Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 18:54
Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/html/portal/news/0000008673//HD2_android.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/7770/bannerhd2introductie.jpg

Wat wel en niet in dit topic

WEL:
  • Alles wat met de HTC HD2 met Android te maken heeft, en niet in de NIET-lijst staat.
NIET:Inhoudsopgave:

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/2383/bannerhd2specificaties.jpg

ChipsetQSD8250
Processor snelheid1GHz
ROM geheugen512MB
RAM geheugen448MB
Flash geheugenMicroSD(HC)
SchermCapacitief 4,3" 800x480 65k
Camera's5.0MP AF
Accu (mAh, standby, spreektijd)1230mAh, 490 uur, 6,5 uur
Afmetingen 120x67x11mm
Gewicht 157 gram
Prijs525,-

Overige hardwarespecificaties van de HTC HD2 zijn:
  • Quadband GSM, GPRS & EDGE: 850/900/1800/1900/2100 MHz
  • HSDPA, WCDMA (tot 384kbps up & 7.2Mbps down): 900/2100 MHz
  • Wifi 802.11b + 802.11g
  • Bluetooth 2.1 met EDR

Ondersteunde profielen: A2DP, AVRCP, BIP, BPP, DUN, FTP, GAP, GOEP, HFP, HID, HSP, OPP, PAN, PBAP, SAP, SPP
  • GPS + a-GPS
  • FM radio stereo
  • Trilalarm
  • Tiltsensor
  • Micro USB aansluiting
  • Windows Mobile 6.5 Professional met 'Sense' interface
  • Audio: .aac, .amr, .m4a, .mid, .mp3, .mp4, .qcp, .wav, .wma
  • Video: .wmv, .asf, .mp4, .3gp, .3g2, .m4v, .avi
HTC.com: Specificaties

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/8841/bannerhd2pricewatch.jpg
[Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=245670

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/1276/bannerhd2video.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/4535/bannerhd2faq.jpg

HTC FAQ

FAQ:

Q: Welke Radio moet ik gebruiken?
A: Minimaal Radio 2.08

Als je dit niet doet, dan blijft Android bij het opstarten hangen, met zwart beeld of HTC logo.
Hier staan de laatste Radio bestanden.

Q: Ik heb geen dataverbinding (internet)
A: Zorg dat je de juiste APN instellingen hebt.
(Instellingen - Draadloos en netwerken - Mobiele netwerken - Namen toegangspunten)

Q: Ik heb geen ringtones en alarmgeluiden?
A: Download hier (kopieer de link en plak in je browser) en kopieer de folder "media" naar de root van je SD kaart.

Handleidingen:

NAND versie:SD en RAM versies:Builds:Nieuws:Tips:
  • Tips om accugebruik te verminderen op XDA
  • USB driver voor Windows op Andoid developers
  • Contacten synchen tussen WM & Android: klik of klik
  • SMS overbrengen van WM naar Android: Sprite Migrate
  • Een verborgen functie in Android: in het belscherm *#*#4636#*#* typen, dan krijg je een hoop info over je telefoon. Meer info...
  • Waarom je geen taskkillers hoeft te gebruiken in Android
Bootloaders:

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/1662/bannerhd2changelog.jpg
  • 03-08-10 - Deel 1 gestart

Met dank aan HellStorm666 voor de layout van deze TS.

[ Voor 54% gewijzigd door CRXed op 02-01-2011 17:22 . Reden: handleidingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Placeholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Het is een begin, maar er is nog heel veel informatie te vinden die niet in dit topic staat.
Heb je informatie die in de Topicstart kan, laat het dan weten!

ps: ben vanaf morgen 2 weken op vakantie dus zal ik niets kunnen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Zelf gebruik ik standaard ROM 1.66, Darkstones Froyo build (Android 2.2) en de een-na-laatste zImage 25/07.

Probleem met de laatste zImage 03/08 is dat de hardware keys constant branden, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368044

Ik gebruik:
Miri ROM v17
Radio 2.12.50
Mattc Froyo w/Sense RC1.4

@Feutis991
Je kunt op 1 van de homescreen een energiebeheer widget plaatsen, hier kun je de helderheid van je scherm veranderen (stapsgewijs).

@CRXed
Werkt BT bij jou als je Darkstone's build draait?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 368044 op 03-08-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-02 15:20
Mooi initiatief man! Ik heb nog wel wat aanvullingen alleen heb ik ze nu even 1,2,3 niet bij de hand. Komt wellicht later ;-)

Misschien wel leuk om alvast wat polletjes te starten met Radio versies en ROMs?
Anoniem: 368044 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:23:
@Feutis991
Je kunt op 1 van de homescreen een energiebeheer widget plaatsen, hier kun je de helderheid van je scherm veranderen (stapsgewijs).
Thanks, works like a charm! :+

Ik gebruik nu:
Radio 2.12.50.02_2
Mattc Froyo w/Sense RC1.4
met Multi bootloader EBL2.0a

[ Voor 49% gewijzigd door RoelZ op 03-08-2010 14:39 ]

- Creating more joy for people who interact with our digital world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-04 10:48
Ik heb net de [shubCRAFT CM6RC2/Froyo/Themed V1.0] versie geprobeerd en ik vind dit toch wel de prettigste werkende versie cynagon mod maakt froyo nog sneller dan darkstone foryo versie. Plus het feit doordat het themed is er een paar handige opties opzitten zoals een soort van dock onderin.

Over die hardwarekeys dat deden ze bij mij altijd al.

[ Voor 8% gewijzigd door LemonC200 op 03-08-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
jan-willem3 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:24:
Over die hardwarekeys dat deden ze bij mij altijd al.
Verrek je hebt gelijk! Ook met zImage 25/07 branden ze....nooit opgevallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Anoniem: 368044 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:23:
@CRXed
Werkt BT bij jou als je Darkstone's build draait?
Nee, werkt inderdaad niet. Leek op de DesireV5 build wel te werken! (zie video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Mooie topicstart! *O*

Misschien nog een mooie aanvulling om er een paar verschillende bootloaders bij te zetten?

En deze link (klik) effe toevoegen. Dit is het topic op XDA waarin uitgelegd wordt hoe je een Android build draaiend krijgt op de HD2...

[ Voor 47% gewijzigd door Paling1 op 03-08-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
CRXed schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:29:
[...]

