Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Heeft dit ook betrekking op wifi?fragcompany schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:09:
[...]
Nee klopt,jij hebt gelijk,is een bug van 1.4.
Oplossing:
3G/EDGE speed tweak for shubcraft 1.4:
1) Launch Astro File Manager
2) Goto /system and find file named build (build.prop)
3) Tap and hold and select edit -> copy
4) Goto /sdcard/Android/root/system
5) Tap Paste
6) Tap and hold build file and select open as -> text -> file editor
7) Scroll down and find these lines
ro.ril.hsxpa=2
ro.ril.gprsclass=12
Those lines are correct.
Look 6-7 lines further and you will find:
ro.ril.hsxpa=1
ro.ril.gprsclass=10
Delete these two lines.
(shu8i tweaked values are 2 and 12)
SAVE (click back button and tap save when asked)
REBOOT android. Now you should get faster 3G/EDGE data.
Notes:
-If you directly edit build file within /system folder IT WILL revert back after reboot.
-You may want to delete /sdcard/Android/root/system/build.prop after one reboot so in the future you don't forget it. It gets copied to real /system on first reboot.
-You may want to backup the original build.prop file incase you have problems with data. (Or you can change the values back to 1 and 10)
ik starte net me android op en toen ging alles 10x zo snel dan normaal.. is daar een oplossing voor?
[ Voor 23% gewijzigd door tomblack op 19-08-2010 20:12 ]
[ Voor 255% gewijzigd door sk0o op 19-08-2010 19:53 ]
Welke telefoon of mediaplayer speelt dat nou niet af tegenwoordig?sk0o schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:40:
Speelt android gewoon MP3 en WMA af?
Nee ff serieus, er schijnen wel problemen met WMA te zijn, maar MP3 werkt absoluut.
[ Voor 16% gewijzigd door CRXed op 19-08-2010 21:10 ]
zImage is de Linux Kernel.tomblack schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:00:
nou ik heb android draaien op me hd2! het werkt lkkr!!! alleen nu zie ik overal dingen staan over zImage. wat moet je er mee doen, en wat gebeurt er als je het gebruikt:$?
ik starte net me android op en toen ging alles 10x zo snel dan normaal.. is daar een oplossing voor?
Omdat er nog steeds nieuwe dingen worden uitgevonden over Android op de HD2, komen er dus steeds nieuwere zImages. Deze kan je vervangen zonder dat je gegevens kwijt raakt. Maar dan komen er dus wel steeds nieuwe functies beschikbaar.
Dat je Android te snel draait is ook opgelost met een nieuwere zImage, dus als ik jou was zou ik een nieuwere downloaden en vervangen. Ik gebruik zelf die van 03/08 van Cotula.
k thx! ik heb een hele nieuwe android gedownload van 7 aug. en idd het werkt stukke beter, maar hij viel wel een keertje uit tijdens een spelletje maarja thx! nu snap ik waar het voor is.CRXed schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:17:
[...]
zImage is de Linux Kernel.
Omdat er nog steeds nieuwe dingen worden uitgevonden over Android op de HD2, komen er dus steeds nieuwere zImages. Deze kan je vervangen zonder dat je gegevens kwijt raakt. Maar dan komen er dus wel steeds nieuwe functies beschikbaar.
Dat je Android te snel draait is ook opgelost met een nieuwere zImage, dus als ik jou was zou ik een nieuwere downloaden en vervangen. Ik gebruik zelf die van 03/08 van Cotula.
Jammer dat GPS niet werkt, anders had ik deze wel geprobeerd..MaakmeGek schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:39:
[...]
Met de problemen valt het wel mee. Veel van de problemen in die thread zijn problemen over installaties of modificaties die ze er nog bij willen hebben. Wel heb ik de welbekende freezes af en toe maar niet zo gek veel.
Zelf heb ik shubCraft 1.3 met 1GB mod al 114 uur achterelkaar draaien zonder een restart. Verder synct hij m'n Hotmail, Telfort mail Gmail, Twitter, Facebook om de zoveel tijd automatisch.
Batterijverbruik is niet beter of slechter dan met WM. Ik heb dan wel Advanced Task Killer geinstalleerd en setCPU zodat programma's worden gekillt en CPU wordt gescaled wanneer dit wel of niet nodig is.
Bluetooth A2DP werkt met deze versie.. bellen met headset of carkit heb ik niet gebruikt en heb ik ook niet nodig. GPS werkt niet maar dat heb ik dan ook weer niet nodig. Wifi werkt perfect met mijn wireless N router en WPA2 + AES beveiliging.
Installeren vanaf Google Market werkt ook gewoon en dus tot nu toe ben ik zeer tevreden hoe Android draait op m'n HD2 met een 2GB micro SD Class 2 kaartje.
Wel jammer overigens.. kom op, we leven in 2010!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Dat klopt niet. Toen ik nog versie 1.3 had van shubCRAFT (1.4b is al uit) kon ik prima mijn GPS gebruiken! Werkte perfect!Audione0 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:26:
[...]
Jammer dat GPS niet werkt, anders had ik deze wel geprobeerd..
Wel jammer overegens.. kom op, we leven in 2010!
Don't dream your life, live your dreams!
Ikzelf ben sinds gisteren wat aan het prutsen met Android, moet zeggen dat het tot nu toe aardig werkt (mattc 1.5b) op een aantal kleine problemen (lockscreen freeze onderandere) na.CRXed schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:17:
[...]
zImage is de Linux Kernel.
