Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 09:34
Heb vanmiddag de partities proberen te flashen. Kreeg een melding over Activesync.. Kan het mis hebben. Wat staat er in apparaatbeheer dan? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 11:33
Xaero schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:30:
Heb vanmiddag de partities proberen te flashen. Kreeg een melding over Activesync.. Kan het mis hebben. Wat staat er in apparaatbeheer dan? :).
Raar, dat heb ik echt nog nooit gezien.

Heb ff een screenshot gemaakt en op de ImageShack gezet: klik
No offence tegen mijn achtergrond please :)
Zal Activesync voor Windows 7 X64 eens ff zoeken

EDIT: Dit is best wel fail : klik
Vista Only dan?

EDIT2: heb net een compleet pakket met "voor geprogrammeerde cwr partitie layouts" gedownload.
Heb er van 135, 150, 250, en 400.
Wie weet in welke file ik de layout kan aanpassen? screenshot : klik
als ik de flash.cfg open krijg ik dit :klik
kan ik gewoon "system"en "cache" aanpassen naar de waarden die ik wil?

[ Voor 45% gewijzigd door Vinny1994 op 12-10-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vinny1994 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:50:
[...]

EDIT: Dit is best wel fail : klik
Vista Only dan?
De opvolger van ActiveSync al geprobeerd?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Ik zie wederom dat dit een programma is voor Vista, echter kwam me de naam Windows mobility center wel bekend voor toen ik het las, en deze heb ik ook op mijn Windows 7 computers geinstaleerd, dus dat zou goed moeten zijn.

nu ik na ga denken bedenk ik me dat ik 'run as administrator' helemaal niet heb geprobeert :+ shame on me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Vinny1994 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:50:
[...]
EDIT2: heb net een compleet pakket met "voor geprogrammeerde cwr partitie layouts" gedownload.
Heb er van 135, 150, 250, en 400.
Wie weet in welke file ik de layout kan aanpassen? screenshot : klik
als ik de flash.cfg open krijg ik dit :klik
kan ik gewoon "system"en "cache" aanpassen naar de waarden die ik wil?
Jep gewoon system en cache aanpassen en het werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
*weg* we gaan je niet helpen met fraude.

[ Voor 102% gewijzigd door RoD op 14-10-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 15:30
*weg*

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 14-10-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:43
Ik ben helemaal ten einde raad wat betreft mn HD2 waar ik jullie de afgelopen pagina's op dit thread over heb verteld. Alle aangedragen opties heb ik geprobeerd, maar het ding boot altijd rechtstreeks in MAGLDR 1.13 na het HTC logo.

- Flashen van .DAF roms vanuit magldr werkt, maar vervolgens blijft de rom na reboot hangen op het eerste logo van de rom (dus wel voorbij Go Go Go!)

- Flashen van een nieuwe CWM werkt ook, maar vervolgens booten AD recovery hangt na Go Go Go!

Heeft iemand van jullie nog opties, iets waarmee ik dit apparaat weer een telefoon kan maken :/
Of weten jullie iemand op XDA die hier mee kan helpen, eventueel ook met vergoeding in de vorm van 'donatie'. (zelf ben ik meer bekend met het samsung galaxy s gedeelte van het forum, dus ik ken geen personen die ik hiervoor zou kunnen benaderen)

Edit: Is iemand van jullie hier toevallig 'mikesomething98' op XDA :)
http://forum.xda-develope...p?p=18421037#post18421037

Dit omschrijft precies mijn probleem en hij lijkt het (hardwarematig en voor mij althans zeer ingewikkeld) opgelost te hebben!

[ Voor 14% gewijzigd door LeBrun op 14-10-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:03
Al een andere radio geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:43
Voor het flashen van een radio moet je in bootloader zitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Ik heb mijn probleem eindelijk opgelost!
Na veel zoeken op XDA heb ik de oplossing gevonden.

Sluit je HD2 aan op je PC in de "USB Flasher Mode" deze geeft nu "USB" aan.
Ga naar het Windows Mobile Device Center.
Klik op connection settings.
Vink nu Allow USB Connection UIT!
Start de daf.exe voor het aanmaken van de partitie door hem uit te voeren als admin.
Het werkt!

Windows 7 Professional X64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
Vinny1994 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:27:
Ik heb mijn probleem eindelijk opgelost!
Na veel zoeken op XDA heb ik de oplossing gevonden.

Sluit je HD2 aan op je PC in de "USB Flasher Mode" deze geeft nu "USB" aan.
Ga naar het Windows Mobile Device Center.
Klik op connection settings.
Vink nu Allow USB Connection UIT!
Start de daf.exe voor het aanmaken van de partitie door hem uit te voeren als admin.
Het werkt!

Windows 7 Professional X64
Ik gebruik altijd een batch file die de Mobile Device Center services uitschakeld.

@echo off
SC STOP WCESCOMM
SC STOP RAPIMGR

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
LeBrun schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:06:
[...]

hiervoor moet je je telefoon opstarten door de volumeknop omlaag in te drukken en het toestel aan te zetten.
je komt nu in een scherm met kleuren.

mijn brein laat me nu even in de steek over de naam van dat scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Vinny1994 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:21:
[...]

hiervoor moet je je telefoon opstarten door de volumeknop omlaag in te drukken en het toestel aan te zetten.
je komt nu in een scherm met kleuren.

mijn brein laat me nu even in de steek over de naam van dat scherm :+
Voordat je (halve) suggesties doet, lees eerst even waar het over gaat! :X
Het hele probleem is juist dat hij niet in de bootloader komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
LeBrun schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:06:
[...]

Ja.
Maar heb je ook wat aan de info die hier gegeven wordt?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36935319
Misschien kan je zo ook iets flashen via DAF?
Misschien kan je zelfs een radio flashen, want alles wijst erop dat er iets mis is met de radio ivm dat GO GO GO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
LeBrun schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:43:
Ik ben helemaal ten einde raad wat betreft mn HD2 waar ik jullie de afgelopen pagina's op dit thread over heb verteld. Alle aangedragen opties heb ik geprobeerd, maar het ding boot altijd rechtstreeks in MAGLDR 1.13 na het HTC logo.

