Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Xanion schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 14:02:
[...]
Oh, weet iemand trouwens of je op Android ook zoiets hebt als het No-Data proggie?
Android heeft zelf een optie om roaming data uit te zetten:
Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Gegevensroaming

Je kan ook alle dataverbindingen uitzetten:
Instellingen > Draadloos en netwerken > Gegevensverbinding

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:35:Ik draai nu de mattc versie 1.5 android met de laatste nieuwe zImage (11augustus,FullRam)
en dat gaat als de brandweer!
Quadrant score gemiddeld 1500-1600!
Kan je mij vertellen hoe je die zImage moet gebruiken?, draai de 1.5 nu al wel bijna een week (zonder om te kijken naar winmo) en ben er al best tevree mee.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 22:18 ]

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Weet niet als ik dat mag plaatsen hier,anders kan ik inderdaad wel uitleggen.
Maar weet niet of dat onder soort uitleg mag,anyone?
Overigens een officele fullram nu uit,11 augstus 23.nog wat uur.
ook een nieuwe wifi driver :O
Overigens is darkfroyo zoals boven beschreven echt niet sneller,probeer daar maar eens 1500+ Quadrant score mee te halen dan :P
Ah ik heb een idee omtrent de zImage vraag.
Zoek gewoon op xda forum,onder android,naar zimage.FULLRAM 07-Aug-2010 AND 10-Aug-2010 and 11-aug-2010??????? topic.
Daar heet ik tinuz97 en daar staat hoe ik het gedaan heb (met mattc 1.5 android)

[ Voor 73% gewijzigd door fragcompany op 12-08-2010 01:02 ]

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:22
maximus1 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 17:50:
Ik laat Android nu even links liggen.

Heb er een aantal getest en ziet er veel belovend uit maar ik wacht nu gewoon idd totdat er android op NAND komt of als er een volledig goede versie voor android HD2 is met een goede batterij duur etc.
Vreemd, ik draai Android de gehele dag met 1 Exchange account op pushmail en bel regelmatig en hij gaat makkelijk 16 uur mee...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Topic staat in mn bookmarks.

Als ik het goed begrijpt werkt GPS nog niet met alle ROMS?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• fragcompany
Dani86 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:55:
Topic staat in mn bookmarks.

Als ik het goed begrijpt werkt GPS nog niet met alle ROMS?
Volgens mij niet nee.
De mattc 1.5 wel,gps,bluetooth met mijn jabra bt3030 headset,3g en hsdpa etc werkt gewoon prima.

• fragcompany
Woei,voor de gene met een wireless N router op 2.4ghz....
Nieuwe bcm4329.ko file uit,ondersteuning wireless N ghehehe.
Helaas kan ik het niet testen omdat mijn router op G staat op 2.4ghz en N op 5ghz (werkt niet)

• PiepsoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 07:29
Vandaag ook maar eens android op mn HD2 geinstalleerd. Ziet er goed uit!

Alleen werkt de touch op sommige momenten totaal niet.
Ik open bijvoorbeeld de applicatie lijst, maar kan vervolgens nergens op drukken.
Als ik terug ga naar het home menu met de hardware toetsen, en dan nogmaals de applicatie lijst open werkt het wel. :S

Hebben jullie hier ook last van?

• fragcompany
PiepsoDJ schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 16:58:
Vandaag ook maar eens android op mn HD2 geinstalleerd. Ziet er goed uit!

Alleen werkt de touch op sommige momenten totaal niet.
Ik open bijvoorbeeld de applicatie lijst, maar kan vervolgens nergens op drukken.
Als ik terug ga naar het home menu met de hardware toetsen, en dan nogmaals de applicatie lijst open werkt het wel. :S

Hebben jullie hier ook last van?
Als je duidelijker omschrijft welke je gebruikt...........

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:15
Ja klopt, probleem is bekend. De random freezes worden waarschijnlijk veroorzaakt door de G-sensor. Zie dit draadje voor oplossingen (zelf enkel de eerste geprobeerd zonder succes helaas).

• PiepsoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 07:29
Mijn excusus! :o

ROM: Miri_HD2_WM65_21908_Sense25_V17.0_NoHTCMessaging
RADIO: 2.10.50.26
Android: FroyoStone Series - V1 (07-08-10) (manusfreedom 2.6.32.9 #74)

Verwijderd

fragcompany schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 00:36:Ah ik heb een idee omtrent de zImage vraag.
Zoek gewoon op xda forum,onder android,naar zimage.FULLRAM 07-Aug-2010 AND 10-Aug-2010 and 11-aug-2010??????? topic.
Daar heet ik tinuz97 en daar staat hoe ik het gedaan heb (met mattc 1.5 android)
Dat ga ik doen, ik zie je daar. Ik heet daar ook gewoon mezelf, alleen in real life heet ik niet zo (dat staat wat raar op het visitekaartje)

PS heb je een PM gestuurd op XDA, heb je support wel even nodig met al die image, wifi en start.txt combinaties. Heb nu een error die eindigd in 'jumping to kernel'. Geef mij maar liever iets van Jeckyll & Hyde dan zo'n functieloos scherm.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
hey ben op [13.08.2010][shubCRAFT CM6/Froyo/Themed V1.3][Kernel: ElBartoME 2.6.32.9#11]
met energy android rom

alleen als ik de android market benader via wifi krijg ik cannot establish data connection.
ik kan het niet over 3g proberen omdat terwijl ik op vakantie was mijn pakketje bezorgd moet zijn en mijn simkaart nu op het postkantoor ligt als het goed is.

als niemand hier een oplossing op weet,
is er ondertussen een clean froyo met alles werkend wat moet werken; gps, camera etc.

had froyostone al geprobeerd maar ik heb echt geen zin in al dat sense gebeuren.
ook niet de andere apps bij de clean

edit: probleem opgelost.
aanvraag voor clean froyo blijft

[ Voor 16% gewijzigd door erik23 op 14-08-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
bartju schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 17:16:
Ja klopt, probleem is bekend. De random freezes worden waarschijnlijk veroorzaakt door de G-sensor. Zie dit draadje voor oplossingen (zelf enkel de eerste geprobeerd zonder succes helaas).
Bij mij was de enige oplossing het uitschakelen van Auto-Rotatie.
(Instellingen -> Weergave -> Scherm autom. draaien)

