Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Over enkele maanden is mijn T Mobile Relax met PIT verlopen en moet ik dus op zoek naar iets nieuws. Dus druk op vergelijkingssites en hier kijken maar eigenlijk nergens een echt mooi juist overzicht.

Heb hem dus zelf gemaakt en wilde deze iig. met jullie delen. Aangezien er nog geen mobiel internet vergelijkingstopic is en er volgens mij wel aardig vraag naar is bij deze.

Ik kies mijn telefoon provider op internet dienst en het mag niet teveel kosten (max 20 euro per maand). Verder wil ik natuurlijk zoveel mogelijk bandbreedte en MBs download hebben

Hier mijn aftrap, heb alle onderstaande bedrijven vandaag bezocht (telefonisch of via website) en dit kwam eruit. De FUP en snelheden komen rechtstreeks van de website, waar ze te vinden waren:

Vodafone
Heet: Zorgeloos Internet Blox
Snelheid: 3600 / 384 Kbps
Kost: € 9,50
FUP: van onder de 10 x gemiddeld gebruik == volgens de laatste berichten 400Mb per maand
Overig: Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
Voor 5 euro extra MobileTV via UMTS
Dekkingskaart
Clock schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:24:
[...]
Edit: Tevens is het bij Vodafone gewoon duidelijk dat streaming niet in rekening gebracht wordt. De meningen over KPN zijn hierover nog steeds verdeeld.
Telfort
Naam: Surf & Mail Onbeperkt
Snelheid: 768 / 384 Kbps
Kost: € 7,-
FUP: Onbeperkt
Overig: excessief gebruik is niet toegestaan. Indien dit gebeurt, zal men contact met u opnemen.
Dekkingskaart

KPN
Naam: Surf&Mail Totaal
Snelheid: 128 / 64 Kbps
Kost: 9,95
Overig:Als je exponentieel (10x) meer verbruikt dan dat klanten met dit abonnement gemiddeld verbruiken, verzoekt KPN je het verbruik te matigen. Wanneer het verbruik na herhaaldelijk verzoek tóch niet wordt gematigd, behoudt KPN zich het recht voor je om te zetten naar het standaard internettarief.
Het is niet toegestaan Surf&Mail te gebruiken op je laptop of voor VOIP-diensten.
Dekkingskaart

Hi
Naam: Eindeloos Online
Snelheid: 128 / 64 Kbps
Kost: 9,95
Overig: Voor jouw data verbruik geldt geen vaste data limiet. De enige beperking die Hi stelt is dat je niet regelmatig tien keer zo veel (of meer) data verkeer verbruikt dan het gemiddelde van alle overige gebruikers van Eindeloos online. Hierdoor ben je in staat om zonder zorgen te surfen en te e-mailen vanaf je mobiele telefoon.
2. Met Eindeloos online is het je helaas niet toegestaan om gebruik te maken van:
Voice-over-IP en aanverwante toepassingen
Applicaties die e-mail automatisch afleveren op je mobiele telefoon en die gebruikelijk in de markt worden aangeboden aan zakelijke gebruikers
een bedrijfsnetwerk via een Virtual Private Network verbinding
3. De simkaart behorende bij de aansluiting waarop je Eindeloos online hebt afgesloten, mag alleen worden gebruikt in een mobiele telefoon.
4. Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht.
Dekkingskaart
RgR schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:59:
Vandaag kreeg ik het volgende SMS-je van HI Eindeloos Online:

"Let op: je gebruikt gemiddeld 00222,4 MB en dat is meer dan volgens de Fair Use Policy mag. Ga je weer over je bundel heen, dan kan Hi de bundel stopzetten".
Debitel
Naam: Mobiel Internet (via KPN)
Snelheid: 3,6 / 1,4 Mbps
Overig: De Fair Use Policy is bedoeld om extreem gebruik tegen te gaan. Het is daarom niet toegestaan te bellen over de mobiele internetverbinding (VoIP) en/of een laptop gebruiken in combinatie met Mobiel Internet.
De Fair Use Policy kan veranderen. Gebruik boven de 40 MB wordt verrekend tegen een tarief van € 0,75 inclusief btw per MB.

Ben
Naam: Ben Internet Altijd
Snelheid: 128 / 32 Kbps
Kost: € 9,95
FUP: Onbeperkt volgens de laatste berichten

T-Mobile
Naam: Web en Walk Standard
Snelheid: 384 / 64 Kbp/s
Kost: € 9,95
FUP: geen, onbeperkt
Overig: web’n’walk Plus is uitsluitend beschikbaar in combinatie met een abonnement vanaf Relax 150.
Dekkingskaart

Naam: Web en Walk Plus
Snelheid: 1 MB / 384 Kbp/s
Kost: € 14,95
FUP: onbeperkt
Overig: Na 2 Gb wijzigt de snelheid automatisch naar
maximaal 384/ 64 Kbps.
web’n’walk Plus is uitsluitend bedoeld voor gebruik met je telefoon
met gratis MobileTV (via UMTS)
SibboNL schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:49:
Het is bij geen enkele provider toegestaan om je telefoon aan je laptop te hangen, om zo te internetten.
In ieder geval niet bij de 'standaard' providers: Vodafone, KPN/hi, T-mobile en Telfort.

De FUP van Telfort is overigens ook gewoon max. 10x het gemiddelde.

Het bekijken van Youtube wordt meestal ook niet zo moeilijk over gedaan, zolang het gewoon met mate is.
RaboMobiel
Anoniem: 192321 schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:49:
Het aanbod van RaboMobiel is ook vrij aardig. Ik gebruik zelf de 150Mb per maand UMTS bundel.

Gaat over KPN netwerk en ze bieden daarbij UMTS/HSDPA (tot 7,2 Mbps) of combinatie UMTS/GPRS (tot 128 kbps). In tegenstelling tot bij veel andere providers mag je er wel gebruik van maken op je laptop:

"Afhankelijk van uw internetverbruik, kunt u eventueel een passende databundel kiezen. U heeft de keuze uit diverse databundels voor uw telefoon en uw laptop. De genoemde tarieven zijn alleen in Nederland geldig. Hieronder vindt u een overzicht van de mogelijkheden waaruit u kunt kiezen.

Rabomobiel Abonnement

Optie 1: 10 MB p/mnd UMTS € 7,50 p/mnd , buiten bundel € 0,50 per Mb
Optie 2: 150 MB p/mnd UMTS € 12,50 p/mnd , buiten bundel € 0,50 per Mb
Optie 3: Onbeperkt (FUP) GPRS/ UMTS(tot 128 kbit/s) € 10 p/mnd

http://www.rabomobiel.nl/...biel_internet/databundels
De bedoeling is hier wijzigingen bij te houden over de FUP, snelheden, prijzen etc. Ook reacties over mensen die een waarschuwing / brief gehad hebben over overschreiding van de Fair Use Policy zijn welkom. Mocht ik mogelijkheden vergeten zijn dan mag je ze ook kwijt.

Problemen met 1 van de providers, netwerkdekking e.d. kunt u kwijt in de eigen topics van de providers. Het gaat hier puur om de specificaties op papier. Een verhaal van jouw ervaringen, meer in zijn algemeenheid mag natuurlijk wel, zoals PhWolf in "[Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?".

[ Voor 27% gewijzigd door Righteye op 24-11-2008 20:27 . Reden: typo Vodafone Internet ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:46

AndereKoekoek

Ping! Pong?

