Over enkele maanden is mijn T Mobile Relax met PIT verlopen en moet ik dus op zoek naar iets nieuws. Dus druk op vergelijkingssites en hier kijken maar eigenlijk nergens een echt mooi juist overzicht.
Heb hem dus zelf gemaakt en wilde deze iig. met jullie delen. Aangezien er nog geen mobiel internet vergelijkingstopic is en er volgens mij wel aardig vraag naar is bij deze.
Ik kies mijn telefoon provider op internet dienst en het mag niet teveel kosten (max 20 euro per maand). Verder wil ik natuurlijk zoveel mogelijk bandbreedte en MBs download hebben
Hier mijn aftrap, heb alle onderstaande bedrijven vandaag bezocht (telefonisch of via website) en dit kwam eruit. De FUP en snelheden komen rechtstreeks van de website, waar ze te vinden waren:
Vodafone
Heet: Zorgeloos Internet Blox
Snelheid: 3600 / 384 Kbps
Kost: € 9,50
FUP: van onder de 10 x gemiddeld gebruik == volgens de laatste berichten 400Mb per maand
Overig: Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
Voor 5 euro extra MobileTV via UMTS
Dekkingskaart
Naam: Surf & Mail Onbeperkt
Snelheid: 768 / 384 Kbps
Kost: € 7,-
FUP: Onbeperkt
Overig: excessief gebruik is niet toegestaan. Indien dit gebeurt, zal men contact met u opnemen.
Dekkingskaart
KPN
Naam: Surf&Mail Totaal
Snelheid: 128 / 64 Kbps
Kost: 9,95
Overig:Als je exponentieel (10x) meer verbruikt dan dat klanten met dit abonnement gemiddeld verbruiken, verzoekt KPN je het verbruik te matigen. Wanneer het verbruik na herhaaldelijk verzoek tóch niet wordt gematigd, behoudt KPN zich het recht voor je om te zetten naar het standaard internettarief.
Het is niet toegestaan Surf&Mail te gebruiken op je laptop of voor VOIP-diensten.
Dekkingskaart
Hi
Naam: Eindeloos Online
Overig: Voor jouw data verbruik geldt geen vaste data limiet. De enige beperking die Hi stelt is dat je niet regelmatig tien keer zo veel (of meer) data verkeer verbruikt dan het gemiddelde van alle overige gebruikers van Eindeloos online. Hierdoor ben je in staat om zonder zorgen te surfen en te e-mailen vanaf je mobiele telefoon.
2. Met Eindeloos online is het je helaas niet toegestaan om gebruik te maken van:
Voice-over-IP en aanverwante toepassingen
Applicaties die e-mail automatisch afleveren op je mobiele telefoon en die gebruikelijk in de markt worden aangeboden aan zakelijke gebruikers
een bedrijfsnetwerk via een Virtual Private Network verbinding
3. De simkaart behorende bij de aansluiting waarop je Eindeloos online hebt afgesloten, mag alleen worden gebruikt in een mobiele telefoon.
4. Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht.
Dekkingskaart
Naam: Mobiel Internet (via KPN)
Snelheid: 3,6 / 1,4 Mbps
Overig: De Fair Use Policy is bedoeld om extreem gebruik tegen te gaan. Het is daarom niet toegestaan te bellen over de mobiele internetverbinding (VoIP) en/of een laptop gebruiken in combinatie met Mobiel Internet.
De Fair Use Policy kan veranderen. Gebruik boven de 40 MB wordt verrekend tegen een tarief van € 0,75 inclusief btw per MB.
Ben
Naam: Ben Internet Altijd
Snelheid: 128 / 32 Kbps
Kost: € 9,95
FUP: Onbeperkt volgens de laatste berichten
T-Mobile
Naam: Web en Walk Standard
Snelheid: 384 / 64 Kbp/s
FUP: geen, onbeperkt
Overig: web’n’walk Plus is uitsluitend beschikbaar in combinatie met een abonnement vanaf Relax 150.
