Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46

Smarron

The bend

Guru1000 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:59:
en werkt de compass ook bij de prj clean desire v0.2, want volgens mij heeft hij hem net aangepast. Ik zag namelijk begin van de avond staan dat de compass niet werkte.

En 720P recording werkt niet, maar kan je dan wel gewoon video opnemen?

Want als alles werkt dan ga ik ook overstappen op die versie namelijk.
Video opnemen werkt wel gewoon goed, zojuist een filmpje gemaakt.

Ik dacht dat ik in het xda-topic las dat het kompas ook werkte. Ik doe daar zelf helemaal niks mee (nooit wat mee gedaan voor zover ik weet).

Gevonden. Hier wordt bevestigd dat het werkt, maar alleen na installatie van Google Maps: http://forum.xda-develope...?p=10293934&postcount=137

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:52

D33F

Tweelingtemmer

hmm rom werkt echt lekker, goede batterij duur, snelle market > 3g/wifi allemaal geen probleem.

Het enigste probleem wat ik tot nu toe tegen ben gekomen is dat de GPS geen sat's kan vinden ?

Rom: LEO ''stock desire" rom NAND
Radio: 2.15xxxx

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik blijf voorlopig even vanaf SD draaien, omdat ik WinMo ook beschikbaar wil hebben. Maar ik zou graag een ROM hebben die gewoon zo dicht in de buurt van standaard 'clean' komt, en niet vooral allerlei programma's meelevert waar ik niets mee doe, en die het menu alleen maar bevuilen. Iemand een tip? Het liefst met Sense...

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:37:
Ik blijf voorlopig even vanaf SD draaien, omdat ik WinMo ook beschikbaar wil hebben. Maar ik zou graag een ROM hebben die gewoon zo dicht in de buurt van standaard 'clean' komt, en niet vooral allerlei programma's meelevert waar ik niets mee doe, en die het menu alleen maar bevuilen. Iemand een tip? Het liefst met Sense...
ik draai zelf een aantal weken de beta desire hd2 rom. Met de extra updates in post 4.
Pluspunten:
1. GPS/WIFI/Camera/Video/Youtube/Marketplace/Telefoneren(telfort) werkt allemaal.
2. Stabiel dataverbinding
3. Geen hoog verbruik in standby 5Ma
4. loopt soepel. Alleen haakt het even als je aan app ge-installeert/verwijdert hebt
Minpunten:
1. af en toe gekraak tijdens bellen en max volume als ik iemand bel (maar dat had ik ook met de eerdere WM roms van HTC). Op te lossen door speaker aan en uit zetten.
2. streaming/youtube werkt niet altijd meteen. Moet ik wifi spot aan en uitzetten en het werkt daarna.
Wellicht dat jij geen last hebt van de minpunten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
HELEMAAL TOP!

Echt waar :P
Heb nu de NexusHD2-Froyo_V1.9a_NAND geinstalleerd.
40mb cache naar 15 cache gedaan.

Had 240 MB over :D
Nu nog 200 met een aantal apps enz.

Gebruik ook APP2SD om de mogelijke apps naar de SDkaart te verhuizen.

Deze versie loopt echt heel erg soepel. Nog geen 1 probleem mee gehad.
De batterij lijkt me ook goed meegaan maarjah dat kan ik nog niet echt zeggen na 4 uur ^^

Een aanrader voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik heb nu de standaard NAND rom (van de makers van magldr dus), maar als ik een app wil instaleren die root-toegang wil hebben klaagt hij erover dat hij geen root-toegang kan krijgen. Weet iemand hoe ik root toegang kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Ik heb nu een half dagje MDJ Revolution HD 2,2 NAND draaien en ik ben erg tevreden. Het volume bij het bellen gaat tot nu toe goed. Zoals tpas al zei, het is enorm snel, unlocken ook altijd snel, en ziet er goed uit. Behalve één ding, ergens zit er een zwart achtergrondje in met een grote witte vlek, die je b.v. ziet als je in je kalender een nieuwe entry maakt of als je een bookmark toevoegt. Beetje suf maar zal wel worden opgelost. Enige grote probleem is het ernstige ruimtegebrek, ik draai niet de light versie.

En nadeel van dat NAND-spul is dat je er niet zo makkelijk mee kan klooien als dat het op SD staat. Maar het enorme snelheidsverschil maakt dat wel ruimschoots goed.

Edit: heeft iemand eigenlijk al ervaring met het overklokken van NAND-builds? Bij SD-builds leidde overklokken boven de 1190 Mhz bij mij in de loop van de tijd altijd tot corruptie. Ik ben nu extra huiverig daarboven te gaan nu ik het van NAND draai, maar misschien is dat niet nodig...

[ Voor 17% gewijzigd door Julian op 03-01-2011 23:40 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
JDMS 1.6.2. ultimate is echt een aanrader.
Pfoee wat kun je daar veel instellen!

Kom met currentwidget uit op 2 tot 4 standby. Dus prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
dtech schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:48:
Wat ik niet helemaal snap, wat is precies het verschil tussen RAM en SD?
SD = Android OS starten en draaien vanaf je geheugenkaart
RAM = Android OS Starten van je geheugenkaart, waarna het in de RAM van je telefoon wordt geladen.
RAM is sneller dan SD.
dtech schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:52:
Ik heb nu de standaard NAND rom (van de makers van magldr dus), maar als ik een app wil instaleren die root-toegang wil hebben klaagt hij erover dat hij geen root-toegang kan krijgen. Weet iemand hoe ik root toegang kan krijgen?
Beter de topics op XDA lezen waar je de ROMS vandaan haalt aub, staat er gewoon bij:
Je hebt z4root nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Pittie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:38:
[...]
Dat idee heb ik ook, echter dit gebeurd elke keer bij het uitzetten van mijn telefoon...
[...]
Een versie build werkt juist wel.. Dit moet ik nu iedere keer doen nadat ik mijn telefoon uitgezet heb.