Hopelijk komt er nog een goede fix hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
fragcompany schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:35:
Jammer dat dit topic niet echt leeft zoals de windows mobile versie.....
Het gaat steeds meer de goede kant op,lees sneller/zuiniger.
Ik draai nu de mattc versie 1.5 android met de laatste nieuwe zImage (11augustus,FullRam)
Uiteraard met setcpu op max speed tijdens benchmark,gewoon gebruik zet ik setcpu uiteraard op energie zuinige stand.
Onvoorstelbaar ook dat het nu veel soepeler zelfs draaid als windows mobile,die nu EXIT is.
Draai 24/7 android en bevald prima,geen sods of wat dan ook,en 0 lag.
Ik kan niet wachten tot september als er waarschijnlijk een NAND versie komt (in je foon flashen,en niet via sd draaien)
Zal het nog meer een raket gaan worden als de vliegtuig die het nu al is.
threads zijn alleen actief als mensen wat te klagen hebben of problemen hebben, zo valt dus op te merken dat Android fantastisch draait op de HD2. Ik draai ook mattc 1.5 al een tijdje, gaat allemaal prima, ik zal ook ff die zImage proberen.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
fragcompany schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:35:
Jammer dat dit topic niet echt leeft zoals de windows mobile versie.....
Het gaat steeds meer de goede kant op,lees sneller/zuiniger.
Ik draai nu de mattc versie 1.5 android met de laatste nieuwe zImage (11augustus,FullRam)
Uiteraard met setcpu op max speed tijdens benchmark,gewoon gebruik zet ik setcpu uiteraard op energie zuinige stand.
Onvoorstelbaar ook dat het nu veel soepeler zelfs draaid als windows mobile,die nu EXIT is.
Draai 24/7 android en bevald prima,geen sods of wat dan ook,en 0 lag.
Ik kan niet wachten tot september als er waarschijnlijk een NAND versie komt (in je foon flashen,en niet via sd draaien)
Zal het nog meer een raket gaan worden als de vliegtuig die het nu al is.
er is geen hd2 windows mobile topic.
in het originele hd2 topic word ook over hardware gepraat wat dat topic ook aan de praat houd.
kijk nu maar eens nu word er gediscussieerd over cases.
dat is hier VERBODEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Heb Android nu aan paar dagen draaien..

- FroyoStone Series -V1 (7-8-2010) Sense version
- WM ROM: 2.13.531.1 Artemis V17
- Manila-versie 2.5.20121412.2
- Radio 2.10.50.26
- Vodafone NL
- Jmz Android dual boot

De problemen:
- krijg af en toe (ook bij opstarten) een ... settings error. Werd al eerder genoemd hier.
- af een toe werkt het touchscreen niet meer. Even in standby en terug, dan weer wel.
Scherm rotatie uitzetten helpt niet. (zou een G-sensor probleem zijn)
- bluetooth connectie met Carkit Parrot 9100 gaat goed, alleen geen geluid!
- als iemand mij belt dan gaat mijn beltoon kort achter elkaar af. Geen stilte tussen 2 beltonen dus.
- Vodafone settings niet handmatig aan te passen, kan het in ieder geval niet vinden.

Nu de vervelendste.. geen stabiel bereik. Een slechter gebereik als bij WM in ieder geval.
Na het opstarten lijkt het goed te zijn, maar na een tijdje wordt hij slechter tot het bereik soms zelfs helemaal weg is. Zit hier in Nijmegen waar ik met WM 3G 1 tot 2 strepen haal. Met Android is dat 3G 1 tot 'geen bereik' (4 liggende puntjes ....).
Hij schakelt dan ook niet terug naar G waarmee ik 3 tot 4 strepen kan halen. Het duurt in ieder geval erg lang om terug te schakelen naar G.
Bij mij thuis heb ik sowieso slecht bereik. Daar haal ik met WM G 1 tot 2 strepen. Met Android is dat G 1 tot 'geen bereik'. Dat schiet natuurlijk niet op!

Kan een andere Radio nog helpen? Ben net al over gegaan van 2.10.50.19 naar 2.10.50.26 als in de beschrijving van FroyoStone staat. zou 2.12... helpen? Ik ga denk ik sowieso snel terug naar 2.10.50.19 aangezien het batterijgebruik in WM daar veel beter bij is. Je kunt toch gewoon terug flashen neem ik aan?

Heb mijn SD kaart nog niet geformeerd voor Android, zou dat kunnen helpen? Lijkt me niet voor bereik problemen..

Verder is het gewoon helemaal geweldig!!
Wilde de nieuwe zimage (full ram) nog proberen maar snap niet waar ik die kan downloaden en helemaal al niet hoe te installeren. Had wel een beschrijving gevonden ergens, kom daar ook niet uit.

Als dit stabiel gaat lopen dan is WM zo verdwenen bij mij!
Het bereik is toch wel erg belangrijk. Dat moet gewoon stabiel zijn.

Welke Android versie zou ik nog meer kunnen proberen? En zou dus beter zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door lithje op 16-08-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 21:46
ik wacht nog een paar weekjes heb geen zin in kinderziektes en etc maar blijf t hier volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Het voordeel van het hele Android gebeuren op je HD2 vind ik nog steeds dat je het naast elkaar kunt draaien. Zelfs bij het opstarten met een simpele dual-boot optie te regelen.

Het enige wat je hoeft te doen is je SD-kaartje formateren (het hoeft niet, maar zou al enkele problemen op kunnen lossen) en de 'Android' map met alles erin naar je SD kaart kopieren. Daarna in die map op 2 bestandjes klikken (met dual boot niet eens nodig) en gaan! Hoe makkelijk is het. Even ervan uit gaande dat je al een HSPL2/3 hebt geinstalleerd.

Gaat sneller en makkelijker dan een ROM flashen.
Wil je een nieuwe 'build' proberen, dan maak je een image of zoiets van je SD kaart en mocht de nieuwe niet bevallen, heb je binnen no-time de oude weer terug gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Heb op dit moment drie dagen achter elkaar al MattC Froyo 1.5 draaien, met de ZImage van 12-08 geloof ik. Als Radio ROM heb ik versie 2.12.50.08_2

Werkt erg stabiel en heb nog geen enkele hanger gehad. Systeem komt goed uit standby en houdt het zo ongeveer 15 tot 20 uur vol, al naar gelang wat ik met de telefoon doe (navigatie slurpt een stuk meer, logischerwijs). Bellen werkt ook prima, HSDPA staat ongeveer 85% van de tijd aan, GPS fixes zijn ook bijna instant.

