Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:11
Mede-auteur:
  • dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19

dtech

Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/news/0000008673//HD2_android.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/7770/bannerhd2introductie.jpg

Wat wel en niet in dit topic

WEL:
  • Alles wat met de HTC HD2 met Android te maken heeft, en niet in de NIET-lijst staat.
NIET:Inhoudsopgave:

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/2383/bannerhd2specificaties.jpg

ChipsetQSD8250
Processor snelheid1GHz
ROM geheugen512MB
RAM geheugen576MB (128MB verborgen)
Flash geheugenMicroSD(HC)
SchermCapacitief 4,3" 800x480 65k
Camera's5.0MP AF
Accu (mAh, standby, spreektijd)1230mAh, 490 uur, 6,5 uur
Afmetingen 120x67x11mm
Gewicht 157 gram
Prijs525,-

Overige hardwarespecificaties van de HTC HD2 zijn:
  • Quadband GSM, GPRS & EDGE: 850/900/1800/1900/2100 MHz
  • HSDPA, WCDMA (tot 384kbps up & 7.2Mbps down): 900/2100 MHz
  • Wifi 802.11b + 802.11g
  • Bluetooth 2.1 met EDR

Ondersteunde profielen: A2DP, AVRCP, BIP, BPP, DUN, FTP, GAP, GOEP, HFP, HID, HSP, OPP, PAN, PBAP, SAP, SPP
  • GPS + a-GPS
  • FM radio stereo
  • Trilalarm
  • Tiltsensor
  • Micro USB aansluiting
  • Windows Mobile 6.5 Professional met 'Sense' interface
  • Audio: .aac, .amr, .m4a, .mid, .mp3, .mp4, .qcp, .wav, .wma
  • Video: .wmv, .asf, .mp4, .3gp, .3g2, .m4v, .avi
HTC.com: Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/8841/bannerhd2pricewatch.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=245670

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/1276/bannerhd2video.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/4535/bannerhd2faq.jpg

HTC FAQ

FAQ:

Q: Welke Radio moet ik gebruiken?
A: Minimaal Radio 2.08
Als je dit niet doet, dan blijft Android bij het opstarten hangen, met zwart beeld of HTC logo.
Hier staan de laatste Radio bestanden.

Q: Ik heb geen dataverbinding (internet)
A: Zorg dat je de juiste APN instellingen hebt.
(Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten)

Q: Ik heb geen ringtones en alarmgeluiden?
A: Download hier (kopieer de link en plak in je browser) en kopieer de folder "media" naar de root van je SD kaart.

Termen en Begrippen:
  • Chef: Maker van een ROM. Komt doordat het builden van een ROM uit files bekend staat als "cooken". Equivalent is een software-suite om een eigen ROM te maken een "kitchen"
  • Clockwork Mod: Aangepast mini-Android om NAND ROM te flashen zonder computer, maar direct vanaf je device met microSD kaart via een .zip file. Heeft diverse andere features zoals backup&restore en het updaten van een NAND ROM zonder gegevensverlies (alleen als de chef een update zip beschikbaar heeft gesteld)
  • HSPL: Modificatie van de SPL die het mogelijk maakt niet-officiële software (of software voor een andere versie van je device) te flashen op je device door middel van een CID unlock. Zie ook SPL.

SPL-2.08.HSPL is de enige versie die je nodig zou hebben, deze wordt geïnstalleerd door HSPL3 of 4. HSPL3 of 4 gebruiken als je al SPL-2.08.HSPL hebt via HSPL2 is niet nodig.
  • Flashen: het vervangen van een stuk geheugen op je telefoon door iets anders. Er zijn verschillende dingen die apart geflasht kunnen worden, maar er zijn drie belangrijke zaken: SPL*, Radio en ROM. Officiële ROMs bevatten altijd alle drie. Custom ROMs alleen de laatste en Radio packages alleen de tweede.

* Deze wordt alleen vervangen bij het flashen vanaf een MicroSD kaart
  • MAGLDR: Speciale bootloader na de SPL (zit niet standaard in de telefoon). Deze maakt het mogelijk om Android of WP7 vanaf het NAND geheugen te laden. De loader staat ook flashen toe en kan ook Android booten vanaf de SD kaart.
  • NAND: Interne geheugen van de HD2. Hierop staat normaal gesproken WM6.5 en programma's e.d. Door flashen wis je dit geheugen en zet je er iets nieuws in.
  • OSPL: Original SPL
  • Radio: een soort driver voor netwerkhardware (GSM, 3G, Wifi, Bluetooth en GPS), maar dan in de telefoon zelf i.p.v. het OS. Radio's zijn er in verschillende versies en nieuwer is niet altijd beter, dit verschilt per telefoon en zelfs provider. Radio "2.12" heeft bij veel mensen goede resultaten en is compatibel met zowel WM6.5, Android als WP7
    Een lijst met alle Radio's staat hier
  • SPL: Second Program Loader. Deze komt na de IPL en boot de telefoon verder. Controleert ook tijdens het flashen en booten of de software wel op het device mag draaien (dit staat bekent als CID check).
    De SPL wordt alleen vervangen als je via de microSD card flasht.
  • Tri-Color screen: ook naar gerefereerd als "booloader screen". Dit scherm kun je bereiken door de "Volume Down" knop ingedrukt te houden en een soft-reset te doen, of dezelfde knop ingedrukt te houden en de telefoon aan te zetten. Het scherm is Rood-Groen-Blauw-Wit (vandaar de naam) en toont info over de radio en SPL. Belangrijkste functie is echter dat het flashen toestaat. Je kunt door handmatig naar dit scherm te gaan dus altijd een WM6.5 ROM terugzetten. Android en WP7 moeten echter via MAGLDR geflashed worden.
Handleidingen:

NAND versie:SD en RAM versies:
  • korte versie: Officiele Rom 3.14 -> Android op SD zetten.
  • Nederlandse handleiding om Android draaiende te krijgen op de HD2
  • Handleiding om Android draaiende te krijgen op de HD2 op XDA
  • Android installeren op de HTC HD2 – Tutorial
  • Video tutorial over hoe Android te installeren op de HD2
Builds:Nieuws:Tips:
  • Tips om accugebruik te verminderen op XDA
  • USB driver voor Windows op Andoid developers
  • Contacten synchen tussen WM & Android: klik of klik
  • SMS overbrengen van WM naar Android: Sprite Migrate
  • Een verborgen functie in Android: in het belscherm *#*#4636#*#* typen, dan krijg je een hoop info over je telefoon. Meer info...
  • Waarom je geen taskkillers hoeft te gebruiken in Android
Bootloaders:

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/1662/bannerhd2changelog.jpg
  • 03-08-10 - deel 1 gestart
  • 02-01-11 - deel 2 gestart

Met dank aan HellStorm666 voor de layout van deze TS.

[ Voor 229% gewijzigd door CRXed op 14-04-2011 01:49 . Reden: video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:11
Ik til deze post gelijk maar mee naar het nieuwe deel :P
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:16:
[...]

het fijne is dat ik dan nog alles met de telefoon kan doen met de nand rom, als ik dit wist zou ik nooit flaxhen want ik had deze rom op mijn sd kaart maar goed je weet nooit wat je zal overkomen.
Ik snap je niet helemaal meer, heb je nu de nand versie van android op je telefoon, en kan je die gewoon gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 02-01-2011 18:31 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:28:
Ik til deze post gelijk maar mee naar het nieuwe deel :P

[...]

Ik snap je niet helemaal meer, heb je nu de nand versie van android op je telefoon, en kan je die gewoon gebruiken.
ja maar ik kan niet meer flaschen wat ik ook geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:35:
[...]

Probeer eens helemaal opnieuw te doen?
HSPL eraf, helemaal terug naar stock ROM.

Vervolgens gewoon:
HSPL
Radio (gewoon de nieuwste)
Custom ROM
MGDLR
En je NAND versie installeren.,.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:35:
[...]

