HTC HD2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 128.711 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OK7uWNxQsbPjKWFl8Fm9hJcX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lGX5gdt8keExbajfPdKsbJSh/full.jpg

nieuws: HTC HD2 is eerste Windows Mobile-smartphone met capacitief scherm

HTC heeft tijdens de lancering van Windows Mobile 6.5 zijn nieuwe HD2-smartphone aangekondigd.
Deze heeft een 1GHz-cpu en een 4,3"-touchscreen. Het scherm is capacitief, terwijl resistieve schermen gebruikelijk waren bij Windows Mobile.

De HD2 heeft een Qualcomm QSD8250-chipset aan boord; de goedkoopste chipset uit de Snapdragon-lijn van Qualcomm. De processor heeft een kloksnelheid van 1GHz en een ARMv7-core. De modellen van HTC van de afgelopen jaren bevatten MSM7xxx-chipsets, waarvan de processor een ARMv6-core heeft die bij dezelfde kloksnelheid mindere prestaties levert. Bovendien waren de MSM7-chipsets geklokt op 528MHz.

Daarnaast heeft de HD2 het grootste scherm dat een smartphone tot nog toe bevatte. Het scherm heeft een diagonaal van 4,3", een slag groter dan het 4,1"-scherm van de Toshiba TG01 en behoorlijk groter dan de 3,8" van de vorige Touch HD en de 3,5" van de diverse iPhone-modellen. HTC heeft ruimte bespaard door de rand rondom het scherm smaller te maken. Onder het scherm zit een rij met vijf knoppen.

Het scherm is capacitief, een andere schermtechniek dan de resistieve schermen waarmee Windows Mobile-toestellen tot nog toe werden uitgerust. e iPhone en diverse Android-toestellen, zoals de HTC Hero, werden tot nog toe uitgerust met capacitieve schermen. De HD2 heeft 512MB rom aan boord, maar ook 448MB ram-geheugen.

De camera heeft een maximale resolutie van vijf megapixels, de accu heeft een capaciteit van 1230mAh. Ook ontbreken zaken als wifi, bluetooth, hsdpa en gps niet. De software op het toestel is Windows Mobile 6.5 met de TouchFlo3D 2.5-interface die HTC onder de noemer 'Sense' uitbrengt. Deze laatste schil is een vernieuwde versie van TouchFlo met onder meer snelkoppelingen op het thuisscherm en diverse nieuwe elementen, zoals een Twitter-tab. De HD2 is vanaf eind oktober te koop en de prijs bedraagt 599,- euro, inclusief btw.

Gerelateerde HTC HD2 nieuwberichten:
28-09: nieuws: 'HTC HD2 is op alle fronten veel sneller dan Touch HD'
25-09: nieuws: Tweaker onthult prijs en releasedatum HTC HD2
22-09: nieuws: 'HTC Leo komt eind dit jaar op de markt als Touch HD2'
16-08: nieuws: Nieuwe afbeeldingen HTC Leo duiken op
11-08: nieuws: Afbeelding HTC Leo met 4,3"-scherm duikt op

InhoudsopgaveVerwante en andere interessante topics
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YWfH92RWKQ7NjsQWUq2Swrll/full.jpg

Laad de batterij de eerste paar keren meer dan de 3 uur aangegeven tijd achter elkaar op. (minimaal 12)
Dit zorgt ervoor dat je batterij volledig en goed zal werken. Doet die dat na enkele keren nog steeds niet (minimaal 2 / 3 dagen met 'normaal' gebruik) dan heb je waarschijnlijk een slechte batterij die je kunt omruilen!

Ga terug naar de inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DyfHTNBmzwfYl0G8QriAWHp5/full.jpg

De HTC HD2 is een verbeterde versie van de Touch HD. De grootste verschillen zijn de schermupgrade van 0,5" en de sterk verbeterde hardware. Zo zit er in de HTC HD2 een 1GHz processor en 448MB RAM. De HTC Touch HD moest het stellen met een 528MHz CPU en slechts 256MB RAM. De HD2 is iets groter dan de HD, maar wel weer 1 hele mm dunner. Zie hiervoor ook onderstaande tabel:
HTC HD2HTC Touch HD
ChipsetQSD8250MSM7201A
Processor snelheid1GHz528MHz
ROM geheugen512MB512MB
RAM geheugen448MB288MB
Flash geheugenMicroSD(HC)MicroSD(HC)
SchermCapacitief 4,3" 800x480 65kResistief 3,8" 800x480 65k
Camera's5.0MP AF5.0MP AF
Accu (mAh, standby, spreektijd)1230mAh, 490 uur, 6,5 uur1350mAh, 450 uur, 6 uur
Afmetingen 120x67x11mm115x62x11mm
Gewicht 157 gram146 gram
Prijs525,-450,-

Overige hardwarespecificaties van de HTC HD2 zijn:
  • Quadband GSM, GPRS & EDGE: 850/900/1800/1900/2100 MHz
  • HSDPA, WCDMA (tot 384kbps up & 7.2Mbps down): 900/2100 MHz
  • Wifi 802.11b + 802.11g
  • Bluetooth 2.1 met EDR

Ondersteunde profielen: A2DP, AVRCP, BIP, BPP, DUN, FTP, GAP, GOEP, HFP, HID, HSP, OPP, PAN, PBAP, SAP, SPP
  • GPS + a-GPS
  • FM radio stereo
  • Trilalarm
  • Tiltsensor
  • Micro USB aansluiting
  • Windows Mobile 6.5 Professional met 'Sense' interface
  • Audio: .aac, .amr, .m4a, .mid, .mp3, .mp4, .qcp, .wav, .wma
  • Video: .wmv, .asf, .mp4, .3gp, .3g2, .m4v, .avi
HTC.com: Specificaties
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oTNqhPS16OW8kePR22tiVynz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gbalzzPgovL3mxy3XehxkRUB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mwHRqcEV2rCFvTPf6nkTd8bv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JicV5sQysH4pcUeIjDgDJXqT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YKoHqY8Zqlar8YSSKfQft77C/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n9tZTs5jk58eczGHvNzxaTad/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KukL4FeCMRsZh7CFPZEmrPVg/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cyoq822rpfZaLlgwRFNlBuLq/full.jpg

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Introducing The New HTC HD2

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QyS40l0YlT3iK1ht3PlU4sK4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=245670Ga terug naar de inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AJU8TiMZXH9LBvEyTxsTCCs2/full.jpg
  • Gadget.nl
    Natuurlijk zijn gigantische, prachtige scherm en rappe reactievermogen. Er zitten hier en daar wat kinkjes in de kabel, zo is het nieuwe Windows Mobile 6.5 nog lang niet ideaal voor capacitieve touchscreens, en had de batterij een stuk krachtiger gemogen. Kun je daar echter mee leven, dan mag je de HD2 beschouwen als een van de fijnste en meest veelzijdige smartphones van het jaar.

• Tweakers
    De HTC HD2 is een belangrijk toestel voor HTC én voor Windows Mobile: het is de eerste Windows Mobile-smartphone met een capacitief touchscreen, dat duidelijk beter reageert dan de resistieve schermen van vorige HTC-modellen. Bovendien is het scherm met zijn diagonaal van 4,3" het grootste dat momenteel in een smartphone te verkrijgen is.