Als dit zo doorgaat blijf ik op Android hangen totdat er een NAND flash gaat komen :)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Probleem bij NAND is dat iemand als eerste het moet proberen ^^

Ik heb toch ook maar weer een Android versie erop gegooid, dezelfde als jouw denk Allstarted1

Is heel stabiel, alleen af en toe werkt TS niet meer en dat is best irritant als je een spelletje aan het spelen bent ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik kan iedereen [BUILD][14.08.2010][Xcelsior's Android FroYo V1.00] WiFi/Exchange fixed,no new ver
aanraden.
Heb ik er nu opstaan. Werkt perfect en superstabiel. Zelfs mijn Bluetooth oortje werkt perfect tijdens het bellen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
lithje schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:52:
Nu de vervelendste.. geen stabiel bereik. Een slechter gebereik als bij WM in ieder geval.
Na het opstarten lijkt het goed te zijn, maar na een tijdje wordt hij slechter tot het bereik soms zelfs helemaal weg is. Zit hier in Nijmegen waar ik met WM 3G 1 tot 2 strepen haal. Met Android is dat 3G 1 tot 'geen bereik' (4 liggende puntjes ....).
Hij schakelt dan ook niet terug naar G waarmee ik 3 tot 4 strepen kan halen. Het duurt in ieder geval erg lang om terug te schakelen naar G.
Lijkt opgelost door 'netwerkmodus' op 'alleen GSM' te zetten. Tot nu toe in Nijmegen gewoon 4 strepen G bereik. Geen wcdma (UMTS: 3G/H) dus, maar hij werkt nu wel!
Nu thuis nog testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
Net terug van Griekenland voor 11 dagen en heb constant op Android (Darkstone Froyo) gedraaid!

Heb maar 1x een reboot moeten doen, omdat het scherm en geluid raar deed, maar hij heeft iets van 183 uur stabiel gedraaid! Dat lukte me met WM never nooit niet.

Ik ga nu een van de nieuwere Darkstone builds proberen, ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10-2023
Xanion schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:29:
Ik kan iedereen [BUILD][14.08.2010][Xcelsior's Android FroYo V1.00] WiFi/Exchange fixed,no new ver
aanraden.
Heb ik er nu opstaan. Werkt perfect en superstabiel. Zelfs mijn Bluetooth oortje werkt perfect tijdens het bellen.
heb geen beltonen met deze build.. ook al 2x geprobeerd CLRCAD op te starten, maar zonder succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
dempie schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:09:
[...]

heb geen beltonen met deze build.. ook al 2x geprobeerd CLRCAD op te starten, maar zonder succes..
Zie deze post
http://forum.xda-develope...p?p=7684628&postcount=121

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
shubCRAFT 1.4 is uit. Draait als een zonnetje :9~

Changelog:
V1.4:
- Upgraded Kernel to ElBartoME #4
- Notification LED
- Keypad backlight
- USB Tethering
- VPN
- Changed Base to Cyanogenmod RC3 #Find out more on RC3 Changelog#
- Sound Equilizer
- DroidX Multitouch Keyboard
- LauncherPro/Google Maps/Facebook/Advanced Task Killer upgraded to the latest version
- Deleted Voice Search -> Get the new Voice Actions from Market

[ Voor 8% gewijzigd door Ruffzz op 16-08-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:44
Vandaag ook maar eens gekeken. Vind WM na een tijdje gebruik te traag worden, had zo nu en dan last van het feit dat hij niet meer wilde syncen met Gmail en wil uiteindelijk toch naar een Android telefoon toe. En ik moet zeggen dat het superdraait. Ben niet heel veeleisend (gebruik bv de GPS ed niet zo vaak), maar alles draait supersoepel, apps installeren gewoon. Ik denk dat ik overga. Voor nu met Android op een kaart, maar mogelijk zelfs naar NAND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
CRXed schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:44:
Net terug van Griekenland voor 11 dagen en heb constant op Android (Darkstone Froyo) gedraaid!

Heb maar 1x een reboot moeten doen, omdat het scherm en geluid raar deed, maar hij heeft iets van 183 uur stabiel gedraaid! Dat lukte me met WM never nooit niet.

Ik ga nu een van de nieuwere Darkstone builds proberen, ben benieuwd!!
Helaas heeft de nieuwste Darkstone HD2Froyo v2 versie geen Nederlands ingebakken :'( , dus blijf ik nog even bij v1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

CRXed schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:44:
[...]

Helaas heeft de nieuwste Darkstone HD2Froyo v2 versie geen Nederlands ingebakken :'( , dus blijf ik nog even bij v1
Na wat verschillende roms gebuikt te hebben viel me beetje op dat deze wat langzamer draait dan de Evo of de Desire rom..

Het kan ook zijn dat ik dit zo ervaarde omdat ik nogal een noob op android niveau ben:)
Buiten dat, vind ik het wel een verademing tegen Win mobile.. Het reageerd stukken beter, en het is een stuk gebruiksvriendlijker..

btw? Wat is een NAND versie?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

[b]Paling1 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:45:[/b

Contacten synchen tussen WM & Android: klik
you're the bomb!

edit: mijn excuses voor de dubbele post!

[ Voor 8% gewijzigd door Audione0 op 17-08-2010 09:14 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
waar halen jullie je Zimages vandaag.
ik haalde ze altijd van cotulla, maar nu maakt geloof ik iedereen ze
edit:

@ 2 posts hoger.
NAND is als je wm vervangt door android,
een android installatie op het hoofdgeheugen wat in technische begrippen NAND heet

[ Voor 41% gewijzigd door erik23 op 17-08-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Laatst online: 04-09 10:41
Ondertussen gisteren deze ROM's geprobeerd (basic en sense): [BUILD][14.08.2010][Xcelsior's Android FroYo V1.00], even mijn bijdrage aan dit topic:

Basic: Eigenlijk geen problemen tegen gekomen, buiten dat het internet via wifi niet sneller wilde dan 50kbps
Sense: Hier geen internetprobleem, maar kreeg brightness niet goed. Scherm was toch wel erg donker, terwijl brightness maximaal stond.

Zal nu de [BUILD][16.08.2010][shubCRAFT CM6RC3/Froyo/Themed V1.4] eens uitproberen. Sowieso lijkt het me dat de enige bugs nog kinderziektes zijn en dat het geen weken meer zal duren voor de eerste 100% werkende rom er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Gister een legale Sygic Mobile Maps 2009 geinstalleerd, draait als een zonnetje. Een GPS fix duurt net even wat langer dan bij WM, maar niet storend.

Gister ook Radio 2.12... geïnstalleerd. Benieuwd hoe het batterijgebruik is. Valt tot nu toe elke keer nog tegen tegenover WM. Vandaag de hele dag draaien op Android. Benieuwd.

Wat me ook opviel is dat hij niet verder oplaad dan 98%. Nu is dat geen ramp, maar waarom geen 100%?

Omdat ik vandaag de batterij wil testen heb ik vanmorgen met ES task manager alle lopende progje gekilled.
Net zag ik in eens dat MSN Talk (geïnstalleerd) op de achtergrond draaide? Uit zichzelf op één of andere manier opgestart..

Gister kreeg ik een melding van een mail. Wilde meteen unlocken, maar kreeg toen in eens een witte waas over mijn scherm. Je zag nog net alles er doorheen. Alles werkte verder prima. Toch opnieuw op moeten starten om het weg te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door lithje op 17-08-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Haal hier ook maar 50-60kbps in speedtest via wifi, misschien dat een andere radio dit verhelpt? Hoewel ik nu de radio gebruik die de maker van de rom ook gebruikte. Wat is jouw snelheid en welke radio gebruik je?