Haal je SD kaart uit je telefoon, en via de ophangtoets die je ingedrukt blijft houden (rechtse knop) kies je Uitschakelen (shutdown). Haal je batterij eruit voor 1 minuut. Sluit geen kabels aan naar je pc, of je oplader. Stop je batterij erin, en houd de volume omlaag knop ingedrukt, druk nu op de ophangtoets (rechtse knop) en zodra je het bootscreen met die 3 kleuren ziet laat je alles los. Als het goed is staat er nu onderin in het wit SERIAL. Stop nu je usb kabel in je telefoon en PC, en nu zal die SERIAL veranderen naar USB.

Start nu Task29 (let op, dit wist alles van je telefoon, dus de nand bootloader en android). Het enige wat nu overblijft, is de Windows bootloader en je radio versie. Start Task29 wel met administrator rechten. Nu je alles gewist hebt kan je dus weer een Windows ROM erop gooien op de manier zoals ik je net verteld hebt.

Houd de volume omlaag knop ingedrukt, druk nu op de ophangtoets (rechtse knop) en zodra je het bootscreen met die 3 kleuren ziet laat je alles los. Als het goed is staat er nu onderin in het wit SERIAL. Stop nu je usb kabel in je telefoon en PC, en nu zal die SERIAL veranderen naar USB.

Installeer nu de Windows ROM na keuze met de customRUU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:53

Smarron

The bend

Volgens mij is de telefoon gewoon kapot, ayranli01 krijgt het tricolor scherm niet eens.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:11
Smarron schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:50:
Volgens mij is de telefoon gewoon kapot, ayranli01 krijgt het tricolor scherm niet eens.
Ik denk dat hij het gewoon verkeerd doet, je kan het niet zomaar kapot maken.
Barfman, ik respecteer je geduld en uitleg _/-\o_ Als het hem nu nog niet lukt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
CRXed schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:54:
[...]

Barfman, ik respecteer je geduld en uitleg _/-\o_ Als het hem nu nog niet lukt......
Bootloader kan ook niet kapot zijn, volgens mij is dat een aparte partitie die niet te banaderen is met iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

CRXed schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:54:
[...]

Mja, als hij zegt meerdere roms gebruikt te hebben en er nu een NAND op heeft staan, moet hij die knoppen allemaal al eens doorlopen hebben. Zou vreemd zijn als hij het nu nog niet begrijpt. Maar goed, we zullen het snel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:48:
[...]

Haal je SD kaart uit je telefoon, en via de ophangtoets die je ingedrukt blijft houden (rechtse knop) kies je Uitschakelen (shutdown). Haal je batterij eruit voor 1 minuut. Sluit geen kabels aan naar je pc, of je oplader. Stop je batterij erin, en houd de volume omlaag knop ingedrukt, druk nu op de ophangtoets (rechtse knop) en zodra je het bootscreen met die 3 kleuren ziet laat je alles los. Als het goed is staat er nu onderin het witte SYNC. Stop nu je usb kabel in je telefoon en PC, en nu zal die SYNC veranderen naar USB.

Start nu Task29 (let op, dit wist alles van je telefoon, dus de nand bootloader en android). Het enige wat nu overblijft, is de Windows bootloader en je radio versie. Start Task29 wel met administrator rechten. Nu je alles gewist hebt kan je dus weer een Windows ROM erop gooien op de manier zoals ik je net verteld hebt.

Houd de volume omlaag knop ingedrukt, druk nu op de ophangtoets (rechtse knop) en zodra je het bootscreen met die 3 kleuren ziet laat je alles los. Als het goed is staat er nu onderin het witte SYNC. Stop nu je usb kabel in je telefoon en PC, en nu zal die SYNC veranderen naar USB.

Installeer nu de Windows ROM na keuze met de customRUU.
bij stap 1 beneden het witte staat serial ik weet niet war dat is maar ik hen nu in de boot menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:57
Heb ook wel eens moeite gehad met opstarten naar 3 kleuren scherm, waar je op moet letten is dat je de volume down INGEDRUKT houd tijdens het opstarten. Dus als het toestel uit staat, vol. down indrukken en houden, dan de power knop indrukken tot het scherm aangaat, power loslaten en volume pas loslaten als je het 3 kleuren scherm ziet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:01:
[...]

bij stap 1 beneden het witte staat serial ik weet niet war dat is maar ik hen nu in de boot menu
Kijk, je bent op de goede weg. Dat er serial staat klopt wel, foutje van mij, maar verder kom je er wel uit dan. Volg nu gewoon de stappe die ik beschreven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Prulleman schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:01:
Heb ook wel eens moeite gehad met opstarten naar 3 kleuren scherm, waar je op moet letten is dat je de volume down INGEDRUKT houd tijdens het opstarten. Dus als het toestel uit staat, vol. down indrukken en houden, dan de power knop indrukken tot het scherm aangaat, power loslaten en volume pas loslaten als je het 3 kleuren scherm ziet
Klopt, maar wat ook vaak de boosdoender kan zijn is de SD kaart, hoe dat komt weet ik niet, maar op XDA vertellen ze niet voor niets dat je soms beter je SD kaart eruit kan halen bij een rom update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:03:
[...]

Kijk, je bent op de goede weg. Dat er serial staat klopt wel, foutje van mij, maar verder kom je er wel uit dan. Volg nu gewoon de stappe die ik beschreven hebt.
ik heb nooi task 29 gebruikt en weet het niet wat ik nou verder moet doen na het boot scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:14:
[...]

ik heb nooi task 29 gebruikt en weet het niet wat ik nou verder moet doen na het boot scherm
Oke, waarschijnlijk ben je nu op een wit of zwart of ander bootscreen terecht gekomen, maar na die task29 had je eigenlijk de volumeknop naar beneden moeten houden zodat je weer in het bootscreen komt. Geen nood, gewoon deze stap weer even volgen, en je zit weer in het bootscreen.

Haal je batterij eruit. Sluit geen kabels aan naar je pc, of je oplader. Stop je batterij er weer in, en houd de volume omlaag knop ingedrukt, druk nu op de ophangtoets (rechtse knop) en zodra je het bootscreen met die 3 kleuren ziet laat je alles los. Als het goed is staat er nu onderin het witte SYNC. Stop nu je usb kabel in je telefoon en PC, en nu zal die SYNC veranderen naar USB.

Download een custom rom die je altijd gebruikte, en flash die zoals je altijd hebt gedaan. Je kan ook gewoon een officielle rom downloaden en die rechtsstreeks starten, alleen krijg je wel de officielle SPL er weer op, het is maar wat je zelf wil.

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 02-01-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:21:
[...]

Oke, waarschijnlijk ben je nu op een wit of zwart of ander bootscreen terecht gekomen, maar na die task29 had je eigenlijk de volumeknop naar beneden moeten houden zodat je weer in het bootscreen komt. Geen nood, gewoon deze stap weer even volgen, en je zit weer in het bootscreen.

Haal je batterij eruit. Sluit geen kabels aan naar je pc, of je oplader. Stop je batterij er weer in, en houd de volume omlaag knop ingedrukt, druk nu op de ophangtoets (rechtse knop) en zodra je het bootscreen met die 3 kleuren ziet laat je alles los. Als het goed is staat er nu onderin het witte SYNC. Stop nu je usb kabel in je telefoon en PC, en nu zal die SYNC veranderen naar USB.

Download een custom rom die je altijd gebruikte, en flash die zoals je altijd hebt gedaan. Je kan ook gewoon een officielle rom downloaden en die rechtsstreeks starten, alleen krijg je wel de officielle SPL er weer op, het is maar wat je zelf wil.
HET IS GELUKT MAN HEEL HEEL ERG BDANKT IK BEN NU WEER AAN HET FLASHEN EN IK HEB NU AL WEER DE ENERGY ROM EROP STAAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
Voor de mensen die met NAND slechte batterijduur hebben: Hebben jullie al eens geprobeerd om een keer of drie te rebooten? Op de SD versies maakte dit een aanzienlijk verschil, misschien op NAND ook..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:28:
[...]

