. 3d doet het geweldig! how to train your dragon opgezet met power dvd 10 en de tv herkende het 3d signaal meteen en schakelde over na 1 druk op de afstandsbediening. als het licht is wel veel last van flikkering. verder niks te klagen en gewoon genieten. :Y misschien dat ik 'm de eerste paar nachten nog een paar uur break-in slides geef maar dat weet ik nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
macgiver909 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:51:
sorry, foto's plaatsen is niet mijn ding. hoop dat het te zien is.(ben pas 10 jaar lid!)

[afbeelding]
By macgiver909 at 2011-05-16

[afbeelding]
By macgiver909 at 2011-05-16
[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series
Ook jouw 3 foto's staan in de TS.
Nu staan er ook mooi 12 foto's van de VT30, we hebben er ook al 12 van de GT30, nu de overige modellen nog :)

Iemand die nog een van de andere nieuwe modellen heeft of in bestelling heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door yannickie111 op 17-05-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

Kan Gelukkig mijn Samsung D7000 Ruilen tegen een Pana 55 Vt30 hoop hem eind deze maand te krijgen dan post ik ook wel wat fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Laatst online: 30-01-2024
Als dit de echte kleuren zijn zoals je ze op je scherm ziet dan heb je volgens mij last van posterization (rare onnatuurlijke kleuren in de schaduwkant het gezicht). Heb ik ook met mijn 50V20 en kennelijk is het nog steeds niet opgelost. :'(

Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/9293/007ape.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Als straks de VT20 of 30 daadwerklijk komt, wil ik de pc aansluiten via hdmi, mijn monitor is nu aangesloten via dvi. Om de 50hz bug te omzeilen vraag ik me af de videokaart instellingen bij display mode, kan je altijd de refreshrate van je display instellen. Alhoewel bij de moderne beeldschermen wordt de hoogste rate automatisch ingesteld. Heeft dit te maken met de bekende 50hz bug van de Panasonic?

Ik heb ook een O'Play, daar kan ik de hdmi uitgang instellen op 1080p 60hz, dan ben ik erook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nerdwebber schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:37:
[...]

Als dit de echte kleuren zijn zoals je ze op je scherm ziet dan heb je volgens mij last van posterization (rare onnatuurlijke kleuren in de schaduwkant het gezicht). Heb ik ook met mijn 50V20 en kennelijk is het nog steeds niet opgelost. :'(

[afbeelding]
Heb je een speciale reden dat die stikker er linksboven nog op zit? die dingen gaan er bij mij namelijk linea recta er van af.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
MegaTronics schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:24:
[...]

Heb je een speciale reden dat die stikker er linksboven nog op zit? die dingen gaan er bij mij namelijk linea recta er van af.
Ik weet het wel: dan kan hij hem nog terugbrengen/terugsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
330d schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:21:
Als straks de VT20 of 30 daadwerklijk komt, wil ik de pc aansluiten via hdmi, mijn monitor is nu aangesloten via dvi. Om de 50hz bug te omzeilen vraag ik me af de videokaart instellingen bij display mode, kan je altijd de refreshrate van je display instellen. Alhoewel bij de moderne beeldschermen wordt de hoogste rate automatisch ingesteld. Heeft dit te maken met de bekende 50hz bug van de Panasonic?

Ik heb ook een O'Play, daar kan ik de hdmi uitgang instellen op 1080p 60hz, dan ben ik erook.
De 50 Hz bug heeft te maken met onscherpte door snelle bewegingen. Bij materiaal dat je op 60Hz afspeelt bijv. via je mediaplayer heb je er geen last van. Ik heb er alleen last van (50v20) bij gewoon TV kijken. Bijvoorbeeld voetbalwedstrijden. Bij snelle bewegingen van de camera zie je dan een hele brede soms dubbele middenlijn. Dit was bij de 2010 serie V en VT toestellen een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Nerdwebber schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:37:
[...]

De 50 Hz bug heeft te maken met onscherpte door snelle bewegingen. Bij materiaal dat je op 60Hz afspeelt bijv. via je mediaplayer heb je er geen last van. Ik heb er alleen last van (50v20) bij gewoon TV kijken. Bijvoorbeeld voetbalwedstrijden. Bij snelle bewegingen van de camera zie je dan een hele brede soms dubbele middenlijn. Dit was bij de 2010 serie V en VT toestellen een probleem.
Thanks, die Oplay wordt zeker op 60hz ingesteld :)
Maar hoe zit het met de pc dan? En de digitale kanalen? Ben nog van plan om een CI+ kaartje aan te schaffen van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
330d schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:44:
[...]

Thanks, die Oplay wordt zeker op 60hz ingesteld :)
Maar hoe zit het met de pc dan? En de digitale kanalen? Ben nog van plan om een CI+ kaartje aan te schaffen van UPC.
Maakt niet uit of je een mediabox hebt of een CI+ kaartje. In beide gevallen kun je op geen enkele manier 60Hz instellen. Ik heb zelf een HD mediabox van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Lekker, dus in andere woorden, de digitale kanalen worden in 50hz uitgezonden? De HD kanalen ook?
In hoeverre is het voor jou storend? Dit gebeurd dus puur bij echte snelle bewegingen, dus formule1, voetbal etc.?

@rallufff en macgiver909
Graag hoor ik jullie ervaringen met de VT30, of het 50hz probleem ook voorkomt en of dit minder wordt door thx mode of 24p?? in te stellen (meen ik ergens te hebben gelezen)

[ Voor 32% gewijzigd door 330d op 17-05-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
330d schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 18:03:
Lekker, dus in andere woorden, de digitale kanalen worden in 50hz uitgezonden? De HD kanalen ook?
In hoeverre is het voor jou storend? Dit gebeurd dus puur bij echte snelle bewegingen, dus formule1, voetbal etc.?
Ik kijk nooit formule 1. Bij voetbal is het inderdaad zichtbaar bij snelle camerabewegingen.
Zowel SD als HD TV uitzendingen zijn in Europa ALTIJD 50Hz. In Engeland is er vorig jaar ook veel over geklaagd. Je moet er dus mee leren leven. Als je er op gaat letten vergalt het veel van je kijkplezier. Je kunt nog experimenteren met IFC correctie maar volgens velen doet dit meer kwaad dan goed en schijnt IFC weer de posterization te verergeren. Over het algemeen lees je op alle forums het advies om alle beeldverbeteraars uit te zetten voor de beste (lees meest acceptabele) resultaten. Hou in je achterhoofd dat de 100% perfecte high-end TV waarschijnlijk niet bestaat. Je moet dus een TV kiezen die je het minste irriteert!
De 50Hz bug speelde nadrukkelijk bij de 2010 V en VT series. Geen idee of het bij de 2011 modellen is opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door Nerdwebber op 17-05-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
@rallufff Was jou goot zo groot dat je je netsnoer hier ook door heen kreeg?
Of heb je deze afgeknipt en later er weer aan gezet. Ik weet niet hoe dat zit met garanties etc.
Netwerk kabel, HDMI en coax passen er door heen alleen de stroomaansluiting niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik heb onlangs een goed aanbod gekregen voor een GT30. Nu twijffel ik vanwege de 50hz bug, maar verder ben ik er wel redelijk uit. Zou iemand mij kunnen zeggen hoe lang die 50hz bug er al is inmiddels? Ik heb een 42PZ85EU. Dat is de midrange lijn van ongeveer 3 jaar geleden. Was dit er toen ook al? Dan is het mij in ieder geval nooit oipgevallen en kan ik er gerust voor gaan. Kijk dan ook weinig voetbal, wel veel motorsport.

De brightness problemen heb ik reeds gezien en zijn vrijwel volledig te elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuota schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:30:
Of heb je deze afgeknipt en later er weer aan gezet. Ik weet niet hoe dat zit met garanties etc.
Netwerk kabel, HDMI en coax passen er door heen alleen de stroomaansluiting niet
Ik heb ook de P50vt30 en heb het kapje van de stroomkabel er af gehaald aan de achterkant van de TV. Ik had gehoopt dat hier achter een standaard aansluiting zou zitten maar helaas. Je kunt de kabels denk ik wel zelf los halen (was voor mij nog niet nodig dus nog niet geprobeerd). Zo ziet het er uit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DSeVr.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:54
@P50VT30 Klopt het dat de scartkabel d.m.v. van een adapter dient aangesloten te worden, zo ja zit deze erbij?