Dekkingskaart
Naam: Web en Walk Plus
Snelheid: 1 MB / 384 Kbp/s
Kost: € 14,95
FUP: onbeperkt
Overig: Na 2 Gb wijzigt de snelheid automatisch naar
maximaal 384/ 64 Kbps.
web’n’walk Plus is uitsluitend bedoeld voor gebruik met je telefoon
met gratis MobileTV (via UMTS)
Problemen met 1 van de providers, netwerkdekking e.d. kunt u kwijt in de eigen topics van de providers. Het gaat hier puur om de specificaties op papier. Een verhaal van jouw ervaringen, meer in zijn algemeenheid mag natuurlijk wel, zoals PhWolf in "[Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?".
Heb hem dus zelf gemaakt en wilde deze iig. met jullie delen. Aangezien er nog geen mobiel internet vergelijkingstopic is en er volgens mij wel aardig vraag naar is bij deze.
Ik kies mijn telefoon provider op internet dienst en het mag niet teveel kosten (max 20 euro per maand). Verder wil ik natuurlijk zoveel mogelijk bandbreedte en MBs download hebben
Hier mijn aftrap, heb alle onderstaande bedrijven vandaag bezocht (telefonisch of via website) en dit kwam eruit. De FUP en snelheden komen rechtstreeks van de website, waar ze te vinden waren:
Vodafone
Heet: Zorgeloos Internet Blox
Snelheid: 3600 / 384 Kbps
FUP: van onder de 10 x gemiddeld gebruik == volgens de laatste berichten 400Mb per maand
Overig: Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
Voor 5 euro extra MobileTV via UMTS
Dekkingskaart
TelfortClock schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:24:
[...]
Edit: Tevens is het bij Vodafone gewoon duidelijk dat streaming niet in rekening gebracht wordt. De meningen over KPN zijn hierover nog steeds verdeeld.
Naam: Surf & Mail Onbeperkt
Snelheid: 768 / 384 Kbps
Kost: € 7,-
Overig: excessief gebruik is niet toegestaan. Indien dit gebeurt, zal men contact met u opnemen.
Dekkingskaart
KPN
Naam: Surf&Mail Totaal
Overig:Als je exponentieel (10x) meer verbruikt dan dat klanten met dit abonnement gemiddeld verbruiken, verzoekt KPN je het verbruik te matigen. Wanneer het verbruik na herhaaldelijk verzoek tóch niet wordt gematigd, behoudt KPN zich het recht voor je om te zetten naar het standaard internettarief.
Het is niet toegestaan Surf&Mail te gebruiken op je laptop of voor VOIP-diensten.
Dekkingskaart
Hi
Naam: Eindeloos Online
Overig: Voor jouw data verbruik geldt geen vaste data limiet. De enige beperking die Hi stelt is dat je niet regelmatig tien keer zo veel (of meer) data verkeer verbruikt dan het gemiddelde van alle overige gebruikers van Eindeloos online. Hierdoor ben je in staat om zonder zorgen te surfen en te e-mailen vanaf je mobiele telefoon.
2. Met Eindeloos online is het je helaas niet toegestaan om gebruik te maken van:
Voice-over-IP en aanverwante toepassingen
Applicaties die e-mail automatisch afleveren op je mobiele telefoon en die gebruikelijk in de markt worden aangeboden aan zakelijke gebruikers
een bedrijfsnetwerk via een Virtual Private Network verbinding
3. De simkaart behorende bij de aansluiting waarop je Eindeloos online hebt afgesloten, mag alleen worden gebruikt in een mobiele telefoon.
4. Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht.
Dekkingskaart
DebitelRgR schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:59:
Vandaag kreeg ik het volgende SMS-je van HI Eindeloos Online:
"Let op: je gebruikt gemiddeld 00222,4 MB en dat is meer dan volgens de Fair Use Policy mag. Ga je weer over je bundel heen, dan kan Hi de bundel stopzetten".
