Jup, staat een Vodafone BTS naast en in de mast zijn UMTS-antennes van Vodafone te herkennen.CyBeR schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 02:47:
[...]
[...]
En weten jullie zeker dat "de mast" waar je naar kijkt a) van Vodafone is, b) UMTS doet, c) überhaupt actief is en d) als dat alles het geval is dat je ook daadwerkelijk tegen die mast praat?
Naast een mast van KPN staan en klagen dat Vodafone traag is schiet niet echt op namelijk.
Is de 3600 Kbp/s van Vodafone nou heel erg merkbaar op een mobiel? Ik vind het een beetje apart dat ze bij Vodafone zo'n hoge snelheid + lage limiet hebben, terwijl T-Mobile lage snelheid + hoge limiet heeft.
Wat zouden jullie kiezen?
En wat zou het verbruik in MB's per maand zijn voor, laten we zeggen, 5-8 uur per week e-mail, surfen op volwaardige sites en misschien wat op YouTube?
Wat zouden jullie kiezen?
En wat zou het verbruik in MB's per maand zijn voor, laten we zeggen, 5-8 uur per week e-mail, surfen op volwaardige sites en misschien wat op YouTube?
Had gister even dit topic doorgelezen, maar niet echt ervaringen over Hi eindeloos gelezen. Wie heeft hier ervaringen mee? Kan diegene dit voor mij misschien even posten?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Heb paar maanden HI gehad, met eindeloos. Nu al een jaartje Vodafone. Allebei prima ontvangst, vaak een 3G verbinding, of je moet op rare plekken zijn. Stabiel en werkte vrijwel altijd.
Anoniem: 247810
HI, laat je daadwerkelijk betalen voor youtube gebruik.
Mijn vriendin had een erg hoge rekening,
Reden voor mij om vodafone of t-mobile te nemen.
Waar ik bij het t-mobile plus abbonement benieuwd naar ben is of je weer terug wordt gezet naar 2gb als de nieuwe maand begint en je bent terug gezet die maand omdat je erover heen ben geweest.
Of is dit gewoon een blijvende verlaging?
Waar ik bij het t-mobile plus abbonement benieuwd naar ben is of je weer terug wordt gezet naar 2gb als de nieuwe maand begint en je bent terug gezet die maand omdat je erover heen ben geweest.
Hoe bedoel je precies dat Hi je laat betalen voor youtube-gebruik?Anoniem: 247810 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:25:
HI, laat je daadwerkelijk betalen voor youtube gebruik.
Daarnaast vroeg ik me af of er een groot verschil zit in snelheid tussen Vodafone Zorgeloos Online en Hi Eindeloos Online. Op papier is het verschil erg groot, maar ik vroeg me af of iemand hier zelf ervaringen mee heeft, en zijn mening graag wil delen.
Ik zit nu bij Hi, maar als Vodafone echt veel beter is wil ik overstappen.
Bij Hi zit streaming (Youtube dus) niet in de bundel
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Anoniem: 247810
Precies dat bedoel ik dus, iedere mb die je binnenhaalt via youtuve valt buiten de bundel, en die mb's zijn duur!Sp!tF!re schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:51:
Bij Hi zit streaming (Youtube dus) niet in de bundel
Ze brengen het ook echt in rekening.
Mijn vriendin had een rekening van €315.
Ik wilde zelf ook Hi, tot deze rekening kwam, ik ben zelf nog al van de youtube!
Anoniem: 277390
Is er nog iets bekend over eventuele snelheid verhogingen in de nabije toekomst? Ik zit aan het einde van m'n Hi abonnement en zit er aan te denken om over te stappen op Vodafone omdat de snelheid van internet daar vele malen hoger is (in theorie?).
Het liefst blijf ik bij Hi omdat ik daar tevreden over ben als ik het heb over GSM bereik..maar die snelheid van internet..dat is toch belachelijk te noemen. Wat ik totaal niet begrijp..als je kijkt naar Debitel via het KPN netwerk, waarom is de snelheid daarbij wel 3,6 / 1,4 Mbps en via Hi slechts 128 / 64 Kbps?
Als bekend zou zijn dat Hi de snelheid van "eindeloos" online in de nabije toekomst zal gaan verhogen dan kan ik overwegen om bij Hi te blijven..zo niet, dan hoef ik geen seconde te twijfelen en ga ik over op VF. Iemand enig idee?
Het liefst blijf ik bij Hi omdat ik daar tevreden over ben als ik het heb over GSM bereik..maar die snelheid van internet..dat is toch belachelijk te noemen. Wat ik totaal niet begrijp..als je kijkt naar Debitel via het KPN netwerk, waarom is de snelheid daarbij wel 3,6 / 1,4 Mbps en via Hi slechts 128 / 64 Kbps?
Als bekend zou zijn dat Hi de snelheid van "eindeloos" online in de nabije toekomst zal gaan verhogen dan kan ik overwegen om bij Hi te blijven..zo niet, dan hoef ik geen seconde te twijfelen en ga ik over op VF. Iemand enig idee?
Anoniem: 278629
Momenteel heb ik 'zorgeloos internet' van Vodafone, maar ga overstappen naar Telfort, waarvoor ik inmiddels een bestelling heb geplaatst met een Samsung Omnia.
Nu heb ik een Nokia N82, waarbij ik gebruikte maakte van IMAP van Gmail, iedere 5 minuten werd er dan gecontroleerd of ik nieuwe mail had in m'n Gmail en hier kreeg ik dan melding van.
Als ik het goed begrijp is dit dus een vorm van pushmail of zie ik dat niet helemaal goed?
En hiermee heb ik nooit problemen gehad bij Vodafone, maar las zojuist in de voorwaarden van Telfort dat pushmail niet is toegestaan. Is dit dan op mijn scenario van toepassing?
Want in dat geval is Telfort geen goede keus lijkt me, aangezien ik dit vrijwel het belangrijkste vind van mijn internetverbinding op mijn mobiele telefoon.
Hoe zit dit dan eventueel bij T-Mobile?
Nu heb ik een Nokia N82, waarbij ik gebruikte maakte van IMAP van Gmail, iedere 5 minuten werd er dan gecontroleerd of ik nieuwe mail had in m'n Gmail en hier kreeg ik dan melding van.
Als ik het goed begrijp is dit dus een vorm van pushmail of zie ik dat niet helemaal goed?
En hiermee heb ik nooit problemen gehad bij Vodafone, maar las zojuist in de voorwaarden van Telfort dat pushmail niet is toegestaan. Is dit dan op mijn scenario van toepassing?
Want in dat geval is Telfort geen goede keus lijkt me, aangezien ik dit vrijwel het belangrijkste vind van mijn internetverbinding op mijn mobiele telefoon.
Hoe zit dit dan eventueel bij T-Mobile?
Imap is geen pushmail, dan moet je meer denken aan exchange of wat die blackberry's doen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Anoniem: 278629
Oke, dank je. En dat IMAP is op de Omnia ook gewoon mogelijk neem ik aan, ken de Windows Mobile toestellen nog niet.
Nu heb ik Symbian namelijk. Of werkt dat gewoon hetzelfde?
Nu heb ik Symbian namelijk. Of werkt dat gewoon hetzelfde?
Ik heb zelf een Vodafone internet blox en om maar even een indicatie te geven met het verschil tussen
t-mobile en vodafone... allebei internet gedeeld op laptop en dan speedtest.net:
vodafone: 275 kB/s
t-mobile: 12 kB/s
je merkte het supergoed! vodafone is vele malen sneller...