Internet haalt nu gewoon goede snelheid, weet niet echt waarom, want had nog niets aangepast. Maar nu enkel nog eens kijken hoe lang de batterij het trekt, anders blijf ik deze rom fulltime gebruiken ipv windows mobile.

Update: Toestel blokkeerde en herstarte als ik de videocamera wou testen. Foto's werken wel

Nieuwe update: Haal nu weer maar 50-60kbps met wifi, eens posten in het originele topic waar dit aan kan liggen

[ Voor 33% gewijzigd door Frigolamptje op 17-08-2010 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Laatst online: 13:23
CRXed schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 02:44:
[...]

Inderdaad! Wat slecht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
iemand swype al gevonden voor android?
heb wel eentje gevonden maar die werkt niet op de build die ik gebruik.. :(
ben er wel heel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Frigolamptje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:20:
[...]

Haal hier ook maar 50-60kbps in speedtest via wifi, misschien dat een andere radio dit verhelpt? Hoewel ik nu de radio gebruik die de maker van de rom ook gebruikte. Wat is jouw snelheid en welke radio gebruik je?

Internet haalt nu gewoon goede snelheid, weet niet echt waarom, want had nog niets aangepast. Maar nu enkel nog eens kijken hoe lang de batterij het trekt, anders blijf ik deze rom fulltime gebruiken ipv windows mobile.

Update: Toestel blokkeerde en herstarte als ik de videocamera wou testen. Foto's werken wel

Nieuwe update: Haal nu weer maar 50-60kbps met wifi, eens posten in het originele topic waar dit aan kan liggen
Kan er voor nederlands gekozen worden? Zo ja, dan ga ik deze ook ff proberen straks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ja nederlands is een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Ok!

Ik heb nu deze erop gezet (shubCRAFT_1.4 ) die eerste, maar internet doet het niet. Dus alles waaraan een gegevensverbinding gekoppeld moet zijn, doet het niet

Of heb ik gewoon de verkeerde gepakt?

Edit: is lweer gelukt.. Moest ff rebooten..:)

[ Voor 9% gewijzigd door Audione0 op 17-08-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
dempie schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:16:
iemand swype al gevonden voor android?
heb wel eentje gevonden maar die werkt niet op de build die ik gebruik.. :(
ben er wel heel benieuwd naar...
gevonden :) echt ideaal! aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Audione0 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:17:
[...]

Ok!

Ik heb nu deze erop gezet (shubCRAFT_1.4 ) die eerste, maar internet doet het niet. Dus alles waaraan een gegevensverbinding gekoppeld moet zijn, doet het niet

Of heb ik gewoon de verkeerde gepakt?

Edit: is lweer gelukt.. Moest ff rebooten..:)
En werkt je wifi verbinding constant op een normale snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
edit: lamaar

[ Voor 84% gewijzigd door Wii4all op 17-08-2010 17:23 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze gaat eventjes in de volglijst :).
Android op mijn HTC is zeker iets
wat gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper-cast
  • Laatst online: 25-04-2022
Heb het nu al 1 dag op me telefoon en ben er zeer te vrede mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Frigolamptje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:30:
[...]

En werkt je wifi verbinding constant op een normale snelheid?
Nee gaat wel een beetje langzaam.. 80kb/s
Hmm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniper-cast
  • Laatst online: 25-04-2022
Wifi verbinding gaat hier prima net test gedaan met Speedtest.net
Down: 5,44 Mbps
Upload: 5,06 Mbps
Ping 231MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
sniper-cast schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:21:
Wifi verbinding gaat hier prima net test gedaan met Speedtest.net
Down: 5,44 Mbps
Upload: 5,06 Mbps
Ping 231MS
Mja soms gaat het hier ook aan een normale snelheid, maar soms gaat het erg traag. Zal het morgen even posten op xda anders, kan niet zo'n groot probleem zijn. Voor de rest lijkt deze rom mij redelijk perfect (buiten de videocamera dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Frigolamptje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:38:
[...]
Voor de rest lijkt deze rom mij redelijk perfect (buiten de videocamera dan).
Is het trouwens mogelijk dat de HD2 720p kan opnemen als de software daarmee overweg kan? Of is het hardwarematig niet mogelijk?

Ik ben verder wel zeer tevreden met de deze rom.. Zover ik weet is ie perfect..

[ Voor 11% gewijzigd door Audione0 op 17-08-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Laatst online: 06-01 12:46
Audione0 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:55:
[...]

Is het trouwens mogelijk dat de HD2 720p kan opnemen als de software daarmee overweg kan? Of is het hardwarematig niet mogelijk?

Ik ben verder wel zeer tevreden met de deze rom.. Zover ik weet is ie perfect..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=698445

Het is mogelijk maar of het er ook ooit zal komen...
Laten we er maar eerst voor zorgen dat Android top gaat werken op de HD2 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Laatst online: 16:06
Heb nu een dag lang mattc Leo + Froyo wSense 1.5b erop. 1 woord SUPER! echt! het is net dat android gewoon het standaard besturingssysteem is met die build. Alles werkt smooth.

Is er al een mogelijk om een build nand te draaien?? heb een gedeelde gemist van vanwege vakantie..

*Edit: Het viel me net op dat tijdens het opladen de telefoon zeer warm/heet wordt aan de achterkant..
(als ik heb van de lader haal is het binnen 1 min weer koud)
Iemand een idee of oplossing hiervoor?

*Edit: Telefoon toch maar van de lader gehaald werdt echt te heet aan de onderkant achterop.
Ben hem nu aan het opladen via usb (pc) en dan wordt hij niet warm.

:? :?

[ Voor 46% gewijzigd door sk0o op 17-08-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Audione0 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:54:
[...]

Nee gaat wel een beetje langzaam.. 80kb/s
Hmm?
Nee klopt,jij hebt gelijk,is een bug van 1.4.
Oplossing:
3G/EDGE speed tweak for shubcraft 1.4:
1) Launch Astro File Manager
2) Goto /system and find file named build (build.prop)
3) Tap and hold and select edit -> copy
4) Goto /sdcard/Android/root/system
5) Tap Paste
6) Tap and hold build file and select open as -> text -> file editor
7) Scroll down and find these lines

ro.ril.hsxpa=2
ro.ril.gprsclass=12
Those lines are correct.

Look 6-7 lines further and you will find:
ro.ril.hsxpa=1
ro.ril.gprsclass=10
Delete these two lines.
(shu8i tweaked values are 2 and 12)
SAVE (click back button and tap save when asked)
8) REBOOT android. Now you should get faster 3G/EDGE data.