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morpheusk schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:38:
@P50VT30 Klopt het dat de scartkabel d.m.v. van een adapter dient aangesloten te worden, zo ja zit deze erbij?
Ja, deze zit bij de televisie inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
JimmyNL schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:11:
Ik heb onlangs een goed aanbod gekregen voor een GT30. Nu twijffel ik vanwege de 50hz bug, maar verder ben ik er wel redelijk uit. Zou iemand mij kunnen zeggen hoe lang die 50hz bug er al is inmiddels? Ik heb een 42PZ85EU. Dat is de midrange lijn van ongeveer 3 jaar geleden. Was dit er toen ook al? Dan is het mij in ieder geval nooit oipgevallen en kan ik er gerust voor gaan. Kijk dan ook weinig voetbal, wel veel motorsport.

De brightness problemen heb ik reeds gezien en zijn vrijwel volledig te elimineren.
Mag ik onbeschoft vragen hoeveel inch en wat voor prijs?
Ik ben zelf ook nog steeds op zoek en de G30 is bij mij afgevallen vanwege de goedkope piano lak bezel.
De 50VT30 word mij net iets te prijzig.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Even geknipt van een ander forum:

Gisteren uitgebreid de VT30 kunnen bekijken. Het viel me op dat bij montage dicht op de wand de achterplaat krom trekt, en er bobbels ontstaan door de warmte. Ik denk wel dat dit iets is waar de eigenaren op moeten letten, ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt

Iemand hier iets van meegekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d

Ik was vanochtend in de showroom en zag de 50GT30 staan. Deze was aangesloten op de digitale hd decoder van UPC. Nou, ik heb samen met de verkoper zitten zappen, maar ik zag echt niets van welke besproken bug ook (wellicht heb ik slechte ogen :P) Vooral de bovengenoemde 50hz bug waar ik me ook zorgen om maakte zag ik echt niet. Nee, geen voetbal wedstrijd gezien, maar wel op filmkanaal een aktiefilm met snelle bewegingen. Die was echt prima weergegeven.
De Samsung D7000 stond ernaast, kon gelijk zien hoe mooi en natuurlijk de kleuren en zwartwaardes uitkomen.

Later naar MM gegaan, daar hadden ze de 42VT30 staan. Helaas vertelde de verkoper mij dat zij geen andere kanaal erop kon zetten behalve de demo. Jammer, maar eigenlijk weet ik al genoeg. En nu maar hopen dat alle toestellen die die bug niet hebben, althans vna mij mag het wel op zitten, maar ik zag het niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macgiver909
Nerdwebber schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:37:
[...]

[[url="http://img27.afbeelding[/url]]
dat er nog posterization en banding is kun je lezen in elke renenomeerde review. maar het is ook zoals daarin beschreven wordt heel erg bron afhankelijk. deze foto was een uurtje nadat ie opgehangen was genomen en de bron was rtl4 sd. lager heb ik dus niet. ook ziet het er zeker niet zo erg uit als op de foto, scheeld wel een factor 10! 50hz bug denk ik 1 x gezien, aan het begin van een film als de namen van de spelers in beeld komen en daarna snel weer een kant uit schieten naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macgiver909
kuota schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:18:

Gisteren uitgebreid de VT30 kunnen bekijken. Het viel me op dat bij montage dicht op de wand de achterplaat krom trekt, en er bobbels ontstaan door de warmte. Ik denk wel dat dit iets is waar de eigenaren op moeten letten, ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt

Iemand hier iets van meegekregen?
ik heb toevallig al 2 avonden aan de achterkant gevoeld maar hij is veel koeler dan mijn 42px80. ik zou zeggen meest lauw. die van mij hangt 3 cm van de muur. dichterbij hoeft van mij niet want dan doe je de achterspeaker ook teniet volgens mij. zit nu wel redelijk geluid in met een behoorlijk laag voor zo'n plank met kleuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:21
Even een vraag heb net een plasma 42G20 gekocht maar hoe krijg ik de tv op 100hz inplaats van 50 met mijn KPN interactive tv? Deze tv kan toch wel 100hz draaien?

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuota schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 08:30:
Mijn goot was gelukkig groot genoeg zodat het netsnoer er precies doorheen paste.
kuota schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:18:

Ja deze had ik ook gelezen. Geen idee hoe dit kan... Dan moet dit scherm wel erg dicht tegen de muur aan hebben gezeten. Mijn scherm zit 5 a 6 cm van de muur af en dat is echt genoeg. Kan mn eigen niet voorstellen dat er bobbels ontstaan door de ''warmte''.
330d schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:51:
[...]

Ik was vanochtend in de showroom en zag de 50GT30 staan. Deze was aangesloten op de digitale hd decoder van UPC. Nou, ik heb samen met de verkoper zitten zappen, maar ik zag echt niets van welke besproken bug ook (wellicht heb ik slechte ogen :P) Vooral de bovengenoemde 50hz bug waar ik me ook zorgen om maakte zag ik echt niet. Nee, geen voetbal wedstrijd gezien, maar wel op filmkanaal een aktiefilm met snelle bewegingen. Die was echt prima weergegeven.
De Samsung D7000 stond ernaast, kon gelijk zien hoe mooi en natuurlijk de kleuren en zwartwaardes uitkomen.

Later naar MM gegaan, daar hadden ze de 42VT30 staan. Helaas vertelde de verkoper mij dat zij geen andere kanaal erop kon zetten behalve de demo. Jammer, maar eigenlijk weet ik al genoeg. En nu maar hopen dat alle toestellen die die bug niet hebben, althans vna mij mag het wel op zitten, maar ik zag het niet :D
Ik zie precies het zelfde als 330d.... geen 50hz bug. Ik kijk nu 2 dagen en tot nu toe is mij nog niks opgevallen. Misschien dat ik het later nog merk.. Weet niet of macgiver iets heeft gezien?
macgiver909 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:16:
[...]

ik heb toevallig al 2 avonden aan de achterkant gevoeld maar hij is veel koeler dan mijn 42px80. ik zou zeggen meest lauw. die van mij hangt 3 cm van de muur. dichterbij hoeft van mij niet want dan doe je de achterspeaker ook teniet volgens mij. zit nu wel redelijk geluid in met een behoorlijk laag voor zo'n plank met kleuren. ;)
Precies... bij mij is de achterkant ook helemaal niet warm. Gewoon lauw... Die eerder besproken bobbels zijn wellicht door iets anders ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand trouwens enig idee hoe ik zo'n splinternieuwe plasma het beste kan inspelen?

Ik heb het beeld nu op de THX mode staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:56:
Iemand trouwens enig idee hoe ik zo'n splinternieuwe plasma het beste kan inspelen?

Ik heb het beeld nu op de THX mode staan.
Ik doe het op de normal setting, brightness minder dan 50% en gebruik de breakin dvd van eaprogramming.com

Sharpness heb ik ook wat omlaag gezet, maar brightness is het belangrijks volgens velen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:59:
[...]

Ik doe het op de normal setting, brightness minder dan 50% en gebruik de breakin dvd van eaprogramming.com

Sharpness heb ik ook wat omlaag gezet, maar brightness is het belangrijks volgens velen
Oke bedankt. Straks even aanpassen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12

Van de 50hz bug zul je in de 2011 modellen niet veel zien. Volgens deze review:

Well, it is still present, but it is extremely subtle. In fact it took quite a few minutes of viewing the VT30 to see it and even then (watching HD football) it was so subtle that it really surprised me (given my long term use of the VT20). It is noticeable on other viewing material such as the audience on the 10 o’clock Live show where the camera sweeps by, and was present in a documentary of the RAF when planes were fast moving against blue backgrounds. However, I was looking for the issue and again it was very, very subtle, especially when compared to our VT20 where the issue is more visible (and well documented). In fact, I would say that only in exceptional circumstances would the viewer’s ever find this an issue on the VT30 (that assumes that our review sample is representative – and we see no reason why that wouldn’t be the case).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-07-2023
Hallo,

De laatste weken heb ik stiekem meegekeken met dit forum, dit omdat ik in de zelfde situatie zat als ralluf en mcgiver. Ik had ook de VT30 bij redcoon voor 1618,- besteld. Afgelopen maandag ochtend geleverd en keurig naar boven getild door de mannen van ritmo. Had al van te voren met creditcard betaald zodat ik daar geen gezeur over zou krijgen met redcoon. Maar goed om te horen dat jullie ook niks bij moesten betalen!

