Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:16
rolandvv schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:07:
Het is dus niet de 'externe' SD-card. Als ik met ASTRO kijk dan zijn het de files in /mnt/sdcard (staat ook rechtstreeks in root als /sdcard. Net nog een keer met de hand gedelete in android, telefoon uit, telefoon aan, 'preparing sdcard' en hopla, daar staan alle files weer.
Wat ik zie staan zijn overblijfselen (intact) van alle bestanden die oorspronkelijk op de micro-sd-card stonden. Een folder 'music', een folder 'DCIM' (met daarin die 280 oude foto's), een folder 'My Documents' (jaja, voorheen windows), etc. etc.

kernelversion 2.6.32.15-g66f6ed7-dirty van cotulla
en welke rom is het (of anders, waar heb je deze vandaan/url) de kernel zegt niet zoveel, behalve in dit geval dat het een vrij oude is (hebben we het eigenlijk wel over een NAND rom of is het een SD rom....???)
Stop de kaart anders eens gewoon in een PC en gooi em daar leeg, als ie dan na uit/in pluggen op de pc nog steeds leeg is, dan heb je een magische android die bestanden kan recoveren. Dat is volgens mij wel geld waard.

Ik denk echter dat de SD verkeerd gemount word (read only) en dat het daar dus ergens mis gaat. Wellicht dat dit met een andere ROM het makkelijkst op te lossen is..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 11:21
Hoe lang gaat bi jullie een batterij mee? Welke android gebruik je? Welke tweaks e.d. gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:49
Tussen met moeite 1 dag en 1.5 dag doe ik met mijn standaard batterij en Juice Defender. Nu met Wordfeud gaat het eigenlijk te snel: echt met moeite één dag. Dat komt vooral doordat je lang aan het nadenken bent over een woord en het scherm aan blijft staan. Misschien ook doordat Wordfeud blijft checken over internet naar de "moves" van je tegenstanders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
doordeweeks 1 dag met tussendoor laden, maar dan gebruik ik em ook 2 x 35 minuten als videoplayer in de trein, en veel als mp3 speler, en natuurlijk bellen en mailen...

In het weekend zit ik aan het einde van de dag vaak op 40-50%, te weinig voor nog een dag, dus ook dan elke nacht aan de lader.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-06 21:19
Heren, ik ben een vriend van me aan het helpen met zijn HD2.

Alles werkte een half jaar prima, tot hij in een bootloop kwam en niet meer verder komt dan magldr 1.13.

Ik wil graag met task29 vanaf 0 alles weer opnieuw installeren maar het lijkt me dat hiervoor vereist is dat ik één van de volgende 2 dingen voor elkaar krijg:

1. Verbinden met activesync (lukt me niet aangezien activesync niet meer werkt op windows 7, zelfs niet in compatibility modus)

2. Het tri-colour screen

Op een of andere manier moet ik toch in het tri colour screen kunnen komen?
Als ik volume down + power ingedrukt hou kom ik in het magldr keuze menu.

Enig idee hoe ik hier uit kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
LeBrun schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:37:
Heren, ik ben een vriend van me aan het helpen met zijn HD2.

Alles werkte een half jaar prima, tot hij in een bootloop kwam en niet meer verder komt dan magldr 1.13.

Ik wil graag met task29 vanaf 0 alles weer opnieuw installeren maar het lijkt me dat hiervoor vereist is dat ik één van de volgende 2 dingen voor elkaar krijg:

1. Verbinden met activesync (lukt me niet aangezien activesync niet meer werkt op windows 7, zelfs niet in compatibility modus)

2. Het tri-colour screen

Op een of andere manier moet ik toch in het tri colour screen kunnen komen?
Als ik volume down + power ingedrukt hou kom ik in het magldr keuze menu.

Enig idee hoe ik hier uit kom?
1) hier is device center voor in de plaats gekomen geloof ik, maar of je een juiste connectie kan maken weet je pas als je in het tri color scherm komt. (dus zonder stap 2 heeft het geen zin om hierop te focussen)

2) magldr is power in gedrukt houden, tri color scherm is inderdaad vol down en power vanaf boot ingedrukt houden (ofwel, als je toestel uitstaat, eerst vol down indrukken, en daarna power erbij en dan samen ingedrukt houden tot je het tri color scherm ziet)

Of je vol down kapot is kan je testen in magldr, daar zou je met vol down door je menu naar beneden moeten kunnen scrollen.

Mocht het nog steeds niet werken (en je volume knop werkt gewoon) heb je een van de 2 volgende opties:
- een heeeeeel raar probleem
- dikke vingers

[ Voor 3% gewijzigd door Prulleman op 07-10-2011 16:00 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
bedankt voor je snelle reactie!

Ik vrees dat het optie 1 wordt..

- in mgldr werkt volume down
- power button werkt

1. toestel staat uit
2. ik hou volume down ingedrukt
3. ik druk power erbij in en hou beide ingedrukt
4. HTC logo verschijnt
5. Magldr menu opent en doordat ik volume down ingedrukt hou gaat het witte selectie vakje over de opties van boven naar beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
LeBrun schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:00:
bedankt voor je snelle reactie!

Ik vrees dat het optie 1 wordt..

- in mgldr werkt volume down
- power button werkt

1. toestel staat uit
2. ik hou volume down ingedrukt
3. ik druk power erbij in en hou beide ingedrukt
4. HTC logo verschijnt
5. Magldr menu opent en doordat ik volume down ingedrukt hou gaat het witte selectie vakje over de opties van boven naar beneden
Dat is inderdaad erg maf.... zeker als magldr gelijk door de opties gaat...
Misschien zit er dan ergens een stukje corrupt geheugen, waardoor de bootloops en bootloader scherm problemen ontstaan... een andere verklaring kan ik niet bedenken.

Laatste wat je kan proberen is om via magldr optie 7 te kiezen, (AD Hardreset)
Je wiped dan alles wat na magldr komt. Je moet dan dus opnieuw recovery installeren of een DAF rom
(indien er nu recovery opstaat, boot CWM nog wel? optie 8 in magldr)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
AD hard reset heb ik gedaan, vervolgens CWM geinstalleerd aangezien dit ook niet wilde starten.

Na installatie van CWM en optie 8 kiezen blijft deze hangen bij aftellen en GO GO GO

Geen andere mogelijkheden om via die USB flasher?

Het vervelende is dat werkelijk alles valt of staat met die tri colour bootloader, en laat dat net datgene zijn waar ik niet in kom.

Edit: Ik vrees dat ik het toestel van een maat van me gebrickt heb
Heb een half jaar geleden er android nand op gezet, draaide allemaal prima, maar nu vrees ik het ergste.