Momenteel heb ik mijn sd kaartje nogmaals geformateerd, om te kijken of het probleem daarin zit.
Daarnaast dacht ik dat misschien mijn image corrupt was, maar dat is ook niet het geval. Want met een hele nieuwe clean rom, doet hij precies hetzelfde. Na een reboot wil android niet meer doorstarten.
Ik heb het idee dat jij de Android files niet in de goede folder staan op je SD kaart.
In de Startup.txt file wordt verwezen naar de locatie, via "rel_path"

code:
1
set cmdline "nand_boot=0 rel_path=Android"

In dit geval dus de folder Android, die zich moet bevinden in de root op je SD kaartje.

Zo worden builds standaard geleverd, maar je kan je folder+startup.txt aanpassen, zodat je meerdere builds naast elkaar kunt neerzetten en uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 20:32
Die reactie was al op mijn bericht, maar toch bedankt! Heb inmiddels de stap gemaakt, heb de Gauner1986 build gebruikt, tot nu toe (aan de lader) bevalt het nog goed. Zal morgen eens kijken wat het met de batterij doet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Pittie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:26:
[...]

Daar zit ik inderdaad dus ook aan te denken. Momenteel kan ik mijn telefoon niet missen, maar ik denk dat ik volgende week windows eens opnieuw ga flashen. Misschien haalt dat iets uit.

[...]

Hier heb ik er inmiddels 2 van geprobeerd, een dan sandisk (2GB) en transcend (8GB).
Ik heb vanochtend wel de sandisk nog een keer opnieuw helemaal geformateerd. Maar omdat ik nu niet thuis ben ga ik nu niet reboten en zometeen geen werkende android meer hebben. Maar vanaaf zal ik dit uiteraard even testen.
Nou zojuist nog eerst getest door te rebooten. Nadat ik vanochtend mijn sd kaart opnieuw geformateerd had in windows. Geen geluk, weer hangen.

Daarna vanavond een format gedaan met een ander programma, SDformatter, zelfde resultaat.
Daarna toch maar tijd vrijgemaakt om windows opnieuw te flashen, voor de zekerheid ook nog een keer de sd kaart opnieuw geflashed, maar helaas. Wederom niets.

Enige wat ik nu nog kan proberen is een keer een andere WindowsROM te installeren, maar ik acht de kans klein dat gaat lukken als ik eerlijk ben.

Vreemd, want als hij in android zit, dan is het allemaal retestabiel. Nog geen enkele vreemde vastloper oid gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
CRXed schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:17:
[...]

Ik heb het idee dat jij de Android files niet in de goede folder staan op je SD kaart.
In de Startup.txt file wordt verwezen naar de locatie, via "rel_path"

code:
1
set cmdline "nand_boot=0 rel_path=Android"

In dit geval dus de folder Android, die zich moet bevinden in de root op je SD kaartje.

Zo worden builds standaard geleverd, maar je kan je folder+startup.txt aanpassen, zodat je meerdere builds naast elkaar kunt neerzetten en uitproberen.
Hmm, zou dat dan mijn probleem zijn?
Ik heb momenteel dit in de startup file staan

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
set mtype 2524
set ramaddr 0x11800000
set ramsize 0x1e400000
set KERNEL zImage
set initrd initrd.gz
set initrd_offset 0x00a00000
set cmdline ""
boot

Ik heb overigens alle files gewoon in de root van mijn SD kaartje staan, dus geen submap met android oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Je moet normaal gesproken wel alles in de map "android" hebben staan op je SD-kaart. Of je moet het pad inderdaad handmatig toewijzen, zodat je bijvoorbeeld meerdere installaties kwijt kunt op een SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 13:23
Ik gebruik op het moment gauner1986′s HD-FI 0.3 i.c.m. MDJ s9.2 kernel. De kernel van gauner gaf nogal wat lag vond ik.

Omdat ik vanmiddag het zoeken nog aardig lastig vond met diverse verhalen die er werden verteld en het wellicht voor mensen in het Nederlands beter te begrijpen is heb ik even een stukje geschreven over het vervangen van je kernel als je een NAND installatie hebt. Misschien heeft iemand hier er ook wat aan: http://www.ebooz.nl/2011/...n-nand-android-op-de-hd2/

Overigens werkt m'n installatie echt super. Alles werkt gewoon en ik ben nog geen rare dingen tegen gekomen. Zelfs Exchange Activesync voor Hotmail doet het prima. Dat wil bij sommige Sense-builds nog wel eens niet gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:15:
Vreemd, boel aangesloten op pc toch blijft Task29 [Error 260] Connection geven, zoekfunctie op xda biedt mij ook geen oplossing.. iemand hier ervaring mee?
Die error geeft aan dat je geen connectie hebt. Active Sync even opnieuw installeren en rebooten wil vaak helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 03-01-2011 23:52 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Inplaats van problemen oplossen met andere :9 , ben ik vanavond even aan het skinnen geweest. Ik had nog weinig gedaan sinds ik de nand versie erop had, en het leek me wel leuk om dit even te delen.
Barfman in "Post je Homescreen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
EBOOZ schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:50:
Ik gebruik op het moment gauner1986′s HD-FI 0.3 i.c.m. MDJ s9.2 kernel. De kernel van gauner gaf nogal wat lag vond ik.

Omdat ik vanmiddag het zoeken nog aardig lastig vond met diverse verhalen die er werden verteld en het wellicht voor mensen in het Nederlands beter te begrijpen is heb ik even een stukje geschreven over het vervangen van je kernel als je een NAND installatie hebt. Misschien heeft iemand hier er ook wat aan: http://www.ebooz.nl/2011/...n-nand-android-op-de-hd2/

Overigens werkt m'n installatie echt super. Alles werkt gewoon en ik ben nog geen rare dingen tegen gekomen. Zelfs Exchange Activesync voor Hotmail doet het prima. Dat wil bij sommige Sense-builds nog wel eens niet gaan werken.
Thnx :D
Ik zocht vanmiddag ook naar hoe ik een kernel moest vervangen :P
Ksnapte het niet zo dus niet gedaan. Deze ga ik later zeker nog gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:50
hai ik heb android 2.2 sense op mijn htc hd2 nu maar ik zit met een probleem mijn telefoon geheugen raakt op en ik kan nu niks installeren ik heb paar programma's overgeplaatst naar sd maar de rest kan niet dus weet iemand mischien hoe ik dit kan fixen zodat gewoon alle apps vanuit sd gaan werken
off heeft iemand een tip voor een andere rom dat stukke sneller werkt en mooier is :P

E-mail adres weg... Niet verstandig, levert veel spam op.

alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Ginz op 04-01-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
acreed166 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:18:
hai ik heb android 2.2 sense op mijn htc hd2 nu maar ik zit met een probleem mijn telefoon geheugen raakt op en ik kan nu niks installeren ik heb paar programma's overgeplaatst naar sd maar de rest kan niet dus weet iemand mischien hoe ik dit kan fixen zodat gewoon alle apps vanuit sd gaan werken
off heeft iemand een tip voor een andere rom dat stukke sneller werkt en mooier is :P

alvast bedankt
Lees even wat pagina's terug, staat genoeg over geschreven.