De vodafone blox is volgens mij 12,50 9,50 per maand

[ Voor 11% gewijzigd door AndereKoekoek op 01-09-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Beterbet ?
Tja, nu de TT is aangepast gaat dit ook niet meer op ;)

[ Voor 76% gewijzigd door DukeBox op 01-09-2008 23:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

T-Mobile heeft net een enorme snelheidsverhoging ondergaan... Misschien even je onderzoek & startpost aanpassen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

nah ip de website staan deze prijzen nog hoor
Het is idd sneller geworden maar na 2gb val je terug op de oude snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:47:
T-Mobile heeft net een enorme snelheidsverhoging ondergaan... Misschien even je onderzoek & startpost aanpassen?
Nope, klopt als een bus. Vandaag 2 x een half uur met T-Mobile aan de lijn gehangen. O.a. met een floormanager. Zelfde staat in de voorwaarden PDF (http://www.t-mobile.nl/pe...atie/prijslijst-relax.pdf). Daar staat overigens nog fout in dat alleen Plus vanaf een 150 of hoger beschikbaar is. Dit moet Standard en Plus zijn.
En idd. na 2GB val je terug naar Standard als je Plus hebt qua snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Righteye op 01-09-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-05 15:20
Ik gebruik zelf Telfort Surf & Mail Onbeperkt al een maandje of 4, en het bevalt me wel. De prijs is best gunstig, hoewel de 7,- per maand toendertijd nog werd afgedaan als 'tijdelijke aanbieding'. Verder was de snelheid toen nog een zeer magere 128kb download, maar dit is (zoals gelukkig al is aangegeven) een maand of 2 geleden ineens flink verbeterd, waar ik dan ook erg blij van werd.
Verder kan ik niet klagen over de verbinding. Ècht snel is het nou ook weer niet, maar het is, zoals de naam al doet vermoeden, prima voor het lichtere surf- en mailwerk en af en toe wat downloaden. Ook het bereik is prima: ik woon weliswaar in het centrum van Nijmegen met UMTS masten aan alle kanten, maar ook op andere plekken heb ik nog nooit moeite gehad met internetten.
Ik ben ook nog nooit gecontacteerd over excessief gebruik, maar eerlijk gezegd moet je met deze snelheden wel bijna 24/7 bezig zijn met down- en uploaden als je gigantisch veel databandbreedte wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Ikzelf heb zoals gezegd dus T-Mobile PIT. Inmiddels al 4 jaar en ga zeker binnenkort over naar iets anders (opzegging is vandaag op de bus gegaan).

Op zich ben ik tevreden, ik surf wat in de trein en gebruik verder Exchange synchr. voor het werk. De snelheid, als het werkt, is aardig.

Ik moet regelmatig resetten (1x per 2 dagen) om de verbinding lekker te houden. De telefoon geeft dan wel 3G aan, maar internet ho maar. Ook reconnecten werkt niet, alleen een reset (diverse toestellen WM6). Schijnt te maken te hebben met permanent online zijn en een soort beveiliging van de provider, die om de 24 uur het signaal afkapt/reset en mijn sim-kaart/telefoon die dat niet doorheeft. Nog iets van vroeger om gigantische rekeningen te voorkomen.
Ook valt het signaal vaak weg, o.a. onderweg in de trein van 1 km voor tot 1 km na Twello en in diverse gebouwen in Apeldoorn. KPNers hebben nergens last van.

Streaming radio wil nauwelijks en vergeet TV maar helemaal.

Ik zit op ongeveer 50 MB dataverbruik per maand en heb nog nooit een waarschuwing gehad.
Helaas kan ik niet over naar WnW standaard, ik heb maar een Relax 100 bundel.

@PhWolf: hoe is het met streaming, gaat dat een beetje ? Alleen luisteren of ook beeld. Zit zwaar over Telfort na te denken als volgende provider (of Vodafone).

[ Voor 22% gewijzigd door Righteye op 01-09-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Als je problemen hebt met je WM telefoon, 1 tip:
Ga naar instellingen->persoonlijk en klik op telefoon. Daarna op Band en wijzig dit naar:
GSM en GSM(900+1800)+UMTS(2100)

Dit schijnt te helpen, alleen bij mij doet hij nog steeds wel eens *** maarja, mijn telefoon is ook nogal brak..

Daarnaast, T-Mobile is ATM bezig hun netwerk te upgraden en te mergen met die van Orange. Als het goed is wordt alles daardoor veel beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 01-09-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
Righteye schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:44:
@PhWolf: hoe is het met streaming, gaat dat een beetje ? Alleen luisteren of ook beeld. Zit zwaar over Telfort na te denken als volgende provider (of Vodafone).
Audio gaat prima maar Youtube en andere videostreams heb ik nog niet aan de praat gekregen, zowel via de browser en de app. Ik krijg dan pertinent een 'connection timeout' bericht na ongeveer een minuutje vruchteloos verbinding maken. Misschien ligt het aan mijn toestel (Nokia 6120), maar ik denk eigenlijk dat je bij Vodafone qua snelheid toch beter zit voor videostreaming, dit heb ik namelijk wel werkend gezien bij een vriend die Vodafone heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:54
>> Vodafone
Heet: Zorgeloos Internet Blox
Snelheid: 3600 / 384 Kbps
FUP: van onder de 10 x gemiddeld gebruik == 250Mb per maand (Vodafone Helpdesk)

>> Overig: Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
>> te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d.
---Alsof dat wat uitmaakt als je een FUP limiet hebt van 250MB
>> of voor VOIP en SMSoIP.

Beetje onzin dus via welk medium je internet gebruikt, snelheid en datalimiet blijft toch hetzelfde ??

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja klopt, maar via een laptop trek je veel meer binnen.
Hierdoor kom je heel gemakkelijk over die 250MB heen.

Denk dat als je het verbruik in de gaten houdt, dat je gewoon via je laptop erop kan hoor.
Geloof niet echt dat ze dat vanaf de centrale kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het volgende lijkt me niet onbelangrijk...

Bellen en gebeld worden tijdens een actieve GPRS/UMTS verbinding is alleen mogelijk bij Tmobile...

zie: robertwebbe in "Het algemene "Data Abonnement Discussie"..."

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dat is een post van augustus 2007?

Ik heb bij Orange in ieder geval idd dat ik onbereikbaar ben bij het downloaden via gprs.
Zag in de diamond topic ook al iets hierover staan. Lijkt me eigenlijk sterk dat 3g alles afsluit, maar ga het zelf meteen even testen na 15 oktober als ik ook op vodafone zit.

HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik lees net dat het bij KPN opgelost schijnt te zijn... je kan gewoon bellen en gebeld worden tijdens UMTS/HSDPA Sessie...

Het is volgensmij nog wel steeds zo, dat je alleen bij tmobile gebeld kan worden tijdens een GPRS sessie, had ergens gelezen dat het komt door een bepaald protocool dat tmobile gebruikt... GPRS blijft handig voor pushmail, omdat het aanzienlijk zuiniger is met stroom dan UMTS/HSDPA

[ Voor 62% gewijzigd door Eastman op 02-09-2008 11:49 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Klopt, je kan altijd gebeld worden, ook als je aan het gprsen bent.
Bellen en gprsen tegelijk kan niet, de gprs verbinding wordt dan automatisch verbroken.
Beide uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

JT

VETAK y0

Wat zijn eigenlijk de ervaringen van mensen met Vodafone en het handhaven van hun datalimieten?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De FUPs zijn allemaal wel een beetje het zelfde idee: niet excessief bezig gaan, geen VoIP.

Daarnaast geeft Vodafone het meeste waar voor je geld. Itt de rest cappen die niet op snelheid. En ik heb me laten vertellen dat 't gemiddelde op dit moment op 50MB ligt, wat de FUP dus 500MB maakt.

Ik heb vroegah overigens ook gewoon gebeld terwijl ik zat te GPRS'en in de trein met een Siemens telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 03-09-2008 23:57 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• JT

JT

VETAK y0

Ja maar ik wil ook met de laptop een beetje onbezorgd kunnen surfen. Ik ga geen films downloaden, maar een flash site moet geen probleem vormen. Een keertje een attachment binnen halen, keertje streaming muziek ofzo, dat soort dingen. Het liefst zou ik Voda nemen, maar 250mb is niks als je de laptop gaat gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 04-09-2008 02:34 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan moet je een laptopabo nemen, want met de zorgeloos mobiel internet blox mag je niet laptoppen.

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 07:53

tim427

Turbulence!

Nu heb ik binnenkort mijn HTC Touch Pro binne Met Vodafone abbo + Mobiel Internet Blox...

Nu wordt er gezegd: je mag je telefoon niet als modem gebruiken...

Hoe kan vodafone dat controleren??? Ik bedoel: HTTP is HTTP toch??

En als het dan wel gezien kan worden door pakketen uit te lezen.. Kun je toch ook gewoon een VPN/SSH-tunnel eerst aan zetten op je laptop... En vervolgens als nog internetten???