Iemand nog suggesties? :/

[ Voor 21% gewijzigd door LeBrun op 07-10-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

LeBrun schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:34:
AD hard reset heb ik gedaan, vervolgens CWM geinstalleerd aangezien dit ook niet wilde starten.

Na installatie van CWM en optie 8 kiezen blijft deze hangen bij aftellen en GO GO GO

Geen andere mogelijkheden om via die USB flasher?

Het vervelende is dat werkelijk alles valt of staat met die tri colour bootloader, en laat dat net datgene zijn waar ik niet in kom.

Edit: Ik vrees dat ik het toestel van een maat van me gebrickt heb
Heb een half jaar geleden er android nand op gezet, draaide allemaal prima, maar nu vrees ik het ergste.

Iemand nog suggesties? :/
Batterij eruit.
Volume down ingedrukt houden
Batterij erin
Heel even je powerknop indrukken en niet ingedrukt houden, alleen vol down ingedrukt houden. Zit hem hier niet de fout in? Power ingedrukt houden EN vol down ingedrukt houden is idd magldr menutje.. maar tri color-scherm is toch echt alleen maar vol down zover ik uit mijn hoofd zeg.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DeMoN schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 23:45:
[...]

Batterij eruit.
Volume down ingedrukt houden
Batterij erin
Heel even je powerknop indrukken en niet ingedrukt houden, alleen vol down ingedrukt houden. Zit hem hier niet de fout in? Power ingedrukt houden EN vol down ingedrukt houden is idd magldr menutje.. maar tri color-scherm is toch echt alleen maar vol down zover ik uit mijn hoofd zeg.
Wellicht dat vol down lang en power kort ook werkt, maar ik had de methode die ik beschreef nog getest, beide ingedrukt houden boot echt de tri color bootloader

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Het werkt beide niet, precies gedaan zoals jullie het omschreven.
(ik heb het een half jaar geleden al eerder met dezelfde telefoon wel gedaan, met tri colour bootloader)

Op welke manier ik het ook probeer, telkens gebeurt het volgende:

- Toestel trilt
- Wit scherm met HTC logo in groene letters
- Magldr 1.13 menu en de cursur begint (doordat ik vol down nog ingedrukt hou) door de opties te skippen naar beneden

Ik heb al het volgende probeerd:

- DAF build flashen via USB flasher optie in magldr 1.13
resultaat: flashen lukt, na reboot blijft hij hangen bij het eerste scherm van de rom (na Go Go Go!)

- AD recovery booten
resultaat: CWM (wat er wel op staat) boot niet, blijft hangen na Go Go Go!

- Opnieuw CWM installeren met usb flasher
resultaat: flashen gaat prima, daarna boot ad recovery zelfde resultaat als hierboven

Ik wordt er nogal hopeloos van, is het toestel bricked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 15:51

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je nu eens de standaard rom op de geheugenkaart zet en via een tooltje de bootloader opstart. Volgens mij zijn die tools er. Dan kom je toch ook in het tri-colour scherm en dan zet je de standaard rom ook direct weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hurricane schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:03:
Als je nu eens de standaard rom op de geheugenkaart zet en via een tooltje de bootloader opstart. Volgens mij zijn die tools er. Dan kom je toch ook in het tri-colour scherm en dan zet je de standaard rom ook direct weer terug.
Dat is een goede ja, als het goed is wordt met een sd flash ook de bootloder (spl) weer terug gezet over hspl heen. Mocht daar dan iets mis mee zijn geweest kan je het mogelijk zo fixen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Standaard rom als in windows mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
LeBrun schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:06:
Standaard rom als in windows mobile?
ja.... maar ik zit net de procedure nog eens door te lezen, en ook hiervoor moet je in de bootloader opstarten..
1) pak de exe uit en rename de .nbh naar leoimg.nbh en zet deze in de root van je SD
2) boot met vol down en power in de bootloader en deze pakt de leoimg.nbh automatisch op en vraagt om een wipe en een reinstall..

stap 2 gaat dus waarschijnlijk ook niet lukken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Prulleman schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:04:
[...]

ja.... maar ik zit net de procedure nog eens door te lezen, en ook hiervoor moet je in de bootloader opstarten..
1) pak de exe uit en rename de .nbh naar leoimg.nbh en zet deze in de root van je SD
2) boot met vol down en power in de bootloader en deze pakt de leoimg.nbh automatisch op en vraagt om een wipe en een reinstall..

stap 2 gaat dus waarschijnlijk ook niet lukken
Jammer..

Best frustrerend dat alles steeds weer terug leidt naar die bootloader waar ik niet in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Er zijn toch tools die de bootloader opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Als die er zijn dan zou dat misschien de oplossing zijn.

De enige manier buitenom de vol down+ power die ik tegen ben gekomen is via activesync vanuit je android OS met een reboot in de bootloader.

Maar android OS op de telefoon boot niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik kom op XDA nog een threat tegen met mensen die ook hun bootloader niet kunnen starten en direct in magldr terecht komen. Hier 2 dingen die geoppperd worden als mogelijke oplossing:
Have you tried leaving the phone on until the battery drains completely, then connecting the charger and holding the 'volume down' button straight away to hopefully gain access to the bootloader screen. If that works then you can try to flash a winmo rom to get functionality back to your phone.

This has worked for 1 member but im not sure how many other people have tried it.
of
I'm having the same issue. It will eventually work, bot only ONE TIME!

Leave your phone alone, for a night is the best. It will (well.. in my case) boot in tri-color bootscreen.

Here only a win 6.5 rom is working. After flashing magldr again, everything is dead again..
Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Ik ga beide proberen, bedankt voor de moeite :)

Wat zou bij die tweede optie bedoeld worden, 'leave your phone alone' --> terwijl hij in het magldr menu staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Mijn HD2 is gesneuveld.. Back en End toets deden het brak. En nu elke keer als je ze gebruikt flipt het touchscreen.. Wss dus een kapotte digitizer.. Is hij moeilijk te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 09:25
LeBrun schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:39:
Het werkt beide niet, precies gedaan zoals jullie het omschreven.
(ik heb het een half jaar geleden al eerder met dezelfde telefoon wel gedaan, met tri colour bootloader)

Op welke manier ik het ook probeer, telkens gebeurt het volgende:

- Toestel trilt
- Wit scherm met HTC logo in groene letters
- Magldr 1.13 menu en de cursur begint (doordat ik vol down nog ingedrukt hou) door de opties te skippen naar beneden

Ik heb al het volgende probeerd:

- DAF build flashen via USB flasher optie in magldr 1.13
resultaat: flashen lukt, na reboot blijft hij hangen bij het eerste scherm van de rom (na Go Go Go!)