HET IS GELUKT MAN HEEL HEEL ERG BDANKT IK BEN NU WEER AAN HET FLASHEN EN IK HEB NU AL WEER DE ENERGY ROM EROP STAAN.
Nou, gefeliciteerd dan maar, voortaan kan je je beter eerst verdiepen in dit soort dingen voordat je aan de gang gaat. Het is allemaal niet zo moelijk, als je maar leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 18:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Wij gebruiken ze op de zaak ook. Heb nu van de 50 medewerkers 1 defect HD2 gehad die dus elke keer vastliep e.d. Ben toen zelf aan de gang gegaan om de nieuwste rom erop te zetten (Heb dit al talloze keren succesvol gedaan, zowel via usb als via sd) maar bij deze wilde dat dus elke keer niet. USB wilde hij geen connectie meer mee maken en bij het flashen via SD liep hij 2 keer vast onder het flashen en de 3e keer deed hij helemaal niets meer. Ging niet eens meer aan. Ook niet na het verwijderen van de batterij, sd en sim voor 30 minuten. Deed gewoon helemaal niets meer. Ook niet met de batterij van mijn hd2. Dus ze kunnen wel kapot, maar deze had vanaf het begin al problemen gehad, dus denk dat dat het probleem is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muurtegel schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:28:
Voor de mensen die met NAND slechte batterijduur hebben: Hebben jullie al eens geprobeerd om een keer of drie te rebooten? Op de SD versies maakte dit een aanzienlijk verschil, misschien op NAND ook..?
Dit heeft bij mij geen invloed gehad.. Vandaag om 11u van de lader gehaald, op dit tijdstip 50% over. Zit te twijfelen om van [Dec 31][NAND][TMOUS]CMYLXGO's Desire HD - NAND Edition[KERNEL: gauner1986] over te gaan op [Jan 01][NAND] NexusHD2-Froyo V1.9a NAND [Kernel: hastarin_r8.6_oldcam UTF8]. Zal eerst deze stappen doorlopen en morgen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
sowieso vraag ik me af hoe jij nu een TMOUS versie erop kan hebben staan, tenzij je een geimporteerde hd2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guru1000 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:04:
sowieso vraag ik me af hoe jij nu een TMOUS versie erop kan hebben staan, tenzij je een geimporteerde hd2 hebt.
Had ik me voor de installatie niet bedacht, maar schoot mij later ook te binnen (helemaal omdat ik een NL Vodafone branded toestel heb). Desondanks loopt hij erg goed, op de batterij na. Gebruikers die een andere ROM als goed ervaren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:41
Linux herkent (als het goed is) gewoon de grootte van het geheugen. Dit zie je vaker bij live cd's etc. Misschien was die build gebouwd met standard wat meer applicaties draaiend?

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 18-08 09:25
oggyogg schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:33:
Heb vanochtend de [Dec 18][SD][RAM] darkstone SuperRAM FroYo v1.5 [kernel: Hastarin custom] geprobeerd, na gisteren een enorme battery drain gehad te hebben met de eerste NAND ROM.

Ik ben hier toch wel heel erg tevreden over! Battery usage is ongeveer 5-7 mA met screen off, en tijdens youtube streaming, Rainy Days scrollen en zoomen 200-450 mA
[...]
Ik had deze vraag al eerder gesteld, zou jij (of iemand anders) hem kunnen beantwoorden:

Ik ben gevraagd om een HTC HD2 te voorzien van Android. Wat kan ik beter doen met het oog op zo min mogelijk risico en meeste kans op algemeen succes?
  1. LEO Stock Desire NAND ROM 30dec installeren (over WM heen dus) xda-thread
  2. darkstone SuperRAM 30dec installeren 30dec (naast WM) xda-thread
Optie 2 lijkt mij het beste omdat
  • ik dan zo terug kan booten naar WM, mocht het tegenvallen of problemen hebben
  • deze sneller is dan optie 1 (RAM sneller dan NAND), dus betere gebruikerservaring
En hoe zit het met booten naar Android... als je het toestel uit zet en weer aan zet moet je dan (optie 2) altijd via Windows Mobile, haret.exe starten? Das wel weer een minpunt voor optie 2 dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06 19:05
Ik zei in het vorige topic iets over dat het door froyo kwam dat je niet veel applicaties meer zou kunnen installeren maar bedoelde inderdaad Sense.

Wat veel verschil maakt, heb ik vanmiddag gemerkt, is het aan of uit hebben staan van GPS. Ik heb de Cyanogen NAND versie geinstalleerd en die kwam niet meer onder de 60mA met GPS aan. Daarvoor was het eigenlijk altijd 2-12mA.

Vandaag nog geen update van Gingerbread, morgen er misschien toch maar opzetten. De RC5 RAM versie was prima te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Arnout schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:19:
[...]

Ik had deze vraag al eerder gesteld, zou jij (of iemand anders) hem kunnen beantwoorden:

Ik ben gevraagd om een HTC HD2 te voorzien van Android. Wat kan ik beter doen met het oog op zo min mogelijk risico en meeste kans op algemeen succes?
  1. LEO Stock Desire NAND ROM 30dec installeren (over WM heen dus) xda-thread
  2. darkstone SuperRAM 30dec installeren 30dec (naast WM) xda-thread
Optie 2 lijkt mij het beste omdat
  • ik dan zo terug kan booten naar WM, mocht het tegenvallen of problemen hebben
  • deze sneller is dan optie 1 (RAM sneller dan NAND), dus betere gebruikerservaring
En hoe zit het met booten naar Android... als je het toestel uit zet en weer aan zet moet je dan (optie 2) altijd via Windows Mobile, haret.exe starten? Das wel weer een minpunt voor optie 2 dan.
Als je terug wil kunnen gaan naar Winmobile is optie 2 inderdaad het beste. Je kan ook nog een bootloader gebruiken die automatisch Android start. Dan ben je weer één van je minpunten kwijt.
Ik weet niet of RAM sneller is als NAND, technisch zal allemaal wel maar NAND is volgens mij ook snel genoeg. Ik merk bijvoorbeeld dat bij mij het unlocken via patroon mijn telefoon beter reageerd sinds ik de NAND gebruik.

Volgens mij is alleen de versie die van de Desire komt echt helemaal werkend. De HD en Gingerbread zijn nog niet helemaal goed.
Ook met een NAND versie kun je terug naar windows maar dan moet er weer geflasht worden. Lastige keuzes die je eigenlijk zelf moet maken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Camiel op 02-01-2011 21:28 . Reden: goed quoten is lastig :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 20:42
Ookal heeft iedereen het nu heeeel druk over de NAND versies...
Pittie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:18:
Ik maak zelf gebruik van de SD kaart versie. Op dit moment de MCCM 4.0 versie.
Deze draait prima. Echter iedere keer als ik reboot, dus terug naar windows mobile (voornamelijk voor tomtom) dan kom ik met geen mogelijkheid meer in android.

De enige oplossing is dan om alles op mijn SD kaart te verwijderen, vervolgens de files van de rom er weer op tezetten en mijn image terug zetten. Op zich verlies ik er geen data mee, maar het is wel mega irritant.

Nu dacht ik dat het misschien aan mijn ROM lag, dus ik dacht probeer eens een andere. Echter de MDJ doet precies hetzelfde op een ander SD kaartje! Dus de eerste keer start het fatsoenlijk op, echter na een keer opnieuw opstarten, precies hetzelfde verhaal.