Notes:
-If you directly edit build file within /system folder IT WILL revert back after reboot.
-You may want to delete /sdcard/Android/root/system/build.prop after one reboot so in the future you don't forget it. It gets copied to real /system on first reboot.
-You may want to backup the original build.prop file incase you have problems with data. (Or you can change the values back to 1 and 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

sk0o schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:37:
Heb nu een dag lang mattc Leo + Froyo wSense 1.5b erop. 1 woord SUPER! echt! het is net dat android gewoon het standaard besturingssysteem is met die build. Alles werkt smooth.

Is er al een mogelijk om een build nand te draaien?? heb een gedeelde gemist van vanwege vakantie..
wat houdt nand draaien in (n00b)? Dat je een Android ROM installeert en in feite WinMo 6.5 eraf gooit?

edit: De build uit de link in de quote wilt niet booten bij mij. Het scherm blijft zwart, LCD backlight is aan maar er gebeurt niets

[ Voor 10% gewijzigd door Dani86 op 17-08-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Dani86 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:59:
[...]

wat houdt nand draaien in (n00b)? Dat je een Android ROM installeert en in feite WinMo 6.5 eraf gooit?

edit: De build uit de link in de quote wilt niet booten bij mij. Het scherm blijft zwart, LCD backlight is aan maar er gebeurt niets
NAND is als je wm vervangt door android. Welke radio heb je erop staan ? denk dat dat het probleem is. Ik draai heb zelf met 2.10.50.26 en hij boot dan gewoon door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 12:51
Een ROM flashen is een NAND rom. Dat betekent dus dat je niet meer Android vanaf een SD kaartje draait.

Ik draai vanaf gisteravond mattc Leo + Froyo w/Sense 1.5.
Als ik mij niet vergis is dit een soort "geporte" Desire ROM aangezien er bij modelnummer staat "HTC Desire A8181"
Uitstekende ROM moet ik zeggen en eerlijk gezegd ben ik nog niet tegen dingen aangelopen die niet werken. Wifi, GPS, camera, bellen/sms'en, internetten, exchange sync werken allemaal.
Alleen het bereik en mijn battery life lijkt mij minder. Tot op heden nog niet getest.

Zal wel spuit 11 zijn, maar ondertussen is er ook een versie 1.5b
Change log:

1.5b:

1. Using new kernel that overclocks and has full ram.
2. Added support for LED keypad lights.
3. Amber charging and notification lights work occasionally but don't count on them.
Ik heb nog wel een vraag.
Kan ik naast Android ook nog gewone bestanden voor WiMo op mijn SD kaart zetten, zoals TomTom, muziek etc. Stel nou dat Android in de soep draait, dan zou het prettig zijn dat ik (zonder kaartje te wisselen) weer terug kan naar WiMo.
Iemand dit getest?

[ Voor 14% gewijzigd door Volk op 17-08-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

sk0o schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:54:
[...]

NAND is als je wm vervangt door android. Welke radio heb je erop staan ? denk dat dat het probleem is. Ik draai heb zelf met 2.10.50.26 en hij boot dan gewoon door...
Thx dat was idd het probleem, android is aan het booten as we speak maar het duurt wel lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 12:51
Dani86 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:04:
[...]

Thx dat was idd het probleem, android is aan het booten as we speak maar het duurt wel lang!
1e boot hoort lang te duren bij "creating data store"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

booten is klaar en draai nu android als op een desire! Ga nu ff een donatie van $10 aan die Amerikaan doen :D

edit:

Ik heb hem nu op een ander SD kaartje gezet, zodat ik gewoon WM kan draaien met mn andere kaartje waar mcguider nav etc op staat.

[ Voor 39% gewijzigd door Dani86 op 17-08-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:44
Nu toch maar even een wat meer inhoudelijke post. De eerste keer was ik zo verbaasd dat ik alleen maar kon uiten dat het werkte. Heb nu sinds twee dagen Mattc Leo + Froyo w/Sense 1.5 draaien. En het werkt gewoon goed. Was redelijk tevreden over WM, maar nu merk je pas echt hoe soepel de telefoon kan draaien. Verder had ik dus sync issues met de Exchange service van gmail en sloeg de phone applicatie soms vast.
Aanvankelijk was het mijn bedoeling om het op een extra 4 gieg kaartje te installeren om er een beetje mee te kunnen spelen. Wilde WM eerst intact laten en als primaire systeem gebruiken. Maar heb nu ChuckyDroidRom geflasht, omdat ik issues had met de speaker en de WM build van T-Mobile USA. ChuckyDroidRom is een superleane build die speciaal bedoeld is voor het draaien van Android. Aanvankelijk lukte het me niet om deze ROM te flashen, maar je hebt daar dus een speciale versie van de HSPL voor nodig. Daarna was het kinderspel. Nu geen speaker issues meer.
De 16 gieg kaart geformatteerd, map genaamd Android erop. In ChuckyDroidRom zit een bootloader, maar die werkt niet zo goed voor mij. Gewoon in File Explorer de bestanden zelf opstarten lijkt nog het meest succesvol. Soms moet ik twee of drie keer opstarten, omdat hij niet doorstart, maar daarna draait het perfect.
Batterij vind ik lastig in te schatten, omdat ik de telefoon nu ook intensiever gebruik, maar lijkt het redelijk vol te houden. Wacht nu eerst wel weer even een paar updates af. Heb geen zin om steeds weer de telefoon in te stellen.
Iedereen die twijfelt, kan ik het zeker aanraden. Installeren is een makkie. Je hebt gratis een nieuwe telefoon met alle voordelen van Android en geen zware nadelen (in ieder geval niet tov WM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Dani86 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:15:
booten is klaar en draai nu android als op een desire! Ga nu ff een donatie van $10 aan die Amerikaan doen :D

edit:

Ik heb hem nu op een ander SD kaartje gezet, zodat ik gewoon WM kan draaien met mn andere kaartje waar mcguider nav etc op staat.
Mooi dat het nu werkt, weer een aindroid gebruiker erbij:)
Iemand een idee waarom de hd2 zo warm wordt tijdens het opladen via de stekker??
via usb heb blijft hij gewoon koud..

[ Voor 6% gewijzigd door sk0o op 18-08-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

rfolkers schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:03:
Kan ik naast Android ook nog gewone bestanden voor WiMo op mijn SD kaart zetten, zoals TomTom, muziek etc. Stel nou dat Android in de soep draait, dan zou het prettig zijn dat ik (zonder kaartje te wisselen) weer terug kan naar WiMo.
Iemand dit getest?
Ik draai de desire Rom (mattc Leo + Froyo wSense 1.5b) en Win mobile naast elkaar..
Je kunt namelijk een dual boot config maken ( Jmz dual boot ), of wist je dit nog niet..? Ik switch op dit moment nog een beetje..
Maar als het goed is, en er komt een goede NAND versie uit, dan ga ik "zowiezo"(schrijf ik het goed 8)7 ) over..