- AD recovery booten
resultaat: CWM (wat er wel op staat) boot niet, blijft hangen na Go Go Go!

- Opnieuw CWM installeren met usb flasher
resultaat: flashen gaat prima, daarna boot ad recovery zelfde resultaat als hierboven

Ik wordt er nogal hopeloos van, is het toestel bricked?
Vooral dat blijven hangen op het Go Go Go verhaal klinkt mij in de oren als een verkeerde Radio.
Welke Radio is geinstalleerd?

En anders kan je misschien hier wat mee proberen: HD2 Toolkit
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
rolandvv schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:07:
Het is dus niet de 'externe' SD-card. Als ik met ASTRO kijk dan zijn het de files in /mnt/sdcard (staat ook rechtstreeks in root als /sdcard. Net nog een keer met de hand gedelete in android, telefoon uit, telefoon aan, 'preparing sdcard' en hopla, daar staan alle files weer.
Wat ik zie staan zijn overblijfselen (intact) van alle bestanden die oorspronkelijk op de micro-sd-card stonden. Een folder 'music', een folder 'DCIM' (met daarin die 280 oude foto's), een folder 'My Documents' (jaja, voorheen windows), etc. etc.

kernelversion 2.6.32.15-g66f6ed7-dirty van cotulla
/mnt/sdcard IS je SD-kaart!!

Alles van je SD kaart kopieren naar je PC, SD kaart formatteren en daarna terugzetten wat je er wel op wilt hebben, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@ LeBrun, had het ook in je XDA topic gepost, maar wellicht dat je SD de boel verkloot, probeer eens op te starten in de bootloader ZONDER een sd kaart in het toestel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
CRXed schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:48:
[...]

Vooral dat blijven hangen op het Go Go Go verhaal klinkt mij in de oren als een verkeerde Radio.
Welke Radio is geinstalleerd?

En anders kan je misschien hier wat mee proberen: HD2 Toolkit
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1090783
Radio 2.15

Deze werd overal geadviseerd toen ik android erop installeerde, wat overigens probleemloos ging en ruim een half jaar prima gewerkt heeft.

Edit: Die HD2 toolkit vereist dat je het toestel zelf in de bootloader zet, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door LeBrun op 10-10-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Prulleman schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:47:
@ LeBrun, had het ook in je XDA topic gepost, maar wellicht dat je SD de boel verkloot, probeer eens op te starten in de bootloader ZONDER een sd kaart in het toestel
Ga ik vanavond proberen!

Zou het kunnen dat doordat op een èrg slecht moment de batterij eruit is gehaald de bootloader corrupted is geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
LeBrun schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:02:
[...]

Ga ik vanavond proberen!

Zou het kunnen dat doordat op een èrg slecht moment de batterij eruit is gehaald de bootloader corrupted is geraakt?
Hopelijk is de bootloader niet corrupt... want dan gaat ie zonder speciale apparatuur niet meer werken..
Wellicht is combinatie van:
- een niet met de bootloader compatible geformateerde SD kaart (je bootloader checked namelijk als eerste of er een leoimg.nbh op staat, wellicht gaat ie niet verder in de bootloader omdat dat niet lukt).
- corrupt geraakte magldr of corrupte geheugencellen van je NAND.

ook een keer een topic op xda gezien dat kapot NAND wellicht met een task2 of zo te fixen was (kan de details zo snel niet vinden). Maar ook hiervoor moet je eerst in de bootloader zien te komen.. ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Dit is ook een (rare) oplossing die ik gevonden heb:
I opened up my hd2 (unscrew and removed the back panel) and disconnected the connector flex rigid board (A board) of the hardware keypad from the mainboard….and pushed the battery in and pressed reset (sometime u need to plugin the usb cable to wall charged/pc to wake up the phone) and held volume down key and hopped for some miracle.
Hier nog wat info: http://forum.ppcgeeks.com...t-enter-bootloader-2.html

of
When my HD2 is connected via USB and the battery is pulled out and inserted-while-pressing-volume-down it also forcefully starts in bootloader (without pressing power on).
I have my phone connected via usb. The back cover is removed and I simply pull out the battery and put it back while pressing-and-holding the volume down button.
I would do this twice or thrice, quickly in a row to interrupt whatever boot procedure is still there.
As Ted said, I would repeat this (and every other suggestion) more than once, but slowly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:41
Xaero schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:39:
Mijn HD2 is gesneuveld.. Back en End toets deden het brak. En nu elke keer als je ze gebruikt flipt het touchscreen.. Wss dus een kapotte digitizer.. Is hij moeilijk te vervangen?
Ik heb een defecte HD2 gekocht hier via V&A en die had hetzelfde probleem. Gewoon opgestuurd naar HTC en hij is gratis gefixed. Aangezien het toestel nog geen 2 jaar op de markt is denk ik dat je nog wel garantie hebt.
Wel ff terug flashen naar een stock WM6.5 natuurlijk ;)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb de laatste tijd erg veel last van dat mijn HD2 spontaan erg traag wordt. Alles gaat dan ook letterlijk in slowmotion. Telefoon uitzetten en dan wat apps verwijderen die ik niet (meer) gebruik helpt dan vaak wel, maar het echt bloed irritant. :(

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rakkerzero schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:04:
Ik heb de laatste tijd erg veel last van dat mijn HD2 spontaan erg traag wordt. Alles gaat dan ook letterlijk in slowmotion. Telefoon uitzetten en dan wat apps verwijderen die ik niet (meer) gebruik helpt dan vaak wel, maar het echt bloed irritant. :(
Als je een antwoord zoekt is het wellicht handig om meer info te geven over bv de rom die je gebruikt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:42
beste mede tweakers en HD2 gebruikers :)

ik heb een probleem met mijn HD2.
ik draai een Gingerbread 2.3.5 + Sense 3.0 rom.
Vandaag wilde ik deze opnieuw installeren omdat hij wat sloom was.
ik wilde dus een wat grotere CWR partitie + meer cache.
met behulp van de HD2 Toolkit wilde ik een 200MB cwr partitie +
40mb cache maken.
Telefoon in USB Flasher mode gezet, en aangesloten op mijn Laptop met Windows 7. de telefoon gaf 'USB' aan wat normaal dus in houd dat deze gereed is.
echter gaf m'n laptop een USB ini failed aan.
toen geprobeert op een andere USB poort, zelfde probleem.
Mijn desktop met Windows 7 heeft hetzelfde.
De 3 XP machines die we hebben werkt het ook niet bij , de telefoon geeft niet eens 'USB' aan in de Flasher mode.