Naam: Mobiel Internet (via KPN)
Snelheid: 3,6 / 1,4 Mbps
Overig: De Fair Use Policy is bedoeld om extreem gebruik tegen te gaan. Het is daarom niet toegestaan te bellen over de mobiele internetverbinding (VoIP) en/of een laptop gebruiken in combinatie met Mobiel Internet.
De Fair Use Policy kan veranderen. Gebruik boven de 40 MB wordt verrekend tegen een tarief van € 0,75 inclusief btw per MB.
Ben
Naam: Ben Internet Altijd
Snelheid: 128 / 32 Kbps
FUP: Onbeperkt volgens de laatste berichten
T-Mobile
Naam: Web en Walk Standard
Snelheid: 384 / 64 Kbp/s
FUP: geen, onbeperkt
Overig: web’n’walk Plus is uitsluitend beschikbaar in combinatie met een abonnement vanaf Relax 150.
Dekkingskaart
Naam: Web en Walk Plus
Snelheid: 1 MB / 384 Kbp/s
Kost: € 14,95
FUP: onbeperkt
Overig: Na 2 Gb wijzigt de snelheid automatisch naar
maximaal 384/ 64 Kbps.
web’n’walk Plus is uitsluitend bedoeld voor gebruik met je telefoon
met gratis MobileTV (via UMTS)
RaboMobielSibboNL schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:49:
Het is bij geen enkele provider toegestaan om je telefoon aan je laptop te hangen, om zo te internetten.
In ieder geval niet bij de 'standaard' providers: Vodafone, KPN/hi, T-mobile en Telfort.
De FUP van Telfort is overigens ook gewoon max. 10x het gemiddelde.
Het bekijken van Youtube wordt meestal ook niet zo moeilijk over gedaan, zolang het gewoon met mate is.
De bedoeling is hier wijzigingen bij te houden over de FUP, snelheden, prijzen etc. Ook reacties over mensen die een waarschuwing / brief gehad hebben over overschreiding van de Fair Use Policy zijn welkom. Mocht ik mogelijkheden vergeten zijn dan mag je ze ook kwijt.Anoniem: 192321 schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:49:
Het aanbod van RaboMobiel is ook vrij aardig. Ik gebruik zelf de 150Mb per maand UMTS bundel.
Gaat over KPN netwerk en ze bieden daarbij UMTS/HSDPA (tot 7,2 Mbps) of combinatie UMTS/GPRS (tot 128 kbps). In tegenstelling tot bij veel andere providers mag je er wel gebruik van maken op je laptop:
"Afhankelijk van uw internetverbruik, kunt u eventueel een passende databundel kiezen. U heeft de keuze uit diverse databundels voor uw telefoon en uw laptop. De genoemde tarieven zijn alleen in Nederland geldig. Hieronder vindt u een overzicht van de mogelijkheden waaruit u kunt kiezen.
Rabomobiel Abonnement
Optie 1: 10 MB p/mnd UMTS € 7,50 p/mnd , buiten bundel € 0,50 per Mb
Optie 2: 150 MB p/mnd UMTS € 12,50 p/mnd , buiten bundel € 0,50 per Mb
Optie 3: Onbeperkt (FUP) GPRS/ UMTS(tot 128 kbit/s) € 10 p/mnd
http://www.rabomobiel.nl/...biel_internet/databundels
Problemen met 1 van de providers, netwerkdekking e.d. kunt u kwijt in de eigen topics van de providers. Het gaat hier puur om de specificaties op papier. Een verhaal van jouw ervaringen, meer in zijn algemeenheid mag natuurlijk wel, zoals PhWolf in "[Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?".
[ Voor 27% gewijzigd door Righteye op 24-11-2008 20:27 . Reden: typo Vodafone Internet ]
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website