[ Voor 2% gewijzigd door Ginz op 04-01-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:34:
[...]

Lees even wat pagina's terug, staat genoeg over geschreven.
Nou, het antwoord op de vraag hoe dit is gedaan:
fragcompany schreef op maandag 03 januari 2011 @ 01:17:
Opslag probleem is ook al opgelost,de nand versie kan namelijk gebruik maken van een data.img die op de sd kaart staat :Y
Is anders nooit gegeven, en dat zou ik erg graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:43:
[...]

Nou, het antwoord op de vraag hoe dit is gedaan:

[...]

Is anders nooit gegeven, en dat zou ik erg graag willen weten.
Pff, we worden steeds luier zeg. Op XDA staan genoeg topic daarover, en er is hier wel vertelt wat je aan te weinig ruimte kan doen. Het is niet verboden om even een kijkje te nemen op het XDA forum. Als je graag wat wilt, zal je zelf ook even wat research moeten doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 04-01-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59
Barfman schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:46:
[...]

Pff, we worden steeds luier zeg. Op XDA staan genoeg topic daarover, en er is hier wel vertelt wat je aan te weinig ruimte kan doen. Het is niet verboden om even een kijkje te nemen op het XDA forum. Als je graag wat wilt, zal je zelf ook even wat resource moeten doen.
Ik gok dat je research bedoeld :)

Maar er zijn inmiddels een aantal roms uit die gebruik maken van data op de SD kaart. (RAFDROID, FutureShocks MIUI, HD2Z) Het originele idee van de ontwikkelaar vind je HIER.
Succes met lezen! Dat is het belangrijkste, lees wat je er mee kunt en wil niet te snel gaan! Inderdaad , zoals Barfman eerder al zei: iedereen wordt steeds luier, op XDA maar ook hier.. Volg topics, zoek, LEES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

RammY

Dát!

Hm...
Android (MDJ Revolution HD) houd niet van darts...
Net even de welbekende 9-darter gekenen uit de PDC.
Istie klaar... loopt Youtube app vast en reboot toestel... ;(

[ Voor 6% gewijzigd door RammY op 04-01-2011 09:36 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
LoeWn schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:59:
JDMS 1.6.2. ultimate is echt een aanrader.
Pfoee wat kun je daar veel instellen!

Kom met currentwidget uit op 2 tot 4 standby. Dus prima
Ik ben zelf ook echt een fan van JDMS. Echt goede en snelle builds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Laatst online: 13-08-2023
iemand al geprobeerd om via de clockworkmod te flashen?
Ik ken het niet zo goed, heb het een keer geprobeerd op een Galaxy S.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=898913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ben ook zeer te spreken over de JDMS, alleen gebruik ik Google Navigation erg veel en dat Engels is niet om aan te horen tijdens het navigeren. Als er een build komt die multilanguage is, stap ik direct over.

Ik had de density altijd op 192 staan, 5 icoontjes horizontaal en 6 vertiaal, superveel ruimte en het ziet er echt heel strak uit!

Nu staat de prj Clean Desire v0.2 erop welke ook zeer snel is en alles werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Smarron op 04-01-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 10-09 22:16

Convoy

g44p

kbloem schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:35:
[...]

Ik ben zelf ook echt een fan van JDMS. Echt goede en snelle builds....
JDMS is leuk, maar er zijn snellere en betere op de markt imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
jcpearl schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:02:
iemand al geprobeerd om via de clockworkmod te flashen?
Ik ken het niet zo goed, heb het een keer geprobeerd op een Galaxy S.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=898913
Vind het beetje verwarrend, wat je hier nou precies mee doet en kan doen. :?

Ga van de week de cottula methode gewoon uitvoeren met de prj clean desire V0,2 :F fingers crossed. :P Heb me voldoende ingelezen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
een groot voordeel tov van MAGLDR is dat je een ROM vanaf je SD kunt flashen, dus geen computer nodig.
Daarnaast kun je bij de Galaxy S, via Clockworkmod ook heel simpel wat updates flashen, of alleen een lockscreen, etc. Of dat voor de HD2 ook kan weet ik nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
jcpearl schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:41:
een groot voordeel tov van MAGLDR is dat je een ROM vanaf je SD kunt flashen, dus geen computer nodig.
Daarnaast kun je bij de Galaxy S, via Clockworkmod ook heel simpel wat updates flashen, of alleen een lockscreen, etc. Of dat voor de HD2 ook kan weet ik nog niet....
http://www.appbrain.com/a...stericson.paid.ninjamorph kan je ook alles mee direct op je telefoon. Ik heb mijn taskbar al helemaal aangepast, ben nu bezig met mijn lockscreen. Roms installeren vanaf SD vind ik niet zo belangrijk. Als ik een rom wil installeren doe ik dat toch thuis, dus hang ik net zo makkelijk een kabeltje er tussen.

[ Voor 12% gewijzigd door Barfman op 04-01-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het alweer 2 maanden geleden dat ik op me HD2 android rom gezet heb.
Heb toen me telefoon verkocht en de DHD genomen :D

Nu wil ik voor een vriend Android erop zetten op zijn HD2
Ik weet toen ik Andoid erop zette via de sd-kaart ik eigenlijk niets hoefde te doen behalve een goede stabiele rom downloaden, omdat er al een goede radio(?) versie opzat zover ik me kan herinneren 3.14 ging het toen over.