Opladen via USB op alle 5 de machines werkt wel, ook de diskdrive optie werkt, sync werkt. alles werkt verder.
andere kabel maakt ook geen verschil.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Vanavond ga ik m'n HD2 uit elkaar schroeven. Wish me luck..

Tgg, hele schroevensetjes. Alle mogelijk torx die er maar beschikbaar is.. Behalve natuurlijk 5 :'). Morgen nieuwe kans.

[ Voor 52% gewijzigd door Xaero op 12-10-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Vinny1994 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:17:

40mb cache maken.
Telefoon in USB Flasher mode gezet, en aangesloten op mijn Laptop met Windows 7. de telefoon gaf 'USB' aan wat normaal dus in houd dat deze gereed is.
De 3 XP machines die we hebben werkt het ook niet bij , de telefoon geeft niet eens 'USB' aan in de Flasher mode.

Opladen via USB op alle 5 de machines werkt wel, ook de diskdrive optie werkt, sync werkt. alles werkt verder.

iemand enig idee?
CWM moet vanuit MAGLDR geflashed worden, lijkt erop dat je vanuit de tri color bootloader CWM probeert te flashen. (dus naar MAGLDR, power ingedruk houden tot menu en dan daar optie 4 usb flasher)

Mocht ik dit fout hebben en je wel in de juiste flash modus zit, probeer dan eens niet de toolkit te gebruiken, maar gewoon een losse CWM install, je kan eventueel de partitie layout in de config file zo zetten als je het wilt hebben.
Xaero schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:37:
Vanavond ga ik m'n HD2 uit elkaar schroeven. Wish me luck..
Succes :) :Y)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Vinny1994 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:17:

40mb cache maken.

iemand enig idee?
Moet je dan niet iets met uhh Microsoft Windows ActiveSync hebben oid wil je dat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Prulleman schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:52:
[...]

CWM moet vanuit MAGLDR geflashed worden, lijkt erop dat je vanuit de tri color bootloader CWM probeert te flashen. (dus naar MAGLDR, power ingedruk houden tot menu en dan daar optie 4 usb flasher)

Mocht ik dit fout hebben en je wel in de juiste flash modus zit, probeer dan eens niet de toolkit te gebruiken, maar gewoon een losse CWM install, je kan eventueel de partitie layout in de config file zo zetten als je het wilt hebben.

[...]
Succes :) :Y)
Ik kom inderdaad in de "USB Flasher Mode" door mijn power knop ingedrukt te houden, en dan in MAGLDR naar USB Flasher te "scrollen" en deze te selecteren.
Ook met een losse CWM install (de bekende DAF.exe) werkt het niet.
Voorheen heeft dit altijd gewerkt!

@ Xaero
Microsoft Windows ActiveSync is volgensmij alleen nodig als je van Windows Mobile naar Android gaat met de HD2 (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Heb vanmiddag de partities proberen te flashen. Kreeg een melding over Activesync.. Kan het mis hebben. Wat staat er in apparaatbeheer dan? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Xaero schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:30:
Heb vanmiddag de partities proberen te flashen. Kreeg een melding over Activesync.. Kan het mis hebben. Wat staat er in apparaatbeheer dan? :).
Raar, dat heb ik echt nog nooit gezien.

Heb ff een screenshot gemaakt en op de ImageShack gezet: klik
No offence tegen mijn achtergrond please :)
Zal Activesync voor Windows 7 X64 eens ff zoeken

EDIT: Dit is best wel fail : klik
Vista Only dan?

EDIT2: heb net een compleet pakket met "voor geprogrammeerde cwr partitie layouts" gedownload.
Heb er van 135, 150, 250, en 400.
Wie weet in welke file ik de layout kan aanpassen? screenshot : klik
als ik de flash.cfg open krijg ik dit :klik
kan ik gewoon "system"en "cache" aanpassen naar de waarden die ik wil?

[ Voor 45% gewijzigd door Vinny1994 op 12-10-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vinny1994 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:50:
[...]

EDIT: Dit is best wel fail : klik
Vista Only dan?
De opvolger van ActiveSync al geprobeerd?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Ik zie wederom dat dit een programma is voor Vista, echter kwam me de naam Windows mobility center wel bekend voor toen ik het las, en deze heb ik ook op mijn Windows 7 computers geinstaleerd, dus dat zou goed moeten zijn.

nu ik na ga denken bedenk ik me dat ik 'run as administrator' helemaal niet heb geprobeert :+ shame on me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Vinny1994 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:50:
[...]
EDIT2: heb net een compleet pakket met "voor geprogrammeerde cwr partitie layouts" gedownload.
Heb er van 135, 150, 250, en 400.
Wie weet in welke file ik de layout kan aanpassen? screenshot : klik
als ik de flash.cfg open krijg ik dit :klik
kan ik gewoon "system"en "cache" aanpassen naar de waarden die ik wil?
Jep gewoon system en cache aanpassen en het werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
*weg* we gaan je niet helpen met fraude.

[ Voor 102% gewijzigd door RoD op 14-10-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
*weg*

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 14-10-2011 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Ik ben helemaal ten einde raad wat betreft mn HD2 waar ik jullie de afgelopen pagina's op dit thread over heb verteld. Alle aangedragen opties heb ik geprobeerd, maar het ding boot altijd rechtstreeks in MAGLDR 1.13 na het HTC logo.

- Flashen van .DAF roms vanuit magldr werkt, maar vervolgens blijft de rom na reboot hangen op het eerste logo van de rom (dus wel voorbij Go Go Go!)

- Flashen van een nieuwe CWM werkt ook, maar vervolgens booten AD recovery hangt na Go Go Go!

Heeft iemand van jullie nog opties, iets waarmee ik dit apparaat weer een telefoon kan maken :/
Of weten jullie iemand op XDA die hier mee kan helpen, eventueel ook met vergoeding in de vorm van 'donatie'. (zelf ben ik meer bekend met het samsung galaxy s gedeelte van het forum, dus ik ken geen personen die ik hiervoor zou kunnen benaderen)

Edit: Is iemand van jullie hier toevallig 'mikesomething98' op XDA :)
http://forum.xda-develope...p?p=18421037#post18421037

Dit omschrijft precies mijn probleem en hij lijkt het (hardwarematig en voor mij althans zeer ingewikkeld) opgelost te hebben!

[ Voor 14% gewijzigd door LeBrun op 14-10-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:12
Al een andere radio geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeBrun
Voor het flashen van een radio moet je in bootloader zitten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
Ik heb mijn probleem eindelijk opgelost!
Na veel zoeken op XDA heb ik de oplossing gevonden.