Dit omschrijft precies mijn probleem en hij lijkt het (hardwarematig en voor mij althans zeer ingewikkeld) opgelost te hebben!
Heb je al geprobeerd om de batterij er een dag uit te laten? Dan de batterij er weer in en eglijk naar de bootloader? In dat topic dat je gaf staat dat als mogelijke oplosisng..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddr780
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Wie heeft er ervaring, als het al mogelijk is, om dual-sim op de HD2 te zetten onder Android.
Ik zou dat graag willen, alleen onder voorwaarde dat ik beide signalen tegelijk kan ontvangen en kan kiezen welke simkaart voor welke toepassing gebruikt wordt. Ik verwacht wel een probleem, maar misschien heeft er iemand hier al eens mee gestoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-05 20:35
ddr780 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:00:
Wie heeft er ervaring, als het al mogelijk is, om dual-sim op de HD2 te zetten onder Android.
Ik zou dat graag willen, alleen onder voorwaarde dat ik beide signalen tegelijk kan ontvangen en kan kiezen welke simkaart voor welke toepassing gebruikt wordt. Ik verwacht wel een probleem, maar misschien heeft er iemand hier al eens mee gestoeid.
Beide signalen tegelijk ontvangen is voor zover ik weet in ieder geval al onmogelijk met de hardware van de HD2. Dual simkaarten werken wel in sommige roms, ik kan mij herinneren dat een tijd (half jaar) geleden een kernelupdate kwam die dat mogelijk maakte. Je zal alleen altijd moeten switchen tussen de kaarten (dmv code op dialer intoetsen). Wat jij beschrijft is iets wat maar heel weinig telefoons kunnen (die zijn er speciaal op gebouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
WTF moment van de dag: Telefoon is maandag opgehaald door HTC. Zondag al helemaal HSPL vrij gemaakt en standaard verise er weer op gegooid. Waarschijnlijk dus dinsdag en woensdag gerepareerd. En as we speak istie al weer onderweg naar mij.. Ik gok dus dat hij al gemaakt is, en dat ik hem morgen thuis kan verwachten. Binnen 4 dagen is mijn HD2 dus gerepareerd. Top!
Denk dat het kosteloos is, anders hadden ze denk ik wel gemaild/gebeld/whatever voor ze hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:20
Xaero schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:45:
WTF moment van de dag: Telefoon is maandag opgehaald door HTC. Zondag al helemaal HSPL vrij gemaakt en standaard verise er weer op gegooid. Waarschijnlijk dus dinsdag en woensdag gerepareerd. En as we speak istie al weer onderweg naar mij.. Ik gok dus dat hij al gemaakt is, en dat ik hem morgen thuis kan verwachten. Binnen 4 dagen is mijn HD2 dus gerepareerd. Top!
Denk dat het kosteloos is, anders hadden ze denk ik wel gemaild/gebeld/whatever voor ze hem terugsturen.
Hoe heb je dat geregeld? Ik moet die van mij voor de 2e keer laten maken (scherm doet weer raar). De vorige keer was ik hem drie weken kwijt via Belcompany waar ik hem gekocht had. Kan het korter? Het valt overigens nog net onder de garantieperiode.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
hansie18 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:53:
[...]

Hoe heb je dat geregeld? Ik moet die van mij voor de 2e keer laten maken (scherm doet weer raar). De vorige keer was ik hem drie weken kwijt via Belcompany waar ik hem gekocht had. Kan het korter? Het valt overigens nog net onder de garantieperiode.... :)
Via HTC zelf regelen!
Ga naar de Support pagina op HTC.com en chat met ze om hem in te boeken voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
CRXed schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:00:
[...]

Via HTC zelf regelen!
Ga naar de Support pagina op HTC.com en chat met ze om hem in te boeken voor reparatie.
Een beller is sneller... Vrijdag gebeld, ze wouden hem zaterdagochtend al op komen halen.. En inderdaad: HTC Zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 13:26

RammY

Dát!

hansie18 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:53:
[...]

3 Weken?
Heb jij ff mazzel...
Pro-Assist heeft hm op 28 september opgehaald en nogsteeds geen ander toestel.
Dat ie niet meer gerepareerd kan worden weet ik inmiddels, dus krijg een Sensation .. maar die laat ook op zich wachten.
Na veel gezeur sta ik in iedergeval dagelijks in contact met Pro-Assist, en dan wel belletjes vanaf hun kant.
We wachten maar weer :/

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Laatst online: 21-05 09:02

NvU

Hallo,

Ik heb een HTC HD2 met android 2.3.5 + HTC Sense.
Ik heb weinig verstand/ervaring van flashen van telefoons.
Met een paar simpele how to's is het me gelukt de rom draaiende te krijgen op mn htc.
Maar nu geeft hij gelijk aan dat mn geheugen vol zit op mn telefoon, waardoor ik oa geen smsjes meer kan lezen.
Nu heb ik niets extra gedownload op mijn toestelgeheugen alleen wat apps maar die heb ik naar mijn sd kaart verplaatst.
Is hier wat aan te doen? of ligt het echt aan de rom en moet ik een andere proberen?
MvG,
NvU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
Hoe voeg ik een nederland woordenboek toe aan mijn android toetsenbord? ik run de NAND versie CM7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor punk
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-03 21:16
http://hotfile.com/dl/133013729/12de004/NLGingerBreadLatinIME.zip.html

Deze kan je flashen via clockwork recovery, dan zit Nederlands er weer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
owman666 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:48:
Hoe voeg ik een nederland woordenboek toe aan mijn android toetsenbord? ik run de NAND versie CM7
Ik persoonlijk gebruik Go keyboard, met een NL takenpakket, deze zijn gratis te downloaden vanuit de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
NvU schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:21:
Hallo,

Ik heb een HTC HD2 met android 2.3.5 + HTC Sense.
Ik heb weinig verstand/ervaring van flashen van telefoons.
Met een paar simpele how to's is het me gelukt de rom draaiende te krijgen op mn htc.
Maar nu geeft hij gelijk aan dat mn geheugen vol zit op mn telefoon, waardoor ik oa geen smsjes meer kan lezen.
Nu heb ik niets extra gedownload op mijn toestelgeheugen alleen wat apps maar die heb ik naar mijn sd kaart verplaatst.
Is hier wat aan te doen? of ligt het echt aan de rom en moet ik een andere proberen?
MvG,
NvU
Hoe en wat heb geflashed? MAGLDR? cLK?
Een Sense rom neemt meer ruimte in beslag, je zult waarschijnlijk een CWM Recovery moeten flashen met meer geheugen voor het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Laatst online: 21-05 09:02

NvU

CRXed schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:14:
[...]