Nu zit ik dit topic een beetje te lezen en ik hoor alleen maar verhalen dat je HSPL er MOET zetten.
Is dit zo??
Die gene die ik moet helpen heeeft een vodafone telefoon, maar ik zag dat er 22-12 een nieuwe officiele rom was uitgebracht dus ik dacht kan ik niet gewoon die nieuwe rom erop zetten en vervolgens Android erop zetten?
Zonder de HSPL dus

[ Voor 2% gewijzigd door Ginz op 04-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Als je Android op SD wil draaien dacht ik ergens gelezen te hebben dat je daarvoor niks meer hoefde te doen dan gewoon kopieren op je SD en draaien. Als je wil gaan flashen op NAND moet je telefoon wel voorzien worden van HSPL 2.08. Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
In de startpost staan de links naar de how-to's op XDA over hoe Android op SD te installeren....

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Barfman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 09:33:
[...]

Je kan als je de rom opnieuw installeerd ook meer ram geheugen erbij krijgen.

Open de flash.cfg file, en verander cache ya 40M >> naar >> cache ya 15M.

Je hebt wat minder cache, maar 15M is nog steeds ruim voldoende. Je hebt er wel 25M bij om apps te installeren. Natuurlijk kan je een data.img gebruiken op je SD, zelf heb ik het al getest, maar het batterij verbruik gaat behoorlijk omhoog. Zet apps die je wat minder gebruikt naar je SD, en je zou genoeg ram geheugen moeten hebben.
Kun je mij vertellen waar ik dat kan vinden, ik heb met ES File Explorer gezocht, maar kan 't bestand niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Eric_Cantona schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:59:
[...]

Kun je mij vertellen waar ik dat kan vinden, ik heb met ES File Explorer gezocht, maar kan 't bestand niet vinden.
Je kunt toch ook heel gemakkelijk vanuit het applications menu bepaalde applicaties verplaatsten naar de sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Laatst online: 20:07

Pinobigbird

doesn't share food!

Eric_Cantona schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:59:
[...]

Het bestand flash.cfg wordt geleverd bij de rom-releases, het staat niet op je toestel. Je moet het dus aanpassen vóór je gaat flashen (correct me if I'm wrong).

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

kbloem schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:04:
[...]

Je kunt toch ook heel gemakkelijk vanuit het applications menu bepaalde applicaties verplaatsten naar de sd kaart?
Klopt en ik heb ook 'n app2sd geïnstalleerd, maar nog krijg ik om de haverklap 'n melding dat ik bijna geen ruimte meer heb.
Pinobigbird schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:04:
[...]

Het bestand flash.cfg wordt geleverd bij de rom-releases, het staat niet op je toestel. Je moet het dus aanpassen vóór je gaat flashen (correct me if I'm wrong).
Ik zie 't :X Hmm, misschien vanavond toch maar opnieuw flashen. Voor niks 'n halve nacht zitten kloten met apps en installaties. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

my backuppro kan je daarmee helpen werkt perfect om apps probleemloos er weer op te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
We hebben hier een tijdje geleden een discussie gehad om bij een bootloader naar Android er toch nog windows op de achtergrond zou draaien en dat er eventueel daardoor redelijk hoog stroomverbruik zou zijn... Volgens velen draaide er niets meer van windows op de achtergrond.

Nu heb ik exact dezelfde rom van jdms geinstalleerd alleen dan de nand versie. Ik heb vanochtend rond 8.00 geinstalleerd, een flink aantal tooltjes geinstalleerd, instellingen aangepast, gebeld enz... en nu staat de accu nog op 60%. We kunnen echt wel stellen dat hij als nand veel zuiniger is. Waar zit hem dat nou dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Laatst online: 10-09 22:16

Convoy

g44p

kbloem schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:53:
We hebben hier een tijdje geleden een discussie gehad om bij een bootloader naar Android er toch nog windows op de achtergrond zou draaien en dat er eventueel daardoor redelijk hoog stroomverbruik zou zijn... Volgens velen draaide er niets meer van windows op de achtergrond.

Nu heb ik exact dezelfde rom van jdms geinstalleerd alleen dan de nand versie. Ik heb vanochtend rond 8.00 geinstalleerd, een flink aantal tooltjes geinstalleerd, instellingen aangepast, gebeld enz... en nu staat de accu nog op 60%. We kunnen echt wel stellen dat hij als nand veel zuiniger is. Waar zit hem dat nou dan in?
Je antwoord is vrij makkelijk te achterhalen middels XDA ;) Happy reading/searching 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:42:
my backuppro kan je daarmee helpen werkt perfect om apps probleemloos er weer op te krijgen.
Die zal er nu niet meer oppassen, aangezien ik m'n geheugen vol heb :')

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
freekweb schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:55:
[...]

Je antwoord is vrij makkelijk te achterhalen middels XDA ;) Happy reading/searching 8)
ik ben ook wel benieuwd, aangezien mijn hd2 nog opstart met eerst een winlogo met regels van radio, rom, etc.

ik heb gezocht op xda maar niets kunnen vinden, iemand zo aardig een direct link te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
freekweb schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:55:
[...]

Eerder Crappy searching want ik krijg niets te vinden....

Maar ik kan me voorstellen dat er minder rw activiteiten naar de sd kaart zijn maar ik geloof nooit dat dit zo veel scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
kbloem schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Maar ik kan me voorstellen dat er minder rw activiteiten naar de sd kaart zijn maar ik geloof nooit dat dit zo veel scheelt...
heeft gewoon te maken met het feit dat nand niet continu op je sd kaart hoeft te zoeken. SD kaart is gewoon stroom vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
jcpearl schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:13:
[...]

ik ben ook wel benieuwd, aangezien mijn hd2 nog opstart met eerst een winlogo met regels van radio, rom, etc.

ik heb gezocht op xda maar niets kunnen vinden, iemand zo aardig een direct link te posten?
Hier hebben we het eerder ook al over gehad in het vorige deel. Kijk daar even of http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35294685 Daar heb ik een firstboot screen geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Op dit moment ben ik de RAFDROID build aan het installeren op NAND. Kost even wat geklungel en ik hoop dat ik zometeen m'n data.img van de MDJ FroYo HD 4.6 build kan gebruiken.

De voorbereidingen zijn daar op de SD kaart al voor getroffen en ik meen zelfs een paar succesverhalen gelezen te hebben. Zou in ieder geval heel veel schelen om niet alle programma's te hoeven herinstalleren.