Sluit je HD2 aan op je PC in de "USB Flasher Mode" deze geeft nu "USB" aan.
Ga naar het Windows Mobile Device Center.
Klik op connection settings.
Vink nu Allow USB Connection UIT!
Start de daf.exe voor het aanmaken van de partitie door hem uit te voeren als admin.
Het werkt!

Windows 7 Professional X64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:55
Vinny1994 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:27:
Ik heb mijn probleem eindelijk opgelost!
Na veel zoeken op XDA heb ik de oplossing gevonden.

Sluit je HD2 aan op je PC in de "USB Flasher Mode" deze geeft nu "USB" aan.
Ga naar het Windows Mobile Device Center.
Klik op connection settings.
Vink nu Allow USB Connection UIT!
Start de daf.exe voor het aanmaken van de partitie door hem uit te voeren als admin.
Het werkt!

Windows 7 Professional X64
Ik gebruik altijd een batch file die de Mobile Device Center services uitschakeld.

@echo off
SC STOP WCESCOMM
SC STOP RAPIMGR

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
LeBrun schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:06:
[...]

hiervoor moet je je telefoon opstarten door de volumeknop omlaag in te drukken en het toestel aan te zetten.
je komt nu in een scherm met kleuren.

mijn brein laat me nu even in de steek over de naam van dat scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Vinny1994 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:21:
[...]

hiervoor moet je je telefoon opstarten door de volumeknop omlaag in te drukken en het toestel aan te zetten.
je komt nu in een scherm met kleuren.

mijn brein laat me nu even in de steek over de naam van dat scherm :+
Voordat je (halve) suggesties doet, lees eerst even waar het over gaat! :X
Het hele probleem is juist dat hij niet in de bootloader komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
LeBrun schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:06:
[...]

Ja.
Maar heb je ook wat aan de info die hier gegeven wordt?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36935319
Misschien kan je zo ook iets flashen via DAF?
Misschien kan je zelfs een radio flashen, want alles wijst erop dat er iets mis is met de radio ivm dat GO GO GO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
LeBrun schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:43:
Ik ben helemaal ten einde raad wat betreft mn HD2 waar ik jullie de afgelopen pagina's op dit thread over heb verteld. Alle aangedragen opties heb ik geprobeerd, maar het ding boot altijd rechtstreeks in MAGLDR 1.13 na het HTC logo.

Dit omschrijft precies mijn probleem en hij lijkt het (hardwarematig en voor mij althans zeer ingewikkeld) opgelost te hebben!
Heb je al geprobeerd om de batterij er een dag uit te laten? Dan de batterij er weer in en eglijk naar de bootloader? In dat topic dat je gaf staat dat als mogelijke oplosisng..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddr780
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Wie heeft er ervaring, als het al mogelijk is, om dual-sim op de HD2 te zetten onder Android.
Ik zou dat graag willen, alleen onder voorwaarde dat ik beide signalen tegelijk kan ontvangen en kan kiezen welke simkaart voor welke toepassing gebruikt wordt. Ik verwacht wel een probleem, maar misschien heeft er iemand hier al eens mee gestoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-06 15:45
ddr780 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:00:
Wie heeft er ervaring, als het al mogelijk is, om dual-sim op de HD2 te zetten onder Android.
Ik zou dat graag willen, alleen onder voorwaarde dat ik beide signalen tegelijk kan ontvangen en kan kiezen welke simkaart voor welke toepassing gebruikt wordt. Ik verwacht wel een probleem, maar misschien heeft er iemand hier al eens mee gestoeid.
Beide signalen tegelijk ontvangen is voor zover ik weet in ieder geval al onmogelijk met de hardware van de HD2. Dual simkaarten werken wel in sommige roms, ik kan mij herinneren dat een tijd (half jaar) geleden een kernelupdate kwam die dat mogelijk maakte. Je zal alleen altijd moeten switchen tussen de kaarten (dmv code op dialer intoetsen). Wat jij beschrijft is iets wat maar heel weinig telefoons kunnen (die zijn er speciaal op gebouwd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
WTF moment van de dag: Telefoon is maandag opgehaald door HTC. Zondag al helemaal HSPL vrij gemaakt en standaard verise er weer op gegooid. Waarschijnlijk dus dinsdag en woensdag gerepareerd. En as we speak istie al weer onderweg naar mij.. Ik gok dus dat hij al gemaakt is, en dat ik hem morgen thuis kan verwachten. Binnen 4 dagen is mijn HD2 dus gerepareerd. Top!
Denk dat het kosteloos is, anders hadden ze denk ik wel gemaild/gebeld/whatever voor ze hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Xaero schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:45:
WTF moment van de dag: Telefoon is maandag opgehaald door HTC. Zondag al helemaal HSPL vrij gemaakt en standaard verise er weer op gegooid. Waarschijnlijk dus dinsdag en woensdag gerepareerd. En as we speak istie al weer onderweg naar mij.. Ik gok dus dat hij al gemaakt is, en dat ik hem morgen thuis kan verwachten. Binnen 4 dagen is mijn HD2 dus gerepareerd. Top!
Denk dat het kosteloos is, anders hadden ze denk ik wel gemaild/gebeld/whatever voor ze hem terugsturen.
Hoe heb je dat geregeld? Ik moet die van mij voor de 2e keer laten maken (scherm doet weer raar). De vorige keer was ik hem drie weken kwijt via Belcompany waar ik hem gekocht had. Kan het korter? Het valt overigens nog net onder de garantieperiode.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
hansie18 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:53:
[...]

Hoe heb je dat geregeld? Ik moet die van mij voor de 2e keer laten maken (scherm doet weer raar). De vorige keer was ik hem drie weken kwijt via Belcompany waar ik hem gekocht had. Kan het korter? Het valt overigens nog net onder de garantieperiode.... :)
Via HTC zelf regelen!
Ga naar de Support pagina op HTC.com en chat met ze om hem in te boeken voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
CRXed schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:00:
[...]

Via HTC zelf regelen!
Ga naar de Support pagina op HTC.com en chat met ze om hem in te boeken voor reparatie.
Een beller is sneller... Vrijdag gebeld, ze wouden hem zaterdagochtend al op komen halen.. En inderdaad: HTC Zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 11:42

RammY

Dát!

hansie18 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:53:
[...]