Andere maat van me heeft HI en als hij streaming radio doet, dan buffert hij heel langzaam. 5-10-25-45% etc... als hij eenmaal gebuffert is doet hij het ook goed volgens mij..
bij mij bij vodafone is het echt PLOP en je hebt muziek... ik luister regelmatig streaming radio op me mobiel en internet veel en mailen... nog nooit rekening gehad of iets...
ik kan vodafone aanbevelen... het is niet alleen op papier sneller... maar in praktijk ook...
alle testen zijn gedaan met HTC toestellen: touch dual(mijne),touch diamond(hi) en touch pro(t-mobile)
pro zou zelfs 7,2 mbit aankutten hsdua ofzo is dat
t-mobile en vodafone... allebei internet gedeeld op laptop en dan speedtest.net:
Andere maat van me heeft HI en als hij streaming radio doet, dan buffert hij heel langzaam. 5-10-25-45% etc... als hij eenmaal gebuffert is doet hij het ook goed volgens mij..
bij mij bij vodafone is het echt PLOP en je hebt muziek... ik luister regelmatig streaming radio op me mobiel en internet veel en mailen... nog nooit rekening gehad of iets...
ik kan vodafone aanbevelen... het is niet alleen op papier sneller... maar in praktijk ook...
alle testen zijn gedaan met HTC toestellen: touch dual(mijne),touch diamond(hi) en touch pro(t-mobile)
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
T-Mobile PIT is inderdaad ca. 12 kB/sec. T-Mobile Web'n'Walk Standaard heeft een praktijksnelheid van ca. 50 kB/sec. In tegenstelling tot vodafone heb je hierbij geen enkele datalimiet.
Ewivis schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:23:
Ik heb zelf een Vodafone internet blox en om maar even een indicatie te geven met het verschil tussen
Ik moet binnenkort ook 'ns kijken naar een nieuw mobiel abbo icm internet, dus heb 'ns mijn snelheid getest met mobilespeedtest.com en dslreports.com maar ik kom met op mijn KPN abbo resp op 1048Kbps en 768Kbps ipv de hier genoemde 128Kpbs.Righteye schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:38:
KPN
Naam: Surf&Mail Totaal
Snelheid: 128 / 64 Kbps
Klopt die 128Kbps nog wel bij KPN?
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Ik vind inderdaad dat er in de eerste post ook mag worden gewezen op de FUP van zowel Hi als KPN, dat streaming van radio of video er NIET bij zit. Net nog gebeld naar KPN, lekker dat ze daar nog 10 euro per maand voor durven te vragen!
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ik moet zeggen dat ik diverse keren via KPN naar internetradio heb geluisterd en nog nooit een rekening heb gekregen.. Wel een belangrijk punt om te overwegen om bij KPN te blijven..Balachmar schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:57:
Ik vind inderdaad dat er in de eerste post ook mag worden gewezen op de FUP van zowel Hi als KPN, dat streaming van radio of video er NIET bij zit. Net nog gebeld naar KPN, lekker dat ze daar nog 10 euro per maand voor durven te vragen!
25287
Hetzelfde hier, luister naar internet radio en bekijk youtube, nog nooit een extra rekening gehad. Heb dan wel die internet bundel van 8 euro van Hi.
nouja zeg, ik hoor overal weer andere dingen over Hi Eindeloos Online, iemand please die ook echt eenduidig mij kan vertellen hoe en wat?
Op de website:
Normaal gebruik; Met Eindeloos online kun je binnen Nederland feitelijk onbeperkt surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon of PDA. foto’s kan ophalen en versturen per e-mail. Voor jouw data verbruik geldt geen vaste data limiet.
In winkel:
Je kunt er alles mee, HTC touch pro (mijn toestel) beschikt over protocol waarmee youtube en radio gratis zijn.
Klantenservice gebeld:
Alles kost geld: 30c/mb. youtube, radio, video downloaden, attachement downloaden, plaatjes op website downloaden kost allemaal geld per mb. Geen enkele manier om niet te betalen voor youtube of radio. winkel informeert onjuist (wat volgens de telefoonmedewerker vaak gebeurd).
En in dit topic lees ik weer een mengeling van dit...ja wtf. Ik heb een product aangeschaft en de verkopers weten niet wat het is
Iemand?
edit:
ik hoor hier en daar iets over proxy servers en dan toch gratis alles kunnen doen omdat ze niet kunnen detecteren hoe en wat. Iemand meer info (vooral eigelijk bevestiging)?
Op de website:
Normaal gebruik; Met Eindeloos online kun je binnen Nederland feitelijk onbeperkt surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon of PDA. foto’s kan ophalen en versturen per e-mail. Voor jouw data verbruik geldt geen vaste data limiet.
In winkel:
Je kunt er alles mee, HTC touch pro (mijn toestel) beschikt over protocol waarmee youtube en radio gratis zijn.
Klantenservice gebeld:
Alles kost geld: 30c/mb. youtube, radio, video downloaden, attachement downloaden, plaatjes op website downloaden kost allemaal geld per mb. Geen enkele manier om niet te betalen voor youtube of radio. winkel informeert onjuist (wat volgens de telefoonmedewerker vaak gebeurd).
En in dit topic lees ik weer een mengeling van dit...ja wtf. Ik heb een product aangeschaft en de verkopers weten niet wat het is
Iemand?
edit:
ik hoor hier en daar iets over proxy servers en dan toch gratis alles kunnen doen omdat ze niet kunnen detecteren hoe en wat. Iemand meer info (vooral eigelijk bevestiging)?
[ Voor 8% gewijzigd door Sibylle op 30-10-2008 13:43 ]
Ctrl+k
Hi eindeloos: 2 verbindingen waar je gebruik van kan maken: onbeperkt internet (standaard) en streaming internetSibylle schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:20:
nouja zeg, ik hoor overal weer andere dingen over Hi Eindeloos Online, iemand please die ook echt eenduidig mij kan vertellen hoe en wat?
Op de website:
In winkel:
Klantenservice gebeld:
Iemand?
Onbeperkt: zoals het er staat, dit geldt voor alles dat je download, dus surfen, mail, attachments, downloaden, you tube (via het programma of je Touch Pro) Onbeperkt is dus "gratis"
Streaming: Streamen via windows media player, htc streaming, tcpmp of youtube via m.youtube.com
Wanneer je telefoon verbinding maakt met streaming moet je deze direct verbreken anders betaal je dus wél per MB. (tenzij dit veranderd is)
Hopelijk is 't nu duidelijk
Sibylle schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:20:
In winkel:
Als je op de HTC Touch via het programma youtube filmpjes kijkt is het kosteloos.Fitz schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:48:
[...]
Hi eindeloos: 2 verbindingen waar je gebruik van kan maken: onbeperkt internet (standaard) en streaming internet
Onbeperkt: zoals het er staat, dit geldt voor alles dat je download, dus surfen, mail, attachments, downloaden, you tube (via het programma of je Touch Pro) Onbeperkt is dus "gratis"
Streaming: Streamen via windows media player, htc streaming, tcpmp of youtube via m.youtube.com
Wanneer je telefoon verbinding maakt met streaming moet je deze direct verbreken anders betaal je dus wél per MB. (tenzij dit veranderd is)
Hopelijk is 't nu duidelijk
i love you bothnielsgaastra schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:46:
[...]
[...]
Als je op de HTC Touch via het programma youtube filmpjes kijkt is het kosteloos.
Is toch erg dat Hi medewerkers niet zoets basaals weten over hun netwerk
Ik heb Opera inclusief flash Lite 3.1, dus kan ook in de browser youtube bekijken via de normale pagina, alleen dat gaat retelangzaam. speedtest geeft nogtans 2000KB!/s download aan, mjah.
Ik heb KPN Streaming gewoon uit de lijst met networks verwijderd (staat nu alleen My ISP, My Work, KPN Internet, KPN MMS), en het streaming programma laten connecten met KPN Internet ipv KPN streaming.
Maar als ik bijvoorbeeld via Tunin.fm een stream open, gaat dat via Media Player. Daar kan ik niks instellen over het netwerk, en ik vertrouw er neit op dat hij niet toch ergens een regKey heeft staan met KPN Streaming.
Op de website van HI staat expliciet dat Tunin.fm streaming is en geld kost, weet één van jullie of ze toevallig iets van portfiltering doen, of dat Media Player stiekem toch KPN Streaming gebruikt?
Misschien voor de zekerheid opzoek naar een andere internetradio, is wel moeilijk te vinden.
edit:
zucht, twee keer gebeld met Hi:
1e medewerker: KPN streaming kost geld, ik ga uitzoeken hoe hij bepaald wanneer KPN Streaming gebruikt wordt...........verbinding verbroken
2e medewerker: KPN ziet wanneer je video of audio streamt en schakelt dan over op KPN Streaming -> LOL Er is geen optie om dit te omzeilen, want het gebeurd bij alle video en audio die streamt. Bij vragen over hoe kpn dan snift, port monitored of protocol filtert begon hij weer van voor af aan met zijn verhaal.