Hoe en wat heb geflashed? MAGLDR? cLK?
Een Sense rom neemt meer ruimte in beslag, je zult waarschijnlijk een CWM Recovery moeten flashen met meer geheugen voor het systeem.
Bedankt voor de reactie is inmiddels opgelost.
Ik had gebruikt gemaakt van MAGLDR,
Maar er stond een optie verkeerd bij het recovery flashen waardoor er inderdaad geen extra ruimte was.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Mijn HD2 is dus teruggekomen van de fabriek. Touchscreen werkt weer, alleen de hardware buttons (windows toets, terug toets en uit-toets) klikken nog steeds niet zoals de andere toetsen. Lijkt wel alsof dat plastic gebeuren er onder kapot is. Nu ben ik bang dat (doordat die digitizer chip-ding) onder die 3 knoppen zit binnen no-time mijn touchscreen weer kapot is. De telefoon is nog 7 dagen binnen garantie.. Dit opnieuw laten repareren of met goede hoop kijken of hij blijft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:42
Wil vanavond de volgende rom op mijn HD2 zetten: |ROM| |MULTI LANG| |Oct 2nd| Energy™ -.¸¸.·´¯ Sense 3.0 Official Desire HD [Hieros] (draai nu nog Clean Desire met HTC sense op andriod 2.2). Alleen mijn vraag is nu, hoe behoud ik mijn reeds geïnstalleerde apps? Niet dat het een ramp is om het opnieuw te installeren, maar misschien is er een gemakkelijke oplossing.

Tevens iemand ervaring met de bovenstaande rom?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21
Mcdeath schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:00:
Wil vanavond de volgende rom op mijn HD2 zetten: |ROM| |MULTI LANG| |Oct 2nd| Energy™ -.¸¸.·´¯ Sense 3.0 Official Desire HD [Hieros] (draai nu nog Clean Desire met HTC sense op andriod 2.2). Alleen mijn vraag is nu, hoe behoud ik mijn reeds geïnstalleerde apps? Niet dat het een ramp is om het opnieuw te installeren, maar misschien is er een gemakkelijke oplossing.

Tevens iemand ervaring met de bovenstaande rom?
Zoek backup software uit, zoals bv titanium backup, of my backup root. daarmee kan je de apps + de bijbehorende instellingen/data/savegames etc naar je SD schrijven.
Geen ervaring met die ROM, vind sense wel aardig, maar heb liever een rom zonder sense. hele tijd CM7 van typhoon gedraaid en nu al een tijd JW MIUI

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
LeBrun schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:43:

- Flashen van .DAF roms vanuit magldr werkt, maar vervolgens blijft de rom na reboot hangen op het eerste logo van de rom (dus wel voorbij Go Go Go!)

- Flashen van een nieuwe CWM werkt ook, maar vervolgens booten AD recovery hangt na Go Go Go!

Heeft iemand van jullie nog opties, iets waarmee ik dit apparaat weer een telefoon kan maken :/
Of weten jullie iemand op XDA die hier mee kan helpen, eventueel ook met vergoeding in de vorm van 'donatie'. (zelf ben ik meer bekend met het samsung galaxy s gedeelte van het forum, dus ik ken geen personen die ik hiervoor zou kunnen benaderen)

Edit: Is iemand van jullie hier toevallig 'mikesomething98' op XDA :)
http://forum.xda-develope...p?p=18421037#post18421037

Mijn HD2 gaat voor reparatie weg, dus wilde ik de originele ROM erop zetten en daarvoor moet ik naar de bootloader. Ik schrok me rot toen ik erachter kwam dat dit niet lukte en ik hetzelfde probleem leek te hebben als jij!

Gelukkig heb ik (voor mij) de oplossing gevonden! 8)

-Zet de telefoon uit
-Zet de telefoon aan door kort op de powerknop te drukken
-Zodra de telefoon opstart houdt de powerknop in, totdat je in het MAGLDR menu komt
-Ga in het menu naar 11. RESET
-Kies reset met de linkertoets en hou meteen daarna VOL DOWN ingedrukt
-Je komt nu in de bootloader :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
Xaero schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:36:
Mijn HD2 is dus teruggekomen van de fabriek. Touchscreen werkt weer, alleen de hardware buttons (windows toets, terug toets en uit-toets) klikken nog steeds niet zoals de andere toetsen. Lijkt wel alsof dat plastic gebeuren er onder kapot is. Nu ben ik bang dat (doordat die digitizer chip-ding) onder die 3 knoppen zit binnen no-time mijn touchscreen weer kapot is. De telefoon is nog 7 dagen binnen garantie.. Dit opnieuw laten repareren of met goede hoop kijken of hij blijft werken?
Bij mij klikt de ophang-toets al heel lang niet meer. Wss omdat ik deze het meeste gebruik. Het heeft verder nooit tot problemen opgeleverd bij mijn toestel..

edit: Ik heb laatst mijn rom geupdate naar de nieuwste versie (NexusHD2 Gingerbread v3.1a), maar ik merk dat het allemaal niet zo soepel meer loopt als in de oudere versie. Dus ik denk dat ik maar eens over ga stappen op een nieuwe.

De MIUI roms spreken mij wel aan. Zijn er hier mensen die deze gebruiken en mij een rom aan kunnen raden? (Het liefst eentje die soepel en vlot loopt)

[ Voor 20% gewijzigd door Muurtegel op 26-10-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 18:41
Helemaal eens Muurtegel! Ik denk dat ik terug ga naar versie 2.9, want die liep perfect!

Met 3.1a heb ik meer battery drain en zijn sommige onderdelen in het engels (?) Niet dat ik moeite heb met engels, maar het staat slordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Muurtegel schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:46:
[...]

De MIUI roms spreken mij wel aan. Zijn er hier mensen die deze gebruiken en mij een rom aan kunnen raden? (Het liefst eentje die soepel en vlot loopt)
De MIUI rom van JW bevalt er goed:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1050645
regelmatige updates, maar alleen als het goed werkt :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12-2024
http://www.jayceooi.com/2...wich-sdk-rom-for-htc-hd2/

Draait nog voor geen meter zo te lezen, maar het begin is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb toch gekozen voor de NDT MIUI.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1010498

Ik had even wat moeilijkheden met installeren, maar bevalt nu toch wel erg goed. Het is echt even wennen dat MIUI, maar wel heel erg vet!

edit: Iemand nog tips voor een nieuwe MIUI gebruiker?

[ Voor 10% gewijzigd door Muurtegel op 27-10-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
EBOOZ schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:56:
Helemaal eens Muurtegel! Ik denk dat ik terug ga naar versie 2.9, want die liep perfect!