3 Weken?
Heb jij ff mazzel...
Pro-Assist heeft hm op 28 september opgehaald en nogsteeds geen ander toestel.
Dat ie niet meer gerepareerd kan worden weet ik inmiddels, dus krijg een Sensation .. maar die laat ook op zich wachten.
Na veel gezeur sta ik in iedergeval dagelijks in contact met Pro-Assist, en dan wel belletjes vanaf hun kant.
We wachten maar weer :/

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Laatst online: 05-06 13:11

NvU

Hallo,

Ik heb een HTC HD2 met android 2.3.5 + HTC Sense.
Ik heb weinig verstand/ervaring van flashen van telefoons.
Met een paar simpele how to's is het me gelukt de rom draaiende te krijgen op mn htc.
Maar nu geeft hij gelijk aan dat mn geheugen vol zit op mn telefoon, waardoor ik oa geen smsjes meer kan lezen.
Nu heb ik niets extra gedownload op mijn toestelgeheugen alleen wat apps maar die heb ik naar mijn sd kaart verplaatst.
Is hier wat aan te doen? of ligt het echt aan de rom en moet ik een andere proberen?
MvG,
NvU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• owman666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-03 09:12
Hoe voeg ik een nederland woordenboek toe aan mijn android toetsenbord? ik run de NAND versie CM7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor punk
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-03 21:16
http://hotfile.com/dl/133013729/12de004/NLGingerBreadLatinIME.zip.html

Deze kan je flashen via clockwork recovery, dan zit Nederlands er weer in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
owman666 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:48:
Hoe voeg ik een nederland woordenboek toe aan mijn android toetsenbord? ik run de NAND versie CM7
Ik persoonlijk gebruik Go keyboard, met een NL takenpakket, deze zijn gratis te downloaden vanuit de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
NvU schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:21:
Hallo,

Ik heb een HTC HD2 met android 2.3.5 + HTC Sense.
Ik heb weinig verstand/ervaring van flashen van telefoons.
Met een paar simpele how to's is het me gelukt de rom draaiende te krijgen op mn htc.
Maar nu geeft hij gelijk aan dat mn geheugen vol zit op mn telefoon, waardoor ik oa geen smsjes meer kan lezen.
Nu heb ik niets extra gedownload op mijn toestelgeheugen alleen wat apps maar die heb ik naar mijn sd kaart verplaatst.
Is hier wat aan te doen? of ligt het echt aan de rom en moet ik een andere proberen?
MvG,
NvU
Hoe en wat heb geflashed? MAGLDR? cLK?
Een Sense rom neemt meer ruimte in beslag, je zult waarschijnlijk een CWM Recovery moeten flashen met meer geheugen voor het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Laatst online: 05-06 13:11

NvU

CRXed schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:14:
[...]

Hoe en wat heb geflashed? MAGLDR? cLK?
Een Sense rom neemt meer ruimte in beslag, je zult waarschijnlijk een CWM Recovery moeten flashen met meer geheugen voor het systeem.
Bedankt voor de reactie is inmiddels opgelost.
Ik had gebruikt gemaakt van MAGLDR,
Maar er stond een optie verkeerd bij het recovery flashen waardoor er inderdaad geen extra ruimte was.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Mijn HD2 is dus teruggekomen van de fabriek. Touchscreen werkt weer, alleen de hardware buttons (windows toets, terug toets en uit-toets) klikken nog steeds niet zoals de andere toetsen. Lijkt wel alsof dat plastic gebeuren er onder kapot is. Nu ben ik bang dat (doordat die digitizer chip-ding) onder die 3 knoppen zit binnen no-time mijn touchscreen weer kapot is. De telefoon is nog 7 dagen binnen garantie.. Dit opnieuw laten repareren of met goede hoop kijken of hij blijft werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:36
Wil vanavond de volgende rom op mijn HD2 zetten: |ROM| |MULTI LANG| |Oct 2nd| Energy™ -.¸¸.·´¯ Sense 3.0 Official Desire HD [Hieros] (draai nu nog Clean Desire met HTC sense op andriod 2.2). Alleen mijn vraag is nu, hoe behoud ik mijn reeds geïnstalleerde apps? Niet dat het een ramp is om het opnieuw te installeren, maar misschien is er een gemakkelijke oplossing.

Tevens iemand ervaring met de bovenstaande rom?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mcdeath schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:00:
Wil vanavond de volgende rom op mijn HD2 zetten: |ROM| |MULTI LANG| |Oct 2nd| Energy™ -.¸¸.·´¯ Sense 3.0 Official Desire HD [Hieros] (draai nu nog Clean Desire met HTC sense op andriod 2.2). Alleen mijn vraag is nu, hoe behoud ik mijn reeds geïnstalleerde apps? Niet dat het een ramp is om het opnieuw te installeren, maar misschien is er een gemakkelijke oplossing.

Tevens iemand ervaring met de bovenstaande rom?
Zoek backup software uit, zoals bv titanium backup, of my backup root. daarmee kan je de apps + de bijbehorende instellingen/data/savegames etc naar je SD schrijven.
Geen ervaring met die ROM, vind sense wel aardig, maar heb liever een rom zonder sense. hele tijd CM7 van typhoon gedraaid en nu al een tijd JW MIUI

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
LeBrun schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:43:

- Flashen van .DAF roms vanuit magldr werkt, maar vervolgens blijft de rom na reboot hangen op het eerste logo van de rom (dus wel voorbij Go Go Go!)

- Flashen van een nieuwe CWM werkt ook, maar vervolgens booten AD recovery hangt na Go Go Go!

Heeft iemand van jullie nog opties, iets waarmee ik dit apparaat weer een telefoon kan maken :/
Of weten jullie iemand op XDA die hier mee kan helpen, eventueel ook met vergoeding in de vorm van 'donatie'. (zelf ben ik meer bekend met het samsung galaxy s gedeelte van het forum, dus ik ken geen personen die ik hiervoor zou kunnen benaderen)

Edit: Is iemand van jullie hier toevallig 'mikesomething98' op XDA :)
http://forum.xda-develope...p?p=18421037#post18421037

Mijn HD2 gaat voor reparatie weg, dus wilde ik de originele ROM erop zetten en daarvoor moet ik naar de bootloader. Ik schrok me rot toen ik erachter kwam dat dit niet lukte en ik hetzelfde probleem leek te hebben als jij!

Gelukkig heb ik (voor mij) de oplossing gevonden! 8)

-Zet de telefoon uit
-Zet de telefoon aan door kort op de powerknop te drukken
-Zodra de telefoon opstart houdt de powerknop in, totdat je in het MAGLDR menu komt
-Ga in het menu naar 11. RESET
-Kies reset met de linkertoets en hou meteen daarna VOL DOWN ingedrukt
-Je komt nu in de bootloader :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-04 14:37
Xaero schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:36:
Mijn HD2 is dus teruggekomen van de fabriek. Touchscreen werkt weer, alleen de hardware buttons (windows toets, terug toets en uit-toets) klikken nog steeds niet zoals de andere toetsen. Lijkt wel alsof dat plastic gebeuren er onder kapot is. Nu ben ik bang dat (doordat die digitizer chip-ding) onder die 3 knoppen zit binnen no-time mijn touchscreen weer kapot is. De telefoon is nog 7 dagen binnen garantie.. Dit opnieuw laten repareren of met goede hoop kijken of hij blijft werken?
Bij mij klikt de ophang-toets al heel lang niet meer. Wss omdat ik deze het meeste gebruik. Het heeft verder nooit tot problemen opgeleverd bij mijn toestel..

edit: Ik heb laatst mijn rom geupdate naar de nieuwste versie (NexusHD2 Gingerbread v3.1a), maar ik merk dat het allemaal niet zo soepel meer loopt als in de oudere versie. Dus ik denk dat ik maar eens over ga stappen op een nieuwe.