EDIT: Ik bedoel dus niet de Telefoon als modem te gebruiken maar het Internet Connection Sharing zeg maar ;)

[ Voor 12% gewijzigd door tim427 op 04-09-2008 10:21 ]

• JT

JT

VETAK y0

CyBeR schreef op donderdag 04 september 2008 @ 04:07:
Dan moet je een laptopabo nemen, want met de zorgeloos mobiel internet blox mag je niet laptoppen.
Maar sowieso, al gebruik ik het alleen op de telefoon dan nog is die 250mb niks als je audio wilt streamen dus ik ben benieuwd wat de ervaring van anderen is met het handhaven van de limiet :)

Ecodan warmtepomp

• tim427

tim427

Turbulence!

Maar hoe kunnen ze het zien dat je op een laptop werkt???

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Door voornamelijk de browser versie die mee gestuurd wordt in de header.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

JT schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:42:
[...]

Maar sowieso, al gebruik ik het alleen op de telefoon dan nog is die 250mb niks als je audio wilt streamen dus ik ben benieuwd wat de ervaring van anderen is met het handhaven van de limiet :)
Tsja, die 250MB is een vertienvoudiging van wat gemiddeld gebruikt wordt met een telefoon. Ik ga daar met mijn iPhone ook niet overheen trouwens, zelfs met streaming radio. Maar again ik heb me laten vertellen dat het gemiddelde nu 50MB is.

Overigens is ook die 250MB geen harde limiet hoor, pas als je daar drie maanden substantieel overheen zit gaan ze je bellen of je mischien niet eens wilt matigen.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 21:25

@r!k

It is I, Leclerq

Weet iemnd toevallig of er plannen zijn van KPN om die snelheid omhoog te gooien, vind de snelheid wel erg traag voor 9,95 per maand.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• tim427

tim427

Turbulence!

Falcon schreef op donderdag 04 september 2008 @ 16:38:
Door voornamelijk de browser versie die mee gestuurd wordt in de header.
En als je dan een ssh-tunnel of vpn op zet vanaf je laptop... dan kunnen ze toch niet in de header kijken???

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tim427 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:58:
[...]

En als je dan een ssh-tunnel of vpn op zet vanaf je laptop... dan kunnen ze toch niet in de header kijken???
Dat klopt, ze zien alleen wel een vpn of ssh verbinding waar veel data overheen gaat, maarja ssh of vpn kun je ook gewoon draaien op een pda-telefoon dus theoretisch gezien kunnen ze dan niet zeggen dat je een laptop gebruikt. Maar het mag dus niet :P

Ze gaan het denk ik ook pas nakijken als jij afwijkend veel verkeer genereert.

• tim427

tim427

Turbulence!

Erik1 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:03:
[...]

Dat klopt, ze zien alleen wel een vpn of ssh verbinding waar veel data overheen gaat, maarja ssh of vpn kun je ook gewoon draaien op een pda-telefoon dus theoretisch gezien kunnen ze dan niet zeggen dat je een laptop gebruikt. Maar het mag dus niet :P

Ze gaan het denk ik ook pas nakijken als jij afwijkend veel verkeer genereert.
Dus jij zegt: laptop-en kan prima als je maar niet opvalt met data verkeer... of wordt je dan als nog gepakt?

En met een ssh-tunnel zullen ze niks merken tenzij je veel data trekt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damsplaat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:46
Weet iemand of en bij welke aanbieders VPN verbindingen actief geblokkeerd worden? Het is bij de meeste (of alle) aanbieders waarvan er uitgebreide voorwaarden online te vinden zijn nl. expliciet verboden.
Ik zit nu nog bij orange, en bij het orange world AP wordt VPN geblokkeerd. Maar gelukkig kan ik het via het Internet access AP (tegen 0,25€ p/mb) wel aanzwengelen. Soms heb ik het nodig, maar het lijkt me sowieso wel fijn om altijd VPN te gebruiken. Ik ben niet van plan heel veel data te verstoken (200 mb/maand ofzo), maar wil dit wel besteden aan de dingen die ik wil, of dat nou skype is via laptop, of een bezoek aan mijn bedrijfs intranet site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Conclusie: De top 3 zover ?
Vodafone Zorgeloos Internet Blox biedt het snelste internet aan, maar met een plafond van 500Mb, wat alleen maar hoger wordt hoe meer Tweakers het hebben. Hoogst waarschijnlijk de beste keus als je wilt streamen.

T-Mobile WnW Plus, iets langzamer en een stukje duurder, maar pas na 2GB zakt je snelheid in, die je weer kan opkrikken door te betalen.

Telfort Surf & Mail Onbeperkt, nog langzamer en de goedkoopste van de 3, maar no limits, afgezien van excessief gebuik.

[ Voor 4% gewijzigd door Righteye op 06-09-2008 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

VoiP mag zeker niet omdat ze bang zijn dat je niet meer via GSM belt? Hoe controleren ze voip-gebruik, en laptopgebruik eigenlijk? Hebben ze dat daadwerkelijk geblokkeerd of mag het alleen niet? Op zich logisch dat ze niet willen dat je torrents en dergelijke gaat downloaden, maar erg flauw dat ze het allemaal hebben. Kom dan met een duidelijke limiet en laat verder gewoon alles toe.

Bij Debitel vind ik het helemaal vreemd. De FUP is dus onbeperkt, maar gebruik boven de 40 MB wordt verrekend tegen een tarief van € 0,75 inclusief btw per MB. Dan heb je toch gewoon een datalimiet van 40 MB waarna je MB's kan bijkopen voor 0,75?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Feitelijk wel ja....

Die 500 MB van Vodafone, heb je dat snel vol met streamen ? Ik bedoel, wat doet een uurtje TV kijken ?

Momenteel surf ik 5 werkdagen ongeveer 50 minuten per dag en dat levert me samen met permanente Echange synchr. ongeveer 50 MB per maand op. Dus wat dat aangaat kan ik makkelijk uit met Vodafone. Maare stel nou dat het het 50 minuten per dag TV kijken wordt ?

[ Voor 90% gewijzigd door Righteye op 06-09-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Er zijn een aantal minpunten bij mobiel internet. Zo vind ik de datalimieten erg laag, terwijl de snelheid van sommigen 3,6Mb/s (450KB/s) erg snel is tegenover de datalimiet. Ik kan me voorstellen dat je met 16KB/s streaming muziek makkelijk over de 250MB per maand heen gaat.
Vroeger had ik voor €4,50 ongeveer, 2,5MB max. datalimiet per maand (Orange was dat, 4 jaar geleden).
Binnen 1 dag intensief internetten met mijn mobiel, zo'n 3 a 4 uur, zit ik al heeeel erg snel over de 20MB heen, dat is een uur streaming muziek (waardeloze kwaliteit) + een paar sites en voornamelijk MSN gebruik. Als ik een uur met 16KB/s muziek luister, heb ik al 57,6MB binnen. Ik weet niet wat men met deze abbo's doet als ze het eenmaal hebben, maar 20MB gemiddeld per maand lijkt me kei hard gelogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28
Anoniem: 146790 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:36:
Er zijn een aantal minpunten bij mobiel internet. Zo vind ik de datalimieten erg laag, terwijl de snelheid van sommigen 3,6Mb/s (450KB/s) erg snel is tegenover de datalimiet. Ik kan me voorstellen dat je met 16KB/s streaming muziek makkelijk over de 250MB per maand heen gaat.
Vroeger had ik voor €4,50 ongeveer, 2,5MB max. datalimiet per maand (Orange was dat, 4 jaar geleden).
Binnen 1 dag intensief internetten met mijn mobiel, zo'n 3 a 4 uur, zit ik al heeeel erg snel over de 20MB heen, dat is een uur streaming muziek (waardeloze kwaliteit) + een paar sites en voornamelijk MSN gebruik. Als ik een uur met 16KB/s muziek luister, heb ik al 57,6MB binnen. Ik weet niet wat men met deze abbo's doet als ze het eenmaal hebben, maar 20MB gemiddeld per maand lijkt me kei hard gelogen.
Niet helemaal, de meeste gebruikers zullen geen muziek/video streamen maar gewoon mail en internet verkeer genereren. Ik heb mijn eigen verkeer bekeken en ik zit op 25MB per maand op mijn pda over meerdere maanden. Dat is exchange en wat internetsites. In het begin streamde ik ook en was ik lekker aan het prutsen maar na verloop van tijd 'normaliseert' je data verbruik. Streamen is grappig maar lokaal afgespeelde media klinkt beter en het gaat sneller. Mijn data gebruik gaat straks alleen stijgen als mijn Asus EEE901 binnen is :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Zit het allemaal nog eens door te lezen en sie ineens wat bij Vodafone (zie de TS).
Voor 5 euro extra kan je daar dus ook Mobile TV & Video nemen en dan kan je onbeperkt (!!) TV streamen. In tegenstelling tot WnW plus is dit niet beperkt to 2 GB dataverkeer.....