Verrek je hebt gelijk! Ook met zImage 25/07 branden ze....nooit opgevallen :9
Komt omdat er nog geen driver voor is. Ook wel logisch opzich want er zijn hogere prioriteiten op dit moment ook al verwacht ik dat de development een paar dagen iets langzamer zal gaan want danj13l is op vakantie en darkstone ook dat zijn toch wel een van de belangrijkste developers samen met cotulla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Bootloaders:Ik heb de JMZ bootloader een paar keer gebruikt, en die werkt OK.
Ik heb er nu de multi build loader op staan omdat ie er veel mooier uitziet en inmiddels ook een paar handige extra's (keuze tussen verschillende builds, automatische keuze) heeft... Maar ik heb hem nog niet echt uitgeprobeerd, dat ga ik vanavond maar eens proberen...

Contacten synchen tussen WM & Android: klik

[ Voor 26% gewijzigd door Paling1 op 03-08-2010 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Lekker bezig!

Ook nog toegevoegd: SMS overzetten naar Android met Sprite Migrate

[ Voor 180% gewijzigd door CRXed op 03-08-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
jan-willem3 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:38:
[...]

Komt omdat er nog geen driver voor is. Ook wel logisch opzich want er zijn hogere prioriteiten op dit moment ook al verwacht ik dat de development een paar dagen iets langzamer zal gaan want danj13l is op vakantie en darkstone ook dat zijn toch wel een van de belangrijkste developers samen met cotulla.
Trouwens, mijn hardware knoppen zijn nu wel uit! MET de zImage van 03/08 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368044

CRXed schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:55:
[...]

Trouwens, mijn hardware knoppen zijn nu wel uit! MET de zImage van 03/08 !!
Mijn hardware knoppen lichten helemaal niet op, ook niet als de telefoon van geblokkeerd scherm afgaat.... Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 09:16
Gebruik nu zelf shubCRAFT CM6RC2/Froyo/Themed V1.0 Dit is zeker weten tot nu toe de beste build die er is....
Rom:1.66
Radio: 2.10.50.26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Een verborgen functie in Android:

in het belscherm *#*#4636#*#* typen, dan krijg je een hoop info over je telefoon...

klik

Nog niet zelf geprobeerd, maar misschien wel handig tijdens het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-04 08:19
Hoi nadat ik [mattc Leo + Froyo w/Sense RC1.3] had gedraaid wat lekker liep, had alleen geen HSDPA, ben ik overgegaan naar [mattc Leo + Froyo w/Sense RC1.4] waar HSDPA wel werkt (althans de H verschijnt).
Nu heb heb ik echter steeds het probleem dat ik de volgende error krijg De applicatie Instellingen (proces com.android.settings) is onverwacht gestopt Probeer het opnieuw.
Dit krijg ik vanaf de eerst opstart en na een herstart verschijnt deze melding ook en bij meldingen krijg ik de op merking SIM kaart gewzijgd Tik om de instellingen te veranderen.
En als ik dan vervolgens bij settings wil kijken en klik onder Mobiele netwerken op op namen provider verschijnt deze melding ook direct, dus kan niks aan deze settings veranderen.

Heb al verschillende keren op nieuw geïnstalleerd en daarbij elke keer de geheugenkaart geformatteerd, maar de meldingen blijven terug komen helaas.

Heeft iemand enig idee?

Ik gebruik nu:
Artemis 270 NLD
Radio 2.12.50
mattc Leo + Froyo w/Sense RC1.4]
Provider KPN (HI)

UPDATE:
Ik ben zelf al wat verder gekomen met behulp van het programmaatje APN Backup & Restore, daarmee kon ik alle APN namen deleten en toen kon ik er wel in komen, toen zelf 1 aangemaakt en een herstart gedaan.
De errormelding kwam wel is waar terug maar nu kan ik tenminste wel in het scherm APN namen komen.
Maar weer wachten tot de volgende build waar dit mogelijk weer is verholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door markmart33 op 03-08-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
sk0o schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:32:
Gebruik nu zelf shubCRAFT CM6RC2/Froyo/Themed V1.0 Dit is zeker weten tot nu toe de beste build die er is....
Rom:1.66
Radio: 2.10.50.26
Alleen jammer dat ie zo lelijk geskinned is.

@markmart33: heel raar inderdaad, heb met Vodafone nog geen enkel keer een probleem gehad dat dataverbindingen niet werken en de APN wordt altijd automatisch ingesteld, nog nooit handmatig hoeven te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Anoniem: 368044 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 15:19:
[...]

Mijn hardware knoppen lichten helemaal niet op, ook niet als de telefoon van geblokkeerd scherm afgaat.... Hoort dit?
Het hoort natuurlijk niet, maar bij mij gaan ze inderdaad nu ook niet aan. Ik kan er nog geen patroon in ontdekken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
krijg mijn windows live account niet goed gekoppeld..
mail haalt ie wel op.. maar verzenden kan niet (smtp staat op 25 ingesteld)

iemand dit wel voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:11
Naar aanleiding van het HD2 topic, stel ik mijn vraag hier nogmaals:

Ik zag dat er een aantal bootloaders voorbij komen waarmee je dualboot Android en WM kan starten, maar is dit echt voordat WM geladen word? Dus dat alle geheugen etc. beschikbaar is voor Android? Want ik krijg nog steeds het gevoel dat WM op de achtergrond actief is als je Android vanuit WM start.
CRXed schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:48:
[...]

De bootloaders hebben WM nodig om op te starten, maar zodra haret.exe gestart wordt, wordt WM hard uitgezet, dus WM draait niet echt op de achtergrond door. Wel is het zo, dat de WM ROM effect heeft op het werken van Android op 1 of andere manier (qua drivers, bijv. bij echo bij telefoongesprekken)

Stel anders je vraag eens in het Android HD2 topic.
Dat effect geeft mij juist het gevoel dat deze nog steeds actief is. Maar als dat niet zo is, en iemand kan me overtuigen dat Android op full speed draait, haal ik morgen de HD2 op. Zit nu erg te twijfelen tussen de iPhone4. Heb nu al een HD, maar een HD2 met WM EN Android is zo onweerstaanbaar :p en en en de grootte van het scherm, neig ik toch wel naar de HD2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 11:05
Don3k schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 01:15:
Naar aanleiding van het HD2 topic, stel ik mijn vraag hier nogmaals:

Ik zag dat er een aantal bootloaders voorbij komen waarmee je dualboot Android en WM kan starten, maar is dit echt voordat WM geladen word? Dus dat alle geheugen etc. beschikbaar is voor Android? Want ik krijg nog steeds het gevoel dat WM op de achtergrond actief is als je Android vanuit WM start.

[...]