Nu nog een goede mediaplayer vinden zoals Coreplayer ofzoiets, dan ben ik helemaal om _/-\o_

Ik ben gisteren met Google navigatie naar huis gereden en moet zeggen dat dit goed werkt.. Zo zie je maar weer dat Google wederom "onze grote" vriend is..

Nog even over de Mattc Leo rom te hebben.. Deze draait voortreffelijk, zo snel!
Ik ben nog geen strubbelingen tegengekomen.. De accu is nu nog op 70%.. Ik heb deze gisteren rond een uurtje of 21.00 uit de kerncentrale gehaald.. Na wat gewifi'd, foto's gemaakt en er wat benchmark overheen gegooid te hebben omdat ik met pi op 1 wil komen te staan, houdt de accu het dus goed..

Ik gebruik, voor de mensen die het willen weten, Radio 2.12.50.02_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Audione0 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:45:
[...]

Nu nog een goede mediaplayer vinden zoals Coreplayer ofzoiets, dan ben ik helemaal om _/-\o_
Wordt dan maar helemaal _/-\o_ want hier is je mediaplayer: rock player, speelt alles af en plakt ook zonder problemen subtitles op je films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Frigolamptje schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:21:
[...]

Wordt dan maar helemaal _/-\o_ want hier is je mediaplayer: rock player, speelt alles af en plakt ook zonder problemen subtitles op je films.
Heb je misschien een werkende link? Die ik aanklik, doen het niet, erg frustrerend!

Thnx..

edit: ik heb um via de market gevonden!

[ Voor 5% gewijzigd door Audione0 op 18-08-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Misschien kan er iemand die mattfroyo link in de startpost zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

sk0o schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 00:08:
Iemand een idee waarom de hd2 zo warm wordt tijdens het opladen via de stekker??
via usb heb blijft hij gewoon koud..
Volgens mij is de laadstroom gewoon een stuk hoger. Opladen via de stekker gaat veel sneller dan via USB. Dus dan wordt ie ook warmer.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
Iemand dit getest?
Ik heb nog geen enkele keer mijn SD kaartje geformatteerd of leeggemaakt of wat dan ook, gewoon Android folder tussen al mijn WinMo bestanden gezet.

Windows blijft werken en Android opstarten gaat ook gewoon goed.
Maar let wel op: het kán zijn, door de harde boot in Linux, dat er bestanden corrupt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:07

SilencerNL

No remorse

CRXed schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:58:
[...]

Ik heb nog geen enkele keer mijn SD kaartje geformatteerd of leeggemaakt of wat dan ook, gewoon Android folder tussen al mijn WinMo bestanden gezet.

Windows blijft werken en Android opstarten gaat ook gewoon goed.
Maar let wel op: het kán zijn, door de harde boot in Linux, dat er bestanden corrupt raken.
Same here! Gewoon het Android mapje tussen mijn andere zooi neergezet, en het werkt echt prima. Draai nu shubCRAFT 1.4, en die draait echt super goed. knop verlichting werkt nu ook!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Ik heb gewoon het 'Android' mapje op mijn SD gekopieerd tussen alles van WM. Zo had ik ook Sygic Mobile geinstalleerd op mijn SD voor WM. Daar stond ook nog een installatie-bestandje voor Android tussen. Vanuit Android aangeklikt, geïnstalleerd en draait nu als een zonnetje. Dus het mapje waar de kaarten in staan wordt nu door zowel WM als Android gebruikt.

Ik dacht van te voren wel dat Android ook alleen maar in de 'Android' map zou werken. Dit is niet het geval. Android maakt na installatie mappen aan op je SD voor programma's in Android.

[ Voor 4% gewijzigd door lithje op 18-08-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Mensen... ik had mattcfroyo1.5b gedownload en in een mapje Android op m'n (class 4) 4GB SD-kaart gezet. Vervolgens CLRCAD en Haret gestart. Na 2,5 uur was m'n batterij bijna leeg en was 'ie nog steeds bezig om de dataset te maken.

Dat is toch niet normaal, zo lang?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
EbOoZ schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:15:
Mensen... ik had mattcfroyo1.5b gedownload en in een mapje Android op m'n (class 4) 4GB SD-kaart gezet. Vervolgens CLRCAD en Haret gestart. Na 2,5 uur was m'n batterij bijna leeg en was 'ie nog steeds bezig om de dataset te maken.

zo land is niet normaal. Bij mij duurde het al met al iets meer dan 3 minuten.

*Moet zeggen dat het batterij verbruik bij de Froyo wSense 1.5b bij mij echt goed is!. kan er makkelijk een hele dag me doen..

Kan iemand mij helpen aan 5 megapixel foto's maken?? dit is toch al mogelijk? kan er zelf niks over vinden..

[ Voor 10% gewijzigd door sk0o op 18-08-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Ik had iets vergelijkbaars. Ik kreeg om de paar seconden een nieuwe regel om het scherm. Dit was bij mij een fout op de sd kaart. Deze heb ik geformateerd met de tool van http://www.sdcard.org/consumers/formatter/
Hierna heb ik alle data er weer op gekopieerd en android startte.
Ben zeer tevreden met Android. Batterij gaat nog wel redelijk rap leeg, maar dat kan ook komen doordat ik er steeds mee aan het spelen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithje
Normaal gesproken kun je een 'Android' mapje ook tussen de WM zooi op je SD zetten.
Maar wanneer je problemen in Android ondervind kun je beter eerst je SD in FAT32 formateren en dan Android opnieuw erop zetten. Veel mensen hebben hier hun problemen mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
CodeIT schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:09:
[...]

Ik had iets vergelijkbaars. Ik kreeg om de paar seconden een nieuwe regel om het scherm. Dit was bij mij een fout op de sd kaart. Deze heb ik geformateerd met de tool van http://www.sdcard.org/consumers/formatter/
Hierna heb ik alle data er weer op gekopieerd en android startte.
Ben zeer tevreden met Android. Batterij gaat nog wel redelijk rap leeg, maar dat kan ook komen doordat ik er steeds mee aan het spelen ben :)
Thanks voor de tip! Dat hielp inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Hou er rekening mee dat het wel werkt je android zooi telkens op je kaart pleuren,maar als je problemen ondervind in android is het toch raadzaam om je kaart te formatteren,zelf doe ik dit met active killdisk,en erna met 'panasonic' gratis format tool (snelle format,omdat active killdisk de rest al heeft gedaan)
Just a tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
sk0o schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:52:
[...]
Kan iemand mij helpen aan 5 megapixel foto's maken?? dit is toch al mogelijk? kan er zelf niks over vinden..
Al bij de instellingen van Camera gekeken? Staat waarschijnlijk al op 5MP bij de nieuwere builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Hebben jullie ook dat het touchscreen af en toe niet werkt? de telefoon locken/unlocken verhelpt het.