Bovendien brengt HTC met de HD2 eindelijk een toestel uit met een Snapdragon-chipset. Deze 1GHz-chipset maakt dat het toestel merkbaar sneller is dan vorige Windows Mobile-toestellen van HTC. Niet verwonderlijk ook, met de dubbele kloksnelheid en de nieuwere core.

De Sense-interface gaat wederom veel dieper en de gebruiker moet haast moeite doen om de standaard Windows Mobile-interface tegen te komen, maar dat laatste zal door weinig gebruikers worden betreurd. De smartphone is goed bedienbaar met de vingers.

Op het gebied van snelheid, de browser, het scherm en interface is de HD2 beter dan welke concurrent op het Windows Mobile-platform dan ook. De enige grote bedreiging zit in het platform: de schare Windows Mobile-fans lijkt af te nemen, terwijl vooral de iPhone en Android veel smartphoneliefhebbers weten te overtuigen.

Wie de grootte niet afschrikwekkend vindt, heeft met de HD2 een goede en bijzonder snelle smartphone in huis. De toekomst
    zal moeten uitwijzen of dat genoeg is om op te wegen tegen de nadelen die velen zien in het gebruik van WM.

• Winmo

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AaODFx3K1OsRcn82yRNbjqQS/full.jpg

Hierin worden HTC HD2 accessoires opgenomen die bekend staan om hun kwaliteit.
Wilde alleen originele HTC accessoires plaatsen, maar zal dit uitbreiden met goede 3rd party muk.

Begin eens met kijken op de speciale HTC HD2 accessoires-site
Mocht daar niks tussenstaan dan kijk je even op eBay of even in de PriceWatch!

Voor discussie over accesoires en / of gebruikerservaringen: Accessoires voor de HTC HD2
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R3FZYj1sFQFdV3pNejjQFv0M/full.jpg

Wist je dat de HTC HD2:
  • de eerste Windows Mobile telefoon is met een capacitief touchscreen
  • een FM Radio met RDS heeft, zodat je overal en altijd muziek kunt luisteren
  • de HTC 'Sense' interface bevat, zodat je heel je HD2 kunt personaliseren
  • filmt op de zogenaamde VGA-resolutie dus met 640x480 pixels
  • een dual LED flash bevat, zodat je nog betere foto's kunt maken (in het donker)
  • ook een equalizer bevat, waarmee je dus je muziek kunt stylen aan je eigen keuze
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XO3ld1LjDAnmT83OIeX6eKCi/full.jpg

• Meer informatie over Windows Mobile

Kijk ook op XDA Developer forums
    Een technisch forum waar je heel veel informatie kan vinden over de
    ontwikkeling van nieuwe ROMs, software en tips&tricks voor je HTC HD2 .

• Waarom is dit topic gestart?

Dit topic is gestart, omdat deze HTC een werkelijke omslag is qua hardware. Deze HTC HD2 is een stuk moderner en uitgebreider dan z'n voorganger en verdiend daarom een eigen topic. Dit is gewoon de ultieme device als het op hardware aankomt! Snelle processor, mooi groot scherm, goede camera en genoeg uitbreidingsmogelijkheden. Enige waar men nu nog op kan vitten is het besturingssysteem.. Er komt waarschijnlijk ook een HTC aan met dezelfde hardware die op het Android OS draait, de HTC Dragon, die mij persoonlijk ook erg mooi lijkt!

So let's discuss deze nieuwste, mooiste, beste, snelste en geilste HTC ever!

• Voor toevoegingen, wijzigingen of overige dingen met betrekking tot deze topicstart
    kan je mij een DM sturen, emailen, smsen, aanspreken op MSN of een briefkaart sturen!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tGjpO17KmIyBtmokltSU5lP1/full.jpg
  • 08-10-09 - Topic gestart
  • 06-11-09 - [Reviews] toegevoegd
  • En natuurlijk de nodige toevoegingen die tussentijds plaatsvinden

In de vorm van het maken van headers, toevoegen van informatie / plaatjes
-TS is made by CLB-

[ Voor 255% gewijzigd door CLB op 08-11-2009 13:09 . Reden: Linkjes van alle topics dubbelchecked... ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:25

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hulde voor deze mooie TS!

Wat houdt dat Sense in; is dat zeg maar het nieuwe touch flow 3d?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18086

SnoeiKoei schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:43:

Wat houdt dat Sense in; is dat zeg maar het nieuwe touch flow 3d?
Yep, de opvolger.
Wikipedia: HTC Sense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zo kun je het benoemen ja! De HTC Hero (met Android) was de eerste HTC die 'Sense' bevatte!
Lees ook dit artikeltje op de HTC site zelf, even door!

Of check:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
HTC Sense Debuts on HTC Hero - Complete Version

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattrob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02 17:07
Prachtige TS >:) ! Ik heb hem al besteld bij smartphoneshop, hopelijk zijn zij ook echt de eerste en krijg ik hem (uiterlijk) 13 november. Ik heb al een dagje thuiswerken ingepland voor die dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 18:03
CLB, jij hebt je weekendje weg wel verdiend, die TS ziet er namelijk super uit! ;)

Eind november mag ik gaan verlengen c.q. overstappen, dus dan hoop ik de HD2 te kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dankjullie... Code kloppen lukt nog wel aardig, aangezien het eigenlijk gewoon een aangepaste copy-paste
is van m'n andere HTC topics zoals HTC Touch Diamond2 [chapitre trois] en HTC Hero [part four] maar toch...

Afbeeldingen shoppen, teksten wijzigen, layout in elkaar zetten and so on take some time..
En alles op hetzelfde moment willen starten.. Dit topic / abbo-topic / accesoires-topic.. lukte niet..

Dan ook nog is de frustratie meemaken dat m'n photoshops tot 2x toe corrupt raakten.. :X
En als laatste puntje staat er 14.00 op m'n klok, dus ik druk op 'post' en op GoT is 't weer 13.59 :( (modje?)

EDIT @ Hieronder: Maakt natuurlijk niks uit, vind het gewoon leuk om op 'ronde getallen' TS'en te starten.
En ging meer over de kleine drama's die ik heb moeten doorstaan om deze TS te kunnen starten :') ;)

[ Voor 54% gewijzigd door CLB op 08-10-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 21:57
CLB schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:24:

En als laatste puntje staat er 14.00 op m'n klok, dus ik druk op 'post' en op GoT is 't weer 13.59 :( (modje?)
...how is this bad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
1. Helaas geen 720P filmresolutie, waar eerder over werd gesproken maar VGA voor mij genoeg dat wel.

Wat ze nog meer zeggen op Engadget:
And all this you may ask, what operating system? As you know, the HD2 has Windows Mobile 6.5. The good news is that the phone interface is so well built and offers many possibilities to the user from its attractive menus, that you almost forget that WinMo is back. A relief for the more reluctant the Microsoft OS-myself included.
En dat filmpje wat op die site staat... DAT DING IS SNEL :9~ Wat zei ik: ABSURD SNEL!!

2. En de 3,5mm zit aan de onderkant van het toestel, vind ik persoonlijk heel chill..
Ik heb namelijk altijd m'n telefoon met zijn bovenkant naar onderen in m'n broekzak.. :)

3. Ik mis een fysieke camerabutton..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-04 14:29
Jammer van de 720p, verder vind ook ik de 3.5mm aan de onderkant handig (Als je hem met de bovenkant naar onderen hebt zie je makkelijker de tijd als je hem uit de broekzak haalt).
En de fysieke camerabutton zal ik niet erg missen, misschien als een shortcut, maar om die te gebruiken bij zo'n dun toestel dat ook nog eens zo "hoog" (Van wat normaal zijkant naar zijkant is) lijkt me niet echt comfortabel, het capacitieve scherm zal vast wel licht genoeg reageren om geen trillingen te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 17:00
erg mooie startpost CLB! complimenten!

het ontbreken van de fysiek camera button was me nog niet opgevallen, praktijk zal moeten uitwijzen of dit echt een gemis zal zijn...