Dat effect geeft mij juist het gevoel dat deze nog steeds actief is. Maar als dat niet zo is, en iemand kan me overtuigen dat Android op full speed draait, haal ik morgen de HD2 op.
Laat me je overtuigen, dat full-speed draaien tov een desire of een Samsung Galaxy S... dat doet het niet. Hoewel het dik ok draait, en sneller is dan WM 6.5, is er echt nog een verschil tussen native android devices en dit :)
Zit nu erg te twijfelen tussen de iPhone4. Heb nu al een HD, maar een HD2 met WM EN Android is zo onweerstaanbaar :p en en en de grootte van het scherm, neig ik toch wel naar de HD2 :)
Galaxy S dan niet een optie voor je? Imho één van de betere, zoniet het beste android toestel, en zeker voor iphone-twijfelaars een ontzettend mooi alternatief...

Android voor de HD2 zie ik toch meer als een 'gelukkig is het beter dan WM' en fijne hobbyisterij, maar daar stopt het op dit moment voor mij ook... Maar ik heb al eerder gezegd; dat is wat dat betreft ook echt een compliment aan devices als de legend/desire/galaxyS, want die werken zo ontzettend goed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Ik zie hier ook een collega met de Galaxy S en het is écht wél een relaxt en snel ding! En het weegt niet en het scherm is mooi AMOLED en Android en en en..!!

En ik zit te kutte met Android op mijn HTC om er bij te horen.

Maarrr.. ondanks dat de ROM + OS die ik nu draai niet zo vloeiend draait als mijn eerste test: die van Darkstone (26 july). Heeft HTC Sense wel écht mijn voorkeur!
Heb nu veel physics apps/games geprobeerd van de Market en dat werkt gewoon vloeiender dan het menu waar mijn apps in staan!

Vind dit echt een geweldig project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Feutis991 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:21:
Heb nu veel physics apps/games geprobeerd van de Market en dat werkt gewoon vloeiender dan het menu waar mijn apps in staan!
Dat wilde ik eigenlijk ook weten! Als de rest van de apps en games normaal draaien, dan is het voor mij genoeg :) Ik ga zo op jacht naar de HD2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

Ik heb eigenlijk een heel simpele vraag: als ik een andere Android-build wil proberen, kan ik dan volstaan met het vervangen van de zImage? Of moet ik mijn hele Android-map eerst leeggooien?

Het is nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Je moet je complete android leeg gooien maar je kunt ook gewoon je zimage vervangen met de nieuwste fixes.Maar voor een andere build is het dus je complete android wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Don3k schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:29:
[...]

Dat wilde ik eigenlijk ook weten! Als de rest van de apps en games normaal draaien, dan is het voor mij genoeg :) Ik ga zo op jacht naar de HD2 :D
Haha goede keus! Mijn HD2 mag dan wel flink gebarsten zijn, hij werkt nogsteeds en ik ga hem of laten repareren of een nieuwe halen.
Wel had ik de EVO 4G gehaald als deze er zou zijn.

Zojuist 3D Pool gedaan. Super vloeiend weer én online tegen iemand anders. Wat werkt dat prachtig zeg!
Gewoon out-of-the box.

Het extreem rare vind ik trouwens dat mijn internet verbinding in Android constant is en in Winmo niet. Krijg ik echt de meest vreemde resultaten. Dan wel een pagina laden en dan niet.
Dit is niet alleen in de browser te merken maar ook met een YouTube app bijv.

Wel is mijn ervaring met internetten met de HTC Sense ROM slechter dan die Froyo ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-10-2024

efd

jan-willem3 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:01:
Je moet je complete android leeg gooien maar je kunt ook gewoon je zimage vervangen met de nieuwste fixes.Maar voor een andere build is het dus je complete android wissen.
Is er dan nog een aanbevolen wijze waarop ik al mijn settings back-up? Zou toch weer schelen :)

Het is nou eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
jan-willem3 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:01:
Oude Android map backuppen, nieuwe Android map maken.
Bevalt de nieuwe niet, zet je de oude weer terug en ben je binnen 5 minuten weer terug op je oude build :D
Das het voordeel dat Android nu nog van de SD kaart draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145521

Kan iemand mij vertellen in kleutertaal wat ik moet met het door mij gedownloade bestand desirebuild_v5.7z.torrent? Heb ik daar een apart programma voor nodig?
Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Anoniem: 145521 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:01:
Kan iemand mij vertellen in kleutertaal wat ik moet met het door mij gedownloade bestand desirebuild_v5.7z.torrent? Heb ik daar een apart programma voor nodig?
Alvast bedankt!!
Even een cursusje Torrents doen? ;)
Wikipedia: BitTorrent

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Alvast bedankt!!
Weet je verder ook wel zeker dat je hier aan wilt beginnen? Als torrents al iets onbekends is.. (no offence btw)
Misschien is deze link dan een betere voor je: http://www.htc-hd2.com/tweaks/android-installeren-op-de-htc-hd2-tutorial/

[ Voor 22% gewijzigd door RoelZ op 04-08-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

markmart33 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:40:
Hoi nadat ik [mattc Leo + Froyo w/Sense RC1.3] had gedraaid wat lekker liep, had alleen geen HSDPA, ben ik overgegaan naar [mattc Leo + Froyo w/Sense RC1.4] waar HSDPA wel werkt (althans de H verschijnt).
Nu heb heb ik echter steeds het probleem dat ik de volgende error krijg De applicatie Instellingen (proces com.android.settings) is onverwacht gestopt Probeer het opnieuw.
Dit krijg ik vanaf de eerst opstart en na een herstart verschijnt deze melding ook en bij meldingen krijg ik de op merking SIM kaart gewzijgd Tik om de instellingen te veranderen.
En als ik dan vervolgens bij settings wil kijken en klik onder Mobiele netwerken op op namen provider verschijnt deze melding ook direct, dus kan niks aan deze settings veranderen.
Gisteravond heb ik deze (RC1.4) ook geprobeerd met hetzelfde resultaat....
1e keer booten duurde superlang en daarna kreeg ik deze error... Toen kon ik hem niet wegklikken, dus ik moest de accu eruit halen om weer opnieuw op te starten.
2e keer opstarten ging mis. Kreeg een wit scherm en verder gebeurde er niets meer. Weer batterij eruit...
3e keer opstarten ging goed. Sneller dan de eerste keer, maar toch nog de error, die ik nu wel kon wegklikken. Ik heb er een uurtje mee zitten klooien: paar smsjes, internetten en een paar apps installeren en een beetje door de settings heen lopen.
Na een uurtje stond mijn accu op ±60% terwijl ik op ±90% was begonnen... Telefoon wordt ook gelijk na starten android behoorlijk warm aan de achterkant. Met de code die ik eerder poste kreeg ik een accutemp van 36 graden te zien...