Ook vind ik het speakervolume laag (speaker op de achterkant)

[ Voor 24% gewijzigd door Dani86 op 18-08-2010 23:40 ]

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Wat is dat CLRCAD dan? Ik kan het niet openen?

En ik heb het volgende probleem? Ik heb mattcfroyo1.5b, maar als ik tussendoor wil switchen naar win mobile en ik wil weer terug, doet Android het niet meer.. Ik krijg de melding "Failed te find rootfs on SD card, you need unzip a rootfs zipfile to the root of your SD card".

Als ik dan opzoek ga naar dat bestandje, dan kan ik dit niet vinden.. Erg vreemd!

• erik23
Audione0 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:22:
[...]

En ik heb het volgende probleem? Ik heb mattcfroyo1.5b, maar als ik tussendoor wil switchen naar win mobile en ik wil weer terug, doet Android het niet meer.. Ik krijg de melding "Failed te find rootfs on SD card, you need unzip a rootfs zipfile to the root of your SD card".

Als ik dan opzoek ga naar dat bestandje, dan kan ik dit niet vinden.. Erg vreemd!
het opent wel maar je merkt het niet.
het zorgt ervoor dat wm's geluid stopt zodat het werkt in android.
veel launchers starten dit automatisch.
gewoon op klikken en haret startenf

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Dani86 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:58:
Hebben jullie ook dat het touchscreen af en toe niet werkt? de telefoon locken/unlocken verhelpt het.

Touchscreen werkt bij mij ook af en toe niet. Het lijkt te maken te hebben met het bereik. Als ik weinig bereik heb en de telefoon schakelt om van 3G naar GPRS, dan hangt het touchscreen een aantal seconden.
Bij mij is het speakervolume ook aardig laag. Ook het belvolume vind ik iets te zacht. Ik heb nog niets gevonden om dat op te lossen. Ik draai nu mattc 1.5b.

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
Dit topic ga ik nauwgezet volgen.

Ik ben de problemen met windows mobile moe aan het worden en een overstap naar Android lijkt me een mooie "upgrade" van de beste gsm die ik tot nu toe gehad heb.

Kunnen we er weer een tijdje mee verder :) ^^

• lithje
Bekend probleem. Inderdaad te verhelpen door de phone even te locken, niets spannends dus.
Schijnt aan de G-sensor te liggen. Sommigen hebben het verholpen door de 'auto-rotate' functie uit te zetten of door in WM de G-sensor te ijken, daarna direct WM afsluiten en opstarten in Android.
Bij mij werkt het allebei niet..

• tomblack
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-07 00:53
moet je hspl3 op je hd2 zetten om android te kunnen draaien?

• lithje
HSPL2 of 3.. Ik heb er nog HSPL2 op staan. Weet niet of er nog verschil tussen 2 en 3 in zit voor Android.

• xxSpecxx
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik draai nu momenteel mattc Leo + Froyo wSense 1.5b naast dutty's creme de la creme V1.
Werkt echt super. Ik gebruikte hiervoor eerste de froyosense v1 maar hier ging mijn batterij heel snel mee leeg.

met mattc Leo + Froyo wSense 1.5b gaat mijn batterij ongeveer een dag mee met normaal gebruik.

Ik heb alleen iets vreemds. Ik kan in android mijn mail wel ophalen (heb ziggo mail) via vodafone, maar als ik in winmo zit lukt me dat niet en krijg ik een foutmelding.

Waarin zit dit verschil? Ik gebruik dezelfde instellingen in android of winmo. (Weer iets dat me overtuigd om volledig android te draaien ipv winmo)

Ik krijg in deze versie alleen geen previews te zien de bladwijzer widget. hij laat dan een icoon zien van de SDkaart meteen vraagteken. Weet iemand heo dat komt? Tevens geeft clockworkmod aan dat de sd kaart niet gemount is. Echter heb ik wel automount geinstalleerd. Iemand hier een idee over?

• sk0o
CRXed schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 18:12:
[...]

Al bij de instellingen van Camera gekeken? Staat waarschijnlijk al op 5MP bij de nieuwere builds.
Bij mattc Leo + Froyo wSense 1.5b staat bij instellingen: 3 M (2048 x 1216). Dit is toch 1 van de laatste builds? helaas zit het hier nog niet in.

* Als ja van camera terug gaat naar hoofdmenu dan blijft het scherm bij mij feller branden hij springt dan niet terug. Hebben meer hier last van??

[ Voor 16% gewijzigd door sk0o op 19-08-2010 12:36 ]

• tomblack
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-07 00:53
ik heb nu alles er op gezet om android te kunnen draaien alleen als ik clrcad en dan haret wil open krijg ik dat hij niet is ondertekent met een vertrouwen certificaat :'(..hoe krijg ik dat goed?

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 11:33

TheTeek

TheTeek

ik heb ook de "mattc Leo + Froyo wSense 1.5b"-ROM maar deze heeft wat mij betreft nog teveel bugs, weather widget naar beneden scrollen resulteerd in een crash van de sense interface, ik kan de dataverbinding niet aanpassen waardoor ik geen mobiel internet kan krijgen, komt doordat de automatische selectie op kpn staat, maar mijn provider is onderdeel van KPN, ik dien alleen het toegangspunt te wijzigen, dat gaat niet automatisch (bij geen enkele telefoon overigens die ik geprobeerd heb), ook dan crashd er een applicatie, de LED zaklamp programma werkt niet, iig de flits LED gaat niet aan.
allemaal kleinigheden die vast wel gefixed worden, maar voor mij nog even geen android.
is overigens wel lekker snel, maar snelheids problemen had ik sowieso al niet in winmo energy ROM.

No one knows what TheTeek is

• lithje
Volgens mij kun je met APNbackup (of zoiets) al je APN inputs wissen en daarna een nieuwe aanmaken. Tenminste, volgens mij heb ik dat hier in dit topic ergens gelezen. Even terug scrollen, het is (nog) maar 8 pagina's.. Kan ook in een link staan in één van deze posts hier.

Bij mijn FroyoStone by Darkstone V1 (07-aug.) werkt deze wel. Je moet echter 3x drukken op de knop van de zaklamp. Pas bij stand 3 gaat hij aan. De LED kan waarschijnlijk niet met meerder standen werken..

Heel af en toe dan blijft mijn scherm in 'lock' staan wanneer ik klaar ben met bellen. Als je de telefoon tegen je oor houdt, dan wordt hij gelocked. Als ik op wil hangen, dan blijft het even zwart. Lijkt wel dezelfde bug waarbij het unlocken soms 7-10 sec. duurt.