10 maanden geleden had ik ook via redcoon een panasonic 46" G20 gekocht. Jammer genoeg begonnen de floating blacks en retentie mij te irriteren, toen ik de verkeerde prijs bij redcoon zag gelijk de VT30 besteld. Tot nu toe zeker geen spijt van gehad! De TV ziet er echt prachtig uit en het beeld is weer een stukje beter dan dat van de G20. Beter zwart, betere scaling van dvd en andere sd content, geen floating blacks en net nieuw al veel minder retentie dan met de G20 (ook mooie scrolling bar functie). Ook iets minder buzz geluid.
Nog betere bewegings resolutie. Goed zichtbaar bij de earth blu ray, scene waar apen door het water lopen, let goed op de staarten. Bij VT30 net weer stuk scherper in beeld dan bij G20. Ook overdag TV kijken door betere filter gaat nu erg goed. beeld ziet er levendiger uit als bij G20. Al met al aardig wat verbeteringen. En O ja.. Hij doet ook 3D erg goed.

Dithering

Zag tijdens chapter 2 van Avatar (de safety briefing, tijd: 7:04 min) een brightness fluctuatie op thx modus. In de prof modus met gamma op 2.4 geen fluctuatie! Verder in geen enkele andere film tot nu toe problemen gezien. In de Dark Knight is een van de laatste scenes waar politie man Gordon door harvey dent gevangen wordt een mooie test voor dit soort fluctuaties. op Mijn G20 verspringt de helderheid van het scherm wel 10+ keer. Op de VT30 geen problemen _/-\o_

Wat me wel opviel, is dat er van dicht bij wel sprake is van dithering / dot crawl. (groen / rode / blauwe bewegende spickels in het beeld, in de schaduwgebieden van bijvoorbeeld gezichten op het scherm) Groene spickels zie je het meest, dan rood en vervolgens blauw. Op de G20 is dit ook het geval. Maar...

Als je de brightness in de prof mode op +2 zet (gebeurt volgens mij in alle modi), dan verschijnen er opeens veel meer van de spickels, zelfs in de letterboxen bij blu ray films! Dit bij zowel mijn VT30 als G20. In THX modus met brightness op 0 zijn er haast geen spickels zichtbaar, zeker niet in de letterboxen. In de prof modus bij geavanceerde instellingen kan je nog spelen met de witbalans. Door daar de rgb cut off op -10 te zetten worden de spickels ook veel minder. Dit kan wel weer ten koste gaan van de schaduwdetails.
op normale kijkafstanden (in mijn geval 3 meter) zie je de spickels trouwens niet, behalve bij brightness op +2 tijdens letterbox blu ray films zie je dan duidelijk de spickels in de zwarte balken onder en boven het scherm.

THX modus geeft bij mij het beste beeld, alleen jammer dat je in deze modus niet het gamma op 2.4 kan zetten. Het spelen met de instellingen heb ik steeds gedaan met de dark night blu ray in mijn PS3.

Heeft iemand anders hier dezelfde ervaringen met deze dithering / dot crawl / spickels effecten?

Verder top TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROCOP schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:07:
Hallo,

De laatste weken heb ik stiekem meegekeken met dit forum, dit omdat ik in de zelfde situatie zat als ralluf en mcgiver. Ik had ook de VT30 bij redcoon voor 1618,- besteld. Afgelopen maandag ochtend geleverd en keurig naar boven getild door de mannen van ritmo. Had al van te voren met creditcard betaald zodat ik daar geen gezeur over zou krijgen met redcoon. Maar goed om te horen dat jullie ook niks bij moesten betalen!

10 maanden geleden had ik ook via redcoon een panasonic 46" G20 gekocht. Jammer genoeg begonnen de floating blacks en retentie mij te irriteren, toen ik de verkeerde prijs bij redcoon zag gelijk de VT30 besteld. Tot nu toe zeker geen spijt van gehad! De TV ziet er echt prachtig uit en het beeld is weer een stukje beter dan dat van de G20. Beter zwart, betere scaling van dvd en andere sd content, geen floating blacks en net nieuw al veel minder retentie dan met de G20 (ook mooie scrolling bar functie). Ook iets minder buzz geluid.
Nog betere bewegings resolutie. Goed zichtbaar bij de earth blu ray, scene waar apen door het water lopen, let goed op de staarten. Bij VT30 net weer stuk scherper in beeld dan bij G20. Ook overdag TV kijken door betere filter gaat nu erg goed. beeld ziet er levendiger uit als bij G20. Al met al aardig wat verbeteringen. En O ja.. Hij doet ook 3D erg goed.

Dithering

Zag tijdens chapter 2 van Avatar (de safety briefing, tijd: 7:04 min) een brightness fluctuatie op thx modus. In de prof modus met gamma op 2.4 geen fluctuatie! Verder in geen enkele andere film tot nu toe problemen gezien. In de Dark Knight is een van de laatste scenes waar politie man Gordon door harvey dent gevangen wordt een mooie test voor dit soort fluctuaties. op Mijn G20 verspringt de helderheid van het scherm wel 10+ keer. Op de VT30 geen problemen _/-\o_

Wat me wel opviel, is dat er van dicht bij wel sprake is van dithering / dot crawl. (groen / rode / blauwe bewegende spickels in het beeld, in de schaduwgebieden van bijvoorbeeld gezichten op het scherm) Groene spickels zie je het meest, dan rood en vervolgens blauw. Op de G20 is dit ook het geval. Maar...

Als je de brightness in de prof mode op +2 zet (gebeurt volgens mij in alle modi), dan verschijnen er opeens veel meer van de spickels, zelfs in de letterboxen bij blu ray films! Dit bij zowel mijn VT30 als G20. In THX modus met brightness op 0 zijn er haast geen spickels zichtbaar, zeker niet in de letterboxen. In de prof modus bij geavanceerde instellingen kan je nog spelen met de witbalans. Door daar de rgb cut off op -10 te zetten worden de spickels ook veel minder. Dit kan wel weer ten koste gaan van de schaduwdetails.
op normale kijkafstanden (in mijn geval 3 meter) zie je de spickels trouwens niet, behalve bij brightness op +2 tijdens letterbox blu ray films zie je dan duidelijk de spickels in de zwarte balken onder en boven het scherm.

THX modus geeft bij mij het beste beeld, alleen jammer dat je in deze modus niet het gamma op 2.4 kan zetten. Het spelen met de instellingen heb ik steeds gedaan met de dark night blu ray in mijn PS3.

Heeft iemand anders hier dezelfde ervaringen met deze dithering / dot crawl / spickels effecten?

Verder top TV!
Nog iemand die ook niet heeft nagedacht en meteen van de verkeerde prijsstelling van redcoon heeft geprofiteerd :) .

Goed te horen dat je nu wel tevreden bent in tegenstelling tot de G20.. Voor mij is ook de THX modus de beste optie. Al is de ''normaal'' modus ook prima. Ik zal dark knight binnenkort ook is gaan kijken en wat spelen met de instellingen.

Tot nu toe hebben we het nog niet veel over 3D gehad van de VT30. Ik heb gister zitten kijken met de Pana bril die ik eerst had opgeladen en ik verbaasde mij echt dat 3D zo goed is op deze tv. In de film ontplofte er iets en alle stukjes kwamen werkelijk op mij af gevlogen. 3D is echt top! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Dank voor al die info d:)b
Nu kan ik echt met gerust de VT30 gaan bestellen :P
Btw, dat breakin gedoe, voorlopig alleen op thx mode (leek me wel donker genoeg) is dus niet genoeg?