Je zegt dat zImage de Linux kernel is en dat je deze kunt vervangen zonder gegevens kwijt te raken. Zou het dan ook mogelijk zijn om (bijvoorbeeld binnen de mattc build) naar een nieuwere versie te gaan door zImage te vervangen en verder niks te vervangen? Dan zou je dus je data kunnen behouden en toch de voordelen van een nieuwere versie hebben.
Of is er een andere manier om data (sms, mails, contacten) en instellingen te behouden bij de upgrade naar een nieuwere build?
ik gebruik mattfroyo1.5b
edit:
Een USB verbinding via windows dus. Ik heb de map picures genoemd op de SD kaart, en nu vindt hij ze.
@hieronder
dat probleem heb ik ook, je krijgt ze binnen maar je kan niet syncen.
[ Voor 31% gewijzigd door Dani86 op 20-08-2010 12:02 ]
Hoe heb je het syncen van Hotmail voor elkaar gekregen dan? Hij haalt mijn mail wel op, maar syncen doet hij niet andersom, gelezen of verwijderde mails staan nog ongelezen of onverwijderd in mijn inbox op het net.MaakmeGek schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:39:
[...]
Zelf heb ik shubCraft 1.3 met 1GB mod al 114 uur achterelkaar draaien zonder een restart. Verder synct hij m'n Hotmail, Telfort mail Gmail, Twitter, Facebook om de zoveel tijd automatisch.
zImage vervangen van de ene naar de andere versie heeft alleen nut als er daadwerkelijk ook iets aan de zImage is veranderd. Dit is niet altijd het geval! Ook niet bij een nieuwe build van dezelfde maker.jappas schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:08:
[...]
Ikzelf ben sinds gisteren wat aan het prutsen met Android, moet zeggen dat het tot nu toe aardig werkt (mattc 1.5b) op een aantal kleine problemen (lockscreen freeze onderandere) na.
Je zegt dat zImage de Linux kernel is en dat je deze kunt vervangen zonder gegevens kwijt te raken. Zou het dan ook mogelijk zijn om (bijvoorbeeld binnen de mattc build) naar een nieuwere versie te gaan door zImage te vervangen en verder niks te vervangen? Dan zou je dus je data kunnen behouden en toch de voordelen van een nieuwere versie hebben.
Of is er een andere manier om data (sms, mails, contacten) en instellingen te behouden bij de upgrade naar een nieuwere build?
Alleen de zImage is dus niet genoeg om van alle voordelen van een nieuwe build gebruik te kunnen maken.
SMS backuppen kan met SMS Backup & Restore (kan je vinden de market)
Contacten gaat makkelijk via Gmail
Mail kan je altijd weer ophalen als je nieuwe account instelt (mits nog op de server)
Laatste zImga is wel interessant omdat er dit verandert is:
htcleo: End key can now end a call
htcleo: update usbhost defconfig
htcleo: fix random freeze when booting zImage, fix ramconsole
Werkt het notificatielicht niet super.
Is de accu snel leeg.
De 5 hardwareknoppen lichten niet op.
Soms ietwat traag in het hoofdmenu.
Verwisselbare schijf werkt niet. Oplossing: Even Automount downloaden in Market,
Plustpuntje is zeker de muziekinterface, dat gaat zo ontzettend soepel.
Je moet trouwens wel ongeveer 600mb vrijhouden op je geheugenkaart bij het booten want anders doet hij het niet. Dat overkwam mij..
Conclusie van alle minpunten:
Dit is natuurlijk geen probleem omdat android op de HD2 nog in zijn kinderschoenen staat. Ik ben al ontzettend blij dat de functie er sowieso is.
[ Voor 17% gewijzigd door Sloeber op 20-08-2010 20:00 . Reden: onderstaande post ]
Things are cheaper for a reason
Pas als de NAND flash er is op de HD2, is het redelijk af.
Volgen maar eens: HTC linux dev #
Om de progress te volgen van o.a. de android op HD2.
7 augustus is natuurlijk ook weer al een eindje geleden nu de ontwikkeling zo snel gaat. Met de Shubcraft 1.4b heb ik geen problemen met het notificatielicht, heb ik ook niet het gevoel dat de batterij te snel leeg loopt, lichten de hardwareknoppen wel op en draait alles voor de rest wel snelReiniertjuhhh schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:44:
Ik gebruik op dit moment de FroyoStone series van 7 augustus. Sense versie. Ik moet zeggen dat het me enorm goed bevalt op gebruiksvriendelijkheid, maar puntje voor WiMo is dat je gewoon veel dieper in de settings kan komen. Tevens:
Werkt het notificatielicht niet super.
Is de accu snel leeg.
De 5 hardwareknoppen lichten niet op.
Soms ietwat traag in het hoofdmenu.
Verwisselbare schijf werkt niet. Oplossing: Even Automount downloaden in Market,
Gebruik je ook de zelfde versie als ik? Want ik wil liever niet de Nexus One rom en de Desire rom met het halve rondje aan de onderkant..Frigolamptje schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:21:
[...]
7 augustus is natuurlijk ook weer al een eindje geleden nu de ontwikkeling zo snel gaat. Met de Shubcraft 1.4b heb ik geen problemen met het notificatielicht, heb ik ook niet het gevoel dat de batterij te snel leeg loopt, lichten de hardwareknoppen wel op en draait alles voor de rest wel snel
Things are cheaper for a reason
Ik gebruik de HD2Froyo v1 versie en heb nooit last van freezes, volgens mij zijn die alleen in de nieuwere builds.lithje schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:48:
Toch maar even terug naar WM.. Die random freezes maken het toch tricky! Ook al gehad tijdens bellen, navigatie en dergelijke.