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304651

Mooie startpost! Weet iemand of hij ook bij T-Mobile NL uitkomt? In Engeland bijvoorbeeld wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dank, dank, wordt uiteraard uitgebreid indien nodig.. Alle headers die eventueel nodig zijn, zijn al gemaakt.
Ben nog op zoek naar mooie livesets van foto's en mooie YouTube filmpjes, maar dat komt allemaal wel.
Anoniem: 304651 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:41:
Mooie startpost! Weet iemand of hij ook bij T-Mobile NL uitkomt? In Engeland bijvoorbeeld wel!
Neem aan dat T-mobile hem wel weer zal rebranden, doen ze met nagenoeg elke HTC wel..
Prefereer je dat dan? Ik denk altijd maar, zo clean mogelijk zonder branding en / of simlock is the best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Die Sense GUI is echt heel mooi en functioneel! Daarnaast de snelheid: echt heerlijk :9

Klein puntje wat betreft het design: van mij hadden de toetsen onderaan het scherm wel a la de HD1 mogen zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Dynamix op 08-10-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:07

wontcachme

You catch me? No you wont

Nette TS. Dit wordt naar verwachting de opvolger van mijn prehistorische htc diamond ;) .

* wontcachme is blij dat hij in december jarig is

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Ik ga hem in ieder geval halen. Zit nog wel een beetje te twijfelen over de Xperia X2 maar die 1 ghz trekt maakt de HD2 wel erg aantrekkelijk.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik twijfel nog tussen WM6.5 en Android.. maar dit ziet er toch wel verdomd goed uit zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304651

Neem aan dat T-mobile hem wel weer zal rebranden, doen ze met nagenoeg elke HTC wel..
Prefereer je dat dan? Ik denk altijd maar, zo clean mogelijk zonder branding en / of simlock is the best.
Ik weet het niet zo zeker! De vorige HD hebben ze ook niet uitgebracht! Het past ook niet echt in hun Vario-lijn. En ik heb liever de t-mobile versie: die hebben vaak van die afgeronde hoeken (ook bij de HD2), en een mooier design dan de HTC variant (kijk bijv. naar de touch diamond). En bovendien zijn ze ook net wat goedkoper. Even een andere ROM er op flashen, en de logo's er af krabben met een suikerklontje (word tegenwoordig steeds lastiger trouwens), en je hebt een prima toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:49
CLB schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:44:
Ik twijfel nog tussen WM6.5 en Android.. maar dit ziet er toch wel verdomd goed uit zeg...
Ik heb hetzelfde...eigenlijk zit ik te wachten op de HD2 maar dan met een iets kleiner scherm want dit scherm is echt te groot voor mij.
En een capactive scherm is ook een pre wil nooit meer resistive!
Nu maar hopen dat er nog voor het eind van dit jaar een android toestel uitkomt met een hogere scherm resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 21:25

DapperKonijntje

Draw monkey

Super mooi ding, zit er aan te denken om tegen die tijd mijn touch pro 2 maar in de verkoop te gooien en deze te halen.
Het enige dat ik jammer vind is dat deze geen hardware keyboard heeft, iets wat zo fijn is aan de pro 2.
Daarnaast is die wel erg groot, maargoed ik wacht nog even wat, de specs zijn iig zeer netjes.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Een nieuwe hands-on, verreweg de beste tot nu toe, en ik ben nu volledig overtuigd dat dit mijn volgende mobiel word! :)
http://vimeo.com/6970304?hd=1

Wat interessante dingen:
-Multitouch vrijwel overal, zelfs in Excel bestanden
-Ongeveer 3 minuten in het filmpje zie je een filmpje dat opgenomen lijkt te zijn met de HD2 in WVGA, het ziet er in ieder geval geweldig uit.
-FM Radio tuner (Ongeveer aan het einde van het filmpje plakt hij een shortcut er van aan het hoofdmenu)

En het artikel dat er bij hoort:
http://translate.google.c...l=pl&tl=en&hl=en&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04 15:32

t-x-m

.NET Nerd

Wouw, applausje voor de TS hoor! Ik kwam hier inderdaad ook om ^^ dat filmpje te posten.. :)
De FM tuner was al een tijdje bevestigd hoor, hoewel je de noodzaak af kunt vragen met een 3G verbinding (streams).
Ik vind het compas ook erg stoer, maar vooral HTC: _/-\o_ wat een goed device en wat een coole interface (sense) hebben ze gemaakt :9~

[ Voor 0% gewijzigd door t-x-m op 09-10-2009 09:23 . Reden: typo ]

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Subjectiviteit enzo.. maar kan je wel begrijpen, even afwachten dus!
Michel242186 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 05:20:
Nu maar hopen dat er nog voor het eind van dit jaar een android toestel uitkomt met een hogere scherm resolutie.
Staat in de TS genoemd.. Er gaan geruchten over een 'HTC Dragon'..
DapperKonijntje schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:11:
Het enige dat ik jammer vind is dat deze geen hardware keyboard heeft, iets wat zo fijn is aan de pro 2.
Achja.. Denk dat er binnenkort ook wel weer een qwerty device zal verschijnen...
En voordeel van capacitief touchscreen is dat het typen ook goed werkt, helemaal op zo'n groot scherm..

Weet iemand trouwens of deze HTC 'haptic feedback' heeft.. dus even trilt als je een 'toetsje' indrukt..
M-en-M schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:18:
-Multitouch vrijwel overal, zelfs in Excel bestanden
Owh dat is mooi zeg!
-Ongeveer 3 minuten in het filmpje zie je een filmpje dat opgenomen lijkt te zijn met de HD2 in WVGA.
Op Engadget staat VGA resolutie, heb ik zodoende ook in de TS geplaatst...
FM Radio tuner
Had ik oa al genoemd.. Zou ik alleen gebruiken als ik even bij 'n kampvuurtje zit op speakermodus ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Naast het navigatie pack is er ook een zwaardere accu incl. cover met standaard:

http://www.areamobile.de/...ehoer-fuer-sein-topmodell

Plus een linkje met een aantal (61) foto's:

http://www.areamobile.de/...c-hd2-leo/bilder/seite-25

Mijn keuze voor een nieuw toestel wordt er niet makkelijker op oftewel de Nokia N900 of de HTC hd2 , roept U maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53
janzeeschuimers schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:18:
Naast het navigatie pack is er ook een zwaardere accu incl. cover met standaard:

http://www.areamobile.de/...ehoer-fuer-sein-topmodell

Plus een linkje met een aantal (61) foto's:

http://www.areamobile.de/...c-hd2-leo/bilder/seite-25

Mijn keuze voor een nieuw toestel wordt er niet makkelijker op oftewel de Nokia N900 of de HTC hd2 , roept U maar.
Wij kunnen alles roepen, maar de keuze is persoonlijk. Daarbij denk ik dat je hier weinig mensen zult vinden die voor de N900 zullen kiezen gezien die heel anders is dan deze op meerdere vlakken. Zoals OS, fabrikant, fysiek tobo t.o.v van touch.