3e medewerker: Mag ik uw naam en nummer om u terug te bellen ivm de drukte? ja, een korte vraag zal ik heel kort beantwoorden; mobiel internet vind ik persoonlijk een hoop onzin, in praktijk betaal je veel extra. Misschien kun je beter eindeloos online uit je pakket halen als je niet extra wilt betalen. We bellen u terug. Fijne dag verder.
edited:
lol, die medewerkers maken het wel bont, vooral de derde
[ Voor 29% gewijzigd door Sibylle op 30-10-2008 16:24 ]
Ctrl+k
Klopt, en dat staat er ook:)nielsgaastra schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:46:
[...]
[...]
Als je op de HTC Touch via het programma youtube filmpjes kijkt is het kosteloos.
Iemand die op dit moment Vodafone Zorgeloos Internet heeft en mijn probleem hier herkent? Vodafone Live werkt niet met Opera?
Ik ben toch malle pietje niet!
eindelijk iemand aan de lijn gehad die een crusus klantvriendelijkheid gevolgd heeft en voor mij de technische dienst heeft lastig gevallen.
Technische dienst:Als er op een pagina bewegende dingen of plaatjes geladen worden is het geen streamen. Als je een video kan bekijken en op het knopje 'play' duw is het wel streamen. Als je radio luisterd is het streamen.
Ik:Is het downloaden van een bestand streamen?
Technische dienst:nee
Ik:is het downloaden van een videobestand streamen?
Technische dienst:Als je een video kan bekijken en op het knopje 'play' duw is het wel streamen.
Ik:Als ik tijdens het downloaden dat bestand al afspeel is het dan streamen?
Technische dienst:Als je video's online bekijkt is het streamen
Ik: Hoe zien jullie aan data of het stream is of gewoon een download?
Technische dienst:Als je een video kan bekijken en op het knopje 'play' duw is het wel streamen. Als je radio luisterd is het streamen.
Ik: Ik studeer aan de TU/e en ben momenteel bezig met Informatica over internet protocols en dataverkeer, waaronder streams. Het is onmogelijk om onderscheid te maken tussen stream en downloaden zo zwart wit.
Technische dienst:Gaat het verslag dat je moet maken alleen over Hi?
Ik:....Ik maak geen verslag ik wil technisch antwoord op mijn vraag. Ik studeer aan de TU/e Informatica..
Technische dienst:ok, [pauze]. Maar gaat dat alleen over Hi, of moet je in dat verslag ook vertellen over andere providers?
Ik:........zucht........
Ik: [pauze]
Ik:Waar kan ik naartoe met technische vragen over dingen zoals: php, sniffing, c++, en ip adressen?
Technische dienst:ik ben aan het denken [pauze]
Technische dienst:nergens meneer, sorry.
..
..
weet iemand toevallig een manier om online radio te luisteren zonder te streamen volgens Hi? Werkt het als je de Streaming Media applicatie laat verbinden via KPN Internet ipv KPN Streaming? Of is dat toch nogsteeds streaming door de applicatie ?
Technische dienst:Als er op een pagina bewegende dingen of plaatjes geladen worden is het geen streamen. Als je een video kan bekijken en op het knopje 'play' duw is het wel streamen. Als je radio luisterd is het streamen.
Ik:Is het downloaden van een bestand streamen?
Technische dienst:Als je een video kan bekijken en op het knopje 'play' duw is het wel streamen.
Ik:Als ik tijdens het downloaden dat bestand al afspeel is het dan streamen?
Technische dienst:Als je video's online bekijkt is het streamen
Ik: Hoe zien jullie aan data of het stream is of gewoon een download?
Technische dienst:Als je een video kan bekijken en op het knopje 'play' duw is het wel streamen. Als je radio luisterd is het streamen.
Ik: Ik studeer aan de TU/e en ben momenteel bezig met Informatica over internet protocols en dataverkeer, waaronder streams. Het is onmogelijk om onderscheid te maken tussen stream en downloaden zo zwart wit.
Technische dienst:Gaat het verslag dat je moet maken alleen over Hi?
Ik:....Ik maak geen verslag ik wil technisch antwoord op mijn vraag. Ik studeer aan de TU/e Informatica..
Technische dienst:ok, [pauze]. Maar gaat dat alleen over Hi, of moet je in dat verslag ook vertellen over andere providers?
Ik:........zucht........
Ik: [pauze]
Ik:Waar kan ik naartoe met technische vragen over dingen zoals: php, sniffing, c++, en ip adressen?
Technische dienst:ik ben aan het denken [pauze]
Technische dienst:nergens meneer, sorry.
..
..
weet iemand toevallig een manier om online radio te luisteren zonder te streamen volgens Hi? Werkt het als je de Streaming Media applicatie laat verbinden via KPN Internet ipv KPN Streaming? Of is dat toch nogsteeds streaming door de applicatie ?
[ Voor 7% gewijzigd door Sibylle op 30-10-2008 17:51 ]
Ctrl+k
Bedankt voor de info. heb zelf nu T-Mobile en wil graag over omdat de dekking te wensen over laat.Ewivis schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:23:
-- knip -
Telefoon en internet knallen er dan gewoon uit.
Hoe is dat bij Vodafone ?
Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website
Anoniem: 247292
Om dezelfde reden ben ik voor mobiel internet op mijn laptop overgestapt van T-Mobile naar Vodafone. Nu heb ik geen problemen meer met de dekking.Righteye schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:18:
[...]
Bedankt voor de info. heb zelf nu T-Mobile en wil graag over omdat de dekking te wensen over laat.
In het Touch HD abbo topic werd het volgende gepost:S913 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:56:
[...]
Ik moet binnenkort ook 'ns kijken naar een nieuw mobiel abbo icm internet, dus heb 'ns mijn snelheid getest met mobilespeedtest.com en dslreports.com maar ik kom met op mijn KPN abbo resp op 1048Kbps en 768Kbps ipv de hier genoemde 128Kpbs.
Klopt die 128Kbps nog wel bij KPN?
Op de site van KPN wordt echter nog gewoon 128 kb/s vermeld. Ik zal morgen toch eens bellen, want het verschil is wel erg groot. Ik twijfel tussen het overstappen naar Vodafone en het verlengen bij KPN. Aangezien ik wel lekker wil kunnen internetten op de Touch HD is de internetsnelheid wel een belangrijk punt.Surf&Mail (Instap en Totaal)
Wat is Surf&Mail
Surf&Mail is een data-abonnement dat u af kunt sluiten naast uw KPN FlexiBel, KPN Mobiel (€) of Flexibel abonnement.
Voor een vast bedrag per maand maakt u dan nog voordeliger gebruik van email op uw smartphone of PDA.
De snelheid van het mobiele internet is bij de Surf&Mail abonnementen vastgesteld op 128 kbps down en 64 kbps up.
HSDPA/HSUPA
Wat is het
HSDPA (High-Speed Downlink Packet Access) is een snellere versie van UMTS die wordt toegepast om de snelheid van het net naar de gebruiker toe (de downlink) te vergroten. HSDPA is sinds november 2006 op het UMTS netwerk van KPN beschikbaar.
Op 1 februari 2008 introduceert KPN HSUPA .
HSUPA (High-Speed Uplink Packet Access) is een techniek die binnen UMTS wordt toegepast om de snelheid van de gebruiker het net ín (de uplink) te vergroten. Uploadsnelheid is met name van belang voor verbeterde e-mailervaring. Introductie van HSUPA zorgt niet alleen voor een hogere snelheid, maar ook voor meer capaciteit.
Wat kunt u ermee
Met deze technieken kunt u nog sneller mobiel internetten. Om de klanttevredenheid nog verder te vergroten is op 1 februari 2008 de download- en uploadsnelheid verhoogd en in september 2008 is de downloadsnelheid nogmaals verhoogd.
De maximale downloadsnelheid is nu 7.2 Mbits/s en de maximale uploadsnelheid is 1.4 Mbit/s.
Let op: de maximale snelheid is afhankelijk van de lokale bedekking, het gebruikte toestel en de bezetting van het netwerk.