Verder werkte alles wel zo te zien, alleen vind ik het nogal laggy allemaal. Het duurt soms erg lang voordat er een ander scherm verschijnt, en de touchscreen werkt ook maar matig. Soms moet je meerdere keren drukken op een toets voordat er wat gebeurd.
Maar er zitten ook grappige features in die ik in WM wel een beetje mis. De widgets die je op je homescreen kan plaatsen bv, zijn wel handig, en de interactieve achtergronden vind ik ook leuk.

Verder heb ik de multibuild loader (2.0b) geprobeerd, maar die werkt bij mij niet. Ik krijg een nullexception error ofzoiets...
Een ouder versie (1.02) werkte wel goed.

Al met al ziet het er leuk uit dat Android, maar ik wacht nog wel effe een tijdje totdat ze weer wat verder zijn met ontwikkelen.
Zoals ik het nu getest heb, is het voor mij nog niet geschikt voor dagelijks gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelZ
Paling1 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

Gisteravond heb ik deze (RC1.4) ook geprobeerd met hetzelfde resultaat....
1e keer booten duurde superlang en daarna kreeg ik deze error... Toen kon ik hem niet wegklikken, dus ik moest de accu eruit halen om weer opnieuw op te starten.
2e keer opstarten ging mis. Kreeg een wit scherm en verder gebeurde er niets meer. Weer batterij eruit...
3e keer opstarten ging goed. Sneller dan de eerste keer, maar toch nog de error, die ik nu wel kon wegklikken. Ik heb er een uurtje mee zitten klooien: paar smsjes, internetten en een paar apps installeren en een beetje door de settings heen lopen.
Na een uurtje stond mijn accu op ±60% terwijl ik op ±90% was begonnen... Telefoon wordt ook gelijk na starten android behoorlijk warm aan de achterkant. Met de code die ik eerder poste kreeg ik een accutemp van 36 graden te zien...

Verder werkte alles wel zo te zien, alleen vind ik het nogal laggy allemaal. Het duurt soms erg lang voordat er een ander scherm verschijnt, en de touchscreen werkt ook maar matig. Soms moet je meerdere keren drukken op een toets voordat er wat gebeurd.
Maar er zitten ook grappige features in die ik in WM wel een beetje mis. De widgets die je op je homescreen kan plaatsen bv, zijn wel handig, en de interactieve achtergronden vind ik ook leuk.

Verder heb ik de multibuild loader (2.0b) geprobeerd, maar die werkt bij mij niet. Ik krijg een nullexception error ofzoiets...
Een ouder versie (1.02) werkte wel goed.

Al met al ziet het er leuk uit dat Android, maar ik wacht nog wel effe een tijdje totdat ze weer wat verder zijn met ontwikkelen.
Zoals ik het nu getest heb, is het voor mij nog niet geschikt voor dagelijks gebruik...
Los van jou opstart errors en de multiboot errors ervaringen, ervaar ik hetzelfde als jou. Wellicht dat ik al die errors niet heb gehad om dat ik op een andere radio versie draai. 2.10 of 2.21 geloof ik (dit kan ik nu even niet na checken sorry). Draai nu iig de mattc Leo + Froyo w/Sense RC1.4

Maar wat ik je aanraad is om de darkstone HD2Froyo v1 (26-July-2010) te proberen. Man dit werkt echt zo fantastisch! Hierbij had ik al die problemen (op batterij verbruik na) niet! Werkt HSDPA ook gewoon goed, multitouch ook en alles loopt vloeiend. Zelfs beter dan in mijn originele Winmo!
Ik zou zeggen: Neem die kleine moeite, gooi je huidige Android eraf en zet deze erop. Niet zó veel werk toch? (iets wat ik zelf nu momenteel niet doe omdat ik dit nog even langer wil proberen en HTC Sense zo verdomd fijn vind).

Kan iemand me vertellen trouwens wat de Miri ROM precies inhoud? Ik krijg het op XDA maar geen antwoord gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door RoelZ op 04-08-2010 12:46 . Reden: extra info vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Feutis991 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:43:

Los van jou opstart errors en de multiboot errors ervaringen, ervaar ik hetzelfde als jou. Wellicht dat ik al die errors niet heb gehad om dat ik op een andere radio versie draai. 2.10 of 2.21 geloof ik (dit kan ik nu even niet na checken sorry). Draai nu iig de mattc Leo + Froyo w/Sense RC1.4

Maar wat ik je aanraad is om de darkstone HD2Froyo v1 (26-July-2010) te proberen. Man dit werkt echt zo fantastisch! Hierbij had ik al die problemen (op batterij verbruik na) niet! Werkt HSDPA ook gewoon goed, multitouch ook en alles loopt vloeiend. Zelfs beter dan in mijn originele Winmo!
Ik zou zeggen: Neem die kleine moeite, gooi je huidige Android eraf en zet deze erop. Niet zó veel werk toch? (iets wat ik zelf nu momenteel niet doe omdat ik dit nog even langer wil proberen en HTC Sense zo verdomd fijn vind).
Ik draai met radio 2.10.50.26, en een Laurentius ROM.

Ik heb die darkstone Froyo een tijdje terug geprobeerd (zal wel een RC geweest zijn), maar ik wil toch ook android met Sense, ik vind het gewoon wat mooier...
Die Darkstone Froyo was trouwens ook niet supersnel ofzo...

Anyways, ik wacht gewoon nog effe een tijdje totdat ze wat verder zijn met ontwikkelen. Ik heb geen zin om allerlei experimenteel gedoe op mijn tel te hebben. En ik heb ook geen zin om veel tijd te gaan verspillen met elke keer al je instellingen, proggies en contacten etc te moeten installeren of syncen...
Ik flash mijn WM-ROM tenslotte ook niet elke week... (Ik heb mijn huidige ROM op 28 April geflashed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
iemand al gelukt om windows live mail te koppelen?
ontvangen van mail is geen probleem, maar verzenden wel...
ook synct ie niet.. mail die al gelezen is op de pc, wordt gewoon als ongelezen gerapporteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Feutis991 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:43:
[...]Kan iemand me vertellen trouwens wat de Miri ROM precies inhoud? Ik krijg het op XDA maar geen antwoord gevonden.
Miri ROM is een WM ROM, google even op "Miri WM6.5 v17"
Dat is 1 van de ROMs die je kan gebruiken met Android, omdat die geen problemen geeft met echo tijdens telefoneren. De echo is trouwens al bijna helemaal opgelost in de laatste zImage, dus echt nodig is het niet.