Ik zou zelf de Touch HD 2 nemen, verrassend genoeg. Omdat die een groot scherm heeft en een fysiek toetsenbord geen toegevoegde waarde heeft voor mij. Daarnaast zijn er al lekker veel WinMo apps beschikbaar. En WinMo 7 kan hier ook op waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:09
@ CLB: Volgens mij hebben de nieuwste toestellen wel haptic feedback, anders is dit makkelijk via een registratie edit te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201776

Roet schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:46:
[...]

Wij kunnen alles roepen, maar de keuze is persoonlijk. Daarbij denk ik dat je hier weinig mensen zult vinden die voor de N900 zullen kiezen gezien die heel anders is dan deze op meerdere vlakken. Zoals OS, fabrikant, fysiek tobo t.o.v van touch.

Ik zou zelf de Touch HD 2 nemen, verrassend genoeg. Omdat die een groot scherm heeft en een fysiek toetsenbord geen toegevoegde waarde heeft voor mij. Daarnaast zijn er al lekker veel WinMo apps beschikbaar. En WinMo 7 kan hier ook op waarschijnlijk.
En wat te denken van de Sony Ericsson Xperia X3?
Heeft mogelijk nog betere specs .. en draait Android! :9~
Maar dat is enkel weggelegd voor mensen die zich kunnen inhouden tot ten vroegste januari 2010. :)
Er staan de mobile tweakers nog mooie tijden te wachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ga dan voor de HTC Dragon.. Zelfde hardware als deze HD2 en Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
CLB schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:59:
Dat weten we nog helemaal niet zeker, het enige dat we weten is dat er een ROM dump ronddwarrelt op XDA van een HTC toestel genaamd de Dragon met een 800x480 resolutie scherm dat waarschijnlijk op Android 2.0 loopt, het is niet eens 100% zeker of deze op het Snapdragon platform draait en voor het verdere ontwerp van het toestel is zelfs helemaal niets bekend. (Wat voor camera, hoe groot is het scherm, heeft hij een hardware keyboard, de batterij, de dikte, etc.)
Laat staan een release date.

Maar ja, als je abbo pas volgend jaar afloopt bijvoorbeeld is het niet erg moeilijk om voor de "wait and see approach" te gaan. (Voor mij zal dat iets lastiger zijn, 15 november dit jaar, ik kan hem natuurlijk verlengen, maar waarom zou ik, maar ik neem wel een 1 jaar abbo, voor de zekerheid. ;))

En CLB, het spijt me, ik moet je nog bedanken voor die mooie startpost! :)

[ Voor 3% gewijzigd door M-en-M op 09-10-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:09
Het officiële reclamefilmpje van de HD2:

Bekijk op YouTube
Introducing The New HTC HD2

Ze hebben er goed aan gedaan om de onderste rij knopjes aan elkaar te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
@Brrrt
Deze stond al in de startpost...

In ieder geval, een tweede deel van de vorige hands-on.
http://vimeo.com/6983500
Laat niet echt veel nieuws zien, maar voor mij is het het al waard om naar dat prachtige scherm te kijken. :9

Verder heb ik 1 vraagje, zou de Wi-Fi router ook in combinatie met de iPod Touch te gebruiken zijn, ik neem aan van wel, en dat zou voor mij echt perfect zijn. :D
(Dan krijg je in principe een iPhone, maar dan zonder GPS en camera, maar die dingen kan de HD2 toch veel beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 14:33
jra2k schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:20:
erg mooie startpost CLB! complimenten!

het ontbreken van de fysiek camera button was me nog niet opgevallen, praktijk zal moeten uitwijzen of dit echt een gemis zal zijn...
op de htc tp2 zit ook geen fysieke camera button en het werkt prima en aangezien dit een capative screen moet zijn zal hij nog beter reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:25
vanpeltje schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:38:
Ik ga hem in ieder geval halen. Zit nog wel een beetje te twijfelen over de Xperia X2 maar die 1 ghz trekt maakt de HD2 wel erg aantrekkelijk.
De Xperia X2 is toch ook 1 ghz?

Ik twijfel ook nog tussen deze twee modellen....

[ Voor 8% gewijzigd door edtbonep op 10-10-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
edtbonep schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:41:
[...]

De Xperia X2 is toch ook 1 ghz?

Ik twijfel ook nog tussen deze twee modellen....
Nee, dat is de X3 (Die met Android), de X2 heeft nog steeds de oude Qualcomm MSM7200 @ 528MHz. (Net als vrijwel alle recente HTC telefoons en de X1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
wanneer komt deze uit?
hoeveel geheugen qua micro sd

wat een beeldscherm en eindelijk geen resistive touchscreen.
twijfelde om vandaag nog om een iPhone te nemen.

Maar ik wil deze ten opzichtte van de andere 2 vergelijken.

HTC heeft ook mijn voorkeur.

HTC HD2
N900
iPhone 3 Gs 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134417

Deze foon == win ^^
Omdat ik al een hd heb, wacht ik nog wel eventjes tot er een nieuwe uitkomt :p
Is een half jaartje ofzo :p

Maar idd..deze foon is gewoon win :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 134417 op 11-10-2009 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:23
Ik heb een tijdje getwijfeld tussen de N900, de 3GS en de HTC HD2. Toen echter deze vandeweek werd gepresenteerd heb ik hem direct ge-preordered. Ik zit nu al 2 jaar met een iPhone, en het is tijd voor iets nieuws.

Die 1GHz processor deed mij besluiten deze eens uit te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat moet in het levertijden topic.
MicroSDHC 2.0 kaartjes, dus tot en met 32GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Tanakiam schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 03:26:
wanneer komt deze uit?

wat een beeldscherm en eindelijk geen resistive touchscreen.
twijfelde om vandaag nog om een iPhone te nemen.

Maar ik wil deze ten opzichtte van de andere 2 vergelijken.

HTC heeft ook mijn voorkeur.

HTC HD2
N900
iPhone 3 Gs 32GB
Dit was precies waar ik tussen zat te twijfelen, uiteindelijk heb ik toch maar besloten dat ik voor een HD2 met een 1 jaar abbo ga.
De iPhone viel al best snel af aangezien ik toch al een iPod Touch (2G) heb, en ik deze dankzij de ingebouwde Wi-Fi Router van de HD2 vrijwel overal zou kunnen gebruiken.
De N900 sprak me vooral aan op software gebied, qua looks vond ik hem behoorlijk dik ten eerste, hij was ook veel te "plastic", bovendien had ik niet meer zo'n zin in een resistief scherm.
De HD2 daarentegen heeft:
1. Een absoluut prachtig scherm
2. Snelle hardware
3. Een mooi uiterlijk, en is ook nog eens lekker dun
4. Een goede camera met flits (Dit heeft de N900 ook, maar ja...)
5. Een mooie UI dankzij HTC
6. Multi-touch
7. En nog veel meer... :P

Nu maar hopen dat er een tovenaar op XDA rond loopt die Maemo 5 naar de HD2 port. :+

Oh, en Ai.Rs komt vandaag met hun video review:
http://ai.rs/2009/10/htc-leo-video-review/
Hun eerste hands-on is ook weer online.