Dus met 2 verschillende ROMs en twee verschillende SD kaartjes heb ik deze problemen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

De NAND versie is voorlopig geen optie, omdat ik graag windows mobile 6.5 behoudt voor tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Pittie schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:48:
Ookal heeft iedereen het nu heeeel druk over de NAND versies...

[...]
De oplossing: Smarron in "Android op de HTC HD2 - Deel 1"

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Dit gaat over een corrupte windows als ik het goed begrijp?
Daar heb ik geen last van. Het is echt android die niet meer wil starten.
Ik krijg wel het boot scherm te zien, maar hij blijft hangen in het witte scherm met HTC. (Er komt geen quitly briljant onder te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Pittie schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:47:
[...]

Dit gaat over een corrupte windows als ik het goed begrijp?
Daar heb ik geen last van. Het is echt android die niet meer wil starten.
Ik krijg wel het boot scherm te zien, maar hij blijft hangen in het witte scherm met HTC. (Er komt geen quitly briljant onder te staan.
Je Android is gewoon corrupt, dat kan gebeuren bij een SD of RAM build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Als een verse android build op je sd kaart het probleem niet hersteld, ligt het probleem ergens anders. Een corrupte WM rom zou een optie kunnen zijn. Misschien is Haret stuk. Of misschien een probleem met je hspl (als dat kan tenminste, ik heb geen idee).

Ik zou proberen om WM er eens opnieuw op te zetten om te kijken of dat het probleem verhelpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Heb vandaag de MDJ Revolution HD v2.2 Nand android geinstalleerd.

Werkt allemaal gewoonweg perfect.

Het enige probleem dat ik nu heb is dat mij opslag nu al vol zit.
Heb geprobeerd met een aantal programma's de installaties automatisch naar SD te installeren maar dat heeft nog niet echt geholpen.

Volgens mij loopt je geheugen ook vol door alle temp. bestanden enz.
Best eritant.

Kan nu niks meer installeren ^^

Overstappen naar een rom zonder Sense? of zijn er goede manieren om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Rom zonder sense zou inderdaad een oplossing zijn. Ik denk dat er wel devs zijn die hier een oplossing voor gaan vinden.

Het schijnt wel zo te zijn dat de SD kaart meer energie vraagt dan het NAND geheugen. Dus als je apps vanaf je SD kaart draait, zal je batterij dan ook sneller leeg lopen. Daarom kun je (denk ik) het beste je meestgebruikte apps op het NAND geheugen laten zitten en de overige apps (zoals games of navigatie) op je SD kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Opslag probleem is ook al opgelost,de nand versie kan namelijk gebruik maken van een data.img die op de sd kaart staat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernovum
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04-2023
Ik heb de Cyanogen NAND versie draaien op mijn HD2.

Ik heb alleen problemen als ik 3g inschakel. In een gesloten ruimte valt mijn signaal ontvangst (gedeeltelijk) weg.
Blijven internetten is geen probleem, maar wel vervelend als je 3g aan wilt laten staan maar tegelijkertijd niet bereikbaar bent. Als ik overschakel naar 2g heb ik wel dikke ontvangst, ongeacht ik in een gesloten ruimte zit.

Ik heb Hi eindeloos online als internet en heb al geprobeerd de APN handmatig in te stellen. Helaas geen succes. Radio romversie die er op zit is 2.15.50.14
Ik heb meerdere radio's geprobeerd, ook dat géén succes

Weet iemand hier een oplossing voor. Wil absoluut niet terug naar WM! :'(

[ Voor 7% gewijzigd door supernovum op 03-01-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Zo.... Ben eindelijk een beetje klaar met als weer opnieuw instellen, bij de sd versies wisselde ik zo vaak dat het niet de moeite was om er al te veel tijd in te steken, maar van deze ben ik echt enorm onder de indruk:
CMN [CyanogenMod_Nand] 1.02 CyanogenMod 6.1 Desire based. Van ocm7
Wat je hier onder ziet is:
-simiclock widget
-circle battery widget
- 1x1 beautiful weather widget (alledrie een top van en mede tweaker)
-aangepast power widget (standaard bij cm)
- adw black glass theme icons
- nexus animated wp met andere achtergrond en andere kleur dingetjes (die bij de selectie knopjes van de powerwidget passen)
Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/cm6-nand.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 03-01-2011 05:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:41

Audione0

Strijdt der titanen

maximus1 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:50:

Heb geprobeerd met een aantal programma's de installaties automatisch naar SD te installeren maar dat heeft nog niet echt geholpen.

Best eritant.

Overstappen naar een rom zonder Sense? of zijn er goede manieren om dit op te lossen?
Ik heb deze ook geinstald en moet zeggen dat ik het idee heb dat de snelheid niet echt goed is. Deze rom gaat wat houterig met de UI om. Of is dit moet alle NAND roms zo?

Ik ga zometeen een andere flashen en kijken of het door de ROM komt of dat het nog een NAND porbleem is. OF ik ben wellicht een verwende kleuter 8)7??

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
maximus1 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:50:

Best eritant.

Je kan als je de rom opnieuw installeerd ook meer ram geheugen erbij krijgen.

Open de flash.cfg file, en verander cache ya 40M >> naar >> cache ya 15M.

Je hebt wat minder cache, maar 15M is nog steeds ruim voldoende. Je hebt er wel 25M bij om apps te installeren. Natuurlijk kan je een data.img gebruiken op je SD, zelf heb ik het al getest, maar het batterij verbruik gaat behoorlijk omhoog. Zet apps die je wat minder gebruikt naar je SD, en je zou genoeg ram geheugen moeten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Barfman op 03-01-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:20

RammY

Dát!

Kan iemand mij vertellen waarom ik een Task "$nummer" zou gebruiken op mijn toestel?
Ik begrijp het niet helemaal...
Krijg ik op die manier meer geheugen vrij?

Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat je met de Task 29 de hele WiMo install er af haalt "zodat ie geen conflict kan hebben" ... met een Unix based OS?

Iemand opheldering of lijstje met codes en wat je er aan hebt? ;)

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
RammY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:56:
Kan iemand mij vertellen waarom ik een Task "$nummer" zou gebruiken op mijn toestel?
Ik begrijp het niet helemaal...
Krijg ik op die manier meer geheugen vrij?

Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat je met de Task 29 de hele WiMo install er af haalt "zodat ie geen conflict kan hebben" ... met een Unix based OS?

Iemand opheldering of lijstje met codes en wat je er aan hebt? ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=644781

Het wist je geheugen totaal (binfs), dus ook waar Android op wordt geïnstalleerd. Het voorkomt fouten wanneer je een nieuwe rom installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Dit is de 29.. maar er zijn er meer die je met HTC Sync kunt uitvoeren...

[ Voor 31% gewijzigd door RammY op 03-01-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
vergelijk task29 maar met een format c:/ voordat je windows opnieuw op je pc zet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Thnx laat het maar weten als een andere rom sneller is :P
Ik begrijp wat je bedoeld want het is af en toe een beetje haperig.
Maar tot nu toe nog geen één crash gehad of iets dergelijks :)