Heb je daar een linkje van? En is die met sense? Die freezes beginnen irritant te wordenCRXed schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:55:
[...]
Ik gebruik de HD2Froyo v1 versie en heb nooit last van freezes, volgens mij zijn die alleen in de nieuwere builds.
@hieronder, ik heb de G sensor uit gezet, maar freezes worden niet minder.
[ Voor 10% gewijzigd door Dani86 op 22-08-2010 23:10 ]
Als ik dan de map Android met daar in data > .nomedia verwijder van mij SD kaart en het dan weer probeer boot hij wel door.
iemand dit probleem ook al gehad?? ik snap er niks van.
[ Voor 3% gewijzigd door sk0o op 22-08-2010 21:26 ]
Uitzetten van automatisch draaien van het scherm helpt ook een beetje.jan-willem3 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:41:
Moet je de g-sensor even uitschakelen kan met de nieuwste shubcraft en dan de energiebeheer widget. Dan heb je veel minder freezes.
Maar uiteindelijk wil ik ze gewoon helemaal niet hebben. Ze komen namelijk op de meest vervelende momenten.
Laatst belde ik iemand en kreeg ik een voicemail. Beeld liep vast dus ik kon niet meer ophangen. Degene die ik belde heeft nu een voicemailbericht met een hoop gevloek erop
Ben benieuwd of de 'september update' wat van deze problemen heeft opgelost..
Hmm, dat doet ie bij mij niet... Als ik op de 'ophangknop' druk, gaat alleen het scherm aan of uit, en blijft het gesprek gewoon doorgaan.CodeIT schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:46:
De hardwareknoppen doen het toch wel... Je kunt je gesprek dus met de hardwareknop beëindigen. Volgens mij heb je hier wel een van de laatste kernels voor nodig.
Aah, ik lees het nu ook net op XDA Developers... Ik zie dat de image van shubCRAFT met versie 1.4c dit ook ondersteund, vanavond gelijk maar even updaten:jan-willem3 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:13:
@ hierboven alleen de allerlaaste zimages doen dat.
Changelog: V1.4c: - Fixed some nasty Bluetooth bugs - New Flashlight app with widget functionality - Closing on many apps (Gameloft games/psx4droid/ustream/...) fixed. - ElBartoME #10 - Newest changes from GIT included: - New flashlight driver (flashlight now working on all three levels, flashlight can be used in other programs (i.e. TeslaLED) - Powersave and conversative CPU mode added (use SetCPU) - Endkey does end the call now - Battery charging optimized
Met die september update doe je waarschijnlijk een aantal stappen terug in het Android proces.lithje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:35:
[...]
Ben benieuwd of de 'september update' wat van deze problemen heeft opgelost..
Veel dingen worden nog aangedreven met Drivers van WM en niet van Android zelf. Als ze Android op NAND plaatsen en er dus geen WM meer opstaat, zijn ook die drivers weg en moet je drivers hebben voor Android zelf.
En zoals je misschien weet is Drivers maken het grootste probleem/moeilijkste van heel dit Android gebeuren op de HD2.
Dus verwacht niet dat alles werkt, zoals het nu wel allemaal werkt op je SD
Driver verhaaltje is bekend.. maar had niet gedacht dat ze met de september update al richting NAND zouden gaan.
Zonder Sense. maar kijk hier maar eens:Dani86 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 14:59:
[...]
Heb je daar een linkje van? En is die met sense? Die freezes beginnen irritant te worden
@hieronder, ik heb de G sensor uit gezet, maar freezes worden niet minder.
http://leo-android.epicde...2e67164acfbc248ab27016a18
Darkstone kiezen en dan de V1
V2 is niet in het Nederlands, anders had ik die allang erop gezet!
Ik heb mijn contacten via Gmail overgezet. Echter is de kwaliteit binnen Gmail contacten erg dramatisch slecht. Ik denk dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben? Het schijnt dat als je handmatig de afbeeldingen binnen Android wijzigt dit wel beter is. Maar iemand enig idee of Google hier wat aan veranderd? Zag al meerdere topics bij Google hierover maar daar reageert Google volgens mij niet echt op.
Deze heb ik een tijdje geprobeerd, echter kan ik geen beltoon selecteren.... Heb jij daar geen last van?CRXed schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:55:
[...]
Ik gebruik de HD2Froyo v1 versie en heb nooit last van freezes, volgens mij zijn die alleen in de nieuwere builds.
Maakt het voor dagelijks gebruik wel lastig (terug naar Artemis 29.5 NLD)
Lekker snel, dacht et wel
Zoals ook in de FAQ staat, moet je daarvoor een extra Media.zip bestand downloaden, dan heb je een hele berg ringtones.hugoxboss69 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:10:
[...]
Deze heb ik een tijdje geprobeerd, echter kan ik geen beltoon selecteren.... Heb jij daar geen last van?
Maakt het voor dagelijks gebruik wel lastig (terug naar Artemis 29.5 NLD)
/schaamrood/ Bedankt voor je oplossing. Ik zal hier straks gelijk mee aan de haal. /schaamrood/CRXed schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:14:
[...]