De MIUI roms spreken mij wel aan. Zijn er hier mensen die deze gebruiken en mij een rom aan kunnen raden? (Het liefst eentje die soepel en vlot loopt)

[ Voor 20% gewijzigd door Muurtegel op 26-10-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 07:55
Helemaal eens Muurtegel! Ik denk dat ik terug ga naar versie 2.9, want die liep perfect!

Met 3.1a heb ik meer battery drain en zijn sommige onderdelen in het engels (?) Niet dat ik moeite heb met engels, maar het staat slordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Muurtegel schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:46:
[...]

De MIUI roms spreken mij wel aan. Zijn er hier mensen die deze gebruiken en mij een rom aan kunnen raden? (Het liefst eentje die soepel en vlot loopt)
De MIUI rom van JW bevalt er goed:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1050645
regelmatige updates, maar alleen als het goed werkt :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12-2024
http://www.jayceooi.com/2...wich-sdk-rom-for-htc-hd2/

Draait nog voor geen meter zo te lezen, maar het begin is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik heb toch gekozen voor de NDT MIUI.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1010498

Ik had even wat moeilijkheden met installeren, maar bevalt nu toch wel erg goed. Het is echt even wennen dat MIUI, maar wel heel erg vet!

edit: Iemand nog tips voor een nieuwe MIUI gebruiker?

[ Voor 10% gewijzigd door Muurtegel op 27-10-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
EBOOZ schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:56:
Helemaal eens Muurtegel! Ik denk dat ik terug ga naar versie 2.9, want die liep perfect!

Met 3.1a heb ik meer battery drain en zijn sommige onderdelen in het engels (?) Niet dat ik moeite heb met engels, maar het staat slordig :)
Ik ben op 2.8 blijven hangen, doet alles wat ik wil, dus waarom upgraden!? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 07:55
Soort van nerd-drang om toch met de nieuwste spullenboel te werken ;) Maar ik kan je keuze alleen maar toejuichen!

Hebben mensen hier trouwens ook 3G Watchdog? Deze geeft met Android 2.3.6 verkeerde waarden aan! De applicatie zegt dat ik iets van 420 MB heb verbruikt, terwijl ik ondertussen een SMS krijg van KPN dat m'n databundel van 1 GB op is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Ik gebruikte Data counter widget (https://market.android.co...android.datacounter&hl=en). Die was altijd prima accuraat. Bij de MIUI rom die ik nu draai zit het ingebouwd, erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijtafel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 16:39
Een enorme noob vraag maar mijn HD2 heeft problemen met het schrerm, en moet dus voor reparatie worden opgestuurd, maar hoe verwijder je nou die hspl? je moet de orginele spl hebben, uit een orginele rom maar hoe kom je daar aan want ik kom alleen maar upgrades tegen, en als je hem dan terug flash merken ze er dan nog wat van tijdens reparatie dat het buiten de garantie zal vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Heel simpel! ;). Heb het een week of iets geleden ook gedaan. Ging prima.

http://94.136.51.200/down...2.15.50.14_LEO_S_Ship.exe

Die downloaden. Uitpakken met Winrar of een soortgelijk programma. Binnenin zit een ruu_signen.nbh file. Deze noem je naar LEOIMG.nbh en plaats je op een FAT32 microSD kaartje. Die doe je in je phone, en je gaat naar (nu nog) HSPL. Je krijgt een seconde de gewone 3-kleuren, maar snel springt ie over naar een wit scherm met allemaal dingen die ie gaat veranderen. Dan kan je met de end-toets het proces starten. Vraagt ie ook of je dit wil doen. Doe je uiteraard. Nu gaat ie alles opnieuw flashen. Er komt vanzelf OK achter. Duurt eventjes trouwens, dus neit bang zijn dat het vast loopt.

Nu zegt ie update succesfull. Nu kan je de batterij eruit halen en rebooten. Dan heb je weer SPL met stock rom van WinMO :).

http://www.youtube.com/watch?v=Wc89Gh0QpIY. Dit helpt ook. Mijn HD2 is hiermee gewoon netjes gerepareerd binnen de garantie.

Voor de mensen die nog issues hebben: je hebt nog (volgens mij) t/m maandag garantie.. Dus opsturen ervoor is aangeraden :+

[ Voor 11% gewijzigd door Xaero op 28-10-2011 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 12:40

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Is een 2.08 SPL een officiële HTC SPL? Ik heb hem namelijk naar reparatie gestuurd en ze zeggen dat dit geen officiele software is?

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Sloeber schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:11:
Is een 2.08 SPL een officiële HTC SPL? Ik heb hem namelijk naar reparatie gestuurd en ze zeggen dat dit geen officiele software is?
Volgens mij moet je een 1.66 of een 3.03 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Xaero schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:37:
Mijn HD2 is hiermee gewoon netjes gerepareerd binnen de garantie.

Voor de mensen die nog issues hebben: je hebt nog (volgens mij) t/m maandag garantie.. Dus opsturen ervoor is aangeraden :+
Ik heb 'm opgestuurd voor een kapotte USB connector en witte vlekken in mijn scherm en krijg gewoon te horen dat ie Val/Stoot/Druk schade heeft, WTF!!!
Valt dus NIET onder garantie. :F
Ik heb ´m nog nooit laten vallen, die vlekken zijn er vanzelf ingekomen (bekende probleem) en die connector brak toen ik ermee belde terwijl de USB kabel erin zat. Hoe ga ik het voor elkaar krijgen dat dit alsnog onder garantie gaat vallen? Ik heb nu al een hekel aan Dynafix (schade gemeld bij HTC zelf)

Bij mij op de bon staat garantie tot 5-2-2012, dus wat jij zegt over t/m maandag klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Heeft er iemand hier ervaring met de Dolphin HD browser op zijn Android-HD2? Hij heeft bij mij een vreselijke battery drain, met name ook als ik de phone niet gebruik. Ik vind het met name op bookmark gebied een fijne browser dus ik ruil hem liever niet in.