Dat cache gebeuren ga ik zeker proberen als ik een nieuwe rom probeer. Daar wacht ik nog 1 a 2 dagen mee. Dan zullen er al wel weer verbeteringen zijn denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
BTW: Hier mijn currentwidget log van afgelopen nacht, stand-by dat wel. Heb gisteren een andere kernel op de standaard Desire ROM van Cotulla geïnstalleerd, die van prj's kernel v0.3 ,deze werkt echt fantastisch.
.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
2011/01/03 00:32:36,-1mA,96%
2011/01/03 00:42:28,-1mA,96%
2011/01/03 00:50:38,-1mA,96%
2011/01/03 01:00:30,-1mA,96%
2011/01/03 01:10:23,-2mA,96%
2011/01/03 01:20:39,-2mA,96%
2011/01/03 01:25:53,-4mA,96%
2011/01/03 01:38:23,-2mA,96%
2011/01/03 01:43:36,-2mA,96%
2011/01/03 01:50:39,-1mA,96%
2011/01/03 01:55:54,-1mA,96%
2011/01/03 02:08:23,-2mA,96%
2011/01/03 02:13:37,-2mA,96%
2011/01/03 02:20:39,-1mA,96%
2011/01/03 02:25:52,-1mA,96%
2011/01/03 02:39:27,-1mA,95%
2011/01/03 02:50:39,-1mA,95%
2011/01/03 02:55:53,-2mA,95%
2011/01/03 03:08:23,-2mA,95%
2011/01/03 03:13:36,-2mA,95%
2011/01/03 03:20:40,-1mA,95%
2011/01/03 03:25:54,-1mA,95%
2011/01/03 03:38:23,-1mA,95%
2011/01/03 03:43:37,-1mA,95%
2011/01/03 03:50:40,-1mA,95%
2011/01/03 03:55:54,-1mA,95%
2011/01/03 04:08:24,-2mA,95%
2011/01/03 04:13:38,-2mA,95%
2011/01/03 04:20:40,-1mA,95%
2011/01/03 04:25:54,-1mA,95%
2011/01/03 04:38:23,-1mA,95%
2011/01/03 04:43:37,-1mA,95%
2011/01/03 04:50:40,-1mA,95%
2011/01/03 04:55:54,-1mA,95%
2011/01/03 05:08:23,-1mA,95%
2011/01/03 05:13:38,-1mA,95%
2011/01/03 05:20:41,-2mA,95%
2011/01/03 05:25:56,-2mA,95%
2011/01/03 05:39:27,-2mA,95%
2011/01/03 05:50:41,-1mA,95%
2011/01/03 05:55:55,-1mA,95%
2011/01/03 06:08:25,-2mA,95%
2011/01/03 06:13:39,-2mA,95%
2011/01/03 06:20:41,-1mA,95%
2011/01/03 06:25:55,-1mA,95%

Zoals je ziet heeft hij maar 1% verbruikt in een tijd van 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Barfman schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:30:
[...]

Je Android is gewoon corrupt, dat kan gebeuren bij een SD of RAM build.
Dat idee heb ik ook, echter dit gebeurd elke keer bij het uitzetten van mijn telefoon...
Muurtegel schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:31:
Als een verse android build op je sd kaart het probleem niet hersteld, ligt het probleem ergens anders. Een corrupte WM rom zou een optie kunnen zijn. Misschien is Haret stuk. Of misschien een probleem met je hspl (als dat kan tenminste, ik heb geen idee).

Ik zou proberen om WM er eens opnieuw op te zetten om te kijken of dat het probleem verhelpt..
Een versie build werkt juist wel.. Dit moet ik nu iedere keer doen nadat ik mijn telefoon uitgezet heb.

Momenteel heb ik mijn sd kaartje nogmaals geformateerd, om te kijken of het probleem daarin zit.
Daarnaast dacht ik dat misschien mijn image corrupt was, maar dat is ook niet het geval. Want met een hele nieuwe clean rom, doet hij precies hetzelfde. Na een reboot wil android niet meer doorstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geef het tijd...het kan 20minuten duren.anders andere rom gebruiken.....ik heb het ook gehad met deze rom MDJ_GingerBread_HD2_v.1.0_RC_MODDED deze starte bij mij ook niet.dus gewoon een andere genomen en alles was ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:09:
geef het tijd...het kan 20minuten duren.anders andere rom gebruiken.....ik heb het ook gehad met deze rom MDJ_GingerBread_HD2_v.1.0_RC_MODDED deze starte bij mij ook niet.dus gewoon een andere genomen en alles was ok.
Het gaat hier niet om de eerste boot. Ik weet dat deze langer duurt doordat hij de image file moet aanmaken. Echter om een reboot! Dan hoeft hij deze niet meer aan te maken lijkt mij. (En ik heb regelmatig 30 minuten gewacht, maar daarna doet hij nog steeds niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik heb sinds kort de NAND JAWS MIUI versie draaien. draait als een trein. stabieler en sneller.

Heb het idee dat hij ook wat zuiniger is met de accu dan de SD versie

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pittie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:14:
[...]

Het gaat hier niet om de eerste boot. Ik weet dat deze langer duurt doordat hij de image file moet aanmaken. Echter om een reboot! Dan hoeft hij deze niet meer aan te maken lijkt mij. (En ik heb regelmatig 30 minuten gewacht, maar daarna doet hij nog steeds niets)
.verwijderen de map android apps eens uit de android map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nou, ik ga nooit meer terug naar WM, SD of RAM versie. Ik heb geen voordelen gezien van die versies, de NAND versie heeft voor mij alleen maar positief uitgepakt, en zo langzamerhand merk ik toch wel alle voordelen daarvan. Booten gaat binnen 20 seconde, geen corrupte bestanden meer, snelheid is boven verwachting, vooral downloaden via market gaat bijzonder snel. Batterij gebruik is gewoon het beste bij de NAND builds. Ik kan nu mijn android gewoon gebruiken als een echte android toestel. Dan heb ik het bijvoorbeeld over HTC Sync, werkt nu perfect. Kan apps installeren via ADB, kan contacten synchroniseren, bookmarks, muziek, agenda, galary, gewwoon alles werkt perfect.

Voor wie intersse heeft in de juiste HTC Sync versie, download deze via de website van HTC.

[ Voor 3% gewijzigd door Barfman op 03-01-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Barfman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:35:
Booten gaat binnen 20 seconde, ....
EUh nou ik zit wel 2 minuten te wachten tot hij gestart is.
Kan natuurlijk aan de build liggen maar vind dit wel lang duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
RammY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:38:
[...]

EUh nou ik zit wel 2 minuten te wachten tot hij gestart is.
Kan natuurlijk aan de build liggen maar vind dit wel lang duren...
Hier 21 seconde om precies te zijn. Ik gebruik de standaard desire build met een andere kernel.

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 03-01-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
CM6.1 NAND doet er ook wel wat langer over dan 21 seconden, denk ergens tussen de 1-2 minuten, maar absoluut acceptabel gezien alle voordelen (3mA met wifi of data aan in standby, nog geen hapering ontdekt etc)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:54
@ Barfman
Ik gebruik de standaard desire build met een andere kernel.
welke kernel gebruik je dan ? en welke radio? de mijne gebruikt in standby 5 mA met de standard kernel en 2.10.5xxxxxx radio

[ Voor 9% gewijzigd door indofk op 03-01-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Barfman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:48:
[...]

Hier 21 seconde om precies te zijn. Ik gebruik de standaard desire build met een andere kernel.
Ik heb een klein foutje gemaakt, bleek dat ik een hot restart deed :X Heb nu wel even de normale reboot getest, en die duurd 47 seconde, dus dat is nog steeds top. Volgens mij deed wm6.5 er ook zolang over, maarja dat is alweer zo'n tijd terug :9
indofk schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:03:
[...]

welke kernel gebruik je dan ? en welke radio? de mijne gebruikt in standby 5 mA met de standard kernel en 2.10.5xxxxxx radio
Ik zal het nog 1 keer laten zien wat ik draai, maar volgende keer even de moeite nemen om ook het topic een beetje te volgen, want heb een paar post geleden al doorgegeven wat ik gebruik.

Bootloader: MAGLDR 1.11
Radio: 2.15.50.14
Kernel: PRJ Kernel v0.3
Android ROM: NAND "Stock Desire"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:54
dan heb ik er overheen gelezen
had nl teruggelezen(snel) tot dat je scheef dat je net een paar dagen ziek was geweest en je net je eerste nand er op gezet had
iig bedank voor het alsnog mededelen
Mike2k schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:29:
Ik heb sinds kort de NAND JAWS MIUI versie draaien. draait als een trein. stabieler en sneller.