Edit: Tevens is het bij Vodafone gewoon duidelijk dat streaming niet in rekening gebracht wordt. De meningen over KPN zijn hierover nog steeds verdeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Clock op 02-11-2008 21:26 ]
Nou weet ik niet zeker hoe er bepaald wordt of iets streaming is of niet, maar het lijkt me vrij eenvoudig. In het algemeen is verkeer via TCP gewoon download en is verkeer via UDP streaming. Online radiostations, Youtube en alle op Windows Media en Real gebaseerde streams gaan via UDP.Sibylle schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:13:
Ik ben heel benieuwd.Clock schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:24:
[...]In het Touch HD abbo topic werd het volgende gepost:
[...]Op de site van KPN wordt echter nog gewoon 128 kb/s vermeld. Ik zal morgen toch eens bellen, want het verschil is wel erg groot. Ik twijfel tussen het overstappen naar Vodafone en het verlengen bij KPN. Aangezien ik wel lekker wil kunnen internetten op de Touch HD is de internetsnelheid wel een belangrijk punt.
Edit: Tevens is het bij Vodafone gewoon duidelijk dat streaming niet in rekening gebracht wordt. De meningen over KPN zijn hierover nog steeds verdeeld.
Ook ik ga binnen kort verlengen of overstappen en dan mobiel internet erbij nemen.
Ik ben nu van plan om over te stappen naar Vodafone, maar als KPN ook een hoge snelheid heeft blijf ik bij KPN.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Kijk overal heb je wel als je in een huis zit dat je dan geen goede verbinding hebt(ook gewoon met bellen..) dan is er een GPRS verbinding (TRAAG! )Righteye schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:18:
[...]
Bedankt voor de info. heb zelf nu T-Mobile en wil graag over omdat de dekking te wensen over laat.
maar over het algemeen heb ik sowieso buiten altijd 3G(wat veranderd in H als je gaat internetten).
Binnen meestal ook(7 van de 10 keer)... maar af en toe heb je gewoon GPRS...
grote steden sowieso altijd 3G en H hoor... best goede dekking... cijfer: 8,5
KPN klantenservice:Gutteguttegut schreef op maandag 03 november 2008 @ 01:09:
[...]
Ik ben heel benieuwd.
Ook ik ga binnen kort verlengen of overstappen en dan mobiel internet erbij nemen.
Ik ben nu van plan om over te stappen naar Vodafone, maar als KPN ook een hoge snelheid heeft blijf ik bij KPN.
De maximale downloadsnelheid ligt nog steeds op 128 Kbps.
> "Maar waarom is Vodafone 30 keer sneller en betaal ik daar nog minder ook?"
< "Durf ik u niet te zeggen meneer. Ik kan u verder niet helpen"
Ik heb de vraag over streaming video maar niet eens gesteld.
kpnClock schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:04:
[...]
KPN klantenservice:

Dat schiet niet op.Clock schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:04:
[...]KPN klantenservice:
Dan moeten we het van gebruikers ervaringen hebben.
Nu maar hopen dat veel mensen met KPN het hier even komen melden
The birds turned into The Flying Dutchmen!
* Arnold meld zich..Gutteguttegut schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:18:
[...]
Dat schiet niet op.
Dan moeten we het van gebruikers ervaringen hebben.
Nu maar hopen dat veel mensen met KPN het hier even komen melden![]()
Ik gebruik nu m'n hi abo in combo met m'n iPhone 3G , maar internet is idd en reden om van provider te switchen. Voor mail is het niet zo erg, maar ook het hele streaming is door de vage regels gewoon onderweg niet te gebruiken...
128 kb/s is van de vorige eeuw en ik zie niet in waarom KPN niet met hogere snelheden komt voor 10euro/maand. Zou hun netwerk het niet aankunnen? Qua bellen en bereik ben ik echt super te spreken over KPN. Qua internet eigenlijk helemaal niet. Zou liever naar vodafone gaan, maar daar heb ik helaas een paar erg vervelende situaties meegemaakt waardoor ik nu "vastzit" aan KPN...
Eventueel sta ik wel open voor 5euro/maand extra om dan "onbeperkt" streaming te hebben, en een snelheid van 500kb/s ofzo..
[ Voor 6% gewijzigd door Arnold op 03-11-2008 14:23 ]
ik ga ook mijn abbo opzeggen binnen 8 dagen, de snelheid is gewoon niet voldoende om snel iets op te zoeken (hetgeen toch een belangrijk punt is).
Google maps is nog redelijk snel via de applicatie, maar bijvoorbeeld een pagina als 9292ov.nl of tweakers.net zijn de laadtijden toch wel te voelen. En daar zit ik niet op te wachten.
Google maps is nog redelijk snel via de applicatie, maar bijvoorbeeld een pagina als 9292ov.nl of tweakers.net zijn de laadtijden toch wel te voelen. En daar zit ik niet op te wachten.
Ctrl+k
Anoniem: 218636
Ik lees dat KPN en Hi erg moeilijk doen over streaming met bijvoorbeeld youtube en dergelijke...
Telfort is ook KPN en heeft ook soortgelijke FUP las ik... Hebben zij ook dan nog beperkingen op streaming?
Ik wil vooral connectie maken met mijn pc thuis en gebruik maken van youtube en uitzending gemist..
Omdat ik een XPeria X1 wil hebben die eigenlijk een normale internetverbinding vereist, zou het wel fijn zijn als ik in ieder geval geen beperkingen/problemen krijg...
Iemand?
Telfort is ook KPN en heeft ook soortgelijke FUP las ik... Hebben zij ook dan nog beperkingen op streaming?
Ik wil vooral connectie maken met mijn pc thuis en gebruik maken van youtube en uitzending gemist..
Omdat ik een XPeria X1 wil hebben die eigenlijk een normale internetverbinding vereist, zou het wel fijn zijn als ik in ieder geval geen beperkingen/problemen krijg...
Iemand?
Deze quote overgenomen in de startpost. Gezien de reacties hier nemen we het maar als feit aan.Clock schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:24:
[...]
Ik heb overigens mijn defintieve keus gemaakt. Ik stap over van T-Mobile + PIT uit 2005 naar Vodafone met Zorgeloos Internetblox (en de Touch HD btw.
Voornaamste redenen:
- contract loopt af
- hopelijk betere dekking
- vet internet
- streaming TV en video
Zodra ik alles heb zal ik mijn Vodafone ervaringen posten, maar dat duurt nog wel effe (T-Mobile abbo loopt tot half december).
Is de dekking van T-Mobile echt zo slecht?Righteye schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:42:
[...]
Deze quote overgenomen in de startpost. Gezien de reacties hier nemen we het maar als feit aan.
Ik heb overigens mijn defintieve keus gemaakt. Ik stap over van T-Mobile + PIT uit 2005 naar Vodafone met Zorgeloos Internetblox (en de Touch HD btw.).
Voornaamste redenen:
- contract loopt af
- vet internet
- streaming TV en video
Zodra ik alles heb zal ik mijn Vodafone ervaringen posten, maar dat duurt nog wel effe (T-Mobile abbo loopt tot half december).
Ik heb het liefste een verlenging van mijn Telfort abbo... MAAR omdat het ook van KPN is en ik vrees dat er toch weer beperkingen op het internetgebruik liggen, denk ik toch weer aan T-Mobile... Daar staat volgens mij gewoon alles open...
Tja, dat is natuurlijk afhankelijk van waar je woont danwel waar je veel verblijft. In de grote steden zul je zeker wel goed bereik hebben, maar mijn ervaring is dat als je daar buiten bent het nog bereik wel eens slecht kan zijn. Zo kan ik thuis, in een huis van 100 jaar oud, alleen mijn telefoon voor sms'en gebruiken als ik boven ben, en dan kan ik er nog niet eens mee bellen. Ook als ik bij mij thuis op het erf ben kan ik (meestal) niet bellen.
Overigens woon ik wel in een buitengebied, maar KPN heeft hier nooit problemen met het bereik (met Vodafone heb ik (nog) geen ervaring).
Overigens woon ik wel in een buitengebied, maar KPN heeft hier nooit problemen met het bereik (met Vodafone heb ik (nog) geen ervaring).
Ik zit zelf in de omgeving van Apeldoorn en Deventer en dat gaat niet goed.