Voor de instellingen is misschien dit wel te proberen waard:
Picture preset: Professional1
Contrast 36
Brightness +2
Colour: 30
Sharpness: 3
Color Remaster: Off
Eco Off
P-NR Off
Gamma 2.2
Intelligen Frame Creation On/Off
Resolution Enhancer Off
16:9 Overscan Off
R-Gain -4
G-Gain -4
B-Gain +4
R-Cutoff 0
G-Cutoff 0
B-Cutoff +1

Bron: flatpanelhd.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
Die dithering spickels komen trouwens bij elke content voor, ook probeerde ik gister even GTA 4 op xbox, in game mode erg veel spickels! toen maar in thx gezet en weg waren ze... toch vreemd, dat de hoeveelheid dithering zo veel verschilt per instelling. met brightness op +2 dus bijvoorbeeld dacht ik eerst echt een tijdje dat er wat mis was met me PS3 of de HDMI kabels (echt veel spickels ook in zwarte balken boven en ander scherm / letterbox), totdat ik de hdmi kabel in een andere poort deed, toen kwam het beeld op in normal mode, met de brightness standaard op 0. toen opeens geen spickels meer. Toen viel het kwartje dat het aan de instellingen op de tv zelf lag. Verder is dit geen dealbreaker ofzo, de thx modus heeft hier haast geen last van. en overdag valt hier in mijn lichte woonkamer ook goed naar te kijken met contrast op max. De Panasonic plasma's zijn nu eenmaal niet zo knetter bright als LED/LCD tv's met hun 500 cd/m2 aan lichtopbrengst. Vindt ik ook helemaal niet fijn een te fel beeld, vooral in het donker is het erg prettig en ontspannen kijken naar een plasma scherm vind ik.

3D

Heb nu de volgende titels gekeken in 3D, alice in wonderland, piranha en... sammy's avonturen.

Hoewel de laatste een echte kinderfilm is zijn de 3d effecten verreweg het beste. Er zitten erg veel leaping effecten in de film waarbij er dus van alles voor je neus lijkt te zweven. Animatie werkt naar mijn idee dus nog het beste met 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Laatst online: 11-09 08:40
macgiver909 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:10:
mijn bankstel staat zo'n 4,5 meter van de tv vandaan. heb nog geen eigenaardigheden kunnen ontdekken. de 4 fans kan ik niet horen op 1 meter afstand, net als de beruchte buzz. na inschakelen gelijk de aangesloten inputs op thx gezet en gaan met die banaan. kijk via mijn humax en de pc, dus weet niet hoe de tuner het doet. 3d doet het geweldig! how to train your dragon opgezet met power dvd 10 en de tv herkende het 3d signaal meteen en schakelde over na 1 druk op de afstandsbediening. als het licht is wel veel last van flikkering. verder niks te klagen en gewoon genieten. :Y misschien dat ik 'm de eerste paar nachten nog een paar uur break-in slides geef maar dat weet ik nog niet zeker.
Aangezien ik in de zeer nabije toekomst deze TV ga aanschaffen vroeg ik me af welke vid kaart erin jouw PC zit? Is dit een speciale vid kaart die ook 3D kan weergeven of kan dit met zowel ATI als Nvidea? En was dit een blu ray die op je HDD stond of een blu ray in een blu ray speler in je PC?

Ik hoor graag van je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
MAGDATTT schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Aangezien ik in de zeer nabije toekomst deze TV ga aanschaffen vroeg ik me af welke vid kaart erin jouw PC zit? Is dit een speciale vid kaart die ook 3D kan weergeven of kan dit met zowel ATI als Nvidea? En was dit een blu ray die op je HDD stond of een blu ray in een blu ray speler in je PC?

Die vraag had ik dus ook :)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36037880

Er moet idd specifiek 3d support bij staan. Ik ga ook een ATI 6450 halen binnenkort.
Hdmi 1.4 kabeltje tussen en Powerdvd of Total Media Theatre (of elke andere player die 3d kan afspelen) op de je pc en gaan met die banaan :D

btw, volgens mij maakt het niet uit of je een echte bray disc instopt of een rip op je pc, beide zullen werken.

[ Voor 7% gewijzigd door 330d op 18-05-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
HDMI 1.4 kabel mag niet meer zo heten, het is nu normal met of zonder ethernet, en high speed met of zonder ethernet. Bij de action kan je een kopen van 180 cm voor 2,80 euro. Doet t bij mij prima, 3D blu ray met master audio geen enkel probleem. Dure kabels = oplichterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
http://news.cnet.com/why-...17938_105-20056502-1.html

erg vermakelijk stukkie om te lezen. Zal hierna weer back on topic over de VT30 posten, zal binnenkort wat foto's uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 21:37
ROCOP schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:27:
http://news.cnet.com/why-...17938_105-20056502-1.html

erg vermakelijk stukkie om te lezen. Zal hierna weer back on topic over de VT30 posten, zal binnenkort wat foto's uploaden
Bij het programma Kassa hebben ze ook een dergelijke hdmi test gehad met uiteraard eenzelfde resultaat. Het enige dat werd opgemerkt was de soms ietwat duurdere kabels steviger konden worden ingeplugd dan de de goedkopere. Voor consumenten niet echt relevant, omdat hier doorgaans 1x maar wordt geplugd ipv tig keer.

http://kassa.vara.nl/tv/a...kope-of-een-dure/speel/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Luuk1983 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:55:
[...]

Inderdaad, daar zitten gewoon geen pixels. Overigens merk je het meteen als er echt een paar pixels niet gebruikt worden (bijvoorbeeld bij bepaalde zenders) dan valt het meteen veel meer op is mijn ervaring.
Ik heb ook een beide zijden van tv dus een rand waar geen pixels zitten op de vt20. Alleen valt me op dat aan de recherkant deze "pixelloze" rand iets breder is dan aan de linkerkant. Iemand anders dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROCOP
YEP, dat heb ik ook op mijn G20 en VT30. Die pixelloze rand daar kan je tv niks aan doen, ligt aan signaal.
Enige wat je kunt doen is overscan aanzetten. Dan "blaast" ie het beeld iets op zodat de pixelloze randjes buiten het beeld vallen. enige nadeel is dat je iets resolutie zal verliezen en die lelijke zender logo's dus nog iets groter zullen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
ROCOP schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:24:
HDMI 1.4 kabel mag niet meer zo heten, het is nu normal met of zonder ethernet, en high speed met of zonder ethernet. Bij de action kan je een kopen van 180 cm voor 2,80 euro. Doet t bij mij prima, 3D blu ray met master audio geen enkel probleem. Dure kabels = oplichterij
Nah, vind ik te goedkoop. Ik koop liever wat duurdere kabels.

Heb niet zo lang geleden 3 stuks in verschrillende lengtes met ethernet via ibood gekocht voor 15euro :P

Enfin, back on topic, ik had vanochtend ook gelijk de 3d bril geprobeerd. Ik draag zelf een bril, dus dacht dat ik waarschijnlijk niet zoveel 3d zal gaan kijken. Maar de verkoper vertelde dat Panasonic als enige is die daaraan had gedacht, ik kon zonder problemen de 3d bril over mijn gewone bril zetten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
ROCOP schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:14:
YEP, dat heb ik ook op mijn G20 en VT30. Die pixelloze rand daar kan je tv niks aan doen, ligt aan signaal.
Enige wat je kunt doen is overscan aanzetten. Dan "blaast" ie het beeld iets op zodat de pixelloze randjes buiten het beeld vallen. enige nadeel is dat je iets resolutie zal verliezen en die lelijke zender logo's dus nog iets groter zullen worden...
Nee, ik bedoel hardwarematig pixelloos. Dus ook met overscan aan heb je aan de rand geen beeld, simpelweg omdat daar geen pixels zitten. Bij mij is deze pixelloze rand aan de rechterkant iets breder dan aan de linkerkant (als je van heel dichtbij kijkt zie je ook dat aan de rand het plasmascherm een andere structuur heeft, inclusief witte/grijze horizontale streepjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Laatst online: 12:09
Hallo,

Heb gisteren mijn vt30 binnen gekregen.Uiteraard direct de stand THX bekeken.Als ik dit vergelijk met mijn PX600 die in 2006 gecalibreerd is zal dit zeker weer moeten gebeuren.Beeld is erg donker en dof.Ook wat 3d content bekeken en gespeeld (Killzone 3).Erg vermoeiend.Tevens wordt het beeld nog donkerder.Hd content is geweldig vergeleken met mijn hd-ready PX600.SD content geeft een erg rustig beeld vergeleken met mijn vorig toestel,maar het spat er nog niet vanaf.Tevens heb ik extra gelet op alle "problemen" die dit toestel zou hebben.Nog niks van gemerkt,maar misschien zie ik het ook niet.Eindelijk heeft panasonic eens wat meer aandacht besteed aan het uiterlijk van het toestel,ziet er gelikt er uit.Heb tevens wat content bekeken via de ingebouwde mediaplayer.Dit op een wd passport HD (500G).Krijg hier steeds naar zo'n 30 sec. de melding dat hij geen apparaat vindt.Iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg morgen mijn 55 Vt 30 zal foto's later posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

I will start by saying i was disapointed with the VT20 due to the 50hz issues as i love football and the floating lines really put me off watching it. I replaced it as I had no choice due to a little friend of mine throwing a playstation Move controller through the screen and it was unrepairable!