Met 3.1a heb ik meer battery drain en zijn sommige onderdelen in het engels (?) Niet dat ik moeite heb met engels, maar het staat slordig :)
Ik ben op 2.8 blijven hangen, doet alles wat ik wil, dus waarom upgraden!? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Soort van nerd-drang om toch met de nieuwste spullenboel te werken ;) Maar ik kan je keuze alleen maar toejuichen!

Hebben mensen hier trouwens ook 3G Watchdog? Deze geeft met Android 2.3.6 verkeerde waarden aan! De applicatie zegt dat ik iets van 420 MB heb verbruikt, terwijl ik ondertussen een SMS krijg van KPN dat m'n databundel van 1 GB op is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik gebruikte Data counter widget (https://market.android.co...android.datacounter&hl=en). Die was altijd prima accuraat. Bij de MIUI rom die ik nu draai zit het ingebouwd, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijtafel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:52
Een enorme noob vraag maar mijn HD2 heeft problemen met het schrerm, en moet dus voor reparatie worden opgestuurd, maar hoe verwijder je nou die hspl? je moet de orginele spl hebben, uit een orginele rom maar hoe kom je daar aan want ik kom alleen maar upgrades tegen, en als je hem dan terug flash merken ze er dan nog wat van tijdens reparatie dat het buiten de garantie zal vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Heel simpel! ;). Heb het een week of iets geleden ook gedaan. Ging prima.

http://94.136.51.200/down...2.15.50.14_LEO_S_Ship.exe

Die downloaden. Uitpakken met Winrar of een soortgelijk programma. Binnenin zit een ruu_signen.nbh file. Deze noem je naar LEOIMG.nbh en plaats je op een FAT32 microSD kaartje. Die doe je in je phone, en je gaat naar (nu nog) HSPL. Je krijgt een seconde de gewone 3-kleuren, maar snel springt ie over naar een wit scherm met allemaal dingen die ie gaat veranderen. Dan kan je met de end-toets het proces starten. Vraagt ie ook of je dit wil doen. Doe je uiteraard. Nu gaat ie alles opnieuw flashen. Er komt vanzelf OK achter. Duurt eventjes trouwens, dus neit bang zijn dat het vast loopt.

Nu zegt ie update succesfull. Nu kan je de batterij eruit halen en rebooten. Dan heb je weer SPL met stock rom van WinMO :).

http://www.youtube.com/watch?v=Wc89Gh0QpIY. Dit helpt ook. Mijn HD2 is hiermee gewoon netjes gerepareerd binnen de garantie.

Voor de mensen die nog issues hebben: je hebt nog (volgens mij) t/m maandag garantie.. Dus opsturen ervoor is aangeraden :+

[ Voor 11% gewijzigd door Xaero op 28-10-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 12:40

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Is een 2.08 SPL een officiële HTC SPL? Ik heb hem namelijk naar reparatie gestuurd en ze zeggen dat dit geen officiele software is?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Sloeber schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:11:
Is een 2.08 SPL een officiële HTC SPL? Ik heb hem namelijk naar reparatie gestuurd en ze zeggen dat dit geen officiele software is?
Volgens mij moet je een 1.66 of een 3.03 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Xaero schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:37:
Mijn HD2 is hiermee gewoon netjes gerepareerd binnen de garantie.

Voor de mensen die nog issues hebben: je hebt nog (volgens mij) t/m maandag garantie.. Dus opsturen ervoor is aangeraden :+
Ik heb 'm opgestuurd voor een kapotte USB connector en witte vlekken in mijn scherm en krijg gewoon te horen dat ie Val/Stoot/Druk schade heeft, WTF!!!
Valt dus NIET onder garantie. :F
Ik heb ´m nog nooit laten vallen, die vlekken zijn er vanzelf ingekomen (bekende probleem) en die connector brak toen ik ermee belde terwijl de USB kabel erin zat. Hoe ga ik het voor elkaar krijgen dat dit alsnog onder garantie gaat vallen? Ik heb nu al een hekel aan Dynafix (schade gemeld bij HTC zelf)

Bij mij op de bon staat garantie tot 5-2-2012, dus wat jij zegt over t/m maandag klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:15
Heeft er iemand hier ervaring met de Dolphin HD browser op zijn Android-HD2? Hij heeft bij mij een vreselijke battery drain, met name ook als ik de phone niet gebruik. Ik vind het met name op bookmark gebied een fijne browser dus ik ruil hem liever niet in.

Ik heb overigens een op Nexus gebaseerde SD-rom maar dat zou niks uit moeten maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Xaero schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:37:
Hoe bedoel je? Dat ligt er toch aan wanneer je hem gekocht hebt? Er zit 2 jaar garantie op vanaf aankoopdatum, tenminste bij T-Mobile.
Desalniettemin vandaag voor reparatie aangemeld. WM6.5 staat er netjes op, HSPL eraf..
Zelfde probleem als vorig jaar, spontane vastlopers en reboots, volgens mij warmteprobleem. Vorig jaar opgelost door het board te vervangen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:20
Heb voor de 2e keer binnen de garantietermijn mijn HD2 moeten opsturen ter reparatie. Alweer het beeldscherm. Nu bevroor het scherm soms en alleen na lock/unlock werkte die weer. Het verschil is verder dat ik het nu via HTC support zelf heb kunnen regelen (even bellen), waardoor ik hem maar 10 dagen maximaal hoef te missen en ze hem thuis komen halen en brengen. Goeie tip in dit forum! Hoop snel er weer Android op te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429104

Ik ben al een heel tijdje op zoek naar een nieuwe ROM voor mijn HD2. Nu wil ik deze wel gebruiken http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=18313782 Maar ik kan het .zip bestand nooit vinden in het 'instal zip from sd card' menu van MAGLDR.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:25
waarschijnlijk is het een .rar bestand, even opnieuw inpakken en dan zorgen dat .zip staat aangevinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het veranderd in .zip maar hij ziet hem nog steeds niet. Ik heb de .zip via de computer verplaatst naar de SD kaart. Daarna probeer ik hem dus te zoeken in MAGLDR. Toch gaat er iets fout.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Hoe zoek je hem in MAGDLR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Anoniem: 429104 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:30:
Ik ben al een heel tijdje op zoek naar een nieuwe ROM voor mijn HD2. Nu wil ik deze wel gebruiken http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=18313782 Maar ik kan het .zip bestand nooit vinden in het 'instal zip from sd card' menu van MAGLDR.