Heb geen bereik op 2 van de 4 locaties (Vodafone + KPN wel) van mijn werk in Apeldoorn en in de trein tussen de 2 steden valt regelmatig de verbinding weg. Verder is internet traag, maar dat ligt miss. ook aan mijn PIT 2005 ipv. dat ik WnW heb (kan niet over, abbo is te klein).
Ook op andere plaatsen (je hebt wel eens een cursusje ofzo ergens) vind ik T-Mobile te slecht.
Maar goed dat is idd allemaal niet in de randstad of die kant op. Mijn testgebeid is dus zeg maar alles oostelijk van Amersfoort.
Heb geen bereik op 2 van de 4 locaties (Vodafone + KPN wel) van mijn werk in Apeldoorn en in de trein tussen de 2 steden valt regelmatig de verbinding weg. Verder is internet traag, maar dat ligt miss. ook aan mijn PIT 2005 ipv. dat ik WnW heb (kan niet over, abbo is te klein).
Ook op andere plaatsen (je hebt wel eens een cursusje ofzo ergens) vind ik T-Mobile te slecht.
Maar goed dat is idd allemaal niet in de randstad of die kant op. Mijn testgebeid is dus zeg maar alles oostelijk van Amersfoort.
Bij Radar deden ze gisteren een oproep om melding te maken van (onverwacht) hoge telefoonrekeningen als gevolg van internetten op een mobiel. Denk dat ze er volgende week een item over maken en dan zullen ze vast ook iemand van KPN aan de tand gaan voelen..
Anoniem: 222584
het is eerlijk gezegd ook om schijtziek te worden van die providers, je kan voor 10 euro per maand makkelijk onbepert internet aanbieden op umts snelheden, thuis internet heeft de zelfde prijs en is gewoon onbeperkt, die truukjes van de providers zijn wagelijk, neem kpn prepaid is, dan betaal je na 200mb 10euro per mb, dat is toch gewoon pure oplichting
De bandbreedte door de lucht is wat beperkter en dus duurder.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja, maar je hebt geen slijtage aan de kabels, dus dat scheelt weer
[ Voor 18% gewijzigd door Righteye op 04-11-2008 18:06 ]
Ik pieker nogal over welk abonnement ik wil nemen m.b.t. mobiel internet. Ik wil eigenlijk ECHT zorgeloos internet op mijn toekomstige XPeria hebben (inclusief youtube, streaming, remote desktop, internet etc.)
Ik zit nu bij Telfort en wil graag bij Telfort blijven. Maar ik zie de volgende voor-en nadelen per provider.
Telfort:
Geen harde datalimiet; wel fair use policy
768/384Kb
GEEN streaming audio en video toegestaan
Goedkoop totaal abbo + internet
Vodafone:
Goed bereik
Fair use van maximaal 8-10 keer de gemiddelde datahoeveelheid = +/- 500Mb
1800/64Kb
Geen beperkingen op gebruik soort internet? (Audio/Video streaming, VPN, Remote Desktop etc)
T-Mobile WnW Plus:
Minder goed bereik/wegvallende verbindingen
1024/384Kb
Geen beperkingen op gebruik soort internet? (Audio/Video streaming, VPN, Remote Desktop etc)
Hi:
Goed bereik
Fair use van maximaal 8-10 keer de gemiddelde datahoeveelheid
128/64Kb
Hoe hard zijn bovenstaande negatieve punten?
Ik zit nu bij Telfort en wil graag bij Telfort blijven. Maar ik zie de volgende voor-en nadelen per provider.
Telfort:
Geen harde datalimiet; wel fair use policy
768/384Kb
Goedkoop totaal abbo + internet
Vodafone:
Goed bereik
Fair use van maximaal 8-10 keer de gemiddelde datahoeveelheid = +/- 500Mb
1800/64Kb
T-Mobile WnW Plus:
Minder goed bereik/wegvallende verbindingen
1024/384Kb
Hi:
Goed bereik
Fair use van maximaal 8-10 keer de gemiddelde datahoeveelheid
128/64Kb
Hoe hard zijn bovenstaande negatieve punten?
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 218636 op 06-11-2008 23:20 ]
Hoe zit het nou precies met die snelheden trouwens? 128kbps is in principe toch wel voldoende voor websites en youtube enzo. Ik kan me niet herinneren toen ik 1mbit op mn pc had dat dat echt veel te weinig was ofzo.
En hoe zit het nou precies met Hi? Ze laten geen streaming toe, op mn w880i en g900 (se) kan ik geen youtube kijken, maar een vriend van me met de tytn2 wel...
En hoe zit het nou precies met Hi? Ze laten geen streaming toe, op mn w880i en g900 (se) kan ik geen youtube kijken, maar een vriend van me met de tytn2 wel...
Anoniem: 146043
Hier welRighteye schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:20:
Klopt, je kan altijd gebeld worden, ook als je aan het gprsen bent.
Bellen en gprsen tegelijk kan niet, de gprs verbinding wordt dan automatisch verbroken.
Beide uit eigen ervaring.

Anoniem: 146043
Streamen of niet; hoe gaan ze dat aantonen?Mag schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:31:
Hoe zit het nou precies met die snelheden trouwens? 128kbps is in principe toch wel voldoende voor websites en youtube enzo. Ik kan me niet herinneren toen ik 1mbit op mn pc had dat dat echt veel te weinig was ofzo.
Dat weet ik niet precies, maar op mijn SE G900 werkte het prima via wifi en niet via 3g of gprs.Anoniem: 146043 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:50:
[...]
Streamen of niet; hoe gaan ze dat aantonen?
128 Kbps komt in de praktijk neer op 15 kb/s. Tweaker.net frontpage (+-200kb inc pics en javascript) binnenhalen kost dan 13 seconden.Mag schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:31:
Met Vodafone's 3600 Kbps (theoretisch, ga uit van 1000 of minder) kom je dan op 1 seconde.
Is toch wel een verschil
Even een vraag over T-Mobile web'n'walk standaard.
Ik woon in de randstad en heb sinds gisteren w'n'w standard i.c.m htc tytn II
Bij speedtest.bbned.nl het downloaden van een bestand gaat met 5 kb/s
Terwijl in theorie ik toch maximaal 50 kb/sec moet kunnen halen met w'n'w standard?
Een aantal vragen:
Moet ik mijn "band" bij instellingen op auto laten? of kan ik hem beter op gsm umts zetten?
Als ik hem op umts alleen zet, krijg ik geen verbinding?
Andere opties wat ik niet weet/vergeet?
Terwijl in theorie ik toch maximaal 50 kb/sec moet kunnen halen met w'n'w standard?
Een aantal vragen:
Moet ik mijn "band" bij instellingen op auto laten? of kan ik hem beter op gsm umts zetten?
Als je zeker weet dat je web'n'walk standaard geactiveerd hebt, zou je inderdaad met ca. 50 kB/sec moeten kunnen downloaden. Als je nu echter maar 5 kB/sec haalt, betekent dat waarschijnlijk dat je via het GPRS-netwerk werkt i.p.v. via het UMTS-netwerk. In principe zou je je telefoon gewoon op 'auto' moeten kunnen laten staan, dan pakt 'ie het UMTS-signaal, mits beschikbaar.ds08 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:46:
Een aantal vragen:
Dankje voor je antwoord, je bedoelt toch dat als T-Mobile web'n'walk geactiveerd heeft voor mij? Of moet ik er zelf iets voor doen nog?Steven.w schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:57:
[...]
Als je zeker weet dat je web'n'walk standaard geactiveerd hebt, zou je inderdaad met ca. 50 kB/sec moeten kunnen downloaden. Als je nu echter maar 5 kB/sec haalt, betekent dat waarschijnlijk dat je via het GPRS-netwerk werkt i.p.v. via het UMTS-netwerk. In principe zou je je telefoon gewoon op 'auto' moeten kunnen laten staan, dan pakt 'ie het UMTS-signaal, mits beschikbaar.
Een tijdje geleden heb ik de prepaid variant van de vodafone internet blox gebruikt. Op mijn telefoon (SE K800i) kan ik mijn instellingen voor streaming aanpassen. Standaard staat deze op een speciaal streaming profiel met een proxy. Zodra ik het streaming profiel vervang door het internet profiel, kan ik "onbeperkt" streamen.