Moving onto the VT30, I watched 20 minutes of the football on sky sports HD last night and the 50hz issue is gone! I used the medium intelegent frame creation setting and the picture was perfect. The sharpness of the picture and the handling of motion is much improved from the VT20.

http://www.whathifi.com/f...nasonic-50vt30-is-amazing

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
fulgore schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:13:
I will start by saying i was disapointed with the VT20 due to the 50hz issues as i love football and the floating lines really put me off watching it. I replaced it as I had no choice due to a little friend of mine throwing a playstation Move controller through the screen and it was unrepairable!

Moving onto the VT30, I watched 20 minutes of the football on sky sports HD last night and the 50hz issue is gone! I used the medium intelegent frame creation setting and the picture was perfect. The sharpness of the picture and the handling of motion is much improved from the VT20.

http://www.whathifi.com/f...nasonic-50vt30-is-amazing
Goed om te horen/lezen. Maar de volgende post, geeft weer aan dat het niet bij elke VT30 is opgelost:
I have the 42VT30 and love it also.. its much better than the VT20.. the 50hz bug is not gone.. it is much better though.. and as you say can be eliminated with IFC on mid setting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

330d schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:18:
[...]

Goed om te horen/lezen. Maar de volgende post, geeft weer aan dat het niet bij elke VT30 is opgelost:

[...]
Klopt, maar wel "much better though" en "as you say can be eliminated with IFC on mid setting.."

[ Voor 10% gewijzigd door fulgore op 19-05-2011 14:21 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macgiver909
MAGDATTT schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:11:
[...]

ik heb er een amd 5770 in zitten. mijn tv zit met een 10m dvi>hdmi kabel verbonden aan de pc. dat ding is 7 jaar oud, dus ik dacht ik zal wel aan een nieuwe moeten met hdmi>hdmi voor 3D maar het werkt prima met half sbs rips. krijg alleen de ondertitels niet in het midden, zie nu 1 stuk links en 1 stuk rechts :-( . iemand een idee?? ik speel ze af met power dvd 11. (de vliegende kwallen scene aan het eind van avatar is echt een aanrader voor een stukje 3D demo 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Zou je deze TV (P42VT30) ook aan een nog plattere muurbeugel kunnen bevestigen, zoals deze: http://www.muurbeugel.nl/...h+led+tv%27s+zwart/7974/0

Die is 10mm dik. Zitten alle stekkers en aansluitingen zo dat je hem goed met deze beugel kunt monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aansluitingen zitten in een inham van de TV dus dat zou opzich wel moeten lukken denk ik.

Ik zelf zou wel opletten met zo'n platte muurbeugel dat de ''warmte'' van je tv gewoon weg kan. Met aansluitingen moet het wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
macgiver909 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:50:
[...]

ik heb er een amd 5770 in zitten. mijn tv zit met een 10m dvi>hdmi kabel verbonden aan de pc. dat ding is 7 jaar oud, dus ik dacht ik zal wel aan een nieuwe moeten met hdmi>hdmi voor 3D maar het werkt prima met half sbs rips. krijg alleen de ondertitels niet in het midden, zie nu 1 stuk links en 1 stuk rechts :-( . iemand een idee?? ik speel ze af met power dvd 11. (de vliegende kwallen scene aan het eind van avatar is echt een aanrader voor een stukje 3D demo 8) )
Toevallig had ik gisteravond me ook beetje in verdiept terwijl ik mijn tv nog niet eens heb besteld. Heb al 200TB 3d contents binnen gehaald :P

Dit zal je probleem kunnen oplossen:
http://84.27.10.123/3DSubtitler/home.aspx

En uiteraard, zoals ik zei, heb me tv nog niet, dus nog niet getest (mag jij voor me doen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
330d schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:13:
[...]

Toevallig had ik gisteravond me ook beetje in verdiept terwijl ik mijn tv nog niet eens heb besteld. Heb al 200TB 3d contents binnen gehaald :P

Dit zal je probleem kunnen oplossen:
http://84.27.10.123/3DSubtitler/home.aspx

En uiteraard, zoals ik zei, heb me tv nog niet, dus nog niet getest (mag jij voor me doen :P)
200 Terabyte? Weet je het zeker? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Aha.

Dacht al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Nee, is wel degelijk een typo hahaha
200GB moet het zijn :P

Btw, hoop niet dat het te off-topic wordt aangezien. Ik heb wat info gezocht betreffende 3d gebeuren. Ik moet zeggen dat het me nu echt even teveel info is in 1x.

Panasonic gebruikt de active shutter techniek begreep ik. Macgiver gaf aan dat hij half sbs kon afspelen op de Pana. Maar je hebt ook nog full 3d? Dus 2 beelden met elk 1080*1920 als resolutie? Kan de pana dat ook aan? En wat is die 1 beeld dan met beetje wazig beeld? 8)7 Ik word nu al wazig van al die termen en technieken.

ps. gister bij MM hadden ze een VT20 staan, ik stond te kijken en schrok best van de kwaliteit, dat zag er echt niet uit. Toen zag ik dat er een 3d bril achter me stond opgesteld (op een standaard) en ik keek erdoorheen, gvd, sukkel vind je het gek dat het beeld wazig is, is gewoon een 3d uitzending |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahahaha ja half SBS kan de pana als goed is gewoon afspelen maar met half sbs zie je niet de mooie effecten met full 3D wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macgiver909
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:46:
ahahaha ja half SBS kan de pana als goed is gewoon afspelen maar met half sbs zie je niet de mooie effecten met full 3D wel
???? zie alles gewoon door de kamer vliegen hoor. volgens mij is het zo dat alleen de resolutie per oog gehalveerd wordt. maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
330d schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:29:
[...]

Nee, is wel degelijk een typo hahaha
200GB moet het zijn :P

Btw, hoop niet dat het te off-topic wordt aangezien. Ik heb wat info gezocht betreffende 3d gebeuren. Ik moet zeggen dat het me nu echt even teveel info is in 1x.

Panasonic gebruikt de active shutter techniek begreep ik. Macgiver gaf aan dat hij half sbs kon afspelen op de Pana. Maar je hebt ook nog full 3d? Dus 2 beelden met elk 1080*1920 als resolutie? Kan de pana dat ook aan? En wat is die 1 beeld dan met beetje wazig beeld? 8)7 Ik word nu al wazig van al die termen en technieken.

ps. gister bij MM hadden ze een VT20 staan, ik stond te kijken en schrok best van de kwaliteit, dat zag er echt niet uit. Toen zag ik dat er een 3d bril achter me stond opgesteld (op een standaard) en ik keek erdoorheen, gvd, sukkel vind je het gek dat het beeld wazig is, is gewoon een 3d uitzending |:(
De Panasonic ondersteunt verschillende vormen van 3D. Natuurlijk de "echte" 3D (frame sequential) die op Blu-rays voorkomt en die je eigenlijk wil, dus de variant waarbij het linker en rechter frame na elkaar worden getoond met volledige beelden (dus full HD 3D), maar ook de 3D vormen als side-by-side en top/bottom waarbij het videobeeld eigenlijk bestaat uit 1 frame met de beelden voor je linker- en rechteroog naast of boven elkaar worden getoond.