[ Voor 21% gewijzigd door lithje op 19-08-2010 14:01 ]

• fragcompany
Nieuwe van Shubcraft ook uit........bluetooth etc schijnt voor de volle 100% te werken.
Ontzettend goede reactie tijd met scrollen,bijna geen tochscreen freezes en als je zelf even de nieuwe zImage toevoegt met de bcm4329.ko van 19-8-2010 en tun.ko werkt ook eindelijk de hardware knop tijdens een gesprek als je die wil stoppen (ophangen dus).
Mitchy van xda gaat vandaag ook na een request van mij de nieuwe kernel updaten met nieuwe overclock mogelijkheden en voltage's......
Mijn ervaring leert (flash wel 3x per dag lol) dat ShubCraft de snelste van allemaal is,met minste bugs en popups dat er bv een proces is vastgelopen (nog niet 1 gehad)
Tevens heb ik uitgevonden samen met iemand anders van Xda (hem idee) dat je bij de shubcraft mooi zelf progs eruit kan slopen die je niet wil met 7zip. (htcleo_update.tar,let wel,sloop NIET launcher pro eruit!) info op Xda ervan voor de liefhebber.
Dus,als jullie je vervelen,zou ik zeker Shubcraft eens proberen ;)

• fragcompany

Soms,eigenlijk heel erg zelden.......welke android gebruik je?
Nieuwe builds,waaronder darkstone en Shubcraft (aanrader) hebben goed geluid.
Zelden een screenfreeze met nieuwe shubcraft,zijn er wel,maar minder.
Ook auto rotate uitzetten wil wel eens helpen,en je g-sensor calibreren in windows mobile.

[ Voor 16% gewijzigd door fragcompany op 19-08-2010 14:42 ]

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

tomblack schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:23:
ik heb nu alles er op gezet om android te kunnen draaien alleen als ik clrcad en dan haret wil open krijg ik dat hij niet is ondertekent met een vertrouwen certificaat :'(..hoe krijg ik dat goed?
Kun je dat niet forceren door op ja te drukken links onderin..?

Volgens mij moet dat gewoon lukken

[ Voor 4% gewijzigd door Audione0 op 19-08-2010 14:44 ]

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:26

Dav0s

Hr?

Iemand Darkstone HD2Froyo V2.1 al geprobeerd?

• fragcompany
Dav0s schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:50:
Iemand Darkstone HD2Froyo V2.1 al geprobeerd?
Yep....bluetooth werkt niet en ik vind hem maar slooooommmm.
Niet mijn ding dus,althans 2.1

• lithje
fragcompany schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:37:
Nieuwe van Shubcraft ook uit........
Ben niet zo'n fan van die kale bende.. wil toch wel echt Sense zien! Hij moet niet alleen goed werken, maar er ook wat flitsender uit zien, het oog wil ook wat! ;)

Is er trouwens een app. waarmee je alle notities van WM over kunt zetten naar Android?

[ Voor 12% gewijzigd door lithje op 19-08-2010 15:23 ]

• dempie
lithje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:13:
[...]

Ben niet zo'n fan van die kale bende.. wil toch wel echt Sense zien! Hij moet niet alleen goed werken, maar er ook wat flitsender uit zien, het oog wil ook wat! ;)

Is er trouwens een app. waarmee je alle notities van WM over kunt zetten naar Android?
google maar eens op Google Sync, ideaal om alles van win mob over te zetten naar android... (wel gmail account aanmaken)

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:15
Audione0 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:22:
[...]

Waarschijnlijk heb jij de map android in de root gezet, dus X:/haret.exe etc. Bij de meeste nieuwe builds is de bedoeling dat je de map android in de root zet, dus X:/Android/haret.exe. Dat zou de problemen op moeten lossen ;).

• lithje
dempie schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:39:
[...]

google maar eens op Google Sync, ideaal om alles van win mob over te zetten naar android... (wel gmail account aanmaken)
Ik maak al gebruik van Exchange met een google-account om contacten en agenda te synchroniseren.
Heb dus ook een Exchange in Android aangemaakt. Maar volgens mij heb je dat helemaal niet nodig?
Puur alleen een Gmail account aanmaken met het Gmail progje in Android is genoeg?
Het nadeel is dat je bij de mail-widget weer niet voor Gmail kan kiezen wel alle andere accounts die je in mail aanmaakt zoals dus ook Hotmail en Exchange. Zo is er altijd wel wat..

Ik zie nu dat het 'Google Sync' dus gewoon inderdaad een Exchange aanmaken is, wat ik al gedaan had.
Maar daar kan ik niets over notities vinden.. of kijk ik verkeerd?
Bij WM in ieder geval niet, daar kan ik alleen kiezen voor Contactpersonen, Agenda, E-mail en Taken..

[ Voor 15% gewijzigd door lithje op 19-08-2010 16:03 ]

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:48
Dus als ik het zo hoor is de shubCRAFT op momemt de snelste/ beste (gevaarlijk om dat te zeggen, ik weet het :P ) of heeft iemand toch goede ervaringen met de darkstony HD2Froyo V2.1 ? Welke WM rom gebruiken jullie om android zo goed mogelijk te laten lopen?
shubCRAFT 1.4b

[ Voor 4% gewijzigd door turbojonny op 19-08-2010 16:12 . Reden: versie ]

• lithje
Als ik het draadje van ShubCraft lees, dan zijn er volgens mij toch nog wel wat problemen..

Lijkt wel of ze een beetje vast blijven zitten met de Android builds. Benieuwd of ze de echte problemen binnenkort nog eens aan gaan pakken!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:50

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

lithje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:18:
Als ik het draadje van ShubCraft lees, dan zijn er volgens mij toch nog wel wat problemen..

Lijkt wel of ze een beetje vast blijven zitten met de Android builds. Benieuwd of ze de echte problemen binnenkort nog eens aan gaan pakken!
Met de problemen valt het wel mee. Veel van de problemen in die thread zijn problemen over installaties of modificaties die ze er nog bij willen hebben. Wel heb ik de welbekende freezes af en toe maar niet zo gek veel.

Zelf heb ik shubCraft 1.3 met 1GB mod al 114 uur achterelkaar draaien zonder een restart. Verder synct hij m'n Hotmail, Telfort mail Gmail, Twitter, Facebook om de zoveel tijd automatisch.

Batterijverbruik is niet beter of slechter dan met WM. Ik heb dan wel Advanced Task Killer geinstalleerd en setCPU zodat programma's worden gekillt en CPU wordt gescaled wanneer dit wel of niet nodig is.

Bluetooth A2DP werkt met deze versie.. bellen met headset of carkit heb ik niet gebruikt en heb ik ook niet nodig. GPS werkt niet maar dat heb ik dan ook weer niet nodig. Wifi werkt perfect met mijn wireless N router en WPA2 + AES beveiliging.

Installeren vanaf Google Market werkt ook gewoon en dus tot nu toe ben ik zeer tevreden hoe Android draait op m'n HD2 met een 2GB micro SD Class 2 kaartje.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.