@Paling: ik snap je redenering, maar denk niet dat je de goede darkstone HD2Froyo v1 (26-July-2010) al hebt uitgeprobeerd. Welliswaar zonder Sense, maar ik gebruik deze al dagelijks, gebruik geen Windows meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
dempie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:02:
iemand al gelukt om windows live mail te koppelen?
ontvangen van mail is geen probleem, maar verzenden wel...
ook synct ie niet.. mail die al gelezen is op de pc, wordt gewoon als ongelezen gerapporteerd
Werkt gewoon prima op darkstone HD2Froyo v1 (26-July-2010).
Wat zijn je instellingen bij de uitgaande server?

server: smtp.live.com
poort: 587
beveiliging: TLS
Aanmelden vereist.

Dit is wat bij mij automatisch is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

CRXed schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:34:
@Paling: ik snap je redenering, maar denk niet dat je de goede darkstone HD2Froyo v1 (26-July-2010) al hebt uitgeprobeerd. Welliswaar zonder Sense, maar ik gebruik deze al dagelijks, gebruik geen Windows meer.
Daarom schreef ik ook dat ik waarschijnlijk een RC heb gedraaid... ;)
Ik ga hem binnenkort nog wel eens proberen...
Ook moet ik nog eens een lijstje gaan maken met een paar handige apps die ik moet downloaden...
Ik had buienalert van de market gehaald, en dat is wel een gaaf programma'tje. Zeker als je hem als widgeet op je scherm zet.
Ik zat net op xda het 'show je android homescreen' topic te bekijken, en daar staan ook nog wel wat leuke dingen bij....

Nog een vraagje:
Er werd/wordt elke keer verteld dat je het beste met een schoon geformateerd geheugenkaartje aan de gang kan gaan.
Is dat nog steeds een vereiste? Of kan ik gewoon hetzelfde kaartje gebruiken dat ik voor mijn Windows installatie gebruik? Dus met nog een hoop andere (niet android) data erop?
Ik heb voor WM een 8GB class 6 kaartje in gebruik, en voor het testen met android gebruik ik het 2GB (class 2?) kaartje dat bij mijn HD2 zat...

[ Voor 21% gewijzigd door Paling1 op 04-08-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 22:28
Weet iemand hoe ik mijn agenda kan overplaatsen naar android?
Mits zo belangrijk als contacten..... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

fragcompany schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:40:
Kijk hier eens: Android op de HTC HD2 - Deel 1
8)
Laatste linkje (sprite backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Paling1 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:58:
[...]

Kijk hier eens: Android op de HTC HD2 - Deel 1
8)
Laatste linkje (sprite backup)
Ja contacten,maar geen agenda.....want dat had ik zelf gister ook al gevonden op xda.....
Aangezien mijn agenda volstaat baal ik enorm dat ik weer om moet switchen naar windows mobile om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

fragcompany schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:03:
[...]

Ja contacten,maar geen agenda.....want dat had ik zelf gister ook al gevonden op xda.....
Aangezien mijn agenda volstaat baal ik enorm dat ik weer om moet switchen naar windows mobile om te kijken.
Oops, had ik nog geeneens gezien... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
fragcompany schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:03:
[...]

sync je agenda even met een computer, om daarna te synchen onder android? Of naar een exchange server als je iemand kent die een accountje voor je wilt maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alvast bedankt!!
Nee, hier doen we op GoT niet aan. We verwachten dat je het eea zelf uit kunt zoeken mbv de zoekfunctie en Google. Lees aub Het algemeen beleid even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Nog 2 bootloaders:En nog een topic op XDA over het exproteren van je gegevens vanuit WM naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
CRXed schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:37:
[...]

Werkt gewoon prima op darkstone HD2Froyo v1 (26-July-2010).
Wat zijn je instellingen bij de uitgaande server?

server: smtp.live.com
poort: 587
beveiliging: TLS
Aanmelden vereist.

Dit is wat bij mij automatisch is ingesteld.
cool :) werkt! (gebruik andere android versie (sense 03/08)
zag overal staan dat het poort 25 is en beveiliging SSL..
sync hij bij jou ook wat gelezen is en niet?!

en gps werkt niet in die darkstone 26/07 toch?
nog meer dingen die daarin niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101154

Ik vond ook dat RC1.4 soms wat lagde (vooral uit sleepmode komen).

Heb nu SetCPU ontdekt, wordt bij een van de roms (mattc Leo + Froyo w/Sense RC1.4) ook aanbevolen.

SetCPU is op xda hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=505419 en is voor xda members freeware.

ook te vinden in market voor 1,99 dollar.

Heb alle instellingen standaard en alles draait nu merkabaar vloeiend. HD2 wordt niet warm verder, dus hij schakelt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik ben erg tevreden met mattc Leo + Froyo w/Sense RC1.4 build van 3 aug, ik kan deze jullie allemaal aanraden. (samen met Miri's 1.7 ROM)

[ Voor 90% gewijzigd door vanpeltje op 04-08-2010 18:51 ]

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deacon_tigra
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03-2020
Ik probeer android op mijn HTC werkend te krijgen via onderstaande youtube video

YouTube: How To EASILY Install Android(Froyo) on the HTC HD2 tutorial (July 23, 2010 updates version)

Alles op SD card gezet, ook HSPL geupdate.
Maar elke x gaat hij 6 seconden booten, en daarna loopt hij vast
Scherm fade langzaam zwart,waarna enige mogelijkheid is om de batterij eruit te halen en opnieuw op te starten

wat doe ik fout :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Je radio is hoger dan 2.08?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deacon_tigra
2.06.51.07 zie ik staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Dan moet je eerst een hogere radio flashen.
Zelf vind ik deze het beste werken.
Gewoon telefoon uitzetten opnieuw opstarten met de volumedown toets ingedrukt kom je in de bootloader. Vervolgens draai je de custom ruu als administartor. En verder gaat het vanzelf met een radio flashen verlies je geen gegevens of iets dergelijks. Het is namelijk een soort driver die de hardware aan stuurt.