[ Voor 17% gewijzigd door M-en-M op 11-10-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 17:44

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Wat een mooie phone! Deze wil ik wel, maar het lijkt zo groot, dat ie onhandig zal zijn. Maar als ik weer de hands-on filmpjes zie, lijkt het toch wel goed in de hand te passen.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Hij is nauwelijks een paar millimeter breder en hoger dan de iPhone, en een millimeter dunner.
Afbeeldingslocatie: http://www.areamobile.de/img/00/00/13/52/36.jpg
Deze komt overigens uit de vergelijkings preview van de HD2 met de iPhone van Areamobile.de:
http://translate.google.c...=de&tl=en&history_state0=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

ik ben eigenlijk erg benieuwd na de accu duur? 1ghz en een mega! scherm is leuk

maar na 2 dagen alweer opladen lijkt me niet erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 14:46
Heeft er al iemand beelden gezien van hoe het typen gaat op de HD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Anoniem: 218213 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:09:

Volgens de meeste reviews gaat hij 1 dag "full usage" mee, en ongeveer een week stand-by.
Niet verkeerd als je het mij vraagt.

Maar als je er nog steeds problemen mee hebt kun je de extended battery pack nemen, waarmee de batterijcapaciteit verdubbelt (Er zit dan meteen ook een kickstand op).
Filmpje:
http://wmpoweruser.com/?p=8881
Render:
Afbeeldingslocatie: http://www.areamobile.de/img/00/00/13/53/11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:52
Anoniem: 218213 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:09:

Processor is 1GHz maar de nieuwe tech maakt hem ook 30% efficiënter dus cpu stroom consumptie zou ongeveer het zelfde moeten zijn misschien iets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:57
CLB schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:59:
Jeetje, bedankt voor deze codenaam, hou ik even in de gaten! Was eerder van plan om een HD2 te halen (moet wachten tot juli..:'(), maar nadat hij toch ineens wm6.5 zou krijgen ipv de eerdere geruchten over android, vond ik het toch erg jammer! De specs liegen er niet om namelijk :) Maar dit lijkt er meer op! Die resolutie... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

hmm, oke , ben benieuwd, die extended battery pack is wel handig! indd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
En nu is dan ook Ai.Rs' tweede hands-on online (Ook weer 10 minuten), deze keer met een vernieuwde ROM:
http://ai.rs/2009/10/htc-hd2-another-look/
Ik heb hem zelf nog niet afgezien, dus ik kan er niet veel over vertellen, dan edit ik dit wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

M-en-M schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:31:
En nu is dan ook Ai.Rs' tweede hands-on online (Ook weer 10 minuten), deze keer met een vernieuwde ROM:
http://ai.rs/2009/10/htc-hd2-another-look/
Ik heb hem zelf nog niet afgezien, dus ik kan er niet veel over vertellen, dan edit ik dit wel even.
Een vernieuwde ROM betwijfel ik. Die zou op 16 oktober uitkomen. Overigens had ik ergens gelezen dat die WM 6.5.1 zou zijn. Dat zou mooi zijn, pakken ze de laatste ontwikkeling nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10
Anoniem: 256386 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:38:
[...]

Een vernieuwde ROM betwijfel ik. Die zou op 16 oktober uitkomen. Overigens had ik ergens gelezen dat die WM 6.5.1 zou zijn. Dat zou mooi zijn, pakken ze de laatste ontwikkeling nog even mee.
wm6.5.1 is nog errug beta.... of ze dat binnen een maand klaar hebben betwijfel ik ten zeerste. Denk niet dat ze dat gaan redden.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Hier een videoootje met de specs en weer tenopzichte van de iPhone.

http://www.youtube.com/watch?v=HmrXrQUZgwE

Als deze ook daadwerkelijk kloppen, dan is de iPhone 3GS nog steeds geen slechte smartphone maar Zal de HTC HD2 wel eens de release van het jaar kunnen worden.Mits hij niet teveel bugs gaat vertonen.
Nu hoop ik dat de stabiliteit van WinMo 6.5 is verbeterd.

Mijn keuze wordt nu op basis van dit videootje wel gemakkelijker.
Na een uitstapje symbian n95en BBlackberry Storm( komen gewoon te kort en lopen achter de feiten aan imo) en nu Android (wat mij zeer goed bevalt..de HTC Magic).

iPhone 3 gs en HTC HD2.

HTC HD2 is ook met wat benchmarks gegevens te checken op allaboutphones

Nu wordt ik ongeduldig en wil ik zo snel mogelijk die HTC HD2 testen om mijn gevoel te bevestigen dat dit het wachten de moeite waard is.

Anders blijf ik maar bezig met wachten.......pffffffffffffffffffffff HTC Drop this Baby.......!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Lordsauron schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

Processor is 1GHz maar de nieuwe tech maakt hem ook 30% efficiënter dus cpu stroom consumptie zou ongeveer het zelfde moeten zijn misschien iets meer
de laatste 3 phones die ik heb gehad en nu de HTC MAGIC gaan standaard elke avond aan de lader.
Die specs van de fabrikanten neem ik dan ook met een wagen strooizout...

Zo'n beetje elke smartphone heeft het nodig. Dus wen er maar aan om het aan de lader te leggen elke nacht.En mocht hij het langer uithouden dan is dat puur een voordeel meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Anoniem: 256386 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 21:38:
[...]

De final ROM komt inderdaad 16 oktober (Dat staat dan ook op Ai.Rs), zij hadden simpelweg al een heel vroeg exemplaar, daarom hadden ze nu een update van ontvangen van HTC.
Verder is WM 6.5.1 verre van af (Ik had dacht ik zelfs ergens gelezen dat die pas Q2 2010 uit zou komen, samen met WM7), dus of die met de HD2 komt lijkt me erg sterk.

Verder, als mensen zich afvragen wat er in het filmpje zit; niet veel, behalve het landscape keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Levering is vanaf 16 oktober bij GSM.nl, ze leveren hem bij mij de 19e af. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
De eerste "gedetailleerde" HD2 review:
http://wmpoweruser.com/?p=8915
Zitten ook een aantal foto's bij en een filmpje gemaakt met de HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321856

Thanks CLB voor de briljante OP.

Wat ik wel bijzonder vind is dat HTC praat over eind okt. in de winkels, maar dat het wel tot midden / eind nov. duurt voor het toesel uitgeleverd wordt.

Er wordt overigens ook niet gerept over een upgrade naar WM7. (hardware is wel toereikend) Of heeft een van jullie daar wel meer over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-04 10:10

renskoenraadt

Like No Other

sorted.bits schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:57:
Levering is vanaf 16 oktober bij GSM.nl, ze leveren hem bij mij de 19e af. Ben erg benieuwd.
Zet dat maar uit je hoofd, vriend. Dat gaat hem noooit worden, eerder 16 NOVEMBER. Overigens heb ik met mensen van HTC zelf gesproken (@ KPN Event) en die gaven ook aan dat de telefoon pas vanaf begin/half november op de markt komt.

Dus ik help het je hopen, maar het is 100% tegen beter weten in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Anoniem: 321856 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:04:
Er wordt overigens ook niet gerept over een upgrade naar WM7. (hardware is wel toereikend) Of heeft een van jullie daar wel meer over gelezen?
Nee, niks officieels, ik verwacht ook eigenlijk niet dat er een officiële update uitkomt, maar waarschijnlijk zal XDA heus wel met een ROM komen.
(De HD2 heeft tenslotte alle specificaties die nodig zijn voor Chassis 1, op de 1GB ROM na dan...)

En weer een nieuwe review, met een hands-on van 10 minuten in HD:
http://translate.google.c...rurl=translate.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
renskoenraadt schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:23:
[...]