Kortom, ik denk dat de providers al je streaming verkeer door een apparte proxy/server heen stuurt en zo je streamingverbruik bepaald.
Kortom, ik denk dat de providers al je streaming verkeer door een apparte proxy/server heen stuurt en zo je streamingverbruik bepaald.
Waarschijnlijk heb je waar je zit niet genoeg bereik op het 3g-netwerk.ds08 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:46:
Een aantal vragen:
Hierdoor schakelt -ie over naar het langzamere GPRS-netwerk.
Ik zit dagelijks in delft, rijswijk en den haag, kan me niet voorstellen dat daar geen 3g-bereik is?SibboNL schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:05:
[...]
Waarschijnlijk heb je waar je zit niet genoeg bereik op het 3g-netwerk.
Hierdoor schakelt -ie over naar het langzamere GPRS-netwerk.
Meer mensen met dezelfde ervaringen?
[ Voor 5% gewijzigd door ds08 op 07-11-2008 15:31 ]
Anoniem: 258842
Is het echt 100% zeker dat streaming (youtube en internet radio) niet door Vodafone wordt door berekend? (m.a.w. klantenservice/website bevestigend?).Righteye schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:42:
[...]
Deze quote overgenomen in de startpost. Gezien de reacties hier nemen we het maar als feit aan.
Ik heb overigens mijn defintieve keus gemaakt. Ik stap over van T-Mobile + PIT uit 2005 naar Vodafone met Zorgeloos Internetblox (en de Touch HD btw.).
Voornaamste redenen:
- contract loopt af
- vet internet
- streaming TV en video
Ik zit te twijfelen tussen Vodafone en T-mobile (zit al +- 10 jaar bij T-mobile (ervoor bij Ben dus)) en sja... dan vind ik een overstap toch best wel een grote stap
Punt om e.v.t over te stappen is vanwege geen bereik thuis (kan wel opnemen, maar valt dan gelijk weg) en de leuke kortingen die je krijgt bij een nieuw abonnement.
Ook het internet heeft een grote invloed hierop. T-mobile heb ik thuis dus slecht bereik, maar daar heb ik ADSL... dus dat is geen punt. Voor de rest heb ik overal nooit echt ergens ECHT slecht bereik.
Het internet is ECHT onbeperkt, maar wel een stuk langzamer (of je moet meer willen betalen, maar om te vergelijken kan je het beste WnW pakken aangezien dat de zelfde prijs heeft als de Vodafone internet blox).
Langzamere verbinding.
Vodafone heeft dus een snellere verbinding en (wat ik heb gehoord beter bereik over de "snellere" verbindingsgroepen (HDSPA en UMTS).
Is dit waar? Dan zou alles bij elkaar opgeteld Vodafone een betere partij zijn voor mij?
Ik ben van Vodafone overgestapt naar T-Mobile vanwege een goedkope simonly-actie met WebnWalk erbij. Ik merk echter wel dat het bereik van UMTS/HSDPA minder is dan dat was bij Vodafone. Nu woon ik zelf in de randstad en heb altijd voldoende dekking (zeker GSM), dus ik vind het niet zo'n probleem en je hebt geen gezeur met datalimieten o.i.d.Anoniem: 258842 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:13:
[...]
Is het echt 100% zeker dat streaming (youtube en internet radio) niet door Vodafone wordt door berekend? (m.a.w. klantenservice/website bevestigend?).
Ik zit te twijfelen tussen Vodafone en T-mobile (zit al +- 10 jaar bij T-mobile (ervoor bij Ben dus)) en sja... dan vind ik een overstap toch best wel een grote stap
Punt om e.v.t over te stappen is vanwege geen bereik thuis (kan wel opnemen, maar valt dan gelijk weg) en de leuke kortingen die je krijgt bij een nieuw abonnement.
Ook het internet heeft een grote invloed hierop. T-mobile heb ik thuis dus slecht bereik, maar daar heb ik ADSL... dus dat is geen punt. Voor de rest heb ik overal nooit echt ergens ECHT slecht bereik.
Het internet is ECHT onbeperkt, maar wel een stuk langzamer (of je moet meer willen betalen, maar om te vergelijken kan je het beste WnW pakken aangezien dat de zelfde prijs heeft als de Vodafone internet blox).
Langzamere verbinding.
Vodafone heeft dus een snellere verbinding en (wat ik heb gehoord beter bereik over de "snellere" verbindingsgroepen (HDSPA en UMTS).
Is dit waar? Dan zou alles bij elkaar opgeteld Vodafone een betere partij zijn voor mij?
Krijg je niet veel meer korting omdat je al zo lang klant bent dan bij een andere provider?Anoniem: 258842 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:13:
Zover ik weet niet... probleem is dat als ik T-mobile erover zou bellen, dat ik dan een deal met HUN moet sluiten en zo niet de Touch HD kan krijgen?LVGH schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:07:
[...]
Krijg je niet veel meer korting omdat je al zo lang klant bent dan bij een andere provider?
Hoe bedoel je? Je kan toch ook gewoon de Touch HD i.c.m. T-mobile nemen? Die hebben ze denk ik wel hoor, alleen ze hebben nog geen "branded" (MDA) versie, maar waarom zou je die willen hebben?Anoniem: 258842 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:27:
[...]
Zover ik weet niet... probleem is dat als ik T-mobile erover zou bellen, dat ik dan een deal met HUN moet sluiten en zo niet de Touch HD kan krijgen?
Sja... om verschillende redenen zou ik graag juist DIE telefoon willen (heb er echt maanden over nagedachtallard_070 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:32:
[...]
Hoe bedoel je? Je kan toch ook gewoon de Touch HD i.c.m. T-mobile nemen? Die hebben ze denk ik wel hoor, alleen ze hebben nog geen "branded" (MDA) versie, maar waarom zou je die willen hebben?
Misschien doe ik er beter aan om maandag de klanten service te bellen.
Ik zie hem alleen niet op de website als keuze staan, daarom een beetje negatief over het beschikbaar zijn ervan.
edit:
Na het nog een keer gelezen te hebben, ik wil dus niet een branded versie, maar een normale HTC
Na het nog een keer gelezen te hebben, ik wil dus niet een branded versie, maar een normale HTC
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 258842 op 10-11-2008 09:53 ]
Anoniem: 279801
Ik ben vandaag even naar een aantal winkels geweest om wat nadere uitleg te vragen over de snelheden van mobiel internet. Ik wil dit voornamelijk weten over het verschil tussen Hi en Vodafone. Zij vertelden mij dat de snelheid van het laden van pagina's praktisch gelijk is bij zowel Hi als Vodafone?
Dit klopt dan toch niet of begrijp ik het verkeerd? Het enige verschil zit hem dan in het feit dat je bij Hi niet mag streamen en bij Vodafone wel? Kan iemand mij dit nadere uitleggen alstublieft?
Bedankt.
Bedankt.
Misschien bedoelen ze wel dat als je pagina's opvraagd die speciaal voor mobiel surfen zijn gemaakt er weinig verschil in laadtijden zit, omdat het zulke kleine pagina's zijn dat ze sowieso snel geladen worden.Anoniem: 279801 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:21:
Ik ben vandaag even naar een aantal winkels geweest om wat nadere uitleg te vragen over de snelheden van mobiel internet. Ik wil dit voornamelijk weten over het verschil tussen Hi en Vodafone. Zij vertelden mij dat de snelheid van het laden van pagina's praktisch gelijk is bij zowel Hi als Vodafone?Dit klopt dan toch niet of begrijp ik het verkeerd? Het enige verschil zit hem dan in het feit dat je bij Hi niet mag streamen en bij Vodafone wel? Kan iemand mij dit nadere uitleggen alstublieft?
Bedankt.
Op http://www.vodafone.nl/pr...el/kosten_zorgeloos_blox/ staat:
Zijn ze daar helemaal in de bonen of heeft er een wijziging plaatsgevonden die ze graag stil willen houden?
Ook hier http://www.vodafone.nl/pr...lox/blox_voor_multimedia/ wordt 256 Kbps genoemd als snelheid.Vodafone levert een snelheid tot wel 256 Kbps voor downloaden en 64 Kbps voor uploaden (afhankelijk van je toestel).