Kan iemand me helpen?
Die bestaat dus niet... deze optie zit wel in CWM, dus als je dat ook geinstalleerd hebt staan en je gaat via MAGLDR naar AD recovery, kan je daar is install zip from SD kiezen, dan choose zip from sd, als je dan niet de mappen van je SD kaart ziet gaat er iets mis met je SD. Daar zou namelijk -ergens- de gezipte rom moeten staan.

(let op de rom moet dus in de oorspronkelijke zip op je SD staat!)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee, bedankt voor de reacties. Nadat ik in MAGLDR heb gekozen voor AD recovery kom ik in ClockworkMod Recovery v3.0.0.5. Daar kies ik voor instal zip from sd card en dan choose zip from sd card. Maar dan is het bestand nergens te vinden.

Ik heb gewoon de telefoon aan de computer gehangen via USB en dan de bestanden gekopieerd naar de SD kaart. Iets in dit proces gaat toch fout.

(Moet ik de SD kaart soms eerst ook formatteren voordat ik de nieuwe bestanden er op zet?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 429104 op 04-11-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Anoniem: 429104 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:19:
Okee, bedankt voor de reacties. Nadat ik in MAGLDR heb gekozen voor AD recovery kom ik in ClockworkMod Recovery v3.0.0.5. Daar kies ik voor instal zip from sd card en dan choose zip from sd card. Maar dan is het bestand nergens te vinden.

Ik heb gewoon de telefoon aan de computer gehangen via USB en dan de bestanden gekopieerd naar de SD kaart. Iets in dit proces gaat toch fout.

(Moet ik de SD kaart soms eerst ook formatteren voordat ik de nieuwe bestanden er op zet?
welke bestanden?

als ik de xda link uit je andere topic bekijk is daar deze file te downloaden:
cLK_MAGLDR_Android_2.3.5_Sense_3.5_Firmware_v1.6.zip

Die moet je op je SD zetten (gewoon gezipped) en als die niet te selecteren is, is je kaartje rot of niet compatible.
Zie je de file wel gewoon staan op je pc als het kaartje verbonden is? Hoe is je kaartje geformatteerd?

Ook is het verstandig om niet de usb storage functies van MAGLDR en of CWM te gebruiken. deze kunnen de boel corrupt maken. gebruik de storage functie van je huidige rom of een kaartlezer om de zip file over te zetten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Kaartlezer is inderdaad het beste, dan kan er zo min mogelijk fout gaan. Ik vermoed dat dit de rede is dat mijn vorige rom verkeerd geflasht was. Kijk ook even in recovery in het menu 'Mounts and Storage' of je SD kaart goed gemount is. Eventueel unmounten en opnieuw mounten om er zeker van te zijn dat dit gebeurt is.

Als je niets meer op je SD kaart hebt staan kun je inderdaad ook even proberen om de SD kaart opnieuw te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
Net geupdate van NexusHD2-Gingerbread V3.0 naar V3.2a. Ik had 3.1 overgeslagen omdat er veel mensen waren met issues ivm volume, maar dat lijkt in deze versie helemaal opgelost te zijn.

Ik kan deze rom ook alleen maar aanraden aan iedereen, snel en up to date... IMHO ideaal voor de HD2...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Mayco schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:24:
Net geupdate van NexusHD2-Gingerbread V3.0 naar V3.2a. Ik had 3.1 overgeslagen omdat er veel mensen waren met issues ivm volume, maar dat lijkt in deze versie helemaal opgelost te zijn.

Ik kan deze rom ook alleen maar aanraden aan iedereen, snel en up to date... IMHO ideaal voor de HD2...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060
Deze zag ik staan ja, leek mij ook interessant! Draai je vanaf NAND of SD?
Zodra mijn HD2 terug is van reparatie wil ik meteen een fijne Android ROM erop! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
De NexusHD2 is zeker aan te raden als je een stabiele zuinige rom wil zonder poespas. Ik heb V2.9 een hele tijd met veel tevredenheid vanaf NAND gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:41

Damian

Insane Obtrusion

Ik had 2.9 ook draaien, naar alle tevredenheid. Net maar even geüpgrade naar 3.2a

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Idem, maar dan voor versie 2.8.

Als mijn HD2 terug is van reparatie, gaat meteen deze ROM er weer op! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
JanPedaal schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:29:
[...]

Deze zag ik staan ja, leek mij ook interessant! Draai je vanaf NAND of SD?
Zodra mijn HD2 terug is van reparatie wil ik meteen een fijne Android ROM erop! *O*
NAND uiteraard :) Ik draai Android vanaf NAND sinds de dag dat MAGLDR uitkwam, en ben nooit meer terugggegaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

JanPedaal schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:29:
[...]
...and he's back! :) Anderhalve week HD2-loos geweest, nu is het Android time! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Ik wil ook! Mijne wordt woensdag opgehaald, kapotte USB stekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Nou, gisteren de SD versie geprobeerd maar dat was niet zo'n succes. Als HD2 in standby gaat, komt ie er heel moeilijk weer uit. En na een tijdje helemaal niet meer! Na wat gegoogle heb ik twee mogelijke oorzaken kunnen vinden:
- type SD-kaart werkt niet lekker samen :?
- HD2 is te oud, bij de oudere schermen zou wakeup verstoord worden :?
Iemand ideeën? Zou dit met de NAND versie opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
JanPedaal schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:19:
Nou, gisteren de SD versie geprobeerd maar dat was niet zo'n succes. Als HD2 in standby gaat, komt ie er heel moeilijk weer uit. En na een tijdje helemaal niet meer! Na wat gegoogle heb ik twee mogelijke oorzaken kunnen vinden:
Ja,trage wakeup is in de nieuwere builds/kernels verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
JanPedaal schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:19:
Bij de SD-versies zitten er wel meer dingen niet goed, als je het echt eens wilt proberen, raad ik je aan om het gewoon via een NAND-build te testen, dan pas kan je echt goed inschatten of goed is.

Installatie van een NAND-rom is iets moeilijker als een SD-rom, maar eens je het eens gedaan hebt, is er niets moeilijk meer aan. Gewoon een duidelijke howto volgen, en het is in een kwartiertje gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Mayco schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:30:
[...]

Bij de SD-versies zitten er wel meer dingen niet goed, als je het echt eens wilt proberen, raad ik je aan om het gewoon via een NAND-build te testen, dan pas kan je echt goed inschatten of goed is.