Zet dat maar uit je hoofd, vriend. Dat gaat hem noooit worden, eerder 16 NOVEMBER. Overigens heb ik met mensen van HTC zelf gesproken (@ KPN Event) en die gaven ook aan dat de telefoon pas vanaf begin/half november op de markt komt.

Dus ik help het je hopen, maar het is 100% tegen beter weten in!
I know, ik heb de release tijden ook in de gaten gehouden, maar ik weet niet beter dan ze me vertellen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147332

Anoniem: 321856 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:04:
Thanks CLB voor de briljante OP.

Wat ik wel bijzonder vind is dat HTC praat over eind okt. in de winkels, maar dat het wel tot midden / eind nov. duurt voor het toesel uitgeleverd wordt.

http://www.allaboutphones...ade-zal-gaan-krijgen.html

Ja, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ha, dit was al veel langer bekend, maar enkel omdat hij het theoretisch aan zou kunnen, betekent niet dat hij het ook krijgt.
Mijn TyTN II heeft ook alle specificaties voor 6.5, maar die krijgt toch ook geen (officiële) update?

Maar zoals ik in mijn vorige post over dit onderwerp al zei, XDA zal het vast wel lukken om er een ROM mee te bakken voor de HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220860

Ik vraag me af of deze touch net zo goed werkt als de touch van een iPhone.
En of de OS een beetje soepel loopt zonder te flashen.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 220860 op 12-10-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220860 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:36:
Ik vraag me af of deze touch net zo goed werkt als de touch van een iPhone.
En of de OS een beetje soepel loopt zonder te flashen.
Onderstaande:

http://www.youtube.com/watch?v=ZRElcrRjIjo
http://www.youtube.com/watch?v=-tLeggeGgv8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zal vanavond de TS wat oppoetsen!
Hebben jullie nog input, DM me dan!! Filmpjes, foto'tjes, linkjes, reviews and so on!!

Reviews die translated zijn ga ik niet opnemen in de TS, wil alleen originele Engelse reviews toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 12:10

hstoker

Yatta!

CLB schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:35:
[...]
Dat moet in het levertijden topic.
[...]

MicroSDHC 2.0 kaartjes, dus tot en met 32GB.
Over die geheugenkaartjes: iemand een idee wanneer de 32 GB varianten op de markt gaan komen? Als ik wat google dan zie ik allemaal berichten van eerder dit jaar, dat ze binnenkort uit gaan komen... en daarna helemaal niets.. :?

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Achja geen idee... Als ze er zijn, zijn ze toch onevenredig duur met de 8GB en 16GB kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Even kijken wat die 16GB kaartjes kosten, ben benieuwd of die media player software een beetje werkt.

Of dat er nog aparte software voor geinstalleerd moet worden die beter werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-04 08:19
M-en-M schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:40:
De eerste "gedetailleerde" HD2 review:
http://wmpoweruser.com/?p=8915
Zitten ook een aantal foto's bij en een filmpje gemaakt met de HD2.
Ik vind persoonlijk de gemaakte foto's er vreselijk uit zien, dat is wel weer jammer, had de hoop dat er nu eindelijk eens een fatsoenlijke camera in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

CLB schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:50:
Achja geen idee... Als ze er zijn, zijn ze toch onevenredig duur met de 8GB en 16GB kaartjes.
Maar als ze er komen zullen de 8 en 16GB toch wel weer een stuk goedkoper worden.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Vind die 40 ~ 45 euro wel een mooie prijs voor 16, effe bestellen. Want 2gb in mijn telefoon is wel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
op PDAshop.nl heeft men duidelijk op de site 13-11-2009 als verwachtte levertijd.

De final ROM is een feit HTC kan hem nu wel droppen.
Want bugs zijn te verhelpen met GOEDE e snelle updates.( men is al volop aan het Rom bakken..lol)
WM7 is ook al klaar maar men wacht imo op de resultaten van dit toestel en wat men van 6.5 vindt.
Daarmee houden ze een slag om de arm.voor de nodige aanpassingen.

Dus kan alleen de voorraad het nog vertragen.
De promo's zijn vervangen door release models dus dat wordt ook nog door HTC NL bevestigd (16 okt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Tanakiam schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:29:
op PDAshop.nl heeft men duidelijk op de site 13-11-2009 als verwachtte levertijd.

De final ROM is een feit HTC kan hem nu wel droppen.
Want bugs zijn te verhelpen met GOEDE e snelle updates.( men is al volop aan het Rom bakken..lol)
WM7 is ook al klaar maar men wacht imo op de resultaten van dit toestel en wat men van 6.5 vindt.
Daarmee houden ze een slag om de arm.voor de nodige aanpassingen.

Dus kan alleen de voorraad het nog vertragen.
De promo's zijn vervangen door release models dus dat wordt ook nog door HTC NL bevestigd (16 okt)
WM7 is echt nog niet klaar. Dat geloof ik niet.

Verder staat er bij PDAshop.nl idd de 13e, maar we zullen zien, ik hou een slag om de arm, omdat ik er van uit ga dat die van mij ook niet geleverd gaat worden volgende week. Denk dat ze een maand te vroeg zitten namelijk. Maar goed, ze waren redelijk zeker van hun zaak. Levering kon vanaf de 16e en dat is wel echt heel toevallig dezelfde datum als HTC ook al eens ergens aangegeven had...

[ Voor 7% gewijzigd door sorted.bits op 12-10-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
zo hierop wachten waarschijnlijk meerdere mensen.........

http://www.youtube.com/watch?v=sQfA61q5T54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
tjaaa twijfel nog steeds.

[ Voor 88% gewijzigd door Tanakiam op 13-10-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321962

Dit word echt een knaller heb ik het idee.. Staat op me verlanglijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Ik gebruik nu nog een pre-paid telefoon, dus vergeef 'domme vragen'.

Deze smartfoon ziet er goed uit. Koop je zoiets in combinatie met een zelf te kiezen abonnement en krijg je dan korting? of moet je beide los kopen. Echt goedkoop is het dan helemaal niet. Op PDAshop kan ik het niet vinden op dit toestel te koppelen aan een abonnement. Verder is de keuze van de abonnementen erg beperkt, bijv. Hi Bel & Sms 15 (als voorbeeld) zie ik niet.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
honey schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:29:
Ik gebruik nu nog een pre-paid telefoon, dus vergeef 'domme vragen'.

Deze smartfoon ziet er goed uit. Koop je zoiets in combinatie met een zelf te kiezen abonnement en krijg je dan korting? of moet je beide los kopen. Echt goedkoop is het dan helemaal niet. Op PDAshop kan ik het niet vinden op dit toestel te koppelen aan een abonnement. Verder is de keuze van de abonnementen erg beperkt, bijv. Hi Bel & Sms 15 (als voorbeeld) zie ik niet.
@honing.....

Als jij je het kan veroorloven kun je hem simlock vrij kopen of met abo nemen en een internet abo ben je voor 40-45 euro klaar en heb je hem gratis a.h.w.

Los kan ook natuurlijk maar geloof me een phone als deze moet gewoon internet hebben m.a.w. always online.
Thuis via wifi en buiten bevoorbeeld via de provider.

prepaid gaat ook natuurlijk en dan bijvoorbeeld per dag aftikken voor internet. kost je wel 550>599 euro's simlockvrij toestel.