Zijn ze daar helemaal in de bonen of heeft er een wijziging plaatsgevonden die ze graag stil willen houden?
ik heb geen verschil gemerkt.. en ik haal nog steeds ( 2 weken geleden) 3 mbit ( ongeveer 300 kB/s)
Zal wel alleen voor nieuwe klanten zijn (of als je gaat vernieuwen), anders krijgen ze erg veel boze telefoontjes
Zie iPhoneclub, we hebben er gisteravond een artikel over geschreven.Anakha schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:24:Zijn ze daar helemaal in de bonen of heeft er een wijziging plaatsgevonden die ze graag stil willen houden?
-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl
Anoniem: 49966
Vodafone zorgeloos internet, yeah right.
93% snelheids verlaging!
Nou dat wordt dus weer eens stemmen met mijn voeten. Wilde net bij ze verlengen voor 2 jaar. Dan maar niet. Wat een maloten.
93% snelheids verlaging!
Nou dat wordt dus weer eens stemmen met mijn voeten. Wilde net bij ze verlengen voor 2 jaar. Dan maar niet. Wat een maloten.
Het is echt SLECHT!!
Vodafone was een tijd geleden echt ERG goed (heb alle providers gehad...) en het laatste half jaar???
SLECHT!
Rekeningen die niet kloppen, status belminuten niet opvragen, nu weer internetverlaging..
Zou BIJNA hopen, dat ze dit voor bestaande klanten OOK gaan doen, zodat ik mooi kan opstappen!
Vodafone was een tijd geleden echt ERG goed (heb alle providers gehad...) en het laatste half jaar???
SLECHT!
Rekeningen die niet kloppen, status belminuten niet opvragen, nu weer internetverlaging..
Zou BIJNA hopen, dat ze dit voor bestaande klanten OOK gaan doen, zodat ik mooi kan opstappen!
beter houden de huidige abonnees wel de oude snelheid... anders heb ik aan heel dat internet op je mobiel geen kont meer! kutvodafone...superericje schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:31:
Het is echt SLECHT!!
SLECHT!
hmm,heb op de 13e de bevestiging gehad voor verlenging,dus dan zou ik daar nog niet onder moeten vallen
.dat zou heel fijn zijn.toch maar eens bellen want anders heeft het namelijk geen nut en ga ik wel naar t-mobile denk ik
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Net op tijd een contract bij hun afgesloten dus, ben bijna blij met m'n 2 jarige contract + zorgeloos internet. Iig komende tijd nog 3,6Mbit
Ik ben toch malle pietje niet!
lees net het bericht op de frontpage, en gelukkig heb ik al poosje vodafone internet etc... dus lekker ook op 3,6 MbitThe Legend schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:40:
Net op tijd een contract bij hun afgesloten dus, ben bijna blij met m'n 2 jarige contract + zorgeloos internet. Iig komende tijd nog 3,6Mbit
Anoniem: 88208
Zo "lekker" vind ik het allemaal niet. Ik wilde over een week een verlenging aanvragen met inet van vodafone...Nu bekijk ik het toch maar even. Als bestaande klant van vodafone emt inet zou ik me toch ook niet zo "lekker" voelen als ik weet dat nieuwe klanten opeens 93% trager inet hebben/krijgen. Dan klopt er iets niet...finacieel...of qua materiaal/performance. Waarom zouden ze het anders verlagen...Ewivis schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:45:
[...]
lees net het bericht op de frontpage, en gelukkig heb ik al poosje vodafone internet etc... dus lekker ook op 3,6 Mbit

zolang ik er verder geen last van heb, maakt het me niet uit... snap de actie van vodafone ook niet. als ik weer moet verlengen ga ik wel weer kijken naar de verschillende providers... vodafone ben ik sowieso niet zo blij mij.. alleen internetsnelheid wel... en dat halen ze nu ook naar beneden... geen reden meer om over te stappen...Anoniem: 88208 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:51:
[...]
Zo "lekker" vind ik het allemaal niet. Ik wilde over een week een verlenging aanvragen met inet van vodafone...Nu bekijk ik het toch maar even. Als bestaande klant van vodafone emt inet zou ik me toch ook niet zo "lekker" voelen als ik weet dat nieuwe klanten opeens 93% trager inet hebben/krijgen. Dan klopt er iets niet...finacieel...of qua materiaal/performance. Waarom zouden ze het anders verlagen...
ik zit er nu aan te denken op telfort te nemen met internet bundel...zijn er mensen met ervaringen met deze provider? en natuurlijk met hun mobiele internet bundel. Ze maken gebruik van het kpn netwerk dus dat zou betekenen dat het een goede dekking heeft.
Geen slechte actie eigenlijk, of zijn er meer paranoide-gelovers? (Dus dat Vodafone dit als marketingtruuk heeft gedaan...)Anoniem: 279801 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:25:
Ze hebben het bij vodafone weer teruggedraaid, dus maak je geen zorgen
Zelfs geloof ik dat ze écht geschrokken zijn. Zo'n besluit levert misschien wel aandacht op, maar in eerste instantie vooral heel veel negatieve aandacht. Op webwereld staat bijv wel de verlaging, maar nog niet het terugdraaien, om maar iets te noemen.
Anoniem: 178057
Ik zie net op de website van BEN dat de limit van 250mb er niet meer staan. Dus ik bel met de klantenservice en krijg te horen dat het nu onbeperkt is geworden. Argh.. net 2 dagen nadat ik een nieuw abonnement bij T-Mobile heb aangevraagd. Ik heb bijna zin om gewoon een tweede nummer bij hun te nemen. Ze hebben het beste bundel kwam minuten, sms en internet verbruik. Alleen die klantenservice die is echt niet formeel is gewoon alsof je de lotto bij de sigarenboer haalt wat eigenlijk heel relax is (alleen ff wennen)
Toch blijft het vreemd dat KPN zo achterblijft kwa snelheid...of gaan ze verhogen begin volgend jaar???..(had dat gelezen echter kan het niet meer vinden).
Het blijft lastig ik woon in de zuidwesthoek van friesland en alleen KPN heeft daar UMTS bereik, maar die snelheid van 128Kbps blijft natuurlijk prehistorisch zijn er mensen die dit abo hebben, maar toch een snellere verbinding hebben dan die 128Kbps.
Vodafone blijft natuurlijk aantrekkelijk, maar denk toch dat die FUP voor mij aan de krappe kant is...bij de startpost staat nu 250MB per maand???
Telfort is ook een optie maar daar ook een FUP van 250MB per maand.
Het blijft lastig ik woon in de zuidwesthoek van friesland en alleen KPN heeft daar UMTS bereik, maar die snelheid van 128Kbps blijft natuurlijk prehistorisch zijn er mensen die dit abo hebben, maar toch een snellere verbinding hebben dan die 128Kbps.
Vodafone blijft natuurlijk aantrekkelijk, maar denk toch dat die FUP voor mij aan de krappe kant is...bij de startpost staat nu 250MB per maand???
Volgens mij als je je mobiel gewoon gebruikt, mailen, surfen, af en toe youtube, streaming radio hoef je je helemaal nergens zorgen om te maken... nog nooit ergens wat van gehoord...Michel242186 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:29:
Toch blijft het vreemd dat KPN zo achterblijft kwa snelheid...of gaan ze verhogen begin volgend jaar???..(had dat gelezen echter kan het niet meer vinden).
het is vind ik, niet voor niks zorgeloos internet blox?
Welke streams kan je aan met een 128kbps abo wat o.a KPN en Telfort aanbiedt? Ik luister veel naar Internet radio van Nokia en wil graag de 128kb streams ontvangen van shoutcast. Gaat dit lukken of is 112 het minimale?
Oke 400MB is wel goed....heb alleen in Workum waar ik werk geen UMTS verbinding met Vodafone..val ik dus terug op GPRS ga er vanuit dat ik met KPN wel UMTS kan krijgen daar...maar dan zit ik dus met 128Kbps....dat dan wel weer sneller is dan GPRS...zucht keuzesAnoniem: 178057 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:29:
Michel als het goed is, zit de limit van Vodafone nu tegen de 400MB aan.
T-Mobile?Michel242186 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:20:
[...]