Installatie van een NAND-rom is iets moeilijker als een SD-rom, maar eens je het eens gedaan hebt, is er niets moeilijk meer aan. Gewoon een duidelijke howto volgen, en het is in een kwartiertje gefixt.
Nou, hij staat erop.. HSPL, MAGLDR, CWM, en NAND rom. Was mijn eerste keer, toch 30 minuten bezig geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Tweakers,

Ik sprak van het weekend iemand met een Sensation XE en hij zij mij dat de batterijduur een stuk beter was. Twee dagen zonder opladen was mogelijk, zelfs met veel activiteiten.

Weet iemand waar hier het verschil zit, is er een andere batterij met andere mAh? Of zit het in de instellingen van de CPU? Die laatste zijn ook wel aan te passen met wat instellingen vanaf XDA.

Die batterijduur lijkt mij wel wat namelijk, eens kijken of we daar toe kunnen komen....

Ik draai momenteel de rom van Haldric, de Sensation XL ROM met Beats Audio en Sense 3.5, werkt echt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Vooral je ROM heeft daar veel mee te maken. Ik kan makkelijk 2-3 dagen met mijn telefoon doen wanneer ik de NexusHD2 draai. Die ROM heeft geen poespas zoals bloated apps, HTC Sense en dat soort zaken en is daardoor flink wat zuiniger. Daarnaast heeft de Kernel er ook nog eens mee te maken. De maker van de NexusHD2 ROM maakt ook een erg goede kernel.

Daarnaast heeft de Sensation XE inderdaad een batterij met meer mAh. Er zijn voor de HD2 externe batterijen te vinden, maar je moet dan wel rekening houden dat je ROM daar compatible mee is.

Met een widget als 'currentwidget' kun je het verbruik van je telefoon bijhouden. Met de NexusHD2 rom haalde ik in standby een zeer nette 3mAh en soms zelfs minder. Wanneer de telefoon actief was werd dat (als ik het me goed herinner) 300mAh.

Sommige roms verbruiken 15mAh of meer wanneer de telefoon op standby staat en 500mAh of meer wanneer die actief is.. Reken uit je winst (of verlies met zo'n rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:41

Damian

Insane Obtrusion

Mijn ervaring tot nu toe is dat er eigenlijk geen rom normaal goed te gebruiken is, op de NEXUS roms na. Die draaien soepel, reageren normaal snel, verbruiken niet teveel batterij. Al die andere zien er wel leuker uit, maar draaien voor geen meter, reageren traag, hebben grafische fouten en vreten batterij.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Muurtegel schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:44:
Daarnaast heeft de Sensation XE inderdaad een batterij met meer mAh.
En de XE heeft een dualcore processor, die zuiniger is.

De HD2 is nou eenmaal al 2 jaar uit, en de ontwikkeling staat niet stil. Bij elk nieuw model zal de processor weer zuiniger zijn, daar kan de HD2 niet (meer) aan tippen helaas.

Bekijk ook maar eens de Tegra3 chip, met zijn 5e companion core, die is nóg veel zuiniger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Muurtegel schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:44:

Daarnaast heeft de Sensation XE inderdaad een batterij met meer mAh. Er zijn voor de HD2 externe batterijen te vinden, maar je moet dan wel rekening houden dat je ROM daar compatible mee is.
CRXed schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 12:24:
[...]

En de XE heeft een dualcore processor, die zuiniger is.

De HD2 is nou eenmaal al 2 jaar uit, en de ontwikkeling staat niet stil. Bij elk nieuw model zal de processor weer zuiniger zijn, daar kan de HD2 niet (meer) aan tippen helaas.

Bekijk ook maar eens de Tegra3 chip, met zijn 5e companion core, die is nóg veel zuiniger!
Een goede ROM is natuurlijk de basis, voor de HD2, dat begrijp ik.
Maar is het onmogelijk om die accu te bestellen en die in de HD2 te proppen zodat je zonder een externe batterij de HD2 meer accuduur te geven.

M'n vriendin daarentegen heeft een (gewone) Sensation, als ik daar voor nu zo'n XE batterij voor bestel zou dat veel uitmaken qua batterijduur?

Of is het voor beiden gevaarlijk omdat de accu meer spanning levert dan waar de hardware op berekend is zegmaar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
er zijn extended accu's te koop voor de HD2, alleen niet alle android roms/kernels kunnen hier goed mee overweg, dit zou je even moeten checken hoe dit voor jou rom geld.
bv deze:
http://www.dealextreme.co...ase-for-htc-leo-hd2-91228

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Prulleman schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:44:
er zijn extended accu's te koop voor de HD2, alleen niet alle android roms/kernels kunnen hier goed mee overweg, dit zou je even moeten checken hoe dit voor jou rom geld.
bv deze:
http://www.dealextreme.co...ase-for-htc-leo-hd2-91228
Dat weet ik, maar ik ben niet opzoek naar een extended accu hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Novadecasa schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:46:
[...]

Dat weet ik, maar ik ben niet opzoek naar een extended accu hoor ;)
Novadecasa schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:30:

Maar is het onmogelijk om die accu te bestellen en die in de HD2 te proppen zodat je zonder een externe batterij de HD2 meer accuduur te geven.
Oja, als ik het goed lees wil je een accu uit een ander toestel in je HD2 stoppen... als het type nummer hetzelfde is kan je het doen, anders NIET

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19

Smarron

The bend

Damian schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:53:
Mijn ervaring tot nu toe is dat er eigenlijk geen rom normaal goed te gebruiken is, op de NEXUS roms na. Die draaien soepel, reageren normaal snel, verbruiken niet teveel batterij. Al die andere zien er wel leuker uit, maar draaien voor geen meter, reageren traag, hebben grafische fouten en vreten batterij.
Heb na veel positieve reacties ook de overstap gemaakt naar de Nexus HD. Is op dit moment aan het booten. Ik hoop dat het wat voor mij is. Ben vooral benieuwd naar de snelheid en energiezuinigheid.

Ik had hiervoor de Coredroid (volgens mij 1 van de beste Froyo roms) en gebruikte LauncherPro en Juice Defender voor wat meer snelheid en minder verbruik.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Novadecasa schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:30:
[...]

[...]

M'n vriendin daarentegen heeft een (gewone) Sensation, als ik daar voor nu zo'n XE batterij voor bestel zou dat veel uitmaken qua batterijduur?