[ Voor 104% gewijzigd door LemonC200 op 04-08-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Mijn hardware knoppen verlichting blijven ook branden :( Dit met de darkstone en laatste zimage. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Bij mij blijven ze ook standaard branden er is namelijk nog geen driver voor de hardware knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deacon_tigra
jan-willem3 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:12:
Gewoon telefoon uitzetten opnieuw opstarten met de volumedown toets ingedrukt kom je in de bootloader. Vervolgens draai je de custom ruu als administartor. En verder gaat het vanzelf met een radio flashen verlies je geen gegevens of iets dergelijks. Het is namelijk een soort driver die de hardware aan stuurt.
thnks ik ga het ff proberen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
jan-willem3 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:18:
Bij mij blijven ze ook standaard branden er is namelijk nog geen driver voor de hardware knoppen.
Is dat niet schadelijk (mindere levensduur van de leds)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Don3k schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:30:
[...]

Is dat niet schadelijk (mindere levensduur van de leds)?
Ja tuurlijk vermindert de levensduur maar volgens wikipedia gaat een led gemakkelijk 50000 uur mee in sommige gevallen 1000000. Dus dat is 50000:2083=2083 dagen. Dus lijkt me niet iets om je zorgen over te maken aangezien ik verwacht dat dit over enkele weken wel gefixt word. Plus het feit dat je altijd terug naar stock kunt en aanspraak maken op de garantie.

Btw hier kun je een goed overzicht vinden wat er op het moment werkt en wat niet.
http://robsbay.co.uk/

[ Voor 9% gewijzigd door LemonC200 op 04-08-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deacon_tigra
jan-willem3 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:12:
Hmm als ik de custom rom + radio wil updaten via administrator dan gebeurd er niks :S
Ondanks dat mijn gsm in tricolor staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
jan-willem3 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:45:
[...]

Ja tuurlijk vermindert de levensduur maar volgens wikipedia gaat een led gemakkelijk 50000 uur mee in sommige gevallen 1000000. Dus dat is 50000:2083=2083 dagen. Dus lijkt me niet iets om je zorgen over te maken aangezien ik verwacht dat dit over enkele weken wel gefixt word. Plus het feit dat je altijd terug naar stock kunt en aanspraak maken op de garantie.

Btw hier kun je een goed overzicht vinden wat er op het moment werkt en wat niet.
http://robsbay.co.uk/
Thanks, dat was de belangrijkste punt voor mij :) Als ik mijn USB aansluit, vraagt mijn WinXP om drivers. Hij maakt wel een removable drive aan, maar deze is verder leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Sjonge, je kan wel merken dat mensen de 1e post en de FAQ echt niet lezen 8)7 :? :X |:( :F
FAQ: Radio minimaal 2.08
Don3k schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:23:
[...]
Thanks, dat was de belangrijkste punt voor mij :) Als ik mijn USB aansluit, vraagt mijn WinXP om drivers. Hij maakt wel een removable drive aan, maar deze is verder leeg :(
FAQ: USB Drivers voor Windows.
Bij Darkstone 26/07 werkt de USB verbinding wel in 1 keer trouwens, zonder extra driver (bij mij op Win7)
dempie schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 16:37:
[...]en gps werkt niet in die darkstone 26/07 toch?
GPS op Darkstone 26/07 kan je werkend krijgen!
Zie hier: http://forum.xda-develope...hread.php?t=736081&page=4
Heb het ook in de FAQ gezet!
Don3k schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:16:
Mijn hardware knoppen verlichting blijven ook branden :( Dit met de darkstone en laatste zimage. Iemand een oplossing?
Misschien ligt het toch ook aan de WM ROM? Ik heb ook Darkstone 26/07 en laatste zImage, en bij mij zijn de knoppen uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
CRXed schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:15:
Sjonge, je kan wel merken dat mensen de 1e post en de FAQ echt niet lezen 8)7 :? :X |:( :F

[...]

FAQ: USB Drivers voor Windows.
Bij Darkstone 26/07 werkt de USB verbinding wel in 1 keer trouwens, zonder extra driver (bij mij op Win7)

Misschien ligt het toch ook aan de WM ROM? Ik heb ook Darkstone 26/07 en laatste zImage, en bij mij zijn de knoppen uit!
Hmm, ik kwam achter dat het niet aan de driver lag, maar aan het feit dat je op de telefoon deze ook aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 16:15
Is er al een versie uit waar bij HSPDA werkt.
want ik heb nou de Android 2.2 (Froyo) van Danijel maar hij kan alleen 3G voor de rest ben ik nog niet dingen tegen gekomen die niet werken.
behalfe de het compass die niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
firefly112 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:07:
Is er al een versie uit waar bij HSPDA werkt.
want ik heb nou de Android 2.2 (Froyo) van Danijel maar hij kan alleen 3G voor de rest ben ik nog niet dingen tegen gekomen die niet werken.
behalfe de het compass die niet lekker werkt.
Bij de Darkstone versie zie ik hem soms naar H schakelen :) Maar zoizo is mijn batterijverbruik echt slecht (ondanks setcpu). Zal eerst kijken of hij onder WM wel normaal verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-04 18:55
Dat is voor mij momenteel het grootste breekpunt. Ondanks een zuinige cetCPU instelling is de batterijduur dramatisch slecht. En dan zit ik standaard op 2g en 50% helderheid voor de zuinigheid.

Overigens met Darkstone's FroYo van 26/07. Die werkt wel erg soepel en de standaard homereplacement is launcherpro waar ik ook betalend klant van ben. Dus dat komt goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343663

Ik heb een vraagje,
werken alle apps/games die je van de Android Market download goed?
En, kan je ze dan alleen starten vanaf je Android, of ook gewoon vanaf Windows Mobile?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 343663 op 05-08-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Anoniem: 343663 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:03:
Ik heb een vraagje,
werken alle apps/games die je van de Android Market download goed?
En, kan je ze dan alleen starten vanaf je Android, of ook gewoon vanaf Windows Mobile?
Tot nu toe werken ze allemaal best hier. Deze zijn alleen vanuit Android te starten zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 16:12

D33F

Tweelingtemmer

iemand misschien een tip waardoor de tijd ondertussen in WinMo niet als een waanzinnige loopt ? ook merkte ik dat de standaard game in android @ light speed draaide ipv van gewone snelheid ?

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkeman
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 21:35
David Regeling schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 19:48:
iemand misschien een tip waardoor de tijd ondertussen in WinMo niet als een waanzinnige loopt ? ook merkte ik dat de standaard game in android @ light speed draaide ipv van gewone snelheid ?
Lees de faq eens... ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=719646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 16:12

D33F

Tweelingtemmer

hehe thx :) iig had ik wel de clrad.exe en daarna haret.exe gestart maar zoals in de faq stond was dit niet binnen 30 seconden (eerder een uptime van 2 dagen :P).