Zou het dan zo zijn dat je geen data limiet meer hebt, of zouden ze Vide en TV streamen en overig verkeer scheiden ? En mag je alleen TV / Video kijken via hun website of mag dat op elke streaming site ?

Is er iemand die dit heeft en hoe zijn de ervaringen ?

NB. voor degenen die Zorgeloos Internet Blox hebben: je kan het gratis 1 maand uitproberen! Wie geeft zich effe op ?

[ Voor 10% gewijzigd door Righteye op 07-09-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat wordt apart berekend en gaat over tv van hun site, niet over youtube :P

[ Voor 52% gewijzigd door CyBeR op 07-09-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 01:01
Telfort is helemaal niet zo'n prettige provider als in dit topic tot nog toe beweerd is. De voorwaarden van deze provider zijn namelijk wel degelijk zeer beperkend en zeker niet no-limits. Een stuk uit de telfort algemene voorwaarden:

14.9 Telfort mobiel internet onbeperkt en Surf & Mail onbeperkt bundel

Telfort mobiel internet onbeperkt en Surf & Mail onbeperkt bundel bieden binnen Nederland
toegang tot internet dataverkeer en onderstaande diensten en/ of gebruik waarvoor afwijkende
tarieven gelden vallen hier niet onder:

• de datadiensten sms, mms en fax;
• commerciële diensten waarbij een toeslag verschuldigd is;
• gebruik in en naar het buitenland;
• sommige vormen van internet zoals streaming audio en video;
• bellen (spraak) en inbellen naar een internetprovider (gsm-data);

Telfort mobiel internet onbeperkt biedt toegang tot internet met een maximale snelheid
van 768 kbit/s inclusief e-mail, chat en beperkt gebruik van downloading of streaming en is
bedoeld voor gebruik onderweg op een laptop. Surf & Mail onbeperkt bundel biedt toegang
tot internet met een maximale snelheid van 128 kbit/s en is uitsluitend bedoeld voor mailen,
surfen en chatten voor gebruik onderweg op een mobiele telefoon. Het is niet toegestaan om
met Surf & Mail onbeperkt bundel gebruik te maken van streaming, voice-over-IP, pushmail,
VPN en andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt. Het is niet
toegestaan surf & mail unlimited bundel te gebruiken in combinatie met een laptop. Op
Telfort mobiel internet onbeperkt en Surf & Mail onbeperkt bundel is de Fair Use Policy van
toepassing.

Meest komische stukjes vind ik wel:
- Gebruik naar het buitenland (je mag alleen .nl sites bezoeken neem ik dan maar even aan?)
- Telfort mobiel internet onbeperkt ... en beperkt gebruik van downloading of streaming

[ Voor 10% gewijzigd door Willaaam op 08-09-2008 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
Willaaam schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:45:
Meest komische stukjes vind ik wel:
- Gebruik naar het buitenland (je mag alleen .nl sites bezoeken neem ik dan maar even aan?)
- Telfort mobiel internet onbeperkt ... en beperkt gebruik van downloading of streaming
- Ik weet niet wat jij met je mobiele telefoon doet, maar ik neem hem wel eens mee buitenshuis. Soms kom je dan in het buitenland. Als je dan wil internetten, valt dit dus buiten de Surf & Mail bundel van Telfort en moet je gewoon dokken voor roaming. Dat is wat er met dat eerste punt wordt bedoeld, zo komisch is het nou ook weer niet aangezien volgens mij iedere provider deze regel hanteert. Ik kan met mijn bundel in ieder geval gewoon naar buitenlandse websites surfen zonder problemen of torenhoge kosten.
- Vergeet niet dat de bundel "Surf en Mail Onbeperkt" heet... Ik weet dat je hier als tweaker al snel overheen leest, maar blijkbaar vind Telfort dat het vooral dáár voor bedoeld is, en ze daarom waarschijnlijk wat conservatief praten over streamen en downloaden in de gebruikersovereenkomst. Op zich hadden ze de bundel ook gewoon "Internet Onbeperkt" kunnen noemen en dan nog steeds die restricties in de overeenkomst kunnen zetten, maar het is nog vrij netjes te noemen dat ze met de naam dus al aangeven dat het niet helemaal zonder grenzen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
PhWolf schreef op maandag 08 september 2008 @ 16:29:
[...]

- Ik weet niet wat jij met je mobiele telefoon doet, maar ik neem hem wel eens mee buitenshuis. Soms kom je dan in het buitenland. Als je dan wil internetten, valt dit dus buiten de Surf & Mail bundel van Telfort en moet je gewoon dokken voor roaming. Dat is wat er met dat eerste punt wordt bedoeld, zo komisch is het nou ook weer niet aangezien volgens mij iedere provider deze regel hanteert. Ik kan met mijn bundel in ieder geval gewoon naar buitenlandse websites surfen zonder problemen of torenhoge kosten.
- Vergeet niet dat de bundel "Surf en Mail Onbeperkt" heet... Ik weet dat je hier als tweaker al snel overheen leest, maar blijkbaar vind Telfort dat het vooral dáár voor bedoeld is, en ze daarom waarschijnlijk wat conservatief praten over streamen en downloaden in de gebruikersovereenkomst. Op zich hadden ze de bundel ook gewoon "Internet Onbeperkt" kunnen noemen en dan nog steeds die restricties in de overeenkomst kunnen zetten, maar het is nog vrij netjes te noemen dat ze met de naam dus al aangeven dat het niet helemaal zonder grenzen is.
Gebruik in en naar het buitenland staat er in de A.V.
Gebruik in het buitenland dat begrijp ik, dat valt bij iedere provider buiten de bundel en dat is logisch. Gebruik naar het buitenland is met betrekking tot het internet natuurlijk een uiterst vreemd begrip vind je niet?

Bij het tweede punt ging het citaat niet over surf en mail onbeperkt maar over telfort mobiel internet onbeperkt als je goed leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-05 23:35

Anton

NetApp Implementation Engineer

Het abonnement van KPN wat in de openingspost staat is lang niet het enige wat ze hebben. Ze hebben ook nog:

http://gsm.kpn.com/kpn/RA...et-Modem-702/IMusbmd.html

AbonnementTariefLimiet per maandBuitenbundel tarief
Laptop Instap€ 17,50 per maand200 MB€ 0,29
Laptop Totaal€ 35,- per maandFair usenvt
Laptop Totaal Plus€ 45,- per maandFair usenvt

Buitenland
Binnen EU € 3,95 per MB
Overige landen € 9,88 per MB

Bij het goedkoopste abonnement is het (USB) modem overigens niet gratis.

De snelheden zijn resp. 768 kb/s; 768kbps; 1,5Mbps

Dit was het eerste abonnement wat ik (begin dit jaar) tegenkwam zonder een datalimiet. Er is wel een FUP, maar je betaalt dus nooit voor extra datagebruik.