Of is het voor beiden gevaarlijk omdat de accu meer spanning levert dan waar de hardware op berekend is zegmaar...?
Tja, daar heb ik weinig ervaring mee. Ik kan je bijna garanderen dat een accu van een andere telefoon ten eerste niet past. Mocht ie onverhoopt wel passen, dan denk ik niet dat het goed is voor je telefoon.

Wat je wel kunt doen is eens kijken of er een 3rd party accu voor de HD2 te vinden is. Eentje met meer capaciteit. Maar ik zou wel opletten dat hij HD2 compatibel is.

Als je iets leuks vindt, vooral even posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Smarron schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:27:
[...]
Heb na veel positieve reacties ook de overstap gemaakt naar de Nexus HD. Is op dit moment aan het booten. Ik hoop dat het wat voor mij is. Ben vooral benieuwd naar de snelheid en energiezuinigheid.

Ik had hiervoor de Coredroid (volgens mij 1 van de beste Froyo roms) en gebruikte LauncherPro en Juice Defender voor wat meer snelheid en minder verbruik.
LauncherPro samen met de NexusHD ROM is een wereld combinatie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

CRXed schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:37:
[...]

LauncherPro samen met de NexusHD ROM is een wereld combinatie _/-\o_
Heb het inderdaad nu ook draaien en ik ben verrast van de snelheid. Het enige waar ik mee zat, was dat ik toch wel te spreken was over Sense. Ik gebruik namelijk vrij veel mijn favoriete contacten widget en de foto's werden van Facebook weergegeven als pictogram. Een rom zonder Sense kan dit niet.

Maar heb na veelvuldig zoeken de perfecte oplossing gevonden !!

SyncMyPix

Zoekt in eerste instantie zelf naar overeenkomsten, maar uiteraard is alles handmatig aan te passen, ook de foto's van FB zijn te croppen naar eigen keuze!

Alleen stom dat ik geen ext3 heb aangemaakt bij het installeren van deze rom, maar heb nog 72MB over en heb eigenlijk alles geinstalleerd wat ik nodig heb. Desnoods kan ik nog 3 games verwijderen (waaronder 2x Angry Birds die ruim 40MB in beslag nemen) die ik eigenlijk toch nooit speel of anders op de Transformer.

Heb Juice Defender er ook afgegooid, want ik heb niet het idee dat ik die nodig heb. Nu nog even finetunen en dan heb ik voor mijn gevoel weer een nieuwe telefoon! :)

• Muurtegel
En als je Launcherpro plus koopt (wat zeker de moeite waard is), dan kun je de Launcherpro widgets ook gebruiken. Waaronder een contacten widget. En als je echt gek op sense bent, kun je een skin downloaden zodat deze er precies hetzelfde uit ziet.

Ik gebruik vooral de Agenda widget, die is echt ontzettend goed.

Anoniem: 25087

Damian schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:53:
Mijn Rom (TyphooN CyanogenMod 7 Nightly v3.7.5) is gebaseerd op de Desire, en draait zonder Sense heeel erg soepel. Zeker met de laatste Tytung r14 Kernel. (link = http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=933951)

Installeer daarnaast SetCPU of AnTuTu CPU master Free (pro aangeraden), en hiermee kan je de cpu langzamer laten draaien in verschillende profiles... heerlijk lang met je batterij doen.
Tipke: stel je email accounts zo in, dat de telefoon maar een aantal keren per dag controleert op email. dat scheelt zoveel.

• Smarron

Smarron

The bend

Muurtegel schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:31:
En als je Launcherpro plus koopt (wat zeker de moeite waard is), dan kun je de Launcherpro widgets ook gebruiken. Waaronder een contacten widget. En als je echt gek op sense bent, kun je een skin downloaden zodat deze er precies hetzelfde uit ziet.

Ik gebruik vooral de Agenda widget, die is echt ontzettend goed.
Heb ook LP Plus, maar die contact widget laat geen foto's zien van Facebook, wat ik juist wel erg graag wilde.

Maar heb het nu op deze manier opgelost en ben echt blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:36

Corpii

Le Tostie

Ik draai sinds vandaag deze
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1316632

Draait soepel, vooralsnog geen vastlopers of sense reboots. Mis alleen de uitgebreide mogelijkheden bij snelinstellen. Kan wel eens een blijvertje zijn.

Heb hiervoor http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1275119 gedraaid maar die had veel sense restarts en na een week reboots. Verder eigenlijk best tevreden mee geweest. Al was ie niet heel soepel toch ruim voldoende om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 17:35
Ik draai met tevreden de volgende rom: [17 Nov11][MAG/cLK]NDT MIUI 2.3.7 DEVELOPMENT V36.1|STABLE V4.0 MULTILANG[Tytung r14]

Ik heb alleen al een heruime tijd een probleem met mijn bluetooth carkit.

Als ik mijn carkit koppel met mijn telefoon, dan gaat dat goed en kan ik gewoon bellen met mijn carkit. Zet ik bluetooth uit en de volgende dag weer aan, dan krijg ik geen verbinding en zegt die ''gekoppeld, maar niet verbonden''

Ik heb dit probleem niet met een SENSE rom, dus ik vind dit erg vreemd! Kortom dit probleem heb ik alleen als ik een ROM draai die op android 2.3.7 is gebaseerd (CyanogenMod7).

Uiteraard al van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen, maar ik krijg het maar niet gefixt!

Wie herkend dit probleem en kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetsmurf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Ik heb het volgende probleem. Ik draai op mijn HTC HD2 een BoyPPC-CM7-V53 Android 2.3.7 rom. Als ik de wifi heb aangehad en wil daarna als ik onderweg ben mijn 3G dataverbinding gebruiken dan kan ik niet meer internetten. Hij maakt wel verbinding met het 3G netwerk van T-Mobile maar krijgt geen internetverbinding. De wifi staat dan wel uit. Ik krijg de verbinding dan alleen tot stand als ik de telefoon reboot. Alleen zodra ik de wifi gebruik dan kreeg ik weer geen 3G verbinding. Wat zou dit kunnen zijn en/of is dit een bekende bug van deze Android versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:35

Eric_Cantona

"Au Revoir"

In nog geen 9u tijd m'n accu van 100 naar 0. Ik hoor zojuist 'n tril, kijk ik naar m'n telefoon en die probeert opnieuw op te starten. Bij 't homescherm zie ik nog net 0 voordat de telefoon weer uitschakelt.