Zoals ook in de FAQ staat, moet je daarvoor een extra Media.zip bestand downloaden, dan heb je een hele berg ringtones.
Lekker snel, dacht et wel
Edit: Alles kunnen patchen zonder verlies van instellingen, weet niet of bovenstaande veranderingen belangrijk zijn, maar het draait alvast goed dus waarom niet.V1.4d:
- ElBartoME #1
- PPP fix (Thanks to gauner1986, LeTama, ElBartoME)
- LCD Density 220 (some older apps may not scale well)
- Latest git changes
[ Voor 16% gewijzigd door Frigolamptje op 23-08-2010 16:59 ]
keyboard black light blijft nu net zo lang aan tot dat je je telefoon weer lockt. Led boven in het scherm werkt alleen tijdens het opladen, sms en email geeft hij helaas nog niet aaan..
edit: Als jullie je telefoon willen unlocken en je drukt op een toets aan de onderkant duurd het dat ook even voordat je pas het unlock beeld ziet??
[ Voor 51% gewijzigd door sk0o op 23-08-2010 18:22 ]
Heb dit vooral als ik me hem lock en direct weer unlock. maar als er een 30 sec tussen zit komt hij wel gewoon binnen 2 sec op.lithje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:21:
Klopt, is een bekend probleem. Kan 7 tot 10 sec duren.
Werkt wel,gewoon nieuwe zImage pakken............lithje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:55:
Ophangknop werkt hier dus ook (nog) niet..
Driver verhaaltje is bekend.. maar had niet gedacht dat ze met de september update al richting NAND zouden gaan.
Wanneer dat wel/niet werkt.. waar je de laatste kunt vinden.. hoe dat werkt..
Draai nu nog op de FroyoStone by Darkstone van 07-08.
Als ik het goed begrijp dan is dat de kernel met alle drivers ofzo in. Hier vindt je de laatste versies voor zover ik weet: link. Download gewoon de laatste zimage (vervangen in de root van je android folder) en de bijhorende module, daaruit moet je het bestand 'bcm4329.ko' halen en vervangen ergens dieper in je android map (moet je maar eens op zoeken in de map). Zag dat de shubcraft 1.4d ook de laatste zimage aan boord heeft.lithje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:39:
Ja dat zimage verhaaltje moet ik nog een keer induiken..
Wanneer dat wel/niet werkt.. waar je de laatste kunt vinden.. hoe dat werkt..
Draai nu nog op de FroyoStone by Darkstone van 07-08.
Verwijderd
Als ik mijn Twitter wil updaten dan kijrg ik de volgende melding:
Er is een probleem opgetreden met manila.exe - wat betekent dit?
Ook als ik de telefoon opnieuw opstart, blijft hij dit doet met alleen de standaard Twitter client.
help!
Mijn ervaring met de laatste Zimages is dat er minder gaat werken. Ik heb bijvoorbeeld ook de FroyoStone by Darkstone van 07 Aug. De Zimage die hierin zit werk redelijk goed. Ik heb eens een nieuwere Zimage geprobeerd en toen kon ik ineens niet meer opladen of had ineens veel vastlopers.Frigolamptje schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:57:
[...]
Als ik het goed begrijp dan is dat de kernel met alle drivers ofzo in. Hier vindt je de laatste versies voor zover ik weet: link. Download gewoon de laatste zimage (vervangen in de root van je android folder) en de bijhorende module, daaruit moet je het bestand 'bcm4329.ko' halen en vervangen ergens dieper in je android map (moet je maar eens op zoeken in de map). Zag dat de shubcraft 1.4d ook de laatste zimage aan boord heeft.
Draait zeker goed, en lekker vlot ook! ik ga deze er even een tijdje ophouden..Frigolamptje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 16:31:
Er is trouwens een nieuwe shubcraft uit, 1.4d al ondertussen. Je kan van 1.4c overstappen door een paar bestanden te kopiëren in de android folder waarbij al je instellingen waarschijnlijk behouden blijven. Zal het even testen nu.
[...]
maar het draait alvast goed dus waarom niet.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik heb het idee dat ze met eigen drivers weer aardig vooraan in de ontwikkeling zitten.
Je bent wel afhankelijk van een WM-ROM natuurljik wat ook niet altijd lekker werkt volgens mij.
Tot nu toe zijn ze aardig ver met de SD-kaart versies en ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind om een dual-boot te hebben. Al is het alleen om even te kunnen zeggen.. "hey hey kijk eens.. dual-bootje!"
Soms vraag ik me ook af of the builders bij elkaars builds kijken. Samenvoegen van sommige builds zou volgens mij al een compleet systeem opleveren. Bij de één werkt bluetooth niet goed en bij de ander wel bijvoorbeeld. Zal allemaal wel wat lastiger zijn dan ik nu roep, maar toch..
Gooi de Sense van FroyoStone over de subCraft en je hebt een aardig gelikt systeem volgens mij!
ook een voordeel van NAND, je batterij gaat een stuk langer mee..lithje schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:43:
Wat zijn eigenlijk de voordelen van een NAND versie? Een beetje snelheid kan ik nog inkomen..
Ik heb het idee dat ze met eigen drivers weer aardig vooraan in de ontwikkeling zitten.
Je bent wel afhankelijk van een WM-ROM natuurljik wat ook niet altijd lekker werkt volgens mij.