Ik houd jullie even de hoogte wbt deze build. :)

[edit] Ik ga vooralsnog terug naar de SD builds. Eigenlijk begint de telefoon gelijk te drainen zonder enige activiteit. Sense wil ook niet doorstarten. Ik vermoed dat het probleem vooral bij de 'gerecyclede' data.img ligt, maar er staan nog diverse items op die ik wil en moet behouden. Het lijkt wel een soepele build verder, daar ligt het niet aan. :)

[ Voor 28% gewijzigd door allstarted1 op 04-01-2011 21:41 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tgaat snel de laatste tijd allemaal nieuwe roms......http://android.hd2roms.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik ben zo slim geweest m'n sms niet te back-uppen van m'n SD-build. Naja, niet dat er veel soeps tussen stond maar ik ben veel te enthousiast als er iets nieuws uitkomt :')

Ik heb de oude SD-build nog wel op m'n pc staan, is er voor 't geval 'n mogelijkheid om hier nog wat af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Betreft meerdere Exchange accounts,

Als ik mail open op de Desire HD rom op de HD2 en dan op Windows logo drukt: Accountlijst > Nieuw Account >
Kan ik altijd kiezen voor Microsoft Exchange ActiveSync

Heb nu ook mijn thuis en werk e-mail op 1 telefoon.

Eerlijk gezegd heb ik dit bij elke build gezien.
Deze build is: -=MDJ FroYo HD v.4.6=-

Als je via de Accounts en Synchronisatie gaat kan je er maar 1 toevoegen, maar via de Mailapp kan ik er dus meerdere toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer95
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10-2021
Gebruik de MDJ Gingerbread NAND...Heerlijke ROM, alleen jammer dat GPS en Camcorder ontbreken. Heb alleen een probleem met het gingerbread toetsenbord. Alles werkt fantastisch en soepel, alleen die stomme smiley key staat op de plek van de enter key. Kan iemand mij vertellen hoe ik binnen smsjes een enter kan krijgen? Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
kbloem schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Ze typen zoveel op XDA......ik geloof er geen fluit van dat met een bootloader (dus sd kaart android) windows mobile geheel wordt uitgeschakeld,moeten ze mij op XDA eens verklaren dan als ik windows mobile op airplaine mode zet,en android boot GEEN 3g heb....zet ik airplane mode weer uit,en boot android: voila 3g werkt weer.
Maarja,nu niet meer van toepassing aangezien ik op nand over ben.
Als het uitgeschakeld wordt,waarom moet je dan een compatible windows mobile build hebben,ook weer zoiets (lees dus WEL afhankelijk van windows mobile lol)

[ Voor 10% gewijzigd door fragcompany op 04-01-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
fragcompany schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:16:
[...]

Ze typen zoveel op XDA......ik geloof er geen fluit van dat met een bootloader (dus sd kaart android) windows mobile geheel wordt uitgeschakeld,moeten ze mij op XDA eens verklaren dan als ik windows mobile op airplaine mode zet,en android boot GEEN 3g heb....zet ik airplane mode weer uit,en boot android: voila 3g werkt weer.
Maarja,nu niet meer van toepassing aangezien ik op nand over ben.
Als het uitgeschakeld wordt,waarom moet je dan een compatible windows mobile build hebben,ook weer zoiets (lees dus WEL afhankelijk van windows mobile lol)
Klopt toch ook, er staat duidelijk op XDA dat er specifieke drivers worden gebruikt voor de aansturing van diverse apparaten met drivers uit de WinMo rom.
Los daarvan, als je WinMo start, gebruikt hij de radiorom. Start je daarna Android, spreekt deze via de radiostack van WinMo de radio aan.
Vul maar eens je PIN in bij WinMo en start Android... dan hoef je in Android geen PIN in te vullen.

Lees de stof eens goed voordat je dit soort ongenuanceerde uitspraken gaat doet...

maar klaar met deze discussie, hoe bevalt de NAND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Er is een verschil tussen hardware initialiseren, en drivers gebruiken....

Als je boot via haret heeft windows mobile de hardware geinitialiseerd, maar er zal daarna echt wel NIETS meer van de drivers gebruikt worden in Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
NAND bevalt prima,elke build al getest.
Nu met de Clockwork Recovery mod build bezig,ofwel flashen via een naamrom.zip.
Config file aangemaakt zoals
data2sd=1
data_size=512
lcd_density=240
gps_zone=nl

En werkt prima :)
[04 JAN][ROM-ZIP] HD2ONE 0.3.6 CM6.1.1 is de build voor de liefhebber,data.img dus mooi op de sd kaart,en ontzettend veel opties in de Clockwork Recovery >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Smarron schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:43:
Je moet normaal gesproken wel alles in de map "android" hebben staan op je SD-kaart. Of je moet het pad inderdaad handmatig toewijzen, zodat je bijvoorbeeld meerdere installaties kwijt kunt op een SD-kaart.
Nou dit was inderdaad de gouden tip! _/-\o_
Vanochtend een mapje "android" op de SD kaart aangemaakt, daar de ROM ingezet en de startup.txt aangepast naar de waarde die jij gaf. Nu kan ik inderdaad gewoon rebooten!

Geweldig. Dankjewel! (Blijf het wel vreemd vinden dat het een hele tijd wel gewerkt heeft, maar ach, ik ben blij dat het nu wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Eric_Cantona schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:46:
Ik ben zo slim geweest m'n sms niet te back-uppen van m'n SD-build. Naja, niet dat er veel soeps tussen stond maar ik ben veel te enthousiast als er iets nieuws uitkomt :')

Ik heb de oude SD-build nog wel op m'n pc staan, is er voor 't geval 'n mogelijkheid om hier nog wat af te halen?
SD versie terug zetten en booten?
Als je nu een NAND versie erop hebt staat kost dat alleen ff wat meer werk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Pittie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:42:
[...]
Nou dit was inderdaad de gouden tip! _/-\o_
Vanochtend een mapje "android" op de SD kaart aangemaakt, daar de ROM ingezet en de startup.txt aangepast naar de waarde die jij gaf. Nu kan ik inderdaad gewoon rebooten!