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
Er is nu ook een 384 ram patch.
http://forum.xda-develope...hread.php?t=735087&page=5
Booten gaat veel sneller en ook is het systeem iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
fragcompany schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:40:
OE ik heb DE oplossing gevonden en werkt 100%!
Misschien idee voor in de topic start te plaatsen?
Simpel: sync je foon met windows mobile met bv outlook 2007 (in mijn geval)
Download google sync,vul daar je gmail account gegevens in,en hopla!
Als je dan android boot en google service daar aanzet voor sync staat de agenda met afspraken er mooi in!
Whoo,kan ik eindelijk 24/7 android aan laten staan.
Tevens sinds de laatste update van mattc Leo + Froyo 1.5 ziet hij standaard de windows mobile contacten,en dus niet alleen de sim!
One happy camper here *O*
Ps: met mattc Leo + Froyo 1.5 werkt hier hsdpa out of the box met vodafone _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door fragcompany op 07-08-2010 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
fragcompany schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 02:23:
[...]

OE ik heb DE oplossing gevonden en werkt 100%!
Misschien idee voor in de topic start te plaatsen?
Simpel: sync je foon met windows mobile met bv outlook 2007 (in mijn geval)
Download google sync,vul daar je gmail account gegevens in,en hopla!
Als je dan android boot en google service daar aanzet voor sync staat de agenda met afspraken er mooi in!
Whoo,kan ik eindelijk 24/7 android aan laten staan.
Tevens sinds de laatste update van mattc Leo + Froyo 1.5 ziet hij standaard de windows mobile contacten,en dus niet alleen de sim!
One happy camper here *O*
Ps: met mattc Leo + Froyo 1.5 werkt hier hsdpa out of the box met vodafone _/-\o_
Vervelend als je geen gmail gebruikt dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Kleine moeite om 1 te maken toch voor je waardevolle data?
Ik ben er erg blij mee iniedergeval......
Ps: er is weer een nieuwe,gefixte zImage uit sinds vandaag (ik heb de fullram genomen)
Gaat als de brandweer zosnel!
Helaas heeft deze zImage wel grafische issue's,ofwel streepjes in je beeld bovein die bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
De nieuwe darkstone is wel sneller dan de mattc Leo+ froyo. En ongeveer het zelfde als de shubcraft versie. Alleen bij darkstone heb ik super batterij half uur wifi en market etc 9% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Energy Android Rom?
Wil overstappen en beetje aan het zoeken naar welke rom te pakken, maar de keuze is ondertussen al zo groot. Kun je binnen Android trouwens taal wisselen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04 20:02

SilencerNL

No remorse

Xanion schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:45:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Energy Android Rom?
Wil overstappen en beetje aan het zoeken naar welke rom te pakken, maar de keuze is ondertussen al zo groot. Kun je binnen Android trouwens taal wisselen?
Ja! In de 3 android roms die ik heb geprobeerd, heb ik altijd nog tussen een hele lijst met talen kunnen kiezen, inclusief NL...

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
jan-willem3 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:16:
De nieuwe darkstone is wel sneller dan de mattc Leo+ froyo. En ongeveer het zelfde als de shubcraft versie. Alleen bij darkstone heb ik super batterij half uur wifi en market etc 9% :P
I thought you all would like this screen shot. 22 hours later and 58% battery life.

heres a link to a bigger version
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/3991/screenshot1ht.png

Begint ergens op te lijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:31
Don3k schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:57:
[...]

[...]

[afbeelding]

Begint ergens op te lijken :D
Met welk tooltje lees je dat uit? Standaard kan dat volgens mij niet in Android?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Laatst online: 18-04 01:59
kw_nl schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:53:
[...]

Met welk tooltje lees je dat uit? Standaard kan dat volgens mij niet in Android?
Staat gewoon standaard bij de settings:
Instellingen>Over de telefoon>Accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2024
draai nu met de nieuwe shubcraft van vandaag (1.2) maar heb af en toe toch wat problemen met gesprekken dit niet tot stand komen. met 1.1 had ik dit niet. Op xda zeurt niemand hierover does heb ik zeker iets niet goed lopen. Morgen maar opnieuw proberen na een backup met titanium backup.

Iemand die deze versie al heeft getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik begin nu toch wel interesse te krijgen in android. Dat screenshot van die battery, is dat Toevallig na 22 uur zonder bellen?

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met laten we zeggen een half uur bellen per dag en een smsje of 5 en laten we zeggen 10 emailtjes lezen en schrijven.

Ik draai nu dus nog de 1.72 rom van vodafone en mijn telefoon houd het net een dagje vol. In de avond staat hij dan meestal rond de 20%. Zal ik met android meer of minder accu verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:43
VIC_TOR schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:34:
draai nu met de nieuwe shubcraft van vandaag (1.2) maar heb af en toe toch wat problemen met gesprekken dit niet tot stand komen. met 1.1 had ik dit niet. Op xda zeurt niemand hierover does heb ik zeker iets niet goed lopen. Morgen maar opnieuw proberen na een backup met titanium backup.

Iemand die deze versie al heeft getest?
Ik wilde deze vandaag gaan testen, maar de download werkt niet. Weet iemand een mirror?

Ik heb de Mattc 1.5 draaien, loopt prima. Ik draai nu eigenlijk continu in Android ipv Windows. Persoonlijk vind ik de HTC looks nooit zo mooi, erg zwart, vandaar dat ik de shubcraft wilde testen. Bijkomend voordeel is dat deze gebaseerd is opde CyanogenMod. Dit biedt weer mooie extra's en voornamelijk veel mogelijheden om te customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-04 14:55

Zyron

BWRAAAAP

Hebben jullie ook nog last van warme accu's?

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Zyron schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:23:
beetje wel, kan niet wachten tot de winter begint, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIC_TOR
Zyron schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:23:
midden in thread zijn extra links geplaatst en die in de eerste post werken ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154003

Ik ben momenteel bezig met het installeren van Android op mijn HTC HD2 maar heb nog een aantal vragen. Ten eerste volg ik de tutorial op: HTC-HD2.com. Ik loop echter vast bij het radio deel. Ik start mijn CustomRUU.exe op en er wordt mij verteld dat ik de aanwijzingen op het scherm moet volgen. Er komen echter geen aanwijzingen. Hoe kan dit. Nu kan ik mijn radio niet flashen/upgraden (hoe men dat ook noemt).

Moet zeggen dat ik dit alles nog best eng vind voor de eerste keer. Heb het gevoel dat mijn HTC elk moment kan ontploffen :)

Edit: Ik zie nu dat ik geen juiste SPL versie heb (reset en downbutton on volume). Kan het daar aan liggen aangezien je eerst een HSPL flash moet doen en daarna pas de radio versie aan moet passen.