Tot nu toe zijn ze aardig ver met de SD-kaart versies en ik moet zeggen dat ik het wel lekker vind om een dual-boot te hebben. Al is het alleen om even te kunnen zeggen.. "hey hey kijk eens.. dual-bootje!"![]()
Soms vraag ik me ook af of the builders bij elkaars builds kijken. Samenvoegen van sommige builds zou volgens mij al een compleet systeem opleveren. Bij de één werkt bluetooth niet goed en bij de ander wel bijvoorbeeld. Zal allemaal wel wat lastiger zijn dan ik nu roep, maar toch..
Gooi de Sense van FroyoStone over de subCraft en je hebt een aardig gelikt systeem volgens mij!
Het SD kaartje vreet stroom namelijk.
Manila is wat je op je telefoon ziet, Sense.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:38:
Hier ook nog maar even mijn post aangezien ik een aantal weken geleden Android ook op het toestel heb draaien. Deze draai ik echter niet altijd en nu krijg ik de volgende melding tijdens Winmo:
Als ik mijn Twitter wil updaten dan kijrg ik de volgende melding:
Er is een probleem opgetreden met manila.exe - wat betekent dit?
Ook als ik de telefoon opnieuw opstart, blijft hij dit doet met alleen de standaard Twitter client.
help!
Het is bekend dat opstarten in Android files corrupt kan maken, dus misschien is dat bij jou aan de hand.
Thx, ik heb hem sowieso in het engels. Ik vind Nederlands echt een irritante taal voor apparaten.CRXed schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:21:
[...]
Zonder Sense. maar kijk hier maar eens:
http://leo-android.epicde...2e67164acfbc248ab27016a18
Darkstone kiezen en dan de V1
V2 is niet in het Nederlands, anders had ik die allang erop gezet!
Met de nieuwe subcraft 1.4d alvast geen problemen. Voor het eerst ook geen vastlopers waarbij je de telefoon in en uit stanby moet halen eer hij weer reageert. Het enige wat nog niet goed gaat is het flashlicht aan en uit zetten als je wil filmen, maar als dat het enige is kan ik daar wel goed mee leven. Dus voor zover ik weet draait deze versie 100% stabiel en werkt alles (1 dag in gebruik).mickjuh schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:46:
[...]
Mijn ervaring met de laatste Zimages is dat er minder gaat werken. Ik heb bijvoorbeeld ook de FroyoStone by Darkstone van 07 Aug. De Zimage die hierin zit werk redelijk goed. Ik heb eens een nieuwere Zimage geprobeerd en toen kon ik ineens niet meer opladen of had ineens veel vastlopers.
Over de zin/onzin van een NAND-rom loopt er op xda trouwens ook een interessant topic.Ik weet niet of het zo spectaculair veel zou schelen in batterijduur, maar voor de rest, als de ROMs werken zoals de laatste shubcraft nu zit ik niet echt speciaal te wachten op een NAND-rom. Zou er graag windows 7 in het najaar ook nog willen testen als er een bruikbare port komt
Die touch-vastlopers waarbij je de telefoon in en uit standby moet halen zijn erg irritant. Maar de Shubcraft is dus eigenlijk een andere 'rom' dan die van Froyostone Darkstone? Ik had liever gewild dat er voor deze ook een fix is maar daar wacht ik nog wel opFrigolamptje schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:16:
[...]
Met de nieuwe subcraft 1.4d alvast geen problemen. Voor het eerst ook geen vastlopers waarbij je de telefoon in en uit stanby moet halen eer hij weer reageert. Het enige wat nog niet goed gaat is het flashlicht aan en uit zetten als je wil filmen, maar als dat het enige is kan ik daar wel goed mee leven. Dus voor zover ik weet draait deze versie 100% stabiel en werkt alles (1 dag in gebruik).
Over de zin/onzin van een NAND-rom loopt er op xda trouwens ook een interessant topic.Ik weet niet of het zo spectaculair veel zou schelen in batterijduur, maar voor de rest, als de ROMs werken zoals de laatste shubcraft nu zit ik niet echt speciaal te wachten op een NAND-rom. Zou er graag windows 7 in het najaar ook nog willen testen als er een bruikbare port komt
Heb me meteen lid gemaaktCRXed schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:19:
aan de FAQ toegevoegd:
• The Leo Android forum, met informatie over alle builds!
En laat op de SD-kaart dus nou net de ringtones staan.
Tis maar dat je het weet...
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
Ik gebruik die optie uberhaupt niet meer, ik had voorheen last van WSOD's bij het booten. Laatste keer alles geformatteerd, android er nieuw op geknald en alle mappen teruggekopieerd vanaf pc. Sindsdien geen last meer van gehad.Xanion schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:56:
Vandaag nog leuk dingetje opgemerkt. Ik had 2 oproepen gemist, vondt het raar dat ik niets gehoord had. Blijkt, ik heb mijn telefoon aan de computer hangen voor op te laden en ik heb de automount van de SD-card aanstaan. SD-kaart is dus beschikbaar op de PC, maar deze is dan niet beschikbaar voor de telefoon.
En laat op de SD-kaart dus nou net de ringtones staan.
Tis maar dat je het weet...
Geen automount meer voor mij. Heb jij verder nooit last van die WSOD's?
Nee nog nooit last van gehad. Heb 'm nu wel uitgezet. Is toch makkelijker als je een ringtone hoort als je telefoon overgaatVerwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:26:
[...]
Ik gebruik die optie uberhaupt niet meer, ik had voorheen last van WSOD's bij het booten. Laatste keer alles geformatteerd, android er nieuw op geknald en alle mappen teruggekopieerd vanaf pc. Sindsdien geen last meer van gehad.