Nog nooit meegemaakt dat 't zo snel ging, maar de hele week is 't al geen betrouwbaar toestel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
internetsmurf schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 14:41:
Ik heb het volgende probleem. Ik draai op mijn HTC HD2 een BoyPPC-CM7-V53 Android 2.3.7 rom. Als ik de wifi heb aangehad en wil daarna als ik onderweg ben mijn 3G dataverbinding gebruiken dan kan ik niet meer internetten. Hij maakt wel verbinding met het 3G netwerk van T-Mobile maar krijgt geen internetverbinding. De wifi staat dan wel uit. Ik krijg de verbinding dan alleen tot stand als ik de telefoon reboot. Alleen zodra ik de wifi gebruik dan kreeg ik weer geen 3G verbinding. Wat zou dit kunnen zijn en/of is dit een bekende bug van deze Android versie?
Ik denk dat je dat beter in het topic van die ROM kan vragen. Misschien heeft het te maken met de Kernel, die regelt alle verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Eric_Cantona schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 18:34:
In nog geen 9u tijd m'n accu van 100 naar 0. Ik hoor zojuist 'n tril, kijk ik naar m'n telefoon en die probeert opnieuw op te starten. Bij 't homescherm zie ik nog net 0 voordat de telefoon weer uitschakelt.

Nog nooit meegemaakt dat 't zo snel ging, maar de hele week is 't al geen betrouwbaar toestel :/
Als je een antwoord zoekt, zou ik op zijn minst vermelden om welke rom het gaat

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:35

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Prulleman schreef op zondag 20 november 2011 @ 01:46:
[...]

Als je een antwoord zoekt, zou ik op zijn minst vermelden om welke rom het gaat
Nee zocht ik niet, ik moest even m'n frustratie daarover ventileren. Ik weet dat als ik antwoord zoek, ik 't beste naar 't topic op XDA kan gaan :)

Toch bedankt voor je interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
De eerste AOSP builds van ICS voor de HD2 zijn nu ook verschenen. Heeft iemand het al uitgeprobeerd?

De dingen die nu nog niet lijken te werken zijn
3G/RMNET (severe connect/disconnect issues) (Not test PPP yet)
Audio (No sound for all)
USB Mass Storage
Camera
Verder zal hij misschien niet helemaal snel zijn maar dat weet ik niet.

Deze of deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:39

Hupske

AFCA

JelleNL schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:42:
De eerste AOSP builds van ICS voor de HD2 zijn nu ook verschenen. Heeft iemand het al uitgeprobeerd?

De dingen die nu nog niet lijken te werken zijn

[...]

Verder zal hij misschien niet helemaal snel zijn maar dat weet ik niet.

Deze of deze
Als me vriendin weg is, zal ik ze even gaan uitproberen.
Eerst even back-up maken van je huidige rom, dan deze ICS erop gooien. Eventjes uit proberen en vervolgens weer je back-up erop gooien en je hebt nergens last van.

Ik zal t laten weten.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik ben blij dat Tytung hier mee aan de slag is gegaan. Ik gebruik ook zijn Gingerbread ROM's en die zijn veruit mijn favoriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 17:35
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 22:23:
Ik draai met tevreden de volgende rom: \[17 Nov11][MAG/cLK]NDT MIUI 2.3.7 DEVELOPMENT V36.1|STABLE V4.0 MULTILANG[Tytung r14]

Ik heb alleen al een heruime tijd een probleem met mijn bluetooth carkit.

Als ik mijn carkit koppel met mijn telefoon, dan gaat dat goed en kan ik gewoon bellen met mijn carkit. Zet ik bluetooth uit en de volgende dag weer aan, dan krijg ik geen verbinding en zegt die ''gekoppeld, maar niet verbonden''

Ik heb dit probleem niet met een SENSE rom, dus ik vind dit erg vreemd! Kortom dit probleem heb ik alleen als ik een ROM draai die op android 2.3.7 is gebaseerd (CyanogenMod7).

Uiteraard al van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen, maar ik krijg het maar niet gefixt!

Wie herkend dit probleem en kan mij helpen?

Alvast bedankt!
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01 14:45
@Vjenne-ICT nee sorry, ik zou het ook niet weten.
-

Verder heb ik net deze ICS rom erop gezet en het werkt opzich best aardig. Je merkt wel dat de animaties enzo nog niet vloeiend zijn en het een beetje sloom aanvoelt, maar dat is denk wel normaal omdat het echt een alpha is zegmaar.
Wel is het jammer dat er nog geen google apps op staan en dat je ook je google-account niet kan synchroniseren (of ik heb het over het hoofd gezien?) waardoor hij nu dus nog niet echt bruikbaar is.

Maar was dus even leuk om mee te spelen en het beloofd veel goeds, maar voor nu ga ik toch maar weer even terug naar de Typhoon cm7 rom.

edit: zie nu dat deze rom wel gapps en market heeft en kan synchroniseren met je google account.

[ Voor 10% gewijzigd door JelleNL op 20-11-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25087

Over ICS, ik volg het topic van 'sportsstar89' op de voet.
Deze rom is gebaseerd op de HTC Desire, en degene van Tytung op de Nexus.

Allebei nog in een alpha fase, en aangezien dit nog mijn primaire foon is wacht ik nog tot er een volledig werkende versie incl Hardware Accelerator draait.
Ook beide verkrijgbaar voor Magldr en cLK bootloader.

Tot nu toe dus nog fijn met android 2.3.7 TyphooN rom.

edit: de ICS rom van Developer Cruonit is discontiued omdat hij niet genoeg tijd ervoor kan vrijmaken.
Deze rom is van 'sportsstar89' -> LINK

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 25087 op 21-11-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Corpii schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:35:
Ik draai sinds vandaag deze
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1316632

Draait soepel, vooralsnog geen vastlopers of sense reboots. Mis alleen de uitgebreide mogelijkheden bij snelinstellen. Kan wel eens een blijvertje zijn.

Heb hiervoor http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1275119 gedraaid maar die had veel sense restarts en na een week reboots. Verder eigenlijk best tevreden mee geweest. Al was ie niet heel soepel toch ruim voldoende om mee te werken.
Die Sensation ROM draai ik ook, maar heb nog de 2.0 versie. Draai je 2.2? En hoe zit het met je data/WiFi?
Haldric werkt o.a. aan de instellingen via het snelmenu en de batterij indicator met percentage.

Wat mij betreft ook een goede en stabiele ROM die beter is dan vele andere Android ROM's voor de HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod