Vodafone Live werkt niet met Opera?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19
Ik ben sinds vandaag overgestapt van Ben naar Vodafone + Zorgeloos Internet Blox. Mijn telefoon is een SE K800i (soon te be SE X1 :P). De standaard internet optie van de K800i brengt mij direct naar live.vodafone.com. Een brakke startpagina zonder adresbalk maar waar je wel bijvoorbeeld naar Mobiel TV kunt gaan (dit werkt trouwens ook slecht, continue haperend geluid en beeld is er ook haast niet). Omdat ik toch even het internet wilde testen heb ik Opera Mini geinstalleerd. Dit werkt qua internet gelijk al een stuk beter, nu merk ik echter dat live.vodafone.com niet bereikbaar is? Via Opera kan ik dus niet Mobiel TV kijken. Nu heb ik al ff gezocht en blijkt dat de Vodafone startpagina via de proxy werkt, dat het eigenlijk helemaal geen webpagina is en dus niet door Opera gevonden kan worden? Dit staat echter nergens vermeld bij het aanvragen van bijvoorbeeld Mobiel TV. Als ik de proxy uitzet in mijn instellingen dan is de startpagina niet meer te openen. Internetten via Opera gaat dan nog wel. Als ik echter een speedtest doe in Opera geeft die aan dat er nog steeds een proxy aanstaan :? Iemand die dit probleem ook ervaart? Heb het probleem al voorgelegd aan Vodafone maar nog geen reactie gehad.

[edit]

Mobile TV probleem qua beeld en geluid inmiddels opgelost, foon stond op GPRS ipv 3G. Nu werkt het prima :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Legend op 30-10-2008 16:40 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat je beschrijft is helemaal logisch.

Streaming zaken en de vodafone live startpagina bevinden zich op het 'interne netwerk' van vodafone. Via de proxy verlaat je dat netwerk om naar internet servers te gaan. Wat Opera in feite doet is het doorsturen van jouw internet-verzoek naar de Opera-server. Die Opera-server haalt dan voor jou de gewenste data op, comprimeert deze en stuurt het terug naar jou. Wanneer een verzoek voor het interne netwerk bij de Opera-server is aangekomen, zit het verzoek op internet en kan de Opera-server daar niet meer bij. Dat is niet onterecht of vreemd, maar simpelweg de enige manier waarop het kan werken. Wat je wel kunt doen, is simpelweg de vodafone live startpagina gebruiken voor de interne zaken, incl streaming en opera voor het reguliere browse-werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
Ok, komt het er dan op neer dat het via Pocket IE van WM6.1 wel werkt maar in Opera dus niet vanwege de aparte proxy die Opera gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
The Legend schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:54:
Ok, komt het er dan op neer dat het via Pocket IE van WM6.1 wel werkt maar in Opera dus niet vanwege de aparte proxy die Opera gebruikt?
klopt. Ie downloadt zelf de data en heeft daar dus geen last van. Tevens is Opera alleen voor webbrowsing bedoeld. Afspelen van media dus niet, waarbij het goed is om te weten dat 'de opera-methode' voor (streaming) media geen voordelen biedt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
Ok, helder. Dank voor je antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
*BUMP*

Inmiddels heb ik dus m'n nieuwe telefoon (SE Xperia X1, WM6.1) maar als ik daar http://live.vodafone.com probeer te bereiken via IE dan werkt dat niet? Pagina kan niet worden weergegeven omdat de verbinding is verbroken. Alle andere pagina's werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uit mijn hoofd gezegd moet je voor die pagina juist je proxy aan hebben staan, andere pagina's kan je zonder proxy bekijken. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
Proxy staat aan, is door de telefoon zelf geconfigureerd. Instellingen handmatig invoeren geeft hetzelfde. Voordat internet uberhaupt werkte heb ik wel PAP veranderd in CHAP.

[edit]

Nog een keer de instellingen er opnieuw ingezet, krijg nu de melding:

Deze pagina bevat fouten en kan niet worden weergegeven.

:?

[ Voor 29% gewijzigd door The Legend op 14-11-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Dit heeft nu niks meer met opera te maken en kan beter in een topic met de juiste titel, zodat het ook de juiste bezoekers in het topic trekt... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Deze discussie loopt nu op twee plaatsen, dat is niet handig ...

*dicht*

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.