Volgens mij zijn je ogen lang niet zo gevoelig voor een halvering van de horizontale resolutie dan voor een halvering van de verticale resolutie; m.a.w.: side by side ziet er beter uit dan top/bottom, omdat 960x1080 er beter uitziet dan 1920x540.
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 18:46:
Ik zou niet weten waarom je die 3D effecten niet ziet :?

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 19-05-2011 19:13 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Grrrrrene schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:12:
[...]

De Panasonic ondersteunt verschillende vormen van 3D. Natuurlijk de "echte" 3D (frame sequential) die op Blu-rays voorkomt en die je eigenlijk wil, dus de variant waarbij het linker en rechter frame na elkaar worden getoond met volledige beelden (dus full HD 3D), maar ook de 3D vormen als side-by-side en top/bottom waarbij het videobeeld eigenlijk bestaat uit 1 frame met de beelden voor je linker- en rechteroog naast of boven elkaar worden getoond.

Volgens mij zijn je ogen lang niet zo gevoelig voor een halvering van de horizontale resolutie dan voor een halvering van de verticale resolutie; m.a.w.: side by side ziet er beter uit dan top/bottom, omdat 960x1080 er beter uitziet dan 1920x540.
[...]

Ik zou niet weten waarom je die 3D effecten niet ziet :?
Ah thanks, het is me nu wat duidelijker.
Maar ik ben welleens sbs contents tegengekomen die 2x 1920*1080 heeft. Dat is dan toch gewoon full hd 3d??

En hoe zit het met actief en passief 3d techniek? Heb je daar ook onderscheid in 3d content? Is het niet zo dat je een sbs content op beide techniek tvs kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Actief en passief is puur hoe jou het plaatje wordt voorgeschoteld. De bron hoeft niet anders te zijn, m.a.w.: een actieve 3dtv kan dezelfde blu-ray gebruiken als een passieve 3dtv. Zie het als het verschil tussen LCD en plasma: verschillende technieken, maar de bron (dvd/bd/htpc) is hetzelfde.

En ja, er is ook SBS met 2x1920x1080 geloof ik, maar dat betekent dat je 3840x1080 door je hdmi-uitgang moet pompen, da's verre van standaard volgens mij. Ik heb geen 3D-televisie, dus ik heb me daar nooit zo in verdiept :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Grrrrrene schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 21:18:
Actief en passief is puur hoe jou het plaatje wordt voorgeschoteld. De bron hoeft niet anders te zijn, m.a.w.: een actieve 3dtv kan dezelfde blu-ray gebruiken als een passieve 3dtv. Zie het als het verschil tussen LCD en plasma: verschillende technieken, maar de bron (dvd/bd/htpc) is hetzelfde.

En ja, er is ook SBS met 2x1920x1080 geloof ik, maar dat betekent dat je 3840x1080 door je hdmi-uitgang moet pompen, da's verre van standaard volgens mij. Ik heb geen 3D-televisie, dus ik heb me daar nooit zo in verdiept :)
Thanks, dat idee had ik al. Heb nooit verschillende versies gezien van 3d blurays.

3840*1080 kan met HDMI 1.4 :)
HDMI 1.4 increases the maximum resolution to 4K × 2K (3840×2160p at 24 Hz/25 Hz/30 Hz and 4096×2160p at 24 Hz, which is a resolution used in digital theaters)
@Macgiver909
Is het nog gelukt met die 3d ondertiteling? Overigens heb ik een andere oplossing gevonden:
Bij je ffdshow videosetting moet je subtitles op Stereoscopic zetten en in MPC moet je ondertiteling uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macgiver909 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:12:
[...]

???? zie alles gewoon door de kamer vliegen hoor. volgens mij is het zo dat alleen de resolutie per oog gehalveerd wordt. maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
dan licht het denk ik aan de vekeerde films die ik dan heb gezien

heb bloody valentijn gezien en monster house SBS maar zag wel 3D uit maar de effecten zag ik niet super goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Ik zit te denken aan de Panasonic Viera TX-P42G30. De TV zal hoofdzakelijk HD content (veel voetbal) afspelen, en hier en daar een game. 3D krijg ik toch maar hoofdpijn van.

TV valt mooi binnen mijn budget 700 tot 900 euro en heeft geen last van de veelgenoemde 50 Hz bug als ik het goed begrepen heb.

Zie ik nog iets over het hoofd of ga ik hier gewoon een goede aanschaf mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Morzzz schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:36:
Ik zit te denken aan de Panasonic Viera TX-P42G30. De TV zal hoofdzakelijk HD content (veel voetbal) afspelen, en hier en daar een game. 3D krijg ik toch maar hoofdpijn van.

TV valt mooi binnen mijn budget 700 tot 900 euro en heeft geen last van de veelgenoemde 50 Hz bug als ik het goed begrepen heb.

Zie ik nog iets over het hoofd of ga ik hier gewoon een goede aanschaf mee doen?
Ga in de showroom kijken en het liefst waar ze digitale kanalen op hebben (naar mediamarkt hoeft je niet heen te gaan) en beslis zelf. Ik heb de GT30 uitvoerig bekeken welke aangesloten was op een UPC mediabox. Ik kon niets ontdekken.

btw, leuk om te lezen:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=55&t=95040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia

Neem in je vergelijk ook de TX-P42VT20 mee (Infinite black panel PRO (beter beeld overdag), prima 3D, inclusief 2 3D brillen en wifi usb dongle om maar wat pluspunten te noemen). Voor rond de €900 te krijgen nu. 50Hz bug zou hierop aanwezig zijn, maar (uiteraard persoonlijk) absoluut geen dealbreaker.

[ Voor 5% gewijzigd door mmedia op 20-05-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH

Let er wel op dat de G30 er niet uit ziet kwa design. Ga echt eens in de winkel kijken voordat je hem koopt ;)

En in jouw budget zou ik persoonlijk ook eerder de VT20 aanraden, dat is toch een hele stap hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
D-TECH schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:57:
[...]

Let er wel op dat de G30 er niet uit ziet kwa design. Ga echt eens in de winkel kijken voordat je hem koopt ;)

En in jouw budget zou ik persoonlijk ook eerder de VT20 aanraden, dat is toch een hele stap hoger!
Komt niet echt overeen met zijn eisen :).

Hij kijkt veel voetbal. De VT20 heeft een erg storende en aanwezig 50Hz bug. Zeker met voetbal valt dit enorm op.

Daarnaast is design helemaal persoonlijk. Ik geef persoonlijk helemaal niks om design maar meer om het beeld op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:00:
Hij kijkt veel voetbal. De VT20 heeft een erg storende en aanwezig 50Hz bug. Zeker met voetbal valt dit enorm op.
Ik heb de G20 die die 'erg storende en aanwezige 50Hz bug' ook zou moeten hebben, maar ik zie d'r absoluut niks van. Ook dat lijkt me enigszins persoonlijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
Luuk1983 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:31:
[...]

Ik heb de G20 die die 'erg storende en aanwezige 50Hz bug' ook zou moeten hebben, maar ik zie d'r absoluut niks van. Ook dat lijkt me enigszins persoonlijk.
Jep, ik zie 'm ook niet hoor. Enige wat ik wel eens heb is floating blacks, maar eigenlijk nooit echt heel storend.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:00:
[...]
Komt niet echt overeen met zijn eisen :).

Daarnaast is design helemaal persoonlijk. Ik geef persoonlijk helemaal niks om design maar meer om het beeld op zich.
Haha, wel, ding moet in de woonkamer komen te hangen dus design is wel een beetje belangrijk in dezen :) Ik moet zeggen dat ik de G30 op de foto's helemaal niet lelijk vind... Misschien vanavond eens kijken of ik hem in levende lijve kan zien. Kan ik meteen vragen of ze er wat HD voetbal op kunnen laten zien!

edit: En ook de VT20 voor de vergelijking!

[ Voor 3% gewijzigd door Morzzz op 20-05-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:51
[...]

Wat is er mis met het design? Heb ook 1, maar ziet anders prima uit. veel beter dan de G/V20 serie.
Maar als je de G30 vergelijkt met de VT30, jah, dies nogal wat mooier jah.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Renegade666 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:30:
[...]