Geweldig. Dankjewel! (Blijf het wel vreemd vinden dat het een hele tijd wel gewerkt heeft, maar ach, ik ben blij dat het nu wel werkt!
Graag gedaan. Je had het zelf ook kunnen weten, want bijna elke Android turorial zegt dat je de files in de Android map moet zetten, vaak staan de files zelfs al in een Android map als je de ROM download, maarja.....veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

CRXed schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:09:
[...]

SD versie terug zetten en booten?
Als je nu een NAND versie erop hebt staat kost dat alleen ff wat meer werk :p
Mja, dat snap ik. Kun je 'n SD-build met 'n NAND-versie booten ja? Dan ga ik me daar eens inlezen en misschien is 't de moeite waard ;)

Heb je 'n leestip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 19:59
Eric_Cantona schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:03:
[...]

Mja, dat snap ik. Kun je 'n SD-build met 'n NAND-versie booten ja? Dan ga ik me daar eens inlezen en misschien is 't de moeite waard ;)

Heb je 'n leestip voor me?
denk dat ie bedoeld dat als je nu nand hebt je eerst windows moet flashen, dan sd android booten, backup maken, nand terug flashen en backup restoren :)
vandaar
kost dat alleen ff wat meer werk :p

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Telefoon uitzetten, SD kaart met de SD-build erop in de telefoon stoppen, de powerknop (ophang-toets) ingedrukt houden en kiezen voor AD SD (zoiets :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:29
Ben nu al een paar dagen bezig met de Clockwork Recovery mod, maar krijg het maar niet werkend =S

Schaamteloze quote van XDA:
1. Copy files to root of SD card using Mass storage function in aMAGLRD
2. Create new partion table using DAF.exe
3. Select root folder in services menu
3. Click boot from SD.. saw a litte flash of screen..automaticly send back to aMAGLRD menu.

Then i tried to create a folder in Windows named "Recovery"
But i can't find the folder recovery in the boot source menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Sinds 2 dagen over op NAND build [03 JAN] MDJ FroYo Revolution v.2.2 [RMNET][kernel:MDJ S9.2 OC].
CRXed, je leest het goed, voorlopig no more WM6.5.5. + Sense for me ;)
NAND build bevalt goed, wel een paar dingen die ik prettiger vond werken onder WM, maar ik geef het nu wat langer de kans.
Flashen ging in 1x goed, i.t.t. vrij veel mislukte pogingen van anderen op XDA (maakt mij toch een beetje huiverig).
Enige grote gemis is toch wel TomTom ;( en dan natuurlijk m.n. in het buitenland, waar Google Navigation mij op enorme kosten zou jagen.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Laatst online: 07:34
sl1200 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:48:
Sinds 2 dagen over op NAND build \[03 JAN] MDJ FroYo Revolution v.2.2 [RMNET][kernel:MDJ S9.2 OC].
CRXed, je leest het goed, voorlopig no more WM6.5.5. + Sense for me ;)
NAND build bevalt goed, wel een paar dingen die ik prettiger vond werken onder WM, maar ik geef het nu wat langer de kans.
Flashen ging in 1x goed, i.t.t. vrij veel mislukte pogingen van anderen op XDA (maakt mij toch een beetje huiverig).
Enige grote gemis is toch wel TomTom ;( en dan natuurlijk m.n. in het buitenland, waar Google Navigation mij op enorme kosten zou jagen.
igo werkt perfect hier, met dezelfde mappen als ik onder wm gebruikte
[nand jdms 1.6.2]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:57
sl1200 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:48:
...wel een paar dingen die ik prettiger vond werken onder WM, maar ik geef het nu wat langer de kans.
....
Wat voor dingen vind je dan prettiger onder WM?
Er zijn hele goeie TomTom alternatieven voor Android. Er is ook een speciaal topic hiervoor op GoT. Sygic is een populair pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Laatst online: 08-05 06:22
Ik weet niet of dit als spam ervaren wordt, dan geef me maar een notification ;)
Maar ik heb voor de liefhebbers nog een HTC HD2 liggen. Die fully functional is, maar wel met gebroken scherm. Touch werkt, alleen op twee plaatsen laat deze los.

Zie hier filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=FPOhvMW7HPE

En hier V&A ad: http://tweakers.net/aanbod/292857/htc-hd-2-zwart.html

Ik wil hem best houden, maar hoop er eigenlijk iemand blij mee te maken, vandaar dat ik het hier ook even post.

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
NAND bevalt me tot nu toe perfect alles loopt vloeiend en werkt.
Het enige is naar mijn idee de batterij. Hij ging 12 uur mee gister. Maar heb er dan ook bijna continu op zitten spelen/whatsappen en internetten. Ook wifi stond aan.

NOOIT MEER WINDOWS 6.5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Schermpje is toch niet zo heeeeeeel duur?
Feutis991 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:35:
Ik weet niet of dit als spam ervaren wordt, dan geef me maar een notification ;)
Maar ik heb voor de liefhebbers nog een HTC HD2 liggen. Die fully functional is, maar wel met gebroken scherm. Touch werkt, alleen op twee plaatsen laat deze los.

Zie hier filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=FPOhvMW7HPE

En hier V&A ad: http://tweakers.net/aanbod/292857/htc-hd-2-zwart.html

Ik wil hem best houden, maar hoop er eigenlijk iemand blij mee te maken, vandaar dat ik het hier ook even post.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Gingerbread NAND doet het nu helemaal, incl camcorder en GPS. 228 MB vrij na eerste boot. Ik vind hem wel ietsje minder vloeiend dan MDJ Revolution HD 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
vanpeltje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:26:
Schermpje is toch niet zo heeeeeeel duur?

[...]
Alleen werkt de touch ook niet geheel, dus je bent al gauw een kleine 200 tot 250 euro kwijt om hem te maken. Als je het zelf wilt doen, gaat er 80 euro vanaf, maar dat raad ik je niet aan, er komt meer bij kijken dan alleen maar even vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Julian schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:32:
Gingerbread NAND doet het nu helemaal, incl camcorder en GPS. 228 MB vrij na eerste boot. Ik vind hem wel ietsje minder vloeiend dan MDJ Revolution HD 2.2.
Welke Gingerbread versie draai je nu dan? 3.2.1 begrijp ik. Maar welke versie van welke maker? 1.4 van MDJ?
Want ik draai nu: [05 JAN] -=MDJ Gingerbread=- v. 1.5 [GRH78][RMNET][Kernel: MDJ S9.3 OC] op Cyanogen, maar ik heb nog geen GPS.