Ik gebruik het sinds februari (de 35 euro variant) en ik ben er aardig tevreden over. Juist omdat ik in die 2% van Nederland woon zonder kabel en ADSL verbindingen, is dit nu mijn primaire internet connectie. KPN heeft alleen wel een firewall die alle inkomende verbindingen tegen houdt. Volgens posten hierboven zou dat voor VOIP wel goed moeten gaan, maar eigen servers draaien kan niet (mag ook niet volgens de gebruiksovereenkomst). Dit houdt bijvoorbeeld ook in dat een volledige torrent verbinding niet mogelijk is. Een VPN verbinding naar mijn kantoor opzetten werkt overigens prima.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Klopt, maar zoals ook in de TS te lezen is ging ik maar tot 20 euro maximaal per maand en voor mijn nieuwe mobile telefoon. Zelfs als zou ik deze KPN laptop abbo's hebben meegenomen, dan waren ze nog geen beste keus geweest, zelfs in het huidige rijtje vanwege de hoge kosten en datalimiet vermoedelijk op de laatste plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-05 23:35

Anton

NetApp Implementation Engineer

Ja, ik zat me later ook te bedenken dat je alleen maar abonnementen voor mobiele telefoons bedoelde. Bijna elke provider heeft tegenwoordig een of meer "mobiel internet op je laptop"-abonnementen via een HSDPA modem. Misschien moeten we daar een apart topic over openen, wat daar het beste abonnement voor is (en wat uberhaupt de mogelijkheden zijn). Het is ook alweer een tijdje geleden dat ik het uitgezocht had, en toen was de KPN de enige zonder datalimiet.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:11
Leuk topic. Ik heb de reacties tot nu toe geinteresseerd gelezen. Het afgelopen jaar heb ik Telfort Unlimited op de laptop gehad. Abonnement dus. Op aanloopproblemen na werkte dit prima. De FUP lag ongeveer wel op 2GB. Heb hetzelf nooit getest, maar het is niet zoals bij T-mobile dus echt unlimited. Pas na een brief, nog een brief kon je afgesloten worden door Telfort. Hoe dan ook, tegenwoordig heb ik vooral interesse in Vodafone...prepaid Zorgeloos Internetblox voor 30 dagen. Snelheid met 3.6Mbits natuurlijk perfect en de datalimiet zal tegenwoordig inderdaad ergens rond de 500MB liggen.

Ik blijf het op zich raar vinden dat 500MB op een mobiele telefoon in de ogen van Vodafone kennelijk goedkoper kan zijn als 500MB op een laptop. Persoonlijk heb ik echt geen trek in dat kleine scherm, en ik heb nu eenmaal een HSDPA-modem dus.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

objectief2 schreef op zondag 14 september 2008 @ 23:56:
Leuk topic. Ik heb de reacties tot nu toe geinteresseerd gelezen. Het afgelopen jaar heb ik Telfort Unlimited op de laptop gehad. Abonnement dus. Op aanloopproblemen na werkte dit prima. De FUP lag ongeveer wel op 2GB. Heb hetzelf nooit getest, maar het is niet zoals bij T-mobile dus echt unlimited. Pas na een brief, nog een brief kon je afgesloten worden door Telfort. Hoe dan ook, tegenwoordig heb ik vooral interesse in Vodafone...prepaid Zorgeloos Internetblox voor 30 dagen. Snelheid met 3.6Mbits natuurlijk perfect en de datalimiet zal tegenwoordig inderdaad ergens rond de 500MB liggen.

Ik blijf het op zich raar vinden dat 500MB op een mobiele telefoon in de ogen van Vodafone kennelijk goedkoper kan zijn als 500MB op een laptop. Persoonlijk heb ik echt geen trek in dat kleine scherm, en ik heb nu eenmaal een HSDPA-modem dus.... ;)
500MB is tien keer het gemiddelde. Dus praktisch gezien gaat 't om 50MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
Ik ga zo even een prepaidkaartje halen om in mijn nieuwe laptop te hangen (die als het goed is zo bezorgd wordt). De notebook heeft een intern hsdpa modem, en ik ga gewoon gebruik maken van internet explorer. Ik wil wel eens zien wat ze doen. Ik kan op de site trouwens nergens mobiel internet zonder modem vinden... hebben ze geen sim only? Ik wil namelijk echt niet betalen voor een modem van 100+ euro als ik er geen nodig heb omdat het in mijn notebook ingebouwd zit...

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibboNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-05 00:39
Ik zou even je gegevens updaten:
Het is bij geen enkele provider toegestaan om je telefoon aan je laptop te hangen, om zo te internetten.
In ieder geval niet bij de 'standaard' providers: Vodafone, KPN/hi, T-mobile en Telfort.
Overigens ken ik niemand die er ooit wel eens problemen mee heeft gehad, en het lijkt me ook sterk als jij 't alleen gebruikt om je email te checken en te kijken hoelaat de trein gaat. ;-)

Het bekijken van Youtube wordt meestal ook niet zo moeilijk over gedaan, zolang het gewoon met mate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:11
Net even Vodafone prepaid ongeveer een kwartier geprobeerd in mijn HSDPA-modem. Heerlijke snelheid, prima verbinding. Enige wat me opviel was dat mijn beltegoed een euro lager was geworden, terwijl het 0,75 zou horen te kosten, maar oke ;) Had 10MB in een kwartiertje trouwens.

Edit: kwam net nog iets leuks tegen Rabo Mobiel prepaid 750MB voor 10 euro per maand. Wel alleen GPRS trouwens, maar als snelheid niet uitmaakt ;)

[ Voor 28% gewijzigd door objectief2 op 15-09-2008 15:30 ]

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Ik zou even je gegevens updaten:
Overigens ken ik niemand die er ooit wel eens problemen mee heeft gehad, en het lijkt me ook sterk als jij 't alleen gebruikt om je email te checken en te kijken hoelaat de trein gaat. ;-)

Bedoel je dat het bekijken van Youtube bij Telfort mogelijk is of men bij geen enkele provider hier moeilijk over doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:17
onzin! Bij T-Mobile is het WEL toegestaan om met je laptop online te gaan via je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
Tja of het toegestaan is of niet, hebben paar weken terug bij die Telfortstoring van vast internet de hele dag via laptop op Vodafone gezeten, mailen Youtuben etc. Krijg je vast gezeik mee als je het de hele maand doet, maar het is Echt wel toegestaan! Net als Rrob hierboven beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

-JeeDee- schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:52:
Tja of het toegestaan is of niet, hebben paar weken terug bij die Telfortstoring van vast internet de hele dag via laptop op Vodafone gezeten, mailen Youtuben etc. Krijg je vast gezeik mee als je het de hele maand doet, maar het is Echt wel toegestaan! Net als Rrob hierboven beweert.
Beter lezen hoor. Rob hierboven heeft het over T-Mobile en jij over Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5792

Rrob schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 14:44:
[...]

onzin! Bij T-Mobile is het WEL toegestaan om met je laptop online te gaan via je telefoon.
Niet dus (als je een web 'n walk abo hebt)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 5792 op 19-09-2008 15:03 ]

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Anoniem: 5792 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:02:
[...]

Graag een link naar deze informatie dan, in hun voorwaarden is er niets over te vinden. Bij de voorganger PIT+ werd het zelfs nog vermeld als optie voor laptop gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
Anoniem: 5792 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 15:02:
[...]

Wel dus. Web 'n walk abonnement mag je zonder problemen onbeperkt gebruiken als internetverbinding voor je laptop. Als je het niet gelooft, dan bel je ze maar gewoon even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kijk even in T-Mobile Web'n'Walk + Mobiel Tv om te achterhalen of je nu wel of niet met een laptop via web-n-walk mag internetten. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Kan een Vodafone-gebruiker mij bevestigen dat pushmail mogelijk is via het zorgeloos internetten blox? KPN zet keurig in de voorwaarden dat het niet mag/kan, bij Vodafone kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 61137 schreef op zondag 21 september 2008 @ 14:05:
Kan een Vodafone-gebruiker mij bevestigen dat pushmail mogelijk is via het zorgeloos internetten blox? KPN zet keurig in de voorwaarden dat het niet mag/kan, bij Vodafone kan ik het niet vinden.
Yep, is mogelijk (MS exchange pushmail).

• Boontjes
  • Laatst online: 04-06-2023
Tot eergisteren heb ik 1,5 jaar Web en Walk standaard gehad van T-Mobile en heb de laatste week nog snel even Web en Walk Plus voor Mobiele TV uitgeprobeerd. Met beide was ik dagelijks verbonden met internet via Blue Tooth met PDA. Met standaard traag, maar met Plus voor mobiele TV werkte het best aardig. Binnenkort ga ik de Sony Ericsson X1 aanschaffen i.c.m. een nieuw abonnement. Ik heb liever geen T-Mobile meer, omdat ik de laatste tijd bij vlagen geen of slecht bereik had, maar weet echt niet welke provider of abonnementsvorm ik zou moeten kiezen.

Wat ik wil is een abonnement met snel onbeperkt internet (ook met PDA verbonden met laptop) van ongeveer 35 euro per maand en wil eventueel overschot aan beltegoed meenemen naar de volgende maand. Ik zit nog met de volgende vragen:

- ik las in dit topic dat providers kunnen zien of je met een laptop verbonden met internet. Kan dat ook als je dit via je PDA met Blue Tooth doet en hoe kunnen ze dat zien dan?
- klopt het dat het bij bepaalde providers of type abonnementen niet mogelijk is audio of video te streamen voor bijvoorbeeld youtube of internetradio?