Ik heb overigens een op Nexus gebaseerde SD-rom maar dat zou niks uit moeten maken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Xaero schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:37:
Hoe bedoel je? Dat ligt er toch aan wanneer je hem gekocht hebt? Er zit 2 jaar garantie op vanaf aankoopdatum, tenminste bij T-Mobile.
Desalniettemin vandaag voor reparatie aangemeld. WM6.5 staat er netjes op, HSPL eraf..
Zelfde probleem als vorig jaar, spontane vastlopers en reboots, volgens mij warmteprobleem. Vorig jaar opgelost door het board te vervangen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Heb voor de 2e keer binnen de garantietermijn mijn HD2 moeten opsturen ter reparatie. Alweer het beeldscherm. Nu bevroor het scherm soms en alleen na lock/unlock werkte die weer. Het verschil is verder dat ik het nu via HTC support zelf heb kunnen regelen (even bellen), waardoor ik hem maar 10 dagen maximaal hoef te missen en ze hem thuis komen halen en brengen. Goeie tip in dit forum! Hoop snel er weer Android op te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429104

Ik ben al een heel tijdje op zoek naar een nieuwe ROM voor mijn HD2. Nu wil ik deze wel gebruiken http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=18313782 Maar ik kan het .zip bestand nooit vinden in het 'instal zip from sd card' menu van MAGLDR.

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:20
waarschijnlijk is het een .rar bestand, even opnieuw inpakken en dan zorgen dat .zip staat aangevinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het veranderd in .zip maar hij ziet hem nog steeds niet. Ik heb de .zip via de computer verplaatst naar de SD kaart. Daarna probeer ik hem dus te zoeken in MAGLDR. Toch gaat er iets fout.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Hoe zoek je hem in MAGDLR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Anoniem: 429104 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 21:30:
Ik ben al een heel tijdje op zoek naar een nieuwe ROM voor mijn HD2. Nu wil ik deze wel gebruiken http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=18313782 Maar ik kan het .zip bestand nooit vinden in het 'instal zip from sd card' menu van MAGLDR.

Kan iemand me helpen?
Die bestaat dus niet... deze optie zit wel in CWM, dus als je dat ook geinstalleerd hebt staan en je gaat via MAGLDR naar AD recovery, kan je daar is install zip from SD kiezen, dan choose zip from sd, als je dan niet de mappen van je SD kaart ziet gaat er iets mis met je SD. Daar zou namelijk -ergens- de gezipte rom moeten staan.

(let op de rom moet dus in de oorspronkelijke zip op je SD staat!)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee, bedankt voor de reacties. Nadat ik in MAGLDR heb gekozen voor AD recovery kom ik in ClockworkMod Recovery v3.0.0.5. Daar kies ik voor instal zip from sd card en dan choose zip from sd card. Maar dan is het bestand nergens te vinden.

Ik heb gewoon de telefoon aan de computer gehangen via USB en dan de bestanden gekopieerd naar de SD kaart. Iets in dit proces gaat toch fout.

(Moet ik de SD kaart soms eerst ook formatteren voordat ik de nieuwe bestanden er op zet?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 429104 op 04-11-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Anoniem: 429104 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:19:
Okee, bedankt voor de reacties. Nadat ik in MAGLDR heb gekozen voor AD recovery kom ik in ClockworkMod Recovery v3.0.0.5. Daar kies ik voor instal zip from sd card en dan choose zip from sd card. Maar dan is het bestand nergens te vinden.

Ik heb gewoon de telefoon aan de computer gehangen via USB en dan de bestanden gekopieerd naar de SD kaart. Iets in dit proces gaat toch fout.

(Moet ik de SD kaart soms eerst ook formatteren voordat ik de nieuwe bestanden er op zet?
welke bestanden?

als ik de xda link uit je andere topic bekijk is daar deze file te downloaden:
cLK_MAGLDR_Android_2.3.5_Sense_3.5_Firmware_v1.6.zip

Die moet je op je SD zetten (gewoon gezipped) en als die niet te selecteren is, is je kaartje rot of niet compatible.
Zie je de file wel gewoon staan op je pc als het kaartje verbonden is? Hoe is je kaartje geformatteerd?

Ook is het verstandig om niet de usb storage functies van MAGLDR en of CWM te gebruiken. deze kunnen de boel corrupt maken. gebruik de storage functie van je huidige rom of een kaartlezer om de zip file over te zetten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
Kaartlezer is inderdaad het beste, dan kan er zo min mogelijk fout gaan. Ik vermoed dat dit de rede is dat mijn vorige rom verkeerd geflasht was. Kijk ook even in recovery in het menu 'Mounts and Storage' of je SD kaart goed gemount is. Eventueel unmounten en opnieuw mounten om er zeker van te zijn dat dit gebeurt is.

Als je niets meer op je SD kaart hebt staan kun je inderdaad ook even proberen om de SD kaart opnieuw te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
Net geupdate van NexusHD2-Gingerbread V3.0 naar V3.2a. Ik had 3.1 overgeslagen omdat er veel mensen waren met issues ivm volume, maar dat lijkt in deze versie helemaal opgelost te zijn.

Ik kan deze rom ook alleen maar aanraden aan iedereen, snel en up to date... IMHO ideaal voor de HD2...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Mayco schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:24:
Net geupdate van NexusHD2-Gingerbread V3.0 naar V3.2a. Ik had 3.1 overgeslagen omdat er veel mensen waren met issues ivm volume, maar dat lijkt in deze versie helemaal opgelost te zijn.

Ik kan deze rom ook alleen maar aanraden aan iedereen, snel en up to date... IMHO ideaal voor de HD2...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905060
Deze zag ik staan ja, leek mij ook interessant! Draai je vanaf NAND of SD?
Zodra mijn HD2 terug is van reparatie wil ik meteen een fijne Android ROM erop! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muurtegel
De NexusHD2 is zeker aan te raden als je een stabiele zuinige rom wil zonder poespas. Ik heb V2.9 een hele tijd met veel tevredenheid vanaf NAND gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:43

Damian

Insane Obtrusion

Ik had 2.9 ook draaien, naar alle tevredenheid. Net maar even geüpgrade naar 3.2a

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Idem, maar dan voor versie 2.8.

Als mijn HD2 terug is van reparatie, gaat meteen deze ROM er weer op! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:03
JanPedaal schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:29:
[...]

Deze zag ik staan ja, leek mij ook interessant! Draai je vanaf NAND of SD?
Zodra mijn HD2 terug is van reparatie wil ik meteen een fijne Android ROM erop! *O*
NAND uiteraard :) Ik draai Android vanaf NAND sinds de dag dat MAGLDR uitkwam, en ben nooit meer terugggegaan! :)
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.