Geen automount meer voor mij. Heb jij verder nooit last van die WSOD's?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ik gebruik de shubcraft 1.4d build en ik denk en lees ook dat de shubcraft's wel tot de meest stabiele builds behoren. 'Nadeel' (vind het zelf een voordeel) is dat er geen Sense aanwezig is in deze rom. Gewoon even op een geheugenkaartje plaatsen en kijken wat je ervan vindt, zeker als je nog ergens een reservekaartje hebt kost het je helemaal geen moeitePaultje3181 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:39:
Wat is nu eigenlijk op dit moment de beste optie om te kiezen als je een NLtalige build wil? Ik kom er eigenlijk niet uit met alle links... Dus als iemand voor en nadelen heeft van de verschillende builds, zimages etc.
Je kan builds niet met elkaar combineren of data van de 1 naar de ander overzetten helaas, dus je zult weer opnieuw moeten beginnen. Contacten en smsjes enzo kan je wel syncen, maar geinstalleerde programma's e.d. niet.tomblack schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:57:
ik draai nu al een paar dagen op de froyostone versie van 7 aug. is het mogelijk om er een nieuwere (1.5b) er over te zetten zonder dat ik alles verlies. of raden jullie mij aan om gewoon het sd kaartje leeg te maken en het nieuwe android mapje er weer op te zetten.
Mijn scherm unlocked niet meer in WM. Ben weer terug naar WM vanwege de freezes op de meest rare momenten. De eerste 2 dagen op WM geen last, tot gister. Je ziet bij het unlocken wel de slider, maar wanneer je hem naar rechts schuift, springt het scherm weer op zwart. Nu kom je natuurlijk in een cirkel terecht waarbij je dus niet meer in de telefoon kunt komen. Soft reset met het knopje bij de batterij is de enige optie.
Gelukkig kun je nog wel de telefoon opnemen. Wanneer het alarm afgaat kun je het ook nog uitzetten.
Maar wanneer je het gesprek stopt, dan blijft hij meteen in het stopscherm hangen.
Krijg toch sterk het idee dat het met Anroid te maken heeft.. er waren al meer meldingen van corrupte manilla bestanden. Lijkt er nu op dat Sense niet goed meer werkt. Zal wel hetzelfde probleem zijn.
Vanavond eens kijken wat er gebeurt als ik het Android mapje eraf gooi..
Heb WM ROM Artemis V17 draaien met de FroyoStone by Darkstone + Sense build van 07-08.
EDIT:
Mmm.. wanneer ik een soft reset geef start hij wel gewoon op in Sense en daarna werkt het unlocken wel.
Er is dus iets wat daarna met Sense loopt te kloten.
[ Voor 7% gewijzigd door lithje op 25-08-2010 12:25 ]
Tja, ik heb liever wel sense, maar ik zou best met stock froyo kunnen leven. Nadeel van Shubcraft is dat er standaard een butt-ugly theme/skin overheen zit, die er echt heel amateuristisch uitziet, en je moet mij teveel moeite doen om er een andere skin op te zetten.Frigolamptje schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:54:
Ik gebruik de shubcraft 1.4d build en ik denk en lees ook dat de shubcraft's wel tot de meest stabiele builds behoren. 'Nadeel' (vind het zelf een voordeel) is dat er geen Sense aanwezig is in deze rom. Gewoon even op een geheugenkaartje plaatsen en kijken wat je ervan vindt, zeker als je nog ergens een reservekaartje hebt kost het je helemaal geen moeite
Ik heb net de nieuwe froyo + sense 1.6b van MattC geprobeerd, maar die heeft echt nog teveel problemen met data.
Ik denk dat het aan HaRET kan liggen, omdat deze winmo geforceerd afsluit. Het verwijderen van het Android mapje zal waarschijnlijk niet helpen...lithje schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:22:
Mmm.. toch een probleem nu volgens mij!
Mijn scherm unlocked niet meer in WM. Ben weer terug naar WM vanwege de freezes op de meest rare momenten. De eerste 2 dagen op WM geen last, tot gister. Je ziet bij het unlocken wel de slider, maar wanneer je hem naar rechts schuift, springt het scherm weer op zwart. Nu kom je natuurlijk in een cirkel terecht waarbij je dus niet meer in de telefoon kunt komen. Soft reset met het knopje bij de batterij is de enige optie.
Gelukkig kun je nog wel de telefoon opnemen. Wanneer het alarm afgaat kun je het ook nog uitzetten.
Maar wanneer je het gesprek stopt, dan blijft hij meteen in het stopscherm hangen.
Krijg toch sterk het idee dat het met Anroid te maken heeft.. er waren al meer meldingen van corrupte manilla bestanden. Lijkt er nu op dat Sense niet goed meer werkt. Zal wel hetzelfde probleem zijn.
Vanavond eens kijken wat er gebeurt als ik het Android mapje eraf gooi..
Heb WM ROM Artemis V17 draaien met de FroyoStone by Darkstone + Sense build van 07-08.
EDIT:
Mmm.. wanneer ik een soft reset geef start hij wel gewoon op in Sense en daarna werkt het unlocken wel.
Er is dus iets wat daarna met Sense loopt te kloten.
Inderdaad, als je eenmaal corrupte bestanden hebt, is de enige oplossing nog een hard reset, heeft niks te maken met android files die op je sd kaartje staan.bartju schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:34:
[...]