Hebben jullie een link voor me waarmee ik alles terug kan zetten naar de originele instellingen voor mijn HTC HD2 voor wanneer ik hem bijvoorbeeld terug moet sturen naar de fabriek. Thanks.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 154003 op 10-08-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Anoniem: 154003 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:24:[...]
Hebben jullie een link voor me waarmee ik alles terug kan zetten naar de originele instellingen voor mijn HTC HD2 voor wanneer ik hem bijvoorbeeld terug moet sturen naar de fabriek. Thanks.
Het flashen met een originele rom die je kan downloaden van de website van HTC (zgn. "ship rom") reset alles terug naar de originele staat. Zie:
4) Uninstallation
Only way to remove the HSPL is to flash an original SPL from SD card.
- Take any "RUU_signed.nbh" from a ship ROM and copy it to SD card.
- Rename it to "leoimg.nbh"
- Reset the device while pressing the volume down button.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik heb alles nu werkend maar ik krijg het nog niet voor elkaar dat ik mijn eigen simcontacten kan importeren. Hebben nog meer mensen dit probleem?

Ik zie nu ook dat ik geen gebruik kan maken van beltonen of alarmtonen. Nu kan ik mijn wekker niet zetten. Nogal irritant.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 154003 op 10-08-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:19
hmmm heb hier die desirebuild 5.7 draaien op radio 2.10 en stock rom 1.66
Kan niet echt zeggen dat ik het geweldig vind, hardware buttons niet verlicht, backlight doet het af en toe niet meer.... Heb de standaard bijgeleverde zImage kernel draaien heb ook die van 03/08 geprobeerd maar die lijkt niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362215

Anoniem: 154003 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:26:
Oke, ik heb alles nu werkend maar ik krijg het nog niet voor elkaar dat ik mijn eigen simcontacten kan importeren. Hebben nog meer mensen dit probleem?

Ik zie nu ook dat ik geen gebruik kan maken van beltonen of alarmtonen. Nu kan ik mijn wekker niet zetten. Nogal irritant.
Dat van de simcontacten is een bekend probleem en hier wordt aan gewerkt.

Wat de bel- en alarmtonen betreft; download de 'beltonenmap' (http://gamesquare.co.uk/media.zip) naar de root van je sd-kaart en dan werkt het. Op die manier kun je ook eigen bel- en alarmtonen toevoegen.

Zelf heb ik Android er ook sinds een paar dagen op staan en ik ben best tevreden! Een aantal zaken werken nog niet helemaal zoals het moet zoals de simcontacten overzetten. Ook synchroniseren met outlook lukt me niet. Heb Android sync op mijn laptop geïnstalleerd, maar denk dat er op mijn telefoon nog wat ontbreekt, want het wil niet lukken. Vanavond maar weer eens in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
madtraxx schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:00:
hmmm heb hier die desirebuild 5.7 draaien op radio 2.10 en stock rom 1.66
Kan niet echt zeggen dat ik het geweldig vind, hardware buttons niet verlicht, backlight doet het af en toe niet meer.... Heb de standaard bijgeleverde zImage kernel draaien heb ook die van 03/08 geprobeerd maar die lijkt niet veel beter.
Stock rom is gewoon kut icm android. Ik gebruik zelf de chuckydroid rom en ondervind geen problemen. Android is snel/soepel en vrijwel alles werkt. Nu nog wachten op de 720p functie in de camcorder _/-\o_ .
Ik heb afscheid genomen van WM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Pokko. Simcontacten lukt me ook nog steeds niet maar ben wel al mijn contacten aan het invoeren op mijn gmail account. Toch handig om alles een keer online vast te leggen. Op die manier wordt alles alsnog keurig in je telefoon gezet. Het kost echter wel wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu via Gmail alle contacten keurig met adres en verjaardag in mijn adressenlijst staan, ideaal. De batterij duur is wel aanzienlijk minder maar dit komt voornamelijk door de Android store. Als je gewoon je mail kijkt/typt en internet is er niet zoveel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Heb nu FroyoStone van 7-8 draaien. En ik moet zeggen, WM6 - GOODBYE. Werkt perfect, heerlijk snel. Enige wat me nog niet is gelukt is om mijn bluetooth oortje te laten werken. Bluetooth werkt, kan ze ook connecten en geeft ook netjes aan dat ze verbonden zijn. Maar als ik probeer te bellen, geen enkel geluid uit het oortje.
Voor de rest, niets dan lof!!! Ik was altijd tevreden over mijn HD2, maar nu na een paar dagen Android merk je toch wel dat het best al wel verouderd was.
Overigens, mijn batterij houdt het ook uitstekend uit. Ik draai prima een volle dag op 1 lading.

Oh, weet iemand trouwens of je op Android ook zoiets hebt als het No-Data proggie?

[ Voor 6% gewijzigd door Xanion op 11-08-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Dat van die bluetooth issues, als troost, heb je ook met originele android-devices. Mijn parrot doet ook bitchy, ik kan na connecten tot ongeveer 10 - 15 minuten via mijn bluetooth bellen, als daarna telefoontjes binnenkomen worden ze mooi niet meer doorgesluisd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Jammer dat dit topic niet echt leeft zoals de windows mobile versie.....
Het gaat steeds meer de goede kant op,lees sneller/zuiniger.
Ik draai nu de mattc versie 1.5 android met de laatste nieuwe zImage (11augustus,FullRam)
en dat gaat als de brandweer!
Quadrant score gemiddeld 1500-1600!
Uiteraard met setcpu op max speed tijdens benchmark,gewoon gebruik zet ik setcpu uiteraard op energie zuinige stand.
Onvoorstelbaar ook dat het nu veel soepeler zelfs draaid als windows mobile,die nu EXIT is.
Draai 24/7 android en bevald prima,geen sods of wat dan ook,en 0 lag.
Ik kan niet wachten tot september als er waarschijnlijk een NAND versie komt (in je foon flashen,en niet via sd draaien)
Zal het nog meer een raket gaan worden als de vliegtuig die het nu al is.

[ Voor 14% gewijzigd door fragcompany op 11-08-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 22:31
waar scoor je die versie dan?

heb nu een of andere fryostone versie draaien gaat wel lekker alleen zonder sense..

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Ik laat Android nu even links liggen.

Heb er een aantal getest en ziet er veel belovend uit maar ik wacht nu gewoon idd totdat er android op NAND komt of als er een volledig goede versie voor android HD2 is met een goede batterij duur etc.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.