[ Voor 2% gewijzigd door Tanakiam op 12-10-2009 23:40 . Reden: spelling..pffffffff ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
sorted.bits schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:38:
[...]

WM7 is echt nog niet klaar. Dat geloof ik niet.

Verder staat er bij PDAshop.nl idd de 13e, maar we zullen zien, ik hou een slag om de arm, omdat ik er van uit ga dat die van mij ook niet geleverd gaat worden volgende week. Denk dat ze een maand te vroeg zitten namelijk. Maar goed, ze waren redelijk zeker van hun zaak. Levering kon vanaf de 16e en dat is wel echt heel toevallig dezelfde datum als HTC ook al eens ergens aangegeven had...
In zoverre klaar dat er zeker nog tweaks en aanpassingen nodig zijn.....hun gaan echt niet vanaf nu tot feb 2010 nog ff WM7 in elkaar bakken. Eerst My phone de market en 6.5 in de lucht en snel daarna gaan ze wm7 droppen.

http://www.winmo.nl/windows-mobile-7-in-het-voorjaar-2010/

Alles draait om dit toestel lijkt het.
HTC en WM zetten hoog in op dit toestel.
niet voor niets wordt hij al the best WM device ever genoemd.
Maar men kan het zich niet veroorloven om hard op de bek te gaan.

Men heeft al vaker de iPhone willen killen en anderen ook. nog niemand gelukt.

Daarom komen HTC en Nokia met (HTC HD2 en NOKIA N900) zeer zwaar en grof geschut nu.

het gaat om het marktaandeel niet om jou en mij . Wij zijn daarvoor nodig om het markt aandeel te vergroten.
Zo werkt het nu eenmaal.
Want 3 mnd later is de next variant al weer een feit.

[ Voor 2% gewijzigd door Tanakiam op 13-10-2009 11:54 . Reden: url toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Vragen over levertijden en abbo's kunnen hier: HTC Touch HD2 levertijden en abonnementen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbeteringen zijn er altijd, zoals een HDMI output of OLED scherm.
Ik vraag mij toch af waarom er geen Tegra chip gebruikt is. Die schijnt nog zuiniger en grafisch sterker
te zijn. De Tegra was al begin 2008 te bewonderen, alleen de Zune HD heeft deze chip. Toch wel opvallend en teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Anoniem: 256386 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:00:
Verbeteringen zijn er altijd, zoals een HDMI output of OLED scherm.
Een HDMI output mis ik inderdaad (Een Tv-out mis ik sowieso, dat vind ik erg vreemd met zo'n multimedia toestel).
Een OLED scherm mis ik niet echt, daar zijn verscheidene redenen voor:
1. Ze veranderen in een spiegel in zonlicht (Nog erger dan de "ouwe" TFT's met resistieve schermen)
2. De verbeterde kleuren vallen niet zo op met 65K
3. Het is nu nog extreem duur
(En ja, ik weet dat het een enorm contrast heeft en zuiniger is, maar dit vind ik de "spiegeling" en de prijs nog echt niet waard, en qua prijs moeten jullie ook beseffen dat bijvoorbeeld Samsung de OLED schermen zelf ontwikkeld, HTC zal ze moeten kopen)
Ik vraag mij toch af waarom er geen Tegra chip gebruikt is. Die schijnt nog zuiniger en grafisch sterker
te zijn. De Tegra was al begin 2008 te bewonderen, alleen de Zune HD heeft deze chip. Toch wel opvallend en teleurstellend.
Niet echt, ik vind het zelfs een goede keuze, en je moet je beseffen dat die mensen bij HTC zich heus wel bewust zijn van alle ontwikkelingen en de voordelen en nadelen hebben afgewogen van de Tegra tegenover de Snapdragon.

Hier zijn de (versimpelde) feiten:
Snapdragon:
-CPU meer dan driemaal zo snel als die van de tegra (1GHz ARMv7 tegenover 600MHz ARMv6)

Tegra:
-GPU bijna tweemaal zo snel als die van de Snapdragon (40M Triangles/Sec tegenover 22M Triangles/Sec van de Snapdragon, ter vergelijking, de GPU van de 3GS heeft 28M Triangles/Sec, de N900 16M, en de PSP 33M). Maar of dit ook waar is valt nog te betwijfelen, er zijn tot nu toe geen echte tests geweest om dit te bewijzen.

Nu, wat betekent deze snelle GPU voor dagelijks gebruik?
Niet veel, zowel WinMo als Android gebruiken de GPU nog relatief weinig, zelfs de meeste 3D applicaties worden nog vooral gedaan door de CPU, nu heeft Nvidia erg goede drivers ontwikkelt die de GPU laten helpen met video en flash, maar voor gewone applicaties zal deze nog steeds moeten vertrouwen op de CPU, en dit is waar de Tegra het zal laten afweten.
Ik geef het toe, al die demo's waren prachtig, en als iemand daadwerkelijk al dat potentieel uit de GPU weet te halen zal het zonder twijfel ook prachtig zijn (En de moeilijkheid hiervan moet je echt niet onderschatten).
Tot nu toe echter, heb ik nog weinig gebruik van de Tegra in de echte wereld gezien (De enige zijn een aantal MIDs van onbekende bedrijven, de Zune HD en een Samsung PMP (Die overigens verschrikkelijk slecht presteerde)).

Ik weet er heus niet zo ongelofelijk veel van af, en ik zal wel wat belangrijke onderdelen hebben gemist, maar wat ik wil zeggen is: HTC, en andere fabrikanten weten echt wel dat Tegra bestaat, het is aan hun om te besluiten of deze dan ook daadwerkelijk bruikbaar is voor hun mobieltjes.

(Oh, en de Snapdragon kan ook 720p afspelen (Er zit een decoder in), het heeft alleen geen encoder zoals de Tegra, dus het kan het niet opnemen. (Maar de OMAP3430 had dit ook niet, en Samsung heeft er toch mooi één toegevoegd met de Omnia HD, dit zal ook wel mogelijk zijn met de Snapdragon, maar tot die tijd is het inderdaad best wel jammer)

Dit getyped, ik kijk wel uit naar de Tegra 2, met ARMv7 processor. :9

[ Voor 8% gewijzigd door M-en-M op 13-10-2009 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 14:33
htc heeft tv out gewoon via de mini usb plus 3 extra uitgangen voor geluid en beeld

edit: ik kan mij niet voorstellen dat ze dat niet gaan toepassen

[ Voor 29% gewijzigd door the boiler op 13-10-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
M-en-M schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:01:
[...]

Een HDMI output mis ik inderdaad (Een Tv-out mis ik sowieso, dat vind ik erg vreemd met zo'n multimedia toestel).
Een OLED scherm mis ik niet echt, daar zijn verscheidene redenen voor:
1. Ze veranderen in een spiegel in zonlicht (Nog erger dan de "ouwe" TFT's met resistieve schermen)
2. De verbeterde kleuren vallen niet zo op met 65K
3. Het is nu nog extreem duur
(En ja, ik weet dat het een enorm contrast heeft en zuiniger is, maar dit vind ik de "spiegeling" en de prijs nog echt niet waard, en qua prijs moeten jullie ook beseffen dat bijvoorbeeld Samsung de OLED schermen zelf ontwikkeld, HTC zal ze moeten kopen)

[...]

Niet echt, ik vind het zelfs een goede keuze, en je moet je beseffen dat die mensen bij HTC zich heus wel bewust zijn van alle ontwikkelingen en de voordelen en nadelen hebben afgewogen van de Tegra tegenover de Snapdragon.