Of heb je een losse fix erop gezet?

edit: what the.. ik zie nu net dat het 1.5 is. Terwijl ik gisteravond om 23:59 nog de 1.4 gedownload had! Damn :-)
Maar goed dat ik de Recovery tool heb geïnstalleerd ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door RoelZ op 05-01-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:20

SilencerNL

No remorse

Ik zie dat die 1.5 eindelijk GPS ondersteund. Dan wordt die versie eindelijk interessant om te testen :)

Edit: spuit elf, ik zie dat het hierboven ook al is vermeld. my bad!

[ Voor 27% gewijzigd door SilencerNL op 05-01-2011 15:50 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:15
Nice! Ik zat op de GPS fix te wachten. Maar de build werkt dus nog niet zo soepel?
(Dan wacht ik nog even verder denk ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
Laat aub even weten hoeveel ruimte je nog hebt na de install van gingerbread 1.5.
Ook hoe de batterij het doet :)

Dan word dit waarschijnlijk mijn volgende probeersel :D

Edit: NVM
Als ik het zo lees is het niet een cleane gingerbread wat ik dus wel graag zou willen.

Ik wacht nog een week ongeveer totdat ik een nieuwe versie ga installeren.
Bij iedere ROM werkt de maker nog ergens aan om het allemaal te verbeteren. Daar wacht ik even mee :)

Deze rom lijkt me namelijk heel interessant:
[05 Jan] MarkinuX CM 6.1b [Very Fast, Very small, App2SD+, ext4, Daily Use]

Kom je nooit ruimte tekort :D en hij heeft een cleane install met een aantal handige apps.

[ Voor 59% gewijzigd door maximus1 op 05-01-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Muurtegel schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:00:
Nice! Ik zat op de GPS fix te wachten. Maar de build werkt dus nog niet zo soepel?
(Dan wacht ik nog even verder denk ik..)
Bij JDMS werkt dat allemaal gewoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
^^
JDMS is geen gingerbread.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
Julian schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:32:
228 mb vrije ruimte is voor mij voldoende :Y Maar wacht denk toch nog ff een paar weken, totdat echt alles helemaal goed werkt zonder enige narigheid. Geen zin om over 2 weken weer te moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa Gingerbread werkt erg soepel! Nu hopen dat hij ook een beetje lief is voor mijn batterij. Enkele apps geinstalleerd en 223MB over, toch netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gingerbread 1.5 werkt echt heel goed hier. Hier ook 220+ mb over na een aantal apps, & hij is dan wel niet helemaal clean, maar de mods die er op zitten zijn goede toevoegingen (ADW & syanogenmod)

Wel werkt de GPS of locatiebepaling via telefoonnetwerk helemaal nog niet hier, terwijl dat wel zou moeten met deze versie, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Volgens mij is het batterij op de Gingerbread MDJ 1.5 release MET cyaonmod toch wel iets zwaarder dan de vorige releases.
Hoewel ik wel heel de dag wifi gebruikt heb en nog een game gespeeld heb.
Ik denk dat ik de 1.5 zonder mod ga proberen.
voor de mensen die wachten vraag ik me af waarom. Updates blijven er toch komen. Als je geen gedoe wil met clean installs na flash moet je gewoon een keer titanium backup instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:10:
Gingerbread 1.5 werkt echt heel goed hier. Hier ook 220+ mb over na een aantal apps, & hij is dan wel niet helemaal clean, maar de mods die er op zitten zijn goede toevoegingen (ADW & syanogenmod)

Wel werkt de GPS of locatiebepaling via telefoonnetwerk helemaal nog niet hier, terwijl dat wel zou moeten met deze versie, vreemd.
Heb exact dezelfde ervaring. Alleen zie ik nog niet helemaal t nut van die mod.
Heb de tweak lijst bekeken maar zo super verbeterd dat mijn ervaring eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:10:

Heeft geloof ik iets te maken met het niet aanwezig zijn van een aantal Google Apps. DEZE link verwijst naar geschikte apps.

-- Van XDA:
Originally Posted by ilijan
ok here is the guide how to flash zip file with non recovery verzion !! and google maps localization work!!

copy the zimage and the initrd from the CW recovery installer to your root sd card
copy gingerbread-gapps-hdpi-20101226 to your root sd card
reboot phone
pust turn off for magldr menu, and pust 1. boot sd ad
its show missing some files
but if you go to chose zip update from sd card and flash the gingerbread-gapps-hdpi-20101226 its allready replace the old files and add the google location support

Volgens mij is het batterij op de Gingerbread MDJ 1.5 release MET cyaonmod toch wel iets zwaarder dan de vorige releases.
Hoewel ik wel heel de dag wifi gebruikt heb en nog een game gespeeld heb.
Ik denk dat ik de 1.5 zonder mod ga proberen.
voor de mensen die wachten vraag ik me af waarom. Updates blijven er toch komen. Als je geen gedoe wil met clean installs na flash moet je gewoon een keer titanium backup instellen.
1.5 zonder mod? volgens mij is deze er niet. Zwerven wel een aantal zips rond die gebruikt kunnen worden via de Clockworkmod methode. Heb me daar nog niet heel erg in verdiept, was nog niet heel lang op Android over en nog helemaal niet bezig geweest met flashen :) (alleen windows mobile)

[ Voor 16% gewijzigd door Camiel op 05-01-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de mod toch uninstallen, net als ADW, of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Camiel schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:18:
[...]

Heeft geloof ik iets te maken met het niet aanwezig zijn van een aantal Google Apps. DEZE link verwijst naar geschikte apps.