Heb het idee dat hij ook wat zuiniger is met de accu dan de SD versie
en hoe zit het met de data verbinding is die nu wel stabiel en snel
ik had met de sd versie nl een trage of niet 3H werkende internet verbinding (vodafone)

[ Voor 14% gewijzigd door indofk op 03-01-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Pittie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:38:
[...]

Dat idee heb ik ook, echter dit gebeurd elke keer bij het uitzetten van mijn telefoon...

[...]

Een versie build werkt juist wel.. Dit moet ik nu iedere keer doen nadat ik mijn telefoon uitgezet heb.

Momenteel heb ik mijn sd kaartje nogmaals geformateerd, om te kijken of het probleem daarin zit.
Daarnaast dacht ik dat misschien mijn image corrupt was, maar dat is ook niet het geval. Want met een hele nieuwe clean rom, doet hij precies hetzelfde. Na een reboot wil android niet meer doorstarten.
Als een verse build hetzelfde probleem heeft, ligt het volgens mij niet aan die build. Er is iets anders wat de build corrupt maakt en blijkbaar heeft alleen jouw telefoon er last van. Dus er is iets aan jouw telefoon anders dan aan andere telefoons. En gezien de Android build hetzelfde is, ligt het probleem wss ergens anders. Dus bij WM bijvoorbeeld. Of je radio oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Muurtegel schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:01:
[...]

Als een verse build hetzelfde probleem heeft, ligt het volgens mij niet aan die build. Er is iets anders wat de build corrupt maakt en blijkbaar heeft alleen jouw telefoon er last van. Dus er is iets aan jouw telefoon anders dan aan andere telefoons. En gezien de Android build hetzelfde is, ligt het probleem wss ergens anders. Dus bij WM bijvoorbeeld. Of je radio oid.
of geheugen kaartje

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Iemand enig idee hoe je de standaard "schuif naar beneden om te ontgrendelen" lock uit de MDJ Revolution HD krijgt?
Ik wil hm alleen unlocken met een patroon maar krijg deze er niet uit...
Alleen als je geen beveiliging insteld maar dan werkt mn patroon ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Barfman schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:09:
[...]

Ik had me eigen ROM erop staan, met radio versie 2.15.50.14 (576 RAM compatible)
Ik heb daarna eerst Task29 uitgevoerd, zodat de Windows ROM er helemaal af is.

[...]

Goede uitleg voor noobs kan je HIER vinden.
Bedankt voor de link. Nog wel een vraagje, je zegt dat je eerst de Windows ROM eraf hebt gehaald. Ik ga morgen een HTC HD2 met behulp van die newbie uitleg doen, moet ik dan eerst ook met task29 in de weer om de Windows ROM eraf te halen, of moet ik een nieuwe ROM installeren om de radio te updaten, of kan ik (zoals in de guide) volstaan met het updaten van alleen de radio > 2.08 ? Alvast bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Muurtegel schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:01:
[...]

Daar zit ik inderdaad dus ook aan te denken. Momenteel kan ik mijn telefoon niet missen, maar ik denk dat ik volgende week windows eens opnieuw ga flashen. Misschien haalt dat iets uit.
Hier heb ik er inmiddels 2 van geprobeerd, een dan sandisk (2GB) en transcend (8GB).
Ik heb vanochtend wel de sandisk nog een keer opnieuw helemaal geformateerd. Maar omdat ik nu niet thuis ben ga ik nu niet reboten en zometeen geen werkende android meer hebben. Maar vanaaf zal ik dit uiteraard even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernovum
Hebben julllie ook problemen met de ontvangst als 3g ingeschakeld is met de CM6.1 NAND?
2g is de ontvangst top, maar 3g heb ik soms geen ontvangst.. wel vervelend. Zelf al APN proberen in te stellen en geen succes. Verschillende radio roms geprobeerd, ook geen resultaat.

Weten jullie hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
Barfman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:33:
[...]
Natuurlijk kan je een data.img gebruiken op je SD, zelf heb ik het al getest, maar het batterij verbruik gaat behoorlijk omhoog. Zet apps die je wat minder gebruikt naar je SD, en je zou genoeg ram geheugen moeten hebben.
Ben van plan om ook maar naar een NAND build over te stappen, mijn huidige SD build heeft toch al wat vreemde bugs en zou dus sowieso willen updaten.

Hoe krijg je het voor mekaar om sommige apps naar SD te krijgen, ik heb nu in ieder geval nog nooit een optie gezien om iets specifiek op SD te installeren. Heb ik die optie dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Barfman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:11:
[...]

Ik heb een klein foutje gemaakt, bleek dat ik een hot restart deed :X Heb nu wel even de normale reboot getest, en die duurd 47 seconde, dus dat is nog steeds top. Volgens mij deed wm6.5 er ook zolang over, maarja dat is alweer zo'n tijd terug :9

[...]

Ik zal het nog 1 keer laten zien wat ik draai, maar volgende keer even de moeite nemen om ook het topic een beetje te volgen, want heb een paar post geleden al doorgegeven wat ik gebruik.

Bootloader: MAGLDR 1.11
Radio: 2.15.50.14
Kernel: PRJ Kernel v0.3
Android ROM: NAND "Stock Desire"
Ik heb bij mij nu ook deze combinatie geïnstalleerd, en deze werkt prima! De market is gigantisch veel sneller, installeren van apps gaat veel sneller. Alles loopt wat vlotter. Verder heb ik geen problemen, WIFI werkt, GPS werkt...
Het lijkt wel of deze Android-combinatie gemaakt is voor de HD2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
jappas schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Ben van plan om ook maar naar een NAND build over te stappen, mijn huidige SD build heeft toch al wat vreemde bugs en zou dus sowieso willen updaten.

Hoe krijg je het voor mekaar om sommige apps naar SD te krijgen, ik heb nu in ieder geval nog nooit een optie gezien om iets specifiek op SD te installeren. Heb ik die optie dan wel?
Bij Settings > Applications > Manage Applications

Dan een programma selecteren, en als het programma het ondersteund, zal je een knop zien "Move to SD". De meeste programma's ondersteunen het echter nog niet, dan zal de knop grijs zijn en kan je er niet op duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernovum
Mayco schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:42:
[...]

Dan een programma selecteren, en als het programma het ondersteund, zal je een knop zien "Move to SD". De meeste programma's ondersteunen het echter nog niet, dan zal de knop grijs zijn en kan je er niet op duwen.
Werkt 3g ook goed bij jou? Ik heb er problemen mee..(slechte ontvangst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Mayco schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:42:
[...]

Daar kun je makkelijker achter komen door Apps 2 SD Free van de market te downloaden. Die geeft meteen een melding als je een programma installeerd, als deze te verplaatsen is.. Handig :)

[ Voor 50% gewijzigd door Camiel op 03-01-2011 15:55 . Reden: Sorry van twee posts achter elkaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
supernovum schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:53:
[...]

Werkt 3g ook goed bij jou? Ik heb er problemen mee..(slechte ontvangst)
Als mensen een antwoord hebben krijg je het echt wel.. Steeds hetzelfde vragen heeft geen nut.. 3G werkt hier prima overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Kan ik nu met android erop een Hard Reset doen?
Had ik niet gedaan gister maar dan wil ik dat toch even proberen.
Misschien dat dat wat ruimte geeft ^^

Natuurlijk eerst even uitzoeken hoe ik het safe bestand van Angry Birds opsla ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Je kan niet op de manier van WM een hard reset doen. Dan kun je het beste een Task 29 uitvoeren en dan opnieuw android er op zetten na eerst weer de loader te flashen.. Al denk ik niet dat je er ruimte mee zult winnen. Helaas hebben wij niet de 1024mb ram die ze in amerika wel op Tmobile versie hebben zitten.
Las al iets over data.img op de SD maar dat lijkt me redelijk gevoelig voor fouten en zal inderdaad ook wel weer impact hebben op het energieverbruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Camiel op 03-01-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een leuke site gevonden waar je een hoop namd roms gewone roms em software kan downloaden

http://www.jayceooi.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 16-08 18:57
Ik krijg het maar niet voor elkaar om kernel prj's kernel v0.3 erop te zetten. Ik loop vast op het stukje van de uitleg," If you get "'adb' is not recognized as an internal or external command", add adb.exe to PATH or place the files in the same location as adb.exe and rerun "install_kernel.bat" waar haal ik dat abd.exe bestand vandaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 13:55

DeMoN

Pastafari

Als je een NAND installeert moet je zeker wederom alles opnieuw instellen? Geen mogelijkheid om je instellingen te bewaren dmv een truc met de data.img ?