Ik denk dat het aan HaRET kan liggen, omdat deze winmo geforceerd afsluit. Het verwijderen van het Android mapje zal waarschijnlijk niet helpen...
Probeer dan eens de Darkstone HD2Froyo V1, vind ik de beste build tot nu toe! Standaard Froyo en bijna alles werkt.Mikey5times schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:26:
[...]
Tja, ik heb liever wel sense, maar ik zou best met stock froyo kunnen leven. Nadeel van Shubcraft is dat er standaard een butt-ugly theme/skin overheen zit, die er echt heel amateuristisch uitziet, en je moet mij teveel moeite doen om er een andere skin op te zetten.
Ik heb net de nieuwe froyo + sense 1.6b van MattC geprobeerd, maar die heeft echt nog teveel problemen met data.
Maar het is dus toch Android welke die bepaalde bestanden corrupt heeft gemaakt..?CRXed schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:52:
[...]
Inderdaad, als je eenmaal corrupte bestanden hebt, is de enige oplossing nog een hard reset, heeft niks te maken met android files die op je sd kaartje staan.
Zit echt even te twijfelen wat te doen.. Bij een hard-reset ben ik echt alle instellingen kwijt of niet?
De geïnstalleerde programma's toch niet?? Lang geleden, weet het niet meer..
zijn legio backupprogs zoals titanium-backup, die dit gewoon kunnen.CRXed schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:26:
[...]
Je kan builds niet met elkaar combineren of data van de 1 naar de ander overzetten helaas, dus je zult weer opnieuw moeten beginnen. Contacten en smsjes enzo kan je wel syncen, maar geinstalleerde programma's e.d. niet.
en
mbv je google acount worden je geinstall. progs gewoon weer automatisch geinstalleerd.
uiteraard als de kernel/build niet significant wijzigt
GiTS
je gebruikt het dus niet, zo belangrijk is hetlithje schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:30:
[...]
Maar het is dus toch Android welke die bepaalde bestanden corrupt heeft gemaakt..?
Zit echt even te twijfelen wat te doen.. Bij een hard-reset ben ik echt alle instellingen kwijt of niet?
De geïnstalleerde programma's toch niet?? Lang geleden, weet het niet meer..
rom opnieuw downloaden---> op de kaart zetten-->task29---> rom flashen--> android opstarten (evt android ook opnieuw installen)-->10 min werk. max
[ Voor 2% gewijzigd door reaL_G op 25-08-2010 13:42 . Reden: txt ]
GiTS
Was dus meer de vraag wat er allemaal verloren gaat bij een hard reset.
Dan hebben we het over terugzetten naar fabrieksinstellingen toch?
Of haal ik nu een aantal zaken/termen door elkaar..
Tja.. en als ik een nieuwe ROM ga flashen, dan ga ik ook meteen opzoek naar een nieuwe.
Wordt ook weer een hele zoektocht! Chuckydroid zou dan wel ideaal zijn voor Android, maar wil toch ook wel een fatsoenlijke WM hebben draaien.. Lastig allemaal weer!
Ik had gisteren dezelfde problemen die jij beschrijft, ik dacht ook eerst dat er door android bepaalde winmo bestanden corrupt waren.lithje schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:22:
Mmm.. toch een probleem nu volgens mij!
Ik merkte echter dat na een softreset alles goed werkte, totdat ik de twittertab wilde updaten, en dan kreeg ik weer dezelfde problemen. Het probleem was dus dat de cache van de htc twitter applicatie helemaal vol zat, die wordt dom genoeg niet automatisch geleegd.
De oplossing: ga met de file-explorer naar Temp\TwitEng\Db en Temp\TwitEng\Cache en verwijder uit die mappen alle bestanden. Ik had wel eerst sense uitgeschakeld voordat ik dit deed. Bij mij waren de problemen in winmo meteen opgelost.
Zie ook hier.
Daarnaast, voordat ik Android start heb ik in WinMo altijd de Sense uit staan. Dus een helemaal kale WinMo. Ik herstart de telefoon en run binnen 30 seconden na de herstart Android (dit werd ook aangeraden op XDA).bartju schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:34:
[...]
Ik denk dat het aan HaRET kan liggen, omdat deze winmo geforceerd afsluit. Het verwijderen van het Android mapje zal waarschijnlijk niet helpen...
Mocht ik weer WinMo willen gebruiken dan herstart ik de telefoon en schakel ik Sense weer in. Nooit geen problemen mee gehad. Ik gebruikte eerder overigens altijd de Dutty WinMo roms.
Lees het net toevallig bij het Artemis V30 topic. Ook meerder mensen last van sinds 2 dagen.. gelukkig!Mikey5times schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:11:
Ik had gisteren dezelfde problemen die jij beschrijft, ik dacht ook eerst dat er door android bepaalde winmo bestanden corrupt waren.
Ik merkte echter dat na een softreset alles goed werkte, totdat ik de twittertab wilde updaten, en dan kreeg ik weer dezelfde problemen. Het probleem was dus dat de cache van de htc twitter applicatie helemaal vol zat, die wordt dom genoeg niet automatisch geleegd.
Pfff.. had echt geen zin in al dat installeren weer. Eerst maar eens proberen of het werkt!