Hier zijn de (versimpelde) feiten:
Snapdragon:
-CPU meer dan driemaal zo snel als die van de tegra (1GHz ARMv7 tegenover 600MHz ARMv6)

Tegra:
-GPU bijna tweemaal zo snel als die van de Snapdragon (40M Triangles/Sec tegenover 22M Triangles/Sec van de Snapdragon, ter vergelijking, de GPU van de 3GS heeft 28M Triangles/Sec, de N900 16M, en de PSP 33M). Maar of dit ook waar is valt nog te betwijfelen, er zijn tot nu toe geen echte tests geweest om dit te bewijzen.

Nu, wat betekent deze snelle GPU voor dagelijks gebruik?
Niet veel, zowel WinMo als Android gebruiken de GPU nog relatief weinig, zelfs de meeste 3D applicaties worden nog vooral gedaan door de CPU, nu heeft Nvidia erg goede drivers ontwikkelt die de GPU laten helpen met video en flash, maar voor gewone applicaties zal deze nog steeds moeten vertrouwen op de CPU, en dit is waar de Tegra het zal laten afweten.
Ik geef het toe, al die demo's waren prachtig, en als iemand daadwerkelijk al dat potentieel uit de GPU weet te halen zal het zonder twijfel ook prachtig zijn (En de moeilijkheid hiervan moet je echt niet onderschatten).
Tot nu toe echter, heb ik nog weinig gebruik van de Tegra in de echte wereld gezien (De enige zijn een aantal MIDs van onbekende bedrijven, de Zune HD en een Samsung PMP (Die overigens verschrikkelijk slecht presteerde)).

Ik weet er heus niet zo ongelofelijk veel van af, en ik zal wel wat belangrijke onderdelen hebben gemist, maar wat ik wil zeggen is: HTC, en andere fabrikanten weten echt wel dat Tegra bestaat, het is aan hun om te besluiten of deze dan ook daadwerkelijk bruikbaar is voor hun mobieltjes.

(Oh, en de Snapdragon kan ook 720p afspelen (Er zit een decoder in), het heeft alleen geen encoder zoals de Tegra, dus het kan het niet opnemen. (Maar de OMAP3430 had dit ook niet, en Samsung heeft er toch mooi één toegevoegd met de Omnia HD, dit zal ook wel mogelijk zijn met de Snapdragon, maar tot die tijd is het inderdaad best wel jammer)

toon volledige bericht
Hiermee kan ik het volledig eens zijn.HTC loopt al meer dan 2 jaar mee en hun knowhow en keuzes zijn ook gebaseerd daardoor en vergeet niet dat een phone betaalbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the boiler schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:54:
htc heeft tv out gewoon via de mini usb plus 3 extra uitgangen voor geluid en beeld

edit: ik kan mij niet voorstellen dat ze dat niet gaan toepassen
Dat is niet digitaal. Niet dat ik er flink gebruik zou van maken, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M-en-M schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:01:
[...]

........
Ja helder, ik besef ook dat ze de keuzes moeten maken ivm kostenplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Ja misschien een gemis en voor HTC een gemistte kans wat betreft HDMI aansluiting.
Ben al blij dat ze 3,5mm audio jack hebben toegepast.

Simple oplossing maar werkt goed (voor mij).
Tegenwoordig heeft iedereen wel een laptop....filmpjes van je phone kopieren naar laptop en afspelen via je laptop of pc (vergat ik).

En mocht je HDMI op je lappy hebben dan is dat dan weer een extra voordeel.
Ik luister/ kijk alles via mijn laptop.muziek video films. Omdat deze altijd is aangesloten op de TV
mijn phones plug ik via usb dan door.

Want ik heb een hekel aan het zoeken naar kabels.
Werkt voor mij, hoeft uiteraard niet voor een ander te werken maar wilde een simpele oplossing bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik ben eigenlijk ook wel happy dat het geen OLED-scherm is, schijnt buiten erg slecht leesbaar te zijn en ik wil m'n telefoon buiten (volle zon) juist als PDA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52
Meer info omtrent de navigatie houder voor HD2

http://www.slashgear.com/...-coming-december-1360143/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Momenteel staat de HD2 2x in de PriceWatch, daar wordt aan 'gewerkt':
pricewatch: HTC HD2 Zwart staat bovenaan het topic gelinked.
pricewatch: HTC HD2 Zwart staat genoemd bij 'prijzen' inclusief grafiekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:40

OKA

Ik kan nergens terugvinden of er een front-camera op zit. Zo te zien niet.
Is wel nodig voor beeld-bellen, maar dat is in NL volgens mij (nog) niet aangeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:10
OKA schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:25:
Is wel nodig voor beeld-bellen, maar dat is in NL volgens mij (nog) niet aangeslagen.
volgens mij ook geen videobellen..... raar, omdat dat er wel op zat bij de HD

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Is het eigenlijk mogelijk een toestel als dit als USB-host te gebruiken? Kan ik er, met andere woorden, een USB cardreader (via verloopkabel) op aansluiten of een USB-stick en die uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
OKA schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:25:
Is al eerder aangegeven..
Zit er niet op, waarschijnlijk omdat er geen ruimte voor was en het nagenoeg niet gebruikt wordt.
SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:43:
Is het eigenlijk mogelijk een toestel als dit als USB-host te gebruiken?
Noopz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
Misschien een wat algemene vraag, maar werkt een capacitief scherm eigenlijk net zo goed met screenprotector als zonder?

De HD2 zou namelijk wel baat hebben bij enige vorm van protectie, aangezien het voornamelijk scherm is.

[ Voor 50% gewijzigd door Dynamix op 13-10-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Surineeslander schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:48:
wel baat hebben bij enige vorm van protectie, aangezien het voornamelijk scherm is.
Dan moeten we eerst de reviews maar is even afwachten..
Scherm van de iPhones / Zune HD's en dergelijke zijn nagenoeg niet te bekrassen, check YouTube maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
Good find...en € 70,00 is te doen.
Een extra backcover wordt erbij geleverd...netjes geen geplak o.i.d. is alleen maar stabieler.

Hetzelfde principe als de Palm Pre's touchstone carhoulder.
D.W.Z. zelfs aan de muur te bevestigen en meerdere oppervlaktes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstoker

hstoker

Yatta!

Uit het artikel:
It also has a microSD port for plugging in a car-charger kit, which is included in the box.
Ik denk dat ze microUSB bedoelen... :? Lijkt me een handiger manier om te laden dan een geheugenslot namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
SnoeiKoei schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:43:
Is het eigenlijk mogelijk een toestel als dit als USB-host te gebruiken? Kan ik er, met andere woorden, een USB cardreader (via verloopkabel) op aansluiten of een USB-stick en die uitlezen?
Volgens de specificaties die eerder op XDA en Ai.Rs stonden wel, op de officiële site staat er echter niks over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokia6230i
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05-2024
markmart33 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:37:
[...]

Ik vind persoonlijk de gemaakte foto's er vreselijk uit zien, dat is wel weer jammer, had de hoop dat er nu eindelijk eens een fatsoenlijke camera in zou zitten.
Ben het geheel met je eens. Ik was helemaal weg van de telefoon als vervanger voor mijn N95 8gb, maar dit is voor mij de reden er toch niet voor te gaan. Wat een afknapper...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over levertijden en abonnementen mogen hier