(ben normaal de luiste niet hierin, maar ik heb al 5x opnieuw alles moeten instellen omdat tussen vershillende SD en SuperRAM builds de data.img niet compatible was en ben er nu een beetje klaar mee :P )

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
DeMoN schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:47:
Als je een NAND installeert moet je zeker wederom alles opnieuw instellen? Geen mogelijkheid om je instellingen te bewaren dmv een truc met de data.img ?

(ben normaal de luiste niet hierin, maar ik heb al 5x opnieuw alles moeten instellen omdat tussen vershillende SD en SuperRAM builds de data.img niet compatible was en ben er nu een beetje klaar mee :P )
Je kan een boel overzetten door gebruik te maken van bijvoorbeeld Titanium Backup. Maar dan moet je wel oppassen met settings die in verschillende builds niet overeen komen. (Gingerbread en dan overstappen op een Sense rom geeft geheid problemen, zelf ondervonden). Dus weer opnieuw instellen.. Maar omdat er nog druk ontwikkeld word is de kans groot dat je wat kwijtraakt. Vandaar dat ik nog niet al te veel aan het aanpassen ben. Eerst zien welke gaat blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
sk0o schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:47:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om kernel prj's kernel v0.3 erop te zetten. Ik loop vast op het stukje van de uitleg," If you get "'adb' is not recognized as an internal or external command", add adb.exe to PATH or place the files in the same location as adb.exe and rerun "install_kernel.bat" waar haal ik dat abd.exe bestand vandaan??
abd.exe is onderdeel van de Android SDK.

zie: http://androidforums.com/...205621-where-adb-exe.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

In een commandprompt:
code:
1
PATH "pad waar abd.exe staat";%path%

En dan zonder " " uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier ook het probleem dat het geluid het niet doet zodra je voor de eerste keer belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 13-08 15:20

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Ik heb op de NAND desire HD rom van Gauner1986 totaal 110 minuten video kunnen kijken. Op 100% helderheid, 100% batterij, en 15% over.

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Arnout schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor de link. Nog wel een vraagje, je zegt dat je eerst de Windows ROM eraf hebt gehaald. Ik ga morgen een HTC HD2 met behulp van die newbie uitleg doen, moet ik dan eerst ook met task29 in de weer om de Windows ROM eraf te halen, of moet ik een nieuwe ROM installeren om de radio te updaten, of kan ik (zoals in de guide) volstaan met het updaten van alleen de radio > 2.08 ? Alvast bedankt voor je antwoord.
Het ligt er een beetje aan welke radio je nu hebt, ik zelf adviseer altijd radio 2.15.50.14, deze wordt ook op XDA geadviseerd. Je kunt dus met Task29 eerst alles wissen, en daarna de radio updaten naar deze versie. Nadat je de radio geüpdate hebt, kan je de android bootloader installeren op dezelfde manier als de radio. Ik denk dat je voor de rest wel weet hoe je de Nand ROM moet installeren, staat vaak al beschreven hier.
supernovum schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:27:
Hebben julllie ook problemen met de ontvangst als 3g ingeschakeld is met de CM6.1 NAND?
2g is de ontvangst top, maar 3g heb ik soms geen ontvangst.. wel vervelend. Zelf al APN proberen in te stellen en geen succes. Verschillende radio roms geprobeerd, ook geen resultaat.

Weten jullie hier een oplossing voor?
Dat lees ik wel meer over deze build, dus is gewoon een bug in de rom, en moet je gewoon wachten totdat ie gefix wordt. Niet hier vragen voor een oplossing, maar bij de rom maker zal je meer kans hebben denk ik.
jappas schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Zie Mayco in "Android op de HTC HD2 - Deel 2"
Mayco schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:40:
[...]

Ik heb bij mij nu ook deze combinatie geïnstalleerd, en deze werkt prima! De market is gigantisch veel sneller, installeren van apps gaat veel sneller. Alles loopt wat vlotter. Verder heb ik geen problemen, WIFI werkt, GPS werkt...
Het lijkt wel of deze Android-combinatie gemaakt is voor de HD2 :)
Nou dat is mooi, ik ben er zelf ook erg tevreden over. Het is leuk dat er allemaal verschillende roms gemaakt worden, maar al die roms zitten ook vaak bugs in. Deze ROM is stock, en zal dus niet of nauwelijks bugs bevatten.
maximus1 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:31:
Kan ik nu met android erop een Hard Reset doen?
Had ik niet gedaan gister maar dan wil ik dat toch even proberen.
Misschien dat dat wat ruimte geeft ^^

Natuurlijk eerst even uitzoeken hoe ik het safe bestand van Angry Birds opsla ^^
In de Android bootloader zit wel een optie AD Hardreset, zelf nog niet getest, dus als je het niet erg vind om opnieuw te beginnen, zou je het kunnen testen.
DeMoN schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:47:

Ik heb gelezen op XDA dat wanneer je de ROM opnieuw over je oude android ROM wilt zetten, dat er gevraagd wordt of je de instellingen wilt bewaren, zelf dus nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
sk0o schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:47:
Heb je Android SDK geinstalleerd, dat moet je wel doen, net als JAVA JDK. Daarna ga je naar C:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools\ en zie je het bestand adb.exe. Zet de bestanden van prj's kernel v0.3 in die map, en alles zal het doen. Let op, je moet wel verbonden zijn met HTC Sync, en niet alleen via usb, dus als je die nog niet hebt, moet je dat ook installeren.

Android SDK

Java SE Development Kit 6u23

HTC Sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Geprobeerd

AD Hardreset. Werkt niet ^^

Lees nu op XDA dat meerdere mensen daar last van hebben.
Dus dan maar niet.

Nu even een goede no nonsense build zoeken zonder sense en dan kijken hoeveel ruimte je daarmee wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
maximus1 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:43:
Geprobeerd

AD Hardreset. Werkt niet ^^

Lees nu op XDA dat meerdere mensen daar last van hebben.
Dus dan maar niet.

Nu even een goede no nonsense build zoeken zonder sense en dan kijken hoeveel ruimte je daarmee wint.
Je kan met de stock rom ook al ruimte winnen door iets te veranderen in de flash.cfg voordat je gaat flashen.
Verander "cache ya 40M" naar "cache ya 15M" ,je hebt nu 25 MB extra opslag geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camiel schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:56:
[...]

Je kan een boel overzetten door gebruik te maken van bijvoorbeeld Titanium Backup. Maar dan moet je wel oppassen met settings die in verschillende builds niet overeen komen. (Gingerbread en dan overstappen op een Sense rom geeft geheid problemen, zelf ondervonden). Dus weer opnieuw instellen.. Maar omdat er nog druk ontwikkeld word is de kans groot dat je wat kwijtraakt. Vandaar dat ik nog niet al te veel aan het aanpassen ben. Eerst zien welke gaat blijven :)
ik vind mybackup pro duidelijker en makkelijker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:18:
heeft iemand hier ook het probleem dat het geluid het niet doet zodra je voor de eerste keer belt?
Ik heb in een van de NAND faqs gelezen dat, wanneer je hier last van hebt, je:
-iemand moet bellen
-zodra er verbinding is op moet hangen
-en dan de telefoon rebooten.