Alvast bedankt voor reacties die mij helpen een goede keuze te maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Mijn abonnement loopt af over 3 maanden en ik was alvast aan het kijken naar een nieuwe provider. Ik heb op het moment Hi en die ondersteund niet eens youtube (sommige mensen/toestellen moeten extra betalen voor youtube, ik kan het gewoon helemaal niet streamen).
Ook kwam ik er pas nu net achter, nu ik aan het zoeken was naar een goede opvolger voor Hi, dat de maximale downloadsnelheid 128kpbs is. Dat is dus maar 16kb/s (correct me if im wrong)? Heb je dan uberhaupt wel wat aan UMTS, HDSPA of HSUPA (ik weet niet precies tot hoe hoge download snelheid deze netwerken mogelijk maken, maar ik dacht dat standaard GPRS al iets van 16kb/s was...)
Anyways, van die lijst lijkt mij Vodafone dus de beste optie?
I.c.m. een vodafone scherp abbo komt het dan zelfs goedkoper uit om een sim only + simlock vrij toestel te kopen dan een normaal abbo met een toestel van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
[b][message=30800692,noline]
I.c.m. een vodafone scherp abbo komt het dan zelfs goedkoper uit om een sim only + simlock vrij toestel te kopen dan een normaal abbo met een toestel van de provider.
Bij Vodafone Scherp kun je geen blox afsluiten, als je al kunt internetten gaat dat je dan dus 75 cent per 15 minuten kosten. Je zult dus wel een gewoon sim-only abonnement moeten nemen als je daar wilt gaan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

troftnom schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 21:45:
[...]

Bij Vodafone Scherp kun je geen blox afsluiten, als je al kunt internetten gaat dat je dan dus 75 cent per 15 minuten kosten. Je zult dus wel een gewoon sim-only abonnement moeten nemen als je daar wilt gaan internetten.
Ah, het was ook al te goed om waar te zijn 8)7. Het is jammer dat 1 minuut bellen niet gelijk staat aan 2 smsjes bij vodafone zoals bij hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Bij ben geldt er een limit van 250MB daarna meot je betalen per MB. Staat trouwens gewoon op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik hoorde net van een vriendin dat je bij Vodafone alleen met Vodafone Live snel internet hebt. Zodra je een andere browser gebruikt dan wordt alles langzamer en volgens haar moet je extra bij betalen voor het streamen van Youtube.
Ik ga er maar even vanuit dat ze ongelijk heeft want dit staat zwaar in contrast met de dingen die ik hier lees en van anderen hoor. Maar kan iemand bevestigen dat als je een telefoon hebt die de mogelijkheid heeft de volledige 3600kbps van Vodafone te gebruiken en gebruikt maakt van IE of Opera dat je dan ook gewoon die snelheid hebt? En streamen kost bij Vodafone toch juist NIET extra? Dat was nml de reden dat ik van Hi naar Vodafone wilde gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229972

Mag schreef op zondag 28 september 2008 @ 13:41:
Ik hoorde net van een vriendin dat je bij Vodafone alleen met Vodafone Live snel internet hebt. Zodra je een andere browser gebruikt dan wordt alles langzamer en volgens haar moet je extra bij betalen voor het streamen van Youtube.
Ik ga er maar even vanuit dat ze ongelijk heeft want dit staat zwaar in contrast met de dingen die ik hier lees en van anderen hoor. Maar kan iemand bevestigen dat als je een telefoon hebt die de mogelijkheid heeft de volledige 3600kbps van Vodafone te gebruiken
Je kunt inderdaad de volledige 3600 Kbps gebruiken. De snelheid die je daadwerkelijk haalt is ondermeer afhankelijk van de netwerkdekking, weersomstandigheden, locatie en de snelheid die het toestel ondersteunt. Dit geldt voor alle aansluitingen, behalve de data-abonnementen met Vaste Kosten. Bij deze abonnementen wordt de snelheid buiten de bundel verlaagd.
en gebruikt maakt van IE of Opera dat je dan ook gewoon die snelheid hebt? En streamen kost bij Vodafone toch juist NIET extra?
Voor wat betreft de snelheid maakt het niet uit welke browser je gebruikt. Voor streaming media betaal je gewoon de kosten voor dataverkeer die bij je aansluiting horen. Met Zorgeloos Internet BloX valt dit dus binnen de BloX en worden er geen extra kosten in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:57

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Anoniem: 229972 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:31:
[...]

[...]

Met Zorgeloos Internet BloX valt dit dus binnen de BloX en worden er geen extra kosten in rekening gebracht.
jah heel leuk, maar je vermeld er wel niet bij dat dat ook nog gewoon FUP is (toch?)
wat dus effectief nog 350MB is oid toch ? ;)
En als ik dus stelselmatig 3gb gebruik en de rest van nederland 500MB dan krijg ik toch vanzelf een briefje met een vriendelijk verzoek toch ;) ?

ff iets anders :

Hoe kunnen jullie als Vodafone het verantwoorden dat particuliere klanten wel ongelimiteerd internet kunnen pakken op de abbo's en wij dit met zakelijke abbo's niet konden voor een normale prijs ?
(en dan vind ik 60+ euro echt buitensporig geld harken)
(ok nu passen jullie het sinds kort aan , maar toch)

geloof maar dat wij ons met de abbos van de zaak ons goed "genaaid" voelde, vooral omdat er tot 4x toe gegarandeerd is dat het wel vrij was.... en dus nog gewoon 50MB limiet op zat .

[ Voor 62% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-09-2008 15:11 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 04:46
Weet iemand wat er precies gebeurt als je met Vodafone BloX over je 300-400MB limiet gaat? (die limiet gaven ze me zojuist aan de helpdesk) Aan de helpdesk konden ze me dit namelijk niet met zekerheid vertellen.

Word je voor goed afgesloten? Of voor 3 maanden? Of moet je opeens veel bijbetalen? Voor mij is namelijk het belangrijkst dat ik nooit over die 9.50e / maand heen ga wat er ook gebeurt, dat vind k al duur zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Ruuddie schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:58:
Weet iemand wat er precies gebeurt als je met Vodafone BloX over je 300-400MB limiet gaat? (die limiet gaven ze me zojuist aan de helpdesk) Aan de helpdesk konden ze me dit namelijk niet met zekerheid vertellen.

Word je voor goed afgesloten? Of voor 3 maanden? Of moet je opeens veel bijbetalen? Voor mij is namelijk het belangrijkst dat ik nooit over die 9.50e / maand heen ga wat er ook gebeurt, dat vind k al duur zat.
Als het goed is staan dat soort dingen in de voorwaarden vermeld van de BloX. Hoogstwaarschijnlijk krijg je een waarschuwing van Vodafone, die vraagt je internet gebruik te verminderen opdat je niet boven de FUP uitkomt. Pas als je dan door blijft gaan, wordt je Blox afgesloten (en betaal je dus de standaardtarieven >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:07
Ik gebruik al een paar jaar Vodafone Blox (sinds dat ze het aanbieden) en was altijd tevreden tot ik vandaag mijn rekening zag:

Eerst werd er nooit een starttarief in het buitenland gerekend en als ik een weekend naar Duitsland was was ik meestal 2 a 3 euro kwijt als ik wat mail bekeek en beantwoorde.
Nu hebben ze een starttarief van € 0,79 per sessie en was ik opeens 24 euro kwijt ex. btw voor een dagje :X

Verder niks anders dan lof; ik heb nog nooit tekort gehad aan de FUP bij Vodafone.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Laatst online: 20:43
Wat ik nog mis, zijn eigelijk de zakelijke tarieven. Deze zijn bij sommige providers het zelfde, maar bij KPN toch wel zeer intressant:

StartPro
Data in abonnement50 MB250 MB
Meerprijs per MB€ 0,25€ 0,10
Snelheid3.6 / 1.43.6 / 1.4
Kosten€ 9,95€ 19,95

Zo heb je dus het voordeel van het KPN netwerk, en toch de snelheid die andere aanbieders ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ballebek schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 07:16:
Ik gebruik al een paar jaar Vodafone Blox (sinds dat ze het aanbieden) en was altijd tevreden tot ik vandaag mijn rekening zag:

Eerst werd er nooit een starttarief in het buitenland gerekend en als ik een weekend naar Duitsland was was ik meestal 2 a 3 euro kwijt als ik wat mail bekeek en beantwoorde.
Nu hebben ze een starttarief van € 0,79 per sessie en was ik opeens 24 euro kwijt ex. btw voor een dagje :X

Verder niks anders dan lof; ik heb nog nooit tekort gehad aan de FUP bij Vodafone.
Je hebt nu vast Vodafone Passport geactiveerd, daarbij rekenen ze andere tarieven en dus ook een start tarief. Hier is iemand met vergelijkbare ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17:07
troftnom schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:42:
[...]