-- Van XDA:
Originally Posted by ilijan
ok here is the guide how to flash zip file with non recovery verzion !! and google maps localization work!!

copy the zimage and the initrd from the CW recovery installer to your root sd card
copy gingerbread-gapps-hdpi-20101226 to your root sd card
reboot phone
pust turn off for magldr menu, and pust 1. boot sd ad
its show missing some files
but if you go to chose zip update from sd card and flash the gingerbread-gapps-hdpi-20101226 its allready replace the old files and add the google location support

Dit lijkt voor SD, niet NAND, heb je de link naar het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost, voor iedereen die ook Gingerbread 1.5 NAND heeft:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=900631

Vervolgens duurde de eerste fix gewoon echt heel erg lang, ongeveer 10 minuten (maps - stekker - usb debugging aan zodat hij blijft zoeken) maar nu blijft het werken, top!

Weet trouwens niet of het zonder deze fix ook kan, misschien wel, maar je moet sowieso lang wachten, dat had ik toen nog niet geprobeerd.

Ik zou trouwens cynogen er NIET af gooien! Die knoppen in de notification bar zijn verrekte handig!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Cyanogen is veel meer dan alleen die knoppen. Het is een aanpassing aan het gehele Android systeem als ik het goed zeg, het is zeker niet zomaar te verwijderen zoals ADW.

Er is trouwens iemand met een versie van Gingerbread zonder CyanogenMod bezig..

PS: De link naar het topic (post van eerder: HIER)

[ Voor 32% gewijzigd door Camiel op 05-01-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyanogen is te verwijderen dmv Titanium backup
Datzelfde geld voor ADW.
Toch laat ik ze lekker allebei zitten, werkt perfect zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Feutis991 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:11:
voor de mensen die wachten vraag ik me af waarom. Updates blijven er toch komen.
Ik heb nu een goed werkende SD versie, helemaal naar mijn zin, waarbij alles werkt.
Ik zie dan nog geen reden om over te gaan naar een NAND rom waar nog niet alles werkt!
Batterijduur is ook niet superveel verbeterd.

Als er een 100% stock Gingerbread ROM komt waar alles werkt, dan zou ik wel over willen stappen.
Mag van mij ook een SD versie zijn, maar het lijkt wel of er geen nieuwe SD versies meer worden gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
Batterijgebruik is bij mij toch wel een heel stuk beter op de NAND rom (1e versie CM van 30 december). Kan nu makkelijk een dag zonder stroom, dat wilde eerder echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ok, dat klinkt goed.
Het is jammer dat MAGLDR nog geen SD build kan opstarten, terwijl die optie wel in het menu zit.....
Dan zou ik wel een NAND versie willen proberen! Gewoon om mee te spelen en daarna weer de SD versie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
@CRXed

Hoe kom je erbij dat MAGLDR dat niet kan? Toen ik m'n SD kaart nog in de Android had zitten en net magldr had geïnstalleerd (omdat ik een NAND wilde installeren) startte hij gelijk naar de SD-android en moest ik handmatig de bootloader activeren om te flashen!

En nee, WM stond niet op autoboot, hij kwam echt gelijk bij het android afbeeldinkje.

edit:

En in de "MAGLDR thread staat ook gewoon dat het kan:

"Boot AD SD" - boots android from SD card.
zImage and initrd.gz loaded from directory selected via "AD SD Dir" menu.
rel_path=%ADSDDIR% added to kernel command line.

[ Voor 30% gewijzigd door dtech op 05-01-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Nu online
Camiel schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:42:
Batterijgebruik is bij mij toch wel een heel stuk beter op de NAND rom (1e versie CM van 30 december). Kan nu makkelijk een dag zonder stroom, dat wilde eerder echt niet!
Ik doe nu bij normaal gebruik makkelijk 2 dagen, ik zit dan nog op 22% Ik surf dan ongeveer een half uurtje per dag. Twitter een beetje, sync 4 maal per dag mijn email en apps die dat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Hebben jullie (de mensen inn gingerbread nand) nu ook nogsteeds Draadloze verbinding uit staan bij Locatie? Om de batt drain te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 09-09 14:44
Barfman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:11:
[...]
Bootloader: MAGLDR 1.11
Radio: 2.15.50.14
Kernel: PRJ Kernel v0.3
Android ROM: NAND "Stock Desire"
Barfman, wil je even bedanken voor je posts, n.a.v. daarvan heb ik dinsdagavond een HTC HD2 (vodafone branded) voorzien van Android, werkt fantastisch! Ging erg makkelijk, incl. custom PRJ kernel.

Heb zelf een Nexus S (Android 2.3) maar deze setup kan echt meten met mijn toestel, kreeg soms de indruk dat hij zelfs sneller was.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 22:18
Zijn er nog meer mensen hier die een Magicsim 26th CUT Dual sim adapter gebruiken in hun HTC HD2?

Op sommige Android Roms wil deze wel werken, sommige niet. Ik had vanochtend de [05 JAN] -=MDJ Gingerbread=- v. 1.5[GRH78][RMNET][Kernel: MDJ S9.3 OC] geflashed en daarmee wil de Sim Toolkit (die je nodig hebt om van nummer te kunnen wisselen) wel openen, maar vervolgens niet werken.

Heeft er iemand ervaring met Sim Toolkits? En meer specifiek met de Gingerbread ROM's? Ik denk dat het probleem hem er in zit dat de Sim Toolkit van een Nexus One komt ofzo en dat hij daarom niet compatible is met de HTC HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:15
Tip voor degene die nog een oud splash screen hebben van hun WM rom: Flash een nieuwe :P .

Bij deze mijn bijdrage (nbh in xda tread):
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/346/splashhd2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Nice! Ziet er mooi strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Zeker. Ik ga hem gebruiken, op XDA zijn vaak splash screens te vinden, maar altijd vol met kleuren en dingetjes... echt de meest chaotische en lelijke designs. Minimalistische designs zoals deze vind ik het mooist :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet de juiste forum maar vermeld het toch als info
http://pocketnow.com/wind...ed-full-hd2-port-imminent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:06
Hee bedankt bartju. Zat met precies het zelfde probleems als DeMoN.

Edit: Draai nu de DFT nand desire rom en heb nu 50mb over voor opslag en 6,8GB op sd. Terwijl de app die op het telefoon geheugen staan misschien hoog uit samen 30 mb zijn.

Heeft dit nog steeds iets te maken met wat voor manier je Hspl erop gezet heb?

[ Voor 66% gewijzigd door sk0o op 06-01-2011 21:15 ]

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.