Wat is er mis met het design? Heb ook 1, maar ziet anders prima uit. veel beter dan de G/V20 serie.
Maar als je de G30 vergelijkt met de VT30, jah, dies nogal wat mooier jah.
Misschien leuk om wat foto's te maken voor de TS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag me 55 VT30 binnen gekregen egt een prachtig plaatje ga vanavond even de 3D film kijken heeft iemand nog een goeie instelling voor het beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 06:39
[...]

Gelukkig kunnen smaken verschillen. Heb hier vandaag een 46g30 aan de wand gehangen en het ziet er heel erg fraai uit. Het zilveren accent middenonder heeft wel wat, het is weer eens iets anders.
Zometeen eens lekker van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11
kan iemand nog real life pics posten van de g30? Die komt hier ook aan de muur denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Heb het eerste bericht gelezen..
Wat een onzin.
Dat 600hz-verhaal, dat ligt gewoon aan plasma, 600hz bij plasma is geen 600 gs bij lcd.

En bijvoorbeeld DLNA, werkt prima, met jpegs, mp3's en mpeg2's.

Die gast weet gewoon niet waar hij over praat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 18:44:
Heb vandaag me 55 VT30 binnen gekregen egt een prachtig plaatje ga vanavond even de 3D film kijken heeft iemand nog een goeie instelling voor het beeld
Gekocht voor de adviesprijs die alle shops op dit moment hanteren? Of heb je een betere deal kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
okio schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:36:
kan iemand nog real life pics posten van de g30? Die komt hier ook aan de muur denk ik
Niet de beste foto (telefoon), maar het geeft een idee hoe de g30 eruit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/4681/g30m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
roeru117 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:50:
[...]

Niet de beste foto (telefoon), maar het geeft een idee hoe de g30 eruit ziet.
[afbeelding]
Foto's is meer dan goed genoeg hoor, maar zou je ook nog wat detailopnames, van het design, van de zijkant enz, kunnen make, dan zet ik ze als ik tijd heb een keer in de TS (met naamsvermelding natuurlijk;)) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
Ik zal eens kijken of ik dit weekend tijd heb om met een echte camera wat foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 23:36:
[...]

Heb het eerste bericht gelezen..
Wat een onzin.♦
Dat 600hz-verhaal, dat ligt gewoon aan plasma, 600hz bij plasma is geen 600 gs bij lcd.

En bijvoorbeeld DLNA, werkt prima, met jpegs, mp3's en mpeg2's.

Die gast weet gewoon niet waar hij over praat 8)7
Inderdaad, Ze zouden zen post best verwijderen of we krijgen nog meer mensen die deze onzin gaan geloven.

Voor de duidelijkheid en makkelijk uitgelegd:::

Intellegent Frame creation zorgt voor betere mooiere bewegende beelden. Het berekent een aantal "virtuele nieuwe frames tussen 2 frames. vergelijkbaar met de 100Hz technologie van LCD. Kan worden afgezet.

De 600Hz zorgt voor het tegengaan van flikkeringen en kan niet worden afgezet. Elke plasma pixel wordt opgelicht door deze even onder spanning te zetten. Bij 50 Hz zou dit om de 20ms zijn (1/50). Omdat plasma zo'n snelle response tijd heeft (+-1ms) krijg je dus als het waren dat -+19ms je pixel gedoofd is. Omdat tegen te gaan heb je de 600Hz sub field drive technologie. Bij 600Hz krijgt elke pixel om de +-1.6 ms een spanning signaal en wordt het opgelicht. Het berekent wel geen nieuwe beelden maar zorgt dat elke beeld meermaals op scherm word gegeven. Elke frame van het 50Hz signaal wordt dus 12 keer meer onder spanning gezet. (1/50Hz = 0,02s 0,02s/12 = 0,0016s dus wiskunde (1/50Hz)/(12/1) = 1/600Hz = 0,0016s)

Om het verhaal te vervolledigen: De hoge sub field Hz bestond al langer. Met de komst van 100Hz technologieën bij LCD's heeft pannasonic enkel een naam en verbeteringen aan hun systeem gegeven. Uiteraard een marketing truc.

Trouwens is de VT20 is een 50Hz toestel?, was het probleem niet dat het gemaakt was voor 60HZ en dat 50 HZ omgezet werd naar 60Hz? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiSE schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 00:42:
[...]

Gekocht voor de adviesprijs die alle shops op dit moment hanteren? Of heb je een betere deal kunnen maken?
Heb nog een muur beugel van 90 euro er bij gekregen maar heb hem omgewisseld voor mijn Samsung 55d7000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACBreda
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-07 09:56
Ik zie iedereen steeds de VT20 aanbevelen. Maar zijn hier ook mensen die die tv hebben en gamen? Want ik heb gelezen dat vooral het 42 inch model veel last heeft van input lag. Dus die valt voor een gamer af. Dan is in die prijsklasse de G30 toch het beste alternatief? Die kost overigens 800 euro bij PlasmaDiscounter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11
wow vind die g30 toch ook wel erg mooi :) niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Probeer een keer de G30 in het echt te bezichtigen.
Ik was eerst ook aan het kijken voor een G30 maar mijn vriendin en ik vonden de plastic piano lak bezel echt afschuwelijk.
Op foto's ziet hij er top uit maar in real life zie je de plastic bezel gewoon golven.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Dat doet mij denken aan de opmerkingen van een verkoper, Earzz: Die schakelde de G20 en een Sony LED-LCD (40"/€980 bij MM) uit en wees mij erop dat het beeld van de Sony dan zwarter (dus beter?) was.
En dan terug naar jouw verhaal (ik heb een G30): Het glimmend zwarte plastic vind ik inderdaad ook een onhandige materiaalkeuze, je ziet elke onnauwkeurigheid (en die zijn inherent aan het productieproces) uitvergroot in de spiegeling van je woonkamer. Van de andere kant is de mold/vorm wel een stuk verbeterd t.o.v. de G20 en koop ik een TV in de eerste plaats voor een goed beeld. (als hij aanstaat, idd, Mr Verkoper :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
yannickie111 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:54:
[...]

Foto's is meer dan goed genoeg hoor, maar zou je ook nog wat detailopnames, van het design, van de zijkant enz, kunnen make, dan zet ik ze als ik tijd heb een keer in de TS (met naamsvermelding natuurlijk;)) O-)
Nou, hierbij nog een paar. Het zullen verder ook de enige zijn. Ik had er wat meer willen maken, maar mijn camera heeft er geen zin meer in (ook een Panasonic).

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/5113/p1040702r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/5859/p1040706.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/9411/p1040710d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/2009/p1040704b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Damm nice thanks voor de pics.
wij zitten ook voor de g30 te loeren danwel een 50 inch. mooi design :)

edit---

Zijn de kabels een beetje mooi naar het midden weg te werken ?
Want zoals ze nu aan de linkerkant hangen vind ik persoonlijk niet zo mooi, ik wil ze het liefste in het midden en dan naar beneden laten lopen.

[ Voor 52% gewijzigd door Phyt_ op 22-05-2011 16:34 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
roeru117 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:19:
[...]

Nou, hierbij nog een paar. Het zullen verder ook de enige zijn. Ik had er wat meer willen maken, maar mijn camera heeft er geen zin meer in (ook een Panasonic).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijn er genoeg toch!
Ik ga ze zo ff toevoegen.

Je camera is om precies te zijn een Panasonic DMC-FX10 ;) (door dit)

En ze staan er bij in de TS :o

[ Voor 5% gewijzigd door yannickie111 op 22-05-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
Phyt_ schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:29:
Damm nice thanks voor de pics.
wij zitten ook voor de g30 te loeren danwel een 50 inch. mooi design :)

edit---

Want zoals ze nu aan de linkerkant hangen vind ik persoonlijk niet zo mooi, ik wil ze het liefste in het midden en dan naar beneden laten lopen.
De kabels moet ik nog wegwerken. Ik wil binnenkort wat bekabeling gaan vervangen bij de versterker en dan wil ik alles afwerken, dus daarom hangt alles nog beetje. Je moet er wel rekening mee houden dan de aansluitingen naar achteren wijzen en je de tv niet strak aan de wand kunt hangen. Hierdoor heb je wel wat meer ruimte en kun je de kabels prima naar het midden wegwerken, zolang ze maar lang genoeg zijn :P

Dit is mijn eerste plasma en de kwaliteit is een wereld van verschil in vergelijking met mijn ruim 4 jaar oude 32 inch Toshiba lcd. Het enige wat me nu nog stoort is dat logitech de tv nog niet ondersteunt voor de harmony one ab

@yannickie111: Dat is inderdaad de camera, maar hij heeft zijn beste tijd gehad. Het wordt eens tijd voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
roeru117 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:46:
[...]