Je hebt nu vast Vodafone Passport geactiveerd, daarbij rekenen ze andere tarieven en dus ook een start tarief. Hier is iemand met vergelijkbare ervaringen.
Passport zelf is wel interessant voor bellen maar icm die data is het zwaar kut.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ballebek schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:04:
[...]

Passport zelf is wel interessant voor bellen maar icm die data is het zwaar kut.
Tsja, ik ga volgende week naar het buitenland en ik twijfel of ik passport ga gebruiken ivm data gebruik: gokken op je sessie 1x openzetten en daarna niet meer af te sluiten is ook zo tricky... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Conclusie: De top 3 zover ?
Vodafone Zorgeloos Internet Blox biedt het snelste internet aan, maar met een plafond van 500Mb, wat daarna wel dreigbrieven oplevert, maar wat alleen maar hoger wordt hoe meer Tweakers het hebben. 8) Hoogst waarschijnlijk de beste keus als je wilt streamen.

T-Mobile WnW Plus, iets langzamer en een stukje duurder, maar pas na 2GB zakt je snelheid in, die je weer kan opkrikken door te betalen.

Telfort Surf & Mail Onbeperkt, nog langzamer en de goedkoopste van de 3, maar no limits, afgezien van excessief gebuik.

Ga je voor maximale dekking dan kan je in het algemeen het beste KPN (=Telfort) hebben. Ervaring leert dat T-Mobile en Vodaphone nogal eens geen bereik hebben in tegenstelling tot KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Iemand enig idee hoe het precies zit met die Vodafone mobiel internet abonnementen?

Op dit moment heb ik een zakelijk Vodafone Sim-Only abonnement. Graag zou ik een vorm van mobiel internet willen hebben. Ik zal het hoofdzakelijk gaan gebruiken voor synchronisatie met mijn eigen Exchange server middels PushMail.

Vodafone biedt 3 abonnementen aan:
1) Mobiel Internet - EUR 9,50
2) Push Mail - EUR 15,-
3) Windows Mobile Mail - EUR 20,-

Nergens kan ik vinden wat je nou precies wel of niet kan met een bepaald abonnement. De website laat doorschemeren dat je voor WM6 icm Exchange 2k3 SP2+ toch ECHT het duurste abonnement nodig hebt.

Mijn idee is dat er een constante HTTPS verbinding openstaat tussen Exchange en Windows Mobile. Als dit niet zou kunnen, zou je ook geen reguliere websites vanuit je mobiele browser kunnen openen die HTTPS gebruiken.

Iemand enig idee wat het nou precies is? Probeert Vodafone de zakelijke gebruiker aan een duurder abonnement te helpen op basis van slinkse naamgeving? Blokkeert Vodafone HTTPS verkeer voor het goedkoopste abonnement?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254582

Zijn er meer mensen met vodafone onbeperkt met een extreem trage -> geen verbinding op dit moment?
Ik kan sinds gister nog amper mail binnenhalen laat staan websites bezoeken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222584

weet iemand of het nog steeds mogelijk is om met orange world onbeperkt te surfen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dionisus19 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 02:46:
Iemand enig idee hoe het precies zit met die Vodafone mobiel internet abonnementen?

Op dit moment heb ik een zakelijk Vodafone Sim-Only abonnement. Graag zou ik een vorm van mobiel internet willen hebben. Ik zal het hoofdzakelijk gaan gebruiken voor synchronisatie met mijn eigen Exchange server middels PushMail.

2) Push Mail - EUR 15,-

Nergens kan ik vinden wat je nou precies wel of niet kan met een bepaald abonnement. De website laat doorschemeren dat je voor WM6 icm Exchange 2k3 SP2+ toch ECHT het duurste abonnement nodig hebt.

Mijn idee is dat er een constante HTTPS verbinding openstaat tussen Exchange en Windows Mobile. Als dit niet zou kunnen, zou je ook geen reguliere websites vanuit je mobiele browser kunnen openen die HTTPS gebruiken.

Iemand enig idee wat het nou precies is? Probeert Vodafone de zakelijke gebruiker aan een duurder abonnement te helpen op basis van slinkse naamgeving? Blokkeert Vodafone HTTPS verkeer voor het goedkoopste abonnement?
Hosten ze niet zelf de mail voor dat duurdere bedrag? Ik vind de opzet tussen wat je met de verbinding doet sowieso al iets wat Vodafone niks aangaat, maar dat is wel de trend. Een abo dat je alleen met je telefoon mag gebruiken, een abo dat je alleen met je telefoon mag gebruiken voor mail, een abo dat je met de laptop mag gebruiken, een abo dat je alleen met een iFoon mag gebruiken. Het wordt steeds gekker, eigenlijk zou het niks uit moeten maken waar je het voor gebruikt zolang je maar binnen hun voorwaarden (fair use policy/datalimiet) blijft.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:05

2) Push Mail - EUR 15,-

Zo werkt push mail:
De DirectPush technologie onderhoud een HTTPS connectie tussen de Exchange server en het mobile device. De sessie wordt open gehouden gebruik makend van heartbeats.
Op deze manier kan de Exchange server een mobile device inseinen of er een mutatie is in de mailbox. Zo ja, dan zal de server synchroniseren met het device. Aangezien het device een open connectie heeft met de Exchange server zullen velen veronderstellen dat de communi¬catiekosten de pan uit reizen. Doch het device staat alleen te wachten, verzendt geen data en staat in de ‘pending state’. Het device vermindert ook zijn power-consumptie, waardoor de batterij langer mee gaat. Extra data-kosten worden dus sterk gereduceerd. Ook wordt gebruik gemaakt van GZIP compressie bij synchronisatie.
De verbinding wordt wel opgestart vanaf de PDA met een ping. Op deze wijze is geen apart abonnement en software nodig zoals bij een Blackberry

bla di bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter

2) Push Mail - EUR 15,-

Volgens mij moet dat gewoon met het goedkoopste abbonnement kunnen. De duurdere abbonnementen zullen waarschijnlijk idd. pushmail via een Vodafone server zijn.
Ik basseer dit overigens op het feit dat ikzelf T-mobile heb en een collega Telfort, beide goedkoopste data abbo en allebei momenteel via Pushmail aangesloten op onze eigen Exchange server. Lijkt me dus dat dit bij Vodafone ook voor weinig kan.

Gistreren toevallig met een aantal lui gesproken die veel door het land rijden.
De Vodafone dekking is vergelijkbaar met KPN. Er viel wel op dat de vergelijking tussen Telfort en KPN opleverde dat KPN de betere dekking had. Net of je af en toe op oude Telfort masten zit ipv. een evt. beschikbare KPN mast en je alleen op een KPN mast zit als er geen oude Telfort mast in de buurt is.

Voor mij wordt het toch Vodafone denk ik.........

[ Voor 12% gewijzigd door Righteye op 16-10-2008 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb sinds gisteren Vodafone op mijn Touch Diamond, omdat ze adverteren met 3600 kb/s
Echter als ik met mijn toestel naar de Vodafone Live! site ga, dan staat er dat er max. 1800kb/s aangeboden wordt in Nederland.