Oke 400MB is wel goed....heb alleen in Workum waar ik werk geen UMTS verbinding met Vodafone..val ik dus terug op GPRS ga er vanuit dat ik met KPN wel UMTS kan krijgen daar...maar dan zit ik dus met 128Kbps....dat dan wel weer sneller is dan GPRS...zucht keuzes
T-Mobile heb ik nu maar heeft zeer slechte dekking hier in Friesland....vooral UMTS alleen in grote steden.MensionXL schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:23:
[...]
T-Mobile?384Kb/s voor een tientje per maand. Das dan echt onbeperkt.
Heeft iemand enig idee wat er na de fair use policy van Vodafone gebeurt?
Dat mensen worden gewaarschuwd met brieven ok, maar wat vervolgens de sanctie erna is, is onduidelijk...
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit erg in dubio tussen T-Mobile abbo en Vodafone...
Vodafone is qua kosten over 2 jaar voor mij 200 euro goedkoper dan T-Mobile.. En ik heb geen idee hoeveel internet ik ga gebruiken op mijn toekomstige XPeria... Ik vrees meer dan 400Mb, maar geen idee...
Ik wil wel echt zorgeloos en onbeperkt kunnen internetten
Is overigens de streaming van zowel Vodafone als T-Mobile goed? Voor bv. youtube of online radio etc.? Of stokt en schokt het regelmatig?
Dat mensen worden gewaarschuwd met brieven ok, maar wat vervolgens de sanctie erna is, is onduidelijk...
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit erg in dubio tussen T-Mobile abbo en Vodafone...
Vodafone is qua kosten over 2 jaar voor mij 200 euro goedkoper dan T-Mobile.. En ik heb geen idee hoeveel internet ik ga gebruiken op mijn toekomstige XPeria... Ik vrees meer dan 400Mb, maar geen idee...
Ik wil wel echt zorgeloos en onbeperkt kunnen internetten
Is overigens de streaming van zowel Vodafone als T-Mobile goed? Voor bv. youtube of online radio etc.? Of stokt en schokt het regelmatig?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 218636 op 21-11-2008 22:17 ]
In theorie, als je drie maanden meer dan 10x het gemiddelde gebruikt gaan ze in een brief zeuren of je 't wat rustiger aan wilt doen. Als je dat dan niet doet gaan ze een ander plan voor je bedenken dan een tientje per maand. In de praktijk heb ik nog nooit gehoord dat iemand daar last mee had.Anoniem: 218636 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:27:
Heeft iemand enig idee wat er na de fair use policy van Vodafone gebeurt?
Vodafone gaat prima. Ik luister wel 's 3FM op m'n iPhone. Op sommige plekjes tussen Haarlem en Amsterdam in de trein is er even geen 3G-bereik dus dan hapert 't wel 's even (afhankelijk van de buffering.) Maar laat ik 't zo zeggen: goed kunnen streamen is afhankelijk van 't tijdig op de juiste plek krijgen van data. En laat voice-communicatie, waar de mobiele netwerken toch principeel voor gemaakt zijn, daar nou ook net van afhankelijk zijn...Is overigens de streaming van zowel Vodafone als T-Mobile goed? Voor bv. youtube of online radio etc.? Of stokt en schokt het regelmatig?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
TS aangepast, Vodafone FUP verhoogt naar 400 MB.
Tevens BEN aangepast met onbeperkte FUP.
Dekkingskaarten toegevoegd van http://www.jaapstronks.nl/slechtedekking/doe-mee/
Leek me ook wel een goeie
Tevens BEN aangepast met onbeperkte FUP.
Dekkingskaarten toegevoegd van http://www.jaapstronks.nl/slechtedekking/doe-mee/
Leek me ook wel een goeie
[ Voor 43% gewijzigd door Righteye op 23-11-2008 10:05 ]
Anoniem: 192321
Het aanbod van RaboMobiel is ook vrij aardig. Ik gebruik zelf de 150Mb per maand UMTS bundel.
Gaat over KPN netwerk en ze bieden daarbij UMTS/HSDPA (tot 7,2 Mbps) of combinatie UMTS/GPRS (tot 128 kbps). In tegenstelling tot bij veel andere providers mag je er wel gebruik van maken op je laptop:
"Afhankelijk van uw internetverbruik, kunt u eventueel een passende databundel kiezen. U heeft de keuze uit diverse databundels voor uw telefoon en uw laptop. De genoemde tarieven zijn alleen in Nederland geldig. Hieronder vindt u een overzicht van de mogelijkheden waaruit u kunt kiezen.
Rabomobiel Abonnement
Optie 1: 10 MB p/mnd UMTS € 7,50 p/mnd , buiten bundel € 0,50 per Mb
Optie 2: 150 MB p/mnd UMTS € 12,50 p/mnd , buiten bundel € 0,50 per Mb
Optie 3: Onbeperkt (FUP) GPRS/ UMTS(tot 128 kbit/s) € 10 p/mnd
http://www.rabomobiel.nl/...biel_internet/databundels
Gaat over KPN netwerk en ze bieden daarbij UMTS/HSDPA (tot 7,2 Mbps) of combinatie UMTS/GPRS (tot 128 kbps). In tegenstelling tot bij veel andere providers mag je er wel gebruik van maken op je laptop:
"Afhankelijk van uw internetverbruik, kunt u eventueel een passende databundel kiezen. U heeft de keuze uit diverse databundels voor uw telefoon en uw laptop. De genoemde tarieven zijn alleen in Nederland geldig. Hieronder vindt u een overzicht van de mogelijkheden waaruit u kunt kiezen.
Rabomobiel Abonnement
Optie 1: 10 MB p/mnd UMTS € 7,50 p/mnd , buiten bundel € 0,50 per Mb
Optie 2: 150 MB p/mnd UMTS € 12,50 p/mnd , buiten bundel € 0,50 per Mb
Optie 3: Onbeperkt (FUP) GPRS/ UMTS(tot 128 kbit/s) € 10 p/mnd
http://www.rabomobiel.nl/...biel_internet/databundels
Anoniem: 222584
Bij Rabomobiel prepaid had je eerst ook een onbeperkt (FUP) voor 10euro, maar sinds de overstap naar kpn hebben ze datalimiet, zelf zeggen ze dat ze wel een FUP willen, maar dat het via hun prepaid systeem nog niet kan ! jammer anders had ik het waarschijnlijk wel genomen !
Ik zit zelf ook te denken over mobiel internet, maar tot nu toe is vodafone volgens mij de enige die voor een tientje per maand internet aanbied dat sneller is dan de standaard 256kbit wat de meesten maximaal aanbieden.
Zijn er nog negatieve ervaringen met vodafone? Hun dekking schijnt slechter te zijn dan die van KPN, maar is dat echt merkbaar of zijn het enorm kleine verschillen.
Zijn er nog negatieve ervaringen met vodafone? Hun dekking schijnt slechter te zijn dan die van KPN, maar is dat echt merkbaar of zijn het enorm kleine verschillen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Anoniem: 178057
Lees de starttopic ff door, dan zie je dat er meerdere zijn met hogere snelheid die je aangeeft.Tsurany schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:13:
Ik zit zelf ook te denken over mobiel internet, maar tot nu toe is vodafone volgens mij de enige die voor een tientje per maand internet aanbied dat sneller is dan de standaard 256kbit wat de meesten maximaal aanbieden.
Ja ik zie het, mijn vraag ging eigenlijk voornamelijk over hun dekking. Ik zie op die kaart dat er overal meldingen van slecht bereik zijn, maar hoe is het bereik over het algemeen? Kan ik er vanuit gaan dat ik in 90% van de gevallen internet heb?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Anoniem: 196721
Vaker zelfs, maar of je snél internet hebt is een andere zaakTsurany schreef op maandag 24 november 2008 @ 11:00:
Ja ik zie het, mijn vraag ging eigenlijk voornamelijk over hun dekking. Ik zie op die kaart dat er overal meldingen van slecht bereik zijn, maar hoe is het bereik over het algemeen? Kan ik er vanuit gaan dat ik in 90% van de gevallen internet heb?
Vergeet trouwens niet dat bij het afsluiten van een 2-jarig abonnement bij Vodafone je alleen deze maand je 12 maanden lang 2,50 betaald in plaats van 9,50. Bespaart je toch mooi 90 euro.
Dit topic is gesloten.