De kabels moet ik nog wegwerken. Ik wil binnenkort wat bekabeling gaan vervangen bij de versterker en dan wil ik alles afwerken, dus daarom hangt alles nog beetje. Je moet er wel rekening mee houden dan de aansluitingen naar achteren wijzen en je de tv niet strak aan de wand kunt hangen. Hierdoor heb je wel wat meer ruimte en kun je de kabels prima naar het midden wegwerken, zolang ze maar lang genoeg zijn :P

Dit is mijn eerste plasma en de kwaliteit is een wereld van verschil in vergelijking met mijn ruim 4 jaar oude 32 inch Toshiba lcd. Het enige wat me nu nog stoort is dat logitech de tv nog niet ondersteunt voor de harmony one ab

@yannickie111: Dat is inderdaad de camera, maar hij heeft zijn beste tijd gehad. Het wordt eens tijd voor een nieuwe.
Ik zal ook eens wat foto's van onze V20 maken, hebben we straks echt een mooi overzicht van alle modellen in de TS. (als iemand nog een tv heeft hangen, waar nog geen foto's van zijn, post ze! O+ )

En die kabels: ik weet niet of het bij de G30 ook zo is (denk het wel), maar bij de V20 zit er een soort kabel-management-systeem achterop.
Daar kun je alle kabels mee bij elkaar binden, zodat er in het midden, recht onder het Panasonic logo een nette kabel uitkomt.
Mijn vader heeft hier iets moois voor geklust, zal nog wel eens wat foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Phyt_ schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:29:
Je zit bij de G30 een beetje met het probleem dat alle connectors recht naar achteren zitten, ook al zijn ze, t.o.v. het "hoogste" punt (achterkant van de luidsprekers), ongeveer 25mm verdiept. Als je goede hoekstekkers hebt (moet voor antenne en HDMI geen probleem zijn) kun je alle kanten op. In het midden tussen de luidsprekers heb je wat meer ruimte om je kabels netjes recht naar beneden te leiden. Met een tyrapje links en rechts kun je die prima op het gaas van de achterkant vastzetten.
Afbeeldingslocatie: http://tral.nl/~hans/images/G30-back.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
BeF-Bacchus schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:57:
[...]
Je zit bij de G30 een beetje met het probleem dat alle connectors recht naar achteren zitten, ook al zijn ze, t.o.v. het "hoogste" punt (achterkant van de luidsprekers), ongeveer 25mm verdiept. Als je goede hoekstekkers hebt (moet voor antenne en HDMI geen probleem zijn) kun je alle kanten op. In het midden tussen de luidsprekers heb je wat meer ruimte om je kabels netjes recht naar beneden te leiden. Met een tyrapje links en rechts kun je die prima op het gaas van de achterkant vastzetten.
[afbeelding]
Als je niet de allerdunste/platste muurbeugel kiest kun je al heel wat denk ik.
Volgens mij is dit bij alle tv's zo, bij de V20 zitten de aansluitingen in ieder geval ook op de achterkant (op het platste gedeelte natuurlijk, zo ver mogelijk van de muur), en aan de zijkant nog 1 HDMI-aansluiting, en usb/ overig spul.

Maar bij de V20 en een "normale" muurbeugel, dus niet zo'n ultraflat, hadden we niet eens een HDMI-kabel met hoekje nodig, gewoon een normale ging net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ook de eigenaar van een Panasonic 50vt20 en vandaag mn oude Sony Bravia (32inch) setup vervangen door de plasma. Ik ging eigenlijk voor een nieuwe sony EX720 (46inch)

Dit scherm incl. 2 brillen voor een heeeeel fijne prijs weten te kopen, was al wel gebruikt (472uur, 165 on/off) en daarover een vraag mbt. tot de juiste settings (aangezien dit scherm dan volgens mij al aardig ingespeeld is! )

Ik kom namelijk vrijwel alleen setting tegen voor VT20's die maar een paar dagen/uur aan hebben gestaan en dan calibrated zijn. En deze settings vind ik er op het scherm niet uitzien (zowiezo vind ik de THX mode te flets, of moet ik hiervoor nog wat fine tunen?, heb nu profesional mode 1 en 2 volgens AVforums draaien, dat ziet er wel aardig uit)

Ik heb meteen mijn harmony one ook ingesteld, echter vroeg ik me af of iemand een handige oplossing weet om op de harmony one een toets te definiëren waaraan ik de opdracht aan de VT20 kan geven om naar 3D mode te gaan.

Kan de firmware ook via USB worden updated? En wat is de laatste versie van de firmware en waar kan ik die vinden? Of kan het alleen via ethernet aansluiting? En ben ik na updaten alle settings kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag mijn 50VT30 in huis gekregen met Blu-ray BDT310. Prachtige televisie! Ben nu in mijn 3e dag inspelen met de slides, nog een dagje en dan heb ik de minimaal 100 uur erop zitten en komt zij op haar plekje te hangen... kan niet wachten!

Stiekum wel even een blu-raytje bekeken met het gezin, prachtige beelden! Voor de gein ook eens 2D -> 3D conversie geprobeerd en ook dat was voor mij boven verwachting. Kinderen natuurlijk van 'Oe!' en 'Aahhh!', woensdag zal ik ze eens een echte 3D film voorzetten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:08:
Vrijdag mijn 50VT30 in huis gekregen met Blu-ray BDT310. Prachtige televisie! Ben nu in mijn 3e dag inspelen met de slides, nog een dagje en dan heb ik de minimaal 100 uur erop zitten en komt zij op haar plekje te hangen... kan niet wachten!

Stiekum wel even een blu-raytje bekeken met het gezin, prachtige beelden! Voor de gein ook eens 2D -> 3D conversie geprobeerd en ook dat was voor mij boven verwachting. Kinderen natuurlijk van 'Oe!' en 'Aahhh!', woensdag zal ik ze eens een echte 3D film voorzetten ;) .
Het inspelen van een tv kan je eigenlijk het beste doen door veel films te kijken. Ze eventueel full screen te maken zonder de zwarte balken. Zo heb je er plezier van en speelt hij net zo goed in als met de slides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25

Laguna

Connaisseur

roeru117 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 16:19:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geen BBC beschikbaar of gewoon fan van Olav?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik heb een aantal foto's van de V20 toegevoegd aan de TS (zelfgeschoten).
yannickie111 in "[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series"

edit:
Het is dus de Panasonic P50V20
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mJ3Ltqgdvh4OhZ6NOkwDL8DT/full.jpg
Voor meer foto's van de tv zie de link hierboven naar de TS.

Voor mensen die denken wat is dat bakje eronder (en ook voor de discussie een paar posts terug, dacht ik, over het kabel-management), hieronder wat uitleg.

In het bakje zitten de overige kabels, en boven en onderuit het bakje komt een driehoekje dat tegen de wand geschroefd zit.
Het ding is gemaakt van plaatmateriaal, met daaroverheen dun yatobahout, en het driehoekje is karton, met daaroverheen yatobahout.
Bakje onder TV + cablemanegement 1

Bakje onder TV + cablemanegement 3

Bakje onder TV + cablemanegement 5

Bakje onder TV + cablemanegement 6

Bakje onder TV + cablemanegement 2

En het bakje zitten dus alle overige kabels, en misschien komt er nog ooit een mediaplayer in, en aan de voorkant zit de Amino voor IDTV.
Bakje onder TV + cablemanegement 4

[ Voor 81% gewijzigd door yannickie111 op 23-05-2011 19:37 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.