Heb inmiddels al wat test gedaan zo in de omgeving Tilburg.
Ik zal alle resultaten noteren in kbit/sec en zijn gedaan met een Toch Diamond die 7200 kbit/s aan zou moeten kunnen

Website / Resultaten

www.dslreports.com/mspeed / 721, 748 en 761
www.mobilespeedtest.com / 1640 1370 en 1640

Als er nog meer mensen hebben met websites om te testen, dan hoor ik het graag.
Uit de resultaten blijkt dus dat de gegevens op vodafone live! een stuk dichter in de buurt komen, dan wat ze aangeven bij de abonnementen.

edit: test is overigens gedaan met Explorer, want Opera komt soms met 20.000 kb/s :/

[ Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 16-10-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 13:35
Wilt iemand mij een link geven, hoe ik aan mijn huidige abo. zorgeloos internet kan toevoegen van Vodafone, liefst niet via MyVodafone omdat Vodafone dit nog niet bij mij gefixed heeft :( (heb al een tijdje gezocht maar kon het niet vinden :'( )

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Floris-K schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:23:
edit: test is overigens gedaan met Explorer, want Opera komt soms met 20.000 kb/s :/
Dat komt door de Opera proxy.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 17:25

RgR

Vandaag kreeg ik het volgende SMS-je van HI Eindeloos Online:

"Let op: je gebruikt gemiddeld 00222,4 MB en dat is meer dan volgens de Fair Use Policy mag. Ga je weer over je bundel heen, dan kan Hi de bundel stopzetten".

Misschien een idee om bij de startpost te zetten dat de grens van Hi Eindeloos Online rond de 200 MB per maand ligt.

Ik gebruik mijn mobiele internet naar mijn idee echt niet zo gek veel, dus ik had echt niet verwacht dat ik boven de Fair Use uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sjonge jonge, noem het dan geen Eindeloos 8)7 Wat vind ik dat achterlijk zeg...

[ Voor 27% gewijzigd door MensionXL op 16-10-2008 16:04 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Een limiet van 200MB ?? En ik vond dat abbo van Vodafone al belachelijk.

Wat een prutsers :') .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 09:54

denivan

de enige

Toch even melden dat ik als Belg een beetje depri wordt van de prijzen hier.
'k Heb nu 3G toegang via Mobistar (heb uitgezocht wat de meest betaalbare bundel is) en zit op € 15 excl. BTW voor 200 Mb :(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229972

fatihbatur schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:11:
Wilt iemand mij een link geven, hoe ik aan mijn huidige abo. zorgeloos internet kan toevoegen van Vodafone, liefst niet via MyVodafone omdat Vodafone dit nog niet bij mij gefixed heeft :( (heb al een tijdje gezocht maar kon het niet vinden :'( )
Op de onderstaande link vind je andere manieren om Blox toe te voegen.

http://help.vodafone.nl/c...created=&p_accessibility=

Let wel even op de voorwaarden omdat Blox Zorgeloos Internet niet op iedere abonnementsvorm van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 13:35
Anoniem: 229972 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:54:
[...]

Op de onderstaande link vind je andere manieren om Blox toe te voegen.

http://help.vodafone.nl/c...created=&p_accessibility=

Let wel even op de voorwaarden omdat Blox Zorgeloos Internet niet op iedere abonnementsvorm van toepassing is.
Heel erg bedankt maar ik vraag me af of ik me hiermee ook gelijk voor zorgeloos internet aansluit. want blox & zorgeloos internet is denk ik toch wat anders ? niet dat ik zo extra bedragen te zien krijg in mijn factuur |:(

[ Voor 4% gewijzigd door forzabesiktas op 17-10-2008 10:41 ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254582

Anoniem: 254582 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:43:
Zijn er meer mensen met vodafone onbeperkt met een extreem trage -> geen verbinding op dit moment?
Ik kan sinds gister nog amper mail binnenhalen laat staan websites bezoeken :s
Om even een reactie te geven op mezelf:

Het schijnt dus zo te zijn dat als je veel reist (zoals ik de laatste dagen door Nederland) je dan af en toe even de batterij uit de telefoon moet halen terwijl hij aan staat. Dan even wachten, er weer in stoppen en aanzetten. Hij meld zich dan opnieuw aan op het netwerk, de verbinding is dan weer op volle snelheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een HSDPA-toestel haal ik momenteel snelheden bij Vodafone die niet al te hoog zijn. Op zo'n 25M van de mast fluctueert de snelheid nogal tussen de 200 en 880kbit/sec terwijl VF 3.6Mbps biedt. Nu weet ik wel dat het één en ander onderhevig aan de drukte, weer e.d. maar had toch gehoopt dat de snelheid wat hoger zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zou het ook aan de gebouwen in de omgeving kunnen liggen?

Ik zit namelijk nu steeds om 1,64mbit/s en zit toch wel 100 meter vanaf de mast ongeveer.
Het is dan wel niet die 3,6mbit/s, maar het is snel zat voor in de telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vakwerkmast van Vodafone staat hier midden in een weiland, bebouwing nagenoeg nul. 1.64Mbit is best netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Wie gebruikt op dit moment voip icm een data abbonement (dus tegen de policies in)? En welke aanbieder is dat dan? Ik wil binnenkort een Touch Pro aanschaffen en de mogelijkheid tot een beetje sneaky voip is in mijn ogen zeker een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 222584 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:00:
weet iemand of het nog steeds mogelijk is om met orange world onbeperkt te surfen
Beste Karel,

Dit is via het "wap" toegangspunt nog steeds mogelijk, zelf gebruik ik dit nu ook, want heb tijdelijk geen vaste verbinding.

Wel paar opmerkingen:
Krijg nu geen toegang meer tot het Orange Netwerk, zit daarom nu op het T-Mobile netwerk, nadeel hiervan is toch dat het GPRS niet lekker werkt, daartegenover staat dat je nu wel gebruik kan maken van het UMTS netwerk van T-Mobile, en dit werkt prima zo, en is nog gratis ook. (world voor 1 dag is gratis, ik gebruik het dus elke dag gratis, (op voormalig Orange prepaid) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 15:07
Sunra schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:39:
Wie gebruikt op dit moment voip icm een data abbonement (dus tegen de policies in)? En welke aanbieder is dat dan? Ik wil binnenkort een Touch Pro aanschaffen en de mogelijkheid tot een beetje sneaky voip is in mijn ogen zeker een groot voordeel.
Ik gebruik vaak TruPhone icm Vodafone Internet. Werkt perfect! Ik hoor wel eens dat het geluid een heel klein beetje blikkerig klinkt maar het is niet storend. Tevens zit er soms een vertraging van een halve seconde ofzo in de lijn maar dat vind ik ook nog wel kunnen. Voor de rest ben ik super tevreden.
Naar een vriend in de VS bellen voor maar 4 cent! Waar en wanneer ik wil, zonder pc, super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:49
Is er soms storing bij vodafone, krijg geen mobiel internet meer (wel wlan). Ik hoop niet dat me modem stuk is van me N95.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Ik zit ook naar mobiel internet te kijken maar wat ik niet snap is hoe men controleert of je je telefoon niet met een laptop verbindt. Want dat staat geloof ik altijd in de voorwaarden. En mobiel internet met een lapto is veel duurder (30 euro/mnd), vandaar de vraag uiteraard. Maar ook omdat het verschil tussen laptop en telefoon steeds meer vervaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Sunra schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:39:
Als ik bij T-Mobile kijk (WnW) zie ik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71bNyB8RjoHtN789eby7MuEY/full.png

Het lijkt er toch op dat je alles mag doen daar (dus bijv. je telefoon aan je laptop hangen)?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 19-10-2008 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Floris-K schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:36:
Zou het ook aan de gebouwen in de omgeving kunnen liggen?

Ik zit namelijk nu steeds om 1,64mbit/s en zit toch wel 100 meter vanaf de mast ongeveer.
Het is dan wel niet die 3,6mbit/s, maar het is snel zat voor in de telefoon :)
Anoniem: 61137 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:14:
Met een HSDPA-toestel haal ik momenteel snelheden bij Vodafone die niet al te hoog zijn. Op zo'n 25M van de mast fluctueert de snelheid nogal tussen de 200 en 880kbit/sec terwijl VF 3.6Mbps biedt. Nu weet ik wel dat het één en ander onderhevig aan de drukte, weer e.d. maar had toch gehoopt dat de snelheid wat hoger zou zijn.
En weten jullie zeker dat "de mast" waar je naar kijkt a) van Vodafone is, b) UMTS doet, c) überhaupt actief is en d) als dat alles het geval is dat je ook daadwerkelijk tegen die mast praat?

Naast een mast van KPN staan en klagen dat Vodafone traag is schiet niet echt op namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 19-10-2008 02:48 ]

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.