Ah, oke. Ik had de oplossing zelf al gevonden, maar er hebben dus meer mensen last van. Ik heb zelf ook een iets oudere Artemis rom, maar ik weet niet of het probleem zich alleen bij artemis-roms voordoet.lithje schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:33:
Lees het net toevallig bij het Artemis V30 topic. Ook meerder mensen last van sinds 2 dagen.. gelukkig!
Pfff.. had echt geen zin in al dat installeren weer. Eerst maar eens proberen of het werkt!
Edit: Nog even een vraagje: Hoe kun je het gemakkelijkst je contactpersonen van je telefoon (WM) naar android krijgen (zonder Outlook te gebruiken)?
[ Voor 45% gewijzigd door turbojonny op 25-08-2010 16:36 ]
Heb nu 1.6b erop. Ben begonnen met een lege sd kaart, Het wordt geadviseerd om niet up te daten vanaf 1.5.turbojonny schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:16:
Iemand al de mattc Leo + Froyo w/Sense 1.6b (1.6 gaf zoveel problemen dus beetje huiverig)?
Edit: Nog even een vraagje: Hoe kun je het gemakkelijkst je contactpersonen van je telefoon (WM) naar android krijgen (zonder Outlook te gebruiken)?
Contacten heb ik nu nog via sms maar helaas pas lang niet alles op sim dus is zit nog in market te zoeken naar naar een app..
Contacten synchen tussen WM & Android: klikkerdeklikturbojonny schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:16:
[ Voor 83% gewijzigd door Audione0 op 25-08-2010 18:51 ]
Als ik me telefoon aansluit via usb en er bijvoorbeeld swype.apk op zet dan ziet mijn telefoon de niewe bestanden niet, ( via ASRTO) zowel apk files als jgp bestanden.
meer mensen hier last van met 1.6b?
Ik draai nu 2.10.50.26 & HSPL 3 werkt goed bij mij.turbojonny schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:40:
Ben net bezig met 1.6b erop te zetten. Mag ik vragen welke radio versie jullie gebruiken?
Ik blijf nog wel ff bij 1.5b, de touchscreen freezes is het enige waar ik tegenaan loop. Laat me weten als jullie waarnemen dat het een stuk minder is4.Touchscreen freezes still exist.
Nu draait Android toch ook met Peep? Zou die het zelfde probleem kunnen hebben/krijgen en dat daardoor wat bestaande problemen opgelost kunnen worden? Ik doe maar een gooi.. het zou te mooi wezen om waar te zijn.
Is er overigens nog verschil in gebruik met HSPL2 en 3? Ik heb nu HSPL2 geïnstalleerd staan..
Verschil met Twitter op WinMo - Android is dat hij bij WinMo blijft vollopen en handmatig weer leeggemaakt moet worden. Op Android blijven er maar een x aantal berichten in staan en worden berichten die ouder zijn automatisch verwijderd.lithje schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:40:
Gister even die Twitter cache van WM leeg gegooid.. maar dat scheelt me even qua snelheid in WM!
Nu draait Android toch ook met Peep? Zou die het zelfde probleem kunnen hebben/krijgen en dat daardoor wat bestaande problemen opgelost kunnen worden? Ik doe maar een gooi.. het zou te mooi wezen om waar te zijn.
Is er overigens nog verschil in gebruik met HSPL2 en 3? Ik heb nu HSPL2 geïnstalleerd staan..
USB overdracht werkt nog niet goed op de meeste ROMs, sommige developers zetten het ook expres uit.sk0o schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:34:
Heb nu Leo + Froyo w/Sense 1.6b draaien maar heb een probleem.
Als ik me telefoon aansluit via usb en er bijvoorbeeld swype.apk op zet dan ziet mijn telefoon de niewe bestanden niet, ( via ASRTO) zowel apk files als jgp bestanden.
meer mensen hier last van met 1.6b?
Je kan beter bestanden overzetten in WinMo en daarna weer naar Android gaan.
Telefoon voelt zelfs iets sneller aan. Heb twee keer een vastloper gehad, een keer toen ik de Youtube app vanuit de browser opstartte en een keer bij het zetten van de wekker. Heb nog een keer iets gehad dat leek op de oude freeze issue, maar zeker minder dan voorheen. Batterijduur kan ik nog niks over zeggen.
Dit heb ik ook, maar lijkt me meer komen doordat het systeem net in standby gaat.quote:
lithje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:21:
Klopt, is een bekend probleem. Kan 7 tot 10 sec duren.
Heb dit vooral als ik me hem lock en direct weer unlock. maar als er een 30 sec tussen zit komt hij wel gewoon binnen 2 sec op.
Ik denk dat de update naar 1.6b zeker de moeite waard is. Bovendien ben je er weer een uurtje zoet mee en daar doen we het toch voor
Werkt perfect in combinatie met ubuntu. Hij leest op dit moment een usb stickje
Meer mensen dit al gehad met de 1.6b??
ik ben al enige tijd op zoek naar een android telefoon en wilde eigenlijk voor een HTC Desire gaan. Maar gezien de problemen met de levering van dat toestel ben ik op zoek naar een alternatief. De HD2 met android lijkt me wel wat, maar is volgens mij nog niet helemaal stabiel.
Is het aan te raden om een HD2 te kopen om er vervolgens alleen android op te draaien? Of is het verstandiger om te wachten op een Android telefoon?
Groeten
anders kijken naar een galaxy S.. groter scherm en ook android! prachtding.
zou een HD2 niet nemen met je abbo om er android op te zetten.. daar is het nog niet ver genoeg voor.
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Dit topic is gesloten.