Of dat ook in jouw geval moet weet ik niet, dit is slechts wat ik mij vaag kan herinneren.

Misschien anders even in een van de faqs gaan zoeken op het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sloeber schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:21:
Ik heb op de NAND desire HD rom van Gauner1986 totaal 110 minuten video kunnen kijken. Op 100% helderheid, 100% batterij, en 15% over.
Ik ben absoluut niet tevreden over de Gauner1986 versie, batterij is te snel op.

Zal straks overstappen op de LEO "Stock" NAND Android ROM n.a.v. Barfman zijn ervaringen met deze ROM.

Is het raadzaam Task29 uit te voeren? Veranderd deze Rom ook de kernel of moet dit apart van de ROM?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Ben net overgestapt naar MDJ_GingerBread_HD2_v.1.3_NAND...Meeste werkt wel perfect, maar zit met een probleem. Krijg telkens android.process,media error bij opstarten en bij downloaden vanuit de market, wat dus ook niet lukt. Weet iemand hoe dit op te lossen is, ik google waarschijnlijk niet goed genoeg, want krijg vooral oude zoekresultaten.

Ben het volgens mij laatst nog hier of op XDA tegengekomen, maar na 2 weken is dat natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg :-P Thnx bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 11:23

Convoy

g44p

boer95 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:40:
Ben net overgestapt naar MDJ_GingerBread_HD2_v.1.3_NAND...Meeste werkt wel perfect, maar zit met een probleem. Krijg telkens android.process,media error bij opstarten en bij downloaden vanuit de market, wat dus ook niet lukt. Weet iemand hoe dit op te lossen is, ik google waarschijnlijk niet goed genoeg, want krijg vooral oude zoekresultaten.

Ben het volgens mij laatst nog hier of op XDA tegengekomen, maar na 2 weken is dat natuurlijk zoeken naar een speld in een hooiberg :-P Thnx bij voorbaat
Heb je toevallig een backup terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Bij cm6.1 kost 35 minuten divx ongeveer 25 %, ook niet al te best dus, en dat was niet eens op 100%
Bij alle sd builds kwam ik aan ongeveer het zelfde. Scherm kost geen heel veel stroom, meer dan onder wm lijkt het ook, en video moet volgens mij ook nog software matig gedecodeerd worden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:33:
[...]

Ik ben absoluut niet tevreden over de Gauner1986 versie, batterij is te snel op.

Zal straks overstappen op de LEO "Stock" NAND Android ROM n.a.v. Barfman zijn ervaringen met deze ROM.

Is het raadzaam Task29 uit te voeren? Veranderd deze Rom ook de kernel of moet dit apart van de ROM?!
Elke rom heeft standaard zijn eigen kernel, je kan een kernel dus alleen updaten wanneer je een android rom geinstalleerd hebt. Je kan natuurlijk rom over rom installeren, maar de kans op fouten is dan wel groter. Het beste is gewoon een task29 uitvoeren (Radio wordt niet gewist), daarna Magldr v1.11 (bootloader) installeren en dan de nieuwe rom. Binnen 5 minuten zou je dus weer een schone installatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
boer95 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:40:

Misschien toch wat beter zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:33:
[...]

Er is een andere http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=897191
met wat verbeteringen tov de DFT release.

Zelf wacht ik nog paar dagen totdat alles is gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Wat ik niet helemaal snap, wat is precies het verschil tussen RAM en SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 19:11
Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat ik de afgelopen week zeker 20 versies van Android heb geprobeerd op mijn HD2.
De Gingerbread versie van MDJ loopt het best, maarre: (nog) geen GPS.
Ik heb ook de standaard Desire die Barfman gebruikt geprobeerd, en inderdaad: erg soepel en snel. Alleen miste ik een paar zaken die Desire HD wel heeft, dus ben nu overgestapt op MDJ Revolution HD v.2.2, en dan de SuperLight NAND versie.
Dit is by far de meest soepele build die ik heb geprobeerd en ziet er ook nog erg strak uit. Geen enkele vertraging bij uit standby komen en meteen te unlocken (en dat is in veel builds wel anders!)
Ik heb ongeveer 60 apps geinstalleerd (waar mogelijk op de SD card), veel mail en een grote agenda, en nog steeds ruim 80 MB geheugen over.
Totdat Gingerbread ook GPS ondersteunt, is dit een blijvertje!
Het enige nadeel is, dat er in alle (behalve Gingerbread) builds maar 1 exchange account wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Barfman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:41:
[...]

Heb je Android SDK geinstalleerd, dat moet je wel doen, net als JAVA JDK. Daarna ga je naar C:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools\ en zie je het bestand adb.exe. Zet de bestanden van prj's kernel v0.3 in die map, en alles zal het doen. Let op, je moet wel verbonden zijn met HTC Sync, en niet alleen via usb, dus als je die nog niet hebt, moet je dat ook installeren.

Android SDK

Java SE Development Kit 6u23

HTC Sync
Verrek,zit er uren mee te kloten,blijkt dat ik alles goed had al,alleen de doorslag gaf jou bericht waar ik enorm blij mee ben.
Daarna ga je naar C:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools\ en zie je het bestand adb.exe. Zet de bestanden van prj's kernel v0.3 in die map, en alles zal het doen.
Dat was alles bij mij waarom het niet werkte,THX :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 16-08 18:57
fragcompany schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:57:
[...]

Verrek,zit er uren mee te kloten,blijkt dat ik alles goed had al,alleen de doorslag gaf jou bericht waar ik enorm blij mee ben.
Daarna ga je naar C:\Program Files\Android\android-sdk-windows\platform-tools\ en zie je het bestand adb.exe. Zet de bestanden van prj's kernel v0.3 in die map, en alles zal het doen.
Dat was alles bij mij waarom het niet werkte,THX :Y
werkt hier nu ook;)

[ Voor 70% gewijzigd door sk0o op 03-01-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een NAND versie van REVHD v2.2 geinstalleerd. Werkt perfect, maar gelijk het probleem: storage vol.
Nu hoorde ik iets over de data.img op de sd kaart zetten en gebruiken? Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nou, erg ontevreden over de gauner1986 Desire HD rom. Echt heel traag, zelfs na het aanpassen van de kernel. Continu vertragingen, lijkt enorm veel op de traagheid van WM. Verscheidene tips uitgeprobeerd op het xda-forum, maar hij is echt niet vooruit te branden.

Dus ben ik nu de prj Clean Desire v0.2 aan het proberen. Wat een verademing zeg! Echt een snelle rom en weinig batterijverbruik. Deze voelt ook veel sneller aan dan de stock Desire. Alles lijkt ook te werken (3G, WiFi, GPS, belvolume). En genoeg ruimte vrij voor programma's (180MB). Gmail app is er ook uit gesloopt, die gebruikte ik toch al nooit. En het percentage wordt in het batterijtje aan de rechterkant weergegeven! Dit scheelt mij weer een programma als Battery ETA.

En eigenlijk had ik niks echt nodig vanuit de Desire HD rom, dus tot nu toe echt tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
en werkt de compass ook bij de prj clean desire v0.2, want volgens mij heeft hij hem net aangepast. Ik zag namelijk begin van de avond staan dat de compass niet werkte.

En 720P recording werkt niet, maar kan je dan wel gewoon video opnemen?

Want als alles werkt dan ga ik ook overstappen op die versie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, boel aangesloten op pc toch blijft Task29 [Error 260] Connection geven, zoekfunctie op xda biedt mij ook geen oplossing.. iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:17:
Opslag probleem is ook al opgelost,de nand versie kan namelijk gebruik maken van een data.img die op de sd kaart staat :Y
Welke heb je? Hoe heb je dit gedaan? Ik wil dit ook erg graag.
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.